Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Voor alle deelnemers geldt: Dat is (helaas) geen acteerwerk. Ik heb daar geen feiten voor, wel een theorie: Als het wel acteerwerk zou zijn, dan betreft dit de beste acteurs die we kennen in NL. Zulke goede acteurs hebben echt wel iets beters te doen.
Verder vind ik het een aanfluiting dat er blijkbaar geen orgaan in NL (CBR, anyone?) is die op basis van deze info (het tv programma) een serieus eigen en compleet onderzoek start naar de rijvaardigheid cq geschiktheid van al deze mensen om zich als bestuurder op de openbare weg te begeven. M.i. zijn ze geen van allen rijbewijs waardig.
Blijkbaar moet er eerst wat ernstigs gebeuren en 1 of meer doden vallen. Want dat is waar deze mensen m.i. op af stevenen, vooral omdat ze (bijna allemaal) nog altijd niet zelf 100% doorhebben hoe gevaarlijk zij zijn op de weg en lijken te denken dat het allemaal wel meevalt zo.
Alles kan stuk.
Hoe de f... hebben die hun rijbewijs gekregen

Deelnemers De Slechtste Chauffeur van Nederland 2023
- Demi (27 jaar) en bijrijder David (34 jaar) – partners. David vindt zijn vrouw Demi gevaarlijk langzaam rijden. Totdat ze gevaarlijk veel gast geeft…
- Rana Zakaria (34, Enschede) jaar en bijrijder Marcella (32 jaar) – schoonzusjes. Rana is op gegeven door Marcella, omdat ze het ontzettend jammer vindt dat ze niks met haar rijbewijs kan. Ze kan namelijk niks achter het stuur. Marcella wordt door het programma omschreven als ‘de wijze uit het oosten en Rana de eigenwijze uit het oosten’.
- Fabian Zwaard (27 jaar) en bijrijder Lesley Versprille (25 jaar) – stapmaatjees. Lesley heeft Fabian opgegeven, omdat hij erg gevaarlijk rijdt. Of beter gezegd: hij is hysterisch in de auto. Denk je nu: die Lesley ken ik toch wel. Dat kan kloppen. Lesley Versprille was eerder te zien in Ex On The Beach en werkt inmiddels als OnlyFans model.
- Jasper (18 jaar) en bijrijder Lotte Adam (16 jaar ) – broer en zus uit Veenendaal. Jasper is volgens zijn zus een echte wegpiraat. Als Jasper Adam achter het stuur zit, gelden er geen verkeersregels. “Dan is hij van lotje getikt”, aldus de voice-over.
- Latoya en bijrijder, gospeldiva Lynn (28 jaar) – vriendinnen. Latoya is een roekeloze rijdster… Waarom ze haar leeftijd niet wil delen in het programma… Dat is ons een raadsel…
- Andy Kamp (21 jaar) en bijrijder Jennifer Dominique (31 jaar) – vrienden. Andy is vooral altijd gevaarlijk. Jennifer kent daarbij veel emoties, die we allemaal in het programma gaan zien… Andy Kamp bakt ieder najaar oliebollen op de woonboulevard in Almelo in zijn oliebollenkraam. In 2022 werd zijn kraam gekozen tot de ‘lekkerste oliebollen van Almelo’. Maar zijn rijkunsten krijgen dus een dikke, vette onvoldoende.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vond het (jaren terug dat ik het voor het laatst zag) altijd wel vermakelijk. Al moesten ze ook eens rijden zonder hun vaste bijrijder. Denk dat de meesten dan een stuk beter rijden.
Oh oh Mr. B, oh oh!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Zoals elk seizoen zit wel zo'n wegpiraat ertussen, rijdt prima maar denkt beter te kunnen sturen dan een ander op de weg, zal nooit de slechtste zijn.
Maar dit seizoen hebben ze wel een paar pareltjes die er niets van kunnen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Netflix?G_Dragon schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:42:
Er is weer een nieuw seizoen (seizoen 12) begonnen op Netflix en daar zitten me toch weer een paar bij...
Hoe de f... hebben die hun rijbewijs gekregen
Och wat dom, ik bedoelde Videoland.
Zal mijn post ook even aanpassen.
Ook zitten er altijd minimaal 1 of meerdere homosexuele mannen in die van dat overdreven gedrag tonen en overal bij moeten gillen en zogenaamd in paniek raken. (Ala Martien Meiland) Overigens niks tegen homoseksualiteit, integendeel zelfs, laat daar geen twijfel over zijn.
Verder altijd wel een vrouw die overdreven in paniek raakt en bang voor alles is.
Er zitten mensen tussen die in de praktijk volgens mij nooit door een CBR examen heen hebben kunnen komen als ze hetzelfde gedrag en manier van handelen vertonen als in het programma.
In een van de laatste aflevering gebruiken ze een Volvo s60 voor de noodstop voor die blinde muur van blokken, de abs van die auto werkte niet, trok 2 zwarte remstrepen zonder onderbreking, lijkt erop dat de abs expres onklaar gemaakt is. Dat type Volvo heeft sowieso abs, denk niet eens dat er nog auto’s zonder te krijgen zijn. Ook wel weer apart dat ze dit doen.
Op mijn Yaris uit 2000 was ABS inderdaad al standaard.Stokertje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:14:
Heb toch wel een beetje het gevoel dat het meeste “staged” is en er meerdere acteurs tussen zitten die volgens een vast protocol geselecteerd worden. Het aantal (nep) blondjes met nepnagels, nepwimpers, zonnebank bruin en gedrag van iemand die we in de volksmond kwalificeren een “dom blondje” is redelijk groot.
Ook zitten er altijd minimaal 1 of meerdere homosexuele mannen in die van dat overdreven gedrag tonen en overal bij moeten gillen en zogenaamd in paniek raken. (Ala Martien Meiland) Overigens niks tegen homoseksualiteit, integendeel zelfs, laat daar geen twijfel over zijn.
Verder altijd wel een vrouw die overdreven in paniek raakt en bang voor alles is.
Er zitten mensen tussen die in de praktijk volgens mij nooit door een CBR examen heen hebben kunnen komen als ze hetzelfde gedrag en manier van handelen vertonen als in het programma.
In een van de laatste aflevering gebruiken ze een Volvo s60 voor de noodstop voor die blinde muur van blokken, de abs van die auto werkte niet, trok 2 zwarte remstrepen zonder onderbreking, lijkt erop dat de abs expres onklaar gemaakt is. Dat type Volvo heeft sowieso abs, denk niet eens dat er nog auto’s zonder te krijgen zijn. Ook wel weer apart dat ze dit doen.
Die kandidaten worden gewoon gecast. En het selectie criterium is niet wie er de slechtste chauffeur is, maar dat er een diverse selectie is. Het is wat dat betreft meer "reality tv" als een spelshow.
Ik heb die twijfels ook, ondanks het ongeval in aflevering 3 niet gestaged kan zijn. Wat was dat een harde klap zeg, gewoon totaal geen controle.Stokertje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:14:
Heb toch wel een beetje het gevoel dat het meeste “staged” is en er meerdere acteurs tussen zitten die volgens een vast protocol geselecteerd worden. Het aantal (nep) blondjes met nepnagels, nepwimpers, zonnebank bruin en gedrag van iemand die we in de volksmond kwalificeren een “dom blondje” is redelijk groot.
Nou ik vraag me soms eerlijk gezegd wel af waar de echte mannen zijn gebleven want elk seizoen zitten er wel een of twee tussen, ik heb ook zeker niks tegen homoseksualiteit maar toch blijf ik me erover verbazen hoe deze mensen hun rijbewijs hebben gehaald... Want het is wel extreem slecht allemaal..Stokertje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:14:
Telkens met zijn hand voor zijn hoofd wanneer er water in de buurt van zijn auto komt, erger me echt aan dat gedrag want is dit wel echt?
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 19-04-2023 20:59 ]
Juist zo'n onderwerp, dit is toch niet te faken?RocketKoen schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:12:
Jezus... het jaarlijkse verkeersslachtoffer item was niet mals.
Neemt niet weg dat die meid van Fabian een aandachtspipo is, met d'r uiterlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 26-04-2023 23:20 ]
⏩ PVOutput☀️

En op RTL5 (woensdagavond 20:30).G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:45:
Yes! Goed nieuws, want hier hoopte ik alweer een tijd op. Er is een nieuw seizoen gestart op Videoland
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Zou bijna denken dat er acteurs in zitten.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
77 keer de auto af laten slaan, hoe dan! Dat is in m'n hele 15 jaar rijbewijs incl lessen de helft ervan nog niet gelukt.
⏩ PVOutput☀️
Ik wissel altijd tussen dit kan niet of dit hoop ik nietQuad schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:22:
Aflevering 1 gestart.. En met die dame van 18, de examinator en rij-instructeur mogen ze de licenties van intrekken. Dit kan gewoon niet waar zijn..
77 keer de auto af laten slaan, hoe dan! Dat is in m'n hele 15 jaar rijbewijs incl lessen de helft ervan nog niet gelukt.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
[ Voor 34% gewijzigd door G_Dragon op 11-06-2024 09:13 ]
Vond je het echte verrassend? Die jongen reed als een aso maar die had de auto wel altijd onder controle, was gewoon popi-jopi gedrag. Ik vond de winnaar meer dan terecht.G_Dragon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:12:
Wij zijn er helaas doorheen en het was een verrassende winnaar!
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ja terecht was het zeker, maar we wisten nog echt niet welke van de twee dames hem zou gaan winnen. Mijn gevoel zei wel dat dit de winnaar zou gaan worden, ondanks de twijfel.Agent47 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:18:
[...]
Vond je het echte verrassend? Die jongen reed als een aso maar die had de auto wel altijd onder controle, was gewoon popi-jopi gedrag. Ik vond de winnaar meer dan terecht.

En die figuren mogen wel legaal de weg op met een (grof gezegd) moordwapen van minstens een ton..

Zowel zij als hun CBR eximanitoren zouden standrechtelijk geëxecuteerd moeten worden

Vandaag de laatste helft daarvan nog maar even kijken!
Maar man man wat zitten er weer figuren bij, waar halen ze die toch weg pff..
Of zeik ik nou te veel?
... en gaat over tot de orde van de dag
Het idee is dat niemand de titel "slechtste chaufeur" wilt hebben. Echter is het concept een beetje verneukt door alle typetjes die ze van de straat weten te vissen die alle aandacht maar wat leuk vinden.P_Tingen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:18:
Dus als deelnemer wil je winnen en je gaat dan ook je best doen om zo veel als mogelijk elke test te verneuken en zo rampzalig mogelijk te rijden. Leuk concept!
Dat hele concept is leip, want als je die titel niet wil, dan doe je toch gewoon niet mee?LordSinclair schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:59:
[...]
Het idee is dat niemand de titel "slechtste chaufeur" wilt hebben. Echter is het concept een beetje verneukt door alle typetjes die ze van de straat weten te vissen die alle aandacht maar wat leuk vinden.
Geen idee wat de programmamakers gebruikt hebben aan geestverruimende middelen, maar ik wil het ook wel eens proberen.
Ik heb geen probleem met half-brakke concepten of tokkie-tv, maar dit vind ik echt ronduit bagger
Maar goed, ieder zijn ding. Soms is iets zó slecht dat het weer leuk is
In eerdere seizoenen werd men vooral opgegeven door partners en vrienden. En ja, dan wil je wel bewijzen tegenover die persoon dat je niet echt de slechtste chauffeur bent (want dat past niet in je zelfbeeld).P_Tingen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:22:
[...]
Dat hele concept is leip, want als je die titel niet wil, dan doe je toch gewoon niet mee?
Geen idee wat de programmamakers gebruikt hebben aan geestverruimende middelen, maar ik wil het ook wel eens proberen.
Ik heb geen probleem met half-brakke concepten of tokkie-tv, maar dit vind ik echt ronduit bagger
Maar zoals veel concepten is dit nu ook (naar mijn mening) te ver uitgemolken en gaat men meer meedoen om BN-er te worden en niet zo zeer hun rijkunsten te verdedigen.
Daarbij volgens mij een foutje in de theorievragen van aflevering 2, waarin ze stellen dat je in de bebouwde kom al bij 30 te hard je rijbewijs kan kwijtraken. Dat is toch overal 50? Het is alleen geen Mulderfeit meer bij 30 te hard, maar als ze dat bedoelden is de vraag wel heel slecht gesteld.
Het concept is best prima hoor, je wordt opgegeven door vrienden en familie. Volgens mij is er nooit iemand door zichzelf opgegeven. Er zitten ook coaches bij die serieus met de kandidaten aan de slag gaan.P_Tingen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:22:
[...]
Dat hele concept is leip, want als je die titel niet wil, dan doe je toch gewoon niet mee?
In de eerste seizoenen was het ook zo dat degenen die de meeste verbetering lieten zien een auto wonnen, terwijl degenen die de titel "Slechtste chauffeur" een heel pakket rijlessen kregen om from scratch alles weer aan te leren.
Ben het wel eens dat het meer en meer een gimmick aan het worden is. Van veel opdrachten twijfel ik ook of ik het zelf zou kunnen en ik beschouw mezelf toch wel als bovengemiddelde chauffeur. En daarbij is over een soort evenwichtsbalk heen rijden ook totaal niet nuttig in het dagelijkse verkeer natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Vld1989 op 24-04-2025 21:40 ]
IMO was het programma bij BNN veel geloofwaardiger dan nu.Vld1989 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:38:
[...]
Ben het wel eens dat het meer en meer een gimmick aan het worden is. Van veel opdrachten twijfel ik ook of ik het zelf zou kunnen en ik beschouw mezelf toch wel als bovengemiddelde chauffeur. En daarbij is over een soort evenwichtsbalk heen rijden ook totaal niet nuttig in het dagelijkse verkeer natuurlijk.
Ik kijk eigenlijk al jaren geen TV meer maar wat ik hier en daar tegen kom van de laatste seizoenen.... Ik zie inderdaad oefeningen voorbij komen die ik wel zou willen proberen. Ik heb ook oefeningen gezien met achteruit rijden, waar die kandidaten met een losse auto nogal een zooitje van maken... Ik wil dat wel eens komen proberen met mijn bus en aanhanger. Ook achteruit rijdend.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
KAN Kwijtraken.Vld1989 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:38:
Die Dennis moet toch een van de slechteren ooit zijn. Over het algemeen bestond de categorie aso's toch altijd wel uit mensen die de auto in ieder geval prima onder controle hadden. Die Dennis rijdt EN asociaal EN heeft geen voertuigbeheersing..
Daarbij volgens mij een foutje in de theorievragen van aflevering 2, waarin ze stellen dat je in de bebouwde kom al bij 30 te hard je rijbewijs kan kwijtraken. Dat is toch overal 50? Het is alleen geen Mulderfeit meer bij 30 te hard, maar als ze dat bedoelden is de vraag wel heel slecht gesteld.
[...]
Bij meer dan 100% snelheids overtreding word het aan de rechter overgelaten.
En rij ontzegging is iig 1 van de opties die dan kan worden opgelegd
https://www.juridischloke...er-dan-100percent-te-snel
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Dat is ook wat ik mij afvroeg. Na zijn rij examen werd er verteld dat het examen eigenlijk na 5 minuten al klaar was. Overal te hard rijden, veel ingrepen etc. En dan als argument ja hij heeft wel laten zien dat hij zich verbeterd heeft t.o.v. toen hij 8 week geleden begon.Magic666 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:24:
Hoe is het mogelijk dat die Dennis NIET in de finale stond???![]()
Ik had verwacht dat Can de finale zou ontlopen.
<leeg>
Can alleen in de finale omdat het dan leuke tv is dat die snor eraf mocht???
Echt bizar.