Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04 22:53

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Oh? Dat is wel apart :p

Zelf net even getest en ja hoor. Mijn score is bijna 3x zo hoog.

Eerste run niet in background
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/930465e2f995c8e7fad28c2ece698476.png

Tweede run wel in background
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/c9bbe9c2ee803d30c2aa272309a4640a.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door MarluXiaXl op 06-08-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 14:01

Dawn

..Sworn to the Dark..

valt eigenlijk best wel mee, omdat op de achtergrond de beelden niet gerendered hoeven te worden op een resolutie die is ingesteld maar op een 'virtueel' beeldscherm waardoor je dus meer frames kan renderen dan dat je zou moeten doen :)

Enfin, na al dat benchmark geleuter...
dit zal mijn character gaan worden:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17455696/FFXIV/ffxiv%202013-08-06%2022-39-29-34.png

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
SLI off:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3828392/gtx960slioff.png
SLI on:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3828392/gtx960slion.png

Onmogelijk dat een 2x 670 een 23k kan halen, kan alleen maar de CTRL+ALT+DEL cheat zijn:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3828392/gtx960slionctrlaltdel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

@Phoenix_the_II;
is idd een score die op de achtergrond gehaald is zonder dat de benchmark zelf in beeld was.

EDIT:
ook vreemd dat een GTX690 meer punten haald dat 2x een losse 680 O_o

oh well, de game loopt lekker, dus who cares :D

[ Voor 37% gewijzigd door Dawn op 06-08-2013 22:49 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Dawn schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:41:
[...]

valt eigenlijk best wel mee, omdat op de achtergrond de beelden niet gerendered hoeven te worden op een resolutie die is ingesteld maar op een 'virtueel' beeldscherm waardoor je dus meer frames kan renderen dan dat je zou moeten doen :)

Enfin, na al dat benchmark geleuter...
dit zal mijn character gaan worden:

[afbeelding]
Weer wat geleerd :)

En die dame ziet eruit alsof ze wel wat kan hebben. Leuk om te zien die verschillende aanpakken. Mijn Elezen ziet er namelijk zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/c93434312ad855b5aff371411a485aad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 18:40
Ben benieuwd wat er nog verbeterd kan worden door reg-edits (voor de pc-spelers) om het nog mooier te krijgen zonder performance te verliezen. Reg-edits zoals bij FFxi.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MarluXiaXl schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:50:
[...]

Weer wat geleerd :)

En die dame ziet eruit alsof ze wel wat kan hebben. Leuk om te zien die verschillende aanpakken. Mijn Elezen ziet er namelijk zo uit:
[afbeelding]
Dan post ik mijn Elezen ook maar even, toch weer heel iets anders qua looks...
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/1a0b8ccbba503ecad8503955bc8ba628.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Viggen op 06-08-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 15:21
Genoeg Elezen voor vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-04 17:19
doet mijn oude pc het toch nog goed
Afbeeldingslocatie: http://sirmarkus.hopto.org/screenshots/ffscore.jpg

niets geen background run.
1 x 670 en de cpu draait op 3.6GHz

@phoenix, welke CPU heb jij? 000?

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Gaaf joh die elzen!
Begrijp niet zo goed waarom iemand zijn benchmark score zou willen cheaten, mij boeit het niets dat die hoger is en uiteindelijk speelt diegene het spel met de werkelijke score dus....
Beetje raar gedrag eigenlijk (pubers...?) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 20:05
Dawn schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:05:
gevonden, background test yields 2x (of meer) de normale results. net ook een volledige run op de achtergrond gedaan en zit aan zga 23k punten.
Hmm, odd, ik zit te bedenken, volgens mij heb ik alleen mijn scherm uitgedrukt omdat m'n vriendin zat te klagen over de flikkerende beelden (in het donker ^^)

Ik meende dat dat geen effect had, kennelijk dus wel.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 16:01

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Ik krijg die benchmark client maar niet te pakken, is ie net klaar met downloaden geeft Chrome aan Mislukt - Netwerkfout. Ligt het dan alleen aan mij of hebben meerdere mensen dat

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Chibi2k schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:48:
Ik krijg die benchmark client maar niet te pakken, is ie net klaar met downloaden geeft Chrome aan Mislukt - Netwerkfout. Ligt het dan alleen aan mij of hebben meerdere mensen dat
Niet gehad, en tot nu toe ook niemand tegen gekomen die dat probleem had.
En voor de mensen die snel iets willen lezen om de basics van FF XIV ARR te leren geef ik jullie deze website: http://accomp.me/ffxiv/ff...ting-started-guide/#races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 16:01

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

MarluXiaXl schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:51:
[...]

En voor de mensen die snel iets willen lezen om de basics van FF XIV ARR te leren geef ik jullie deze website: http://accomp.me/ffxiv/ff...ting-started-guide/#races
Middels opgelost met IE browser 8)7, super tof bedankt voor die linkje.

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
MarluXiaXl schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:51:
[...]

Oh dat linkje ga ik vertalen & in OP zetten :P, heb niet zoveel tijd om de OP stuff te doen, maar met dit gaat dat al een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Geen probleem :) Ik houd regelmatig de reddit voor FF XIV in de gaten en daar posten mensen dit soort links, super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Dawn schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:17:
[...]

Wat was het nu; je blaast even je score 2x over de kop :p
had je je NVidia settings ook aangepast oid?
Was vergeten dat V-Sync aanstond, gedurende de hele benchmark werdt er dus nooit meer dan 60 FPS gerenderd. 8)7

En mijn "cheated" score gewoon voor de nieuwsgierigheid. :P
Best wel cool dat ik Titans heb met 4GB... zeker special limited editions ;)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/wasxw0.png

ps.
Is al bekend of Arcanist ook in P4 speelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Het was niet mijn bedoeling om te cheaten of iets dergelijke.. Nu met scherm aan scoor ik 11100 (max, 1920x1080, full screen)
Is volgens mij wat reëler ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Arc is er in p4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Nice, Arc wil ik al zo lang uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ik ga er zeker ook mee starten, ziet er zo tof uit!
Vandaag de live letter jongens, spannend!! ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Nightcrowy op 08-08-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 13:22
ARC = Archer
ACN = Arcanist

Maar Arcanist is er inderdaad in P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452768

Nieuw op dit forum, dus sorry als ik wat vragen stel die al vaker gesteld zijn.... :)

-Is het nog mogelijk mezelf aan te melden voor de volgende bèta test?? (nog niet aan eerdere meegedaan)

-Waar hebben jullie het spel gepreorderd? (ik zit te denken aan gamecardwinkel i.v.m. de prijs, maar ik ben niet bekend met deze webshop.)

-Ik las net het een en ander over een mededeling vandaag. Is daar een tijd voor bekend?

-Zijn er buiten de kosten van het spel zelf nog maandelijkse kosten? En krijg je bij het spel gelijk toegang voor een x aantal dagen? (of los een kaart of iets erbij kopen?)

Bedankt voor de antwoorden vast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Woops ACN inderdaad :p

Het is nog niet mogelijk om je aan te melden voor de volgende tevens laatste beta test. Daar is zometeen de live letter ( de mededeling ) voor. Die mededeling wordt hier live gestreamed en vertaald:
Stream: http://www.twitch.tv/finalfantasyxiv
vertaling: http://www.twitch.tv/reinheartv

Ik heb het spel al een tijdje geleden gekocht bij Square Enix webshop, gewoon de standaard editie. Hier krijg je 30 dagen bij en daarna moet je 12,99 dollar per maand neerleggen.

En geen probleem hoor, de OP is nog niet af dus het is je vergeven :p

[ Voor 5% gewijzigd door MarluXiaXl op 08-08-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm had misschien toch even een spoed cursusje Japans er tegenaan moeten gooien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Zo ja als we dit eventjes in een paar dagen hadden geleerd was dit duidelijker over gekomen denk ik haha....
Maar die Reinhart doet fantastisch werk hoor!!
Wat is Chrome eigenlijk irri als je twee venster tegelijk wilt volgen gaat dat helemaal niet.... grrrr.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Beta P4 kun je pas voor inschrijven als deze daadwerkelijk is gestart, vandaag wordt de datum hiervoor bekent gemaakt via de live letter zoals je op deze pagina al hebt kunnen lezen.

Ik adviseer je om het spel gewoon op de square enix site te kopen, dit vanweg de grote verwarring die bij leveranciers bestaat over hoe en wat met de codes e.d.

Kan je de tijd niet exact geven omdat ik dacht dat het 13.00 zou zijn maar dit bleek alweer een test te zijn dus nu weet ik het niet meer boehoe....

Je krijgt een maand speeltijd als je de game nu koopt en kies je voor de digitale collectors edition dan krijg je 4 items ingame erbij welke via codes gemaild worden geloof ik bij aanvang van de game.
Dit is allemaal terug te lezen op hun site.

Verder kun je veel info al terug vinden op de vorige pagina's van dit forum, lees het eens rustig door zou ik willen adviseren.... ;)
Staan ook handige links van youtube bij over de lore de classes en jobs etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 20:49
En ze zijn zojuist live gegaan
http://t.co/QVVtjhmlwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
he jammer, wordt geblocked hier op werk :P
Heb ik nog iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
LMFAO @ ffxiv beta forums. Ze zijn zojuist geexplodeerd in total rage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Omdat ze later pas de pre-order codes geven?

@Sir_Markus Het belangrijkste is dat beta phase 4 op 17 augustus ( 16 augustus als je mee deed aan beta phase 3 ) begint en dat pre-order codes later via hun wordt gegeven. Verder hebben ze een world transfer service en wat meer informatie over gear en pets gegeven. En een leuke demo. Nu laten ze zien dat ze een app hebben waar je op kan inloggen en char stats kan bekijken + een database van items e.d.

Edit: ooh omdat de early acces dates bekend zijn en sommige mensen dus 2x FFXIV hebben gekocht alleen voor de early acces code. Tja, dat is gewoon gokken

[ Voor 19% gewijzigd door MarluXiaXl op 08-08-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Ok, nu zijn zelfs de forums helemaal kapot, krijg geen reactie van de forum webservert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar mensen zich druk over kunnen maken...
Lekker boeiend dat het maar 3 dagen P4 is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
ha die rage kan ik wel begrijpen ja. (forums ook geblocked grr) Ik krijg via via al wat dingen binnen over slechts 3 dagen open beta en maar 3 dagen early acces in plaats van de week die belooft (?) was.

Ik zou toch graag willen zien dat developers de term "Open-Beta" niet gebruiken voor iets wat duidelijk een demo/free trail is. Want echt stress testen van servers wordt lastig in 3 dagen. Stel ze knallen er allemaal een voor een uit en de oorzaak is niet zo makkelijk op te lossen. Ben je al weer een dag of 2 verder, en dan maar hopen dat het op de release date maar goed gaat. Helemaal omdat BP4 in het weekend is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

"The final date for the last phase of the beta-test to begin will be August 16th. The early-access window granted to players that pre-order the game from sites like Amazon or the official Square Enix Store, will take place from Aug 24-26."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Markus schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:14:
ha die rage kan ik wel begrijpen ja. (forums ook geblocked grr) Ik krijg via via al wat dingen binnen over slechts 3 dagen open beta en maar 3 dagen early acces in plaats van de week die belooft (?) was.

Ik zou toch graag willen zien dat developers de term "Open-Beta" niet gebruiken voor iets wat duidelijk een demo/free trail is. Want echt stress testen van servers wordt lastig in 3 dagen. Stel ze knallen er allemaal een voor een uit en de oorzaak is niet zo makkelijk op te lossen. Ben je al weer een dag of 2 verder, en dan maar hopen dat het op de release date maar goed gaat. Helemaal omdat BP4 in het weekend is :P
Zover ik weet en heb gehoord is het nooit officieel beloofd dat het een week of meer zou zijn.

Wordt trouwens ook gewoon gezegd in het interview dat P4 als een "free trial" achtig iets gezien moet worden.

Vind het ergens ook wel humor dat mensen zich zo verschrikkelijk druk over kunnen maken en met de meest slechte excuses komen om te verantwoorden waarom hun vinden dat ze nog 2 weken extra gratis moeten kunnen spelen. Schijnbaar zijn niet alleen de Nederlanders gierig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Eerst maar eens de beta spelen voordat ik hem aanschaf ;-) Volgens mij was het toch ook zoiets van 10€/maand ? (Startpost anyone ? ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
12,99 dollar per maand, weet niet of ze dat direct vertalen naar euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
vandaar ook die ?, want ik wist het niet zeker. Ik denk dat ik erg gewoon vanuit was gegaan, omdat ik verteld was door de site waar ik besteld had verteld dat ik de key een week voor de release zou krijgen.

Wel grappig dat ze zelf zeggen dat de open beta een free trail is >.< noem het dan ook zo en laat dat beta weg.
Gierigheid is niet alleen een Nederlands trekje, vooral als mensen iets gratis kunnen krijgen. Dan worden ze snel boos als het gratis op is of minder dan verwacht. Merkte het van de week op me werk. gratis boekjes waren op, had scheldpartijen tot gevolg door klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:04
MarluXiaXl schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:11:
12,99 dollar per maand, weet niet of ze dat direct vertalen naar euro's.
Doen ze voor de verandering eens niet, "helaas" wel voor Legacy spelers (maar bespaar je nog steeds een beetje geld tov de andere euro abo's).

Hier een overzichtje van de subscriptions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ga zo eens even genieten van alle mooie kanten van de mens op reddit haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66862

Anoniem: 452768 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:36:
Nieuw op dit forum, dus sorry als ik wat vragen stel die al vaker gesteld zijn.... :)

-Is het nog mogelijk mezelf aan te melden voor de volgende bèta test?? (nog niet aan eerdere meegedaan)

-Waar hebben jullie het spel gepreorderd? (ik zit te denken aan gamecardwinkel i.v.m. de prijs, maar ik ben niet bekend met deze webshop.)

-Ik las net het een en ander over een mededeling vandaag. Is daar een tijd voor bekend?

-Zijn er buiten de kosten van het spel zelf nog maandelijkse kosten? En krijg je bij het spel gelijk toegang voor een x aantal dagen? (of los een kaart of iets erbij kopen?)

Bedankt voor de antwoorden vast!!
Ik heb het spel ook hier besteld. Je krijgt hier ook de Early Access keys.

Heb zelf goede ervaringen met deze winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Same here, het is net alsof ik weer klein ben en dat het nog 1 week is tot Sinterklaas xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Heb het gevoel dat we al een maand verder zijn sinds p3 pfff. Nog een weekje mrhappy kijken haha :)
Geloof dat ik door al zijn filmpjes heen ben, iemand nog een leuke tip voor site of youtube etc...?? :P

[ Voor 34% gewijzigd door Nightcrowy op 08-08-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Balen joh, zit nu uit pure ellende maar ff war thunder te spelen. Alle f2p mmo's al geprobeerd en er weer afgegooid, echt zo irri dat pay to win systeem in de meeste mmo's tegenwoordig hoor. Wie had daar om gevraagd ook alweer, niet de gamers zelf toch mag ik hopen?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Hm, ik had de avond al gepland om Final Fantasy XIV te gaan spelen. Helaas, nog een weekje wachten...
Kan ik eindelijk Arcanist proberen.

Kan iemand verifiëren of het volgende verhaal klopt?
Ik heb te horen gekregen dat wanneer je een 90-dagen subscription koopt (€30,-), je ook leuke goodies krijgt waaronder een mount, een non-combat pet en wat outfits. Is dit waar? En zoja, geld dit dan alleen voor Legacy spelers, of ook voor de anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
ja dat klopt inderdaad behalve het stukje legacy, dat is niet aan de orde namelijk meer, dus iedereen krijgt dit bij een subscription van 90 dagen. Bij iedere vorm van subscription zitten goodies en des te meer tijd je koopt des te meer goodies je krijgt, zo simpel kan het leven zijn haha....
Zal nu nog even kijken naar een link voor deze goodies e.d.
Oh en als je gametime in bulk koopt krijg je alle goodies. :P

Ik had me ook al ernstig verheugd op het starten haha kan ook niet wachten om mijn arcanist op te pakken, ga hem gelijk naar lvl 20 knallen zodat ik alles unlock op hem en dan de cnj naar 15 en dan weer verder op mijn acn naar de 30 toe, heerlijkheid!!!!

Zo linkje (plaatje) gevonden op reddit:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/34e25b007d8dc7a6b2aba01f9ac99c4a.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Nightcrowy op 09-08-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de link voor de P4/Final client download

http://gdl.square-enix.com/ffxiv/inst/ffxivsetup.exe

Op dit moment kan je echter alleen nog maar de launcher installeren. De daadwerkelijke client download is pas donderdag online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Awsome thanx! Had hem al op reddit voorbij zien komen maar vertrouwde het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de game gewoon gekocht op de site van SE maar geen early access code nog ontvangen, klopt dat?

Sowieso heb ik nog geen mailtje gehad eigenlijk maar de game staat wel bij me account op SE

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
als het goed is heb je wel een email gekregenvan SE toen je hem hebt aangeschaft met je ordernummer erin enzo, daarin staat ook het volgende:

You don't need to do anything now. We'll email you again near the time that the Early Access starts with the next steps.

Dus nog even geduld hebben ook al lijkt dat dan op 3 eeuwen pffff, man wist niet dat dit erbij hoorde als je enthousiast wordt van een aankomende game, volgende keer doe ik mijn ogen dicht en pas weer open op launchdag.... ;)

Ik ga nu maar die nieuwe bèta client downloaden en dan elk uur kijken of ze stiekem niet al live zijn hihi.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Hetzelfde hier. SE gaat de codes pas sturen vlak voor de early acces. Volgens mij als je op 8 augustus niks had ontvangen dan krijg je de code op 18 augustus. SE regelt de codes anders voor Europa namelijk. Dus ook voor de early acces code moeten we gewoon geduld hebben.

Ze gaan helaas pas live op 15 augustus :'(

[ Voor 7% gewijzigd door MarluXiaXl op 10-08-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
eruuugg he!!! toen ik de live letter zat te kijken zat ik opeens met een potje anti-emoties in mijn hand alles weg te slikken haha....
Begrijpen ze daar dan niet hoe graag we willen starten ofzo.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
ja klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nightcrowy schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 07:54:
Awsome thanx! Had hem al op reddit voorbij zien komen maar vertrouwde het niet.
En gelijk heb je.
Hier nog even de link naar de post op officiële beta forum:
http://forum.square-enix.com/ARR-Test/threads/7065

Persoonlijk kan ik niet echt inzitten over het hele early access verhaal. Het is maar een paar dagen, een paar dagen waarin iedereen op het zelfde moment op de zelfde plek dezelfde dingen wil doen. Heb al in 1.0 meegemaakt dat dit zeker niet lekker speeld.
Al zou ik early access hebben... Met de tijd die ik aan FFXIV ARR kan besteden per dag is toch zo'n beetje alles en iedereen aan mij voorbij binnen een week zelfs de spelers zonder early access.
Nee ik doe lekker alles op mijn gemakkie een paar dagen later en laat alle andere spelers het maar met elkaar uitvechten in de overvolle gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Anoniem: 403231 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:54:
Al zou ik early access hebben... Met de tijd die ik aan FFXIV ARR kan besteden per dag is toch zo'n beetje alles en iedereen aan mij voorbij binnen een week zelfs de spelers zonder early access.
Nee ik doe lekker alles op mijn gemakkie een paar dagen later en laat alle andere spelers het maar met elkaar uitvechten in de overvolle gebieden.
Jup, daarom zou ik het ook niet zo erg vinden om geen early acces te hebben. Ik wil early acces wel graag zodat ik gewoon in mijn laatste paar dagen vakantie nog kan spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 403231 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:01:
En de link voor de P4/Final client download

http://gdl.square-enix.com/ffxiv/inst/ffxivsetup.exe

Op dit moment kan je echter alleen nog maar de launcher installeren. De daadwerkelijke client download is pas donderdag online.
is die client een andere trouwens dan de beta client van fase 2 en 3? of kan ik die van 3 gewoon laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Je kunt de oude software deinstalleren, daar heb je niets meer aan strakjes. De nieuwe software wordt ook de launcher voor de definitieve versie, dus voor P4 and beyond.

Ik doe het straks ook lekker mijn gemakje hoor no rush. Trouwens ook zonde van het mooie verhaal denk ik.
Maar denk nu niet dat je straks niemand om je heen hebt want de launchdag en erna zal het ook gewoon mega druk zijn hoor in de start area's.
Ik denk gezien mijn snelheid in de vorige bèta dat ik met launch precies met mijn subclass start in Gridania haha. Ik ga die drukte dus lekker twee keer meemaken ;)
Ik zeg gezellig hoor!!

[ Voor 56% gewijzigd door Nightcrowy op 10-08-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
ja dat scheelt een hoop ja ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Is er hier al interesse getoond in het starten van een guild voor FF XIV ARR? Hetzelfde als ze hebben gedaan voor Guild Wars 2 ( guildoftweakers ). Hier zat ik eerst ook in en het was erg leuk ( ben gestopt omdat GW2 me gewoon niet meer zoveel aantrok ). Ik ken nog een hoog iemand in de guildoftweakers die me kan helpen hiermee :)

Maar dit leek mij juist handig voor de dungeons en 8/24 party raids. Je hebt natuurlijk je duty finder, maar met guildies is het meestal sneller, handiger en leuker imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga misschien wel joinen dan maar het zou niet mijn main guild worden. Gewoon simpelweg omdat er te weinig zullen zijn die het zullen spelen hier. Ik wil een best grote guild joinen zodat je altijd mensen hebt die je kan helpen enzo =p is ook gezelliger imo

Er is sinds kort (echt een paar dagen) een nieuwe site gelaunched dedicated to FFXIV.
De community daarop lijkt tot nu toe heel actief

http://www.xivnation.com/

veel nieuws komt daar en er staan ook al heeel wat intressante dingen in het forum.

[ Voor 32% gewijzigd door Ricmaniac op 11-08-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Dit is een initiatief van Gamebreakers.tv, als het niveau daar is / wordt zoals op youtube en vooral ook net zo warrig en commercieel dan sla ik die meteen ff over.... Amerikaans platform toch?

Ik zou het zoals als eerder gemeld onwijs leuk vinden om een guild vanuit deze Tweakers groep op te starten en wil daar ook zekers aan meehelpen, heb vooralsnog enorm veel tijd om hieraan mee te helpen.

Volgens mij kun je niet meer dan 1 guild (FC) joinen in deze game, dacht live letter 7 of 6 maar heb ff niet de info at hand om dit te onderbouwen, LS zit ook een maximum aan van 8 a 12 toch?

We kunnen ook gewoon met een wat kleiner groepje starten en dan groeien we vanzelf wel door tijdens de aankomende maanden, komt Ricmaniac uiteindelijk ons toch ook gewoon gezellig joinen haha.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Je kan inderdaad maar bij 1 guild geregistreerd staan. Kan het hier vanaf mijn mobiel niet zo snel vinden waar dat wordt uitgelegd.
Ik zou zelf niet weten wat de rest van de guild restrictions zijn. Maar zoals Ricmaniac al zei zullen we waarschijnlijk wel erg weinig mensen hebben. Dus hopelijk wordt het hier nog een beetje drukker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

Dat linkje wat pas geleden hier gezet is om beta 4 te downloaden, kan iedereen die gebruiken of moet je aangemeld zijn om beta 4 te mogen spelen?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Iedereen kan het downloaden. Maar je moet je wel inschrijven voor de beta. Het inschrijven kan nog niet, dat zetten ze later pas open. Hier de link als registratie kan: http://entry.ffxiv.com/beta/index_na.html

Als je al mee deed aan de andere beta phases dan hoef je dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audione0 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:19:
Dat linkje wat pas geleden hier gezet is om beta 4 te downloaden, kan iedereen die gebruiken of moet je aangemeld zijn om beta 4 te mogen spelen?
je kan die client gewoon downloaden inderdaad.. maar wil je registreren moet jij (als je nooit in vorige beta's hebt meegedaan) wachten tot 17 aug voor je je kan inschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

oke duidelijk!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
  • Laatst online: 31-05 22:22
Ik heb er iig veel zin in de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[EU] Regarding SLI Support

We confirmed that if you have installed the “GeForce 320.49 Driver Beta” graphic driver from NVIDIA®, FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn will show up as a customizable game (NVIDIA Control Panel > 3D Settings > Manage 3D Settings). However, please note that we have not yet made the necessary adjustments on the program side to make the game compatible with SLI. Please be patient as we plan to have this ready by the official launch.

We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding.
Toch interessant dat FFXIV ARR nu al bij mij zo'n 61% schaalt met SLI terwijl het dus nog niet eens in FFXIV geïmplementeerd is. 61% is niet veel maar geeft iig goede hoop voor de toekomst. SLI scaling is nu in ieder geval al beter dan dat het in 1.0 ooit geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284827

Er is iemand die EU keys weg geeft op het moment;
http://www.reddit.com/r/f...away_more_info_in_thread/

http://www.twitch.tv/qulith

http://imgur.com/a/D3LG7

leipo :)

succes

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 284827 op 11-08-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Heel bijzonder en soort van wazig verhaal erbij, maar desalniettemin een onwijze leuke en lieve actie hoor!
Nog een reden om Moogle als server te kiezen haha ;)

Vraagje nog, wat is dat SLI scaling eigenlijk?

[ Voor 13% gewijzigd door Nightcrowy op 11-08-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
opzich goed gedaan.. waarschijnlijk heeft die de 1.0 versies opgekocht.. en die kosten op een gegeven moment maar 6 dollar ofzo =p als mensen die van hem komen voor 15 euro dan kan je die gewoon nog registreren en ARR mee spelen.

hebben die mensen hem goedkoop en hij heeft dikke winst :)

(of geeft die ze echt gratis?)

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 11-08-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Vraagje nog, wat is dat SLI scaling eigenlijk?
Grofweg dit: Je hebt 2 videokaarten die individueel 5000 punten geven op de benchmark. Als je die 2 kaarten met elkaar laat samen werken ( SLI,Crossfire ) dan zou je heel makkelijk gezegd dus op 10000 punten uitkomen. Maar dit is bijna nooit waar. SLI scaling wil dus zeggen dat hij 'maar' 61% van de punten haalt die je theoretisch gezien zou kunnen halen. In dit geval zou hij dus 6100 punten hebben terwijl hij 10000 theoretisch kan halen. Ik kan dit fout hebben dus iemand anders, correct me if i'm wrong :p
Netjes dat ze zonder enige aanpassingen dat voor elkaar krijgen. Hoef je niet bang te zijn dat het backfired.

Leuke reddit actie, best tof van hem. Ik heb er 1 gewonnen :D

[ Voor 5% gewijzigd door MarluXiaXl op 11-08-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284827

ik heb geen PC dus kon niks winnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

MarluXiaXl schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:26:
Ik ken nog een hoog iemand in de guildoftweakers die me kan helpen hiermee :)
Dan ben ik stieken toch benieuwd wie je van de GoT GW2 guild kent gezien ook ik daar in zit en op de guild leader zelf na de hoogste rang heb :)

(momenteel al ong. 3 weken offline ivm verhuizing en intrekken van m'n appartement; dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Rody/Rhas, zat bij mij op school en woont in de buurt. Maar het was eerder bedoeld van als we zo'n zelfde soort site wouden starten dan kon hij ons daar vast mee helpen ;) Want de live agenda, fora en teamspeak zijn Super geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

aaaah, je kent Rody ja, nice! (hij is de GoT GW2 guild leader atm)
De site werkt redelijk zoals het zou moeten, maar Enjin is niet het beste systeem wat er te vinden is (me thinks), er zitten namelijk wel wat downsides aan sommige modules/de HTML scripts laden niet zoals het moeten, zo is de koppeling naar een andere databasesite dan guildhead.com niet mogelijk omdat er modules kapot gaan :p

Met het opzetten van een guild zou ik ook kunnen helpen, in dusdanig dat ik een Engelstalige (lees: internationaal georiënteerd) verkies boven een Nederlandstalige. Het is maar waar de mensen hier ook het meeste zin in hebben ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Haha doet ie goed! Toen ik stopte was hij nog officer, maar wel Super actief. Begon ook samen met hem aan GW2, maar na een tijdje Dungeons doen ging ik wat minder spelen en bleef het wat casual en Rody ging er helemaal voor. Gaaf voor hem :)

/offtopic
Als je Wilt helpen dan van harte, maar eerst even kijken hoeveel mensen er uiteindelijk interesse tonen. Wel een beetje jammer dat Enjin onder de motorkap niet zo fijn werkt.
Anders als hier niet genoeg interesse is voor een complete guild kunnen we het ook zo regelen dat leader/ officers wel mede tweakers zijn en voor de rest mag iedereen joinen. En als een non-tweaker Super inzet toont ook gewoon officer. Het hoeft niet allemaal exclusief voor tweakers te zijn ofc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

MarluXiaXl schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:10:
[...]

Grofweg dit: Je hebt 2 videokaarten die individueel 5000 punten geven op de benchmark. Als je die 2 kaarten met elkaar laat samen werken ( SLI,Crossfire ) dan zou je heel makkelijk gezegd dus op 10000 punten uitkomen. Maar dit is bijna nooit waar. SLI scaling wil dus zeggen dat hij 'maar' 61% van de punten haalt die je theoretisch gezien zou kunnen halen. In dit geval zou hij dus 6100 punten hebben terwijl hij 10000 theoretisch kan halen. Ik kan dit fout hebben dus iemand anders, correct me if i'm wrong :p
Netjes dat ze zonder enige aanpassingen dat voor elkaar krijgen. Hoef je niet bang te zijn dat het backfired.

+1 voor jou :)
Kort en bondig uitgelegd. Is helemaal waar.
ATI kaarten schalen meestal beter dan nvidea als je ze in crossfire/SLI zet. Maar bij ATI treedt er vaak micro stuttering op, waar nvidea minder last van heeft.

Leesvoer: http://www.tomshardware.c...utter-crossfire,2995.html

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 12-08-2013 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pff ziek vroeg opgestaan. kom ik na me vakantie op me werk heb ik blijkbaar late dienst deze week =p

Dat is kut want savonds is het vaak rustiger en gaat de week langzamer voordat we FFXIV kunnen spelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarluXiaXl schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:10:
[...]

Verhaal klopt maar berekening niet.
5000 punten met 1 kaart is 100% met twee kaarten 61% scaling is dus 161% totale performance en in dit voorbeeld is dit dus 8050 punten.
6100 punten zou maar 18% scaling zijn.
Audione0 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 01:42:
[...]
+1 voor jou :)
Kort en bondig uitgelegd. Is helemaal waar.
ATI kaarten schalen meestal beter dan nvidea als je ze in crossfire/SLI zet. Maar bij ATI treedt er vaak micro stuttering op, waar nvidea minder last van heeft.
Bron?
Hoe goed SLI/CFX schaalt is totaal afhankelijk van de driver+engine combinatie, dit verscheelt dus per game en per driver die gebruikt wordt, er is in geen geen geval te zeggen dat CFX per definitie beter schaalt dan SLI (of andersom).
Micro stuttering was zeker een issue bij AMD maar is al geruime tijd voor een groot deel op te vangen door Radeon Pro te gebruiken. Nu met de release van Catalyst 13.8 BETA is het al bijna helemaal geen issue meer voor DX11 titels.

Het spijt mij zeer maar ik krijg een beetje het gevoel dat deze post een "de bel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt" gevalletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Heb je de link gezien die erbij is gezet? Daar wordt uitvoerig en heel uitgebreid getest welke configuratie wat doet en er is duidelijk aangetoond dat geen van beide echt zin hebben om op een goedkope manier meer beeldkwaliteit met gamen te verkrijgen.
AMD scoort overall het beste maar een iets duurdere enkele kaart doet het gewoon nog steeds beter volgens dit onderzoek.
Ik denk ook dat ze gelijk hebben als ze concluderen dat de ervaring tijdens gamen er meer toe doet dan een benchmark uitslag toch?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Heeft iemand die download link nog? ;-) Kan hem zo niet vinden in de topics, misschien wat voor tijdelijk in de OP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Lol.. Ik zat pagina 1-6 door te zoeken.. Goedemorgen deze morgen.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nightcrowy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:15:
Heb je de link gezien die erbij is gezet?
Ja
Is echter een artikel uit 2011, het is nu 2013... ondertussen is er wel het nodige veranderd en verbeterd bij zowel Nvidia als AMD. De geteste games en drivers zijn anno 2013 totaal niet meer relevant en dus naar mijn mening totaal oninteressant en niet reëel om daar nu in 2013 nog conclusies uit te trekken wat beter schaalt/werkt.

Dit gaat nu wel erg ver offtopic..
Dit zijn 1.0 keys.
Niet dat het zoveel uitmaakt, is nog steeds een hele mooie deal :)
Van wat ik er van opgevangen heb krijg je echter geen early access met 1.0 keys.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 403231 op 12-08-2013 10:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 403231 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:00:
Dit zijn 1.0 keys.
Niet dat het zoveel uitmaakt, is nog steeds een hele mooie deal :)
Van wat ik er van opgevangen heb krijg je echter geen early access met 1.0 keys.
ik zou dat wel vreemd vinden though =p

dat zou betekenen dat mensen die het nu pas gaan spelen terwijl jij al misschien bakken geld over hebt gemaakt naar SE een voordeel eruit hebben dat ze nu pas beginnen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Anoniem: 403231 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:04:
[...]

Bron?
Hoe goed SLI/CFX schaalt is totaal afhankelijk van de driver+engine combinatie, dit verscheelt dus per game en per driver die gebruikt wordt, er is in geen geen geval te zeggen dat CFX per definitie beter schaalt dan SLI (of andersom).
Micro stuttering was zeker een issue bij AMD maar is al geruime tijd voor een groot deel op te vangen door Radeon Pro te gebruiken. Nu met de release van Catalyst 13.8 BETA is het al bijna helemaal geen issue meer voor DX11 titels.

Het spijt mij zeer maar ik krijg een beetje het gevoel dat deze post een "de bel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt" gevalletje is.
Ik had er een link bij gezet die wat inhoudelijk op de zaak ingaat en daar staan toch een aantal zaken die er niet om liegen. Misschien zijn deze test die op toms hardware gemaakt zijn alweer achterhaald dat weet ik niet. Het was gewoon bedoeld om uitleg te geven wat scaling en microstuttering is, thats all _/-\o_
Wat ik bedoelde is dat MarluXiaXl gelijk had betreft de uitleg, en misschien hadden er meer kanttekeningen van mijn kant bijgezet mogen worden, maar ik vond gewoon dat hij het kort en bondig neergezet had.

Ik zal de volgende keer van A tot Z uitleg geven in hetgeen wat ik hier neer plemp oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
Wanneer kun je de activation code gebruiken? van ff14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
k kheb collectors edition gekocht voor 30 euro :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
De codes van de reddit actie kun je alsnog gebruiken. Als je namelijk 1.0 op je SE account hebt staan geregistreerd doe je automatisch mee aan de Welcome Back Campaign. Dan krijg je de eerste 2 weken gratis, maar geen early acces ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Da's mooi meegenomen, heb namelijk een tijd geleden FFXIV voor €4,- gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
Btw welke server en welke job/classes/races gaan jullie kiezen/volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
server: Moogle
Race: Miq'ote (female) (denk ik)
Job: ik kan niet kiezen zit te twijfelen tussen conjurer en thaumaturge en scholar of summoner D:
Pagina: 1 2 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet