[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 136.825 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een snelle 8.1 laptop kopen van max. 600 Euro.
Nu heb ik een laptop bij de mediamarkt gevonden met een i7-3537U processor.
Doch in de beschrijving staat: kloksnelheid 2 GHz en bij turbo 3,1 GHz.
Nu is mijn vraag: Hoe werkt dat nu met die turbo? Gaat dit automatisch of moet je dit instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:33:
Ik wil graag een snelle 8.1 laptop kopen van max. 600 Euro.
Nu heb ik een laptop bij de mediamarkt gevonden met een i7-3537U processor.
Doch in de beschrijving staat: kloksnelheid 2 GHz en bij turbo 3,1 GHz.
Nu is mijn vraag: Hoe werkt dat nu met die turbo? Gaat dit automatisch of moet je dit instellen
Dat gaat automatisch. Maar als je een echt snelle laptop wilt kun je beter kijken naar iets met een SSD.

Oh, en posten in het juiste forum kan ook geen kwaad.

[ Voor 5% gewijzigd door warhamstr op 27-12-2013 15:37 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:33:
warhamstr schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:36:
[...]

Dat gaat automatisch. Maar als je een echt snelle laptop wilt kun je beter kijken naar iets met een SSD.

Oh, en posten in het juiste forum kan ook geen kwaad.
^^ dat, en een beetje Googlen ook niet.
https://www.google.nl/#q=i7-3537U+enable+turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:12
Ik heb op mijn Desktop Windows 8 gedraaid, met een key die ik via de 15 euro actie van Microsoft een poosje terug heb bemachtigd. Deze desktop ga ik niet meer gebruiken, ik wil deze key op mijn Dell XPS laptop gebruiken die tot voor kort Winows 7 draaide.

Nu heb ik via het stappenplan op eightforums (welke lijkt op het stappenplan hier) Windows 8.1 geïnstalleerd met een tijdelijke key. Als ik via slui.exe mijn aangeschafte key invoer dan krijg ik de melding 'Deze code werkt niet'.

Kan ik een reeds gebruikte Windows 8 key niet meer gebruiken voor een andere computer? Moet ik wellicht op mijn desktop mijn key eerst deactiveren? Zo ja hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17
musicfreak schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:54:
Ik heb op mijn Desktop Windows 8 gedraaid, met een key die ik via de 15 euro actie van Microsoft een poosje terug heb bemachtigd. Deze desktop ga ik niet meer gebruiken, ik wil deze key op mijn Dell XPS laptop gebruiken die tot voor kort Winows 7 draaide.

Nu heb ik via het stappenplan op eightforums (welke lijkt op het stappenplan hier) Windows 8.1 geïnstalleerd met een tijdelijke key. Als ik via slui.exe mijn aangeschafte key invoer dan krijg ik de melding 'Deze code werkt niet'.

Kan ik een reeds gebruikte Windows 8 key niet meer gebruiken voor een andere computer? Moet ik wellicht op mijn desktop mijn key eerst deactiveren? Zo ja hoe dan?
Die key voor 15 euro is een Upgrade key, je zult dus of een machine moeten upgraden van Windows 7 naar Windows 8.1 of even moeten zoeken naar de register sleutel die je moet aanpassen zodat je je clean install wel kunt activeren met de upgrade key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is er nog iets te doen aan codecs aan de metro kant? De foto/video app van geimporteerde foto bestanden werkt probleemloos, alleen werken aantal mediaformaten niet. 1 van de camera's gebruikt avi bestanden en 3gp bestanden, beide werken wel op de mediaspeler van bureaublad maar op de metro kant krijg ik een foutmelding dat het bestand niet kan worden afgespeeld.

(het draait op een pc van een flinke leek, die al blij is binnen Win8 te kunnen werken, hem vertellen alles te converteren gaat hem in iedergeval niet worden).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Gewoon de desktop gebruiken om de video's af te spelen dan? Waarom zou je uit alle macht in Metro willen werken als sommige dingen niet lekker werken daarin?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
SinergyX schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:07:
Is er nog iets te doen aan codecs aan de metro kant? [...]
Volgens mij niet in de standaard apps. Er staat een artikel op de website van Microsoft over de ondersteunde formaten, resoluties en bitrates. Als je er iets aan had kunnen doen had het daar nog wel erbij gestaan. Wellicht dat het met de nog uit te brengen VLC app wel gaat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ramon schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:17:
Gewoon de desktop gebruiken om de video's af te spelen dan? Waarom zou je uit alle macht in Metro willen werken als sommige dingen niet lekker werken daarin?
Omdat de rest ervan juist perfect werkt. Importeren, bekijken ervan, gewoon maar 3 knoppen en draaien maar.
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:28:
Volgens mij niet in de standaard apps. Er staat een artikel op de website van Microsoft over de ondersteunde formaten, resoluties en bitrates. Als je er iets aan had kunnen doen had het daar nog wel erbij gestaan. Wellicht dat het met de nog uit te brengen VLC app wel gaat kunnen.
Denk dat ik dan alles toch maar 1x in de zoveel tijd ga converteren, weinig aan te doen. Of gewoon een keer nieuwe camera geven :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TheVMaster schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:10:
[...]

Waarom zou je UAC uit willen zetten? Ik heb de redenen daarvoor nooit echt kunnen begrijpen. Is volgens mij ook nergens voor nodig? Behalve dat je daarna dus een 'kreupel' systeem hebt...
Zijn er serieus nog steeds mensen die UAC willen uitzetten? Mijn hemel, hopelijk zijn dat geen beheerders van computers bij bedrijven.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
SinergyX schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:59:
[...] Denk dat ik dan alles toch maar 1x in de zoveel tijd ga converteren, weinig aan te doen. Of gewoon een keer nieuwe camera geven :P
Om het verhaal even compleet te maken... MSDN: Supported audio and video formats (Windows Store apps) (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
TheVMaster schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:35:
[...]
Die key voor 15 euro is een Upgrade key, je zult dus of een machine moeten upgraden van Windows 7 naar Windows 8.1 of even moeten zoeken naar de register sleutel die je moet aanpassen zodat je je clean install wel kunt activeren met de upgrade key.
Het is gelukt. En die register hack was niet eens nodig; de MediaBootInstall waarde stond al goed vreemd genoeg. Vervolgens telefonische activatie gedaan, bevestigd dat ik Windows op 1 computer heb geïnstalleerd (wat ook mijn bedoeling is) en voilà!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40
Gisteren ook de overstap gewaagd naar Windows 8.1 (lees: Dual boot met Windows 7 voor het geval dat).

Voelt lekker snappy aan. Er werd meer hardware automatisch herkend dan bij Windows 7. Ik moest alleen mijn cardreader driver nog handmatig installeren. Wifi is nog wel buggy (intel4965 AGN), dus daar moet ik nog even naar kijken wat betreft drivers (EDIT: complete waanzin dat er een wifi-driver uit 2010 gebruikt wordt...).

Moet zeggen dat metro er leuk uit ziet, maar dat ik er nog niet goed mee uit de voeten kan. Normaal zet ik alles op mijn desktop aan bestanden die ik gebruik en de 8 programma's die ik gebruik staan op de taakbalk. Nu wordt ik gedwongen om over te schakelen naar desktop om mijn meest recente bestand te openen of door dit vanuit het programma zelf te doen. Vooralsnog extra klikken dus.

Zelfde doet zich voor in de typische metro programma's. Veel locaties ken ik uit het hoofd. In de metro apps moet je naar de locatie van bestanden toe klikken, waar ik normaal het pad volledig in tik en dan op enter druk.

Het verleggen van de focus van typen naar touch is iets wat me niet bevalt. Daarom nu maar ingesteld dat ik gelijk in "oude" desktop boot. Hele metro interface doe ik dus vooralsnog niks mee. Tevens alles zo ingesteld dat de metro programma's ook niet meer standaard geopend worden. Nu is het net Windows 7, zonder startmenu :P

Nu nog even uitvinden hoe ik die lelijke start- en inlogschermen moet tunen. Door variatie in plaatjes en kleuren is er niet echt een eenheid.

Performance op mijn 5 jaar oude laptop: prima
Metro interface: leuk als je een touchscreen hebt

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hmm, MPEG4 ondersteund wel H264, maar blijkbaar is er iets gaars met die AVI video's.

Informatie geeft over de avi:
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 29.97fps 8015kbps [Video 0]
Audio: IMA ADPCM 48000Hz stereo 385kbps [Audio 1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Wim-Bart schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:25:
[...]

Zijn er serieus nog steeds mensen die UAC willen uitzetten? Mijn hemel, hopelijk zijn dat geen beheerders van computers bij bedrijven.
Als die mensen in de IT werken, dan dienen ze zich diep te schamen inderdaad. Ben ooit ook eens een groep beheerders tegen gekomen....die hadden UAC uitgezet (in een deployment omgeving die ik had opgezet). Dan stel je vervolgens de vraag waarom heb je UAC uitgezet?. Er kunnen natuurlijk best legitieme redenen zijn (oude brakke software..etc..etc..), natuurlijk zijn er dan nog steeds betere oplossingen...maar goed. Komt een van die mannen met een tegenvraag waarom wil je UAC aan hebben?

Nouja zeg....het staat default aan (met een reden) en dan moet ik je maar gaan uitleggen waarom het aan moet staan? Ga jij maar uitleggen waarom het uit moet, helaas kon men daar niet aan beginnen...want het was gewoon lastig en stom....onnodige feature in Windows.....pffff....dan ben ik gauw uitgepraat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ben van plan terug te gegaan naar Windows 7, kan geen image maken, Icronis werkt niet met W8.1 en DiskImageFree en Macrium Reflect Free-5.2 lukt het ook niet(kan met Icronis zonder herstel cd image terug zetten), dat kan met deze 2 ook niet en mijn geluidskaart Creative Soundblaster Tru Studio Pro(USB) kan ik mijn installatie progamma niet installeren ook niet in de veilige modus, kan alleen de standaard instelling gebruiken van Windows.

In de Bios start mijn SSD op van de Uefi Windows opstart modus, misschien dat het daar aan ligt, onder W7 van de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
TheVMaster schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:27:
[...]

Als die mensen in de IT werken, dan dienen ze zich diep te schamen inderdaad. Ben ooit ook eens een groep beheerders tegen gekomen....die hadden UAC uitgezet (in een deployment omgeving die ik had opgezet). Dan stel je vervolgens de vraag waarom heb je UAC uitgezet?. Er kunnen natuurlijk best legitieme redenen zijn (oude brakke software..etc..etc..), natuurlijk zijn er dan nog steeds betere oplossingen...maar goed. Komt een van die mannen met een tegenvraag waarom wil je UAC aan hebben?

Nouja zeg....het staat default aan (met een reden) en dan moet ik je maar gaan uitleggen waarom het aan moet staan? Ga jij maar uitleggen waarom het uit moet, helaas kon men daar niet aan beginnen...want het was gewoon lastig en stom....onnodige feature in Windows.....pffff....dan ben ik gauw uitgepraat hoor.
Dat is vaker met die mensen die denken dat ze IT waardig zijn , ze voelen zich heel wat, en iedereen beschouwen ze als new bee.
Dat is ook een van de redenen dat ik niets meer koop in een winkel aan pc spullen maar gewoon online besteld.
Het spaar me gewoon een hoop ergernissen uit

net zo als zaken die Norton er opgooien
En wat me ook steeds meer tegen gaat staan is dat je bij 99% van de zaken nog steeds Windows er op moet laten zetten.
net zo als Alternate systeembuilder is leuk en makkelijk maar uiteindelijk moet je 100 euro meer rekenen want je moet Windows er op hebben voor te testen .... kan dat niet met linux of zo dan ?
en dat is vaak gratis.

maar goed dat is weer een andere discussie :)

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 30-12-2013 12:10 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:17
brommer1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:44:
Ben weer terug gegaan naar Windows 7, kan geen image maken, Icronis werkt niet met W8.1 en DiskImageFree en Macrium Reflect Free-5.2 lukt het ook niet(kan met Icronis zonder herstel cd image terug zetten), dat kan met deze 2 ook niet <>
Acronis? werkt wel met 8.1 hoor. (2014 versie update)
Ik werk zelf met Symantec System Recovery 2013 onder win8.1. Via usb starten ook geen probleem.
Maakt elke dag een incremental van de SSD naar een HDD. Merk ik nix van. _/-\o_

Drivers is en blijft een issue inderdaad...

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
BazerK schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:06:
[...]

Acronis? werkt wel met 8.1 hoor. (2014 versie update)
Ik werk zelf met Symantec System Recovery 2013 onder win8.1. Via usb starten ook geen probleem.
Maakt elke dag een incremental van de SSD naar een HDD. Merk ik nix van. _/-\o_

Drivers is en blijft een issue inderdaad...
Heb 2012 5 maanden geleden gekocht, vind het zonde om een nieuwe te kopen, ik weet niet of je de key van 2012 voor 2014 kan gebruiken, als ik probeer om 2012 te installeren, krijg ik de melding geen geldig progamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
brommer1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:35:
[...]
Heb 2012 5 maanden geleden gekocht, vind het zonde om een nieuwe te kopen, ik weet niet of je de key van 2012 voor 2014 kan gebruiken, als ik probeer om 2012 te installeren, krijg ik de melding geen geldig progamma.
Hmmm, ik zou support eens aanspreken of er niet wat te ritselen valt. Alhoewel... versie 2013 was 5 maand geleden ook al uit. Die upgrades rieken wel naar geldklopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
BazerK schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:02:
[...]

Hmmm, ik zou support eens aanspreken of er niet wat te ritselen valt. Alhoewel... versie 2013 was 5 maand geleden ook al uit. Die upgrades rieken wel naar geldklopperij.
Het volgende probleem bij F11 om je cd rom op starten, herkend W8.1 geen CD van Arconis, ik probeer veel progammas uit, dan heb ik geen cd meer.

Nadeel van Acronis je moet elk jaar een Key kopen, vroeger was het onbeperkt.

[ Voor 11% gewijzigd door brommer1 op 30-12-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan terug te gegaan naar Windows 7, kan geen image maken, Icronis werkt niet met W8.1 en DiskImageFree en Macrium Reflect Free-5.2 lukt het ook niet
En de ingebouwde "image maker" voldoet niet?

Afbeeldingslocatie: http://asset1.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim2/2013/12/04/Windows_8.1_system_image_backup_610x432.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ben van plan terug te gegaan naar Windows 7
Ben je van plan of ben je al terug gegaan?
, kan geen image maken, Icronis werkt niet met W8.1 en DiskImageFree en Macrium Reflect Free-5.2 lukt het ook niet(kan met Icronis zonder herstel cd image terug zetten),
Tool om images te maken zit gewoon ingebouwd zoals hierboven te zien is. Dus hoef je geen geld uit te geven aan third-party tools.
en mijn geluidskaart Creative Soundblaster Tru Studio Pro(USB) kan ik mijn installatie progamma niet installeren ook niet in de veilige modus, kan alleen de standaard instelling gebruiken van Windows.
Creative heeft sinds Vista altijd al zeer slechte driversupport gehad. Ik geloof dat het toen Vista uitkwam een jaar duurde voordat Creative's drivers een beetje oke waren. Andere geluidskaart-fabrikanten kunnen het wel dus dit is echt alleen Creative aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

heb probleem als ik mijn pc op start zegt hij password of account naam niet goed dan kan ik op OK drukken dan staat er mijn pc naam robin game pc en ik kan mijn password in vullen als ik dan password in vul en op enter druk start hij gewoon veder op maar waarom geeft hij deze melding nu elke keer eerst was dit niet maar nu week lang heb ik dezen probleem

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Motaro schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:02:
heb probleem als ik mijn pc op start zegt hij password of account naam niet goed dan kan ik op OK drukken dan staat er mijn pc naam robin game pc en ik kan mijn password in vullen als ik dan password in vul en op enter druk start hij gewoon veder op maar waarom geeft hij deze melding nu elke keer eerst was dit niet maar nu week lang heb ik dezen probleem
Ooit gehoord van leestekens ofzo? En nee, "je begrijpt me toch" is geen excuus.

Maar heb je misschien ooit autologon aan gezet en zijn ondertussen je logingegevens aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ben terug gegaan, het lukt niet, als ik Macrium Reflect Free installeerd, lukt het ook niet, krijg steeds de melding C schijf schijf niet te vinden stop een cd in.

Heb W8.1 nog een keer opnieuw geinstalleerd(geformateerde schijf), krijg de zelfde melding, denk ligt aan Intel en MSI B85M-P33.

Ik ben zeer tevreden met W8.1.

Nu ik weer terug ben naar W7 kan ik weer alles uit proberen en Acronis werkt perfect.
Heb ook nog de 11.0, kan je eindeloos gebruiken, de Key voor 2012 kan je niet voor 2014 gebruiken.

Wacht wel 8 maanden, ik ga een test systeem bouwen voor W8.1 met AMD FM2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:21:
[...]

En de ingebouwde "image maker" voldoet niet?

[afbeelding]
Nee, heb ik geprobeert, kan alleen van mijn D, E en de F schijf een image maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
brommer1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:20:
[...]

Nee, heb ik geprobeert, kan alleen van mijn D, E en de F schijf een image maken.
Gelul. De image die je met Windows 8's "System image backup" maakt is ALTIJD van je systeem-schijf.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RyURk3P.png

"On a hard disk" geeft aan waar je de image wil plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 31-12-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Iemand enig idee of het login screen (daar waar je je password in tikt) ook een plaatje kan bevatten? Ik vind de single color wat kaal namelijk.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Terror schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:49:
Iemand enig idee of het login screen (daar waar je je password in tikt) ook een plaatje kan bevatten? Ik vind de single color wat kaal namelijk.
https://kb.wisc.edu/page.php?id=27428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Daar wordt geen antwoord gegeven op mijn vraag. Login screen lijkt vooralsnog alleen uit kleuren te kunnen bestaan en geen plaatjes.

Pre-login / lockscreen kunnen plaatjes bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Terror schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Daar wordt geen antwoord gegeven op mijn vraag. Login screen lijkt vooralsnog alleen uit kleuren te kunnen bestaan en geen plaatjes.

Pre-login / lockscreen kunnen plaatjes bevatten.
Hmmm... snap nu wat je bedoelt.
Lijkt erop dat wat jij vraagt NIET kan, in elk geval geen plaatjes of patronen. |:(
http://winaero.com/blog/h...een-color-in-windows-8-1/

Hier start Windows8.1 altijd rechtstreeks door naar de desktop. Alleen vanuit slaapstand zie ik heel even het loginscherm met daarin je logo/foto van de user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Leuk progamma voor Windows 8.1 om windows 7 uiterlijk te geven.

OldNewExplorer - make your 8.1 explorer work like Win7/8 one

http://www.msfn.org/board...orer-work-like-win78-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

brommer1 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:33:
Leuk progamma voor Windows 8.1 om windows 7 uiterlijk te geven.

OldNewExplorer - make your 8.1 explorer work like Win7/8 one

http://www.msfn.org/board...orer-work-like-win78-one/
Heb je nou toch weer Windows 8.1 geïnstalleerd?

Waarom zou je OldNewExplorer eigenlijk willen gebruiken? Blijf dan bij Windows 7...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Swerfer schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:08:
[...]

Heb je nou toch weer Windows 8.1 geïnstalleerd?

Waarom zou je OldNewExplorer eigenlijk willen gebruiken? Blijf dan bij Windows 7...
Op mijn test Laptop(Acronis 2014 gekocht-werkt perfect), ging niet zo makkelijk, ik moest eerst W7 verwijderen(Dell cd maak van Upgrade naar W8.0 een Engelse versie)W8.0 installeren en dan Upgrade doen(W8.0 draak van een progamma alsje W8.1 gewend bent), was nieuwgierig en je kan je bepaalde dingen mee instellen, bv bij deze pc, dan kan je instellen dat je onbekend niet meer heb en al je harde schijven ziet + de dvd en je kan de Ribbons mee uitschakelen.
Vind het leuk om om te bouwen naar W7, alleen krijg ik niet voorelkaar om de achtergrond te veranderen naar een van de 4 voorbeelden.

Ben aan het testen welke verbindingen van W8.1 kan uitschakelen, Comodo krijgt te veel waarschuwingen om verbinding te maken, een heb ik al gevonden-WinStore\WSHost.exe.

[ Voor 9% gewijzigd door brommer1 op 05-01-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Gisteravond voorgehad dat PC niet wilde afsluiten.

Had op afsluiten geklikt, kreeg dan afsluiten op scherm, maar kreeg dan direct erna terug me username die inlogde en kwam terug op desktop, na enkele malen proberen, eens bekeken op internet en bleek dat je Hibernate moet uitvinken (had dit vroeger in energiebeheer eens aangevinkt), dan gekozen om PC te heropstarten, dit werkte direct en kon dan wel PC afsluiten.

Vandaag PC terug aangestoken en hij begon voorbereiden van systeemherstel of zo, kon kiezen voor geavanceerde instellingen of heropstarten, gekozen om nogmaals te heropstarten, dan startte die gewoon door naar desktop.

Toch raar beestje soms die Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 15:07
Ik snap de Search-functionaliteit in Windows 8.1 niet. Als ik zoek en ik kies "Settings", dan vindt hij nooit iets. Maakt niet uit wat ik typ. Gewoon "device manager" of "windows update" resulteert in een leeg scherm. Klopt dat? :S

Als ik op "Everywhere" klik, dan vindt hij wel apps en bestanden, maar zodra ik "Settings" kies, dat werkt gewoon niet.

[ Voor 21% gewijzigd door MarcoC op 06-01-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
Weet iemand hoe ik het icoontje van je computernaam bij Thuisgroep kan aanpassen? Je ziet het drie keer op de screenshot. Ik heb afbeelding van gebruikersaccount al aangepast, maar dat is het niet. Kan er ook niks over vinden op internet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/esourfgOLlZYgDiYq4NlJ6tS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het enige dat ik kan vinden is http://www.sevenforums.co...-change-default-icon.html , maar dat is zo te zien voor het icoon dat naast "thuisgroep" staat. Dat plaatje waar jij op doelt, heb je die ooit ergens ingesteld? Enig idee waar Windows die vandaan gehaald zou kunnen hebben?

edit: Zou het 't oem logo kunnen zijn? In W7 was dat dacht ik C:\Windows\System32\oemlogo.bmp , geen idee hoe het in W8 zit. Misschien helpt http://forums.mydigitalli...35653-System-Logo-Changer

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 09-01-2014 23:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Raven schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:03:
Het enige dat ik kan vinden is http://www.sevenforums.co...-change-default-icon.html , maar dat is zo te zien voor het icoon dat naast "thuisgroep" staat. Dat plaatje waar jij op doelt, heb je die ooit ergens ingesteld? Enig idee waar Windows die vandaan gehaald zou kunnen hebben?
Geen idee, ik zag dit pas nadat ik die thuisgroep had aangemaakt, maar ik had daarvoor wel al de accountafbeelding veranderd, maar deze afbeelding blijft blijkbaar ergens hangen. Verder is nergens anders dezelfde afbeelding te zien/vinden.
edit: Zou het 't oem logo kunnen zijn? In W7 was dat dacht ik C:\Windows\System32\oemlogo.bmp , geen idee hoe het in W8 zit. Misschien helpt http://forums.mydigitalli...35653-System-Logo-Changer
Nee, dat is het niet. Dat heb ik al veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 13:50
Ik denk erover te upgraden van Win7 naar 8.1 omdat: ja daar komt het, het start scherm! Ik heb nu dus het Windows7 startmenu wat redelijk onoverzichtelijk/warrig raakt na het een tijdje in gebruik hebben van Windows. Is iemand het hier niet mee eens? Die zegt dat een goed georganiseerd metro scherm zeker niet de functionaliteit van het startmenu kan overnemen? Het enigste dat ik zal missen is de koppelingen naar downloads, mijn documenten etc..

p.s. Windows 8(.1) heeft die mooie eenvoudige look :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 08:54
maarten0009 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:56:
Ik denk erover te upgraden van Win7 naar 8.1 omdat: ja daar komt het, het start scherm! Ik heb nu dus het Windows7 startmenu wat redelijk onoverzichtelijk/warrig raakt na het een tijdje in gebruik hebben van Windows. Is iemand het hier niet mee eens? Die zegt dat een goed georganiseerd metro scherm zeker niet de functionaliteit van het startmenu kan overnemen? Het enigste dat ik zal missen is de koppelingen naar downloads, mijn documenten etc..

Eerlijk gezegd: Een overvol metro interface met talloze tiles wordt veel sneller een bende. Het oude start menu was ook prima overzichtelijk te houden als je er even voor ging zitten. Daar had je tenminste mappen; de groepen in Win 8.1 zijn toch niet echt vergelijkbaar.

Verder: check je drivers goed voor je upgrade. Zit hier nu met een gloednieuwe laptop zonder WiFi sinds de 8.1 update en er zijn hele volksstammen die daar last van hebben... Dat je het weet :) Zelf zou ik in ieder geval voorlopig niks upgraden naar 8 totdat het een volwassen OS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 13:50
Morrar schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:03:
[...]

Eerlijk gezegd: Een overvol metro interface met talloze tiles wordt veel sneller een bende. Het oude start menu was ook prima overzichtelijk te houden als je er even voor ging zitten. Daar had je tenminste mappen; de groepen in Win 8.1 zijn toch niet echt vergelijkbaar.

Verder: check je drivers goed voor je upgrade. Zit hier nu met een gloednieuwe laptop zonder WiFi sinds de 8.1 update en er zijn hele volksstammen die daar last van hebben... Dat je het weet :) Zelf zou ik in ieder geval voorlopig niks upgraden naar 8 totdat het een volwassen OS is.
Bedankt voor je mening, zal het upgraden lekker uitstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
maarten0009 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:56:

Je kan alle folders die je wil pinnen op je start screen dus je downloads en mijn documenten hoef je niet te missen. Ik denk dat sinds 8.1 de start screen uitgebreider en logischer in elkaar zit dan Windows 7.
Morrar schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:03:
[...]

Sinds Windows 8.1 komen er geen apps meer vanzelf bij in het start screen, dus kan het alleen een bende worden als je zelf er een zooitje van maakt.
Hier nu 5 PC's voorzien van Windows 8.1 upgrade en geen driver-issues gehad.
maarten0009 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:04:
[...]

Bedankt voor je mening, zal het upgraden lekker uitstellen :)
Ik zou het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Ramon schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:19:
[...]

Je kan alle folders die je wil pinnen op je start screen dus je downloads en mijn documenten hoef je niet te missen. Ik denk dat sinds 8.1 de start screen uitgebreider en logischer in elkaar zit dan Windows 7.
[...]
Sinds Windows 8.1 komen er geen apps meer vanzelf bij in het start screen, dus kan het alleen een bende worden als je zelf er een zooitje van maakt.

[...]
Hier nu 5 PC's voorzien van Windows 8.1 upgrade en geen driver-issues gehad.

[...]
Ik zou het gewoon doen.
Helemaal mee eens. Als je een gloednieuwe laptop hebt en je wilt Windows 8.1 installeren, dan zou dat in de meeste gevallen gewoon moeten werken. Al moet je natuurlijk altijd even kijken of de juiste drivers beschikbaar staan voordat je gaat upgraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Heb iets raars met Windows 8.1

Ik wil MusicBee gebruiken als default .mp3 afspeler i.p.v. MediaMonkey.
(MusicBee heb ik als portable app op een NAS staan)
Tot zover nog geen probleem. :)

Wanneer ik in de desktop verkenner meer dan 15 .mp3's selecteer om af te spelen door op enter te drukken worden ze niet in MusicBee geopend maar in de Windows Media Player.
(15 mp3's of minder gaan wel goed.)

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Red Boll schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:27:

Rechtermuisknop op een mp3 bestand en dan Eigenschappen en dan bij tabblad Algemeen "Openen met: Wijzigen" en MusicBee selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Laatst online: 13:50
Ik krijg in eens allemaal boot errors, windows begint dan te zeuren over een usb device dat niet juist werkt of onjuist verwijderd is.
Ben bang dat er iets mis is met mijn SSD. Maar gezien die niet met USB werkt zou dat gek zijn.
Dus of mijn moederboard is het of een usb device...Maar probleem is ik heb alleen mouse en keyboard en wireless op usb zitten.
Beide zitten er altijd op en worden nooit verwijderd, ze hebben ook allemaal geen geheugen. Dus lijkt me niet zinvol om die veilig te verwijderen...
Dus gezien usb niet logisch lijkt denk ik dat fouten veroorzaakt worden door lees of schrijffouten door mijn inmiddels 3 jarige SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Wat voor een torrent app gebruiken jullie? Ik gebruik torrent RT maar vroeg me af of er iets beters is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Haas_nl schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:18:
Ik krijg in eens allemaal boot errors, windows begint dan te zeuren over een usb device dat niet juist werkt of onjuist verwijderd is.
Ben bang dat er iets mis is met mijn SSD. Maar gezien die niet met USB werkt zou dat gek zijn.
Dus of mijn moederboard is het of een usb device...Maar probleem is ik heb alleen mouse en keyboard en wireless op usb zitten.
Beide zitten er altijd op en worden nooit verwijderd, ze hebben ook allemaal geen geheugen. Dus lijkt me niet zinvol om die veilig te verwijderen...
Dus gezien usb niet logisch lijkt denk ik dat fouten veroorzaakt worden door lees of schrijffouten door mijn inmiddels 3 jarige SSD.
Het kan zijn dat je SSD verkeerde geconfigureerd is en dat Windows hem ziet als removable disk: Staat je SSD hier tussen?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ue4mBNO.png
Heilige Kaas schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 08:38:
Wat voor een torrent app gebruiken jullie? Ik gebruik torrent RT maar vroeg me af of er iets beters is.
Ik gebruik gewoon uTorrent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Red Boll schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:27:
Heb iets raars met Windows 8.1

Ik wil MusicBee gebruiken als default .mp3 afspeler i.p.v. MediaMonkey.
(MusicBee heb ik als portable app op een NAS staan)
Tot zover nog geen probleem. :)

Wanneer ik in de desktop verkenner meer dan 15 .mp3's selecteer om af te spelen door op enter te drukken worden ze niet in MusicBee geopend maar in de Windows Media Player.
(15 mp3's of minder gaan wel goed.)

Dat is een bekend aantal, in Windows 7 is er ook een probleem op dat gebied. Minder dan 15 nummers geselecteerd en je kan rightclick -> add to VLC playlist doen. Meer dan 15, dan is alleen WMP een optie. Zie o.a. https://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=7&t=86749

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZioN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:10
Zijn er hier meer mensen met af en toe merkwaardig hoog ram gebruik (memory leak??)?

Vanochtend PC opgestart, gewoonlijke programma's opgestart en een ram gebruik van 95-99% (7.9gb).

Reboot, zelfde programma's opgestart en een ram gebruik van 30-35% (2.7gb).

Niet-wisselbare pool stond op +/- 6gb, nu weer op 130mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

chim0 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:06:
[...]
Rechtermuisknop op een mp3 bestand en dan Eigenschappen en dan bij tabblad Algemeen "Openen met: Wijzigen" en MusicBee selecteren.
Dat had ik al gedaan, ook via Control Panel\Programs\Default Programs\Set Associations.
Daar zie je ook dat het gelukt is.
Raven schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:03:
[...]
Dat is een bekend aantal, in Windows 7 is er ook een probleem op dat gebied. Minder dan 15 nummers geselecteerd en je kan rightclick -> add to VLC playlist doen. Meer dan 15, dan is alleen WMP een optie. Zie o.a. https://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=7&t=86749
Het kwam me al bekend voor maar kon de oplossing ervoor niet meer vinden. Bedankt!
Kan er nu ruim 100 openen na het toevoegen van de sleutel in de registy. (Context menus are shortened when more than 15 files are selected)
Boven de 250 gaat het weer mis ondanks dat de waarde op 500 staat.
Ik rommel er wat mee verder...

Dank voor de reacties!

[ Voor 9% gewijzigd door Red Boll op 11-01-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrZioN schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:06:
Zijn er hier meer mensen met af en toe merkwaardig hoog ram gebruik (memory leak??)?

Vanochtend PC opgestart, gewoonlijke programma's opgestart en een ram gebruik van 95-99% (7.9gb).

Reboot, zelfde programma's opgestart en een ram gebruik van 30-35% (2.7gb).

Niet-wisselbare pool stond op +/- 6gb, nu weer op 130mb.
Waarschijnlijk een virus dat bitcoins aan het minen was ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Na 8.0 afgewezen te hebben (jaartje geleden) maar eens 8.1 geprobeerd. Al met al een uur of 40 van mijn leven mee verspild, wat een mislukte 'update'. Ben nog steeds tevreden met metro op mijn telefoon, maar op een laptop, liever ubuntu dan 8, maar nu even terug naar 7.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_kraster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-08 16:01
jammer genoeg geen drivers voor windows 7 voor mijn laptop

weet iemand trouwens of het mogelijk is om geen wachtwoord op je laptop te hebben maar toch met je microsoft account ingelogd te kunnen zijn? Nogal irritant om telkens een wachtwoord in te voeren bij een boot of restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

netplwiz gebruiken? Daar staat afaik je MS account ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rick_kraster schreef op zondag 12 januari 2014 @ 01:13:
jammer genoeg geen drivers voor windows 7 voor mijn laptop
Heb je bij de fabrikant van de laptop gekeken of bij de fabrikant(en) van de verschillende componenten? ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
franssie schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:59:
Na 8.0 afgewezen te hebben (jaartje geleden) maar eens 8.1 geprobeerd. Al met al een uur of 40 van mijn leven mee verspild, wat een mislukte 'update'. Ben nog steeds tevreden met metro op mijn telefoon, maar op een laptop, liever ubuntu dan 8, maar nu even terug naar 7.
En wat is er zo mislukt aan? Ik denk dat jij eerder bent vastgeroest door jaren gewenning. Geef W8.1 eens twee weken de tijd. Alles wat in W7 zit, zit ook in W8.1, en dan beter.

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 12-01-2014 12:21 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jaren gewinning, aan OSX inderdaad. Wilde er weer eens een windows dedicated bakje naast, maar 8.1 is voor mij onoverkomenlijk, bijvoorbeeld dat het configuratie scherm afhankelijk van de desktop modus een andere verschijningsvorm heeft, dat metro scherm dat te pas en te onpas naar boven komt. Het kost me teveel tijd allemaal en daar heb ik geen os voor. Met een touch scherm kan ik me er nog iets bij voorstellen (WIn8 phone is het beste telefoon OS dat ik ken) maar op een normale laptop is het naar mijn smaak een mislukking. Zie ook de geruchten over Win 9 ... Microsoft schijnt ook door te hebben dat 8 vista trekjes begint te krijgen.
nieuws: Gerucht: Microsoft wil Windows 9 in april 2015 uitbrengen

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 12-01-2014 12:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb een computer van het werk staan, een oud beestje met voorheen Windows XP, waarvan we na willen gaan of 'ie Windows 8.1 trekt. Zo ja dan gaan we licenties aanschaffen. Nu heb ik hier de installatiemedia van Windows 8, die wil prima installeren met de generic Windows 8 key.

Ik wil eigenlijk 8.1 draaien, maar goed voor de truc met eerst de Windows 8 installer en vervolgens de Windows 8.1 installer heb je een 'echte' Windows 8 key nodig. Vervolgens heb ik geprobeerd (na aanmelding met mijn Microsoft account) de 8.1 update via de store te downloaden. Deze update is echter niet beschikbaar. Wat kan ik hier aan doen? Of moet Windows eerst geactiveerd worden voordat deze getoond wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest eerst alles via Windows Update bijwerken, voordat de 8.1 update te zien was in de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Aha. Ik dacht laat ik die updates pas doen na de 8.1 update, dan zijn sommige wellicht ook niet meer nodig. Maar dat werkt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afaik: Nee. Je zult eerst moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

musicfreak schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:00:
Ik heb een computer van het werk staan, een oud beestje met voorheen Windows XP, waarvan we na willen gaan of 'ie Windows 8.1 trekt. Zo ja dan gaan we licenties aanschaffen. Nu heb ik hier de installatiemedia van Windows 8, die wil prima installeren met de generic Windows 8 key.

Ik wil eigenlijk 8.1 draaien, maar goed voor de truc met eerst de Windows 8 installer en vervolgens de Windows 8.1 installer heb je een 'echte' Windows 8 key nodig. Vervolgens heb ik geprobeerd (na aanmelding met mijn Microsoft account) de 8.1 update via de store te downloaden. Deze update is echter niet beschikbaar. Wat kan ik hier aan doen? Of moet Windows eerst geactiveerd worden voordat deze getoond wordt?
Wat zijn de specificaties van de machine?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik ben ondertussen druk bezig met updates.

De machine heeft een AMD Athlon 64 3500+ CPU (single core 2,2 Ghz) met momenteel een 2 Gb intern geheugen. Dit kan ik nog uitbreiden. De grafische kaart is een ATi Radeon Xpress 200g (RS482, variant RS480 voor HP?). De grafische drivers zijn nog niet geïnstalleerd.

Het verbaasd me hoe soepel Windows 8 draait. Wellicht wordt dat minder als ik meer programma's draai. Virusscanner is nu nog Windows defender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

musicfreak schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:07:
Het verbaasd me hoe soepel Windows 8 draait. Wellicht wordt dat minder als ik meer programma's draai. Virusscanner is nu nog Windows defender.
Windows 8(.1) draait over het algemeen soepeler dan alle voorgangers. Dus ook oude machines hebben er baat bij. Alleen moet je je er van overtuigen dat de hardware wordt ondersteund door Windows 8(.1).

Windows Defender is een heel degelijke no-nonsense low-cpu time virusscanner. Eigenlijk heb je geen andere nodig, of je moet een virusscanner willen die ook bijvoorbeeld een spamfilter of zo in zich heeft.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Hoe zit het dan met microsoft security essentials? Is dat nuttig om te installeren of hoef je tegenwoordig echt helemaal niks meer te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 04-09 00:31
MSE moet niet meer geïnstalleerd worden op Windows 8(.1), Windows Defender is once again the MSE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:04:
Ik moest eerst alles via Windows Update bijwerken, voordat de 8.1 update te zien was in de Store.
Ook na het installeren van alle updates (behalve één optionele update) zie ik de 8.1 update niet in de store. Zoeken op Windows levert niks op. Waar zien jullei de update staan? Hij staat toch prominent links in beeld
Ik heb nog gekeken op http://windows.microsoft....y-can-t-find-update-store, daar zie ik staan:

U voert mogelijk een editie van Windows 8 uit die geen ondersteuning biedt voor bijwerken vanuit de Store
Dit zijn onder andere de volgende edities:

Windows 8 Pro, als deze editie is geïnstalleerd met een ISO-bestand van MSDN of TechNet en is geactiveerd met Multiple Activation Keys. Mogelijk kunt u een ISO-bestand voor Windows 8.1 downloaden van MSDN of TechNet.

Dat is bij mij echter niet van toepassing. Generic keys zie ik niet staan als keys waarmee het niet lukt. Kan ik wellicht iets forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Met generic bedoel je KMS keys?
Wellicht kan je de benodigde update handmatig installeren en het dan opnieuw proberen. Die is te vinden hier: Er is een update beschikbaar waarmee computers met Windows 8 en Windows RT worden voorbereid op de update naar Windows 8.1 en Windows 8.1 RT
Overigens staat op die pagina
[...]Opmerking U kunt niet bijwerken naar Windows 8.1 Enterprise, Windows Server 2012 R2 of Windows 8.1-installaties met volumelicenties vanuit de Windows Store.[...]
Ik kan mij goed voorstellen dat die KMS key eigenlijk een verkapte volumelicentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Die update wordt ook genoemd op de Microsoft pagina die ik eerder noemde, onder 'U hebt mogelijk de recentste update van Windows Update nodig'. Ik had het gisteren al even gecheckt, maar ik heb 'm geïnstalleerd. Dat kan het dus niet zijn.

Ik bedoel met de generic keys inderdaad de KMS keys. Dat zal de bottleneck dan wel zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Zojuist moest ik mijn Gmail account even verwijderen van de Mail app, gezien hij vastliep. Nu heb ik mijn Gmail account terug toevoegd in de Mail app, alleen heb ik perongeluk toestemming gegeven om mijn wachtwoord te onthouden. Dus als ik mijn account nu weer verwijder en weer toevoeg, hoef ik geen wachtwoord in te vullen. Aangezien ik dit vanwege veiligheidsredenen liever niet heb, wil ik de toestemming om mijn wachtwoord te onthouden opheffen. Alleen kan ik dit nergens vinden. Misschien weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaat dat niet ook via creditials van je user account in configuratiescherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
SinergyX schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:45:
Gaat dat niet ook via creditials van je user account in configuratiescherm?
Super, dankje! Het is gelukt. Stond inderdaad tussen referenties bij account/configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 15:20

Pierre

Van nature lui!

Zaterdag ga ik bij mijn schoonvader een nieuwe pc installeren (komt out of the box) met Windows 8.1. moet niet zo schokkend zijn gok ik.

Alleen hij wil Office 2010 op zijn pc hebben, kan ik Outlook normaal configureren inc pop3 mail van KPN, ik wil het dus niet hangen onder Outlook.com.

Thankx

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat zou gewoon moeten werken ja.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Pierre61 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:57:
Zaterdag ga ik bij mijn schoonvader een nieuwe pc installeren (komt out of the box) met Windows 8.1. moet niet zo schokkend zijn gok ik.

Alleen hij wil Office 2010 op zijn pc hebben, kan ik Outlook normaal configureren inc pop3 mail van KPN, ik wil het dus niet hangen onder Outlook.com.

Thankx
Als je Windows8.1 installeert, zorg er dan voor dat er geen internet verbinding is met de PC.
Dus de utp kabel eruit en/of WiFi uit.
Dit zorgt ervoor dat Windows met een lokaal account geïnstalleerd wordt.
Zou je wel internetverbinding erop houden dan ben je verplicht om met een mailaccount in te loggen.

Eenmaal Windows geïnstalleerd kan internet weer aangesloten worden en vervolgens Office2010 geïnstalleerd worden zoals je pa graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan gewoon de KPN mail gebruiken als MS account, doet verder geen zeer en je hebt de extra's van Skydrive etc. Outlook draait 'los' van Win8 en kan je gewoon configureren als normaal, net zoals die mail app van metro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

BazerK schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:58:
[...]

Als je Windows8.1 installeert, zorg er dan voor dat er geen internet verbinding is met de PC.
Dus de utp kabel eruit en/of WiFi uit.
Dit zorgt ervoor dat Windows met een lokaal account geïnstalleerd wordt.
Zou je wel internetverbinding erop houden dan ben je verplicht om met een mailaccount in te loggen.

Eenmaal Windows geïnstalleerd kan internet weer aangesloten worden en vervolgens Office2010 geïnstalleerd worden zoals je pa graag wil.
Ha dat is een goede tip (zonder internet) wist ik niet :), het is trouwens Office 2007 ipv Office 2010. Dat maakt dan volgens mij ook geen drol uit.

[ Voor 0% gewijzigd door Pierre op 14-01-2014 10:20 . Reden: typo ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BazerK schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:58:
[...]
[...]
WTF? Je kan gewoon tijdens de setup met internet een lokaal account aanmaken hoor. Iets beter kijken de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Caelorum schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:32:
[...]

WTF? Je kan gewoon tijdens de setup met internet een lokaal account aanmaken hoor. Iets beter kijken de volgende keer ;)
Je hebt gelijk, maar het is erg goed verborgen om dat te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar waarom zou je lokaal account gebruiken, als je mail (zijn geval KPN) helemaal los staat welk email in Outlook gaat worden ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hij heeft niet eens een Outlook (Microsoft account) of is dat toch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Pierre61 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:38:
Zodra je apps wilt installeren zal je een account moeten hebben dat aan een MS account is gekoppeld. Overigens worden ook een aantal settings van Windows en bookmarks opgeslagen in het MS account (kan je per ding uitzetten). Dat is handig mocht je PC kapot gaan of je een andere koopt, dan wordt alles weer teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Juist die koppeling met je MS ID is ideaal, ik wissel thuis nog wel eens van laptop, desktop en Surface, en al je instellingen worden netjes gesynchroniseerd.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pierre61 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:38:
Een MS account kan je gewoon koppelen/maken met je normale email, meer is het niet. Maar je hebt meteen alles van MS toegankelijk op elk apparaat en je zal hem moeten hebben om iets uit de app store te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hij gaat geen apps installeren, hij wil alleen surfen, Office gebruiken en zijn foto's bewerken met Photoshop en zijn printer er aanhangen.
Verder helemaal niks, ik ga dus geen MS account aanmaken voor hem, bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Laatst online: 13-08 17:36

misterdjus

hoi2x

Over het algemeen erg tevreden over windows 8.1 maar heb me nu toch iets raars.. :S

Start vanmorgen mijn laptop op en kom in een leeg paars scherm terecht waar alleen Apps bovenin staat. (Ik boot normaal altijd naar mijn klassieke desktop) dus ik dacht ik zit in de Metro omgeving. Ik had net wel het Apps icoontje bovenin maar geen blokken meer. Net alsof alle apps weg zijn.

Ook als ik in de zoekbalk een zoekactie doe vind ik niks meer. Het lijkt wel alsof mijn hele Win8 interface kapot is.

Ik heb even gegoogled en vond wel een update: KB2756872 die gedeinstalleerd moet worden maar deze staat er niet eens op. Is al een oudere denk. Ik heb ook alle 3 de updates van gister gedeinstalleerd:

KB2917993
KB2916626
KB2913270

Geen resultaat. Ik heb ook een herstel actie uitgevoerd naar gisteren maar ook geen resultaat.
Het stomme is dat alle apps er wel op staan want ik kan gewoon via de explorer alles terug vinden maar alleen de hele Metro omgeving ligt op zijn gat.

Iemand dit al eerder gehad?

Hmm als ik nu op de windows knop druk dan kom ik gewoon in een leeg paars scherm. Ik kan de search nu ook niet meer vinden en er staat geen Apps meer boven in beeld... Leuk die nieuwe interface :/

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik heb ook alle updates geïnstalleerd, werkt vlekkeloos.

Overigens heb ik de RT updates:

KB2904440
KB2911106
KB2917993
KB2913270

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 16-01-2014 12:43 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Laatst online: 13-08 17:36

misterdjus

hoi2x

Hmm ik denk dat mijn profiel coprrupt was ofzo. Heb nu het hele profiel maar weggegooid en opnieuw begonnen. Lijkt weer te werken. Apart dat het zich in de Metro UI uit.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57
Pierre61 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:11:
Hij gaat geen apps installeren, hij wil alleen surfen, Office gebruiken en zijn foto's bewerken met Photoshop en zijn printer er aanhangen.
Verder helemaal niks, ik ga dus geen MS account aanmaken voor hem, bedankt voor de informatie
en wat nou als hij het wil? er zijn namelijk leuke apps te verkrijgen in de store (ook voor even snelle fotobewerking) en zo beperk je natuurlijk wel wat hij kan doen op zijn pc. vind ik persoonlijk wel jammer, en op deze manier gaat hij nooit doorkrijgen wat Windows 8(.1) nou precies helemaal is.

Ik zou het doen, je hebt niks te verliezen en kan daarna alsnog terug schakelen naar een Microsoft loos account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

xFeverr schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:11:
[...]

en wat nou als hij het wil?
Mag ik dan jou telefoonnummer aan hem doorgeven, als hij er geen reet van snapt dan hoef ik niet langs te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mijn dochter heeft ook zelf een MS-account aangemaakt, heeft ze niemand voor nodig. Maar moet de familie van Pierre61 natuurlijk allemaal zelf weten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door Pierre op 17-01-2014 07:48 . Reden: weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enige wat irritant zou zijn is je wachtwoord (8 tekens, cijfer, hoofdletter dacht ik), laptop van m'n vader opgelost door gewoon een pincode in te stellen. Bij belangrijke updates moet ik dan alsnog even wachtwoord inkloppen, maar heb je ook nog zicht op wat er precies wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Een test met hoge resolutie schermen onder windows ...En dan in de desktop kant .

http://nl.hardware.info/r...-hoge-resolutie-een-drama

In de metro interface heb je nergens last van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:24

RayNbow

Kirika <3

picardo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 07:32:
Een test met hoge resolutie schermen onder windows ...En dan in de desktop kant .

http://nl.hardware.info/r...-hoge-resolutie-een-drama

In de metro interface heb je nergens last van ...
Het probleem van verkeerd schalen speelt op z'n minst al sinds Win9x. [Voorbeeld]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
Als ik vanuit de store een app download kan ik deze niet openen. De store, mail en allemaal die standaard apps kan ik gewoon openen. Maar nu heb ik bijvoorbeeld Netflix en de TVGids gedownload maar als ik deze open, gaat ie laden en dan springt ie terug naar het bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Heb je UAC uit staan?

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.