Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

De held!

Na https://joodle.nl/install-windows-on-a-kimsufi-server/
Nu ook: https://joodle.nl/howto-install-windows-10-on-kimsufi/

edit: en nu had ik een paar maand geleden inderdaad een KS-3, maar zit nu weer even zonder ... en baal ervan dat ik telkens de orders mist, en toen vond ik deze site: https://hostingblog.ovh/g...-of-kimsufi-availability/ (wellicht al eens genoemd, maar was nieuw voor mij). _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Rhy op 31-07-2015 19:51 . Reden: kimsufi email lijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Mega handig dat eerder genoemde notificatie script. Wou eigenlijk een KS-3 of KS-4, maar het is een KS-5 geworden. En er is nog 1 (of meer) beschikbaar: https://www.kimsufi.com/nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Rhy op 03-08-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

zocht even iets anders in dit topic, maar kwam deze toevallig tegen:
Leo1010 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:37:
[...]

FYI, ik denk dat Leap Computing binnenkort de service lanceert waar jij naar op zoek bent.

leapcomputing.com
iedereen is nogsteeds in afwachting van deze RDP / cloud gaming PCs. Die gebaseerd lijken te zijn op de nieuwe Brix gaming machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik geef eerlijk toe, ze kunnen die servers daar bij OVH (datacenter RBX in mijn geval) goed draaide houden. Net even na ruim 250 dagen uptime mijn server om softwarematige redenen maar even gereboot ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Eens: de mijne draait nu 655 dagen (CentOS), erg netjes. _O_

Misschien toch maar eens herstarten na een Yum update, aan de andere kant: waarom zou ik.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:03
ik heb via joodle zo'n windows 2008 server image op mn bakje gekregen, alleen kan ik geen verbinding maken na een bepaalde tijd.
Lijkt wel of de pc in sleepmode valt ofzo...
heb die intstructies van "display off; never" al gedaan, en zie niks van sleepmode staan.

iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Ik ben heel erg benieuwd naar hoe de rekenkracht van de Atom zich verhoudt tot een VPS. Kan iemand zo vriendelijk zijn om Y-cruncher even te draaien?

https://www.dropbox.com/s...erv0.6.7.9457.tar.gz?dl=0

tar -zxvf y-cruncherv0.6.7.9457.tar.gz
cd /y*
./y-cruncher.out

In de GUI dan gaan voor Optie3 ipv 418MB ram.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
cORT3X schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:15:
ik heb via joodle zo'n windows 2008 server image op mn bakje gekregen, alleen kan ik geen verbinding maken na een bepaalde tijd.
Lijkt wel of de pc in sleepmode valt ofzo...
heb die intstructies van "display off; never" al gedaan, en zie niks van sleepmode staan.

iemand een suggestie ?
Hoe fix je het dan weer? Via een harde reboot op de OVH portal? Dan staat toch ergens de optie aan dat je systeem in slaap gaat na xx tijd. Controleer dat even in de Power Configuration. Zet hem op High Performance oid in plaats van Balanced.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:03
eerst leek zo'n harde reboot nog wel te werken ja.. maar nu ook niet meer.
moet denk ik weer vanaf begin beginnen

had inderdaad de energy settings op high performance, vandaar dat ik het ook niet snapte

edit:
heb het nog eens geprobeerd.. krijg tijdens remote session een time out en lijkt niet meer te willen connecten. heel raar

[ Voor 24% gewijzigd door cORT3X op 26-08-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Huh, het lijkt alsof het wachtwoord voor mijn root-account op mijn 2G-server is gewijzigd. Wel kan ik er naar backuppen via rsync of websites bekijken, maar inloggen op mijn root, of andere accounts lukt niet. Ik kan me niet herinneren dat ik wachtwoorden heb gewijzigd.

Iemand een idee wat de procedure is om je root-ww te laten wijzigen? :?

Huh, wat helemaal vaag is: als ik mijn rsync-script aftrap dan werkt het via ssh-keys wel, doe ik exact hetzelfde vanaf de prompt dan vraagt ie om een wachtwoord. * pven is even lost Een paar weken terug werkte dit nog prima.

debug1: Host 'blaat.com' is known and matches the RSA host key.
debug1: Found key in /volume1/homes/backup/.ssh/known_hosts:3
debug1: ssh_rsa_verify: signature correct
debug1: SSH2_MSG_NEWKEYS sent
debug1: expecting SSH2_MSG_NEWKEYS
debug1: SSH2_MSG_NEWKEYS received
debug1: Roaming not allowed by server
debug1: SSH2_MSG_SERVICE_REQUEST sent
debug1: SSH2_MSG_SERVICE_ACCEPT received
debug1: Authentications that can continue: publickey,gssapi-keyex,gssapi-with-mic,password
debug1: Next authentication method: publickey
debug1: Offering RSA public key: /volume1/homes/backup/.ssh/id_rsa
debug1: Authentications that can continue: publickey,gssapi-keyex,gssapi-with-mic,password
debug1: Trying private key: /volume1/homes/backup/.ssh/id_dsa
debug1: Trying private key: /volume1/homes/backup/.ssh/id_ecdsa
debug1: Trying private key: /volume1/homes/backup/.ssh/id_ed25519
debug1: Next authentication method: password

Voor de zekerheid een reboot gedaan: het gedrag blijft exact hetzelfde.

[ Voor 74% gewijzigd door pven op 31-08-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al eens de Rescue Mode geprobeerd via je Manager-Panel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:05:
Al eens de Rescue Mode geprobeerd via je Manager-Panel?
Bedoel je https://www.kimsufi.com/fr/manager/?lang=nl_NL ?

Ik ben aan het zoeken wat mijn login ook al weer was, een 'forgot password' zie ik nog niet. Beter kijken. Duurt wel lang totdat dat wachtwoord binnen komt. -O- Nog niet binnen, dat gaat vast niet goed.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 31-08-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De 'forget your password'-mail van die site komt niet aan. -O-

Iemand tips hoe ik dan toch als root in kan loggen? Ik weet echt zeker da ik het wachtwoord niet heb gewijzigd, en het is uiteraard erg toevallig dat andere accoujnts op mijn 2g-server ook niet meer benaderbara zijn. Wat ik echt niet snap is dat rsync via ssh-keys nog wel werkt.

Kortom: help? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Als je niet in de manager binnen kunt (om de server in rescue mode op te starten) vrees ik dat er behalve support contacteren niet veel anders opzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
azerty schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:28:
Als je niet in de manager binnen kunt (om de server in rescue mode op te starten) vrees ik dat er behalve support contacteren niet veel anders opzit...
Dat heb ik gisterochtend al gedaan, maar die reageren niet erg. Ik zal een dezer dagen eens kijken of ik ze kan bellen. Heb ik telefonische support om mijn 2g-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 22:18
pven schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:38:
[...]

Dat heb ik gisterochtend al gedaan, maar die reageren niet erg. Ik zal een dezer dagen eens kijken of ik ze kan bellen. Heb ik telefonische support om mijn 2g-server?
Je kunt altijd proberen :+ (Heb geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
azerty schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:39:
[...]

Je kunt altijd proberen :+ (Heb geen idee)
Als ik heb gebeld, laat ik het weten. Dank! :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Hmmm ik had een notification staan voor een KS-1. Kreeg net een minuut geleden mailtje dat hij besteld kon worden.
Ik link aanklikken, kreeg ik bij het tweede scherm al een error 500. Klik ik nu nog een keer op de 'Order' link in het mailtje dan krijg ik 'Le paramètre est invalide'.

Nu maar opnieuw een notificatie ingesteld, hopen dat het dan wel lukt. Dit is niet echt handig zo :S
Gewoon geduld hebben? Ik snap sowieso niet helemaal hoe het werkt, er zijn 314 pending requests zie ik. Moeten die allemaal 'vechten' om die ene KS-1 die net beschikbaar is gekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Mijn post hoort hier niet echt thuis. Mijn verontschuldigingen daarvoor. Alhoewel, het hoort hier half thuis. Ik ging een apart topic maken maar is waarschijnlijk niet echt de moeite.

Ik heb een Cloud VPS bij OVH besteld. Ik krijg netjes mail met login en paswoord. Maar als ik via RDP wil inlogginen, krijg ik de melding dat ik eerst mijn paswoord moet veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oB0VN5a.png

Volgens wat ik vind op het internet, zou ik in mijn ovh manager ergens aan de rechterkant een knop moeten vinden van "verander paswoord" maar die zie ik helemaal niet staan

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eYGdWpD.png

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Er staat een ticket open en heb gemaild. Maar wachten op reactie is bij OVH een beetje hetzelfde als wachten op Godot ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kenhas schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:14:
Mijn post hoort hier niet echt thuis. Mijn verontschuldigingen daarvoor. Alhoewel, het hoort hier half thuis. Ik ging een apart topic maken maar is waarschijnlijk niet echt de moeite.

Ik heb een Cloud VPS bij OVH besteld. Ik krijg netjes mail met login en paswoord. Maar als ik via RDP wil inlogginen, krijg ik de melding dat ik eerst mijn paswoord moet veranderen.

[afbeelding]

Volgens wat ik vind op het internet, zou ik in mijn ovh manager ergens aan de rechterkant een knop moeten vinden van "verander paswoord" maar die zie ik helemaal niet staan

[afbeelding]

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Er staat een ticket open en heb gemaild. Maar wachten op reactie is bij OVH een beetje hetzelfde als wachten op Godot ;)
Kun je niet via het knopje 'KVM' op de console komen (net alsof je zelf met fysiek op de hardware aangesloten toetsenbord en muis de PC zou bedienen) en dan inloggen en password veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
ThinkPadd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:42:
[...]

Kun je niet via het knopje 'KVM' op de console komen (net alsof je zelf met fysiek op de hardware aangesloten toetsenbord en muis de PC zou bedienen) en dan inloggen en password veranderen?
Had ik ook al geprobeerd maar gaf volgende
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bvAd9Iv.png
"Send CtrlAltDel" doet niets

Vind het ook wel raar dat er niet van details te zien is
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DNmTV7F.png
Heb daar vorig jaar een Windows vps genomen en toen stonden er wel details.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:26
Ik wil graag een KS-3 bestellen. Nou weet ik dat er heel lastig tussen te komen is, maar heeft iemand een indicatie hoe lang het ongeveer duurt? Als ik weken/maanden moet wachten kijk ik wel even verder.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:07
Zijn de nieuwe series VPS standaard beschikbaar of moet je daar op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Laatst online: 12-09 19:56
Meestal komen er regelmatig nieuwe servers bij. Als ik nu op de pagina kijk:
"Niet op voorraad. Laatst geleverde server: vandaag om 12:02."
jooncheez schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:45:
Ik wil graag een KS-3 bestellen. Nou weet ik dat er heel lastig tussen te komen is, maar heeft iemand een indicatie hoe lang het ongeveer duurt? Als ik weken/maanden moet wachten kijk ik wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:26
Nenoki schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:10:
Meestal komen er regelmatig nieuwe servers bij. Als ik nu op de pagina kijk:
"Niet op voorraad. Laatst geleverde server: vandaag om 12:02."

[...]
Ja, maar ik probeer het al een week en toch nog geen geluk. Al die email services werken helaas ook niet.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Ik heb zojuist een KS2 aangeschaft en alle gegevens gekregen.
Als ik nu wil inloggen op www.ovh.ie/managerv3 moet ik mijn user is en wachtwoord invullen.
In de mail staat het onduidelijk, is het vm*****-ks/mijn@mailadres.nu en wachtwoord of het eerste gedeelte zonder mailadres?
Beide opties geeft hij een fout aan.
Recovery van wachtwoord krijg ik de volgende melding: Unable to start recovery procedure

Inloggen op de CP geeft de volgende melding: Error: Invalid Account ID or password

Het lijkt mij dat de omgeving wel actief moet zijn toch als ik deze gegevens allemaal per mail krijg?

UPDATE: op https://www.kimsufi.com/fr/manager kan ik wel gewoon inloggen en het beheer doen... Vreemd, in de mails hebben ze het duidelijk over OVH

[ Voor 11% gewijzigd door Thaimaster op 22-09-2015 16:56 ]

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:43
Thaimaster schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:25:
Als ik nu wil inloggen op www.ovh.ie/managerv3 moet ik mijn user is en wachtwoord invullen.
Is dat wel de goede manager om in te loggen?

Ik log altijd in op het Kimsufu control panel:

https://www.kimsufi.com/en/manager/#/login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ik heb net zo'n server gehaald. VPS van 3 euro met SSD. Heb er even een TS3 server op gezet.
Ik kreeg geen mailtjes over factuur en kon niet inloggen want je moet een account id hebben en je email werkt daar niet op. Ik had dus gebeld en hij had hem voor mij gevalideerd en ik kreeg me eerste mails binnen. Ik vind de ping goed en de server werkt fantastisch. Ben er aardig tevreden over.

Btw de account id ziet er ongeveer zo uit: gd131xxxx-ovh :)

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
ReneK schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:57:
[...]

Is dat wel de goede manager om in te loggen?

Ik log altijd in op het Kimsufu control panel:

https://www.kimsufi.com/en/manager/#/login
Dat was inderdaad de goede link, erg vreemd maar in de mail staat een link naar OVH.

Nu een andere vraag over het inzetten van deze VPS.
Ik wil hem eigenlijk gaan inzetten als een soort NAS om backups van mijn eigen netwerk op te zetten en hem gebruiken als NAS voor mijn mediacenter.
Wat raden jullie dan aan? Heb er nu Windows 8 opgezet en heb een klein beetje Linux ervaring.
In de templates staat veel mogelijkheden die voor mij onbekend zijn.
Suggesties zijn meer dan welkom.

Pizza!

• ThinkPad
Zo'n KS-1 bestellen is echt niet te doen 8)7
Kreeg net één minuut geleden een mail dat er weer eentje beschikbaar was. Dus ik gelijk proberen te bestellen. Bij het betaalscherm: error 500.

Link in mailtje nog een keer proberen te openen maar hij was al weer weg.

Ik hou er nu maar mee op, ben al 3 weken bezig om zo'n ding te krijgen.

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Thaimaster schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:41:
[...]

Dat was inderdaad de goede link, erg vreemd maar in de mail staat een link naar OVH.

Ik wil hem eigenlijk gaan inzetten als een soort NAS om backups van mijn eigen netwerk op te zetten en hem gebruiken als NAS voor mijn mediacenter.
Wat raden jullie dan aan? Heb er nu Windows 8 opgezet en heb een klein beetje Linux ervaring.
Je zou kunnen kijken naar OwnCloud, maar een SSD als NAS is misschien wat overkill. Daarnaast is OwnCloud voor bijna elke OS wel te krijgen.

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 11:24
Thaimaster schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:41:
[...]

Met een beetje Linux ervaring zou ik op safe spelen, Windows erop en als je OwnCloud wilt draaien kun je altijd een webservertje installeren. Voordeel van Windows op mijn server vind ik toch wel dat ik nu een Hosted Desktop heb draaien :)

• Galukon
ThinkPadd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:21:
Zo'n KS-1 bestellen is echt niet te doen 8)7
Kreeg net één minuut geleden een mail dat er weer eentje beschikbaar was. Dus ik gelijk proberen te bestellen. Bij het betaalscherm: error 500.

Link in mailtje nog een keer proberen te openen maar hij was al weer weg.

Ik hou er nu maar mee op, ben al 3 weken bezig om zo'n ding te krijgen.
Wat is de KS-1 dan? is dat de basic VPS ssd versie 1 ? :D

• ThinkPad
Galukon schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:33:
[...]

Wat is de KS-1 dan? is dat de basic VPS ssd versie 1 ? :D
http://www.kimsufi.com/nl/

Onderaan :)

Als alternatief voor de KS-1 is dit misschien nog wat: http://www.online.net/en/dedicated-server/dedibox-scg2 maar die is met BTW erbij (hover even over de prijs) 7,19 euro per maand, dat vind ik toch net even te gek voor erbij. Komen ook nog 20 euro set-up kosten bij.

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2015 13:46 ]

• Galukon
ThinkPadd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:37:
[...]

http://www.kimsufi.com/nl/

Onderaan :)

Als alternatief voor de KS-1 is dit misschien nog wat: http://www.online.net/en/dedicated-server/dedibox-scg2 maar die is met BTW erbij (hover even over de prijs) 7,19 euro per maand, dat vind ik toch net even te gek voor erbij. Komen ook nog 20 euro set-up kosten bij.
Oh, daar hebben jullie het over. Ik zat al bij OVH te kijken maar hun bieden dat niet meer aan. Ik heb nu de VPS SSD 1vCPU 2G RAM gehaald. Werkt ook goed voor een simpel ts servertje :)

Maar de specs zijn echt wel aardig voor die prijs. Dedicated.

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13
Ik heb nog 2 ongebruikte KS-1's, jammer dat ze niet overdraagbaar zijn, anders had je ze zo over mogen nemen.

• Nenoki
Dat is jammer inderdaad, veel mensen die er wel belang bij hebben en soms lastig te krijgen. Als jij ze niet nodig hebt helemaal mooi als je ze naar ander klantaccount kon pushen maar helaas. :9
Palm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:03:
Ik heb nog 2 ongebruikte KS-1's, jammer dat ze niet overdraagbaar zijn, anders had je ze zo over mogen nemen.

• MAX3400

MAX3400

Palm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:03:
Niet meer? 2 ID-kaarten (van eigenaar en bestemming) en 2 OVH-inlogs waren voorheen voldoende voor een overdracht van KS en hoger.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Voor zover ik kan zien is dat alleen mogelijk als zowel de nieuwe als de oude eigenaar een 'nic handle' hebben die op '-ovh' eindigt. De optie 'Change owner' (waarmee je op dit formulier uitkomt) wordt ook alleen in de manager van OVH getoond, niet in die van Kimsufi.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet mogelijk een Kimsufi / Isgenoeg server over te dragen. Dit heb ik 1 1/2 jaar geleden al vanuit het management van OVH begrepen. Reden is dat Kimsufi / Isgenoeg zich 100% richt op particulieren en hier geen handelaren tussen mogen zitten.

Door de mogelijkheid van overdragen aan te bieden, zouden diverse bedrijven weer massaal de Kimsufi servers gaan huren en verhuren of tegen hogere bedragen overschrijven naar andere huurders. OVH wilt dit voorkomen waardoor het overdragen of verhuren (beide dus) niet langer toegestaan is. Zelf een server huren en deze verhuren mag dus officieel ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
Bedankt voor de informatie, jammer om te horen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:10:
Het is niet mogelijk een Kimsufi / Isgenoeg server over te dragen. Dit heb ik 1 1/2 jaar geleden al vanuit het management van OVH begrepen. Reden is dat Kimsufi / Isgenoeg zich 100% richt op particulieren en hier geen handelaren tussen mogen zitten.

Door de mogelijkheid van overdragen aan te bieden, zouden diverse bedrijven weer massaal de Kimsufi servers gaan huren en verhuren of tegen hogere bedragen overschrijven naar andere huurders. OVH wilt dit voorkomen waardoor het overdragen of verhuren (beide dus) niet langer toegestaan is. Zelf een server huren en deze verhuren mag dus officieel ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen?

Zoek namelijk een x86 bootloader. XPEnology.nl is al een tijdje niet bereikbaar en kan alleen maar x64 bootloaders vinden. Ik heb het geprobeerd met de Nanoboot img maar kom niet verder met de installatie van XPEnology op de VPS. Ik heb de img omgezet naar een een vdi en volgens mij wil Synology Assistant ook deze vdisk formatteren tijdens het installatie proces en faalt hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Mijn vraag is beantwoord door Rene. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Het lijkt erop dat ik een KS1 te pakken heb van 4.99 per maand. Ik heb in ieder geval via PayPal betaald :). Kan ik eindelijk mooi kijken hoe de Atom zich houdt met het bereken van Pi tov een VPS.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 02-10-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iemand toevallig ervaringen met het verhuizen van een server van een oudere naar een nieuwere server?

Ik wil eigenlijk m'n huidige VPS verhuizen naar een nieuwe server, maar het is nogal een gedoe geloof ik.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
KS-1 geinstalleerd. Meteen maar even de storage laag getest.
Sat Oct 3 00:18:03 CEST 2015
IOPing I/O: 10 requests completed in 9072.9 ms, 140 iops, 0.5 mb/s
IOPing seek rate: 604 requests completed in 3001.5 ms, 204 iops, 0.8 mb/s
IOPing sequential: 1232 requests completed in 3000.4 ms, 438 iops, 109.4 mb/s
IOPing cached: 39115 requests completed in 3000.0 ms, 124398 iops, 485.9 mb/s

Dat is even schrikken als je "professionele" vps boxen gewend bent met 5000+ iops. Maar dat had ik eigenlijk wel verwacht (het blijft een harde schijf).

CPU en netwerk zal ik later nog eens testen :).

Update:
Kimsufi
Download speed from CacheFly: 11.3MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 1.69MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 8.21MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 4.30MB/s
Download speed from i3d.net, Rotterdam, NL: 9.27MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 9.75MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 5.99MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 7.47MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 7.30MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 10.3MB/s
I/O speed :  75.0 MB/s

Amsterdam
Download speed from CacheFly: 85.5MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 15.7MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 14.2MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 7.44MB/s
Download speed from i3d.net, Rotterdam, NL: 50.3MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 92.5MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 7.47MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 10.7MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 11.2MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 20.8MB/s
I/O speed :  530 MB/s

Wat mij betreft voor een webserver oid is dit dus totaal niet geschikt door de trage storage laag in combinatie met de lagere netwerk performance. Dan kun je beter kijken naar een vergelijkbaar geprijsde DigitalOcean (SSD 20 GB voor 5 dollar per maand).

Wel heel leuk voor experimenteren, teamspeak, owncloud, backup opslag, enz! Of de atom snel genoeg is voor een OpenTTD server is nog even afwachten (ik vermoed van niet).

[ Voor 80% gewijzigd door sdk1985 op 03-10-2015 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
Gebruik je een makkelijke tool om deze snelheid te testen?
sdk1985 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:19:
KS-1 geinstalleerd. Meteen maar even de storage laag getest.
Sat Oct 3 00:18:03 CEST 2015
IOPing I/O: 10 requests completed in 9072.9 ms, 140 iops, 0.5 mb/s
IOPing seek rate: 604 requests completed in 3001.5 ms, 204 iops, 0.8 mb/s
IOPing sequential: 1232 requests completed in 3000.4 ms, 438 iops, 109.4 mb/s
IOPing cached: 39115 requests completed in 3000.0 ms, 124398 iops, 485.9 mb/s

Dat is even schrikken als je "professionele" vps boxen gewend bent met 5000+ iops. Maar dat had ik eigenlijk wel verwacht (het blijft een harde schijf).

CPU en netwerk zal ik later nog eens testen :).

Update:
Kimsufi
Download speed from CacheFly: 11.3MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 1.69MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 8.21MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 4.30MB/s
Download speed from i3d.net, Rotterdam, NL: 9.27MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 9.75MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 5.99MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 7.47MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 7.30MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 10.3MB/s
I/O speed :  75.0 MB/s

Amsterdam
Download speed from CacheFly: 85.5MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 15.7MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 14.2MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 7.44MB/s
Download speed from i3d.net, Rotterdam, NL: 50.3MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 92.5MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 7.47MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 10.7MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 11.2MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 20.8MB/s
I/O speed :  530 MB/s

Wat mij betreft voor een webserver oid is dit dus totaal niet geschikt door de trage storage laag in combinatie met de lagere netwerk performance. Dan kun je beter kijken naar een vergelijkbaar geprijsde DigitalOcean (SSD 20 GB voor 5 dollar per maand).

Wel heel leuk voor experimenteren, teamspeak, owncloud, backup opslag, enz! Of de atom snel genoeg is voor een OpenTTD server is nog even afwachten (ik vermoed van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nenoki schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 01:07:
Gebruik je een makkelijke tool om deze snelheid te testen?

[...]
Standaard spul: ioping, wget en dd.

[ Voor 64% gewijzigd door sdk1985 op 03-10-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
sdk1985 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

Standaard spul: ioping, wget en dd.
Er is een testscriptje voor: killugh in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dat is inderdaad dezelfde bench.sh van mijn tweede test.

Hoe controleer ik die power saving mode die rond die link wordt aangehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
Bedankt voor de informatie, werkt inderdaad goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-09 22:35
Goed alternatief voor de K1 van OVH is de "PERSONAL RANGE" van Online.net.
Vanaf € 5,99 met 1 Gbit/s aansluiting (onbeperkte bandbreedte).

Heb hier al een tijdje een server en heb 'm een jaar geleden geruild voor een snellere, de Dedibox® XC 2015... Ik gebruik 'm voornamelijk voor backups, teamspeak, docker images. Werkt prima!

Testje met Dedibox® XC 2015:
wget freevps.us/downloads/bench.sh -O - -o /dev/null|bash
CPU model :  Intel(R) Atom(TM) CPU  C2750  @ 2.40GHz
Number of cores : 8
CPU frequency :  1200.000 MHz
Total amount of ram : 7971 MB
Total amount of swap : 975 MB
System uptime :   57 days, 22:59,
Download speed from CacheFly: 78.2MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 18.0MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 13.4MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 7.25MB/s
Download speed from i3d.net, Rotterdam, NL: 74.9MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 81.4MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 8.68MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 10.3MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 8.98MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 7.77MB/s
I/O speed :  81.9 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

R0GGER schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:22:
Goed alternatief voor de K1 van OVH is de "PERSONAL RANGE" van Online.net.
Vanaf € 5,99 met 1 Gbit/s aansluiting (onbeperkte bandbreedte).
1Gbit uplink en 200Mbit gegarandeerde bandbreedte; dat kan dus in sommige gevallen een factor 5 schelen aan doorvoer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
MAX3400 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

1Gbit uplink en 200Mbit gegarandeerde bandbreedte; dat kan dus in sommige gevallen een factor 5 schelen aan doorvoer. ;)
Ja, klopt... dat is nog steeds 2x zo snel als de standaard 100 mbit/s van Kimsufi!

En zoals je ziet:
Toch een hele nette score voor een server die in Frankrijk staat, dat is ruim boven de gegarandeerde snelheid.
curl ipinfo.io
{
  "ip": "62.*.*.*",
  "hostname": "62-*-*.*.rev.poneytelecom.eu",
  "city": "Francheleins",
  "region": "Rhône-Alpes",
  "country": "FR",
  "loc": "46.0730,4.8084",
  "org": "AS12876 ONLINE S.A.S.",
  "postal": "01090"
}

[ Voor 40% gewijzigd door R0GGER op 05-10-2015 14:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

R0GGER schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Ja, klopt... dat is nog steeds 2x zo snel als de standaard 100 mbit/s van Kimsufi!

En zoals je ziet:
Toch een hele nette score voor een server die in Frankrijk staat, dat is ruim boven de gegarandeerde snelheid.
curl ipinfo.io
{
  "ip": "62.*.*.*",
  "hostname": "62-*-*.*.rev.poneytelecom.eu",
  "city": "Francheleins",
  "region": "Rhône-Alpes",
  "country": "FR",
  "loc": "46.0730,4.8084",
  "org": "AS12876 ONLINE S.A.S.",
  "postal": "01090"
}
Mijn ervaring met de routing van Online.net (dedibox vroegah) was niet geweldig. Zou je anders eens een 1000MB.bin bestand willen delen?.

(pm anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
Tortelli schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:27:
[...]

Mijn ervaring met de routing van Online.net (dedibox vroegah) was niet geweldig. Zou je anders eens een 1000MB.bin bestand willen delen?.

(pm anders)
Zie PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit echt al 2 weken te wachten op een KS-3. Ik heb me ingeschreven op verschillende 'Kimsufi Monitor' websites, maar helaas lukt het me maar niet om er een te bemachtigen. Als er hier iemand eentje van de hand wilt doen, hou ik me ten zeerste aanbevolen! Dank. Alsof de duvel ermee speelt, gisteren er eentje weten te bemachtigen!

[ Voor 12% gewijzigd door Freekers op 18-10-2015 22:17 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben het even kwijt ... :X

Ik heb eindelijk weer tijd om het root-wachtwoord te resetten. Ergens is die onbruikbaar geworden, en nu kom ik er niet meer in. Hoe herstart ik de KS1-server ook al weer in een mode met tijdelijk root-wachtwoord? (Ik heb CentOS er op staan.)

(Zie [ssh] Waarom werkt dit niet meer? voor details.)

Ah ... inloggen op de OVH-site, en dan door naar het 'dedicated'-tabblad. 8)7

Ik heb trouwens voor een jaar verlengd, het bevalt me allemaal prima. Wel houd ik mijn ogen open voor een soortgelijk alternatief waar ik een simpele website op kan draaien en minimaal 500GB storage heb, maar dit is tot nu toe de enige interessante.

[ Voor 45% gewijzigd door pven op 18-10-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Iemand nog een KS1 nodig? Ik wil hem zo opzeggen namelijk. Ik heb geen idee hoe lang het duurt totdat hij beschikbaar is voor anderen, maar misschien zou het zo kunnen timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeroCode schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:02:
Iemand nog een KS1 nodig? Ik wil hem zo opzeggen namelijk. Ik heb geen idee hoe lang het duurt totdat hij beschikbaar is voor anderen, maar misschien zou het zo kunnen timen.
Ik heb zelf gemerkt dat het vrijgeven van de Kimsufi's niet echt op tijd gebaseerd is. Er is eex x-periode waarin de betaling nog verricht kan worden, tussen het werkelijk vervallen en nieuwe beschikbaarheid zit een enorm verschil. Hardwarematig moet e.e.a. tenslotte vaak nog worden gekeken of de server nog voldoet en pas hierna wordt deze weer opgenomen in de normale voorraad en beschikbaar gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Oh ja ik zie het hier ook, nou ja. Dan rond 30 dec komt er een KS1 vrij. Ik ben niet van plan om hem langer te huren. Gebruik al een jaartje een transip vps ernaast wat mij prima bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 11:36
ZeroCode schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:02:
Ik heb je een PM gestuurd! :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Valt me op dat OVH de laatste 1-2 weken traag is tijdens het internet "spitsuur" (zeg vanag 18:30 - 22:30). Download met max 2 - 4MB/s, terwijl ik daar buiten prima snelheden haal (11-12MB/s op 1 tread).

Of is de routing naar Ziggo gewoon rot momenteel?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:45:
Valt me op dat OVH de laatste 1-2 weken traag is tijdens het internet "spitsuur" (zeg vanag 18:30 - 22:30). Download met max 2 - 4MB/s, terwijl ik daar buiten prima snelheden haal (11-12MB/s op 1 tread).

Of is de routing naar Ziggo gewoon rot momenteel?.
Hier met KPN Glasvezel (500/500) geen problemen richting OVH's RBX-1, RBX-3 en GRA-1. Zal denk ik weer bij Ziggo liggen iets dat zo nu en dan wel eens voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Inderdaad, ik vermoed ook dat het een Ziggo probleem is, lost zich meestal vanzelf weer op.

Wat me wel altijd opvalt is dat de testserver van OVH beter route dan de servers die je huur. Zowel mijn €3,50 ovh server als mijn soyoustart.nl server zijn vrij onstabiel ~5-7MB/s.
http://ovh.net/files/ doet stabiel 15-16MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hoe maken jullie eigenlijk "snapshots" van het OS (CentOS)? Ik heb een 20 GB root partitie en een 423 GB data partitie (waar ik geen backup van hoef). Wat is dan het handigste (ik ben verwend met vps snapshots :D )? Best wel handig in een situatie als pven wanneer je gewoon die 20 GB terug kan zetten :).

[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 29-10-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:06
Hmm, mijn server in Montreal ligt eruit :(

http://status.ovh.es/?do=details&id=11304

Blijkbaar is heel het datacentrum offline.. OVH heeft geloof ik wel een SLA, eens kijken of ik daar aanspraak op kan maken.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ja zeer groot incident darfiber cut op 9 km in een tunnel. Wel ironisch dat einde van de week de levering voorzien is / was van de protected circuits, voor 2 van de 3 fibers is alles klaar behalve een cross connect in Montreal die men asap is aan het regelen.

Shit happens maar normaal is ovh zeer correct, eta 30 a 45 min dacht ik.

http://travaux.ovh.net/?do=details&id=15238

[ Voor 6% gewijzigd door Tomsworld op 02-11-2015 22:15 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Gijs007 schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:29:

Blijkbaar is heel het datacentrum offline.. OVH heeft geloof ik wel een SLA, eens kijken of ik daar aanspraak op kan maken.
SLA op je server van drie euro per maand? Volgens mij kreeg je enkel best effort "support" via het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
redfoxert schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:05:
[...]

SLA op je server van drie euro per maand? Volgens mij kreeg je enkel best effort "support" via het forum :)
Wie heeft het over een server van 3 euro per maand? Een Enterprise SP-64 - 64G E5-
1620v2 Server kost geen 3 euro per maand..
Tomsworld schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:14:
Ja zeer groot incident darfiber cut op 9 km in een tunnel. Wel ironisch dat einde van de week de levering voorzien is / was van de protected circuits, voor 2 van de 3 fibers is alles klaar behalve een cross connect in Montreal die men asap is aan het regelen.

Shit happens maar normaal is ovh zeer correct, eta 30 a 45 min dacht ik.

http://travaux.ovh.net/?do=details&id=15238
Vind het wel vreemd dat een dark fiber cut heel het datacentrum offline haalt..
Op de site van OVH staat "minimum van 2 netwerkaansluitingen naar en binnen het datacenter, 2 network rooms in staat om het over te nemen van elkaar."
Lijkt erop dat dat dus gewoon niet waar is :(

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Gijs007 schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:40:
[...]

Wie heeft het over een server van 3 euro per maand? Een Enterprise SP-64 - 64G E5-
1620v2 Server kost geen 3 euro per maand..
Je post het wel in het "3 euro/mnd voor een server" topic ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
redfoxert schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:08:
[...]

Je post het wel in het "3 euro/mnd voor een server" topic ...
Het topic gaat over OVH, dat zij ook servers voor 2,99 aanbieden is een bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Gijs007 schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:29:

Dat is vervelend!
Netwerk

Boete per uur vertraging
5%

Maximum boete per maand
100%
Maar goed je server kost +- 116 euro per maand? Het offline zijn zelf zal een groter probleem zijn neem ik aan. Ik weet niet waar je de server voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Octave heeft een update gepost met de outage, de status van de migratie naar redundante fiber paren in eigen beheer en dat de sla zal betaald worden waar van toepassing. Op de status & mailing lists kwam deze uitleg.
Comment by OVH - Wednesday, 04 November 2015, 15:52PM
Bonjour,
Ce Lundi 2 novembre, le Datacenter de BHS a subi un nouveau problème de
réseau impactant l'ensemble des clients du Datacentre BHS. Comme il y a
5 mois, il s'agit de la coupure de nos 3 paires de fibres optiques entre
Beauharnois et Montréal, sur le chemin Nord.

Il y a 2 ans, nous avons lancé les travaux pour créer la redondance sur ces
103 km par la boucle Sud, mais ces travaux ont pris beaucoup de retard :
24 mois au lieu de 12 mois prévus. Ils se sont terminés seulement cette
semaine et, dans l'urgence de la panne, nous avons forcé la mise en production
de cette nouvelle fibre optique Sud ce qui a réduit la durée de la panne de
10h51 à 4h55 pour le réseau public.

Désormais le Datacentre est connecté en totale redondance par la boucle
Nord et par la boucle Sud. Nous avons 5 directions : 2 vers New York, 1 vers
Chicago et 2 vers Montréal.

Nous continuons les travaux pour améliorer la 2e route vers New York où
il ne reste plus qu'à souder la fibre optique sur la frontière Canada/USA,
3 ans après le démarrage du projet. Puis nous continuons les négociations
pour connecter Toronto à Détroit,MI.

Voici à quoi ressemble aujourd'hui notre réseau connectant BHS.
Nous avons en propre (les fibres noires et notre réseau DWDM):
- 4x10 Gbps entre BHS et Montréal via la boucle Nord
- 4x10 Gbps entre BHS et Montréal via le boucle Sud
- 6x100 Gbps vers New York/Newark via la boucle Sud
et nous avons en location :
- 10x10 Gbps vers Chicago via la boucle Sud
- 20x10 Gbps vers Newark via la boucle Nord
- 4x10 Gbps vRack vers Londrès (par Canada) via la boucle Sud
- 4x10 Gbps vRack vers Paris (par USA) via la boucle Nord

Sous 3-4 semaines, nous allons terminer la 2e route en propre vers
New York/Newark et nous allons activer le failover optique de
6x100 Gbps à travers les 2 chemins BHS/NYC-NWK. Ceci nous
permettra de mettre fin à la location de 20x10 Gbps vers Newark.

Nous allons augmenter la capacité Montréal/Chicago à 2x100 Gbps
puis 4x100 Gbps en attendant de terminer la route en propre entre
BHS vers Chicago par Toronto/Détroit. Nous n'avons pas encore
d'ETA sachant qu'il nous manque 800km entre Toronto et Détroit,MI
et que nous avons déjà BHS vers Toronto et Detroit,MI vers Chicago,IL.

En parallèle, nous travaillons sur le réseau aux USA entre New York
et Newark,NY puis Chicago,IL et Ashburn,VA. Ce nouveau réseau USA
prévu pour Q2 2016 sera déployé en propre et nous permettra de faire
la redondance de BHS vers Chicago par New York mais aussi de
connecter un nouveau Datacentre aux USA.

Nous sommes sincèrement désolés pour cette nouvelle panne de BHS.
Nous avons sous-estimé le temps et la complexité des projets de
construction de réseaux en fibre optique au Canada et du coup nous
avons pris un retard non-raisonnable dans la sécurisation de chaque
kilomètre connectant le Datacentre BHS. Même si aujourd'hui, ça y est
c'est fait, nous sommes 100 % redondés, nous sommes vraiment tristes
de l'annoncer dans ce genre de circonstances.

Sous 10 jours; nous vous préciserons la procédure d'indemnisation
conforme à nos SLA pour le mois de novembre.

Les heures exactes de l'incident :
- Coupure à 11h53 GMT-5 (17h53 GMT+1)
- à partir de 16h48 GMT-5 (22h48 GMT+1), le trafic depuis le Datacentre
BHS vers le réseau public est revenu à la normale grâce à la fibre optique Sud
- en revanche, les liens entre BHS et les autres Datacentres d'OVH ainsi que
le VAC (Anti-DDoS) ont, eux, été impactés jusqu'à la réparation complète
de la fibre Nord. Et le trafic a pu reprendre à 22h44 GMT-5 (04h44 GMT+1).

Amicalement
Octave
Bron : http://travaux.ovh.net/?do=details&id=15238

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de engelse versie:

Hello,

On Monday November 2, 2015, the BHS datacenter suffered a new network problem impacting all BHS Datacenter customers. This incident was similar to 5 months ago, when 3 pairs of our optical fibers were cut between Beauharnois and Montreal on the North route.

Two years ago, we began adding redundancy on the 103 KMs of fiber on the South loop. Since then, there have been long delays concerning this project, bringing the time of completion to 24 months instead of the planned 12. Work was finished this week and only in response to the urgency of the situation. We forced the installation of the new South fiber optic line, thereby reducing the duration of downtime of the public network from 10 hours and 51 minutes to 4 hours and 55 minutes.

Now, the datacenter is connected in total redundancy by the North loop and the South loop. We have 5 directions: 2 towards New York, 1 towards Chicago and 2 towards Montreal.

Three years after starting the project, we are continuing the work on improving the 2nd route towards New York where all that remains is to solder the optic fiber at the Canada/USA border. Negotiations are underway to connect Toronto and Detroit, MI.

Here is what our dark fiber and DWDM network connecting BHS looks like:

We own:
- 4x10 Gbps between BHS and Montreal via the North loop
- 4x10 Gbps between BHS and Montreal via the South loop
- 6x100 Gbps towards New York/Newark via the South loop
We rent:
- 10x10 Gbps towards Chicago via South loop
- 20x10 Gbps towards Newark via the North loop
- 4x10 Gbps towards London (through Canada) via South loop
- 4x10 Gbps towards Paris (through USA) via the North loop

Within 3 to 4 weeks, we will finish the work on our own 2nd route towards New York/Newark and we are going to activate an optical failover of 6x100 Gbps through the following 2 routes: BHS/NYC-NWK. This will allow us to terminate the rental of the 20x10 Gbps through Newark.

We are going to increase the capacity of Montreal/Chicago to 2x100 Gbps then 4x100 Gbps while waiting for our own route to be finished between BHS and Chicago by Toronto/Detroit. We cannot yet provide an ETA, knowing that we lack 800 KMs between Toronto and Detroit, MI. We already have in place BHS towards Toronto and Detroit, MI towards Chicago, IL.

At the same time, we are working on the network in the USA between New York and Newark (NY) then Chicago (IL) and Ashburn (VA). This new USA network is planned to be deployed in Q2 2016 and will not only provide redundancy from BHS towards Chicago through New York but also allow for the connection of a datacenter in the USA.

We sincerely apologize for the latest BHS downtime. We underestimated the time and the complexity of the fiber optic network construction projects in Canada, thus creating an unreasonable delay in securing each kilometer connecting the BHS Datacenter. Even though today it's done and we have 100% redundancy, we are really sad to announce this under such circumstance.

Within the next 10 days, we will offer compensation which conforms to our SLA for the month of November.

The exact times concerning the incident:
- down at 11:53 AM GMT-5 (5:53 PM GMT+1)
- at 4:48 PM GMT-5 (10:48 PM GMT+1), traffic to the BHS datacenter from the outside returned to normal thanks to the optical fiber by the South
- in contrast, the links between BHS and the other OVH datacenters and the VAC (Anti-DDoS) were affected until the complete repair of the North fiber. Traffic was able to resume at 10:44PM (04h44 GMT+1).

Best Regards,
Octave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de slechte beschikbaarheid van de budget Kimsufi servers en aangezien hier ook alternatieven worden aangeboden als online.net wil ik toch ook even mijn zojuist aangeschafte VPS met jullie delen als alternatief.

512 GB disk
512 MB ram
1 core op 1.9 ghz

2 jarig aangeschaft, dan kost het 0.99 cent per maand (ex btw). Er zijn ook plannen met 1 TB & 2 TB voor 1.99 & 3.99. Zie http://www.time4vps.eu en dan het kopje storage servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:47:
Gezien de slechte beschikbaarheid van de budget Kimsufi servers en aangezien hier ook alternatieven worden aangeboden als online.net wil ik toch ook even mijn zojuist aangeschafte VPS met jullie delen als alternatief.

512 GB disk
512 MB ram
1 core op 1.9 ghz

2 jarig aangeschaft, dan kost het 0.99 cent per maand (ex btw). Er zijn ook plannen met 1 TB & 2 TB voor 1.99 & 3.99. Zie http://www.time4vps.eu en dan het kopje storage servers.
Er zijn genoeg goedkope VPSjes beschikbaar op 't web, zie www.lowendbox.com
De vraag is echter hoe deze budget providers presteren. Meestal gaat het in 't begin goed maar naarmate de tijd vordert en er steeds meer mensen op 1 dedicated box worden geramd (overselling), kakt de performance in elkaar en kun je weer op zoek naar een nieuwe budget provider.
Zodoende dat men in dit topic op zoek is naar budget/betaalbare Dedicated Servers zoals die van Kimsufi/OVH, zodat je zeker weet dat je de resources krijgt waarvoor je betaald.

Mijn KS-3 draait al een paar weken stabiel met het Windows 2012 ISO/template van Joodle. Ideaal!
Voor de mensen die ook Windows (willen) draaien op hun Kimsufi/Isgenoeg: Vergeet niet om de monitoring binnen het Kimsufi paneel disabled te laten of ICMP Ping in te schakelen op Windows. Standaard staat ICMP Ping uitgeschakeld op Windows Server en de monitoring van Kimsufi gebruikt dit juist om te kijken of er iets met je server aan de hand is. Staat ICMP Ping dus uit, zul je veel false positives krijgen :+

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Heeft er iemand ervaring met https://www.scaleway.com/? Dedicated ARM servers voor iets van €5 per maand oid. Draait ook Docker en zo, maar omdat ze ARM zijn zullen de meeste Docker images er niet op werken.

Misschien wel een goede optie om de workload van je Raspberry PI naar de cloud te verplaatsen. Ik heb er nog geen nut voor gevonden, maar het lijkt wel aardig in dit topic te passen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:47:
2 jarig aangeschaft, dan kost het 0.99 cent per maand (ex btw)
Je zit er slechts een factor 100 naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Freekers schreef op zondag 08 november 2015 @ 04:20:
Er zijn genoeg goedkope VPSjes beschikbaar op 't web, zie www.lowendbox.com
De vraag is echter hoe deze budget providers presteren. Meestal gaat het in 't begin goed maar naarmate de tijd vordert en er steeds meer mensen op 1 dedicated box worden geramd (overselling), kakt de performance in elkaar en kun je weer op zoek naar een nieuwe budget provider.
Eens. Daarom is OVH/Online handig voor dedicated servers, en iets als Vultr/DO/EC2 (goedkoop en betrouwbaar) of TransIP (betrouwbaar en Nedeflands) voor VPSes. In 2015 is het niet heel aantrekkelijk om nog aan te modderen met OpenVZ (zoals time4vps), tenzij het je echt enkel om de storage gaat.

Zojuist m'n KS1 maar weer verlengd, blijft toch een fijn en betrouwbaar doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op zondag 08 november 2015 @ 04:36:
Heeft er iemand ervaring met https://www.scaleway.com/? Dedicated ARM servers voor iets van €5 per maand oid. Draait ook Docker en zo, maar omdat ze ARM zijn zullen de meeste Docker images er niet op werken.

Misschien wel een goede optie om de workload van je Raspberry PI naar de cloud te verplaatsen. Ik heb er nog geen nut voor gevonden, maar het lijkt wel aardig in dit topic te passen.
Ja een week of 6. Ik gebruik de ubuntu image met een nginx en ffmpeg om mpeg2 video's te encoderen naar mp4. Gaat wel niet zo snel als thuis op de pc maar dat mij niks uit. De 50GB SSD disk is een netwerk storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

smiegles

Breaking Bad

Topicstarter
Gerco schreef op zondag 08 november 2015 @ 04:36:

Ik heb er twee servertjes, werkt redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:40:
De 50GB SSD disk is een netwerk storage.
Wat bedoel je daarmee? Is de storage traag doordat het geen lokale disk is of iets anders?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:42:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Is de storage traag doordat het geen lokale disk is of iets anders?
In mijn gebruik merk ik niet dat de server traag is. Bijvoorbeeld als ik met ffmpeg van je mp4 m3u8 HLS bestanden maak ligt de lees/schrijf snelheid rond de 150-180 Mbit.

Ik heb de vorige maand 3.62 EUR betaald voor de server en als je de server verwijderd uit je account betaal je voor zover ik gelezen heb geen maandelijkse kosten meer. Je hebt wel een credit kaart nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 22:29 ]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor de mensen met een Kimsufi met Windows erop, hebben jullie er al eens over nagedacht hoe jullie je server gaan herstellen in het geval van een crash/kapotte HDD? Je krijgt dan weer een kale machine terug, waar je weliswaar weer Windows op kunt zetten... en dan? Files/bestanden terugzetten is het probleem niet, maar settings zoals Task Scheduler, Services, Programma's etc wel.
Ik maak momenteel images met AOMEI Backupper maar ik betwijfel of deze het voor elkaar krijgt om alles weer netjes terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:08
Iemand die nog een OVH VPS wil van de vorige generatie? (Die van 1,99 ex.). Ze zijn niet meer te krijgen maar wel nog over te dragen aan een nieuwe eigenaar (en te verlengen). Dus ik dacht wie weet zit hier iemand die nog zo'n 2 euro VPS wil voor een simpele taak oid :P

1GB Ram
1 vCore
10GB Raid 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

Kek

3flix

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:24:
[...]

In mijn gebruik merk ik niet dat de server traag is. Bijvoorbeeld als ik met ffmpeg van je mp4 m3u8 HLS bestanden maak ligt de lees/schrijf snelheid rond de 150-180 Mbit.

Ik heb de vorige maand 3.62 EUR betaald voor de server en als je de server verwijderd uit je account betaal je voor zover ik gelezen heb geen maandelijkse kosten meer. Je hebt wel een credit kaart nodig.
let wel even op dat je je IP adres dan ook verwijders, anders blijf deze aan je account geplakt en betaal je een euro per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
smiegles schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:36:
[...]

Ik heb er twee servertjes, werkt redelijk.
Goed genoeg voor webhosting icm VestaCP of zijn de prestaties te beroerd voor een goede performance?

[ Voor 13% gewijzigd door snaggyheadshot op 15-11-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
ik heb nu een Dedibox SC Gen2 die werkt opzich prima, maar ik ben toch benieuwd hoe de scaleway C1 server zich performance wise verhoud, iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Crazyanz schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:35:
ik heb nu een Dedibox SC Gen2 die werkt opzich prima, maar ik ben toch benieuwd hoe de scaleway C1 server zich performance wise verhoud, iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Performance heb ik geen idee van, maar let wel op dat die Scaleway servers ARM zijn en geen x86. Let er dus op dat de software die je zoekt ook op ARM kan draaien. Niet alle control panels kunnen dat (Virtualmin kan het volgens mij niet bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Momenteel twijfel ik tussen een DEDIBOX® SC GEN2 van online.net (VIA® Nano® U2250) en een KS-1 (Atom™ N2800). De server is bedoeld voor webhosting (waarvoor ik vrij veel opslagruimte nodig heb en root access, en daarvoor weer de keuze voor een goedkope dedicated). Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik denk dat de Atom iets vlotter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Het is me ook niet helemaal duidelijk waarom ik geen keuze heb voor CentOS bij de Dedibox SC2. Daarentegen heeft die wel weer een 200mbps gegarandeerde verbinding tegenover een 100mbps verbinding van OVH en een 500GB SSHD. Maarja ik ga maar voor de KS-1 :P Moet ik hem wel te pakken krijgen natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door snaggyheadshot op 16-11-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

snaggyheadshot schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:24:
Het is me ook niet helemaal duidelijk waarom ik geen keuze heb voor CentOS bij de Dedibox SC2. Daarentegen heeft die wel weer een 200mbps gegarandeerde verbinding tegenover een 100mbps verbinding van OVH en een 500GB SSHD. Maarja ik ga maar voor de KS-1 :P Moet ik hem wel te pakken krijgen natuurlijk.
Volgens mij is CentOS niet compatible met VIA CPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Freekers schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:13:
[...]

Volgens mij is CentOS niet compatible met VIA CPUs.
Hmm. Op zich is dat nog niet zo'n heel groot probleem. Heb echter geen enkel idee hoe belangrijk een CPU is voor webhosting. De 500GB SSHD lijkt me daar in tegen wél weer wat beter voor webhosting dan de 500GB 'gewone' HDD van OVH. Het is een gewoon de kleine dingetjes vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:40

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik heb nu sinds vanochtend een OVH VPS. Ik heb maar basale linux kennis, dus maar gelijk even Ajenti geinstalleerd. Binnenkort maar eens uitvogelen hoe ik op zo's server via VNC de gui aan de praat kan krijgen (heeft nog altijd mijn voorkeer boven CLI omdat ik geen Linux expert ben.)
Mijn eerste ervaringen zijn iig positief!

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
Vandaag een ks2 met 1tb hdd en atom processor.

Dacht ik de templates te gebruiken van joodle. Echter na de installatie komt de server niet meer op niet meer te pingen niets.
Dus helaas geen windows server erop.
Zowel de 2008r2 niet als de 2012r2 niet.
Wel jammer want had er graag met Windows op willen stoeien

Dus nu eens kijken wat ik kan vinden om erop te zetten.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Clavat schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:55:
Vandaag een ks2 met 1tb hdd en atom processor.

Dacht ik de templates te gebruiken van joodle. Echter na de installatie komt de server niet meer op niet meer te pingen niets.
Dus helaas geen windows server erop.
Zowel de 2008r2 niet als de 2012r2 niet.
Wel jammer want had er graag met Windows op willen stoeien

Dus nu eens kijken wat ik kan vinden om erop te zetten.
ICMP Ping staat standaard uitgeschakeld op Windows server, dus geen wonder dat je 'm niet kunt pingen...
Hoe heb je hem geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
Freekers schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:57:
[...]

ICMP Ping staat standaard uitgeschakeld op Windows server, dus geen wonder dat je 'm niet kunt pingen...
Hoe heb je hem geinstalleerd?
Volgens de Joodle handleiding.
Dan moet je hem laten booten via hdd en dan een reboot geven.
Doe ik dat. Kan ik zelfs na een uur geen rdp verbinding maken.
Dus kan die optie zelfs niet uitzetten

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je hem ook uitgepakt (untar)? En kreeg je geen errors tijdens het uitpakken/untarren?

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.