Ik blijf met de vraag zitten : Waarom?
Het enige wat ik lees is dat jij wilt dat er andere regels voor jou gelden, maar voor de rest lees ik eigenlijk geen reden.
Persoonlijk zie ik liever dat al die onzin-regels die jij Jan Zeik verwijt gewoon of helemaal geschrapt worden of gewoon voor iedereen gelden (waarbij mijn voorkeur uitgaat naar optie 1).
Ik blijf niet begrijpen waarom het anders zou moeten werken.
En zoals ik al eerder heb aangehaald moet die examinator ook bevoegd zijn om meerdere categorieën bij 1 kandidaat af te nemen, want ik neem daar niet meerdere dagen voor vrij zoals je zult begrijpen.
Is een mogelijke overweging om meerdere examens op 1 dag te doen, maar een andere mogelijke overweging is ook dat als het wettelijk verplicht wordt dat je baas je bijv verplicht een vrije dag moet geven voor zakelijk gebruik van een auto.
Die verleng-examinator moet het puur houden op beoordelen of een persoon veilig door het verkeer gaat, that's it.
Wederom, ik zie niet in waarom een gewone examinator op iets anders zou moeten letten.
[...]
Dus degene die geen eigen auto heeft (maar bijvoorbeeld een baan heeft waar hij/zij veel rijdt) die moet maar even een auto gaan huren? Ik denk niet dat dat een redelijke verwachting is, het CBR kan daar prima voertuigen voor aanschaffen. Dit dan meteen met dubbele bediening zodat men kan ingrijpen als het echt mis gaat.
Dus ipv dat enkelen hun eigen lasten dragen moeten er maar extra lasten bijkomen (auto's aanschaffen door CBR) die door iedereen betaald moeten worden?
Ik heb het over een wettelijke verplichting en als je die gaat doorvoeren dan verwacht ik dat er ook andere dingen mee gaan veranderen, bijv als jij zakelijk veel rijdt dan heeft jouw baas er belang bij dat jij je rijbewijs behoudt en dus kan er gesproken worden of je die auto waarmee je toch al zakelijk rijdt niet 1 dagje ook meegegeven kan worden voor examen.
Plus dat ik als extra voordeel zie dat "veel" mensen in hun normale auto kunnen afrijden, terwijl jouw optie altijd weer de "out" biedt van de wagen was anders / niet lekker.
Geef mij liever geen auto met een totaal vernaggelde koppeling omdat de vorige 20 kandidaten niet konden schakelen, geef mij liever maar mijn eigen auto waarvan ik weet hoe die reageert en waarvan ik (als het een leenauto zou zijn) wat kan oefenen en bijv de spiegels goedzetten etc.
Erg simplistisch voorbeeld : Waar moet iemand die regulier in een tesla rijdt mee afrijden? In een handgeschakelde auto zonder stuurbekrachtiging? En zonder te oefenen?
In principe moet die persoon in elke auto kunnen rijden, maar ik verwacht dat hij toch even een half uurtje rustig rijden nodig heeft om weer even te wennen aan hoe alles anders is dan in zijn tesla.
Mijn reguliere auto is een station en ik weet dan ook dat ik na mijn achterruit geen koffer meer heb, dus daar fileparkeer ik onbewust op, zet mij in een auto met een grote koffer en vraag mij na 5 minuten te fileparkeren en je hebt grote kans dat ik een inschattingsfout maak qua grootte van de auto.
Dat is ook exact de reden dat je in de auto van je rijschool moet afrijden, daarvan ken je de grootte zo ongeveer, daarvan ken je het gedrag zo ongeveer
En tja, dubbele bediening dat vind ik persoonlijk van dat kinderachtige gedoe.bij een verleng examen. Je hebt 4 jaar en 364 dagen een volmacht gekregen om zelfstandig zonder dubbele bediening te rijden, waarom zou je die volmacht voor 1 dag / examen intrekken?
kuusj98 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:58:
[...]
Ik wil zelf natuurlijk ook al wat "ervaring" opdoen en dit doe ik maar door goed mee op te letten in de auto wat er allemaal gebeurt. Ook heb ik een G27, maar dit zal (denk ik) niet geheel aansluiten op "the real deal).
G27 zei mij niets, dus ik ben maar even gaan googlen. Maar ik hoop niet dat je de volgende bedoelt :
http://gaming.logitech.com/nl-nl/product/g27-racing-wheel
Want dat sluit inderdaad "niet helemaal" aan op de werkelijkheid (als je nog even daarlaat dat het een race-stuurtje zou moeten zijn etc zit je nog steeds met het feit dat je het enkel maar achter een monitor ziet en niet met 360 graden view)