Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:05:
En nu weer 1 euro per maand (extra IP's) 8)7
Begin mij er een beetje aan te irriteren dat ze niets aankondigen of wanneer ze veranderingen doorvoeren laat staan over de compensatie van de storing waarvan ik hinder ondervond toen RBX-1 compleet offline lag zo'n 1 1/2 week terug.

Ga er dus maar gerust vanuit dat de prijzen van de Kimsufi servers op korte termijn gewoon weer omhoog gaan aangezien nu blijkt dat Octave niet helemaal niet tevreden blijkt met het aantal bestellingen en de marges.

Ik hoop dat ze het hier fout hebben maar Octave (OVH) kennende

Afbeeldingslocatie: http://ovh.nl.eu.org/olesovh.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd. zo jammer aan OVH. De servers zijn prima, het netwerk is uitstekend, en de prijzen ongeëvenaard, maar oh die communicatie. Zo zonde dat dat zo'n ondergeschoven kindje blijkt te zijn. Kwam er deze week toevallig achter dat ik ook voor m'n (2-3jr.) oude Kimsufi's geen tickets meer mag aanmaken, maar (blijkbaar?) aangewezen ben op support via het forum. Zijn toch dingen waarvan ik graag een kennisgeving had gehad.

Toch eigenaardig dat ze zo goed bezig zijn met dit:
Ik vermoed overigens dat OVH deze wijze geen 5 jaar zal aanhouden en dit puur een strategische zet is om nog bekender te worden en de kwaliteit van haar netwerk meer onder de aandacht te brengen.
Maar aan de (interne) communicatie helaas vrijwel geen aandacht schenken. Daarmee doe je een gedeelte van je inspanningen toch weer teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nooit interne communicatie geweest binnen OVH, tenminste ... niet wat je zou mogen verwachten van een professioneel bedrijf van deze omvang. Met deze veranderingen die OVH nu verricht zou ik als bedrijf al zelfs geen zaken meer doen met OVH aangezien je niet weet wat je op korte noch lange termijn mag en kan verwachten waardoor je een enorme onzekerheid tegemoet gaat.

Voor particulieren, sja .... ik zeg nu op mijn beurt "Er zijn grenzen". Bij wet is OVH in ieder geval slecht bezig als het de Nederlandse markt aangaat aangezien je hier verplicht bent minstens één (1) maand van te voren verplicht bent prijswijzigingen schriftelijk dan wel per e-mail kenbaar te maken. Feit is en blijft echter dat die Fransen te beroerd zijn om te communiceren en het woord 'klantenbinding' zeer zeker niet tegenkomen in het woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iemand de FTP backup al kunnen gebruiken?
De mijne geeft aan dat er geen ruime beschikbaar is nl.
Of moet je die apart aanschaffen?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

euhm... nogsteeds uitverkocht.... (en euro duurder)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjants schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:05:
Iemand de FTP backup al kunnen gebruiken?
De mijne geeft aan dat er geen ruime beschikbaar is nl.
Of moet je die apart aanschaffen?
Bij de Kimsufi (KS-2G, 4G, 16G en 24G) wordt geen backup ruimte geleverd. Vanaf de mSP series wel, en dient dit eerst geactiveerd te worden. De ruimte hierbij is 100Gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Iemand nog opleveringen gehad? Ik heb gisteren Ole nog een tweet gedaan, maar geen reactie gehad. Neem ook aan dat hij niet reageerd op individuele tweets, maar ik wou het toch even proberen.

Ik sta nu wel te enthousiast te springen op mijn oplevering om eerlijk te zijn. Na een maand heb ik er wel zin in om het machientje een beetje aan de tand te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier nog niks geleverd, besteldatum is 03-08

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:43

Rmg

redfoxert schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:24:
Hier nog niks geleverd, besteldatum is 03-08
Same here 5-8 ook nog niets geleverd, collega van me zelfde verhaal.Ben bang dat het echt tot eind sept. wachten is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Jammer jammer, de meeste collega's hier zitten eigenlijk op mijn oplevering te wachten. Zo gauw als de server operationeel is en gewoon stable is zullen er hier ook nog een aantal servers besteld worden.

Ikzelf twijfel nog over de KS16G, mooie bak om Windows 7 te virtualiseren en daarnaast nog een paar andere kleine servertjes ( Win2k8 R2 en wat linux machines ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeroCode schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:21:
Iemand nog opleveringen gehad? Ik heb gisteren Ole nog een tweet gedaan, maar geen reactie gehad. Neem ook aan dat hij niet reageerd op individuele tweets, maar ik wou het toch even proberen.

Ik sta nu wel te enthousiast te springen op mijn oplevering om eerlijk te zijn. Na een maand heb ik er wel zin in om het machientje een beetje aan de tand te voelen.
Je kunt beter uitgaan van de laatste week, OVH is nu eigenlijk afhankelijk van Intel alsmede klanten (zoals ik) die de oude Kimsufi's nog in gebruik hebben.

Op individuele vragen omtrent de kimsufi's reageert Octave inderdaad niet, dit omdat iedereen die de kimsufi-range besteld heeft anders gaat vragen hoelang het nog duurt. Daarom meldt Octave geregeld ook wanneer er nieuwe processors geleverd zijn.

Ik ga eind van de maand opnieuw proberen een 2G te bestellen en misschien de huidige 2G laten vervallen hoewel ik de extra IP-adressen en locatie op RBX-3 toch als zeer goed ervaar.

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Ik had mijn 4G op 31.08 besteld en heb deze 2 dagen geleden ontvangen. CentOS 6 geïnstalleerd en ben erg tevreden over de performance.

[ Voor 31% gewijzigd door Ynnoz op 12-09-2013 17:38 ]

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Ynnoz schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:12:
Ik had mijn 4G op 31.08 besteld en heb deze 2 dagen geleden ontvangen. CentOS 6 geïnstalleerd en ben erg tevreden over de performance.
Nou dan heb je echt geluk gehad denk ik :) Veeeeeel later besteld en eerder afgeleverd :D Lucky you!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
ZeroCode schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:27:
[...]

Nou dan heb je echt geluk gehad denk ik :) Veeeeeel later besteld en eerder afgeleverd :D Lucky you!
Ik heb die maandag gebeld en ze hebben toen mijn bestelling handmatig doorgezet. Het blijkt dat bij een eerste bestelling dat niet automatisch gebeurt (er is een handmatige actie nodig). Door te bellen heb ik dat versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Ynnoz schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:41:
[...]

Ik heb die maandag gebeld en ze hebben toen mijn bestelling handmatig doorgezet. Het blijkt dat bij een eerste bestelling dat niet automatisch gebeurt (er is een handmatige actie nodig). Door te bellen heb ik dat versneld.
Ik heb gemaild voor meer informatie, kreeg een email terug dat mijn bestelling aan iemand anders gekoppeld was, maar dat het nu weer in orde is? Geen idee wat hij hiermee bedoeld aangezien ik nog geen dedicated machine opgeleverd heb gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:38
Haha nu staat alles op uitverkocht bij OVH, en dan bedoel ik oook echt alles!
http://www.ovh.nl/dedicated_servers/
Hopelijk betekend dat ze nu snel nieuwe orders aan kunnen nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:11
b0art schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:00:
Haha nu staat alles op uitverkocht bij OVH, en dan bedoel ik oook echt alles!
http://www.ovh.nl/dedicated_servers/
Hopelijk betekend dat ze nu snel nieuwe orders aan kunnen nemen!
Ja he, dat wou ik net posten :/

Als alles uitverkocht is, zou dat dan kunnen beteken dat ze een nieuwe generatie servers gaat komen? :9

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:38
Xesxen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:22:
[...]

Ja he, dat wou ik net posten :/

Als alles uitverkocht is, zou dat dan kunnen beteken dat ze een nieuwe generatie servers gaat komen? :9
Haha chaos daarzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Eh hoezo alles? Je kan de 24G gewoon bestellen en de mSP's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nou hier is ook alles uit verkocht hoor tot aan de BIG HG XXXL van 700 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Grappig, als ik hier refresh druk in Chrome op mijn macbook zie ik alles nog bestelbaar. Open ik het prive navigatie, dan is alles idd uitverkocht... :-/

[ Voor 1% gewijzigd door ZeroCode op 17-09-2013 22:25 . Reden: mijn ipv me ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet nu eerst bellen/mailen om te bestellen:

http://forum.ovh.nl/showpost.php?p=9209&postcount=3
In de tussentijd, indien u nieuwe projecten heeft waarbij u nieuwe servers nodig heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen zodat u handmatig een bestelling kunt plaatsen. We hebben voldoende servers in voorraad maar we willen en kunnen deze niet aanbieden op de huidige wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Ik mag toch hopen dat ze betaalde klanten gewoon gaan opleveren. Nou ja we wachten het maar weer af tot eind september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er ook:
Bestellingen die reeds geplaatst zijn, zullen worden geleverd maar nieuwe bestellingen worden tijdelijk niet langer geaccepteerd.
Maar dat conflicteert dan wel weer met dit:
In de tussentijd, indien u nieuwe projecten heeft waarbij u nieuwe servers nodig heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen zodat u handmatig een bestelling kunt plaatsen. We hebben voldoende servers in voorraad maar we willen en kunnen deze niet aanbieden op de huidige wijze.
Nieuwe bestellingen worden tijdelijk niet langer geaccepteerd, maar als je een nieuwe server nodig hebt, moet je even contact opnemen voor een handmatige bestelling, want er is voldoende voorraad.

Worden nieuwe bestellingen nu wel of niet geaccepteerd?

// Ah ok, niet op de *huidige* wijze van bestellen. Maar dan gaan die 'oude' klanten die voor turnover zorgen waarschijnlijk gewoon mailen.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 22:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:38:
// Ah ok, niet op de *huidige* wijze van bestellen. Maar dan gaan die 'oude' klanten die voor turnover zorgen waarschijnlijk gewoon mailen.
Ik vermoed dat er individueel zal worden gekeken of klanten de server ook werkelijk nodig hebben om te voorkomen dat oude klanten als nog voor turnovers gaan zorgen. Ik ben zelf van mening dat OVH klanten die inderdaad vrij regelmatig voor turnover zorgen ook gewoon die kosten moeten gaan dragen. Bestellen ze dus voor een zoveelste maal een nieuwe server met de kans dat ze de oude opheffen, dan gewoon direct setup kosten in rekening brengen of zelfs gelijktijdig bij bestelling van de nieuwe server, zorgen dat de oude server voor 3 maanden vooruit betaald wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:30:
[...]

Ik vermoed dat er individueel zal worden gekeken of klanten de server ook werkelijk nodig hebben om te voorkomen dat oude klanten als nog voor turnovers gaan zorgen. Ik ben zelf van mening dat OVH klanten die inderdaad vrij regelmatig voor turnover zorgen ook gewoon die kosten moeten gaan dragen. Bestellen ze dus voor een zoveelste maal een nieuwe server met de kans dat ze de oude opheffen, dan gewoon direct setup kosten in rekening brengen of zelfs gelijktijdig bij bestelling van de nieuwe server, zorgen dat de oude server voor 3 maanden vooruit betaald wordt.
Jawel, maar OVH is ook weer niet geheel onschuldig in deze. Nieuwe servers zijn soms 2-4x goedkoper dan de oude servers, met vaak betere hardware ook. Veel 'oude' klanten, die eigenlijk niet willen upgraden (omdat de hardware nog voldoet) krijgen bij het zien van die sterk verlaagde prijzen voor 'nieuwe' servers toch het gevoel een dief van hun eigen portemonnaie te zijn, want ze betalen (veel) meer voor minder. Terwijl bovendien een nadeel van bv. nieuwe Kimsufi's (alleen nog maar forumsupport), wél mede voor bestaande gebruikers ging gelden, maar de voordelen (zoals lagere prijzen) niet. En als je dat dan aankaart bij de support, blijkt een compromis ook allerminst mogelijk. Er wordt letterlijk gezegd: de enige manier om van lagere prijzen te profiteren, is het huren van een nieuwe server en het retourneren van de oude. Ja, dan moet je ook niet raar opkijken als gebruikers dat advies dan ook inderdaad opvolgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:26:
Jawel, maar OVH is ook weer niet geheel onschuldig in deze. Nieuwe servers zijn soms 2-4x goedkoper dan de oude servers, met vaak betere hardware ook. Veel 'oude' klanten, die eigenlijk niet willen upgraden (omdat de hardware nog voldoet) krijgen bij het zien van die sterk verlaagde prijzen voor 'nieuwe' servers toch het gevoel een dief van hun eigen portemonnaie te zijn, want ze betalen (veel) meer voor minder.
Daarom ben ik ook van mening dat OVH op korte termijn moet gaan zoeken naar een gepaste oplossing moeten gaan komen zoals het terug invoeren van setupkosten, of het verplicht stellen tot het afnemen van een jaar contract met betaling per maand.

Die (sterk) verlaagde prijzen kom je overal bij tegen. Of het nu gaat om Mobiele telefonie of een pakje boter bij de supermarkt. Mensen moeten alleen nu goed begrijpen dat hierdoor de eisen en regels van OVH strenger worden met alle gevolgen van dien.
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:26:
Terwijl bovendien een nadeel van bv. nieuwe Kimsufi's (alleen nog maar forumsupport), wél mede voor bestaande gebruikers ging gelden, maar de voordelen (zoals lagere prijzen) niet. En als je dat dan aankaart bij de support, blijkt een compromis ook allerminst mogelijk. Er wordt letterlijk gezegd: de enige manier om van lagere prijzen te profiteren, is het huren van een nieuwe server en het retourneren van de oude. Ja, dan moet je ook niet raar opkijken als gebruikers dat advies dan ook inderdaad opvolgen.
Alle klanten hebben snelheidsverhogingen gehad of onbeperkt dataverkeer, dat had OVH natuurlijk nooit hoeven doen en hebben ze in het verleden zelfs nooit gedaan. Ik ken de Kimsufi range als 1TB, 3TB, 5TB en 10TB limieten (even uit mijn hoofd), daarop zijn klanten al die jaren nooit vooruit noch achteruit gegaan. De oude kimsufi klanten hebben tevens als voordeel dat ze Failover IP's kunnen blijven gebruiken wat op de nieuwe range niet mogelijk is tenzij OVH als nog besluit de professional optie aan te gaan bieden voor € 15,00 per maand (waardoor de huidige range duurder gaat uitvallen).

Dat OVH (en dat is echt niet alleen Nederland, ook UK doet dit) adviseert om maar een nieuwe server te nemen is inderdaad belachelijk alleen vermoed ik niet dat het merendeel dit ook hierom doet maar al per definitie als doel heeft om oudere servers te vervangen voor dezelfde of zelfs lagere prijs.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zit ook nog bij een andere hoster, daar kan ik via DirectAdmin DNS-dingen instellen zoals dat srvr.bla.com naar een speciaal IP-adres moet verwijzen (ik weet technisch niet hoe dit heet). Kan ik dat bij OVH ook instellen, of is dat iets wat ik juist met transIP (daar is mijn domein geregistreerd) moet regelen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Even DNS-record aanpassen bij TransIP.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• pven
  • Niet online
WTF: zo simpel is het idd, ik zit nu naar die optie te kijken. *O*

Ik zal eens uitzoeken hoe ik een mailserver op CentOS draai, en hoe ik mail op mijn lokale NAS kan archiveren. Dan kan ik de hele handel een dezer weken over gaan zetten. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:09:
[...]
Daarom ben ik ook van mening dat OVH op korte termijn moet gaan zoeken naar een gepaste oplossing moeten gaan komen zoals het terug invoeren van setupkosten, of het verplicht stellen tot het afnemen van een jaar contract met betaling per maand.
Ik vermoed dat, gezien z'n strategie tot nu toe, Oles dat nou juist liever niet (meer) wil, maar daar idd. wellicht nu toch toe gedwongen wordt, omdat het zo niet langer door kan gaan. Ik zat ook al te denken aan: geen setupkosten, geen langdurig contract, maar een 'boete' als je de server te snel weer inlevert. En die boete kan dan elke maand dat je 'm langer houdt verlaagd worden, tot de minimum gewenste termijn voorbij is. Daar zitten zonder uitwerking natuurlijk ook haken en ogen aan (zie die boete maar eens te innen), maar het is wellicht een overweging.
Die (sterk) verlaagde prijzen kom je overal bij tegen. Of het nu gaat om Mobiele telefonie of een pakje boter bij de supermarkt. Mensen moeten alleen nu goed begrijpen dat hierdoor de eisen en regels van OVH strenger worden met alle gevolgen van dien.
Toch blijft het verbazingwekkend dat een ervaren hoster als OVH, één van de grootste van de wereld, dit niet eerder zag aankomen. Het is niet zo dat dit plotseling opspeelt. In het verleden waren die setupkosten er idd. ook even, om dezelfde reden. En als je dan recent met zulke aanzienlijke prijsverlagingen komt, hoef je geen genie te zijn, om te bedenken welke neveneffecten dat zal teweegbrengen. Op fora werd er al meteen afgevraagd hoe lang OVH dit zou volhouden. Het feit dat ze halsoverkop gestopt zijn met het aanbieden van servers, geeft al aan dat ze ernstige inschattingsfouten hebben gemaakt, die ze niet louter op een aantal 'grootverbruikers' kunnen afschuiven.
OVH is een groot, volwassen, commerciëel bedrijf in een snelle harde business met veel concurrentie. En zoals dat gaat in het bedrijfsleven zullen klanten uiteraard de opties kiezen die voor hun het voordeligst zijn, dat kun je hen niet kwalijk nemen. Daar moet je tijdig op inspelen, en niet mee wachten tot het schip bijna strandt. Het lijkt wel alsof het management zich blind heeft gestaard op het aanbieden van de allerlaagste prijzen, maar verder geen enkele aandacht heeft gehad voor de gevolgen die dat met zich meebrengt. Een beginnersfout die een bedrijf van het kaliber OVH niet zou mogen maken.

Desondanks moeten klanten idd. begrijpen dat ze niet zonder gevolgen steeds het onderste uit de kan kunnen halen, maar OVH moet ook begrijpen dat veel van hun klanten op hun beurt ook weer verplichtingen hebben, en daarom niet steeds in onzekerheid kunnen blijven over onaangekondigde plotselinge wijzigingen van een directeur de die nogal eens van gedachten verandert. En die niet de moeite neemt om fatsoenlijk te communiceren over die wijzigingen, zelfs niet met z'n eigen (internationale) teams. Geen enkel bedrijf kan dat op de lange termijn maken, op een gegeven moment zijn (professionele) klanten het zat, en zullen vertrekken naar de ook niet stilzittende concurrentie.
Ik krijg toch de indruk dat Octave/Oles zich daar een beetje op verkijkt, en denkt dat klanten hun uiteindelijk toch wel trouw zullen blijven (wellicht wegens hun ongeëvenaarde prijzen). Maar dan moet je je afvragen wat voor klanten je wilt: Wil je 'koopjesjagers' die alleen maar naar je toekomen om je lage prijzen en alleen uit zijn op maximale 'uitbuiting' voor zoveel mogelijk persoonlijk gewin, en net zo snel weer vertrokken zijn naar een concurrent die goedkoper is? Of wil je ook professionele relaties, die geïnteresseerd zijn in een langdurige productieve samenwerking? Ik vind OVH geweldig voor mijn hobbybehoeften, maar persoonlijk zou ik het zakelijk op deze manier niet aandurven, zeker niet als klanten op mij vertrouwen. Ik heb bv. binnenkort een nieuwe server nodig (ik heb nog nooit een server teruggegeven, dus aan mij ligt die hoge turnover niet). Dit schrijft Oles:
In the meantime, if you have new projects which oblige you to rent new servers, please don't hesitate to contact us so that you can place an order manually. We have the server stock but we don't want to deliver it and continue this high turnover cycle.
Maar dit schrijft Sophie van OVH UK:
Hi, it's not possible to get a new server right now. You can send us an email with your requirements (server? what is it used for? location? OS? duration? options? etc...) and we will contact you when it's possible to order again.
Weer twee tegenstrijdige uitlatingen van hetzelfde bedrijf. Wat is het nou, zijn ze nou verkrijgbaar, of spreekt Oles zichzelf weer tegen? Ik weet zeker dat OVH-NL ook geen flauw idee heeft (wat ik hun/hem niet kwalijk neem, omdat ik weet hoe dubieus Oles lokale afdelingen behandelt). Dus ik ga 'm dan maar bij Hetzner bestellen, want dan heb ik 'm tenminste zonder rompslomp binnen een dag. En ik vrees dat vele anderen in dezelfde situatie zoiets nu ook genoodzaakt zijn.
Het lijkt mij een gevaarlijke beslissing om, gezien de uitleg, nu abrupt álle servers voor iedereen, oude of nieuwe klanten, te weigeren. Duizenden servers gereed in voorraad, voldoende (nieuwe) klanten die dolgraag willen kopen, maar er worden geen zaken gedaan. Een bizarre situatie die nooit zover had mogen komen. Als dit zo te lang voortduurt ben ik bang dat het z'n sporen achterlaat, zeker bij klanten die serieus zaken willen doen. Een incident kan onverhoopt wel eens voorkomen, maar sommige knelpunten (zoals de gebrekkige communicatie) spelen al jaren, en lijken structueel te zijn.

// Tenzij, die ingrijpende, op het eerste gezicht radicale beslissing om plotseling niets meer aan niemand te leveren, er één van uiterste noodzaak is, omdat de interne situatie veel ernstiger is dan wij kunnen vermoeden, ben ik opeens bang voor. Want zo'n extreme beslissing neem je niet zomaar, als het ook anders kan, dan moet er echt veel aan de hand zijn. Ik hoop toch echt dat dat wel meevalt.
Alle klanten hebben snelheidsverhogingen gehad of onbeperkt dataverkeer, dat had OVH natuurlijk nooit hoeven doen en hebben ze in het verleden zelfs nooit gedaan. Ik ken de Kimsufi range als 1TB, 3TB, 5TB en 10TB limieten (even uit mijn hoofd), daarop zijn klanten al die jaren nooit vooruit noch achteruit gegaan.
Mijn eerste Kimsufi heeft altijd onbeperkt dataverkeer gehad, maar dat is waar, nu heeft iedere server dat, dat is idd. een verbetering die ik vergeten was. Overigens doet ook Hetzner dit: Mijn EQ4 had 10 TB dataverkeer, maar sinds de nieuwe servers 20 TB krijgen, hebben de bestaande klanten dat nu ook.
De oude kimsufi klanten hebben tevens als voordeel dat ze Failover IP's kunnen blijven gebruiken wat op de nieuwe range niet mogelijk is tenzij OVH als nog besluit de professional optie aan te gaan bieden voor € 15,00 per maand (waardoor de huidige range duurder gaat uitvallen).
Iets mogen blijven gebruiken wat je altijd al had en waarvoor je ook altijd hebt betaald, zou ik geen voordeel willen noemen, maar correct. Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven die (net als OVH in dit geval) dat ook vinden. (overigens is de onzekerheid -ook bij de lokale teams- over die professional optie voor Kimsufi's weer kenmerkend voor OVH/Oles. Eerst niet, toen misschien wel, en volgens de laatste berichten weer niet. Wordt vervolgd ;) )
Dat OVH (en dat is echt niet alleen Nederland, ook UK doet dit) adviseert om maar een nieuwe server te nemen is inderdaad belachelijk alleen vermoed ik niet dat het merendeel dit ook hierom doet maar al per definitie als doel heeft om oudere servers te vervangen voor dezelfde of zelfs lagere prijs.
Zoals geschreven, dat is commercie. Als je als klant, waar dan ook, een betere aanbieding kunt krijgen voor een lagere prijs, zouden de meeste klanten wel gek zijn om daar geen gebruik van te maken. En als je, zeker als ervaren commerciëel bedrijf, dat niet wilt, moet je dat ook niet mogelijk maken. Vaak gelden scherpe aanbiedingen bij abonnementsvormen dan ook alleen voor nieuwe klanten, als lokkertje om ze binnen te halen. OVH had dat wellicht (tijdelijk) beter ook kunnen doen. Dan was er natuurlijk ook geklaagd, maar was de situatie vast een stuk minder uit de hand gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Nog een week voor het einde van September en er zit nog altijd weinig schot in de zaak met de 2G KS servers. Zijn er de afgelopen weken nog servers uitgeleverd of ligt het echt stil en wachten ze nog op stock van Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voorlopig geen nieuwe orders, ze gaan de oude uitleveren en zich daarna beraden over een nieuw business strategie: http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=1317
Gezien de trieste Google vertaling (je mag toch beter verwachten van medewerkers), probeer ik het maar eens een beetje begrijpelijk te vertalen. Correcties zijn welkom

Beste klant,

De server deals die wij aanbieden zijn gebaseerd op enkele principes die het voor u aantrekkelijk moeten maken, zijn:
- geen installatie kosten
- geen verplichtingen
- maandelijkse betalingen
- regelmatig nieuwe mogelijkheden

Er zijn meer dan 100.000 servers in onze datacentra, en hiermee hebben wij tot op heden nog geen problemen ondervonden. De enorme toeloop van nieuwe klanten en bestellingen hebben ons ertoe bewogen een limiet in te stellen van 2 nieuwe servers per klant per maand. Regelmatig moesten wij installatiekosten in rekening brengen voor een paar manden en dit werkte zeer goed.

Tussen 100.000 en 150.000 servers, begonnen wij te ontdekken dat er problemen optraden in de zin van omzetten.

Wat is omzet? Omzet is wanneer onze bestaande klanten die servers huren, besluiten om nieuwe servers te bestellen die de oude vervangen. Dit is geen probleem wanneer de oude servers voor 2-3 jaar gehuurd is of wanneer wij de oude server opnieuw kunnen verhuren voor 2-3 jaar als een Kimsufi server. Maar met 150.000 servers, en het huidige aantal klanten die een opnieuw een server huren voor 3-6 maanden groeide enorm. De oude servers worden daarentegen zelfs commercieel te snel achterhaald.

Vandaag hebben we 170.000 servers en sinds de nieuwe range is geupdate begin Augustus, hierdoor is de omzet versneld te groot geworden. We kunnen niet langer genoeg servers leveren om bij te blijven met het leveren van servers voor nieuwe projecten of nieuwe klanten. De levertijd is voor iedereen te lang en we kunnen zeggen dat de technische medewerkers het niet meer kunnen bijbenen.

170.000 servers worden reeds verhuurd, we hebben geen probleem te melden en we verwachten geen veranderingen. Alles draait perfect en wij zijn niet van plan iets te veranderen. Het probleem is alleen de bestellingen voor nieuwe servers.

Hoe kunnen we de omzet veranderen?
------------------------------------------------
Wij denken dat we een betere weg kunnen vinden om servers binnen 1 uur te kunnen leveren met het beheren van 200.000 of zelfs 300.000 servers. Maar een dergelijke verandering moet worden besproken met onze monteurs.

We zijn begonnen enkele veranderingen door te voeren op bijvoorbeeld IP Failover, maar we moeten verder kijken. We hebben meerdere paden die we kunnen bewandelen, maar als we beginnen met het hier en daar aanpassen van dingen, dan zal niemand hier nog iets van begrijpen.

En dus ondanks dat wij 10.000 servers klaar hebben staan voor levering in alle ranges en datacentra, hebben wij moeten besluiten alle nieuwe bestellingen tijdelijk onmogelijk te maken en de servers op status 'Uitverkocht' te plaatsen. Deze keus is van toepassing voor alle OVH klanten in Frankrijk, Europa, Canada en USA. Bestellingen die reeds geplaatst zijn, zullen worden geleverd maar nieuwe bestellingen worden tijdelijk niet langer geaccepteerd.

De "Sold Out / Uitverkocht" actie, geeft ons de mogelijkheid om de verkopen te analyseren over de laatste paar maanden. Dit om te kunnen begrijpen hoe het zit met de omzet die iedere individuele klant genereerd.

We zullen hierna de servers weer gaan aanbieden in gelimiteerde oplagen (batches van 100 servers) en nieuwe principes om hieropvolgend opnieuw te analyseren wat er gebeurd is, enz. enz. tot we de juiste manier hebben gevonden
die ons de mogelijkheid geven om:
- servers zo snel mogelijk aan klanten te kunnen leveren
- zeer unieke en interessante aanbiedingen
- verhogen van klanten loyaliteit ten aanzien van hun servers

Op het zelfde moment, versnellen wij het herschrijven van de API v6 in de zin van domeinnamen, emails, webhosting, dedicated servers. Het zelfde geldt voor Manager v6 die spoedig Manager v3 zal vervangen voor het einde van het jaar. voor alle diensten die wij onze klanten bieden.
We zullen dan tevens in staat zijn bank card, automatisch verlengen aan te bieden in Europa en Canada. Kort samengevat, we gaan ons tijdens deze "Sold out / Uitverkocht" periode, focussen op interne middelen niet om te groeien, maar om het onze backoffice als ook technische medewerkers het werk te vereenvoudigen.

Heeft u in de tussentijd nieuwe projecten waarbij u nieuwe servers nodig heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen zodat u handmatig een bestelling kunt plaatsen. We hebben voldoende servers in voorraad maar we willen en kunnen deze niet aanbieden op de huidige wijze.

We hopen op jullie begrip en terugkoppeling waarmee wij u en onze medewerkers kunnen helpen, dit zal ons in staat stellen ons werk te doen zonder iedere 6 maanden, de regels te hoeven veranderen omdat we 200.000 of 300.000 servers in onze datacentra hebben staan. Dit is een goed moment om te discussiëren en informatie uit te wisselen om tot een idee te komen waarop niemand anders op gekomen was.

Best wishes,
Octave

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

arjants schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:42:
Voorlopig geen nieuwe orders, ze gaan de oude uitleveren en zich daarna beraden over een nieuw business strategie: http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=1317

[...]
Heel verhaal inderdaad, maar waar is mijn 2G server? Eind september begint nu toch wel dichterbij te komen. Hoop niet dat dit een faal verhaal word, zou een beetje jammer zijn :) heb de storage nodig als backup namelijk. Niet per direct maar wel over een maand of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

arjants schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:42:

[...]
Ja maar er zijn nog servers die besteld zijn in augustus die nog niet geleverd zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeroCode schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:02:
Heel verhaal inderdaad, maar waar is mijn 2G server? Eind september begint nu toch wel dichterbij te komen. Hoop niet dat dit een faal verhaal word, zou een beetje jammer zijn :) heb de storage nodig als backup namelijk. Niet per direct maar wel over een maand of 2.
Helaas is er ook vanuit Frankrijk nog niets bekend. Hooguit dat op 14 september werd medegedeeld dat "EIND" september de laatste opleveringen zullen plaatsvinden. Maar goed, eind september is nog vrij breed te interpreteren is dat de 27e, 28e, 29e of 30e of misschien wel de 26e ... jammer dat er vanuit Frankrijk weinig verder gecommuniceerd wordt hieromtrent.
Rmg schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:23:
Ja maar er zijn nog servers die besteld zijn in augustus die nog niet geleverd zijn....
Die worden ook gewoon geleverd;
En dus ondanks dat wij 10.000 servers klaar hebben staan voor levering in alle ranges en datacentra, hebben wij moeten besluiten alle nieuwe bestellingen tijdelijk onmogelijk te maken en de servers op status 'Uitverkocht' te plaatsen. Deze keus is van toepassing voor alle OVH klanten in Frankrijk, Europa, Canada en USA. Bestellingen die reeds geplaatst zijn, zullen worden geleverd maar nieuwe bestellingen worden tijdelijk niet langer geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:50:
Nog een week voor het einde van September en er zit nog altijd weinig schot in de zaak met de 2G KS servers.
[...]
Er was dan ook geen jaartal vermeld :P

--------

Morgen op OVH UK een interview met Oles over de huidige situatie en wat er gaat veranderen. Het gaat om dit (Google vertaalde) artikel, maar dan in keurig Engels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Leuk dat ze gaan leveren, hoe gaan ze om met het feit dat ik nu al sinds 3 augustus wacht op mijn server die op 10 augustus al betaald is middels mijn creditcard? Dat is nu anderhalve maand betaald zonder product. Goed, het is niet veel geld maar het gaat om het principe. Daarnaast, vermenigvuldig dat bedrag maal 10.000 (aantal servers dat blijkbaar klaar staat) en je hebt een heel leuk jaarsalaris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OVH deed dat niet met opzet, ze hebben zich verkeken op het enorme aantal aanvragen. Je zou wellicht kunnen proberen om compensatie te vragen als het je echt stoort, maar ik denk dat ze (Oles) na uitlevering er zelf verder niets aan gaan doen. Ze hebben het waarschijnlijk al druk genoeg met piekeren over hoe ze de prijzen en condities voor klanten zo gunstig mogelijk kunnen houden, zonder er zelf aan ten onder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

redfoxert schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:17:
Leuk dat ze gaan leveren, hoe gaan ze om met het feit dat ik nu al sinds 3 augustus wacht op mijn server die op 10 augustus al betaald is middels mijn creditcard?
simpel, de betaling gaat pas in bij de oplevering. Wordt jou server 1 oktober opgeleverd, dan heb je dus betaald t/m 31 december.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bedoelt dat-ie nu al bijna 2 maanden 3 euro kwijt is, zonder dat-ie daar iets voor teruggekregen heeft ;)

... denk ik :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 22:55 ]

Verwijderd

redfoxert schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:17:
Leuk dat ze gaan leveren, hoe gaan ze om met het feit dat ik nu al sinds 3 augustus wacht op mijn server die op 10 augustus al betaald is middels mijn creditcard? Dat is nu anderhalve maand betaald zonder product. Goed, het is niet veel geld maar het gaat om het principe. Daarnaast, vermenigvuldig dat bedrag maal 10.000 (aantal servers dat blijkbaar klaar staat) en je hebt een heel leuk jaarsalaris!
Je hebt vooruit betaald, van het betaalde bedrag gaat het geld pas af zodra de producten/diensten zijn opgeleverd. Je verliest in principe dus helemaal niets.

Er is trouwens geen mooi jaarsalaris, zoals je misschien hebt gelezen maakt OVH zelfs verlies doordat een enorme hoeveelheid klanten besloten heeft om hun oude servers op te heffen (laten vervallen) en nieuwe te bestellen. OVH blijft nu in principe zitten met oude servers die ze vooralsnog niet aan de straatstenen kunnen slijten. Overigens de € 3,99 die OVH vraagt voor bijvoorbeeld de KS-2G is qua marge (winst) minimaal.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:40:
OVH deed dat niet met opzet, ze hebben zich verkeken op het enorme aantal aanvragen. Je zou wellicht kunnen proberen om compensatie te vragen als het je echt stoort, maar ik denk dat ze (Oles) na uitlevering er zelf verder niets aan gaan doen. Ze hebben het waarschijnlijk al druk genoeg met piekeren over hoe ze de prijzen en condities voor klanten zo gunstig mogelijk kunnen houden, zonder er zelf aan ten onder te gaan.
Compensatie kun je niet krijgen op de Kimsufi's er staat eigenlijk ook al in de Algemene Voorwaarden (meen ik) dat levering op basis van beschikbaarheid geldt dit stond tevens ook al geruime tijd (en helemaal in Augustus) al bij de Kimsufi-producten vermeld. Enigste dat de klant ook nu nog kan doen is OVH in gebreke stellen en beroepen op niet naleven van de overeenkomst en hieropvolgend de order annuleren.
Emmeau schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:43:
simpel, de betaling gaat pas in bij de oplevering. Wordt jou server 1 oktober opgeleverd, dan heb je dus betaald t/m 31 december.
Indeed ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:46:
Hij bedoelt dat-ie nu al bijna 2 maanden 3 euro kwijt is, zonder dat-ie daar iets voor teruggekregen heeft ;)

... denk ik :P
Hij is niets kwijt, als hij het terug wilt hebben kan hij contact opnemen met OVH Support Nederland en zeggen dat ie het geld terug wilt en dus akkoord gaat met annuleren en dan krijgt men dus het volledige bedrag gewoon netjes terug.

Er is niemand met verlies, tenminste ... niet als het gaat op financieel vlak in dit geval enigste partij die wel wat verloren heeft is OVH en dan in de zin van:
- Vertrouwen
- Professionaliteit qua uitstraling
------
De mSP die ik inmiddels 2 maanden heb, ga ik waarschijnlijk m.i.v. 06-10 laten vervallen... Aangezien Octave niet weet wat hij wilt en steeds blijft veranderen ben ik niet van plan om risico's te gaan lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 09:58 ]

• pven
  • Niet online
Ik wil even melden dat ik tevreden ben met wat ik heb: 500GB storage buiten de deur voor 3,62 euro per maand (eens kijken wat het kost als ik dat verleng). Mijn servertje doet precies wat ik verwacht, en naast rsync kan ik ook nog dingen als een webserver en mysql erop zetten.

* pven is blij

Ah: met 3 of 6 maanden verlengen kost 4,83 euro per maand, met 12 maanden verlengen kost 3,62 euro per maand. Dan maar een jaar

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 25-09-2013 09:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:25:
Morgen op OVH UK een interview met Oles over de huidige situatie en wat er gaat veranderen. Het gaat om dit (Google vertaalde) artikel, maar dan in keurig Engels ;)
Staat ook op OVH Forum NL... zal waarschijnlijk ook nog wel vertaald gaan worden.

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

pven schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:45:
Ik wil even melden dat ik tevreden ben met wat ik heb: 500GB storage buiten de deur voor 3,62 euro per maand (eens kijken wat het kost als ik dat verleng). Mijn servertje doet precies wat ik verwacht, en naast rsync kan ik ook nog dingen als een webserver en mysql erop zetten.

* pven is blij

Ah: met 3 of 6 maanden verlengen kost 4,83 euro per maand, met 12 maanden verlengen kost 3,62 euro per maand. Dan maar een jaar
Dit is precies de reden waarom ik een 2G wil hebben: backup en misschien wel een mysql/apache service erop. Verder niks spannends, ik vind het wel een infomatie-rollercoaster worden om eerlijk te zijn. Nou ja we wachten gewoon nog een paar dagen, heb nu al een maand gewacht dus die paar dagen doen geen kwaad.

Ik verleng ook gelijk met een jaar denk ik. Lekker goedkoop en wel 500GB backup offsite.

• Xesxen
Idee: mocht je geen interesse in je server meer hebben: post het dan hier zodat eventuele medetweakers contact voor eventuele overname kunnen opnemen. Ik weet dat we hiervoor de V&A hebben, maar ik zou het eerlijker vinden om eventuele gedupeerden in dit topic eerst te helpen. (Tevens heb je al een account nodig om dat te doen (meen ik), welke je krijgt door een server te bestellen, wat nu niet gaat...)

Mods, mochten jullie hier anders over denken, laat dan iets weten :)

Rare vogel in spe

Verwijderd

Je kunt hier een account aanmaken, maar ik ben de draad kwijt hoe het nu precies zit met overnames van nieuwe Kimsufi's (2013). Daarvan mag je niet meer zelf sommige contactpersonen (eigenaar?) wijzigen dacht ik, maar je kon nog wel een overnameprocedure starten, als ik dit zo las.

//
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:28:
[...]
Hij is niets kwijt, als hij het terug wilt hebben kan hij contact opnemen met OVH Support Nederland en zeggen dat ie het geld terug wilt en dus akkoord gaat met annuleren en dan krijgt men dus het volledige bedrag gewoon netjes terug.
[...]
Nee, ik dacht dat-ie bedoelde dat-ie anderhalve maand lang geen gebruik heeft kunnen maken van het geld dat-ie vooruitbetaald heeft. Anderhalve maand lang was dat geld niet in zijn bezit, zodat hij er niet mee kon doen wat-ie wilde. Ook als-ie het geld terugkrijgt verandert daar niets aan. Maar bij nader inzien lijkt me voor 3 euro dat wat ver gezocht: Ik had echter dit topic nog vers in m'n hoofd toen ik dat schreef ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 00:39 ]

• Xesxen
Hier is overigens de URL om zo'n verhuizing aan te vragen, mocht iemand dat nodig hebben: http://www.ovh.nl/cgi-bin/procedure/procedureChangeOwner.cgi

Rare vogel in spe

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hier ondertussen een tevreden startende gebruiker van de 2G. Remote desktoppen met x2go gaat perfect. Het systeem reageert vlot. Komende dagen komt er zpanel op te draaien voor webhosting management en komen er nog wat meer diensten op te draaien (cloudhosting o.a. voor backup van m'n bestanden). Z'n geld meer dan waard tot nu toe!

• majic
Hmm vreemd. Vandaag kan ik met de Ubuntu desktop opeens niet meer internetten (of updates binnen halen bijv). Ik kan echter wel gewoon bij m'n Zpanel en natuurlijk naar de server connecten met x2go.

Iemand een idee? Vind het vrij bizar dat ik niet kan internetten OP de machine, maar de machine wel internet diensten kan leveren tegelijkertijd :S

Update:
Hmm lijkt iets met m'n DNS te zijn. Ik kan namelijk wél pingen naar ip's maar niet naar websites.

Update2 :

Om de één of andere wazige reden waren zomaar m'n DNS servers verdwenen van de ene op de andere dag. De google DNS er in gezet en voila alles weer werken.

Ubuntu is echt een beetje zo'n windows 95 gevoel...heerlijk retro! :*)

[ Voor 34% gewijzigd door majic op 28-09-2013 11:36 ]

• majic
Nog meer mensen met een erg snelle download, maar erg trage upload?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2997772699.png

Verwijderd

majic schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:53:

[afbeelding]
Die snelheid is gewoon normaal (upload tenminste) ik zit zelfs in RBX-3 en zie dat de snelheden niet hoger dan die 25Mbit zijn. Ga ik ergens downloaden vanaf de dedicated server, dan zit de snelheid wel netjes rond de 100Mbits.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:19:
[...]

Die snelheid is gewoon normaal (upload tenminste) ik zit zelfs in RBX-3 en zie dat de snelheden niet hoger dan die 25Mbit zijn. Ga ik ergens downloaden vanaf de dedicated server, dan zit de snelheid wel netjes rond de 100Mbits.
Maar wat haal je dan van OVH naar huis, en wat is 'normaal'? Want over Hetzner schreef je dit:
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:41:
[...]
Hetzner is gewoon traag qua netwerk support. Ik kwam met mijn 120Mbit verbinding geregeld zelfs niet boven de 40-50Mbit/s, dit was een I7 920 voor € 45,00 excl. Bij OVH is de routering net even beter geregeld wat je ook eigenlijk direct zou moeten merken.
Bij OVH is de routering 'net even wat beter geregeld' (klopt overigens), maar is 25 Mbit/s normaal, terwijl je bij Hetzner 40-50 Mbit/s upload eigenlijk nog te weinig vindt ('zelfs niet boven'), of interpreteer ik iets verkeerd?

@majic: Ik heb het recent niet meer gedaan, maar ik zat van OVH naar huis (upload dus) op 10 MByte/s en meer. Dat was wel met robocopy onder Windows, die maakt i.t.t. (win)scp <-> Linux gebruik van meerdere threads.

De reden dat ik zo tevreden was/ben met OVH was juist die snelle upload (in ieder geval naar huis), over Hetzner klaagde ik al dat ik maar 2-4 MByte/s (16-32 Mbit/s) haal: ;)

Verwijderd in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"

//

Zojuist getest, ik haal van OVH 3 euro Kimsufi (upload) naar Hetzner gewoon 11.2 MByte/s, bijna maximale snelheid dus, dan zou jij naar die Speedtest-server in Parijs dat toch zeker moeten kunnen halen.

// Overigens wel kenmerkend weer, van Hetzner (upload) naar OVH haal ik nu ook 11.2 MByte/s, van OVH naar huis was al vrijwel maximaal, maar van Hetzner naar huis helaas maar 2-4 MByte/s. Zo jammer van die Hetzner-routing naar NL.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 21:13 ]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

majic schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:53:
Zowel binnen RBX 3 als naar een externe locatie (Redstation, UK) haal ik > 95 Mbit.

Speedtest is niet echt een betrouwbare methode. Kun je een groot bestand (> 200 MB) op je server zetten zodat wij je uploadsnelheid kunnen meten? En wat meldt ethtool over je adapter?
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:19:
Die snelheid is gewoon normaal (upload tenminste)
Niet als er geadverteerd wordt met een verbinding van 100 Mbit. Zonder verdere specificatie (half-duplex, afwijkende uploadsnelheid) mag je uitgaan van een symmetrische verbinding.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• majic
Net even met een 200mb bestandje getest. Toen haalde ie 8.5mb/sec. Het fluctueert blijkbaar een beetje..maar speedtest lijkt inderdaad trager te zijn dan de werkelijk gehaalde waarden.

Zit op dit moment niet thuis dus kan even niet vanaf een snelle verbinding testen helaas :(

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:22
Ik haal van m'n server als ik download gewoon mijn volle snelheid (80Mbit). Heb maar 6 Mbit upload dus daar kan ik niet veel aan testen :P

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

majic schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:22:
Net even met een 200mb bestandje getest. Toen haalde ie 8.5mb/sec. Het fluctueert blijkbaar een beetje..maar speedtest lijkt inderdaad trager te zijn dan de werkelijk gehaalde waarden.
8.5 millibit? Houd ook rekening met de overhead die je grafische login met zich meebrengt.
Zit op dit moment niet thuis dus kan even niet vanaf een snelle verbinding testen helaas :(
Daarom gaf ik aan dat wij het voor je kunnen testen (mits je de link hier plaatst).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:38:
Maar wat haal je dan van OVH naar huis, en wat is 'normaal'?
Van OVH naar Huis haal ik download gemiddeld tussen de 90-100Mbit/s. Upload niet boven de 25-30Mbit/s.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:38:Want over Hetzner schreef je dit:
--knip--
Klopt toch ook? Download bij Hetzner is n.l. niet meer dan 40-50Mbit/s wat bij OVH dus vele malen hoger ligt. Upload kan ik niet over oordelen omdat ik ten tijden van een Hetzner server, gebruik maakte van een kabel verbinding bij Ziggo die niet hoger lag dan 6Mbits upload.

Ik heb trouwens nog nooit een server of internet verbinding met 120Mbit upload gezien of van gehoord ;)
8088 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:28:
Niet als er geadverteerd wordt met een verbinding van 100 Mbit. Zonder verdere specificatie (half-duplex, afwijkende uploadsnelheid) mag je uitgaan van een symmetrische verbinding.
Dat soort informatie neem ik altijd met een korreltje zout als het om OVH gaat, nog nooit heeft OVH het naar mijn weten gepresteerd om van huis -> OVH de volledige snelheden te bieden. En dan ben ik inmiddels al zo'n 7-8 jaar klant.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb tussen Belnet en OVH nochtans al meerdere malen ± 90Mbit/s up gehaald. Niet zeker wat de beperkende factor is, maar het is i.i.g. mogelijk om boven die 25-30Mbit/s te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 08:51:
[...]

Dat soort informatie neem ik altijd met een korreltje zout als het om OVH gaat, nog nooit heeft OVH het naar mijn weten gepresteerd om van huis -> OVH de volledige snelheden te bieden. En dan ben ik inmiddels al zo'n 7-8 jaar klant.
Ik kan naar OVH wel gewoon uploaden met 10Mbit, maargoed das ook geen bijzondere snelheid natuurlijk. Bij Hertzner moet je een beetje geluk hebben volgens mij.

Vriend heeft een vrij recente server draaien waarvan ik gewoon >8MB/s haal (zeg 75Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Jammer dat ovh zich niet aan de belofte eind september lijkt te gaan houden vraag me af wat we (al we al iets te horen krijgen) morgen als excuus te horen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Rmg schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:51:
Jammer dat ovh zich niet aan de belofte eind september lijkt te gaan houden vraag me af wat we (al we al iets te horen krijgen) morgen als excuus te horen krijgen
Ze hebben nog dik 24 uur *lichtelijk sarcastisch* :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Van OVH naar Huis haal ik download gemiddeld tussen de 90-100Mbit/s. Upload niet boven de 25-30Mbit/s.
Maar van OVH naar huis is toch ook upload voor je OVH-server? Dan liggen de upload-snelheden van die server dus niet hoger dan 25 Mbit/s, behalve naar huis waar-ie 90-100 Mbit/s (upload) haalt?
Klopt toch ook? Download bij Hetzner is n.l. niet meer dan 40-50Mbit/s wat bij OVH dus vele malen hoger ligt. Upload kan ik niet over oordelen omdat ik ten tijden van een Hetzner server, gebruik maakte van een kabel verbinding bij Ziggo die niet hoger lag dan 6Mbits upload.
Maar die 40-50 Mbit/s was in dit geval ook niet de download, maar de *upload* van de Hetzner-server naar jou thuis:
Ik kwam met mijn 120Mbit verbinding geregeld zelfs niet boven de 40-50Mbit/s, dit was een I7 920 voor € 45,00 excl.
Daarom vond ik het vreemd dat je een uploadsnelheid van 25 Mbit/s bij OVH normaal vindt, maar een uploadsnelheid van 40-50 Mbit/s bij Hetzner weinig. Maar ik wist nog niet dat de uploadsnelheid van je OVH-server naar huis 3-4x hoger lag ;)
Ik heb trouwens nog nooit een server of internet verbinding met 120Mbit upload gezien of van gehoord ;)
Ook dat geeft al aan dat we het daar over de uploadsnelheid van je Hetzner-server, en niet over de uploadsnelheid van je ISP-verbinding hadden ;)

Overigens lijkt een uploadsnelheid van slechts 25 Mbit/s, zeker naar Europese lokaties, voor een OVH-server toch niet echt normaal, als jij, zeker in RBX-3, niet meer dan 25 Mbit/s haalt, heeft Oles je waarschijnlijk genept :P

//
Rmg schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:51:
In Frankrijk schijnen er gisteren een aantal Kimsufi's te zijn uitgeleverd. Je weet dus maar nooit :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Dan zou ik toch eens gaan kijken (en vanaf meerdere plekken meten) waar dat aan ligt. Dat je geen volledige snelheid haalt naar ieder punt ter wereld kunnen zij ook weinig aan doen, maar, budget-host of niet, standaard niet boven een kwart van de opgegeven snelheid komen zou toch een belletje moeten doen rinkelen. Dus nee, dat is niet normaal. En ik vermoed dat het aan je ISP ligt (het verwarren van up- en downloadsnelheid van je server maakt het er niet duidelijker op, maar afgaande op je verhaal lijkt je eigen upload naar bepaalde punten een beperkte snelheid te hebben).

Overigens heb ik bij Hetzner in ~2005 ook altijd de beloofde snelheden gehaald (100 Mbit symmetrisch), in combinatie met lage latency binnen Europa. Maar wellicht is dat niet representatief meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8088 schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:14:
[...]

Overigens heb ik bij Hetzner in ~2005 ook altijd de beloofde snelheden gehaald (100 Mbit symmetrisch), in combinatie met lage latency binnen Europa. Maar wellicht is dat niet representatief meer.
De uploadsnelheid (i.i.g. naar Ziggo) lijkt bij Hetzner helaas erg matig, ik heb nu 2 servers (EX4) die beide maar zo'n 30 Mbit/s halen naar mij thuis. // (Alles-in-1 150 Mbit). Upload van Hetzner naar OVH gaat echter met bijna 90 Mbit/s.

De downloadsnelheid is dan weer super, sinds de meeste servers bij Hetzner nu een Gbit-connectie hebben (en blijkbaar niet -vast- gelimiteerd). Ik haal veelal snelheden van 700 Mbit/s en hoger. En dat voor servers van 49 euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54

bonyuri

Investigator!

Ik krijg net een mail dat mijn server is opgeleverd.
Besteld op 2 augustus...

Zit heel de week op een beurs dus nog niet naar de specs kunnen kijken.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54

bonyuri

Investigator!

Ik heb nu ownCloud draaien, maar nu bedenk ik me het volgende:
Is het mogelijk (makkelijk) om alle data binnen mijn OVH server te encrypten?
Of is een encrypted verbinding al voldoende?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonyuri schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:39:
Ik heb nu ownCloud draaien, maar nu bedenk ik me het volgende:
Is het mogelijk (makkelijk) om alle data binnen mijn OVH server te encrypten?
Of is een encrypted verbinding al voldoende?
Ik gebruik Duplicati. Zie ook mijn post in "Het Online Backup Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Blijkbaar is het goed boeren daar want alle servers zijn uitverkocht:
http://www.ovh.nl/dedicated_servers/index.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:13:
Lees het forum eerst even voordat je iets post... Het hele 'uitverkocht' relaas is hierboven al vele malen voorbijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:13:
Kijk eens op dit forum deel daar wordt alles uitgebreid uit de doeken gedaan. Ga er gerust vanuit dat op korte termijn geen veranderingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

bonyuri schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:03:
Ik krijg net een mail dat mijn server is opgeleverd.
Besteld op 2 augustus...

Zit heel de week op een beurs dus nog niet naar de specs kunnen kijken.
Nou dan zou het ook niet lang meer duren totdat ze mijn server opleveren :) ( Betaald op 5 augustus )
Kan ik eindelijk een beetje gaan experimenteren met OwnCloud en backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
ZeroCode schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:42:
[...]

Nou dan zou het ook niet lang meer duren totdat ze mijn server opleveren :) ( Betaald op 5 augustus )
idem dito >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Bam opgeleverd, aan de slag!

Ordernummer: 218346xx

[ Voor 30% gewijzigd door ZeroCode op 01-10-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

ZeroCode schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:42:
[...]

Zelfde dag betaald/besteld, collega een paar uur (lees 600 orders) later. Hij heeft em al ik nog niet. Niet volgens de afspraken van OVH. Niet eind september en ook niet op volgorde helaas.
Ben wel benieuwd wat jouw ordernummer is/was die van mij is mijn order nummer 218348**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:26
Ligt misschien aan het OS?

Mijn bestelling was van 5 augustus, rond 13:00 uur. Heb Debian als OS besteld, misschien dat ze batches per OS tegelijk installeren?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
root@ks359:~# wget freevps.us/downloads/bench.sh -O - -o /dev/null|bash
CPU model :  Intel(R) Celeron(R) CPU          220  @ 1.20GHz
Number of cores : 1
CPU frequency :  1200.020 MHz
Total amount of ram : 1954 MB
Total amount of swap : 512 MB
System uptime :   18 min,
Download speed from CacheFly: 11.2MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 8.91MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 6.46MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 3.85MB/s
Download speed from i3d.net, NL: 11.2MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 7.01MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 3.47MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 4.90MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 4.97MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 6.99MB/s
I/O speed :  106 MB/s

Dit is btw Ubuntu en ik zie ineens een andere CPU met een lagere kloksnelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door ZeroCode op 01-10-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Oei, een Intel Celeron 220 is wel een stuk langzamer dan de Atom N2800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Laatst online: 14-09 10:27
Een kleine 400 mhz langzamer als een atom die ze op de site hebben staan... Best jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat niet alleen, het is een CPU uit 2007 die een boel optimalisaties mist die de nieuwe Atoms wel hebben.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Ticket is al aangemaakt, daarnaast heb ik hier niet voor betaald. Ze konden mij op zijn minst informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zucht...

Ik was ook blij met het mailtje vanmiddag, doe ik ook cat /proc/cpuinfo krijg ik ook zo'n Celeron.
Maar goed, wel opgeleverd dus.

Weet iemand het verschil in snelheid tussen de servers, of hoe kan ik dat goed testen?
Misschien kan iemand met een n2800 dat ook even proberen om het verschil te zien?

Edit: ik zit niet op te letten, Zerocode heeft al een benchmark zie ik nu. :X
Edit2: de HD is wel een 500 GB, 7200 rpm, ST3500418AS

[ Voor 17% gewijzigd door Soldaatje op 01-10-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik werk voor een webhoster en wij gaan binnenkort VPS aanbieden. Ik ben nieuwsgierig waarom jullie in grote getallen bij OVH de servers zijn gaan afnemen, heeft dat puur met de prijs te maken? Tot welke maandprijs is voor jullie "acceptabel" en welke specs verwachten jullie daarbij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

RvdH schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:21:
Ik ben nieuwsgierig waarom jullie in grote getallen bij OVH de servers zijn gaan afnemen, heeft dat puur met de prijs te maken?
Nee met de geweldige customer support, snelle levering en precies opgeleverd krijgen wat je besteld hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik werk voor een webhoster en wij gaan binnenkort VPS aanbieden. Ik ben nieuwsgierig waarom jullie in grote getallen bij OVH de servers zijn gaan afnemen, heeft dat puur met de prijs te maken? Tot welke maandprijs is voor jullie "acceptabel" en welke specs verwachten jullie daarbij? :)
Commercieel advies zou in ieder geval zijn, geef realistische levertijden op.
Een twee maanden vs 10 dagen is wel wat vreemd achteraf, maar ja, you get what you pay for, geldt ook nu weer.
Ook een server leveren met een andere CPU is wat vreemd zonder te informeren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Bij mij ging het vooral om de diskspace, 500Gb is echt goedkoop voor 4.83. Daarnaast is het een dedicated bak dus je hebt "nooit" last van anderen. Als het een vps was voor 4,83 met 500GB had ik het ook wel gedaan om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Soldaatje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Commercieel advies zou in ieder geval zijn, geef realistische levertijden op.
Een twee maanden vs 10 dagen is wel wat vreemd achteraf, maar ja, you get what you pay for, geldt ook nu weer.
Ook een server leveren met een andere CPU is wat vreemd zonder te informeren inderdaad.
Hieruit haal ik dat OVH de servers handmatig oplevert, iets wat bij ons sowieso niet gaat gebeuren (daar hebben we de aantallen medewerkers niet voor ;)). Na betaling zal een VPS binnen een half uur operationeel zijn, en de specs zullen uiteraard zijn zoals besteld. Maargoed dat gaat ons ook niet lukken voor 3 euro in de maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
RvdH schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:27:
[...]

Hieruit haal ik dat OVH de servers handmatig oplevert, iets wat bij ons sowieso niet gaat gebeuren (daar hebben we de aantallen medewerkers niet voor ;)). Na betaling zal een VPS binnen een half uur operationeel zijn, en de specs zullen uiteraard zijn zoals besteld. Maargoed dat gaat ons ook niet lukken voor 3 euro in de maand :)
Een dedicated server zal ingebouwd en bekabeld moeten worden, da's natuurlijk anders dan een VPS. Ik vind een half uur eigenlijk nog lang voor het operationeel krijgen van een VPS.

Maar goed, dit lijkt me niet een topic om advies te geven bij het opzetten van een hostingbedrijf...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Antaresje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:36:
[...]

Een dedicated server zal ingebouwd en bekabeld moeten worden, da's natuurlijk anders dan een VPS. Ik vind een half uur eigenlijk nog lang voor het operationeel krijgen van een VPS.

Maar goed, dit lijkt me niet een topic om advies te geven bij het opzetten van een hostingbedrijf...
Don't worry, het hostingbedrijf hoeft niet opgezet te worden, die bestaat al lang en breed ;)

Maar ook dedicated servers kan je geautomatiseerd opleveren. Je propt een X aantal servers tegelijk in een rack, sluit ze allemaal aan, stelt ze in op netwerk-booting en klaar. Via een PDU kan je individuele servers aanzetten (ook geautomatiseerd) en via een netwerk-installatie lever je ze op, dat is allemaal niet zo moeilijk, de mac-adressen koppel je aan de configuratie.

Voor wat betreft een half uur: 90% van de tijd zal daarvan zitten in het installeren van het besturingssysteem. Ons proces maakt de virtual machine aan en start een netwerkboot, dat is met een minuutje gepiept. Het daadwerkelijke installeren duurt in het geval van Windows Server 2012 tot een half uur, een Linux installatie kan met zo'n 10 minuutjes klaar zijn (afhankelijk van de configuratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
RvdH schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:42:
[...]

Don't worry, het hostingbedrijf hoeft niet opgezet te worden, die bestaat al lang en breed ;)

Maar ook dedicated servers kan je geautomatiseerd opleveren. Je propt een X aantal servers tegelijk in een rack, sluit ze allemaal aan, stelt ze in op netwerk-booting en klaar. Via een PDU kan je individuele servers aanzetten (ook geautomatiseerd) en via een netwerk-installatie lever je ze op, dat is allemaal niet zo moeilijk, de mac-adressen koppel je aan de configuratie.
Totdat je honderden of duizenden bestellingen tegelijk binnenkrijgt. Ergens in dit topic staat hoeveel KS'en er besteld zijn in korte tijd, het was veul.
Voor wat betreft een half uur: 90% van de tijd zal daarvan zitten in het installeren van het besturingssysteem. Ons proces maakt de virtual machine aan en start een netwerkboot, dat is met een minuutje gepiept. Het daadwerkelijke installeren duurt in het geval van Windows Server 2012 tot een half uur, een Linux installatie kan met zo'n 10 minuutjes klaar zijn (afhankelijk van de configuratie).
Ik heb geen verstand van Windows, ik vergeet altijd dat daar alles lang duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ja hij is wat langzamer, 402 vs 653 punten op cpubenchmark.net maar ja ik weet het niet hoor, moeten we nou gaan klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:22
Maand september: 0,0% downtime. Perfect dus.
Heb +/- 500GB verstookt deze maand. Netjes :).
Load is altijd goed. Geen rare dingen tegengekomen.

Prima servertje dus. Kost me niets, ik verdien meer aan de advertenties op mijn site dan dat hij mij kost.
Zo moet dat zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=7486
they are willing to exchange for the atoms now but you will have to return the 2G and wait 2 weeks or more for a new one
Er zijn ook berichten van mensen die HDD's hebben die al 5+ jaar draaitijd hebben gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Rmg schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:46:
http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=7486

[...]

Er zijn ook berichten van mensen die HDD's hebben die al 5+ jaar draaitijd hebben gehad
Mijn hdd heeft ook 3,8 jaar aan gebruiksuren en is 44 keer gestart.
smartctl -a /dev/sda | grep Power

[ Voor 3% gewijzigd door Soldaatje op 01-10-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Soldaatje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:10:
Ja hij is wat langzamer, 402 vs 653 punten op cpubenchmark.net maar ja ik weet het niet hoor, moeten we nou gaan klagen?
De N2800 is een dualcore met hyper-threading, terwijl de Celeron een single-core is uit 2007 met de helft minder cache. Ik zou daar persoonlijk wel degelijk een probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Heb besteld en betaald op 4 augustus, maar nog nix binnen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:08:
[...]

De N2800 is een dualcore met hyper-threading, terwijl de Celeron een single-core is uit 2007 met de helft minder cache. Ik zou daar persoonlijk wel degelijk een probleem mee hebben.
Maar dan zit je misschien wel twee weken of langer weer zonder server.
Dan kan ik ook deze aanhouden voor drie maanden en dan weer verder kijken, misschien dan wel weer een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij eenvoudig; Bij VPS's kun je de volledige resources lang niet altijd gebruiken. Een VPS met 500Gig HDD space is in deze prijsklasse niet te vinden net zo min als 2Gig geheugen daarnaast is het voordeel van een dedicated server dat je geen enkele resource deelt en zelf bepaalt wanneer er updates worden uitgevoerd en niet de aanbieder.
Soldaatje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:46:
Dan kan ik ook deze aanhouden voor drie maanden en dan weer verder kijken, misschien dan wel weer een nieuwe bestellen.
Hou er rekening mee dat er voorlopig niets nieuws wordt aangeboden tot OVH er volledig uit is welke strategie ze gaan volgen. Daarnaast verwacht ik niet dat deze prijzen lang aangehouden zullen blijven worden. Het is en blijft een First In, First Out principe dus ergens vermoed ik dat als je al de kans krijgt een bestelling te plaatsen je misschien heel lang kunt gaan wachten alvorens je ook echt opgeleverd zal gaan krijgen. Het merendeel betaald nu al voor 12 maanden vooraf dan nog niet gesproken over:

- Alle orders worden voor het einde van September opgeleverd
Ja als dat nu plots ook met Celerons gebeurt .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Soldaatje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:46:
[...]

Ik heb een email gestuurd dmv het ticketsysteem, binnen een uur had ik antwoord van Daniel van OVH. Hij zou het doorgeven en meerdere klanten hebben dit verkeerd opgeleverd gekregen. Ik zou iig contact op nemen met ze, nadeel is wel dat je waarschijnlijk je installatie opnieuw kan doen. ( Persoonlijk maakt mij dat niet zoveel uit ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
ZeroCode schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:27:
[...]

Ik heb een email gestuurd dmv het ticketsysteem, binnen een uur had ik antwoord van Daniel van OVH. Hij zou het doorgeven en meerdere klanten hebben dit verkeerd opgeleverd gekregen. Ik zou iig contact op nemen met ze, nadeel is wel dat je waarschijnlijk je installatie opnieuw kan doen. ( Persoonlijk maakt mij dat niet zoveel uit ).
Ok, duidelijk. Toch maar een ticket aangemaakt dan.
Installatie was ik nog niet aan toe, dus dat maakt me ook niks uit. :)
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.