RocketKoen schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:02:
[...]
Vorige week al een hele rel toen de EU voorstelde een systeem te verplichten dat de snelheid van auto's automatisch begrenst.
Je kan eigenlijk niet zoveel doen.
Of je moet ergens geld vandaan halen om 10.000 extra video surveillance wagens te laten rijden. Of een soort boordcomputer die je rijgedrag kan analyseren ontwikkelen en verplichten.
Als je kijkt naar de reactie op een kastje in de auto voor rekeningrijden, gaat dat laatste ook niet gebeuren. Tenzij Al-quada een aanslag doet met oma's die 30 rijden op de snelweg (want tegen terrorisme mag alles).
Ik zie meer kans op een toekomst waar wij onze kleinkinderen vertellen over hoe je vroeger zelf de auto moest/mocht besturen.
Tja, geef mij de bevoegdheden maar en ik ga een jaar lang voor (bijna) nop aan het controleren..
Die kastjes kijken allemaal naar de verkeerde kant, ook flitspalen deugen daarin totaal niet. Niet op de plaatsen waar ze staan. Zet die neer op woonerven en 30km-zones, bij scholen in de straat etc.. En maak de flitsboetes daar dan ook veel duurder zodat die echt pijn doen..
Dit alles hint ernaar dat het men nog altijd niet om de veiligheid te doen is, maar om geld.. Snelheid is niet per definitie fout of gevaarlijk, onkunde (voor voorbeelden, zie dit programma) is dat ten aller tijde wel..
Men moet imo de aandacht dus verleggen van snelheid naar rijgedrag.. 30 rijden waar je 50 mag is niet minder gevaarlijk dan 60 waar je 50 mag.. Toch krijgt die laatste een boete, en die eerste een waarschuwing.. Als die eerste uberhaubt al staande wordt gehouden.. Want ja, snelheidboetes is zo makkelijk scoren hé...
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.