De Windows 8.1 Enterprise Bits zijn nu ook beschikbaar op TechNet Plus/MSDN Subscriptions:
http://blogs.windows.com/...me-license-customers.aspx
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb updates even zo ingesteld dat ik gevraagd wordt, zodat ik voor een update even een systeemherstelpunt kan aanmakenDragunov schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:52:
[...]
Zelfde probleem gehad, wou de driver installeren voor me grafische kaart, kreeg gewoon een scherm met dat er een fout was gebeurd met zo'n gezichtje en dan PC terug moest worden opgestart.
Dus laptop startte opnieuw op, kwam op scherm om paswoord in te geven, kzag het scherm met Welkom, dan terug een grijs scherm en terug pagina waar je paswoord moet ingeven, ettelijke malen opnieuw geprobeerd, bleef gewoon daar hangen in een soort lus.
Heb dus maar beslist om terug de boel te herinstalleren en draai nu op het moment terug Windows 8.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Hm.. sh*t, dan had ik dus eenvoudig de boel terug kunnen zettenCAP-Team schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:12:
Bij het installeren van een Windows Update wordt toch altijd een herstelpunt gemaakt?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Upgraden van Windows 8 Pro naar Windows 8.1 Pro is gewoon een upgrade met behoud van je documenten, data en applicaties.Ralf Bimbo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:08:
Wat mij nu niet helemaal duidelijk is; Ik heb nu Windows 8 Pro op m'n laptop (via msdn). Kan ik deze nu ook gewoon upgraden naar 8.1 pro met de iso van msdn.. of wordt dit gezien als nieuwe installatie, met verlies van reeds geinstalleerde applicaties?
Is mij opgevallen dat dat gebeurt als je op datum sorteert in de verkenner, en niet op naam.Lunaticc schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:05:
Als ik in de explorer een nieuwe map of bestand aanmaak, of iets hernoem, heb ik vaak dat ik op "F5" moet drukken voordat ik de veranderingen zie.. iemand meer last van?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Maar ik vraag me af hoe je aan je herstelpunt zal geraken als je niet meer in Windows geraakt, misschien opstarten met Windows 8 DVD?Satom schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:39:
[...]
Ik heb updates even zo ingesteld dat ik gevraagd wordt, zodat ik voor een update even een systeemherstelpunt kan aanmaken
Via de F8-toets kan je uiteraard in veilige modus opstarten, zelfs met netwerkmogelijkheden of opdrachtpromptDragunov schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:16:
[...]
Maar ik vraag me af hoe je aan je herstelpunt zal geraken als je niet meer in Windows geraakt, misschien opstarten met Windows 8 DVD?
Maar had dit gedaan en kon niet herstellen, er ontbrak ergens iets.
Veilige modus zit ook al niet meer in Windows 8, dus vergeet F8
Bij jou dus niet?Arfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:41:
Dat dacht ik ook ja.
Ja, volgens mij wel, maar ik draai het nog niet lang genoeg om dit gemerkt te kunnen hebben
De F8 methode schijnt eruit gesloopt te zijn. Je kunt in Windows 8(.1) via PC Settings (Update & Recovery --> Recovery) wel aangeven dat je een Advanced Startup kunt doen waarna je recovery taken kunt doen (je wordt naar een soort van F8 bootmenu geboot na de herstart).Arfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:31:
[...]
Ja, volgens mij wel, maar ik draai het nog niet lang genoeg om dit gemerkt te kunnen hebben
Hmm.. ik dacht van niet? Anders hebben ze het weer terug geplaatst in 8.1Dragunov schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:26:
Veilige modus was toch uit Windows 8 gesloopt?
Oké, ik hoop het niet nodig te zijn.. Alles draait nu weer perfect.. Ga er stiekem vanuit dat na de release van 8.1 in oktober de "foute"-updates eruit zijn gehaaldArfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:31:
[...]
In het scherm als je F8 gedrukt hebt bedoel je toch? Dat gaat inderdaad zoTheVMaster schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:39:
[...]
De F8 methode schijnt eruit gesloopt te zijn. Je kunt in Windows 8(.1) via PC Settings (Update & Recovery --> Recovery) wel aangeven dat je een Advanced Startup kunt doen waarna je recovery taken kunt doen (je wordt naar een soort van F8 bootmenu geboot na de herstart).
[ Voor 28% gewijzigd door Satom op 18-09-2013 22:41 ]
Satom schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:39:
[...]
Ik heb updates even zo ingesteld dat ik gevraagd wordt, zodat ik voor een update even een systeemherstelpunt kan aanmaken
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Als je een UEFI BIOS hebt kan je afaik niet in het bootmenu komen door op F8 te drukken. Dat zou te snel gaan. Dan moet je dus Windows starten en vanuit daar het F8 menu oproepen. Windows 8 is dan wel weer zo slim om na ik geloof 3 gefaalde bootpogingen zelf het bootmenu te tonen.[b]Satom schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:40:[...]
In het scherm als je F8 gedrukt hebt bedoel je toch? Dat gaat inderdaad zo
Kan je nagaan hoe weinig ik me verdiept heb in systeemherstel, ik werk al met PC's sinds XPRamon schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:46:
[...]
[afbeelding]
Gaat compleet automatisch dus, ook bij driver installs en zelfs bij sommige software installaties ook. Is volgens mij al zo sinds Vista als het niet XP is.
Oh, zo zit dat in elkaar! Ik heb nog geen UEFI BIOS, weet wel dat dat immens snel isRamon schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:49:
[...]
Als je een UEFI BIOS hebt kan je afaik niet in het bootmenu komen door op F8 te drukken. Dat zou te snel gaan. Dan moet je dus Windows starten en vanuit daar het F8 menu oproepen. Windows 8 is dan wel weer zo slim om na ik geloof 3 gefaalde bootpogingen zelf het bootmenu te tonen.
Ehh...en als je gewoon naar Windows start en vervolgens via de PC Settings naar Update & Recovery -> Recovery en vervolgens naar Advanced startup gaat?Dragunov schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:29:
Ikzelf heb een UEFI BIOS, kan enkel naar bootmenu gaan, niet naar veilige modus
Ik sorteer gewoon op naam.Arfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:44:
[...]
Is mij opgevallen dat dat gebeurt als je op datum sorteert in de verkenner, en niet op naam.
Probleem is dat als je in het paswoordscherm blijft hangen (loop), je ook niet aan 'Advanced Setup' geraaktTheVMaster schreef op donderdag 19 september 2013 @ 02:15:
[...]
Ehh...en als je gewoon naar Windows start en vervolgens via de PC Settings naar Update & Recovery -> Recovery en vervolgens naar Advanced startup gaat?
Verwijderd
Is het jou gelukt om je Win 8.0 enterprise MAK key te gebruiken om 8.1 te activeren?shadowman12 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:36:
De Windows 8.1 Enterprise Bits zijn nu ook beschikbaar op TechNet Plus/MSDN Subscriptions:
Heb ik niet geprobeerd. Ik heb de 8.1 key gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:18:
[...]
Is het jou gelukt om je Win 8.0 enterprise MAK key te gebruiken om 8.1 te activeren?
De mijne werken (nog) niet voor 8.1
Jazeker wel, tenminste in mijn situatie wel. Ik gok dat dit kwam doordat ik normaal via mijn vinderafdruk-scanner gebruik en deze is uitgeschakeld/driver niet geladen als ik in veilige modus startDragunov schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:05:
[...]
Probleem is dat als je in het paswoordscherm blijft hangen (loop), je ook niet aan 'Advanced Setup' geraakt
Nope...de Windows 8.0 Enterprise MAK werkt niet op Windows 8.1Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:18:
[...]
Is het jou gelukt om je Win 8.0 enterprise MAK key te gebruiken om 8.1 te activeren?
De mijne werken (nog) niet voor 8.1
Verwijderd
Minder... dus dan moet ik op alle 8.0 systemen bij de release van 8.1 overal de key opnieuw gaan invullen?TheVMaster schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:38:
[...]
Nope...de Windows 8.0 Enterprise MAK werkt niet op Windows 8.1
Denk het niet. Bij een update kan wel de 8.0 key gebruikt worden, maar niet bij een clean install.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:42:
[...]
Minder... dus dan moet ik op alle 8.0 systemen bij de release van 8.1 overal de key opnieuw gaan invullen?
Was als eind gebruikers zelf de 8.1 update uit de store vissen? Staan ze dan de dag erna allemaal bij de Helpdesk?
Hoe precies?Satom schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:21:
[...]
Jazeker wel, tenminste in mijn situatie wel. Ik gok dat dit kwam doordat ik normaal via mijn vinderafdruk-scanner gebruik en deze is uitgeschakeld/driver niet geladen als ik in veilige modus start
Nope....Volume License versies zijn niet vanuit de store te upgraden (gelukkig maar!). Enterprise versie hoef je geen key in te vullen...die kun je natuurlijk d.m.v. KMS aanbieden later.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:42:
[...]
Minder... dus dan moet ik op alle 8.0 systemen bij de release van 8.1 overal de key opnieuw gaan invullen?
Was als eind gebruikers zelf de 8.1 update uit de store vissen? Staan ze dan de dag erna allemaal bij de Helpdesk?
Waarom is het inrichten van een KMS server geen optie?Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:14:
Geen optie helaas.
[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 20-09-2013 15:40 ]
LOL...inderdaad...was mij nog nooit opgevallen. Dit werkte wel bij Windows 8....?DDX schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:32:
Erg irritant trouwens dat ctrl-v niet meer direct in startscherm werkt. (maar pas na typen van iets)
Nu moet je of windowskey-q of windowskey-r gebruiken.
Verwijderd
Teveel (merendeel van) systemen die langere tijd buiten bereik van de KMS server zijn (helaas).TheVMaster schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:39:
Waarom is het inrichten van een KMS server geen optie?
Ja, best irritant aangezien ik het best wel vaak gebruikte.TheVMaster schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:42:
[...]
LOL...inderdaad...was mij nog nooit opgevallen. Dit werkte wel bij Windows 8....?
Nog niet gezien in Windows 8.1, maar in Windows 8 is er een hotfix voor:pitchdown schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:31:
Ik draai windows 8.1 in een domein.
Bij het draaien van GPresult zie ik veel deze melding langskomen : ad sysvol version mismatch
Iemand die dit opgelost heeft?
Klopt, werkt niet met 8.1shadowman12 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:28:
[...]
Nog niet gezien in Windows 8.1, maar in Windows 8 is er een hotfix voor:
"AD / SYSVOL version mismatch" message is displayed unexpectedly in the Group Policy Results report in Windows 8 or Windows Server 2012
Langer dan 180 dagen? Dan is MAK inderdaad de enige oplossingVerwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:48:
[...]
Teveel (merendeel van) systemen die langere tijd buiten bereik van de KMS server zijn (helaas).
MAK dus de enige oplossing.
je kan een extern station toch hernoemen ?Dragunov schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:23:
Ik vraag me af waarom ze de indelingen hebben veranderd onder Deze PC,
vroeger had je Hardeschijfstations, Apparaten met verwisselbare opslagmedia en Overige.
Nu is Overige en Apparaten met verwisselbare opslagmedia verdwenen
waar vroeger ook me Lumia 620 onderstond en die staat nu bij me harde schijven,
net zoals me stations.
Iemand een oplossing om dit in Win8.1 terug in te stellen zoals in Win8, meer overzicht!
control alt oeps deleted
Dan blijf je toch lekker bij Windows 8Dragunov schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:33:
Tuurlijk, maar alles is toch ingedeeld in groepen, zoals vernoemd.
Dus heeft het niks te maken met station zelf, enkel onder welke categorie die valt en dat is nu precies in Windows 8.1 volledig veranderd, iets wat ik niet graag zie.
Eh...het was mij nog niet eens opgevallen. Overigens heet hij bij mij (Engelse versie) Devices and drives. Op zich duidelijk en ik zou ook niet weten waarom verwisselbare schijven onder een aparte categorie zouden moeten vallen....maar goed. Ik wen altijd erg snel aan dit soort 'nieuwigheden'.Dragunov schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:42:
Eens moet de overstap gemaakt worden als je wilt blijven meedraaien.
Ik weet niet hoe jullie dit ervaren die veranderingen, het is misschien iets kleins, maar t.e.m. Windows 8 waren de categorieën altijd hetzelfde.
[ Voor 16% gewijzigd door 737freak op 22-09-2013 17:00 ]
Dat is niet vreemd (lijkt mij). Wat denk je dat er gebeurt als die netwerkconnectie niet beschikbaar is?CAP-Team schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:20:
Wel raar dat je je Skydrive folder niet op een netwerk schijf mag zetten.
enneuh @737freak waar heb je die desktop en iconen vandaan ?
Eh....RTM = RTM, daar is geen speld tussen te krijgen. Natuurlijk zullen er nog bugfixes komen voor 18 oktober. Maar denk er eens over na: De fabrikanten zijn nu druk om hun golden image te maken om naar hun hardware te deployen, dan kunnen ze toch niet over een maand ineens een nieuwe build voor hun kiezen krijgen? De machines die in de winkel liggen zullen echt die laatste patches wel krijgen.Dragunov schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:53:
Komt er nog een nieuwere RTM of is deze die er is de laatste versie en zullen gevonden bugs dan via patches gefixt worden? Want als je niet kan inloggen, dan is dit toch een stopper en zou moeten gefixt worden in een nieuwere RTM?
[ Voor 56% gewijzigd door TheVMaster op 22-09-2013 19:12 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 22-09-2013 22:28 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-09-2013 22:58 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je maakt dan twee virtuele netwerkkaarten aan in Hyper-V. De ene koppel je met je NIC en de ander met je WIFI. Binnen je VM heb je dan twee netwerkkaarten, de ene wordt gebruikt als je WIFI hebt...en de ander als je een netwerkkabel gebruiktSatom schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:36:
Ik heb tot nu toe altijd met VMware Workstation gewerkt en altijd kunnen internetten vanuit mijn virtuele machine via mijn laptops Wi-Fi verbindingEn Hyper-V wordt (standaard?) meegeleverd met Windows 8(.1).
Het is als een bridged netwerk, onbekend netwerk..Raven schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:58:
Ehm, probeer je nu de de VM wifi-netwerken te laten zoeken of heb je de virtuele interface gebridged met 't wifi-kaartje?
Zit dat er standaard op, NIC? Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar desondanks geen internet via Wi-FiTheVMaster schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:50:
[...]
Je maakt dan twee virtuele netwerkkaarten aan in Hyper-V. De ene koppel je met je NIC en de ander met je WIFI. Binnen je VM heb je dan twee netwerkkaarten, de ene wordt gebruikt als je WIFI hebt...en de ander als je een netwerkkabel gebruikt
Problem Encountered
Microsoft Internet Explorer is the preferred browser for the Partner Membership Center. Supported versions are available at our product site. Our site is not optimized for the browser you are using. You may experience rendering issues if you proceed to the requested page.
Access Denied, your browser is out of date
To bring you the most secure and reliable experience, we no longer allow access to the application for browsers that don't meet the minimum requirements laid out below. Please Note: If you are using a supported version of Internet Explorer (8 or higher) and still seeing this message, you may need to disable the Compatibility View.
•Microsoft Internet Explorer 8 or higher
Get the latest version of Internet Explorer
•Mozilla Firefox 4 or higher
Get the latest version of Firefox
•Google Chrome 9 or higher
Get the latest version of Chrome
•Apple Safari 5 or higher
Get the latest version of Safari
[ Voor 50% gewijzigd door DDX op 23-09-2013 11:35 ]
[ Voor 25% gewijzigd door G.Scholtens op 24-09-2013 09:35 ]
Iemand een idee hierover?Dragunov schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:36:
En de versie die wij normaal zullen krijgen in oktober, zou die ook al die bugfixes bevatten, of zal het gewoon de RTM zijn zoals we die nu kennen en zullen we na installatie een deel bugfixes krijgen via Windows Update?
Eh...hoe bedoel je? Je kunt in je Hyper-V toch echt vrij eenvoudig de WIFI (van je laptop) via een virtuele switch aan je VM beschikbaar stellen....Satom schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:37:
[...]
Het is als een bridged netwerk, onbekend netwerk..
[...]
Zit dat er standaard op, NIC? Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar desondanks geen internet via Wi-Fi
Klopt helemaal, dit heb ik ook gedaan. Vervolgens bij de instellingen van de VM ingesteld dat ik verbinding wil maken via mijn "aangemaakte" externe verbinding. Als ik dan de VM start heb ik staan beperkte verbinding en dus geen internetTheVMaster schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:36:
[...]
Eh...hoe bedoel je? Je kunt in je Hyper-V toch echt vrij eenvoudig de WIFI (van je laptop) via een virtuele switch aan je VM beschikbaar stellen....
[afbeelding]
DDX schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:17:
Na upgraden naar 8.1 heb ik standaard selectieblokje actief op start scherm.
Iemand enig idee hoe je dit uit kan zetten ?
[afbeelding]
Op andere machines wordt het alleen actief als ik cursortoetsen gebruik.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat is dat programmatje wat je gebruikt om snel wat op te zoeken en naar je Gmail te kijken? Het staat naast Google Chrome737freak schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:50:
Het resultaat van een middagje klooien in een 8.1 VM:
[afbeelding]
[afbeelding]
Tot nu toe alleen nog maar verbeteringen gezien...
Dat is de nieuwe App Launcher van Chrome, vergelijkbaar met de app launcher van Chrome OS. Ook nieuw is dat 'extensies' nu ook echte programma's kunnen zijn. Feitelijk is Chrome nu een 2e OS bovenop Windows, zonder daar jou toestemming voor te vragen.mprkooij schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:16:
[...]
Wat is dat programmatje wat je gebruikt om snel wat op te zoeken en naar je Gmail te kijken? Het staat naast Google Chrome
[ Voor 4% gewijzigd door SpitfireNL op 26-09-2013 20:36 ]
Beetje offtopic maar welke Haswell tablets komen met nVidia GPU's uit?SpitfireNL schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:33:
Ik ben nog het meeste benieuwd of ik op de nieuwe generatie tablets met W8.1 games zoals Skyrim en Pay Day 2 kan spelen.
Met name omdat veel van de komende generatie high-end tablets met de nieuwe intel Core i5 Haswell processors uitgerust gaan worden. Dat in combinatie met 8GB werkgeheugen en nVidia GPU's zou dat top games spelen denk ik wel mogelijk moeten maken op deze W8.1 tablets.
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Dus je selecteert de door jou aangemaakt virtuele switch bij je VM en dan heb je geen internet? Krijgt je VM wel een IP van je DHCP? Je hebt niet in je fysieke netwerkinstellingen van je machine (fysieke) lopen sleutelen?Satom schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:00:
[...]
Klopt helemaal, dit heb ik ook gedaan. Vervolgens bij de instellingen van de VM ingesteld dat ik verbinding wil maken via mijn "aangemaakte" externe verbinding. Als ik dan de VM start heb ik staan beperkte verbinding en dus geen internetDus weer terug bij VMware Workstation, mistte de Unity-mode eigenlijkook al
![]()
Tevens is het niet verstandig om te updaten voor mij, 3de verse installatie van deze week, na updates. Kan namelijk niet inloggen. Systeem herstel wordt ook niet automatisch aangemaakt, maar doe het nu zelf steeds
Willen we hier wel on-topic blijven....het gaat hier over Windows...niet over vrachtwagensDragunov schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:08:
Mooie truck!
Vlug opslaan voor het verwijderd wordt!
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 27-09-2013 17:57 ]
Klopt, ik zie in mijn VM dan onderin zo'n computer-internet icoon, maar dan met een gele driehoek erbij. IP-Config ook al gedaan in CMD, dan krijg ik alles behalve een IPv4 address, die blijft leegTheVMaster schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:55:
[...]
Dus je selecteert de door jou aangemaakt virtuele switch bij je VM en dan heb je geen internet? Krijgt je VM wel een IP van je DHCP? Je hebt niet in je fysieke netwerkinstellingen van je machine (fysieke) lopen sleutelen?
Windows 8.1 is op zich verbeterd, maar enkel zijn er toch nog een paar bugs die er echt uit moetenbvk schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:53:
Ik ga om diverse redenen weer even terug naar 8.0 en denk eerst via Easy Transfer een en ander veilig te stellen. Ik kan met 8.1 Pro nu echter alleen maar importeren en niet exporteren, heeft iemand anders dit ook al ervaren?
Moet nu verdorie handmatig zaken gaan kopiëren, lekker dan... Alhoewel het natuurlijk wel scheelt dat er het een en ander online wordt opgeslagen voor de browser en je die na inloggen met Windows 8 weer terug hebt.
Voornaamste reden is het niet werkend krijgen van invoegtoepassingen in IE11 en ja, ik heb de uitgebreide beveiligde modus al uit staan. Ook uitvoeren als Administrator helpt niet...
Ik heb deze pc deze week even hard nodig en weinig tijd om zaken op te lossen en/of bij MS aan te kaarten. Op mijn laptop laat ik nog wel 8.1 Enterprise staan om ondertussen nog wat verder te proberen
... en gaat over tot de orde van de dag
Om welke invoegtoepassingen gaat het precies? Ik had ook wat issues met LastPass, maar nadat ik hem opnieuw had geinstalleerd is het opgelost. Na een 'browser reset' gaf LastPass vreemde issues, maar na een herinstallatie vanaf de website was het probleem opgelost (raar maar waar).bvk schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:53:
[....]
Voornaamste reden is het niet werkend krijgen van invoegtoepassingen in IE11 en ja, ik heb de uitgebreide beveiligde modus al uit staan. Ook uitvoeren als Administrator helpt niet...
Ik heb deze pc deze week even hard nodig en weinig tijd om zaken op te lossen en/of bij MS aan te kaarten. Op mijn laptop laat ik nog wel 8.1 Enterprise staan om ondertussen nog wat verder te proberen
Windows 8.1 'zeurt' daar gelukkig) niet continue over. Stel je voor...je bent met je laptop op pad en hebt even geen netwerk, dan zou je daar toch gek van worden.P_Tingen schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:16:
Ik maak nu steeds handmatig backups van belangrijk spul en daarnaast bewaar ik eea in DropBox / GDrive, maar vooral het handmatig maken van de backups wil ik vanaf. Nou zit er in windows 8 nog steeds de windows backup functie, maar die gaat eruit per 8.1.
Wat biedt MS als vervanging daarvoor? Is dat alleen de bestandsgeschiedenis (file history)? Ik heb een QNAP gekocht die ik bij mijn schoonmoeder in huis wil zetten en die ik als backup wil gaan gebruiken, maar hoe goed werkt bestandsgeschiedenis als bv de qnap niet bereikbaar is? Zeurt windows daar dan continue over? Hoe werkt dat in 8.1?
En als je hem vervolgens even (voor de test) handmatig een IP geeft? Kun je dan wel internetten etc....Satom schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:31:
[...]
Klopt, ik zie in mijn VM dan onderin zo'n computer-internet icoon, maar dan met een gele driehoek erbij. IP-Config ook al gedaan in CMD, dan krijg ik alles behalve een IPv4 address, die blijft leegHeb verder niets veranderd aan de netwerk instellingen.
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 30-09-2013 11:17 ]
[ Voor 9% gewijzigd door enomiss op 30-09-2013 16:15 ]
https://opensea.io/seaart
Verwijderd
Eens, maar ja, het moet met 8.1 meer noob vriendelijk.enomiss schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:11:
Wat ik toch enorm vervelend vind is dat je niet meer in apps kan zoeken.. Eerst typte ik in het start scherm de naam van een app, klikte ik daarna op Store en kwam ik bij die app. Nu moet ik de store zelf openen, en daar kan ik niet eens beginnen te typen, maar moet ik naar het zoekvak met de cursor. Enorm onhandig.
Tuurlijk kun je nog wel 'gelijk' naar Apps zoeken. Begin op het 'start scherm' maar eens 'lego' in te typen en druk dan op enter. Hij opent dan dat 'nieuwe' zoekscherm. Hierin heb je alles wat hij vind met Lego : Bing resultaten, YouTube video's, Apps in de store...etc..etc..enomiss schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:11:
Wat ik toch enorm vervelend vind is dat je niet meer in apps kan zoeken.. Eerst typte ik in het start scherm de naam van een app, klikte ik daarna op Store en kwam ik bij die app. Nu moet ik de store zelf openen, en daar kan ik niet eens beginnen te typen, maar moet ik naar het zoekvak met de cursor. Enorm onhandig.
Ook een grote ergernis vind ik het regionaal app gericht aanbod. Maar dat was al zo. Ik heb de regio op US staan omdat ik anders de Amerikaans apps bijna niet kan vinden. En nu kan ik onmogelijk de NOS app vinden.. ik heb hem gewoon nog niet kunnen vinden..
Tevens heb ik een bug waardoor ik onmogelijk een PIN kan instellen. Krijg steeds een foutmelding.
Dat is heel wat anders hoor. Eerst kon je wat typen, en dan elke app die zoeken deed ondersteunen kon je dan aanklikken. Je kon zelfs pietje typen, en dan op de mail app klikken en dan zag je de mails van pietje. Dit gaat echt niet meer hoor.TheVMaster schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:22:
[...]
Tuurlijk kun je nog wel 'gelijk' naar Apps zoeken. Begin op het 'start scherm' maar eens 'lego' in te typen en druk dan op enter. Hij opent dan dat 'nieuwe' zoekscherm. Hierin heb je alles wat hij vind met Lego : Bing resultaten, YouTube video's, Apps in de store...etc..etc..
Van mij mogen ze het best wat mooier aankleden, maar het werkt wel...
[afbeelding]
https://opensea.io/seaart
Precies, iets dat ik ook mis in de Preview.. Hoop dan ook dat het in de RTM wel in zit?enomiss schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 01:10:
[...] Dat is heel wat anders hoor. Eerst kon je wat typen, en dan elke app die zoeken deed ondersteunen kon je dan aanklikken. Je kon zelfs pietje typen, en dan op de mail app klikken en dan zag je de mails van pietje. Dit gaat echt niet meer hoor.
OOw....je bedoelt het zoeken in Apps (zoals Mail, Store, etc).....vreemd inderdaad, dat lijkt verdwenenenomiss schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 01:10:
[...]
Dat is heel wat anders hoor. Eerst kon je wat typen, en dan elke app die zoeken deed ondersteunen kon je dan aanklikken. Je kon zelfs pietje typen, en dan op de mail app klikken en dan zag je de mails van pietje. Dit gaat echt niet meer hoor.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq