Verderf schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:13:
[...]
Sorry hoor maar ik ben een beetje klaar met je "het werkt allemaal niet" posts, het voegt gewoon niks toe aan het topic tenzij je zelf dingen gaat proberen op te lossen want je bent zo te zien de enige met deze problemen.
Nou ja niet helemaal... ook ik kan er momenteel niet in, server list wordt niet gevonden. Maar ik heb vooraf gezegd niet te gaan klagen, en zal dat dus ook niet doen. Bovendien heb ik de afgelopen 2 dagen genoeg kunnen spelen om eea eens te evalueren:
Inmiddels heb ik een level 18 Thaumaturge (inderdaad, geen hoog level nog) en ik ben _blij_ dat dit voor mij een game is die ik casual kan spelen. Sure, gister toch wel een uurtje of 6 gespeeld bij elkaar, maar vandaag kon ik het spel moeiteloos opzij leggen om thuis wat op te ruimen en hard te gaan lopen. Ik zie hierin dan ook niet een spel waar ik net zo verslaafd aan ga raken als WoW. Is dat erg? Nee... die tijd heb
ik wel gehad, maar FFXIV is wel het eerste spel wat ongeveer net zo lekker wegspeelt en nog belangrijker: de sfeer evenaart en soms zelfs overtreft.
Ik ben wel lichtelijk bevooroordeeld, ik heb ooit bij m'n toenmalige gameshop een geimporteerde PSX gekocht speciaal om FF VII te kunnen spelen. Jawel... een Amerikaanse, omdat ie daar 2 maandjes eerder op de markt kwam
Maar de menu's, de tekstwolken, de cursors, het tekenstijltje, materia, etc, etc. Alles doet me daaraan terugdenken en dat is toch best wel heel erg fijn.
Het feit ook dat je met 1 single character alle classes kan masteren vind ik ook wel leuk. Het geeft toch een extra dimensie aan JOUW character en de ontwikkeling daarvan. Of ik het ooit ga halen is een 2e, maar het is wel erg leuk in elkaar gezet.
Het enige wat ik storend, of eigenlijk minder prettig, vindt is dat je geen fatsoenlijke map hebt imho. Het is soms niet helemaal duidelijk waar je nou precies heen moet. En een "TomTom" heb je ook niet bepaald, dus soms is het ff zoeken waar je nu precies heen moet. Maar goed zal misschien een kwestie van wennen zijn.
Vanmiddag mijn eerste dungeon gedaan overigens, was lache. Prima team, leuke bosses, mooie omgeving...
Op naar de volgende 18 levels