OVH heeft meer dan 100000 servers en is één van de grootste ter wereld. Dit soort dingen is kinderspel voor hun, daar hebben ze meer verstand van en ervaring mee dan menig ander hostingbedrijf. Normaal zetten zij een dedicated server sneller op dan jullie lukt met een VPS, mijn servers waren vroeger binnen een kwartier opgeleverd, alles geheel automatisch.RvdH schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:42:
[...]
Don't worry, het hostingbedrijf hoeft niet opgezet te worden, die bestaat al lang en breed
Maar ook dedicated servers kan je geautomatiseerd opleveren. Je propt een X aantal servers tegelijk in een rack, sluit ze allemaal aan, stelt ze in op netwerk-booting en klaar. Via een PDU kan je individuele servers aanzetten (ook geautomatiseerd) en via een netwerk-installatie lever je ze op, dat is allemaal niet zo moeilijk, de mac-adressen koppel je aan de configuratie.
Nee, er spelen de laatste tijd hele ándere problemen bij OVH dan louter technische, en ik heb al eerder in dit topic aangeven waar volgens mij de schoen wringt.