Microsoft moet gewoon ruggengraat houden en niet toegeven aan de traditionele startknop terug. Het concept is prima en iedereen die dat niet wilt zien is per definitie niet geschikt om met Windows 8 of 8.1 te werken.
Is iedereen dan zo vastgeroest aan een dom menutje? Terwijl het startscherm gewoon een groot prikbord is waar je al je meest gebruikte apps en handelingen op kan vast pinnen.
Ik werk op mijn werk met Windows XP, Windows 7 en Windows 8.1/Server 2012R2 en heb totaal geen last van problemen of tekortkomingen op welk platform dan ook. Je neemt het zoals het is, of die taakbalk nou boven, links, of onder staat. Of ik nu kan typen in het zoekvenster van de startknop, of ik het rechtrstreeks in het startmenu doe, dat maakt me allemaal vrij weinig uit.
Alle gewoonte diertjes moeten vooral lekker op Windows 7 blijven zitten. Die third party apps die zo'n startknop terugbrengen is gewoon amateuristisch. Ik snap nog steeds niet dat de ophef zo groot is over het gemis van een menu waar je zo ook geen bal aan had. Erger nog, je moest eerst op "Alle programma's" klikken, dan op de folder van de maker van de software, soms nog eens op de folder van het product om bij je snelkoppeling te komen. Microsoft bied genoeg mogelijkheden om te werken met Windows 8.1 zoals je dat ook al op Windows 7 deed, imho. door shortcuts toe te staan op de desktop, door apps te pinnen op de taakbalk, wat meer heeft men nog nodig?
Hopen op Windows 8.2 of op Windows 9 is een kortzichtige gedachte, MS moet gewoon de weg doorzetten die ze zijn ingeslagen, voor hun eigen geloofwaardigheid. Dan doet het maar pijn, maar er groeit nu een hele generatie op die gebaseerd is op touch. Als ze nu die startknop erin vrotten, de modern UI weglaten zijn we gewoon weer terug bij af, en kunnen ze RT omdopen tot hun tablet OS, terwijl juist die sterke integratie een groot voordeel is.
PC Thuis, Laptop Werk, Tablet voor te testen, ik log in met mijn LiveID en kan meteen aan de slag, (hangt dat vast aan de modern UI niet persé, maar dat is wel een geweldige feature van Windows 8 / 8.1)
Overigens ben ik wel van mening, dat het probleem van Windows 8 / 8.1 het succes van Windows 7 is, net als dat Windows XP zo solide is gebleken en Vista een ramp (zeker voor SP1 / SP2).
Het worden spannende tijden, maar please 'stop the whining and get on with your life...' (uiteraard voor iedereen die zich aangesproken voelt

)