De batterijduur is bij mij ook minder geworden na de update. Algemeen probleem? Verder lijkt het toestel zelfs trager..
Hier is eigenlijk alles ok. Op rustige dagen doe ik zelfs twee hele dagen met één charge, iets wat me de laatste drie jaren niet met een andere telefoon gelukt is.
Als je na de update echt problemen hebt helpt het altijd wel om een cleane flash te doen met Sony Update Service. Je bent dan wel alles kwijt natuurlijk maar het lost vrijwel alle problemen op.
Als je na de update echt problemen hebt helpt het altijd wel om een cleane flash te doen met Sony Update Service. Je bent dan wel alles kwijt natuurlijk maar het lost vrijwel alle problemen op.
Bij mij juist het tegenovergestelde mijn baterijduur is beter geworden en het toestel lijkt ook wat sneller(animaties zijn versneld denk ik)SmokedSausage schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:13:
De batterijduur is bij mij ook minder geworden na de update. Algemeen probleem? Verder lijkt het toestel zelfs trager..
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Heb hetzelfde, batterijduur is bij mij echt prima. Ik zit nu 1d, 1h, 31m op een battery charge en zit nog op 27%. Hij was ook niet 100% vol toen ik hem aanzette.AmbroosV schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:34:
Hier is eigenlijk alles ok. Op rustige dagen doe ik zelfs twee hele dagen met één charge, iets wat me de laatste drie jaren niet met een andere telefoon gelukt is.
Tot zo ver enorm tevreden met de batterijduur
ik vind het toch knap irritant dat ik mijn "feedback" of trillen tijdens het pattern niet meer aan kan zetten, kan de optie in ieder geval nergens meer vinden
verrek, gewoon dik eroverheen gekeken dus, vandaar dat ik het niet kon vinden
ook stom
ook stom
Hmm, blijkbaar was er iets goed mis met de calibratie. Ik deed ongeveer 2 minuten met 1% batterij maar wel 2 uur met 1%. Leeg laten gaan en weer helemaal opgeladen. Nu is alles wel weer zoals het hoort (en eigenlijk beter dan ooit voorheen)
weer een nieuwe update ? : 14.2.A.1.136
http://www.xperiablog.net...es-white-balance-setting/
http://www.xperiablog.net...es-white-balance-setting/
[ Voor 4% gewijzigd door GroeneThee op 29-01-2014 13:39 ]
Heb 'm gisteren ook helemaal leeg laten lopen en toen weer opgeladen, maar m'n accuverbruik is nog steeds niet wat het was.SmokedSausage schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:20:
Hmm, blijkbaar was er iets goed mis met de calibratie. Ik deed ongeveer 2 minuten met 1% batterij maar wel 2 uur met 1%. Leeg laten gaan en weer helemaal opgeladen. Nu is alles wel weer zoals het hoort (en eigenlijk beter dan ooit voorheen)
Voor de update 0,6%/h, nu 1,5%/h in standby
hmmm dat is inderdaad vreemd. Anders wellicht evene en factory reset doen? Ik heb vanochtend hem bij de 3% er weer aangehangen; 1dag, 19h en 58 minuten op de accu.
Ik haal ook zulke tijden met gemiddeld gebruik. 48 uur is net niet te halen maar 2 dagen kan ik er wel mee doen (dus voor slapen aan de lader op de 2e dag).GroeneThee schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:11:
hmmm dat is inderdaad vreemd. Anders wellicht evene en factory reset doen? Ik heb vanochtend hem bij de 3% er weer aangehangen; 1dag, 19h en 58 minuten op de accu.
Ik heb vandaag 3u 42 minuten on screen time gehad zie ik en 20minutjes ongeveer fifa gespeeld en heb nog 28 percent baterij over
Met helderheid op 25 percent lte uit maar wifi wel altijd aan en stamina mode uit
Vind ik best wel knap
Met helderheid op 25 percent lte uit maar wifi wel altijd aan en stamina mode uit
Vind ik best wel knap
Kan iemand mij helpen?
Heb sinds vandaag de Sony Z1 (C6903).
Ik heb vervolgens een Screen Lock ingesteld met PIN-code.
En ja je voelt 'm al aankomen. De (juiste) PIN ben ik vergeten.
Ben bang dat er door de cover die er nog op zat een verkeerde PIN is ingevoerd.
Kom wel door de SIMkaart blokkering heen uiteraard maar daarna kan ik niet verder.
Heb geprobeerd de telefoon een harde reset te geven maar dit lukt ook niet.
Heb sinds vandaag de Sony Z1 (C6903).
Ik heb vervolgens een Screen Lock ingesteld met PIN-code.
En ja je voelt 'm al aankomen. De (juiste) PIN ben ik vergeten.
Ben bang dat er door de cover die er nog op zat een verkeerde PIN is ingevoerd.
Kom wel door de SIMkaart blokkering heen uiteraard maar daarna kan ik niet verder.
Heb geprobeerd de telefoon een harde reset te geven maar dit lukt ook niet.
na 5 keer fout kan je je phone met je google account weer resetten.
in flashmode laten booten en dan aansluiten op SUS, sony update service. ?
Via update service de telefoon resetten
http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/
http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/
[ Voor 13% gewijzigd door GroeneThee op 01-02-2014 12:57 ]
White balance update nu beschikbaar voor c6903 unbranded via pc companion
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6903&id=1276-7284
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6903&id=1276-7284
Hier ook nog geen update.
Verder heb ik een probleem/ bug. Vrijwel altijd heb ik mijn gps uitstaan, alleen tijdelijk voor bepaalde apps zet ik het aan. Na gebruik sluit ik de apps af en schakel gps weer uit. Echter wanneer ik kijk bij energieverbruik slurpen die apps nog stroom, en staat in geschiedenisdetails van energiebeheer dat gps nog altijd aanstaat na het handmatig uitschakelen van de gps.
Dus nu vraag ik me af, is uit ook echt uit? Of kunnen apps dat omzeilen?
Als ik bij locatieservices kijk schakelt alles naar grijs en blauw bij het in en uitschakelen, dus vinkjes willen nooit helemaal weg.

Ook heb ik een belachelijk hoog mobiel dataverbruik door "Android-besturingssysteem", vorige maand 900MB en deze maand ook alweer 150MB. En dat allemaal als "Achtergrond". Ik neem aan dat dit niet normaal is, want de meeste mensen zouden door hun bundel gaan. Ik heb AVG laten scannen maar die vindt niks. Eerst dacht ik dat het misschien het VPN verbruik was, maar inmiddels ben ik overgestapt naar openvpn en zie ik het dataverbruik voor die app op een paar MB staan.
Verder heb ik een probleem/ bug. Vrijwel altijd heb ik mijn gps uitstaan, alleen tijdelijk voor bepaalde apps zet ik het aan. Na gebruik sluit ik de apps af en schakel gps weer uit. Echter wanneer ik kijk bij energieverbruik slurpen die apps nog stroom, en staat in geschiedenisdetails van energiebeheer dat gps nog altijd aanstaat na het handmatig uitschakelen van de gps.
Als ik bij locatieservices kijk schakelt alles naar grijs en blauw bij het in en uitschakelen, dus vinkjes willen nooit helemaal weg.

Ook heb ik een belachelijk hoog mobiel dataverbruik door "Android-besturingssysteem", vorige maand 900MB en deze maand ook alweer 150MB. En dat allemaal als "Achtergrond". Ik neem aan dat dit niet normaal is, want de meeste mensen zouden door hun bundel gaan. Ik heb AVG laten scannen maar die vindt niks. Eerst dacht ik dat het misschien het VPN verbruik was, maar inmiddels ben ik overgestapt naar openvpn en zie ik het dataverbruik voor die app op een paar MB staan.
[ Voor 26% gewijzigd door ditbenikecht op 02-02-2014 16:29 ]
Dat is waarschijnlijk de backup functie van Google die je aan hebt staan
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Die functie staat uit, wist overigens niet dat die functie er was. Dus bedankt voor de tip.reyals schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:09:
Dat is waarschijnlijk de backup functie van Google die je aan hebt staan
Dit heb ik ook, maar dan met Ingress.ditbenikecht schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:00:
Over je locatir instellingen kan ik jammergenoeg niks zeggenditbenikecht schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:00:
Hier ook nog geen update.
[afbeelding]
Maar wat je hebt met je mobiele data lijkt mij niet nornaal heb je altijd je mobiele data aan of enkel wanneer het nodig is?
Ik zet mijne enkel aan wanneer ik hem gebruik ca. 30min. Per dag en zie dat android systeem on januarie nog net geen 50mb heeft gebruikt dus als je mobiele data altijd aanstaat zou dat wel kunnen omdat hij bij een halfuurtje per dag bij mij 50 mb op een maand heeft gebruikt
Die McDonalds app is trouwens echt een gruwel, had 2 maanden geleden bij mij er zo'n 700MB doorgestookt in 1 maand
Heb hem daarna maar verwijderd.
De Mcdonalds app is inderdaad een draak, heeft me al een keer binnen enkele seconden mijn databundel in het buitenland gekost.
Verder net mijn Z1 aan de computer gehangen en via PC Conpanion 14.2.A.1.136 binnen gehaald.
SI 1276-0476.3 (Unbranded via Coolblue met Vodafone verlenging)
Tot nu toe behalve de optie om de display kleuren in te stellen nog niets kunnen ontdekken. Wifi zou weer beter zijn, maar had al geen problemen daarmee. Bluetooth audio streaming zou ook beter moeten werken, dat proberen we vanmiddag even uit, daar was zeker wat winst te halen.
Verder nog altijd zeer tevreden over mijn Z1, geweldig toestel en al meerdere malen mee wezen zwemmen. Mooie foto's en filmpjes onder water, al moet je boven water soms even zorgen dat je een vinger als zonnekap gebruikt
14.2.A.1.136 changelog:
•Display personalisation, including ability to alter White Balance
•Clearer music streaming using Bluetooth devices
•Optimised Wi-Fi performance & stability
•Enhanced Email experience
•Contacts, Messaging and Small apps improvements
Verder net mijn Z1 aan de computer gehangen en via PC Conpanion 14.2.A.1.136 binnen gehaald.
SI 1276-0476.3 (Unbranded via Coolblue met Vodafone verlenging)
Tot nu toe behalve de optie om de display kleuren in te stellen nog niets kunnen ontdekken. Wifi zou weer beter zijn, maar had al geen problemen daarmee. Bluetooth audio streaming zou ook beter moeten werken, dat proberen we vanmiddag even uit, daar was zeker wat winst te halen.
Verder nog altijd zeer tevreden over mijn Z1, geweldig toestel en al meerdere malen mee wezen zwemmen. Mooie foto's en filmpjes onder water, al moet je boven water soms even zorgen dat je een vinger als zonnekap gebruikt
14.2.A.1.136 changelog:
•Display personalisation, including ability to alter White Balance
•Clearer music streaming using Bluetooth devices
•Optimised Wi-Fi performance & stability
•Enhanced Email experience
•Contacts, Messaging and Small apps improvements
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Ik heb inderdaad altijd mijn mobiele data aanstaan. Hoe moet ik anders mijn mijn mail en WhatsApp gepusht krijgen? Gelukkig heb ik 2GB bundel en daarna onbeperkt langzaam.
Heb ook de update gedaan. Eindelijk witbalans kalibratie. Wat een verschil!
Nu nog fatsoenlijke panorama's ipv 5MP! (snap ik nog steeds niet?
)
Kleine verandering is ook het vergrendel- en ontgrendelgeluidje. Dit is een stukje harder geworden.
Nu nog fatsoenlijke panorama's ipv 5MP! (snap ik nog steeds niet?
Kleine verandering is ook het vergrendel- en ontgrendelgeluidje. Dit is een stukje harder geworden.
[ Voor 25% gewijzigd door henri86 op 04-02-2014 16:29 ]
Wat is de beste manier om je scherm juist te kalibreren?
Dat is ook waar in belgie heb je geen onbeperkte databundels ook geen futditbenikecht schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:23:
Ik heb inderdaad altijd mijn mobiele data aanstaan. Hoe moet ik anders mijn mijn mail en WhatsApp gepusht krijgen? Gelukkig heb ik 2GB bundel en daarna onbeperkt langzaam.
Maar ja ik zet mijne ongeveer 1x per uur aan en check dan alles
En kom net toe met 500mb per maand
Maar ja iemand die mij dringend moet berijken gaat dat sowieso niet doen via whatsapp
[quote]Dersan schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:37:
Die McDonalds app is trouwens echt een gruwel, had 2 maanden geleden bij mij er zo'n 700MB doorgestookt in 1 maand
Heb hem daarna maar verwijderd.
[/quoteivm de mcdonalds app zijn datagebruik hrb ik denk ik de opplosing instellingen/datagebruik/klik ergens onderaan op de mcdonalds app en scroll dat stukje naar beneden en dan kun je het achtergrondgevens verbruik limiteren waardoor de app op de achtergrond bijna miets meer gebruikt bij mij had google + zo een 200mb gebruikt op 1 week tijd(geen flauw idee hoe) allemaal op de achtergrond natuurlijk en heb die instelling aangezet en toen was alles weer perfect
[/quoteivm de mcdonalds app zijn datagebruik hrb ik denk ik de opplosing instellingen/datagebruik/klik ergens onderaan op de mcdonalds app en scroll dat stukje naar beneden en dan kun je het achtergrondgevens verbruik limiteren waardoor de app op de achtergrond bijna miets meer gebruikt bij mij had google + zo een 200mb gebruikt op 1 week tijd(geen flauw idee hoe) allemaal op de achtergrond natuurlijk en heb die instelling aangezet en toen was alles weer perfect
Is een beetje persoonlijke mening je kunt het best een with scherm openen op een led tv ofzo op volle helderheid dan je gsm op volle helderheid met dezelfde afbeelding en dan blijven spelen tot het ongeveer gelijk isbanaan521 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:40:
Wat is de beste manier om je scherm juist te kalibreren?
Zou natuurlijk kunnen dat dat niet echt gaat helpen maar ja moet eens uitproberen
Sinds de laatste update heb ik alleen nog maar G of Edge bereik, alle instellingen al nagelopen.
Wat zie ik over het hoofd?
Wat bedoel je met g?midego schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:52:
Sinds de laatste update heb ik alleen nog maar G of Edge bereik, alle instellingen al nagelopen.
Lijkt mij GPRS dus als die het ook over "E" EDGE heeft
O ik dacht dat je misschien een 3/4 ofzo zou kunnen vergeten zijnjeroendh schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:03:
[...]
Lijkt mij GPRS dus als die het ook over "E" EDGE heeft
Heb je ge reboot baterij eens leeg laten lopen,...?midego schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:52:
Al heel vaak gereboot, heeft helaas niks geholpen.
Heb je eens opgezoekt of iemand amders hetzlfde provleem heeft anders eventjes een backup van je apps em data nemen en dan repair via pc companion of susmidego schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:39:
Al heel vaak gereboot, heeft helaas niks geholpen.
Sinds de laatste update kan ik met de volume knoppen ook het toestel "ontwaken" i.p.v. alleen met de power knop.
Meer mensen die dit hebben?
Meer mensen die dit hebben?
Net zelf even verder gaan onderzoeken, en wat blijkt.
Dit komt door de magnetische oplader die aangesloten zat
Na de lader verwijderd te hebben, gebeurt er niks met de volume knoppen.
Dit komt door de magnetische oplader die aangesloten zat

[ Voor 26% gewijzigd door jeroendh op 04-02-2014 22:16 ]
En iemand die weet hoe ik oproepen kan ontvangen met de volumeknoppen?
Heb een rock excel series case bestelt mez zo een raampje
Maar heb er wat software voor nodig
Dus als iemand tips heeft of iets aanraadt hoor ik jet graag
Via de instellingen is er al een optie om een gesprek te beëindigen met de power knop dus dat is al opgelost
Via de instellingen is er al een optie om een gesprek te beëindigen met de power knop dus dat is al opgelost
Inmiddels ook Bluetooth streaming geprobeerd na de update, wat een verschil. Geluidskwaliteit is behoorlijk verbeterd en ook harder geworden. Wel nog steeds instabiel naar mijn radio toe, maar dat ligt waarschijnlijk aan Ford en niet aan de telefoon.
Mijn wifi ontvangst is slechter na de update van gistere..raar
En deze hang zeker aan een Chineese namaak plug in de muur ?jeroendh schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:16:
Net zelf even verder gaan onderzoeken, en wat blijkt.
Dit komt door de magnetische oplader die aangesloten zat![]()
Nope de orginele sony adapter.midego schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:41:
[...]
En deze hang zeker aan een Chineese namaak plug in de muur ?
Er is geen originele magnetishe oplader enkel een dock
Als je de originele kabel wilt moet je de dock open schroeven en de kabel er uit halen
Je had het over de plug in de muurizzet3838 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:18:
[...]
Er is geen originele magnetishe oplader enkel een dock
Als je de originele kabel wilt moet je de dock open schroeven en de kabel er uit halen
Die is orgineel en de kabel ook.
Zit alleen een Ebay magnetisch ding aan.
Wauw ok, ik heb een chineese magnetische kabel en orginele muurplug en alles werkt zonder problemen.jeroendh schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:26:
[...]
Je had het over de plug in de muur![]()
Die is orgineel en de kabel ook.
Zit alleen een Ebay magnetisch ding aan.
FYI: Ik ben weer happy met m'n accuduur. 24u, >1u schermtijd, 32% discharge
-knip-
[ Voor 94% gewijzigd door Domokun op 05-02-2014 16:19 ]
Je zit (gok ik) in 't verkeerde topic
Dit topic is voor de Z1, niet de Z1 Compact
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik was je al voorCLB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:19:
Je zit (gok ik) in 't verkeerde topicDit topic is voor de Z1, niet de Z1 Compact
Weet je (of iemand anders) toevallig wat het verschil is tussen de L39h en L39t (chinese) Z1's, buiten de positie van de hoofdtelefooningang?izzet3838 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:24:
En iemand die weet hoe ik oproepen kan ontvangen met de volumeknoppen?
Vind de Excel case voor de chinese Z1 namelijk wel tof. Hij wordt dan wel vastgeklikt over de hooftelefoon (bij de L39t zit deze bovenop in het midden), maar dat zou me niet storen. Als ie verder maar gewoon past.
http://www.rockphone.cn/en/Html/Product/185.html

Ik heb die voor de gewone z1 besteldhenri86 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:56:
[...]
Weet je (of iemand anders) toevallig wat het verschil is tussen de L39h en L39t (chinese) Z1's, buiten de positie van de hoofdtelefooningang?
Vind de Excel case voor de chinese Z1 namelijk wel tof. Hij wordt dan wel vastgeklikt over de hooftelefoon (bij de L39t zit deze bovenop in het midden), maar dat zou me niet storen. Als ie verder maar gewoon past.
http://www.rockphone.cn/en/Html/Product/185.html
[afbeelding]
Heft jammergenoeg wel een kleiner scherm hoop wel dat die groot genoeg is zodat ik de muziek kan aanpassen en de klok kan zien en andere widgets bekijken
Op xperia blog ondertussen ook al gemeld dat een carrier de info heeft 'gelekt' dat 4.4 voor de Xperia Z rond eind Februari, begin Maart begint met uit te rollen.
Ben best uit aan het kijken naar kitkat eigenlijk
Een buitenlandse operator heeft gewoon gezegd dat ze volgens hun de rol out eind februarie begin maart gaat beginnen niets officieels ofzo dus ik zou het nie helemaal vertrouwen als ik jullie wasicratox schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:52:
Op xperia blog ondertussen ook al gemeld dat een carrier de info heeft 'gelekt' dat 4.4 voor de Xperia Z rond eind Februari, begin Maart begint met uit te rollen.
Ik heb ook Android 4.3, maar ik merk dat mijn pushmail van Exchange-account niet langer werkt. Ik krijg geen meldingen van nieuwe e-mail, wanneer ik dan handmatig ververs komt ineens alles binnen.
Heb alles goed staan, ook het vinkje bij de 'data usage' instellingen. Iemand een idee?
Heb alles goed staan, ook het vinkje bij de 'data usage' instellingen. Iemand een idee?
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Heb hier helaas altijd al last van gehad met android en tot op de dag van vandaag nog geen oplossing gevondenUTADDICT schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:35:
Ik heb ook Android 4.3, maar ik merk dat mijn pushmail van Exchange-account niet langer werkt. Ik krijg geen meldingen van nieuwe e-mail, wanneer ik dan handmatig ververs komt ineens alles binnen.

Bij mij werkt pushmail prima met een hotmail account ingesteld op de standaard mail client van android.
Hebben jullie wel de hoofdknop auto sync aan staan?
Verder nog vinkje bij E-mail synchroniseren bij controlefrequentie en een vinkje bij E-mail meldingen.
Als dat allemaal goed staat, heb je bij energiebeheer nog Wachtrij achtergrondgegevens, welke om de 15 minuten gaat controleren ipv push als die aanstaat. En stamnia mode zorgt ervoor dat de boel nooit aankomt als je het scherm uit hebt.
Hebben jullie wel de hoofdknop auto sync aan staan?
Verder nog vinkje bij E-mail synchroniseren bij controlefrequentie en een vinkje bij E-mail meldingen.
Als dat allemaal goed staat, heb je bij energiebeheer nog Wachtrij achtergrondgegevens, welke om de 15 minuten gaat controleren ipv push als die aanstaat. En stamnia mode zorgt ervoor dat de boel nooit aankomt als je het scherm uit hebt.
[ Voor 31% gewijzigd door ditbenikecht op 10-02-2014 16:51 ]
Interessant artikel op tweakers: ''Gebruikers Xperia's kunnen na update video's maken in 4k en slow-motion'' http://twk.rs/nn0i
Beste mede-Tweakers,
Ik volg dit draadje al een tijdje en ik heb toch maar besloten om een Xperia Z1 aan te schaffen ter vervanging van mijn huidige Xperia S
Ik heb nog wel een aantal vragen met betrekking tot het toestel, ik hoop dat iemand deze voor mij kan beantwoorden:
- Ik las dat de eerste lichtingen van het toestel wat problemen hadden met o.a. de kijkhoek van het scherm en een te enthousiaste trilfunctie, zijn deze kinderziektes met de laatste lichtingen verholpen?
- Ik wil het toestel online aanschaffen, maar ik wil alleen een Nederlands un-branded en simlock-vrije toestel. Hoe kan ik dit checken?
- Net als bij de Xperia S wordt er bij de Xperia Z1 een quick-charger bijgeleverd waarmee je je accu heel snel kan opladen. Weet iemand of deze snellaad fucntie ook door de magneet aansluiting wordt ondersteund?
Alvast bedankt!
Ik volg dit draadje al een tijdje en ik heb toch maar besloten om een Xperia Z1 aan te schaffen ter vervanging van mijn huidige Xperia S
- Ik las dat de eerste lichtingen van het toestel wat problemen hadden met o.a. de kijkhoek van het scherm en een te enthousiaste trilfunctie, zijn deze kinderziektes met de laatste lichtingen verholpen?
- Ik wil het toestel online aanschaffen, maar ik wil alleen een Nederlands un-branded en simlock-vrije toestel. Hoe kan ik dit checken?
- Net als bij de Xperia S wordt er bij de Xperia Z1 een quick-charger bijgeleverd waarmee je je accu heel snel kan opladen. Weet iemand of deze snellaad fucntie ook door de magneet aansluiting wordt ondersteund?
Alvast bedankt!
Man - a being in search of meaning
Ik zal je vragen proberen te beatwoorden naargelang mijn en kennis en ervaringen van mijn xperia z en z1BaBy-G schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:04:
Beste mede-Tweakers,
Ik volg dit draadje al een tijdje en ik heb toch maar besloten om een Xperia Z1 aan te schaffen ter vervanging van mijn huidige Xperia SIk heb nog wel een aantal vragen met betrekking tot het toestel, ik hoop dat iemand deze voor mij kan beantwoorden:
Alvast bedankt!
Het probleem met de te harde trillingen lijken voor mij opgelost met de 4.3 update
De kijkhoeken: dit is een hardware probleem dus niet echt weg te helpen met software aanpassingen maar de view samples die o.a. Tweakers heeft gehad had naa het scheind een erger scherm dan het huidige toestel dus als de kijkhoeken echt belangrijk voor kou zijn zou ik bij de media markt ofzo eens de kijkhoeken vaan een van hun view samples nakijken en beslissen of deze je bevallen
Over de aankoop heb ik jammergenoeg geen info omdat ik van belgië ben
De quickcharger: ik had zelf vroeger de xperia s en wil zeggen dat je de z1 niet hebt opgeladen in 45 minuten
Maar gebruikers melden wel dat de laad tijd van de magneroshe kabel ongeveer gelijk is aan die van de originele kabel mits de bij de gsm meegeleverde voeding gebruikt wordt
Maar hou er wel rekening mee dat zelf als deze kabels als origineel worden benoemt deze dat nooit zijn omdat sony deze nog nooit heeft uitgebracht waarscheinlijk zal het geen probleem zijn maar hou toch in gedachten dat je chinese "prul" aansluit op je ca. 600 euro gsm
En dat deze kabel geen data mtp of ptp dus data overdracht ondersteund
Als je toch een originele kabel wilt moet je sony's sock kopen en de schroefjes onderaan los maken en kan je de kabel er gewoon uithalen
Mijn dank is groot! 
izzet3838 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:31:
[...]
Ik zal je vragen proberen te beatwoorden naargelang mijn en kennis en ervaringen van mijn xperia z en z1
Het probleem met de te harde trillingen lijken voor mij opgelost met de 4.3 update
De kijkhoeken: dit is een hardware probleem dus niet echt weg te helpen met software aanpassingen maar de view samples die o.a. Tweakers heeft gehad had naa het scheind een erger scherm dan het huidige toestel dus als de kijkhoeken echt belangrijk voor kou zijn zou ik bij de media markt ofzo eens de kijkhoeken vaan een van hun view samples nakijken en beslissen of deze je bevallen
Over de aankoop heb ik jammergenoeg geen info omdat ik van belgië ben
De quickcharger: ik had zelf vroeger de xperia s en wil zeggen dat je de z1 niet hebt opgeladen in 45 minuten
Maar gebruikers melden wel dat de laad tijd van de magneroshe kabel ongeveer gelijk is aan die van de originele kabel mits de bij de gsm meegeleverde voeding gebruikt wordt
Maar hou er wel rekening mee dat zelf als deze kabels als origineel worden benoemt deze dat nooit zijn omdat sony deze nog nooit heeft uitgebracht waarscheinlijk zal het geen probleem zijn maar hou toch in gedachten dat je chinese "prul" aansluit op je ca. 600 euro gsm
En dat deze kabel geen data mtp of ptp dus data overdracht ondersteund
Als je toch een originele kabel wilt moet je sony's sock kopen en de schroefjes onderaan los maken en kan je de kabel er gewoon uithalen
Na de note 3 terug een xperia Z1 aangeschaft!(ik had de z1 weggedaan voor de note 3
)
De artikel van vandaag over de fhd op 60 fps ontvang ik met open armen vermits ik dit echt mis tov de note 3.
Wat mij wel opvalt is dat de image quality(fotos) beter was met de note 3 tov de Z1. kan dit? of lijkt het mij zo
Party on dudessss!!
De artikel van vandaag over de fhd op 60 fps ontvang ik met open armen vermits ik dit echt mis tov de note 3.
Wat mij wel opvalt is dat de image quality(fotos) beter was met de note 3 tov de Z1. kan dit? of lijkt het mij zo
Party on dudessss!!
THANKS.ditbenikecht schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:48:
Bij mij werkt pushmail prima met een hotmail account ingesteld op de standaard mail client van android.
Hebben jullie wel de hoofdknop auto sync aan staan?![]()
Het was die irritante wachtrij!!
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Hamgt natuurlijk af van de situatie en de camera instrllingen die je gebruiktyasin76 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:26:
Na de note 3 terug een xperia Z1 aangeschaft!(ik had de z1 weggedaan voor de note 3)
Party on dudessss!!
Gebruik nooit auto deze geefd zelde goede resultateb
Neem foto's op handmatig 8mp 4X3 en kies eeb scene op basis van de foto die je wilt nemen
Indien dit foto's zijn die je buiten neemt en hiervoor geen aparte scene is zou ik landshap aanraden
Dit is hier niet de bedoeling.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 12-02-2014 18:43 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 12-02-2014 18:43 ]
Ben zelf de grootste fanboy vam Sony/Xperia maar net ff de galaxy 3 van mn vrouwje ernaast gehouden met dezelfde fotos....... Lijkt wel schermtechnologie van 10 jaarterug vergeleken met de samoled van samsung DAMN! Had ik het maar niet gezien zo duidelijk.. Kan t niet terugdraaien helaas... Erg hey
Sony gebruikt ern lcd sherm samsung amoledBrbZrk schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 01:46:
Ben zelf de grootste fanboy vam Sony/Xperia maar net ff de galaxy 3 van mn vrouwje ernaast gehouden met dezelfde fotos....... Lijkt wel schermtechnologie van 10 jaarterug vergeleken met de samoled van samsung DAMN! Had ik het maar niet gezien zo duidelijk.. Kan t niet terugdraaien helaas... Erg hey
Is natuurlijk stom
Enige vpordeel is bij ons dat de foto's er niet uitzien als een tekenfilm
Want op de s3 wordt het groen van het gras gewoon flashy(sorry voor gebruik van deze term) groen
Ja zo gesatureerd als oled hoeft t nou ook weet niet maar iets beter had wel gemogen.
En Xreality ...doet dat bij jullie wat, wordt t beeld beter/mooier of valt t mee?
Tot slot, ik heb wat krasjes in de protector (originele wat er al op zat) zijn die te vervangrn professioneel? Iemand ervaring?
En Xreality ...doet dat bij jullie wat, wordt t beeld beter/mooier of valt t mee?
Tot slot, ik heb wat krasjes in de protector (originele wat er al op zat) zijn die te vervangrn professioneel? Iemand ervaring?
Net update 14.2.A.1.136 binnengehaald. Welke veranderingen kan ik verwachten?
Weet iemand hoe je apps kan verplaatsen naar sd kaart om geheugen vrij te maken? Zo te zien kan dit niet op Z1.
Weet iemand hoe je apps kan verplaatsen naar sd kaart om geheugen vrij te maken? Zo te zien kan dit niet op Z1.
Heb je 12GB aan apps dan? Je kan beter je bestanden op de SD kaart zetten om geheugen vrij te maken.dikani schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:10:
Net update 14.2.A.1.136 binnengehaald. Welke veranderingen kan ik verwachten?
+1 ik ben een heel intensieve gebruiker en heb nadat mijn media verplaats te hebben naar mijn sd kaart 3gb vrij aan geheugen als ik cache wis wordt dit 4 maar die is weer in een dag tijd volhenri86 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:45:
[...]
Heb je 12GB aan apps dan? Je kan beter je bestanden op de SD kaart zetten om geheugen vrij te maken.
White balance, bluetooth, wifi zijn o.a. de verbeteringen met de nieuwe 4.3 update. Wifi en white balance ben ik tervreden mee. Was hard nodig.
Nog comtact gehad met sony en duits bedrijf over folie vervanging, met sony logo is alleen mogelijk als het scherm ook wordt vervangen. 200euro. Dus dat wordt wachten tot mn scherm het begeeft
Nog comtact gehad met sony en duits bedrijf over folie vervanging, met sony logo is alleen mogelijk als het scherm ook wordt vervangen. 200euro. Dus dat wordt wachten tot mn scherm het begeeft
Willen mensen is een printscreen maken van hun witbalans instellingen en hier posten?
Ben wel benieuwd wat een ''goede'' instelling is
Zojuist nog de Z1 doorgespit maar ik kan die witbalans niet vinden. Waar moet ik deze zoeken?B-Art schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:42:
Willen mensen is een printscreen maken van hun witbalans instellingen en hier posten?
13, 33, 53/63
Hier.
Ik merk dat velen die last hebben van een.gele tint
vergelijkbare instellingen hebbben.
20, 30 ,70 achtig.
Trouwens, ik zie de kleine browser app weersinds de nieuwe 4.3 meerdere hier?
Hier.
Ik merk dat velen die last hebben van een.gele tint
vergelijkbare instellingen hebbben.
20, 30 ,70 achtig.
Trouwens, ik zie de kleine browser app weersinds de nieuwe 4.3 meerdere hier?
Ja, daar heb ik ook als eerste gekeken, maar daar kan ik niks vinden wat te maken heeft met witbalans....

Dan heb je de laatste update nog niet gedaan.sonsan schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:29:
[...]
Ja, daar heb ik ook als eerste gekeken, maar daar kan ik niks vinden wat te maken heeft met witbalans....
Ik heb deze: 4.3 build-nummer 14.2.A.0.290midego schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:56:
[...]
Dan heb je de laatste update nog niet gedaan.
Volgens mij wel de laatste versie....?
Nope, is de 14.2.A.1.136
had gehoopt op Kit kat
Inmiddels wel een magnetische lader en een hoesje onderweg, nu nog een goede 5" houder voor op m'n fiets en een sporthoesje voor het hardlopen en ik ben klaar
Heb nog steeds (na ruim twee weken) geen spijt van de overstap, alleen nog maar genieten van het scherm.
Heb de indruk dat de accuduur ook beter wordt (of omdat ik 'm niet meer continue vastheb
)
had gehoopt op Kit kat
Inmiddels wel een magnetische lader en een hoesje onderweg, nu nog een goede 5" houder voor op m'n fiets en een sporthoesje voor het hardlopen en ik ben klaar
Heb nog steeds (na ruim twee weken) geen spijt van de overstap, alleen nog maar genieten van het scherm.
Heb de indruk dat de accuduur ook beter wordt (of omdat ik 'm niet meer continue vastheb
[ Voor 78% gewijzigd door Frenz64 op 16-02-2014 21:32 ]
Als ik op het toestel bij Instellingen-Software-Update krijg ik de melding dat ik de laatste versie heb....Frenz64 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:27:
Nope, is de 14.2.A.1.136
had gehoopt op Kit kat
Heb de indruk dat de accuduur ook beter wordt (of omdat ik 'm niet meer continue vastheb)
Het is een un-branded model.
Even aan Sony companion hangen, toen werd bij mij de update geïnstalleerd
Kreeg een paar uur geleden weer een update melding nadat ik al een paar weken terug 14.2.A.1.136 heb gëinstalleerd, wat schetst mijn verbazing, deze update is ook voor 14.2.A.1.136, dit maal zonder omschrijving en slechts 0,2 MB. Iemand dit al meegemaakt/opgemerkt ? Ik kan er verder nog niets over terugvinden eigenlijk. Ik ben nog even terughoudend met een update waarvan niet wordt verteld wat hij doet ...
Inderdaad, hiermee heb ik de update nu ook binnen gehaald. Dank!Frenz64 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:29:
Even aan Sony companion hangen, toen werd bij mij de update geïnstalleerd
Kreeg deze vandaag ook gepushedOmeJoyo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:46:
Kreeg een paar uur geleden weer een update melding nadat ik al een paar weken terug 14.2.A.1.136 heb gëinstalleerd, wat schetst mijn verbazing, deze update is ook voor 14.2.A.1.136, dit maal zonder omschrijving en slechts 0,2 MB. Iemand dit al meegemaakt/opgemerkt ? Ik kan er verder nog niets over terugvinden eigenlijk. Ik ben nog even terughoudend met een update waarvan niet wordt verteld wat hij doet ...
Heb hem inmiddels geinstalleerd trouwens, want hij begon in ene mijn accu leeg te stoken. Was over na de installatie. Misschien toeval maar toch...
Ik ben na de nieuwjaarsduik gedwongen overgestapt van de Z naar de Z1...
Wat mij nu opvalt is dat 'hardware info', 'android tuner' en aanverwanten allemaal melden dat ik totaal maar 1695mb ram zou hebben...
Advanced Taskkiller geeft ook bij standaard gebruik eigenlijk aldoor zo'n 300mb minder vrije ram aan dan op mijn verzopen Z.
Iemand een verklaring?
Wat mij nu opvalt is dat 'hardware info', 'android tuner' en aanverwanten allemaal melden dat ik totaal maar 1695mb ram zou hebben...
Advanced Taskkiller geeft ook bij standaard gebruik eigenlijk aldoor zo'n 300mb minder vrije ram aan dan op mijn verzopen Z.
Iemand een verklaring?
[ Voor 4% gewijzigd door Flupke op 24-02-2014 11:30 ]
Alstu!Nog comtact gehad met sony en duits bedrijf over folie vervanging, met sony logo is alleen mogelijk als het scherm ook wordt vervangen. 200euro. Dus dat wordt wachten tot mn scherm het begeeft
http://www.witrigs.com/oe...r-film-for-sony-xperia-z1
Uiteraard heb ik dit ook gemeld in het "Accessoires voor de Sony Xperia Z1" topic
Accessoires voor de Sony Xperia Z1