Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 20:25
Ik hoef hem toch niet uit te pakken. Ik gebruik toch de link van de mail van Joodle. En die upload die dan.

Of moet ik die eerst lokaal downloaden en dan op een andere manier uploaden

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Clavat schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:00:
Ik hoef hem toch niet uit te pakken. Ik gebruik toch de link van de mail van Joodle. En die upload die dan.

Of moet ik die eerst lokaal downloaden en dan op een andere manier uploaden
Je hebt dit commando gedraaid neem ik aan?

code:
1
 wget -O- 'http://url_naar_image_van_joodle.gz' | gunzip | dd of=/dev/sda

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Freekers schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:46:
[...]

Je hebt dit commando gedraaid neem ik aan?

code:
1
 wget -O- 'http://url_naar_image_van_joodle.gz' | gunzip | dd of=/dev/sda
Idd die heb ik gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is de output van dat commando? Geen error, bijv 'unexpected end of file' oid?
Zo niet, heb je na het draaien van dit commando ingelogd op de Kimsufi manager, de opstartmethode gewijzigd naar HDD ipv Rescue? Staat monitoring disabled?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Freekers schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:04:
[...]

Wat is de output van dat commando? Geen error, bijv 'unexpected end of file' oid?
Zo niet, heb je na het draaien van dit commando ingelogd op de Kimsufi manager, de opstartmethode gewijzigd naar HDD ipv Rescue? Staat monitoring disabled?
Nope geen errors geen melding van iets fout.

En ja ik zet hem terug op hdd en dan een reboot zoals in de handleiding.
En wacht maar niets.. Kan geen rdp maken omdat de server niet bereikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Clavat schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:44:
Nope geen errors geen melding van iets fout.

En ja ik zet hem terug op hdd en dan een reboot zoals in de handleiding.
En wacht maar niets.. Kan geen rdp maken omdat de server niet bereikbaar is
Hmm, misschien even contact opnemen met Joodle zelf. Ik kan je helaas niet verder helpen, I'm out of ideas, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:14
Vandaag haal ik maar 50 KB/s vanaf RBX5. Wat een drama :(.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727357

Dus dit is gwn legit allemaal bij ovh ? want ik vind het zeeer goedkoop dus geen kosten achteraf geen geniepige verlengingen die je niet uit kan zetten of dat soort onzin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Nope, enkel wat matige customer service.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727357

net een order geplaatst voor een vps 19/01/2016 a 19:08:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iemand interesse om te proberen een KS1 (isgenoeg2G) van eigenaar te laten switchen?
Het lijkt te kunnen vanuit het controlepaneel icm NIChandler van de nieuwe eigenaar.

Mijn KS1 staat al een tijdje niets te doen sinds alles weer thuis draait :)
Hij is betaald tot 27Nov 2016 maar doe er verder niets mee

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:09
arjants schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:45:
Iemand interesse om te proberen een KS1 (isgenoeg2G) van eigenaar te laten switchen?
Het lijkt te kunnen vanuit het controlepaneel icm NIChandler van de nieuwe eigenaar.

Lijkt mij wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
arjants schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:45:

Als je em kwijt moet, geeft maar :), gaat m'n vps wegggg en pak ik deze :), is neem ik aan nog de oude 4GB ram en 1TB hdd? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Oef, ik heb heb hem al lang niet meer gebruikt maar weet nog dat het een quad core is, de rest moet ik je even schuldig blijven.
Ik heb hem sinds 2013 dacht ik

[ Voor 11% gewijzigd door arjants op 12-02-2016 17:33 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-07 19:11
arjants schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:32:
Oef, ik heb heb hem al lang niet meer gebruikt maar weet nog dat het een quad core is, de rest moet ik je even schuldig blijven.
Ik heb hem sinds 2013 dacht ik
Heb evt. ook wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Helaas, na een aantal dagen mailen met support blijkt een KS niet overdraagbaar te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

arjants schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:07:
Helaas, na een aantal dagen mailen met support blijkt een KS niet overdraagbaar te zijn :(
Dat is wel heel vreemd; de KS-machines in Canada kan je wel zonder problemen overdragen; zelfs naar personen die in een ander land wonen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-07 13:41
Zijn er ook andere providers dan OVH die DDoS bescherming aanbieden voor hun dedicated servers of 1u colocatie voor een betaalbaar tarief?

Ik betaal me nu blauw aan een infrastructure en een enterprise server (€ 130 per server) en de DDoS bescherming werkt gewoon niet. Vaak zie ik dat de server voor enkele minuten onbereikbaar is en dat er een piek aan download bandbreedte is.

Ik heb op 24 februari contact opgenomen met OVH, maar tot op heden hebben ze niks van zich laten horen.

Update:
Heb op 2 maart eindelijk reactie gekregen.
Update 2:
Vanochtend heeft de server in Montreal er blijkbaar 5 uur uit gelegen door een stroom storing. Dat is al de zoveelste storing in dat datacentrum 8)7

Ze adverteren wel met redundantie en dergelijke maar de vorige keer bleek dat er 2 jaar lang gewoon geen redundant fibre route aanwezig was terwijl dat wel zou moeten en dat al het netwerk verkeer door de zelfde buis/tunnel ging. 8)7
Nu blijkt dat er dus ook iets mis is met de stroomvoorzieningen daar, aangezien heel het datacentrum plat lag.

Ben echt van plan om hier weg te gaan zodra ik een datacentrum heb gevonden met betaalbare anti DDoS oplossingen. Op deze manier kan ik net zo goed naar een soyoustart server switchen, zelfde belabberde support en infrastructuur.

[ Voor 45% gewijzigd door Gijs007 op 05-03-2016 22:22 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaydreamBelieve
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:24
Heb de vraag al aan de support desk gesteld maar misschien weten jullie het. Ik had mijn firewall geherconfigureerd. Nu liet hij geen pings meer toe. Tot 2x wordt hij daarna in Rescue mode gezet door support. En bij de laatste keer de melding dat de disk niet meer werkt waar ik tot voorheen geen enkel probleem had. Vind het een beetje te toevallig...

Weten jullie of je ping requests moet accepteren bij ovh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

DaydreamBelieve schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:43:
Weten jullie of je ping requests moet accepteren bij ovh?
OVH grijpt direct in bij een alert ( bijvoorbeeld: reageert niet op pings) om de downtime van de servers en het netwerk te minimaliseren.
https://www.ovh.nl/dedicated_servers/monitoring.xml
If you block all ping requests as well as Ovh's requests, we won't be able to check the state of your server and if a problem occurs, we won't be informed. To authorize ping from our servers, type the following rules:
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -p icmp --source proxy.ovh.net -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -p icmp --source proxy.p19.ovh.net -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -p icmp --source proxy.rbx.ovh.net -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -p icmp --source proxy.sbg.ovh.net -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -p icmp --source proxy.bhs.ovh.net -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -p icmp --source ping.ovh.net -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -p icmp --source IP.250 -j ACCEPT # IP = aaa.bbb.ccc according to the previous rule
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -p icmp --source IP.249 -j ACCEPT # temporary, only for HG server
http://help.ovh.com/Firewall

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet niet zeker of dit de beste plek is, maar aangezien hier ook kort over Scaleway is gesproken en een concurrent is:

Scaleway heeft gisteren hun aanbod uitgebreid met drie 'bare metal' servers en een VPS gebaseerd op de Atom C2750 naast de al bestaande ARM (https://blog.scaleway.com...y-affordable-x64-servers/).

Prijzen per maand excl. btw

Bare Metal
• € 2,99 - 4× ARM v7 / 2 GB / 50 GB / 200 Mbit unmetered
• € 11,99 - 4× x86 / 8 GB / 50 GB / 300 Mbit unmetered
• € 17,99 - 8× x86 / 16 GB / 50 GB / 500 Mbit unmetered
• € 23,99 - 8× x86 / 32 GB / 50 GB + 250 GB / 800 Mbit unmetered

VPS
• € 2,99 - 2× x86 / 2 GB / 50 GB / 200 Mbit unmetered

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zeker, alleen is het momenteel invite-only, en ik ben al een paar maanden aan het wachten op een invite ;)
Had de mail ook gezien, met de hoop dat het nu gewoon open stond, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
defusion schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:38:
Zeker, alleen is het momenteel invite-only, en ik ben al een paar maanden aan het wachten op een invite ;)
Had de mail ook gezien, met de hoop dat het nu gewoon open stond, maar helaas...
Tot 1 (?) april volgens mij wel.
Ik heb er een ARM server en kan ze wel zien bij het toevoegen van een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Icelus schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:47:
VPS
3 euro in de maand, waar doen ze het toch voor :? Geen vragen stellen maar afsluiten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Icelus schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:47:
Weet niet zeker of dit de beste plek is, maar aangezien hier ook kort over Scaleway is gesproken en een concurrent is:

Scaleway heeft gisteren hun aanbod uitgebreid met drie 'bare metal' servers en een VPS gebaseerd op de Atom C2750 naast de al bestaande ARM (https://blog.scaleway.com...y-affordable-x64-servers/).

Prijzen per maand excl. btw

Bare Metal
• € 2,99 - 4× ARM v7 / 2 GB / 50 GB / 200 Mbit unmetered
• € 11,99 - 4× x86 / 8 GB / 50 GB / 300 Mbit unmetered
• € 17,99 - 8× x86 / 16 GB / 50 GB / 500 Mbit unmetered
• € 23,99 - 8× x86 / 32 GB / 50 GB + 250 GB / 800 Mbit unmetered

VPS
Bedankt, ik heb me nu ook ingeschreven voor een invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
O.a. benchmarks Scaleway-servers @ LowEndTalk

[ Voor 8% gewijzigd door Icelus op 09-03-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
defusion schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:38:
Vanochtend een invite aangevraagd, nu al binnen. Denk dat er bij jou iets niet goed gaat :) Stond overigens wel in mijn spam mapje.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JoWpLpxoaAQyzHZKLdjrJC5B/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Lame, eentje was echt al maanden geleden aangevraagd (kan best dat die in de tussentijd in de spam is belandt, maar gmail delete automatisch na 30 dagen).

Eentje gisteren aangevraagd met ander mail adres maar nog geen invite (ook niet in spam).

Misschien echt random, en moet ik met nog een paar adressen (en IP's) proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drentenaar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:55
VPS Server gisteren besteld en was gisteravond al klaar. Ik heb gekozen voor Ubuntu Desktop. Ik had verwacht dat er wel een gui geinstalleerd was en dat ik met x2go wel een verbinding kon maken....(zo kwam het wel over in de handleidingen van OVH)Maar helaas. Na letterlijk uren prutsen/testen/herstarten/herinstalleren heb ik eindelijk de juiste websites gevonden om mij te helpen:

Via deze link x2go geinstalleerd: https://www.howtoforge.co...x2go-server-ubuntu-14-04/
en via deze link KDE: http://news.softpedia.com...Ubuntu-15-04-479600.shtml

En omdat ik een absolute beginner ben met VPS is het leuk om op een goedkope manier(zonder verborgen kosten) te ¨spelen¨

[ Voor 10% gewijzigd door Drentenaar op 10-03-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Heb kort gezocht maar niet gevonden: is er een algemeen VPS-topic met ervaringen/vragen e.d. en/of is daar behoefte aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Icelus schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:47:
Heb kort gezocht maar niet gevonden: is er een algemeen VPS-topic met ervaringen/vragen e.d. en/of is daar behoefte aan?
Er is wel behoefte aan, het is er nog niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Je kunt de Scaleway VPS 20 minuten uitproberen @ http://instantcloud.io

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CdRVAnTWoAExQMp.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Hier de invite ook eindelijk binnen, op beide e-mail adressen. Heb meteen een vps afgesloten. Ik vermoed dat de performance beter zal zijn dan de dedicated ARM server voor hetzelfde geld, en natuurlijk meer software voor x86.

Ziet er iig goed uit voor 3 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 22:36

ZeroCode

Woopie

W00fer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:58:
[...]

Er is wel behoefte aan, het is er nog niet volgens mij.
Dat idee heb ik ook, vps'en zijn er nu in zoveel vormen en iedereen heeft er wel 1 of meerdere ergens. Veel ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Drentenaar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:46:
VPS Server gisteren besteld en was gisteravond al klaar. Ik heb gekozen voor Ubuntu Desktop. Ik had verwacht dat er wel een gui geinstalleerd was en dat ik met x2go wel een verbinding kon maken....(zo kwam het wel over in de handleidingen van OVH)Maar helaas. Na letterlijk uren prutsen/testen/herstarten/herinstalleren heb ik eindelijk de juiste websites gevonden om mij te helpen:

Via deze link x2go geinstalleerd: https://www.howtoforge.co...x2go-server-ubuntu-14-04/
en via deze link KDE: http://news.softpedia.com...Ubuntu-15-04-479600.shtml

En omdat ik een absolute beginner ben met VPS is het leuk om op een goedkope manier(zonder verborgen kosten) te ¨spelen¨
Bedankt voor de links. Hoezo zit er geen gui bij als je voor Ubuntu Desktop kiest :o wat is dan het verschil met Ubuntu Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drentenaar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:55
W00fer schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 03:12:
[...]

Bedankt voor de links. Hoezo zit er geen gui bij als je voor Ubuntu Desktop kiest :o wat is dan het verschil met Ubuntu Server?
Goede vraag dat ik niet durf te beantwoorden. De beschrijving geeft mij de indruk dat er wel een gui meegeïnstalleerd wordt. De installatie van de desktop neem < 300MB ruimte in. Ik wil juist geen Ubuntu server draaien.
Ik ben redelijk nieuw in Linux en op deze manier heb ik een leuke "speelplaats"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Het moederbedrijf van Scaleway heeft vandaag twee concurrerende servers uitgebracht.

https://www.online.net/en/dedicated-server

SC 2016 Intel® C2350 (Avoton)
• € 8,99
• 2C / 2T, @1.7 Ghz, 4 GB DDR3, 500 GB SATA of 120 GB SSD
• Set-up fees: €20.00
• 1Gbit/s bandwidth - 100Gb included backup - 24/24 technical assistance

XC 2016 Intel® C2750 (Avoton)
• € 15,99
• 8C / 8T @2.4 Ghz, 16 GB DDR3, 1 TB SATA of 250 GB SSD
• Set-up fees: €20.00
• 1Gbit/s bandwidth - 100Gb included backup - 24/24 technical assistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 23:05
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thralas op 18-03-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Thralas schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:16:
[...]
Het tweede model bieden ze al meer dan een jaar aan, ander stickertje ("2016") verandert daar weinig aan.
Volgens mij had die de helft RAM en 120 GB SSD i.p.v. 250 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Icelus schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:37:
[...]
Volgens mij had die de helft RAM en 120 GB SSD i.p.v. 250 GB.
https://console.online.net/en/order/server hier kan je de verschillen goed zien. Helft RAM, ong. helft SSD en 1 Gbps ipv 2,5 Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 23:05
Jullie hebben helemaal gelijk, blijkbaar ben ik blind.

Die tweede is overigens een aardig doosje als je relatief goedkoop met virtualisatie aan de slag wil.

[ Voor 49% gewijzigd door Thralas op 18-03-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Thralas schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:40:
Jullie hebben helemaal gelijk, blijkbaar ben ik blind.

Die tweede is overigens een aardig doosje als je relatief goedkoop met virtualisatie aan de slag wil.
Alleen jammer dat bijna alles alweer is uitverkocht. Alleen de Dedibox SC SSD 2016 is nog ruim op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn goedkope 2G-servertje is goed genoeg voor wat ik wil (simpele website, en rsync-uitwijk), maar die storage van 500GB is zo karig. Er is nog steeds niets vergelijkbaars voor een paar euro in de maand?

(Overigens gebruik ik de stack al als extra backup)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 18-03-2016 16:22 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 20:31
Ryan_ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:46:
[...]

Vanochtend een invite aangevraagd, nu al binnen. Denk dat er bij jou iets niet goed gaat :) Stond overigens wel in mijn spam mapje.

[afbeelding]
Jij hebt een invite ontvangen van een andere scaleway gebruiker. Dan gaat het inderdaad sneller. Mocht iemand mij een invite willen sturen dan graag :) Ik kan mijn e-mail via een pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
tormentor1985 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:14:
[...]

Jij hebt een invite ontvangen van een andere scaleway gebruiker. Dan gaat het inderdaad sneller. Mocht iemand mij een invite willen sturen dan graag :) Ik kan mijn e-mail via een pm sturen.
Nee. Gewoon via de site aangevraagd via een link toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Introducing Native IPv6 Connectivity on Scaleway

[...]

IPv6 will also let you spare €1 per server if you don't need a public IPv4. As such, you can now benefit from a VPS with 2GB of ram, 50GB of SSD, 200Mbit/s unmetered bandwidth for as low as €1.99 per month.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Scaleway VPS
Starter VPS: New Affordable Variants
[...]

Today, we're introducing two new types of affordable x64 virtual servers to suit all your needs with one unique platform.

These two new variants of the Starter VPS will give you more options for your infrastructure with prices all below €10 per month, billed by the hour as usual:

code:
1
2
3
4
Monthly price   Hourly price    Variant Cores   Ram SSD
€2.99   €0.006  VC1S    2 x86-64    2GB 50GB
€5.99   €0.012  VC1M    4 x86-64    4GB 100GB
€9.99   €0.02   VC1L    6 x86-64    8GB 200GB

Our VC1 cloud servers come with 200Mbit/s of internet bandwidth with unlimited transfer and up to 2.5Gbit/s internal network for less than €10.

All VC1 servers benefit from all the features of the Scaleway Cloud platfom: flexbile IPs, Native IPv6, Snapshots, Security Groups are all there! As always, you're billed by the hour up to a monthly cap of 500 hours.

These new VC1 server let you scale up to 8GB per server for your bigger apps or test clusters.
If you believe you now need to scale up, remember that you can seamlessly migrate between all VC1 and C2 servers through the control panel.

The VC1 cloud server is not any more in preview, it has now reached General Availibility and can be used to scale out to thousands of servers.We will validate most of the invitations in the coming days, let us know if you didn't get yours!

Behind the scene, we're working on massively increasing our C2 production and on the speed up of our international deployment to be able to handle the huge demand our BareMetal C1 and C2 servers triggered.

Our new users will only have access to our C1 and VC1 servers during the ramp up period of the C2.
We're excepting to reach General Availibilty on our C2 servers in May.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Niks nieuws onder de zon... Je kan nog steeds geen vps vn 3 euro aanvragen... Pas in mei waarschijnljik

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:00

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik vraag me ten zeerste af wat de kwaliteit is van dit soort servers @scaleway

24 euro voor 8 cores, 32GB ram (vermoed geen ECC) 250GB SSD en 800Mbit/s.
Ik ben toch wel erg benieuwd, heeft iemand een invite beschikbaar die ik kan gebruiken? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madthias
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-07 23:20
michelsoe12 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:06:
Ik vraag me ten zeerste af wat de kwaliteit is van dit soort servers @scaleway

24 euro voor 8 cores, 32GB ram (vermoed geen ECC) 250GB SSD en 800Mbit/s.
Ik ben toch wel erg benieuwd, heeft iemand een invite beschikbaar die ik kan gebruiken? :-)
Ik heb nog enkele invites over.
Stuur je email in prive bericht.

PS: ik heb zelf 2 XC 2016's genomen en de performance is wel lekker.
Snelheid hangt beetje af van peering met verschillende ISPs. Heb toch al even de volle 4Gbps kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:00

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Madthias schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:15:
[...]

Ik heb nog enkele invites over.
Stuur je email in prive bericht.

PS: ik heb zelf 2 XC 2016's genomen en de performance is wel lekker.
Snelheid hangt beetje af van peering met verschillende ISPs. Heb toch al even de volle 4Gbps kunnen gebruiken ;)
Ik heb de invite 1 dag na aanvraag al binnen gehad, gaat lekker snel :-)

Ik ben erg benieuwd hoe snel de server zal zijn, maar als je zegt dat je de 4Gbps al gehaald hebt dan belooft dat veel goeds.

Ik blijf me nog afvragen hoe dan kan voor zulke prijzen. Het is ideaal voor webhosters die kleinschalig willen beginnen en flexibiliteit willen hebben door gemakkelijk uit te kunnen breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Meerdere mensen die gisteren vanaf +/- 21 uur tot 03:30 een verbroken verbinding hadden met hun server? :?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 14:26

NeHoX

Gamer + PV

Ik wil eigenlijk overstappen van VPS tegen geringe meerkosten. De Atom wordt je toch niet vrolijk van.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
C2 Ramp Up: 10 000 BareMetal Servers per Month
Cloud riders, the C2 has now reached General availability!

The C2 is now available in mass production with the same insane pricing as during the preview.

We're glad to announce that after seven month of growth throttling, you can now directly signup to the Scaleway platform! You won't wait anymore to try our BareMetal offering, you can signup now!

All C2 limits have been upgraded to the new standard quota for C2 servers.
If you wish to deploy 100s, 1000s or even more C2 servers, let us know, we will increase your limits!

We've been working to increase our production speed and we are now able to produce over 360 physical servers per day. In june, we will produce over 8 000 C2s to meet the huge demand we have. We plan to ramp up the production to more than 10 000 C2 per month in july.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-07 09:23
Momenteel de virtuele server van 2,99 runnende. Hier een vergelijking met de 2,99 (3,69 incl tax :+ ) VPS van OVH:

SC:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Benchmark started on wo jun 29 13:11:41 UTC 2016
Full benchmark log: /root/bench.log

System Info
-----------
Processor   : Intel(R) Atom(TM) CPU  C2750  @ 2.40GHz
CPU Cores   : 2
Frequency   : 2393.902 MHz
Memory      : 2003 MB
Swap        :  MB
Uptime      : 22 min,

OS      : \S
Arch        : x86_64 (64 Bit)
Kernel      : 4.4.6-std-2
Hostname    : ***

Speedtest (IPv4 only)
---------------------
Your public IPv4 is ***

Location        Provider    Speed
CDN         Cachefly    53,9MB/s

Atlanta, GA, US     Coloat      3,13MB/s 
Dallas, TX, US      Softlayer   11,2MB/s 
Seattle, WA, US     Softlayer   7,92MB/s 
San Jose, CA, US    Softlayer   7,67MB/s 
Washington, DC, US  Softlayer   3,56MB/s 

Tokyo, Japan        Linode      8,67MB/s 
Singapore       Softlayer   2,44MB/s 

Rotterdam, Netherlands  id3.net     33,1MB/s
Haarlem, Netherlands    Leaseweb    46,3MB/s 

Disk Speed
----------
I/O (1st run)   : 186 MB/s
I/O (2nd run)   : 151 MB/s
I/O (3rd run)   : 174 MB/s
Average I/O : 170.333 MB/s

En een Speedtest.net test:

code:
1
2
3
4
5
6
Selecting best server based on latency...
Hosted by FreeMobile (Paris) [1.88 km]: 3.929 ms
Testing download speed........................................
Download: 797.86 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 336.57 Mbit/s

OVH:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Benchmark started on Wed Jun 29 15:15:09 CEST 2016
Full benchmark log: /root/bench.log

System Info
-----------
Processor       : Intel Xeon E312xx (Sandy Bridge)
CPU Cores       : 1
Frequency       : 2394.470 MHz
Memory          : 1953 MB
Swap            :  MB
Uptime          : 3 days, 21:30,

OS              : \S
Arch            : x86_64 (64 Bit)
Kernel          : 3.10.0-327.22.2.el7.x86_64
Hostname        :  ***

Speedtest (IPv4 only)
---------------------
Your public IPv4 is ***

Location                Provider        Speed
CDN                     Cachefly        12.0MB/s

Atlanta, GA, US         Coloat          7.49MB/s
Dallas, TX, US          Softlayer       6.22MB/s
Seattle, WA, US         Softlayer       9.19MB/s
San Jose, CA, US        Softlayer       9.28MB/s
Washington, DC, US      Softlayer       9.92MB/s

Tokyo, Japan            Linode          5.65MB/s

** Random end **  Dus dan maar zo:

16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 3.4132 s, 315 MB/s

Speedtest.net:

code:
1
2
3
4
5
6
Selecting best server based on latency...
Hosted by FreeMobile (Paris) [1.88 km]: 10.455 ms
Testing download speed........................................
Download: 98.85 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 23.81 Mbit/s

[ Voor 95% gewijzigd door snaggyheadshot op 29-06-2016 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-07 13:41
Niet helemaal een eerlijke vergelijking IMO, aangezien beide servers een andere kernel/software versie draaien.
Maar op zich wel een interessante test, zou je ook ping/latency (en eventueel packetloss) toe kunnen voegen voor IPv4 en 6?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-07 09:23
Sure. Test is meer om de beste bang voor je buck te krijgen, niet om een fair benchmark te doen tussen vergelijkbare hard en software :P Ik ben momenteel aan het bezien of SC stabiel genoeg is. Ik heb een aantal negatieve reviews over hun gezien maar die gaan allen over de SC1 of SC2 server die nu niet meer verkocht lijken te worden. Volgens mij zijn ze afgelopen weken vernieuwd qua concept (?).

OVH
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
PING google.com (172.217.20.110) 56(84) bytes of data.
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=1 ttl=55 time=11.8 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=2 ttl=55 time=11.8 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=3 ttl=55 time=11.9 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=4 ttl=55 time=12.1 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=5 ttl=55 time=11.9 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=6 ttl=55 time=12.0 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=7 ttl=55 time=11.8 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=8 ttl=55 time=12.3 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=9 ttl=55 time=11.9 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=10 ttl=55 time=11.8 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=11 ttl=55 time=11.9 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=12 ttl=55 time=11.9 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=13 ttl=55 time=11.9 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=14 ttl=55 time=11.8 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=15 ttl=55 time=11.8 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=16 ttl=55 time=11.8 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=17 ttl=55 time=11.8 ms
^X64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=18 ttl=55 time=11.8 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=19 ttl=55 time=11.8 ms
64 bytes from fra02s22-in-f14.1e100.net (172.217.20.110): icmp_seq=20 ttl=55 time=11.7 ms
^C
--- google.com ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19029ms
rtt min/avg/max/mdev = 11.793/11.922/12.395/0.147 ms

Geen IPv6.

Scaleway

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
PING google.com (172.217.16.78) 56(84) bytes of data.
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=1 ttl=55 time=1.15 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=2 ttl=55 time=1.19 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=3 ttl=55 time=1.17 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=4 ttl=55 time=1.20 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=5 ttl=55 time=1.19 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=6 ttl=55 time=1.20 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=7 ttl=55 time=1.15 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=8 ttl=55 time=1.18 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=9 ttl=55 time=1.22 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=10 ttl=55 time=1.30 ms
64 bytes from par03s13-in-f14.1e100.net (172.217.16.78): icmp_seq=11 ttl=55 time=1.28 ms
^C
--- google.com ping statistics ---
11 packets transmitted, 11 received, 0% packet loss, time 10015ms
rtt min/avg/max/mdev = 1.150/1.207/1.302/0.065 ms

IPv6.. working on it..
IPv6 ready system!
"IPv6 not configured and/or driver loaded on the system."

[ Voor 5% gewijzigd door snaggyheadshot op 30-06-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mensen ervaring met VM's draaien op Kimsufi servers? Hoe doe je dat met IP's? Portforwarding op je hypervisor of extra IP's er aan hangen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 00:54
Ik ga mijn dedibox opzeggen aangezien ik geen teamspeak server meer nodig heb. Zijn die nog overdraagbaar voor het geval iemand daar hier belang bij heeft?

zie overigens sindskort wel deze melding:

Warning!
This server is at the end of its life. Online can not guarantee either the hardware or the SLA because there are no spare parts. If a failure occurs, there is a high probability that we won't be able to repair or replace the server. We recommend that you migrate your services to a server of a more recent generation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb per ongeluk mijn dedicated server uitgeschakeld. Op welke manier krijg ik hem nu aan?
Die NetBoot begrijp ik ook niet helemaal. Of moet ik NetBoot gebruiken en dan Harddisk kiezen? Of moet ik Netwerk kiezen?
En zo ja, welke root-device moet ik kiezen?

Edit: Ik moet toch eens kijken of ik hierop NetBoot aan kan zetten voor een volgende keer.
Ik heb maar een ticket ingediend, maar volgens mij, krijgen ze blijkbaar zelf een seintje als de server per ongeluk uit staat.

Kost zo'n reboot 'Hands on', mij extra geld ?

[ Voor 50% gewijzigd door AW_Bos op 21-07-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
DennusB schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:12:
Mensen ervaring met VM's draaien op Kimsufi servers? Hoe doe je dat met IP's? Portforwarding op je hypervisor of extra IP's er aan hangen?
Zelf heb ik een proxmox bak daar met een aantal VM's en daar heb ik gebruik gemaakt van extra IP's. Dus mijn eerste IP gaat naar de hypervisor en de andere 2 of 3 naar VM's. Heb daar toen dit bij gebruikt: http://help.ovh.co.uk/Proxmox kan me alleen vaag herinneren dat iets daar niet compleet is of zoiets. Maar misschien is dat ondertussen recht gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Kijk eens aan! Mijn server draait weer, en mijn processen heb ik weer hervat ;)
Iemand van OVH heeft de boel weer even aangeslingerd, na een minuut of vijf! Vlotte service! :)

Omschrijving van de werkzaamheden was wel geinig: "No information on the screen ("black screen"). No response to keyboard."

Logisch, want de server stond ook uit 8)7.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 21-07-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:02
Online.net heeft sinds kort ook een aantal racks in het Evoswitch datacenter in Haarlem.
https://blog.online.net/2...w-available-in-amsterdam/

Ze bieden hun Dedibox SC 2016 (€8,99 excl. BTW) en Dedibox XC 2016 (€15,99 excl. BTW) servers daar aan, met een uplink van 2,5 Gb/s (unmetered).

Ik heb inmiddels een Dedibox SC 2016 genomen, en ben erg tevreden. Haal met het downloaden van een 10 GB bestand (vanuit Nederland) ongeveer 222 MB/s, en een ping van 1 á 2 ms naar servers in Amsterdam.

Alleen de route vanuit Ziggo loopt nog niet helemaal lekker, die loopt via Parijs, en dan weer terug naar Nederland.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeffrey87 op 24-08-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Jeffrey87NL schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:33:
Online.net heeft sinds kort ook een aantal racks in het Evoswitch datacenter in Haarlem.
https://blog.online.net/2...w-available-in-amsterdam/

Ze bieden hun Dedibox SC 2016 (€8,99 excl. BTW) en Dedibox XC 2016 (€15,99 excl. BTW) servers daar aan, met een uplink van 2,5 Gb/s (unmetered).

Ik heb inmiddels een Dedibox SC 2016 genomen, en ben erg tevreden. Haal met het downloaden van een 10 GB bestand (vanuit Nederland) ongeveer 222 MB/s, en een ping van 1 á 2 ms naar servers in Amsterdam.

Alleen de route vanuit Ziggo loopt nog niet helemaal lekker, die loopt via Parijs, en dan weer terug naar Nederland.
Is dat nog steeds een probleem?
In mei waren er al gebruikers die een ping van 120 - 210 ms (!) zagen.
100 GB backup is netjes voor die prijs.

https://www.lowendtalk.co...-net-announce-nl-location

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:02
Icelus schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

Is dat nog steeds een probleem?
In mei waren er al gebruikers die een ping van 120 - 210 ms (!) zagen.

https://www.lowendtalk.co...-net-announce-nl-location
Yup, ik heb al een ticket aangemaakt.

Update: Ik heb de volgende reactie gekregen
Hello,

We have network issue with AMS servers, we are sorry for this inconvenience.

If you want, you can order new server in France and come back to us to retract/refund you AMS server.

The issue is not solved now.

[ Voor 29% gewijzigd door Jeffrey87 op 24-08-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zojuist mijn server even een reboot gegeven, maar hij lijkt ergens in het bootproces zich op te hangen :/ :/

Hij staat volgens het Kimsufi Control Panel wel aan, maar reageert nergens op. Geen ping, geen SSH. Ik heb pas geleden de NetBoot maar eens aangezet (ipv de Harddisk Boot), met de Vanilla 64-bit kernel, en ik vermoed dat hier wat fout lijkt te gaan? (Foute /dev?)

Inmiddels heb ik mail dat de technische staff ernaar gaat kijken.Zal vrees ik pas morgen worden, volgens hun SLA'tje?

Wat is er stuk, denken jullie. Het moet softwarematig zijn....
Is er geen console'tje ofzo zodat je het bootproces in de gaten kan houden, en evt Kernel Panics kan zien?

Hoop dat het geen reinstall gaat worden, het heeft mij een hoop tijd gekost om deze Python-software te installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 18-09-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50
AW_Bos schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:29:
Hoop dat het geen reinstall gaat worden, het heeft mij een hoop tijd gekost om deze Python-software te installeren.
Waarom gebruik je geen docker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

zx9r_mario schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:56:
[...]

Waarom gebruik je geen docker?
Omdat ik me er (nog?) niet in verdiept heb, maar dat is de vraag nu even niet.
De boel staat nu in rescue-stand, hoe weet ik nu wat er fout gaat bij het booten? Die logs in /var laten niks zien van tijdens het crashen? :/

En welke root-device moet ik bij Netboot gebruiken? Ik heb het idee dat deze verkeerd is (/dev/sda1 en /dev/md1) geprobeerd.

Ik heb de boel maar op 'Boot from Harddrive' gezet. Ik snap totaal niet waarom die Netboot niet werkt?
cat /proc/cmdline
zegt netjes:
root=/dev/sda1

Waarom pakt hij /dev/sda1 niet als root device? :?

[ Voor 54% gewijzigd door AW_Bos op 18-09-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Weet iemand hoe je ESXi op een KS-1 krijgt? In het lijstje met beschikbare besturingssystemen staat het namelijk niet, terwijl de DN2800MT (waarop een KS-1 is gebaseerd) wel ESXi moet kunnen draaien.

Ik had wel deze handleiding gevonden om de management interface van ESXi op het IPV6 adres te zetten zodat je het IPv4 adres aan een pfSense VM kunt geven: http://techblix.com/how-t...and-ipv6-address-kimsufi/ (is volgens mij een zelfde idee als de .pdf uit Enforcer in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!") maar daar gebruiken ze volgens mij een duurdere server waar je door KS al ESXi op kunt laten zetten.

Edit: Dat kan natuurlijk ook met 'dd' zoals ze hier uitleggen: https://matthill.eu/tutor...install-guide-ovh-server/
ESXi installeren naar HDD en dat dan 'dd'-en naar je KS. Alleen, hoe zit het dan met de resterende schijfruimte? Stel dat ik voor ESXi 1GB reserveer en van de resterende 499GB een datastore wil maken, hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Kan ik dan binnen ESXi simpel van de overgebleven ruimte een datastore maken omdat hij dat ziet als 'unallocated'? Of moet ik in het door KS geboden recovery OSje met iets als 'fdisk' aan de gang?

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 27-09-2016 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:50:
Weet iemand hoe je ESXi op een KS-1 krijgt? In het lijstje met beschikbare besturingssystemen staat het namelijk niet, terwijl de DN2800MT (waarop een KS-1 is gebaseerd) wel ESXi moet kunnen draaien.

Ik had wel deze handleiding gevonden om de management interface van ESXi op het IPV6 adres te zetten zodat je het IPv4 adres aan een pfSense VM kunt geven: http://techblix.com/how-t...and-ipv6-address-kimsufi/ (is volgens mij een zelfde idee als de .pdf uit Enforcer in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!") maar daar gebruiken ze volgens mij een duurdere server waar je door KS al ESXi op kunt laten zetten.

Edit: Dat kan natuurlijk ook met 'dd' zoals ze hier uitleggen: https://matthill.eu/tutor...install-guide-ovh-server/
ESXi installeren naar HDD en dat dan 'dd'-en naar je KS. Alleen, hoe zit het dan met de resterende schijfruimte? Stel dat ik voor ESXi 1GB reserveer en van de resterende 499GB een datastore wil maken, hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Kan ik dan binnen ESXi simpel van de overgebleven ruimte een datastore maken omdat hij dat ziet als 'unallocated'? Of moet ik in het door KS geboden recovery OSje met iets als 'fdisk' aan de gang?
ESXi zou dat lege stuk automatisch moeten zien. Tenminste, ik werk met echte hardware bakken en daar doet die dat wel op die manier. fdisk of dergelijk zal niet voldoende zijn omdat de datastore ook daadwerkelijk moet worden geregistreerd. diskutil op de ESXi laag zal(zowiezo) dat weer wel kunnen.

• ThinkPad
  • Nu online
Frankyy schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:34:
[...]

ESXi zou dat lege stuk automatisch moeten zien. Tenminste, ik werk met echte hardware bakken en daar doet die dat wel op die manier. fdisk of dergelijk zal niet voldoende zijn omdat de datastore ook daadwerkelijk moet worden geregistreerd. diskutil op de ESXi laag zal(zowiezo) dat weer wel kunnen.
Zojuist geprobeerd om ESXi op mijn KS-1 te krijgen, maar het wil nog niet lukken.

Wat ik heb gedaan:
- Op m'n ESXi server thuis een VM aangemaakt en daarin ESXi 6 geinstalleerd op een virtuele schijf van 4GB
- Toen dat geïnstalleerd was gereboot, daarna de VM afgesloten
- Toen met een Ubuntu 16.04 Desktop liveCD ingelogd en met 'dd' een kopie getrokken van de schijf:
sudo dd if=/dev/sda bs=16M | xz -1 | ssh -p 22 mijnuser@192.168.1.108 "dd of=/home/mijnuser/esxi.dd.xz bs=16M" naar een willekeurige Linux VM op m'n ESXi host thuis.
- Met die willekeurige linux VM deze dd-kopie geupload naar de KimSufi via de rescue mode:
dd if=/home/domotica/esxi.dd.xz bs=16M | ssh -p 22 root@37.x.x.x "xz -d | dd of=/dev/sda bs=16M"

Helaas kom ik er niet in via de vSphere Client en reageert hij ook niet op pings. ESXi boot dus niet lijkt het.
Toch wel jammer dat je geen IPMI ofzo hebt, zodat je iig beeld erbij hebt. Heb geen idee wat het ding nu aan het doen is.

Zou één van de commando's toch niet goed zijn? Een fdisk van /dev/sda laat dit zien:
ubuntu@ubuntu:~$ sudo parted /dev/sda printModel: VMware Virtual disk (scsi)
Disk /dev/sda: 4295MB
Sector size (logical/physical): 512B/512B
Partition Table: gpt
Disk Flags:

Number  Start   End     Size    File system  Name  Flags
 1      32.8kB  4194kB  4162kB  fat16              boot, esp
 5      4211kB  266MB   262MB   fat16              msftdata
 6      266MB   528MB   262MB   fat16              msftdata
 7      528MB   644MB   115MB
 8      644MB   944MB   300MB   fat16              msftdata

ubuntu@ubuntu:~$

In de commando's gebruik ik ook /dev/sda, dus de hele schijf. Ik snap niet helemaal waarom het dus niet werkt, je zou zeggen dat hij de HDD-layout van m'n ESXi in een VM gewoon zou moeten overzetten?

Hij is nu wel een soort van stuk trouwens :+ Wilde in de recovery booten maar kreeg vlak daarna een mailtje: "U heeft om een hardware reboot op afstand gevraagd op uw server <knip, serveradres> Wij hebben gevolg gegeven aan uw vraag maar uw server antwoord nog steeds niet op de ping.". De recovery komt dus ook niet meer up :?

Response van OVH reparatiemannetje:
The server has started (login is requested on the screen) but inaccessible by the network (not pinging)

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2016 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Joepie, met VMware-VMvisor-Installer-5.1.0.update03-2323236.x86_64.iso als basis is het gelukt! *O* Als ik het IP-adres van m'n KS-1 in Chrome open dan krijg ik de ESXi webinterface (ga ik nog uitzetten ivm veiligheid).

Het inloggen via vSphere Client lukt nog niet, hij zegt dat het wachtwoord onjuist is. Ik zal wel een tikfout gemaakt hebben bij het installeren. Vanavond even verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:52:
[...]

Zojuist geprobeerd om ESXi op mijn KS-1 te krijgen, maar het wil nog niet lukken.

Wat ik heb gedaan:
- Op m'n ESXi server thuis een VM aangemaakt en daarin ESXi 6 geinstalleerd op een virtuele schijf van 4GB
- Toen dat geïnstalleerd was gereboot, daarna de VM afgesloten
- Toen met een Ubuntu 16.04 Desktop liveCD ingelogd en met 'dd' een kopie getrokken van de schijf:
sudo dd if=/dev/sda bs=16M | xz -1 | ssh -p 22 mijnuser@192.168.1.108 "dd of=/home/mijnuser/esxi.dd.xz bs=16M" naar een willekeurige Linux VM op m'n ESXi host thuis.
- Met die willekeurige linux VM deze dd-kopie geupload naar de KimSufi via de rescue mode:
dd if=/home/domotica/esxi.dd.xz bs=16M | ssh -p 22 root@.x.xx.x "xz -d | dd of=/dev/sda bs=16M"

Helaas kom ik er niet in via de vSphere Client en reageert hij ook niet op pings. ESXi boot dus niet lijkt het.
Toch wel jammer dat je geen IPMI ofzo hebt, zodat je iig beeld erbij hebt. Heb geen idee wat het ding nu aan het doen is.

Zou één van de commando's toch niet goed zijn? Een fdisk van /dev/sda laat dit zien:
ubuntu@ubuntu:~$ sudo parted /dev/sda printModel: VMware Virtual disk (scsi)
Disk /dev/sda: 4295MB
Sector size (logical/physical): 512B/512B
Partition Table: gpt
Disk Flags:

Number  Start   End     Size    File system  Name  Flags
 1      32.8kB  4194kB  4162kB  fat16              boot, esp
 5      4211kB  266MB   262MB   fat16              msftdata
 6      266MB   528MB   262MB   fat16              msftdata
 7      528MB   644MB   115MB
 8      644MB   944MB   300MB   fat16              msftdata

ubuntu@ubuntu:~$

In de commando's gebruik ik ook /dev/sda, dus de hele schijf. Ik snap niet helemaal waarom het dus niet werkt, je zou zeggen dat hij de HDD-layout van m'n ESXi in een VM gewoon zou moeten overzetten?

Hij is nu wel een soort van stuk trouwens :+ Wilde in de recovery booten maar kreeg vlak daarna een mailtje: "U heeft om een hardware reboot op afstand gevraagd op uw server <knip, serveradres> Wij hebben gevolg gegeven aan uw vraag maar uw server antwoord nog steeds niet op de ping.". De recovery komt dus ook niet meer up :?

Response van OVH reparatiemannetje:

[...]
Even je ip nummer uit je tekst halen (staat in de dd code). Heb hem in mijn post alvast weggehaald ;)

PS: Hoe ga je straks op een enkel IP nummer de VM's remote beschikbaar maken? IPV6?

Mijn V&A

• ThinkPad
  • Nu online
Workaholic schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:12:
[...]

Even je ip nummer uit je tekst halen (staat in de dd code). Heb hem in mijn post alvast weggehaald ;)

PS: Hoe ga je straks op een enkel IP nummer de VM's remote beschikbaar maken? IPV6?
Thanks! Had ik over het hoofd gezien :X

Nou, ik las dus in die guides die ik noemde dat je eerst ESXi erop knalt. Die krijgt dan je IPv4 toegewezen.
Je kunt daarmee in je ESXi komen, vervolgens stel je in dat ESXi naar/op je IPv6 luistert. Dan zet je een pfSense (o.i.d.) VM erop die je de IPv4 laat krijgen en die zorgt er dan voor dat je VM's ook netwerk krijgen.

Tenminste, dat is het idee. Of dat ook gaat werken weet ik dus nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar, hoe werkt die Netboot precies? Moet je daarvoor iets aanzetten in je eigen OS? Mijn hele server wou niet met Netboot opstraten, totdat ik gewoon Harddisk boot had gekozen.

Iemand die me wat over NetBoot kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hij heeft het over de rescue NetBoot. Die kun je in het Admin panel kiezen bij ovh

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
FFS, ik heb last van één of andere bug lijkt het. Wil nog niet echt lukken met ESXi 5.1 op de KS-1 :(

Ik krijg de webinterface van ESXi 5.1 te zien als ik naar http://<ks-1 ip> ga. Het 'installeren' van ESXi lijkt dus gelukt te zijn. Maar via de vSphere Client kan ik niet inloggen, hij zeurt dat de username/password niet klopt. Als ik echter lokaal de ESXi boot die ik als bron voor 'dd' heb gebruikt, dan kan ik er met de door mij ingestelde user/pass gewoon in! Ik weet dus 100% zeker dat de user/pass klopt.

Heb zowel hostname (ns1234-ip123456.eu) als het IP-adres geprobeerd maar ik kom er niet in. Kan er verder ook niet via SSH bij, dat staat bij ESXi default uit.

Er zijn wel hacks om het password leeg te maken: https://www.thomas-krenn....VMware_ESXi_root_password Via de rescue zie ik dat ESXi de partities 1, 5, 6, 7, 8 heeft. Ik heb ze gemount, maar nr. 7 lukt niet. Op de anderen kan ik die 'state.tgz' niet vinden.
En los daarvan is het geen hele handige optie, een ESXi bak met het root-account onbeveiligd aan internet :F

Ik heb nu dus een ESXi bak maar kan er dus niet in komen, terwijl ik zeker weet dat de user/pass credentials werken. Voor nu is ESXi op een KS-1 dus nog een FAIL :-(

Voor nu geef ik het maar even op, het vreet tijd en ik kom geen steek verder :'(

Even ter documentatie (misschien heeft iemand anders er nog wat aan) wat ik gedaan heb:
  • Server in rescue mode zetten
  • ESXi installeren in een VM met 4GB disk.
  • ESXi vraagt nu om te rebooten, nu de VM uitzetten
  • VM booten met een Ubuntu LiveCD en met 'dd' een image trekken van /dev/sda
  • Deze image met 'dd' uploaden naar je kimsufi
  • Server terugzetten op HDD
  • Harde reboot laten uitvoeren
Als je de server blijft pingen dan zal je na een aantal minuten zien dat hij weer opkomt.
Wanneer je in je browser het IP-adres opent zal je dan hopelijk de ESXi webinterface zien

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 30-09-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:57:
[...]

Thanks! Had ik over het hoofd gezien :X

Nou, ik las dus in die guides die ik noemde dat je eerst ESXi erop knalt. Die krijgt dan je IPv4 toegewezen.
Je kunt daarmee in je ESXi komen, vervolgens stel je in dat ESXi naar/op je IPv6 luistert. Dan zet je een pfSense (o.i.d.) VM erop die je de IPv4 laat krijgen en die zorgt er dan voor dat je VM's ook netwerk krijgen.

Tenminste, dat is het idee. Of dat ook gaat werken weet ik dus nog niet :+
Werkt al sinds Oktober 2014 stabiel met inderdaad de destijds aangeleverde PDF (vast wel in het topic terug te vinden wat ik al eerder heb gepost, is in het frans, maar met google translate vertaal je veel :) ). Heb vanaf Okt 2014 al een KS-5 op die manier draaien met 6 virt. machines ...

[ Voor 3% gewijzigd door Enforcer op 02-10-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Een KS-5 wordt mij te duur, ik had gehoopt wat te kunnen klooien met ESXi op een KS-1. Maar dat lijkt dus helaas niet te lukken (zie m'n posts hierboven).

Ik blijf dus maar gewoon bij m'n NUCje thuis waar ESXi naar behoren op draait. Heb ook geen idee waarom ik de KS-1 nog moet aanhouden, ik laat het maar gewoon aflopen. Dat kan gewoon toch? Als ik nu niet meer verleng dan stopt het vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:29:
Een KS-5 wordt mij te duur, ik had gehoopt wat te kunnen klooien met ESXi op een KS-1. Maar dat lijkt dus helaas niet te lukken (zie m'n posts hierboven).
Kun je niet in de Kimsufi Manager je OS aangeven ? Ik kan gewoon verschillende OS'en laten (her-)installeren (op de KS5 dan)... wellicht dat de hardware niet ondersteunt wordt en dat daarom ESX niet in het lijstje staat, maar ik heb de vrije keuze uit 60 verschillende OS'en waarvan 5 VMWare versies (4.1-6.0).

De guide die ik heb gevolgd (in het frans) was deze: http://www.dmilz.net/share/ESXi_Kimsufi_2.0.pdf

Ik google zojuist ook nog deze guide, wellicht dat je hier nog wat mee kan: https://matthill.eu/tutor...install-guide-ovh-server/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Dat kan ik, maar voor de KS-1 staat ESXi (ongeacht welke versie) daar niet tussen.
De KS-1 heeft als moederbord een DN2800MT en daar schijnt ESXi 5.1. op te kunnen draaien. Ik heb het er ook al op gekregen (ik kon de webinterface benaderen), maar ik liep tegen een vaag iets aan waarbij het root password niet meer klopte :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Heb je, als test, al gekeken of het gemaakte image wel werkt met het root password ? Dus niet de bron server gebruikt maar echt het image op je eigen omgeving teruggezet en getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Enforcer schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:00:
Heb je, als test, al gekeken of het gemaakte image wel werkt met het root password ? Dus niet de bron server gebruikt maar echt het image op je eigen omgeving teruggezet en getest?
Jep, het password is echt correct want daar werkt het gewoon: ThinkPadd in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 15:08
Misschien heb je het probleem dat iemand op de login van je esxi loopt te bashen? In 6.0 in ieder geval zit er een lock op als je te vaak foutief inlogd. Dan krijg je inderdaad de melding dat je wachtwoord niet klopt maar werkt de shell wel want daar geldt die lockout niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Zat ik ook nog aan te denken idd, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan voorkomen. In mijn geval gaat het om ESXi 5.1. Wellicht dat je op de VM die je lokaal aanmaakt SSH kunt aanzetten en daarna de image kunt uploaden naar je KS.

Maar dat kost mij teveel tijd om allemaal uit te testen en ik heb verder toch geen plannen met de KS-1 meer (het is voor mij goedkoper aan stroom om m'n ESXi thuis op m'n NUC (17W) te laten draaien dan een KS-1 te huren).

[ Voor 69% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2016 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

ThinkPadd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:29:
... ik laat het maar gewoon aflopen. Dat kan gewoon toch? Als ik nu niet meer verleng dan stopt het vanzelf?
Klopt, dit loopt vanzelf af. Je krijgt 3x een mail met een waarschuwing dat het nu toch echt bijna afloopt. En daarna blijft het stil :)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 14:26

NeHoX

Gamer + PV

Zijn er mensen die ervaring hebben met een Dedicated Server of VPS met fatsoenlijke DDOS bescherming. Ik weet dat zowel ovh als online dit bieden. Maar dit is een nullroute anti-ddos waarna evrvolgens de machine in de mitigation zonde wordt geplaatst. Dit heeft dus netwerktechnisch enige downtime en juist dit kunnen we niet hebben aangezien het om voice diensten gaan.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Workaholic schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:32:
Hij heeft het over de rescue NetBoot. Die kun je in het Admin panel kiezen bij ovh
Ik doel op de boot mogelijkheden: Je hebt Hard Drive (staat hij nu op), Rescue-mode en Network. Maar als ik hem daarop zet, dan start hij niet op. Volgens OVH moet ik iets in mijn server aanpassen om dit werkend te krijgen, wat is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Normaal gebruik je alleen 'hard drive'. En als er iets mis is pak je 'rescue'. Wanneer je 'network' gebruikt weet ik niet.

Maar als hij met 'harddrive' niet boot dan is er dus iets mis met je OS. Als je overigens die bootmodus hebt gewijzigd moet je wel een harde reboot doen, dat kan door op 'restart' te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar Harddrive boot kan je volgens mij niet gebruiken als je een
shutdown -h now
doet, toch?
Dus als je dedi server fysiek uit staat?

Ik kreeg vorige keer een mailtje dat een servermannetje de server na kwam kijken, waarna hij hem snel geboot heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 05-10-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Als je server gewoon goed draait dan hoef je nooit wat met die boot mode te doen. Met het commando wat je post heb je hem hard uitgezet (beetje dom als je er niet fysiek bij kunt ;) ) en moet je dus op 'restart' klikken zodat een mannetje langs komt om hem hard aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ThinkPadd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:04:
Als je server gewoon goed draait dan hoef je nooit wat met die boot mode te doen. Met het commando wat je post heb je hem hard uitgezet (beetje dom als je er niet fysiek bij kunt ;) ) en moet je dus op 'restart' klikken zodat een mannetje langs komt om hem hard aan/uit te zetten.
Ik weet het. Soms reboot ik hem vanwege een O.O.M even met een -r in de shutdown, maar per ongeluk heb je opeens een -h ingetypt. "Shit happens to the best!"
Spijtig geeft Liux niet de mogelijkheid met een Are you sure. Misschien eens kijken of ik dat kan overrulen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:20:
Joepie, met VMware-VMvisor-Installer-5.1.0.update03-2323236.x86_64.iso als basis is het gelukt! *O* Als ik het IP-adres van m'n KS-1 in Chrome open dan krijg ik de ESXi webinterface (ga ik nog uitzetten ivm veiligheid).

Het inloggen via vSphere Client lukt nog niet, hij zegt dat het wachtwoord onjuist is. Ik zal wel een tikfout gemaakt hebben bij het installeren. Vanavond even verder.
Leuk om te horen dat het is gelukt, met welke versie ging het in je eerdere post fout eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Frankyy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Leuk om te horen dat het is gelukt, met welke versie ging het in je eerdere post fout eigenlijk?
ESXi 6 heb ik ook geprobeerd, maar die kwam nooit up, webinterface van ESXi heb ik toen nooit te zien gekregen en server reageerde ook niet op ping. Met ESXi 5.1 is dat wel beiden gelukt, maar inloggen lukte niet, dus of het echt werkt weet ik nog steeds niet, zie: ThinkPadd in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"

Omdat ik de KS-1 niet nodig heb (ESXi op NUC thuis laten draaien is goedkoper aan stroom dan extern wat afnemen) ga ik mij er niet verder in verdiepen om het werkend te krijgen. Ik laat de server verlopen. Misschien dat iemand in de toekomst nog wat aan mijn informatie heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 10-10-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Kwam deze tegen bij mijn zoektocht voor een simpele en goedkope VPS.
Deze prijs is natuurlijk echt niks, maar wat is jullie ervaring? :)

Ik lees van alles over ESXi, maar wil gewoon een enkele OS (Arch Linux) erop draaien.
Het is de bedoeling dat ik de VPS encrypt en dan gebruik voor privé opslag en het draaien van een aantal apps. Hier wil ik d.v.m. een OpenVPN verbinding connectie maken naar mijn thuisserver vanaf de VPS.
Met TransIP ging dit eenvoudig (booten met archiso en vervolgens 'je ding doen'), maar hoe is het CP van OVH? Doen zij het OS voor je installeren? Kan je makkelijk switchen?

Omdat ik mijn desktop wil bereiken, data wil syncen, en misschien ook nog wel eens een video/audio wil streamen, is de onbeperkte data-verkeer wel een groot voordeel. In hoeverre wordt je hierin gecapt? Is er een FUT?

Het liefst huur in de VPS in Canada omdat ik Frankrijk niet echt meer een 'veilig' land vindt sinds alle bevoegdheden en copyright laws (niet dat ik dat erop wil hosten, maar er is dus bevoegdheid om te scannen, etc.).

Als ik de test doe (http://proof.ovh.net/) haalt die wel mijn volledige upload vanaf Ziggo, maar download blijft steken op de helft van mijn 300 Mbit/s down. Latency is ook erg groot.
Hoe is jullie ervaring betreft snelheid? Bereikbaarheid van de server(s)?

Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 15-10-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Niet online
Gisteren binnen een uur een KS-1 op de kop getikt, ook nog eens de snelste van de 2. Tot zo ver leuk mee aan het spelen. Zeker voor de prijs is het grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Is het nog mogelijk zo'n machine te bestellen, en hoe? Ik heb gezocht, maar vind 'm niet voor 2,99 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
En nog 9,99 EUR installatiekosten. Alle bedragen zonder BTW, waardoor de factuur voor de eerste maand op €18,13 incl. BTW komt. Daarna is het maandelijks €6,04 (incl. BTW) voor een KS-1.

Topictitel is dus misleidend, voor die prijs kun je al tijden geen dedicated server meer afnemen. Ik heb al een topicreport ingediend om de titel te laten wijzigen.

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 20-10-2016 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Die prijs is onderdeel van (de historie van) het topic, dat een hoop achterhaalde informatie bevat. In plaats van die historie aan te passen, is een nieuw topic met actuele prijzen en producten (al dan niet inclusief de regelmatig aangehaalde VPSen) wellicht zinniger.

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.