• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
RickvN schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:49:
Iedereen zegt dat Pim zo slecht is van seizoen 1? Sorry hoor, Eshter is écht om te huilen. Die weet gewoon ECHT NIET wat ze doet en kan het ook ECHT NIET.... Pim is gewoon verschrikkelijk homo en tering ijdel...
Esther heeft geen voertuigbeheersing. Alsof ze net 1 rijles heeft gehad (en de instructeur zit nog naast haar).
Ze laat de auto dan wel 20 keer afslaan, en ik zou echt niet achter haar willen rijden. Maar als er iets fout gaat dan remt ze tenminste.
Als er bij Pim iets fout gaat laat hij het stuur los, doet hij zijn ogen dicht en trapt hij het gaspedaal in.

TheS4ndm4n#1919

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
RocketKoen schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:01:
[...]

Esther heeft geen voertuigbeheersing. Alsof ze net 1 rijles heeft gehad (en de instructeur zit nog naast haar).
Ze laat de auto dan wel 20 keer afslaan, en ik zou echt niet achter haar willen rijden. Maar als er iets fout gaat dan remt ze tenminste.
Als er bij Pim iets fout gaat laat hij het stuur los, doet hij zijn ogen dicht en trapt hij het gaspedaal in.
En geen inzicht (file parkeren...). Maar Pim ben ik nu wel van overtuigd ja met die rem opdracht met de muur. Gewoon doorrijden en vervolgens blokken 200m verderop aanpakken vol met water. Falers.... Die 2, beiden.

Nu na aflevering 4 met dat achteruit rijden, krijgt Esther iets meer credits.

[edit]GEWELDIG: Esther rijd even vooruit om Miranda ofzo de ruimte te geven, moet ze het alleen doen. Ging het goed, zegt ze: "Ik had wel de handrem erop staan". Ik lig helemaaaaaaal dubbel hier _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door RickvN op 18-09-2013 13:18 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind het vooral onvoorstelbaar bij die Esther dat ze élke keer als ze gaat rijden moet vragen of de rem 'de middelste' is. Ernstig ernstig.

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

RocketKoen schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:01:
[...]

Pim heeft gewoon door dat je altijd kan vertrouwen op het mantra "Jesus take the wheel!"

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• RocketKoen
DarkKnight schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:36:
[...]

Pim heeft gewoon door dat je altijd kan vertrouwen op het mantra "Jesus take the wheel!"
Jezus heeft een hekel aan Ruben en zn cameraman dan :P

TheS4ndm4n#1919

• RickvN
DarkKnight schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:36:
[...]

Tot aan de laatste aflevering, wat een vent. Afnemen dat rijbewijs.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:10

Destruction

(ex-)Automonteur

Tja, het grote "probleem" met dit programma is en blijft natuurlijk dat dat doormidden knippen van het rijbewijs van de winnaar juridisch geen enkele waarde heeft.. Pim kan gewoon op het gemeentehuis een nieuw rijbewijs hebben aangevraagd en lekker doortuffen... Want het ligt toch niet aan hem?*

*zijn denkwijze, ik ben het daar grondig niet mee eens

Ik zou graag zien dat er ook echt iemand van het CBR bij de jury komt.. Als hij dat rijbewijs afneemt kan het al een stuk bindender zijn..

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Anoniem: 19894

Destruction schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:34:
...

Ik zou graag zien dat er ook echt iemand van het CBR bij de jury komt.. Als hij dat rijbewijs afneemt kan het al een stuk bindender zijn..
Gewoon een agent die mensen laten volgen, die kan het rijbewijs gewoon invorderen als blijkt dat hij of zij een gevaar voor de weg is.

• RocketKoen
Destruction schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:34:
Tja, het grote "probleem" met dit programma is en blijft natuurlijk dat dat doormidden knippen van het rijbewijs van de winnaar juridisch geen enkele waarde heeft.. Pim kan gewoon op het gemeentehuis een nieuw rijbewijs hebben aangevraagd en lekker doortuffen... Want het ligt toch niet aan hem?*

*zijn denkwijze, ik ben het daar grondig niet mee eens

Dan wordt het misschien lastiger om deelnemers te vinden :P

TheS4ndm4n#1919

• RickvN
RocketKoen schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:14:
[...]

Dan wordt het misschien lastiger om deelnemers te vinden :P
Je pakt alleen de 'winnaar van de trofee' aan, zullen we het zo even noemen :+

In 1 dag een seizoen gekeken, maar seizoen 2 ga ik niet kijken. Iets te veel gayment met Timo, Mathijs & Pim in 2 seizoen bij elkaar, dus ken het wel ff :9

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Die Timo heeft ook gewoon persoonlijke problemen. Zo'n iemand kan toch ook niet funtioneren in de echte wereld?

Benieuwd naar het drift rondje met Coronel trouwens

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:26
Als je elke keer dat je in de auto stapt moet nadenken wat voor functie welke pedaal heeft.
Waar ergens gaat het dan mis met die persoon?

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:48

Metro2002

Memento mori

Ik snap nog altijd niet hoe deze figuren ooit hun rijbewijs hebben gehaald. Dat kan toch alleen als de examinator high of beschonken was tijdens het examen.
:{

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:59
Dacuuu schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:58:
Als je elke keer dat je in de auto stapt moet nadenken wat voor functie welke pedaal heeft.
Waar ergens gaat het dan mis met die persoon?
Dat mensen nog steeds denken dat dit programma echt is verbaast mij ietwat.

a) degene die de meeste vooruitgang boekt wint een auto, waarom zou je dan niet doen alsof je een mongool bent
b) álles op tv is nep
c) okay b) is iets overdreven maar niet heel ver van de waarheid af

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piekartz87
Veel is nep, bijna alles wellicht wel. Maar hier heb ik wel mijn twijfels bij. Dat er flink in geknipt is maakt het nog niet nep bij mij.
Ik kom soms op de weg net zulk gedrag tegen dus ik verbaas me er niet over dat dit echt is.

Wat wel nep is zijn al die auction programma's uit Amerika

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:19:
[...]

a) degene die de meeste vooruitgang boekt wint een auto, waarom zou je dan niet doen alsof je een mongool bent
b) álles op tv is nep
Van a denk ik dat er inderdaad wel deelnemers zijn die zo denken om die auto te winnen. Maar dat wil niet zeggen dat alles nep is. Ik denk niet dat het programma scripted is (afgezien van de afmontage dan ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 19-09-2013 15:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RocketKoen
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:19:
[...]

b) álles op tv is nep
Er zijn er elk seizoen wel een paar die zich in het begin gedragen als mongool en later ineens keurig rijden.
Dat zijn de deelnemers uit de catagorie aso bestuurder. Die denken dat ze veilig 80 kunnen rijden in een 30km zone of beter gaan rijden van een jointje terwijl ze aan het whatsappen zijn.
Die beginnen het programma alsof het een spelletje is. Lekker hard rijden enzo waar dat niet hoeft. Na een paar keer keihard gefaald te zijn merken ze niet de onsterfelijke goden zijn die ze dachten te zijn. En dan rijden ze weer braaf.
Maar die hebben ook nog nooit de auto gewonnen.

TheS4ndm4n#1919

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:48

SomerenV

It's something!

Ik ben nu begonnen met seizoen 3 en ik heb nu eigenlijk maar één vraag: hoe hebben die mensen in godsnaam hun rijbewijs gekregen? Bij een pakje boter of wat? :\ Het ergste is dat dit waarschijnlijk maar het topje van de ijsberg is van ronduit slechte chauffeurs in Nederland.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 21:00
Ik heb alle 3 seizoenen in 3 dagen tijd gekeken (gewoon savonds laat) en het verbaasde mij ook absoluut.
Als je zo slecht rijdt qua rijgedrag of voertuigbeheersing, laat geen enkele instructeur je uberhaupt op gaan voor het examen. 1 keer de pedalen door elkaar halen kan nog, zal de examinator waarschijnlijk toeschrijven aan het nerveus zijn. Maar meerdere malen, no way.
Wat dan wel weer opvalt, is dat angsthazen meestal de mensen zijn die al lang hun rijbewijs hebben, maar zeer weinig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Bij 1tje zat de examinator te bellen en lette dus niet op. Volgens een deelnemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AcidBurn schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 01:17:
Ik heb alle 3 seizoenen in 3 dagen tijd gekeken (gewoon savonds laat) en het verbaasde mij ook absoluut.
Als je zo slecht rijdt qua rijgedrag of voertuigbeheersing, laat geen enkele instructeur je uberhaupt op gaan voor het examen. 1 keer de pedalen door elkaar halen kan nog, zal de examinator waarschijnlijk toeschrijven aan het nerveus zijn. Maar meerdere malen, no way.
Wat dan wel weer opvalt, is dat angsthazen meestal de mensen zijn die al lang hun rijbewijs hebben, maar zeer weinig rijden.
Het is een momentopname heh, als er een half uurtje niks gebeurd en de examinator zit aan zijn quota dan kun je gewoon slagen. Het kan evengoed andersom, dat je heel goed rijdt maar toch zakt omdat er wel iets gebeurd (ook mensen die al jaren hun rijbewijs hebben maken wel eens een foutje in het verkeer wat ze een ingreep gekost zou hebben) of door de examinator.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:35
SomerenV schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:15:
Ik ben nu begonnen met seizoen 3 en ik heb nu eigenlijk maar één vraag: hoe hebben die mensen in godsnaam hun rijbewijs gekregen? Bij een pakje boter of wat? :\ Het ergste is dat dit waarschijnlijk maar het topje van de ijsberg is van ronduit slechte chauffeurs in Nederland.
Ik denk dat je het statistisch moet zien; duizenden mensen krijgen hun rijbewijs ieder jaar. 80% van de beoordelingen is juist, maar 1% rijdt toevallig redelijk goed, maakt geen fouten, en heeft door geluk voordeel van het goede humeur van de examinator. Terwijl deze laatsten eigenlijk een gevaar op de weg zijn. Ook kan het zijn dat ze sinds ze hun rijbewijs hebben steeds slechter zijn gaan rijden.

Vind het trouwens een amusant programma, maar erger me wel( al is het minder erg dan vorig jaar) aan alle herhalingen van fragmenten per aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het is ook best even wennen als je een tijd niet gereden hebt.
Ik heb mn rijlessen 2x moeten onderbreken. De 1e keer moest ik voor mn werk ineens naar het buitenland en de 2e keer zat ik in het gips. Als je daarna weer in de auto stapt is het wel weer even wennen.
Kun je nagaan hoe dat is voor mensen die jaren niet rijden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Piekartz87 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:06:
Bij 1tje zat de examinator te bellen en lette dus niet op. Volgens een deelnemer.
Daar kom je niet mee weg. Bij mij zeiden ze altijd die examinator heeft al zowat gezien of je geslaagd bent voor je de straat uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

DiedX schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:15:
[...]

Aan de reacties te zien ben je niet de enige :) Ik had hetzelfde :)
Ja dat weet ik, hoe vaak ik al niet bijna dood ben gereden of getoeter naar me gekregen heb op de fiets terwijl ik gewoon voorrang heb. Zo moeilijk is die regel toch niet? Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
Ik heb gister de aflevering van vorige keer gekeken met dat parkeren en ik had bij sommige mensen (vooral diego) echt zoiets van: waarom ken je geen ENKEL verkeersbord? hoe is het mogelijk dat je je rijbewijs haalt zonder dat te weten? Dat kán toch gewoon niet echt zijn? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Piekartz87 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:40:
Ik kom soms op de weg net zulk gedrag tegen dus ik verbaas me er niet over dat dit echt is.
Ik kom nooit op de weg mensen tegen die hun handen voor hun ogen houden en gewoon gillend vol gas door blijven racen tot ze ergens tegen tot stilstand komen. Dit is allemaal nep. Gespeeld. Onzin. Overdreven.
Wat wel nep is zijn al die auction programma's uit Amerika
Van wat je op tv ziet is vrijwel alles nep. Die auction programma's, Hardcore Pawn, Slechte Chauffeur, alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik ben van mening dat het echt is en dat het geen acteurs zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Kijk even op een lokale website waar ongelukken op staan. Er zijn er meer dan zat.
Paar maand terug op de A1, vrouw op een rustige rechte snelweg over de kop geslagen, geen gordel om, auto uitgeslingert. Dood. Hoe krijg je het voor elkaar zal je je afvragen.

Die presentator heeft ook nep in het ziekenhuis gelegen trouwens? Die klassieke auto waar iemand tegen aanreedt was ook ingehuurt? Verdomt goede acteur die jankende oude man, zou een award moeten krijgen.

Er is flink in geknipt voor dramatisch effect ja, maar ik weet zeker dat er zulke retards rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:36
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:01:
[...]

Ik kom nooit op de weg mensen tegen die hun handen voor hun ogen houden en gewoon gillend vol gas door blijven racen tot ze ergens tegen tot stilstand komen. Dit is allemaal nep. Gespeeld. Onzin. Overdreven.

[...]

Van wat je op tv ziet is vrijwel alles nep. Die auction programma's, Hardcore Pawn, Slechte Chauffeur, alles.
Dus omdat jij deze mensen niet bent tegen gekomen is alles nep? OK prima. Noted. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MuddyMagical schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:15:
Dus omdat jij deze mensen niet bent tegen gekomen is alles nep? OK prima. Noted. d:)b
Nee, omdat (vrijwel) alles van amusements-programma's nep is, er in is geknipt om het erger/leuker/grappiger te laten zijn, etc. Waar gaat het om in dit programma, wie het beste kan rijden?

Als jij iemand ziet rijden die het "niet zo goed" kan, leuk hoor, kijkcijfer 11.000. Nu laten ze een stelletje malloten zien die je in de praktijk nooit tegenkomt en men zit aan de buis gekluisterd. Da's alles.

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 20-09-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06 13:28

Ypho

Allround Nerd

Niet alles zal 100% nep zijn, maar wel sterk overdreven. Die opdrachten in DACVN waar ze bijvoorbeeld een parcours moeten rijden zijn volgens mij ook "moeilijker" gemaakt dan normaal. Zelfs Ruben, die de opdrachten voordoet heeft al een paar keer een velg of paaltje geraakt. Verder wordt er natuurlijk veel geknipt en laten ze alleen de extreme situaties zien, want sensatie.

Ik geloof wel dat deze lui echt niet kunnen rijden, ik zie zulke dingen vaak genoeg op de weg, maar ik denk dat de camera's ook helpen. Want je bent op TV, dus kun je best wat "overdrijven".

100% nep, nee, dat denk ik niet. Gedramatiseerd, ja zeker wel.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Op de weg rijden de mensen meestal niet met een aquarium op het dak, of met een opdracht weggestuurd minimaal 70 kilometer per uur te rijden op een plek waar dat eigenlijk niet kan. De kandidaten worden in dit programma verder gepushed als ze aankunnen. De snelle Jelle's gaat dat nog redelijk goed af omdat ze altijd zo rijden en de ouderen die rijden gewoon wat langzamer en dan blijft een groepje mensen zonder inzicht over die zich wel aan de opdracht willen houden maar wat gewoon niet kan waardoor ze paniekeren. Vervolgens wordt dat keihard afgestraft door de jury en wordt elk foutje uitvergroot en 20 x herhaald en je hebt een programma. Nep is het niet.

In andere seizoenen moesten ze ook met zo'n grote sloep achteruit tussen al die velgen gaan rijden. Bijna niemand zou zo'n opdracht goed uit kunnen voeren tenzij je slim genoeg bent om je spiegels op de grond te richten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, kom, laten we de presentator eventjes aanrijden, of was dat ookal nep? Die Volvo-man was natuurlijk ook nep en dat volvoforum zit ook gewoon in het complot. Net als de kranten waar het in stond. En mensen op dit forum die iemand herkennen zitten ook in het complot. Klinkt een beetje als het Bielefeld-complot vind je niet?

Natuurlijk is er behoorlijk wat in geknipt en worden alle saaie stukjes eruit gehaald. Van seizoen 1 weet ik dat die Godschalk's waterproef ding maar heel kort te zien was omdat ie dat parcours natuurlijk met 2kmh gereden heeft zonder problemen. Ja, dat is saai.

De opdrachten zijn vaak knap moeilijk, maar ook niet allemaal. Schouderproef moet te doen zijn en juist daar ging het behoorlijk mis.

Er rijden behoorlijk wat idioten op de weg, BNN zoekt de grootste en de leukste uit, zorgt voor een leuke samenstelling, veel knippen en plakken en tadaa programma. Maar nep is het niet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Marzman schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:20:
[...]
Bijna niemand zou zo'n opdracht goed uit kunnen voeren tenzij je slim genoeg bent om je spiegels op de grond te richten.
Een aflevering gezien waar ze simpelweg tussen wat pionnen moesten heenrijden. Dan zie je iemand met 50km/u met handen voor zijn ogen gillend als een debiel de bocht uit vliegen. Sorry hoor, 100.00% fake.
Natuurlijk is het nep. Zo rijden deze mensen niet op straat, dat is gewoon een feit.

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 20-09-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06 13:28

Ypho

Allround Nerd

Ik denk dat je het programma kunt vergelijken met show-worstelen. Sommige blessures zijn echt, ze vallen soms echt van grote hoogten. Maar ondertussen is het verhaal in scene gezet, wordt er ingehouden met klappen, vangen ze elkaar grotendeels op en wordt alles gedramatiseerd. Ander voorbeeld is Storage Wars. In dit programma zitten echte handelaren (YUUUUUUUUUPPPP!), maar vaak worden er spullen in zo'n box gezet om het mooier te maken dan het is.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ypho schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:25:
maar vaak worden er spullen in zo'n box gezet om het mooier te maken dan het is.
Denk je? Ohhh wat een mindere box, er zit niéts van waarde in. Hey wacht, wat is dit in dit laadje?! Wat een mooie sigarendoos. Even laten taxeren. Ohhh hij is $3500 waard! That makes my day.

Amusement, fake, onzin, overdreven, nep. Alle amusements-programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat zegt hij net toch ook.....

Eerst is alles fake volgens jou, daarna is bijna alles fake en nu is het weer 100% fake.
Ok, overal is in geknipt voor dramatisch effect, de situaties zijn er voor gemaakt om die mensen te pushen. Dat ziet iedereen. Dan moet je niet doordraven en denken dat alles een complot is.

[ Voor 82% gewijzigd door Piekartz87 op 20-09-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brad Pitt schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:24:
[...]

Een aflevering gezien waar ze simpelweg tussen wat pionnen moesten heenrijden. Dan zie je iemand met 50km/u met handen voor zijn ogen gillend als een debiel de bocht uit vliegen. Sorry hoor, 100.00% fake.
50 is hard met een relatief grote Volvo als je zelf alleen maar in een gebakje rijdt en ook niet echt goed kunt rijden. Elk verstandig mens zou dan gewoon 30 rijden of nog langzamer, maar de opdracht was 50, ze kunnen de situatie niet overzien bij die snelheid en vliegen meteen uit de bocht.

En er zal ook wel wat fake zijn omdat die auto te winnen is voor wie het meeste verbeterd. Maar dat is dan fakeheid bij de deelnemers, niet bij de programmamakers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Marzman schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:30:
[...]

50 is hard met een relatief grote Volvo
Een v40 is nou niet bepaald een enorme auto ofzo hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Natuurlijk is het nep. Zo rijden deze mensen niet op straat, dat is gewoon een feit.
Blijven dromen
De situaties in het programma zijn alleen veel moeilijker dan je waarschijnlijk in het wild zal tegen komen.
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een 8'je achteruit hoeven rijden in een supersmal straatje met een tegenligger.
En ik zal ook niet met 70 op een betonnen muur af rijden. En verkeersborden staan over het algemeen ook niet achterstevoren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Natuurlijk krijgen de kandidaten opdrachten die wat moeilijker en ongeloofwaardiger zijn dan in het echte leven, juist om ervoor te zorgen dat ze dat ook aankunnen.

Ik heb een slipcursus gevolgd en daarbij moest de bijrijder op een gegeven moment aan de handrem trekken terwijl je instuurde terwijl je ~50km/u reed op een enorm waterige gladde baan. Natuurlijk komt zoiets in het echt nooit voor maar als je je wagen in zo'n situatie onder controle kunt houden dan kan je het met echte 'real life' situaties ook.

Ik ben echt fel tegenstander van neppe reality-shows, maar ik ben toch echt van mening dat dit programma echt is. Natuurlijk zullen de kandidaten erg overdreven reageren, maar daar zijn het ook wel de types voor. Die zien het programma als spelletje en weten dat er niet veel serieus fout kan gaan. In het echt zullen ze dus niet met volle vaart doorrijden met de handen voor de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

SomerenV schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:12:
. In het echt zullen ze dus niet met volle vaart doorrijden met de handen voor de ogen.
Nee, dat hebben we wel gezien met Pim in seizoen 1 op de allerlaatste draaidag d:)b :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SomerenV schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:12:
Ik heb een slipcursus gevolgd en daarbij moest de bijrijder op een gegeven moment aan de handrem trekken terwijl je instuurde terwijl je ~50km/u reed op een enorm waterige gladde baan. Natuurlijk komt zoiets in het echt nooit voor maar als je je wagen in zo'n situatie onder controle kunt houden dan kan je het met echte 'real life' situaties ook.
Oh, dat deed ik gewoon bij rijles ;) Maar je moet wat als er >15cm sneeuw ligt :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Inderdaad, de sneeuw gaf mij een 'gratis' slipcursus tijdens mijn rijles en het heeft mij nadien eenmaal wel aardig wat gered.. Sterker nog, ik zou het ten zeerste aanbevelen om een slipcursus te gaan volgen!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Quad schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:39:
Inderdaad, de sneeuw gaf mij een 'gratis' slipcursus tijdens mijn rijles en het heeft mij nadien eenmaal wel aardig wat gered.. Sterker nog, ik zou het ten zeerste aanbevelen om een slipcursus te gaan volgen!
Ik roep al jaren dat dat een standaard onderdeel van de rijopleiding moet zijn.
Denk alleen dat het halen van je rijbewijs dan nóg veel duurder wordt, en het kost zo al bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

AzzKickah schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:49:
[...]

Denk alleen dat het halen van je rijbewijs dan nóg veel duurder wordt, en het kost zo al bakken met geld.
'Moeten' is misschien iets teveel van het goede (en duur) maar ik ben wel van mening dat een rijschool het aan moet bieden, al dan niet in samenwerking met een andere rijschool als ze zelf niet de faciliteiten hebben het te verzorgen. Buiten het feit dat een dagje zo'n cursus enorm nuttig is voor je vaardigheden is het ook gewoon een erg leuke activiteit :D Heb zelf overigens een filmpje gemaakt tijdens de cursus.

Maar een keer de handrem erop rammen als het flink glad is buiten is ook een aanrader, maar dan wel op een plek waarvan je zeker weet dat er helemaal niks fout kan gaan. Een grote lege (!!) parkeerplaats op een industrieterrein bijvoorbeeld. In hoeverre het wettelijk toegestaan is weet ik niet, maar je kunt dan wel uittesten hoe je auto reageert op bepaalde situaties. Wat gebeurd er als je iets te hard door de sneeuw rijdt en iets te scherp stuurt? Of als je plotseling vol in de ankers moet?

En met 50km/u over een lege besneeuwde parkeerplaats scheuren om te kijken hoe je auto reageert op bepaalde situaties is ook gewoon leuk om te doen O-) Beter daar dan in een woonwijk of winkelstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AzzKickah schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:49:
[...]

Vergeleken met andere landen zijn de eisen om je rijbewijs te halen al behoorlijk streng.
In veel landen mag iedere "ervaren" bestuurder rijles geven, zonder dubbele bediening.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 09:26
Veel mensen raken in paniek als de auto buiten hun comfort zone komt. In de winter met sneeuw beetje met de handrem spelen op lage snelheid op een plek waar je GEEN brokken kan maken kan erg goed voor je zijn.
Helaas hebben veel mensen hier helemaal geen interesse in.
Broertje van me kreeg een gratis ANWB slipcursus bij zijn rijbewijs. Was een actie van de rijschool. Mooie daarvan was dat je bij die cursus nog eens 1 persoon mocht mee nemen. Dus ik mee :). 2 personen gratis op slipcursus. Vond het zelf een "mwa'tje" Beetje onderstuur overstuur etc, echt de basis. Maar voor een gemiddelde huisvrouw erg spannend, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vraag me af hoe de politie reageert als ze je zien slippen op een besneeuwde (lege) parkeerplaats, het lijkt mij iets wat ze best ik heb het zelf ook wel eens gedaan toen ik net geslaagd was. Heb tijdens mijn lesperiode ook in de sneeuw gereden maar das toch anders;)

Het is gewoon erg fijn om te weten wat je auto doet in bepaalde omstandigheden, hoe hard je kunt remmen etc.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Afvalzak schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:39:
Vraag me af hoe de politie reageert als ze je zien slippen op een besneeuwde (lege) parkeerplaats, het lijkt mij iets wat ze best ik heb het zelf ook wel eens gedaan toen ik net geslaagd was. Heb tijdens mijn lesperiode ook in de sneeuw gereden maar das toch anders;)

Het is gewoon erg fijn om te weten wat je auto doet in bepaalde omstandigheden, hoe hard je kunt remmen etc.
Zal er aan liggen in wat voor bui oom agent is.

Heb bij wegmisbruikers wel eens gezien dat ze iemand zagen die op de motor rondjes op een parkeerplaats aan het maken was. Plat door de bocht enzo.
Hij legde uit dat hij die motor net had en eerst op een veilige plaats wilde proberen hoe ver hij kon gaan voordat hij er de openbare weg mee op ging.
Vonden ze prima. Maar een motorrijder die hetzelfde deed op een klaverblad kreeg een artikel 5 en mocht zn rijbewijs inleveren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

RocketKoen schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:54:
[...]

Zal er aan liggen in wat voor bui oom agent is.

Heb bij wegmisbruikers wel eens gezien dat ze iemand zagen die op de motor rondjes op een parkeerplaats aan het maken was. Plat door de bocht enzo.
Hij legde uit dat hij die motor net had en eerst op een veilige plaats wilde proberen hoe ver hij kon gaan voordat hij er de openbare weg mee op ging.
Vonden ze prima. Maar een motorrijder die hetzelfde deed op een klaverblad kreeg een artikel 5 en mocht zn rijbewijs inleveren.
Dat dus.

Als jij op een nette manier een agent te woord staat en uitlegt dat je op een rustige plaats wil proberen hoe je auto/motor reageert, zodat jij je daarop kunt aanpassen.. Dan denk ik niet dat er echt veel gebeurd.

Zelf zoek ik vaak wat meer afgelegen plaatsen op, al kom ik daar dan meer voor de lol dan wat anders :+ Als ik een mooi terrein vindt gaat de e36 ook echt wel dwars komende winter.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 20-09-2013 22:28 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
[...]

[...]

Dus jij denkt dat die Diego ook nep is ? Nou sorry hoor maar die kerel was knetter stoned hoe je het ook went of keert. En acteurs mogen niet blowen. En er is ook degelijk een joint in de auto opgestoken wat je kon zien in aflevering 1. Die was ook niet nep want die rook was blauwachtig wit.

En stoned acteren is onmogelijk. Je kan wel doen alsof je stoned bent maar dat valt voor de meeste niet retards op.

Ook het bijna aanrijden van fietsers kan ook niet geacteerd zijn omdat zo'n stunts gewoon gevaarlijk dus verboden zijn om te acteren. Dus wel degelijk echt.

Ik ben het er wel mee eens dat de mensen zo overdrijven omdat ze op TV zijn. Die willen gewoon aandacht zoals die Timo. Daarom rijden ze slechter dan normaal omdat het zo leuk is.

[ Voor 10% gewijzigd door rickboy333 op 21-09-2013 00:43 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Bij al die deelnemers direct het rijbewijs de vuilnisbak kiepen, sommige van die gasten zijn echt levensgevaarlijk. Die Timo wat een randdebiel, en die gast die met een blow lekker gaat tuffen.

[ Voor 50% gewijzigd door Pierre op 21-09-2013 07:35 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 11:16
Ik kijk het programma al vanaf het begin, vind het een geweldig programma.

Voor degene die zich afvragen of dat het nep is: mijn zus heeft iemand op gegeven, en diegene kon mee doen met het seizoen wat nu op de buis is. Het is allemaal niet doorgegaan omdat diegene toch is afgehaakt. Als ik mijn zus moet geloven past diegene prima in het rijtje van wat nu deelneemt aan het programma. Ik denk dus niet dat dit allemaal fake is.

Van de aso rijders kan ik me nog voorstellen dat die hun rijbewijs halen, dit is iets wat ze later leren. Degene die een ongeluk hebben gehad kunnen ook nog prima hun rijbewijs hebben gehaald, maar die echte angsthazen... ik vind dat ze echt even een bezoekje moeten brengen aan hun examinator.

• RocketKoen
Bennnie schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:02:
maar die echte angsthazen... ik vind dat ze echt even een bezoekje moeten brengen aan hun examinator.
Die kunnen gewoon geluk hebben gehad dat er niks onverwachts gebeurde op hun examen.
Daarnaast zit er met rijles en examen iemand naast je die ingrijpt als jij iets fout doet. Ik vond de 1e keer alleen rijden spannender dan mn examen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Rofl @ wereldvreemde Mini-bestuurster, OMG.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:06
die werd totaal bond en blauw geslagen verbaal dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Liesbeth :|

Die schaapachtige blik zegt ook alles.. Waarom, ik herhaal, waarom heeft die vrouw ooit haar rijbewijs gekregen? :( Ook een terechte vraag van (volgens mij?) Mathijs, hoe het kan dat haar auto geen enkel krasje heeft en ze de mini in notime overal de deuken in jaagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat moet een behoorlijke schade zijn aan die Mini, zonde hoor.

Mooi dat mijn gedachte uitkwam: Anita mag weg. Die moet gewoon wat lesjes hebben en dan lukt het wel weer. Volgende week Mirdin of Timo, al ging het nu wel ruk met Mirdin.

Denk namelijk dat Timo weer gaat doordraaien bij een proef.

Uiteindelijke winnaar? Who knows! Liesbeth die een auto aan puin rijdt, Timo die denkt "handjes voor de ogen, pootje op het gas" en Ruben weer doodsangsten aanjaagd, of Mathijs die een vergelijkbare actie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik kan er ook werkelijk met m'n kop niet bij wat er omgaat in het hoofd van dat mens (Liesbeth). On-ge-loof-lijk.

En nee, dat is geen terechte vraag van Mathijs. De vraag an sich is terecht, maar niet van Mathijs. Die heeft echt totaal geen recht van spreken. Wat een...

Timo, ja, hij bleef wat rustiger. En dat was het dan ook. Dit was een 'onrealistische' proef. 40 meter(!) achteruit in 20 seconden.
Er hoeft maar weer 1 onverwacht ding te gebeuren en die flipt 'm weer.

Anita idd terecht naar huis. Paar lesjes, komt wel goed.

Mirdin, achterlijke doos. Die kan ik echt _niet_ uitstaan. Brrrrr. Lachen als er wat fout gaat, boos worden als het gaat zoals vanavond. Belachelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 24-09-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Even mezelf quoten:
Destruction schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:16:
*knip*

Anita is denk ik de volgende die weg gestuurd word, met een advies om rijlessen te nemen.. Ik dacht even dat ze vanavond zelfs al naar huis gestuurd zou worden.. Ze komt er wel, maar ik denk dat ze meer gebaat is bij rijlessen dan deelname aan een programma zoals dit..
* Destruction geeft zichzelf een schouderklopje wegens goed voorspellen..
AzzKickah schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:31:
Ik kan er ook werkelijk met m'n kop niet bij wat er omgaat in het hoofd van dat mens (Liesbeth). On-ge-loof-lijk.
Die verbazing deelt iedereen met je.. Incl. Ruben en de jury zo te horen :o :X
En nee, dat is geen terechte vraag van Mathijs. De vraag an sich is terecht, maar niet van Mathijs. Die heeft echt totaal geen recht van spreken. Wat een...
Ik heb het ook niet over de rijkunsten van Mathijs, want die zijn ook om te huilen..
Timo, ja, hij bleef wat rustiger. En dat was het dan ook. Dit was een 'onrealistische' proef. 40 meter(!) achteruit in 20 seconden.
Hij bleef inderdaad rustiger, wat dat betrefd heeft hij wel een stapje gemaakt (als hij dat volhoud...), maar wat mij betreft nogsteeds erg slecht en gevaarlijk..
Anita idd terecht naar huis. Paar lesjes, komt wel goed.
Precies mijn mening, nog wat rijlessen nemen lijkt me een verstandig plan, daarna gaat ze het wel redden.

Ik vond het ook wel humor, een vrouw van (74 uit mijn hoofd?) bij Tom in de auto en dan maar driften/slippen :P Ze vond het nog mooi ook :)
Mirdin, achterlijke doos. Die kan ik echt _niet_ uitstaan. Brrrrr. Lachen als er wat fout gaat, boos worden als het gaat zoals vanavond. Belachelijk.
Tja, imo valt zij samen met Liesbeth in de categorie "Rijbewijs permanent innemen".. Inderdaad een dikke debiel, ook bij haar komt er totaal geen beheersing uit.. Ze kan zichzelf niet in bedwang houden, laat staan een auto?

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 24-09-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ach, die vriendin van Mirdin zei al terecht: innemen dat rijbewijs. Nou, niet alleen die van Liesbeth, dat mag ook gelden voor Timo en Mathijs. Mirdin zelf moet je gewoon naar zo'n faalangstcursus sturen, helpt een stuk meer dan die rijlessen geven. Iemand die daar nog wel wat aan heeft is Anita. Kwestie van de kennis van 30 jaar terug bij de tijd brengen en dus afstoffen van ooit geleerd en ondertussen alweer weggezakte kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Destruction schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:36:

Ik vond het ook wel humor, een vrouw van (74 uit mijn hoofd?) bij Tom in de auto en dan maar driften/slippen :P Ze vond het nog mooi ook :)
Hahaha ja dat vond ik ook geweldig :D Zo'n old meanske an 't drift'n _/-\o_ En idd ze vond het nog prachtig ook :)
Tja, imo valt zij samen met Liesbeth in de categorie "Rijbewijs permanent innemen".. Inderdaad een dikke debiel, ook bij haar komt er totaal geen beheersing uit.. Ze kan zichzelf niet in bedwang houden, laat staan een auto?
Ja nou precies, die heeft niet eens controle over haar eigen emoties en hoe haar hoofd werkt... of zo. Ik zou echt niet met zo iemand om kunnen gaan :')

offtopic:
Kijken er hier ook nog mensen naar 'n Dubbeltje op z'n kant? Ook van die belachelijke mensen met van die raaaare redeneringen en verantwoording-afschuivend-gedrag :')

[ Voor 10% gewijzigd door AzzKickah op 24-09-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Roestig roestig
* J.S. Bach neemt een Zen modus aan
Vond het verschrikkelijk, die Liesbeth laat ik dus nooit in mijn auto rijden.
De Mini is op martelbank gegaan, zielig voor dat ding

Als je het echt slecht wil hebben...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=a-m7GwZPiYk&feature=share&list=PLBC5326D3863F24C9]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hahaha cool ik ga kijken of ik die serie kan downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik ben nu de nieuwe aflevering aan het kijken en ik kan maar aan één ding denken als ik al dat panische volk achterin die camper zie zitten: vol gas van een klif af rijden :+

Dat jurymens ook: "Hij is een tikkeltje geïrriteerd"

Ja, vind je het gek 8)7 Overigens is zo'n ding besturen niet zo heel moeilijk. Ik heb heel wat ritjes met een Sprinter gemaakt en een ritje met een verlengde Ducato, maar om nou te zeggen dat het veel moeilijker is? Niet echt :X Zo'n camper is misschien wat breder maar daar ben je zo aan gewend.

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 24-09-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

(jarig!)
SomerenV schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:45:
Ik ben nu de nieuwe aflevering aan het kijken en ik kan maar aan één ding denken als ik al dat panische volk achterin die camper zie zitten: vol gas van een klif af rijden :+

Dat jurymens ook: "Hij is een tikkeltje geïrriteerd"

Ja, vind je het gek 8)7 Overigens is zo'n ding besturen niet zo heel moeilijk. Ik heb heel wat ritjes met een Sprinter gemaakt en een ritje met een verlengde Ducato, maar om nou te zeggen dat het veel moeilijker is? Niet echt :X Zo'n camper is misschien wat breder maar daar ben je zo aan gewend.
Met een klein beetje gevoel voor het voertuig kan je vrijwel elk busje wel bereiden ja.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Osxy schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:48:
[...]

Met een klein beetje gevoel voor het voertuig kan je vrijwel elk busje wel bereiden ja.
Het lastigste wat ik heb moeten doen is tijdens de ochtendspits in hartje Utrecht spullen afleveren. Ik moest tussen twee palen (stoplichten) over een fietspad en het trottoir op. Dat ging nog wel, maar terug was een ander verhaal. In z'n achteruit, alleen maar twee zijspiegels (dus een dode hoek achter de bus) en tijdens de spits terwijl veel studenten met de fiets op pad zijn. Ging allemaal maar net maar is prima gelukt :) En dan zie ik dit volk rijden en ik denk echt alleen maar: rijbewijs afnemen en direct op een strenge autocursus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

AzzKickah schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:40:
Hahaha cool ik ga kijken of ik die serie kan downloaden :D
Na s03e03 wordt het wat moeilijker ik ben ik het maar op TV gaan volgen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Sja, bij bepaalde auto's (zoals bijvoorbeeld die camper of andere bestel- en vrachtauto's tot 3,5ton) zeg ik altijd maar dat enige feeling en rijervaring wel vereist zijn. Ikzelf heb behoorlijk veel met bestel auto's gereden, en ik betrap me erop dat ik de binnenspiegel maar zeldzaam gebruik :+ Je gaat je met het rijden in bestellers nogal op die buitenspiegels oriënteren ;)

Ergens is het ook wel krom..

Je lest in dit effect:
Afbeeldingslocatie: http://www.verkeerspro.nl/wp-content/uploads/2010/09/lesauto31-480x309.jpg
Dan mag je auto's besturen tot aan dit effect:
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/iveco/daily/iveco-daily-bakwagen-diesel-wit-001--59385758-Medium.jpg
Ik behaalde mijn E achter B rijbewijs in dit effect:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/9/80/iegxOHrk3LoZXlxiimthpw==.jpg
Vervolgens mag ik ook hiermee rijden:
Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.nl/f/preview/158205897_1-be-trekker-iveco-be-oplegger-be-oplegger-gesloten-met-laa.jpg

Mijn punt: Het voertuig waarin je het aangeleerd krijgt en het voertuig waarin je het vervolgens uitvoert verschillen soms nogal.. Ik zou liever zien dat dat omgedraaid wordt.. Als je rijles hebt in een grote auto/bus/whatever en daarna in kleinere auto's rijdt, is dat een relatief simpel iets.. Of denk ik nu heel raar?

Andersom vind ik het ook wel apart dat mensen rijles krijgen in een vrij nieuwe, vrij luxe auto.. En in veel gevallen is het eerste auto'tje een ding waaraan alle luxe ontbreekt (al is de generatie auto's zonder stuurbekrachtiging e.d wel aan het uitsterven), ergens zou dat ook gewoon andersom moeten.. Waarom laten we het tijdens de rijopleidingen niet veel moeilijker lijken dan het is, zodat het vervolgens voor iedereen die dan slaagt, eigenlijk een makkie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, vroeger, als ik mijn pa en wat vriendjes van mijn zussen als bron mag gebruiken, kreeg je wel les in een dikke bak. Mijn pa heeft in een Nissan Bluebird uit '80 of '82 rijlessen gehad, een vriendje van mijn zus in een dikke mercedes [die trouwens door iemand anders op zijn rijexamen total-loss werd gereden].

Mijn proefrijles [heb nog geen centjes voor rijles] had ik in een Toyota Aygo....

Natuurlijk leer je meer en beter in een grotere auto, maarja, die zijn duur. Ze drinken veel, hoge wegenbelasting, hoge aanschaf, wss hogere verzekering. Zelf zou ik ook best rijles willen krijgen in een station of leuke sedan, maarja, ik krijg het ook wel in een klein gebakje.

Wat ze in dit programma gebruiken, Volvo S40's, vindt ik wel een mooie keus. Niet te groot, niet te klein en behoorlijk stevig. En er staan er genoeg op de sloop voor oa. nieuwe koppelingen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:51

Nox

Noxiuz

Als ik mee zou doen aan dacvn zou ik die mini ook gewoon totalen. Onzinnig programma en ik lach me kapot. Lekker dom vermaak :) zit me af en toe af te vragen of het ook echt is, dan zou ik wel schrikken :X

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:06
rickboy333 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:41:
[...]En er is ook degelijk een joint in de auto opgestoken wat je kon zien in aflevering 1. Die was ook niet nep want die rook was blauwachtig wit.
De sigaret die ik nu vastheb geeft ook blauwachtig witte rook af, en het is echt geen joint. Geloof me, ik weet het verschil ;)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Piekartz87
Tuurlijk...

Overigens is het natuurlijk niet heel eenvoudig om ineens in een camper te stappen. Heb toevallig in een precies hetzelfde ding gereden. De achterkant is breder dan het gedeelte aan de voorkant. Maargoed, als je een beetje nadenkt dan weet je dat en dan doe je het maar iets voorzichtiger en je kijkt goed in de spiegels.
Die ene doos vergat de hele tijd dat ze spiegels had. Waar kijkt ze dan naar? Dan kijkt ze een beetje naar buiten..

Die Timo heeft toch laten zien dat hij het wel zou kunnen, hij was ook ineens niet meer zo verwijft toen met die driftauto. Oftewel dat is een mooi toneelstukje van hem. Maar, nog steeds een gevaar op de weg.

Die Liesbeth heeft toch laten zien dat ze het denkvermogen van een pinda heeft, gewoon doorgaan als ze ziet dat ze ergens tegenaan zit....

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:00

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

AzzKickah schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:41:
[...]

Hahaha ja dat vond ik ook geweldig :D Zo'n old meanske an 't drift'n _/-\o_ En idd ze vond het nog prachtig ook :)
Anita was prachtig inderdaad. Eerst wat angst, maar al snel werd ze helemaal Zen en had ze er gewoon plezier in. Ik denk dat dat voor haar ook wel heel belangrijk was, zij had controle, de auto stopte als zij dat wou, zelfs in een slip. Dat ze geen perfecte driftrondjes maakte, was niet het doel van de oefening.
Mirdin is wat dat betreft behoorlijk gezakt. Zij moet leren haar angst los te laten, dat zal haar echt helpen. Door haar angst krijg ze tunnelvisie, wat juist haar gevaar in het verkeer is. Daardoor wordt de voertuigbeheersing prut (heeft er iemand 2 nieuwe koppelingen voor DAVN? :+ ) en kijkt ze niet meer.
[...]

Ja nou precies, die heeft niet eens controle over haar eigen emoties en hoe haar hoofd werkt... of zo. Ik zou echt niet met zo iemand om kunnen gaan :')

offtopic:
Kijken er hier ook nog mensen naar 'n Dubbeltje op z'n kant? Ook van die belachelijke mensen met van die raaaare redeneringen en verantwoording-afschuivend-gedrag :')
Liesbeth, die mag van mij niet meer in een auto stappen. En haar examinator mag wat mij betreft direct ontslag nemen... Hoe heeft zij ooit haar rijbewijs kunnen krijgen? Let wel, dat heeft ze pas 1,5 jaar!

En kan iemand Liesbeth, Mirdin en Mathijs even uitleggen wat die glimmende dingen aan de buitenkant van de auto zijn? Dat zijn namelijk spiegels, speciaal bedoeld voor onder andere achteruit rijden. Ik heb ze die spiegels niet zien gebruiken bij de camber en achteruitrijproef...

Een leuke trouwens voor tijdens rijlessen, leer ze eens aan om bij het achteruitrijden de buitenspiegels te gebruiken, ipv over de schouder te kijken. Ik heb na m'n rijlessen vooral gereden in een Transit waar je niks door de achterruit kon zien. Ik moest dus wel op de buitenspiegels vertrouwen. Effect is dus wel dat ik daardoor altijd links en rechts in de spiegels kijk en precies weet hoeveel ruimte ik aan de beide kanten heb. Dat helpt mij nu nog steeds, in mijn cabrio heb ik ook heel slecht zicht recht naar achteren, maar met de spiegels kan ik toch overal achteruit tussendoor komen.
Dus zou ik oproepen, tijdens het lessen, dek de binnenspiegel af bij het achteruit rijden. Ja, het is lastiger, want je kan niet meer recht achter je kijken, maar je leert wel beter omgaan met het zicht dat je hebt.

Ow, en Mathijs... Wat een arrogante kwal is dat zeg... Volkomen terecht dat die vriend van hem uitstapte bij de proef. Hij wil geen tips of commentaar horen, maar als die vriend hem niet waarschuwde (wat niet nodig zou hoeven zijn), was het de schuld van de vriend en niet Mathijs... Als Mathijs dat egootje aan de kant weet te zetten, kan hij wel rijden (hij deed het best aardig in de Nissan 370Z van Tim (en dus niet van Tom :p )), maar nu staat zijn karakter hem compleet in de weg.

Ik vrees dat Liesbeth gaat "winnen", met Mathijs als tweede en dicht gevolgd door Mirdin. Als Timo volgende week weer bewijst dat hij wel rustig en beheerst kan blijven, mag hij naar huis.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Liesbeth is gewoon een actrice, die zal wel winnen

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik geloof niet dat iemand zó goed kan acteren. Volgens mij heeft ze gewoon een keer een klap van de molen gekregen.

Arme Ruben die met haar door Parijs moet rijden :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Rub3s op 25-09-2013 11:10 ]

• RickvN
Liesbeth's botsing nummer 2: Ziet het gebeuren, houd haar adem in EN GEEFT GODVERDOMME NOG GEWOON GAS.

Werkelijk waar, leg mij maar onder de grond. Maar dit wijf is zó dom.

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Moet ook maar eens seizoen 3 gaan kijken! Vindt nog steeds dat ze deze figuren tijdens de tests alleen in botsautotjes moeten laten rijden... en de crew moet mischien maar beschermende kleding gaan dragen :P .

Body mods don't determine skill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Cthulhu schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:06:
Liesbeth is gewoon een actrice, die zal wel winnen
Dat kan niet.. Ook via de TV kun je iemand "in de ogen kijken", en dan zie je dat daar iets is.. Bij haar zie je een volledig lege vlakte.. Er gaat niks in haar schuil. Die schaapachtige blik... Nee, dat kun je niet acteren. Onmogelijk. Doe een IQ test bij haar en bij een mug, ik vrees dat de mug wint. Of een vliegje, dat in een poging je huis uit te komen tig keren tegen het raam vliegt en het maar blijft proberen.. Hmm, ik zie een patroon? :o

Sowieso, BNN en dingen die nep zijn.. Kijk maar naar de grote donorshow, weten jullie nog? Waar toen nog een kleine rel over ontstond? BNN gaat geen 3 seizoenen volmaken met iets dat nep is.. Dan komt er misschien 1 seizoen en dan zeggen ze dat het allemaal fake was.. Nu ik BNN type denk ik ineens: wat zou Bart van dit programma vinden? I know, he's gone.. Maar Bart zoals wij hem hebben gekend, bedoel ik dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 25-09-2013 11:30 ]

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

BNN hoeft dat toch niet te weten? Die Liesbeth doet volgens mij expres zo dom, om de mini te winnen die ze al in de prak heeft gereden, of ze doet het om andere kandidaten te pesten :P

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Cthulhu schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:49:
BNN hoeft dat toch niet te weten? Die Liesbeth doet volgens mij expres zo dom, om de mini te winnen die ze al in de prak heeft gereden, of ze doet het om andere kandidaten te pesten :P
Nee dat is het niet. Die kerel wat naast haar zit is ook zo'n dweep. Die lui hebben elkaar echt gevonden. (Hoe en waar, vraag ik me dan af..? Waar vinden dat soort mensen elkaar?)

Zo totáál wereldvreemd als ze ook is, dat kun je niet acteren. Echt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 25-09-2013 13:02 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zonde van de mini, je kan slecht rijden maar dit zag er uit alsof ze het expres deed. De meeste candidaten zijn in die Volvo een stuk onvoorzichtiger als in die Mini maar Liesbeth dus duidelijk niet.
Destruction schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:26:
[...]

Dat kan niet.. Ook via de TV kun je iemand "in de ogen kijken", en dan zie je dat daar iets is.. Bij haar zie je een volledig lege vlakte.. Er gaat niks in haar schuil. Die schaapachtige blik... Nee, dat kun je niet acteren. Onmogelijk. Doe een IQ test bij haar en bij een mug, ik vrees dat de mug wint. Of een vliegje, dat in een poging je huis uit te komen tig keren tegen het raam vliegt[ en het maar blijft proberen.. Hmm, ik zie een patroon? :o
Er is inderdaad iets mis met haar, ze staat er ook als een zoutzak bij in die jurk voor die jury steeds. Misschien is ze helemaal verdoofd door medicijnen ofzo maar dan zou je helemaal geen auto mogen rijden en zouden ze daar ook wel over gepraat hebben.
Sowieso, BNN en dingen die nep zijn.. Kijk maar naar de grote donorshow, weten jullie nog? Waar toen nog een kleine rel over ontstond? BNN gaat geen 3 seizoenen volmaken met iets dat nep is.. Dan komt er misschien 1 seizoen en dan zeggen ze dat het allemaal fake was.. Nu ik BNN type denk ik ineens: wat zou Bart van dit programma vinden? I know, he's gone.. Maar Bart zoals wij hem hebben gekend, bedoel ik dan.
Als je ziet waar ze vandaan komen (Teringtubbies) denk ik dat Bart trots is op waar BNN nu is met dingen als Grote Donor Show en de Slechtse Chauffeur.

/▌

Bart zou zelf meegedaan hebben, maar dan in de vorm van De Grote Botsproef in het meest lompe voertuig wat hier in Nederland op de openbare weg mag rijden :+

• ItMeAedri
  • Laatst online: 17-06 09:05
Misschien zou ze een keer langs de oogarts moeten, Liesbeth zegt dat ze geen diepte kan inschatten wat klinkt alsof ze helemaal geen diepte kan zien. Als je geen diepte kan zien dan is dat eigenlijk standaard een punt om een rijbewijs geweigerd te worden.

• Piekartz87
Ze heeft gewoon een gedragsprobleem. Ze ziet dat ze ergens tegen aan zit of tegen aan gaat rijden. En in die hersens van haar gaat nergens een knopje om van, remmen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Arnlith schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:09:
Misschien zou ze een keer langs de oogarts moeten, Liesbeth zegt dat ze geen diepte kan inschatten wat klinkt alsof ze helemaal geen diepte kan zien. Als je geen diepte kan zien dan is dat eigenlijk standaard een punt om een rijbewijs geweigerd te worden.
Ik zie zelf ook geen diepte en dat is geen enkel probleem bij het autorijden (zie met een oog goed en met een oog voor 10 procent). Vooruit, achteruit, fileparkeren gaat allemaal prima. Je let dan gewoon op andere dingen.

Op een tv is ook geen diepte (3d tv's niet meegeteld ;) ) en dan zie je toch ook of iets ver is of dichtbij?

/▌

Marzman schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:13:
[...]

....

Op een tv is ook geen diepte (3d tv's niet meegeteld ;) ) en dan zie je toch ook of iets ver is of dichtbij?
Um, nee, dat zie je niet :P

Je schat het in, das heel iets anders O-)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat zou Liesbeth ook eens kunnen proberen dan ;)

/▌

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Arnlith schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:09:
Ikzelf heb ook nul komma nul dieptezicht. (Heb enkel mijn linkeroog, rechteroog is operatief verwijderd). Ik mag ook gewoon met de auto rijden. Als je geen diepte kan zien, zijn er wel wat truukjes om dit juist in te schatten.

Zo kan ik ook gerust basket- of voetballen. Als ik iets van een tafel neem grijp ik daar ook niet los naast.

Het is geen dieptezicht, maar ik heb wel geleerd een goede inschatting te maken van waar in de ruimte iets staat.

• pwvd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12-2024
Voor de mensen die nog twijfelen of Liesbeth aan het acteren is om die Mini te winnen: dat is ze zeer zeker niet! Ik kwam daar regelmatig aan de deur (ben haar gelukkig nog nooit tegengekomen met de auto) maar dat beperkte inzicht wat ze vertoont is echt niet gespeeld. Meteen rijbewijs afpakken wat mij betreft!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
Naast dat gebrek aan inzicht, is ze ook altijd zo irritant? :+

The devil is in the details.

• RocketKoen
Arme, arme mini....

Weet nog wel dat ze in seizoen 1 brillen uitdeelden aan de 2 chauffeurs die problemen hadden met diepte zien. Die bleken gewoon -3 te hebben en zonder bril rond te rijden.

TheS4ndm4n#1919

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Door die bril kon Pim nóg beter op Ruben insturen :+

Zou misschien wel wat zijn voor Liesbeth ja, denk dat ze behoorlijk blind is.

En als ze weer in Parijs gaan rondrijden, ben ik bang dat Liesbeth behoorlijk schade gaat maken.

• RocketKoen
VasZaitsev schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:40:

En als ze weer in Parijs gaan rondrijden, ben ik bang dat Liesbeth behoorlijk schade gaat maken.
Hij had die bril in Parijs op, maar bij die laatste proef ineens niet meer...
Handig als je snel een bord moet zien in de verte.

En Ruben in seizoen 2 al niet meer in de auto in Parijs, dat mocht de rij instructeur doen. En die is daarna meteen gestopt lijkt wel :P
Ik hoop voor de bevolking van Parijs dat ze dit jaar een auto met dubbele bediening gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 25-09-2013 13:55 ]

TheS4ndm4n#1919

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:40:

Denk het wel!!!

Johann Sebastian Bach

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:00

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Destruction schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:26:
[...]

Dat kan niet.. Ook via de TV kun je iemand "in de ogen kijken", en dan zie je dat daar iets is.. Bij haar zie je een volledig lege vlakte.. Er gaat niks in haar schuil. Die schaapachtige blik... Nee, dat kun je niet acteren. Onmogelijk. Doe een IQ test bij haar en bij een mug, ik vrees dat de mug wint. Of een vliegje, dat in een poging je huis uit te komen tig keren tegen het raam vliegt en het maar blijft proberen.. Hmm, ik zie een patroon? :o

Precies, en als je acteert ga je niet een auto zoveel schade toebrengen... Ik denk ook dat dat de reden is dat de kandidaten vanaf dit seizoen in de prijzenauto moeten rijden. Iemand die het alleen voor de auto doet, zou dan ineens wel opvallend goed kunnen rijden. Maar tot nu toe zie je eigenlijk iedereen juist alleen maar meer in de stress schieten.

En wat Bart ervan zou vinden? Moeilijk te zeggen natuurlijk. Hij was altijd recalcitrant en hield van choqueren. Met dat idee heeft hij ook BNN gestart, gewoon om lekker dwars te liggen. Dat het serieus iets is geworden, had niemand verwacht.
Maar ik denk dat hij het wel had kunnen waarderen. Het is niet alleen vermaak, ze willen ook de kandidaten helpen en een probleem duidelijk maken. Als ik naar huidige zenderaanbod kijk, zou ik ook niet weten bij welke zender het beter zou passen qua format. Het past voor mij wel in de rij van de andere grote shows van BNN (dus Donorshow, IQ-test, Je zal het maar hebben, etc).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SomerenV schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:45:
Zo'n camper is misschien wat breder maar daar ben je zo aan gewend.
De truc is dus dat hun totaal geen tijd krijgen om te wennen, als hun voor de 1e keer instappen staat dat ding al aan de start en staan er al camera's op. En 2 minuten later moeten ze er weer uit.

Laat die mensen 10 minuten freewheelen in die camper en je houdt alleen maar saaie televisie over (want dan snappen ze dat ze spiegels moeten kijken)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
Gomez12 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:02:
[...]

De truc is dus dat hun totaal geen tijd krijgen om te wennen, als hun voor de 1e keer instappen staat dat ding al aan de start en staan er al camera's op. En 2 minuten later moeten ze er weer uit.

Laat die mensen 10 minuten freewheelen in die camper en je houdt alleen maar saaie televisie over (want dan snappen ze dat ze spiegels moeten kijken)
Natuurlijk is het ook deels lekker moeilijk gemaakt, ik denk dat als ik die proeven zou moeten doen, ik ook zeker niet zonder schade door alles heen zou komen.

Maar als je ziet dat je ergens tegenaan zit en dan toch door blijven gassen, dan doe je zelf toch ook wel echt wat fout en ligt het niet alleen maar aan geen tijd krijgen om te wennen.

The devil is in the details.

• RocketKoen
Gomez12 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:02:
[...]

Bij zo'n grote amerikaanse bak zou ik het met je eens zijn.
Maar een camper is juist iets waar je waarschijnlijk maar 1 of 2 keer per jaar in rijdt als je er al een hebt.
Als je dan elk jaar 5 auto's total loss rijdt voordat je weer aan het formaat gewend bent...

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste