Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:40
BaBy-G schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:01:
[...]

Alstu! :Y)

http://www.witrigs.com/oe...r-film-for-sony-xperia-z1

Uiteraard heb ik dit ook gemeld in het "Accessoires voor de Sony Xperia Z1" topic

Accessoires voor de Sony Xperia Z1
Waarom je die er op wilt doen is mij een raadsel.... puur voor het logo? Heb dat filter er afgehaald en vervangen voor een brando protection. Heb het niet gemist ;)

Helaas is mijn scherm kapot, heb er iets zwaars op laten vallen en heb geen beeld meer. Hoor wel email binnen komen etc dus hoop dat de rest het nog goed doet. Ga morgen kijken voor een nieuw scherm. Twijfel nog tussen zelf repareren of laten doen.

[ Voor 30% gewijzigd door GroeneThee op 25-02-2014 20:09 ]

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Waarom je die er op wilt doen is mij een raadsel.... puur voor het logo? Heb dat filter er afgehaald en vervangen voor een brando protection. Heb het niet gemist ;)
Dat moet iedereen voor zich weten, smaken verschillen nou eenmaal :Y)

Als de shatter proof film van mijn Z1 beschadigd zou raken, zou ik deze ook zeker vervangen door een originele mét het Sony logo :) Zonder het Sony logo vind ik het echt geen pan.

Man - a being in search of meaning

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Mijn Z1 bleef maar zeuren over een update, dus ik heb hem een paar dagen geleden maar aan de pc gehangen en hem de update naar 14.2.a.1.136 laten uitvoeren. Vreemd genoeg gaat hij nu automatisch op luidspreker wanneer ik de telefoon opneem, erg irritant. Maar verder niets bijzonders gemerkt totdat ik mijn OBD bluetooth adapter adapter wilde gebruiken. Om een of andere reden wil hij niet meer koppelen.

Hebben ze in deze update aan de bluetooth gerommeld?

Omdat ik geen verbeteringen merk (alleen verslechteringen) wil ik graag terug naar de vorige versie. Hoe doe ik dit?

[ Voor 10% gewijzigd door sjirafje op 01-03-2014 19:46 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Daarvoor moet je de telefoon opnieuw flashen en een fabrieksreset uitvoeren. Aangezien je toch moet resetten raad ik je aan dat eerst te doen op de nieuwe firmware, de kans is 99,8% dat je problemen opgelost zijn daarmee en dat je toch de nieuwste fw kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Laatst online: 07:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

ik heb sinds een aantal dagen de Xperia Z1 in gebruik. Erg fijne en vooral snelle telefoon :)
Maar wauw wat maakt deze camera slechte foto's als het iets minder dan volledig belicht is.....
Binnen maakt mijn Ipad zelf minder ruizige foto's dan mijn Z1...

[ Voor 3% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 02-03-2014 18:20 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Mother_Goozz schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:28:
ik heb sinds een aantal dagen de Xperia Z1 in gebruik. Erg fijne en vooral snelle telefoon :)
Maar wauw wat maakt deze camera slechte foto's als het iets minder dan volledig belicht is.....
Binnen maakt mijn Ipad zelf minder ruizige foto's dan mijn Z1...
Ben ik niet mee eens...
Het is geen Lumia 1020, maar de Z1 kan goede foto's maken, zelfs in situaties met weinig licht, het blijft natuurlijk een mobiel, het is geen reflex.

Je moet alleen de camera leren gebruiken, als je maar je telefoon met een hand vast houd en even snel de shutter knop indruk, ja dan kan je slechte foto's verwachten.

Deze twee sets zijn in manual 20MP genomen, in lightroom wat gedaan aan saturatie en geëxporteerd in 5MP

http://www.flickr.com/pho...6/sets/72157638572108166/

http://www.flickr.com/pho...6/sets/72157640187444416/

Zelfs als je Superior Auto gebruik, zijn er een paar dingen die je moet weten om betere foto's op te nemen.

Kijk naar die vergelijking die ik heb gedaan, ene foto zomaar genomen, en de andere foto heb ik de telefoon met beide handen vast gehouden en de knop op het scherm gebruikt i.p.v. de shutter key.

http://forum.xda-develope...p=50286881&postcount=1528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Pff die laatste update lijkt echt een hoofdpijn dossier te worden.

Eerst ging hij automatisch op luidspreker wanneer ik de telefoon opnam, bluetooth wilde niet meer koppelen met andere apparaten. Vervolgens lukt het maar half om de backup terug te zetten.

Nu krijg ik telkens: "fout bij inloggen op 'mijn gmail account' Raak aan om aan te melden bij uw account"
Dat doe ik dan braaf en ik krijg een ik te zien: Kan niet inloggen Er is een probleem opgetreden bij de communitactie met de Google-servers. Probeer het later opnieuw.

Ik dacht dat het misschien aan Authenticator lag, maar die app loopt al vast bij het opstarten. Dus dacht ik "verwijderen en opnieuw installeren". Maar de playstore werkt niet als je niet op je google account bent aangemeld |:(

En terug naar de vorige versie lukt me niet met Sony PC Companion.

[ Voor 4% gewijzigd door sjirafje op 02-03-2014 22:34 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
sjirafje schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:50:
Pff die laatste update lijkt echt een hoofdpijn dossier te worden.

Eerst ging hij automatisch op luidspreker wanneer ik de telefoon opnam, bluetooth wilde niet meer koppelen met andere apparaten. Vervolgens lukt het maar half om de backup terug te zetten.

Nu krijg ik telkens: "fout bij inloggen op 'mijn gmail account' Raak aan om aan te melden bij uw account"
Dat doe ik dan braaf en ik krijg een ik te zien: Kan niet inloggen Er is een probleem opgetreden bij de communitactie met de Google-servers. Probeer het later opnieuw.

Ik dacht dat het misschien aan Authenticator lag, maar die app loopt al vast bij het opstarten. Dus dacht ik "verwijderen en opnieuw installeren". Maar de playstore werkt niet als je niet op je google account bent aangemeld |:(

En terug naar de vorige versie lukt me niet met Sony PC Companion.
De mijne gaat ook automatisch op luidspreker, hoe heb je dit uitgezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouleau1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-02 21:16
Bij mij hetzelfde euvel. Door Social life uit te zetten en te rebooten is alles weer goed. Bug wss meegekomen met update Social life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik ben al weer wat verder;
-de backup wilde hij niet helemaal terugzetten omdat niet alle oude apps geinstalleerd waren.
- Het probleem met het google account lijkt te zijn opgelost met behulp van een applicatiespecifiek wachtwoord.
-Hij gaat nu ook niet meer automatisch op luidspreker, hoe dat komt weet ik niet, misschien heeft het te maken met dat ik de telefoon inmiddels 3 keer opnieuw 'hersteld' heb met sony pc companion.
-bluetooth lijkt ook weer te werken, hij kan weer verbinding maken met mijn OBD adapter

Nu alleen nog alle widgets weer terug zetten en de apps weer op hun juiste plek zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Nu alleen nog alle widgets weer terug zetten en de apps weer op hun juiste plek zetten...
Erg irritant om dat te moeten doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:32
Bij een vriend van mij met HTC One gaat sinds gisteren ook automatisch de luidspreker aan met opnemen? Heb social life al uitstaan, reboot ook niet geholpen...vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

Het schijnt aan de laatste update van Chrome te liggen (gelezen op Sony support forum). Uninstall update en het probleem is weg... Hopelijk komt er snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Mijn Z1 lijkt weer te werken zoals het hoort. Nu heb ik alleen een nieuw vraagje:

Hoe kan ik een poort (tijdelijk) dicht zetten?

Ik krijg wel allemaal oplossingen gevonden waarbij je instellingen in je router moet veranderen maar daar heb ik natuurlijk niets aan wanneer het toestel op 3/4g gaat. Voor de duidelijkheid het toestel is niet geroot en draait de 14.2.a.1.136 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Mfpower schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:15:
Het schijnt aan de laatste update van Chrome te liggen (gelezen op Sony support forum). Uninstall update en het probleem is weg... Hopelijk komt er snel een fix.
Ik had hetzelfde probleem en inderdaad na het verwijderen van de updates van Chrome werkte alles weer normaal. Overigens opnieuw Chrome weer een update gegeven en alles blijft prima functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:57
Misshien niet de juiste topic maar heb vandaag mn z1 laten vallen, bam scherm kapot. Weet iemand waar ik info kan verkrijgen over de opties die ik nu heb voor reparatie etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
BrbZrk schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:46:
Misshien niet de juiste topic maar heb vandaag mn z1 laten vallen, bam scherm kapot. Weet iemand waar ik info kan verkrijgen over de opties die ik nu heb voor reparatie etc?
Jawel..Bij de winkel waar je het toestel hebt gekocht.
En neem even contact op met je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
GroeneThee schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:57:
[...]

Ik had hetzelfde probleem en inderdaad na het verwijderen van de updates van Chrome werkte alles weer normaal. Overigens opnieuw Chrome weer een update gegeven en alles blijft prima functioneren.
Bij mij geeft sociallive het probleem dat de speaker aan gaat als je de telefoon opneemt. Had de update verwijderd (en per ongeluk weer geinstalleerd) en had het probleem weer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Robbie T schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:40:
[...]

Jawel..Bij de winkel waar je het toestel hebt gekocht.
En neem even contact op met je verzekering.
Dank. Kwas er voor verzekerd. Ik neem aan dat de beste optie is om m bij Sony zelf te laten repareren?.. Ga zo naar tmobile om te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
BrbZrk schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Dank. Kwas er voor verzekerd. Ik neem aan dat de beste optie is om m bij Sony zelf te laten repareren?.. Ga zo naar tmobile om te overleggen.
In principe heb jij niks met Sony te maken, maar zal Sony als service (fabrieksgarantie) jou toestel maken.
T-Mobile is de winkel waar jij het toestel hebt gekocht, daar moet je dan ook zijn voor garantie/reparatie.
Ga je buiten T-Mobile om dan zal je het zelf moeten uitzoeken met Sony en bedenk dan goed dat je die alleen per e-mail/telefonisch kan bereiken. Bij T-mobile kun je tenminste nog een winkel binnen stappen.

Je geeft aan dat je er voor verzekerd bent, deze verzekering is ook van T-mobile? In dat geval zal je hoe dan ook bij T-mobile moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Nee nee, ik heb geen speciale verzekering afgesloten. Het valt onder mijn inboedel/aansprakelijkheidsverz. Vandaar dat ik het vroeg. Nu krijg ik hoop ik het reparatiebedrag vergoed. Maar vraag was eigenlijk waar kan ik m t beste laten repareren?

Afijn eerst ff kijken of de verzekering er accoord mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
wel duur als je het vergelijkt met ebay zeg, wat waarschijnlijk precies hetzelfde product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
ik ben geen fan van ebay, omslachtige gedoe allemaal.. ben al 2 x opgelicht etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Hexyl schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:34:
ik ben geen fan van ebay, omslachtige gedoe allemaal.. ben al 2 x opgelicht etc..
Buyers protection ? Kan je gewoon je geld terugkrijgen met 2 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
ik praat over ruim 3 jaar terug, kan me alleen maar dat gezeik met paypal herineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Weet iemand waar je de sony specifieke app kunt vinden waarin je de gratis films kon claimen en bekijken? Je werd daar destijds vanuit de privilege app naartoe doorverwezen. Ik heb helaas geen z1 meer maar je zou de films nog wel op een z1 compact moeten kunnen bekijken (heb perongeluk geen backup van de app gemaakt).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 11:50
hoi, iemand een idee welke case of beschermhoesje samen werkt met het oplaaddokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
angerblub schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:54:
hoi, iemand een idee welke case of beschermhoesje samen werkt met het oplaaddokje?
Hoi,

Lees het topic even door. En dan voornamelijk pagina 1, met de link naar de accessoires. Daar nog eens lezen.

Doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Mfpower schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:15:
Ik heb dit alles gedaan maar die update komt er vanzelf weer op. Ik moet telkens bij het opnemen van een gesprek de externe mic. uitzetten...... Uiterst vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
KitKat begint vanaf vandaag!

Regelmatig op updates checken met Update Service is de boodschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Nog niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
AmbroosV schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:55:
KitKat begint vanaf vandaag!

Regelmatig op updates checken met Update Service is de boodschap!
yep!

http://blogs.sonymobile.c...z1-and-xperia-z1-compact/

Er was toch ook een online / java update pagina van Sony?

[ Voor 7% gewijzigd door wessel99 op 19-03-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
wessel99 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:05:
[...]
Er was toch ook een online / java update pagina van Sony?
In-browser Java is geen al te best idee, veel waarschuwingen als alles niet perfect up to date is etc, dus hebben ze die redelijk snel terug laten vallen. Gewone Sony Update Service is het meest betrouwbaar (by far).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 06:57
Check http://www.xperiaguide.co...oid-4-4-2-update-rolling/ voor screenshots.

Vind persoonlijk de notificatie en de quick toggles lelijk geworden, en het vereist een extra handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 07:56
De interface lijkt niet echt veranderd, alleen inderdaad het drop down menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ben ik de enige die het voordeel mist van toggles en notificaties ieder onder een aparte tab ipv één drop-down scherm met de toggles bovenaan en daaronder de notificaties zoals nu het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 06:57
henri86 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:38:
Ben ik de enige die het voordeel mist van toggles en notificaties ieder onder een aparte tab ipv één drop-down scherm met de toggles bovenaan en daaronder de notificaties zoals nu het geval is?
Ik vindt het ook totaal niet handig en praktisch. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Sony Update Service ziet nog geen update voor de Z1, net zo min als PC companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Op XDA is de Franse FTF te downloaden...

Heb net geïnstalleerd, camera heeft een nieuwe firmware... Geen nieuwe apps van Z2, wel snellere focus in manual mode... http://forum.xda-develope...p=51218016&postcount=1701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
De toggles werkten naar mijn mening toch al niet heel handig, en dadelijk nog minder.
Toch maar eens rooten dan.
Op mijn vorige telefoon met cyanogenmod kon je de toggles ingedrukt houden voor de optie's dat was wel erg gemakkelijk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Luinwethion schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:58:
Op XDA is de Franse FTF te downloaden...

Heb net geïnstalleerd, camera heeft een nieuwe firmware... Geen nieuwe apps van Z2, wel snellere focus in manual mode... http://forum.xda-develope...p=51218016&postcount=1701
Leuk, die 15.5MP 16:9 foto's in manual nu.
Maar hebben we nu ook 11MP 4:3 in automatisch? Die miste ik meer. Bijsnijden kan ik zelf ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
henri86 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:34:
[...]

Leuk, die 15.5MP 16:9 foto's in manual nu.
Maar hebben we nu ook 11MP 4:3 in automatisch? Die miste ik meer. Bijsnijden kan ik zelf ook..
Nee, helaas voor 4:3 foto's moet je nog steeds manual gebruiken...

Tja, hoe hou je iedereen tevreden hé... (bijna) Iedereen klaagde over dat de 16:9 resoluties te laag waren...

Ik zelf gebruik de SA mode liever niet... Maar zo te zien, ze hebben wel wat verbeterd, SA kiest nu lagere ISO waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Heeft het nadelen om de FR versie te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
update is er al via pc companion. hij staat erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Northernstar1 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:10:
Hier nog niet met vodafone unbranded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
Northernstar1 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:10:
Wat voor z1 heb je?

Ik heb niks op mijn unbranded Nederlandse Z1. :?

http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6903&id=1276-7284

[ Voor 11% gewijzigd door oli4b op 20-03-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hem nu aan het updaten via pc companion,
mijn Z1 is een Vodafone branded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Correctie het in wel mogelijk om 4:3 foto's te nemen in SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Nu online
Zit slow-motion optie er ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
B-Art schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:07:
Zit slow-motion optie er ook in?
Nee, geen slowmotion of 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
Ik wil een backup van mijn Z1 maken via PC Companion. Normaal ging het altijd redelijk snel. Nu geeft ie aan dat het maken van een back up 4 uur en 50 minuten duurt :o Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Laatst online: 11-07 23:30
USP's van de Z2 zitten niet in de update, anders verkoopt de Z2 niet (ofcourse).

Vodafone is live in NL, rest nog niet. Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ah, ik wist niet dat de Z1 een kleine tweede processor had voor achtergrond taken. Kijken of m'n accuduur daadwerkelijk nog beter wordt met KitKat.
http://www.nu.nl/tech/373...-xperias-coprocessor.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is de accuduur juist achteruit gegaan sinds kitkat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan521
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:31:
bij mij is de accuduur juist achteruit gegaan sinds kitkat :S
Vaak duurt het enkele dagen na een update voordat de battery life optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
Kitkat update hier ook zojuist binnengekregen via Sony Companion.

Z1 T-mobile branded version.

Ben benieuwd. Ik las dat er ook verbeteringen in zaten aan de camera, dus eens kijken of ik nu mooiere foto's krijg. Voor de rest zie ik, op dropmenu en icons na nog geen veranderingen. Telefoon lijkt wel soepeler te werken.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
(jarig!)
Soepeler? Je bedoelt dat hij daarvoor niet soepel was, cq ruimte voor verbetering is?

Heb een branded Z1 maar nog geen update, jammer van die slomo, snap het wel, maar had het toch een beetje gehoopt/verwacht. 4K boeit niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphoman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07-2023
Wil ik updaten..
Moet de batterij eerst op 50% zitten ookal zit telefoon in de lader..
|:( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Heb Kitkat inmiddels binnen via OTA voor de nordic combined variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
Maakt het nog uit welke Generic je neemt, zie dat er vaak voor andere landen eerder een update beschikbaar is, weet bijvoorbeeld dat er bij NCB het 4g logo LTE is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

ettie1990

PSN:ettiesick

Ik heb ook KitKat binne, wat is nou precies de changelog, iemand link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Nu online
Ook binnen hier, vind die snelle instellingen zo maar niks, verder nog weinig veranderingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
Zojuist de dag afgesloten met 5 uur en 40 minuten schermtijd. My god, echt een stuk beter dan mijn oude Xperia Z, die haalde maar net 3,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik haalde op mijn Z 6 uur schermtijd en 1 keer met m'n Z1 7:30 gehaald
https://www.dropbox.com/s...t_2014-02-24-22-22-28.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

Ik vond die oude 'snelle instellingen' beter, daar kon je meteen bij wanneer je naar beneden swipte. Nu moet je nog een keer op 'snelle instellngen' tikken. Ok, je kan er nu wel wat meer neerzetten, maar hoeveel snelle instellingen gebruik je nu echt?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik heb nog steeds geen update ontvangen op mijn unbranded T-Mobile. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:32
Ik kocht ook een unbranded omdat ik dacht dat ik dan eerder de updates zou hebben :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokedSausage
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-05 22:54
Dat valt inderdaad tegen met een unbranded versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Nu online
Heb gewoon unbranded......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Blijft bizar ... lijkt wel een lotterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 12-09 20:27
Guys korte vraag,

Is het mogelijk om gesprekken op te nemen met de xperia z1?

Ik ben nu aan de keuze toe welke handset ik neem en wil gesprekken op kunnen blijven nemen zoals mijn oppo dat nu al keurig doet. (knop in de dialer, perfecte kwaliteit).
Keuze die ik heb is de SG S5 en de Xperia Z2.

gesprekken opnemen Android

[ Voor 63% gewijzigd door procyon op 27-03-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
gebruik zelf call recorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:01
Bij het updaten naar Android 4.4 geeft Companion bij mij aan dat alles wordt verwijderd.
Daarom wil ik graag een backup maken. Helaas lukt dat niet, elke keer geeft de backupfunctie een error op het einde. Inmiddels heb ik het zo'n 10x geprobeerd met zowel opnieuw opstarten van de mobiel als laptop.
Het vragen naar de bestandsnaam duurt vaak 10 minuten, daarna de backup zelf 20 minuten. Op het einde neemt de verwachte tijd ontzettend toe van 3 minuten naar meer dan 5 uren en dan komt uiteindelijk de error.
Ik baal er wat van want op deze manier durf ik kitkat al een paar dagen niet te installeren, terwijl iedereen zo graag kitkat wil.

edit: inmiddels geupdate via andere pc waar die niet aangaf dat alles werd verwijderd. backup werkte ook niet op die pc helaas.
Agenda ziet er anders uit en er is een file manager bij gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door ditbenikecht op 28-03-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Ik wacht ook al ruim een week om zowel mijn Xperia Z1 als die van mijn vriendin up te daten naar Android 4.4 KitKat, maar ook vandaag via PC companion geen update beschikbaar (wel een nieuwe update voor PC Companion zelf)

Wel opmerkelijk dat sommige "branded" toestellen de Android KitKat update eerder binnen krijgen dan un-branded toestellen. Ik dacht dat service-providers van de branded toestellen nieuwe firmware's altijd eerst uitvoerig gingen testen voordat deze worden uitgebracht, waardoor deze altijd later beschikbaar komen dan voor un-branded toestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door BaBy-G op 28-03-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
ditbenikecht schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:50:
Bij het updaten naar Android 4.4 geeft Companion bij mij aan dat alles wordt verwijderd.
Daarom wil ik graag een backup maken. Helaas lukt dat niet, elke keer geeft de backupfunctie een error op het einde. Inmiddels heb ik het zo'n 10x geprobeerd met zowel opnieuw opstarten van de mobiel als laptop.
Het vragen naar de bestandsnaam duurt vaak 10 minuten, daarna de backup zelf 20 minuten. Op het einde neemt de verwachte tijd ontzettend toe van 3 minuten naar meer dan 5 uren en dan komt uiteindelijk de error.
Ik baal er wat van want op deze manier durf ik kitkat al een paar dagen niet te installeren, terwijl iedereen zo graag kitkat wil.
Alhoewel ik zelf nog geen gebruik heb gemaakt van PC Companion om mijn Xperia Z1 te backuppen, heb ik wel ervaringen met met PC Companion in combinatie met mijn Xperia S en ook daar kan ik je vertellen dat het backuppen soms erg problematisch gaat.

Dat gezegd hebbende, ik heb zojuist wel een nieuwe update van PC Companion binnen gehaald via de auto-update functie. Wellicht gaat het backuppen nu beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Nu online
Heb nog geen change log gezien, maar heb wel het idee dat de camera beter is, lijkt minder ruis te produceren.... Iemand anders die dit ook opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
B-Art schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:18:
Heb nog geen change log gezien, maar heb wel het idee dat de camera beter is, lijkt minder ruis te produceren.... Iemand anders die dit ook opvalt?
Inderdaad, Camera heeft een beter postprocessing, vooral in Superior Auto...

Maar ik ga terug naar 4.3, camera duurt lang met opstarten, loopt vast, skype loop ook vast als ik ga video bellen.... dramatisch die update van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Luinwethion schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:43:
[...]

Inderdaad, Camera heeft een beter postprocessing, vooral in Superior Auto...

Maar ik ga terug naar 4.3, camera duurt lang met opstarten, loopt vast, skype loop ook vast als ik ga video bellen.... dramatisch die update van Sony.
Hele slechte update idd. Camara is heel erg traag geworden en vaak bij bijvoorbeeld snapchat opent die de camera niet eens krijg je gewoon zwart scherm. Verder als je van lockscreen af komt zie je je achtergrond eerst zwart en dan pas je eigen achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Zojuist weer even met PC Companion gecheckt of de Android KitKat update al beschikbaar was voor zowel mijn Xperia Z1 als die van mijn vriendin. Wederom voor beide toestellen (allebei un-branded en aangeschaft bij de Belsimpel.nl) nog geen update beschikbaar :(

Ik snap dat Sony deze updates gefaseerd uitbrengen, maar het begint nu voor sommige Xperia Z1 bezitters, waaronder mij en mijn vriendin, toch wel heel erg lang te duren (bijna 2 weken) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu, ben je boos? Waarom wil je naar 4.4?
Heeft Sony voor jouw specifieke toestel een datum genoemd?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
CLB schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:11:
En nu, ben je boos? Waarom wil je naar 4.4?
Heeft Sony voor jouw specifieke toestel een datum genoemd?
Boos is een groot woord, maar ik vind het zeker vervelend om inmiddels bijna 2 weken langer op een update te wachten dan sommige andere Xperia Z1 bezitters. Zeker als ik hier op het forum lees dat sommige mensen met een "branded" toestel de KitKat update al op 20 maart jl. hebben gehad.

Ik ging ervan uit dat de "un-branded" toestellen sneller updates binnen krijgen, omdat deze niet nogmaals uitvoerig intern door de provider worden getest. Dit was voor mij ook de voornaamste reden om expliciet voor een "un-branded" toestel te kiezen.

Waarom ik naar Android 4.4 wilt lijkt mij duidelijk, ik denk net als bij alle andere mensen die een willen updaten, namelijk; verbeteringen (persoonlijk voornamelijk; WiFi ontvangst en accuduur) en vernieuwingen (pure rocket-science ;))

Verder heb ik geen idee wanneer Sony de Android KitKat update voor mijn Xperia Z1 op de planning heeft staan. Zoals gebruikelijk is de informatie hieromtrent altijd erg summier :( Anyway, wachten (en klagen :+) zijn het enigste wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
als je het nieuwste van het nieuwste wilt, raad ik je aan om je toestel te rooten en cyanogenmod of welke custom rom dan ook erop te zetten. inmiddels zijn er al roms met kitkat 4.4.2 voor de Z1 uit.

ikzelf wacht nog even met rooten, hoewel ik met mijn vorige toestel (htc desire) tientallen rom's uitgeprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
Flashen naar een unbranded versie is ook altijd nog een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
mesm90 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:28:
als je het nieuwste van het nieuwste wilt, raad ik je aan om je toestel te rooten en cyanogenmod of welke custom rom dan ook erop te zetten. inmiddels zijn er al roms met kitkat 4.4.2 voor de Z1 uit.

ikzelf wacht nog even met rooten, hoewel ik met mijn vorige toestel (htc desire) tientallen rom's uitgeprobeerd heb.
De Xperia Z1 is momenteel mijn hoofdtelefoon, daar wil ik vooralsnog niet met custom roms mee klooien (daar heb ik mijn Xperia S voor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Rossiejwt schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:35:
Flashen naar een unbranded versie is ook altijd nog een optie ;)
Je hebt kennelijk niks, nada, noppes gelezen wat ik heb gepost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb een Vodafone branded toestel en heb laatst 4.4 er op gezet maar wil eigenlijk terug naar 4.3 omdat ik sinds 4.4 geen rechten meer heb op mijn SD-kaart. Is dit überhaupt mogelijk? En zo ja is dat simpel?

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
buran schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:41:
Ik heb een Vodafone branded toestel en heb laatst 4.4 er op gezet maar wil eigenlijk terug naar 4.3 omdat ik sinds 4.4 geen rechten meer heb op mijn SD-kaart. Is dit überhaupt mogelijk? En zo ja is dat simpel?
Wat bedoel je met rechten op je SD-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Ik twijfel momenteel tussen de Xperia Z1 en de Nexus 5 (heb nog een Xperia S). Nu is de Nexus 100 euro goedkoper, maar verder alleen plusjes voor de Z1 wat mij betreft.

In de praktijk... hebben jullie iets aan de waterdichtheid? Dat is voor mij een plus namelijk en ook vind ik het toestel mooier. Tevens heb ik vernomen dat de telefoon snel kapot gaat na een val.

Wat zouden voor jullie redenen zijn om de Z1 te kiezen boven de Nexus 5?

Edit: Of andersom natuurlijk.

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door ButsMG op 02-04-2014 12:05 ]

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:21
@Masegate

Ik heb de Z1 al enige tijd en hij bevalt me erg goed maar ben zelf aan het kijken naar een overstap op de Nexus 5 (vanwege het draadloos opladen, heeft bij mij meer meerwaarde, waterdichtheid is leuk maar nooit nodig gehad) of de nieuwe Htc One (premium build/aluminium)
Hoef niet perse over te stappen maar ben snel uitgekeken op telefoons :D

De Z1 ziet er erg mooi uit, heb de Witte. Vallen heb ik geen ervaring mee :+

Redenen om voor de Z1 te gaan;
-Mooier
-Grotere batterij
-Micro sd kaart
-Camera

Nexus 5;
-Laatste Android updates
-Draadloos opladen
-Beter scherm
-Goedkoper

[ Voor 34% gewijzigd door BigF25 op 02-04-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen de Nexus en de Z1. Heb ook een witte Z1 gehaald. Waterdichtheid is mooi meegenomen, mijn toestel wil nog wel eens vettig worden en dan spoel ik hem gewoon af onder de kraan.

Vallen heb ik ook geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ik snap dat over het algemeen weinig mensen ervaring hebben met vallen. :)
Maar waarom voor de Z1 100 euro meer betaald? Camera? Batterij? Looks?

Edit: Thanks BigF25 voor de edit.

[ Voor 11% gewijzigd door ButsMG op 02-04-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

Ik heb 'm wel laten vallen. Bij het laten vallen ook nog geprobeerd te vangen wat mislukte waardoor ie nog een zet na kreeg. Gevallen op een harde ondergrond en een stuk doorgeschoven. Schade: niets (met brando screenprotector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
De Z1 is ook draadloos op te laden m.b.v. een magnetisch oplaaddock.
http://www.sonymobile.com...netic-charging-dock-dk31/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@Poulske,

dat is niet hetzelfde, doel meer op de Qi standaard, gewoon er op leggen en klaar is kees.
Heb nu ook zon magnetische lader (kabel) maar je moet het er toch soort van precies in 'klikken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Het is inderdaad weer net een stapje fijner. Al denk ik dat ik met een cradle voor de Z1 ook wel uit de voeten kan. Zolang ik het klepje maar niet telkens hoef te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Dus dan wordt het de Z1? :)
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste