Speedydown.nl !!!
Eigenlijk hadden Matthijs en Mirdin allebei de titel moeten krijgen. Allebei zeer gevaarlijk, al was Pim nog gevaarlijker.
People as things, that’s where it starts.
Ik denk dat het verschil is dat het bij Liesbeth vooral fout gaat bij precisie sturen. Maar dat levert je alleen deuken op en geen doden. En ze heeft blijkbaar niet genoeg overzicht om stoplichten te zien, maar ja, dat was ook in een grote onbekende stad.__1337__ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:23:
En dan te bedenken dat unilak de lastigste kleur is om te spuiten, zeker rood.... maar idd hoe Liesbeth nou niet de slechtste is dat vraag ik me af. Geen afstanden in kunnen schatten vind ik wel iets heel fundamenteels.
De andere 2 vliegen gewoon keihard uit de bocht omdat ze harder rijden als ze kunnen. En dat is wel levensgevaarlijk.
Verder vind ik Parijs ook totaal niet representatief voor een test... had ze dan gewoon een CBR examen gegeven in een willekeurige stad in Nederland, zegt m.i. veel meer. Zoals ik al zei, wie van ons zou wel foutloos door Parijs komen? Ik denk dat je totaal overrompeld bent en het recht van de sterkste geld daar gewoon..
[ Voor 18% gewijzigd door __1337__ op 08-10-2013 21:28 ]
Die hebben ze al gehad, in Enschede.__1337__ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:27:
Mee eens, maar in aflevering 1 zag je ook hoe erg ze uitweek voor een tegemoetkomende vrachtwagen op een 80 weg, ook dat vind ik onder afstanden inschatten vallen.
Verder vind ik Parijs ook totaal niet representatief voor een test... had ze dan gewoon een CBR examen gegeven in een willekeurige stad in Nederland, zegt m.i. veel meer. Zoals ik al zei, wie van ons zou wel foutloos door Parijs komen? Ik denk dat je totaal overrompeld bent en het recht van de sterkste geld daar gewoon..
Heeft er denk ik meer mee te maken dat "hopelijk" de meeste automobilisten hun fouten corrigeren ofwel opvangen.VasZaitsev schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:29:
ach, tis leuk om te zien, verbaast me eigenlijk dat geen van alle finalisten echt schade gereden heeft, vorig jaar een achterlampje, maar niet vol op een auto geklapt.
Klopt, maar meer als afsluitende test. Had je tenminste de werkelijke vooruitgang kunnen zien en een vergelijk kunnen maken. Maarja, dat is niet spectaculair genoeg voor op TV uiteraard.
DAAR, is de publieke omroep nou goed voor.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-10-2013 21:32 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Daarom zou ik het voor de test om te zien wie de meeste vooruitgang heeft geboekt ook logischer vinden als ze naast de megatest de proef voor aflevering 1 erin stoppen als afsluiting in Enschede ipv Parijs. Gewoon hetzelfde parcour van beginpunt uit aflevering 1 naar vliegveld maar dan zonder bijrijders. Laat maar in Nederlands verkeer zien wat je bent opgestoken
Hoe heeft hij geen permanent rijverbod voor alle voertuigen inclusief de fiets?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik wil de megatest niet in aflevering 1. Maar de opdracht uit aflevering 1: rij naar het vliegveld in eigen auto, in de finale wel ipv rondrijden in Parijs.VasZaitsev schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:35:
Ik denk de megachallenge in het begin doen vragen is om gewonden, zie je de paniekende Timo al de schans oprijden?
Volgens mij is die auto sowieso geen lang leven gegund. Als ik Timo was had ik het geld gebruikt voor een OV abonnement ofzo.VasZaitsev schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:32:
1000 euro is mss genoeg voor alle deuken als je beun de haas laat spelen met zijn hamer ja, Maar alle lakschade, stuk spiegeltje en mss wel schade aan de onderkant doordat liesbeth de auto van de balken donderde.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Nou, ik heb die 3 liever niet op de weg in NederlandJoosie200 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:33:
[...]
Daarom zou ik het voor de test om te zien wie de meeste vooruitgang heeft geboekt ook logischer vinden als ze naast de megatest de proef voor aflevering 1 erin stoppen als afsluiting in Enschede ipv Parijs. Gewoon hetzelfde parcour van beginpunt uit aflevering 1 naar vliegveld maar dan zonder bijrijders. Laat maar in Nederlands verkeer zien wat je bent opgestoken
Ik had eigenlijk verwacht dat er dit jaar 2 Allerslechtste zouden zijn (resp. Mirdin & Matthijs). Ik vraag me ook af of ze de ogen van Liesbeth wel getest hebben (zoals ze in seizoen 1 met de finalisten hebben gedaan).
Timo als winnaar van de auto vind ik wel een verrassing. Ik vond Anita meer progressie maken.
Overigs vond ik als dit seizoen Tom Coronel wel erg aggressief doen tegenover de andere juryleden.
Zou ik ook agressief van worden.
Ik kijk het programma met leedvermaak, maar dit vraag ik me ook serieus af. Nu is het Nederlandse wegennet superieur aan bijna ieder ander land t.o.v. heldere kruispunten, bewegwijzering, lange voegstroken e.d. Zonder navigatie rij ik niet graag in grote Belgische of Franse steden. Niet alleen de wegindeling, maar ook de lokale bestuurdersmentaliteit (weinig ruimte gunnen, toeteren) draagt daar natuurlijk aan bij.__1337__ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:07:
Ik moet zeggen dat ik het me afvraag of het merendeel van alle Nederlandse bestuurders het beter zouden doen in Parijs en op zulke proefterreinen. Alles is zo ontzettend krap en bemeten, in zulke situaties kom je toch absoluut never terecht (behalve in beroepssituaties misschien). Ik woon zelf in het centrum van Utrecht, en daar kom ik ook zelden zulke extreme situaties tegen. Wie van ons zou het foutloos doen op die mega rotonde in Parijs? En ja, ik rij ruim 20-30k km's per jaar, dus rijervaring heb ik zeker wel.
En wat onrealistische proeven;
- achteruit een parkeervak uitrijden met aan weerszijden barrières (auto's) in een straat die net iets breder is dan één auto, daar heb ik in een S40 ook wel flink wat steken (en tijd) voor nodig. In smalle straten is het bijna altijd fileparkeren (een stuk makkelijker) of schuine vakken.
- in de 'simpele' finaleproef, 2 bochtjes tussen de betonnen barrieres lijken mij vrij krap voor een sedan: wie zou dat nou met 40km/h nemen, met 20-30km/h is het prima te doen. Zo'n situatie heb je alleen in smalle steegjes (in het buitenland rijden daar wel eens auto's.)
Het falen van de kandidaten heeft vooral te maken met gebrek aan geduld, inschattingsvermogen en angst/onzekerheid. Het gaat te hard, te fel, met woede en hysterie. De DACVA opdrachten zijn voor hen gewoon overkill.
Fake!!!!!
Jammer hoor...
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Absoluut, +1. Je rijdt ook inderdaad met een auto die je totaal niet kent en waar de uitlijning door alle deelnemers compleet vernaggelt is. En daarmee moet je van de jury soms verplicht met 40-50 per uur op een onbekend parcours gaan rammen. Dat is gewoon niet realistisch. Met mijn eigen auto zou ik dat zeker wel aandurven, maar die ken ik ook van haver tot gort.davidov2008 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:37:
[...]
Ik kijk het programma met leedvermaak, maar dit vraag ik me ook serieus af. Nu is het Nederlandse wegennet superieur aan bijna ieder ander land t.o.v. heldere kruispunten, bewegwijzering, lange voegstroken e.d. Zonder navigatie rij ik niet graag in grote Belgische of Franse steden. Niet alleen de wegindeling, maar ook de lokale bestuurdersmentaliteit (weinig ruimte gunnen, toeteren) draagt daar natuurlijk aan bij.
En wat onrealistische proeven;
- achteruit een parkeervak uitrijden met aan weerszijden barrières (auto's) in een straat die net iets breder is dan één auto, daar heb ik in een S40 ook wel flink wat steken (en tijd) voor nodig. In smalle straten is het bijna altijd fileparkeren (een stuk makkelijker) of schuine vakken.
- in de 'simpele' finaleproef, 2 bochtjes tussen de betonnen barrieres lijken mij vrij krap voor een sedan: wie zou dat nou met 40km/h nemen, met 20-30km/h is het prima te doen. Zo'n situatie heb je alleen in smalle steegjes (in het buitenland rijden daar wel eens auto's.)
Het falen van de kandidaten heeft vooral te maken met gebrek aan geduld, inschattingsvermogen en angst/onzekerheid. Het gaat te hard, te fel, met woede en hysterie. De DACVA opdrachten zijn voor hen gewoon overkill.
Volledig met je eens, op een gegeven moment, in aflevering 4 ofzo zat hij zelfs iets te zeggen in de trand van `Ze moet toch echt beter uit d'r doppen kijken hoor, ik ben het niet met je eens VRIEND' tegen Matthieu Stam. Sowieso een irritante manier van mensen aanspreken, en dat je de deelnemers zo nog wat probeert te imponeren is tot daar aan toe, maar dat je je collega-jurylid op die manier gaat benaderen... Het zou bij mij in het verkeerde keelgat zijn geschoten.RoestVrijStaal schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:25:
Overigs vond ik als dit seizoen Tom Coronel wel erg aggressief doen tegenover de andere juryleden.
Verder mooie finale, met voor mij een onverwachte wending op het einde. Ik had al m'n geld op Liesbet gezet die qua rijvaardigheid het by far heeft gewonnen. Maar ik begrijp de redenatie van de jury wel en begrijp hun keus voor Mirdin volledig.
Ik heb nu al zin in volgend seizoen
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Omdat de publieke omroep er voor iedereen is, dus van gortdroge docu's over de grijze-vlek-spreeuw tot journaal tot lingo tot dit.Michielgb schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:45:
Wat ik me steeds afvraag als ik dit programma voorbij zie komen; waarom zou dit in hemelsnaam op de publieke omroep moeten? Ik vind het een prima programma voor SBS of Veronica, ik snap er de ballen van dat dit door de BNN gedaan moet worden.
Ja, het kan best op SBS komen, maarja, dan wordt het nóg erger over the top en wss een afschuwlijke irritante presentator, Ruben is nog wel leuk.
Al merkte je wel dat hij het steeds minder grappig begon te vinden.
Bij de Nederlandse versie zie je zelden echt hoeken waarbij je kan inschatten hoeveel ruimte ze nou echt hebben. Zou je in die eerste proef van de finale zonder 20 keer te steken aan het einde kunnen keren?
Vanaf 4 min. 28 sec.
Ik denk het wel, het leek een heel klein vakje, maar van wat ik kon zien was het vooral kort maar nog wel aardig breed. Op die manier kan je door de bocht ernaartoe scherp aan de buitenkant te rijden en dan je stuur maximaal naar links te doen behoorlijk schuin in het vak komen, waardoor je daarna met 1/2 keer steken je neus er weer uit hebt.Groentjuh schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:25:
Zou je in die eerste proef van de finale zonder 20 keer te steken aan het einde kunnen keren?
Maar je hebt gelijk, het camerawerk laat af en toe wel te wensen over, wat ik dan weer begrijpelijk vind gezien het gevaar de cameramensen überhaubt lopen.
[ Voor 63% gewijzigd door Pavla op 08-10-2013 23:34 ]
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Desalnietemin is het wel een vermakelijk programma.Maar ze zouden het wat positiever kunnen doen. Noem het de beste chauffeur van Nederland en laat gemiddelde automobilisten diezelfde proeven doen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nee, Ik had het over hoe hij met mede-juryleden omgaat. En dat was niet altijd collegiaal.RocketKoen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:35:
Ja, Tom moest er dan ook naast zitten in Parijs
Zou ik ook agressief van worden.
Inderdaad. Hoewel ik zijn imitatie van Matthijs-die-de-waterbak-proef-doet waardeer vanwege de humor, zit die imo enkel vanwege de slip-cursus of om nou eenmaal een derde jurylid te hebben.Pavla schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:18:
[...]
Volledig met je eens, op een gegeven moment, in aflevering 4 ofzo zat hij zelfs iets te zeggen in de trand van `Ze moet toch echt beter uit d'r doppen kijken hoor, ik ben het niet met je eens VRIEND' tegen Matthieu Stam. Sowieso een irritante manier van mensen aanspreken, en dat je de deelnemers zo nog wat probeert te imponeren is tot daar aan toe, maar dat je je collega-jurylid op die manier gaat benaderen... Het zou bij mij in het verkeerde keelgat zijn geschoten.
Ik vraag me af hoe Mirdin gepresteerd zou hebben als een van haar ouders of zo bijrijder was ipv een jonge vriendin die haar rijbewijs zelf nog moet halen. Die twee samen leken net twee giechelende brugwuppen.Pavla schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:18:
Verder mooie finale, met voor mij een onverwachte wending op het einde. Ik had al m'n geld op Liesbet gezet die qua rijvaardigheid het by far heeft gewonnen. Maar ik begrijp de redenatie van de jury wel en begrijp hun keus voor Mirdin volledig.
Sodeju, die is mediageniek geworden.Pavla schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:30:
Haha wat een toeval, voor wie Matthieu Stam aardig wat jaartjes (13) geleden wil zien, mét snor: http://www.dumpert.nl/med...op_de_weg_%282000%29.html
Vanaf 4 min. 28 03 sec.
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door RoestVrijStaal op 09-10-2013 01:27 ]
Dat is een misvatting, ze krijgen de opdracht 40 km/u te rijden, maar waar Liesbeth juist een compliment voor kreeg, was dat als ze dat hard vond, ze het rustiger aan deed. Ik zou die bochten ook niet met 40 pakken, als ik eerlijk ben, veel te krap daarvoor. En in het dagelijks verkeer doe je dat ook niet. Deel van de progressie die ze wouden zien, was het nemen van zelfverantwoording. Mirdin en Mathijs konden dit duidelijk nog niet (anders waren ze sowieso bij de megaproef niet uit de bocht gevlogen).__1337__ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:18:
![]()
[...]
Absoluut, +1. Je rijdt ook inderdaad met een auto die je totaal niet kent en waar de uitlijning door alle deelnemers compleet vernaggelt is. En daarmee moet je van de jury soms verplicht met 40-50 per uur op een onbekend parcours gaan rammen. Dat is gewoon niet realistisch. Met mijn eigen auto zou ik dat zeker wel aandurven, maar die ken ik ook van haver tot gort.
En Parijs is deels traditie, en ja het is een ellendig stuk om te rijden, maar net als met een aanhanger, ze mogen er rijden. En uiteindelijk komt het daar maar op één ding neer: kijken, kijken, kijken. Ook dan kan je niet alles voorkomen, maar wel heel veel voor zijn. Ik heb zelf meerdere keren in Parijs gereden (nooit op Place de la Concorde overigens), en hoewel het lastig is, is er prima te rijden. Eigenlijk vind ik hartje Amsterdam een stuk moeilijker, want daar heb je nog veel meer te maken met fietsers (toeristen op de fiets zijn een ware ramp), toeristen, trams en taxi's.
Mirdin gaf trouwens zelf al wel heel duidelijk aan wat er bij haar mis is, haar hersenen gaan in overload als het niet goed gaat. Die zou er heel goed aan doen om wat ontstress-trainingen te volgen. Ook bij Mathijs speelde dit wel, maar minder. Timo had zijn zen-moment al wel gevonden en daar zag je gelijk het effect, van een stresskip naar een relaxte bestuurder.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Daar zitten ze met 4 man. Psycholoog (voor stress en angst), legal expert (voor de verkeersregeltjes), Rij-instructeur en een high-performance rij-instructeur.
Het grote verschil met Nederland is, dat ze bij die Canadese variant voor elke proef een rijles krijgen. Net als hier bij de slipcursus. Daarnaast krijgen ze tussen de opnames in gratis les van de jury.
In NL gaan ze er vanuit dat iedereen met een rijbewijs alles al kan. Misschien ook wel terecht omdat je in Canada "rijles" krijgt van je ouders.
Anoniem: 19894
Zoals in heel veel andere landen (wtfRocketKoen schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:58:
In NL gaan ze er vanuit dat iedereen met een rijbewijs alles al kan. Misschien ook wel terecht omdat je in Canada "rijles" krijgt van je ouders.

Die proeven op snelheid zag je zelfs bij de aso-deelnemers fout gaan en die zijn gewend om zo te rijden. Het is inderdaad het doel dat je zelf je snelheid terug neemt waar het niet kan (net als in het echte verkeer waar je niet overal de vmax kan rijden)deepbass909 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:37:
[...]
Dat is een misvatting, ze krijgen de opdracht 40 km/u te rijden, maar waar Liesbeth juist een compliment voor kreeg, was dat als ze dat hard vond, ze het rustiger aan deed. Ik zou die bochten ook niet met 40 pakken, als ik eerlijk ben, veel te krap daarvoor. En in het dagelijks verkeer doe je dat ook niet. Deel van de progressie die ze wouden zien, was het nemen van zelfverantwoording. Mirdin en Mathijs konden dit duidelijk nog niet (anders waren ze sowieso bij de megaproef niet uit de bocht gevlogen).
Het zal wel persoonlijk zijn, maar ik vind Amsterdam helemaal niet zo moeilijk. In Brussel heb ik al veel meer moeite (omdat je de situatie niet kent, veel meer rijbanen, veel meer verkeer, en elke kruising is in een stervorm waardoor je meer zijstraten hebt als normaal.En Parijs is deels traditie, en ja het is een ellendig stuk om te rijden, maar net als met een aanhanger, ze mogen er rijden. En uiteindelijk komt het daar maar op één ding neer: kijken, kijken, kijken. Ook dan kan je niet alles voorkomen, maar wel heel veel voor zijn. Ik heb zelf meerdere keren in Parijs gereden (nooit op Place de la Concorde overigens), en hoewel het lastig is, is er prima te rijden. Eigenlijk vind ik hartje Amsterdam een stuk moeilijker, want daar heb je nog veel meer te maken met fietsers (toeristen op de fiets zijn een ware ramp), toeristen, trams en taxi's.
De truuk in Brussel is trouwens om aan de andere verkeersdeelnemers duidelijk te maken waar je naar toe wilt dan krijg je ook gewoon die ruimte van bijna iedereen. Ik denk dat het in Parijs hetzelfde werkt. Dus niet op zijn Nederlands kijken en als het vrij is richting aangeven en gaan, maar richting aangeven, contact zoeken, zien dat ze plaats maken en gaan)
/▌
De fietsers in Amsterdam (en andere grote steden) rijden vaak met het levensmotto "die auto stopt wel voor me".
En het is inderdaad correct dat er een verschil is tussen de opgedragen snelheid voor de proef én de maximaale snelheid die veilig is om de proef uit te voeren. Ik ken genoeg wegen die 70 km/h als maximum snelheid hebben maar met zo danig scherpe bochten dat je deze aan 40~50 km/h max kan nemen. Het is aan degene die autorijd om toch zelf in te schatten wat de realistische snelheid is?

Dat vond Timo in elk geval mooi om te doen
[ Voor 60% gewijzigd door Bananenplant op 09-10-2013 15:33 ]
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Precies, de keren dat ik in Parijs reed (o.a. naar de Moulin Rouge toen heel Parijs chaos was door stakingen), was het vooral zelfverzekerd rijden. Als je gaat twijfelen, wordt je aan alle kanten voorbij gereden. En niet te bang zijn om op de claxon te rammen. Zo heb ik toen ook wel een schijnbeweging gemaakt naar een voetganger die door rood liep, terwijl ik groen kreeg (met m'n ouders achterinRocketKoen schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:08:
Het verschil is inderdaad dat ander verkeer in een stad als Parijs wel goed op je let. Ze willen immers zelf ook geen deuken.
De fietsers in Amsterdam (en andere grote steden) rijden vaak met het levensmotto "die auto stopt wel voor me".
Fietsers in A'dam zijn onvoorspelbaar. Ze negeren de regels, rijden spook, kijken niet uit, etc. Geef mij de chaos van Parijs maar, die is voorspelbaar, hoe raar het ook klinkt.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik denk dat deze vorm eigenlijk best een positieve werking heeft op het rijgedrag van kijkers. Je ziet hoe slecht het is, waar het fout gaat, en wat er gebeurd als het fout gaat. Ikzelf vond die verhalen van die man die zn dochters verloren was, en die vrouw die in een rolstoel was beland, best heftig.Marzman schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:48:
Maar ze zouden het wat positiever kunnen doen. Noem het de beste chauffeur van Nederland en laat gemiddelde automobilisten diezelfde proeven doen.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Bij DACVN krijgen ze ook wel lessen alleen wordt dit niet (allemaal) uitgezonden, crashen en dingen kapot rijden levert meer leedvermaak op natuurlijkRocketKoen schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:58:
Het grote verschil met Nederland is, dat ze bij die Canadese variant voor elke proef een rijles krijgen. Net als hier bij de slipcursus. Daarnaast krijgen ze tussen de opnames in gratis les van de jury.
Dat zag je bij die Timo ook toen hij net begon, alles was een toneelstukje om zo nichterig mogelijk te zijn. Nu komt hij ineens over als een vrij normale jongen. Iets wat je direct terug ziet in zijn rijgedrag. Terechte winnaar.
Ik zou bij geen van allen bij in de auto stappen overigens maar dat terzijde.
[ Voor 0% gewijzigd door Piekartz87 op 10-10-2013 14:55 . Reden: Geen Merlin.. ]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ja, maar ze stapt wel uit of gaat langzaam rijden.w4rguy schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:22:
Mirdin rijdt slecht. Mathijs ook maar Liesbeth is echt verschrikkelijk. Daar valt geen goede chauffeur meer van te maken. Voor Mirdin en Mathijs zijn er methoden te verzinnen. Voor iemand die niet nadenkt is dat er niet. Niet kunnen rijden als het warm is in de auto? Ben je wel helemaal lekker?. Als zo iemand achter je rijdt in de sneeuw ben je niet zeker als je moet remmen...
Dat is erg irritant op de weg, maar zal niet zo snel iemand doodrijden.
Met 50 door de bocht gaan omdat er een bord "50"staat en er dan uit vliegen, zoals Mathijs en Mirdin, is een stuk gevaarlijker.
Aan de kleren die iedereen aan had te zien viel het echt wel mee met die warmte. En heeft die mini geen airco?w4rguy schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:22:
Niet kunnen rijden als het warm is in de auto? Ben je wel helemaal lekker?. Als zo iemand achter je rijdt in de sneeuw ben je niet zeker als je moet remmen...
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Klopt, ik maak me er zelf ook schuldig aan op de fiets. Maar als je zelf in een auto zit dan word je gek van die fietsers. Maar omdat fietsers veel wendbaarder zijn en veel makkelijker en vaak zonder gevolgen de regels kunnen overtreden, rijden ze veel onvoorspelbaarder dan auto's. Auto's zijn groot en log en hebben een behoorlijk stuk weg nodig om zich te bewegen. Met een auto kun je moeilijk gek en onvoorspelbaar doen, omdat je weinig bewegingsruimte hebt (en als het goed is, in A'dam, langzaam rijdt, vanwege al die fietsers).deepbass909 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:48:
[...]
Fietsers in A'dam zijn onvoorspelbaar. Ze negeren de regels, rijden spook, kijken niet uit, etc. Geef mij de chaos van Parijs maar, die is voorspelbaar, hoe raar het ook klinkt.
Anoniem: 145013
Als de mini airco heeft gehad gok ik dat de condensor zo lek als een mandje is na al die schade.
Net als Liesbeth, ze draaide uiteindelijk wel redelijk bij maar de eerste afleveringen stug volhouden dat je het helemaal niet slecht deed? Dikke vette plaat voor je kop zeker. Nee dat soort mensen kunnen mij echt zwaar agressief maken!
Gevoel voor autorijden? Totaal niet.. Zijn aardig wat koppelingsplaten verneukt inclusief die van de Mini. Kunnen het wel andere auto's zijn maar de basis blijft hetzelfde toch?
Van alle 3 het rijbewijs afpakken en weer van begin af aan opnieuw laten beginnen
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ach, kijk de canadese versie als je slecht wil ziensjorremans schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:51:
Met volle verbazing dit seizoen weer zitten kijken. Voor Mirdin en Matthijs wekte vaak een bepaalde agressie bij mij op. Niet door hebben dat je tegen een auto aan zit? Bij de supermarkt zouden ze zo doorrijden nadat ze je hele bumper eraf getrokken hebben. Moet je eens kijken hoe Liesbeth die hele Mini aan gort rijd op de beton blokken.. en vervolgens vragen ooow zat ik er tegen aan? nee toch? Ik vraag me echt serieus af hoe zulke mensen hun rijbewijs ooit hebben kunnen halen. Erger nog, ze zijn zo in staat om iemand het ziekenhuis in te rijden, of misschien nog wel erger.. dood.
Net als Liesbeth, ze draaide uiteindelijk wel redelijk bij maar de eerste afleveringen stug volhouden dat je het helemaal niet slecht deed? Dikke vette plaat voor je kop zeker. Nee dat soort mensen kunnen mij echt zwaar agressief maken!
Gevoel voor autorijden? Totaal niet.. Zijn aardig wat koppelingsplaten verneukt inclusief die van de Mini. Kunnen het wel andere auto's zijn maar de basis blijft hetzelfde toch?
Van alle 3 het rijbewijs afpakken en weer van begin af aan opnieuw laten beginnen
Een jongen had al 2x de auto van zn moeder totalloss gereden, en die was 18. Een meisje had in 3 jaar voor een kwart miljoen aan schade weten te veroorzaken...
En dat waren niet eens de winnaars.
The devil is in the details.
Is te kijken hier: http://www.rtlxl.nl/#!/de...08-4645-a92e-cf1a8201abfa
Ik vind de presentator minder leuk, Ruben kon het beter presenteren.
Maar verder vind ik het jammer dat er een hoop treuzelaars in het programma zitten, weinig personen die een beetje doorrijden, wel jammer dus. Hopelijk gaan er weer wat auto's sneuvelen verder
[ Voor 17% gewijzigd door Nox op 20-10-2014 23:08 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Zulk gedrag op televisie laten zien hebben weinig mensen wat aan. Daarnaast snap ik de rol van de volgauto ook niet echt. Waarbij de gevolgde door rood rijdt gaat deze auto ook mee door het rode verkeerslicht. Allemaal leuk en aardig maar dit lijkt mij totaal onwenselijk. Het kan zijn dat de volgauto een speciale status is maar ik mag toch hopen van niet.

Ik zie het al voor me: Haar Verkeersexamen:
> "Nou mevrouw, start de auto maar en ga aan het eind van de weg links af."
< "Sorry ik weet niet waar het gaspedaal zit...."
> "Omdat er tijdens de hele rit niks fout gegaan is mag ik u feliciteren met u rijbewijs".
Certified Google Teacher.
Maar het verklaart wel een hoop, als dit soort mensen hun rijbewijs krijgen, wat ik allemaal nog meer op de weg tegenkom aan incompetent gedrag.
Owner of DBIT Consultancy
Stop die 2 groepen samen op een klein circuit en je hebt al de chaos die je zag met de 45km/u wagentjes.
Er zullen ongetwijfeld ook deelnemers tussen zitten die ooit via een staatsexamen het rijbewijs hebben gehaald.
Ik vind het vooral pijnlijk wat straks de auto allemaal door moet gaan maken. Het is hetzelfde model als mijn eerste auto en vind het daardoor extra pijnlijk om te zien...
Ik vond het (nog) niet kunnen tippen aan de variant van Ruben Nicolai, de humor was ver te zoeken en de proeven waren erg chaotisch en onsamenhangend. Ook de opdrachten tijdens het rijden naar de testbaan gingen nergens over. Wie neemt er nog een dienblad vol met cocktailglazen mee in zijn auto

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wie presenteert het nu dan?LordSinclair schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:54:
Iemand ook de eerste aflevering van het nieuwe seizoen op RTL 5 gekeken?
Ik vond het (nog) niet kunnen tippen aan de variant van Ruben Nicolai, de humor was ver te zoeken en de proeven waren erg chaotisch en onsamenhangend. Ook de opdrachten tijdens het rijden naar de testbaan gingen nergens over. Wie neemt er nog een dienblad vol met cocktailglazen mee in zijn auto
Owner of DBIT Consultancy
Staat garant voor een goede portie emo tv.

Vond het wel aardig gisteren, jammer van de reclame natuurlijk, en er zat weinig "oh noes, wat gebeurt er nu" in.
Na 4(?) seizoenen ken je de gemiddelde deelnemer wel:
1) Onzeker, 10 jaar niet gereden > Maar kan na * aantal dagen wel weer aardig mee spontaan.
2) Klootzak in 't verkeer > Kan goed rijden maar heeft lak aan elke regel in de wereld en gaat voor de camera nog eens extra stoer doen.
3) Technisch onkundig persoon> beetje zelfde als 1 maar dit type heeft echt geen kaas gegeten van auto rijden, koppelen is moeilijk en schakelen al helemaal.
Matthieu is trouwens gestopt zag ik, die vond ik altijd wel goed commentaar hebben.
Coronel is alleen bezig met "schelden/belachelijk maken" en die blonde is echt zo'n zweverig gevoelsmens imho(wel beter dan die van de eerste seizoenen
/▌
Het programma is vrijwel hetzelfde. Ik denk door alle veranderingen op publieke omroepen, dat er geen plek meer voor was.Marzman schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:18:
Raar dat het niet meer op BNN komt. Is het verkocht of is het een ander programma met hetzelfde concept?
Het idee is hetzelfde, maar de proeven waarmee ze hun "rijvaardigheid" tonen zijn complete chaos. Alles door elkaar heen. Ook de rit naar de testbaan was amper in beeld gebracht. In een uur commerciële TV heb je natuurlijk 20 minuten minder zendtijd.Afvalzak schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:19:
[...]
Het programma is vrijwel hetzelfde. Ik denk door alle veranderingen op publieke omroepen, dat er geen plek meer voor was.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zoals te zien was.
Auto op een kruispunt ontelbare keren afslaan,
Te langzaam rijden
Te wild
Hoe hebben die dan uberhaupt ooit hun rijbewijs kunnen krijgen?
Of erger dat ze nog durven de weg op te gaan,
Ik hoop dat er dan wel veel scene bij zit..
PSN: McMillan0984
Te langzaam en te wild kom ik dagelijks tegen op de weg helaas.Clavat schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:50:
Als deze mensen toch serieus op de weg zo rijden???
Zoals te zien was.
Auto op een kruispunt ontelbare keren afslaan,
Te langzaam rijden
Te wild
Hoe hebben die dan uberhaupt ooit hun rijbewijs kunnen krijgen?
Of erger dat ze nog durven de weg op te gaan,
Ik hoop dat er dan wel veel scene bij zit..
Telkens af laten slaan = waarschijnlijk iemand die al heel lang niet heeft gereden.
Collega had zoiets. Die had 10 jaar geleden gelest in een dikke mercedes. Maar zelf nooit een auto gekocht dus nooit meer gereden. Toen moest ze ineens met de poolauto (107 1.0) naar een klant. Dat ding sloeg zo vaak af dat ze het heeft opgegeven voordat ze de parkeerplaats af was.
Voorgaande jaren was het meestal ook wel 4-om-4 m.b.t. slome duikelaars en race malloten. Ook toen zat er al bijna verplicht een over-de-top homo bij.Knul schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:41:
Het zijn nu alleen maar bijna onzekere vrouwen of een stel overdreven homo's.
Ik vind John Williams ook beduidend minder goed dan Ruben. Ruben was een stuk droger en sarcastischer (wat vaak niet werd opgevangen, wat het natuurlijk alleen maar leuker maakt
Klopt, maar ik zou met name bij de eerste groep zeggen 'neem nog een keertje een rijles.' Gewoon een opfriscursus (of 10), en je kan weer gewoon de weg op. Dat aso-volk, daar zit het kennelijk gewoon in het karakter. Die hebben voertuigcontrole over het algemeen prima onder de knie, maar hebben in zich kennelijk ergens zitten dat ze zich niet in kunnen houden.deepbass909 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:04:
Tja, die lui die amper het gaspedaal weten te vinden hebben vaak wel een geschiedenis (lang niet gereden, ongeluk gehad, dat soort verhalen) en de andere deelnemers, de roekeloze, kom ik helaas in het verkeer wel tegen.
[ Voor 34% gewijzigd door the_shadow op 21-10-2014 14:45 ]
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Scheelt toch wel heel veel.
Ik vraag me af of ze ook iets van plan zijn om een serie te maken met de beste niet-beroeps chauffeur.
Dat lijkt me wel interessant en om te hoe zien hoe men reageert in noodsituaties. En of men compromissen sluit bij tijdsdruk...

Alleen de laatste zin verteld het juiste verhaal. Jammer dat ik DACVN dus niet kan zien hier.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
GemistDownloader binnenhalen, probleem opgelostQwerty-273 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:28:
Domme foutmelding:
[afbeelding]
Alleen de laatste zin verteld het juiste verhaal. Jammer dat ik DACVN dus niet kan zien hier.
(Zelfde situatie hier in Oostenrijk, kon niet kijken. Met dat tooltje kun je het bestand echter WEL binnenhalen en dan bekijken)
[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 21-10-2014 16:44 ]
Helemaal mee eens, Ruben was lekker sarcastisch, bij John Williams hangt er direct een "wij komen je helpen" sausje overheen. Het enige wat ontbreekt is een Natasha Froger...the_shadow schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
Voorgaande jaren was het meestal ook wel 4-om-4 m.b.t. slome duikelaars en race malloten. Ook toen zat er al bijna verplicht een over-de-top homo bij.
Ik vind John Williams ook beduidend minder goed dan Ruben. Ruben was een stuk droger en sarcastischer (wat vaak niet werd opgevangen, wat het natuurlijk alleen maar leuker maakt). Het enige dat bij mij iedere keer door m'n hoofd schiet bij de eerste aflevering is "Ga weg uit Enschede, daar rijd ik ook!
"
Maar ja, semi-educatieve programma's mogen niet meer bij de publieke omroep, want dat is teveel amusement...
Er zitten erbij die meer dan 10 jaar niet hebben gereden en het nu niet meer durven. Dan denk ik, wees verstandig en lever dat pasje gewoon in...[...]
Klopt, maar ik zou met name bij de eerste groep zeggen 'neem nog een keertje een rijles.' Gewoon een opfriscursus (of 10), en je kan weer gewoon de weg op. Dat aso-volk, daar zit het kennelijk gewoon in het karakter. Die hebben voertuigcontrole over het algemeen prima onder de knie, maar hebben in zich kennelijk ergens zitten dat ze zich niet in kunnen houden.
Ik zou de Belgische variant wel eens willen zien, volgens mij is het daar nog slechter gesteld met slechte chauffeurs.
/▌
Al met al is het programma niet echt een goede weergave van het bestuurdersniveau in een land. In Nederland rijden er gelukkig een hoop mensen een stuk beterMarzman schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:13:
Jammer inderdaad dat het programma weg is bij BNN en Ruben.
Ik zou de Belgische variant wel eens willen zien, volgens mij is het daar nog slechter gesteld met slechte chauffeurs.
Canada's worst driver is ook leuk voor een paar seizoenen. Hele andere rijstijl en technieken daarMarzman schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:13:
Die heet "Y'a pas pire conducteur"Marzman schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:13:
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Belgie maar vooral ook rusland en de usa lijkt me wel leuk!Marzman schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:13:
Ik heb net gekeken naar de eerste aflevering, ik vond het toch wel opvallend dat er geen een kandidaat gewoon normaal is. Echt allemaal zijn ze vervelend en naar om naar te kijken, met vorige series viel dat mee.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Misschien toch nog wat sleutelen aan het concept, want het is vrijwel het zelfde.
Ik begrijp niet dat sommige geen automaat nemen ?
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 21-10-2014 22:51 ]
De deelnemers zijn/doen nep hè, dat besef je wel?
Nickname does not reflect reality
[ Voor 69% gewijzigd door Marzman op 21-10-2014 23:53 ]
/▌
Van BNN naar RTL, ik heb het ff gemist.. BNN heeft het verkocht/overgedragen? John Williams, tja.. Ruben deed het gewoon beter imo, vraag me af of RTL nou serieus geen beter alternatief had voor een presentator. De kandidaten zijn weer van dezelfde types.
Wat heb ik me trouwens geërgerd aan die pool/roemeen/whatever..

Ik zag een opmerking voorbij komen over mensen die na het rijexamen nooit meer rijden, imo moet zo'n persoon dan ook zijn rijbewijs niet gaan halen. Ik vind dat als jij je rijbewijs haalt, dat het je verantwoordelijkheid is dat je je kennis up to date houdt en dat je (ook als je zelf geen auto hebt/kunt betalen) ervoor zorgt dat je met enige regelmaat achter het stuur zit. Mijn ouders hadden 20 jaar niet gereden en hebben eerst rijlessen gehad voor ze weer achter het stuur kropen.
[ Voor 36% gewijzigd door Destruction op 21-10-2014 23:59 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Tja, maar die doet het er ook om wmb. Opmerkingen als "omaatjes die haar inhalen (inclusief beelden)", "je moet je aanpassen aan het verkeer dus ik snap dat anderen zich niet aanpassen aan mij".Destruction schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:55:
Wat heb ik me trouwens geërgerd aan die pool/roemeen/whatever..Niet alleen veel te traag rijden, maar ook nog eens een totaal gebrek aan inzicht en IQ in het algemeen.. Waarom heb ik het idee dat zij kandidaat voor de finale is?
Dat vind ik echt heel erg richting gescripte teksten gaan
Niet exact wat ik zei (op BNN hadden ze iemand van 80 oid die al 30 jaar niet meer reed).Ik zag een opmerking voorbij komen over mensen die na het rijexamen nooit meer rijden, imo moet zo'n persoon dan ook zijn rijbewijs niet gaan halen. Ik vind dat als jij je rijbewijs haalt, dat het je verantwoordelijkheid is dat je je kennis up to date houdt en dat je (ook als je zelf geen auto hebt/kunt betalen) ervoor zorgt dat je met enige regelmaat achter het stuur zit. Mijn ouders hadden 20 jaar niet gereden en hebben eerst rijlessen gehad voor ze weer achter het stuur kropen.
Maar ik vermoed dat deze mensen zelf ook simpelweg helemaal niet willen / hoeven te rijden. En dat ze gewoon opgegeven zijn voor de lol en dat ze als ze daar weg gaan ook weer 30 jaar niet op de weg zitten.
In NL hebben we het (imho kromme) systeem dat je eeuwig je rijbewijs kan verlengen ook al heb je geen auto, waardoor de situatie ontstaat dat ook al rijd je 30 jaar niet het nog steeds goedkoper is om 6x je rijbewijs te gaan verlengen dan het te laten verlopen en opnieuw rijexamen te moeten doen. En dat is dan ook wat er vaak gebeurt.
Dat een praktijk gedeelte bij verlenging niet per definitie slecht zou zijn, staat vast. Maar die verleng-examinator moet wel bedacht zijn op mensen die de strakke methoden van het CBR al een tijdje vergeten zijn, en dus uitsluitend oordelen op veilig en behendigd/beheerst rijgedrag.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik zeg niet dat ik de oplossing heb (getrouwde / samenwonende stellen met 1 auto zijn ook een leuke hiervoor), maar het leidt wel tot kromme situaties dat iemand het op zijn 18e haalt en wellicht pas op zijn 50e gaat rijden en dan is er niets behalve eigen verantwoordelijkheid (die altijd slecht is als het geld moet gaan kosten) wat je tegenhoud om het gewoon te gaan doen.Destruction schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:13:
Tja, ik ken er genoeg die zelf geen auto hebben, maar voor de baas wel 30k km (of meer) per jaar rijden. Geen eigen auto hebben zegt dus niet alles. Sommigen hebben geen eigen auto nodig.
Slecht plan imho. Iedereen 1 norm, iedereen vind zichzelf de beste chauffeur maar bijna niemand is dat.Dat een praktijk gedeelte bij verlenging niet per definitie slecht zou zijn, staat vast. Maar die verleng-examinator moet wel bedacht zijn op mensen die de strakke methoden van het CBR al een tijdje vergeten zijn, en dus uitsluitend oordelen op veilig en behendigd/beheerst rijgedrag.
Je wilt niet weten hoeveel lease-rijders ik ken die zelf wel even denken te kunnen bepalen hoe hard ze op een weg mogen rijden om dan volledig in de ankers te gaan bij een flitspaal en dan rustig zeggen dat het veilig en beheersd gaat
"Welk pedaal is ook alweer het gaspedaal, middelste toch?"Destruction schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:55:
Ja joh, dat is allemaal nep. Knap stukje acteerwerk, inclusief de paniek vlak na de crash. Ik denk het niet

Nee, het is idd allemaal echt. Ach hou toch op. Meld je aan, rem niet en knal door wat pilonnen, parkeer zonder te stoppen en hou je handen gillend voor je ogen terwijl je vol gas een bocht uit vliegt en je bent een geschikte acteur kandidaat.
Nickname does not reflect reality