Search zal nu in app zelf zitten en niet langer zoals jullie het willen
http://www.infoq.com/news/2013/09/Win81-SearchCaelorum schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:36:
[...]
Precies, iets dat ik ook mis in de Preview.. Hoop dan ook dat het in de RTM wel in zit?
Overigens, zie ik dan in dat verscholen menu geen enkele app. Wikipedia eens geïnstalleerd, maar die app lijkt helemaal kapot.. niet te werken, geen enkele plaatjes laden. Misschien dat de apps geupdate moeten worden voor 8.1 om compatibel te zijn met het Win8.1 zoeken?
https://opensea.io/seaart
Nu heb ik geen Win 8.1 draaien, maar wat gebeurt er als je eerst de Mail/Store/etc. app opent en daarna op Win+Q drukt?TheVMaster schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:51:
[...]
OOw....je bedoelt het zoeken in Apps (zoals Mail, Store, etc).....vreemd inderdaad, dat lijkt verdwenen
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dan komt de charms bar met het zoek scherm, welk niks met het zoeken in de betreffende app te maken heeft.RayNbow schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:54:
[...]
Nu heb ik geen Win 8.1 draaien, maar wat gebeurt er als je eerst de Mail/Store/etc. app opent en daarna op Win+Q drukt?
Aww man.. Eerst gooien ze context-based search uit Windows Phone (begin van WP7 was de hardware knop context-based) en nu doen ze min of meer hetzelfde met Win+Q? Wat een slechte beslissingen maken ze soms daar bij MS in de US.
Wil zelfs de nieuwe beta driver niet proberen van AMD (Catalyst 13.10 beta2). Schrik dat ik blijvend zwart scherm zal krijgen tijdens installatie en dan booten in Windows 8.1
Overigens, een waarschuwing voor de mensen met een steelseries muisje. De driver voor mijn Sensei Raw maakte het eerst onmogelijk de upgrade te doen naar Windows 8.1 zonder foutmelding op het einde. Toen de driver eraf gegooid, daarna Windows 8.1 geïnstalleerd en de steelseries driver opnieuw geïnstalleerd. Deze installatie bleef echter eeuwig hangen, toen in taakbeheer de installatie beëindigd. De eerst volgende herstart van Windows wou daarna niet lukken, en was er was dus systeemherstel nodig naar een eerder punt. Nu gebruik ik de muis maar voorlopig zonder steelseries driver. Steelseries heeft overigens aangekondigd pas na de officiële release van Windows 8.1 met een driver update te komen.
[ Voor 14% gewijzigd door enomiss op 01-10-2013 18:33 ]
Dat moeten we even gaan testen, dank voor de tip. Was er zelf niet op gekomenTheVMaster schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:15:
[...]
En als je hem vervolgens even (voor de test) handmatig een IP geeft? Kun je dan wel internetten etc....
[ Voor 4% gewijzigd door Satom op 01-10-2013 18:40 ]
Systeemherstel gedaan via DVD?enomiss schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:31:
Overigens, een waarschuwing voor de mensen met een steelseries muisje. De driver voor mijn Sensei Raw maakte het eerst onmogelijk de upgrade te doen naar Windows 8.1 zonder foutmelding op het einde. Toen de driver eraf gegooid, daarna Windows 8.1 geïnstalleerd en de steelseries driver opnieuw geïnstalleerd. Deze installatie bleef echter eeuwig hangen, toen in taakbeheer de installatie beëindigd. De eerst volgende herstart van Windows wou daarna niet lukken, en was er was dus systeemherstel nodig naar een eerder punt. Nu gebruik ik de muis maar voorlopig zonder steelseries driver. Steelseries heeft overigens aangekondigd pas na de officiële release van Windows 8.1 met een driver update te komen.
Nee, van een eerder herstelpunt op de harde schijf.
Het symptoom was trouwens geen foutmelding bij opstarten, maar het eeuwig laden van Windows. Een keer een uur gewacht omdat ik dacht dat ie misschien toch bezig was met iets achter dat draaiend cirkeltje. Daarna maar Shift-F8 gedaan tijdens opstarten en toen voor systeemherstel gekozen. Nu loopt W8.1 als een zonnetje overigens (zonder muis driver).
Bedankt!
Er staat inderdaad dat het soms lukt.
Ze konden dit ook beter inbakken Windows 8, zodat men gemakkelijker erinkon indien nodig!
Er staat inderdaad dat het soms lukt.
Ze konden dit ook beter inbakken Windows 8, zodat men gemakkelijker erinkon indien nodig!
[ Voor 9% gewijzigd door Dragunov op 01-10-2013 19:13 ]
Je kan nog wel via de Charms in de app zoeken, alleen staat er standaard 'Everywhere' en die moet je op de app zetten. Voorwaarde is wel dat de app een 'Search contract' heeft in de code anders komt hij niet in het rijtje te staan. Ik heb mijn app zowel voor Windows 8 als Windows 8.1 geschreven, en de Windows 8 versie daar heb ik nog een 'Search contract' inzitten, maar de Windows 8.1 versie daar heb ik gebruik gemaakt van de nieuwe search api met bijbehorende search textbox zoals in de store van Windows 8.1enomiss schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:00:
[...]
Dan komt de charms bar met het zoek scherm, welk niks met het zoeken in de betreffende app te maken heeft.
Het ligt dus aan de programmeur, maar ik denk dat de meeste wel overgaan naar de nieuwe search textbox omdat dan alle apps eenduidig hetzelfde werken qua zoeken. Het heeft ook voordelen:
In mijn app kan je zoeken naar recepten en personen. Via de Charms moest je dus een resultatenpagina laten zien met zowel resultaten van recepten als personen omdat je onderscheid kon maken via de Charms. Nu heb ik daar gewoon aparte pagina's voor...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
En toch blijft het jammer dat de Win+Q sneltoets eruit is gehaald. Die was echt zoveel beter dan het systeem dat ze nu hebben..Swerfer schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:20:
[...] Het ligt dus aan de programmeur, maar ik denk dat de meeste wel overgaan naar de nieuwe search textbox omdat dan alle apps eenduidig hetzelfde werken qua zoeken. Het heeft ook voordelen: [...]
Lijkt me nogal logisch.. Welk bedrijf gaat nu overstappen naar Windows 8. Die trajecten lopen echt een eeuwigheid. Hell er zijn zelfs bedrijven die nog aan het overstappen zijn naar Windows Vista!
Vind de verklaring van betanews.com bijv. ook wel een redelijke:
Al zal het ook wel helpen dat veel mensen nu pas overstappen van XP naar 7 (and who can blame them ^^).[...]Up until last month, however, Windows 8’s share was growing faster than Windows 7 (although the older OS was not far off the pace), so the slowdown in September is likely due to consumers biding their time and waiting for Windows 8.1 to arrive before upgrading.[...]
Duurt nog minimaal 4-5 jaar voordat een degelijk aantal bedrijven op W8 overgaat. Dit weet ik zeker. Dit is niet zozeer het falen van W8, maar omdat W7 al erg goed is, en de support toch nog lang genoeg loopt voor bedrijven. Ik denk wel, dat wanneer bedrijven het mooie samenspel tussen WP8, en de tablets/convertables gaan ontdekken, dat men dan wel overgaat. Het is belangrijk dat MS WP8 en W8 RT bij de bedrijven krijgt, dan maken ze de stap naar W8 ook sneller.
Binnen een uurtje ga ik hier thuis Server 2012 R2 uitrollen en alle clients herinstalleren met 8.1. Zal even bezig zijn vrees ik ^^ Eens uitzoek hoe roaming profiles goed functioneren - in mijn huidige setup hebben de laptops een probleem als ze niet met het domein verbonden zijn. In het nieuwe domein moet alles lokaal gecached zijn van de user wanneer ze geen DC kunnen bereiken.
Wat heb jij tegen Windows 8 en/of Microsoft? *knip* niet doen
[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 03-10-2013 00:03 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik ben even benieuwd waar je het een "doodgeboren kind" vind? Het artikel gaat alleen in over het feit dat momenteel Windows 7 harder groeit dan Windows 8, maar daar zijn legio redenen voor te verzinnen.
Ik kan me zelfs voorstellen dat er op een gegeven moment een situatie was dat Vista harder groeide dan Windows 7, en we weten allemaal wel welke van de twee versie het betere OS was. Veel zal gewoon te verklaren zijn door de standaard lifecycle cyclus die in bedrijven gehanteerd worden.
Ik ben dan ook even erg benieuwd naar je achterliggende reactie. Sowieso is tweakers voor een groot gedeelte een discussieforum. Beargumenteer je stelling dan ook even...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Dus, zoals aangekondigd, gisteren een domein opgezet met Windows Server 2012 R2 x64 en de clients geherinstalleerd met Windows 8.1 Pro x64. Hoogstens wat geknoei gehad met DNS (niet mijn specialiteit) en dan via GPO voor de laptops offline files and folders en voor de desktops folder redirection.
Eerste indruk 8.1 was kut: tijdens de installatie was een MS-account nodig en ik vond geen manier om te zeggen dat ik dat niet wou. Heb ik speciaal dummy-accounts voor moeten aanmaken (wat me er aan doet denken dat ik die lokale users nog moet verwijderen).
Het OS zelf dan heb ik geen klachten. De start-button heeft zoals verwacht weinig toegevoegde waarde maar is desalniettemin toch iets handiger en vertrouwder dan de cursor in de linkeronderhoek te duwen (en je klikt niet zo snel per ongeluk op het eerste icoon in de task list). De nieuwe search is logischer, dwz. dat de tiles blijven waar ze zijn en de search results enkel aan de rechterkant opduiken. Ook de omschakeling naar All Programs is duidelijker door op het start-scherm omlaag tegaan.
Met de tiles zelf heb ik nog niet gespeeld wegens geen tijd (hallo, heel domein opzetten en al die PCs manueel deployen kost wel wat tijd), maar ik ga sowieso geen fan worden van Metro-apps op een PC - op een tablet daarentegen zie ik wel het nut.
Out of the box werkten al mijn machines en randapparatuur meteen, behalve in 2 gevallen een Simple PCI Controller die niet herkend werd, maar dat had ik in het verleden met elk OS al. Dat is als ik me niet vergis een of andere Intel chipset. Het enige mankement is dat er geen 8.1 drivers van ATI (
) zijn voor de laptop van mijn vriendin, waar ze de nieuwe Sim City op speelt en dat de video card driver van Microsoft zelf is. Ik vrees voor de performance als ze dit weekend probeert te spelen. Bij nVidia waren wél al 8.1 drivers beschikbaar.
Software issues heb ik niet gehad. De grote pakketten moet ik nog installeren (Office, Visual Studio, etc) maar die zullen vast geen probleem vormen. De kleintjes werken in ieder geval allemaal perfect.
Eerste indruk 8.1 was kut: tijdens de installatie was een MS-account nodig en ik vond geen manier om te zeggen dat ik dat niet wou. Heb ik speciaal dummy-accounts voor moeten aanmaken (wat me er aan doet denken dat ik die lokale users nog moet verwijderen).
Het OS zelf dan heb ik geen klachten. De start-button heeft zoals verwacht weinig toegevoegde waarde maar is desalniettemin toch iets handiger en vertrouwder dan de cursor in de linkeronderhoek te duwen (en je klikt niet zo snel per ongeluk op het eerste icoon in de task list). De nieuwe search is logischer, dwz. dat de tiles blijven waar ze zijn en de search results enkel aan de rechterkant opduiken. Ook de omschakeling naar All Programs is duidelijker door op het start-scherm omlaag tegaan.
Met de tiles zelf heb ik nog niet gespeeld wegens geen tijd (hallo, heel domein opzetten en al die PCs manueel deployen kost wel wat tijd), maar ik ga sowieso geen fan worden van Metro-apps op een PC - op een tablet daarentegen zie ik wel het nut.
Out of the box werkten al mijn machines en randapparatuur meteen, behalve in 2 gevallen een Simple PCI Controller die niet herkend werd, maar dat had ik in het verleden met elk OS al. Dat is als ik me niet vergis een of andere Intel chipset. Het enige mankement is dat er geen 8.1 drivers van ATI (

Software issues heb ik niet gehad. De grote pakketten moet ik nog installeren (Office, Visual Studio, etc) maar die zullen vast geen probleem vormen. De kleintjes werken in ieder geval allemaal perfect.
Er zijn wel al drivers beschikbaar van ATI (AMD), maar heb op me laptop ook problemen om geen zwart scherm te krijgen, zelfs met de 13.10 beta2 krijg ik enkel een zwart scherm tijdens het opstarten, ben dan maar teruggestapt naar de gewone driver van Microsoft zelf, die start wel goed op en geeft direct beeld.
De enige manier die ik gevonden heb om een lokaal account aan te maken tijdens de installatie is door eerst een foute login te doen met een MS account. Dan krijg je een klein linkje om een lokaal account aan te maken.YellowOnline schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:19:
Dus, zoals aangekondigd, gisteren een domein opgezet met Windows Server 2012 R2 x64 en de clients geherinstalleerd met Windows 8.1 Pro x64. Hoogstens wat geknoei gehad met DNS (niet mijn specialiteit) en dan via GPO voor de laptops offline files and folders en voor de desktops folder redirection.
Out of the box werkten al mijn machines en randapparatuur meteen, behalve in 2 gevallen een Simple PCI Controller die niet herkend werd, maar dat had ik in het verleden met elk OS al. Dat is als ik me niet vergis een of andere Intel chipset. Het enige mankement is dat er geen 8.1 drivers van ATI () zijn voor de laptop van mijn vriendin, waar ze de nieuwe Sim City op speelt en dat de video card driver van Microsoft zelf is. Ik vrees voor de performance als ze dit weekend probeert te spelen. Bij nVidia waren wél al 8.1 drivers beschikbaar.
En als je dan een paar apps opent begint hij weer te zeiken over een MS account, maar dat had jij toch niet nodig
Misschien interessant om even neer te zetten.
Ik gebruik nu 8,1 PRO thuis.
Vooruitgangen zijn merkbaar.
Maar hoe vinden jullie tot op heden de stabiliteit van de file explorer?
Ik merk op willekeurige momenten, dat als ik rechtsklik op een file , de explorer vastloopt.
Doe ik vervolgens na TASK kill weer dezelfde actie :
Explorer naar file browsen, rechtsklik.
Werkt het wel.
Meer mensen last van?
Ik gebruik Storage Spaces met 2 way mirror.
maar lijkt mij niet , dat ik dat de schuld mag geven.
Ik merk op willekeurige momenten, dat als ik rechtsklik op een file , de explorer vastloopt.
Werkt het wel.
Meer mensen last van?
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Ik ga even semi-dichterlijkhives schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:01:
Werkt het wel.
Meer mensen last van?
Antwoorden op je vraag
Dat probleem stelt zich bij mij
Helemaal niet, hoe raar!
Nochtans gebruik ik 'verkenner' veel
En zijn mijn bestanden zeer verspreid
Misschien dat bekijken van disk IO
bij jou naar een oplossing leidt.
Heb je niet een of ander programma dat functies toevoegt aan je rechter muisklik dat misschien niet compatibel is met W8.1? Kijk hier eens:hives schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:01:
Werkt het wel.
Meer mensen last van?
http://superuser.com/ques...ndows-8-right-click-crash
http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html
Schakel met dit progje alles eens uit, en kijk of het is opgelost, zet daarna 1 voor 1 aan en test.
Loopt bij mij als een zonnetje, alhoewel de 327.23 driver van Nvidia voor freezes elke zoveel seconde zorgde. 331.40 lijkt dit tot nu toe te hebben opgelost. Overigens start Windows nog sneller op vind ik.
[ Voor 30% gewijzigd door enomiss op 03-10-2013 12:10 ]
Je hebt het handmatig geinstalleerd, of gedeployed? Bij dat eerste moet je gewoon kiezen voor nieuw account en dan kun je kiezen voor een lokaal account (erg omslachtig idd!), maar het kan wel. Bij dat laatste gaat het wel automatisch goed aangezien je dan ook gelijk je domain join regelt (althans bij mij en met de Enterprise versie).YellowOnline schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:19:
Mooi dat het verder allemaal wel goed werktHet OS zelf dan heb ik geen klachten. De start-button heeft zoals verwacht weinig toegevoegde waarde maar is desalniettemin toch iets handiger en vertrouwder dan de cursor in de linkeronderhoek te duwen (en je klikt niet zo snel per ongeluk op het eerste icoon in de task list). De nieuwe search is logischer, dwz. dat de tiles blijven waar ze zijn en de search results enkel aan de rechterkant opduiken. Ook de omschakeling naar All Programs is duidelijker door op het start-scherm omlaag tegaan.
Out of the box werkten al mijn machines en randapparatuur meteen, behalve in 2 gevallen een Simple PCI Controller die niet herkend werd, maar dat had ik in het verleden met elk OS al. Dat is als ik me niet vergis een of andere Intel chipset. Het enige mankement is dat er geen 8.1 drivers van ATI () zijn voor de laptop van mijn vriendin, waar ze de nieuwe Sim City op speelt en dat de video card driver van Microsoft zelf is. Ik vrees voor de performance als ze dit weekend probeert te spelen. Bij nVidia waren wél al 8.1 drivers beschikbaar.
Ik heb thuis geen SCCM (dat zou teveel zijn voor mijn DC/DNS/FS server + ik heb geen zin om te beginnen packagenTheVMaster schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:26:
[...]
Je hebt het handmatig geinstalleerd, of gedeployed? Bij dat eerste moet je gewoon kiezen voor nieuw account en dan kun je kiezen voor een lokaal account (erg omslachtig idd!), maar het kan wel. Bij dat laatste gaat het wel automatisch goed aangezien je dan ook gelijk je domain join regelt (althans bij mij en met de Enterprise versie).
[...]
Mooi dat het verder allemaal wel goed werkt
[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 03-10-2013 13:43 ]
Je hebt wel een domein.....? Misschien WDS/MDT gebruiken...is gratisYellowOnline schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:41:
[...]
Ik heb thuis geen SCCM (of Altiris, for that matter) waarmee ik automatisch kan deployen dus het moest wel handmatig. De keuze voor een lokale account heb ik toch echt gemist. Hier op het werk gebruiken we de enterprise versie maar thuis gebruik ik de professional - misschien zit daar ook nog een verschil tussen.
Het is niet voor de prijs - ik ben SCCM/SCOM/SCDPM admin en heb een leuke MSDN account waarmee licenties om te testen geen probleem zijnTheVMaster schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:43:
[...]
Je hebt wel een domein.....? Misschien WDS/MDT gebruiken...is gratisen werkt net zo goed als SCCM. Ook bij de Pro versie kun je op die (omslachtige) manier wel een lokaal account gebruiken.
Ik heb ook aan WDS gedacht (MDT niet, dat ding heb ik net buitengekregen op het werk bij de migratie van SCCM 2007 naar 2012 - onnodige tussenstap), maar met mijn beperkt aantal clients (2 laptops en 2 desktops) op Windows was het die investering niet waard.
Er zijn ook nog wat Unix devices, zoals een Boxee, twee Android tablets en een Ubuntusysteem die ik geconnecteerd moet krijgen op mijn SMB shares (vaag vermoeden dat dit met 2012R2 moeilijker geworden zal zijn, maar die dingen hebben vanzelfsprekend geen Windows 8.1 nodig
Hoe dan ook: ik ben er van overtuigd dat elke vorm van deployment dat MS-account obstakel eenvoudig kan bypassen, maar manueel had ik toch geen manier gevonden (al kan het, zoals gezegd, anders zijn bij de Enterprise versie).
[ Voor 16% gewijzigd door YellowOnline op 03-10-2013 13:56 ]
MDT onnodige 'tussenstap'? Een goede deploymentoplossing is toch echt SCCM i.c.m. MDTYellowOnline schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:51:
[...]
Het is niet voor de prijs - ik ben SCCM/SCOM/SCDPM admin en heb een leuke MSDN account waarmee licenties om te testen geen probleem zijnHet probleem is eerder dat ik er de infrastructuur niet voor heb thuis. Ik heb gisteren nog even overwogen om Hyper-V te installeren op m'n server alvorens ik er 2012R2 opgooide, maar ik denk dat Hyper-V + DC/DNS/FS + SCCM teveel voor dat beestje zou zijn en bovendien overkill voor m'n thuisomgeving.
Ik heb ook aan WDS gedacht (MDT niet, dat ding heb ik net buitengekregen op het werk bij de migratie van SCCM 2007 naar 2012 - onnodige tussenstap), maar met mijn beperkt aantal clients (2 laptops en 2 desktops) op Windows was het die investering niet waard.
Er zijn ook nog wat Unix devices, zoals een Boxee, twee Android tablets en een Ubuntusysteem die ik geconnecteerd moet krijgen op mijn SMB shares (vaag vermoeden dat dit met 2012R2 moeilijker geworden zal zijn, maar die dingen hebben vanzelfsprekend geen Windows 8.1 nodig
Hoe dan ook: ik ben er van overtuigd dat elke vorm van deployment dat MS-account obstakel eenvoudig kan bypassen, maar manueel had ik toch geen manier gevonden (al kan het, zoals gezegd, anders zijn bij de Enterprise versie).
Eh...maar ik installeer mijn 'productiemachine' ook altijd handmatig hoor

TheVMaster schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:21:
[...]
MDT onnodige 'tussenstap'? Een goede deploymentoplossing is toch echt SCCM i.c.m. MDTmaar daar gaat het hier nu niet om....
Eh...maar ik installeer mijn 'productiemachine' ook altijd handmatig hooren ook bij de Pro kon ik wel degelijk een lokaal account gebruiken, al ben ik voorstander van het Microsoft Account...het kan wel...goed zoeken
offtopic:
In 2007 gebruikten we de MDT, maar in 2012 gaan we de parameters die via MDT doorgegeven werden (bv. departement, managedby, ...) rechtstreeks in SCCM doen. Zelfde resultaat met minder beheer, ondanks dat Microsoft de MDT nogal aan het pushen is.
Als we het al uit SCCM vissen dan zal het waarschijnlijk via Orchestrator zijn en nog steeds niet via MDT. Maar dat is mijn probleem niet meer: ik heb m'n ontslag genomen en verhuis naar het buitenland. Ik houd me liever met SCOM en SCDPM bezig dan met SCCM.
In 2007 gebruikten we de MDT, maar in 2012 gaan we de parameters die via MDT doorgegeven werden (bv. departement, managedby, ...) rechtstreeks in SCCM doen. Zelfde resultaat met minder beheer, ondanks dat Microsoft de MDT nogal aan het pushen is.
Als we het al uit SCCM vissen dan zal het waarschijnlijk via Orchestrator zijn en nog steeds niet via MDT. Maar dat is mijn probleem niet meer: ik heb m'n ontslag genomen en verhuis naar het buitenland. Ik houd me liever met SCOM en SCDPM bezig dan met SCCM.
Weet iemand overigens hoe je dit weg krijgt? Ik gebruik nl. de Liberaries die zowel de locale data als die op de File Server laten zien. Het is heel verwarrend om de locale folders ook te zien. In het menu vind ik geen mogelijkheid om die weg te halen uit het zicht.

Thx! Had niet verwacht dat daar registry tweaking aan te pas zou komen

verrek, ik zie nu pas dat de libraries standaard zijn uitgezet in 8.1YellowOnline schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:50:
Weet iemand overigens hoe je dit weg krijgt? Ik gebruik nl. de Liberaries die zowel de locale data als die op de File Server laten zien. Het is heel verwarrend om de locale folders ook te zien. In het menu vind ik geen mogelijkheid om die weg te halen uit het zicht.
nou gebruik ik libraries zelf niet omdat ik de voordelen niet zie, maar ik verbaas mij er wel over dat MS dit libraries concept verstopt
weet het niet meer
Op zich is het niet uitgezet, maar 'onzichtbaar' gemaakt. Wel vreemd, want vanuit de Metro Apps wordt er wel verwezen naar de libraries...Vishari Beduk schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:58:
[...]
verrek, ik zie nu pas dat de libraries standaard zijn uitgezet in 8.1
nou gebruik ik libraries zelf niet omdat ik de voordelen niet zie, maar ik verbaas mij er wel over dat MS dit libraries concept verstopt
Ja, dat bedoel ikTheVMaster schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:17:
[...]
Op zich is het niet uitgezet, maar 'onzichtbaar' gemaakt. Wel vreemd, want vanuit de Metro Apps wordt er wel verwezen naar de libraries...
eigenlijk snap ik het ook wel; die libraries is iets voor de lokale pc terwijl MS je graag richting cloud duwt met SkyDrive zodat je makkelijker je Surface tablet pakt en toch al je data beschikbaar hebt
weet het niet meer
Na 48 uur met 8.1 te werken heb ik al 7 keer gehad dat m'n displaydriver crasht:

FireFox 24 is al 3 keer gecrasht.
Drie keer kreeg ik een BSOD met zo'n smiley en een sorry.
Hmz. Zou allemaal kunnen liggen aan de nVidia driver natuurlijk. Hopelijk komt er snel een update.

Hmz. Zou allemaal kunnen liggen aan de nVidia driver natuurlijk. Hopelijk komt er snel een update.
De NVIDIA drivers zijn nogal brak.. zelf nog geen last van gehad trouwens met dezelfde drivers, maar ik heb al veel meer klachten gezien op internet over de NVIDIA drivers in combinatie met Windows 8.1
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik heb hetzelfde met Windows 7 dus aan Windows 8.x ligt het zeker niet. Ben weer terug naar 8.1 na een herinstallatie met 7 gehad te hebben voor een week. Voorheen met 8 alles stabiel, daarna 7 en doffe ellende met de nVidia drivers. Nu terug naar 8.1 en maar eens aanzien.YellowOnline schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:45:
Na 48 uur met 8.1 te werken heb ik al 7 keer gehad dat m'n displaydriver crasht:
[afbeelding]
Je moet de 331.40 installeren, die werkt perfect. Ik had precies hetzelfde bij die driver van jou.YellowOnline schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:45:
[afbeelding]
Ik terug naar een heel oude HP driver voor me laptop, die werkt wel terug zoals het hoort, wel terug zwart scherm die zo blijf tijdens installeren ervan, dan maar handmatig uitgezet en terug aan.
Catalyst Control Center en zo was precies nog niet geïnstalleerd, dan maar terug zelfde setup gestart en GPU driver uitgevinkt, nu werkt alles terug zoals het hoort, op Windows 8.1
Het zal wel enige tijd duren eer ik terug een nieuwere driver probeer, alles gaat nu terug zoals het hoort
Catalyst Control Center en zo was precies nog niet geïnstalleerd, dan maar terug zelfde setup gestart en GPU driver uitgevinkt, nu werkt alles terug zoals het hoort, op Windows 8.1
Het zal wel enige tijd duren eer ik terug een nieuwere driver probeer, alles gaat nu terug zoals het hoort
Hmz, da's een beta. Zal 'm toch maar installeren.enomiss schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:39:
[...]
Je moet de 331.40 installeren, die werkt perfect. Ik had precies hetzelfde bij die driver van jou.
Beta betekent niet meteen dat het instabiel is. Zeker in het geval van een redelijk nieuw OS zoals 8.1.
Sinds gisteren Windows 20012r2 draaien (mag dat in dit topic?) en ben behoorlijk enthousiast erover. Slechts een paar devices worden niet goed herkend (Webcam en fingerprint reader), voor de rest geen issue's.
Hyper-v draait stabiel op de machine. In dit geval de 8943g met 16gb geheugen.
De 'nieuwe' interface waarbij Metro optioneel is in de keuze maakt het leven een stuk aangenamer.
Hyper-v draait stabiel op de machine. In dit geval de 8943g met 16gb geheugen.
De 'nieuwe' interface waarbij Metro optioneel is in de keuze maakt het leven een stuk aangenamer.
Ik heb mijn halve leven beta drivers gehad van Nvidia, hij hoeft maar net goed te doe waar jij hem voor gebruikt. Ik speel geen games op W8, dus weet ook niet of hij daar problemen geeft. Gewoon installeren, een beta kan nooit kwaad, soms zijn ze zelfs beter voor een bepaalde game.Caelorum schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:47:
Beta betekent niet meteen dat het instabiel is. Zeker in het geval van een redelijk nieuw OS zoals 8.1.
Eindelijk een nieuwe PC in huis en voor het eerst een retail windows erbij gehaald (anders altijd via de Uni verkregen). Meteen maar Windows 8! Helaas loop ik tegen een paar problemen aan, het gaat meteen bij het installeren al fout.
Alle installatie bestanden op een USB schrijf gezet en geboot vanaf deze schrijf, gaat allemaal goed. Windows files worden gemaakt. En de nodige recovery/systeem partities worden automatisch op de SSD aangemaakt. Vervolgens komt er een reboot, waarbij windows blijft hangen bij het zogenaamde "Splashscreen", het cirkeltje blijft keurig rondjes draaien. Dus geen vast loper.
Na een half uur wachten was ik het zat dus nogmaals proberen, files opnieuw op de partitie maar helaas blijft hij na de eerste reboot meteen hangen. Even wat zoeken op inet levert een optie die schijnt te werken. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\Status\ChildCompletion\ en de waarde bij setup.exe
van 1 naar 3 veranderen.
En ja, na de reboot gaat windows verder met preparen. Ik kan netjes de computer configuren. Allemaal goed.Totdat ik windows zelf in kom. Zowel de store/pc settings werken niet. Geen foutmelding, gewoon helemaal niets.
Als ik de store via een browser open krijg ik de melding: "this application failed to launch because of an issue with its licence". Natuurlijk heb ik legale versie gekocht en deze geactiveerd, zelfs bij een reboot updates (95!) binnengehaald. Maar geen oplossing voor het probleem.
Dit probleem komt ook bijv naar voren als ik via het configuratiescherm de user accounts wil aanpassen. De optie Make changes to my account in PC Settings om bijv een microsoft id toe te voegen werkt ook niet. Ook geen foutmelding.
Wel gelukkig eventlog meldingen bij PC Settings openen:
Activation of application windows.immersivecontrolpanel_cw5n1h2txyewy!microsoft.windows.immersivecontrolpanel failed with error: This application failed to launch because of an issue with its licence. Please try again in a moment. See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information.
En bij de store:
Activation of application winstore_cw5n1h2txyewy!Windows.Store failed with error: This application failed to launch because of an issue with its licence. Please try again in a moment. See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information.
Na het zoeken op internet de functie sfc-scannow uitgevoerd die wat errors schijnt te hebben gerepareerd. Helaas niet de problemen die ik ben tegen gekomen.
Zou ik de registerwaarde weer terug moeten zetten? Of IE10 niet moeten verwijderen? Meer aanpassingen heb ik niet gemaakt. Suggesties zijn welkom!
Alle installatie bestanden op een USB schrijf gezet en geboot vanaf deze schrijf, gaat allemaal goed. Windows files worden gemaakt. En de nodige recovery/systeem partities worden automatisch op de SSD aangemaakt. Vervolgens komt er een reboot, waarbij windows blijft hangen bij het zogenaamde "Splashscreen", het cirkeltje blijft keurig rondjes draaien. Dus geen vast loper.
Na een half uur wachten was ik het zat dus nogmaals proberen, files opnieuw op de partitie maar helaas blijft hij na de eerste reboot meteen hangen. Even wat zoeken op inet levert een optie die schijnt te werken. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\Status\ChildCompletion\ en de waarde bij setup.exe
van 1 naar 3 veranderen.
En ja, na de reboot gaat windows verder met preparen. Ik kan netjes de computer configuren. Allemaal goed.Totdat ik windows zelf in kom. Zowel de store/pc settings werken niet. Geen foutmelding, gewoon helemaal niets.
Als ik de store via een browser open krijg ik de melding: "this application failed to launch because of an issue with its licence". Natuurlijk heb ik legale versie gekocht en deze geactiveerd, zelfs bij een reboot updates (95!) binnengehaald. Maar geen oplossing voor het probleem.
Dit probleem komt ook bijv naar voren als ik via het configuratiescherm de user accounts wil aanpassen. De optie Make changes to my account in PC Settings om bijv een microsoft id toe te voegen werkt ook niet. Ook geen foutmelding.
Wel gelukkig eventlog meldingen bij PC Settings openen:
Activation of application windows.immersivecontrolpanel_cw5n1h2txyewy!microsoft.windows.immersivecontrolpanel failed with error: This application failed to launch because of an issue with its licence. Please try again in a moment. See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information.
En bij de store:
Activation of application winstore_cw5n1h2txyewy!Windows.Store failed with error: This application failed to launch because of an issue with its licence. Please try again in a moment. See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information.
Na het zoeken op internet de functie sfc-scannow uitgevoerd die wat errors schijnt te hebben gerepareerd. Helaas niet de problemen die ik ben tegen gekomen.
Zou ik de registerwaarde weer terug moeten zetten? Of IE10 niet moeten verwijderen? Meer aanpassingen heb ik niet gemaakt. Suggesties zijn welkom!
In je hele verhaal kom ik nergens tegen dat je IE10 verwijdert hebt. Wat heb je daar dan mee gedaan?Djie schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:26:
Dit gaat over W8, niet over W8.1 en hoort dus niet thuis in dit topic.Djie schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:26:
Eindelijk een nieuwe PC in huis en voor het eerst een retail windows erbij gehaald (anders altijd via de Uni verkregen). Meteen maar Windows 8! Helaas loop ik tegen een paar problemen aan, het gaat meteen bij het installeren al fout.
[...]
Wat je probleem betreft: herinstalleer gewoon. Als het probleem zich dan nog voor doet is de ISO die je gemaakt hebt misschien corrupt of ging er gewoon iets mis bij het overzetten op USB. Het tool om Windows op USB te zetten waar ik nog nooit problemen mee had (W7, W8, S2008R2, W8.1, S2012, S2012R2) is de Windows 7 USB/DVD Download tool van Microsoft zelf.
Via Turn Windows Featurs on/off, uitgevinkt.redfoxert schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:33:
[...]
In je hele verhaal kom ik nergens tegen dat je IE10 verwijdert hebt. Wat heb je daar dan mee gedaan?
Excuus dacht algemeen W8 topic. Zal niet verder met dit probleem in dit topic posten. Toch bedankt voor je tip om met die tool een image te bouwen.YellowOnline schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:52:
[...]
Dit gaat over W8, niet over W8.1 en hoort dus niet thuis in dit topic.
Wat je probleem betreft: herinstalleer gewoon. Als het probleem zich dan nog voor doet is de ISO die je gemaakt hebt misschien corrupt of ging er gewoon iets mis bij het overzetten op USB. Het tool om Windows op USB te zetten waar ik nog nooit problemen mee had (W7, W8, S2008R2, W8.1, S2012, S2012R2) is de Windows 7 USB/DVD Download tool van Microsoft zelf.
Met die tool bouw je geen image hoor, je zet alleen de WIM file op USB Stick en nog wat bestanden om te kunnen bootenDjie schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:41:
[...]
Via Turn Windows Featurs on/off, uitgevinkt.
[...]
Excuus dacht algemeen W8 topic. Zal niet verder met dit probleem in dit topic posten. Toch bedankt voor je tip om met die tool een image te bouwen.
Even een vraag,
Sinds kort ben ik overgegaan op Windows 8.1, het werkt het aardig echter zijn er een aantal dingen die me irriteren zo staan me libraries helemaal onderaan en krijg ik ze niet naar boven. Ook staan zoals je in het plaatje ziet de netwerk apparaten, zoals computer en tv's met dlna kris kras tussen met schijven door in het navagatie paneel, heeft iemand enig idee hoe ik die dlna apparaten uit me navagatie paneel krijg. google leverd helaas niet er veel nuttige info op (of ik kan niet zoeken...)
Sinds kort ben ik overgegaan op Windows 8.1, het werkt het aardig echter zijn er een aantal dingen die me irriteren zo staan me libraries helemaal onderaan en krijg ik ze niet naar boven. Ook staan zoals je in het plaatje ziet de netwerk apparaten, zoals computer en tv's met dlna kris kras tussen met schijven door in het navagatie paneel, heeft iemand enig idee hoe ik die dlna apparaten uit me navagatie paneel krijg. google leverd helaas niet er veel nuttige info op (of ik kan niet zoeken...)

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
Group by file system, en dan krijg je de harde schijven er los van..TunefulDJ_Mike schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:33:
Even een vraag,
[afbeelding]
Libraries kun je bijvoorbeeld onder je favorieten slepen, dan heb je een snelkoppeling ernaar..
Tot nu toe een zeer goede ervaring, van de week kwam de Enterprise versie op Technet beschikbaar, dus gelijk mijn Laptop bijgewerkt. Hier liep ik tegen een aantal issues aan. Welke inmiddels na wat Googlen zijn opgelost.
Beeldscherm:
Het eerste wat opviel was dat mijn scherm terug schakelde naar 1024 x 768. Ik heb een Intel Series 4 chipset en dat veroorzaakte een probleem met de drivers. De oplossing was als volgt:
1. Deinstalleer driver en download [url=http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=23061]Intel INF update[/url[;
2. Installeer deze en dan nog gaat het fout;
3. Open een command prompt en type de volgende commando's:
bcdedit -set loadoptions DISABLE_INTEGRITY_CHECKS
bcdedit -set TESTSIGNING ON
4. Reboot
6. Installeer de drivers
7. Reboot
8. Open een commandoprompt en type:
bcdedit -set loadoptions ENABLE_INTEGRITY_CHECKS
bcdedit -set TESTSIGNING OFF
9. Reboot
Een tip voor mensen met Bitlocker. Houdt je Recovery Key bij de hand
DFS folders in Metro App's:
Deze zijn nog steeds niet te benaderen. Meest irritante is dat ik een aantal apps heb die ik heerlijk vind om te gebruiken. Echter meeste data staat op een DFS omgeving omdat data over verschillende fileservers en disks verdeeld is.
GPO WMI filter:
Mijn Windows 8 GPO's werkten niet meer. Opgelost door de WMI filter aan te passen:
Was: SELECT * FROM Win32_OperatingSystem WHERE (Version LIKE “6.2.%”) AND (ProductType=”1”)
Is: SELECT * FROM Win32_OperatingSystem WHERE (Version LIKE “6.2.%” OR Version LIKE “6.3.%”) AND (ProductType=”1”)
Waarschijnlijk geldt dit ook voor Windows Server 2012 R2, maar nog geen domein machines met Windows Server 2012 R2, alleen Hyper-V hosts.
Office 2013 installer:
Opeens begon Office 2013 zichzelf bij te werken na upgrade. Reden? Onbekend.
Standaard MS Metro Apps's:
Deze zijn geweldig bijgewerkt, vooral de e-mail app heeft zeer goede verbeteringen.
Beeldscherm:
Het eerste wat opviel was dat mijn scherm terug schakelde naar 1024 x 768. Ik heb een Intel Series 4 chipset en dat veroorzaakte een probleem met de drivers. De oplossing was als volgt:
1. Deinstalleer driver en download [url=http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=23061]Intel INF update[/url[;
2. Installeer deze en dan nog gaat het fout;
3. Open een command prompt en type de volgende commando's:
bcdedit -set loadoptions DISABLE_INTEGRITY_CHECKS
bcdedit -set TESTSIGNING ON
4. Reboot
6. Installeer de drivers
7. Reboot
8. Open een commandoprompt en type:
bcdedit -set loadoptions ENABLE_INTEGRITY_CHECKS
bcdedit -set TESTSIGNING OFF
9. Reboot
Een tip voor mensen met Bitlocker. Houdt je Recovery Key bij de hand
DFS folders in Metro App's:
Deze zijn nog steeds niet te benaderen. Meest irritante is dat ik een aantal apps heb die ik heerlijk vind om te gebruiken. Echter meeste data staat op een DFS omgeving omdat data over verschillende fileservers en disks verdeeld is.
GPO WMI filter:
Mijn Windows 8 GPO's werkten niet meer. Opgelost door de WMI filter aan te passen:
Was: SELECT * FROM Win32_OperatingSystem WHERE (Version LIKE “6.2.%”) AND (ProductType=”1”)
Is: SELECT * FROM Win32_OperatingSystem WHERE (Version LIKE “6.2.%” OR Version LIKE “6.3.%”) AND (ProductType=”1”)
Waarschijnlijk geldt dit ook voor Windows Server 2012 R2, maar nog geen domein machines met Windows Server 2012 R2, alleen Hyper-V hosts.
Office 2013 installer:
Opeens begon Office 2013 zichzelf bij te werken na upgrade. Reden? Onbekend.
Standaard MS Metro Apps's:
Deze zijn geweldig bijgewerkt, vooral de e-mail app heeft zeer goede verbeteringen.
[ Voor 3% gewijzigd door Wim-Bart op 06-10-2013 21:04 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Had eerst engelse Win8.1 Pro op m'n pc staan, maar nadat geen van de metro apps het meer deden heb ik besloten Win 8.1 opnieuw te installeren. Alleen heb ik nu de nederlandse versie erop gezet.
Alles werkt, alleen heb ik een probleem met mijn libraries. De mappen heb in de adresbalk allemaal nog de Engelse benaming (Desktop, Documents, Pictures, Music etc.) maar ze worden wel in het nederlands weergegeven. Behalve Pictures:

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik maak gebruik van een ssd, de mappen met bestanden staan allemaal op de E schijf en ik heb bij de libraries ook de locatie hier op aangepast
Alles werkt, alleen heb ik een probleem met mijn libraries. De mappen heb in de adresbalk allemaal nog de Engelse benaming (Desktop, Documents, Pictures, Music etc.) maar ze worden wel in het nederlands weergegeven. Behalve Pictures:

Ik maak gebruik van een ssd, de mappen met bestanden staan allemaal op de E schijf en ik heb bij de libraries ook de locatie hier op aangepast
Ik heb ook zoiets, Nederlandse Windows 8.1 maar als ik het configuratiescherm wil openen dan moet ik "control panel" intypen en dan krijg ik wel een Nederlands configuratiescherm. Zoeken op "configuratiescherm" levert niets op.
Dat is toch altijd al zo geweest? Kan me niet herinngeren dat configuratiescherm het in W8 of W7 deed iig (aan de andere kant gebruik ik het ook niet zo, doe zelf gewoon win+x -> p)CAP-Team schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:01:
Ik heb ook zoiets, Nederlandse Windows 8.1 maar als ik het configuratiescherm wil openen dan moet ik "control panel" intypen en dan krijg ik wel een Nederlands configuratiescherm. Zoeken op "configuratiescherm" levert niets op.
Configuratiescherm intypen in "Zoeken" werkt hier wel onder Windows 8.1
Dat is Programma's en onderdelen (in NL versie iig) ik doe Win + I (i) (zijbalk) en dan Enter voor configuratiescherm.Caelorum schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:22:
[...]
Dat is toch altijd al zo geweest? Kan me niet herinngeren dat configuratiescherm het in W8 of W7 deed iig (aan de andere kant gebruik ik het ook niet zo, doe zelf gewoon win+x -> p)
Maar goed, iemand enig idee hoe ik die Pictures map fatsoenlijk krijg?
Win+x -> p is hier "Control Panel"Devin19 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:52:
[...] Dat is Programma's en onderdelen (in NL versie iig) ik doe Win + I (i) (zijbalk) en dan Enter voor configuratiescherm.
[...]
Op mijn laptop, met dezelfde Windows 8.1 versie werkt het idd wel om op configuratie scherm te zoeken.
Zijn het junction points of library folders?Devin19 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:52:
[...]
Dat is Programma's en onderdelen (in NL versie iig) ik doe Win + I (i) (zijbalk) en dan Enter voor configuratiescherm.
Maar goed, iemand enig idee hoe ik die Pictures map fatsoenlijk krijg?
Want werkt dit http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-8&faq=63 ook niet? (met name restore default libraries; wellicht na 't verwijderen van je libaries [BACKUP! BACKUP! BACKUP!])
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Is er trouwens al informative bekend hoe je volume license versies van windows 8 kan updaten naar 8.1 volgende week ?
Daarvoor zou ik mijn Account Manager contacteren bij MSDDX schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:48:
Is er trouwens al informative bekend hoe je volume license versies van windows 8 kan updaten naar 8.1 volgende week ?
Vandaag hier Windows 8.1. clean install gedaan op een machine, maar bij mij heb ik geen Engelse en Nederlandse taal menging.Devin19 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 00:54:
Had eerst engelse Win8.1 Pro op m'n pc staan, maar nadat geen van de metro apps het meer deden heb ik besloten Win 8.1 opnieuw te installeren. Alleen heb ik nu de nederlandse versie erop gezet.
[afbeelding]
Ook dit even getest, ook hier geen last van. Configuratiescherm, op Control Panel vindt ie niets.CAP-Team schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:01:
Het lijkt erop dat jullie eest een Engelse versie hadden, en nu er een Nederlandse overheen gezet hebben. Of hebben jullie een Engelse ISO van een Nederlands language pack voorzien?
Ik heb hier een Nederlandse ISO, misschien ligt het daaraan.
[ Voor 27% gewijzigd door Jumpman op 08-10-2013 22:00 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Mijn PC heeft een SSD en HDD.Jumpman schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:56:
Het lijkt erop dat jullie eest een Engelse versie hadden, en nu er een Nederlandse overheen gezet hebben. Of hebben jullie een Engelse ISO van een Nederlands language pack voorzien?
Ik had eerst de Engelse Win 8.1 op mijn SSD gezet, en toen de libraries naar mijn HDD verplaatst.
De mappen (behalve AppData) onder "Users/Devin" stonden dus op mijn HDD, in het Engels (Desktop etc.)
Nadat ik problemen kreeg met de 'metro' apps (ze deden het niet meer), heb ik mijn SSD geformatteerd en hier opnieuw Win 8.1 op gezet, maar dit maal de Nederlandse versie. Toen heb ik de locatie van mijn libraries weer aangepast naar de (engelstalige) mappen die al op mijn HDD stonden.
Dit werkte gewoon goed, behalve voor Pictures.
Voor zover ik weet heb ik bij iedere library precies dezelfde handelingen uitgevoerd bij het aanpassen van de locatie.
Uhm... geen idee..BtM909 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:53:
Zijn het junction points of library folders?
Misschien dat iemand mij dat kan vertellen aan de hand van mijn uitgebreidere beschrijving en de screenshot?
Zal dat morgen eens gaan proberen.BtM909 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:53:
Want werkt dit http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-8&faq=63 ook niet? (met name restore default libraries; wellicht na 't verwijderen van je libaries [BACKUP! BACKUP! BACKUP!])
[Edit]
Ik heb mijn station letter van mijn HDD verandert, opnieuw opgestart, weer terug verandert, en weer opnieuw opgestart, en nu klopt het wel

Het is in ieder geval opgelost...
[ Voor 7% gewijzigd door Devin19 op 10-10-2013 21:28 ]
volgende week komt windows 8.1 uit en ik wil vers beginnen op mijn PC n.a.v. wat problemen. Kan ik dan het beste mijn vertrouwde windows 8 iso gebruiken, alle updates installeren en dan windows 8.1 installeren? Of juist andersom (weet niet of 8.1 ook alle voorgaande updates bevat?). Of kan ik het beste ergens een 8.1 iso vandaan plukken? Heb trouwens een legale windows 8 pro + media center key.
Het mooiste is natuurlijk gewoon die 8.1 iso, maar je schijnt die met je 8.0 key niet te kunnen installeren. De truc is dan om met een minder legale key 8.1 te installeren en daarna je echte key erin te hangen en te activeren.
Kvraag me af of je überhaupt wel je 8.0 key zal gebruiken eens Windows 8.1 officieel uit is?
Ik gebruik nu ook die key die meegeleverd was en dan me eigen legale Pro key erop, dan me key dat ik ooit heb gekregen heb van Microsoft voor Media Center
Ik gebruik nu ook die key die meegeleverd was en dan me eigen legale Pro key erop, dan me key dat ik ooit heb gekregen heb van Microsoft voor Media Center
Dat zou klote zijn, want ik heb 8.1 over 8.0 met de ISO geinstalleerd.posttoast schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:14:
Het mooiste is natuurlijk gewoon die 8.1 iso, maar je schijnt die met je 8.0 key niet te kunnen installeren. De truc is dan om met een minder legale key 8.1 te installeren en daarna je echte key erin te hangen en te activeren.
Komt 8.1 straks eigenlijk via de automatische updates?
Windows 8.1 komt via de Store beschikbaar, zolang je maar geen Volume Licensed versie hebt geinstalleerd. Dus als je gewoon je Windows 8.0 key in een 'normale' winkel of bij een normale webshop hebt besteld, dan kun je vanaf 17 oktober vanaf 13:00 's middags de update vanuit de Store downloaden.SideShow schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:14:
Komt 8.1 straks eigenlijk via de automatische updates?
Wel, ik heb een key van mijn werk gekregen. De kans is dan wss groot dat een volume licensing is?
Ik vind nergens in mijn settings welk type activatie ik heb. Er staat enkel:
Current Edition: Windows 8 Pro
Ik vraag het wel op 't werk dan
[ Voor 8% gewijzigd door SideShow op 12-10-2013 00:42 ]
Ik heb hier een Windows Pro 8.1 ISO clean geïnstalleerd met mijn Windows Pro 8.0 product key (€ 14, 99), deze wordt gewoin geacruveerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 12-10-2013 10:53 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Commandprompt openen en dan slmgr /dlv typen. Vervolgens zie je dan wat voor key je hebt :SideShow schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:41:
Wel, ik heb een key van mijn werk gekregen. De kans is dan wss groot dat een volume licensing is?

Doen jullie als de volledige versie uit is volgende week weer een clean install?
Of laten jullie de preview versie staan?
PSN: McMillan0984
Volgens mij is de preview maar tot 1 januari te gebruiken, dus uiteindelijk zal ik wel een clean install moeten doenClavat schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:41:
Doen jullie als de volledige versie uit is volgende week weer een clean install?
Even melden dat de nVidia 331.40 driver nog steeds geregeld crasht op 8.1 Pro x64
Hopelijk is er een stabiele driver wanneer 8.1 voor het grote publiek beshcikbaar komt deze week.
Hartelijk dank. Ik heb blijkbaar ook de retail.TheVMaster schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:04:
[...]
Commandprompt openen en dan slmgr /dlv typen. Vervolgens zie je dan wat voor key je hebt :
[afbeelding]
Aaah dan wacht ik tot volgende week.posttoast schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:59:
[...]
Volgens mij is de preview maar tot 1 januari te gebruiken, dus uiteindelijk zal ik wel een clean install moeten doen
Ik heb gewoon een OEM licentie windows 8
Dan wachten tot volgende week zodat ik een rtm iso kan vinden.
Die RTM iso is er al hoor. Hij staat op TechNet, dus ook op een boel andere plekken onlineClavat schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:48:
[...]
Aaah dan wacht ik tot volgende week.
Ik heb gewoon een OEM licentie windows 8
Dan wachten tot volgende week zodat ik een rtm iso kan vinden.
Maar is mijn 8.0 Key dan compatible met een 8.1 iso? Dus fresh install daarvandaan is de beste optie aanstaande donderdag?
Helaas heb ik geen technet account.posttoast schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:49:
[...]
Die RTM iso is er al hoor. Hij staat op TechNet, dus ook op een boel andere plekken online
en die andere plekken niet kunnen vinden..
anders was ik al aan het installeren geweest
Ik heb me upgrade 8.0 key kunnen gebruiken dmv een "tijdelijke" key tijdens de installatie van de 8.1 RTM iso. en dan deze truuk toegepast.tobitronics schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:58:
Maar is mijn 8.0 Key dan compatible met een 8.1 iso? Dus fresh install daarvandaan is de beste optie aanstaande donderdag?
JazzySOB schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:15:
Voor degene die een clean install van Windows 8.1 pro willen doen met hun bestaande Windows 8 Pro Upgrade key kan ik melden dat de oude "slmgr /rearm" truuk nog steeds werkt![]()
Hiertoe heb ik een USB stick bootable gemaakt met een RTM ISO van Windows 8.1 Core/Professional 64bit en deze schoon geïnstalleerd. Na installatie regedit uitgevoerd en genavigeerd naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/
en daar bij MediaBootInstall de 1 op 0 gezet.
Daarna een CMD geopend (uitvoeren als administrator) en "slmgr /rearm" ingetypt en windows gereboot.
Na het opstarten Windows Activatie gestart waar ik een nieuwe key kon ingeven en daar mijn Windows 8 Pro Upgrade key ingegeven en daarmee Windows 8.1 Pro succesvol geactiveerd
Ik heb Windows 8.1 de dag nadat de bèta uitkwam op m'n desktop en tablet geïnstalleerd en het bevalt me heel goed.
Tablet:
W510 van acer, en alles is zo veel sneller, vooral het opstarten van apps is heel snel waar 8.0 soms gewoon te lang aan t laden was. Het start scherm werkt echt ultiem met touch. Alle apps zijn behoorlijk geüpdatet, waardoor ik nu nauwelijks meer in de desktopomgeving zit. De toetsenbordvoorspelling is ook behoorlijk verbeterd. Als je een woord half typt dan komt er een balkje onder je cursor met drie automatisch aangevulde woorden. Dat werkt behoorlijk goed in NL. Je kan over de spatiebalk swipen om een volgende suggestie te selecteren.
Desktop:
24" geen touch, voornamelijk voor webdesign en gamen. Ook voor de muis zijn er wat kleine verbeteringen in win 8.1. De charms staan nu niet meer gecentreerd maar staan hoger of lager afhankelijk of je je muis vanaf boven of vanaf beneden hebt bewogen. Heel handig. Daarnaast bureaubladachtergrond voor je startmenu. Is wel leuk, maar ik vindt de kleurtjes vrolijker
Je startmenu heeft nu ook kleine tiles en dat is erg handig op een desktop. Ik gebruik op mijn desktop de Bing weer en Bing nieuws app. Daarnaast de Music, personen en mail apps. Alle ophef over de startknop is een beetje onzin, de werking was immers niet verandert in win8 tov win7, je zag hem alleen niet meer. In 8.1 zie je m weer en hij brengt je nog steeds naar je startmenu.
Allebei:
IE11, ik gebruik ie sinds versie 9, sinds die versie is het namelijk beter dan chrome. Even toelichten. Ze starten om en nabij even snel op op mijn pc en werken ook even snel. IE echter, animeert bij het scrollen en dat is zo veel beter leesbaar dan het getik van chrome. Daarnaast rendert IE animaties en tekst veel beter, animaties zijn altijd vloeiend en tekst heeft anti-alliassing. Vooral bij niet web-safe lettertypes(css3) zie je goed dat IE het mooi weergeeft en chrome het gekarteld weergeeft. Voor gamen is win8.1 niet beter noch slechter dan win8/7. Ik heb een gtx295 en dus geen dx11, laat staan 11.2 van 8.1.
Ik vindt het een goede zet dat 8.1 gratis is voor 8.0 gebruikers, vooral goed voor de developers. Ik denk dat eigenlijk iedereen op een tablet wel met rt af kan. Ik gebruik zelf alleen filezilla voor ftp op de desktopomgeving , maar voor de rest gebruik ik de desktopomgeving nooit.
Tablet:
W510 van acer, en alles is zo veel sneller, vooral het opstarten van apps is heel snel waar 8.0 soms gewoon te lang aan t laden was. Het start scherm werkt echt ultiem met touch. Alle apps zijn behoorlijk geüpdatet, waardoor ik nu nauwelijks meer in de desktopomgeving zit. De toetsenbordvoorspelling is ook behoorlijk verbeterd. Als je een woord half typt dan komt er een balkje onder je cursor met drie automatisch aangevulde woorden. Dat werkt behoorlijk goed in NL. Je kan over de spatiebalk swipen om een volgende suggestie te selecteren.
Desktop:
24" geen touch, voornamelijk voor webdesign en gamen. Ook voor de muis zijn er wat kleine verbeteringen in win 8.1. De charms staan nu niet meer gecentreerd maar staan hoger of lager afhankelijk of je je muis vanaf boven of vanaf beneden hebt bewogen. Heel handig. Daarnaast bureaubladachtergrond voor je startmenu. Is wel leuk, maar ik vindt de kleurtjes vrolijker
Allebei:
IE11, ik gebruik ie sinds versie 9, sinds die versie is het namelijk beter dan chrome. Even toelichten. Ze starten om en nabij even snel op op mijn pc en werken ook even snel. IE echter, animeert bij het scrollen en dat is zo veel beter leesbaar dan het getik van chrome. Daarnaast rendert IE animaties en tekst veel beter, animaties zijn altijd vloeiend en tekst heeft anti-alliassing. Vooral bij niet web-safe lettertypes(css3) zie je goed dat IE het mooi weergeeft en chrome het gekarteld weergeeft. Voor gamen is win8.1 niet beter noch slechter dan win8/7. Ik heb een gtx295 en dus geen dx11, laat staan 11.2 van 8.1.
Ik vindt het een goede zet dat 8.1 gratis is voor 8.0 gebruikers, vooral goed voor de developers. Ik denk dat eigenlijk iedereen op een tablet wel met rt af kan. Ik gebruik zelf alleen filezilla voor ftp op de desktopomgeving , maar voor de rest gebruik ik de desktopomgeving nooit.
[ Voor 26% gewijzigd door WoutervOorschot op 12-10-2013 20:05 ]
Hallo
En is deze truuk 'clean'/legaal? Want ik wil geen vage activatieproblemen krijgen met een product waar ik netjes voor betaald heb...rico_fxp schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:06:
[...]
Ik heb me upgrade 8.0 key kunnen gebruiken dmv een "tijdelijke" key tijdens de installatie van de 8.1 RTM iso. en dan deze truuk toegepast.
[...]
Is windows 8.1 een stand-alone OS, met dus compleet nieuwe drivers, specificaties en architectuur? Of is het meer als een service pack met wat extra features?
[ Voor 16% gewijzigd door tobitronics op 12-10-2013 23:40 ]
Het is een verbetering van Windows 8, beetje zoals Windows 98SE was voor Windows 98.
Ik heb net een laptop besteld die met Win 8 Pro voorgeinstalleerd komt.
Kan ik daar ook een update naar 8.1 in de store verwachten? Zou het mogelijk zijn mijn pro key te gebruiken met de RTM?
Kan ik daar ook een update naar 8.1 in de store verwachten? Zou het mogelijk zijn mijn pro key te gebruiken met de RTM?
Iedereen met een (legale) versie van 8 mag gewoon upgraden naar 8.1. Sterker: MS wil dat graag, want hun support voor 8 is korter dan die voor 8.1.bas-r schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:31:
Ik heb net een laptop besteld die met Win 8 Pro voorgeinstalleerd komt.
Net GA Rollup A geïnstalleerd, maar tot nu toe heb ik nog niets nieuws kunnen ontdekken. Mocht ik wat tegenkomen dan laat ik het hier wel even weten.
Windows 8.1 is een stand-alone OS welke ook als zodanig te koop zal zijn vanaf 18 oktober.tobitronics schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:32:
[...]
En is deze truuk 'clean'/legaal? Want ik wil geen vage activatieproblemen krijgen met een product waar ik netjes voor betaald heb...
Is windows 8.1 een stand-alone OS, met dus compleet nieuwe drivers, specificaties en architectuur? Of is het meer als een service pack met wat extra features?
Dat gebeurt eigenlijk ieder OS wel : Windows 98 --> Windows 98 Second Edition, Windows Vista --> Windows 7...en nu met Windows 8 weerDragunov schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:42:
Het is een verbetering van Windows 8, beetje zoals Windows 98SE was voor Windows 98.
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 13-10-2013 11:45 ]
Gisteren deze ISO file gedownload:
Ik heb Windows 8 destijds gekocht als download versie, destijds kon je ook de Windows Media Center Pack gratis verkrijgen. Deze is momenteel ook geïnstalleerd (de bij deze pack horende key is de key waarmee Windows geactiveerd is).
Qua language settings heb ik en-GB als Display language ingesteld.
Onderstaande 3 schermen krijg ik te zien als ik de ISO mount en setup.exe start onder Windows 8.

Heb al geprobeerd de setup te draaien met als language alleen nl-NL geïnstalleerd, ik krijg hierbij nog steeds dezelfde foutmelding. Denk echter ook dat dat de melding niet taal gerelateerd is.
Wat het misschien kan zijn:
Vorige week heb ik Windows 7 x64 geüpgraded naar Windows 8 Pro x64. Bij een zoekopdracht naar meldingen over partities tijdens de WIndows 8.1 install kwam ik het volgende tegen:
Disk 0 is een net geïnstalleerde Samsung 840 EVO 120 GB. Kan ik op een SSD deze partitie zonder meer aanpassen (2e partitie 250 MB kleiner maken, 1e partitie vergroten met 250 MB)?
Het kan ook zijn dat er iets anders niet helemaal lekker loopt, verkeerde ISO misschien? Iemand een simpele tip (naast een clean install)? Mocht het veel gedoe worden, wacht ik op de officiële release van Windows 8.1 komende week.
Zou met deze ISO graag mijn huidige Windows 8 Pro nl-NL upgraden naar Windows 8.1 Pro RTM.nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso
(Windows 8.1 (multiple editions) (x64) - DVD (Dutch))
Ik heb Windows 8 destijds gekocht als download versie, destijds kon je ook de Windows Media Center Pack gratis verkrijgen. Deze is momenteel ook geïnstalleerd (de bij deze pack horende key is de key waarmee Windows geactiveerd is).
Qua language settings heb ik en-GB als Display language ingesteld.
Onderstaande 3 schermen krijg ik te zien als ik de ISO mount en setup.exe start onder Windows 8.

Heb al geprobeerd de setup te draaien met als language alleen nl-NL geïnstalleerd, ik krijg hierbij nog steeds dezelfde foutmelding. Denk echter ook dat dat de melding niet taal gerelateerd is.
Wat het misschien kan zijn:
Vorige week heb ik Windows 7 x64 geüpgraded naar Windows 8 Pro x64. Bij een zoekopdracht naar meldingen over partities tijdens de WIndows 8.1 install kwam ik het volgende tegen:
Onder Disk Management zie ik op Disk 0 inderdaad een partitie van 100 MB staan. Zoekopdrachten om extra ruimte op deze partitie te maken komen alleen uit op de partitie een Drive Letter geven omvervolgens overbodige bestanden te verwijderen. Partitie lijkt hier echter gewoon leeg te zijn.When Windows is installed it creates a special boot partition called System Reserved on your computer. This partition, which was 100MB in Windows Vista and Windows 7 but has now been increased in size to 350MB in Windows 8 to accommodate new rescue and boot tools, is always placed on the first physical disk plugged onto your motherboard. This disk is called Drive 0.
Disk 0 is een net geïnstalleerde Samsung 840 EVO 120 GB. Kan ik op een SSD deze partitie zonder meer aanpassen (2e partitie 250 MB kleiner maken, 1e partitie vergroten met 250 MB)?
Het kan ook zijn dat er iets anders niet helemaal lekker loopt, verkeerde ISO misschien? Iemand een simpele tip (naast een clean install)? Mocht het veel gedoe worden, wacht ik op de officiële release van Windows 8.1 komende week.
Gebruik je FireFox? Disable Hardware Accelleration in FF eens en probeer het dan. Hier nu een week stabielYellowOnline schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:18:
Even melden dat de nVidia 331.40 driver nog steeds geregeld crasht op 8.1 Pro x64Hopelijk is er een stabiele driver wanneer 8.1 voor het grote publiek beshcikbaar komt deze week.
Aangezien FF constant open staat en de crashes tot zover ik weet ook telken waren terwijl ik browste is dat een heel interessante hypothese. Zal dat even proberen, dank!redfoxert schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:04:
[...]
Gebruik je FireFox? Disable Hardware Accelleration in FF eens en probeer het dan. Hier nu een week stabiel
Ik denk dat we de veranderingen in de GA Rollup A maar zullen zien de dag zelf (changelog), want had graag geweten wat ze allemaal veranderd hebben erin.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.