[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:45
Ramon schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:55:
[...]
Kwestie van smaak, ik vind dat wel mooi, beter dan die lelijke 'transparantie' uit Windows 8.
Doe mij maar die transparante of geef ons iig de keus om hieruit te kiezen. elke tile krijgt nu gewoon een kleur van de pictogram. Roze pictogrammen krijgen een roze achtergrond (bleh.... :F )
[...]
Gewoon die mappen inklappen?
Was het maar zo simpel. Voor de mappen in het hoofdvenster prima, maar die aan de zijkant helaas niet: http://prntscr.com/1xxrw6
[...]
StartIsGone
Ok, maar hier valt nog enigsinds mee te leven. Vindt het gewoon jammer dat als mensen net weer aan iets gewend zijn, ze de boel weer omgooien. Microsoft, geef ons gewoon de keuze en sloop niet meteen alles er weer uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Windows 8 stond op de pc met een offline account.
Via de updates windows 8.1 geinstalleerd. Bij de setup van 8.1 de setup doorlopen. Maar daar geen mogenlijkheid om met offline account door te gaan. Ik moesf een microsoft account aanmaken. Ms account aangemaakt. Eenmaal in windows handmatig geswitched naar mijn offline account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Okasha schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:15:
[...]

Zegt hij echt dat hij geblokkeerd hebt? Of moet je eigenlijk gewoon even bellen?
Nee, ongeldig. Las verkeerd. Dus dat wordt weer bellen naar Microsoft. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
De mappen in This PC weghalen kan zoals hier uitgelegd: http://www.howtogeek.com/...-computer-in-windows-8.1/

Ik heb ook skydrive helemaal weggehaald zoals hier uitgelegd: http://www.howtogeek.com/...tegration-in-windows-8.1/

Nu nog iets voor die kleuren achter de icoontjes, sommige zijn echt onzichtbaar geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door Preau op 17-10-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:53
NL-RaVeR schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:44:
[...] Ik stoor me echt vooral aan die verschrikkelijke tile colors. Die zijn echt niet om aan te zien en het icoontje van Origin valt zelfs helemaal weg in de achtergrond :S. Al met al: BAH!!! :r :r :r
Kijk eens of OblyTile het nog doet :) Tile images kan je dan weer van Tile8 af halen. Enige nadeel is dat het dus shortcuts maakt en je dus deel van de interactie met het programma via de tile kwijtraakt, maar ach... Als het je genoeg stoort ^^

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 17-10-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 21:45
Net naar win 8.1 ge-update, helemaal geen problemen gehad, niet met de store, geen blauwe schermen.
Misschien had ik geluk als ik het voorgaande allemaal lees, maar tot nu toe geen enkel probleem ondervonden. Net ook het startscherm opnieuw ingedeeld, lekker makkelijk die hele kleine tegeltjes :*)
(ook even de schijf opruiming gedaan, scheelde tot weer iets meer dan 3 gig. :)

Alleen die kleurtjes das effe een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:20
Zeau, via msconfig alle software uitgezet en nu nogmaals proberen, toch vind ik het nu al veel te kansloos dat er zoiets simpels als updaten alweer fout kan gaan met Microsoft. Ben echt klaar met alles eromheen sinds ik van Apple geproefd heb.

De hobby om mijn pc bij te houden in mijn "kinderjaren" is er nu wel vanaf, het moet gewoon werken. Ben zo blij dat mijn ouders hun windows bak uit de deur hebben gedaan en alleen nog maar een iPad hebben, sindsdien nooit meer de systeembeheerder hoeven te spelen na het eenmalig instellen van de iPad.

[ Voor 38% gewijzigd door Scrtz op 17-10-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:31

Grvy

Bot

Scrtz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:49:
Zeau, via msconfig alle software uitgezet en nu nogmaals proberen, toch vind ik het nu al veel te kansloos dat er zoiets simpels als updaten alweer fout kan gaan met Microsoft. Ben echt klaar met alles eromheen sinds ik van Apple geproefd heb.
De apple boot is al een tijdje voorbij gevaren hoor. je bent te laat voor de hype. :X

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hobby om mijn pc bij te houden in mijn "kinderjaren" is er nu wel vanaf, het moet gewoon werken. Ben zo blij dat mijn ouders hun windows bak uit de deur hebben gedaan en alleen nog maar een iPad hebben, sindsdien nooit meer de systeembeheerder hoeven te spelen na het eenmalig instellen van de iPad.
Dit heb ik dus ook! Ik dacht ga het even proberen, maar na wat ik allemaal heb gehoord wacht ik wel even... Heb geen zin om weer Windows opnieuw te installeren voor de 2 keer dit half jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 21:45
Preau schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:32:
De mappen in This PC weghalen kan zoals hier uitgelegd: http://www.howtogeek.com/...-computer-in-windows-8.1/

Ik heb ook skydrive helemaal weggehaald zoals hier uitgelegd: http://www.howtogeek.com/...tegration-in-windows-8.1/

Nu nog iets voor die kleuren achter de icoontjes, sommige zijn echt onzichtbaar geworden.
Hoi,

Bedankt voor de eerste link, die ga ik zeker gebruiken, de tweede voor Skydrive, die niet, moet zeggen dat ik het wel gemakkelijk vind om op deze manier epub op skydrive tezetten (hoef ik de app niet te gebruiken) om ze zo op mijn nokia lumia te krijgen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Dutch013 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:47:
Net naar win 8.1 ge-update, helemaal geen problemen gehad, niet met de store, geen blauwe schermen.
Misschien had ik geluk als ik het voorgaande allemaal lees, maar tot nu toe geen enkel probleem ondervonden. Net ook het startscherm opnieuw ingedeeld, lekker makkelijk die hele kleine tegeltjes :*)
(ook even de schijf opruiming gedaan, scheelde tot weer iets meer dan 3 gig. :)

Alleen die kleurtjes das effe een stuk minder.
Het zal vast ook honderd keer goed gaan, en bij 1 iemand fout. Helaas lijk ik altijd degene te zijn bij wie het fout gaat :). Maar ik heb momenteel niet zoveel in om nog veel te proberen. Dit is mijn werk pc, en als ik BSOD's out of no where krijg, gaat dat nogal op m'n zenuwen werken. Ik heb al een jaar geen BSOD meer gehad namelijk met Windows 8. Ik wacht wel tot de eerste of tweede patchrondes. Wel vreemd, ik heb sinds Windows 7 en Windows 8 eindelijk een legale officiële installatie (schoon), gratis upgrade naar Media Center pack in Januari, maar nog kom je dan dit soort problemen tegen. Het is even niet anders. De Microsoft helpdesk zal de komende week ook even niet goed bereikbaar zijn :).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:05
Royeboi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:55:
[...]

Het zal vast ook honderd keer goed gaan, en bij 1 iemand fout. Helaas lijk ik altijd degene te zijn bij wie het fout gaat :). Maar ik heb momenteel niet zoveel in om nog veel te proberen. Dit is mijn werk pc, en als ik BSOD's out of no where krijg, gaat dat nogal op m'n zenuwen werken. Ik heb al een jaar geen BSOD meer gehad namelijk met Windows 8. Ik wacht wel tot de eerste of tweede patchrondes. Wel vreemd, ik heb sinds Windows 7 en Windows 8 eindelijk een legale officiële installatie (schoon), gratis upgrade naar Media Center pack in Januari, maar nog kom je dan dit soort problemen tegen. Het is even niet anders. De Microsoft helpdesk zal de komende week ook even niet goed bereikbaar zijn :).
Ik heb ook geen problemen gehad met upgraden van Windows 8 Pro met Media Center naar Windows 8.1 Pro met Media Center.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:05
Nou 8.1 ook maar op de laptop gezet. Was sinds aankoop al niet heel happy met 8, maar wilde het een kans geven tot 8.1. Tot nu toe zie ik wat verbeteringen, maar ik blijf me verbazen hoe MS toch de meest basale ontwerpprincipes weet te verneuken... Begint al op de site waar je 8.1 kunt aanklikken; witte tekst op een hele lichte foto. Contrast is toch zo'n beetje het belangrijkste begrip bij ontwerpen, maar kennelijk let niemand daarop bij MS.

Installeren duurt ongeveer een uurtje of iets meer, maar dan kom ik in de nieuwe modern UI. Ook daar gaan de kleuren alle kanten op en wordt je daarbij geconfronteerd met een belachelijk drukke achtergrond. Wat dachten de grafisch ontwerpers bij MS? Ook weer problemen met contrast; door de meekleurende achtergronden van tiles vallen sommige iconen bijna weg tegen hun achtergrond. Nota bene ook de Office apps van MS zelf...

Dan de gebruikerservaring; je krijgt weer een hoop zinloze apps, zoals een alarm clock. OK, jammer, maar zou ik niet erg vinden ALS ik ze kan deinstalleren. Maar dat blijkt dan ook weer niet intuïtief. Ga naar de store en naar mijn apps. Als je de app selecteert krijg je voor reeds geïnstalleerde apps nog steeds de optie Install (die je teruggooid naar de store) maar nergens is Uninstall te vinden... Hoe moeilijk kan het zijn? Ook leuk veeg je vanaf de onderkant van het scherm naar boven bij een app, verschijnt er een menu aan de bovenkant, briljant!

Daarnaast nog steeds de gebruikelijke Windows 8 ellende. Zo vind ik die balk aan de rechterkant echt de grootste UX-faal uit de geschiedenis van computers. Je probeert met je trackpad het close Window kruisje te raken (toch al lastig voor iemand zoals ik die trackpads haat) en BOEM charm bar in je face... Wie verzint zoiets?

Dus nee, Windows 8.1 is niet voor mij vrees ik. Misschien als MS de grafisch ontwerpers en UX mensen vervangt doe ik weer mee, maar hier gaat gewoon 7 erop.

EDIT: Oh wow, na wat Googlen: uninstall van apps kan dan weer alleen vanuit het start menu, heel logisch...

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 17-10-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Grvy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:50:
[...]

De apple boot is al een tijdje voorbij gevaren hoor. je bent te laat voor de hype. :X
Ga sparen voor een nieuwe gamepc.

Ja er blijken wel erg veel mensen last te hebben van het updaten.. gemiste kans weer van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 14:55

Dexter

d((o_o))b

Hier ook behoorlijk wat problemen na het updaten...ik kan met geen mogelijkheid mijn internet explorer opstarten...die crasht al zodra ik op het icoontje klik...
Verder kan ik ook niets meer met de store...ik krijg een foutmelding dat mijn windows versie niet compatibel is met de store (of andersom)..

:(

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Zojuist de upgrade voltooid, maar nu heb ik geen audio meer... :(
XFI Titanium, drivers al reinstalled.

edit: Nieuwe drivers gedownload en het werkt weer. Creative mirrors, 30 kb/s... :/

[ Voor 29% gewijzigd door unfor op 17-10-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
  • Laatst online: 28-09 20:39
Iemand nog iets gevonden voor msdn gebruikers ?

ik heb windows 8 maar wil graag updaten alleen hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 14:55

Dexter

d((o_o))b

Hmmz...mijn laptop lijkt hoe langer hoe meer onbruikbaar geworden na de update. Microsoft Office werkt ook voor geen meter meer... :( Update misschien nog maar een keer offline proberen te draaien en anders vrees ik toch voor een reïnstall.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, na een restart heb ik ineens:
"Windows 8.1 Pro met Media Center
Build 9600"
rechts onderin beeld staan...Geen idee waar dat vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Morrar schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:00:
[...] OK, jammer, maar zou ik niet erg vinden ALS ik ze kan deinstalleren. Maar dat blijkt dan ook weer niet intuïtief. Ga naar de store en naar mijn apps. Als je de app selecteert krijg je voor reeds geïnstalleerde apps nog steeds de optie Install (die je teruggooid naar de store) maar nergens is Uninstall te vinden... [...]
EDIT: Oh wow, na wat Googlen: uninstall van apps kan dan weer alleen vanuit het start menu, heel logisch...
Vind ik overigens logischer. Zal wel aan mij liggen, maar daar is de eerste plek dat ik het zou zoeken ^^ Overigens blijkbaar was die app dan bij jou nog niet geïnstalleerd anders had er in de store wel dit gestaan i.p.v. een install knop: "This app is installed on this PC."

Over contrast ben ik het overigens ook niet eens. Kan mijn instellingen zijn, maar heb praktisch zwart op wit hier. Die grote contrast is wat vreemd genoeg juist veel mensen afschrikt.
Ben trouwens ook wel benieuwd op welke pagina je die slechte contrast ziet. Ik zie bijna alleen maar heel donker op heel licht of andersom, door heel Windows heen, maar ook op hun website. Oh, en in WP8 en WP7 ook, dus denk dat ze het heel goed weten zelfs!
Zeau, via msconfig alle software uitgezet en nu nogmaals proberen, toch vind ik het nu al veel te kansloos dat er zoiets simpels als updaten alweer fout kan gaan met Microsoft. Ben echt klaar met alles eromheen sinds ik van Apple geproefd heb. [...]
Ben eigenlijk benieuwd waarom je dan toch update. Als je er blijkbaar klaar mee bent :) (geen poging tot flamen ofzo, echt werkelijk benieuwd).
Overigens kan ik je zeggen dat updaten bij Apple ook niet altijd even fijn is. Heb nu de iPhone van mijn vriendin 3 keer mogen updaten (en 2 keer resetten) en ben tot nu toe elke keer weer tegen problemen aan gelopen. Zelfs problemen die al jaren bekend zijn, maar constant worden ontkend door Apple. Ik vrees dan ook voor de dag dat ik haar macbook mag updaten. Gezien mijn vorige ervaringen kan dat gewoon niet goed gaan. Dan heb ik nog meer succes met Fedora upgraden (en dat zegt al heel wat!).

[ Voor 48% gewijzigd door Caelorum op 17-10-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:05
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:20:
Build 9600"
Even een andere een bureaublad achtergrond instellen en dan weer terug naar de oude bureaublad achtergrond

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Update ging hier prima. Alleen jammer van dat geforceerde connecten met je MS acount.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:20:
Build 9600"
Is al eerder in het topic genoemd. Activeer je Windows-installatie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Iemand idee waarom ze op msdn weer nieuwe iso's released hebben ?
van 19-7: en_windows_8_1_enterprise_x64_dvd_2791088.iso
van 17-10: en_windows_8_1_enterprise_x64_dvd_2971902.iso

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Een reboot verder en mijn geluid is weer weg, wat de neuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
je moet klikken op nieuw account maken en in het nieuwe account scherm kun je dan kiezen voor verder gaan met je huidige account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DDX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:30:
Iemand idee waarom ze op msdn weer nieuwe iso's released hebben ?
van 19-7: en_windows_8_1_enterprise_x64_dvd_2791088.iso
van 17-10: en_windows_8_1_enterprise_x64_dvd_2971902.iso
Technet en MSDN releases waren de RTM releases. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:45
Preau schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:32:

Thnx, die mappen zijn iig weer weg :D. Net trouwens ook mijn surface RT geupdate naar 8.1 en daar hebben ze kleine swipe op een tile naar beneden (voor de opties van die tegel) verwijderd. Je moet hem nu inhouden en weer loslaten na 2 seconden ofzo voor die opties. Weer een (kleine) functie die ze weten te verkloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:05
Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:23:
[...]

Vind ik overigens logischer. Zal wel aan mij liggen, maar daar is de eerste plek dat ik het zou zoeken ^^ Overigens blijkbaar was die app dan bij jou nog niet geïnstalleerd anders had er in de store wel dit gestaan i.p.v. een install knop: "This app is installed on this PC."

Over contrast ben ik het overigens ook niet eens. Kan mijn instellingen zijn, maar heb praktisch zwart op wit hier. Die grote contrast is wat vreemd genoeg juist veel mensen afschrikt.
Ben trouwens ook wel benieuwd op welke pagina je die slechte contrast ziet. Ik zie bijna alleen maar heel donker op heel licht of andersom, door heel Windows heen, maar ook op hun website.
Ik weet niet hoor, maar het start menu is toch de plek waar je dingen "Start" en niet verwijderd lijkt me. Sowieso is daar ook weer het schizofrene karakter van Win8 ruimschoots aanwezig. Bij alle apps zie je geen enkel verschil tussen "store" apps, desktop applicaties en windows features, maar alleen de eerste *moet* je installeren via het start menu. De overige twee *kun* je niet eens op die manier uninstallen, dat moet via het control panel. Nu het mooiste; als je zowel een store app als een desktop applicatie selecteert krijg je gewoon "Uninstall", maar alleen de store app wordt dan verwijderd. Ik vind dat voor user experience volkomen kut en mensen zoals mijn ouder zou ik dit nooit uitgelegd krijgen.

Verder staat er op het scherm van de app in de store inderdaad "This app is installed on this PC.". Ga je echter een stap terug naar het overzicht van geïnstalleerde apps en houd je het icoon even vast, dan krijg je gewoon weer de "Install" optie te zien...

Tot slot over het contrast, kijk bijvoorbeeld op het screenshot dat hier eerder gepost werd: http://prntscr.com/1xxhvo. Het icoon van Filezilla is gewoon rood op rood en dat bedoel ik met weinig contrast. Nog erger is de kleine tile naast u-play en zo zijn er nog wel een paar te vinden. MS Outlook vind ik bijvoorbeeld ook verre van duidelijk in die screenie.

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 17-10-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

CptChaos schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:31:
[...]
Technet en MSDN releases waren de RTM releases. :)
Ja maar waarom dan opnieuw releasen ? (beide zijn nog te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Morrar schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:33:
[...] Ik vind dat voor user experience volkomen kut en mensen zoals mijn ouder zou ik dit nooit uitgelegd krijgen. [...]
Dat maakt het niet makkelijk inderdaad. Ik hoop eigenlijk ook dat MS in Windows 9 echt de desktop eruit gooit en de oude desktop applicaties op eenzelfde manier gaat behandelen als de metro apps.
Verder staat er op het scherm van de app in de store inderdaad "This app is installed on this PC.". Ga je echter een stap terug naar het overzicht van geïnstalleerde apps en houd je het icoon even vast, dan krijg je gewoon weer de "Install" optie te zien...
Ah dat wist ik niet. Wel een faal dan ^^

@boven: misschien een update of 1/2 er bij in gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 17-10-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58
acreed166 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:05:
Iemand nog iets gevonden voor msdn gebruikers ?

ik heb windows 8 maar wil graag updaten alleen hoe ?
Ik zag een link op nu.nl wat me verwees naar de site van microsoft, die mij weer naar de store bracht..

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/buy

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57
Welke ISO heb ik nodig om legaal van windows 8 pro + media center (dutch) naar windows 8.1 pro te upgraden (fresh install)? Ik keek even rond op msdn maar daar zie ik alleen de N versies, de enterprise versies en de Volume License versies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Live tile van Store werkt ook sedert vandaag en dezelfde drie updates dat je eerder kon downloaden werden me ook direct aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:23:
[...]

Ben trouwens ook wel benieuwd op welke pagina je die slechte contrast ziet. Ik zie bijna alleen maar heel donker op heel licht of andersom, door heel Windows heen, maar ook op hun website. Oh, en in WP8 en WP7 ook, dus denk dat ze het heel goed weten zelfs!

[...]

Ben eigenlijk benieuwd waarom je dan toch update. Als je er blijkbaar klaar mee bent :) (geen poging tot flamen ofzo, echt werkelijk benieuwd).
Overigens kan ik je zeggen dat updaten bij Apple ook niet altijd even fijn is. Heb nu de iPhone van mijn vriendin 3 keer mogen updaten (en 2 keer resetten) en ben tot nu toe elke keer weer tegen problemen aan gelopen. Zelfs problemen die al jaren bekend zijn, maar constant worden ontkend door Apple. Ik vrees dan ook voor de dag dat ik haar macbook mag updaten. Gezien mijn vorige ervaringen kan dat gewoon niet goed gaan. Dan heb ik nog meer succes met Fedora upgraden (en dat zegt al heel wat!).
Omdat ik graag de startknop terug wil hebben, heb me windows bak puur en alleen nog voor gaming en opslag, maar het slaat toch nergens op dat er bij microsoft zoveel grootschalig fout moet gaan altijd.

Bij mij is alles bij Apple altijd goed verlopen, ook in naburige kringen is er erg over te spreken. Maargoed daar is dit topic verder niet voor natuurlijk.

EDIT: opstarten dmv alles uit te schakelen via msconfig heeft ook niet gebaat, ik geef het op, teveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:12

Herman

FP ProMod
Update ging prima hier. Verrassend genoeg waren de meeste instellingen overgenomen naar 8.1. Voornamelijk IE11 had wat aandacht nodig. Verder wel tevreden. Vooral de verbeteringen van de Snap View vind ik top d:)b

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Update liep aanvankelijk vlekkeloos, maar vanavond kwam ik erachter dat de pen niet werkte als m'n Type Cover vastgeklikt zat. Oorzaak: de Wacom driver.

Stappenplan om dit te fixen:
[list]
• Uninstall de Wacom driver
• Reboot
• Met de cover aangesloten, ga naar Device Manager en check of er geen gele uitroeptekens bij een aantal HID apparaten staan. Indien dit het geval is, right-click deze en zoek naar nieuwe driver.
• Optioneel: reinstall de Wacom drivers.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Hoe ging het met de grafische driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:03
Hoe kan ik hem nu instellen dat hij gelijk naar buro blad gaat ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
TheVMaster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:43:
[...]

Je moet niet vanaf buiten je scherm naar binnen vegen, maar eigenlijk gewoon ergens random op je scherm naar boven vegen...dan krijg je All Apps.
Maar voorheen was het naar binnen, bij 8.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
Hier ging de installatie ook vlekkeloos, alleen kon ik windows niet opnieuw herstellen want de recovery partitie is weg van mijn Dell tablet.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DDX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:36:
[...]

Volgensmij hebben de "nieuwe releases" al de recentere fixes ingebakken.
MS heeft het begrip RTM eigenhandig vernaait.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:07:
Hoe kan ik hem nu instellen dat hij gelijk naar buro blad gaat ?
Taskbar - Navigation.

Hier 2 tablets, 2 desktops en een laptop geupgrade.
Je hoeft tegenwoordig echt geen verstand meer van computers hebben.

De Surface RT was helemaal simpel. Leek wel een upgrade van een smartphone. Automatisch firmware, automatisch software, automatisch instellingen, automatisch data. Eigenlijk geen hol meer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Help!!!! schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:11:
[...]

Volgensmij hebben de "nieuwe releases" al de recentere fixes ingebakken.
MS heeft het begrip RTM eigenhandig vernaait.
Zou leuk zijn als ze dat dan gewoon ieder kwartaal doen, scheelt zelf slipstream dvd maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-08 16:46
Weet iemand of het mogelijk is om de accountnaam van het Microsoft account te veranderen? Ik heb de keuze (fout?) gemaakt om aan te melden met Microsoft account in 8.1, waar ik dat bij Windows 8 aanvankelijk niet heb gedaan.

Mijn e-mail adres dat er nu staat is dus echt mijn middelbare school adres, en ik heb sinds een jaar eindelijk eens een professioneel uitziend e-mail adres genomen.
Graag zou ik dat e-mail adres ook als accountnaam hebben, of nog beter gewoon mijn naam en geen e-mail adres at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:12:
[...]

Taskbar - Navigation.

Hier 2 tablets, 2 desktops en een laptop geupgrade.
Je hoeft tegenwoordig echt geen verstand meer van computers hebben.

De Surface RT was helemaal simpel. Leek wel een upgrade van een smartphone. Automatisch firmware, automatisch software, automatisch instellingen, automatisch data. Eigenlijk geen hol meer aan ;)
had hem inmiddels ook al gevonden :)

Ben nog erg blij dat ik de Dos tijd nog mee gemaakt heb want die "nieuwkomers" die lul je er wel makkelijk er uit op die manier , zeggen dat ze met een pc om kunnen gaan en Windows helemaal door en door kennen

Tot dat de echte problemen komen :) terug vallen op het oude dos is toch el makkelijk dan .....
maar goed Windows 8 is ten minste wel makkelijk met zijn geheugen , hoeft nu niets meer instellen tussen low and high loaden >:) >:)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier ook de upgrade gedaan, allemaal goed gegaan, maar ik heb ook zo'n irritant watermerk rechtsonderin: Secureboot niet juist geconfigureerd build 9600

Kheb wat gegoogled maar blijkbaar moet ik met mijn MBR gaan kloten? weinig zin aan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DDX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:17:
[...]

Zou leuk zijn als ze dat dan gewoon ieder kwartaal doen, scheelt zelf slipstream dvd maken :)
Dat dan weer wel... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm, ik heb de update er ook doorheen gedraaid zonder veel problemen en ben eigenlijk wel tevreden.

+ Op een desktop is het wel handig dat je nu de classic windows background ook als background bij je apps kan hebben, dan krijgt dit menu een beetje dezelfde feeling als de apps van OS X.
+ Met de start knop terug vind ik het metro menu ook 'volwassen' geworden. Het metro menu bevat je snelkoppelingen en apps, die ik nu min of meer als een verbeterd startmenu kan zien (in plaats van door start-prorgramma's->microsoft office-> word bladeren klik je nu in 1x op de word snelkoppeling).
+ De mail en agenda app werken al erg goed, en hebben met het grote formaat ook een handige feature erbij met de live tiles.
+ Skydrive integratie werkt een stuk mooier met Win 8.1 & WinPhone 7.8 dan iCloud op OS X & iOS.

- Skype moet nog behoorlijk achterstallig onderhoud krijgen nu de Berichten app is verdwenen. Ik wil een app waarin ik Facebook Chat, Skype Chat en Google Chat in 1 kan gebruiken en het liefst meteen met video support in alle 3 de messengers. Ik hoopte dat MS flinke slagen had gemaakt toen ik hoorde van de skype integratie, maar die mis ik nog steeds. Eigenlijk is het natuurlijk raar dat je zowel een desktop als een metro app moet installeren van hetzelfde programma. Hoop dat ze dit snel aanpakken, dan is Microsoft wat mij betreft weer goed op weg.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-09 21:56
Update ging bij mij redelijk goed, duurde in totaal een uurtje.
Na de update deden internet explorer en flash het niet bij mij, toen de grafische drivers opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt alles als een trein.

Het is een zeer nette update, maar ik was ook een van de weinige die zeer tevreden was over Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
tweeny schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:24:
Update ging bij mij redelijk goed, duurde in totaal een uurtje.
Na de update deden internet explorer en flash het niet bij mij, toen de grafische drivers opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt alles als een trein.

Het is een zeer nette update, maar ik was ook een van de weinige die zeer tevreden was over Windows 8.
Ik had zelf ook geen klachten en ben ook vanaf de eerste dag W8 gebruiker maar met deze update is het nu voor veel mensen wat sneller onder de knie te krijgen

Al hoe wel bij sommige mensen weet je het maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hier tweemaal de update uitgevoerd: een keer op de Surface RT en de andere op m'n XPS 15. RT ging vanzelfsprekend foutloos. XPS ging eigenlijk ook goed, maar daarna kreeg ik wat gezeik met drivers.. GPS/3G module werd niet meer herkend, maar dat was op te lossen door de driver opnieuw te installeren. Ook gezeik met audio, miste het uitgebreidere configuratiescherm wat bij de XPS hoort. Dit ook teruggekregen door de driver opnieuw te installeren.

Alleen Quickset (driver die voor de sneltoetsen zorgt) werkt niet helemaal zoals het hoort. Quickset laat uit zichzelf ook een volumescherm (ala iTunes) zien als je het volume verandert, maar dit zit ook linksboven in Windows 8(.1). In W8 zag je dit schermpje niet, maar met W8.1 wel waardoor je nu twee volumeregelaars ziet als je het volume wijzigt. :') Ook verspringt het volume nu met stappen van 4%, terwijl dit eerst met 2% ging (ligt ook aan Quickset). En m'n dedicated Waves-audio toets (geeft toegang tot configuratiescherm voor audio) werkt niet. Maar goed, ik verwacht dat Dell dit allemaal zal oplossen door nieuwere drivers uit te brengen.

Buiten wat driverissues om is het eigenlijk perfect gegaan. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
Heb ik niks aan ik heb een NL versie Windows 8 Pro en geen enterpise
Gynnad schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:38:
[...]

Ik zag een link op nu.nl wat me verwees naar de site van microsoft, die mij weer naar de store bracht..

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/buy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58
acreed166 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:44:
Heb ik niks aan ik heb een NL versie Windows 8 Pro en geen enterpise
[...]
Ik heb ook een Nederlandse versie Windows 8 Pro, en bij mij is hij bezig met de update..

Naja had een Engelse, maar daarna de Nederlandse taal toegevoegd zeg maar..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DDX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:36:
Wellicht voor nieuws: Windows 8.1 krijgt extra 'GA Rollup A'-update bij release? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
Ja oke maar dan heb je dus engelse versie official ik heb gewoon standaard dutch rechtstreeks van msdn

Maar dat was stage periode toen had ik nog toegang, Nu niet meer.
Gynnad schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:56:
[...]

Ik heb ook een Nederlandse versie Windows 8 Pro, en bij mij is hij bezig met de update..

Naja had een Engelse, maar daarna de Nederlandse taal toegevoegd zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:32
MrJ schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:27:
Update ging hier prima. Alleen jammer van dat geforceerde connecten met je MS acount.
Kan je gewoon skippen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26
Zojuist Alles geupdate Surface RT, Surface Pro en gewone laptop + Desktop en HTPC allemaal probleem loos naar windows 8.1

En heb afgelopen week al diverse gebruikers van o.a. IPad en Android tablets toch met verbazing laten kijken naar de Surface RT. Allemaal zeer geïnteresseerd in het aanschaffen van de Surface. Snap dan ook de haat van sommige gebruikers hier op het forum richting de interface in het geheel niet. Maar goed ik heb dat zelfde misschien wel bij de IPad. Als je eenmaal Windows op een Tablet hebt gehad wil je geen IOS meer zien.

En ik denk dat iedereen ook wel eens eerlijk mag zijn bij Apple gaat het ook niet altijd goed en daar hebben ze nog niet een kwart van de hardware configuraties die Windows draait. Vol lof over de makkelijke en snelle manier van upgraden naar Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Nog steeds het probleem dat ik geen geluid krijg.
Na een reinstallatie van de driver werkt het, maar bij de volgende reboot is het weer weg.
Iemand hier ervaring mee? Voorheen werkte het allemaal prima in Win8.

Xfi titanium met de laatste drivers, pax drivers bieden ook geen oplossing.
Jammer dat zo'n upgrade weer uren duurt door dit soort problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 17-10-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier met 3 machines zo soepel als wat. Met de Surface RT is het net upgraden van een smartphone zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:09
Vinny1994 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:26:
[...]

Probeer eens ff cmd te openen, dan net stop wuauserv. Als de service destopt is naar C:\Windows gaan en daar de map "SoftwareDistribution" verwijderd . Dan terug naar cmd en net start wuauserv invoeren. Grote kans dat dit helpt.
Ik ben er achter gekomen dat het door start 8 kwam ( ik had de upgrade gedraaid terwijl start 8 nog was geïnstalleerd).

Toen ik start 8 verwijderde en de laptop opnieuw opstartte kreeg ik op het scherm te zien dat de 5 updates geïnstalleerd werden.

Voorlopig heb ik start 8 niet meer geïnstalleerd, de oplossing die microsoft heeft ingebouwd in 8.1 kan ik goed meeleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Ik ben al een paar uur bezig maar krijg met geen mogelijkheid Windows.old verwijderd.
Deze folder is ruim 4gig en aangezien ik een SSD heb wil ik dit terug hebben.

jammer genoeg heb ik dit nog niet voor elkaar.
Als ik naar schijfopruiming-systeembestanden Opschonen zou daar de mogelijkheid moeten staan om installatie bestanden te verwijderen.
Alleen bij mij dus niet.

Iemand nog een andere tip?

Heb trouwens Unlocker geprobeerd en die geeft aan dat er niets te un-locken is.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
unfor schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:25:
Nog steeds het probleem dat ik geen geluid krijg.
Na een reinstallatie van de driver werkt het, maar bij de volgende reboot is het weer weg.
Iemand hier ervaring mee? Voorheen werkte het allemaal prima in Win8.

Xfi titanium met de laatste drivers, pax drivers bieden ook geen oplossing.
Jammer dat zo'n upgrade weer uren duurt door dit soort problemen.
Ben vorige week van 7 naar 8 en 8.1 gegaan. Ook met een xfi titanium. Helemaal geen problemen mee gehad of drivers hoeven updaten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Wat ik persoonlijk nu erg irritant vind binnen windows 8.1 is , is dat als je een app wilt installeren uit de windows store of een kijken of er updates zijn voor je apps, dat je perse ingelogd moet zijn met je microsoft account.

Ik zou het zelf handiger vinden dat mijn lokaal account gekoppeld zou kunnen worden aan mijn microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo1969 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:34:
Wat ik persoonlijk erg irritant nu binnen 8.1 is , is dat als je een app wilt installeren uit de windows store of een kijken of er updates zijn voor je apps, dat je perse ingelogd moet zijn met je microsoft account.

Ik zou het zelf handiger vinden dat mijn lokaal account gekoppeld zou kunnen worden aan mijn microsoft account.
Dan maak je van het lokaal account toch een MS account. Of brengt dat andere 'problemen' voor je?
Gebruik persoonlijk alleen een lokaal account voor de lokale beheerder van de PC/Laptop/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Je kan toch gewoon inloggen met je microsoft account op de store terwijl je ingelogd bent met een local account ?
(werkt hier tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
DDX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:42:
Je kan toch gewoon inloggen met je microsoft account op de store terwijl je ingelogd bent met een local account ?
(werkt hier tenminste)
Ja klopt ben er net achter gekomen, maar werkt nu net iets anders als ik gewend was.

Maar als ik nu een app installeer dan wordt die app niet gelijk vast gemaakt aan het startmenu, of doe ik wat verkeerd?
Ik zie de app wel terug bij alle apps en kan hem dan vast maken aan het startmenu.
Of is dit juist een verandering binnen 8.1 ten aanzien aan windows 8?

Ik zelf heb de preview niet gebruikt dus kom nu pas een en ander tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Aangezien ik nogal problemen heb met SW Update en de bij behorende drivers in Windows 8.1 en er meer mensen zijn met deze problemen, ben ik erg benieuwd of men al een oplossing heeft en of iedereen met een Samsung (ATIV) book problemen heeft met Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 14:32
ivo1969 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:59:
[...]

Ja klopt ben er net achter gekomen, maar werkt nu net iets anders als ik gewend was.

Maar als ik nu een app installeer dan wordt die app niet gelijk vast gemaakt aan het startmenu, of doe ik wat verkeerd?
Ik zie de app wel terug bij alle apps en kan hem dan vast maken aan het startmenu.

Klopt.....dat is een wijziging t.o.v. Windows 8......scheelt een boel rotzoo in het Start scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin maar niet aan die update naar 8.1
Programma's die er mee kappen, pc's die niet meer opstarten.
Net als je denkt dat het niet erger kan krijgt microsoft het toch weer voor elkaar om vista terug te brengen in de vorm van W8.1.
En die zogenaamde startknop is gewoon een nutteloze knop naar dat walgelijke metro en een verkorte versie van het configuratiescherm als je er met de rechter muisknop op klikt.
Ik ben nooit een fan van apple geweest, maar microsoft slaat de plak nu toch behoorlijk mis met deze update.
Ze zetten wel een traditie voort, oude fouten eruit en veel meer nieuwe er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_klijnsma
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:46
Installatie ging goed alleen heeft de installatie mijn "scaling" aangepast.
Scaling stond en staat op 125 % alleen bij 8.1 is mijn Rainmeter van grote veranderd.
Deze wordt pas weer van het vorige formaat als ik scaling op 100% zet alleen is dan alle andere text veel te klein.
Ook loop ik nog een beetje te pielen met de devPixelsPerPx in firefox want dit is ook niet wat het was voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:47:
Programma's die er mee kappen, pc's die niet meer opstarten..
Ik deel je mening niet, geen uitvallende pc, draaid perfecto hier, dus ik begin er zeker wel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:47:
Programma's die er mee kappen, pc's die niet meer opstarten.
Net als je denkt dat het niet erger kan krijgt microsoft het toch weer voor elkaar om vista terug te brengen in de vorm van W8.1.
En die zogenaamde startknop is gewoon een nutteloze knop naar dat walgelijke metro en een verkorte versie van het configuratiescherm als je er met de rechter muisknop op klikt.
Ik ben nooit een fan van apple geweest, maar microsoft slaat de plak nu toch behoorlijk mis met deze update.
Ze zetten wel een traditie voort, oude fouten eruit en veel meer nieuwe er in.
Misschien ipv van een klaagzang dat je nog nuttige info kan geven over welke apps er dan niet meer goed functioneren?
Welke hardware heb je?
Misschien dat we je dan kunnen helpen om je problemen op te lossen.

Startknop was al lang en breed van te voren gemeld hoe het er uit zou zien.
Dus daar had je je al van te voren in kunnen lezen en zien.

Start8 van Stardock doet wonderen (a la Windows 7 startknop.)
http://www.stardock.com/products/start8/

Van Win 8 naar Win 8.1 is niet zo schokkend als van Win XP naar Windows Vista/7/8

BTW heb 3 systemen draaien op Win 8.1 ( 2 vanuit MSDN en 1 OEM (Asus Laptop))
Laptop vandaag van Win8 -> Win8 Pro -> Win 8.1 Pro Media Center geupgrade.
Werd netjes in de store aangegeven.
Updates gingen vlekkeloos en totaal geen issues, moest alleen Start 8 opnieuw even installeren maar dat is 2 seconden werk.
"Ouderwetse" startknop draait zonder problemen hier.

Merk direct dat Win 8.1 beter het beeld schaalt dan Win 8.
Me = very happy :D

[ Voor 15% gewijzigd door crzyhiphopazn op 18-10-2013 00:58 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:32
ivo1969 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:59:
[...]

Dat is inderdaad default gedrag. Zodat het start menu niet vervuild wordt maar je gewoon echt zelf 100% controle hebt erover.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zo desktop, laptop en tablet zijn over. Geen problemen so far. En die verwacht ik ook niet, alle basale dingen getest en geen troubles.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 19:25
Je had mischien beter moeten opletten naar kleine knop/link voor offline account ^^ Ik had ook in begin noway ik ga niet online account maken voor microsoft winkeltje.
Eerst kom je bij login van je offline acount en log in dan komt microsoft login, Ik geloof dat ik selecteerde registeren ofzoiets en bij deze venster helemaal onder staat kleine link/knop waarop eigenlijk niet echt op staat voor offline account en daarop duwen en voila geen online moeten aanmaken waarmee ik kan verder met offline account _/-\o_
Dacuuu schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:27:
Windows 8 stond op de pc met een offline account.
Via de updates windows 8.1 geinstalleerd. Bij de setup van 8.1 de setup doorlopen. Maar daar geen mogenlijkheid om met offline account door te gaan. Ik moesf een microsoft account aanmaken. Ms account aangemaakt. Eenmaal in windows handmatig geswitched naar mijn offline account.

[ Voor 2% gewijzigd door royalt123 op 18-10-2013 04:30 . Reden: 1 "." bijvoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Heb toch al een MS account, dus voor mij maakt het niks uit, gewoon online account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik hoop het alleen maar voor je want ik denk vrijwel zeker dat Microsoft alle gegevens van je verzameld op je pc/laptop en koppelt aan je account.
Achoewel ik ook met gsm ben gekoppeld aan google account :P
Dragunov schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 02:29:
Heb toch al een MS account, dus voor mij maakt het niks uit, gewoon online account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Spijtig dat de messaging app is verdwenen.... was zo handig om te chatten via Facebook zonder Facebook te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royalt123 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 02:18:
Je had mischien beter moeten opletten naar kleine knop/link voor offline account ^^ Ik had ook in begin noway ik ga niet online maken voor microsoft winkeltje
Eerst kom je bij login van je offline acount en log in dan komt microsoft login, ik selecteer geloof ik registeren zoiets en bij deze venster helemaal onder staat kleine link/knop waarop eigenlijk niet echt op staat voor offline account en daarop duwen en voila geen online moeten aanmaken en verder met offline account _/-\o_

[...]
Ik zou ook een "." toets aanschaffen in de Microsoft shop. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik geloof dat je gelijk hebt :P
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 04:09:
[...]

Ik zou ook een "." toets aanschaffen in de Microsoft shop. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:11
Nogmaals, zou iemand mij kunnen helpen? Ik krijg de update niet in de Windows Store, ook niet via een directe link via de Microsoft site. Heb Windows 8 Pro draaien.

Zou graag die nieuwe update willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:25
turkeyhakan schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:26:
Nogmaals, zou iemand mij kunnen helpen? Ik krijg de update niet in de Windows Store, ook niet via een directe link via de Microsoft site. Heb Windows 8 Pro draaien.

Zou graag die nieuwe update willen..
Misschien moet je eerst nog andere updates installeren, dus check ff Windows update of er nog updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 23:43
wuppie007 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:58:
[...]

Misschien moet je eerst nog andere updates installeren, dus check ff Windows update of er nog updates zijn.
Inderdaad, zie ook: 'Waarom wordt de update niet weergegeven in de Store?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
Had eigenlijk wel gehoopt dat je met de standard apps foto en muziek vanaf de NAS kan openen. Helaas is dat dus nog steeds niet mogelijk. Of kan dat met de media center pack wel ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Gisteren op mijn laptop en desktop 8.1 geïnstalleerd. Nergens last van en het loopt als een trein. Alleen ben ik nog steeds aan het uitvlooien hoe ik de slideshow op mijn lockscreen aan de praat krijg, wil nog niet echt vlotten. Er staat: selecteer meerdere afbeeldingen om slideshow te starten. Ik heb dus die map gekozen maar wat doen ho maar.... Nog even op onderzoek uit. :/

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:48

Satom

Verzamel ervaringen

Ik zie dat de ISO's van de 'Multiple editions' niet bijgewerkt is op MSDN, kan dit kloppen? Wil namelijk nog een keer proberen of 8.1 nu wel vlekkeloos werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:04
Kan iemand even iets voor mij checken (Surface RT).

Bij PC Instellingen -> Zoeken en Apps -> Standaard-apps heb ik geen standaard-app voor Agenda. Als ik er dan een in wil stellen geeft hij aan dat er geen app geïnstalleerd is (terwijl er gewoon een standaard-app is die notabene op m'n startscherm staat) en of ik wil zoeken in de Store. Als ik dat doe dan kan hij niks vinden..

Kan iemand even controleren voor mij of hij ook dat probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:04
Satom schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:52:
Ik zie dat de ISO's van de 'Multiple editions' niet bijgewerkt is op MSDN, kan dit kloppen? Wil namelijk nog een keer proberen of 8.1 nu wel vlekkeloos werkt :9
Wat zou er bijgewerkt moeten zijn dan? RTM = RTM toch?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
Voor de mensen die ook problemen hebben met hun Samsung ATIV book, ik heb Samsung gecontacteerd via de Chat en heb screenshots gemaakt van SW Update en doorgestuurd naar de juiste afdeling. Blijkbaar werkt SW update nog niet optimaal met Windows 8.1 en zijn de drivers niet juist geconfigureerd.

Edit: Bericht terug ontvangen van Samsung. Er zijn in de VS enorm veel problemen met Windows 8.1. Er zullen gedurende de komende dagen updates uitkomen voor Samsung software, zodat het weer optimaal zou moeten werken. Nog even geduld dus voor de mensen met een Samsung device. Blijkbaar zijn er best veel mensen die gemeld hebben dat de drivers voor o.a. de helderheid aanpassen niet meer goed werken bij bepaalde merken van de Samsung ATIV book serie.

[ Voor 45% gewijzigd door justin1992 op 18-10-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10-2024
justin1992 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:59:
Voor de mensen die ook problemen hebben met hun Samsung ATIV book, ik heb Samsung gecontacteerd via de Chat en heb screenshots gemaakt van SW Update en doorgestuurd naar de juiste afdeling. Blijkbaar werkt SW update nog niet optimaal met Windows 8.1 en zijn de drivers niet juist geconfigureerd.
Ik wilde vanochtend 8.1 installeren, wat ogenschijnlijk lukte, maar nu start mijn ATIV book 8 simpelweg niet meer op (of ik zie in ieder geval niets meer). Is al bekend hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tommiiee schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:41:
[...] Kan iemand even controleren voor mij of hij ook dat probleem heeft?
Op mijn desktop PC had ik dat ook :/ Nu blijkbaar magisch wel weer goed :S

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:04:
[...]

Op mijn desktop PC had ik dat ook :/ Nu blijkbaar magisch wel weer goed :S
Lekker dan :/

Hier werkt 't na een reboot nog steeds niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Tommiiee op 18-10-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
NRGd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:02:
[...]

Ik wilde vanochtend 8.1 installeren, wat ogenschijnlijk lukte, maar nu start mijn ATIV book 8 simpelweg niet meer op (of ik zie in ieder geval niets meer). Is al bekend hoe dit is op te lossen?
Hmm, dat is wel vreemd zeg. Dat heb ik zelf niet gehad. Misschien eens proberen te recoveren? Bij ATIV books moet je dan F4 indrukken tijdens opstarten, dan kun je weer terug naar je fabrieksinstellingen. En daarna opnieuw proberen 8.1 te installeren? Anders kun je misschien beter ook even contact opnemen met de live chat van Samsung. Echt een prima service hebben ze daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommiiee schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:41:
Kan iemand even iets voor mij checken (Surface RT).

Bij PC Instellingen -> Zoeken en Apps -> Standaard-apps heb ik geen standaard-app voor Agenda. Als ik er dan een in wil stellen geeft hij aan dat er geen app geïnstalleerd is (terwijl er gewoon een standaard-app is die notabene op m'n startscherm staat) en of ik wil zoeken in de Store. Als ik dat doe dan kan hij niks vinden..

Kan iemand even controleren voor mij of hij ook dat probleem heeft?
Same, ook Surface RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckkie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08 10:12
Edit: Het is al gelukt!

Heb net w8.1 geïnstalleerd.
Ik kan nu voor mijn router alleen nog maar een 8 cijferig wachtwoord invoeren. Mijn wachtwoord is echter veel langer.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Anders dan dat ziet het er goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Deckkie op 18-10-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb begin deze week 2 nieuwe laptops aangeschaft.

Op een van deze kreeg ik gisteren de update naar 8.1 al te zien en heb deze zonder problemen geinstalleerd.

Echter, op de 2e laptop is deze nog niet te zien in de Store.
Hoe kom ik aan de update naar 8.1 ?

Is er nergens een directe link? Als ik naar de Downloadshop van Windows ga, kom ik vanzelf in de Store terecht, waar de update dus nog niet te vinden is.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:02

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Leuk man die melding rechtsonderin dat secure boot niet goed ingesteld staat. Zet het dus aan in de bios, herstart, melding is weg. Then shit happend, iets met videodrivers niet goed want zie een snel knipperend groen/geel/paars etc scherm met een stukje desktop hier en daar. Scherm gaat uit en komt weer op en ik zie alle startscherm iconen gestapeld @ bovenste 2cm van mn scherm. Dafuq...Machine vreselijk traag met opstarten, zo traag dat het scherm in de slaapstand schiet. Na 3x herstarten wil het systeem terug naar een oude staat..aaargh!! Moest dus de spanning uit 1 van mn videokaarten trekken, opstarten zodat SLI uit werd gezet, nvidia drivers uninstallen, machine uitzetten, spanning weer op de kaart zetten en booten. Nvidia drivers opnieuw installeren en SLI weer configgen. Ge-doe!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Nieuwe dag nieuwe kansen, elke beschikbare update maar even gedaan, nvidia drivers geupdate voor w8.1, ik ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.