[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.820 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

posttoast schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:57:
[...]

Nou, ik zag eigenlijk 8.1 gewoon als een Service Pack (een heel uitgebreide weliswaar), dus ik ging er vanuit dat ik een "geslipstreamde versie" (wat de 8.1 ISO eigenlijk is) gewoon met mijn key kon installeren. Blijkbaar niet dus. Dat is wel heel suf, dan ben je dus bij een clean install verplicht om eerst 8.0 te installeren en daarna te updaten. Beetje zonde van de tijd.
Ik heb geinstalleerd via mijn WDS server via F12 en het netwerk. Dan kan je kiezen voor het overslaan van het invoeren van de Key tijdens de setup.

Vervolgens als je klaar bent en ingelogd bent komt er een melding dat Windows nog niet geactiveerd is. Als je hem dan gaat activeren wordt er om een code gevraagd en als je dan je Windows 8 Pro Upgrade key invoert wordt Windows 8.1 gewoon netjes geactiveerd.

Hoe het met normale installatie gaat (USB of ISO/DVD) weet ik niet. Maar zo ging het bij mij.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb vandaag Windows 8.1 (build 9431) geinstalleerd op mijn Asus N53SV laptop, maar de WHQL driver van Nvidia wilt zich niet installeren en geeft een foutmelding: 'Deze versie van Windows is niet ondersteund. Er kon geen ondersteunde hardware gevonden worden".

Kan ik hier iets aan doen?

(edit: Is al opgelost, verkeerde driver)

[ Voor 7% gewijzigd door bambinodekat op 10-09-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ben ook de RTM versie nu aan het installeren vanuit de Preview. Heb geen SSD maar vindt de installatie best traag gaan ten opzichte van vorige installaties.

Edit:
Helaas de installatie faalt hier. Maar het leuke: Troubleshooten!

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 10-09-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Heb hem sinds vandaag ook draaien op een core i5 8GB geheugen uiteraard 64bits. Normale 500GB HDD Ik was over Windows 8 niet zo te spreken, dit ging/is toch wel erg rap. Ongeveer ene kwartiertje met de installatie vanaf een USB stick. 4GB stickje, na klaarmaken 10MB over.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
Ik heb momenteel een Nederlandse windows 8 met een engelstalig pack geïnstalleerd. Ik kan de nederlandse rtm echter nergens vinden (hij staat nog niet op dreamspark). Kan ik gewoon de engelse versie pakken of levert dit problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
shadowman12 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:01:
Ik ben ook de RTM versie nu aan het installeren vanuit de Preview. Heb geen SSD maar vindt de installatie best traag gaan ten opzichte van vorige installaties.

Edit:
Helaas de installatie faalt hier. Maar het leuke: Troubleshooten!
Ik heb de RTM nu kunnen installeren. Ik had tijdens de Setup Wizard de eerste keer gekozen voor "Keep Personal Files", toen ik de installatie met de optie "Nothing" kreeg ik hem wel geinstalleerd. Heb helaas niks in de setup logging (etl) kunnen vinden waarop de setup faalde (geen errors in de ETL). Dat steekt me een beetje.

Wat ik wel goed vondt is dat toen de setup faaldde, het leek alsof er een reset image werd teruggezet van de laatste staat van de preview versie.

Meteen al een aantal puntjes die me opvallen, en waar ik niet erg blij van wordt.
  1. De helft van mijn oude Apps is geinstalleerd, niet alles is over gekomen vanuit de Preview van 8.1. Vermoed omdat dat is omdat een aantal apps nog niet RTM "ready" is.
  2. Ik had gehoopt dat bepaalde delen van mijn profile zoals bijvoorbeeld Documents, automatisch zouden worden teruggezet, dat is helaas niet gebeurt, waarschijnlijk omdat ik voor Keep Nothing heb gekozen tijdens de installatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 10-09-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40
De rtm staat nu ook op mijn systeem en draait nu weer onder een local account zoals onder 8.0
echter 1 rariteit: als ik skydrive opstart wilt het systeem switchen naar een microsoft account ?!?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Nieuw hier en ik had een klein vraagje, ik ben wel geïnteresseerd in Windows 8.1 preview. Ik ben niet erg goed op softwaregebied maar ik heb enige ervaring. Maar ik gebruik deze laptop (Acer iconia tab w700 met Windows 8.0) ook voor school. Is 8.1 preview stabiel genoeg om er mee te werken of zijn er erg veel crashes etc?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

cazzie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:35:
De rtm staat nu ook op mijn systeem en draait nu weer onder een local account zoals onder 8.0
echter 1 rariteit: als ik skydrive opstart wilt het systeem switchen naar een microsoft account ?!?
Hoezo is dat raar in jouw ogen? De Skydrive app is afhankelijk van een Microsoft account. Dus hoe zou je dat anders zien?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Gé Brander schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:21:
[...]

Hoezo is dat raar in jouw ogen? De Skydrive app is afhankelijk van een Microsoft account.
Dus hoe zou je dat anders zien?
onder 8.0 kon het dus wel: met een local account inloggen en daarnaast skydrive gebruiken
en andere apps doen daar niet moeilijk over in 8.1 ... beetje jammer mijn inziens ...

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

cazzie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:30:
[...]

onder 8.0 kon het dus wel: met een local account inloggen en daarnaast skydrive gebruiken
en andere apps doen daar niet moeilijk over in 8.1 ... beetje jammer mijn inziens ...
Aha, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.

Wat is de issue van het met een Microsoft account aanloggen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Gé Brander schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:35:
[...]
de reden is een boxee box die hier thuis staat, met een local account kan ik simpel mijn gedeelde data bereiken via de media speler, met een microsoft account loop ik tegen inlog problemen aan [vandaar]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

cazzie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:45:
[...]

de reden is een boxee box die hier thuis staat, met een local account kan ik simpel mijn gedeelde data bereiken via de media speler, met een microsoft account loop ik tegen inlog problemen aan [vandaar]
Maar je kan je data toch op een share zetten met rechten van een local account en zelf met het Microsoft account inloggen en alle voordelen daarvan benutten?

Naast je Microsoft account kan je dus gewoon extra accounts hebben op je Windows 8.1 machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
dan zal ik mee daarin eens in gaan verdiepen ... thnx voor het meedenken

* edit: windows 8.1 + microsoft login + boxee box is nu alsnog werkende

[ Voor 221% gewijzigd door cazzie op 11-09-2013 11:33 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:06
Ben tot nu toe tegen de volgende problemen aangelopen:
Spybot S&D werkt niet omdat Windows dit blokeert met een of andere melding dat ik een update voor S&D moet installeren.
Als ik dat gedaan heb krijg ik nog steeds de zelfde melding...

Op mijn Acer Iconnia W700 Tablet werkt het automatisch draaien niet meer en de knop aan de bovenkant om het automatisch draaien in en uit te schakkelen.

Ook had ik veel problemen met de bluetooth op de W700, maar nadat ik de drivers helemaal verwijdert had en opnieuw had opgestart krijg ik het aan de praat.
Ben wel 1.5 uur aan het rommelen geweest voordat mijn bluetooth keyboard weer werkte.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56
Gijs007 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:59:
Spybot S&D werkt niet omdat Windows dit blokeert met een of andere melding dat ik een update voor S&D moet installeren.

Op mijn Acer Iconnia W700 Tablet werkt het automatisch draaien niet meer en de knop aan de bovenkant om het automatisch draaien in en uit te schakkelen.

Ook had ik veel problemen met de bluetooth op de W700, maar nadat ik de drivers helemaal verwijdert had en opnieuw had opgestart krijg ik het aan de praat.
Ben wel 1.5 uur aan het rommelen geweest voordat mijn bluetooth keyboard weer werkte.
Blijkbaar wordt Spybot nog niet ondersteund....maar heb je dat nog nodig met Windows 8(.1) i.c.m. Defender?

Verwijderd

Gijs007 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:59:

Ik is het verwijderen van de drivers veel werk, ik heb namelijk nog nooit met drivers gewerkt. Weet wel wat het zijn enzo. Automatisch draaien gebruik ik toch helemaal nooit.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Effen RTM geprobeerd, terug ervan :(

Het begon toen ik Windows 8.1 installeerde als update, bleef zwarte schermen krijgen die er ook op bleven, enkel door effen aan/uit toets in te drukken en PC in slaapstand te laten gaan en dan terug te laten ontwaken had ik beeld, dus uiteindelijk kon ik toch werken met 8.1 en wou de grafische driver installeren van AMD omdat de Win8.1 driver was geïnstalleerd, dus scherm kwam zwart en dan startte PC terug op tot aan inlogscherm (met die toren). Ik wou inloggen, kwam Welkom op het scherm, maar dan kwam scherm terug grijs en kreeg ik terug inlogscherm...

Dus nu draai terug op Windows 8, ik weet niet wat er fout ging, maar zal nu toch wel wachten tot de officiële release... Dus crashed and burned!

Ook wordt me Serial nu gezien als upgrade key en niet meer als volwaardige key.

Installeren van Windows 8 lukt nog wel, maar dan moet je die eerst installeren en dan terug via Windows 8 dan zelf updaten en Win8 is ook terug geactiveerd

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TheVMaster schreef op woensdag 11 september 2013 @ 01:22:
[...]

Blijkbaar wordt Spybot nog niet ondersteund....maar heb je dat nog nodig met Windows 8(.1) i.c.m. Defender?
Weird, Spybot werkt hier gewoon goed (althans de on-demand functies).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34
Iemand die de google toolbar werkend heeft gekregen in 8.1?

• Turdie
Nog een issue wat ik heb met Windows 8.1. De sidebar in Outlook 2013 is helemaal grijs.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XzTQf8uYwA5t5PqJfdWDHIHR/thumb.png

Wat ik me trouwens afvraag waarom is er geen connect program voor Windows 8.1 waar we bugs heen kunnen sturen? Misschien weet jij dat Gé?

[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 11-09-2013 16:49 ]

• TheVMaster
shadowman12 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:46:
Nog een issue wat ik heb met Windows 8.1. De sidebar in Outlook 2013 is helemaal grijs.

Wat ik me trouwens afvraag waarom is er geen connect program voor Windows 8.1 waar we bugs heen kunnen sturen?
Eh....hoe bedoel je 'helemaal gríjs'?

Ach...er is vast een Connect programma, maar blijkbaar heb je geen toegang?

• Turdie
TheVMaster schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:48:
[...]

Eh....hoe bedoel je 'helemaal gríjs'?

Ach...er is vast een Connect programma, maar blijkbaar heb je geen toegang?
Nee in de directory staat niks.
Windows 8 Connect

Zie screenshot in eerdere post voor het Outlook issue, was nog niet klaar met editten :)

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 11-09-2013 16:53 ]

• Gijs007
Bij mij doet de sidebar het gewoon, maar ik heb dan ook de taakbalk onder in staan en niet aan de zijkant.
Anders zou ik een repair/reinstall install doen van office.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• TheVMaster
shadowman12 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:50:
[...]

Nee in de directory staat niks.
[afbeelding]

Zie screenshot in eerdere post voor het Outlook issue, was nog niet klaar met editten :)
Aha....en opnieuw opstarten of Office opnieuw installeren lost niets op?

Enneh wat betreft Connect...als hij 'verborgen' is, dan zie je hem dus niet in de lijst...

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 11-09-2013 16:55 ]

• Turdie
TheVMaster schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:54:
[...]

Aha....en opnieuw opstarten of Office opnieuw installeren lost niets op?
Opnieuw installeren moet ik nog doen, maar dat is een beetje een workaround zonder de echte oorzaak te weten.

• TheVMaster
shadowman12 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:54:
[...]

Opnieuw installeren moet ik nog doen, maar dat is een beetje een workaround zonder de echte oorzaak te weten.
De oorzaak is alleen interessant als het bij veel mensen voor komt. Als het alleen bij jou gebeurd, tja....z.s.m. fixen. zonde van de tijd om uren te zoeken, terwijl het gewoon een 'verkeerde installatie op een verkeerd moment' is :)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

shadowman12 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:46:
[afbeelding]
http://www.zdnet.com/upda...s-folder-pane-7000020512/

Even kb2817630 uninstallen dus.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Turdie
TheVMaster schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:55:
[...]

De oorzaak is alleen interessant als het bij veel mensen voor komt. Als het alleen bij jou gebeurd, tja....z.s.m. fixen. zonde van de tijd om uren te zoeken, terwijl het gewoon een 'verkeerde installatie op een verkeerd moment' is :)
Thnx een reinstall heeft het gefixt.

• TheVMaster
Oke...dat is die 'rotte' fix dus :( Pfff.....dat sucks....heb die vast nog niet geinstalleerd denk ik ;)

• Turdie
TheVMaster schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:26:
[...]

Oke...dat is die 'rotte' fix dus :( Pfff.....dat sucks....heb die vast nog niet geinstalleerd denk ik ;)
Ja toen trad het probleem op, nadat ik alle updates voor Outlook 2013 had geinstalleerd.

• DDX

DDX

Dan had je hem net zoals ik gewoon kunnen vinden via google met 'outlook update folder pane 10 september 2013' ;)

• Turdie
DDX schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:56:
Dan had je hem net zoals ik gewoon kunnen vinden via google met 'outlook update folder pane 10 september 2013' ;)
Dat moet je maar net weten :). Ik had hem gedeinstalleerd voordat jij je de eerste melding over die update postte, thnx i.i.g.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb die overigens wel geinstalleerd, maar m'n sidebar doet het nog gewoon :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Dragunov
pitchdown schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:30:
Iemand die de google toolbar werkend heeft gekregen in 8.1?
Is ergens iets met de nieuwe veiligheidsinstellingen van IE11 of zo, vluchtig gezien toen ie gisteren er nog opstond, vandaag terug op Windows 8

• DDX

DDX

BtM909 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:30:
[...]

Ik heb die overigens wel geinstalleerd, maar m'n sidebar doet het nog gewoon :?
http://blogs.technet.com/...r-2013-public-update.aspx

'only MSI installations of Office or Outlook 2013 are affected'

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 11-09-2013 22:22 ]

• Turdie
Pfff nog een bugje in Office. Dit geval zie ik bij sommige contacten in Lync "Blocked" staan als presence status. Die borked update staat er niet meer op. Owh ja, de online status van mezelf, is nu "In a call".

Never mind. Fixed door een update voor Lync (KB2817621)

[ Voor 52% gewijzigd door Turdie op 11-09-2013 23:17 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DDX schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:21:
[...]

http://blogs.technet.com/...r-2013-public-update.aspx

'only MSI installations of Office or Outlook 2013 are affected'
Dat zegt niet zoveel... De edities die affected zijn icm met de versienummers van mso.dll zeggen meer ;)

• DDX

DDX

Uiteraard, maar misschien wel verklaring waarom jij er geen last van hebt.

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
Ligt het aan mij of zijn de items in de instellingen en charms bar e.d enorm groot geworden?

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan ik in het Poweruser menu de tekst "Shut down or sign out" ergens renamen?

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 12:48
Met de laatste ervaringen erbij. Waar ligt jullie voorkeur wat betreft 7 of 8? Zelf vind ik het huidige windows 8 op de latop van mijn vader thuis echt een drama. Ik kan er maar niet aan wennen.

• Dragunov
Nog altijd bij Windows 8, Windows 7 had ik heel graag, stond ook sceptisch er tegenover, maar dan toch de gok gewaagd en niet te klagen...

Windows 8 is gewoon een aangepaste Windows 7 qua looks, kzeg dus niks over wat er onder de motorkap veranderd is (speciaal voor mensen die direct zouden komen met, er is veel veranderd, vooral onder de motorkap en zo)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kyrnoTIqRLDaluKYMSF39TFC/thumb.png
Dit vind ik dan wel weer een mooie toevoeging aan het Hyper-V verhaal. Werkt ook op Windows 8.1, niet alleen maar op de Server versie.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

En natuurlijk een fantastische manier voor MS om VMware uit de markt te drukken. Dit gaat heel veel VMware Workstation verkopen schelen. Dan zien mensen dat voor hetgene zij doen Hyper-V ook goed werkt en dat druppelt dus zo door de enterprise markt op.

Vreemd dat hier niets van wordt gezegd met betrekking tot koppelverkoop of monopoliemisbruik. In mijn ogen is dit hetzelfde als destijds IE bundelen met Windows om Netscape uit de markt te krijgen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

DutchDisturbed schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:16:
Met de laatste ervaringen erbij. Waar ligt jullie voorkeur wat betreft 7 of 8? Zelf vind ik het huidige windows 8 op de latop van mijn vader thuis echt een drama. Ik kan er maar niet aan wennen.
drama is wat je er zelf van maakt
nog een maandje wachten op 8.1 en dan zijn een aantal pijnpunten weg
daarnaast kan je de 'RT' schil grotendeels negeren
voor de rest is win8 gewoon een geoptimaliseerde win7

en voor de toekomst:
Steven Sinofsky is al bijna weer een jaar weg en binnenkort gaat Steve Ballmer ook weg dankzij het 900 miljoen debacle van de Surface RT. Dan zijn de hoofdrol spelers van win8 weg en is er weer goede hoop voor win9 :P

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Arfman schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:31:
En natuurlijk een fantastische manier voor MS om VMware uit de markt te drukken. Dit gaat heel veel VMware Workstation verkopen schelen. Dan zien mensen dat voor hetgene zij doen Hyper-V ook goed werkt en dat druppelt dus zo door de enterprise markt op.

Vreemd dat hier niets van wordt gezegd met betrekking tot koppelverkoop of monopoliemisbruik. In mijn ogen is dit hetzelfde als destijds IE bundelen met Windows om Netscape uit de markt te krijgen.
Windows 8 heeft bij lange na nog geen monopoli positie en waarom zou MS dit niet mogen bundelen, je hoéft het niet te gebruiken het is optioneel te installeren. Je kunt nog steeds met VMware aan de slag.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag 'm vandaag pas. <rechtsklik op start><network connections> :)
Ook een dikke plus t.o.v. Windows 7. Als ITer pas ik regelmatig ip adressen aan en dan is dit heel handig out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

CAP-Team schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:29:
[...]

Windows 8 heeft bij lange na nog geen monopoli positie en waarom zou MS dit niet mogen bundelen, je hoéft het niet te gebruiken het is optioneel te installeren. Je kunt nog steeds met VMware aan de slag.
Alle nieuwe systemen worden met 8(.1) geleverd, dus dat marktaandeel zal alleen maar stijgen. En wat gebeurde er toen MS IE ging bundelen? Marktaandeel van Netscape (ooit >90%) zakte in zeer korte tijd weg naar <20%.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Arfman schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:27:
[...]

Alle nieuwe systemen worden met 8(.1) geleverd, dus dat marktaandeel zal alleen maar stijgen. En wat gebeurde er toen MS IE ging bundelen? Marktaandeel van Netscape (ooit >90%) zakte in zeer korte tijd weg naar <20%.
Maar IE was natuurlijk 'by default'.geinstalleerd en was niet te verwijderen.... dat is met Hyper-V wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Ik zie dat de nieuwe intel drivers voor een aantal netwerk adapters NDIS 6.4 hebben.
Ik kan echter geen informatie over de nieuwe NDIS 6.4 vinden.
Daarnaast wil ik eigenlijk ook wel weten wat er aan de kernel is verandert in 8.1 / server 2012 R2.
Maar ook daar is eigenlijk niks over bekend voor zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Zojuist Windows 8.1 Pro RTM gedownload en proberen te installeren hier op mijn PC(upgrade weliswaar vanaf 8 Pro), geen zin om alles opnieuw te moeten installeren, is pc op het werk). Maar ik krijg de volgende foutmelding:

"Windows 8.1 kan niet worden geïnstalleerd omdat uw processor CompareExchange128 niet ondersteunt"

Nu vond ik dat voor 64 bit installaties het volgende aanwezig moest zijn op de cpu: CMPXCHG16b(aanwezig), PrefetchW(Enkel voor AMD?) en LAHF/SAHF(ook aanwezig) . Als ik wil opstarten vanaf DVD, dan begint hij te laden, maar ineens reboot hij dan. Ben nu de 32 Bit aan het downloaden, maar vind het een beetje zonde. Iemand nog dit probleem en er een oplossing voor? Op google vind ik vooral oplossingen voor VirtualBox.

Specs PC:

Intel Pentium Dualcore E6300
Mobo: D945GCNL
4 GB Memory
Geforce 7300 GT

Overigens is mijn werklaptop nu wel aan het upgraden met dezelfde ISO/dvd en dat lukt momenteel(HP Probook 6560B met I5 en 6 GB Ram)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
skelleniels schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:31:
Zojuist Windows 8.1 Pro RTM gedownload en proberen te installeren hier op mijn PC(upgrade weliswaar vanaf 8 Pro), geen zin om alles opnieuw te moeten installeren, is pc op het werk). Maar ik krijg de volgende foutmelding:

"Windows 8.1 kan niet worden geïnstalleerd omdat uw processor CompareExchange128 niet ondersteunt"

Nu vond ik dat voor 64 bit installaties het volgende aanwezig moest zijn op de cpu: CMPXCHG16b(aanwezig), PrefetchW(Enkel voor AMD?) en LAHF/SAHF(ook aanwezig) . Als ik wil opstarten vanaf DVD, dan begint hij te laden, maar ineens reboot hij dan. Ben nu de 32 Bit aan het downloaden, maar vind het een beetje zonde. Iemand nog dit probleem en er een oplossing voor? Op google vind ik vooral oplossingen voor VirtualBox.

Specs PC:

Intel Pentium Dualcore E6300
Mobo: D945GCNL
4 GB Memory
Geforce 7300 GT

Overigens is mijn werklaptop nu wel aan het upgraden met dezelfde ISO/dvd en dat lukt momenteel(HP Probook 6560B met I5 en 6 GB Ram)
Is toch een duidelijke melding. Je processor wordt niet ondersteund, check de HCL van Windows 8.1 en kijk of je processor daar op staat, zo niet vervang hem dan eventueel door een andere die wel ondersteund wordt als je Windows 8.1 wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
Gé Brander schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:35:
[...]

Ik heb dus hetzelfde....hier in de woonkamer wil ik gewoon inloggen met een local account, maar wel gebruik maken van Skydrive etc.

Blijkbaar is dit niet meer mogelijk binnen 8.1 (RTM)....... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Pedr0 op 13-09-2013 16:22 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Pedr0 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:51:
[...]Blijkbaar is dit niet meer mogelijk binnen 8.1 (RTM)....... 8)7
vanuit de klassieke desktop / start / programma / windows system >> file explorer
die open je en daar vind je de optie skydrive die niet zeurt over een lokaal account.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Pedr0 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:51:
[...]

Ik heb dus hetzelfde....hier in de woonkamer wil ik gewoon inloggen met een local account, maar wel gebruik maken van Skydrive etc.

Blijkbaar is dit niet meer mogelijk binnen 8.1 (RTM)....... 8)7
Om mezelf dan maar te quoten:
Gé Brander schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:48:
[...]

Maar je kan je data toch op een share zetten met rechten van een local account en zelf met het Microsoft account inloggen en alle voordelen daarvan benutten?

Naast je Microsoft account kan je dus gewoon extra accounts hebben op je Windows 8.1 machine.
Het kan volgens mij nog wel, je zal alleen een lokaal account moeten aanmaken met rechten op je Skydrive die gedeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Misschien wat omslachtig maar als je je account eerst lokaal aanmaakt (zonder internet verbinding) dan kun je hem achteraf alsnog koppelen aan een Microsoft account.
Je ligt dan in met je lokale account en tegelijk ook met je MS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Gé Brander schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:30:
[afbeelding]
Dit vind ik dan wel weer een mooie toevoeging aan het Hyper-V verhaal. Werkt ook op Windows 8.1, niet alleen maar op de Server versie.
Hyper-V ook geactiveerd hier in me Windows 8

• CAP-Team

CAP-Team

Gloeiende. Ik hoop echt dat het aan de (beta) driver van nVidia ligt (v326.80), sinds vanavond continu korte hangups en een muispijl die vast gaat zitten of er raar uitziet..

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
CAP-Team schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:33:
Misschien wat omslachtig maar als je je account eerst lokaal aanmaakt (zonder internet verbinding) dan kun je hem achteraf alsnog koppelen aan een Microsoft account.
Je ligt dan in met je lokale account en tegelijk ook met je MS account.
Knap als je dat voor elkaar krijgt....want als je namelijk je MS account 'koppelt' dan merged hij deze met je lokaal account. Wat dus betekend dat je meteen ook je pc moet opstarten/aanmelden met je MS account.

En dit laatste is dus niet wenselijk O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Pedr0 op 14-09-2013 08:54 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:06
Kan iemand met MSDN toegang mij vertellen of er ook een Nederlandse iso beschikbaar is gemaakt? Dan weet ik of ik iets heb om naar uit te kijken _als_ ze dit ook op DreamSpark zetten. :)

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
X_lawl_X schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:58:
Kan iemand met MSDN toegang mij vertellen of er ook een Nederlandse iso beschikbaar is gemaakt? Dan weet ik of ik iets heb om naar uit te kijken _als_ ze dit ook op DreamSpark zetten. :)
Bedoel je nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso ? In dat geval is die er.

• CAP-Team

CAP-Team

Pedr0 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:49:
[...]

Knap als je dat voor elkaar krijgt....want als je namelijk je MS account 'koppelt' dan merged hij deze met je lokaal account. Wat dus betekend dat je meteen ook je pc moet opstarten/aanmelden met je MS account.

En dit laatste is dus niet wenselijk O-)
hmm ik ging er vanuit dat dit hetzelfde werkt als met een domein account daar werkt dat namelijk wel.

• Dragunov
CAP-Team schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:20:
Gloeiende. Ik hoop echt dat het aan de (beta) driver van nVidia ligt (v326.80), sinds vanavond continu korte hangups en een muispijl die vast gaat zitten of er raar uitziet..
AMD driver is niet veel beter hoor, als je geluk hebt kom je met een driver door de installatie of door je opstartscherm, anders heb je zwart beeld (spreek uit ondervinding)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik heb dit ook al in het topic [Windows Store] ervaringen & discussies geplaatst, maar ik denk dat het hier ook wel van belang is:

Ik kwam er net achter dat als je een review in de store plaatst in Windows 8.1 dat de review niet zichtbaar wordt in Windows 8.

De review geplaatst in de store van Windows 8.1 had ik al een paar dagen geleden geplaatst, en vandaag zag ik dus dat de review niet in de store in Windows 8 zichtbaar was. Als ik 'Review updaten' aanklikte in de store van Windows 8, dan was de review gewoon leesbaar. Ik heb hem nu ook in de Windows 8 store gesubmit, dus ik verwacht dat hij nu wel zichtbaar wordt in de Windows 8 store...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteravond 8.1 Professional geïnstalleerd op mijn PC. Core i5 2500K @ 4GHz, 16GB RAM, Samsung 830 SSD, etc.

2 "grote" problemen:

1) de muis loopt soms schokkerig (Logitech G5). Met name als de PC "druk" is zoals tijdens het booten, maar ook op andere momenten terwijl hij idle is. Heb al een andere USB poort geprobeerd, helpt niks. Zeer, zeer irritant. Meer mensen hier last van?

2) ik heb een triplescreen Eyefinity opstelling. Ik gebruik de Windows 8.1 Preview driver van eergisteren van AMD maar de instelling dat de taakbalk op 1 scherm moet staan ipv. 3 wordt niet onthouden. Iemand ook deze ervaring?

• TheVMaster
Arfman schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:41:
Gisteravond 8.1 Professional geïnstalleerd op mijn PC. Core i5 2500K @ 4GHz, 16GB RAM, Samsung 830 SSD, etc.

2 "grote" problemen:

1) de muis loopt soms schokkerig (Logitech G5). Met name als de PC "druk" is zoals tijdens het booten, maar ook op andere momenten terwijl hij idle is. Heb al een andere USB poort geprobeerd, helpt niks. Zeer, zeer irritant. Meer mensen hier last van?

2) ik heb een triplescreen Eyefinity opstelling. Ik gebruik de Windows 8.1 Preview driver van eergisteren van AMD maar de instelling dat de taakbalk op 1 scherm moet staan ipv. 3 wordt niet onthouden. Iemand ook deze ervaring?
Ik heb ook een G5 muis en moet zeggen dat die met de default drivers gewoon goed werkt. Heb een Core i7, 8GB RAM en ook een 830 SSD....dat tweede punt komt me niet bekend voor, aangezien ik Nvidia en Intel video kaart in m'n laptop heb.

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

Wat ik me afvraag, zou je met een Windows 8 MSDN sleutel ook een Windows 8.1 kunnen activeren? Dan zou ik ook alvast een voorproefje nemen.. Vraag me niet waarom ik geen 8.1 key kan krijgen :9

• TheVMaster
Satom schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:21:
Wat ik me afvraag, zou je met een Windows 8 MSDN sleutel ook een Windows 8.1 kunnen activeren? Dan zou ik ook alvast een voorproefje nemen.. Vraag me niet waarom ik geen 8.1 key kan krijgen :9
Waarom kun je nog geen Windows 8.1 key krijgen? Waarom probeer je het overigens niet gewoon? Als je Windows 8.0 geinstalleerd hebt staan dan zou je volgens mij moeten kunnen upgraden (eventueel de Windows 8.1 'kms client key/setup key' gebruiken)..?

• Dragunov
Satom schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:21:
Ik heb een Win8 key geprobeerd om Win 8.1 te installeren, werd niet aanvaard, dus die andere sleutel gebruikt en dan mijn sleutel erover.

Ik vraag me af hoe dit in oktober zal zijn of je dan wel de Win8 zal kunnen gebruiken om Win 8.1 te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Dragunov op 14-09-2013 19:49 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Arfman schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:41:

2 "grote" problemen:

Chipset drivers geinstalleerd? Logitech gaming software? Alle USB drivers van je moederbord?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• CAP-Team

CAP-Team

Volgens mij kunnen we wel stellen dat de driver fabrikanten de komende maand nog wat te doen hebben.

• Dragunov
Ja, want denk niet dat Nvidia en AMD al stabiele drivers hebben voor hun grafische kaarten, zowel Mobile als Desktop

• TheVMaster
Dragunov schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:51:
Ja, want denk niet dat Nvidia en AMD al stabiele drivers hebben voor hun grafische kaarten, zowel Mobile als Desktop
Geen enkel probleem met m'n laptop...heb een Nvidia NVS 5400M en een Intel HD Graphics 4000 en de drivers zijn gewoon stabiel :) Stabieler dan ten tijde van de Windows 8 Previews..

• Dragunov
Switchable graphics werken ook out of the box?

• TheVMaster
Dragunov schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:44:
Switchable graphics werken ook out of the box?
Eh....volgens mij wel....heb wel de driver van mijn Lenovo T530 gebruikt....

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dragunov schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:51:
Geen problemen tegengekomen met AMD Catalyst™ 13.10 beta op mijn 7950.

[ Voor 3% gewijzigd door pafdaddy op 14-09-2013 23:58 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Dragunov
Ikzelf heb een Envy17 met een AMD HD6850M en een Intel GPU, heb nu de originele HP driver geïnstalleerd en dan de 13.10 beta, maar als ik dan de Windows 8.1 RTM eroverzet via upgrade dan krijg ik zwart scherm tot ik de power knop indruk en PC in slaapstand zet en dan terug PC laat ontwaken, dan heb ik terug beeld. (tijdens installatie).

Ook verlies ik de switchable graphics met de 13.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

TheVMaster schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:48:
[...]

Waarom kun je nog geen Windows 8.1 key krijgen? Waarom probeer je het overigens niet gewoon? Als je Windows 8.0 geinstalleerd hebt staan dan zou je volgens mij moeten kunnen upgraden (eventueel de Windows 8.1 'kms client key/setup key' gebruiken)..?
Je hebt gelijk, ik ga het gewoon proberen morgen. Intussen mooi even studeren :9 Maar ik krijg de key van een familielid, helaas is hij op 4 week op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Heb vanmiddag wat 3D spul en audio spul van nVidia verwijderd, heb ik toch niks aan, dat lijkt wat te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Stabiel is 8.1 wel. Helaas blijf ik problemen houden met de mouselag. Niet in games (BF3 even geprobeerd) maar wel in de desktop. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ook met 8.1 aan de slag gegaan. Heb mijn PC van 8.0 naar 8.1 gebracht en wilde net mijn laptop doen. Mijn laptop draait 8.0 32-bit Enterprise Technet, US English versie.

Nu heb ik van Technet de US English versie gedownload voor de upgrade en wat schetst mijn verbazing, ik kan alleen een nieuwe installatie doen. Op Technet staat er bij, Multiple Versions, maar uiteindelijk is het alleen de PRO en is mijn Laptop de Enterprise.

Komt 8.1 Enterprise nog beschikbaar op Technet?

Daarnaast een andere vraag. Hoe krijg ik de "Start Button" weg en werkt het weer zoals eerst, muis naar linker onderhoek en dan klikken. Want met "Start Button" werken is irritant.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
AUB: http://www.neowin.net/new...-no-one-can-ever-be-happy

[ Voor 5% gewijzigd door Dragunov op 15-09-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgende probleem .. Windows is niet meer geactiveerd. Key van Technet gebruikt, ging goed, nu ineens een popup dat de key niet correct is omdat ik (inderdaad) niet heb geupgrade. Ik hou daar niet van; teveel troep die achterblijft.

Als dit zo doorgaat staat er nog deze week weer Windows 7 op, ben het alweer spuugzat eigenlijk. Samen met die ralle muispointer die maar blijft hakkelen, de taskbar die blijft verspringen en 1 of ander icoontje in m'n notification area die steds 0.1 seconde verschijnt om dan weer weg te gaan is dat alweer genoeg reden om 8.1 eraf te mieteren.

1 groot nadeel: Windows 7 SP1 heeft op dit mooment al 113 verplichte securityupdates .. installeren is een half uurtje, updaten 2 uur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Wim-Bart schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:10:
Ook met 8.1 aan de slag gegaan. Heb mijn PC van 8.0 naar 8.1 gebracht en wilde net mijn laptop doen. Mijn laptop draait 8.0 32-bit Enterprise Technet, US English versie.

Nu heb ik van Technet de US English versie gedownload voor de upgrade en wat schetst mijn verbazing, ik kan alleen een nieuwe installatie doen. Op Technet staat er bij, Multiple Versions, maar uiteindelijk is het alleen de PRO en is mijn Laptop de Enterprise.

Komt 8.1 Enterprise nog beschikbaar op Technet?

Daarnaast een andere vraag. Hoe krijg ik de "Start Button" weg en werkt het weer zoals eerst, muis naar linker onderhoek en dan klikken. Want met "Start Button" werken is irritant.
Het is niet alleen de Pro. De dvd bevat Windows 8.1 en Windows 8.1 Pro. Enterprise komt waarschijnlijk ergens tussen nu en eind september beschikbaar via TechNet en MSDN.
Arfman schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:01:
Volgende probleem .. Windows is niet meer geactiveerd. Key van Technet gebruikt, ging goed, nu ineens een popup dat de key niet correct is omdat ik (inderdaad) niet heb geupgrade. Ik hou daar niet van; teveel troep die achterblijft.

Als dit zo doorgaat staat er nog deze week weer Windows 7 op, ben het alweer spuugzat eigenlijk. Samen met die ralle muispointer die maar blijft hakkelen, de taskbar die blijft verspringen en 1 of ander icoontje in m'n notification area die steds 0.1 seconde verschijnt om dan weer weg te gaan is dat alweer genoeg reden om 8.1 eraf te mieteren.

1 groot nadeel: Windows 7 SP1 heeft op dit mooment al 113 verplichte securityupdates .. installeren is een half uurtje, updaten 2 uur :(
Misschien ff je install.wim patchen? :)

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 15-09-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TheVMaster schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:12:
[...]

Het is niet alleen de Pro. De dvd bevat Windows 8.1 en Windows 8.1 Pro. Enterprise komt waarschijnlijk ergens tussen nu en eind september beschikbaar via TechNet en MSDN.

[...]

Misschien ff je install.wim patchen? :)
Inmiddels opgelost door extern programma'tje. Tevens mijn Server 2012R2 deployment image aangepast door deze tool mee te nemen in de uitrol van een server. WDS is geweldig tenslotte icm met MDT 2012.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik lijk wel gek, maar goed .. boel eraf gegooid, Windows 8 geïnstalleerd en geactiveerd (Enterprise van Technet), 8.1 ISO van Technet uitgepakt en vanuit de HDD de upgrade gestart. Hij zegt nu dat Windows geactiveerd is, hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:11:
Ik lijk wel gek, maar goed .. boel eraf gegooid, Windows 8 geïnstalleerd en geactiveerd (Enterprise van Technet), 8.1 ISO van Technet uitgepakt en vanuit de HDD de upgrade gestart. Hij zegt nu dat Windows geactiveerd is, hopen dat het zo blijft.
Naar welke editie heb jij dan geupgrade? Want de 8.1 enterprise ISO staat nog niet op TechNet/MSDN...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:27:
[...]

Naar welke editie heb jij dan geupgrade? Want de 8.1 enterprise ISO staat nog niet op TechNet/MSDN...?
Naar deze: en_windows_8_1_x64_dvd_2707217.iso.

Ik weet het ook niet :P Morgen of overmorgen begint hij misschien wel te miepen, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:27:
[...]

Hij heeft dan waarschijnlijk geupgrade naar Windows 8.1 Pro en heeft alleen z'n documenten behouden. Diezelfde upgrade heb ik ook gedaan en hier blijft hij gewoon geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Kom er zojuist achter dat de Server 2012 R2 niet op mijn 4GB scandisk cruzer past...
Weet iemand welke bestanden ik allemaal weg kan halen of andere dingen die ik kan doen om te zorgen dat het wel past? (ik ben van plan om een offline installatie te doen, dus heb de migratie programma's en zo niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Gijs007 schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:59:
Kom er zojuist achter dat de Server 2012 R2 niet op mijn 4GB scandisk cruzer past...
Weet iemand welke bestanden ik allemaal weg kan halen of andere dingen die ik kan doen om te zorgen dat het wel past? (ik ben van plan om een offline installatie te doen, dus heb de migratie programma's en zo niet nodig)
Geen idee eigenlijk....misschien eens kijken naar een grotere stick (voor de centen hoef je het niet te laten...scheelt een boel 'gedoe'....16 gb stickjes zijn 15 euro ofzo?)

Heb trouwens vandaag eens lopen stoeien met Workplace Join. Zonder problemen ADFS en SSL Websites op een en dezelfde server/hostname aan de praat gekregen. Mijn Surface RT is nu gekoppeld via Workplace Join, morgen maar eens ff verder met het testen.....en dan Workfolders nog ff inrichten :)

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 17-09-2013 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik blijf wat problemen houden met het powermanagement. Nu al een aantal keren gehad dat mijn monitor op standby bleef staan terwijl de pc wel aan stond.
Ook het op standby gaan via de power button werkt niet altijd even vlekkeloos.

Neem aan dat dit ook met drivers te maken heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
CAP-Team schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:15:
Ik blijf wat problemen houden met het powermanagement. Nu al een aantal keren gehad dat mijn monitor op standby bleef staan terwijl de pc wel aan stond.
Ook het op standby gaan via de power button werkt niet altijd even vlekkeloos.

Neem aan dat dit ook met drivers te maken heeft :?
Denk dat ik dit probleem had tijdens installatie of zo, scherm werkte niet, moest eerst in slaapmodus zetten, dan terug laten ontwaken en dan kreeg ik beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Sodeju, was erg te spreken over 8.1, maar ik kan niet meer inloggen(?) Zodra als het scherm komt waar ik mijn wachtwoord kan invullen loopt de boel vast.. Kan dat door een update komen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb de RTM ondertussen op m'n Surface Pro en op m'n desktop gezet. Bevalt op beide erg goed. Ik mis alleen notificaties van o.a. de Mail app. Na wat zoeken bleek dit een veel voorkomend probleem bij de Preview. Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben onder de RTM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Satom schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:33:
Sodeju, was erg te spreken over 8.1, maar ik kan niet meer inloggen(?) Zodra als het scherm komt waar ik mijn wachtwoord kan invullen loopt de boel vast.. Kan dat door een update komen? :X
Zelfde probleem gehad, wou de driver installeren voor me grafische kaart, kreeg gewoon een scherm met dat er een fout was gebeurd met zo'n gezichtje en dan PC terug moest worden opgestart.

Dus laptop startte opnieuw op, kwam op scherm om paswoord in te geven, kzag het scherm met Welkom, dan terug een grijs scherm en terug pagina waar je paswoord moet ingeven, ettelijke malen opnieuw geprobeerd, bleef gewoon daar hangen in een soort lus.

Heb dus maar beslist om terug de boel te herinstalleren en draai nu op het moment terug Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

TheVMaster schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:58:
[...]

Hij heeft dan waarschijnlijk geupgrade naar Windows 8.1 Pro en heeft alleen z'n documenten behouden. Diezelfde upgrade heb ik ook gedaan en hier blijft hij gewoon geactiveerd.
Klopt, ik heb nu 8.1 Pro. Wel $#@!$ dat ik nu een 2.2GB grote Windows.old map heb in C:\ die ik niet kan verwijderen .. lekker op m'n SSD :(

EDIT: opgelost, moest ff owner worden, opletten dat je dat voor alle subdirs en files doet, jezelf full access geven en dan kun je hem weghalen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Arfman op 17-09-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:51:
[...]

Klopt, ik heb nu 8.1 Pro. Wel $#@!$ dat ik nu een 2.2GB grote Windows.old map heb in C:\ die ik niet kan verwijderen .. lekker op m'n SSD :(

EDIT: opgelost, moest ff owner worden, opletten dat je dat voor alle subdirs en files doet, jezelf full access geven en dan kun je hem weghalen
Of je draait schijfopruiming (incl system files) en laat Windows de boel opruimen, inclusief Windows.old
Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.