[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.823 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De Windows 8.1 Enterprise Bits zijn nu ook beschikbaar op TechNet Plus/MSDN Subscriptions:

http://blogs.windows.com/...me-license-customers.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:08

Satom

Verzamel ervaringen

Dragunov schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:52:
[...]

Zelfde probleem gehad, wou de driver installeren voor me grafische kaart, kreeg gewoon een scherm met dat er een fout was gebeurd met zo'n gezichtje en dan PC terug moest worden opgestart.

Dus laptop startte opnieuw op, kwam op scherm om paswoord in te geven, kzag het scherm met Welkom, dan terug een grijs scherm en terug pagina waar je paswoord moet ingeven, ettelijke malen opnieuw geprobeerd, bleef gewoon daar hangen in een soort lus.

Heb dus maar beslist om terug de boel te herinstalleren en draai nu op het moment terug Windows 8.
Ik heb updates even zo ingesteld dat ik gevraagd wordt, zodat ik voor een update even een systeemherstelpunt kan aanmaken :9

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij het installeren van een Windows Update wordt toch altijd een herstelpunt gemaakt?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

CAP-Team schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:12:
Bij het installeren van een Windows Update wordt toch altijd een herstelpunt gemaakt?
Hm.. sh*t, dan had ik dus eenvoudig de boel terug kunnen zetten 8)7 Tenminste als dit standaard aanstaat(?)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Dat dacht ik ook ja.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:06

DDX

8.1 Enterprise inmiddels ook installed op mijn test pc.
Ga hem nog niet op mijn hoofd pc installeren bij gebrek aan RSAT.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
Als ik in de explorer een nieuwe map of bestand aanmaak, of iets hernoem, heb ik vaak dat ik op "F5" moet drukken voordat ik de veranderingen zie.. iemand meer last van?

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Wat mij nu niet helemaal duidelijk is; Ik heb nu Windows 8 Pro op m'n laptop (via msdn). Kan ik deze nu ook gewoon upgraden naar 8.1 pro met de iso van msdn.. of wordt dit gezien als nieuwe installatie, met verlies van reeds geinstalleerde applicaties?

Rookworst zonder 'r' is ookworst

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
Ralf Bimbo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:08:
Wat mij nu niet helemaal duidelijk is; Ik heb nu Windows 8 Pro op m'n laptop (via msdn). Kan ik deze nu ook gewoon upgraden naar 8.1 pro met de iso van msdn.. of wordt dit gezien als nieuwe installatie, met verlies van reeds geinstalleerde applicaties?
Upgraden van Windows 8 Pro naar Windows 8.1 Pro is gewoon een upgrade met behoud van je documenten, data en applicaties.

• Arfman

Arfman

Drome!

Lunaticc schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:05:
Als ik in de explorer een nieuwe map of bestand aanmaak, of iets hernoem, heb ik vaak dat ik op "F5" moet drukken voordat ik de veranderingen zie.. iemand meer last van?
Is mij opgevallen dat dat gebeurt als je op datum sorteert in de verkenner, en niet op naam.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Satom schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:39:
[...]
Ik heb updates even zo ingesteld dat ik gevraagd wordt, zodat ik voor een update even een systeemherstelpunt kan aanmaken :9
Maar ik vraag me af hoe je aan je herstelpunt zal geraken als je niet meer in Windows geraakt, misschien opstarten met Windows 8 DVD?

Maar had dit gedaan en kon niet herstellen, er ontbrak ergens iets.

Veilige modus zit ook al niet meer in Windows 8, dus vergeet F8

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Dragunov schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:16:
[...]

Maar ik vraag me af hoe je aan je herstelpunt zal geraken als je niet meer in Windows geraakt, misschien opstarten met Windows 8 DVD?

Maar had dit gedaan en kon niet herstellen, er ontbrak ergens iets.

Veilige modus zit ook al niet meer in Windows 8, dus vergeet F8
Via de F8-toets kan je uiteraard in veilige modus opstarten, zelfs met netwerkmogelijkheden of opdrachtprompt :Y) Op die manier kon ik netjes in mijn Windows 8.1 komen en mijn data veilig stellen!
Bij jou dus niet? :X

• Dragunov
Veilige modus was toch uit Windows 8 gesloopt?

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, volgens mij wel, maar ik draai het nog niet lang genoeg om dit gemerkt te kunnen hebben :P

• TheVMaster
Arfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:31:
[...]

Ja, volgens mij wel, maar ik draai het nog niet lang genoeg om dit gemerkt te kunnen hebben :P
De F8 methode schijnt eruit gesloopt te zijn. Je kunt in Windows 8(.1) via PC Settings (Update & Recovery --> Recovery) wel aangeven dat je een Advanced Startup kunt doen waarna je recovery taken kunt doen (je wordt naar een soort van F8 bootmenu geboot na de herstart).

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Dragunov schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:26:
Veilige modus was toch uit Windows 8 gesloopt?
Hmm.. ik dacht van niet? Anders hebben ze het weer terug geplaatst in 8.1 :9
Arfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:31:
[...]

Oké, ik hoop het niet nodig te zijn.. Alles draait nu weer perfect.. Ga er stiekem vanuit dat na de release van 8.1 in oktober de "foute"-updates eruit zijn gehaald :9

Edit:
TheVMaster schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:39:
[...]

De F8 methode schijnt eruit gesloopt te zijn. Je kunt in Windows 8(.1) via PC Settings (Update & Recovery --> Recovery) wel aangeven dat je een Advanced Startup kunt doen waarna je recovery taken kunt doen (je wordt naar een soort van F8 bootmenu geboot na de herstart).
In het scherm als je F8 gedrukt hebt bedoel je toch? Dat gaat inderdaad zo :+

[ Voor 28% gewijzigd door Satom op 18-09-2013 22:41 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Satom schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:39:
[...]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xuz4M5d.png
Gaat compleet automatisch dus, ook bij driver installs en zelfs bij sommige software installaties ook. Is volgens mij al zo sinds Vista als het niet XP is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ramon
[b]Satom schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:40:[...]
In het scherm als je F8 gedrukt hebt bedoel je toch? Dat gaat inderdaad zo :+
Als je een UEFI BIOS hebt kan je afaik niet in het bootmenu komen door op F8 te drukken. Dat zou te snel gaan. Dan moet je dus Windows starten en vanuit daar het F8 menu oproepen. Windows 8 is dan wel weer zo slim om na ik geloof 3 gefaalde bootpogingen zelf het bootmenu te tonen.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ramon schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:46:
[...]

[afbeelding]
Gaat compleet automatisch dus, ook bij driver installs en zelfs bij sommige software installaties ook. Is volgens mij al zo sinds Vista als het niet XP is.
Kan je nagaan hoe weinig ik me verdiept heb in systeemherstel, ik werk al met PC's sinds XP :X
Ramon schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:49:
[...]
Als je een UEFI BIOS hebt kan je afaik niet in het bootmenu komen door op F8 te drukken. Dat zou te snel gaan. Dan moet je dus Windows starten en vanuit daar het F8 menu oproepen. Windows 8 is dan wel weer zo slim om na ik geloof 3 gefaalde bootpogingen zelf het bootmenu te tonen.
Oh, zo zit dat in elkaar! Ik heb nog geen UEFI BIOS, weet wel dat dat immens snel is :9

• Dragunov
Ikzelf heb een UEFI BIOS, kan enkel naar bootmenu gaan, niet naar veilige modus :s

• TheVMaster
Dragunov schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:29:
Ikzelf heb een UEFI BIOS, kan enkel naar bootmenu gaan, niet naar veilige modus :s
Ehh...en als je gewoon naar Windows start en vervolgens via de PC Settings naar Update & Recovery -> Recovery en vervolgens naar Advanced startup gaat?

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
Gisteren snel nog de upgrade van widows 8 gekocht, zodat ik dan gratis naar 8.1 kan gaan.
Nu op zoek naar een iso van deze laatste zodat ik een clean install kan doen ipv gewoon upgraden :-)
Lijkt toch altijd beter te werken zo (geen fan van upgraden bestaande systemen)

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
Arfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:44:
[...]

Is mij opgevallen dat dat gebeurt als je op datum sorteert in de verkenner, en niet op naam.
Ik sorteer gewoon op naam.

• DDX

DDX

Iemand een idee hoe je de windows ie11 spellcheck uitkrijgt in windows 8.1 ?
Niet via de manier van windows 8 iig :

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/29g0fph.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/281zdvq.png

• Dragunov
TheVMaster schreef op donderdag 19 september 2013 @ 02:15:
[...]

Ehh...en als je gewoon naar Windows start en vervolgens via de PC Settings naar Update & Recovery -> Recovery en vervolgens naar Advanced startup gaat?
Probleem is dat als je in het paswoordscherm blijft hangen (loop), je ook niet aan 'Advanced Setup' geraakt :)

Verwijderd

shadowman12 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:36:
De Windows 8.1 Enterprise Bits zijn nu ook beschikbaar op TechNet Plus/MSDN Subscriptions:

http://blogs.windows.com/...me-license-customers.aspx
Is het jou gelukt om je Win 8.0 enterprise MAK key te gebruiken om 8.1 te activeren?
De mijne werken (nog) niet voor 8.1

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:18:
[...]

Is het jou gelukt om je Win 8.0 enterprise MAK key te gebruiken om 8.1 te activeren?
Heb ik niet geprobeerd. Ik heb de 8.1 key gebruikt.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Dragunov schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:05:
[...]

Probleem is dat als je in het paswoordscherm blijft hangen (loop), je ook niet aan 'Advanced Setup' geraakt :)
Jazeker wel, tenminste in mijn situatie wel. Ik gok dat dit kwam doordat ik normaal via mijn vinderafdruk-scanner gebruik en deze is uitgeschakeld/driver niet geladen als ik in veilige modus start :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:18:
[...]

Nope...de Windows 8.0 Enterprise MAK werkt niet op Windows 8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Inderdaad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:38:
[...]

Nope...de Windows 8.0 Enterprise MAK werkt niet op Windows 8.1 :)
Minder... dus dan moet ik op alle 8.0 systemen bij de release van 8.1 overal de key opnieuw gaan invullen?
Was als eind gebruikers zelf de 8.1 update uit de store vissen? Staan ze dan de dag erna allemaal bij de Helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

KMS inrichten ? (alleen werkt dat op dit moment ook nog niet met 8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:42:
[...]

Minder... dus dan moet ik op alle 8.0 systemen bij de release van 8.1 overal de key opnieuw gaan invullen?
Was als eind gebruikers zelf de 8.1 update uit de store vissen? Staan ze dan de dag erna allemaal bij de Helpdesk?
Denk het niet. Bij een update kan wel de 8.0 key gebruikt worden, maar niet bij een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik kon de key niet gebruiken tijdens een update ervan, enkel die andere key en dan mijn key eens Windows 8.1 opgestart.
Satom schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:21:
[...]
Jazeker wel, tenminste in mijn situatie wel. Ik gok dat dit kwam doordat ik normaal via mijn vinderafdruk-scanner gebruik en deze is uitgeschakeld/driver niet geladen als ik in veilige modus start :Y)
Hoe precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:42:
[...]

Nope....Volume License versies zijn niet vanuit de store te upgraden (gelukkig maar!). Enterprise versie hoef je geen key in te vullen...die kun je natuurlijk d.m.v. KMS aanbieden later.
Waarom is het inrichten van een KMS server geen optie? :?

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 20-09-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Erg irritant trouwens dat ctrl-v niet meer direct in startscherm werkt. (maar pas na typen van iets)
Nu moet je of windowskey-q of windowskey-r gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
DDX schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:32:
Erg irritant trouwens dat ctrl-v niet meer direct in startscherm werkt. (maar pas na typen van iets)
Nu moet je of windowskey-q of windowskey-r gebruiken.
LOL...inderdaad...was mij nog nooit opgevallen. Dit werkte wel bij Windows 8....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:39:
Waarom is het inrichten van een KMS server geen optie? :?
Teveel (merendeel van) systemen die langere tijd buiten bereik van de KMS server zijn (helaas).
MAK dus de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

TheVMaster schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:42:
[...]

LOL...inderdaad...was mij nog nooit opgevallen. Dit werkte wel bij Windows 8....?
Ja, best irritant aangezien ik het best wel vaak gebruikte.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ik draai windows 8.1 in een domein.
Bij het draaien van GPresult zie ik veel deze melding langskomen : ad sysvol version mismatch

Iemand die dit opgelost heeft?

• Turdie
pitchdown schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:31:
Ik draai windows 8.1 in een domein.
Bij het draaien van GPresult zie ik veel deze melding langskomen : ad sysvol version mismatch

Iemand die dit opgelost heeft?
Nog niet gezien in Windows 8.1, maar in Windows 8 is er een hotfix voor:

"AD / SYSVOL version mismatch" message is displayed unexpectedly in the Group Policy Results report in Windows 8 or Windows Server 2012

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34

• Dragunov
Dus iets dat opgelost is in Windows 8 door middel van een hotfix, komt terug in Windows 8.1 en zal terug moeten gefikst worden via een hotfix

• TheVMaster
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:48:
[...]

Teveel (merendeel van) systemen die langere tijd buiten bereik van de KMS server zijn (helaas).
MAK dus de enige oplossing.
Langer dan 180 dagen? Dan is MAK inderdaad de enige oplossing :(

• Dragunov
Ik vraag me af waarom ze de indelingen hebben veranderd onder Deze PC, vroeger had je Hardeschijfstations, Apparaten met verwisselbare opslagmedia en Overige.

Nu is Overige en Apparaten met verwisselbare opslagmedia verdwenen waar vroeger ook me Lumia 620 onderstond en die staat nu bij me harde schijven, net zoals me stations.

Iemand een oplossing om dit in Win8.1 terug in te stellen zoals in Win8, meer overzicht!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56
Dragunov schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:23:
Ik vraag me af waarom ze de indelingen hebben veranderd onder Deze PC,
vroeger had je Hardeschijfstations, Apparaten met verwisselbare opslagmedia en Overige.

Nu is Overige en Apparaten met verwisselbare opslagmedia verdwenen
waar vroeger ook me Lumia 620 onderstond en die staat nu bij me harde schijven,
net zoals me stations.

Iemand een oplossing om dit in Win8.1 terug in te stellen zoals in Win8, meer overzicht!
je kan een extern station toch hernoemen ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Tuurlijk, maar alles is toch ingedeeld in groepen, zoals vernoemd.

Dus heeft het niks te maken met station zelf, enkel onder welke categorie die valt en dat is nu precies in Windows 8.1 volledig veranderd, iets wat ik niet graag zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Dragunov schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:33:
Tuurlijk, maar alles is toch ingedeeld in groepen, zoals vernoemd.

Dus heeft het niks te maken met station zelf, enkel onder welke categorie die valt en dat is nu precies in Windows 8.1 volledig veranderd, iets wat ik niet graag zie.
Dan blijf je toch lekker bij Windows 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Eens moet de overstap gemaakt worden als je wilt blijven meedraaien.

Ik weet niet hoe jullie dit ervaren die veranderingen, het is misschien iets kleins, maar t.e.m. Windows 8 waren de categorieën altijd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Dragunov schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:42:
Eens moet de overstap gemaakt worden als je wilt blijven meedraaien.

Ik weet niet hoe jullie dit ervaren die veranderingen, het is misschien iets kleins, maar t.e.m. Windows 8 waren de categorieën altijd hetzelfde.
Eh...het was mij nog niet eens opgevallen. Overigens heet hij bij mij (Engelse versie) Devices and drives. Op zich duidelijk en ik zou ook niet weten waarom verwisselbare schijven onder een aparte categorie zouden moeten vallen....maar goed. Ik wen altijd erg snel aan dit soort 'nieuwigheden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Misschoen hebben mensen er hier wat aan.

Ik had op mn vaste pc nog altijd win7 staan en deze maar eens opnieuw geinstalleerd met 8.1. In 7 syncte ik alles al met mn skydrive die zowat heel mn D schijf in beslag nam. Tijdens de 8.1 installatie aangegeven dat de bestanden op mn D schijf mn skydrive waren maar 8.1 vertikt het om te synchroniseren en eens in het half uur crasht skydrive.

Online zie ik veel meer mensen die hier last van hebben. Alles staat op "pending" en geen bestand wordt geupload (downloaden gebeurd wel).... Settings in de app veranderen helpt niet...

Na wat geklooi nu de oplossing gevonden waardoor alles nu met 40mbit staat te syncen:

In de taskmanager skydrive.exe killen. Naar C:\users\username\appdata\local\microsoft\windows\skydrive\settings gaan en daar alle bestanden weg gooien (config bestanden zijn dat).. pc opnieuw opstarten.. en voila. Je oude skydrive folder is hernoemd naar skydrive.old en er is een nieuwe aangemaakt waarin alles wordt gesynchroniseerd uit de cloud. Eenmaal allemaal binnen kun je eventueel nog bestanden uit de old folder mergen met je skydrive folder en alles is up to date en werkt!

wellicht dat meer mensen dit hebben in 8.1.... succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:39
Het resultaat van een middagje klooien in een 8.1 VM:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4xtiN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4xtIY.jpg

Tot nu toe alleen nog maar verbeteringen gezien...

[ Voor 16% gewijzigd door 737freak op 22-09-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Wel raar dat je je Skydrive folder niet op een netwerk schijf mag zetten.
enneuh @737freak waar heb je die desktop en iconen vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Wallpaper is hier te downloaden:
https://drive.google.com/...QqR3_pLgZ4OVdiN1Z1ZFdNZHc

Iconen komen hier vandaan:
http://dtafalonso.deviant...505915?offset=30#comments
Elk icoontje moet helaas handmatig aangepast worden...

Als je de kleuren van de UI aan wilt passen, dan kan dat via Regedit:
hkey_current_user/control panel/colors & verander de RGB waarde van de kleur die je aan wilt passen.

Verder gebruik ik nog een tweetal truckjes om de shortcuts zo te krijgen:
- Blanco naam: http://www.sevenforums.co...-icon-text-hide-show.html
- Pijl verwijderen: http://www.4shared.com/zip/dHqJNZEW/fxvisor64.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Komt er nog een nieuwere RTM of is deze die er is de laatste versie en zullen gevonden bugs dan via patches gefixt worden? Want als je niet kan inloggen, dan is dit toch een stopper en zou moeten gefixt worden in een nieuwere RTM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
CAP-Team schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:20:
Wel raar dat je je Skydrive folder niet op een netwerk schijf mag zetten.
enneuh @737freak waar heb je die desktop en iconen vandaan ?
Dat is niet vreemd (lijkt mij). Wat denk je dat er gebeurt als die netwerkconnectie niet beschikbaar is?
Dragunov schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:53:
Komt er nog een nieuwere RTM of is deze die er is de laatste versie en zullen gevonden bugs dan via patches gefixt worden? Want als je niet kan inloggen, dan is dit toch een stopper en zou moeten gefixt worden in een nieuwere RTM?
Eh....RTM = RTM, daar is geen speld tussen te krijgen. Natuurlijk zullen er nog bugfixes komen voor 18 oktober. Maar denk er eens over na: De fabrikanten zijn nu druk om hun golden image te maken om naar hun hardware te deployen, dan kunnen ze toch niet over een maand ineens een nieuwe build voor hun kiezen krijgen? De machines die in de winkel liggen zullen echt die laatste patches wel krijgen.

Waarschijnlijk zullen die laatste patches wel worden geslipstreamed in de RTM build, maar gezien de tijdsdruk (en testperiode) zullen ze dit vast niet meer redden voor de 18e oktober.

[ Voor 56% gewijzigd door TheVMaster op 22-09-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
En de versie die wij normaal zullen krijgen in oktober, zou die ook al die bugfixes bevatten, of zal het gewoon de RTM zijn zoals we die nu kennen en zullen we na installatie een deel bugfixes krijgen via Windows Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Werkend met Hyper-V i.p.v. VMware Workstation, moet ik zeggen dat ik geen netwerkverbinding voor elkaar krijg via Wi-Fi in de virtuele machine. Met een gigabit kabeltje werkt het perfect, maar zodra ik de boel instel voor Wi-Fi gaat het mis.. Goed, dus terug naar VMware, krijg ik een melding Direct3D not supported (o.i.d.) waardoor het niet werkt. Vervolgens besloten om via Apparaatbeheer de drivers te updaten, toen werkte alles wel goed maar had ik geen mogelijkheid om te switchen tussen de internet grafische kaarten. Uiteindelijk op AMD 13.9 Mobility (filename: 13-9_mobility_win7_win8_64_dd_ccc_whql.exe) driver uitgekomen, deze geïnstalleerd en wat blijkt? Ik kan weer switchen tussen de grafische kaarten en alles werkt zoals gewenst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik ken Hyper-V weliswaar niet, maar in VMWare Workstation kun je niks met wifi tenzij je de draadloze netwerkkaart doorgeeft (passthrough functie) aan de virtuele pc. Ik weet niet of Workstation dat kan, ESXi wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 22-09-2013 22:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ik heb tot nu toe altijd met VMware Workstation gewerkt en altijd kunnen internetten vanuit mijn virtuele machine via mijn laptops Wi-Fi verbinding :+ En Hyper-V wordt (standaard?) meegeleverd met Windows 8(.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53
Hyper-V is wat vervelend op te zetten qua netwerkverbinding. Soms werkt de 'standaard' manier via external virtual switch aanmaken, soms moet je (zoals hier) een interanl virtual switch maken en dan de verbindingen bridgen. Overigens heb ik nu hier dat in de taakbalk wel netjes staat aangegeven dat ik een netwerkverbinding heb. In de Metro UI staat echter dat de status Unavailable is. Dat is dus een bijeffect van de manier waarop ik mijn internet moet delen met de VM's. Zelfs Windows 8 (en de Microsoft programmeurs) snappen het dus niet meer ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Precies, het is erg vervelend om Wi-Fi verbinding voor elkaar te krijgen, ik heb al met 'legacy network' geprobeerd, met gewone, intern, extern en niets werkte.. helaas, ik ben internet nodig in mijn virtuele machine aangezien ik software gebruik die ik niet op laptop wil hebben, maar toch nodig ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, probeer je nu de de VM wifi-netwerken te laten zoeken of heb je de virtuele interface gebridged met 't wifi-kaartje?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-09-2013 22:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Satom schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:36:
Ik heb tot nu toe altijd met VMware Workstation gewerkt en altijd kunnen internetten vanuit mijn virtuele machine via mijn laptops Wi-Fi verbinding :+ En Hyper-V wordt (standaard?) meegeleverd met Windows 8(.1).
Je maakt dan twee virtuele netwerkkaarten aan in Hyper-V. De ene koppel je met je NIC en de ander met je WIFI. Binnen je VM heb je dan twee netwerkkaarten, de ene wordt gebruikt als je WIFI hebt...en de ander als je een netwerkkabel gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Raven schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:58:
Ehm, probeer je nu de de VM wifi-netwerken te laten zoeken of heb je de virtuele interface gebridged met 't wifi-kaartje?
Het is als een bridged netwerk, onbekend netwerk..
TheVMaster schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:50:
[...]

Je maakt dan twee virtuele netwerkkaarten aan in Hyper-V. De ene koppel je met je NIC en de ander met je WIFI. Binnen je VM heb je dan twee netwerkkaarten, de ene wordt gebruikt als je WIFI hebt...en de ander als je een netwerkkabel gebruikt :+
Zit dat er standaard op, NIC? Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar desondanks geen internet via Wi-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Lekkere melding op Microsoft site :
Problem Encountered
Microsoft Internet Explorer is the preferred browser for the Partner Membership Center. Supported versions are available at our product site. Our site is not optimized for the browser you are using. You may experience rendering issues if you proceed to the requested page.
:)

Symantec ook trouwens :
Access Denied, your browser is out of date

To bring you the most secure and reliable experience, we no longer allow access to the application for browsers that don't meet the minimum requirements laid out below. Please Note: If you are using a supported version of Internet Explorer (8 or higher) and still seeing this message, you may need to disable the Compatibility View.
•Microsoft Internet Explorer 8 or higher
Get the latest version of Internet Explorer

•Mozilla Firefox 4 or higher
Get the latest version of Firefox

•Google Chrome 9 or higher
Get the latest version of Chrome

•Apple Safari 5 or higher
Get the latest version of Safari

[ Voor 50% gewijzigd door DDX op 23-09-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41
Kan ik van windows 8 enterprise een upgrade doen naar 8.1 enterprise, of word het dan een clean install?
Wil graag mijn settings en data behouden.

EDIT: Kan tijdens de installatie opgeven wat ik wou doen, inmiddels dus over na 8.1 enterprise.

[ Voor 25% gewijzigd door G.Scholtens op 24-09-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dragunov schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:36:
En de versie die wij normaal zullen krijgen in oktober, zou die ook al die bugfixes bevatten, of zal het gewoon de RTM zijn zoals we die nu kennen en zullen we na installatie een deel bugfixes krijgen via Windows Update?
Iemand een idee hierover?

Want tijdens het testen had me vrouw de app gezien met gerechten en natuurlijk wil ze dit zo gauw mogelijk terug :9

• Dragunov
Terug op Windows 8.1, slechts tweemaal gehad dat ik zwart scherm had, eenmaal tijdens installatie (pc in slaapstatus en terug laten ontwaken doet het altijd).

Dus voor het moment draait PC goed, maar niet op recente drivers, vooral dan grafisch.

Ik heb een AMD Radeon HD 6850M en een Intel HD Graphics 3000.

Tot nu toe nog geen enkele driver gevonden van HP (laptop is een Envy 17 2050eb) die de switchable graphics werkend krijgt (heb al een crash en burn tegengekomen vorige keer toen ik grafische driver installeerde)

Heb ook schrik om de oude driver te installeren ten tijde van Windows 7, want denk dat die ergens Windows 8.1 overhoop haalt, kan wel enkel Control Center en Intel Components aanvinken, maar weet niet wat die Intel driver zal uitspoken, want kan het me niet veroorloven om nogmaals gans de boel te installeren :o

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb het idee dat de meeste problemen die ik in IE11 heb veroorzaakt worden door de Flash plugin versie die meegeleverd wordt, en de manier waarop IE11 met plugins omgaat.

Ik kan hem ook niet bijwerken, de versie die via Adobe aangeboden wordt zegt dat hij niet geschikt is voor mijn pc.

• Dragunov
Net zoals de google toolbar die ik altijd gebruik

• TheVMaster
Satom schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:37:
[...]
Het is als een bridged netwerk, onbekend netwerk..

[...]
Zit dat er standaard op, NIC? Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar desondanks geen internet via Wi-Fi
Eh...hoe bedoel je? Je kunt in je Hyper-V toch echt vrij eenvoudig de WIFI (van je laptop) via een virtuele switch aan je VM beschikbaar stellen....

Hyper-V Switch

• DDX

DDX

Na upgraden naar 8.1 heb ik standaard selectieblokje actief op start scherm.
Iemand enig idee hoe je dit uit kan zetten ?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/25u71tt.png

Op andere machines wordt het alleen actief als ik cursortoetsen gebruik.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

TheVMaster schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:36:
[...]

Eh...hoe bedoel je? Je kunt in je Hyper-V toch echt vrij eenvoudig de WIFI (van je laptop) via een virtuele switch aan je VM beschikbaar stellen....

[afbeelding]
Klopt helemaal, dit heb ik ook gedaan. Vervolgens bij de instellingen van de VM ingesteld dat ik verbinding wil maken via mijn "aangemaakte" externe verbinding. Als ik dan de VM start heb ik staan beperkte verbinding en dus geen internet :X Dus weer terug bij VMware Workstation, mistte de Unity-mode eigenlijkook al 8)7

Tevens is het niet verstandig om te updaten voor mij, 3de verse installatie van deze week, na updates. Kan namelijk niet inloggen. Systeem herstel wordt ook niet automatisch aangemaakt, maar doe het nu zelf steeds :+

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57

RayNbow

Kirika <3

DDX schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:17:
Na upgraden naar 8.1 heb ik standaard selectieblokje actief op start scherm.
Iemand enig idee hoe je dit uit kan zetten ?

[afbeelding]

Op andere machines wordt het alleen actief als ik cursortoetsen gebruik.
  1. Win+W, "turn on easy access keys", Enter.
  2. Onder "Make it easier to use keyboard shortcuts" moet je dan "Underline keyboard shortcuts and access keys" uitvinken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• DDX

DDX

Stond al uit, maar aan en daarna weer uitzetten loste het op :)

• Dragunov
Nog fouten dus in RTM build.

Als ik hier PC aanleg, dan blijft die op zwart beeld, terug uitzetten en terug aan en dan werkt het!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:06
737freak schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:50:
Het resultaat van een middagje klooien in een 8.1 VM:

[afbeelding]
[afbeelding]

Tot nu toe alleen nog maar verbeteringen gezien...
Wat is dat programmatje wat je gebruikt om snel wat op te zoeken en naar je Gmail te kijken? Het staat naast Google Chrome ;)

• 737freak
mprkooij schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:16:
[...]

Wat is dat programmatje wat je gebruikt om snel wat op te zoeken en naar je Gmail te kijken? Het staat naast Google Chrome ;)
Dat is de nieuwe App Launcher van Chrome, vergelijkbaar met de app launcher van Chrome OS. Ook nieuw is dat 'extensies' nu ook echte programma's kunnen zijn. Feitelijk is Chrome nu een 2e OS bovenop Windows, zonder daar jou toestemming voor te vragen.

Instaleer bijvoorbeeld Keep uit de Webstore eens, dan zul je die App Launcher krijgen.

https://chrome.google.com...tm_source=chrome-ntp-icon

Meer info hier:
http://www.theverge.com/2...ome-os-windows-os-x-blink

Nu weer terug naar Windows :)

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik ben nog het meeste benieuwd of ik op de nieuwe generatie tablets met W8.1 games zoals Skyrim en Pay Day 2 kan spelen.
Met name omdat veel van de komende generatie high-end tablets met de nieuwe intel Core i5 Haswell processors uitgerust gaan worden. Dat in combinatie met 8GB werkgeheugen en nVidia GPU's zou dat top games spelen denk ik wel mogelijk moeten maken op deze W8.1 tablets.

[ Voor 4% gewijzigd door SpitfireNL op 26-09-2013 20:36 ]

- Mijn PC -

• Ramon
SpitfireNL schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:33:
Ik ben nog het meeste benieuwd of ik op de nieuwe generatie tablets met W8.1 games zoals Skyrim en Pay Day 2 kan spelen.
Met name omdat veel van de komende generatie high-end tablets met de nieuwe intel Core i5 Haswell processors uitgerust gaan worden. Dat in combinatie met 8GB werkgeheugen en nVidia GPU's zou dat top games spelen denk ik wel mogelijk moeten maken op deze W8.1 tablets.
Beetje offtopic maar welke Haswell tablets komen met nVidia GPU's uit?

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56
Voor degene die een clean install van Windows 8.1 pro willen doen met hun bestaande Windows 8 Pro Upgrade key kan ik melden dat de oude "slmgr /rearm" truuk nog steeds werkt :)

Hiertoe heb ik een USB stick bootable gemaakt met een RTM ISO van Windows 8.1 Core/Professional 64bit en deze schoon geïnstalleerd. Na installatie regedit uitgevoerd en genavigeerd naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/
en daar bij MediaBootInstall de 1 op 0 gezet.
Daarna een CMD geopend (uitvoeren als administrator) en "slmgr /rearm" ingetypt en windows gereboot.
Na het opstarten Windows Activatie gestart waar ik een nieuwe key kon ingeven en daar mijn Windows 8 Pro Upgrade key ingegeven en daarmee Windows 8.1 Pro succesvol geactiveerd ;)

• Dragunov
Mooie truck!

Vlug opslaan voor het verwijderd wordt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Je kunt ook de eigenschappen van deze PC opvragen en dan een andere key (je eigen Windows 8 key) ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik heb fresh installatie van Windows 8.1. Ik heb 3 x 20 inch monitoren voor 2D surround in nVidia en een display 20 inch voor 4-de Accessory Display . Alles dit werkte naar behoren met windows 8 en de GeForce 320.49 drivers , 320.18 en ook oudere 314.22 drivers. Echter met Windows 8.1 krijg ik niet aan lopen de 4- de monitor Accessory Display zonder dat ik freeze krijg als ik op de 4-de monitor bijvoorbeeld een prullenbak wil verplaatsen op desktop van 2d Surround monitor. Soms krijg ik direct sreeze, soms ook later. Ik krijg ook geen foutmelding.
Wat wel vreemd is dat na de installatie van nVidia drivers Windows 8.1 automatisch zoom functie heeft ingesteld op de 2d Surround displays. Ik dacht dat aan dit lag dat de suround displays wel zoom hadden en de 4-de display niet. Deus ook manueel de zoom uitgeschakeld. Echter die hielp niet.
Daarna heb ik de bezel-correctie gedaan , en uitgeschakeld om even zeker te zijn dat dit het probleem niet is Dit is ook het probleem niet. Altijd krijg ik freeze als ik iets wil gaan doen op de 4-de monitor.
In windows 8.1 meerdere Drivers gebruikt : 327.23 , 326.80 beta , en ook van windows 8 drivers uit geprobeerd de 320.49
Mocht dit niet duidelijk zijn kan ik video uploaden op youtube.
Mijn setup:

Asus X58 Rampage 2 Extreeme
Intel i7 965 ex
12GB RAM
2x nVidia GTX 680 4GB
3x Dell 3007 HD
1 Dell 2007

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Satom schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:00:
[...]
Klopt helemaal, dit heb ik ook gedaan. Vervolgens bij de instellingen van de VM ingesteld dat ik verbinding wil maken via mijn "aangemaakte" externe verbinding. Als ik dan de VM start heb ik staan beperkte verbinding en dus geen internet :X Dus weer terug bij VMware Workstation, mistte de Unity-mode eigenlijkook al 8)7

Tevens is het niet verstandig om te updaten voor mij, 3de verse installatie van deze week, na updates. Kan namelijk niet inloggen. Systeem herstel wordt ook niet automatisch aangemaakt, maar doe het nu zelf steeds :+
Dus je selecteert de door jou aangemaakt virtuele switch bij je VM en dan heb je geen internet? Krijgt je VM wel een IP van je DHCP? Je hebt niet in je fysieke netwerkinstellingen van je machine (fysieke) lopen sleutelen?
Dragunov schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:08:
Mooie truck!

Vlug opslaan voor het verwijderd wordt! ;)
Willen we hier wel on-topic blijven....het gaat hier over Windows...niet over vrachtwagens O-)
Overigens is het een register instelling, zou niet weten waarom we die zouden moeten verwijderen?

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 27-09-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik ga om diverse redenen weer even terug naar 8.0 en denk eerst via Easy Transfer een en ander veilig te stellen. Ik kan met 8.1 Pro nu echter alleen maar importeren en niet exporteren, heeft iemand anders dit ook al ervaren?

Moet nu verdorie handmatig zaken gaan kopiëren, lekker dan... Alhoewel het natuurlijk wel scheelt dat er het een en ander online wordt opgeslagen voor de browser en je die na inloggen met Windows 8 weer terug hebt.

Voornaamste reden is het niet werkend krijgen van invoegtoepassingen in IE11 en ja, ik heb de uitgebreide beveiligde modus al uit staan. Ook uitvoeren als Administrator helpt niet...

Ik heb deze pc deze week even hard nodig en weinig tijd om zaken op te lossen en/of bij MS aan te kaarten. Op mijn laptop laat ik nog wel 8.1 Enterprise staan om ondertussen nog wat verder te proberen ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

TheVMaster schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:55:
[...]

Dus je selecteert de door jou aangemaakt virtuele switch bij je VM en dan heb je geen internet? Krijgt je VM wel een IP van je DHCP? Je hebt niet in je fysieke netwerkinstellingen van je machine (fysieke) lopen sleutelen?
Klopt, ik zie in mijn VM dan onderin zo'n computer-internet icoon, maar dan met een gele driehoek erbij. IP-Config ook al gedaan in CMD, dan krijg ik alles behalve een IPv4 address, die blijft leeg :| Heb verder niets veranderd aan de netwerk instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
bvk schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:53:
Ik ga om diverse redenen weer even terug naar 8.0 en denk eerst via Easy Transfer een en ander veilig te stellen. Ik kan met 8.1 Pro nu echter alleen maar importeren en niet exporteren, heeft iemand anders dit ook al ervaren?

Moet nu verdorie handmatig zaken gaan kopiëren, lekker dan... Alhoewel het natuurlijk wel scheelt dat er het een en ander online wordt opgeslagen voor de browser en je die na inloggen met Windows 8 weer terug hebt.

Voornaamste reden is het niet werkend krijgen van invoegtoepassingen in IE11 en ja, ik heb de uitgebreide beveiligde modus al uit staan. Ook uitvoeren als Administrator helpt niet...

Ik heb deze pc deze week even hard nodig en weinig tijd om zaken op te lossen en/of bij MS aan te kaarten. Op mijn laptop laat ik nog wel 8.1 Enterprise staan om ondertussen nog wat verder te proberen ;)
Windows 8.1 is op zich verbeterd, maar enkel zijn er toch nog een paar bugs die er echt uit moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:32

P_Tingen

omdat het KAN

Ik maak nu steeds handmatig backups van belangrijk spul en daarnaast bewaar ik eea in DropBox / GDrive, maar vooral het handmatig maken van de backups wil ik vanaf. Nou zit er in windows 8 nog steeds de windows backup functie, maar die gaat eruit per 8.1.

Wat biedt MS als vervanging daarvoor? Is dat alleen de bestandsgeschiedenis (file history)? Ik heb een QNAP gekocht die ik bij mijn schoonmoeder in huis wil zetten en die ik als backup wil gaan gebruiken, maar hoe goed werkt bestandsgeschiedenis als bv de qnap niet bereikbaar is? Zeurt windows daar dan continue over? Hoe werkt dat in 8.1?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
bvk schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:53:
[....]

Om welke invoegtoepassingen gaat het precies? Ik had ook wat issues met LastPass, maar nadat ik hem opnieuw had geinstalleerd is het opgelost. Na een 'browser reset' gaf LastPass vreemde issues, maar na een herinstallatie vanaf de website was het probleem opgelost (raar maar waar).
P_Tingen schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:16:
Ik maak nu steeds handmatig backups van belangrijk spul en daarnaast bewaar ik eea in DropBox / GDrive, maar vooral het handmatig maken van de backups wil ik vanaf. Nou zit er in windows 8 nog steeds de windows backup functie, maar die gaat eruit per 8.1.

Wat biedt MS als vervanging daarvoor? Is dat alleen de bestandsgeschiedenis (file history)? Ik heb een QNAP gekocht die ik bij mijn schoonmoeder in huis wil zetten en die ik als backup wil gaan gebruiken, maar hoe goed werkt bestandsgeschiedenis als bv de qnap niet bereikbaar is? Zeurt windows daar dan continue over? Hoe werkt dat in 8.1?
Windows 8.1 'zeurt' daar gelukkig) niet continue over. Stel je voor...je bent met je laptop op pad en hebt even geen netwerk, dan zou je daar toch gek van worden.
Satom schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:31:
[...]
Klopt, ik zie in mijn VM dan onderin zo'n computer-internet icoon, maar dan met een gele driehoek erbij. IP-Config ook al gedaan in CMD, dan krijg ik alles behalve een IPv4 address, die blijft leeg :| Heb verder niets veranderd aan de netwerk instellingen.
En als je hem vervolgens even (voor de test) handmatig een IP geeft? Kun je dan wel internetten etc....

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 30-09-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Wat ik toch enorm vervelend vind is dat je niet meer in apps kan zoeken.. Eerst typte ik in het start scherm de naam van een app, klikte ik daarna op Store en kwam ik bij die app. Nu moet ik de store zelf openen, en daar kan ik niet eens beginnen te typen, maar moet ik naar het zoekvak met de cursor. Enorm onhandig.

Ook een grote ergernis vind ik het regionaal app gericht aanbod. Maar dat was al zo. Ik heb de regio op US staan omdat ik anders de Amerikaans apps bijna niet kan vinden. En nu kan ik onmogelijk de NOS app vinden.. ik heb hem gewoon nog niet kunnen vinden..

Tevens heb ik een bug waardoor ik onmogelijk een PIN kan instellen. Krijg steeds een foutmelding.

[ Voor 9% gewijzigd door enomiss op 30-09-2013 16:15 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Leuk dat de intel netwerk drivers voor 8.1 niet meer werken met wat oudere kaarten.
82566DM-2 en 82578DM (uit dell OptiPlex van 2 jaar oud)
8.0 drivers installeren niet met melding os niet supported.
8.1 drivers installeren niet met melding geen intel kaart gevonden.

Oplossing:
drivers uit de 8.0 install pakken en handmatig naar de map laten pointen.
protools uit de 8.1 install pakken en handmatig installeren.

Daarna heb je weer volledige protools beschikbaar. (voor vlan in te stellen in ons geval)
Benieuwd wat we straks nog meer tegenkomen als we alle computer gaan updaten naar 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Switchable graphics terug in orde voor me laptop onder Windows 8.1, alles installeren uit native HP driver, buiten de driver voor Radeon GPU, dan enkel de nieuwe driver installeren van AMD erbovenop.

Werkt voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:11:
Wat ik toch enorm vervelend vind is dat je niet meer in apps kan zoeken.. Eerst typte ik in het start scherm de naam van een app, klikte ik daarna op Store en kwam ik bij die app. Nu moet ik de store zelf openen, en daar kan ik niet eens beginnen te typen, maar moet ik naar het zoekvak met de cursor. Enorm onhandig.
Eens, maar ja, het moet met 8.1 meer noob vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
enomiss schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:11:

Ook een grote ergernis vind ik het regionaal app gericht aanbod. Maar dat was al zo. Ik heb de regio op US staan omdat ik anders de Amerikaans apps bijna niet kan vinden. En nu kan ik onmogelijk de NOS app vinden.. ik heb hem gewoon nog niet kunnen vinden..

Tevens heb ik een bug waardoor ik onmogelijk een PIN kan instellen. Krijg steeds een foutmelding.
Tuurlijk kun je nog wel 'gelijk' naar Apps zoeken. Begin op het 'start scherm' maar eens 'lego' in te typen en druk dan op enter. Hij opent dan dat 'nieuwe' zoekscherm. Hierin heb je alles wat hij vind met Lego : Bing resultaten, YouTube video's, Apps in de store...etc..etc..

Van mij mogen ze het best wat mooier aankleden, maar het werkt wel...

Windows Store Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
TheVMaster schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:22:
[...]

Tuurlijk kun je nog wel 'gelijk' naar Apps zoeken. Begin op het 'start scherm' maar eens 'lego' in te typen en druk dan op enter. Hij opent dan dat 'nieuwe' zoekscherm. Hierin heb je alles wat hij vind met Lego : Bing resultaten, YouTube video's, Apps in de store...etc..etc..

Van mij mogen ze het best wat mooier aankleden, maar het werkt wel...

[afbeelding]
Dat is heel wat anders hoor. Eerst kon je wat typen, en dan elke app die zoeken deed ondersteunen kon je dan aanklikken. Je kon zelfs pietje typen, en dan op de mail app klikken en dan zag je de mails van pietje. Dit gaat echt niet meer hoor.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53
enomiss schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 01:10:
[...] Dat is heel wat anders hoor. Eerst kon je wat typen, en dan elke app die zoeken deed ondersteunen kon je dan aanklikken. Je kon zelfs pietje typen, en dan op de mail app klikken en dan zag je de mails van pietje. Dit gaat echt niet meer hoor.
Precies, iets dat ik ook mis in de Preview.. Hoop dan ook dat het in de RTM wel in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
enomiss schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 01:10:
[...]

Dat is heel wat anders hoor. Eerst kon je wat typen, en dan elke app die zoeken deed ondersteunen kon je dan aanklikken. Je kon zelfs pietje typen, en dan op de mail app klikken en dan zag je de mails van pietje. Dit gaat echt niet meer hoor.
OOw....je bedoelt het zoeken in Apps (zoals Mail, Store, etc).....vreemd inderdaad, dat lijkt verdwenen :(
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.