Waar kan ik een basis printplaat kopen? Ik zoek me rot, maar op conrad vind ik alleen hele grote. Is om een LPF te maken. Of stel ik deze vraag nu op de verkeerde plaats?
Zoek eens op protoplate bij ebay of iprototype.nl
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Gewoon nog even geen LPF maken, maar wachten totdat de nieuwe versie goed geïmplementeerd is in pilight.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Daar wacht ik ook met smart op. Twee vraagjes, levert dat nog meer gevoeligheid oftewel meer bereik op? En enig idee wanneer we een eerste versie daarvan kunnen verwachten?CurlyMo schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:15:
Gewoon nog even geen LPF maken, maar wachten totdat de nieuwe versie goed geïmplementeerd is in pilight.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Meer gevoeligheid (en dat is gerelateerd aan minder ruis).
@koffie, kan jij aangegeven of die crashes die je had nu opgelost zijn?
[ Voor 40% gewijzigd door CurlyMo op 18-01-2014 08:33 ]
Is er ergens foto's te vinden hoe creatief mensen zijn om die rasp+433sender+receiver in een praktische case te wurmen?
Zoals gezegd zit ik nog even op de oude versie. In verband met andere bezigheden ga ik er dit weekend even niet aan toe komen.Maandag hoop ik te kunnen upgraden.CurlyMo schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:55:
Meer gevoeligheid (en dat is gerelateerd aan minder ruis).
Crashen is overigens de ene keer binnen een uur en de andere keer na anderhalve dag
Kun je een hint geven in welke hoe je de oplossing gezocht hebt?
[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 18-01-2014 12:30 ]
De crash tijdens het draaien van pilight had ik gefixed, maar daardoor een nieuwe bug geïntroduceerd. Dat was de segmentation fault tijdens het starten. Mijn config bestand was invalide en door een fout in de log library kreeg ik een segmentation fault ipv de melding. Dat was dus de tweede bug die nu ook verholpen moet zijn.
Voor iedereen die tegen harde bugs aanloopt:
http://www.pilight.org/development/debugging/
[ Voor 60% gewijzigd door CurlyMo op 18-01-2014 16:58 ]
Anoniem: 394078
Niet echt cases maar wel leuk om naar te kijken:anc schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:12:
Is er ergens foto's te vinden hoe creatief mensen zijn om die rasp+433sender+receiver in een praktische case te wurmen?
http://forum.pilight.org/Forum-Circuit-Boards
Bedankt. Na het weekend eens inlezen op het debuggen.CurlyMo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:38:
De crash tijdens het draaien van pilight had ik gefixed, maar daardoor een nieuwe bug geïntroduceerd. Dat was de segmentation fault tijdens het starten. Mijn config bestand was invalide en door een fout in de log library kreeg ik een segmentation fault ipv de melding. Dat was dus de tweede bug die nu ook verholpen moet zijn.
anc schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:12:

En dat gewoon los op de warmtewisselaar in de meterkast
[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 18-01-2014 21:20 ]
Niet praktisch maar wel wurmen:

Kabeltjes die omhoog gaan zijn de antennes. Ik maak alles definitief als ik de temp sensor ook binnen is, er normale antennes zijn en ik weet of ik de IR receiver wil houden.

Kabeltjes die omhoog gaan zijn de antennes. Ik maak alles definitief als ik de temp sensor ook binnen is, er normale antennes zijn en ik weet of ik de IR receiver wil houden.
[ Voor 52% gewijzigd door Taigu op 19-01-2014 16:24 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
hier mijn hobby project
.
Aan de onderzijde van de gaatjes print zitten de levelshifter en buffer voor de I2C-bus.

Aan de onderzijde van de gaatjes print zitten de levelshifter en buffer voor de I2C-bus.
Ik heb even flink lopen sleutelen aan de sensoren protocollen. Zouden jullie deze willen testen?
Zojuist de laatste development branche opgehaald en gecompileerd. Als ik naar de webgui ga krijg ik geen verbinding meer. "Connection lost, touch to reload'.
pilight-daemon output:
Edit:
Als ik de relay protocol uit de config haal gaat het wel goed.
Edit II:
Ik had alle GPIO poorten in de config toegevoegd. Nu heb ik alleen GPIO 1 en GPIO 11 en dat gaat ook goed.
pilight-daemon output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [ Jan 21 10:56:11:37289] pilight-daemon: INFO: client connected, ip 80.100.207.115, port 55526 [Jan 21 10:56:11:165131] pilight-daemon: INFO: client connected, ip 80.100.207.115, port 55528 [Jan 21 10:56:11:166439] pilight-daemon: INFO: client connected, ip 80.100.207.115, port 55527 [Jan 21 10:56:11:168061] pilight-daemon: INFO: client connected, ip 80.100.207.115, port 55529 [Jan 21 10:56:11:170225] pilight-daemon: INFO: client connected, ip 80.100.207.115, port 55530 [Jan 21 10:56:11:174555] pilight-daemon: INFO: client connected, ip 80.100.207.115, port 55531 [Jan 21 10:56:11:417706] pilight-daemon: INFO: client connected, ip 80.100.207.115, port 55532 [Jan 21 10:56:11:425615] pilight-daemon: INFO: client connected, ip 80.100.207.115, port 55533 [Jan 21 10:56:11:425979] pilight-daemon: INFO: client connected, ip 80.100.207.115, port 55534 [Jan 21 10:56:16:339638] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"origin":"config","type":3,"uuid":"0395-00-00-95-000300","devices":{"Temperatuur":[ "CPU" ]},"values":{"temperature":43312}} [Jan 21 10:56:16:340321] pilight-daemon: DEBUG: broadcasted: {"origin":"config","type":3,"uuid":"0395-00-00-95-000300","devices":{"Temperatuur":[ "CPU" ]},"values":{"temperature":43312}} [Jan 21 10:56:17:292638] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"origin":"config","type":3,"uuid":"0395-00-00-95-000300","devices":{"Temperatuur":[ "temperature" ]},"values":{"temperature":17437}} [Jan 21 10:56:17:293329] pilight-daemon: DEBUG: broadcasted: {"origin":"config","type":3,"uuid":"0395-00-00-95-000300","devices":{"Temperatuur":[ "temperature" ]},"values":{"temperature":17437}} |
Edit:
Als ik de relay protocol uit de config haal gaat het wel goed.
Edit II:
Ik had alle GPIO poorten in de config toegevoegd. Nu heb ik alleen GPIO 1 en GPIO 11 en dat gaat ook goed.
[ Voor 3% gewijzigd door neevedr op 21-01-2014 12:44 ]
Grappig om te zien dat bijna niemand een antenne op de receiver heeft gezet, met name met Impuls zender/schakelaars scheelt dat namelijk een hoop.
Edit, net een git pull gedaan en ./setup.sh geeft:
Edit, net een git pull gedaan en ./setup.sh geeft:
code:
1
2
3
4
5
| [ 1%] Building C object CMakeFiles/pilight.dir/libs/pilight/protocol.c.o /root/pilight/libs/pilight/protocol.c:119:43: fatal error: ../protocols/pilight_firmware.h: No such file or directory compilation terminated. make[2]: *** [CMakeFiles/pilight.dir/libs/pilight/protocol.c.o] Error 1 make[1]: *** [CMakeFiles/pilight.dir/all] Error 2 |
[ Voor 58% gewijzigd door Taigu op 21-01-2014 23:32 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Foutje 
Ik heb hier juist wel een antenne op de ontvanger en niet op de zender.
Ik heb hier juist wel een antenne op de ontvanger en niet op de zender.
Net een setje besteld, Rasbery Pi met zender en ontvanger.
Hopelijk is hij snel binnen zodat we er mee aan de gang kunnen!
Het eerste wat ik ermee wil proberen te berijken is om mijn buitenlampen ermee aan te sturen.
Het zou natuulijk mooi zijn als dit op basis van de zonsondergang kan zonder tussenkomst van mobiel.
Is er al iemand die hierin geslaagd is?
Het eerste wat ik ermee wil proberen te berijken is om mijn buitenlampen ermee aan te sturen.
Het zou natuulijk mooi zijn als dit op basis van de zonsondergang kan zonder tussenkomst van mobiel.
Je zou hiervoor een cronjob kunnen maken die een PHP script aanroept, PHP heeft hiervoor de date_sunset en date_sunrise functies.rorie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:22:
Kijk hier eens naarrorie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:22:
http://forum.pilight.org/showthread.php?pid=2931#pid2931
Ik gebruik hier tasker app samen met day/night time plugin voor,die dan php pagina op de achtergrond aanroept.rorie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:22:
2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi
Sinds ik zo'n Superheterodyne recevier heb,ben ik in 1 klap van mijn ontvangst problemen af.Taigu schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:05:
Grappig om te zien dat bijna niemand een antenne op de receiver heeft gezet, met name met Impuls zender/schakelaars scheelt dat namelijk een hoop.
Wel had ik een probleem bij het bouwen van mijn tempsensors via RF met het bereik, Een simpele extra jumpwire op de ANT scheelde ontzettend veel!
De 'antenne' is de gele jumperwire die met een klemmetje aan het houten frame vastzit
Ik start elke dag sunwait met als paramter een half uur voor zonsondergang de basisverlichting in de woonkamer aan te zetten.rorie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:22:
[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 24-01-2014 22:42 ]
Zonsopgang en ondergang ben ik nog mee bezig.
Heb al wel een simpel scriptje welke bij buienradar de verwachte regen thuis opzoekt, en het zonnescherm omhoog gooit als er binnen 5 min regen verwacht wordt.. Het scherm schijnt beter niet nat te worden, dus vandaar
Bij interesse kan ik dat ook wel delen..
Heb al wel een simpel scriptje welke bij buienradar de verwachte regen thuis opzoekt, en het zonnescherm omhoog gooit als er binnen 5 min regen verwacht wordt.. Het scherm schijnt beter niet nat te worden, dus vandaar
prutsert
Zodra stable 3.0 is vrijgegeven zal ik het zonsopgang en -ondergang + tijd protocol afmaken.
Bij deze wordt interesse getoond voor het buienradar script--WaaZaa-- schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:47:
Zonsopgang en ondergang ben ik nog mee bezig.
Heb al wel een simpel scriptje welke bij buienradar de verwachte regen thuis opzoekt, en het zonnescherm omhoog gooit als er binnen 5 min regen verwacht wordt.. Het scherm schijnt beter niet nat te worden, dus vandaarBij interesse kan ik dat ook wel delen..
Ik had in python nog een zonsondergang script gemaakt, mocht iemand er interresse in hebben:
Wel ff je eigen latitude en longitude invullen bij lat en long, want die heb ik even niet kloppend gemaakt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| def zon_onder(): d = int(strftime("%d", gmtime())); m = int(strftime("%m", gmtime())); y = int(strftime("%Y", gmtime())); lat = '52.20154' long = '6.42914' utc_time = abs(time.timezone/3600); o = ephem.Observer() o.lat, o.long, o.date = lat, long, datetime.date(y, m, d) sun = ephem.Sun(o) opkomst = ephem.Date(o.next_rising(sun, start=o.date) + utc_time*ephem.hour).datetime(); ondergang = ephem.Date(o.next_setting(sun, start=o.date) + utc_time*ephem.hour).datetime() now_time = datetime2.now().time() if now_time >= time2(int(opkomst.strftime('%H')),int(opkomst.strftime('%M'))) and now_time <= time2(int(ondergang.strftime('%H')),int(ondergang.strftime('%M'))): #return "Het is licht buiten tot "+ ondergang.strftime('%H:%M') return 0 else: #return "Het is donker tot: "+ opkomst.strftime('%H:%M') return 1 |
Wel ff je eigen latitude en longitude invullen bij lat en long, want die heb ik even niet kloppend gemaakt
Wat zou pilight toch snel vooruit kunnen gaan als jullie (net als ik toen ik met pilight begon) wat C zouden leren

In de crontab 2 regels, 1 om het elke 5 min te checken, 1 om 1x per half uur data bij te werken vanaf buienradar. vervang daar de 51.x en 4.x door je eigen GPS latitude en longitude.roeleboel schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:09:
[...]
Bij deze wordt interesse getoond voor het buienradar script
code:
1
2
| */5 * * * * root /etc/pilight/checkSunScreen.pl /etc/pilight/buienradar.data */30 * * * * root wget --output-document=/etc/pilight/buienradar.data "http://gps.buienradar.nl/getrr.php?lat=51.xxxxxx&lon=4.xxxxxx" |
Script zelf even zo op db gezet: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5775/checkSunScreen.pl
Op regel 33 moet je je juiste 'switch' en groep erin zetten uit je config.json. In mijn geval heb ik een groep 'beneden' en een switch 'zonnescherm'.
prutsert
Dankuwel! kan ik weer een weekendje prutsen
Kweetnie hoor, maar we zouden het openweather protocol wat kunnen uitbreiden. Hun api geeft, naast temp en humidity, nog wat meer info waaronder sunset/raise. En een ook een positie, ook handig (geerttt)CurlyMo schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:10:
Zodra stable 3.0 is vrijgegeven zal ik het zonsopgang en -ondergang + tijd protocol afmaken.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 394078 op 25-01-2014 16:04 ]
Klopt, maar de scripts die ik nu heb klaarliggen kunnen het volgende aan de hand van een longitude en een latitude achterhalen:
- zonsopkomst / zonsondergang
- tijdzone
- zomertijd / wintertijd
Dat gecombineerd met een NTP script en je hebt altijd een correcte voorspelling.
Het uitbreiden van de openweather protocol staat in de planning. Sowieso wil ik windsnelheid / -richting gaan toevoegen in het weer type en zonsondergang en -opkomst.
Het idee is dus dat je in de settings.json al de longitude en latitude kunt aangeven en wanneer nodig de tijdzone als dit niet correct wordt achterhaalt en pilight aan de hand daarvan allerhande dingen kan uitrekenen.
- tijdzone
- zomertijd / wintertijd
Dat gecombineerd met een NTP script en je hebt altijd een correcte voorspelling.
Het uitbreiden van de openweather protocol staat in de planning. Sowieso wil ik windsnelheid / -richting gaan toevoegen in het weer type en zonsondergang en -opkomst.
Het idee is dus dat je in de settings.json al de longitude en latitude kunt aangeven en wanneer nodig de tijdzone als dit niet correct wordt achterhaalt en pilight aan de hand daarvan allerhande dingen kan uitrekenen.
[ Voor 21% gewijzigd door CurlyMo op 25-01-2014 17:01 ]
Je kan ook aan de hand van een plaatsnaam een coördinaat achterhalen, misschien wat gebruiksvriendelijker.CurlyMo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:46:
Klopt, maar de scripts die ik nu heb klaarliggen kunnen het volgende aan de hand van een longitude en een latitude achterhalen:
- tijdzone
- zomertijd / wintertijd
Klopt, maar wel minder precies.
Kun je hier dan ook aan meegeven hoeveel minuten voor of na zonsop- zonsondergang er iets moet gebeuren?CurlyMo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:46:
- tijdzone
- zomertijd / wintertijd
Welke tasker app gebruik je hier voor?buldogwtf schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:31:
[...]
Ik gebruik hier tasker app samen met day/night time plugin voor,
@Koffie, laten we eerst dat protocol maar eens implementeren.
Ben normaal niet zo van de betaalde apps, maar in dit geval wel. Heet overigens Tasker :-)
2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi
bedankt,buldogwtf schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:28:
[...]
Ben normaal niet zo van de betaalde apps, maar in dit geval wel. Heet overigens Tasker :-)
Mijn mening is dat je voor een goede app die je veel gebruikt wel voor betalen.
Ben nu wel erg benieuwd naar de 433pilight, pilight_firmware en filters
pimatic 0.5.4 doet nu ook temp logging: http://www.sweetpi.de/blog/701/pimatic-beta-0-5-4-ist-fertig
pimatic 0.5.4 doet nu ook temp logging: http://www.sweetpi.de/blog/701/pimatic-beta-0-5-4-ist-fertig
[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 28-01-2014 00:10 ]
Die grafiek optie zou ik ook wel in pilight willen hebben
Eerst maar even (my)sql support. Dan kan dat allemaal vanzelf.
Enig idee wanneer de 3.0 versie van pilight beschikbaar komt en wat hier aan toegevoegd is?
Bedankt allemaal voor de antwoorden op mijn voorgaande vraag!
Bedankt allemaal voor de antwoorden op mijn voorgaande vraag!
Zie het pilight forum en wiki.
Wat is de truc om UPnP oftewel SSDP aan de praat te krijgen? Ik zie mijn pilight niet als ik met deze sniffer (Developer Tools for UPnP Technologies) mijn thuisnetwerk af zoek.
Staat default aan.neevedr schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:54:
Wat is de truc om UPnP oftewel SSDP aan de praat te krijgen? Ik zie mijn pilight niet als ik met deze sniffer (Developer Tools for UPnP Technologies) mijn thuisnetwerk af zoek.
Kijk eens of je met de voorbeeld scripts uit pilight/clients wel verbinding krijgt ?
Specifiek op pilight zoeken, zie clients welke string dat is. Heb ik niet uit mijn hoofd en paraat om mijn mobiel.
urn:schemas-upnp-org:service:pilight:1
Ik zie hem ook niet één twee drie met die tools. Toch staat het aan en werkt, dat weet ik zeker!neevedr schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:54:
Anoniem: 457109
@CurlyMo,CurlyMo schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:43:
[...]
Staat al een tijdje in bestelling
[...]
Dat is dezelfde gewraakte ontvanger.
[...]
Ik heb in plaats daarvan deze in bestelling staan:
http://www.ebay.nl/itm/26..._trksid=p3984.m1497.l2649
Zag dat NathanChantrell deze gebruikt: "HopeRF RFM12B transceiver module"
Dacht toen weer aan bovenstaande post, heb je al wat kunnen testen wat betreft deze receivers?
http://nathan.chantrell.net/tinytx-wireless-sensor/
Geen van de nieuwe spi ontvangers krijg ik aan de praat.
Voor SSDP:
Device Sniffer --> Search --> Search Custom Type -->
Search Device Type = urn:schemas-upnp-org:service:pilight:1
Target IP Address (blank for multicast) = [leeg]
Voor SSDP:
Device Sniffer --> Search --> Search Custom Type -->
Search Device Type = urn:schemas-upnp-org:service:pilight:1
Target IP Address (blank for multicast) = [leeg]
[ Voor 61% gewijzigd door CurlyMo op 30-01-2014 00:07 ]
Het vriest buiten alleen geeft pilight aan dat het 0.0 graden C is.
Ik mis hierin de temperatuur waarde. Ik vermoed dat de negatieve temperatuur waarde wordt gezien als extra parameter.
code:
1
| pilight-send -p generic_weather -i 100 -t -420.0 -h 8400 |
code:
1
2
3
4
| [Jan 30 09:59:52:776448] pilight-daemon: DEBUG: successfully send generic_weather code [Jan 30 09:59:52:777478] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"origin":"config","type":3,"devices":{"Temperatuur":[ "KNMI" ]},"values":{"humidity":8400}} [Jan 30 09:59:52:778121] pilight-daemon: DEBUG: broadcasted: {"origin":"config","type":3,"devices":{"Temperatuur":[ "KNMI" ]},"values":{"humidity":8400}} |
Ik mis hierin de temperatuur waarde. Ik vermoed dat de negatieve temperatuur waarde wordt gezien als extra parameter.
[ Voor 6% gewijzigd door neevedr op 30-01-2014 11:06 ]
Klopt, alle CLI parameters beginnend met een - worden gezien als argument en niet als waarde. Om dit op te lossen dien je het volledige argument op te geven:
Mijn laatste doel voor versie 3 is het werkend krijgen van het dht11 protocol. Nu heb ik er vandaag een binnengekregen, en hij werkt inderdaad niet met pilight. Probleem is dat ik ook geen werkend standalone scriptje heb kunnen vinden als referentie. Heeft iemand er een die werkt met zijn dht11?
code:
1
| pilight-send -p generic_weather --temperature="-20" -h 10 -i 1 |
Mijn laatste doel voor versie 3 is het werkend krijgen van het dht11 protocol. Nu heb ik er vandaag een binnengekregen, en hij werkt inderdaad niet met pilight. Probleem is dat ik ook geen werkend standalone scriptje heb kunnen vinden als referentie. Heeft iemand er een die werkt met zijn dht11?
[ Voor 38% gewijzigd door CurlyMo op 01-02-2014 21:09 ]
Wilde je nog, voor versie 3, die typedef voor de contact sensors toevoegen? Belangrijker dan die dh11 sensor me dunkt.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 394078 op 01-02-2014 22:35 ]
Nee, dat komt later. Ik moet dan namelijk ook support toevoegen aan de webgui e.d. en dat is teveel werk voor nu nog. Op een gegeven moment moet er een nieuwe stable komen.
Zou je dan de wijziging in dat protocol ook niet bewaren voor later? Imo horen die twee samen (of de guis moeten tot die tijd werken met een "lelijke" workaround.CurlyMo schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:39:
Nee, dat komt later. Ik moet dan namelijk ook support toevoegen aan de webgui e.d. en dat is teveel werk voor nu nog. Op een gegeven moment moet er een nieuwe stable komen.
Ik wil, wanneer 3.0 in release komt, ook weer een update geven van "mijn" app, eventueel met workaround maar liefst in één keer goed.
EDIT: workaround hier. Graag wel, wanneer contacts een eigen devtype krijgt deze type 6 laten worden, anders krijgen we een wirwar aan versies enzo.
Dan bedoel ik alléén de wijziging in de benaming van on/off naar open/dicht in deze commit:
https://github.com/piligh...cad22b1ff5a40aacfb278abe0
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 394078 op 02-02-2014 21:04 ]
Misschien een stomme vraag (iig een heel simpele). Is de kaku zender APA3-1500R een "kaku_switch" of een "kaku_switch_old"?
@zatta, als je het zo bekijkt, dan moet een toevoeging van devtype wel mogelijk zijn. Dan werken de contact's intern al wel, maar niet in de GUIs.
Laat anders maar zitten zoals het nu is. Ik heb mijn workaround al klaar (zie mijn vorige post) dus ook contact sensoren werken in de android pilight (4.1+) gui wanneer versie 3.0 uitkomt.CurlyMo schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:26:
@zatta, als je het zo bekijkt, dan moet een toevoeging van devtype wel mogelijk zijn. Dan werken de contact's intern al wel, maar niet in de GUIs.
Ook heb ik een vernieuwde layout klaar staan èn Tasker support is bijna klaar. Dat werkt nu wanneer er verbinding is met de service, nog niet wanneer die nog moet worden gestart wanneer een task moet worden uitgevoerd.
Trouwens, ik heb de plugin AutoVoice aangeschaft, echt super gaaf! Ik liep vanochtend dansend door mijn huis al "Lichten aan!!" en "Lichten uit!!" roepende. Heel leuk.
Je kan toch beiden proberen?grolle schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:22:
Misschien een stomme vraag (iig een heel simpele). Is de kaku zender APA3-1500R een "kaku_switch" of een "kaku_switch_old"?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 394078 op 03-02-2014 15:13 ]
Zo te zien is hij ook te schakelen met "kaku_switch" zenders, dus die code moeten ze kunnen leren. Alleen zou die afstandbediening misschien "kaku_switch_old" signalen uitsturen. Maar in pilight kan je gewoon beide protocollen opgeven.grolle schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:22:
Net ook even geprobeerd, zeer geinig. Als je betatestesters nodig hebt...Anoniem: 394078 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:11:
[...]
Trouwens, ik heb de plugin AutoVoice aangeschaft, echt super gaaf! Ik liep vanochtend dansend door mijn huis al "Lichten aan!!" en "Lichten uit!!" roepende. Heel leuk.
[...]
a.k.a. meloen
Reinder83 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:43:
[...]
Zo te zien is hij ook te schakelen met "kaku_switch" zenders, dus die code moeten ze kunnen leren. Alleen zou die afstandbediening misschien "kaku_switch_old" signalen uitsturen. Maar in pilight kan je gewoon beide protocollen opgeven.
Bedankt voor jullie reacties. Klopt helemaal. Toen ik op de pi de receiver nog niet aan de praat had gekregen had ik dat ook gedaan. De kaku ontvanger een willekeurige code aangeleerd met pilight. Het mooie is dat ze dan ook de bijgeleverde afstandsbediening nog kennen. Alleen die kent pilight dan weer niet...
Gelukkig heb ik pilight-receive gevonden (ik was in de veronderstelling dat ik aan het leren was dus ik zat met pilight-learn te kl*ten). Het antwoord op mijn originele vraag is dus ook: KaKu APA3-1500R is gebruikt het protocol kaku_switch
[ Voor 7% gewijzigd door grolle op 04-02-2014 20:54 ]
dht11 moet weer werken. Alles wat ik in pilight 3.0 wil hebben moet dus nu klaar zijn. Graag intensief testen. Als er geen problemen zijn, dan zal ik hem ergens volgende week vrijgeven.
[ Voor 6% gewijzigd door CurlyMo op 07-02-2014 20:40 ]
Kan iedereen testen? Ik draai de development versie... is dat de 3.0 beta al?CurlyMo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:37:
dht11 moet weer werken. Alles wat ik in pilight 3.0 wil hebben moet dus nu klaar zijn. Graag intensief testen. Als er geen problemen zijn, dan zal ik hem ergens volgende week vrijgeven.
Heb je dit al gezien?CurlyMo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:10:
http://www.nodo-domotica.nl/index.php/Plugin_006
Geschreven voor een Arduino, maar misschien dat je er informatie mbt de implementatie uit kunt halen
neographikal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 01:01:
Heb je dit al gezien?
http://www.nodo-domotica.nl/index.php/Plugin_006
Geschreven voor een Arduino, maar misschien dat je er informatie mbt de implementatie uit kunt halen
Toch bedanktCurlyMo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:37:
pilight 3.0 staat in de development repository om te testen. Alle documentatie is online gezet over pilight 3.0
[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 10-02-2014 22:19 ]
Ik meen een aardig tijdje geleden hier iets te hebben gelezen over een experiment om zonder LPF te opereren. Iets met betrekking tot betere verwerking van het signaal/ruis. Is dat toen nog op iets uitgelopen?CurlyMo schreef op maandag 10 februari 2014 @ 06:05:
pilight 3.0 staat in de development repository om te testen. Alle documentatie is online gezet over pilight 3.0
Ja en Nee:
Ja, de kernel module zorgt voor veel minder overhead.
Nee, de kernel module trekt nog steeds de IRQ vol zodat hij niet samen met bijv. Lirc te gebruiken is.
Er is nu een nieuwe LPF ontwikkeld (die o.a. ik al 2 maanden gebruik) die veel beter werkt. Deze zal nadat pilight 3.0 naar stable gaat aangeboden worden.
Ja, de kernel module zorgt voor veel minder overhead.
Nee, de kernel module trekt nog steeds de IRQ vol zodat hij niet samen met bijv. Lirc te gebruiken is.
Er is nu een nieuwe LPF ontwikkeld (die o.a. ik al 2 maanden gebruik) die veel beter werkt. Deze zal nadat pilight 3.0 naar stable gaat aangeboden worden.
Oke, klinkt toch als een behoorlijke verbetering.. Ik ben benieuwd. Zodra die nieuwe LPF aangeboden wordt zal ik hem testen
De development versie draait hij behoorlijk stabiel. Voordat ik een feature request doe op het forum; is het technisch mogelijk de api op poort 5000 te beveiligen met een wachtwoord?
Ja, maar ga ik niet doen. Je kan een whitelist instellen.
Is er iemand hier die weet wat er hier mis gaat en hoe ik dit kan oplossen.
Wanneer ik mijn pilight service start dan krijg ik de volgende melding:
[....] Starting : pilight[Feb 12 18:37:12:320707] pilight-daemon: ERROR: setting "standalone" is invalid
Ik gebruik de default settings zoals op de site van pilight beschreven staat en de laatste versie.
Wanneer ik mijn pilight service start dan krijg ik de volgende melding:
[....] Starting : pilight[Feb 12 18:37:12:320707] pilight-daemon: ERROR: setting "standalone" is invalid
Ik gebruik de default settings zoals op de site van pilight beschreven staat en de laatste versie.
Plaats je settings eens?
Om maar even met de deur in huis te vallen...
1. Ik heb rolluiken van het merk Nice. Met daarbij een 433 Mhz afstandsbediening de Ergo 4. Deze maakt gebruik van rolling-code. Dit gaat zeker een no-go worden om dit te kunnen gebruiken met de pilight?
2. Ik moet nog een LPF gaan maken. Wat kan ik beter doen? Het huidige LPF maken of wachten op de volgende versie van CurlyMo? Op het moment ontvang ik mijn Impuls setjes prima net zoals verzenden trouwens.
3. Kan ik ergens mee helpen? Mijn programmeer skills komen niet verder dan VB.net
Wel kan ik hosting van diensten aanbieden (web,exchange, etc.) of test VM's in een DC of dergelijke.
1. Ik heb rolluiken van het merk Nice. Met daarbij een 433 Mhz afstandsbediening de Ergo 4. Deze maakt gebruik van rolling-code. Dit gaat zeker een no-go worden om dit te kunnen gebruiken met de pilight?
2. Ik moet nog een LPF gaan maken. Wat kan ik beter doen? Het huidige LPF maken of wachten op de volgende versie van CurlyMo? Op het moment ontvang ik mijn Impuls setjes prima net zoals verzenden trouwens.
3. Kan ik ergens mee helpen? Mijn programmeer skills komen niet verder dan VB.net
1. Mits je de structuur weet.
2. Wachten.
3. Daarvoor mag je me een PM sturen.
2. Wachten.
En wat bedoel je precies met structuur? Als ik een pilight-debug doe dan krijg ik een raw code terug van maar 4 cijfers ipv een hele reeks als bij de Impuls schakelaars.CurlyMo schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:04:
1. Mits je de structuur weet.
2. Wachten.
Rolling code "rolled" in een bepaald patroon. Als je dat patroon weet, kan het ondersteund worden.
Ik heb Quigg DMV-7009AD Kastjes alleen daar kan je de kanalen niet zomaar zien, weet iemand of ik hier wat aan heb:
https://github.com/d-a-n/.../master/database.md#quigg
En kan ik met /.action het bereiken of zal ik een hele andere code moeten hebben?
Groeten Nick
https://github.com/d-a-n/.../master/database.md#quigg
En kan ik met /.action het bereiken of zal ik een hele andere code moeten hebben?
Groeten Nick
Idee is om van buitenaf de smartphone continu verbonden te houden met pilight via de mobiele dataverbinding. Dat wordt een beetje veel whitelistenCurlyMo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:03:
Ja, maar ga ik niet doen. Je kan een whitelist instellen.
socket authenticatie is rete lastig dus staat niet in de planning.
Thanks, snap ik. Wat is er met de website?
Welke website?
Voor een ieder die graag een configuratie editor wil maken in PHP. Dat kan. De pilight webgui heeft nu ook php support.
Voor een ieder die graag een configuratie editor wil maken in PHP. Dat kan. De pilight webgui heeft nu ook php support.
[ Voor 81% gewijzigd door CurlyMo op 16-02-2014 12:45 ]
pilight.org was zaterdagochtend tijdelijk niet bereikbaar.
[ Voor 55% gewijzigd door Taigu op 17-02-2014 00:01 ]
Apart.
We zijn weer wat verder, de error die ik kreeg bij het starten van pilight over mijn settings zijn opgelost. Dacht dat ik versie 3.0 had draaien maar dit bleek toch nog 2.1, deze gaan niet samen met die default settings die op de site staan.
Nu lukt het me om via receive mijn kaku afstandsbediening uit te lezen. zowel bij een on en of commando vanaf de AB zie je dit terug. Het enige probleem is dat deze niet als kaku herkend word. Het verschilt ook nogal eens met welk protocol hij komt. Ik maak nog geen gebruik van een filter, dit zal naar alle waarschijnlijkheid dit probleem oplossen.
Mijn vraag, Kan ik aan de settings.json iets toevoegen waardoor de ontvangst beter word? Je gaf aan een ander het advies om nog even te wachten met het bouwen van een filter omdat er momenteel aan een nieuwe versie gebouwd word, is dit zo en wanneer hoop je hier mee klaar te zijn. Misschien kan je op de Wiki een booschappenlijstje neer zetten van onderdelen die je nodig hebt voor het bouwen van deze filter.
Het licht automatisch inschakelen aan de hand van zondsondergang is natuurlijk leuk, alleen zou je dit misschien alleen willen wanneer je thuis bent. Nou kan je dit natuurlijk oplossen met een sensor, dit lijkt me niet helemaal foutloos. Is het niet mogelijk om to controleren of je mobiel binnen het bereik van je eigen Wifi is. Dus als het donker is en ik kom thuis dan zouden de lampen in de woonkamer aan moeten springen. Waneer ik mijn huis verlaat en buiten het bereik van me Wifi ben schakel dan alle lampen in de woonkamer uit.
Nu lukt het me om via receive mijn kaku afstandsbediening uit te lezen. zowel bij een on en of commando vanaf de AB zie je dit terug. Het enige probleem is dat deze niet als kaku herkend word. Het verschilt ook nogal eens met welk protocol hij komt. Ik maak nog geen gebruik van een filter, dit zal naar alle waarschijnlijkheid dit probleem oplossen.
Mijn vraag, Kan ik aan de settings.json iets toevoegen waardoor de ontvangst beter word? Je gaf aan een ander het advies om nog even te wachten met het bouwen van een filter omdat er momenteel aan een nieuwe versie gebouwd word, is dit zo en wanneer hoop je hier mee klaar te zijn. Misschien kan je op de Wiki een booschappenlijstje neer zetten van onderdelen die je nodig hebt voor het bouwen van deze filter.
Het licht automatisch inschakelen aan de hand van zondsondergang is natuurlijk leuk, alleen zou je dit misschien alleen willen wanneer je thuis bent. Nou kan je dit natuurlijk oplossen met een sensor, dit lijkt me niet helemaal foutloos. Is het niet mogelijk om to controleren of je mobiel binnen het bereik van je eigen Wifi is. Dus als het donker is en ik kom thuis dan zouden de lampen in de woonkamer aan moeten springen. Waneer ik mijn huis verlaat en buiten het bereik van me Wifi ben schakel dan alle lampen in de woonkamer uit.
Het heet pilight geen Pilight. Even aanpassen en dan ga ik op je vraag in.
Nieuwe filter is al een tijdje klaar, maar zoals ik overal gezegd heb, wordt deze verkocht zodra pilight 3.0 stable wordt bevonden.Mijn vraag, Kan ik aan de settings.json iets toevoegen waardoor de ontvangst beter word? Je gaf aan een ander het advies om nog even te wachten met het bouwen van een filter omdat er momenteel aan een nieuwe versie gebouwd word, is dit zo en wanneer hoop je hier mee klaar te zijn. Misschien kan je op de Wiki een booschappenlijstje neer zetten van onderdelen die je nodig hebt voor het bouwen van deze filter.
pilight doet nog geen echte events. Die moet je zelf programmeren. Dit kan je dus ook zelf maken ja.Het licht automatisch inschakelen aan de hand van zondsondergang is natuurlijk leuk, alleen zou je dit misschien alleen willen wanneer je thuis bent. Nou kan je dit natuurlijk oplossen met een sensor, dit lijkt me niet helemaal foutloos. Is het niet mogelijk om to controleren of je mobiel binnen het bereik van je eigen Wifi is. Dus als het donker is en ik kom thuis dan zouden de lampen in de woonkamer aan moeten springen. Waneer ik mijn huis verlaat en buiten het bereik van me Wifi ben schakel dan alle lampen in de woonkamer uit.
[ Voor 87% gewijzigd door CurlyMo op 17-02-2014 15:15 ]
Bedankt voor je reactie! Is er al bekend wat deze nieuwe filter gaat kosten? Gaat deze met of zonder RF zender en ontvanger geleverd worden?
Die info komt binnenkort ook.
Behalve als het aan het beging van de zin staat. Net zoals de dagen van de week.CurlyMo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:51:
Het heet pilight geen Pilight. Even aanpassen en dan ga ik op je vraag in.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Nee, hoor. Voor (merk)namen geldt een uitzondering (bijv. iPhone ipv Iphone).
[ Voor 26% gewijzigd door CurlyMo op 18-02-2014 14:39 ]
Hier draait de laatste versie al sinds de installatie behoorlijk stabiel.CurlyMo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:51:
[...]
zodra pilight 3.0 stable wordt bevonden.
[...]
Toch werd er na de apt release nog een belangrijke bug gevonden
Beetje positieve feedback mag toch ook wel eens? 
Edit, beetje nuttig mag ook wel. Info over PT2262 en EV1527 pulse info http://code.google.com/p/rc-switch/wiki/KnowHow_LineCoding. Chip die veel in goedkope apparatuur uit China zit. Ga hopelijk binnenkort aan de slag met een EV1527 gebaseerd apparaat.
Edit, beetje nuttig mag ook wel. Info over PT2262 en EV1527 pulse info http://code.google.com/p/rc-switch/wiki/KnowHow_LineCoding. Chip die veel in goedkope apparatuur uit China zit. Ga hopelijk binnenkort aan de slag met een EV1527 gebaseerd apparaat.
[ Voor 71% gewijzigd door Taigu op 18-02-2014 16:58 ]
Ja graag

[ Voor 23% gewijzigd door CurlyMo op 18-02-2014 16:41 ]
In het kader van het ontwikkeltopic de volgende vraag: ik probeer een protocol te maken voor een alarmsensor. De sensor verstuurt enkel een signaal (1001) op het moment dat de verbinding verbroken wordt. De sensor kan niet bepalen of de verbinding weer hersteld is. Om dit te verhelpen heb ik in het protocol een functie protocolAddDely toegevoegd die na een bepaalde delay de sensor in pilight weer op 0000 zet.
Na enig amateuristisch programmeerwerk loop ik vast op het instellen van de delay. In de protocolInit functie is toegevoegd:
Nu is de vraag hoe ik de ingestelde delay kan gebruiken als unsigned int in de protocolAddDelay functie? Onderstaande code resulteer in een voor mij weinig bruikbare pointer:
Na enig amateuristisch programmeerwerk loop ik vast op het instellen van de delay. In de protocolInit functie is toegevoegd:
code:
1
| options_add(&sensor_1527->options, 'd', "delay", has_value, config_value, "[0-9]"); |
Nu is de vraag hoe ik de ingestelde delay kan gebruiken als unsigned int in de protocolAddDelay functie? Onderstaande code resulteer in een voor mij weinig bruikbare pointer:
code:
1
| options_get_value(&sensor_1527->options, 'd', has_value, config_value) |
C:
1
| options_add(&sensor_1527->options, 'd', "delay", has_value, config_value, "[0-9]"); |
=
C:
1
2
3
4
| int alarmSensorCreateCode(JsonNode *code) { int delay = -1; json_find_number(code, "delay ", &delay); } |
pilight 3.0 staat nu in stable.
[ Voor 7% gewijzigd door CurlyMo op 20-02-2014 11:09 ]
Dan staat ook de nieuwe android GUI pilight op de play store.
•Upgrade for pilight version 3.0
•piTasker introduction -> Tasker actions plugin.
•New layout: (GRID)
•Dutch Translations
•improved the connection.
•Additional settings.
•Upgrade for pilight version 3.0
•piTasker introduction -> Tasker actions plugin.
•New layout: (GRID)
•Dutch Translations
•improved the connection.
•Additional settings.
Ik wil jullie graag uitnodigen om hier verder te gaan:
pilight - open source domotica oplossing
pilight - open source domotica oplossing
[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 21-02-2014 23:38 ]
Ik heb ondertussen 4 impuls schakelaars actief, waarvan ik er 1 uit elkaar gehaald heb en de ingewanden heb weggewerkt in een wand contactdoos.. Dit werkt prima en is redelijk eenvoudig mits je de werking van de originele (wand)schakelaar niet nodig hebt. Ik heb er nu een afdekplaat overheen zitten. Ik ga er binnenkort nog 1 uitelkaar halen, is er intresse voor foto's?
Er moet echter ook een lamp dimbaar zijn, kan ik daar de KiKa ACM-300 voor gebruiken?
Hij staat (nog?) niet in de Supported Devices lijst, ik vroeg mij af, komt dat omdat bekend is dat het niet werkt, of doordat nog niemand heeft bevestigd dat het wel werkt?
Er moet echter ook een lamp dimbaar zijn, kan ik daar de KiKa ACM-300 voor gebruiken?
Hij staat (nog?) niet in de Supported Devices lijst, ik vroeg mij af, komt dat omdat bekend is dat het niet werkt, of doordat nog niemand heeft bevestigd dat het wel werkt?
Net te laat.. en je link verwijst naar dit zelfde topic..CurlyMo schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:53:
Ik wil jullie graag uitnodigen om hier verder te gaan:
pilight - modulaire domotica voor de Raspberry Pi
[ Voor 20% gewijzigd door IPeukieI op 21-02-2014 20:08 ]
Verder op: pilight - open source domotica oplossing
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is in de eerste plaats bedoeld als ontwikkeltopic, en pas daarna als hulptopic.
Als je toch een vraag willen stellen over pilight kijk dan eerst:
1) Of je antwoord op de pilight wiki te vinden is.
2) Of je antwoord al te vinden is op het pilight forum.
3) Of je antwoord al te vinden is in dit topic.
Dit topic is in de eerste plaats bedoeld als ontwikkeltopic, en pas daarna als hulptopic.
Als je toch een vraag willen stellen over pilight kijk dan eerst:
1) Of je antwoord op de pilight wiki te vinden is.
2) Of je antwoord al te vinden is op het pilight forum.
3) Of je antwoord al te vinden is in dit topic.