Gisteravond alles verwijderd inclusief de webfiles en daarna een nieuwe van git gehaald.
De daemon is nóg stabieler geworden en de webgui reageert ook weer op wijzigingen van KaKu uit de lucht,
Waar hij echter nog steeds niet op reageert:
sudo pilight-send -p kaku_switch -f -u 1 -i 8934706
Dit is de lamp met de naam 'Salontafel' uit mijn config. De lamp gaat met bovenstaande commando netjes uit, maar de webgui word niet geupdate.
Als ik het met de controller doe:
sudo pilight-control -l Beneden -d SalonFafel -s on
wijzigt er niets aan de lampg en ook niet aan de webgui`
Ik gebruik deze controller config :
http://pastebin.com/JBuiBiq3
Het klopt toch dat de webgui automatisch bijgewerkt moet worden als je met een controller commando of send commando iets wijzigt ?
Ik zie bij een conntroller command wel het volgende op de daemon :
[Sep 3 07:10:48] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"config":{"Beneden":{"name":"Beneden","order":1,"SalonTafel":{"name":"Salon tafel","order":1,"protocol":"kaku_dimmer","type":2,"id":8934706,"unit":0,"state":"off","dimlevel":15,"values":["on","off"]},"Dressoir":{"name":"Dressoir","order":2,"protocol":"kaku_dimmer","type":2,"id":8934706,"unit":1,"state":"off","dimlevel":15,"values":["on","off"]},"Keuken":{"name":"Keuken","order":3,"protocol":"kaku_switch","type":1,"id":9565478,"unit":1,"state":"off","values":["on","off"]},"terras":{"name":"Terras overkapping","order":4,"protocol":"kaku_switch","type":1,"id":8934706,"unit":2,"state":"off","values":["on","off"]}},"Boven":{"name":"Boven","order":2,"elise":{"name":"Elise","order":1,"protocol":"kaku_dimmer","type":2,"id":11221182,"unit":9,"state":"off","dimlevel":15,"values":["on","off"]}},"badkamer":{"name":"Badkamer","order":3,"bad":{"name":"Bad","order":1,"protocol":"kaku_switch","type":1,"id":8934706,"unit":5,"state":"on","values":["on","off"]},"aanwezig":{"name":"aanwezig","order":2,"protocol":"kaku_switch","type":1,"id":8156794,"unit":0,"state":"off","values":["on","off"]}}}}
Waarbij je ziet dat hij de salontafel op OFF blijft staan.
Voor de zekerheid zijn dit mijn settings:
"port": 5000,
"mode": "server",
"log-level": 4,
"pid-file": "/var/run/pilight.pid",
"config-file": "/home/pi/pilight/controller.json",
"log-file": "/var/log/pilight.log",
"process-file": "",
"send-repeats": 2,
"receive-repeats": 1,
"hw-mode": "module",
"webserver-enable": 1,
"webserver-root": "/usr/local/share/pilight/",
"webserver-port": 81
}
Dat is idd het nadeel van KaKu systemen.
Ik ga vanavond proberen om van de meterkast via de plafonddoos naar de schakelaars een UTP kabel te trekken. Als ik dan 2 aders per KaKu schakelaar koppel, kan ik die dmv een interrupt op de GPIO opvangen en dan de controller vertellen dat die schakelaar precies de tegenovergestelde status moet krijgen.
Tijd voor een nieuwe sig..