Frankyy schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:34:
[...]
ESXi zou dat lege stuk automatisch moeten zien. Tenminste, ik werk met echte hardware bakken en daar doet die dat wel op die manier. fdisk of dergelijk zal niet voldoende zijn omdat de datastore ook daadwerkelijk moet worden geregistreerd. diskutil op de ESXi laag zal(zowiezo) dat weer wel kunnen.
Zojuist geprobeerd om ESXi op mijn KS-1 te krijgen, maar het wil nog niet lukken.
Wat ik heb gedaan:
- Op m'n ESXi server thuis een VM aangemaakt en daarin ESXi 6 geinstalleerd op een virtuele schijf van 4GB
- Toen dat geïnstalleerd was gereboot, daarna de VM afgesloten
- Toen met een Ubuntu 16.04 Desktop liveCD ingelogd en met 'dd' een kopie getrokken van de schijf:
sudo dd if=/dev/sda bs=16M | xz -1 | ssh -p 22 mijnuser@192.168.1.108 "dd of=/home/mijnuser/esxi.dd.xz bs=16M" naar een willekeurige Linux VM op m'n ESXi host thuis.
- Met die willekeurige linux VM deze dd-kopie geupload naar de KimSufi via de rescue mode:
dd if=/home/domotica/esxi.dd.xz bs=16M | ssh -p 22 root@37.x.x.x "xz -d | dd of=/dev/sda bs=16M"
Helaas kom ik er niet in via de vSphere Client en reageert hij ook niet op pings. ESXi boot dus niet lijkt het.
Toch wel jammer dat je geen IPMI ofzo hebt, zodat je iig beeld erbij hebt. Heb geen idee wat het ding nu aan het doen is.
Zou één van de commando's toch niet goed zijn? Een fdisk van /dev/sda laat dit zien:
ubuntu@ubuntu:~$ sudo parted /dev/sda printModel: VMware Virtual disk (scsi)
Disk /dev/sda: 4295MB
Sector size (logical/physical): 512B/512B
Partition Table: gpt
Disk Flags:
Number Start End Size File system Name Flags
1 32.8kB 4194kB 4162kB fat16 boot, esp
5 4211kB 266MB 262MB fat16 msftdata
6 266MB 528MB 262MB fat16 msftdata
7 528MB 644MB 115MB
8 644MB 944MB 300MB fat16 msftdata
ubuntu@ubuntu:~$
In de commando's gebruik ik ook /dev/sda, dus de hele schijf. Ik snap niet helemaal waarom het dus niet werkt, je zou zeggen dat hij de HDD-layout van m'n ESXi in een VM gewoon zou moeten overzetten?
Hij is nu wel een soort van stuk trouwens

Wilde in de recovery booten maar kreeg vlak daarna een mailtje: "
U heeft om een hardware reboot op afstand gevraagd op uw server <knip, serveradres> Wij hebben gevolg gegeven aan uw vraag maar uw server antwoord nog steeds niet op de ping.". De recovery komt dus ook niet meer up
Response van OVH reparatiemannetje:
The server has started (login is requested on the screen) but inaccessible by the network (not pinging)
[
Voor 9% gewijzigd door
ThinkPad op 29-09-2016 20:55
]