Anita was prachtig inderdaad. Eerst wat angst, maar al snel werd ze helemaal Zen en had ze er gewoon plezier in. Ik denk dat dat voor haar ook wel heel belangrijk was, zij had controle, de auto stopte als zij dat wou, zelfs in een slip. Dat ze geen perfecte driftrondjes maakte, was niet het doel van de oefening.
Mirdin is wat dat betreft behoorlijk gezakt. Zij moet leren haar angst los te laten, dat zal haar echt helpen. Door haar angst krijg ze tunnelvisie, wat juist haar gevaar in het verkeer is. Daardoor wordt de voertuigbeheersing prut (heeft er iemand 2 nieuwe koppelingen voor DAVN?

) en kijkt ze niet meer.
[...]
Ja nou precies, die heeft niet eens controle over haar eigen emoties en hoe haar hoofd werkt... of zo. Ik zou echt niet met zo iemand om kunnen gaan
offtopic:
Kijken er hier ook nog mensen naar 'n Dubbeltje op z'n kant? Ook van die belachelijke mensen met van die raaaare redeneringen en verantwoording-afschuivend-gedrag

Liesbeth, die mag van mij niet meer in een auto stappen. En haar examinator mag wat mij betreft direct ontslag nemen... Hoe heeft zij ooit haar rijbewijs kunnen krijgen? Let wel, dat heeft ze pas 1,5 jaar!
En kan iemand Liesbeth, Mirdin en Mathijs even uitleggen wat die glimmende dingen aan de buitenkant van de auto zijn? Dat zijn namelijk spiegels, speciaal bedoeld voor onder andere achteruit rijden. Ik heb ze die spiegels niet zien gebruiken bij de camber en achteruitrijproef...
Een leuke trouwens voor tijdens rijlessen, leer ze eens aan om bij het achteruitrijden de buitenspiegels te gebruiken, ipv over de schouder te kijken. Ik heb na m'n rijlessen vooral gereden in een Transit waar je niks door de achterruit kon zien. Ik moest dus wel op de buitenspiegels vertrouwen. Effect is dus wel dat ik daardoor altijd links en rechts in de spiegels kijk en precies weet hoeveel ruimte ik aan de beide kanten heb. Dat helpt mij nu nog steeds, in mijn cabrio heb ik ook heel slecht zicht recht naar achteren, maar met de spiegels kan ik toch overal achteruit tussendoor komen.
Dus zou ik oproepen, tijdens het lessen, dek de binnenspiegel af bij het achteruit rijden. Ja, het is lastiger, want je kan niet meer recht achter je kijken, maar je leert wel beter omgaan met het zicht dat je hebt.
Ow, en Mathijs... Wat een arrogante kwal is dat zeg... Volkomen terecht dat die vriend van hem uitstapte bij de proef. Hij wil geen tips of commentaar horen, maar als die vriend hem niet waarschuwde (wat niet nodig zou hoeven zijn), was het de schuld van de vriend en niet Mathijs... Als Mathijs dat egootje aan de kant weet te zetten, kan hij wel rijden (hij deed het best aardig in de Nissan 370Z van Tim (en dus niet van Tom

)), maar nu staat zijn karakter hem compleet in de weg.
Ik vrees dat Liesbeth gaat "winnen", met Mathijs als tweede en dicht gevolgd door Mirdin. Als Timo volgende week weer bewijst dat hij wel rustig en beheerst kan blijven, mag hij naar huis.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier