PSN: ButsMG
Met Android 4.4 hebben applicaties geen rechten meer op de hele SD-kaart, maar alleen nog maar op de map welke met de app wordt mee geïnstalleerd. Dit is erg irritant want ES file explorer kan zo niks meer wijzigen, sommige foto en video apps werken niet meer.
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Heeft iemand anders hier ook last van?
edit: Na een reboot doet ie het weer, geen idee wat het heeft veroorzaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door Poulske op 02-04-2014 21:44 ]
ook weleens last van, dan gaat het scherm niet meer aan.Poulske schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:19:
Ik heb de Z1 nu een kleine maand, maar sinds een paar dagen gaat het scherm heel moeilijk aan. Ik moet soms wel 8x op het knopje duwen (met het knopje is volgens mij niets mis, hij voelt nog degelijk) om het scherm aan te krijgen. Meestal gebeurd dit als ik een Whatsapp bericht heb ontvangen.
komt zo nu en dan eens voor bij me, ik gebruik dan gewoon de reset knop
Het toestel is lekker stevig heb alleen ontdekt dat de luidspreker gril snel deukt, misschien een tip voor mensen die ook deukjes in de gril hebben, ik heb hem weer mooi strak kunnen krijgen met zeer sterk klevend plakband op de deuk te plakken en vervolgens er weer af te trekken , hij is nu weer mooi strak en recht. gelijk maar even een mooi leren hoesje gekocht.
Weet iemand of de achterkant van de telefoon ook Dragonglass is ?
Na de laatste update (Android 4.4.2) werkt de speaker van mijn telefoon niet goed. Geluid van de ringtone en meldingen en als ik op YouTube kijk wordt het geluid afgespeeld via de speaker bovenaan de telefoon. Zijn er meer mensen met dit probleem? En wat kan ik er aan doen om het op te lossen zodat het geluid weer via de onderste speaker afgespeeld word.
Heb hetzelfde een aantal keren meegemaakt. Als ik op het scherm tikte ging het ineens via de onderste speaker? Ook nu 3x een reboot gehad (niet echt schokkend, maar daarvoor nooit).steefjuhw schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:30:
Hallo,
Na de laatste update (Android 4.4.2) werkt de speaker van mijn telefoon niet goed. Geluid van de ringtone en meldingen en als ik op YouTube kijk wordt het geluid afgespeeld via de speaker bovenaan de telefoon. Zijn er meer mensen met dit probleem? En wat kan ik er aan doen om het op te lossen zodat het geluid weer via de onderste speaker afgespeeld word.
Precies hetzelfde, soms als ik hem dan een seconde of 10 ingedrukt houdt gaat hij weer wel aan. Best vervelend, hopelijk hier ook snel een bugfix voor.Poulske schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:19:
Ik heb de Z1 nu een kleine maand, maar sinds een paar dagen gaat het scherm heel moeilijk aan. Ik moet soms wel 8x op het knopje duwen (met het knopje is volgens mij niets mis, hij voelt nog degelijk) om het scherm aan te krijgen. Meestal gebeurd dit als ik een Whatsapp bericht heb ontvangen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik ook niet..
Net ook via PC companion gekeken (keek eerst via Bridge op MAC), maar ook nog niks hoor. Geduld dan nog maar even.IPeukieI schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:00:
[...]
Ik ook niet..ook niet via PC companion.. Unbranded.. Ik mis volgens mij zelfs nog de vorige (kleine) update. Zit nog op 14.2.A.0.290...
Misschien kan je de "Build number" van de update (Settings => About phone) met ons delenGroeneThee schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:50:
volgens mij is de bugfix net gereleased. Schijnt ook via OTA te verkrijgen te zijn.
Man - a being in search of meaning
Lag en crash in de camera (daarom ben ik ook terug gegaan naar 4.3 .290).
Sony zal deze week met een fix komen, maar tot dan, wees blij dat je geen 4.4 heb.
Wat is er zo gruwelijk anders aan kitkat dat jullie allemaal willen upgraden?
mesm90 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:25:
inderdaad, ik wacht wel met de update. ik zie hem vanzelf wel verschijnen via sony update op mn telefoon.
Wat is er zo gruwelijk anders aan kitkat dat jullie allemaal willen upgraden?
Ik zie dat er een bepaalde service gestart wordt, adb.exe, heb de telefoon zover ik weet ook juist geïnstalleerd, met drivers van Sony.
Het venster wat er gestart wordt geeft aan dat deze wacht totdat de telefoon aangesloten wordt ("server running, listening on port ..."), maar lijkt weinig te gebeuren.
Heeft iemand ervaring met mogelijk nog andere manieren om deze telefoon te rooten?
Ik lees ook om de telefoon te downgraden, maar doe dat liever niet als het niet zou hoeven, wellicht zijn er al nieuwere/betere methodes?
[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 09-04-2014 09:51 ]
Android 4.4.2
Heeeelllluuupppp!!
Oplossing gevonden pffoeee http://talk.sonymobile.co...-empty/td-p/543563/page/2
[ Voor 26% gewijzigd door Rossiejwt op 09-04-2014 11:39 ]
Ik heb zojuist via PC Companion zowel mijn Xperia Z1 als die van mijn vriendin naar versie 14.3.A.0.757 ge-update
[ Voor 14% gewijzigd door BaBy-G op 10-04-2014 17:42 ]
1.Overheating easily(also in the camera app) + Cam lag No Cam lag but OverHeating still but not like 681 acceptable
2.Speaker sets on low/loud alternatively Solved
3.Quick battery drain acceptable but not like 4.3 JB
4.Overall lag in the UI Solved
5.Empty call list Solved
6.Calls ring in earpiece instead of loudspeaker Solved
7.The tethering icon remain for several minutes after its switch off Solved
8.Walkman app: it can't download the album info on FLAC files Solved
9.A side from lag after exiting an app, the background/wallpaper disappear for brief moments Solved
10.GPS takes longer to pinpoint the location Still long but not like before maybe acceptable
11 Use of GPS or Google chrome browser make overheater 40-46C this need to solve i think
Edit:
Oplossing inmiddels gevonden, maar root acces is een vereiste. Is het iemand al gelukt om de Z1 met 14.3.A.0.757 update veilig te rooten?
[ Voor 24% gewijzigd door BaBy-G op 13-04-2014 12:17 ]
gewoon even terug naar een versie waarbij rooten nog wel simpel kon, .534 o.i.d. daarna custom kernel met recovery flashen en dan naar de nieuwste updaten.BaBy-G schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:10:
Ik heb nu een aantal dagen de 14.3.A.0.757 update in gebruik en ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen problemen heb ondervonden, MAAR de restricties, die overigens er niet opgezet zijn door Sony, maar door Google zelf, op mijn SD-card zijn ERG irritant!
Zo hebben 3rd-party apps geen toegang meer tot mijn SD-card. Weet iemand toevallig een goede manier om dit omzeilen?
Edit:
Oplossing inmiddels gevonden, maar root acces is een vereiste. Is het iemand al gelukt om de Z1 met 14.3.A.0.757 update veilig te rooten?
so far so good, afgezien van de nieuwe animatie merk ik niet echt wezenlijk verschil
Alleen als ik de app open en instel zegt die dat de service niet beschikbaar is in mijn regio of land
Mijn firmware is 14.2.A.1.136 hij is gerooted,unlocked bootloader en bevat CWM recovery hoe kan ik nu beste updaten naar 14.3.A.0.757 zonder root te verliezen?
Ik heb het denk gevonden heb nu eerst flashable dualrecovery via CWM geflashed zodat ik nu ook TWRP op mijn telefoon heb staan.Nu moet ik volgens mij de onderstaande handleiding volgen of niet?
Files:
For C6903: Download C6903_14.3.A.0.757.flashable.zip (Bittorrent: 893MB) and C6903_14.3.A.0.757_Stripped.ftf (21MB)
Save them somewhere you remember;
Put 'C69XX_14.3.A.0.757.flashable.zip' on (the external) SDcard1;
Put 'C69XX_14.3.A.0.757_Stripped.ftf' inside the Flashtool/firmwares folder;
Create a backup of your phone in TWRP and don't forget to backup the contents of 'SDCard' (the internal storage!);
Flash 'C69XX_14.3.A.0.757.flashable.zip' in TWRP (if you notice your phone reboot during the update process, update to the latest XZDualRecovery and try again);
NOTE: do not reboot but go back to the main menu, then go to reboot->power off;
Flash everything in 'C69XX_14.3.A.0.757_Stripped.ftf' using flashtool;
Reboot to system.
Blij met Sony Xperia Z1 maar het flashen is toch een stuk omslachtiger als destijds met mijn Galaxy S2
[ Voor 66% gewijzigd door boschie_73 op 15-04-2014 04:56 ]
Ik zou ook graag mijn Xperia Z1 (14.3.A.0.757) willen rooten, maar de methodes die te vinden zijn op internet (o.a. op XDA Developers) zijn toch een stuk ingewikkelder, althans voor mijboschie_73 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 03:13:
Kreeg vandaag melding via OTA maar aangezien ik een unlocked bootloader heb kan ik niet via OTA updaten.
Mijn firmware is 14.2.A.1.136 hij is gerooted,unlocked bootloader en bevat CWM recovery hoe kan ik nu beste updaten naar 14.3.A.0.757 zonder root te verliezen?
Ik heb het denk gevonden heb nu eerst flashable dualrecovery via CWM geflashed zodat ik nu ook TWRP op mijn telefoon heb staan.Nu moet ik volgens mij de onderstaande handleiding volgen of niet?
Files:
For C6903: Download C6903_14.3.A.0.757.flashable.zip (Bittorrent: 893MB) and C6903_14.3.A.0.757_Stripped.ftf (21MB)
Save them somewhere you remember;
Put 'C69XX_14.3.A.0.757.flashable.zip' on (the external) SDcard1;
Put 'C69XX_14.3.A.0.757_Stripped.ftf' inside the Flashtool/firmwares folder;
Create a backup of your phone in TWRP and don't forget to backup the contents of 'SDCard' (the internal storage!);
Flash 'C69XX_14.3.A.0.757.flashable.zip' in TWRP (if you notice your phone reboot during the update process, update to the latest XZDualRecovery and try again);
NOTE: do not reboot but go back to the main menu, then go to reboot->power off;
Flash everything in 'C69XX_14.3.A.0.757_Stripped.ftf' using flashtool;
Reboot to system.
Blij met Sony Xperia Z1 maar het flashen is toch een stuk omslachtiger als destijds met mijn Galaxy S2
Ik weet er niet heel veel van af, maar helemaal leek ben ik ook weer niet. Zo heb ik mijn Xperia S met de hulp van XDA wel weten te rooten, maar het root proces voor de Z1 is toch beduidend lastiger.
Mocht er iemand hier op het forum een duidelijke tutorial hebben dan hoor ik dat graag!
DTCP-IP
SRM Validation [Unavailable][Unknown error]
Ten eerste kreeg ik bij het opstarten een melding dat de klepjes moesten worden gesloten, anders kon waterdichtheid niet worden gegarandeerd. Ik ben er inmiddels achter dat die melding standaard is en alleen soort van reminder is. Het wil dus niet per se zeggen dat er een klepje open staat.
Maar toch vind ik het klepje van de sim-kaart niet mooi sluiten en ik wil graag weten of dit bij jullie ook zo is. Als je het klepje opent zie je onder het klepje, bij het rubbertje een wit stuk plastic zitten. Ik kan van buiten (als het klepje dicht zit en met het juiste licht) dat wit gewoon zien zitten. Als ik met mijn vinger over de zijkant ga voel ik ook scherpe randjes bij dat klepje.
Nou vertelde de verkoper mij dat dit bij alle Z1's was en dat dat met een nieuw exemplaar niet opgelost zou zijn. Ik geloof dit dus niet en wil de telefoon dus terugsturen. Graag wil ik toch even jullie mening. Zie de foto hieronder. Is dit bij jullie ook het geval?
Alvast bedankt!
het hoort gewoon normaal te sluiten, niet zoals het hierboven is, dus iets zit er niet goed, dat plastic zou het kunnen zijn waar je het zelf over hetMasegate schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:06:
Heren, ik heb dus eindelijk vandaag mijn Z1 binnen gekregen, maar zit nu al met een probleem.
Ten eerste kreeg ik bij het opstarten een melding dat de klepjes moesten worden gesloten, anders kon waterdichtheid niet worden gegarandeerd. Ik ben er inmiddels achter dat die melding standaard is en alleen soort van reminder is. Het wil dus niet per se zeggen dat er een klepje open staat.
Maar toch vind ik het klepje van de sim-kaart niet mooi sluiten en ik wil graag weten of dit bij jullie ook zo is. Als je het klepje opent zie je onder het klepje, bij het rubbertje een wit stuk plastic zitten. Ik kan van buiten (als het klepje dicht zit en met het juiste licht) dat wit gewoon zien zitten. Als ik met mijn vinger over de zijkant ga voel ik ook scherpe randjes bij dat klepje.
Nou vertelde de verkoper mij dat dit bij alle Z1's was en dat dat met een nieuw exemplaar niet opgelost zou zijn. Ik geloof dit dus niet en wil de telefoon dus terugsturen. Graag wil ik toch even jullie mening. Zie de foto hieronder. Is dit bij jullie ook het geval?
Alvast bedankt!
[afbeelding]
Alle klepjes van zowel mijn Xperia Z1 als die van mijn vriendin sluiten perfect af. Hoe het klepje van jou Xperia Z1 afsluit is echt onacceptabel. Ik zou daar geen genoegen mee nemen, zeker niet voor een high-end toestel van dit kaliber en als de waterdichtheid van het toestel in het geding is.Masegate schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:14:
Ja, dat dacht ik al. Dat wordt weer een paar dagen zonder telefoon helaas.
op KitKat?civil engineer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:44:
Geniet alweer bijna een jaar volop van mijn eigendom. Maar sinds vandaag blijft mijn scherm zwart als ik mijn camera open. Ik hoop dat dit een klein bugje is die bij elke Z1 gebruiker nu is en dat ze snel met een update komen. Weet iemand er meer van en hoe dit probleem in elkaar zit mocht dit geen bug zijn?
Ik ben de update aan het uitstellen, lees er weinig over hier en dat beetje dat ik lees is niet zo heel positief (Ja, ik snap ook dat enkel probleempjes gemeld worden, maar m'n Z1 draait nu lekker. Het enige is dat ik nu constant die push melding voor de update krijg. Little bit annoying.)
Verwijderd
nu heb ik ook XBMC op mijn telefoon gezet, werkt prima.
echter wil het beeld van mijn telefoon kunnen weergeven op mijn televisie, nu heb ik begrepen dat dit mogelijk is met een MHL HDMI adapter kabeltje, leuk en prima.
maar wat ik het liefst wil is een docking met HDMI out, weet iemand of dat verkrijgbaar is..?
ik heb al gezocht, maar kom het zelf nergens tegen. wel veel andere docks, voor andere xperia telefoons.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2014 14:16 . Reden: spelfoutje ]
Is niet mogelijk aangezien de "dock functie" alleen laden ondersteund, je zou toch echt voor een MHL kabel moeten kiezen.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:48:
sinds kort ben ik ook een trots bezitter van de Xperia Z1, geweldig apparaat.
nu heb ik ook XBMC op mijn telefoon gezet, werkt prima.
echter wil het beeld van mijn telefoon kunnen weergeven op mijn televisie, nu heb ik begerepen dat dit mogelijk is met een MHL HDMI adapter kabeltje, leuk en prima.
maar wat ik het liefst wil is een docking met HDMI out, weet iemand of dat verkrijgbaar is..?
ik heb al gezocht, maar kom het zelf nergens tegen. wel veel andere docks, voor andere xperia telefoons.
Zelfde hier, bluetooth lijkt veel te vreten.Trishul schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:40:
Heb het gevoel dat de accuduur verminderd is met de meest recente 4.4 update. Onder 4.3 ging mn Z1 zeker langer mee. Toen haalde ik makkelijk 2 dagen. Nu ongeveer een dag.
Had ik van de week (op Android 4.4) ook twee keer last van, na een reboot werkte het weer.civil engineer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:44:
Geniet alweer bijna een jaar volop van mijn eigendom. Maar sinds vandaag blijft mijn scherm zwart als ik mijn camera open. Ik hoop dat dit een klein bugje is die bij elke Z1 gebruiker nu is en dat ze snel met een update komen. Weet iemand er meer van en hoe dit probleem in elkaar zit mocht dit geen bug zijn?
Misschien weet iemand dit. Als ik terug wil en ga naar Android 4.3 verlies je dan ook alle installaties en instellingen?
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
ettie1990 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:37:
je kunt niet meer kiezen tussen topverslagen en meest recent in de vernieuwde facebook app voor android...
[ Voor 0% gewijzigd door sjouwer op 25-04-2014 06:45 . Reden: ik mste een letter ]
sjouwer schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 06:41:
Dat ligt aan Facebook en niet aan de Z1. Ik heb het ook op mijn Sony Xperia Tablet Z.![]()
[...]
4.4.2 heb ik al een maand voor mijn gevoel. Deze update had een veel beter effect op mijn telefoon dan 4.3. En de update is gewoon prettig. dit probleem met die camera is pas sinds die dag.henri86 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:24:
[...]
op KitKat?
Ik ben de update aan het uitstellen, lees er weinig over hier en dat beetje dat ik lees is niet zo heel positief (Ja, ik snap ook dat enkel probleempjes gemeld worden, maar m'n Z1 draait nu lekker. Het enige is dat ik nu constant die push melding voor de update krijg. Little bit annoying.)
Echt irri dit.
Ga daarna een update of een telefoonherstel doen met PC compagnion of beter met de Sony update service. Resultaat is een schone telefoon met een schone Kitkat en de basis apps, vervolgens alles weer terug zetten.
Ik heb er een zeer stabiele telefoon aan over gehouden , en met alleen de apps die goed op Kitkat draaien. Camera start super snel en alles werkt zonder problemen bij mij.
Ps. Ik had een paar paginas terug gepost dat mn scherm verrassend kapot ging na een kleine val.
Sony heeft m gerepareerd zonder enige kosten voor mij ! Tops Sony mag ook vermeld worden.
Bij mij is Google+ meestal de boosdoener. De cache loopt ook als een gek op. Onder 4.3 heb ik alleen nooit de cache gecontrolleerd. Ik gebruik G+ niet echt intensief, dus meer dan 50MB cache snap ik niet. Het is alleen jammer dat het bij elk persoon weer een andere app lijkt te zijn die na de 4.4 update op hol slaat.Trishul schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:40:
Heb het gevoel dat de accuduur verminderd is met de meest recente 4.4 update. Onder 4.3 ging mn Z1 zeker langer mee. Toen haalde ik makkelijk 2 dagen. Nu ongeveer een dag.
Mijn USB poort cover is eraf.
Nu moet ik volgens Sony Care zelf een nieuwe bestellen, of hem opsturen maar dat wordt dan veel duurder.
Zij sturen mij zelf deze link:
http://www.battery-cover....anschluss--xperia-z1.html
Maar dit kost vrij veel als je hem wilt verzenden.
Is er geen goedkoop alternatief? Van een Nederlands bedrijf misschien?
Kan na even googlen niet veel vinden.
Thanks
Gebukt is genomen.
https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=119&ie=UTF-8HDimac schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:30:
Hallo!
Mijn USB poort cover is eraf.
Nu moet ik volgens Sony Care zelf een nieuwe bestellen, of hem opsturen maar dat wordt dan veel duurder.
Zij sturen mij zelf deze link:
http://www.battery-cover....anschluss--xperia-z1.html
Maar dit kost vrij veel als je hem wilt verzenden.
Is er geen goedkoop alternatief? Van een Nederlands bedrijf misschien?
Kan na even googlen niet veel vinden.
Thanks
Staan genoeg links naar verkopers.
Daarnaast... de batterij... wow. Die is echt geweldig!
Ik heb hem gisteren om 7 uur aangezet (toen was de batterij 95% opgeladen). Ik heb toen:
- Voor het eerst opgestart en alle basis instellingen gemaakt.
- Alle apps in mijn Google account automatisch laten installeren (stuk of 15)
- De KitKat update gedownload (paar 100 mb geloof ik) en vervolgens geinstalleerd
- Nog eens een stuk of 10 extra apps geinstalleerd
- Spider-Man 2 game gedownload (500 mb ofzo?) en geinstalleerd
- Het spel even gespeeld.
- Daarna natuurlijk van alles uitgeprobeerd. Alle apps, camera flink aan de tand gevoeld. Youtube om het beeld en het geluid te testen en even uitgebreid wat sites bezocht om te kijken hoe snel en makkelijk dat ging.
- Vervolgens de nacht in.
- Vanochtend de auto in naar mijn werk en spotify via bluetooth naar mijn radio gestreamd
- Op kantoor natuurlijk even wat minder intensief gebruik gemaakt van de Z1, maar wel syncen van mail en social media
- In de auto terug weer spotify via bluetooth
- Thuis spotify via bluetooth nog even op de surround set aangesloten
- Tussendoor ook nog een paar telefoontjes gepleegd
Inmiddels is de batterij wel bijna leeg... Ik heb nog 8%. Maar ongelofelijk hoe goed 'ie het uithoudt. 26 uur met intensief gebruik. Ik hou ervan.
Vooraf werd ik aan het twijfelen gebracht omdat men zei dat het scherm niet geweldig was. Nou... het is misschien een gevalletje smaak, maar ik vind het beeld echt een stuk mooier dan de Galaxy S5. Het is rustig voor je ogen, scherp en heel natuurlijk allemaal. Ja, de kijkhoek is niet geweldig, maar wat geeft dat?! Degene die naast me zit hoeft niet mee te kunnen lezen... Als ik het recht voor de telefoon maar goed kan zien.
Nee, ik heb echt de juiste keuze gemaakt. Zelfs al was de Z1 550 euro geweest, dan had ik hem nog liever gehad dan de GS5. Ook de meerwaarde van de Z2 zie ik niet echt momenteel.
*einde lofzang
Voor mij is het vooral nog een beetje kijken waar ik hem voor gebruik naast het sporten. Potentieel zit er zeker wel in. Al zou ik hem op dit moment afraden voor iedereen die niet bereid is zich in te lezen op XDA en hem direct te flashen/patchen.
Een smartwatch als dit maar dan van Sony/HTC/etc zou wel een heel gaaf apparaatje kunnen zijn.
Wat ik wel weet is dat ik dat 'groene icoontje met de 2 hamertjes' ook wel eens in het batterijverbruik scherm van mijn Xperia Z heb gehad. En dan inderdaad ook bij 'android systeem'. Geen idee waarom dat er dan ineens stond ipv het normale icoontje. Na een reboot stond meestal het normale icoontje er weer.
[ Voor 87% gewijzigd door cordonbleu op 14-05-2014 10:13 ]
Edit: of zijn het alleen mva-schermen met wisselende kwaliteit door verschillende leveranciers?
[ Voor 17% gewijzigd door Marc050 op 14-05-2014 11:03 ]
Volgens mij (maar ik kan het ook fout hebben) hebben veel reviewers dit fout en wordt er ook in de Z1 gewoon altijd een ips paneel gebruikt. Het verschil zit hem in het soort ips paneel dat gebruikt is. Dat is bij de ene Z1 anders dan bij de andere. Zo wordt er bij de ene een e-ips of h-ips scherm gebruikt. Deze ips schermen hebben een lager contrast en slechte kijkhoeken. En bij weer een andere wordt er een ah-ips scherm gebruikt. Deze hebben een hoger contrast en betere kijkhoeken. ah-ips is ook onder andere gebruikt in de Z Ultra, Z1 compact en dus waarschijnlijk ook in de nieuwe Z2. Deze laatsten hebben dan ook allemaal een prima contrast en duidelijk veel betere kijkhoeken.Marc050 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:52:
In de review over de z2 video: Sony Xperia Z2 gaat het over het scherm van de z1. De z1 komt met een mva OF ips-scherm. Hoe kan je weten welke een z1 heeft? Staat dat ergens in het menu?
Edit: of zijn het alleen mva-schermen met wisselende kwaliteit door verschillende leveranciers?
Maar het is dus niet per se dat als het scherm slechte kijkhoeken heeft á la Z en Z1 dat het dan een pva/mva paneel is. e-ips en h-ips kunnen dus ook laag contrast en slechte kijkhoeken hebben. En dan is het nog steeds een ips...
Verwijderd
Even een korte vraag:
Ik ben in het bezit van een Xperia Z1 maar deze komt standaard met een screenprotector geleverd met het Sony logo. Mijn screenprotector is alleen helemaal bekrast. Is er misschien een manier dat deze vervangen kan worden? Schijnt namelijk goed vast te zitten.. Zal ook vast niet de enige zijn die tegen dit probleem aanloopt, toch?
Alvast bedankt!
Ben blij dat ze vanaf de Z2 van die anti shatter sheet afgestapt zijn zeg, wat een prul dingen.
PS. heb nog niet geupdate naar KitKat, opnieuw opstarten verandert ook niets.
Ik heb de 4.4 update geïnstalleerd, daarvoor had ik het niet gemerkt. Voor de rest ben ik wel heel tevreden over de telefoon
Weten jullie een goede manier om de foto's van je mobiel naar je pc over te brengen?
Regelmatig breng ik mijn foto's eerst over naar de SD-kaart, en een paar weken later naar de pc.
Nadeel hiervan is dat de nummering van dsc... steeds gereset wordt naar 0. Daardoor heb ik ontzettend veel foto's op mijn pc met dsc_0 en dsc_0_1 en dsc0_2 omdat ik de foto's natuurlijk niet wil laten overschrijven als ik ze in dezelfde map neerzet. Daarmee staan dan ook de foto's van verschillende gebeurtenissen door elkaar wanneer ik op naam sorteer.
Enige oplossing is denk ik niet naar de SD-kaart kopiëren. Iemand andere suggesties?
Foto's laten uploaden naar dropbox en dan naar je PC kopiëren. Naam van het bestand is dan ook meteen [datum tijd] dat de foto genomen is.ditbenikecht schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:11:
Vandaag een nieuwe versie van Album binnengekregen.
Weten jullie een goede manier om de foto's van je mobiel naar je pc over te brengen?
Regelmatig breng ik mijn foto's eerst over naar de SD-kaart, en een paar weken later naar de pc.
Nadeel hiervan is dat de nummering van dsc... steeds gereset wordt naar 0. Daardoor heb ik ontzettend veel foto's op mijn pc met dsc_0 en dsc_0_1 en dsc0_2 omdat ik de foto's natuurlijk niet wil laten overschrijven als ik ze in dezelfde map neerzet. Daarmee staan dan ook de foto's van verschillende gebeurtenissen door elkaar wanneer ik op naam sorteer.
Enige oplossing is denk ik niet naar de SD-kaart kopiëren. Iemand andere suggesties?
Lekker dan
Mijn foto's sla ik standaard op op mijn SD kaart. Worden automatisch naar Google Drive in backup geplaatst. Haal het daar weer vanaf als ik het op mijn desktop wil.ditbenikecht schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:11:
Vandaag een nieuwe versie van Album binnengekregen.
...
effe 1 bladzijde teruglezenPeentje schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:29:
Wat zijn eigenlijk de exacte stappen voor een fresh install. Mijn Z1 is na de KitKat update ook niet sneller geworden, camera duurt soms tot 5 seconden!
videoman schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:30:
Even een tip om een mooie schone update naar kitkat te maken, ik heb eerst een fabrieks reset gedaan en intern geheugen wissen aangevinkt , let op je bent dan wel alle vooraf geinstalleerde apps en sony demo foto's en video's kwijt, zorg dus voor een goede update !
Ga daarna een update of een telefoonherstel doen met PC compagnion of beter met de Sony update service. Resultaat is een schone telefoon met een schone Kitkat en de basis apps, vervolgens alles weer terug zetten.
Ik heb er een zeer stabiele telefoon aan over gehouden , en met alleen de apps die goed op Kitkat draaien. Camera start super snel en alles werkt zonder problemen bij mij.
Als d garantie voorbij is kun je heb er altijd nog afhalen en er weer zo'n mooie matte opzetten. Je ziet trouwens geen enkel krasje meer !
@dikani
hmmmm het klinkt bijna alsof er hardwarematig iets niet goed zit?
Misschien een wat stomme vraag. De met stoom gevulde badkamer is bedoeld om stofdeeltjes zoveel mogelijk weg te houden om daarmee plekken onder de protector te voorkomen?videoman schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:07:
Eentje van het merk Muvit maar zijn er ook met andere merknamen rond de € 9 in het setje zit een matte en een heldere, ik heb eerst de matte geprobeerd, eerst het toestel stofvrij gemaakt en in een met stoom gevulde badkamer er mooi strak opgeplakt is wel een geduld werkje maar het resultaat is super vind ik zelf.
Ik weet niet hoe veel ik heb zitten klooien met die dingen (algemeen bekend hoe dat werkt met die protectors). Ik vind het ondingen om aan te brengen maar vind mijn smartphone ook te waardevol om er zonder 1 rond te lopen. Geeft soms toch een wat ongemakkelijk gevoel ivm angst voor schade.
[ Voor 19% gewijzigd door icratox op 28-05-2014 21:15 ]
In de badkamer heb je dan vrijwel geen stof met een lenskwastje en blaasbalgje blaas ik het schermschoon en dan razendsnel de protector erop, kunst is dan hem er mooi recht op te krijgen dus richten op de frontcamera en sensor opening.
Ik gebruik deze op zowel de voor als achterkant. Hierdoor is het glas en de shatter proof sheet altijd beschermd tegen krassen en vallen. Voelt bovendien erg fijn aan doordat het glas is. Bovendien is installatie bubbelvrij.
Hieronder een aantal opties: Allemaal goedkoop zo rond of onder de 10 euro.
Voorkant:
http://www.aliexpress.com...ss-Screen/1415734080.html
http://www.ebay.nl/itm/12..._trksid=p3984.m1497.l2649
Achterkant:
http://www.aliexpress.com...xperia-Z1/1677246375.html
Ja zoiets denk ik. Is in iedergeval onzichtbaar. Laat nooit sporen achter bij het verwijderen.videoman schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:06:
Hoe blijft het zitten heeft het een lijmlaag ?
Start een filmpje -> camera onder water -> filmen stopt en een willekeurige app wordt geopend (met een beetje pech heb je al een random facebook share gedaan).
Ook zodra er druppels op het scherm zitten is het eigenlijk niet te doen.
Erg jammer, want het zou leuk zijn als dit zonder problemen zou werken. Niet echt een gedocumenteerde feature natuurlijk, dus erover klagen kan eigenlijk ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door ButsMG op 02-06-2014 16:47 ]