Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
1. Ik heb rolluiken van het merk Nice. Met daarbij een 433 Mhz afstandsbediening de Ergo 4. Deze maakt gebruik van rolling-code. Dit gaat zeker een no-go worden om dit te kunnen gebruiken met de pilight?
2. Ik moet nog een LPF gaan maken. Wat kan ik beter doen? Het huidige LPF maken of wachten op de volgende versie van CurlyMo? Op het moment ontvang ik mijn Impuls setjes prima net zoals verzenden trouwens.
3. Kan ik ergens mee helpen? Mijn programmeer skills komen niet verder dan VB.net
2. Wachten.
3. Daarvoor mag je me een PM sturen.
En wat bedoel je precies met structuur? Als ik een pilight-debug doe dan krijg ik een raw code terug van maar 4 cijfers ipv een hele reeks als bij de Impuls schakelaars.CurlyMo schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:04:
1. Mits je de structuur weet.
2. Wachten.
3. Daarvoor mag je me een PM sturen.
https://github.com/d-a-n/.../master/database.md#quigg
En kan ik met /.action het bereiken of zal ik een hele andere code moeten hebben?
Groeten Nick
Idee is om van buitenaf de smartphone continu verbonden te houden met pilight via de mobiele dataverbinding. Dat wordt een beetje veel whitelistenCurlyMo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:03:
Ja, maar ga ik niet doen. Je kan een whitelist instellen.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Voor een ieder die graag een configuratie editor wil maken in PHP. Dat kan. De pilight webgui heeft nu ook php support.
[ Voor 81% gewijzigd door CurlyMo op 16-02-2014 12:45 ]
[ Voor 55% gewijzigd door Taigu op 17-02-2014 00:01 ]
Nu lukt het me om via receive mijn kaku afstandsbediening uit te lezen. zowel bij een on en of commando vanaf de AB zie je dit terug. Het enige probleem is dat deze niet als kaku herkend word. Het verschilt ook nogal eens met welk protocol hij komt. Ik maak nog geen gebruik van een filter, dit zal naar alle waarschijnlijkheid dit probleem oplossen.
Mijn vraag, Kan ik aan de settings.json iets toevoegen waardoor de ontvangst beter word? Je gaf aan een ander het advies om nog even te wachten met het bouwen van een filter omdat er momenteel aan een nieuwe versie gebouwd word, is dit zo en wanneer hoop je hier mee klaar te zijn. Misschien kan je op de Wiki een booschappenlijstje neer zetten van onderdelen die je nodig hebt voor het bouwen van deze filter.
Het licht automatisch inschakelen aan de hand van zondsondergang is natuurlijk leuk, alleen zou je dit misschien alleen willen wanneer je thuis bent. Nou kan je dit natuurlijk oplossen met een sensor, dit lijkt me niet helemaal foutloos. Is het niet mogelijk om to controleren of je mobiel binnen het bereik van je eigen Wifi is. Dus als het donker is en ik kom thuis dan zouden de lampen in de woonkamer aan moeten springen. Waneer ik mijn huis verlaat en buiten het bereik van me Wifi ben schakel dan alle lampen in de woonkamer uit.
Nieuwe filter is al een tijdje klaar, maar zoals ik overal gezegd heb, wordt deze verkocht zodra pilight 3.0 stable wordt bevonden.Mijn vraag, Kan ik aan de settings.json iets toevoegen waardoor de ontvangst beter word? Je gaf aan een ander het advies om nog even te wachten met het bouwen van een filter omdat er momenteel aan een nieuwe versie gebouwd word, is dit zo en wanneer hoop je hier mee klaar te zijn. Misschien kan je op de Wiki een booschappenlijstje neer zetten van onderdelen die je nodig hebt voor het bouwen van deze filter.
pilight doet nog geen echte events. Die moet je zelf programmeren. Dit kan je dus ook zelf maken ja.Het licht automatisch inschakelen aan de hand van zondsondergang is natuurlijk leuk, alleen zou je dit misschien alleen willen wanneer je thuis bent. Nou kan je dit natuurlijk oplossen met een sensor, dit lijkt me niet helemaal foutloos. Is het niet mogelijk om to controleren of je mobiel binnen het bereik van je eigen Wifi is. Dus als het donker is en ik kom thuis dan zouden de lampen in de woonkamer aan moeten springen. Waneer ik mijn huis verlaat en buiten het bereik van me Wifi ben schakel dan alle lampen in de woonkamer uit.
[ Voor 87% gewijzigd door CurlyMo op 17-02-2014 15:15 ]
Behalve als het aan het beging van de zin staat. Net zoals de dagen van de week.CurlyMo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:51:
Het heet pilight geen Pilight. Even aanpassen en dan ga ik op je vraag in.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
[ Voor 26% gewijzigd door CurlyMo op 18-02-2014 14:39 ]
Hier draait de laatste versie al sinds de installatie behoorlijk stabiel.CurlyMo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:51:
[...]
zodra pilight 3.0 stable wordt bevonden.
[...]
Edit, beetje nuttig mag ook wel. Info over PT2262 en EV1527 pulse info http://code.google.com/p/rc-switch/wiki/KnowHow_LineCoding. Chip die veel in goedkope apparatuur uit China zit. Ga hopelijk binnenkort aan de slag met een EV1527 gebaseerd apparaat.
[ Voor 71% gewijzigd door Taigu op 18-02-2014 16:58 ]

[ Voor 23% gewijzigd door CurlyMo op 18-02-2014 16:41 ]
Na enig amateuristisch programmeerwerk loop ik vast op het instellen van de delay. In de protocolInit functie is toegevoegd:
1
| options_add(&sensor_1527->options, 'd', "delay", has_value, config_value, "[0-9]"); |
Nu is de vraag hoe ik de ingestelde delay kan gebruiken als unsigned int in de protocolAddDelay functie? Onderstaande code resulteer in een voor mij weinig bruikbare pointer:
1
| options_get_value(&sensor_1527->options, 'd', has_value, config_value) |
1
| options_add(&sensor_1527->options, 'd', "delay", has_value, config_value, "[0-9]"); |
=
1
2
3
4
| int alarmSensorCreateCode(JsonNode *code) { int delay = -1; json_find_number(code, "delay ", &delay); } |
pilight 3.0 staat nu in stable.
[ Voor 7% gewijzigd door CurlyMo op 20-02-2014 11:09 ]
Anoniem: 394078
•Upgrade for pilight version 3.0
•piTasker introduction -> Tasker actions plugin.
•New layout: (GRID)
•Dutch Translations
•improved the connection.
•Additional settings.
pilight - open source domotica oplossing
[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 21-02-2014 23:38 ]
Er moet echter ook een lamp dimbaar zijn, kan ik daar de KiKa ACM-300 voor gebruiken?
Hij staat (nog?) niet in de Supported Devices lijst, ik vroeg mij af, komt dat omdat bekend is dat het niet werkt, of doordat nog niemand heeft bevestigd dat het wel werkt?
Net te laat.. en je link verwijst naar dit zelfde topic..CurlyMo schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:53:
Ik wil jullie graag uitnodigen om hier verder te gaan:
pilight - modulaire domotica voor de Raspberry Pi
[ Voor 20% gewijzigd door IPeukieI op 21-02-2014 20:08 ]
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.
Dit topic is in de eerste plaats bedoeld als ontwikkeltopic, en pas daarna als hulptopic.
Als je toch een vraag willen stellen over pilight kijk dan eerst:
1) Of je antwoord op de pilight wiki te vinden is.
2) Of je antwoord al te vinden is op het pilight forum.
3) Of je antwoord al te vinden is in dit topic.