[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 22:04

Swerfer

Hmm...

Dragunov schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:12:
Ik denk dat we de veranderingen in de GA Rollup A maar zullen zien de dag zelf (changelog), want had graag geweten wat ze allemaal veranderd hebben erin.
Among the updated components—there are 658 updates packages in all—are Common Foundation (low-level features like the NT kernel and hardware abstraction layer), Secure Startup, Smart Cards, Internet Explorer (internal), Printing, Shell, Tech Services Framework (Accessibility), Graphics Core, DWM, App Compat, DirectX, .NET, PowerShell, JScript 9, Windows Recovery Environment (WinRE), Tablet PC Input Panel (TIP), Windows Location Service, Hyper-V, Bluetooth, VPN, Tethering, Windows Image Photo Codecs, Search, AppX, Windows Reader, Windows Media Viewer/Lock Screen Camera, Remote Assistance, Windows Webcam Experience, Windows Defender, WinPE (Windows Preinstall Environment), and Windows Store. Heck, even Windows Journal and Media Center were updated in some way—relax, Media Center fans, I'm sure it's just bug fixes—which shows you the extent of the changes.
http://winsupersite.com/w...es-updates-windows-81-rtm

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Wel gezien dat de Versie van Software Licensing-service veranderd is van 6.3.9600.16384 naar 6.3.9600.16402 met die GA Rollup A

Dus al die veranderingen in drie patches?

[ Voor 22% gewijzigd door Dragunov op 13-10-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
agoNITE schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:00:
Wat het misschien kan zijn:
Vorige week heb ik Windows 7 x64 geüpgraded naar Windows 8 Pro x64. Bij een zoekopdracht naar meldingen over partities tijdens de WIndows 8.1 install kwam ik het volgende tegen:

[...]

Onder Disk Management zie ik op Disk 0 inderdaad een partitie van 100 MB staan. Zoekopdrachten om extra ruimte op deze partitie te maken komen alleen uit op de partitie een Drive Letter geven omvervolgens overbodige bestanden te verwijderen. Partitie lijkt hier echter gewoon leeg te zijn.

Disk 0 is een net geïnstalleerde Samsung 840 EVO 120 GB. Kan ik op een SSD deze partitie zonder meer aanpassen (2e partitie 250 MB kleiner maken, 1e partitie vergroten met 250 MB)?
Partitie vergroot van 100MB naar 350MB. Setup gaat nu mooi verder.

EDIT: Klaar, activeren was wel een gedoe. De manier hier in het topic werkte niet. Kwam via Google ergens een generic Windows 8.1 Pro WMC RTM key tegen. Deze ingevoerd om het Media Pack te installeren. Rebooten, eigen Windows 8 Pro WMC Edition key ingegeven en hoppe geactiveerd.

[ Voor 13% gewijzigd door agoNITE op 13-10-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik lees nu net via de gewone veel gestelde vragen bij de 8.1 preview pagina dat je van de preview iso gewoon naar de final kan updaten met je 8.0 productcode

''Heb ik een productcode nodig om Windows 8.1 Preview te kunnen installeren?
Als je het ISO-bestand downloadt, heb je de volgende productcode nodig: NTTX3-RV7VB-T7X7F-WQYYY-9Y92F.

Daarnaast heb je ook je Windows 8-productcode nodig als je vanuit de Preview update naar de definitieve versie van Windows 8.1.

.''

[ Voor 9% gewijzigd door CokeZero op 13-10-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Toch vraag ik me af of je met de ISO die zal gereleased worden op 18 oktober (denk ik), je Windows 8 key zal kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CokeZero schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:23:
Ik lees nu net via de gewone veel gestelde vragen bij de 8.1 preview pagina dat je van de preview iso gewoon naar de final kan updaten met je 8.0 productcode

''Heb ik een productcode nodig om Windows 8.1 Preview te kunnen installeren?
Als je het ISO-bestand downloadt, heb je de volgende productcode nodig: NTTX3-RV7VB-T7X7F-WQYYY-9Y92F.

Daarnaast heb je ook je Windows 8-productcode nodig als je vanuit de Preview update naar de definitieve versie van Windows 8.1.

.''
Ligt het aan mij of zeg jij iets heel anders dan wat je quote? Heb je een linkje? Ik heb op mijn Surface Pro ook 8.1 preview geinstalleerd, vraag me af wat ik nu moet doen om straks 8.1 RTM te krijgen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Ramon schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:43:
[...]
Ligt het aan mij of zeg jij iets heel anders dan wat je quote? Heb je een linkje? Ik heb op mijn Surface Pro ook 8.1 preview geinstalleerd, vraag me af wat ik nu moet doen om straks 8.1 RTM te krijgen?
Laatste alinea in je quote. Als upgraden van Preview naar Final niet mogelijk zou zijn, zou het antwoord op de veelgestelde vraag overbodig en misleidend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00
agoNITE schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:02:
[...]

Laatste alinea in je quote. Als upgraden van Preview naar Final niet mogelijk zou zijn, zou het antwoord op de veelgestelde vraag overbodig en misleidend zijn.
Het upgraden van de Preview naar de RTM/Final is zeer zeker wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Heb een probleem nu met Windows 8.1

Heb eens video en Muziek verwijderd, omdat het op deze manier vroeger maar kan om een update te krijgen voor andere apps (Store gaf geen update en toch was er ene en als ik keek was programma al geïnstalleerd)

Maar als ik die nu wil installeren krijg ik telkens foutmelding 0x80240017.

Heb al Store gereset, bestandenherstel gedaan, systeemherstel gedaan, eigenlijk alles dat ik vond via google.

Tijdens systeemherstel stonden de tiles wel terug, maar programma's konden nie starten, proberen programma's te herstellen, maar lukte niet.

Is niet een echt drama, is enkel Video en Muziek dat niet wilt installeren, alle andere apps werken zonder problemen en kan ik zonder problemen installeren.

Gezien op internet dat er meerdere mensen problemen hebben ermee, ik vroeg me af wat de fout is met de Store of aan Microsoft hun kant!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
TheVMaster schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 01:05:
[...]

Het upgraden van de Preview naar de RTM/Final is zeer zeker wel mogelijk.
Dat zeg ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten op de 18de.

Ik heb 3 Windows 8 laptops.

Dat gaat updaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ixw6ev.png

Gewoon bij de FAQ van de Preview website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 17:09

danplo

The Force is strong with me

Wat mij opvalt aan Windows 8.1 RTM op mijn Surface Pro tablet is dat het sluiten van apps (van boven naar beneden sliden) dat de apps niet meer zoals in Windows 8 geheel worden afgesloten ? Hebben hier meer mensen last van ? Nu moet ik steeds dezelfde app 2x aanklikken en op dezelfde manier afsluiten. Als ik ze dus maar 1x afsluit blijven ze ook actief in de taakbeheer en dat vind ik storend en belastend op mijn processen en geheugen gebruik en is niet nodig vind ik. Vreemde is ook dat als ik een app 1x afsluit dat die niet meer via links sliden te benaderen is, maar als ik dezelfde app weer opnieuw opstart dan heeft hij geen laadtijd nodig en staat de inhoud precies zoals ik ervoor gestopt was, daarom dus steeds 2x afsluiten nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door danplo op 14-10-2013 17:40 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08

DDX

Ik heb met IE11 veel last van vollopen geheugen, moet nu regelmatig (om de dag toch zeker) pc rebooten omdat nieuwe tabs plaatjes missen (soms zelfs delen menu balk)
Op 3 verschillende pc's last van.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

danplo schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:34:
Wat mij opvalt aan Windows 8.1 RTM op mijn Surface Pro tablet is dat het sluiten van apps (van boven naar beneden sliden) dat de apps niet meer zoals in Windows 8 geheel worden afgesloten ?
ik dacht dat het een design keuze van MS was om de apps nooit echt af te sluiten en altijd in slaapstand te laten staan zodat deze sneller opstarten
ze hebben er natuurlijk wel voor gezorgd dat het geen resources kost, want alles was erop gericht om dit soepel te laten lopen op een arm tablet

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 17:09

danplo

The Force is strong with me

Vishari Beduk schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:46:
[...]

ik dacht dat het een design keuze van MS was om de apps nooit echt af te sluiten en altijd in slaapstand te laten staan zodat deze sneller opstarten
ze hebben er natuurlijk wel voor gezorgd dat het geen resources kost, want alles was erop gericht om dit soepel te laten lopen op een arm tablet
De Surface Pro die ik heb is geen ARM maar een intell i5 CPU, maar ik ben er al achter wat er veranderd is in vergelijking met Windows 8, ze hebben het sliden naar beneden veranderd in 2 opties. Pffff in mijn ogen een onzin en omslachtige optie. 1e optie is gewoon van boven naar beneden sliden is alleen afsluiten, maar blijft toch actief in taakbeheer met de bijhorende geheugen gebruik. 2e optie om volledig af te sluiten is van boven naar benden sliden, maar als je beneden bent moet je paar seconde wachten tot de app afbeelding zich omdraait en dan pas is de app volledig afgesloten. Dit is in mijn ogen echt een achteruitgang.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

redfoxert schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

Gebruik je FireFox? Disable Hardware Accelleration in FF eens en probeer het dan. Hier nu een week stabiel :)
Sinds Hardware acceleration uit staat heb ik inderdaad geen crashes meer gehad! Thank you.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit uitstaat, maar ligt het probleem nu bij nVidia, Firefox, of een combinatie?

Hmz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Nu wachten tot de release. Is er een live launch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
abusimbal schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:00:
Nu wachten tot de release. Is er een live launch ?
Ik vraag me dit ook af, is hier iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb straks windows 8, behoud ik dan ook echt alles? Want op de site staat wel zo mooi dit:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/t070pw.png
Alleen echt duidelijk is het niet... Wat horen zij onder de meeste apps? Zijn dit ook de programma's die ik zelf heb gëistalleerd? Of echt de Windows 8 apps...

Verder is het het waard om het te installeren voor een laptop? of voegt dit totaal geen extra waarden...

Sorry als dit al gevraagd is... maar anders moest ik 41 pagina's gaan door lezen :|

Verder mooie topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:48
Ik draai de officiële versie al een paar weken (MSDN). Ben van 8 naar 8.1 gegaan en vind het geweldig.

Enige nadeel : mijn icoontjes in het start menu hebben allemaal andere kleurtjes -.-

Foto : http://i892.photobucket.c...s/2013-10-17_11-51-44.png

In W8 waren ze allemaal mooi grijs. Weet iemand hoe ik dat weer kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Vinny1994 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:57:
Ik draai de officiële versie al een paar weken (MSDN). Ben van 8 naar 8.1 gegaan en vind het geweldig.

Enige nadeel : mijn icoontjes in het start menu hebben allemaal andere kleurtjes -.-

Foto : http://i892.photobucket.c...s/2013-10-17_11-51-44.png

In W8 waren ze allemaal mooi grijs. Weet iemand hoe ik dat weer kan veranderen?
Eh...hoe bedoel je 'mooi grijs'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
TheVMaster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

Eh...hoe bedoel je 'mooi grijs'?
Op het screenshot, van mijn W8.1 menu, is ESET licht blauw, VMWare is donker blauw, ConvertXtoDVD is oranje/rood, uTorrent is groen, Nero is rood etc. In Windows 8 waren deze icoontjes allemaal grijs. Dat vond ik er een stuk mooier en rustiger uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
Windows 8.1 past de achtergrondkleur aan aan het icoon dat erin staat. Windows 8 pakte inderdaad gewoon een neutrale kleur.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
posttoast schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:39:
Windows 8.1 past de achtergrondkleur aan aan het icoon dat erin staat. Windows 8 pakte inderdaad gewoon een neutrale kleur.
Dat klopt, maar hoe kan ik dit veranderen?
In de instellingen is het niet te vinden. Het lijkt me een registry key maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 16:05
YellowOnline schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:50:
[...]

Sinds Hardware acceleration uit staat heb ik inderdaad geen crashes meer gehad! Thank you.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit uitstaat, maar ligt het probleem nu bij nVidia, Firefox, of een combinatie?

Hmz.
AMD gpu's hebben hier ook problemen mee, in W7 krijg ik wel eens zwarte lijnen in beeld als ik het aan heb staan...
Het probleem ligt dus meer bij Mozilla.... Al vraag ik mij nu wel af of een Intel GPU dan ook problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 18:09
Let op:
Officieel is de Windows 8.1 upgrade vanaf 17 oktober 13:00 Nederlandse tijd beschikbaar in de Windows Store.

whoops, heb alle apps geblockt cq eraf gegooid. heb hier een desktop pc.
ff kijken hoe ik de store geactiveerd krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 19:04
En hij staat er :)

Jammer dat ik een storingsmelding krijg :(

Edit: na een paar refreshes is 't gelukt. Win 8.1 downloading :)

[ Voor 36% gewijzigd door Tommiiee op 17-10-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 11:46
Is er nog steeds geen oplossing voor non-joined domain accounts om lokaal in teloggen en NIET met je MS account. Je kan zelfs geen dingen uit de store halen want je moet eerst switchen naar je account. En dit wil je gewoon niet in sommige situaties!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 20:47
waar zou deze in de store moeten staan?

Zou de .iso vandaag ook al beschikbaar moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zo dan, 3.62 GB download :D. Hij staat nu in ieder geval actief als 'Downloading' in de store. Ik ben benieuwd.

edit: @pitchdown: Toen ik de store app opende stond hij groot/prominent als eerste tile in beeld "Update to 8.1 for free" oid. Dus gewoon het beginscherm van de Store-app.

[ Voor 45% gewijzigd door Razr op 17-10-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Razr schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02:
Zo dan, 3.62 GB download :D. Hij staat nu in ieder geval actief als 'Downloading' in de store. Ik ben benieuwd.
Onder welk onderdeel zie jij de download staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:13

guReMcO

Praat mar frysk

Yes, ook aan het downloaden. :D Zal wel niks worden op het school internet maar probeer het toch even.
Hij staat gewoon op de voorpagina van de store btw.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 15:43

BioHazard

*\o/*

guReMcO schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:04:
Yes, ook aan het downloaden. :D Zal wel niks worden op het school internet maar probeer het toch even.
Hij staat gewoon op de voorpagina van de store btw.
Hier niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Store homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kan je de .iso naar een bepaalde locatie downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Pedr0 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02:
Is er nog steeds geen oplossing voor non-joined domain accounts om lokaal in teloggen en NIET met je MS account. Je kan zelfs geen dingen uit de store halen want je moet eerst switchen naar je account. En dit wil je gewoon niet in sommige situaties!
Netwerk kabel eruit trekken met installeren. Works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
pitchdown schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:11:
[...]

Kan je de .iso naar een bepaalde locatie downloaden?
Niet dat ik weet, maar ik ben mijn Surface RT aan het upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Vinny1994 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:14:
[...]

Netwerk kabel eruit trekken met installeren. Works like a charm!
Ja dat snap ik allemaal wel. Maar achteraf koppelen aan je account gaat niet, want hij switch hem...en dat is niet wenselijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Windows 8.1 Enterprise evaluation
http://technet.microsoft....9156.aspx?ocid=wc-tn-wctc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
De KB's waaronder ook de 'grote' KB2883200 zijn ook beschikbaar via WindowsUpdate. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:13
pitchdown schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:11:
[...] Kan je de .iso naar een bepaalde locatie downloaden?
De store download gebruikt waarschijnlijk niet eens een ISO. Die kan je waarschijnlijk wel van de MS site afplukken.
Draai je toevallig de preview al? Denk namelijk dat je die echt met de iso moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 14:02
Ik draai op windows 8 (geen preview) maar niks in de store :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 11:36

Arethusa

Niet die server

Ik draai de preview wel. Zowel in de store als via Windows Update zie ik niets over de uiteindelijke versie terug.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1397823_10151739878422914_1232142429_o.jpg

Ik ben ook al bezig op de Surface RT en m'n desktop pc.
De RT versie is iets van 2,2 GB en de dekstop variant 3,6 GB.

[ Voor 15% gewijzigd door rimave op 17-10-2013 13:29 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
wsreset.exe gerund en nog steeds niks :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
qmaster312 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:34:
Rustig aan. Ze bieden het waarschijnlijk toch gefaseerd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qmaster312 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:34:
Wel de windows store van te voren afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

wsreset worked like a charm :)

1% voltooid....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:35:
[...]

Wel de windows store van te voren afgesloten?
Ja, ik heb allebei geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Wanneer je hiervoor een juiste productkey hebt, zal de evaluation-periode n.v.t. zijn verwacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zijn de iso's al ergens te krijgen. De Nederlandse RTM versie wilde bij mij de systeempartities niet aanmaken.. Hopelijk de final release wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
PSPonderdelen schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:40:
Zijn de iso's al ergens te krijgen. De Nederlandse RTM versie wilde bij mij de systeempartities niet aanmaken.. Hopelijk de final release wel
RTM is hetzelfde? Heb je de UK variant ook geprobeerd?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 15:26
Iemand al enig idee hoe dit gaat met non admin users?
Heb hier alles in active directory staan en de users hebben niet de rechten om dit te installeren lijkt me.
En vind het vooral prettig als ik zelf kan bepalen WANNEER ze 8.1 krijgen en niet microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
redfoxert: RTM is al een paar weken uit, dit is GA (General Availability). Zie ook http://winsupersite.com/windows-8/rtm-whats-name

Ik heb het installeren van mijn SSD ook even laten wachten op vandaag, hoop dat er snel images met GA ingebakken zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
redfoxert schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:44:
[...]

RTM is hetzelfde? Heb je de UK variant ook geprobeerd?
Had ik ook last van na de upgrade van Windows 7 naar Windows 8. Kwam bij mij doordat de 'System Reserved' partitie in Windows 7 op 100MB is gezet, Windows 8 maakt 1 aan van 350 MB. Nadat ik dit partitie heb vergroot van 100 naar 350 MB werkte de installatie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
slommer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:11:
Heb hier alles in active directory staan en de users hebben niet de rechten om dit te installeren lijkt me.
En vind het vooral prettig als ik zelf kan bepalen WANNEER ze 8.1 krijgen en niet microsoft
Ik hoop voor jou dat de je dan ook een 'Volume License' versie van Windows 8 hebt draaien, dan is er niets aan de hand. De Windows Store update mogelijkheid heb je alleen bij een OEM/RETAIL versie van Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
TheVMaster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:20:
[...]

Ik hoop voor jou dat de je dan ook een 'Volume License' versie van Windows 8 hebt draaien, dan is er niets aan de hand. De Windows Store update mogelijkheid heb je alleen bij een OEM/RETAIL versie van Windows 8.
Ah thanks. zat al als een malle in de store te zoeken op een testpc zonder succes. Allemaal volume licenses dus gelukkig geen probleem dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
slommer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:24:
[...]

Ah thanks. zat al als een malle in de store te zoeken op een testpc zonder succes. Allemaal volume licenses dus gelukkig geen probleem dan
Dat zou ook een probleem geven. Al zou ik het wel netjes vinden als je via een GPO bv. de 'Windows Store' update gewoon beschikbaar kunt maken, dat scheelt een boel 'gedoe' met deployen enzo. Dat hij hem dan wel via je WSUS deployed zeg maar, ach....ik deploy het liever met SCCM 2012 R2 :p

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zojuist Enterprise 8.1 evaluation geïnstalleerd.
Key van Enterprise 8 werkt hier niet op.

Komt hier een aparte productkey voor beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee hoe het werkt met een MAK key? Zie nog geen update staan, kan het zijn dat de code eerste geupdate moet worden naar 8.1?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:22
pitchdown schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:29:
Zojuist Enterprise 8.1 evaluation geïnstalleerd.
Key van Enterprise 8 werkt hier niet op.

Komt hier een aparte productkey voor beschikbaar?
Ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Enig idee of deze via MSDN al beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Nog steeds niks in mijn store :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:22
pitchdown schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:32:
[...]

Durf ik niet te zeggen, via VLC nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
[...]

Windows 8.1 Enterprise is al een aantal weken beschikbaar via MSDN/TechNet...inclusief de product keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraFris
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 09:51
En of deze setup ook een inplace upgrade ondersteund?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 23:13
Ik zag hem ook niet in de store, maar via de link op http://windows.microsoft....ows-8/update-from-preview kom je direct in de store op de goede pagina. Toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Duurde ff maar ik heb hem binnen.
Moest alleen "charm" apart uitschakelen voor de startknop van Classishell.
de apps weer eraf gegooid. blijft alleen nog wat meldingen met internet explorer.
Die werkt niet meer samen met verschillende invoeg toepassingen, maar verder is de browser razendsnel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
slommer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:11:
Kan je hier iets mee ?
http://technet.microsoft.com/en-us/windows/jj721676.aspx
Is there a way I can prevent my users from installing the Windows 8.1 Preview from the Windows Store?

Users will only see the Windows 8.1 Preview in the Windows Store if they manually install a necessary Windows update (available from the Windows 8.1 Preview website) and have a retail- or OEM-activated version of Windows 8. Volume activated computers will not be offered the update. If you want to prevent users from seeing the update under any circumstances, you can set the group policy "Turn off the offer to upgrade to the latest version of Windows" located under “Computer\Administrative Templates\Windows Components\Store”. This corresponds to the registry value “DisableOSUpgrade” (DWORD) in key “HKLM\Software\Policies\Microsoft\WindowsStore”; when set to 1, the update will not be offered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
tiro schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:34:
Ik zag hem ook niet in de store, maar via de link op http://windows.microsoft....ows-8/update-from-preview kom je direct in de store op de goede pagina. Toen werkte het wel.
Ook niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Eerste reboot is een feit, nu op 22% van 't instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die deed het bij mij ook niet, maar deze wel :) [url="ms-windows-store:WindowsUpgrade"]ms-windows-store:WindowsUpgrade[/url] (win+r en dan de link er in plakken)

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 17-10-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zo hier eindelijk geinstalleerd en het lijkt allemaal goed gegaan te zijn. Ik krijg alleen een foutmelding bij het opstarten over een of andere dll / module. Dat ga ik eerst eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Er is na de installatie nog een update voor Explorer 11 van 35 mb.
Als die geïnstalleerd is krijg je pas de keuze om andere browsers te instaleren.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:47:
[...]

Die deed het bij mij ook niet, maar deze wel :) [url="ms-windows-store:WindowsUpgrade"]ms-windows-store:WindowsUpgrade[/url] (win+r en dan de link er in plakken)
Ook niet :|, wordt gewoon naar de store homepage geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
qmaster312 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:51:
[...]
Dit ging over een upgrade van de preview toch? Heb je de preview met de ISO geinstalleerd? Want dan zal je eerst Windows 8 er op moeten zetten met een geldige key en dan kan je pas de update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
nee, ik heb geen preview. Ik draai op windows 8 64 bit, engels. Maakt dat misschien uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qmaster312 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Hier ook elke keer de homepage van de store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Toen ik een tijd geleden de 8.1 preview draaide was ik erg teleurgesteld wat betreft functies van de startknop, is daar nog iets aan aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wacht liever tot de DVD versie van Windows 8.1 er is. Wil liever clean install doen van Windows 8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Zerfox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:04:
Toen ik een tijd geleden de 8.1 preview draaide was ik erg teleurgesteld wat betreft functies van de startknop, is daar nog iets aan aangepast?
eh.....wat voor functionaliteit verwacht jij van een Start Knop dan?
Grudgie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:05:
Wacht liever tot de DVD versie van Windows 8.1 er is. Wil liever clean install doen van Windows 8.1 :)
Waarom zou je een clean install willen doen?

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 8.1 geïnstalleerd. Eerste ervaring is goed, maar... Ik heb mijn taakbalk verticaal aan de linkerkant van mijn scherm, zo maak ik efficiënter gebruik van mijn schermruimte. Dat betekent in 8.1 echter dat ik twee startknoppen heb. Altijd één linksboven en on demand één linksonder :F
Een kleinigheidje waar ik wel aan zal wennen, maar ik ben nu constant in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox

Zerfox

^this guy

TheVMaster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:06:
eh.....wat voor functionaliteit verwacht jij van een Start Knop dan?
Een startmenu in plaats van een startscreen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:06:
Net 8.1 geïnstalleerd. Eerste ervaring is goed, maar... Ik heb mijn taakbalk verticaal aan de linkerkant van mijn scherm, zo maak ik efficiënter gebruik van mijn schermruimte. Dat betekent in 8.1 echter dat ik twee startknoppen heb. Altijd één linksboven en on demand één linksonder :F
Een kleinigheidje waar ik wel aan zal wennen, maar ik ben nu constant in de war.
Misschien ook een idee om hem toch onderaan te zetten, maar dan met 'use small taskbar buttons' aangevinkt. Dan is de taakbalk best dun..

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Zerfox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Je kan 'm zo instellen dat hij naar het App-overzicht gaat ipv naar Start. Zelfde principe als het startmenu van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 20:39
Ik heb een msdn versie van mijn stage plek waar ik jaar geleden heb gewerkt.

Alleen zie ik geen update in de windows store en na tijdtje zoeken ben ik achtergekomen dat het niet mogelijk is voor msdn user.

Maar heeft iemand nog een iedee hoe ik kan upgraden, heb nog wel de key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
[...]

Wake up. Het is 2013. Dat gedrog en gepriegel in dat oude start menu is voorbij. Er zijn nog desktop apps die onnodig veel iconen op het nieuwe start menu gooien, dat is inderdaad een nadeel, maar die moeten zich maar aanpassen aan ModerUI zodat ze maar 1 knop pinnen. Het nieuwe start menu is zoveel sneller, je drukt met je linker hand op de Windows toets en klikt met de snelheid van het licht op een app naar keuze. Het is als headshots geven in een FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

acreed166 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:11:
Ik heb een msdn versie van mijn stage plek waar ik jaar geleden heb gewerkt.

Alleen zie ik geen update in de windows store en na tijdtje zoeken ben ik achtergekomen dat het niet mogelijk is voor msdn user.

Maar heeft iemand nog een iedee hoe ik kan upgraden, heb nog wel de key.
Zal wel de de MAK versie zijn. Wacht zelf ook op een oplossing.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox

Zerfox

^this guy

enomiss schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:12:
[...]

Wake up. Het is 2013. Dat gedrog en gepriegel in dat oude start menu is voorbij. Er zijn nog desktop apps die onnodig veel iconen op het nieuwe start menu gooien, dat is inderdaad een nadeel, maar die moeten zich maar aanpassen aan ModerUI zodat ze maar 1 knop pinnen. Het nieuwe start menu is zoveel sneller, je drukt met je linker hand op de Windows toets en klikt met de snelheid van het licht op een app naar keuze. Het is als headshots geven in een FPS.
Ik werk met drie fullHD schermen en krijg nu op mijn middelste scherm een menu in fullscreen, verschrikkelijk.
Windows 7 had dezelfde zoekmogelijkheden (zoeken in settings, applicaties en files in één keer) als Windows 8.1, geen idee waarom Microsoft het leuk vond om in Windows 8 dit eruit te slopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Misschien ook een idee om hem toch onderaan te zetten, maar dan met 'use small taskbar buttons' aangevinkt. Dan is de taakbalk best dun..
Wel een idee, maar geen oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Zerfox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:15:
[...]

Ik werk met drie fullHD schermen en krijg nu op mijn middelste scherm een menu in fullscreen, verschrikkelijk.
Windows 7 had dezelfde zoekmogelijkheden (zoeken in settings, applicaties en files in één keer) als Windows 8.1, geen idee waarom Microsoft het leuk vond om in Windows 8 dit eruit te slopen..
Wat is daar precies verschrikkelijk aan als ik vragen mag? Je kan in Windows 8.1 het start menu op ieder van de 3 schermen oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
TheVMaster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:25:
[...]
Dat zou ook een probleem geven. Al zou ik het wel netjes vinden als je via een GPO bv. de 'Windows Store' update gewoon beschikbaar kunt maken, dat scheelt een boel 'gedoe' met deployen enzo. Dat hij hem dan wel via je WSUS deployed zeg maar, ach....ik deploy het liever met SCCM 2012 R2 :p
We maken er wel een mooi scriptje omheen en als het de user uitkomt runnen we dat script daar.
Denk niet dat we de users blij maken met een "Install 8.1 update en shutdown" als ze naar huis willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
[...]

Tja...welkom in de wereld van de 'touch' schermen. Ik vind het verschrikkelijk dat Start Menu, gebruikte het onder Windows Vista en 7 al erg weinig. Dat kwam ook door de zoekfunctie...Start --> typen...ipv bladeren door dat enorme start menu.
enomiss schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:12:
[...]

In Windows 8.1 is dat opgelost. Default worden geinstalleerde applicaties niet weergegeven in je Start Scherm, maar in de App lijst. Je kunt ze dan zelf op het Start scherm pinnen.....zo blijft het start scherm mooi overzichtelijk.
slommer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:20:
[...]

We maken er wel een mooi scriptje omheen en als het de user uitkomt runnen we dat script daar.
Denk niet dat we de users blij maken met een "Install 8.1 update en shutdown" als ze naar huis willen :)
:+ Ja...da's inderdaad geen gebruikersvriendelijke oplossing....hehe....

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox

Zerfox

^this guy

enomiss schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:16:
[...]

Wat is daar precies verschrikkelijk aan als ik vragen mag? Je kan in Windows 8.1 het start menu op ieder van de 3 schermen oproepen.
Wist ik niet, in Windows 8 kwam het start screen op een willekeurig beeldscherm naar voren.
Verder is het niet handig aangezien alle knoppen zo groot zijn dat met een muis de afstand die je moet afleggen veel groter wordt dan bij een Windows 7 startmenu. Aangezien ik geen touchscreen heb is dat voor mij absoluut geen voordeel. Dus waarom heeft Microsoft besloten om een Startscreen superieur te vinden aan een traditioneel Start menu? Alleen maar voor tablets.

Windows 8.1 had gewoon de release van Windows 8 moeten zijn, ze moeten niet zo prachtig roepen dat ze luisteren naar hun klanten want ze hadden al genoeg kritiek te verduren bij de Developer preview van Windows 8. (Die ik tevens ook draaide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:20
Mijn windows 8.1 update gaf dus een bluescreen, nog nooit eerder een bluescreen gehad met deze pc in jaren.. erg vreemd dus.

Inmiddels is de PC opnieuw opgestart heeft de installatie hersteld en is weer bezig met laden.. al een half uur lang..

Hopelijk gaat het allemaal goed want ik ben de moed met het gezeik van Windows meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Zerfox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:23:
[...]

Wist ik niet, in Windows 8 kwam het start screen op een willekeurig beeldscherm naar voren.
Verder is het niet handig aangezien alle knoppen zo groot zijn dat met een muis de afstand die je moet afleggen veel groter wordt dan bij een Windows 7 startmenu. Aangezien ik geen touchscreen heb is dat voor mij absoluut geen voordeel. Dus waarom heeft Microsoft besloten om een Startscreen superieur te vinden aan een traditioneel Start menu? Alleen maar voor tablets.

Windows 8.1 had gewoon de release van Windows 8 moeten zijn, ze moeten niet zo prachtig roepen dat ze luisteren naar hun klanten want ze hadden al genoeg kritiek te verduren bij de Developer preview van Windows 8. (Die ik tevens ook draaide)
Misschien je muis snelheid maar eens verhogen. Ik hoef maar 5 cm met de muis te schuiven om in alle hoeken te komen, nou als dat te veel gevraagd is. Ik vind dat minder moeite kosten, dan precies door al die kleine menuutjes heen bladeren, en waar alles verstopt zit.

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.