Ja. Had er al over gelezen dat deze aan moest staan, deze heb ik weer aangezet maar dat mocht niet baten.
*knip* Beetje netjes blijvenGerCor schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:17:
Mijn dochter heeft ook zelf een MS-account aangemaakt, heeft ze niemand voor nodig. Maar moet de familie van Pierre61 natuurlijk allemaal zelf weten.
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2014 01:02 . Reden: Nergens voor nodig ]
Nee hoor, gewoon vmbo. Maar dat eeuwige geneuzel over de veranderingen....... heb ik al minstens 500 keer gelezen.maarten0009 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:25:
[...]
*knip* iets over een dochter....niet lief..dus weggehaald

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2014 01:12 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Veranderingen zijn (blijkbaar) voor heel veel mensen erg lastig. Moet wel zeggen dat m'n moeder geen probleem heeft met Windows 8.1, al is het natuurlijk wel even wennen. Mijn opa is daar wat 'gevoeliger' voor, maar mogelijk gaat hij komende week ook over naar een nieuwe computer met Windows 8.1. Als ik één ding niet ga doen, is het Windows 7 op die mogelijk nieuwe pc installeren......GerCor schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:54:
[...]
Nee hoor, gewoon vmbo. Maar dat eeuwige geneuzel over de veranderingen....... heb ik al minstens 500 keer gelezen.
Maar ik geef je wel gelijk hoor, de meeste mensen die ik zo hoor mopperen over Windows 8.1 die hebben er maximaal een uur naar gekeken. Ik (m'n vrouw en dus m'n ma) gebruiken het al maanden en de nadelen wegen echt niet op tegen de vele voordelen (synchronisatie van je settings, geintegreerde skydrive, etc).
Dank u, o grote knipper. Ik heb inderdaad een lieve dochter.
@TheVMaster, doe opa een lol en raad hem een Surface 2 aan. Meer heeft opa toch niet nodig?
@TheVMaster, doe opa een lol en raad hem een Surface 2 aan. Meer heeft opa toch niet nodig?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb een vraagje over het lock screen. Links onder in beeld staan 2 icoontjes.
De een is van ease of access, de andere van wifi.
Ik wil niet dat iemand in het lock screen met een wifi netwerk kan verbinden. Is dit uit te schakelen via de group policy of via registry?
De een is van ease of access, de andere van wifi.
Ik wil niet dat iemand in het lock screen met een wifi netwerk kan verbinden. Is dit uit te schakelen via de group policy of via registry?
Daar heb ik inderdaad aan lopen denken, maar opa gebruikt naast Word en Excel ook nog steeds (helaas) Wordperfect voor veel zaken (kan hem nog niet 100% op Word krijgenGerCor schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 02:20:
Dank u, o grote knipper. Ik heb inderdaad een lieve dochter.
Niet gecontroleerd of deze informatie klopt, maarHet volgende moet werken:Toet3r schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:39:
Fortunately there is a group policy you can change to disable the network selection on the lock screen:
Computer Configuration | Administrative Templates | System | Logon --> Do not display network selection UI
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Mijn dank is grootRayNbow schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:13:
[...]
Niet gecontroleerd of deze informatie klopt, maarHet volgende moet werken:
[...]
Wat wel apart is is dat de support medewerker zegt dat het niet kan en er vervolgens iemand anders reageert met dat het wel kan. Had dit zelfde eergisteren ook al met de vraag of je de family safety activity logs kan wissen.
Toch wel merkwaardig dat microsoft medewerkers zeggen van niet en dat het wel blijkt te kunnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Toet3r op 23-01-2014 15:59 ]
Als je programmas die je opa gebruikt werken zoals hij het wilt, snel genoeg werken ( voor hem) dan zie ik het nut van verandering niet in! Soms moet je dingen laten zoals ze zijn omdat ze gewoon prima werken, net als Windows 7. Windows 8(.1) mag wel een verbetering zijn met snel opstarten en minder geheugen gebruik en meer, maar Windows 7 werkt gewoon perfect. Ik heb nooit mensen over Windows 7 horen zeuren. Ik denk gewoon dat Microsoft voor de (gemiddelde) desktop gebruiker zeker niet genoeg heeft toegevoegd om het leerproces van Windows 8 aan te gaan dus blijven mensen bij 7.TheVMaster schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:52:
[...]
Daar heb ik inderdaad aan lopen denken, maar opa gebruikt naast Word en Excel ook nog steeds (helaas) Wordperfect voor veel zaken (kan hem nog niet 100% op Word krijgenondanks mijn verwoede pogingen over de laatste 5-10 jaar). Ook gebruikt hij een genealogie programma en Microsoft Money 97 (jaja..dat werkt ook op Windows 7 nog steeds). Dat is gelijk ook het nadeel van mensen richting de 80 die al 20+ jaar gebruik maken van PC's en heel weinig voor verandering voelen
maar we gaan het zien volgende week...
Ja, waarschijnlijk heb je gelijk maar. Stel je had Windows 8 en je gaat naar Windows 7. Dat werd zoeken zeg.
Het is voor opa veel makkelijker in de store te snuffelen en dan komt hij bijvoorbeeld de NOS app tegen. Installeert de app op zijn startscherm en voortaan start opa de app met een simpele aanraking met zijn vinger. Vooral en misschien wel juist nadat hij een notificatie had gekregen van de NOS app.
Kijk, en dat zit nou eenmaal niet in Windows 7.
Het is voor opa veel makkelijker in de store te snuffelen en dan komt hij bijvoorbeeld de NOS app tegen. Installeert de app op zijn startscherm en voortaan start opa de app met een simpele aanraking met zijn vinger. Vooral en misschien wel juist nadat hij een notificatie had gekregen van de NOS app.
Wel een note, dat niet alles nu zomaar meer op je metro/startscherm komt, of omdat hij vol is of om welke reden dan ook, heb diverse apps gehad in 8.1 die enkel in dat 'onderscherm' terecht kwamen.
Maar inderdaad, mijn vader is van 7 naar 8(.1) gegaan, die vind het helemaal geweldig. Het sluiten met gewoon slepen, enkel de knoppen aanwezig die hij moet gebruiken (zoals bij de foto app) en email kan bijna niet simpeler (al mocht het tree-systeem wel iets beter).
Maar inderdaad, mijn vader is van 7 naar 8(.1) gegaan, die vind het helemaal geweldig. Het sluiten met gewoon slepen, enkel de knoppen aanwezig die hij moet gebruiken (zoals bij de foto app) en email kan bijna niet simpeler (al mocht het tree-systeem wel iets beter).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het is maar de vraag of dat simpeler is voor opa na jarenlang een browser te hebben gebuikt, hij kan ook gewoon nos.nl intikken.GerCor schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:57:
Ja, waarschijnlijk heb je gelijk maar. Stel je had Windows 8 en je gaat naar Windows 7. Dat werd zoeken zeg.
Volgens mij komen alle Apps eerst in dat 'onderscherm' terecht. Het is daarna aan jou of je dat op je startscherm wilt hebben. Moet je de app even selecteren, komt er een menu in beeld.SinergyX schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:07:
Wel een note, dat niet alles nu zomaar meer op je metro/startscherm komt, of omdat hij vol is of om welke reden dan ook, heb diverse apps gehad in 8.1 die enkel in dat 'onderscherm' terecht kwamen.
@maarten0009. Notificatie went snel. Wil niet meer zonder.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 24-01-2014 14:05 ]
Nevermind.
[ Voor 93% gewijzigd door Ivan4you op 27-01-2014 14:53 ]
Aan de ene kant ben ik het helemaal met je eens, maar als we zo zouden denken....nou dan zat opa nog op Windows 95maarten0009 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:19:
[...]
Als je programmas die je opa gebruikt werken zoals hij het wilt, snel genoeg werken ( voor hem) dan zie ik het nut van verandering niet in! Soms moet je dingen laten zoals ze zijn omdat ze gewoon prima werken, net als Windows 7. Windows 8(.1) mag wel een verbetering zijn met snel opstarten en minder geheugen gebruik en meer, maar Windows 7 werkt gewoon perfect. Ik heb nooit mensen over Windows 7 horen zeuren. Ik denk gewoon dat Microsoft voor de (gemiddelde) desktop gebruiker zeker niet genoeg heeft toegevoegd om het leerproces van Windows 8 aan te gaan dus blijven mensen bij 7.
Opa is gewoon niet 'snel' en hij vind m'n Surface Pro ook heel erg mooi. Ze hebben ook een iPad, maar als opa op Youtube z'n houtdraaivideo's wil kijken...dan zet hij z'n laptop aan en gaat aan tafel achter z'n laptop zitten. Oma gebruikt daarentegen de iPad wel veel meer (gelukkig), maar goed die is ook 'jonger' (ze schelen maar 1 jaar, maar toch).
Maar goed...eerst maar eens kijken wat er nu precies gaat gebeuren met z'n huidige pc....
Dat denk ik dus ook, hij pint al z'n desktopapplicaties op z'n bureaublad...dus ik verwacht dat hij het start menu niet heel erg zou gaan missen. Misschien moet ik m'n Surface Pro daar gewoon eens een paar dagen laten staan....aangesloten op z'n 'normale' scherm en keyboard/muis....eens kijken of dat kan wennenGerCor schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:57:
[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 25-01-2014 12:33 ]
Goed plan, TheVMaster. Zet die PRO daar een paar dagen zeer geniepig neer.
hai is er een manier om 3 programma op 1 scherm gevuld te krijgen?
als je Explorer / chrome , verkenner of kladblok gebruikt hebben ze allemaal rechts boven minimaliseer , verkleinen / maximaliseren of sluiten en het lijkt mij handig of er knop je bij kan om meerdere vensters kan selecteren om samen te voegen.
want ik zit soms op chrome en naast wil ik ook kladblok actief hebben en heel soms de verkenner om dat ik soms dingen over tiep of copy paste gebruik en het nogal omslachtig is om elke keer te gaan switchen.
en als ik niet duidelijk genoeg zeg het maar
btw ik gebruik windows 8.1
als je Explorer / chrome , verkenner of kladblok gebruikt hebben ze allemaal rechts boven minimaliseer , verkleinen / maximaliseren of sluiten en het lijkt mij handig of er knop je bij kan om meerdere vensters kan selecteren om samen te voegen.
want ik zit soms op chrome en naast wil ik ook kladblok actief hebben en heel soms de verkenner om dat ik soms dingen over tiep of copy paste gebruik en het nogal omslachtig is om elke keer te gaan switchen.
en als ik niet duidelijk genoeg zeg het maar
btw ik gebruik windows 8.1
Rechtermuis op taakbalk, vensters schikken?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
http://prntscr.com/2n20jr
ik heb schikken gebruikt maar die plaatst ze niet naast elkaar, er gebeurt zelfs niks.
ik heb schikken gebruikt maar die plaatst ze niet naast elkaar, er gebeurt zelfs niks.
Ik gebruik daarvoor "Show windows side by side" / "Vensters naast elkaar weergeven" uit de taakbalk.
Je wilt ze toch naast elkaar open hebben?
Je wilt ze toch naast elkaar open hebben?
Bij mij lukt het ook met 3: http://prntscr.com/2n35e5
Verwijderd
wennen hoor dat windows 8.1 Ik ben jaren windows xp gewend en weet niet of dit nu een verbetering is. Het ziet er wel mooi uit. Hij schakeld soms van de nieuwe look naar de oude windows xp look. Hoe komt dit? en is dit handig of niet? Ik kan met de oude veel meer instellen en dingen vinden zoals info over mijn videokaart.
Met oude windows xp look bedoel je het bureaublad? Dat zal er nog wel eventjes in blijven zitten hoor. Er zijn zelfs hele stammen (waaronder ik) die vrijwel alleen in de desktop werken. Het startscherm is voor mij vaak niets meer dan een zoekscherm voor programma's (<winkey> + typen + enter).
Dat schakelen is normaal overigens en kan door een aantal dingen komen: je drukt op de windows toets, je klinkt linksonder in het scherm, je opent een desktop programma, je klikt op de desktop-tile, je klikt op desktop in het lijstje met open programma's (linksboven naar linksonder bewegen van de cursor op het scherm) en vast nog een aantal manieren
Dat schakelen is normaal overigens en kan door een aantal dingen komen: je drukt op de windows toets, je klinkt linksonder in het scherm, je opent een desktop programma, je klikt op de desktop-tile, je klikt op desktop in het lijstje met open programma's (linksboven naar linksonder bewegen van de cursor op het scherm) en vast nog een aantal manieren
Verwijderd
ik bedoel inderdaad het bureablad. Ik snap nog niet helemaal waarom ze nu 2 verschillende versies van windows hebben. Maargoed ik ben ook nog nieuw in W8.1 Maar bedankt, nu weet ik hoe ik naar het bureaublad kom. Dat is tenmiste vertrouwd
Je kan Windows 8.1 ook instellen zodat hij direct naar het bureaublad boot.Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:45:
ik bedoel inderdaad het bureablad. Ik snap nog niet helemaal waarom ze nu 2 verschillende versies van windows hebben. Maargoed ik ben ook nog nieuw in W8.1 Maar bedankt, nu weet ik hoe ik naar het bureaublad kom. Dat is tenmiste vertrouwd
Maar kijk eerst eens een weekje rond in de Windows Store en probeer eens wat apps uit. Je gaat vanzelf wat apps waarderen en voor de overige zaken ga je gewoon verder op de desktop zoals je gewent was, echter met flink wat verbeteringen tov XP en zelfs verbeteringen tov Windows 7.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hoe langer ik met 8.1 werk hoe minder ik alle ophef over het nieuwe startmenu snap. Het is een overzichtelijk menu met je meest gebruikte programma's (die stonden in eerdere windows versies als snelkoppeling op het bureaublad) en grote mail / facebook / nieuws / agenda livetiles waardoor je in 1x een overzicht hebt of er ergens daar nog nieuwtjes voor je bij zijn.
Dat ze nog wat moeten werken aan verdere integratie van die 2 systemen ben ik het mee eens, maar ik snap werkelijk niet waarom hele volksstammen nog steeds allemaal tooltjes gaan installeren zodat ze via 4 klikken (Start -> Programma's -> Office -> Word) Word kunnen openen ipv gewoon 1 klik op een Word snelkoppeling in je Metro interface.
Dat ze nog wat moeten werken aan verdere integratie van die 2 systemen ben ik het mee eens, maar ik snap werkelijk niet waarom hele volksstammen nog steeds allemaal tooltjes gaan installeren zodat ze via 4 klikken (Start -> Programma's -> Office -> Word) Word kunnen openen ipv gewoon 1 klik op een Word snelkoppeling in je Metro interface.
[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-01-2014 22:46 ]
youtube.com/@hisrep
Ik start al jaren Word op door Ctrl+R, "winword" te enteren...
Of op de taakbalkDeNachtwacht schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:46:
Hoe langer ik met 8.1 werk hoe minder ik alle ophef over het nieuwe startmenu snap. Het is een overzichtelijk menu met je meest gebruikte programma's (die stonden in eerdere windows versies als snelkoppeling op het bureaublad) en grote mail / facebook / nieuws / agenda livetiles waardoor je in 1x een overzicht hebt of er ergens daar nog nieuwtjes voor je bij zijn.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Nu wilde ik gisteren mijn AutoPC een update geven (laatste updates van 6-6-2013
), dus een 20 meter kabel van huis naar de auto (haal het niet qua afstand naar de wifi).
Hij vind wel 90 updates, maar moment dat ik downloaden kies, blijft mijn netwerkverbruik gewoon 0. Dacht eerst dat het iets met netwerk was, maar updates van bv GoPilot haalt hij gewoon binnen en ook drivers van de MS site (wifi dongle) via de hardware manager werken gewoon.
Opmerkelijk ook dat ik geen enkele app kan updaten uit de store, kan de apps gewoon zoeken, kan aankopen doen, maar moment dat hij wil downloaden, blijft hij staan op 'in behandeling'.
Nu was dit rond half 8 op een zondag, mogelijk dat ze onderhoud ofzo hadden, maar is er ook een andere manier om updates binnen te halen? (gaat om ruim ~900MB).
Hij vind wel 90 updates, maar moment dat ik downloaden kies, blijft mijn netwerkverbruik gewoon 0. Dacht eerst dat het iets met netwerk was, maar updates van bv GoPilot haalt hij gewoon binnen en ook drivers van de MS site (wifi dongle) via de hardware manager werken gewoon.
Opmerkelijk ook dat ik geen enkele app kan updaten uit de store, kan de apps gewoon zoeken, kan aankopen doen, maar moment dat hij wil downloaden, blijft hij staan op 'in behandeling'.
Nu was dit rond half 8 op een zondag, mogelijk dat ze onderhoud ofzo hadden, maar is er ook een andere manier om updates binnen te halen? (gaat om ruim ~900MB).
Wat zegt de HDD activiteitsindicator, als je autopc die heeft? Het gebeurt bij mij (onder W7 overigens) wel eens dat de HDD eerst een hele tijd gaat ratelen voordat het downloaden van Windows updates daadwerkelijk begint, alsof eerst alle ruimte in gebruik genomen wordt voor het downloaden begint.
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 03-02-2014 12:27 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nagenoeg niets, buiten van klein svhost verkeer. Ook als ik update open laat (nog niet downloaden) en ik wil een app bijwerken (netflix en squeezeplayer), doet hij buiten 'in behandeling' helemaal niets doen.
Net Windows 8.1 Update 1 (Threshold) geïnstalleerd op 'n VM. Er zitten best veel verbeteringen in waarvan ik denk, waarom niet 'n jaar geleden al. Maar goed, er zit vooruitgang in.
De afsluit knop zullen veel mensen een fijne aanvulling vinden, en ook de menu's bij een rechtermuisknop klik in het startscherm werken een stuk sneller op een laptop. Enige wat me op is gevallen wat nog niet goed werkt in deze build is het sluiten van metroapps met het kruisje in de balk boven in het scherm, deze komt namelijk niet altijd te voorschijn. Maar dit zou ook aan VMWare kunnen liggen.
De afsluit knop zullen veel mensen een fijne aanvulling vinden, en ook de menu's bij een rechtermuisknop klik in het startscherm werken een stuk sneller op een laptop. Enige wat me op is gevallen wat nog niet goed werkt in deze build is het sluiten van metroapps met het kruisje in de balk boven in het scherm, deze komt namelijk niet altijd te voorschijn. Maar dit zou ook aan VMWare kunnen liggen.
Ben sinds gisteren in de weer met W8.(1) en ik snap het prima. Heb constant het idee alsof er een hele schil alleen maar hinderlijk in de weg zit en misschien is het handig als je alles gefinetuned hebt, maar om een pc nieuw te installeren is het alleen maar gedoe. Ben nou ook gewoon blij met een tool als Pokkie zodat je in ieder geval weer op een logische wijze alles kan vinden.DeNachtwacht schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:46:
Mja mijn ervaring is dat het gewoon een paar dagen wennen is, maar uiteindelijk veel efficiënter werkt als je alles eenmaal hebt ingesteld. Win-X is je vriend voor alle configuraties, de metro interface voor alle snelkoppelingen en klaar
youtube.com/@hisrep
Enige wat ik dan nooit heb begrepen in het hele touch verhaal, het sluiten van vensters in de desktop omgeving met een touchscreen
Goed, in principe gaan ze er vanuit dat je niet 'hoort' te werken op een desktop, maar omdat ze veel van de size-options hebben weggehaald uit desktop en ik nog geen alternatief kan vinden die dat kan (enkel onzin als startmenu, metro apps op desktop draaien), blijft dat nog een flink minpunt voor mijn auto PC.
Wat ik in de berichtgeving op een aantal sites mis, wanneer wordt die titlebar getoond? Altijd als je een muis hebt? Alleen wanneer je je muis naar de bovenkant beweegt? Of op een andere manier?Devin19 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:47:
Enige wat me op is gevallen wat nog niet goed werkt in deze build is het sluiten van metroapps met het kruisje in de balk boven in het scherm, deze komt namelijk niet altijd te voorschijn.
Inmiddels staat mn auto PC alweer uur niets te doen, 90% cpu verdeeld over systeem, essentials en module installer worker, af en toe 100% ssd acitivteit op die 3, maar nog geen enkele kb gedownloaded. Store werkt nu helemaal niet meer, blijft hangen op het laadschern.
sta op het punt gewoon weer windows 7 erop te gooien, heb nu gewoon een compleet niet werkende auto pc. Zelfs de muziek app kan ik niet starten omdat hij moet updaten, maar zie hierboven
sta op het punt gewoon weer windows 7 erop te gooien, heb nu gewoon een compleet niet werkende auto pc. Zelfs de muziek app kan ik niet starten omdat hij moet updaten, maar zie hierboven

Hmm, okee, al bedoelde ik kijken naar de hdd-ledSinergyX schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:58:
Nagenoeg niets, buiten van klein svhost verkeer. Ook als ik update open laat (nog niet downloaden) en ik wil een app bijwerken (netflix en squeezeplayer), doet hij buiten 'in behandeling' helemaal niets doen.
Misschien helpt het als je de updates los download en installeerd? -> http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Home.aspx , kb***** als zoekterm gebruiken. Die site werkt overigens alleen in IE, MS he
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 03-02-2014 20:37 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik had al een downloadtool gevonden en met lijst van updates begonnen, maar het zijn 91 updates.. Flinke uitzoek klus, nog buiten de 8.1 update.
waar is de oude tool die gewoon update voor update ging doen en je dus per update voortgang zag.. Het is nu puur gokken wat dat ding aan het doen is. Ik heb btw geen zicht op led van schijf activiteit
waar is de oude tool die gewoon update voor update ging doen en je dus per update voortgang zag.. Het is nu puur gokken wat dat ding aan het doen is. Ik heb btw geen zicht op led van schijf activiteit
Ehm, dus je draait nog 8.0? Kan je niet meteen de 8.1 update binnen hengelen en installeren zonder al die anderen te installeren?
En anders meuk: WSUS Offline Update 8.9 gebruiken?
En anders meuk: WSUS Offline Update 8.9 gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 03-02-2014 21:01 ]
Oscar Wilde
Dat zei ik ook, laatste update was van 6-6-2013
die wsus heb ik niets aan als de store ermee niet gaat werken. Die updates boeien me verder voor geen meter, zolang de store en xbox music maar werken.
Ah ja, 8.1 kwam later pas, was ik even vergeten
. Ik dacht, misschien helpt die tool de boel op gang te krijgen en als de gewone updates achter de rug zijn werkt de rest misschien ook weer
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 03-02-2014 21:05 ]
Oscar Wilde
We hebben progressie
was maar rond gaan rijden om accu op te laden, opeens sprint hij over naar installatie voorbereiden. Nu 1 van 90 updates aan het installeren... Dit gaat nog even duren
En nu hopen dat de accu het lang genoeg uithoud?
Oscar Wilde
Ga ik maar weer een rondje rijden
Als ik met m'n muis tegen de bovenkant van het scherm aan ga zitten word die balk getoond. (meestal, soms moet ik een paar keer 'stoten')RayNbow schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:44:
[...]
Wat ik in de berichtgeving op een aantal sites mis, wanneer wordt die titlebar getoond? Altijd als je een muis hebt? Alleen wanneer je je muis naar de bovenkant beweegt? Of op een andere manier?
De updates in Windows 8 zijn nog wel een probleem. Wij hebben nog best een aardige voorraad laptops met een voorgeinstalleerde versie van 8 die dus al die updates nog moet hebben en daarna dus nog 8.1 moet installeren. Zo irritant dat je niet een 8.1 OEM DVD kan gebruiken met de originele key om dat te installeren ... De logica daar achter?
What's in the case?
Misschien handig om een apart topic aan te maken, want dit kan nog wel een interessante discussie en upgrade-techniek opleveren?
Laat maar, dit is al eerder aan bod gekomen en je kan wel 8.1 installeren met een generieke key en vervolgens laten activeren met de originele key.
Laat maar, dit is al eerder aan bod gekomen en je kan wel 8.1 installeren met een generieke key en vervolgens laten activeren met de originele key.
[ Voor 38% gewijzigd door BtM909 op 04-02-2014 01:21 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ah ok, dat zou nog een optie zijn. Ga ik maar eens proberen. Wel alsnog vervelend dat er geen redistributable versie is van SP1 voor dit soort apparaten.. Maar goed dat is niet anders.BtM909 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 01:20:
Misschien handig om een apart topic aan te maken, want dit kan nog wel een interessante discussie en upgrade-techniek opleveren?
What's in the case?
Je kan toch wel met een 8.0 key een 8.1 installeren? Volgens mij kan het andersom alleen niet.
Ben maar gestopt bij 31 van 90 updates, die was wel erg lang bezig. Jammer alleen dat bij herstart hij helemaal opnieuw wil beginnen met die lijst opbouwen en schiet alles weer naar 99% usage op die 2 processen.
Ben maar gestopt bij 31 van 90 updates, die was wel erg lang bezig. Jammer alleen dat bij herstart hij helemaal opnieuw wil beginnen met die lijst opbouwen en schiet alles weer naar 99% usage op die 2 processen.
Nee, de Windows 8.1 installer pakt de 8.0 keys niet. Je moet dat dan later activeren en eerst een generieke (KMS) key gebruiken.SinergyX schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:50:
Je kan toch wel met een 8.0 key een 8.1 installeren? Volgens mij kan het andersom alleen niet.
[...]
Dat er duurdere OLP licenties verkocht kunnen worden?Ron!n schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 01:01:
De logica daar achter?
Het OEM licentie verhaal is sowieso wazig. Moet zogenaamd goedkoper zijn, maar toen we een OEM server hadden waar we Server 2012 op wilde hebben ipv 2008R2, kon dat alleen door de complete server terug te sturen voor een ander!
(verstuurd vanaf een Windows 8.1 Update 1 machine)
[ Voor 34% gewijzigd door Tweaker1234 op 04-02-2014 13:14 ]
Dat is het nadeel van Windows, als je het niet afrond, begint ie weer van voor af aanSinergyX schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:50:
Oscar Wilde
Net halfuurtje rondgereden, 31 van 59 gehaald
We gaan er wel komen, hopelijk schiet hij daarna niet meer richting de 99% met CPU gebruik op die 2 processen, de updates zouden dan klaar moeten zijn. En dan komt 8.1, maar die kan je gelukkig wat makkelijker volgen via de store.
Hoi,
Vraagje, waar ik al googlend en zoekend hier zo één, twee, drie niet een antwoord op kon vinden.
Ik heb een Medion PC gekocht met daarop geïnstalleerd Windows 8.
Uiteraard zit dit vol met meuk en toestanden die ik er niet op wil hebben, dus ik wil graag een schone installatie van een originele Windows 8 DVD gaan doen i.c.m de activatiecode/productcode van de Medion PC.
Kan dit?
Ik lees dat de productcode via een tooltje vanuit het Bios terug is te halen, maar voor ik hieraan begin, wil ik graag wel weten of dit zonder meer kan...
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr. Ronald
Vraagje, waar ik al googlend en zoekend hier zo één, twee, drie niet een antwoord op kon vinden.
Uiteraard zit dit vol met meuk en toestanden die ik er niet op wil hebben, dus ik wil graag een schone installatie van een originele Windows 8 DVD gaan doen i.c.m de activatiecode/productcode van de Medion PC.
Kan dit?
Ik lees dat de productcode via een tooltje vanuit het Bios terug is te halen, maar voor ik hieraan begin, wil ik graag wel weten of dit zonder meer kan...
Gr. Ronald
Ik hoop dat ze de bug met 144hz (en 120hz) monitoren hebben gefixed in de update.
In Windows 8.1 draait de desktop op 60hz, ongeacht je monitor. Pas wanneer je meer GPU kracht gaat gebruiken wordt de interface op 144hz gerenderd. Daarom ben ik terug naar Windows 8.
Meer info.
https://forums.geforce.co...oor-120hz-ui-performance/
In Windows 8.1 draait de desktop op 60hz, ongeacht je monitor. Pas wanneer je meer GPU kracht gaat gebruiken wordt de interface op 144hz gerenderd. Daarom ben ik terug naar Windows 8.
Meer info.
https://forums.geforce.co...oor-120hz-ui-performance/
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Ja dit kan. Hou er wel rekening met de juiste versie van dvd overeenkomt met die van je sticker. En dat dat geen recovery dvd van medion is, anders heeft het erg weinig nutyeppa71 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:00:
Hoi,
Kan dit?
Gr. Ronald
Productcode staat gewoon op die sticker, dus die biostool lijkt mij niet nodig. Er zijn ook kleine tooltjes die dat gewoon in Windows kunnen. (mocht je het heel graag willen)
Verwijderd
Op mijn Dell Inspiron 17R SE van één jaar oud nu, zat geen sticker.
Met tooltje productcode uit mijn BIOS gevist, Windows ISO van Usenet gehaald, en vervolgens succesvol een schone installatie uitgevoerd.
Met tooltje productcode uit mijn BIOS gevist, Windows ISO van Usenet gehaald, en vervolgens succesvol een schone installatie uitgevoerd.
Gisteren de laatste updates erop gekregen en meteen 8.1 binnen gehaald (had ik even niet door dat dat ~2.6GB is). Valt me op dat met 8.1 de swipe bewegingen nog stuk beter werken, music app open en desktop met navitagie, wisselen met die swipe vanuit links werkt probleemloos (in 8 begon mijn navigatie moeilijk te doen).
Alleen 720p is nog steeds niet ondersteund voor vele apps, dus daar moet ik nog wat op verzinnen (scherm accepteert wel 1080p, maar is native maar iets van 800x576, dat wordt een aardig wazige boel).
Alleen 720p is nog steeds niet ondersteund voor vele apps, dus daar moet ik nog wat op verzinnen (scherm accepteert wel 1080p, maar is native maar iets van 800x576, dat wordt een aardig wazige boel).
Bedankt visserronald en wuppie007.
Uiteraard ga ik niet weer de recovery DVD gebruiken, want dan heb ik hetzelfde resultaat als nu. Er zit geen sticker op, net zoals bij visserronald. Ga dus dezelfde procedure doen als hem.
Kan hier wel even verder mee, bedankt!
Gr. Ronald
Uiteraard ga ik niet weer de recovery DVD gebruiken, want dan heb ik hetzelfde resultaat als nu. Er zit geen sticker op, net zoals bij visserronald. Ga dus dezelfde procedure doen als hem.
Kan hier wel even verder mee, bedankt!
Gr. Ronald
Maarja die start knop kan je gewoon downloaden van internet en zorgt ook nog dat ie doorstart naar de desktop.
Ik heb er zelf niet zo veel problemen mee maar tog .Geef mij maar windows 7 die draait zoals ik het gewend ben.
Het metro start-menu van windows 8 gebruik ik helemaal niet.
Het ziet er allemaal wel leuk uit maar men gebruikt het helemaal niet ik bedoel de windows 8 metro start menu.
Ik heb er zelf niet zo veel problemen mee maar tog .Geef mij maar windows 7 die draait zoals ik het gewend ben.
Het ziet er allemaal wel leuk uit maar men gebruikt het helemaal niet ik bedoel de windows 8 metro start menu.
[ Voor 28% gewijzigd door rjmno1 op 05-02-2014 22:45 ]
Ik heb even een aantal posts en reacties afgesplitst naar een nieuw topic:
[Win8] Probleem updaten videokaartdriver
[Win8] Probleem updaten videokaartdriver
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Je kan ook gewoon software verwijderen of bijv de pc decrapifier downloaden, denk dat dit een stuk sneller is. Zeker als je ook drivers moet installeren, en met die secureboot (?) meuk moet vechten.
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Verwijderd
heb ook ondekt dat de desktop ui lekker werkt. gewoon windows xp interface zoals ik gewend ben. Maar af en toe krijg je nog wel de nieuwe metro interface als je met het touchpad werkt.. Al die ingebouwde gestures???? zijn geen verbeteringrjmno1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:42:
Maarja die start knop kan je gewoon downloaden van internet en zorgt ook nog dat ie doorstart naar de desktop.
Ik zit met een probleempje met de agenda van windows 8 , en RT.
Het gaat als volgt, als ik een agenda punt toevoeg en ik zet erop dat deze voor de "hele dag" is, ik herstart de agenda app. dan krijg ik de melding dat er problemen zijn bij het synkroniseren van de agenda en dat het item dat ik geplaatst heb op de "hele dag" een fout maakt. Ik ben vrij zeker dat ik dit als eens ergens ben tegen gekomen maar is er hier ook een oplossing voor ?
Het gaat als volgt, als ik een agenda punt toevoeg en ik zet erop dat deze voor de "hele dag" is, ik herstart de agenda app. dan krijg ik de melding dat er problemen zijn bij het synkroniseren van de agenda en dat het item dat ik geplaatst heb op de "hele dag" een fout maakt. Ik ben vrij zeker dat ik dit als eens ergens ben tegen gekomen maar is er hier ook een oplossing voor ?
Ik heb via Parallels Windows 8.1 preview gedownload en geïnstalleerd. Nu wou ik deze versie activeren (ik heb een 8 en 8.1 key) alleen lukt dit niet. Activeren is tijdelijk niet mogelijk staat er. Is het nog mogelijk deze versie te activeren na 15 januari? Ik vond het al gek dat je deze kon downloaden. Iemand een idee? Windows 8 via een image installeren wou ook al niet (error code 0x80070570
).
Verwijderd
Eerste ervaring. Windows 8.1 lekker snel maar bij een verse install al verschillende gekke dingen gehad.
Opeens staat er na een paar keer opstarten en afsluiten uit het niets het icoon 'Thuisgroep' op het bureaublad. Is ook niet te verwijderen. Vreemd want ik heb daar helemaal niets in gedaan. Via een zoekactie op Google een oplossing gevonden en uitgevoerd. Volgende keer herstart is het icoon weer terug. Nu moet ik bij een verse (Medion) install gelijk al weer een fix gaan zoeken.
Nog iets vreemds opeens is het normale IE icoon voor een website weg. Er staat nu een wereldbol icoon. Ook weer uit het niets. Gekeken bij icoon, vreemd is hetzelfde als bij favorieten waar wel het website specifieke icoon/ IE icoon wordt getoond. Nou vervolgens via internet weer een oplossing gevonden je moet het icoon instellen op url.dll. Werkt niet optimaal want krijg je nog steeds niet het website specifieke icoon te zien. Nu nog een fix gevonden die uitgebreider is maar daar ga ik later even naar kijken.
Hoe kan het zijn dat je bij een verse install al gelijk haast in het register veranderingen moet aanbrengen om het systeem normaal te laten werken
.
Opeens staat er na een paar keer opstarten en afsluiten uit het niets het icoon 'Thuisgroep' op het bureaublad. Is ook niet te verwijderen. Vreemd want ik heb daar helemaal niets in gedaan. Via een zoekactie op Google een oplossing gevonden en uitgevoerd. Volgende keer herstart is het icoon weer terug. Nu moet ik bij een verse (Medion) install gelijk al weer een fix gaan zoeken.
Nog iets vreemds opeens is het normale IE icoon voor een website weg. Er staat nu een wereldbol icoon. Ook weer uit het niets. Gekeken bij icoon, vreemd is hetzelfde als bij favorieten waar wel het website specifieke icoon/ IE icoon wordt getoond. Nou vervolgens via internet weer een oplossing gevonden je moet het icoon instellen op url.dll. Werkt niet optimaal want krijg je nog steeds niet het website specifieke icoon te zien. Nu nog een fix gevonden die uitgebreider is maar daar ga ik later even naar kijken.
Hoe kan het zijn dat je bij een verse install al gelijk haast in het register veranderingen moet aanbrengen om het systeem normaal te laten werken
Windows 8.1 Preview is niet meer te gebruiken, tja....volgens mij is dat al redelijk lang bekend.Safaci schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:32:
Ik heb via Parallels Windows 8.1 preview gedownload en geïnstalleerd. Nu wou ik deze versie activeren (ik heb een 8 en 8.1 key) alleen lukt dit niet. Activeren is tijdelijk niet mogelijk staat er. Is het nog mogelijk deze versie te activeren na 15 januari? Ik vond het al gek dat je deze kon downloaden. Iemand een idee? Windows 8 via een image installeren wou ook al niet (error code 0x80070570).
Raar dat het dan via Parallels wel te downloaden is. Heb het probleem inmiddels opgelost door in de Preview de iso van 8.1 Pro te downloaden en vanuit daar de installatie te starten.TheVMaster schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:20:
[...]
Windows 8.1 Preview is niet meer te gebruiken, tja....volgens mij is dat al redelijk lang bekend.
Had een CPU over temp error, heb mn pc schoongeblazen en nieuwe koelpasta op mn processor gedaan (cpu is even uit de socket geweest). Nu is mn Win 8.1 niet meer geactiveerd en accepteerd ie m'n (legale) win 8 code niet...
Kan even niet vinden hoe hier mee om te gaan. Any ideas?
Kan even niet vinden hoe hier mee om te gaan. Any ideas?
Via de telefoon kan je toch opnieuw activeren? Ik heb de laptop van m'n Pa helemaal opnieuw moeten doen, die accepteerde een 8 key niet op 8.1, dus maar via een oudere 8.0 install gedaan.
Ik moet voor mn werk 10 computers updaten naar Windows 8 Pro en daarna even voorzien van WIndows 8.1.
Betekent dat ik nu op iedere computer afzonderlijk die update naar 8.1 moet uitvoeren of heeft MS ook ergens een mooie download staan.
In de TS, zie ik alleen een link naar een preview die tevens niet meer werkt.
Betekent dat ik nu op iedere computer afzonderlijk die update naar 8.1 moet uitvoeren of heeft MS ook ergens een mooie download staan.
PSN ID Binloading_nl
Ik weet even niet of er een aparte download is, maar ik denk even pragmatisch met je mee. Installeer http://www.telerik.com/download/fiddler een web debugging tool, die precies kan achterhalen wat je pc allemaal op internet doet.steefje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:15:
Ik moet voor mn werk 10 computers updaten naar Windows 8 Pro en daarna even voorzien van WIndows 8.1.
Start fiddler en druk op 'play'
Download en installeer dan de 8.1 update, fiddler loopt op de achtergrond door
Als de update gedownload is en gaat installeren, kun je in fiddler de download url achterhalen. Moet je niet te lang mee wachten want MS is zo slim om die url's dynamisch te maken. Na 10 minuten zijn ze alweer achterhaald. Zodoende kun je de update toch buiten de reguliere weg naar binnen trekken.
Zo doe ik het ook als ik language pack cab files of modern ui apps moet hebben en ik ze (de language packs) even niet via de mspartner of msdn site kan downloaden.
tis maar een idee
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.