• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Gomez12 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:02:
[...]

De truc is dus dat hun totaal geen tijd krijgen om te wennen, als hun voor de 1e keer instappen staat dat ding al aan de start en staan er al camera's op. En 2 minuten later moeten ze er weer uit.

Laat die mensen 10 minuten freewheelen in die camper en je houdt alleen maar saaie televisie over (want dan snappen ze dat ze spiegels moeten kijken)
Toen ik begon met werken bij een koeriersdienst ging ik mee met een ritje in een Sprinter. Ik had nog nooit in een busje gereden en reed voornamelijk in kleine hatchbacks. Toen we de vracht ingeladen hadden zij de eigenaar van de koeriersdienst: "Ik wil wel eens zien hoe je rijdt. Hier zijn de sleutels, stap maar in en rij maar naar dit adres." Moest ongeveer 50km rijden (industrieterreinen, snelweg, provinciale wegen en bebouwde kom) maar dat ging prima. Dat wennen had ik in ieder geval zo gedaan en dat zal met een camper niet veel anders zijn gok ik. Normaal zou je zonder moeite over moeten kunnen stappen van auto. Misschien dat je even moet wennen aan de koppeling en de rem maar dat heb je ook zo onder de knie.

Tijdens een rit naar Berlijn ging de Caddy kapot en moest ik overstappen in een verlengde Fiat Ducato. Nog nooit Fiat gereden, nog nooit met zo'n lang busje gereden en ik was ram- en ramgaar. Erin gestapt en aangereden zonder problemen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 25-09-2013 14:16 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

De truc is dus dat hun totaal geen tijd krijgen om te wennen, als hun voor de 1e keer instappen staat dat ding al aan de start en staan er al camera's op. En 2 minuten later moeten ze er weer uit.

Laat die mensen 10 minuten freewheelen in die camper en je houdt alleen maar saaie televisie over (want dan snappen ze dat ze spiegels moeten kijken)
Is dat zo? ik las op het FOK forum van die Timo dat ze meestal eerst mogen oefenen, Liesbeth moest ook overschakelen van automaat naar handgeschakeld en toen had ze met een van die juryleden een paar uur rondgereden over het terrein.

Last.fm | Code Talks

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
SomerenV schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:14:
[...]

Toen ik begon met werken bij een koeriersdienst ging ik mee met een ritje in een Sprinter. Ik had nog nooit in een busje gereden en reed voornamelijk in kleine hatchbacks. Toen we de vracht ingeladen hadden zij de eigenaar van de koeriersdienst: "Ik wil wel eens zien hoe je rijdt. Hier zijn de sleutels, stap maar in en rij maar naar dit adres." Moest ongeveer 50km rijden (industrieterreinen, snelweg, provinciale wegen en bebouwde kom) maar dat ging prima. Dat wennen had ik in ieder geval zo gedaan en dat zal met een camper niet veel anders zijn gok ik. Normaal zou je zonder moeite over moeten kunnen stappen van auto. Misschien dat je even moet wennen aan de koppeling en de rem maar dat heb je ook zo onder de knie.

Tijdens een rit naar Berlijn ging de Caddy kapot en moest ik overstappen in een verlengde Fiat Ducato. Nog nooit Fiat gereden, nog nooit met zo'n lang busje gereden en ik was ram- en ramgaar. Erin gestapt en aangereden zonder problemen ;)
Helaas is niet iedereen net zo fantastisch in aanpassen als jij :-( ;)

The devil is in the details.

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Hahn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:18:
[...]

Helaas is niet iedereen net zo fantastisch in aanpassen als jij :-( ;)
Ik maakte ook nog wel kleine foutjes hoor O-) , voornamelijk met de koppeling en het remmen en ik ben absoluut geen voorbeeldige bestuurder. Maar je zou redelijk zelfverzekerd over moeten kunnen stappen in een andere auto, wetende dat dat ook maar gewoon een bak met vier wielen, een koppeling, rem en gas is. Een auto is een auto, of het nou klein, groot, licht of zwaar is. Als je in de ene kan rijden kun je ook in de andere rijden. Het moet niet zo zijn dat je wel in een Aygo kunt rijden maar vervolgens alles in puin rijdt als je in een grotere bak stapt.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

Wennen zou helemaal niet zo'n punt hoeven zijn. Geef mij de sleutels van een willekeurige auto en hij zal misschien de eerste keer afslaan, maar ik rij echt niet direct tegen vanalles aan. Het gaat dan misschien ook niet zo snel als anders, maar ik kom er wel.
In m'n eigen auto hoef ik niet na te denken over waar alles zit, maar bij een vreemde auto zijn daar ook gewoon trucjes voor. Het over balken rijden boven een waterbak, wat ze in een eerdere aflevering moesten doen. Ik zou ook wel even klamme handjes krijgen, maar als ik weet dat het moet passen, dan is het een kwestie van een punt in de gaten houden dat je wel kan zien (je linker voor- en achterwiel bijv) en dan weet je dat rechts ook wel gaat.
Dat heet inzicht, iets wat bij een aantal kandidaten echt ontbreekt. Dat bewees Mirdin toen wel door te controleren of haar achterwiel wel recht stond |:(

Ik zou de oefeningen trouwens ook wel willen doen, er zitten er een paar bij die echt wel uitdagend zijn, zelfs voor iemand met meer dan 10 jaar rijervaring zonder noemenswaardige schades. Aan de andere kant, ik draaide er m'n hand niet heel erg voor om toen ik met een VW Touareg over het behendigheidsparcours van VW Wolfsburg reed. En die heeft ook behoorlijk wat uitdagende punten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Na mijn lessen binnen 2 maanden in 6 verschillende auto's gereden, heerlijk, van diesel tot benzine, van BMW 5 serie tot Citroen AX, automaat naar handgeschakeld etc.

Sinsdien nooit problemen met overschakelen van auto. Behalve dat de Voyager waar ik laatst in zat alles anders had zitten, handrem links, moest een trucje met mijn sleutel doen om hem eruit te halen etc. maar goed dat zal wel 'Merica zijn :P

Last.fm | Code Talks

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Afgelopen week voor 't eerst in Parijs gereden. Die lui zijn gek! Maar goed, ze zijn niet achterlijk, en ik vond 't meevallen.

Ik vraag me af, leveren deze deelnemers nou ook hun rijbewijs in? Want zó rijden, dat is overduidelijk levensgevaarlijk....

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Verwijderd

Ardana schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:53:

Ik vraag me af, leveren deze deelnemers nou ook hun rijbewijs in?
Symbolisch helaas :/

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ardana schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:53:
Afgelopen week voor 't eerst in Parijs gereden. Die lui zijn gek! Maar goed, ze zijn niet achterlijk, en ik vond 't meevallen.

Ik vraag me af, leveren deze deelnemers nou ook hun rijbewijs in? Want zó rijden, dat is overduidelijk levensgevaarlijk....
Ik 2 weken geleden tijdens de spits in Florence, geweldig, scooters die 90 rijden dwars door het verkeer heen, geen belijning, een 2 baans rotonde waar we met 5 rijen naast elkaar stonden en het ging allemaal prima :P

Last.fm | Code Talks

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat mij interessant lijkt dat er een DACVN fandag komt op hetzelfde terrein waar de opnames plaats vinden (vliegveld Enschede was het toch?) En dan alle proeven uitstallen zoals ze voorkomen in de uitzendingen. Zodat je zelf die proeven kunt doen om te zien hoe moeilijk ze nu echt zijn. Lijkt mij erg leuk om te mogen doen trouwens :)

• Hahn
En dan iedereen die faalt z'n rijbewijs innemen! Lijkt me een goed idee, kunnen ze Dag van Verkeersveiligheid noemen :P

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
In de eerste aflevering was de Grolsch Veste op de achtergrond te zien, dus het zou ook nog wel eens daar op de parkeerplaats kunnen zijn (hoewel het later idd wel heel erg op het vliegveld leek).

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:53
Denk je? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze bij iedere opnamedag de rijbewijzen innemen en in dat bakje stoppen zodat de jury er 1 terug kan geven. En dan aan het eind van de draaidag, iedereen zijn rijbewijs alsnog teruggeven. :S (Hoewel aan de andere kant, hoe komt Liesbeth dan steeds aan? Die man heeft geen rijbewijs)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ze zitten op vliegveld Twente, de eerste opdracht is van het stadion door Enschede naar het vliegveld te rijden. Zonder brokken.

People as things, that’s where it starts.

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Biersteker schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:16:
[...]

Denk je? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze bij iedere opnamedag de rijbewijzen innemen en in dat bakje stoppen zodat de jury er 1 terug kan geven. En dan aan het eind van de draaidag, iedereen zijn rijbewijs alsnog teruggeven. :S (Hoewel aan de andere kant, hoe komt Liesbeth dan steeds aan? Die man heeft geen rijbewijs)
Liesbeth vliegt erheen op haar bezem :+

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16
Joosie200 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:12:
Wat mij interessant lijkt dat er een DACVN fandag komt op hetzelfde terrein waar de opnames plaats vinden (vliegveld Enschede was het toch?) En dan alle proeven uitstallen zoals ze voorkomen in de uitzendingen. Zodat je zelf die proeven kunt doen om te zien hoe moeilijk ze nu echt zijn. Lijkt mij erg leuk om te mogen doen trouwens :)
Er zijn in Nederland een aantal plaatsen waar je een "advanced driving" parcour kan doen.

TheS4ndm4n#1919

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

Ja dat is op Vliegveld Twente (hier om de hoek).
Baal er van dat ik niet wist wanneer die opnames genomen werden, want dat had nog wel geinig kunnen zijn om een keer te zien vanaf de spottersbult :)

Lijkt mij ook heel erg cool om die proeven zelf te doen, met eigen auto en met een totaal onbekende auto (voor mij dan bijv. een automaat. Volgens mij ga ik bij de allereerste bocht met m'n bek vol op 't stuur).

• deepbass909

deepbass909

RocketKoen schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:19:
[...]

Er zijn in Nederland een aantal plaatsen waar je een "advanced driving" parcour kan doen.
Dat is alleen niet vergelijkbaar, het "spel" element ontbreekt (zoals een bak water op het dak) Bovendien zal je bij een advanced driving parcours geen proef krijgen waarbij je gebeld wordt en ondertussen andere handelingen moet uitvoeren.
Overigens is z'n parcours wel een aanrader, ik heb het onder andere op Lelystad gedaan en dat was echt super leerzaam. Vooral in de zin dat je toch minder controle hebt in bepaalde situaties dan je dacht.
AzzKickah schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:19:
Baal er van dat ik niet wist wanneer die opnames genomen werden, want dat had nog wel geinig kunnen zijn om een keer te zien vanaf de spottersbult :)

Lijkt mij ook heel erg cool om die proeven zelf te doen, met eigen auto en met een totaal onbekende auto (voor mij dan bijv. een automaat. Volgens mij ga ik bij de allereerste bocht met m'n bek vol op 't stuur).
Een automaat is niet spannend. De eerste meters moet je even wennen dat je niet hoeft te schakelen, verder is het alleen maar je rechter poot op het goede pedaal zetten en aan het stuur draaien.

Leuker is het met een veel grotere auto (zoals die camper) of een grotendeels geblindeerde auto.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Een automaat is juist spannend dat je als je bijna stil staat de koppeling niet in moet trappen dan sta je vaak op de extra brede rempedaal en sta je in 1x goed stil.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

deepbass909 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:30:

Een automaat is niet spannend. De eerste meters moet je even wennen dat je niet hoeft te schakelen, verder is het alleen maar je rechter poot op het goede pedaal zetten en aan het stuur draaien.

Leuker is het met een veel grotere auto (zoals die camper) of een grotendeels geblindeerde auto.
Nou ik kan me zo voorstellen dat ik bij de bocht de 'koppeling' in stamp.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je moet je koppeling ook niet intrappen in de bocht :P

Last.fm | Code Talks

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Afvalzak schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:36:
Je moet je koppeling ook niet intrappen in de bocht :P
Ik zeg bij de bocht. Om terug te schakelen, je weet wel.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Voor de bocht ;)

Last.fm | Code Talks

• RocketKoen
Dan ga je iig niet te hard door de bocht :P

TheS4ndm4n#1919

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Wat een rare mensen blijven het toch.
Na het zien van deze afleveringen kan RDW neem ik aan wel een paar rijbewijzen in beslag nemen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12
AzzKickah schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:19:

Ik denk niet dat het heel spannend is om bij die opnames te zijn, het zal vooral heel erg lang duren voordat er weer wat gebeurd (ze moeten 8 keer dat parkoers opnieuw opbouwen per proef). Ben ook wel eens bij opnames van ter land, ter zee en in de lucht geweest. Was ook echt heel saai :P

• Joosie200
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:14:
En dan iedereen die faalt z'n rijbewijs innemen! Lijkt me een goed idee, kunnen ze Dag van Verkeersveiligheid noemen :P
Als ze die regel nu toepassen in het programma. Zag die Canadese variant uitzending die hier gepost was. Die jongen in de finale knipte zijn eigen rijbewijs gewoon door de midden. Ik zeg: bij falen, rijbewijs door de rijbewijsversnipperaar :+
RocketKoen schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:19:
[...]

Klopt, las ik al over in de Spits of Metro. O.a. in Lelystad. Maar ergens lijken mij die proeven van DACVN een stuk realistischer want uit de praktijk genomen (brug oprijden, in een steegje met aan weerszijde auto's geparkeerd achteruit rijden, snappen dat dingen in je klauwen vasthouden en sturen niet samen gaan, de spiegelproef, met de waterbakvolvo rondrijden zonder er drijfnat uit te stappen (vergelijkbaar met tig kratjes bier op de auto die bij het minste of geringste eraf vliegen)

En oh.. automaat is niks aan. Rechterbeen kan je invouwen :+ Alles met je linkerpoot intrappen en je maakt geen brokken. Nu ja, behalve mijn moeder dan. Die ging om de haverklap als reflex om de koppeling in te trappen op de rem staan :X Heb schakelen wel meegekregen met lessen, maar geef mij maar een cvt-automaat :Y Heb zo alle tijd om goed te letten/anticiperen op andere verkeersdeelnemers en opkomende situaties. Ook een oplossing die minder rigide is dan rijbewijs verknippen: alle deelnemers een automaatrijbewijs meegeven + ombouwpakket aanbieden voor hun eigen schakelauto :P

• RocketKoen
Ach, automaten zullen ook wel een stuk "populairder" worden.
Vooral omdat hybrides en elektrische auto's alleen als automaat beschikbaar zijn.

TheS4ndm4n#1919

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Joosie200 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:01:
[...]

Als ze die regel nu toepassen in het programma. Zag die Canadese variant uitzending die hier gepost was. Die jongen in de finale knipte zijn eigen rijbewijs gewoon door de midden. Ik zeg: bij falen, rijbewijs door de rijbewijsversnipperaar :+

[...]

Klopt, las ik al over in de Spits of Metro. O.a. in Lelystad. Maar ergens lijken mij die proeven van DACVN een stuk realistischer want uit de praktijk genomen (brug oprijden, in een steegje met aan weerszijde auto's geparkeerd achteruit rijden, snappen dat dingen in je klauwen vasthouden en sturen niet samen gaan, de spiegelproef, met de waterbakvolvo rondrijden zonder er drijfnat uit te stappen (vergelijkbaar met tig kratjes bier op de auto die bij het minste of geringste eraf vliegen)

En oh.. automaat is niks aan. Rechterbeen kan je invouwen :+ Alles met je linkerpoot intrappen en je maakt geen brokken. Nu ja, behalve mijn moeder dan. Die ging om de haverklap als reflex om de koppeling in te trappen op de rem staan :X Heb schakelen wel meegekregen met lessen, maar geef mij maar een cvt-automaat :Y Heb zo alle tijd om goed te letten/anticiperen op andere verkeersdeelnemers en opkomende situaties. Ook een oplossing die minder rigide is dan rijbewijs verknippen: alle deelnemers een automaatrijbewijs meegeven + ombouwpakket aanbieden voor hun eigen schakelauto :P
Je bedoelt het andersom?
Linkerbeen inklappen en en alles met je rechterbeen doen :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Joosie200
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:06:
[...]
Je bedoelt het andersom?
Linkerbeen inklappen en en alles met je rechterbeen doen :+
Lijkt me verstandiger ja :P Anyhow.. automaat is niet moeilijk op die manier. Je moet niet die neurotische tik hebben om continue in een fictief koppelingspedaal te willen trappen om te schakelen. Laat je die tik los en je rijdt zonder problemen :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Joosie200 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:10:
[...]

Lijkt me verstandiger ja :P Anyhow.. automaat is niet moeilijk op die manier. Je moet niet die neurotische tik hebben om continue in een fictief koppelingspedaal te willen trappen om te schakelen. Laat je die tik los en je rijdt zonder problemen :)
Ja tuurlijk, dat snap ik ook wel. Maar ik denk dat ik bij 1 van de eerste bochten uit gewenning wel op die rem zal stampen en met m'n bek op 't stuur klap.

Nou zal dat waarschijnlijk ook maar één keer hoeven te gebeuren om daarna meteen gewend te zijn om dat nooit meer te doen :P

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je moet de eerste paar min. bewust je poot stil houden, daarna merk je het niet meer, het lastigst lijkt mij om in Engeland te gaan rijden... (Of alleen een Engelse auto zelfs)

Last.fm | Code Talks

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Afvalzak schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:29:
Je moet de eerste paar min. bewust je poot stil houden, daarna merk je het niet meer, het lastigst lijkt mij om in Engeland te gaan rijden... (Of alleen een Engelse auto zelfs)
Het lijkt mij serieus lastiger om in een Engelse auto te rijden dan in Engeland zelf, alhoewel dat ook niet makkelijk is denk ik. Mn pa heeft het wel eens een weekendje gedaan maar was daarna totaal afgebrand, omdat je je zo hard moet concentreren en moet nadenken...

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ken wel iemand die er een heeft, het grootste probleem is dat je als je hier met het stuur rechts rijd je niet goed kan zien of je iemand kan inhalen. Maar dat is een automaat dus je hebt geen gedoe met schakelen.

Last.fm | Code Talks

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Een rechts gestuurde auto rijden is geen kunst aan. Het stuur zit aan de andere kant, maar dat is dan ook alles. Versnellingen, pedalen etc zitten allemaal aan de zelfde kant als bij een links gestuurde auto.

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:30
Schakelen lijkt mij dan weer lastig in een rechts gestuurde auto. Maar went wel snel denk ik

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

newbreed schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:41:
Een rechts gestuurde auto rijden is geen kunst aan. Het stuur zit aan de andere kant, maar dat is dan ook alles. Versnellingen, pedalen etc zitten allemaal aan de zelfde kant als bij een links gestuurde auto.
Ja, de pook zit nog steeds in het midden van de auto ja. Maar je moet wel opeens met links schakelen.
Moet ie in de 3, zit je 'm in de 1 te rammen oid :X

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
AzzKickah schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:47:
[...]

Ja, de pook zit nog steeds in het midden van de auto ja. Maar je moet wel opeens met links schakelen.
iets wat mij zou gebeuren :P of ik zou ipv van 4 naar 5 van 4 naar 2 gaan :9

Body mods don't determine skill

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Auw :p

Last.fm | Code Talks

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12
Heb in zuid-afrika rondgereden, wat betreft het schakelen het is niet dat je hem snel in de verkeerde zet, maar meer dat je vaak misgrijpt omdat je met je rechterhand automatisch naar de pook gaat (waar dan de deur zit). Ziet er erg lomp uit :P

Het meest lastige is nog op een kruising een bocht naar rechts maken, omdat je dan de neiging hebt om op de rechterbaan te gaan rijden, maar dan ben je dus aan het spookrijden :P

[ Voor 27% gewijzigd door Bartske op 25-09-2013 17:03 ]

• Dracyn
Bartske schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:02:
Heb in zuid-afrika rondgereden, wat betreft het schakelen het is niet dat je hem snel in de verkeerde zet, maar meer dat je vaak misgrijpt omdat je met je rechterhand automatisch naar de pook gaat (waar dan de deur zit). Ziet er erg lomp uit :P
trek je ineens de deur open ipv je schakeld zal er ook wel erg leuk uitzien op een snelweg :9

• RocketKoen
AzzKickah schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:47:
[...]

Dit seizoen in Top-gear. Een celeb die het stuur aan de andere kant gewend was moest races in de reasonably priced car.
Hij schakelde van 4 naar 1 ipv 5 op het rechte stuk.
Toen deed ie het niet meer :P
Bartske schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:02:

Het meest lastige is nog op een kruising een bocht naar rechts maken, omdat je dan de neiging hebt om op de rechterbaan te gaan rijden, maar dan ben je dus aan het spookrijden :P
Ik heb 6 weken in Engeland gezeten voor mn werk. Er zijn inderdaad 2 irritante dingen.
1) Wennen dat een bocht naar links ineens het korte bochtje is en je als je naar rechts wilt op tegenliggers moet gaan letten.
2) 's ochtends als je van de parkeerplaats af rijdt de straat op waar nog geen auto's rijden. En dan ineens een tegenligger die recht op je af komt omdat je uit automatisme op de rechter baan zit.

[ Voor 49% gewijzigd door RocketKoen op 25-09-2013 17:13 ]

TheS4ndm4n#1919

• Dracyn
Dit seizoen in Top-gear. Een celeb die het stuur aan de andere kant gewend was moest races in de reasonably priced car.
Hij schakelde van 4 naar 1 ipv 5 op het rechte stuk.
Toen deed ie het niet meer :P
Heb je misschien een filmpje daarvan? lijkt me wel leuk om te zien >:)

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Joosie200 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:12:
Ja dat oefenterrein is vliegveld Twente, daar reden ze in afl 1 ook naartoe

[ Voor 3% gewijzigd door Cthulhu op 25-09-2013 17:44 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• RocketKoen
Dracyn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:16:
[...]

Heb je misschien een filmpje daarvan? lijkt me wel leuk om te zien >:)
Ik kan het zo niet vinden. Was ook vrij weinig aan te zien. De auto deed alleen ineens niks meer :P

TheS4ndm4n#1919

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik bedenk me net iets. Als ze volgende week oa. de wip-wap proef doen, is er een grote kans dat iemand die met de mini moet doen.

En volgens mij heeft Mirdin er nog niet in gereden. Waar is Mirdin een ster in? Koppelingen verbranden. Wat is er de vorige keren gebeurd bij die proef? Smeulende koppelingen.

Dat wordt leuk. En zonde. En leuk.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

VasZaitsev schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:51:
Ik bedenk me net iets. Als ze volgende week oa. de wip-wap proef doen, is er een grote kans dat iemand die met de mini moet doen.

En volgens mij heeft Mirdin er nog niet in gereden. Waar is Mirdin een ster in? Koppelingen verbranden. Wat is er de vorige keren gebeurd bij die proef? Smeulende koppelingen.

Nu je het zegt. :D

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

newbreed schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:41:
Dat levert geen ergonomische zithouding op :/.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

SomerenV schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:14:
Heb ook zonder ooit een bus in een Fiat Ducato Maxi gestapt, wat overigens volledig geladen was met nieuwe PC's en monitoren. (150 + 50).

Ritje naar Amsterdam en ik moet zeggen, valt heus wel mee. Niet veel anders dan een normale auto, alleen wat rustiger rijden en de bochten wat ruimer aansnijden.

PVOutput☀️

Verwijderd

Och die mini kan straks de schroothoop op, tis toch een lelijk hok, niets aan verloren :P

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:58

Destruction

(ex-)Automonteur

VasZaitsev schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:51:

Ik ben er inderdaad bang voor... Iris sloopte vorig jaar gewoon nog een s40 koppeling, en Shanta scheurde er ietwat lomp vanaf waardoor haar passagiers bijna een hernia hadden :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Dracyn
Even begonnen met het inhalen van seizoen 3,weer lachen.
Moet wel even erbij zeggen veel respect voor het echtpaar van aflevering 2 met de confrontatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:15:
[...]

Och die mini kan straks de schroothoop op, tis toch een lelijk hok, niets aan verloren :P
Toch jammer van een nieuwe auto die normaal nog zeker 15 jaar mee kan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Een auto met een paar deuken kan nog steeds rijden hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hahn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:57:
Een auto met een paar deuken kan nog steeds rijden hoor :P
En waarschijnlijk een andere koppeling ;)
Maar het seizoen is nog niet voorbij he.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:57
Die mini, volgens mij geven ze de winnaars op het einde gewoon een "nieuwe mini" en niet deze als die onder de krassen e.d zit of wel? Ook met die stickers die ze er op plakken...

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ZpAz schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:38:
Die mini, volgens mij geven ze de winnaars op het einde gewoon een "nieuwe mini" en niet deze als die onder de krassen e.d zit of wel? Ook met die stickers die ze er op plakken...
Nee, dat is nu juist de hele grap. Ze krijgen dezelfde mini als ze elke week in moeten rijden als prijs.

TheS4ndm4n#1919

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vandaar dat er zo weinig progressie is, niemand wil dat ding :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Marzman schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:39:
[...]

Toch jammer van een nieuwe auto die normaal nog zeker 15 jaar mee kan.
Het is geen "nieuwe" Mini. Het is een R53 model, dus bouwjaar is 2006 of eerder. In 2006 kwam de R56.
Zie de verschillen:

R53 (zoals in DACVN):

Afbeeldingslocatie: http://ipocars.com/imgs/a/d/f/x/s/mini__top_one_tuv_new_chilli_red_pepper_2006_1_lgw.jpg

R56:

Afbeeldingslocatie: http://edge.vinsolutions.com/images/live/DealerImages/133022000/133022012/0_3313.jpg

Mijn verwachting is dan ook dat de winnaar een échte nieuwe Mini krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door A-Tray op 01-10-2013 15:23 ]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind in dit geval dat oudere model mooier moet ik zeggen ook al zijn het maar details. Maar lijkt er op dat je gelijk hebt dan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
A-Tray schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:06:
[...]

Het is geen "nieuwe" Mini. Het is een R53 model, dus bouwjaar is 2006 of eerder. In 2006 kwam de R56.
Zie de verschillen:

R53 (zoals in DACVN):

[afbeelding]

R56:

[afbeelding]

Mijn verwachting is dan ook dat de winnaar een échte nieuwe Mini krijgt.
Ik heb exact hetzelfde gedacht. Van in het begin heb ik zo al een vermoeden dat, wanneer de mini tot bijna gort is gereden en dan gepresenteerd wordt, dat er plots een andere, nieuwe mini komt als prijs.

Het zou natuurlijk grappig zijn moest dat niet het geval zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En ik heb gelijk gekregen, altijd leuk. Mirdin heeft de koppeling een stukje kleiner gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, wat een verrassing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Niet verwacht, maar het lijkt erop alsof Mathijs en Mirdin de finale gaan halen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Timo wss eruit, rest mag lekker in parijs, Mathijs wint wss, die rijdt nu met die aanhanger echt als een idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Grappig om te zien hoe iedereen in zijn nopjes is in die 4x4 :+ Zet ze weer terug in een normale volvo s40 of mini en bam, het gaat weer verkeerd. En typisch hoe Timo/Liesbeth qua doen en laten 180 graden gedraaid zijn in 1 aflevering tijd. Denk dat Liesbeth er in de gedeukte mini van door gaat. Mirdin/Mathijs hebben meer te leren dan Liesbeth op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik denk dat Timo de Mini gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De invasie der +3 avatars. Men is uniek zo te zien.

Wel vreemd ja hoe Timo en Liesbeth opeens zo omgedraaid zijn, Van Liesbeth kan ik nog snappen dat ze na de Mini gesloopt te hebben ze opeens het licht ziet, maar timo bij de waterbak nog als een idioot.

Winnaar van de auto: liesbeth.
Winnaar/verliezer: Matthijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
VasZaitsev schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:31:
De invasie der +3 avatars. Men is uniek zo te zien.
offtopic:
Van mij meer, eerder was ik avatarloos en met de komst van die fancy +1/2/3 icons werd dat al snel de standaard avatar hier, dus tja dat beter dan nog steeds geen avatar in te stellen

Overigens.. slechtste: Mirdin, een-na-slechtste: Mathijs, winnaar mini: Liesbeth.

Waarom doen we geen pool voor seizoen 4? (want die komt sowieso >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Poll:

Poll: Wie word De Allerslechste Chauffeur van Nederland?
Liesbeth
Matthijs
Mirdin
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387902&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

misterdoom schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:59:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gedacht. Van in het begin heb ik zo al een vermoeden dat, wanneer de mini tot bijna gort is gereden en dan gepresenteerd wordt, dat er plots een andere, nieuwe mini komt als prijs.

Het zou natuurlijk grappig zijn moest dat niet het geval zijn :+
Dat zou wel typisch BNN zijn inderdaad (de grote donorshow ;) ), om nog een paar opdrachten te verzinnen waarbij die Mini flink wat schade oploopt en dan toch met een andere Mini te komen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 17:44

NBS

Als je beginnende bestuurder bent (de eerste 5 jaar officieel), en je maakt nu en dan nog eens wat brokken na het behalen van je roze pas, is dat begrijpelijk vanwege gebrek aan verkeerservaring, maar wat deze deelnemers uitspoken gaat alle perken te buiten.

Ik vrees dat dit soort volk inderdaad geen toneel spelen en dat zij en nog vele anderen de weg onveilig maken... Waarschijnlijk krijgen deze deelnemers geen auto van de zaak meer mee :+

[ Voor 5% gewijzigd door NBS op 01-10-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Oef, die mensen zou ik niet in mijn nieuwe auto laten rijden.
Vooral Mirdin, dan mag ik meteen vragen om nieuwe koppelingsplaten!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb laatst het 8e seizoen van Canada's Worst Driver gezien en dan rijden de deelnemers van DACVN echt perfect. |:(

Wel heel apart dat Timo en Liesbeth zo veel beter zijn gaan rijden in een week. Of ze hebben heel erg geknipt en geplakt of ze hebben alles geacteerd wat mij best lastig lijkt. Timo kon totaal niet overweg met de koppeling, maar kan nu de wipwap proef goed doen. ikke niet begrijpen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
feep schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:06:
Wel heel apart dat Timo en Liesbeth zo veel beter zijn gaan rijden in een week. Of ze hebben heel erg geknipt en geplakt of ze hebben alles geacteerd wat mij best lastig lijkt. Timo kon totaal niet overweg met de koppeling, maar kan nu de wipwap proef goed doen. ikke niet begrijpen. :?
De deelnemers zijn volgens mij echt niet zo slecht als ze lijken in de eerste uitzendingen.

Ze zullen stuk voor stuk slechte chauffeurs zijn, maar je doet niet voor niets mee. Aandacht trekken hoort erbij. Op een gegeven moment doen ze hun best (krijgen toevallig een bericht van hun familie) en krijgen hun rijbewijs terug.

Hoe dan ook is het wel vermakelijk. Volgende week in Parijs wordt ook weer lachen, maar je zult zien dat de chauffeurs meer kunnen dan ze in de voorgaande weken hebben laten zien. ;)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ze mogen ook oefenen hè. Als Timo uren met de koppeling heeft lopen spelen en Liesbeth stiekem rijlessen is gaan volgen, kun je dit ook krijgen.

En in het echt rijden is natuurlijk ook anders dan op een vliegveld met gillende bijrijder en een bijdehante Ruben in de buurt.

Wat ik me afvraag: hoe is het nu met de twee eerdere "winnaars"? Hoor je ook niks meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wel heel apart dat Timo en Liesbeth zo veel beter zijn gaan rijden in een week. Of ze hebben heel erg geknipt en geplakt of ze hebben alles geacteerd wat mij best lastig lijkt.
Zeker Timo verdenk ik gewoon van extreem acteerwerk met als doel om net niet in de finale te eindigen en 1 uitzending een extreme verbetering te hebben...

In het begin handen voor zijn ogen en deo etc in de auto spuiten en dan zo'n offroad challenge gewoon even doorrijden, no way...

En beter gaan rijden in een week? Ik vermoed dat de opnames gewoon makkelijk binnen 1 week gemaakt worden, dan kan je gewoon 50 auto's lenen/huren voor 1 week en vliegveld afhuren voor een week en de deelnemers kunnen ook wel 1 week vrij krijgen. Ipv dat je echt x weken lang 1 dag per week het hele circus moet optuigen en aftuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarom moeten ze 50 auto's hebben? Ze gebruiken gewoon telkens dezelfde Volvo, en dat type heb je voor niet zo heel veel geld al, wel met 3 ton op de teller, maar dat maakt niet uit. Liesbeth reed een tijdje in de rode omdat dat een automaat is, maar die heeft leren rijden in een handbak.

Auto's die naast het parcours staan zijn allemaal sloopauto's. In seizoen 1 [afgelopen weekend nog gekeken met mijn vriendin] hadden ze bijv. een auto waarvan de hele achterkant groen was van de algen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Gomez12 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:17:
[...]

Zeker Timo verdenk ik gewoon van extreem acteerwerk met als doel om net niet in de finale te eindigen en 1 uitzending een extreme verbetering te hebben...

In het begin handen voor zijn ogen en deo etc in de auto spuiten en dan zo'n offroad challenge gewoon even doorrijden, no way...

En beter gaan rijden in een week? Ik vermoed dat de opnames gewoon makkelijk binnen 1 week gemaakt worden, dan kan je gewoon 50 auto's lenen/huren voor 1 week en vliegveld afhuren voor een week en de deelnemers kunnen ook wel 1 week vrij krijgen. Ipv dat je echt x weken lang 1 dag per week het hele circus moet optuigen en aftuigen.
Ik las "extreem achterwerk" lol...

Maar het is puur de mindset hè, Die is met name drastisch verandert en dat kan zeker wonderen doen. Hij kan nog steeds niet geweldig rijden maar doordat zijn mindset nu wel goed is maakt hij geen domme fouten meer.
Ook in de gesprekken kan je merken dat er gewoon een heel andere jongen staat, hij redeneert zelfs op een normale manier.

Ik denk dat er wel een paar weken overheen zijn gegaan, zo'n grote productie is dit echt niet hoor. Er staat bijna niks op dat vliegveld. Met een uurtje heb je alles daar weer weg met een paar man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik heb laatst het 8e seizoen van Canada's Worst Driver gezien en dan rijden de deelnemers van DACVN echt perfect. |:(

* RocketKoen voegt Canadas worst driver toe aan sickbeard queue

Ze zullen wel geoefend hebben ofzo. Volgens mij filmen ze dit namelijk alleen in het weekend.
In een eerder seizoen klaagde die deelnemen die in aflevering 1 dr eigen auto total-loss reed namelijk dat ze al weken met het OV naar haar werk moest omdat ze geen nieuwe auto kon betalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Piekartz87 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:33:
[...]
Hij kan nog steeds niet geweldig rijden maar doordat zijn mindset nu wel goed is maakt hij geen domme fouten meer.
Tja, hij is toch met een reden genomineerd voor het programma, het zullen nooit fantastische chauffeurs worden. Maar in het begin was Timo echt totaal niet geschikt voor zelfs de botsauto's en die zou dan regelmatig op de echte weg rijden?
Ik denk dat er wel een paar weken overheen zijn gegaan, zo'n grote productie is dit echt niet hoor. Er staat bijna niks op dat vliegveld. Met een uurtje heb je alles daar weer weg met een paar man.
Ik betwijfel het toch echt hoor dat je dat met een paar man al die sloopauto's weg hebt gehaald en weer teruggezet hebt in een paar uur. Op het terrein zelf kan je ze alle kanten opslepen in een paar uur, maar ze op het terrein krijgen en weer afvoeren dat duurt wel wat langer lijkt mij. Dat wil je volgens mij maar 1x doen.
En het komt op mij ook niet echt over als een show waar echt 16 uur geschoten wordt om dan 15 uur weg te gooien voor 1 aflevering. De 1e rit zal over het algemeen het beroerdste zijn en dus het leukste.

Alleen die stukjes waar Ruben rijdt die kosten wat tijd (met die aanhanger lag er daar ook niks op de tafel bijv zodat er niks af kon vallen wat bij alle deelnemers wel gebeurde) want dat moet er uitzien als een "perfecte" run en elk foutje zal eruit gemonteerd moeten worden of een retake.
RocketKoen schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:34:
[...]
In een eerder seizoen klaagde die deelnemen die in aflevering 1 dr eigen auto total-loss reed namelijk dat ze al weken met het OV naar haar werk moest omdat ze geen nieuwe auto kon betalen.
En de jury heeft het ook de hele tijd over vorige week / volgende week etc. Het zou toch echt totaal ondenkbaar zijn dat er gewoon dingen gescript zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Zoveel gebeurt er niet meer op vliegveld twente op dit moment hoor. Die sloopauto's worden maximaal op een stapeltje aan de kant gezet waarschijnlijk. Geef iemand een heftruckje en het is zo gedaan, zo duur/moeilijk is dat niet. Alles wat daar staat is verder echt zo weg. Die tribune staat zelfs nog op een vrachtwagen.

Natuurlijk kunnen de tussenstukjes aan het eind van het programma in 1 keer op zijn genomen. Of de jurystukjes zouden ook kunnen (maar dat betwijfel ik eigenlijk)
Het is ook goed mogelijk dat er meerdere dagen ineens op zijn genomen. Maar ik denk niet dat alles in 1 dag/weekend is opgenomen.

Volgende week in Parijs, dat wordt nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 18-09 08:25
Piekartz87 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:58:
Zoveel gebeurt er niet meer op vliegveld twente op dit moment hoor. Die sloopauto's worden maximaal op een stapeltje aan de kant gezet waarschijnlijk. Geef iemand een heftruckje en het is zo gedaan, zo duur/moeilijk is dat niet. Alles wat daar staat is verder echt zo weg. Die tribune staat zelfs nog op een vrachtwagen.

Natuurlijk kunnen de tussenstukjes aan het eind van het programma in 1 keer op zijn genomen. Of de jurystukjes zouden ook kunnen (maar dat betwijfel ik eigenlijk)
Het is ook goed mogelijk dat er meerdere dagen ineens op zijn genomen. Maar ik denk niet dat alles in 1 dag/weekend is opgenomen.

Volgende week in Parijs, dat wordt nog wat.
In kan niet goed herinneren welke aflevering het was maar toen stond die mini zoals altijd achter bij de Jury en als je goed oplette dan stond Liesbeth al op de auto geplakt voor schade die ze de week erna zou hebben gereden wat er dus op wijst dat het allemaal relatief kort op elkaar wordt opgenomen en er dus vaker wordt afgereden en dan de jury voor de meeste commentaar er 1x zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Gomez12 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:48:
[...]

Tja, hij is toch met een reden genomineerd voor het programma, het zullen nooit fantastische chauffeurs worden. Maar in het begin was Timo echt totaal niet geschikt voor zelfs de botsauto's en die zou dan regelmatig op de echte weg rijden?
Er speelt bij zo'n programma natuurlijk ook een berg spanning mee. Als jij een camera op je snufferd hebt staat, ga je ook anders gedragen.
Bij Timo kon je trouwens heel duidelijk zijn probleem zien bij het proef-examen. Dat ging goed tot hij een ingreep kreeg. Vanaf dat moment was het prut. Bij hem is het puur spanning en stress. Nu hij heeft geaccepteerd dat hij best een foutje mag maken, gaat het ineens veel beter. Waarom? Hij is ontspannen, en als je ontspannen bent, reageer je beter en heb je meer controle.

Tot vorige week was ik trouwens ervan overtuigd dat Liesbeth zou "winnen", maar ik zet nu m'n geld op Mathijs... Die gast heeft eigenlijk geen vooruitgang geboekt in de serie. Dat hij bij elke waterbak z'n motor liet afslaan... Bij dat jeepje hoef je de koppeling op dat moment helemaal niet te gebruiken... Gewoon in de 1e versnelling laten rollen en eventueel gas bijgeven, that's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Jammer dat de koppeling niet stuk ging van de mini. -O-

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Als je de prijsauto stuk wil zien gaan moet je de Canadese versie kijken ;)
Daar moeten alle deelnemers elke aflevering 1 opdracht in de prijsauto doen.
En de prijsauto het laatste seizoen is een Mustang, dus die kan lekker hard.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Benieuwd naar Parijs, Timo & Liesbeth waren toch wel de laatste mensen waar ik deze vooruitgang had verwacht. Mirdin en Mathijs is gewoon doffe ellende. Ik ben benieuwd naar Parijs, kan nog wel eens érg leuk gaan worden.

En die prijzen auto, de tering. Wil je toch niet meer in rijden.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik wel hoor, een dagje goed de vernieling in crossen wil ik best. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:58

Destruction

(ex-)Automonteur

RocketKoen schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:34:
[...]

Dat herinner ik me nog ja :+ "Ja, ik heb geen auto of niks.. ik heb niks" Nee trol, dan moet je niet zo debiel door een woonwijk scheuren, dan had je je swiffert nog gehad.. :X

Ik heb echt geen idee wie de winnaar zal worden.. Lange tijd was ik ervan overtuigd dat het Timo zou worden, Timo of Mathijs. Verbazing alom toen ik Liesbeth die Mini grondig zag slopen.. Die schaapachtige blik van haar ook.. :X Mirdin, tja.. Die moet gewoon niet meer rijden.. De Jeep proef vond de Jury goed gaan, maar ook daar was ze meermalen aan het lachen en wegkijken van hetgeen ze aan het doen was.. gewoon slecht! Dom giechelen en niet kijken wat er voor je gebeurd is gedrag voor de passagiersstoel danwel achterbank.

Ze moeten die rijexamens echt flink wat moeilijker gaan maken :|

Ik ben het trouwens eens met degene die het had over de eerdere winnaars.. Pim. Shanta.. Hoe is het daar nu mee? Hebben ze inderdaad rijlessen gehad? Rijden ze nu weer? En zoja, gaat het dan nu ook beter met ze? Ook de niet winnaars.. Hoe is het met Monique en de prijzenauto? Heeft Iris alweer een auto? etc etc :P

We hebben destijds alleen maar gehoord over Jack waarvan het rijbewijs werd ingevorderd..

Misschien moet er een stukje komen bij DACVN waarin ze even terugkijken, een "DACVN: Hoe is het nu met.." achtige rubriek waarin een oud deelnemer bezocht en geïnterviewd word..

[ Voor 55% gewijzigd door Destruction op 06-10-2013 23:41 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

RickvN schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:03:
Benieuwd naar Parijs, Timo & Liesbeth waren toch wel de laatste mensen waar ik deze vooruitgang had verwacht. Mirdin en Mathijs is gewoon doffe ellende. Ik ben benieuwd naar Parijs, kan nog wel eens érg leuk gaan worden.

En die prijzen auto, de tering. Wil je toch niet meer in rijden.
Een gegeven auto moet je niet in de deuk kijken :P

Zou best zo'n Mini willen hebben, leuk autootje, beter dan zo'n 107 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
VasZaitsev schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:31:
[...]

Een gegeven auto moet je niet in de deuk kijken :P

Zou best zo'n Mini willen hebben, leuk autootje, beter dan zo'n 107 :+
Daar heb je een punt.

@Destruction, dat zou wel een toegevoegde waarde zijn ja. Net zoals bij BZV, ff kijken hoe t gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Quote van het jaar van dat ene jurylid:
"Ze gaat dan giegelen en het lijkt wel alsof ze dan helemaal niet meer serieus is."

Joh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mirdin deed het weer ronduit waardeloos. En Matthijs een tikje beter, maar die vloekt en scheld echt op alles.

Kansloze gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:36
Ik moet zeggen dat ik het me afvraag of het merendeel van alle Nederlandse bestuurders het beter zouden doen in Parijs en op zulke proefterreinen. Alles is zo ontzettend krap en bemeten, in zulke situaties kom je toch absoluut never terecht (behalve in beroepssituaties misschien). Ik woon zelf in het centrum van Utrecht, en daar kom ik ook zelden zulke extreme situaties tegen. Wie van ons zou het foutloos doen op die mega rotonde in Parijs? En ja, ik rij ruim 20-30k km's per jaar, dus rijervaring heb ik zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

In dit tempo zou ik zeggen dat geen van de chauffeurs nou echt goed is, ze zijn allemaal even slecht.

Ook creatief hoe Mathijs een dikke deuk in de motorkap weet te krijgen, ongeveer het enige wat nog maagdelijk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mathijs moet gewoon zijn rijbewijs afgepakt worden. Hoe die nu rijd gaat hij iemand vermoorden...
Liesbeth zou het kunnen maar die moet echt zelfvertrouwen krijgen. Dus ook rijbewijs afpakken totdat ze het wel kan.
Mirdin, die moet gewoon een permanente, levenslange ontzegging van rijbevoegdheid krijgen. Dat is gewoon belachelijk slecht...

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-10-2013 21:20 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Wow, wel duizend euro voor alle schade, denk dat sierstrips + motorkap + spiegel nieuw al zoveel kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
VasZaitsev schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:20:
Wow, wel duizend euro voor alle schade, denk dat sierstrips + motorkap + spiegel nieuw al zoveel kosten...
Iig genoeg om hem weer door de APK te krijgen. Dus de bumpers en de spiegel.

En hoe the fck is Liesbeth ontsnapt aan de titel....

Wel goed voorspeld: "Ik durf te wedden dat ze gaat lachen als ze straks die titel krijgt"

[ Voor 11% gewijzigd door RocketKoen op 08-10-2013 21:23 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En terecht. :/
Nu nooit meer op de weg toelaten...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:36
En dan te bedenken dat unilak de lastigste kleur is om te spuiten, zeker rood.... maar idd hoe Liesbeth nou niet de slechtste is dat vraag ik me af. Geen afstanden in kunnen schatten vind ik wel iets heel fundamenteels.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste