[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Zal je net zien: opstarten draaien..... :?
Wel nu weer onder Windows 8. Ben nu wel een beetje huiverig om weer te upgraden naar Windows 8.1.
Vanavond maar een poging doen. Wat wel irritant is dat de installatie van 8.1 inclusief downloaden een ruime avond duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
Is er een mogelijkheid om voordat je een app update doet te zien wat er in de update verwerkt zit (indien de uitgever dat natuurlijk heeft vermeld)?
Bij Windows Phone staat dat vaak vermeld in de tekst ('what's new/wat is er nieuw'), maar via de windows 8.1 app updates scherm heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik dat kan inzien. Ik kan voor zover ik weet alleen de icoontjes aanvinken om te updaten, maar niet doorklikken oid voor meer informatie zoals een iOS dat doet.

Weet iemand of dat wel mogelijk is?

Ook mis ik in de app store de vermelding van welke versie de laatste versie is, de datum van die laatste update en ook hier de informatie wat er als laatste is aangepast. Kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

headliner schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:15:
Is er een mogelijkheid om voordat je een app update doet te zien wat er in de update verwerkt zit (indien de uitgever dat natuurlijk heeft vermeld)?
Bij Windows Phone staat dat vaak vermeld in de tekst ('what's new/wat is er nieuw'), maar via de windows 8.1 app updates scherm heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik dat kan inzien. Ik kan voor zover ik weet alleen de icoontjes aanvinken om te updaten, maar niet doorklikken oid voor meer informatie zoals een iOS dat doet.

Ook mis ik in de app store de vermelding van welke versie de laatste versie is, de datum van die laatste update en ook hier de informatie wat er als laatste is aangepast. Kijk ik ergens overheen?
Je kan in de Store geen standaard versie informatie inzien. Het is aan de developer of hij daar iets over vermeld in de Store. Bij updates, kan je dus alleen in de store kijken of de developer heeft aangegeven wat hij heeft veranderd aan de app.

Ik zal eens gaan zoeken op mijn laptop of ik versie informatie kan vinden in de installatie folder van de apps, en kijken of er een methode is om te zien welke versie in de store staat. De store kan zelf namelijk ook zien of er een nieuwe versie is, dus misschien kan dat ook buiten de store om...

Van een geïnstalleerde app kan je natuurlijk wel via machtigingen in de Charms de versie opvragen...

Edit:

Toegang tot de wWindowsApps folder krijgen:

How to Access Metro Style Apps Installation Folder in Windows 8

[ Voor 9% gewijzigd door Swerfer op 03-12-2013 18:40 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Argantonis schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:01:
Even een waarschuwing, ga niet van Windows 8 naar Windows 8.1 als je harde schijf encrypted is, dat lukt niet en kan (in het geval van een collega van me) zelfs leiden tot een niet meer opstartende computer. Dus eerst even de systeempartitie decrypten, dan alles installeren en daarna weer encrypten.
Hier ging het zonder problemen met bitlocker en hardware TPM chip.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28
headliner schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:15:

Ik klik altijd gewoon op een icoon van de App. Volgens mij kan dat gewoon hoor? Anders even de vinkjes weghalen, dan werkt het zeker....klikken op het icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Vandaag mijn eerste ervaring met Windows 8.1 op een desktop. Ik denk dat het mij wel gaat bevallen.

Wel mis ik een datum en tijd weergave op het startscherm. Pas als je de 'charms' laat verschijnen, komt er netjes een datum en tijdweergave te staan maar die verdwijnt weer als de charms ook verdwijnen. Deze weergave zou ik echter wel standaard aan willen hebben staan.

Moet ik nu werkelijk een app van een derde partij installeren om datum en tijd op het startscherm weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Presieus
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-07-2024
Vraagje over geluid.

Sinds ik de windows 8.1 heb, werkt mijn geluid niet meer.
Ik heb een realtec High Definition Audio geluidkaard in mijn laptop en die is er mee gestopt.
Het enigste dat werkt is als ik onder device manager de sound entry verwijder; dan heb ik na de restart well geluid, maar zodra ik dan de laptop weer restart is het weer weg.

Heb de nieuwste drivers van realtec en ook al eens geprobeerd om die in compatible mode te installeren maar is ook geen oplossing.

Mijn headset werkt gewoon.

Hebben anderen hier misschien ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Windows RT net zo veilig als Windows 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:44:
Is Windows RT net zo veilig als Windows 8.1?
Veiliger. Je kunt alleen zaken via de Windows Store installeren. Malafide executables kunnen niks zowiezo al omdat het op ARM draait en niet op x86/x64 architectuur.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Tommy The Cat schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:07:
Vandaag mijn eerste ervaring met Windows 8.1 op een desktop. Ik denk dat het mij wel gaat bevallen.

Wel mis ik een datum en tijd weergave op het startscherm. Pas als je de 'charms' laat verschijnen, komt er netjes een datum en tijdweergave te staan maar die verdwijnt weer als de charms ook verdwijnen. Deze weergave zou ik echter wel standaard aan willen hebben staan.

Moet ik nu werkelijk een app van een derde partij installeren om datum en tijd op het startscherm weer te geven?
Waar in hemelsnaam zou je dat altijd willen laten zien? Alle apps zijn fullscreen. Je kan misschien een livetile hebben met de datum en tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 06-12-2013 16:23 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:23:
[...]

Waar in hemelsnaam zou je dat altijd willen laten zien? Alle apps zijn fullscreen. Je kan misschien een livetile hebben met de datum en tijd.
Je ziet anders niet hoe laat het is?
CAP-Team schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:12:
[...]

Veiliger. Je kunt alleen zaken via de Windows Store installeren. Malafide executables kunnen niks zowiezo al omdat het op ARM draait en niet op x86/x64 architectuur.
Ja, dat had ik eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken :P. Maar er zit dus gewoon een virusscanner op en een firewall?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
enomiss schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:23:
[...]

Het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Hoe wordt je zo snel mogelijk eigenaar van win 8.1? Er zijn veel oplossingen te vinden voor 7 of Vista, maar een duidelijke uitleg voor 8/8.1 heb ik nog niet kunnen vinden, met name niet op de MS site. Wel heb ik een "take ownership registry script" gevonden op een andere site, maar ik weet niet of dat werkt en of dat wel te vertrouwen is en dat doe ik dus niet. Ik heb -vandaag- geupgrade van XP naar 8.1 pro met een local account.

Voorlopig vind ik het wel inuïtief werken, maar ik vind het niet prettig dat het in veel opzichten zo dominant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zoooooo dat dit geen gerucht blijft.

Windows 8.2 Het echte startmenu weer terug!

Als we ook voorgoed uit de Metro UI kunnen blijven ben ik meteen over van 7.

Ik weet dat het nu al kan met 3e party software maar daar heb ik geen zin in :P
En voor degenen die de startmenu niet terug willen :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15
Als je nu nog steeds het startmenu terug wilt, na de dozijn tooltjes die daar al reeds voor uit zijn, dan ben je imo erg kortzichtig. Verder is er prima te wennen aan Metro, simpelweg omdat het een startmenu is en niet meer dan dat.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Na daadwerkelijk met Windows 8.1 te werken begrijp ik de startmenu discussie ook niet meer, metro is een startmenu en ook 1 die erg goed aan te passen is, beter eigenlijk dan het oude startmenu.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
Kassad schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:39:
Na daadwerkelijk met Windows 8.1 te werken begrijp ik de startmenu discussie ook niet meer, metro is een startmenu en ook 1 die erg goed aan te passen is, beter eigenlijk dan het oude startmenu.
Zo is dat, als je het niet probeert dan wordt het sowieso ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
xFeverr schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:52:
[...]

Zo is dat, als je het niet probeert dan wordt het sowieso ook niks
Ik heb het geprobeerd, en het klopt wat je zegt maar ik vind het onnodig om er een heel scherm mee te vullen. Het enigste dat ik gebruikte is op de startknop rammen en de eerste paar letters intypen van het programma dat ik wou opstarten, dat waren de enigste momenten dat ik de metro interface gebruikte.

Vind het waardeloos dat je de agenda, mail en andere ingebouwde apps niet ook gewoon via de desktop kan gebruiken maar meteen verplicht bent om dit binnen de Metro interface te doen, wat je multitaskgehalte nogal belemmert.

Microsoft probeert een beetje Apple na te doen lijkt het wel, de consument bepaalde handelingen en programma's of wat dan ook te verplichten maar slaagt hier duidelijk niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:32:
[...]

Ja, dat had ik eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken :P. Maar er zit dus gewoon een virusscanner op en een firewall?
Ja Windows Defender draait ook op Windows RT. RT is gewoon Windows 8.1 (home) maar dan op ARM en dan met de beperking dat je alleen Windows Store apps kunt installeren.
Je kunt wél gewoon verbinding maken met je interne netwerk, en eventueel zelfs netwerkprinters.
Scrtz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:17:
[...]

Ik heb het geprobeerd, en het klopt wat je zegt maar ik vind het onnodig om er een heel scherm mee te vullen. Het enigste dat ik gebruikte is op de startknop rammen en de eerste paar letters intypen van het programma dat ik wou opstarten, dat waren de enigste momenten dat ik de metro interface gebruikte.

Vind het waardeloos dat je de agenda, mail en andere ingebouwde apps niet ook gewoon via de desktop kan gebruiken maar meteen verplicht bent om dit binnen de Metro interface te doen, wat je multitaskgehalte nogal belemmert.

Microsoft probeert een beetje Apple na te doen lijkt het wel, de consument bepaalde handelingen en programma's of wat dan ook te verplichten maar slaagt hier duidelijk niet in.
Op de desktop heb je gewoon Outlook (mits je dat geinstalleerd hebt natuurlijk). Ik vind het juist ideaal zo. Wil ik mijn pc gebruiken als pc, prima werk je gewoon op de desktop. Wil ik mijn pc als tablet gebruiken? Prima ga je lekker met apps aan de slag. Wil ik mijn tablet als desktop gebruiken? Kan ook. Net wat je wil.

[ Voor 53% gewijzigd door CAP-Team op 10-12-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:17:
[...]

Dan koop je iets anders, misschien eerst even nadenken voordat je iets koopt. ;w

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 14-09 19:56
Microsoft moet gewoon ruggengraat houden en niet toegeven aan de traditionele startknop terug. Het concept is prima en iedereen die dat niet wilt zien is per definitie niet geschikt om met Windows 8 of 8.1 te werken.

Is iedereen dan zo vastgeroest aan een dom menutje? Terwijl het startscherm gewoon een groot prikbord is waar je al je meest gebruikte apps en handelingen op kan vast pinnen.

Ik werk op mijn werk met Windows XP, Windows 7 en Windows 8.1/Server 2012R2 en heb totaal geen last van problemen of tekortkomingen op welk platform dan ook. Je neemt het zoals het is, of die taakbalk nou boven, links, of onder staat. Of ik nu kan typen in het zoekvenster van de startknop, of ik het rechtrstreeks in het startmenu doe, dat maakt me allemaal vrij weinig uit.

Alle gewoonte diertjes moeten vooral lekker op Windows 7 blijven zitten. Die third party apps die zo'n startknop terugbrengen is gewoon amateuristisch. Ik snap nog steeds niet dat de ophef zo groot is over het gemis van een menu waar je zo ook geen bal aan had. Erger nog, je moest eerst op "Alle programma's" klikken, dan op de folder van de maker van de software, soms nog eens op de folder van het product om bij je snelkoppeling te komen. Microsoft bied genoeg mogelijkheden om te werken met Windows 8.1 zoals je dat ook al op Windows 7 deed, imho. door shortcuts toe te staan op de desktop, door apps te pinnen op de taakbalk, wat meer heeft men nog nodig?

Hopen op Windows 8.2 of op Windows 9 is een kortzichtige gedachte, MS moet gewoon de weg doorzetten die ze zijn ingeslagen, voor hun eigen geloofwaardigheid. Dan doet het maar pijn, maar er groeit nu een hele generatie op die gebaseerd is op touch. Als ze nu die startknop erin vrotten, de modern UI weglaten zijn we gewoon weer terug bij af, en kunnen ze RT omdopen tot hun tablet OS, terwijl juist die sterke integratie een groot voordeel is.

PC Thuis, Laptop Werk, Tablet voor te testen, ik log in met mijn LiveID en kan meteen aan de slag, (hangt dat vast aan de modern UI niet persé, maar dat is wel een geweldige feature van Windows 8 / 8.1)

Overigens ben ik wel van mening, dat het probleem van Windows 8 / 8.1 het succes van Windows 7 is, net als dat Windows XP zo solide is gebleken en Vista een ramp (zeker voor SP1 / SP2).

Het worden spannende tijden, maar please 'stop the whining and get on with your life...' (uiteraard voor iedereen die zich aangesproken voelt :P )

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:42:
Ik hoop zoooooo dat dit geen gerucht blijft.

Windows 8.2 Het echte startmenu weer terug!

Als we ook voorgoed uit de Metro UI kunnen blijven ben ik meteen over van 7.

Ik weet dat het nu al kan met 3e party software maar daar heb ik geen zin in :P
En voor degenen die de startmenu niet terug willen :9
Geef mij eens een heel goed argument waarom het startmenu zo'n gemis is? Het was alles behalve nuttig :F

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
fynrd1 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:04:
[...]

Geef mij eens een heel goed argument waarom het startmenu zo'n gemis is? Het was alles behalve nuttig :F
Inderdaad. Hoera, terug naar met de muis door 20 subfolders in een uitklapmenu navigeren die je hele scherm opvullen. Joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

Snelkoppelingen naar mappen vond ik persoonlijk wel handig, programma's zoeken werkt net zo handig in het nieuwe als in het klassieke menu.

Verder zijn er genoeg kennisen van mij die niet zo handig zijn met computers als de meesten hier, en niet met al die sneltoetsen enzo overweg kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Devin19 op 10-12-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heel simpel ik hoef geen full screen start menu waar ik naar moet staren.
Ik vindt het lelijk en storend en veel te druk.

Ik heb W8 gebruikt maar kan (en wil) er niet aan wennen omdat ik het gewoon lelijk vindt en het nut van een full screen startmenu niet zie.

Dat er dan een paar (lijkende) W8 fanboys zeggen dat ik onzin praat prima, maar daar zijn een heleboel mensen en nu blijkt Microsoft het ook niet mee eens.

Haters gonna hate dus laat win 8.2 maar komen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 00:09:
[...] en nu blijkt Microsoft het ook niet mee eens. [...]
Dat is nog niet zeker he! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
GerCor schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:33:
[...]

Dan koop je iets anders, misschien eerst even nadenken voordat je iets koopt. ;w
Ja lekker makkelijk. Buiten dat koop ik niks van Microsoft maar maak ik gebruik van MSDN :)
loewie1984 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:52:
Microsoft moet gewoon ruggengraat houden en niet toegeven aan de traditionele startknop terug. Het concept is prima en iedereen die dat niet wilt zien is per definitie niet geschikt om met Windows 8 of 8.1 te werken.

Is iedereen dan zo vastgeroest aan een dom menutje? Terwijl het startscherm gewoon een groot prikbord is waar je al je meest gebruikte apps en handelingen op kan vast pinnen.

Ik werk op mijn werk met Windows XP, Windows 7 en Windows 8.1/Server 2012R2 en heb totaal geen last van problemen of tekortkomingen op welk platform dan ook. Je neemt het zoals het is, of die taakbalk nou boven, links, of onder staat. Of ik nu kan typen in het zoekvenster van de startknop, of ik het rechtrstreeks in het startmenu doe, dat maakt me allemaal vrij weinig uit.

Alle gewoonte diertjes moeten vooral lekker op Windows 7 blijven zitten. Die third party apps die zo'n startknop terugbrengen is gewoon amateuristisch. Ik snap nog steeds niet dat de ophef zo groot is over het gemis van een menu waar je zo ook geen bal aan had. Erger nog, je moest eerst op "Alle programma's" klikken, dan op de folder van de maker van de software, soms nog eens op de folder van het product om bij je snelkoppeling te komen. Microsoft bied genoeg mogelijkheden om te werken met Windows 8.1 zoals je dat ook al op Windows 7 deed, imho. door shortcuts toe te staan op de desktop, door apps te pinnen op de taakbalk, wat meer heeft men nog nodig?

Hopen op Windows 8.2 of op Windows 9 is een kortzichtige gedachte, MS moet gewoon de weg doorzetten die ze zijn ingeslagen, voor hun eigen geloofwaardigheid. Dan doet het maar pijn, maar er groeit nu een hele generatie op die gebaseerd is op touch. Als ze nu die startknop erin vrotten, de modern UI weglaten zijn we gewoon weer terug bij af, en kunnen ze RT omdopen tot hun tablet OS, terwijl juist die sterke integratie een groot voordeel is.

PC Thuis, Laptop Werk, Tablet voor te testen, ik log in met mijn LiveID en kan meteen aan de slag, (hangt dat vast aan de modern UI niet persé, maar dat is wel een geweldige feature van Windows 8 / 8.1)

Overigens ben ik wel van mening, dat het probleem van Windows 8 / 8.1 het succes van Windows 7 is, net als dat Windows XP zo solide is gebleken en Vista een ramp (zeker voor SP1 / SP2).

Het worden spannende tijden, maar please 'stop the whining and get on with your life...' (uiteraard voor iedereen die zich aangesproken voelt :P )
Ik geef je zeker gedeeltelijk gelijk, en ik denk ook dat mensen veel te veel gewend zijn met de startknop en dat deze eigenlijk totaal onhandig is maar dit lijk je te vergeten en te verwateren puur en alleen omdat iedereen het inmiddels al bijna tientallen jaren gebruikt.

Maar de Metro interface vind ik dan weer té opdringerig aanwezig, er mag best een optie komen dat het een gedeelte van je scherm in gebruik neemt oid als je op de windows toets drukt, of iets in die trant verzinnen want veel power users hebben denk ik weinig trek in iets als metro.

Zoiets als Apple heeft met Finder zou ook goed werken in Microsoft, bepaalde shortcut combinatie indrukken en dan de eerste paar letters van een bepaalde map of programma typen > ENTER > klaar! iig een paar opties of verschillende vormgeving en interactie met het Metro interface.

Tuurlijk snap ik de achterliggende gedachte van Metro icm hun tablets maar een losse agenda en mail app die in de desktop variant ook optioneel gebruikt kan worden zou zeker niet verkeerd zijn. En ja ik weet dat ik Outlook kan kopen en installeren maar ik vind dat anno 2013 dit soort veelgebruikte programma's echt wel standaard in Windows mogen zitten.

De toevoeging van de 'startknop' in win8.1 ontgaat mij inderdaad ook want het is niks anders als een shortcut naar de Metro interface, dan is het in mijn ogen toch veel makkelijker voor welk persoon dan ook om op je toetsenbord de windows knop in te drukken ipv met je muis naar de shortcut te gaan en klikken.. Inderdaad een beetje een rare keus van Microsoft.

[ Voor 87% gewijzigd door Scrtz op 11-12-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 00:09:
[...]

Heel simpel ik hoef geen full screen start menu waar ik naar moet staren.
Ik vindt het lelijk en storend en veel te druk.

Ik heb W8 gebruikt maar kan (en wil) er niet aan wennen omdat ik het gewoon lelijk vindt en het nut van een full screen startmenu niet zie.

Dat er dan een paar (lijkende) W8 fanboys zeggen dat ik onzin praat prima, maar daar zijn een heleboel mensen en nu blijkt Microsoft het ook niet mee eens.

Haters gonna hate dus laat win 8.2 maar komen. :o
Maar wat heb je uit het startmenu nodig dat je hem zo mist?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Scrtz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 00:45:
[...]
Zoiets als Apple heeft met Finder zou ook goed werken in Microsoft, bepaalde shortcut combinatie indrukken en dan de eerste paar letters van een bepaalde map of programma typen > ENTER > klaar! iig een paar opties of verschillende vormgeving en interactie met het Metro interface.
Euh dat kan allang. Windows-knop indrukken, je typt een paar letters, <enter>, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
CAP-Team schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:46:
[...]

Euh dat kan allang. Windows-knop indrukken, je typt een paar letters, <enter>, klaar.
Ja precies, maar je hebt de vorige alinea niet goed gelezen.

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
Dag medetweakers.

Heeft iemand anders ook het probleem dat als je een (extern) schijf waar rond de 6000 fotos in zitten niet gesynchroniseerd krijgt met de Fotos App?

(zoeiwso brak dat je niet op mappen kan kiezen wat je gesynced wilt, in plaats daarvan moet je een hele schijf syncen op fotos)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ten tijde van de alpha/beta heeft MS al massaal feedback gehad dat het startmenu niet weg moest.

MS wilde, dom als ze op dat vlak zijn, toch hun zin doordrijven en uiteindelijk is het uitgedraait op een marketing blunder van letterlijk epische proporties.

De grap is dat fans van metro en/of startmenu er geen last van hadden gehad als het er wel in had gezeten, liefst via keuzeoptie.

Het is gewoon oliedom om over zoiets simpels je klanten van je af te duwen. Alsof de massa die metro en het gemis vh startmenu niet vreet het alsnog gaat vreten als je ze dwingt. Zulke slechte reclame. Alsof ze echt helemaal niet in staat zijn om op dat gebied het gewoon af te kijken bij Android/Apple.

Deze faal heeft het nog veel moeilijker gemaakt voor MS om aansluiting te vinden in de tablet / phone sfeer.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Caelorum
Help!!!! schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:56:
[...] MS wilde, dom als ze op dat vlak zijn, toch hun zin doordrijven en uiteindelijk is het uitgedraait op een marketing blunder van letterlijk epische proporties.[...]
Je gaat wel compleet voorbij aan het feit dat er meerdere redenen zijn om iets te doen. Nu zeg ik niet dat het een geniale zet was en dat ze het niet ook anders hadden kunnen aanpakken, maar zo'n blunder is het ook weer niet hoor.
Overigens wat de gebruikers nu denken te willen is niet altijd wat ze uiteindelijk het fijnst, beste en eenvoudigste vinden werken. Soms moeten veranderingen wel worden doorgedrukt juist om het de gebruiker beter te maken.

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:34

Satom

Verzamel ervaringen

Ligt het aan mij of laat Windows 8.1 je laptop sneller stressen? Kan ook aan Chrome liggen, maar merk redelijk vaak dat ie maarzo vollop begint te blazen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

ik heb win 8.1 alleen als ik op Bf4 link klik dan open hij scherm maar voor helft als ik recht boven aan klik om heel scherm te gebruiken en stel dat ik later keer weer op BF4 link klik om scherm te open is weer voor helft als of hij niet wilt onthouden hij hoe hij moet blijven staan weet iemand wat kan zijn soms is probleem op eens weg maar wat ik dan heb gedaan weet ik niet

en ik heb nog steeds van af win 8.1 ben gegaan dat hij niet meer in slaap wil gaan na tijd wat ik echt kunt vind

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Motaro schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:43:
ik heb win 8.1 alleen als ik op Bf4 link klik dan open hij scherm maar voor helft als ik recht boven aan klik om heel scherm te gebruiken en stel dat ik later keer weer op BF4 link klik om scherm te open is weer voor helft als of hij niet wilt onthouden hij hoe hij moet blijven staan weet iemand wat kan zijn soms is probleem op eens weg maar wat ik dan heb gedaan weet ik niet
Dat is geen W8.1 gerelateerd 'probleem'. Waarschijnlijk opent BF4 altijd in een 'verkleind' venster. Als je dat venster vergroot naar vol scherm door de hoeken te verslepen (dus niet door in het venster het 'maximaliseren' knopje te gebruiken) en dan het venster weer afsluit, dan zal waarschijnlijk de volgende keer BF4 wel groot openen.

Ik ken BF4 niet, maar bij veel programma's die in een venster openen werkt bovenstaande methode.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Swerfer schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:52:
[...]

Dat is geen W8.1 gerelateerd 'probleem'. Waarschijnlijk opent BF4 altijd in een 'verkleind' venster. Als je dat venster vergroot naar vol scherm door de hoeken te verslepen (dus niet door in het venster het 'maximaliseren' knopje te gebruiken) en dan het venster weer afsluit, dan zal waarschijnlijk de volgende keer BF4 wel groot openen.

Ik ken BF4 niet, maar bij veel programma's die in een venster openen werkt bovenstaande methode.
Dat heb ik nog nooit gedaan en is toch ook geen manier om een spel fullscreen te zetten? Druk gewoon op Alt+Enter en het spel gaat fullscreen. Als het spel dat dan niet onthoudt dan ligt dat niet aan Windows nee.
Satom schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:20:
Ligt het aan mij of laat Windows 8.1 je laptop sneller stressen? Kan ook aan Chrome liggen, maar merk redelijk vaak dat ie maarzo vollop begint te blazen :X
Waarschijnlijk heb je niet de goede (zuinige) drivers voor je laptop geïnstalleerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:58:
[...] Dat heb ik nog nooit gedaan en is toch ook geen manier om een spel fullscreen te zetten? [...]
Dat zegt hij toch ook niet. Hij geeft zelfs aan niet te weten wat BF4 is ;)
De meeste programma's onthouden echter de laatste positie en/of grootte van het venster, zodat bij volgende keer opstarten alles weer op zijn plek staat. Dat kan je eenvoudig testen door het groter/kleiner te maken, af te sluiten en weer op te starten. Dat je een programma met alt+enter groter kan maken is niet altijd waar. Zeker in het geval van spellen moet je soms in-game naar de settings gaan om het daar als fullscreen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Swerfer schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:52:
[...]

heb al gedaan werkt niet elke keer weer is beeld maar weer zelfde als ik weer op X klik en op new link klik en soms heb dit ook met gewoon IE link klik als ik gewoon op internet wil

raar dat ik een keer probleem niet is en dan heb ik dit probleem weer week lang en op eens is probleem weer weg

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik denk dat de meeste problemen met pagina's die maar voor de helft renderen in IE ligt aan de videokaart drivers. Wat je kan proberen is Accelerated Graphics uitzetten in IE. Dit kan je toen door in de Internet Options naar Advanced te gaan en het bovenste vakje aan te vinken. Je moet dan wel je PC herstarten voordat het effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Motaro schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:43:
[...]en ik heb nog steeds van af win 8.1 ben gegaan dat hij niet meer in slaap wil gaan na tijd wat ik echt kunt vind
Waar bij mij slaapstand in Windows 8 perfect werkte, blijft dit bij mij onder Windows 8.1 ook nogal falen.
Soms gaat de computer "uit" terwijl alle fans gewoon blijven draaien, je kunt dan niks meer, dus resetten om weer wat te kunnen.
En als hij soms wel in slaapstand zit, dan wordt de computer wel wakker maar blijft het scherm uit.

Misschien binnenkort de boel nog maar eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
ik had dit probleem ook. Heeft u een thuisgroep aangewezen ? zoja verlaat deze eens. bij mij heeft dit alles opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond een clean install gedaan van 8.1, ging helaas niet vlekkeloos.
Eerst de officiële ISO van MS gedownload en op DVD gebrand.
Vervolgens de installatie gestart, dat liep goed tot het moment dat je de key moet invoeren.
Dit klopt ook, want met een Windows 8 key is het niet mogelijk een clean install van Windows 8.1 te doen.

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met ei.cfg.
Dit is een tekstbestand dat je aanmaakt en in de sources map van de ISO plaatst.
Hiermee zou het mogelijk zijn te installeren, zonder je key te moeten invoeren. Na het afronden van de installatie kan je dan je Windows 8 key invoeren en activeren.
Van alles geprobeerd, maar het lukte me maar niet om te booten nadat ik het ei.cfg bestand had aangemaakt zoals hierboven beschreven. Zowel met DVD, als met een USB stick is dit me niet gelukt.

Uiteindelijk maar geboot zonder dit ei.cfg bestand en een Test key gebruikt, vervolgens gelijk na afronden van de installatie deze Test key weer gewijzigd in mijn Windows 8 key + gelijk geactiveerd.
Een minder fraaie oplossing, maar hij werkte gelukkig wel.

Jammer dat het mij met ei.cfg niet gelukt is, ben nog wel benieuwd wat ik verkeerd gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is de aangeraden oplossing, een test key gebruiken en dan daarna je eigen key activeren ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ikzelf heb nu het probleem dat een programma me vroeg na installatie om opnieuw op te starten, dus ik gaf toestemming, maar PC bleef hangen op het scherm 'Opnieuw opstarten', reset gedaan, bleef dan hangen tijdens het opstarten.

Volledig spanningsloos maken van systeem werkte en pc bootte gewoon normaal op.

Is dit nog een bug in Windows of is er iets anders aan de hand?

Want op internet (google) kom ik dit fenomeen precies nog niet tegen

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
Gisteren mijn eerste aanvaring met Windows 8.1 gehad, nu gebruik ik Windows 7 al zoveel jaar en het eerste uur gebruik van de nieuwe Windows stond mij totaal niet aan kon niks vinden. Was helemaal verdwaald. Is een hele verandering en ik ben dan nog een technisch persoon.

Verder viel mij op dat veel programma's buiten metro om worden uitgevoerd, dus in principe gewoon de Windows 7 look, Metro heeft alleen als doel het navigeren te versimpelen, maar dit is dus wel erg wennen als je een ander systeem gewend ben. Ik blijf voorlopig bij 7 in ieder geval in de hoop dat ze ooit nog een goede desktop/notebook variant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
De Intel i3-4330-HD4600 werkt niet goed samen met 8.1, als ik 8.1 installeer wordt de instelling 1024 x 728 weer gegeven(kan niet veranderd worden)( bij W7 kan ik direct 1600x900 instellen(Dell P2014H) zonder de graffische driver te installeren) als ik de aller nieuwste driver installeerd word idle ca 35-42Watt, zonder graffische driver 23Watt, de processor loopt maar te pompen.

Vraag: is het beter HD6570passiv installeren tot er betere graffische drivers uitkomen voor de HD4600. Ben voorloppig terug gegaan naar Windows 7.

Ervaring:
W8.1 is een gepimpte W7, kan alles het zelfde instellen als bij W7, ik vind het Buroblad makkelijker werken dan bij W7 en de ribons vind ik makkelijk, alleen is het moeilijk te vinden hoe je het opstart scherm moet uitschakelen, verder kon ik alls makkelijk vinden en sneller dan W7.

Wat ik erg mis is de kleur en vormgeving van venster, wat je er voor terug gekregen heb is minimaal.
Je kan nu niet meer je buroblad precies aanpassen wat een prettige grote is.

Je moet bij installeren de internet kabel uit je computer halen, W8.1 installeert gelijk de internet drivers.

[ Voor 40% gewijzigd door brommer1 op 21-12-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:13

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:56:
Gisteravond een clean install gedaan van 8.1, ging helaas niet vlekkeloos.
Eerst de officiële ISO van MS gedownload en op DVD gebrand.
Vervolgens de installatie gestart, dat liep goed tot het moment dat je de key moet invoeren.
Dit klopt ook, want met een Windows 8 key is het niet mogelijk een clean install van Windows 8.1 te doen.
Ik weet niet vanuit welk OS je kwam, maar ik heb vanmiddag in w8.1 zelf via instellingen -> bijwerken en herstellen een fresh install gedaan door de boel 'naar fabrieksinstellingen' terug te zetten. werkte best goed eigenlijk, half uurtje en alles was from scratch weer geinstalleerd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
TheUninvited schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:56:
Gisteren mijn eerste aanvaring met Windows 8.1 gehad, nu gebruik ik Windows 7 al zoveel jaar en het eerste uur gebruik van de nieuwe Windows stond mij totaal niet aan kon niks vinden. Was helemaal verdwaald. Is een hele verandering en ik ben dan nog een technisch persoon.

Verder viel mij op dat veel programma's buiten metro om worden uitgevoerd, dus in principe gewoon de Windows 7 look, Metro heeft alleen als doel het navigeren te versimpelen, maar dit is dus wel erg wennen als je een ander systeem gewend ben. Ik blijf voorlopig bij 7 in ieder geval in de hoop dat ze ooit nog een goede desktop/notebook variant maken.
Je kan toch gewoon start8 of classic startmenu installeren? Dan heb je Windows 7 maar dan sneller en veiliger.
brommer1 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:05:
De Intel i3-4330-HD4600 werkt niet goed samen met 8.1, als ik 8.1 installeer wordt de instelling 1024 x 728 weer gegeven(kan niet veranderd worden)( bij W7 kan ik direct 1600x900 instellen(Dell P2014H) zonder de graffische driver te installeren) als ik de aller nieuwste driver installeerd word idle ca 35-42Watt, zonder graffische driver 23Watt, de processor loopt maar te pompen, ben terug gegaan naar Windows 7 en wacht tot er betere graffische drivers uitkomen voor de HD4600.
Ik vind dat nogal wat, wat jij daar zegt. Er worden zoveel apparaten met intel IGP's verkocht en die hebben allemaal geen enkel probleem. De Surface Pro bijvoorbeeld, een apparaat gemaakt door MS zelf, heeft een Core i5-3317U met een HD4000, de Surface Pro 2 heeft een Core i5-4200U met een HD4400 en die werken allemaal perfect. Goed het is geen HD4600 maar ik zie daar niet zoveel verschil in. Ik zou toch eens kijken of er niet een setting ofzo niet helemaal goed staat.
Je moet bij installeren de internet kabel uit je computer halen, W8.1 installeert gelijk de internet drivers.
Dat is toch juist handig? Waarom zou je de netwerkkabel uit je PC willen halen?

[ Voor 42% gewijzigd door Ramon op 21-12-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Als je de engelse en duitse forum leest zijn er veel problemen met Intel en HD4600 met W8.1, het probleem is, voor W8.1 heb je andere drivers nodig, Microsoft heeft voor W8.1 nieuwe drivers gemaakt, als ze de zelfde driver van W8 hadden gebruikt waren er geen problemen geweest.
Ben 1 dag bezig geweest en 2x geinstalleerd en van alles geprobeerd.

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2348441

Als je de kabel laat zitten wordt er een account aan gemaakt als je niet op let en Windows FW staat in gesteld op inkomende en uitgaande verbindingen en wil weten wat de updates zijn.

Installeer direct Commodo FW 6.3(handmatig internet verbindingen) + NAV2014.

[ Voor 30% gewijzigd door brommer1 op 22-12-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brommer1 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:47:

Als je de kabel laat zitten wordt er een account aan gemaakt als je niet op let en Windows FW staat in gesteld op inkomende en uitgaande verbindingen en wil weten wat de updates zijn.
Je kan gewoon een lokaal account maken (ook als je internetverbinding hebt) en automatisch updaten van Windows en hardware drivers kan je uitzetten/aanpassen voor je de eerste keer inlogt.
Wellicht de volgende keer eerst rustig de opties die je krijgt lezen in plaats van als een dolle op volgende te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 09:23:
[...]

Je kan gewoon een lokaal account maken (ook als je internetverbinding hebt) en automatisch updaten van Windows en hardware drivers kan je uitzetten/aanpassen voor je de eerste keer inlogt.
Wellicht de volgende keer eerst rustig de opties die je krijgt lezen in plaats van als een dolle op volgende te klikken.
Als je de internetkabel uit de computer haalt, kan je de internetverbinding als de computer klaar is gelijk goed instellen, je heb alleen maar IPv4 nodig, de rest kan je uit vinken, je eigen dns in stellen en onder wins netbios via tcp/ip uitschakelen, daarna zet ik pas de internetverbinding aan.

Ik klik gelijk handmatig instelling aan bij installeren, dan kan je al je ap uit schakelen en Bing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
TheUninvited schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:56:
Gisteren ook een installatie van Win 8.1 gedaan en vond het ook helemaal niks en na een uurtje spelen weer gauw terug naar Win7.
Ik denk dat Microsoft de plank volledig misslaat met deze versie, als een consument het al een hele verandering vindt hoe zal het dan gaan in het bedrijfsleven.
Die zullen toch het liefst een systeem willen hebben waar werknemers bekend mee zijn en niet een dag nodig hebben om het opnieuw te leren.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Laatst online: 12-09 22:13
Ik ben wel eens benieuwd naar echt onderbouwde reacties waarom Windows 8/8.1 "helemaal niks is". Ik vind het apart dat op een forum waar je van de meeste mensen kan verwachten dat deze geen complete computer-analfabeten zijn en waar veel aandacht wordt geschonken aan nieuwe producten en innovatie dat er zo veel dichtgetikte reacties zijn wat Windows 8/8.1 aangaat.

Is dit een vorm van lekker meeschoppen tegen een prima product waar je zelf nog niet de moeite voor hebt genomen om het te leren kennen? (lees: meer dan 2 uur er gewoon eens mee werken en eens een wat opzoeken als je er niet meteen uitkomt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
audiojunk schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:39:
[...] Die zullen toch het liefst een systeem willen hebben waar werknemers bekend mee zijn en niet een dag nodig hebben om het opnieuw te leren.
Die bedrijven willen een kosteneffectieve oplossing. Als de lagere kosten in beheer de kosten van (tijdelijk) minder productiviteit compleet wegstrepen zullen ze alsnog overstappen.

Overigens denk ik niet dat een uur genoeg is om aan de veranderde werkwijze in Windows 8 te wennen. Ik denk dat de meeste mensen die er aan kunnen wennen (er zijn er ook die dat niet kunnen) er toch al gauw minstens een uur of 8 over doen verspreid over twee dagen (die nacht rust doet wonderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
In de meeste bedrijven doen werknemers niet meer dan Word en/of Excel openen en daarin werken. Ik zie niet hoe dat in Windows 8.1 nou zo anders kan zijn dat er een grote leercurve voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Een bedrijf kan Windows 8.1 altijd zo instellen dat de gebruiker direct op de desktop komt. Alleen het startmenu is dan een kleine leercurve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En ik neem aan dat bedrijven hun personeel eerst op cursus sturen om iets nieuws te leren. Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat ik van de ene op de andere dag een compleet nieuw OS voor mijn neus kreeg en dat de werkgever zei: je zoekt het maar uit.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Windows 8.1 vind ik over het algemeen erg prima werken. Ben er zeer tevreden mee. Ik heb wel erg slecht bereik vanaf de router die maar een meter ver weg staat. Het internet werkt trager dan via de mobiel. Er gaat dus iets mis. Ik vind de tegels op zichzelf bij de Start functie een verbetering, maar het is wel een gemis van het menu zo, want je zult wel vaker iets binnen het menu op willen starten, wat je niet zozeer als snelkoppeling wil tussen de tegels terug wil zien. Dat is mooi voor het daadwerkelijk opstarten van applicaties, maar minder interessant voor bijvoorbeeld handleidingen. Dat zou er slordig uitzien en onduidelijk verwijzen als tegel. Behalve als er speciale groepen per applicatie gemaakt worden, maar dat ziet er ook onoverzichtelijk uit. Ik denk dat Windows een pad uitgezet heeft waar de interface voor tablets (en achterliggende werking) steeds belangrijker wordt. Software voor je PC downloaden via de store.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Luxicon schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:47:
[...] Ik heb wel erg slecht bereik vanaf de router die maar een meter ver weg staat. Het internet werkt trager dan via de mobiel. Er gaat dus iets mis. [...]
Heb je de drivers al eens geherinstalleerd? Had zelf ook hetzelfde probleem en dat lag aan de drivers. Iets niet helemaal goed gegaan tijdens de setup ofzo, want na een reinstall was het meteen compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
brommer1 schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:44:
[...]

Als je de internetkabel uit de computer haalt, kan je de internetverbinding als de computer klaar is gelijk goed instellen, je heb alleen maar IPv4 nodig, de rest kan je uit vinken, je eigen dns in stellen en onder wins netbios via tcp/ip uitschakelen, daarna zet ik pas de internetverbinding aan.

Ik klik gelijk handmatig instelling aan bij installeren, dan kan je al je ap uit schakelen en Bing.
Hmm..en waarom zou je de rest uitvinken, je eigen dns installen (je draait toch gewoon DHCP hoop ik?) en wins netbios via tcp/ip uitschakelen? Mag toch hopen dat je niet rechtstreeks op internet zit aangesloten met je pc, maar gewoon ge-NAT en via een router/firewall? :)
GerCor schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:28:
En ik neem aan dat bedrijven hun personeel eerst op cursus sturen om iets nieuws te leren. Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat ik van de ene op de andere dag een compleet nieuw OS voor mijn neus kreeg en dat de werkgever zei: je zoekt het maar uit.
Ik ook niet, maar dat zou wel een reden kunnen zijn (met oog op trainingskosten) om Windows 8.1 niet uit te rollen. Overigens zou ik gerust willen stellen dat medewerkers die alleen, Word, Excel en Outlook gebruiken vrij eenvoudig aan Windows 8.1 gewend zouden kunnen zijn, mits je dmv GPOs een en ander inregeld.
Luxicon schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:47:
[.....] Ik vind de tegels op zichzelf bij de Start functie een verbetering, maar het is wel een gemis van het menu zo, want je zult wel vaker iets binnen het menu op willen starten, wat je niet zozeer als snelkoppeling wil tussen de tegels terug wil zien. Dat is mooi voor het daadwerkelijk opstarten van applicaties, maar minder interessant voor bijvoorbeeld handleidingen. Dat zou er slordig uitzien en onduidelijk verwijzen als tegel. Behalve als er speciale groepen per applicatie gemaakt worden, maar dat ziet er ook onoverzichtelijk uit. [.......]
Maar handleidingen biedt je neem ik aan via een webportal of eh..applicatie? Of linken ze bij jullie in het startmenu rechtstreeks naar docx/pdf bestanden? Daar zal dan inderdaad wel iets voor verzonnen moeten worden, of ze alsnog aanbieden via SharePoint en een link naar die portal opnemen in je Startscherm....of iets anders :)

[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 23-12-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:28:
Haha, ik werk bij Defensie en daar zijn ze in één keer overgestapt van XP naar Windows 7 zonder cursus. Nou is dat geen wereld van verschil, maar toch. Hetzelfde geld voor Office, eerst zonder ribbon en nu in één keer met. Is toch even zoeken naar alle menu items...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Caelorum schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:48:
[...]

Heb je de drivers al eens geherinstalleerd? Had zelf ook hetzelfde probleem en dat lag aan de drivers. Iets niet helemaal goed gegaan tijdens de setup ofzo, want na een reinstall was het meteen compleet weg.
Dat zal ik zeker gaan proberen! :)
TheVMaster schreef op maandag 23 december 2013 @ 01:03:[...]

Maar handleidingen biedt je neem ik aan via een webportal of eh..applicatie? Of linken ze bij jullie in het startmenu rechtstreeks naar docx/pdf bestanden? Daar zal dan inderdaad wel iets voor verzonnen moeten worden, of ze alsnog aanbieden via SharePoint en een link naar die portal opnemen in je Startscherm....of iets anders :)
Dat zou inderdaad kunnen via de applicatie, maar ik denk dat veel mensen gewend zijn bepaalde tools en documenten behorende bij applicaties op te starten via het startmenu. Ik doel op de mappenstructuur en de inhoud die terug te zien is wanneer je binnen Metro op het pijltje naar onder klikt, en dan daar naar rechts gaat. Maar ik denk het voornamelijk gewenning is en een nieuwe aanpak vraagt die Windows 8 wel biedt. Metro vind ik wel heel mooi. Alleen weet ik alles nog niet zo snel te benaderen als eerst via het klassieke startmenu.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Luxicon schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:54:
[...] Alleen weet ik alles nog niet zo snel te benaderen als eerst via het klassieke startmenu.
Win+typen doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn W8.1 is volledig geupdate doch bij het aanmeldscherm staat dat er belangrijke update's zijn die geïnstalleerd moeten worden. Als ik op Windows update klik dan zijn er 15 essentiele updates. Klik ik op installeren dan krijg ik de melding "niet nodig"
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Krijg je dit ook als je de desktop windows update opent? Je kan daar sowieso even kijken in de update history of er niet wat failed zijn. Mocht dat zo zijn zou je ze kunnen proberen handmatig te downloaden en installeren van MS download center.
Er zijn dacht ik wel mogelijkheden om handmatig de cache te legen van Windows update, maar zou dat echt als laatste redmiddel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stop de Windows Update Service
Gooi daarna deze map weg: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download (of de inhoud ervan).
Start Windows Update Service
Open Windows Update in Control Panel
Zoek naar updates.

Klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ah, dat is nog simpeler dan ik had gelezen her en der ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Had geschreven dat ik problemen had met mijn Intel HD4600, wat blijkt onder W8.1 is nog wat verandert, wat niet zo gunstig is voor Intel.

De 1e en de 2e generatie van Intel werkt niet meer onder W8.1, Microsoft is overgestapt op de WDDM 1.3 drivers, maar voor de 2 gen Core i3/i5/i7 zijn alleen nog maar WDDM 1.2 drivers beschikbaar.

Windows 8.1 heeft plots andere drivers nodig dan Windows 8 om goed te kunnen werken met de 2 gen Intel HD graphics. Werken met de Windows 8 drivers leidt tot artifacts in de browser en videos die stotteren. Wat raar is want onder Windows 8 werkte alles wel probleemloos.

ƧUИOᙠ Blog: Intel en Windows 8.1

What's new for Windows 8.1 display drivers (WDDM 1.3)

MSDN: What's new for Windows 8.1 display drivers (WDDM 1.3) (Windows Drivers)

W7 WDDM 1.1
W8.0 WDDM 1.2.
W8.1 WDDM 1.3

Do you want UEFI Gop on your 7950/7970? I can add it to your bios!!
http://www.overclock.net/...n-add-it-to-your-bios/270

[ Voor 7% gewijzigd door brommer1 op 23-12-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Er is ondertussen wel een geupdate driver uitgekomen voor 2nd generation intel core graphics en Windows 8.1. Deze werkt op mijn laptop celeronnetje wel iets beter als de stock driver.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu al een tijdje 8.1 op mijn laptop draaien. Werkt prima, alleen wat onbegrijpelijke zaken af en toe.
- Geluid gaat soms harder en zachter, bijvoorbeeld als een externe schijf wordt aangesloten oid. Als ik een spelletje opstart, gebeurt hetzelfde. Zal eerder een driver probleempje zijn vermoed ik.
- OS staat volledig in het Engels, alleen zijn de namen van de Apps in de app lijst wel in het Nederlands. Op mijn desktop (sinds gisteren een frisse 8.1 met dezelfde configuratie), staan ze echter in het Engels. Kom er maar niet uit hoe mijn laptop dan Nederlandse labels weer kan geven... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:22
brommer1 schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:43:

Werken met de Windows 8 drivers leidt tot artifacts in de browser.
Dit probleem heb ik opgelost door naar instellingen>internetopties>geavanceerd naar beneden scrollen en de optie Software rendering in plaats van GPU aan te vinken

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 18:11
Beste tweakers.

Ik wil graag het vergrendelsscherm uitschakelen van windows 8.1
Na wat googlen kun je dit instellen via het programma GPedit.msc
Nu is het probleem mijn computer kent dat programma niet.
Zie screen:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25ji93s.png

Wat heb ik verkeerd gedaan? of wat kan ik hieraan doen?
Ik heb de 64 en 86x versie geprobeerd. Allebei hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk niet de Pro of Enterprise versie, maar de standaard versie van Win8.1.
Daar zit het inderdaad niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 13:50
Kan iemand mij een paar voordelen van Windows 8.1 noemen ten opzichte windows 7? Twijfel erover over te stappen, heb hier nog een key liggen...

[ Voor 4% gewijzigd door suikerberg op 24-12-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
maarten0009 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:36:
Kan iemand mij een paar voordelen van Windows 8.1 noemen ten opzichte windows 7? Twijfel erover over te stappen, heb hier nog een key liggen...
Tja eigenlijk niks, je moet van het metro interface houden, maar in mijn ogen biedt dit een desktop systeem weinig tot geen meerwaarde, het is gewoon een alternatief voor het ouderwetse startmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
- Vernieuwde task manager
- Vernieuwde copy-dialog
- Minder geheugengebruik
- Sneller opstarten, afsluiten, wake from sleep,
- Ingebouwde virusscanner (scheelt configuratie of betalen voor een third-party virusscanner)
- DPI per scherm in te stellen
- Skydrive integratie
- Zuiniger
- Sneller browsen in Chrome of Firefox ( bron: http://usabilitygeek.com/...-and-performance-testing/ )
- File History ipv full backup (is persoonlijk wat je beter vind, maar ik vind File History wel fijn, hoef je nauwelijks iets aan in te stellen en het werkt gewoon).
- Betere taalsupport (je kan ieder taalpakket dat je wil installeren)
- Opties voor refresh en reset (met één druk op de knop je pc verversen)
- Minder reboots voor Windows Update
- Integratie met Microsoft Account en syncing tussen apparaten
- Verbeterde verkenner
- Start Screen ipv Startmenu
- Metro
- Ingebouwde spellingcontrole
- Bing search integratie
- Hyper-V
- en vast nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Minder geheugengebruik is overigens niet te onderschatten. Waar in versies voor Windows 8 een dll die door programma 1 en 2 werd gebruikt twee keer in het geheugen werd geladen wordt dit bij 8+ maar 1 keer ingeladen. Dat scheelt bij gebruik van veel programma's toch behoorlijk.
Wat hierboven overigens nog niet in staat is het nieuwe printerdriver model van Windows 8. Mocht je een nieuwe printer hebben met zo'n driver is dat ook mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoeveel Sync zit er nu eigenlijk in? Favorieten lukken mij niet, contacten komen vanuit FB/Live, Skydrive is bestanden/media/office, maar daar lijkt het een beetje op te houden. Ik dacht met de combo tablet, PC, mobiel én Xbox toch een iets uniformer geheel te krijgen in trand van favorieten, notities of dergelijke, maar verder dan alles maar op skydrive dumpen ben ik nog niet gekomen (als in dumpen van een link in Skydrive, copy/paste op de PC, om maar een favoriet even te delen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:45:

Hoeveel Sync zit er nu eigenlijk in? Favorieten lukken mij niet
Toch even op je apparaten de instellingen nakijken, als ik op mijn tablet een favo verwijder en/of maak gebeurd dat ook op mijn laptop en vice versa. Zelfde met inlog voor sites, eenmaal gedaan op een device volgende keer op ander device kent ie hem al.

Verder worden de instellingen binnen de apps die ik op beide heb ook prima gesynchroniseerd. De rest heb ik uit staan, zoals tegel indeling en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb het vooral gedaan wegens de, vind ik, prachtige UI, en nog mooiere Apps. Ik heb een Xbox360 en een Windows Phone 8. De manier waarop alles 'samenwerkt' vind ik prachtig. Koop ik op mijn telefoon muziek, dan zie ik dat terug op mijn Surface 2 en Xbox360, om maar een voorbeeld te noemen.

Er zitten nog wel wat kleine zaken in waarvan ik het waarom nog niet weet. Zet ik bijvoorbeeld op mijn telefoon zelf een foto bij een contact dan zie ik die foto niet terug op mijn Surface 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
SinergyX schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:45:

Hoeveel Sync zit er nu eigenlijk in? Favorieten lukken mij niet, contacten komen vanuit FB/Live, Skydrive is bestanden/media/office, maar daar lijkt het een beetje op te houden. Ik dacht met de combo tablet, PC, mobiel én Xbox toch een iets uniformer geheel te krijgen in trand van favorieten, notities of dergelijke, maar verder dan alles maar op skydrive dumpen ben ik nog niet gekomen (als in dumpen van een link in Skydrive, copy/paste op de PC, om maar een favoriet even te delen).
Favorieten syncen gaat hier gewoon vanzelf, tabs in IE worden ook gesynced, allerlei desktop en Metro instellingen worden gesynced, apps worden gesynced (je hoeft ze alleen maar te tappen zodat ie gaat installeren). Notities kan je syncen via OneNote, erg fijn om op een Surface Pro geschreven notities te laten zien op je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hier ook, maar al mijn favorieten worden ook telkens gedupliceerd door een fout in het syncen,:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:47
Is er iemand die de UAC heeft kunnen uitzetten in Windows8.1 EN nog toegang heeft tot de Mail/Metro/Modern/Windows Store Apps?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen dagen eens wat in de Store rondgekeken. Zitten wat aardige apps tussen, maar kwaliteit vind ik toch nog tegenvallen. Maar goed, daar til ik niet zo zwaar aan omdat ik vooral desktop gebruik.

Waar ik me wel kapot aan erger, is dat je apps niet uit je "Mijn apps" kan verwijderen!? Uninstallen van alle apparaten is mogelijk, maar dan staat er nog steeds "You own this app" (zelfs bij gratis apps, wtf). Ik wil helemaal niet dat die apps in mijn account blijven staan als ik ze niet meer geïnstalleerd heb... Half uurtje Googlen was niet echt vruchtbaar helaas, lijkt gewoon niet mogelijk om die te verwijderen uit je account.

• Scrtz
  • Nu online
BazerK schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:31:
Is er iemand die de UAC heeft kunnen uitzetten in Windows8.1 EN nog toegang heeft tot de Mail/Metro/Modern/Windows Store Apps?
UAC had ik sowieso uit op 8.1 maar ik moest persé inloggen met een Microsoft account om een mail etc in te kunnen stellen. Bullshit.

• Ramon
Zonder UAC kan je geen MUI-apps draaien dus dan is het ook niet relevant dat je een Microsoft-account nodig hebt. En je kan natuurlijk één van de miljoen andere mail-applicaties installeren, die werken prima zonder Microsoft-account.

• TheVMaster
BazerK schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:31:
Waarom zou je UAC uit willen zetten? Ik heb de redenen daarvoor nooit echt kunnen begrijpen. Is volgens mij ook nergens voor nodig? Behalve dat je daarna dus een 'kreupel' systeem hebt...

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 26-12-2013 13:11 ]

• Ivan4you
  • Laatst online: 10-09 16:01
Ik zoek een gratis app voor windows 8.1 die het mogelijk maakt mijn dvd,s af te spelen op mijn computer.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003

RayNbow

Kirika <3

Ivan4you schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:35:
Ik zoek een gratis app voor windows 8.1 die het mogelijk maakt mijn dvd,s af te spelen op mijn computer.
MPC-HC?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• brommer1
  • Niet online
MSI B85M-P33(Haswell), hoe je W8.1 moet installeren:

Bios: Windows 8/8.1 disabel, Fastboot MSI disabled, Fastboot Windows enabel, ander kom je met je USB muis niet in de Bios, Boot handmatig op UEFI zetten.

De schermresolutie wordt ook geinstalleerd, de GOP melding komt ook niet meer dat de videokaart niet geschikt is voor W8.1

Driver van Intel HD4600(15.33.8.64.3345 (10.18.10.3345) blijft wel problemen geven, CPU swappen.

[ Voor 7% gewijzigd door brommer1 op 26-12-2013 15:59 ]

Verwijderd

Denk dat een metro-app bedoeld wordt, want anders kan het gewoon met Windows Media Player.

• Dragunov
Alle problemen met Windows 8.1 opgelost, opstarten gaat eindelijk snel, afsluiten gaat ook snel en Windows Update blijft niet meer hangen.

USB 3.0 HDD uitgezet, net als indexering op me SSD

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:00:
[...]

Denk dat een metro-app bedoeld wordt, want anders kan het gewoon met Windows Media Player.
DVD playback support wordt niet geleverd bij Windows 8?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Aha, nog niets van gemerkt aangezien ik geen dvd's (meer) bekijk op mijn laptop/tablet.

• CAP-Team

CAP-Team

Ach en anders gebruik je gewoon VLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Gebruik ik ook, zelfs met Media Center op me PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Laatst online: 10-09 16:01
Ik zoek dus inderdaad een Metro app voor het afspelen van dvd,s op windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nog effen geduld, VLC bijna als Metro app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Kijk, op mijn Surface moet ik wel Metro apps gebruiken, en als er een goeie app is die doet wat ik wil doen op mijn desktop vind ik dat ook prima, maar ik ga op mijn desktop geen Metro apps gebruiken als er ook prima desktop apps beschikbaar zijn.

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.