Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Masegate, kijk eens bij de Small Apps. De Small App Touch Block kan gebruikt worden om het touchscreen tijdelijk uit te schakelen - ideaal voor onder water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 23:01
Vandaag was er een test van nl-alert. Ik ben wel benieuwd of bezitters van een Xperia Z1 het hebben binnengekregen, en of je daar iets voor hebt ingesteld en welke firmware je dan hebt.
Ik heb in ieder geval niets binnengekregen met een poolse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09
Ik ook niets :P WWE 4.2.2

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Je moet Nederlandse firmware hebben voor NL-Alert (of een van de Nederlandse providerfirmwares). Op buitenlandse firmware gaat het nooit werken aangezien de nodige apps in de customizationpackages verwerkt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
AmbroosV schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:53:
Masegate, kijk eens bij de Small Apps. De Small App Touch Block kan gebruikt worden om het touchscreen tijdelijk uit te schakelen - ideaal voor onder water.
Held! _/-\o_

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:17
ditbenikecht schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:51:
Vandaag was er een test van nl-alert. Ik ben wel benieuwd of bezitters van een Xperia Z1 het hebben binnengekregen, en of je daar iets voor hebt ingesteld en welke firmware je dan hebt.
Ik heb in ieder geval niets binnengekregen met een poolse firmware.
Ik heb hem idd wel gehad, de vorige keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:29
AmbroosV schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:53:
Waar vind ik die? Staat er niet standaard op (bij mij) en zoeken op touch block geeft enkel 2 spelletjes?

Overigens ook geen melding van NL-Alert ontvangen :? Draai gewoon de NL 4.3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
henri86 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:47:
[...]

Waar vind ik die? Staat er niet standaard op (bij mij) en zoeken op touch block geeft enkel 2 spelletjes?

Overigens ook geen melding van NL-Alert ontvangen :? Draai gewoon de NL 4.3..
Touch block zit er pas terug op sinds 4.4. NL-Alert heb je normaal ontvangen als je de app "draadloze waarschuwingen" hebt. Als die niet aanwezig is heb je waarschijnlijk geen NL-firmware maar een importtoestel. Als je de app wel hebt maar geen melding hebt ontvangen was je mogelijk verbonden via 4G op het moment van de meldingen, dan is de kans ook groot dat je niets ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ik heb de draadloze waarschuwingen app, geen 4G. Misschien omdat ik Wifi verbinding had dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Zonet kreeg ik een melding (OTA) dat er een een nieuwe update met versie nummer 14.3.A.0.761 beschikbaar is (net nadat ik gisterenavond mijn telefoon heb ge-root :( ). Weet iemand toevallig de change-log?

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Die link had ik ook net met Google gevonden :) Een echte change-log is het niet, maar het is iig beter dan niks. Wat ik graag zou willen weten is of met deze update de SD-kaart restricties zijn opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
AmbroosV schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:23:
[...]

Touch block zit er pas terug op sinds 4.4. NL-Alert heb je normaal ontvangen als je de app "draadloze waarschuwingen" hebt. Als die niet aanwezig is heb je waarschijnlijk geen NL-firmware maar een importtoestel. Als je de app wel hebt maar geen melding hebt ontvangen was je mogelijk verbonden via 4G op het moment van de meldingen, dan is de kans ook groot dat je niets ontvangen hebt.
Ik heb een Xperia Z1 met een Central Europe versie van Android KitKat, dus ik kan geen NL-Alert berichten ontvangen, wat ik toch wel belangrijk vind. Is er een manier om de NL-Alert/draadloze waarschuwingen app te downloaden en werkend te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
BaBy-G schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:24:
[...]

Ik heb een Xperia Z1 met een Central Europe versie van Android KitKat, dus ik kan geen NL-Alert berichten ontvangen, wat ik toch wel belangrijk vind. Is er een manier om de NL-Alert/draadloze waarschuwingen app te downloaden en werkend te installeren?
Je kan aan iemand vragen om de app te backuppen met Astro bijvoorbeeld. Ik heb een Nordic toestel dus heb 'm ook niet (toch geen zin als Belg). Al weet ik niet of dat nog gaat (met odex etc), en ik weet ook niet zeker of enkel de app genoeg is en er niet meer achterliggende services bijhoren.

Wat ook kan is omflashen naar de Generic NL-versie. Kan zonder gegevensverlies en zonder garantieverlies (je moet je bootloader er niet voor unlocken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:38
Kan er iemand ook geen panorama foto's meer maken? Als ik er een wil maken krijg ik de melding dat ie het niet kan en dat ik langzamer moet bewegen, maar ik beweeg haast niet. Ik heb Android KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
AmbroosV schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:37:
[...]

Je kan aan iemand vragen om de app te backuppen met Astro bijvoorbeeld. Ik heb een Nordic toestel dus heb 'm ook niet (toch geen zin als Belg). Al weet ik niet of dat nog gaat (met odex etc), en ik weet ook niet zeker of enkel de app genoeg is en er niet meer achterliggende services bijhoren.

Wat ook kan is omflashen naar de Generic NL-versie. Kan zonder gegevensverlies en zonder garantieverlies (je moet je bootloader er niet voor unlocken).
Flashen naar Generic NL-versie, zeker als ik daarbij NL-alert weer werkend krijg, zou echt top zijn! :Y)

Echter heb ik net met behulp van een Youtube tutorial van member SHEM, die overigens weer gebaseerd is op een tutorial van XDA member NUT, mijn Xperia Z1 (C6903) geroot.

Ik ben een n00b op dit gebied, maar door de stappen exact te volgen is mij dit uiteindelijk wel gelukt ;)

Weet jij toevallig waar ik de benodigde Generic NL-versie "flashable.zip" en ".ftf" files van de nieuwste 14.3.A.0.761 firmware kan downloaden (ervan uitgaande dat ik deze nodig heb voor een geroote 14.3.A.0.761 Generic NL Xperia Z1?

Alle hulp is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Zijn er meer mensen die last hebben van een flippende telefoon bij heel warm weer?
Het lijkt alsof het touchscreen overgevoelig wordt. Hij doet dan van alles uit zichzelf. En hetgeen ik wil doen, lukt dan ook niet. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Masegate schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:09:
Zijn er meer mensen die last hebben van een flippende telefoon bij heel warm weer?
Het lijkt alsof het touchscreen overgevoelig wordt. Hij doet dan van alles uit zichzelf. En hetgeen ik wil doen, lukt dan ook niet. Heel irritant.
Misschien een overmatige zweetproductie van jouw kant? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
He dat heb ik ook! Ik dacht ook dat het aan vette of zweterig vingers kwam, maar na 2x daags onder de kraan met zeep hielp maar voor zeer korte duur. Telefoon wordt dan ook serieus heet, touchscreen is om je vingers te verbranden. Heb er een tpu case omheen en die houdt de warmte wel lang vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
ditbenikecht schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:33:
He dat heb ik ook! Ik dacht ook dat het aan vette of zweterig vingers kwam, maar na 2x daags onder de kraan met zeep hielp maar voor zeer korte duur. Telefoon wordt dan ook serieus heet, touchscreen is om je vingers te verbranden. Heb er een tpu case omheen en die houdt de warmte wel lang vast.
Geen zweethanden en inderdaad dit. De telefoon wordt erg heet. Vooral linksboven aan de achterkant van het toestel. Ik heb met Sony gesproken en die wil dat ik eerst mijn software opnieuw installeer voordat ze verdere stappen kunnen nemen. Ik heb serieus het vermoeden dat dat niet gaat helpen. Maar goed, we gaan het maar proberen.

Edit: Ik heb er overigens geen case/hoesje omheen.

[ Voor 3% gewijzigd door ButsMG op 11-06-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb ook iets "vaags" met Whatsapp (andere apps lijken dit wel goed te doen), als ik via WiFi verbonden ben, krijg ik berichten pas binnen op het moment dat ik Whatsapp open. Via 3G werkt dit wel goed zover ik weet.
Ik heg WiFi optimization al uitgezet en nog wat andere notificatie instellingen bekeken, maar dit lijkt niet te werken.
Wellicht heeft iemand anders dit ook? Het lijkt mij te zijn sinds de laatste firmware update, maar weet niet zeker.
Via Google zijn er diverse "oplossingen", maar tot zover werken ze niet (heb Whatsapp nog niet verwijderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frying
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-12-2020
Iemand enig idee waar bewerkte foto's worden opgeslagen?

Met de foto editor kan je was basic bewerkingen uitvoeren a la instagram.. maar wordt er ook echt een .jpg gemaakt van de finale foto? Ik zie alleen een 0 bytes .jpg verschijnen in de DCIM map. Het lijkt erop dat alleen de bewerkingen zelf bewaard worden en live over de originele foto heen gegooid worden wanneer je deze bekijkt :s Als dat idd het geval is.. hoe krijg je de bewerkte foto als .jpg (anders dan via 'delen')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokedSausage
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-05 22:54
De bluetooth is ook lekker stabiel zeg. Ik wilde mijn telefoon met de speaker pairen en dat gaat allemaal goed. Ook speelt de muziek prima af maar na ongeveer 1 minuut ontkoppelt de telefoon zich en een paar seconden later koppelt hij zich weer opnieuw. Helaas stopt hierdoor Spotify met spelen en moet ik het dus opnieuw aanzetten. Meer mensen met dit probleem?

20:27
Edit:
Misschien handig als ik ook vermeld welke versie ik heb.
  • Software versie: Android 4.4.2 (géén roottoegang)
  • Build-nummer: 14.3.A.0.757
  • Modelnummer: C6903
  • SI-nummer: 1276-0475.4 NL

[ Voor 29% gewijzigd door SmokedSausage op 24-06-2014 18:06 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokedSausage
Goed, het blijkt dus dat een factory reset wel helpt maar dat het komt omdat ik een bepaald profiel in Smart Connect had aangemaakt voor mijn speaker en dat de boel daardoor flipte. Het profiel verwijderd en geen problemen meer. Toch jammer dan van dat stukje brakke software ook al is het overkomelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:07
Hebben meer mensen last van een vaak vastlopende camera?
De batterij duur is ook niet optimaal denk ik.
Weet iemand of daar binnenkort een update voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik gebruik zelf de camera app van google. batterij duur is juist heerlijk vindt ik. Was na de update minder maar heb er toen voor gekozen om een fresh install te doen en het is weer als vanouds.

Wat heb je allemaal draaien, hoe staat het met je helderheid etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokedSausage
De camera app werkt bij mij prima, maar alle extra extensies die je in een overzicht in de app kunt weergeven hangt een beetje. Voor de rest geen enkel probleem. Sinds ik ook alle apps niet meer handmatig afsluit in het multitask menu maar gewoon vanuit de app op de startknop druk, gaat mijn batterij langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
rensmaljers schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:01:
Hebben meer mensen last van een vaak vastlopende camera?
De batterij duur is ook niet optimaal denk ik.
Weet iemand of daar binnenkort een update voor komt?
Zowel de Xperia Z1 van mij als die van mijn vriendin (beide C6903 met firmware 14.3.A.0.757) hebben ook af en toe last van een vast lopende camera app waarbij gemaakt foto's niet kunnen worden opgeslagen. Een reboot biedt soelaas.

Ik ben zelf best tevreden over de accu duur van mijn Xperia Z1 toestel, meestal heb ik aan het einde van de dag nog zo'n 60% juice over, maar de accu duur van de Z1 van mijn vriendin daarentegen is wel een stuk slechter, zij zit aan het einde van de dag zo rond de 20%.

Ik heb het vermoeden dat het aan het gebruikte paneel ligt aangezien wij qua gebruik van het toestel niet veel schelen. Mijn Z1 heeft een andere soort paneel (wit is wit) dan de Z1 van mijn vriendin (wit is meer beige)

Verder is mijn Z1, in tegen stelling tot die van mijn vriendin, wel geroot en krijg ik sinds enkele weken een melding dat er een nieuwe firmware OTA update beschikbaar is 14.3.A.0.761 (deze update is overigens nog steeds niet voor de Z1 van mijn vriendin beschikbaar :S) Ik durf niet te zeggen of de vastlopende camera app met deze update is verholpen, aangezien ik mijn toestel nog niet heb ge-update, omdat ik mijn root access niet wil verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Android KitKat 4.4.4 (14.4.A.0.108) voor de Sony Xperia Z1, Z1 Compact en Z Ultra is net gelanceerd en zal snel als OTA update worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Heeft iemand al ervaring met dat tempered glass screensaver van oa Muvit ? Lijkt mij een goede oplossing zonder bubbels en op een Z1 zonder screensaver van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
videoman schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:07:
Heeft iemand al ervaring met dat tempered glass screensaver van oa Muvit ? Lijkt mij een goede oplossing zonder bubbels en op een Z1 zonder screensaver van Sony.
Ik heb zelf een Brando Workshop Premium Tempered Glass Protector (Rounded Edition) voor mijn Z1 in gebruik.

Ik heb de Brando screenprotector over de shatter-proof sheet van mijn Z1 geplakt. Ik heb expres gewacht met het in gebruik nemen van mijn Z1 totdat ik mijn Brando screenprotector binnen had en toen pas de beschermfolie van het scherm verwijderd en vervolgens meteen de Brando screenprotector erop geplakt.

Één woord; S-U-P-E-R!!! :Y) Het was niet goedkoop, maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik heb dezelfde Brando erop, het is eigenlijk mijn tweede. De eerste was kapot gegaan toen er wat zwaars op mijn telefoon viel. De tweede ga ik binnenkort vervangen aangezien de telefoon een tikje heeft gehad precies op de zijkant van de screen protector en daarbij zijn er barsten in (ik hoop alleen) de protector gekomen. Beide waren erg makkelijk erop te plaatsen. Bij de tweede had ik wel het idee dat ik of pech had of een slecht exemplaar.
Voor de derde heb ik nu voor een goedkopere oplossing gekozen, die er deze week opgaat. Wellicht dat ik over een paar maanden mijn telefoon weer vervang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
[b][message=42312011,noline]
Hieronder een aantal opties: Allemaal goedkoop zo rond of onder de 10 euro.

Voorkant:
http://www.aliexpress.com...ss-Screen/1415734080.html

Achterkant:
http://www.aliexpress.com...xperia-Z1/1677246375.html
Ik heb deze 2, die noline al aangaf, werken wat mij betreft hartstikke goed, en die coating tegen vingerafdrukken zit er ook nog steeds op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
mesm90 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Ik heb deze 2, die noline al aangaf, werken wat mij betreft hartstikke goed, en die coating tegen vingerafdrukken zit er ook nog steeds op ;)
Producten van Nillkin kun je gerust kopen, de kwaliteit is top! Ik heb zelf een Nillkin Super Frosted Shield (deze zitten echt als gegoten!!!) in combinatie met een Brando Workshop Premium Tempered Glass Protector (Rounded Edition) in gebruik, deze combinatie is SUPER!

Echter heb ik mijn originele Sony DK31 magnetic dock wel een beetje met een beitel en een Dremel moeten tweaken om deze in combinatie met die Nillkin Super Frosted Shield te kunnen gebruiken, maar het resultaat mag er wezen! :Y)

De reden waarom ik voor de Brando ipv Nillkin H+ screen protector heb gekozen, ondanks het grote prijsverschil, is omdat de Brando screenproctector een "Rounded Edition" versie heeft waarbij de randen netjes zijn afgerond, waardoor de screenprotector bij de randen heel smooth aanvoelt. SUPER!

Ik denk dat het verstandiger is om deze discussie voort te in het Z1 accessoires forum ;)

@ Mods, een schopje graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:38
Weet iemand hier hoe het zit met het klepje voor de USB poort? Ik merk dat die van mij toch best los begint te zitten na 2 maanden. Stel dat deze losgaat, zit hier gewoon fabrieksgarantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Nice! nieuwe firmware melding binnen...
Helaas beweert Sony PC Companion echter dat ik de nieuwste versie al heb. Raar!
Inmiddels geupdate, 97 apps geoptimaliseerd.
Er staat een nieuw kopje bij de instellingen, home.
Ook is er 1 nieuwe app van Sony bijgekomen, What's New
Ik heb het idee dat mijn smartphone sneller reageert en zuiniger is in IDLE.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.tweak.nl/Screenshot_2014-07-02-11-43-06%20-%20kleiner.pngAfbeeldingslocatie: http://wiki.tweak.nl/Screenshot_2014-07-02-12-11-14.pngAfbeeldingslocatie: http://wiki.tweak.nl/Screenshot_2014-07-02-12-10-21.png

[ Voor 85% gewijzigd door ditbenikecht op 06-07-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu kijken of het nog werkt alleemaal :) en misschien wie weet minder random reboots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan521
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Iemand al de Nederlandse 14.4.A.0.108 update online gevonden. Ik heb nu de Franse firmware geflasht maar daar staat allerlei bloatware op, zoals gameloft games. Ik kon op XDA nog niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
banaan521 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:39:
Iemand al de Nederlandse 14.4.A.0.108 update online gevonden. Ik heb nu de Franse firmware geflasht maar daar staat allerlei bloatware op, zoals gameloft games. Ik kon op XDA nog niks vinden.
Hier heb ik oor naar, aangezien je dan gewoon gebruik kan maken van NL-alert. Mocht iemand deze hebben dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:31
Ben benieuwd naar de Z3. Zou wel eens mijn opvolger kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ik heb sinds de 14.4.A.0.108 update een vervelende bug. Wanneer de automatische helderheid staat aangevinkt, dan blijft de backlight altijd aan. Het lijkt alsof het scherm zwart is (bijvoorbeeld in standby), maar als je goed kijkt zie backlight bleeding/ een blauwe verlichte waas over het hele scherm.
Indien ik automatische helderheid uitschakel, is het scherm wel volledig zwart als vanouds.

Inmiddels opgelost door tweemaal opnieuw op te starten.
Helaas werkt Stamnia mode soms niet, kan inschakelen wat ik wil, het icoontje verandert in de statusbalk niet. Dit probleem had ik direct al na de update. Na 1 reboot was het opgelost, maar na de tweede reboot om scherm probleem op te lossen is Stamnia probleem weer terug. Inmiddels werkt dit ook weer.
Internet is ook super langzaam geworden op 3G, maar weet niet waar dit aan ligt (locaties dezelfde, volle bundel)Internet inmiddels weer normale snelheid.

[ Voor 40% gewijzigd door ditbenikecht op 17-07-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Geen last van bij mij. Accuduur lijkt bij mij wel aanzienlijk verbeterd na de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Heb helaas nog geen update mogen verwelkomen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

(Ik heb m'n Z1 net drie dagen, en is m'n eerste smartphone. So be gentle please :) )
Sony zegt op hun support site wel dat 4.4.4 beschikbaar is voor de Z1, maar ik kreeg 'm niet als optie in de Update app (OTA).
Met SUS vond ie 'm wel direct. Ik denk niet dat het een specifieke nederlandse versie is, bij 1e opstart wordt naar de taal gevraagd.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11

Tom Yam

(>'.')>

De laatste dagen wordt mijn Z1 ergens in de loop van de dag heel warm en trekt daarmee de batterij in recordtempo leeg. Zo ook gisteravond. Heb het toestel op airplane mode gezet en aan de oplader gehangen, en vanochtend was het 100% vol. Daarna van het stroom af en airplane mode uitgezet. Nadat ik 15 minuten later terugkom is het weer raak: bloedheet en 89% batterij over... na een reboot en het uitschakelen/verwijderen van wat apps is het probleem nu weg, maar ik heb nog niet de oorzaak in beeld. En ben bang dat het nog wel vaker terug kan komen, het gebeurd wel vaker namelijk.

Herkent iemand dit en wat was voor jou de oplossing?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
Als ik me Phone terug flash naar een eerdere Generic NL .. gaat deze dan via Update service aangeven dat er nieuwe software is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
(jarig!)
Hmm, 4.4.4 erop gezet, stiekeme hoop dat de Z2 twee keer tappen functionaliteit om het scherm aan te doen ook voor de Z1 beschikbaar zou komen. Weet iemand al of er een custom rom is waar het in zit? Beetje lui, I admit, maar zou voor mij een reden zijn om te rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
voor de mensen met kpn .. hier de nieuwste 4.4.4

https://mega.co.nz/#!08RF...dnhTHmQcXF9VT9nKY6Ffyte98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:39
Iemand met een T-mobile branded Z1 al een update naar 4.4.4 gehad?

OTA niets, en PC companion zegt ook niet dat er een nieuwere versie is.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Frenz64 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:06:
Hmm, 4.4.4 erop gezet, stiekeme hoop dat de Z2 twee keer tappen functionaliteit om het scherm aan te doen ook voor de Z1 beschikbaar zou komen. Weet iemand al of er een custom rom is waar het in zit? Beetje lui, I admit, maar zou voor mij een reden zijn om te rooten
Met een custom kernel gaat het wel, maar ik zou voor die functionaliteit niet gaan beginnen unlocken.

Ik heb het op m'n Z2 uitgezet nadat mijn telefoon elke dag wel een paar keer aan ging in m'n broekzak en noodoproepen aan het proberen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Heb ook nog niet de nieuwste update binnen gekregen.
Heb een irritant probleem met mijn camera dat als wanneer ik een foto wil maken hij hangt of de melding krijg: "camera niet beschikbaar". Iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Al een keer een fresh install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:50

ettie1990

PSN:ettiesick

heb ik ook gehad na fabrieksintellingen herstellen stuk beter, maar ben er niet tevreden over, hangt soms nog steeds, of even een zwart scherm voordat je camera gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Heb ik ook af en toe, doe dan ff reset en dan is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:57
Hier 4.4.4 via ota tmobile.

Ik vind het allemaal wel best (alhoewel ik dolgraag timeshift video wil) maar youtube 1080 doet het niet meer, drama :) video kwaliteit ziet er niet uit.

Hopen dan google met een update komt.

Sonyyyyy we willen dubbeltap wake en timeshift!!!!

4k kan me gestolen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
tumtum100 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:54:
Heb ook nog niet de nieuwste update binnen gekregen.
Heb een irritant probleem met mijn camera dat als wanneer ik een foto wil maken hij hangt of de melding krijg: "camera niet beschikbaar". Iemand hier ook problemen mee?
Ik heb ook last van het hier boven beschreven camera probleem. Spijtig om te horen dat dit met deze 4.4.4 update nog steeds niet is verholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Nu online
BaBy-G schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 01:43:
[...]

Ik heb ook last van het hier boven beschreven camera probleem. Spijtig om te horen dat dit met deze 4.4.4 update nog steeds niet is verholpen :(
Ik ga even een reset uitvoeren kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
tumtum100 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:02:
[...]

Ik ga even een reset uitvoeren kijken of het helpt.
Nee het cameraprobleem is niet met een reset te verhelpen, althans niet permanent. Een reset helpt slechts tijdelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Heb upgrade geïnstalleerd naar 4.4.4, sinds dien werkt mijn ActiveSync mail niet meer. Ik gebruik Kerio, de enige melding die ik krijg is "could not open connection to server". Kreeg in de logging niet echt een melding dat de telefoon wil verbinden, krijg wel de melding "ActiveSync: Inconsistent synchronization. The device has sent the invalid SyncKey".
Heb het ID zelf al een keer weg gehaald, zodat er opnieuw met nieuw ID verbonden kan worden, maar dat werkt ook niet.
Ander account toegevoegd, werkt ook niet.
Exchange mail account die werkt nog wel overigens.
Dacht dat het wellicht met het certificaat te maken had i.v.m. de security update, dus deze heb ik geïmporteerd en als trusted gezet, echter ook dit werkt niet.
Heb wat rond gekeken en het schijnt vaker voor te komen, ook met oudere Android releases. Echter nog geen oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Lijkt opgelost, heb de accounts opnieuw toegevoegd. Echter kreeg ik hierna de "oude" mail terug. Heb uiteindelijk bij apps e-mail opgezocht, hier de cache & date verwijderd, toen opnieuw ingesteld. Heb nu in elk geval de huidige mail binnen. Nog geen nieuwe mails, maar ga er vanuit dat dit nu ook weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Iemand al gemerkt dat de Z1's voor belachelijk lage prijzen de deur uitgaan om voorraad af te bouwen? Ik heb ze gezien voor €349 waar je nog eens €100 van mag aftrekken door de cashback-actie van Sony. Dit in België, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Waar voor €350? Ik heb er nog een nodig namelijk...

Edit: En ik zie nergens iets over een cashback op de Xperia Z1, alleen de Z2 Tablet...

Edit2: Ah, ik zie nu dat je zegt 'in België'. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door ButsMG op 17-07-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
  • Laatst online: 01-09 10:28
Zou het ooit mogelijk kunnen zijn dat de Z1, net zoals de Z2, noice cancelling kan krijgen (door een sofrwareupdate) of is daar ook bepaalde hardware voor nodig (behalve dan natuurlijk de oortjes van Sony)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@Lodewijk95
Het lijkt mij een software matig iets. De hardware als in microfoon is al aanwezig en de snapdragon 800 serie hebben allemaal dezelfde functies. Mogelijk heb je wel twee microfoons nodig. Ook dat kleine stukje processor voor simpele taak-afhandeling, als tikken op beeldscherm of het activeren van Google Now zit dacht ik in de snapdragon 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
  • Laatst online: 01-09 10:28
ik had het eigenlijk over de omgevingsgeluidonderdrukking van de Z2, mogelijks heb ik me verkeerd uitgedrukt ;) toch bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:58
http://www.belsimpel.nl/s...1&cntd=1#aanb_12328_12333

Voor simyo gebruikers misschien nog een goede aanbieding. 288 euro icm een Simonly abonnement
Misschien heeft iemand er wat aan. Bundel kan na de eerste maand ook lager worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
(jarig!)
AmbroosV schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:57:
[...]

Met een custom kernel gaat het wel, maar ik zou voor die functionaliteit niet gaan beginnen unlocken.

Ik heb het op m'n Z2 uitgezet nadat mijn telefoon elke dag wel een paar keer aan ging in m'n broekzak en noodoproepen aan het proberen was.
Ah, thanx, aardig om te weten dàt er een mogelijkheid is. Vind overigens net als BrbZrk dat Sony met een update zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
Masegate schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:09:
Zelfde probleem hier. Onstaan na update naar Kitkat. Problemen met toetsenbord en touchscreem met eigen wil en heet lopen telefoon werden echter steeds erger. Op advies van Sony teruggezet naar fabrieksinstellingen en software herstel gedaan. Software herstel mislukte op één of andere manier en toen deed telefoon helemaal niks meer en werd ook niet meer herkend door de computer. Met veel moeite en een andere computer software toch weer kunnen herstellen echter problemen met typen/ toetsenbord/ touchscreen enz bleven.

Mijn telefoon gaat vandaag dus voor de tweede keer ter reparatie. En dit is het tweede exemplaar nota bene. Eerste exemplaar begaf het na 10 dagen al. Nog nooit een telefoon gehad met zoveel bugs en problemen. Was mijn eerste Sony telefoon maar zeer waarschijnlijk ook de laatste. Prachtig toestel als ie werkt, maar heeft teveel reparaties nodig naar mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Mijn telefoon gaat ook vandaag weer terug voor de 2e keer (nog steeds naar aanleiding van het bericht dat je quote). Het is sindsdien steeds alleen maar erger geworden. De temperatuur maakt al niet meer uit, 9 van de 10 keer dat ik mijn telefoon aanzet is het flippen geblazen. Dan snel weer de powerknop om hem 'stand-by' te zetten en nog een keer proberen. Totdat het wel goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
En ik kreeg vandaag een mail dat DynaFix hem niet gaat fixen en dat 'ie weer is doorgestuurd. Tergend dat reparatieproces...

Edit: Reparatie heeft bij Teleplan de onheilspellende status "wacht op onderdelen" gekregen. Je zult zien dat het nu nog wel even gaat duren...

[ Voor 37% gewijzigd door ButsMG op 06-08-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Is het noodzakelijk om eerst de bootloader te unlocken om root te kunnen krijgen op een branded Vodafone toestel? Er staat nu 4.4.2 op.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
buran schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:58:
Is het noodzakelijk om eerst de bootloader te unlocken om root te kunnen krijgen op een branded Vodafone toestel? Er staat nu 4.4.2 op.
Nope. Alle Xperia's zijn op dit moment te rooten zonder bootloader unlock.

Hoe? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900
Vergeet de requirements niet te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
AmbroosV schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:53:
[...]

Nope. Alle Xperia's zijn op dit moment te rooten zonder bootloader unlock.

Hoe? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900
Vergeet de requirements niet te checken.
Bedankt, dat ziet er een stuk makkelijker uit!
Je hoeft dus geen backup te maken en je behoudt alle data op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
buran schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:05:
[...]

Bedankt, dat ziet er een stuk makkelijker uit!
Je hoeft dus geen backup te maken en je behoudt alle data op je telefoon?
In theorie blijft alles, ja. Backup maken van de echt belangrijke dingen die niet online staan zou ik toch wel nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
AmbroosV schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:55:
[...]

In theorie blijft alles, ja. Backup maken van de echt belangrijke dingen die niet online staan zou ik toch wel nog doen.
Het is gelukt, rooten duurde maar een paar seconden en alle data bleef behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Rooten simpel nu? Shhhiiiiit wie woont er dichtbij Twente die dit wil doen met mijn Z1 en die Z2 apps erop wil pleuren zoals timeshift video etc.

Heb er geld voor over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2439328
hier staat het stap voor stap beschreven kan bijna niet fout gaan

of je unlocked hem met de tool van sony zelf:
http://developer.sonymobile.com/unlockbootloader/

[ Voor 29% gewijzigd door mesm90 op 09-08-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
BrbZrk schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 01:46:
Rooten simpel nu? Shhhiiiiit wie woont er dichtbij Twente die dit wil doen met mijn Z1 en die Z2 apps erop wil pleuren zoals timeshift video etc.

Heb er geld voor over :-)
Ik heb er ook geen verstand van maar het is echt super simpel. Kan je echt makkelijk zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Ja ik zie dat het relatief simpel is nu maar ik ben een super casual met supet hardcore eisen, beetje verwend. :) naast unlocken wil ik die nieuwe apps erop hebben ÉN ik heb geen pc, etc etc. Dus mijn verzoek blijft geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Masegate schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:20:
Mijn telefoon gaat ook vandaag weer terug voor de 2e keer (nog steeds naar aanleiding van het bericht dat je quote). Het is sindsdien steeds alleen maar erger geworden. De temperatuur maakt al niet meer uit, 9 van de 10 keer dat ik mijn telefoon aanzet is het flippen geblazen. Dan snel weer de powerknop om hem 'stand-by' te zetten en nog een keer proberen. Totdat het wel goed gaat...
Telefoon is teruggestuurd, dus hopelijk morgen binnen. Anders begin volgende week.
Al met al bijna 3 weken geduurd. Touchscreen is blijkbaar vervangen.

Edit: touchscreen probleem is verholpen. Maar na de reparatie is de power-button brak. Hij werkt nog wel, maar het voelt niet meer zoals het hoort. Ik twijfel nog of ik hem daar weer voor terug ga sturen. :/

[ Voor 14% gewijzigd door ButsMG op 18-08-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Laatst online: 15:07
Sinds kort kreeg ik mijn bescherm klepje van de micro USB niet meer goed dicht. Het klepje eraf gehaald, want ging telkens open. Zo als ik kan zien is hij versleten. Weet iemand een site die snel een nieuwe kan leveren? (iDeal)

[ Voor 15% gewijzigd door eastmaceroni op 31-08-2014 12:27 ]

• BrbZrk
Ik heb ooit 1 uit de VS besteld, omdat t goedkopet was, hier zijn er genoeg nederlandse sites die.m op voorraad hebben, heb je zo gevonden. Kost wel meer, tot 30 euro wel voor zon setje.

Mijn aan uit knop is sinds een paar weken helemaal ingedrukt, hij springt niet meer goed terug. Jammer, daarom heeft Sony ook de dubbel tap aan functie op de Z2. Wij moeten t doen met reparaties....shitzooi. In maart moest ik m al opsturen voor 3 weken omdat het scherm barstte.

Ben bang dat ik m binnenkort helemaal niet meet aankan zetten.

• ButsMG
BrbZrk schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:16:
Ik heb ooit 1 uit de VS besteld, omdat t goedkopet was, hier zijn er genoeg nederlandse sites die.m op voorraad hebben, heb je zo gevonden. Kost wel meer, tot 30 euro wel voor zon setje.

Mijn aan uit knop is sinds een paar weken helemaal ingedrukt, hij springt niet meer goed terug. Jammer, daarom heeft Sony ook de dubbel tap aan functie op de Z2. Wij moeten t doen met reparaties....shitzooi. In maart moest ik m al opsturen voor 3 weken omdat het scherm barstte.

Ben bang dat ik m binnenkort helemaal niet meet aankan zetten.
Mijn Z1 is met gare knop terug gekomen van 3 weken reparatie.
Ik twijfel nu of ik hem terug moet sturen of niet... wil niet wéér 3 weken m'n telefoon kwijt zijn met het risico dat er dan weer iets anders is.
Ik ben behoorlijk teleurgesteld in de bouwkwaliteit van de Xperia Z1. Als dat allemaal in orde zou zijn, zou het een fantastische telefoon zijn. Beste prijs/kwaliteit wat mij betreft. Now... I'm not so sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft deze telefoon ook een infrarood zender zodat ik er de tv mee kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:15:
heeft deze telefoon ook een infrarood zender zodat ik er de tv mee kan bedienen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Ik heb vaak dat de mobiele dataverbinding wegvalt, ook in gebieden met goede dekking (Telfort 3G, 3 of 4 streepjes). Het lijkt of de verbinding niet meer terugkomt als de telefoon uit de slaapstand komt. Alleen rebooten lijkt te helpen.
Is dit een bekend probleem bij de Z1?
Weet iemand misschien een oplossing hoe ik dit probleem kan troubleshooten met een bijv. een tooltje.
Sony en Telfort wijzen naar elkaar, en ik kom niet verder :/

Update: volgens mij kloppen bij Telfort de automatische instellingen (via download of SMS) van geen kant... Als je de instellingen van de proxyserver leeg maakt werkt het prima.
Ook raar dat niemand bij de Telfort of Sony helpdesk op dat idee komt... 8)7 Ik zal toch niet de eerste klant met een Z1 bij Telfort zijn |:(

----
@rensmaljers. Ik zag dat de klepjes ook bij Aliexpress te koop zijn: ong.$10 en dan sturen ze het ook nog gratis uit China op.

[ Voor 22% gewijzigd door bum op 02-09-2014 19:30 ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54
Mijn xperia Z1 van een dik jaar oud is gisteren in mijn handen gebarsten. Haalde hem uit mijn zak, opende een app, en touchscreen deed ineens raar. Gebeurt wel eens vaker, dus even locken/unlocken en vervolgens zag ik de barsten er voor mijn ogen inspringen. Oorsprong lag ongeveer halverwege de telefoon aan de linkerkant, helemaal in de rand. Telefoon is afgezien van krasjes ook helemaal 100%, geen beschadigingen, nog nooit laten stuiteren.

Gehaald bij coolblue, woon zelf toevallig ook in Groningen dus zal hem daar morgen maar eens inleveren. Heb nu nog geen foto’s, maar zal morgen voordat ik hem inlever nog even goed op de foto zetten.

Ben heel benieuwd of ze hem gewoon netjes onder garantie maken of dat ze het gooien op user-error.

Edit: Als ik nog even rondkijk op google lijkt het dat Sony het vaak op user-error gooit. Nu weet ik niet of ze gelijk hebben en mensen op die dit posten hem toch wel echt daadwerkelijk uit hun handen hebben laten vallen. Ik weet in ieder geval dat dit bij mij niet het geval is. Ik ben benieuwd, en mochten ze niet akkoord gaan ga ik er zeker mee aan de slag.

[ Voor 19% gewijzigd door Dersan op 01-09-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Z3 is inmiddels gepresenteerd, toestel heeft mijn interesse en ook daarom ben ik bezig met een eigen topic :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
CLB schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:57:
Z3 is inmiddels gepresenteerd, toestel heeft mijn interesse en ook daarom ben ik bezig met een eigen topic :)
Wat ik bij de Z2 had, heb ik bij de Z3 weer. Hoeveel toegevoegde waarde is er nou t.o.v. de Z1? Wat mij betreft vrij weinig. Heb voor mijn vrouw een maand geleden een Z1 gekocht voor 325 euro (ikzelf kocht hem in april voor 430 euro). Waarom zou ik 500 euro betalen voor een Z2 of straks 600 voor een Z3?

Wel fijn op zich dat ik nu nog niet heel erg het gevoel heb dat ik achter loop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07-2018
Heeft iemand er ook last van, dat de Xperia Z1 krom wilt trekken?
Toestel is net 3 maanden oud, en heeft alleen maar in mn borstzak of tas gezeten.
Vind het zelf wel raar, is me niet opgevallen tot iemand het zei tegen me.

http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Masegate schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:54:
[...]

Wat ik bij de Z2 had, heb ik bij de Z3 weer. Hoeveel toegevoegde waarde is er nou t.o.v. de Z1? Wat mij betreft vrij weinig. Heb voor mijn vrouw een maand geleden een Z1 gekocht voor 325 euro (ikzelf kocht hem in april voor 430 euro). Waarom zou ik 500 euro betalen voor een Z2 of straks 600 voor een Z3?

Wel fijn op zich dat ik nu nog niet heel erg het gevoel heb dat ik achter loop. ;)
ik zie niet heel relevante veranderingen in de nieuwere modellen, opdat t scherm wat beter is, en de cpu een upgrade heeft gekregen. Waar ik eigenlijk nog wel op zit te wachten is het draadloos opladen van een xperia z*

Ik vind het upgraden van mijn Z1 naar een Z3 in ieder geval het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Weet iemand toevallig wanneer er een update komt voor de Xperia Z1 die het vastlopen van de camera verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Nu online
BaBy-G schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:57:
Weet iemand toevallig wanneer er een update komt voor de Xperia Z1 die het vastlopen van de camera verhelpt?
Zit hier inderdaad ook op te wachten.
Heb sinds de laatste update ook last van dat het touchscreen maar voor de helft van de tijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Z1 gebruikers die een jaar abbo hadden kunnen nu een Z3 halen , de rest wacht op de Z4 met meer veranderingen. Z2 en Z3 is meer bedoeld voor de originele Xperia Z gebruikers. Voor hun is het een grote update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54
Dersan schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:10:
Mijn xperia Z1 van een dik jaar oud is gisteren in mijn handen gebarsten. Haalde hem uit mijn zak, opende een app, en touchscreen deed ineens raar. Gebeurt wel eens vaker, dus even locken/unlocken en vervolgens zag ik de barsten er voor mijn ogen inspringen. Oorsprong lag ongeveer halverwege de telefoon aan de linkerkant, helemaal in de rand. Telefoon is afgezien van krasjes ook helemaal 100%, geen beschadigingen, nog nooit laten stuiteren.

Gehaald bij coolblue, woon zelf toevallig ook in Groningen dus zal hem daar morgen maar eens inleveren. Heb nu nog geen foto’s, maar zal morgen voordat ik hem inlever nog even goed op de foto zetten.

Ben heel benieuwd of ze hem gewoon netjes onder garantie maken of dat ze het gooien op user-error.

Edit: Als ik nog even rondkijk op google lijkt het dat Sony het vaak op user-error gooit. Nu weet ik niet of ze gelijk hebben en mensen op die dit posten hem toch wel echt daadwerkelijk uit hun handen hebben laten vallen. Ik weet in ieder geval dat dit bij mij niet het geval is. Ik ben benieuwd, en mochten ze niet akkoord gaan ga ik er zeker mee aan de slag.
Nog even een update. Vorige week maandag ingeleverd bij Coolblue. Bevestiging van hun dat er inderdaad geen valschade zichtbaar is. Ze nemen in ieder geval de onderzoekskosten al op zich, ongeacht de uitkomst, wat netjes is. Ook vertelden ze mij dat mocht Sony de telefoon niet onder garantie wilt laten maken ik het zeker zou moeten overwegen om stappen te ondernemen. Heb maar niet meteen medegedeeld dat ik dat dan tegen de verkoper zou doen en niet de fabrikant, maargoed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Heeft iemand er wel eens last van dat hij slecht te verstaan is met de Z1?

Ik heb de laatste tijd al en paar keer mensen gehoord die zeiden dat ik slecht te verstaan was.
Als ik hem op speaker zet is het beter, maar dat zou zomaar kunnen komen doordat ik dan recht in de microfoon praat.

Eerder dacht ik dat het kwam door water dat in de holte zat. Ik heb hem vaak in de douche liggen met muziek aan. Als ik meteen daarna ga bellen kan ik me voorstellen dat er nog vocht in zit.
Maar ook nu net belde ik met iemand en was ik slecht te verstaan, maar het is iets van 11 uur geleden dat hij nat is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Heb ik ook wel eens ja. Exact zelfde. Ik dacht altijd dat t aan tmobile lag maar schijnt de tel te zijn.

Laatste firmware heb ik het maar 1 of 2 keer gehad. Was wel erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

timberleek schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:09:
Heeft iemand er wel eens last van dat hij slecht te verstaan is met de Z1?
Dat gebeurt hier ook wel eens met mijn Acer Cloudmobile en was aan het overwegen om over te stappen naar een "kwaliteitsmerk" zoals Sony omdat ik meende te denken dat daarbij zo geen problemen zijn. Helaas, blijkt maar weer.

[ Voor 30% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-09-2014 08:37 ]

• SmokedSausage
Sinds een paar dagen wil mijn Z1 de foto's niet meer op de sd kaart opslaan. Het vreemde is dat ik geen update gedaan heb en dat ik het voorheen altijd wel kon. Iemand met hetzelfde probleem of die een oplossing weet?
(alle bestanden van de sd kaart kan ik nog wel lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog maar xperia z1 in huis
Kom er niet uit hoe je vanuit je album je foto's aparte mappen kan maken en doorschuiven
Wil een map bv van mijn hondenfoto's maken en bv van Fam.
Weet niet hoe dit eenvoudig gaat of moet je iets downloaden
Nu alle foto's in whatsapp album
Maar wil zoals je op de computer kan doen van aparte foto's aparte album maken
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste