Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47
CristianSchriev schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:20:
Ik heb heel af en toe stemmen. Bij wat belangrijkere quest stukken. (main quest) Niet dat dit goed gedaan is, heel emotieloos en slecht ingesproken vind ik. Maar alsnog 85% + van de tijd geen stemmen. Omdat ze dit als het goed is gewoon niet af hebben..
Ik hoop dat dit laatste de reden is. Het is namelijk vrij jammer om de zelfs in één cutscene te switchen tussen gesproken en niet gesproken.

Overigens qua voice overs speel ik persoonlijk met japanese voice overs, qua emotie een stuk beter van kwaliteit dan de Engelse naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 15:28
Verderf schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:08:
6-3-6-3 is preorder code, 4-4-4-4-4 is full game code
Ah maar ik had al een early access code gekregen met 6-3-6-3. En dit is niet dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 10:04
psychodude schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Ik hoop dat dit laatste de reden is. Het is namelijk vrij jammer om de zelfs in één cutscene te switchen tussen gesproken en niet gesproken.

Overigens qua voice overs speel ik persoonlijk met japanese voice overs, qua emotie een stuk beter van kwaliteit dan de Engelse naar mijn mening.
Kan je daarvoor kiezen dan?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 14:01

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verderf schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:08:
6-3-6-3 is preorder code, 4-4-4-4-4 is full game code
in mijn CE box (fysiek), zat een 4-4-4-4-4 code voor de MOg Station (werkt prima) en een 6-3-6-3 code voor de member.eu.square-enix site; deze werkt echter nog niet (Invalid Game code)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02 14:07
wait what... @ lvl 20 tegen de eerste Primal. Vet! :)

Is het tegenwoordig normaal dat je in mmo's 20min wacht om een dung of boos fight te doen (in dit geval met duty finder?)

[ Voor 54% gewijzigd door CristianSchriev op 27-08-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Dawn schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:11:
[...]

in mijn CE box (fysiek), zat een 4-4-4-4-4 code voor de MOg Station (werkt prima) en een 6-3-6-3 code voor de member.eu.square-enix site; deze werkt echter nog niet (Invalid Game code)
Heb hem inderdaad op MOG Station toegevoegd, werkte daar prima.
Nog 33 dagen te spelen nu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Even voor de duidelijkheid.. Iedereen hier zegt wel dat 4-4-4-4-4 de full game code is... Dit is niet altijd waar... Dit is voor de mensen die een digital copy hebben gekocht ook de Early Access code (ik heb dus 2x een 4-4-4-4-4 code gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Sanny_83 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:16:
[...]

http://eu.finalfantasyxiv...6296123d5c162953ddc95c9e5

Hier staat dat de oude FFXIV spelers de client kunnen downloaden en tot 9 september gratis kunnen spelen.
Yep dat weet ik maar heel mijn ff14 game is verdwenen van alle 100 sites die enix gebruikt om ff14 te kunnen spelen.

Als ik inlog op de launcher dan moet ik een 4-4-4-4-4 code gebruiken en die heb ik niet en ook niet gehad.

ik heb alleen nog een oude 6-3-6-3 code, en tot nu toe nog geen antwoord op mijn mailtjes.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 22:43
Support duurde 24 uur voordat ik een bevestiging van mijn ticket kreeg. Beter gebruik je de livechat duurt 30 minuten wachten ofzo maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Maar die zijn natuurlijk al dicht tegen de tijd dat ik uit werk thuis ben :P (heb ze ook nog nodig)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

bronce schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:41:
Support duurde 24 uur voordat ik een bevestiging van mijn ticket kreeg. Beter gebruik je de livechat duurt 30 minuten wachten ofzo maar werkt wel.
Wat is de link naar de chat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hmm game crashte weer eens hiero. En nu ziet het spel geen NA/EU servers meer :S

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
Brummetje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

Wat is de link naar de chat ?
die zou ik ook graag willen weten kan hem niet vinden op de acount of mog site

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03
Zo, toen was mijn FFXIV CE PS3 binnen. :D
Kunnen we die straks gaan installeren.
Denk vanavond eerst de dvd bekijken. Ben ik ook weer bij met het verhaal van v1 als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Van de oude intro is iig weinig overgebleven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

CristianSchriev schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:12:
wait what... @ lvl 20 tegen de eerste Primal. Vet! :)

Is het tegenwoordig normaal dat je in mmo's 20min wacht om een dung of boos fight te doen (in dit geval met duty finder?)
Ben je DPS? Dan wel ja, er rollen erg veel mensen DPS en maar een paar tank of healer. Oftewel moet je wachten tot je tank/healer voorbijkomt.

Die rollen zitten meestal in 1-2 minuten in een instance, als het al niet direct is. Dit is hetzelfde als in andere MMO's en voor sommige mensen een reden om juist zo'n class te kiezen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Ngangatar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:10:
[...]

Ben je DPS? Dan wel ja, er rollen erg veel mensen DPS en maar een paar tank of healer. Oftewel moet je wachten tot je tank/healer voorbijkomt.

Die rollen zitten meestal in 1-2 minuten in een instance, als het al niet direct is. Dit is hetzelfde als in andere MMO's en voor sommige mensen een reden om juist zo'n class te kiezen.
Onzin ik heb 18min moeten wachten als tank! :) Dus dat werkt niet bepaald zo goed.. maar over het algemeen worden tanks en healers meer gevraagd ja... :) Vind wel beetje onzin dat het zo uber lang moet duren en dat terwijl het voor de main quest is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

CristianSchriev schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:12:
[...]

Onzin ik heb 18min moeten wachten als tank! :) Dus dat werkt niet bepaald zo goed.. maar over het algemeen worden tanks en healers meer gevraagd ja... :) Vind wel beetje onzin dat het zo uber lang moet duren en dat terwijl het voor de main quest is..
Ik zit er iedere keer binnen een paar minuten (2 of 3) in als tank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Brummetje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:13:
[...]

Ik zit er iedere keer binnen een paar minuten (2 of 3) in als tank :)
Ik snap het, ze haten mij! :) Kortst dat ik had was 4min verder 7/8min en dus met die boss 18min :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

CristianSchriev schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:14:
[...]

Ik snap het, ze haten mij! :) Kortst dat ik had was 4min verder 7/8min en dus met die boss 18min :(
Dat valt hartstikke mee joh, ik heb als DPS al eens 45 minuten staan vissen voor ik aan de beurt was en in de chat berichten gezien van mer dan een uur. Dus onzin? Nee, kwestie van vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Net mijn code ingevoerd welke ik vannacht heb ontvangen en die werkt. Heb nu netjes 33 dagen gametime en een berg ingame goodies zoals:
・Cait Sith Doll (gisteren)
・Moogle Cap (gisteren)
・Helm of Light
・Baby Behemoth
・Behemoth Barding
・Coeurl Bell

Echter mijn characters zijn nu niet meer te zien op mijn account pagina waar ze eerst wel stonden. Ben benieuwd wat ik vanavond bij het inloggen zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wel vreemd dat jullie allemaal 33 dagen gametime hebben.. bij mij staat er 15 :/ terwijl ik ook de CE editie gekocht had van ARR

de items heb ik wel ook allemaal

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 27-08-2013 15:28 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ngangatar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:24:
Net mijn code ingevoerd welke ik vannacht heb ontvangen en die werkt. Heb nu netjes 33 dagen gametime en een berg ingame goodies zoals:
・Cait Sith Doll (gisteren)
・Moogle Cap (gisteren)
・Helm of Light
・Baby Behemoth
・Behemoth Barding
・Coeurl Bell

Echter mijn characters zijn nu niet meer te zien op mijn account pagina waar ze eerst wel stonden. Ben benieuwd wat ik vanavond bij het inloggen zie.
Ik heb al vanaf het begin geen poppetjes er staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die eerste twee items Doll en Cap staan er bij mij niet bij, de rest wel. Dus blijkbaar met Legacy krijg je dus gewoon die items wel.
Alleen terwijl ik de preorder code had ingevuld zie ik die eerste items niet terug.
Vaag. Gelukkig maken ze het allemaal wel gemakkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
godverdomme.. vanaf gisterochten aan 1 stuk ingelogd. 0 sec downtime.. nu log ik eventjes uit om iets te checken. wil ik inloggen: Unable to connect to NA/EU servers.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 12:54
Ik zit zelf op Ultros, heb al mijn items gekregen en ben nu een lvl 36 Black Mage.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/puZRqbp.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Raxious op 27-08-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Serieus, dat is echt zo ontzettend lauw. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Raxious schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:45:
Ik zit zelf op Ultros, heb al mijn items gekregen en ben nu een lvl 36 Black Mage.

[afbeelding]
stoere mount!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:17

SilencerNL

No remorse

Heb je nou 2 gaten in je jurk gemaakt om je handen daar doorheen te steken? :D

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

SilencerNL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:57:
Heb je nou 2 gaten in je jurk gemaakt om je handen daar doorheen te steken? :D
das 'n priesterjurk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe kun je eigenlijk zien wanneer je een main quest opdracht aan het doen bent?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
die maken altijd gaten daar voor easy acces voor de koor knaapjes.....

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:12
Ik staq nu al 40 min in de wacht voor Sastasha een dungeon voor de main quest.
Alle side quests heb ik al gedaan in dat gebied, duurt echt lang nu.

Dan maar even beginnen met mijn 2e klas te levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Audione0 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:07:
Hoe kun je eigenlijk zien wanneer je een main quest opdracht aan het doen bent?
Check dit icoontje: Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/9475/t4gi.png
normale quests hebben niet zo'n 'wolkje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Raxious schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:45:

[afbeelding]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mijn subscriptie gaat pas over 14 vernieuwd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zojuist even mining geleerd maar als ik door een gebied heen loop kom ik echt weinig mining dingen tegen.. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimenl
  • Laatst online: 06-07-2017
welk gebied misschien staan er te hoog lvl resources mining laag level probeel ul'dah gate of the sultana daar vlakbij zijn low lvl mining nodes geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 10:32
Hoi allemaal ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe mmo.
Ik vond alleen degene voor realm reborn niet echt leuk deze was naar mijn mening onduidelijk en sloom.
Is dat bij deze anders?

EDIT: Ik heb WOW en GW2 gespeeld deze vond ik altijd heel leuk.
Maar zijn veel vna hetzelfde. Tevens vind ik de FF wereld echt tof. _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Mvandenberg91 op 27-08-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Mvandenberg91 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:59:
Hoi allemaal ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe mmo.
Ik vond alleen degene voor realm reborn niet echt leuk deze was naar mijn mening onduidelijk en sloom.
Is dat bij deze anders?

EDIT: Ik heb WOW en GW2 gespeeld deze vond ik altijd heel leuk.
Maar zijn veel vna hetzelfde. Tevens vind ik de FF wereld echt tof. _/-\o_
Persoonlijk hield ik niet van wow (komt vooral omdat ik geen zin had om low lvl te zijn waar iedereen zo'n beetje max was en de manier waar het verhaal werd verteld niet goed of niet leuk was in mijn mening.. GW2 is mij voor een tijdje prima bevallen snelle gameplay en alles. Maar dit ging mij na een tijdje ook vervelen (end lvl) FF past er een beetje tussen, mooier dan wow volgens mij iets minder mooi dan GW2. Stijl vindt ik persoonlijk alleen iets leuker. Verhaal is het best van alle 3. Max lvl geen idee hoe dat gaat zijn aangezien spel net uit is. Maar tot nu toe bevalt het prima. Moet wel zeggen dat alle MMO's veel op mekaar lijken... Dat hou je toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

CristianSchriev schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:14:
[...]

Persoonlijk hield ik niet van wow (komt vooral omdat ik geen zin had om low lvl te zijn waar iedereen zo'n beetje max was en de manier waar het verhaal werd verteld niet goed of niet leuk was in mijn mening.. GW2 is mij voor een tijdje prima bevallen snelle gameplay en alles. Maar dit ging mij na een tijdje ook vervelen (end lvl) FF past er een beetje tussen, mooier dan wow volgens mij iets minder mooi dan GW2. Stijl vindt ik persoonlijk alleen iets leuker. Verhaal is het best van alle 3. Max lvl geen idee hoe dat gaat zijn aangezien spel net uit is. Maar tot nu toe bevalt het prima. Moet wel zeggen dat alle MMO's veel op mekaar lijken... Dat hou je toch :)
Klopt! FF heeft goede verhalen, spel zelf is een combinatie van vele zaken uit Rift, WoW, GW2, etc. etc.
het spel is overall erg leuk en voor € 19 zou ik het wel weten, gewoon 30 daagjes proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Wat jij zegt van traagheid heb ik niet echt met deze versie. Ik denk dat je de allereerste versie bedoeld waar een heule tijd geleden ook beta voor was. Ik kon toen geen quest vinden, duurde lang om ergens te komen. Lijkt in dat opzicht wel een ander spel (maar misschien ligt het aan mij). En voor 20 euri kan je het gewoon proberen. :P

EDIT: En toen zat Moogle weer vol..

Ik heb de oplossing gevonden mocht je niet kunnen inloggen als de server full is! xD

YouTube: How to fix 1017 error (Server Full) in FFXIV ARR

[ Voor 26% gewijzigd door michaeltb op 27-08-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Waar is deze voor 20 euro te krijgen? Want dan ga k zo de client downloaden en spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

michaeltb schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:20:
Wat jij zegt van traagheid heb ik niet echt met deze versie. Ik denk dat je de allereerste versie bedoeld waar een heule tijd geleden ook beta voor was. Ik kon toen geen quest vinden, duurde lang om ergens te komen. Lijkt in dat opzicht wel een ander spel (maar misschien ligt het aan mij). En voor 20 euri kan je het gewoon proberen. :P

EDIT: En toen zat Moogle weer vol..

Ik heb de oplossing gevonden mocht je niet kunnen inloggen als de server full is! xD

YouTube: How to fix 1017 error (Server Full) in FFXIV ARR
LOL :D
Zit nu op dit moment ook met een 1017 op Shiva ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 11:48
Ik dacht zojuist even toch de looks van een poppetje aan te passen (je moet er per slot van rekening toch een lange tijd naar kijken). Geen goed idee.
Je mag / kunt geen poppetjes aanmaken op EU servers.
Dus of wachten of Japans leren ;-)

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Oke heb hem gekocht voor 25 euro.
Gelijk code binnen gekregen en ben hem nu aan het downloaden via de client.
Welke server raden jullie aan waar veel NL people zitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mvandenberg91 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:11:
Meeste zitten op Moogle. Maar dat is wel de drukste server dus veel geluk om daar op te komen en op te blijven.

ps.
Begint na een uur error 1017 toch wel een lichtelijke vorm van saai te worden... wat is er in godsnaam mis met een que.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

The world is currently full.

Ja, dat weten we, het groeit aardig dicht. Maar wat heeft dat te maken met het feit dat ik een potje wil gamen na gewerkt te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 11:48
er is geen queue... alle EU servers zitten vol en er wordt niemand meer toegelaten.
Dus als er een plek vrijkomt mag er eentje weer naar binnen.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Een maatje wil hem ook kopen en de code direct ontvangen, waar heb je hem gekocht? SE zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Ngangatar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:15:
[...]

Een maatje wil hem ook kopen en de code direct ontvangen, waar heb je hem gekocht? SE zelf?
http://www.gamecardwinkel...ntasy-XIV:-A-Realm-Reborn
Hier is de link 25 euro. Dus Moogle lijkt me leuk maar las ik hoor dat je niet kan inloggen op deze server. |:(
Ngangatar laat even weten waar jullie spelen kunnen we samen beginnen O-)

EDIT: Iemand nog tips voor een beginner? Ben wel een beetje van de tanks maar doen deze nog wat damage? Of is er een leuk alternatief? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Mvandenberg91 op 27-08-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:33
Kronos1979 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:46:
Ik dacht zojuist even toch de looks van een poppetje aan te passen (je moet er per slot van rekening toch een lange tijd naar kijken). Geen goed idee.
Je mag / kunt geen poppetjes aanmaken op EU servers.
Dus of wachten of Japans leren ;-)
Op JP servers zitten zat Engelsprekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mvandenberg91 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:18:
[...]

http://www.gamecardwinkel...ntasy-XIV:-A-Realm-Reborn
Hier is de link 25 euro. Dus Moogle lijkt me leuk maar las ik hoor dat je niet kan inloggen op deze server. |:(
Ngangatar laat even weten waar jullie spelen kunnen we samen beginnen O-)

EDIT: Iemand nog tips voor een beginner? Ben wel een beetje van de tanks maar doen deze nog wat damage? Of is er een leuk alternatief? 8)7
Bedankt, ik stuur hem door.

Ikzelf speel ook op Moogle sinds de Beta, sorry :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Moogle is echt super vol.. zit zelf met best wel een redelijke groep Nederlanders op Phoenix nu.... En daar zijn echt genoeg Nederlanders te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker dan, sta je 20 minuten in de que om vervolgens er alsnog uitgeknikkerd te worden met een 1017 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Brummetje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:23:
[...]

Moogle is echt super vol.. zit zelf met best wel een redelijke groep Nederlanders op Phoenix nu.... En daar zijn echt genoeg Nederlanders te vinden :)
Phoenix is ook dicht, alleen Coeurl is te kiezen atm (NA server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Anoniem: 403231 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:32:
Lekker dan, sta je 20 minuten in de que om vervolgens er alsnog uitgeknikkerd te worden met een 1017 :X
Ik zat er in, veranderde van visser naar Archer en poof, client crash.

World full :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Nergens last van al 2 dagen. Gister nog een klein beetje de 1017 nu helemaal niets meer :) (Odin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

CristianSchriev schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:40:
Nergens last van al 2 dagen. Gister nog een klein beetje de 1017 nu helemaal niets meer :) (Odin)
Op dit moment kan je maar op 1 NA server een nieuw char aanmaken, de rest is dicht. Japan buiten beschouwing gelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 27-08-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ngangatar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:33:
[...]

Phoenix is ook dicht, alleen Coeurl is te kiezen atm (NA server).
Het probleem met de servers is dat, wanneer het heel druk is, de servers op slot gaan. Gisterenavond kon ik rond de klok van 2230 pas chars. maken op Phoenix. alles daarvoor was niet mogelijk. Ik denk dat hetzelfde voor Moogle geldt.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dawn schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:47:
[...]

Het probleem met de servers is dat, wanneer het heel druk is, de servers op slot gaan. Gisterenavond kon ik rond de klok van 2230 pas chars. maken op Phoenix. alles daarvoor was niet mogelijk. Ik denk dat hetzelfde voor Moogle geldt.
Ik geloof je direct en kan me er niet druk om maken :). Heb alleen de hoop dat mijn maatje me kan joinen snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Pfff, denk dat ik eindelijk door heb wat ik ga doen.
Ikzelf speel hoofdzakelijk op de PC, mijn vrouw speelt het liefste op de PS3 en kan toch erbij nog op de pc spelen want ze heeft de CE van v1.0.

Zij mag op haar account de PS3 CE installeren, dan wellicht krijg ik ooit als ik echt op de PS3 wil spelen van haar een PS3 versie.

Alleen klopt het dat die early access/pre order items niet in je account weergegeven worden bij management. Want ik zie wel alle andere meuk die ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:05
Heeft iemand een idee waar ik main quests krijg nadat ik de "Gridanian Envoy" quest heb gedaan? Ik ben nu level 22 maar ik heb zo'n gevoel dat ik wat mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 12:03
Waarom begrijpen die MMO bouwers nou niet dat je je shit voor elkaar moet hebben op launch?

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Login roulette starts...
...so we meet again Error 1017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Dawn schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:20:
Login roulette starts...
...so we meet again Error 1017
Client afsluiten en opnieuw werkte hier in 1 keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Brummetje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:23:
[...]

Client afsluiten en opnieuw werkte hier in 1 keer :P
Pas een keer of 5 gedaan intussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 14:58
Goh het werkt nog niet... Sinds early launch nog geen 10 min kunnen spelen

iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

er is wel hoop...
2013/08/27 14:03 Regarding Congestion in Japan Data Center Worlds (Aug. 27)

Thank you very much for playing FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn.

Currently, an extremely high number of players are enjoying the game. Should the number of players continue to increase at the current pace, there is the possibility that our expectations and server capacity will be greatly surpassed. Therefore, in order to maintain a stable gameplay environment, we are implementing login and character creation restrictions.

In order to be able to welcome a drastically greater number of players, we are starting as early as this week with preparations to increase our facilities, to be ready by early next week. Until that time, we will be continuing to implement these restrictions as required, and we ask for your understanding and patience.

We sincerely apologize for the inconvenience, and once again thank you for your understanding and cooperation in this matter.
Nu alleen hopen dat ze het ook voor de NA/EU doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
strifejahh schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:26:
Goh het werkt nog niet... Sinds early launch nog geen 10 min kunnen spelen
Nou sorry hoor maar dat snap ik niet ;) Ik heb al flink wat uren kunnen spelen zonder crashes. Wel 1017 gehad maar dat overleeft iedereen ook wel. Dus overdrijven is ook een vak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
Niks overdrijven. Krijg constant 1017 zal iets meer dan 10 min zijn maar totaal nog geen uur.

Ben ondertussen al weer 2 uur bezig om erin te komen. Als ik eindelijk in een queue kom is het na 2 a 3 min weer error 1017

[ Voor 40% gewijzigd door strifejahh op 27-08-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Wat is eigenlijk het eerste dat je zou moeten doen. In heb nog geen professions op level 8. Ook nog geannoteerde wat de stats allemaal doen. Ben een Archer en volg gewoon wat questjes. Zat dat er een een soort "event" is. Wat kan je daarmee winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

ik ben al sinds een uurtje of 3, 4 ingelogd en log simpelweg niet meer uit, je hebt geen AFK kick. mogelijk tip, dus gebruik 't!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:40
jaydenjarno schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:50:
Wat is eigenlijk het eerste dat je zou moeten doen. In heb nog geen professions op level 8. Ook nog geannoteerde wat de stats allemaal doen. Ben een Archer en volg gewoon wat questjes. Zat dat er een een soort "event" is. Wat kan je daarmee winnen?
Event als in Fate? Fates zijn random "events" waarbij je een berg mobs moet doden, liefst met z'n allen in die buurt. Het is easy exp en gil.

En het eerste wat je moet doen.. je hometown beetje verkennen en alle teleports in de stad bemachtigen zodat je je niet het leplazerus huppelt ;) (geld voor elke stad wel).

Een Cnj levellen ter ondersteuning werkt ook wel, kun je op jezelf protect casten (nadat je je lvl10 main job quest hebt gedaan). En verder, doe waar je zin in hebt, je kan elke job doen op 1 char.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
aha. die "fate"dingen ja. beetje een soort "rift" .was op 1 gestuit maar die waren iets te sterk. heb moeten rennen voor mn leven.

vanaf welk level kan je een echte profession doen? dus craften etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
lvl 1o

edit, was nulletje vergeten. Na je lvl 10 job quest dus

[ Voor 85% gewijzigd door Poekie McPurrr op 27-08-2013 21:07 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
hoe begin je dit dan? kon niet zo snel vinden waar je en profession moest "leren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
jaydenjarno schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:05:
hoe begin je dit dan? kon niet zo snel vinden waar je en profession moest "leren"
na je lvl 10 job quest unlocken de andere jobs, en de craft/gather jobs. Was nulletje vergeten.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
o aha vandaar :D. dus eerst tot level 10 spelen en dan kom ik ze wel tegen. thanx.

eerst maar zien of ik op een server ga komen vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
Ja. Ben er klaar mee voor deze week. 2.5 uur geprobeerd in te loggen. of 1017 of een queue en naar een paar minuten 1017. Kijk volgende week wel of het eindelijk een keer fatsoendelijk te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
ik probeer het net een paar minuten. nu op phoenix ingelogged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Oke ga nu char aanmaken :P
Nog tips? Of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Wat houdt spiritbond in trouwens? Kreeg net de melding: Spiritbond with (item x) is complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Mvandenberg91 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:20:
Oke ga nu char aanmaken :P
Nog tips? Of dingen waar ik rekening mee moet houden?
Kies wat jij leuk vind om te spelen. Welk ras je leuk vind enz.. En welke skill je altijd leuk vind om te doen. Je kunt altijd veranderen natuurlijk later in game maar begin met wat je graag doet! En misschien met wat je wilt doen later in advanced skills (of hoe het ook heet).. dan komt het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535415

Sanny_83 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:22:
Wat houdt spiritbond in trouwens? Kreeg net de melding: Spiritbond with (item x) is complete
Is dat niet hetzelfde als soulbound? Dat een item alleen door jou gedragen (equipped) kan worden en zich aan jou hecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Anoniem: 535415 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:24:
[...]

Is dat niet hetzelfde als soulbound? Dat een item alleen door jou gedragen (equipped) kan worden en zich aan jou hecht?
Ik heb het even opgezocht:

Spiritbond

Spiritbond is gained with a piece of gear as you accumulate Experience Points while wearing it. When spiritbond with a piece of gear reaches 100%, you can convert it into materia if it is convertible and you possess a Materia Assimilator. Note that not all gear will covert into all types of materia, nor all levels. Only gear over level 20 will convert into level 2 materia, and only gear over level 40 will convert into level 3 or 4 materia.

Ik moet echt nog zo veel uitzoeken, weet volgens mij de helft nog niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sanny_83 op 27-08-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535415

Totaal wat anders dus. Lijkt op disenchanting van gear zoals ik dat in WoW ken als ik het goed begrijp. Alleen hier kan iedereen het blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Wat is patron deity?

EDIT: Oke geen char op moogle aan te maken :X

[ Voor 55% gewijzigd door Mvandenberg91 op 27-08-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
strifejahh schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:17:
Ja. Ben er klaar mee voor deze week. 2.5 uur geprobeerd in te loggen. of 1017 of een queue en naar een paar minuten 1017. Kijk volgende week wel of het eindelijk een keer fatsoendelijk te spelen is.
Sorry hoor maar ik ben een beetje klaar met je "het werkt allemaal niet" posts, het voegt gewoon niks toe aan het topic tenzij je zelf dingen gaat proberen op te lossen want je bent zo te zien de enige met deze problemen.
Mvandenberg91 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:51:
Wat is patron deity?

EDIT: Oke geen char op moogle aan te maken :X
Nope, dat heb ik ook nog steeds :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Verderf op 27-08-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verderf schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:13:
[...]

Sorry hoor maar ik ben een beetje klaar met je "het werkt allemaal niet" posts, het voegt gewoon niks toe aan het topic tenzij je zelf dingen gaat proberen op te lossen want je bent zo te zien de enige met deze problemen.
Eens! Mensen moeten het ook maar eens leren dat met release/launch niet alles soepel werkt en dat dit altijd even tijd nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
[...]

[...]

Weet iemand waar ik wat info over het verhaal voor Realm reborn kan vinden?
Als ik toch moet wachten O-) Tevens kan ik op geen één server een ventje maken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 16:01

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

[...]

[...]

Ik heb hooguit 3-4 uurtjes kunnen spelen tot nu toe (Early Acces). Kom je thuis en ga je inloggen en dan krijgt je die 1017 gezeur dag in dag uit. Maar goed dat kan juist een positief iets zijn voor dit spel, ik hoop dat ze wel hun zaak voor elkaar krijgen. Zo niet dan zul je kortste keren berichten voorbij komen dat de servers leeg lopen

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 22:22
heb al 4 dagen geen problemen gehad ben nu lvl 43 scholar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Betekend in ieder geval dat de game populairder is dan ze verwacht hadden, wat ik persoonlijk als een positief iets zie.

MMO's op launch zijn altijd druk, financieel gezien is het vaak helemaal niet handig om voor de launch extra servers in te zetten als je ze een week of 2 later weer kan afschepen omdat iedereen die gratis speelt dan alweer gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
[...]

[...]

Er zijn zoveel posts die niks toevoegen hier die van jou is er een van.

En denk je nou echt dat ik niet heb gekeken of het aan mijn pc/internet zou liggen. er zijn een paar 100 (mischien wel meer) andere met exact hetzelfde probleem. Dit ligt niet bij mij dit probleem ligt bij square

[ Voor 18% gewijzigd door strifejahh op 27-08-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Verderf schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:27:
Betekend in ieder geval dat de game populairder is dan ze verwacht hadden, wat ik persoonlijk als een positief iets zie.

MMO's op launch zijn altijd druk, financieel gezien is het vaak helemaal niet handig om voor de launch extra servers in te zetten als je ze een week of 2 later weer kan afschepen omdat iedereen die gratis speelt dan alweer gestopt is.
Ben ik het volkomen mee eens, maar het rotte is mensen betalen geld om te kunnen spelen.
Dan mag je toch wel een klein beetje verwachten dat je op zijn minst een char mag aanmaken.
Mocht dit natuurlijk nog lang door gaan dan hebben mensen straks 30 dagen spelen waarvan ze er 3 kunnen spelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
strifejahh schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:28:
[...]

Er zijn zoveel posts die niks toevoegen hier die van jou is er een van.

En denk je nou echt dat ik niet heb gekeken of het aan mijn pc/internet zou liggen. er zijn een paar 100 (mischien wel meer) andere met exact hetzelfde probleem. Dit ligt niet bij mij dit probleem ligt bij square
Het probleem zit hem in het feit dat je jezelf blijft herhalen. Sorry, maar het is gewoon vervelend als iemand constant hetzelfde blijft roepen.

Ontopic:
Lijkt erop dat momenteel alle servers vol zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 16:01

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Mvandenberg91 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:32:
[...]

Ben ik het volkomen mee eens, maar het rotte is mensen betalen geld om te kunnen spelen.
Dan mag je toch wel een klein beetje verwachten dat je op zijn minst een char mag aanmaken.
Mocht dit natuurlijk nog lang door gaan dan hebben mensen straks 30 dagen spelen waarvan ze er 3 kunnen spelen |:(
Dit was ook voornamelijk de reden waarom 1.0 hard faalde, ze kregen hun zaken niet voor elkaar. Elke keer maar blijven compenseren met extra dagen. Het spel zit nu wel iets beter in elkaar maar met deze technisch storing gaan ze wel weer bergafwaarts.

We mogen best hard klagen, want ook al is officieel vandaag de (Launch) maar je moet wel realiseren dat ze hiervoor ( Beta Phase 4 + Early Acces ) hebben gehad en zouden ze wel nu hun zaken goed voor elkaar hebben. Vandaag ook een bericht gelezen dat ze van de week hun servers gaan uitbreiden dus allemaal nog even afwachten

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
Ja. Ik heb wel 3 hele posts in dit topic over dat ik er niet in kan wow wat een herhalingen. Maar goed ik ga hier niet verder mee word toch alleen maar gezeik zullen we maar weer ontopiic gaan.

Kan er eindelijk in dus spelen maar.

[ Voor 10% gewijzigd door strifejahh op 27-08-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Chibi2k schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:40:
[...]

Dit was ook voornamelijk de reden waarom 1.0 hard faalde, ze kregen hun zaken niet voor elkaar. Elke keer maar blijven compenseren met extra dagen. Het spel zit nu wel iets beter in elkaar maar met deze technisch storing gaan ze wel weer bergafwaarts.

We mogen best hard klagen, want ook al is officieel vandaag de (Launch) maar je moet wel realiseren dat ze hiervoor ( Beta Phase 4 + Early Acces ) hebben gehad en zouden ze wel nu hun zaken goed voor elkaar hebben. Vandaag ook een bericht gelezen dat ze van de week hun servers gaan uitbreiden dus allemaal nog even afwachten
Het is elke MMO hetzelfde verhaal, ik ken echt geen enkele mmo die dit soort "gezeik" niet heeft gehad bij launch.

het blijft lastig om een launch te simuleren want je zal tijdens de beta nooit zoveel gebruikers tegelijk hebben als bij een launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
[...]

Nou ja niet helemaal... ook ik kan er momenteel niet in, server list wordt niet gevonden. Maar ik heb vooraf gezegd niet te gaan klagen, en zal dat dus ook niet doen. Bovendien heb ik de afgelopen 2 dagen genoeg kunnen spelen om eea eens te evalueren:

Inmiddels heb ik een level 18 Thaumaturge (inderdaad, geen hoog level nog) en ik ben _blij_ dat dit voor mij een game is die ik casual kan spelen. Sure, gister toch wel een uurtje of 6 gespeeld bij elkaar, maar vandaag kon ik het spel moeiteloos opzij leggen om thuis wat op te ruimen en hard te gaan lopen. Ik zie hierin dan ook niet een spel waar ik net zo verslaafd aan ga raken als WoW. Is dat erg? Nee... die tijd heb ik wel gehad, maar FFXIV is wel het eerste spel wat ongeveer net zo lekker wegspeelt en nog belangrijker: de sfeer evenaart en soms zelfs overtreft.

Ik ben wel lichtelijk bevooroordeeld, ik heb ooit bij m'n toenmalige gameshop een geimporteerde PSX gekocht speciaal om FF VII te kunnen spelen. Jawel... een Amerikaanse, omdat ie daar 2 maandjes eerder op de markt kwam 8)7
Maar de menu's, de tekstwolken, de cursors, het tekenstijltje, materia, etc, etc. Alles doet me daaraan terugdenken en dat is toch best wel heel erg fijn.
Het feit ook dat je met 1 single character alle classes kan masteren vind ik ook wel leuk. Het geeft toch een extra dimensie aan JOUW character en de ontwikkeling daarvan. Of ik het ooit ga halen is een 2e, maar het is wel erg leuk in elkaar gezet.

Het enige wat ik storend, of eigenlijk minder prettig, vindt is dat je geen fatsoenlijke map hebt imho. Het is soms niet helemaal duidelijk waar je nou precies heen moet. En een "TomTom" heb je ook niet bepaald, dus soms is het ff zoeken waar je nu precies heen moet. Maar goed zal misschien een kwestie van wennen zijn.

Vanmiddag mijn eerste dungeon gedaan overigens, was lache. Prima team, leuke bosses, mooie omgeving...

Op naar de volgende 18 levels :)

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1 ... 20 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet