[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:18
Zerfox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:23:
[...]

Wist ik niet, in Windows 8 kwam het start screen op een willekeurig beeldscherm naar voren.
Nope. Windows 8 tovert het startscherm op het beeldscherm waar je het laatst met de muis naar het startscherm bent gegaan.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:02

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Scrtz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:25:
Mijn windows 8.1 update gaf dus een bluescreen, nog nooit eerder een bluescreen gehad met deze pc in jaren.. erg vreemd dus.

Inmiddels is de PC opnieuw opgestart heeft de installatie hersteld en is weer bezig met laden.. al een half uur lang..

Hopelijk gaat het allemaal goed want ik ben de moed met het gezeik van Windows meer dan zat.
;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Scrtz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:25:
Mijn windows 8.1 update gaf dus een bluescreen, nog nooit eerder een bluescreen gehad met deze pc in jaren.. erg vreemd dus.

Inmiddels is de PC opnieuw opgestart heeft de installatie hersteld en is weer bezig met laden.. al een half uur lang..

Hopelijk gaat het allemaal goed want ik ben de moed met het gezeik van Windows meer dan zat.
zelfde probleem hier, uiteindelijk ging hij in recovery mode en toen maar gerecovered. Update werkt hier iig niet (via de store gedownload) (ik heb de bios ook op default settings gehad, AHCI naar IDE enz)

is er overigens nog een werkelijk verschil tussen drivers voor 8 en 8.1? zoals bv Nvidia.

[ Voor 6% gewijzigd door Talezz op 17-10-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:20
Haha goed opgemerkt, ik bedoelde daar eigenlijk meer het feit bij dat ik voorheen ICT studeerde en als systeembeheerder bij meerdere bedrijven genoeg vage problemen ben tegengekomen met windows.
Talezz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:35:
[...]

zelfde probleem hier, uiteindelijk ging hij in recovery mode en toen maar gerecovered. Update werkt hier iig niet (via de store gedownload) (ik heb de bios ook op default settings gehad, AHCI naar IDE enz)
ja mijn pc gaf alweer een bluescreen, nu is die naar de vorige versie van windows aan het herstellen, ben benieuwd. Probeer het dan nog wel een keer..

[ Voor 43% gewijzigd door Scrtz op 17-10-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle vraag ... hoe laat ik 8.1 meteen opstarten naar het bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:04
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:39:
*knip* niet doen!
1e hit.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:39:
Eigenschappen van taakbalk opvragen en dan 2e tabblad.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
Zerfox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:23:
[...] Verder is het niet handig aangezien alle knoppen zo groot zijn dat met een muis de afstand die je moet afleggen veel groter wordt dan bij een Windows 7 startmenu. Aangezien ik geen touchscreen heb is dat voor mij absoluut geen voordeel. Dus waarom heeft Microsoft besloten om een Startscreen superieur te vinden aan een traditioneel Start menu? Alleen maar voor tablets. [...]
Daar staat tegenover dat je nu minder precies hoeft te mikken en als het ware je muis kan gooien over het scherm. Het ene heft het andere wel op en uiteindelijk is de snelheid nog precies het snelste. Uiteraard is het allersnelst gewoon typen wat je wilt en op enter rammen :P

Overigens ook in Windows 8 kwam die niet op een willekeurig scherm naarboven. Het was het scherm waar je het startscherm het laats had geopend (en direct na boot je hoofdscherm). Nu kan je aangeven dat het dat gedrag moet hebben of dat het op het scherm moet zijn waar je het laatst actief was (cursor van muis niet meegerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het is me ontgaan hoe je 8.1 installeert op een 8 met MAK licentie, iemand een idee?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 02:28
Razr schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:47:
Zo hier eindelijk geinstalleerd en het lijkt allemaal goed gegaan te zijn. Ik krijg alleen een foutmelding bij het opstarten over een of andere dll / module. Dat ga ik eerst eens onderzoeken.
Same here. C:\Windows\System32\LogiLDA.dll

Opgegeven module kan niet worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:58
rr7r schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:06:
[...]

Same here. C:\Windows\System32\LogiLDA.dll

Opgegeven module kan niet worden gevonden.
Op google vind ik dit:
I had it too. This is what I did to fix it.
I went to Control Panel>System>Device Manager>Human Interface Devices>USB input Device (Logitech Download Assistant). Doube click. Uninstall driver.
Then Action>Scan for hardware changes and the driver updates itself from MS with Logitech ware.
"logiLDA.dll" error is GONE.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Ja maar had geen Logitech hardware plugged in. Heb het uit het opstartrijtje nu uitgeschakeld (stond ie in blijkbaar), problem solved.

Moest ook Cisco AnyConnect herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:09
De upgrade naar 8.1 is hier goed gegaan, echter loop wel tegen het volgende aan:

Windows update geeft aan dat er 5 updates zijn:

2884101 , 289521, 976002, 2859675 en 2886439 als ik die wil laten installeren krijg ik de melding dat ze niet nodig zijn voor deze pc.
Echter de updates blijven terug komen.

De updates via google opzoeken en dan installeren werkt ook niet.

Momenteel heb ik ze maar op verborgen gezet.

Zijn er hier nog meer die na de upgrade naar 8.1 die updates via windows update aangeboden krijgen, maar ze niet geïnstalleerd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Update verliep hier vlotjes, maar ik moest wel opnieuw activeren, vreemd.
Verder draait alles als een zonnetje, enig idee waar dit toch grote bestand is opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier ook de melding over de module:
C:\Windows\System32\LogiLDA.dll
Maar volgens mij heb ik helemaal niets van Logitech geinstalleerd? Het stappenplan zoals hierboven staat werkt bij mij iig niet. Ook een search op 'Logitech' in mijn bestandssysteem geeft geen resultaten. Goed getest MS :P

EDIT: Als je je 'Task Manager' opent en dan naar het tabblad 'Start-up' gaat kun je daar de module 'LogiLDA' uitschakelen. Dit heeft bij mij de fout in ieder geval opgelost. Het lijkt toch een download assistent te zijn van Logitech, waarschijnlijk lost herinstallatie ook wel het probleem op. Maar ik gebruik 'm toch niet, dus uitschakelen werkt prima voor mij :)

[ Voor 37% gewijzigd door Razr op 17-10-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Razr schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:18:
Hier ook de melding over de module:

[...]

Maar volgens mij heb ik helemaal niets van Logitech geinstalleerd? Het stappenplan zoals hierboven staat werkt bij mij iig niet. Ook een search op 'Logitech' in mijn bestandssysteem geeft geen resultaten. Goed getest MS :P
Ik heb bij taakbeheer, onder de tab opstarten, deze module bij het opstarten kunnen uitschakelen.

Daar ook gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 11:19
Probeer de update nu ook te installeren maar ik kijk nu al een kwartier naar het scherm "uw account instellen" met de draaiende bolletjes. Verder niks. Meer mensen dit gehad?

[ Voor 15% gewijzigd door MaartenPol op 17-10-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Laatst online: 18-04-2021
MaartenPol schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:27:
Probeer de update nu ook te installeren maar ik kijk nu al een kwartier naar het scherm "uw account instellen" met de draaiende bolletjes. Verder niks. Meer mensen dit gehad?
Zoals ik eerder zei, bij mij bleef hij op een gegeven moment ook hangen op het scherm met de draaiende bolletjes (er stond verder niks over uw account instellen e.d) hdd stope uiteindelijk en dat liep uiteindelijk tot een bsod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Laatst online: 06-10 21:05
MaartenPol schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:27:
Update duurde hier ook redelijk lang, zolang je HDD lampje actief blijft zou ik niks doen om het proces te onderbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 11:19
rico_fxp schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

Update duurde hier ook redelijk lang, zolang je HDD lampje actief blijft zou ik niks doen om het proces te onderbreken
Lampjes voor activiteit heb ik niet en geratel ook niet (ssd). Dit leek een laatste stap. Voor dit al wat gegevens ingevuld, paar reboots. Laat t nog wel poosje lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 21:03

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:53:
Hallo,

Ik heb straks windows 8, behoud ik dan ook echt alles? Want op de site staat wel zo mooi dit:
[afbeelding]
Alleen echt duidelijk is het niet... Wat horen zij onder de meeste apps? Zijn dit ook de programma's die ik zelf heb gëistalleerd? Of echt de Windows 8 apps...

Verder is het het waard om het te installeren voor een laptop? of voegt dit totaal geen extra waarden...

Sorry als dit al gevraagd is... maar anders moest ik 41 pagina's gaan door lezen :|

Verder mooie topic!
Je kan het nog 2 jaar uitstellen, maar uiteindelijk moet iedereen over van 8 naar 8.1
MS en andere software ontwikkelaars gaan geen twee biotopen onderhouden/ondersteunen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Harmen schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:00:
Het is me ontgaan hoe je 8.1 installeert op een 8 met MAK licentie, iemand een idee?
Gewoon de ISO mounten/dubbelklikken en dan setup.exe starten :+ Vraag me alleen wel af of dat ook gaat werken met de bestaande Windows 8.0 MAK key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Okay, heb wel een 8.1 Key... waarschijnlijk gaat ie daar om vragen. Zie het wel ff aan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mochten er mensen nog steeds eager wachten op de update (vervelend!) of niet de voortgang van de download (nog vervelender!!!) in de store willen volgen.

Even een van de volgende linkjes in de adresbalk van je favoriete browser plakken :)

Windows Store: Windows 8.1 update - [url]ms-windows-store:WindowsUpgrade[/]

Windows Store: Windows 8.1 download progress - [url]ms-windows-store:installprogress[/]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
BtM909 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:47:
Mochten er mensen nog steeds eager wachten op de update (vervelend!) of niet de voortgang van de download (nog vervelender!!!) in de store willen volgen.

Even een van de volgende linkjes in de adresbalk van je favoriete browser plakken :)

Windows Store: Windows 8.1 update - [url]ms-windows-store:WindowsUpgrade[/]

Windows Store: Windows 8.1 download progress - [url]ms-windows-store:installprogress[/]
Je kunt de links ook gewoon in de 'verkenner' of 'Run' plakken :+
In IE11 werken de linkjes in ieder geval niet (als ik ze aanklik in je post)... :+

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oh, hehe :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik word dizzy van die gekleurde tiles, dat had echt niet gehoeven. Voor de rest ist weer veel van t zelfde, helemaal prima.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
warhamstr schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:52:
Ik word dizzy van die gekleurde tiles, dat had echt niet gehoeven. Voor de rest ist weer veel van t zelfde, helemaal prima.
Ik ben wel blij dat de tiles meer kleur hebben. Overigens heb je daar weinig last van (van de kleur van de tiles) bij de meeste Apps, aangezien ze live tiles hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BtM909 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:47:
Mochten er mensen nog steeds eager wachten op de update (vervelend!) of niet de voortgang van de download (nog vervelender!!!) in de store willen volgen. [...]
Je bent laat ^^ :P

Ik had overigens liever kleuren per groep gezien met lichte shades onderling.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 17-10-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:01

IkWilbert

Het is mij!

Bij mij blijft de update hangen bij wijzigingen toepassen. Hdd lampje blijft angstig uit...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Windows 8.1 is toch een verbetering ToV 8.0

afsluiten nu met rechtermuisknop op startknop :P

en zelde achtergoond instellen op metro als desktop. die overgang is nu vloeiender. super fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:53:
[...]

Je bent laat ^^ :P

Ik had overigens liever kleuren per groep gezien met lichte shades onderling.
Wilde op goedkeuring wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Skype app werkt niet meer op mijn Acer W700, het scherm is ook minder gevoelig.
Ik was al tevreden genoeg met de gewone W8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 14:02
Wat gebeurt er bij een windows 8 die via mak geactiveerd is en je upgrade via iso, moet je dan een andere key hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:08
Net de 8.1 op mijn laptop geinstalleerd en opnieuw opgestart. Als ik mijn laptop nu opstart blijft het scherm zwart. Verder zie ik helemaal niks. Help?
Heb net geprobeerd windows 8 cd erin te doen om opnieuw te installeren. En opnieuw doet alleen de backlight het na opstarten. Ik krijg verder niks op het scherm te zien.

[ Voor 36% gewijzigd door champion16 op 17-10-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Vlot geïnstalleerd, prima, maar blijkt dat mijn bedrade netwerkprinter zoek is en opnieuw installeren werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Windows Experience Index is weg in 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Installatie blijft hangen op 3%, opnieuw opgestart. Nu continue een BSOD. Lekker dan!

Upgrade via Store vanaf Windows 8 Pro met media center.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ben nu ook voor de 2e keer aan het proberen om 8.1 te installeren nadat vorige installatie tot BSOD's resulteerde en windows zelf al terug herstelde naar windows 8.0 ( goede improvement iig, voorheen was je gewoon de lul als een installatie fout ging )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
:z
Scrtz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:34:
Ben nu ook voor de 2e keer aan het proberen om 8.1 te installeren nadat vorige installatie tot BSOD's resulteerde en windows zelf al terug herstelde naar windows 8.0 ( goede improvement iig, voorheen was je gewoon de lul als een installatie fout ging )
Was het bij mij maar zo'n feest. Windows 8 laadt nu ook niet meer normaal. Zodra ik het Windows logo zie direct een BSOD en reboot binnen een seconde. Zo maar even kijken of ik nog een ISO heb liggen van 8, zodat ik kan gaan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Royeboi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:36:
:z
[...]

Was het bij mij maar zo'n feest. Windows 8 laadt nu ook niet meer normaal. Zodra ik het Windows logo zie direct een BSOD en reboot binnen een seconde. Zo maar even kijken of ik nog een ISO heb liggen van 8, zodat ik kan gaan herstellen.
Gelukkig had ik hier geen last van.. wel vervelend idd, ik zag de bui ook al hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 14:02
qmaster312 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:14:
Wat gebeurt er bij een windows 8 die via mak geactiveerd is en je upgrade via iso, moet je dan een andere key hebben?
Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Zojuist de upgrade uitgevoerd zonder enkel probleem.. dik tevreden hier :).
IE11 heeft alleen een standaard zoom op 125%.. hoe krijg ik deze op 100?

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ralf Bimbo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:43:
Zojuist de upgrade uitgevoerd zonder enkel probleem.. dik tevreden hier :).
IE11 heeft alleen een standaard zoom op 125%.. hoe krijg ik deze op 100?
open IE11 zoom naar 100 en sluit het weer af, open het weer en zie dat die nog steeds op 100 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:46:
[...]

open IE11 zoom naar 100 en sluit het weer af, open het weer en zie dat die nog steeds op 100 staat?
dat wel, maar wil dat dit ook de default wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Scrtz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:39:
[...]

Gelukkig had ik hier geen last van.. wel vervelend idd, ik zag de bui ook al hangen..
Mooi is dat. De optie "pc vernieuwen" vanaf de Windows 8 ISO dvd werkt ook niet, omdat "het station vergrendeld is". Naar mijn weten heeft mijn Samsung 840 evo geen schuifknop aan de zijkant zoals een SD kaart. Google komt met Posts waarin mensen hetzelfde probleem herkennen, maar helaas zonder oplossing. Ik denk dat ik Windows maar schoon ga installeren dan, lijkt me de enige optie tenzij iemand weet wat het vergrendel probleem inhoudt en wat ik ermee kan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Laatst online: 13:44
na de update lijkt alles op mijn scherm waziger ? Waar ligt dit aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ook hier een foutmelding (als in installatie mislukt, probeer het op nieuw, of iets in die trant, geen specifieke melding of code) en nu is 'ie al een tijd bezig met herstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
Ik heb een lelijk buildnummer rechts onderin staan... meerdere mensen hier last van? Kan ik dit weghalen??

Geinstalleerd over een legale windows 8

NVM: moest opnieuw activeren na installe

[ Voor 12% gewijzigd door tzeunis op 17-10-2013 18:11 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ralf Bimbo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:48:
[...] dat wel, maar wil dat dit ook de default wordt.
regedit openen en dan [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Zoom] de Zoomfactor veranderen naar 186a0
*edit* hmm.. blijkbaar werkt dat ook niet :S Staat hier overigens als default op 100%

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 17-10-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Laatst online: 07-10 18:37
Zit een bug in de standaardachtergrond bij mij. Als ik ´m aanklik dan zie ik de achtergrond naar de standaardachtergrond faden, maar als ik vervolgens het scherm persoonlijke instellingen sluit dan wordt mijn achtergrond zwart.

Vervolgens via een paar menu´s de achtergrond op een andere manier kunnen instellen, maar hij is behoorlijk low-res, hebben anderen dit ook?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z1UZBPQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Royeboi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:51:
[...]

Mooi is dat. De optie "pc vernieuwen" vanaf de Windows 8 ISO dvd werkt ook niet, omdat "het station vergrendeld is". Naar mijn weten heeft mijn Samsung 840 evo geen schuifknop aan de zijkant zoals een SD kaart. Google komt met Posts waarin mensen hetzelfde probleem herkennen, maar helaas zonder oplossing. Ik denk dat ik Windows maar schoon ga installeren dan, lijkt me de enige optie tenzij iemand weet wat het vergrendel probleem inhoudt en wat ik ermee kan :p.
Voor de mensen die ook BSOD's gaan tegenkomen: de Windows 8 DVD erin duwen, niet kiezen voor de optie ''PC vernieuwen'', althans ik kreeg de melding dat het station vergrendeld is. Je kunt echter bij ''Geavanceerde opties'', kiezen voor ''Automatisch herstellen''. Ik zit nu gelukkig weer vanaf mijn desktop te typen. Dan maar even geen 8.1 totdat dit probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 12:19
Mijn knoppen werken niet meer helemaal goed nu ik 8.1 heb.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8ymHA7N.jpg?1

heb de knoppen ondertussen wel op de plek. maar zijn niet altijd responsive. ook zijn ze wat transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Hm, mn 8.1 pro preview geeft aan dat er geen updates aanwezig zijn. Erg vaag.

edit: zie dat het via de windows store moet :)

[ Voor 24% gewijzigd door Basekid op 17-10-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:10
Als ik met 8.1 Pro met de rechtermuisklik op het bureaublad klik, duurt het 15 seconden vooraleer je het keuzemenu krijgt waarin je de instellingen kan wijzigen. Soms lukt het zelfs helemaal niet.

Meerdere mensen hier last van? Geen ramp natuurlijk, maar wel een vrij irritant probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Ik vermoed het wel...maar daar kom je maar op 1 manier achter natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:56:
[...]

regedit openen en dan [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Zoom] de Zoomfactor veranderen naar 186a0
*edit* hmm.. blijkbaar werkt dat ook niet :S Staat hier overigens als default op 100%
Ja vreemd.. vind zo snel ook geen oplossing. DPI staat ook gewoon op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hmm...

De installatie van 8.1 op mijn Surface RT duurde ongeveer 5 uur.

Na de installatie moest ik mijn gebruikersaccount en -wachtwoord bevestigen. Er verscheen echter geen schermtoetsenbord. Nu heb ik een type cover maar dat heeft niet iedereen.

Erger:
Mijn WiFi en BlueTooth doen het niet meer! Staan beide met uitroepteken in Apparaatbeheer.
Na nog een reboot werkte dat gelukkig weer.

Eerste indruk: nice! :)

- Meer ruimte vrij op C-schijf. Nu maar zo'n 12 GB in gebruik.
- Instellingen: meer en beter/logischer ingedeeld.
- De diverse bekende voordelen :).
- Veel dingen voelen soepeler aan. Bv de linkerswipe.

En wat is er met "Computer" gebeurd :|, staan opeens al m'n persoonlijke mappen daar...

[ Voor 23% gewijzigd door Eagle Creek op 20-10-2013 13:25 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 8.1 ook geinstalleerd op mijn PC. De aanbevolen instellingen heb ik echter naar mijn smaak aangepast.

Steam doet echter vaag en ik krijg een rode en vage gloed over mijn games. Games zijn onspeelbaar!

Geforce Experience geeft echter aan dat ik up-to-date ben! Iemand een oplossing hiervoor of heeft iemand hetzelfde?

Kan ik ook zonder problemen Windows 8.1 eraf gooien en slechts Windows 8 draaien zoals voorheen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Wat ik niet snap is dat men http://blogs.msdn.com/b/z...owto-6-show-all-apps.aspx heeft aangepast. Als je nu naar boven veegt, krijg je de optie Aanpassen maar niet alle apps.

Hij is vervangen door All Apps: http://winsupersite.com/windows-8/hands-windows-81-apps-view

Die wellicht wel goed werkt maar wel weer anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
dCY schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:31:
Windows Experience Index is weg in 8.1?
Ja idd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:53

Grvy

Bot

Gadver net 8.1 geinstalleerd en Computer in start menu (ja Start 8..) heet nu ipv Computer.. "Deze pc" what the hell. Hiervoor klopte dat nog! :o :/

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die gekleurde tegels maar verwarrend maar goed dat zal wel gewoon even wennen zijn. Ik zag ook dat ik nu wat meer vrije ruimte heb op mijn ssd. Weet iemand hoe ik een wallpaper voor beide bureaublad en startscherm instel? Ik geloof dat dit een nieuwe functie in windows 8.1 is zodat het meer 1 geheel is maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Grvy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:34:
Gadver net 8.1 geinstalleerd en Computer in start menu (ja Start 8..) heet nu ipv Computer.. "Deze pc" what the hell. Hiervoor klopte dat nog! :o :/
Van Deze Computer naar Computer naar Deze PC.

Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Grvy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:34:
Zodan! Ik zou downgraden. Of gewoon dat achterlijke Strat8 eens deinstalleren.

Hier heet "deze computer" nu ook gewoon "Deze PC"

[ Voor 7% gewijzigd door warhamstr op 17-10-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Eagle Creek schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:32:
Wat ik niet snap is dat men http://blogs.msdn.com/b/z...owto-6-show-all-apps.aspx heeft aangepast. Als je nu naar boven veegt, krijg je de optie Aanpassen maar niet alle apps.

Hij is vervangen door All Apps: http://winsupersite.com/windows-8/hands-windows-81-apps-view

Die wellicht wel goed werkt maar wel weer anders..
Je moet niet vanaf buiten je scherm naar binnen vegen, maar eigenlijk gewoon ergens random op je scherm naar boven vegen...dan krijg je All Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
warhamstr schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:38:
[...]

Zodan! Ik zou downgraden. Of gewoon dat achterlijke Strat8 eens deinstalleren.

Hier heet "deze computer" nu ook gewoon "Deze PC"
Inderdaad.....weg met die alternatieve Start Menu's. Gewoon even door de zure appel heen bijten (zo zuur is hij niet met Windows 8.1) en wennen aan dat nieuwe Start Scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Ralf Bimbo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:20:
[...]

Ja vreemd.. vind zo snel ook geen oplossing. DPI staat ook gewoon op 100%.
http://blogs.windows.com/...scaling-enhancements.aspx

Het is dus een 'nieuw' dingetje binnen W8.1 wat ervoor zorgt. Afhankelijk van je scherm gooit hij de default omhoog (of omlaag). Grappig dat dit niet te omzeilen is, zelfs als ik wat opties m.b.t. schaling uitzet of anders instel. Aanpassingen in register hebben geen zin, worden gewoon vrolijk teruggezet. Waarschijnlijk een gevalletje 'jammer, maar helaas'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

AzzKickah

06-CENSORED

Royeboi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:32:

Upgrade via Store vanaf Windows 8 Pro met media center.
Ik zie Windows 8.1 nergens in de Store....? :?

Zal ongetwijfeld weer aan mij liggen, maar heb gezocht in de Store op: Windows, Windows 8, Windows 8.1, gekeken bij Top Free, Top Paid, etc.

Waarrrrrrrr??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
AzzKickah schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:49:
[...]

Zal ongetwijfeld weer aan mij liggen, maar heb gezocht in de Store op: Windows, Windows 8, Windows 8.1, gekeken bij Top Free, Top Paid, etc.

Waarrrrrrrr??
Als je hem nog niet ziet, is hij misschien bij jou nog niet beschikbaar. Of kijk een paar Posts hierboven en volg de link van Microsoft, die brengt je direct naar de juiste pagina in de Windows store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
AzzKickah schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:49:
[...]

Waarrrrrrrr??
Ik kreeg hem op mijn Surface RT eerst ook niet gevonden. Maar nadat ik de Store opnieuw had gestart kwam er in het beginscherm een melding met "Upgrade nu naar Windows 8.1". Hier wordt ook een rechtstreekse link naar de store gegeven (zelf niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Ironisch dat het "almost ready" scherm nu al het langst zichtbaar is. de rest hoogstens 5 min totaal, maar dit scherm al 10 min ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westham
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 11:36
Shit...ik krijg een foutmelding..

Uw computer moet worden hersteld.

Bestand:\window\system32\winload.efi
Foutcode:0xc0000225

Iemand hier nog last van?
Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:36:
[...] Weet iemand hoe ik een wallpaper voor beide bureaublad en startscherm instel?[...]
Volgens mij hebben ze dat er weer keihard uit gesloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Laatst online: 07-10 18:37
Trouwens, deze update en het verwijderen van pagefile.sys (heb 16GB RAM) en hyberfil.sys (gebruik slaapstand nooit, dus uitgeschakeld), zorgden ervoor dat ik 25GB meer ruimte heb op mijn SSD, toch fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 20:11
Ik krijg de update niet in de Windows Store, waarom is dat? Heb de "normale" Windows 8 Pro draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:48
ivo1969 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:16:
De upgrade naar 8.1 is hier goed gegaan, echter loop wel tegen het volgende aan:

Windows update geeft aan dat er 5 updates zijn:

2884101 , 289521, 976002, 2859675 en 2886439 als ik die wil laten installeren krijg ik de melding dat ze niet nodig zijn voor deze pc.
Echter de updates blijven terug komen.

De updates via google opzoeken en dan installeren werkt ook niet.

Momenteel heb ik ze maar op verborgen gezet.

Zijn er hier nog meer die na de upgrade naar 8.1 die updates via windows update aangeboden krijgen, maar ze niet geïnstalleerd krijgt?
Probeer eens ff cmd te openen, dan net stop wuauserv. Als de service destopt is naar C:\Windows gaan en daar de map "SoftwareDistribution" verwijderd . Dan terug naar cmd en net start wuauserv invoeren. Grote kans dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:49
Op de site van microsoft staat dit:
U voert mogelijk een editie van Windows 8 uit die geen ondersteuning biedt voor de gratis update vanuit de Store
Sommige edities van Windows 8 bieden geen ondersteuning voor de gratis update naar Windows 8.1. Dit zijn onder andere:

Windows 8 Enterprise

Edities van Windows 8 Pro die door bedrijven zijn geïnstalleerd via KMS-activering
Natuurlijk heb ik destijds een Enterprise geinstalleerd...
Ik dacht van ja, ik ga dan maar upgraden via een windows enterprise ISO, maar ik kan enkel maar een clean install aanklikken :(

[ Voor 5% gewijzigd door beOnt op 17-10-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 20:11
Heb hem via een rechtstreekse link proberen te vinden, maar dan gebeurd er niets in de store. What's happening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als ik de reacties hier zo lees, is windows 8.1 niet zomaar een update :) Al wel bekend natuurlijk, maar is het stiekem een halve re-install. Bij mij wil Windows er niet aan, omdat ik mijn User-Profile een andere partitie/schijf hebt staan. Heel irritant omdat bij Windows 8.1 het terug schuiven van je account zo'n beetje betekend dat je al je account settings kwijtraakt. Ik heb het gedaan conform deze tutorial: http://www.eightforums.co...other-partition-disk.html

Iemand toevalligerwijs ervaring met deze uitdaging? Wat is de beste manier? Wil wel over naar 8.1 namelijk. Ga nu de reacties in het topic lezen, daar zijn ook menzen met het "8.1" probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Hier Windows 8 Pro, maar zie hem niet verschijnen in de Store. Op mijn andere Windows 8 Pro pc wel :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb hier ook de update ontvangen. Is er al eigenlijk de DVD versie uit? Wil een clean install doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
En weg is je 2de videokaart na de update. Heel Catalyst werkt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:32

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm... ik mis ineens de Berichten app. Herkent iemand dit? Was er net langzaam aan gewend...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:45
Nou, ik heb hem geupdate, maar heb er nu al spijt van. Het is leuk dat je nu je achtergrond kan instellen in het start scherm, maar alle tiles krijgen nu een apart kleurtje die NIET in te stellen is :r !!
http://prntscr.com/1xxhvo

Daarnaast heb je wat eerst "Deze computer" was (heet nu "Deze pc") een lading mappen die niet uit te zetten zijn wat ook verschrikkelijk vervelend is!!
http://prntscr.com/1xxi11

Verder heb je nu dus ook weer een "startknop" op je taakbalk, echter gebruik ik deze toch niet aangezien ik op me desktop altijd de windows toets gebruik op men keyboard. Ook deze knop is niet uit te zetten :-(

Ik stoor me echt vooral aan die verschrikkelijke tile colors. Die zijn echt niet om aan te zien en het icoontje van Origin valt zelfs helemaal weg in de achtergrond :S. Al met al: BAH!!! :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
DeNachtwacht schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:42:
Hm... ik mis ineens de Berichten app. Herkent iemand dit? Was er net langzaam aan gewend...
Die heet nu Skype :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel problemen... Zal ik hem updaten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

AzzKickah

06-CENSORED

Snippo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:00:
[...]

Ik kreeg hem op mijn Surface RT eerst ook niet gevonden. Maar nadat ik de Store opnieuw had gestart kwam er in het beginscherm een melding met "Upgrade nu naar Windows 8.1". Hier wordt ook een rechtstreekse link naar de store gegeven (zelf niet getest).
De 'directe' link op die site brengt me netjes naar het beginscherm van de Store.

Super bezig, Microsoft! d:)b

Ook te zien aan de andere mensen hier die hele apps schijnbaar kwijt zijn, of settings, of hele videokaarten. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja en hoe zie ik daarin facebook berichten dan? of google chat?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de update naar windows 8.1 gedraaid, nu vindt mijn dual band wifi adapter mijn 5ghz netwerk niet meer vinden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
DeNachtwacht schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:47:
[...]

Ja en hoe zie ik daarin facebook berichten dan? of google chat?
Eh.....de Facebook App voor Facebook chat....Google Chat gebruik ik niet. Wel jammer inderdaad dat die integratie eruit is (gebruik 8.1 al zolang, dat ik niet eens meer wist dat het eerder allemaal in 1 app zit).
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:46:
Ik hoor veel problemen... Zal ik hem updaten of niet?
Waarom niet? Zoveel 'problemen' zijn er niet, alleen de 'bekende' waar sommige mensen nogal een last van schijnen te hebben. Gebruik Windows 8.1 al sinds juni en moet zeggen dat het stukken beter werkt dan Windows 8.0

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TheVMaster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:51:
[...]

Eh.....de Facebook App voor Facebook chat....Google Chat gebruik ik niet. Wel jammer inderdaad dat die integratie eruit is (gebruik 8.1 al zolang, dat ik niet eens meer wist dat het eerder allemaal in 1 app zit).

[...]

Waarom niet? Zoveel 'problemen' zijn er niet, alleen de 'bekende' waar sommige mensen nogal een last van schijnen te hebben. Gebruik Windows 8.1 al sinds juni en moet zeggen dat het stukken beter werkt dan Windows 8.0
best wel balen omdat er nu dus geen enkele all-in-one chat applicatie meer is :(

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
NL-RaVeR schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:44:
Nou, ik heb hem geupdate, maar heb er nu al spijt van. Het is leuk dat je nu je achtergrond kan instellen in het start scherm, maar alle tiles krijgen nu een apart kleurtje die NIET in te stellen is :r !!
http://prntscr.com/1xxhvo
Kwestie van smaak, ik vind dat wel mooi, beter dan die lelijke 'transparantie' uit Windows 8.
Daarnaast heb je wat eerst "Deze computer" was (heet nu "Deze pc") een lading mappen die niet uit te zetten zijn wat ook verschrikkelijk vervelend is!!
http://prntscr.com/1xxi11
Gewoon die mappen inklappen?
Verder heb je nu dus ook weer een "startknop" op je taakbalk, echter gebruik ik deze toch niet aangezien ik op me desktop altijd de windows toets gebruik op men keyboard. Ook deze knop is niet uit te zetten :-(
StartIsGone

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Ramon schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:55:
[...]
Kwestie van smaak, ik vind dat wel mooi, beter dan die lelijke 'transparantie' uit Windows 8.

[...]
Gewoon die mappen inklappen?
Inderdaad...probleem opgelost, al moet ik wel zeggen dat ik niet snap waarom ze daar niet gewoon de Libraries neerzetten....lijkt wel alsof ze daar weer vanaf stappen. :( Vond dat zo handig...
[...]
StartIsGone
Ach....is die Start knop echt zo erg?
DeNachtwacht schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:55:
[...]

best wel balen omdat er nu dus geen enkele all-in-one chat applicatie meer is :(
Tja....ach....misschien gebeurt dat nog. In de Desktop App van Skype kan/kon je ook Facebook chat gebruiken...al heb ik het idee dat dat sinds een paar dagen/weken ineens niet meer werkt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Hier nog steeds de update niet beschikbaar. Netjes geactiveerde en volledig geupgrade windows 8 Pro.

Directe link naar de update in de store werkt ook niet, kom gewoon in het hoofdscherm van de Store uit.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ja hier precies het zelfde, gelukkig ben ik niet de enige. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Lekker dan, kan ik Windows 8.1 niet activeren.... (Preview -> Final) Mijn productcode is blijkbaar geblokkeerd terwijl ik er gewoon betaald voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CokeZero schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:11:
Lekker dan, kan ik Windows 8.1 niet activeren.... (Preview -> Final) Mijn productcode is blijkbaar geblokkeerd terwijl ik er gewoon betaald voor hebt.
Zegt hij echt dat hij geblokkeerd hebt? Of moet je eigenlijk gewoon even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:03

amas

Law of Nature: Chaos

Vandaag de upgrade naar Windows 8.1 gedaan, maar niks dan problemen sindsdien. Een constante tearing streep over het hele scherm heen. Gigantische lag wanneer ik iets probeer te selecteren, scrollen in sommige programma's werkt niet meer, en het geluid via mn versterker heb ik na veel moeite weer werkende gekregen.

Videodrivers (CCC 13.9 (W8.1 WHQL)) heb ik al geüpdatet en ook de chipset van mn moederbord is vernieuwd, maar het moch niet baten. Ik denk dat ik eerst maar ff terug ga naar de 'normale' W8 en dat ik het over een half jaartje nog maar een keer probeer. Hopelijk zijn de softwarematig problemen dan verholpen, want ik heb echt geen zin om hier veel tijd in te steken om het op te lossen.

Ook op mn laptop wil Windows niet updaten naar 8.1, downloaden en installeren ging succesvol, maar bij de eerste keer opstarten kreeg ik de melding "Recovering to previous version of Windows".

Goed bezig MS...

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Hier ook de upgrade binnen...op 1 desktop welteverstaan :/ mijn laptop vind niks in de store ook niet met een cache reset van de store. ook de rechtstreekse link hierboven geen resultaat. Ik denk dat ze, gezien de uitrol pas de 19de zou komen, gefasseerd bezig hem naar klanten te puschen. Blijkbaar kwestie van geduld dus.

Mijn destop ging iniedergeval probleemloos over...dat dan weer wel :|
Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.