[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Sypher schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:31:
[...]

Ik weet niet of het ook zo bij jou is, maar bij mij kan ik in de Creative Audio Console het type op Multimedia en weer terug op Game zetten, en dan werkt ie weer. Tabje verder de speakers weer op 7.1 en Stereo-surround weer op 50% zetten en het werkt weer.

Dit geintje had ik ook al met Windows 7, Windows 8 en 8.1 maar had het alle keren wel weten te fixen. Weet alleen niet meer hoe :P
Ik heb sinds 8.1 een hoop ellende met audio. Zelfs na het installeren van de vernieuwde 8.1 drivers van IDT. Als ik mijn audio device active gebruik en vervolgens een MIC aansluit crasht de audio driver compleet. Rebooten werkt niet meer, enkel het deïnstalleren van de driver en herinstalleren.
Daarnaast heb ik ook het idee dat het inloggen wat langer duurt als voorheen.

Verder wel verbeteringen. De search is eindelijk weer nuttig en de startknop werkt best fijn.
Ook boot to desktop vind ik een echte verbetering. Als is de implementatie daarvan op z'n zachts gezegt een enorm lelijke workaround (windows opent verkenner na het booten, hierdoor sluit metro direct 8)7 ).

Nu nog een transparante metro achtergrond en dan ben ik helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:32:
Ik weet niet of deze vraag juist op zijn plaats is:

Bevat Windows RT 8.1 de applicatie msra.exe /OfferRA ?
Natuurlijk zit hij in windows 8.1, maar hij kan eruit gehaald zijn?
Ik kan bevestigen dat dit in Windows RT 8.1 nog gewoon aanwezig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

TheVMaster schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:07:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit in Windows RT 8.1 nog gewoon aanwezig is :+
Dat is mooi, dan kan ik Windows RT ook gebruiken om computers in het netwerk over te nemen in het geval het nodig is :)
Als systeembeheerder is dat een mooie uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 02:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Schnoop schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:38:
[...]

Ik heb sinds 8.1 een hoop ellende met audio. Zelfs na het installeren van de vernieuwde 8.1 drivers van IDT. Als ik mijn audio device active gebruik en vervolgens een MIC aansluit crasht de audio driver compleet. Rebooten werkt niet meer, enkel het deïnstalleren van de driver en herinstalleren.
Daarnaast heb ik ook het idee dat het inloggen wat langer duurt als voorheen.

Verder wel verbeteringen. De search is eindelijk weer nuttig en de startknop werkt best fijn.
Ook boot to desktop vind ik een echte verbetering. Als is de implementatie daarvan op z'n zachts gezegt een enorm lelijke workaround (windows opent verkenner na het booten, hierdoor sluit metro direct 8)7 ).

Nu nog een transparante metro achtergrond en dan ben ik helemaal tevreden!
Je kan dezelfde achtergrond van je desktop instellen in de metro interface. Dit wekt de illusie en geeft je daadwerkelijk ook het gevoel dat de scheiding tussen beiden nihil is. Betreft het booten naar desktop, ik heb dat op geen van beiden systemen die ik heb draaien. Of het gaat zo snel dat ik dit niet opmerk. Misschien kan iemand bevestigen dat de gebeurtenis in jouw bootprocess abnormaal is?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 21:08
Alstublieft hulp nodig hoe ik mijn audio ( x fi titanium fatal1ty professional ) werkend kan krijgen na een reboot met 8.1 pro. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
noerie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:17:
Alstublieft hulp nodig hoe ik mijn audio ( x fi titanium fatal1ty professional ) werkend kan krijgen na een reboot met 8.1 pro. :(
Ehh...misschien ff bij Creative kijken naar een correcte driver? Of de geinstalleerde driver ff deinstalleren en kijken wat Windows zelf voor driver gaat installeren? ik moet zeggen dat ik niet helemaal heb terug gelezen en of je dat dus al hebt geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Heb ik al gedaan.XFTI_PCDRV_LB_2_17_0009 is de correcte driver.

Na installatie werktie wel maar na een reboor of herstart wordt het weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
noerie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:17:
Heb ik al gedaan.XFTI_PCDRV_LB_2_17_0009 is de correcte driver.

Na installatie werktie wel maar na een reboor of herstart wordt het weer uit.
Wat zeggen je event logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<edit> never mind, ben blind :P

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Het valt mij op dat als ik in sleepmode ga of sluimerstand de disken niet in 1 keer uit gaan.
Ze spinnen down, gaan weer aan, en dan pas uit..
Dit lijkt me niet helemaal okai, maar heb geen idee waar het aan ligt.
Ik heb W8 op een ssd en 2xlosse disks erin.
Ik heb al enkele dingen gecontroleerd maar kan niets vreemd vinden.
-Ik heb bij netwerk de WOL uit gezet.
-In poweroptions staat alles uit wat de disken kunnen beinvloeden, timers en uitschakelen na zoveel tijd..
-Met google kan ik niet echt iets vinden wat erop lijkt.
-In de bios heb de hotplug functie uitgezet.
-Via cmd met een commando gekeken naar wake-timers etc maar kan niets vinden
-Ik ben net over op W8 en in W7 had ik hier geen last van.

iemand een idee hoe verder te gaan?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Help!!!! schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:37:
[...]

Hoe kan ik het gedeelte achter 9600 zien :? Met winver krijg ik alleen version 6.3 (build 9600)
Ik heb in het register zelf gekeken welke versie ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heb gisteren eindelijk de overstap gemaakt van 7 naar 8.1. Heb direct 8.1 geïnstalleerd vanaf ISO vanaf de officiële MS download, maar nu werkt de store niet.

Heb alle updates binnengehaald en wsreset.exe gedaan maar ik blijf dit krijgen:
This version if Windows is no longer supported by Windows Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 22:04

Swerfer

Hmm...

Heb je hem al geactiveerd?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja heb 'm geactiveerd met een geldige W8 key, werkte in 1x (was ook 1e activatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 19:01
Ik heb paar dagen geleden mijn pc ook geupgrade naar 8.1 en sinds dien wil hij bijna geen pagina's meer vinden. moet heletijd refreshen totdat hij het weer doet en dan gaat tijdje goed en daarna niet meer. Aan me internet kan het moeilijk aan liggen volgens mij want het downloaden (torrent & via nieuwsgroepen) gaat wel gewoon met normale snelheid.

Ik heb al xtje ipconfg /release /renew en /flushdns gedaan maarjah blijft terugkomen...

Hebben meer mensen hier last van? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die momenten dat ie de pagina's niet meer kan vinden, is dat op momenten dat er torrents downloaden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:31
Iemand al gespeeld met de "Kiosk/Lockdown" mode in Windows 8.1. Het is allemaal heel beperkt maar het werkt best goed.

Het enige wat ik jammer vind is dat je maar 1 app (lees: Modern App) kan kiezen die je mag gebruiken!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nielsjuhz schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:36:
Ik heb paar dagen geleden mijn pc ook geupgrade naar 8.1 en sinds dien wil hij bijna geen pagina's meer vinden. moet heletijd refreshen totdat hij het weer doet en dan gaat tijdje goed en daarna niet meer. Aan me internet kan het moeilijk aan liggen volgens mij want het downloaden (torrent & via nieuwsgroepen) gaat wel gewoon met normale snelheid.

Ik heb al xtje ipconfg /release /renew en /flushdns gedaan maarjah blijft terugkomen...

Hebben meer mensen hier last van? :O
Wat ik heb gemerkt is dat bandbreedte lang niet netjes wordt verdeeld als bij W7 werd gedaan. Als ik nu streaming radio op heb staan en ik kopieer een bestand over wifi naar m'n netwerklocatie dan kapt de stream ermee en kan ik bijna niet meer browsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
Megamind schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:05:
[...]

Wat ik heb gemerkt is dat bandbreedte lang niet netjes wordt verdeeld als bij W7 werd gedaan. Als ik nu streaming radio op heb staan en ik kopieer een bestand over wifi naar m'n netwerklocatie dan kapt de stream ermee en kan ik bijna niet meer browsen!
Ik vraag me af of dat aan W8 ligt of gewoon een slechte driver ergens. Als het aan W8 had gelegen dan zouden meer mensen er wel last van hebben. Ikzelf luister altijd via Deezer en ik kan luisteren, surfen en over het netwerk bestanden kopiëren met 70~80MB/s zonder problemen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Vreemd, gebruik de normale driver van Intel, zal eens goed kijken of ik de laatste versie heb.

Mijn wifi is 150Mbit en dat trekt ie zo vol en blijft ook netjes steken op 150Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik heb laatst problemen met de letter S, als ik die wil gebruiken, moet ik die paar keer aantikken vooraleer die gezet wordt, maar als ik dan de de letter S blijf gebruiken, werkt die wel perfect terug, tot je die tijdje niet gebruikt...

In games werkt toets wel perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door Dragunov op 16-11-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:00
Ik heb bij het uitkomen van win 8 een key gekocht. 2 weken geleden update naar 8.1. Nu wil ik een fresh install doen van 8.1. Maar als ik de product key bekijk van mijn huidie 8.1 install, dan is die anders dan de 8.0 key die ik van microsoft gehad heb. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Raven schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:45:
Die momenten dat ie de pagina's niet meer kan vinden, is dat op momenten dat er torrents downloaden?
Jah wel aan alleen volgens mij niet downloadend. Zal hem wel uitzetten kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Nee maakt niks uit hij blijft streams opeens uit het niets onderbreken en websites niet laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nielsjuhz schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:06:
Nee maakt niks uit hij blijft streams opeens uit het niets onderbreken en websites niet laden..
Andere DNS dan instellen op je router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Megamind schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:15:
[...]

Andere DNS dan instellen op je router :)
Straks maar ff stroom eraf halen ervan maar toch raar sinds 8.1 opeens dit probleem.
Daarvoor (voordat ik upgrade/update) had ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Hallo,

weten jullie misschien wat `Marvell MSU Utility V4.1.0.2013` inhoud. ?
Het is paar dagen geleden uit .
Heeft het te maken met sata of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Is het mogelijk om die hotspot rechtsbovenin uit te zetten, de charmbar heb ik al uitgezet.

Ik heb 2 monitoren en als ik helemaal naar boven ga met de muis en dan naar rechts dan kan ik niet in mijn 2e scherm komen, wat nog wel eens leidt tot het sluiten van een programma :( Zelfde trouwens vanaf het andere scherm kan ik niet naar het linkerscherm als ik helemaal naar boven ga (en iets van 10 pixels eronder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Megamind schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:48:
Is het mogelijk om die hotspot rechtsbovenin uit te zetten, de charmbar heb ik al uitgezet.

Ik heb 2 monitoren en als ik helemaal naar boven ga met de muis en dan naar rechts dan kan ik niet in mijn 2e scherm komen, wat nog wel eens leidt tot het sluiten van een programma :( Zelfde trouwens vanaf het andere scherm kan ik niet naar het linkerscherm als ik helemaal naar boven ga (en iets van 10 pixels eronder).
Dat beweeg je je muis 10 pixels naar beneden voordat je hem richting het tweede scherm trekt O-) Nee ff serieus, hetgeen jij beschrijft is me dus pas net opgevallen nadat ik jou reactie las. Heb er eigenlijk nooit last van.

Díe 'hot corners' eh.....vaag dat die niet uit gaan als je de Charms bar uit zet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers
Heb een klein probleempje met Windows 8 sinds ik heb geupgrade naar 8.1 op random momenten veranderen de afmetingen van mijn startmenu. Het wisselt constant tussen heel grote en kleine. Ik zal als ik straks een screenshot van beide uploaden om het iets duidelijker te maken. Dit is trouwens ook zeer duidelijk zichtbaar als ik de charms openzet. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten (en gewoon constant het klein formaat gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sinds een weekje heb ik in Win 8.1 last van vreemd geschaalde lettertypes links in wikipedia pagina's (de talen zijn niet goed meer leesbaar) en ook dropdown menu'tjes werken niet meer in Google Chrome. Is dit nu een issue van chrome of heeft dit met win 8.1 te maken?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

DeNachtwacht schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:41:
Sinds een weekje heb ik in Win 8.1 last van vreemd geschaalde lettertypes links in wikipedia pagina's (de talen zijn niet goed meer leesbaar) en ook dropdown menu'tjes werken niet meer in Google Chrome. Is dit nu een issue van chrome of heeft dit met win 8.1 te maken?
Probleem met Chrome. Ik heb dat ook bij Chrome, bij IE niet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sterker nog, het probleem zit hem in de weergave van het lettertype 'Autonym' :)

Ik heb nu ff geen tijd, maar de vraag is of het ligt aan Chrome (juiste weergave van het font) of dat Wikipedia het weblettertype verkeerd heeft gespecificeerd.

edit:

Ik kom hem overigens maar 1 keer tegen: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=314347

[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 18-11-2013 18:27 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Vraag: Ik draai nu op 1 laptop en 2 desktops win 8.1, prima geen problemen. Wat ik vaag vind is dat ik telkens een melding krijg in het onderhoudscentrum dat ik mijn meest recente wachtwoord moet invoeren. Als dat nou bv 1 keer per maand is oké, maar het gebeurt bijna iedere dag op alle machines. Kan ik hier verandering in brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Net terug Overlord gespeeld en geen problemen met de letter S, wordt gebruikt om naar achteren te gaan. Maar als ik bijvoorbeeld hier de letter S wil typen, dan moet herhaaldelijke malen de toets indrukken vooraleer die reageert en dan reageert de key wel effen normaal, tot je bijvoorbeeld effen de letter niet meer gebruikt, andere toetsen geen probleem...

Ikzelf denk niet dat het aan het toetsenbord kan liggen, want dan zou men in games ook niks kunnen doen effen met de letter S.

Maar wat het probleem is, dat is me een raadsel!!!

Al geprobeerd om toetsenbord te verwijderen en dan na een herstart werd die terug geïnstalleerd, maar niet opgelost, al geprobeerd om een andere taal toe te wijzigen (US geprobeerd), niet geholpen...

Is er misschien een simpele oplossing, ergens een setting of driver die raar doet of is er een bug in Windows 8.1 geslopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je dit met een ander keyboard ook?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Is op me laptop, de ENVY17, geen andere toetsenborden tot mijn beschikking, spijtig genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Dragunov schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:43:
Is op me laptop, de ENVY17, geen andere toetsenborden tot mijn beschikking, spijtig genoeg!
Sluit eens een extern toestenbord aan via usb. Het lijkt er toch echt op dat het aan je toetsenbord ligt ondanks dat het in games wel zou werken. Gebruik je in die games de 's's net zo frequent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Ik kreeg zojuist een grote aankondiging op mn scherm waar ik niet omheen kon om te upgraden naar 8.1

Ik heb dit vooralsnog niet gedaan, mede omdat ik mijn pc voornamelijk gebruik om te gamen en ik nog niet zo heel lang geleden las dat dit allemaal problemen opleverde met oa mouse speed.

Hoe staat dat hier nu mee?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okaydanny schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:36:
Ik kreeg zojuist een grote aankondiging op mn scherm waar ik niet omheen kon om te upgraden naar 8.1

Ik heb dit vooralsnog niet gedaan, mede omdat ik mijn pc voornamelijk gebruik om te gamen en ik nog niet zo heel lang geleden las dat dit allemaal problemen opleverde met oa mouse speed.

Hoe staat dat hier nu mee?
Ik game veel op mijn Windows 8.1 laptop en heb nog niet echt problemen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:48:
[...]

Ik game veel op mijn Windows 8.1 laptop en heb nog niet echt problemen gevonden.
*knip

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijn advies en ervaringen te delen om op die manier te helpen.

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Er is inmiddels een update van Windows uitgebracht, zelf heb ik geen problemen met de muis op 8.1

[ Voor 74% gewijzigd door Scrtz op 19-11-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Nou toch maar geupgrade, ik ga het wel uit proberen. Heb wel gelijk een vraag.
Ik gebruikte met windows 8 altijd Pokki (startmenu) en wil deze eigenlijk wel blijven gebruiken. Nu zit ik dus alleen met 2 start knoppen. Enig idee hoe ik de startknop van 8.1 weg kan halen?

UPDATE: Kan vanuit windows zelf niet, met dit tooltje wel: http://winaero.com/download.php?view.63

[ Voor 17% gewijzigd door dannbla op 19-11-2013 10:00 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Swerfer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 07:15:
[...]

Sluit eens een extern toestenbord aan via usb. Het lijkt er toch echt op dat het aan je toetsenbord ligt ondanks dat het in games wel zou werken. Gebruik je in die games de 's's net zo frequent?
Gisteravond ook gemerkt dat in game de letter S moeilijk begint te werken. Dus zal inderdaad toetsenbord zijn die faalt, kzal zelf kijken voor een nieuwe erin te steken, kent er iemand goeie site waar je dergelijke toetsenborden kan kopen?

Is voor een ENVY 17 2050eb, liefst AZERTY.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nieuwe 8.1 install gedaan. Win8.1 iso op usb stick gezet. Bij de install pakte 8.1 mijn 8.0 key niet. Toen 8.1 installed met een key van het internet. Na installatie in windows mijn key aangepast naar mijn legale 8.0 key, en dat ging direct goed :) Wel omslachtig dat je niet direct in 8.1 de key van 8.0 kan invoeren tijdens install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ter info; onlangs heb ik op dit forum iets geschreven over een bug in W8 betreft shutdown en sleepmode.
Als je een van deze opties kiest zullen eventuele mechanische disken eerst uit gaan dan weer op spinnen om vervolgens pas echt echt uit te gaan. Ik heb eindelijk gevonden waardoor het komt, namelijk de laatste IRST drivers en alle versies van 12...
Met welke combinatie hardware/chipset is nog moeilijk te zeggen, voornamelijk mensen met een ssd als systeem schijf en losse disken single of raid. Maar als je er last van hebt dan is het enige wat je momenteel kan doen is deze drivers even eraf te halen en gewoon met de standaard windows achi drivers werken. Hopelijk komt er een update waarin dit is opgelost wordt. Ik heb ze erook afgehaald en alles werkt weer prima voor nu, qua snelheid merk ik niets.

Voor meer info kan je hier lezen of googlen op shutdown bug rst
https://communities.intel...ad/46336?start=0&tstart=0

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Dacuuu schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:51:
Nieuwe 8.1 install gedaan. Win8.1 iso op usb stick gezet. Bij de install pakte 8.1 mijn 8.0 key niet. Toen 8.1 installed met een key van het internet. Na installatie in windows mijn key aangepast naar mijn legale 8.0 key, en dat ging direct goed :) Wel omslachtig dat je niet direct in 8.1 de key van 8.0 kan invoeren tijdens install.
Je moet een bestandje genaamd EI.cfg in de sources map plaatsen met deze content:
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]
Professional
[Channel]
Retail
[VL]
0

Dan vraagt hij niet om een key bij installatie maar pas bij activatie en dan werkt de 8.0 key opeens weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Megamind schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:09:
[...]

Je moet een bestandje genaamd EI.cfg in de sources map plaatsen met deze content:
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]
Professional
[Channel]
Retail
[VL]
0

Dan vraagt hij niet om een key bij installatie maar pas bij activatie en dan werkt de 8.0 key opeens weer wel :)
Ook een goede optie, thnx. Al werkt mijn versie ook goed. Gewoon een algemene win 8.1 pro key invoeren en na install key veranderen in je eigen officiële legale key :P

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:57
Dacuuu schreef op woensdag 20 november 2013 @ 01:35:
[...]

Ook een goede optie, thnx. Al werkt mijn versie ook goed. Gewoon een algemene win 8.1 pro key invoeren en na install key veranderen in je eigen officiële legale key :P
Zit eigenlijk met het zelfde probleem .Was al tegen gekomen dat de iso aangepast kan worden met de EI.cfg
maar werkt dit ook met een upgrade license ? :?

• TheVMaster
kamelotepica schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:45:
[...]

Zit eigenlijk met het zelfde probleem .Was al tegen gekomen dat de iso aangepast kan worden met de EI.cfg
maar werkt dit ook met een upgrade license ? :?
ik zou zegge n...probeer het eens O-)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb sinds mijn upgrade van 8 naar 8.1 ineens last van een enorme delay met het openen van file properties en het ophalen van iconen van bestanden. Het duurt zo'n 1 a 2 minuten voordat het 'eigenschappen' scherm verschijnt nadat ik dit via rechtermuisknop->eigenschappen ophaal, iconen verschijnen pas in een map als deze zo'n 45-60 seconden aan staat.

Dit komt niet voor als de pc net is opgestart. Iemand een idee waaraan dit ligt? Indexing service? En hoe zou ik het kunnen oplossen?

youtube.com/@hisrep

• Scrtz
Dacuuu schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:51:
Ja precies, erg vreemd van Microsoft inderdaad. Gelukkig had iemand in dit topic al eerder een 8.1 key gegeven waardoor ik iig succesvol kon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:57
TheVMaster schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:02:
[...]

ik zou zegge n...probeer het eens O-)
Ik wil zeggen yep werkt . Net geprobeerd met upgrade license ik ist blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb ergens gelezen dat je de preview 8.1 kan upgraden naar de retail met behoud van je persoonlijke bestanden EN apps?

Ik draai de preview en heb zojuist een Microsoft account aangenmaakt, maar in de appstore zie ik nergens een 8.1 versie van het OS staan? Hoe kan ik met behoud v/d bestanden upgraden van 8.1 preview naar 8.1 retail, uiteraard met het kopen van een licentie?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
edward2 schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:51:
Ik heb ergens gelezen dat je de preview 8.1 kan upgraden naar de retail met behoud van je persoonlijke bestanden EN apps?

Ik draai de preview en heb zojuist een Microsoft account aangenmaakt, maar in de appstore zie ik nergens een 8.1 versie van het OS staan? Hoe kan ik met behoud v/d bestanden upgraden van 8.1 preview naar 8.1 retail, uiteraard met het kopen van een licentie?
Gaat niet. Moet je opnieuw installeren helaas.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
:)

[ Voor 95% gewijzigd door deBennie op 24-11-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
edward2 schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:51:

http://windows.microsoft....ows-8/update-from-preview

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeselt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb een vreemd probleem, ik heb windows 8 geupdate naar windows 8.1
De verbindingen wat ik voorheen had met mijn netwerk hardeschijven (Qnap voor zakelijke bestanden en Sitecom Nas voor prive bestanden) werken nu niet meer.

Ik kan deze wel via de browser > ip adres benaderen. Ook met apple tv kan ik gewoon mijn bestanden nog altijd bekijken en met de laptop werkt het ook nog.

Maar windows 8.1 vindt ze niet meer... Wat kan hier gebeurd zijn? Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ipconfig /flushdns?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeselt
Werkt niet, is dit wel van toepassing?

Ik kan wel pingen naar het ipadres en dat werkt, ik kan ook via de browser erin komen bij beiden.

Maar via Netwerk in windows 8.1 vindt hij ze niet, wel mijn laptop die met het netwerk is verbonden.
Ook kan ik bij Deze Computer geen netwerkverbinding maken, terwijl hier niks aan gewijzigd is en op de laptop (windows 7) dit wel gewoon nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Groeselt schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:11:
Werkt niet, is dit wel van toepassing?

Ik kan wel pingen naar het ipadres en dat werkt, ik kan ook via de browser erin komen bij beiden.

Maar via Netwerk in windows 8.1 vindt hij ze niet, wel mijn laptop die met het netwerk is verbonden.
Ook kan ik bij Deze Computer geen netwerkverbinding maken, terwijl hier niks aan gewijzigd is en op de laptop (windows 7) dit wel gewoon nog werkt.
Werkt het wel als je rechtstreeks je netwerkschijf benaderd met \\ipadres of naam\gesharedemap in explorer?

Edit:

Hier al gekeken? http://windows.microsoft....-8/cant-connect-other-pcs

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 25-11-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeselt
Swerfer schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:30:
[...]

Werkt het wel als je rechtstreeks je netwerkschijf benaderd met \\ipadres of naam\gesharedemap in explorer?

Edit:

Hier al gekeken? http://windows.microsoft....-8/cant-connect-other-pcs
met \\ipadres of \\naam server kom ik er niet meer op.... eerst was dit inderdaad wel het geval.
Het is gewoon vreemd dat het na de update niet meer werkte...

Ik ga de link eens bekijken.

Edit:

Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
Ik al enige tijd een tablet met 8.1 draaien (vivotab smart). En ben hier wel over te spreken (standby werkt alleen neit goed, hij gaat niet automatisch uit wanneer dat moet waardoor de batterij altijd achterblijft)....

echter ben ik nu van plan een bt headphone te kopen omdat draadloos toch wel handig is als je vaak onderweg bent en met tassen aan het sjouwen bent. Dus ik ahd een aantal bt headphones op het oog waarvan een aantal met APTX....

Ik kan echter nergens vinden of Windows 8.1 native APTX ondersteund en/of daar applicaties voor zijn om die ondersteuning te leveren....

iemand enig idee?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Is het mogelijk om de keyboard te hiden door enkel op de keyboard knop rechtsonder te drukken ipv eerst op die knop te drukken, vervolgens op het keyboard-icoontje met pijltje naar beneden te drukken?
Ik wil gewoon 1x ergens op drukken als ik de keyboard wil hiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Arfman schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:41:
Gisteravond 8.1 Professional geïnstalleerd op mijn PC. Core i5 2500K @ 4GHz, 16GB RAM, Samsung 830 SSD, etc.

2 "grote" problemen:

1) de muis loopt soms schokkerig (Logitech G5). Met name als de PC "druk" is zoals tijdens het booten, maar ook op andere momenten terwijl hij idle is. Heb al een andere USB poort geprobeerd, helpt niks. Zeer, zeer irritant. Meer mensen hier last van?

2) ik heb een triplescreen Eyefinity opstelling. Ik gebruik de Windows 8.1 Preview driver van eergisteren van AMD maar de instelling dat de taakbalk op 1 scherm moet staan ipv. 3 wordt niet onthouden. Iemand ook deze ervaring?
M-m-m-m-m-m-megaquote! :P

Probleem 1 heb ik gisteravond per ongeluk opgelost, dat bleek te liggen aan mijn Auzentech geluidskaart die in Windows 8(.1) werkelijk waar te brak voor woorden is, superbaggere drivers. Eruit met dat ding, onboard Realtek enabled, aangesloten op de speakerset en holy cow Batman, weer Dolby Surround in games en ook nog de muislag weg!

Stay away from Auzentech, ze reageren ook niet op mail of tweets als je ze wijst op hun brakek ondersteuning.

Probleem 2 was verdwenen met nieuwere AMD drivers die enkele weken geleden verschenen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hoe bevalt de schaling jullie met Windows 8.1? Ik werk zelf op een 15" laptop met een resolutie van 1920x1080, nou zijn mijn ogen prima en was voor mij alles goed, maar in Windows 8.1 wordt de resolutie dus geschaald.

Maar dat is bij mij in één woord bagger, tekstverwerkers zien eruit alsof ik een pre-vga scherm heb en programma's reageren wisselend. Sommige programma's worden helemaal wazig en pixellig, anderen werken matig.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Die programma's die wazig worden hebben geen support voor scaling ingebouwd. De programma's die ik veel gebruik op mijn Surface Pro (met DPI op 150%), zoals Sublime Text en Firefox werken echter prima.

Je kan per applicatie de scaling aan/uitzetten in de Properties van de applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Ramon schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:43:
Die programma's die wazig worden hebben geen support voor scaling ingebouwd. De programma's die ik veel gebruik op mijn Surface Pro (met DPI op 150%), zoals Sublime Text en Firefox werken echter prima.

Je kan per applicatie de scaling aan/uitzetten in de Properties van de applicatie.
Dat is me wel heel veel werk, hoe kun je overigens de DPI achterhalen? Ik vind alleen 3 verschillende instellingen "kleiner, middel, groter" bij instellingen. Of bedoel je met 150% de middelste?

Ik kan me trouwens voorstellen dat het op het bureaublad van een Surface pro wel zeer welkom is, maar op 15" vind ik 100% meer dan prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Brazos op 27-11-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Smaller staat voor 100%.

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Dag mede tweakers !

Ik heb een probleem met Internet explorer 11.
Op de helft van de site die ik bezoek krijg ik de melding dat ik een niet ondersteunde browser gebruik.
Dit heb ik bv. ook met de site van battlefield (game)4 -> battlelog.com.
Hebben jullie dit ook of doe ik iets verkeerd ?
ik draai windows 8.1

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
justice strike schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:36:
Ik al enige tijd een tablet met 8.1 draaien (vivotab smart). En ben hier wel over te spreken (standby werkt alleen neit goed, hij gaat niet automatisch uit wanneer dat moet waardoor de batterij altijd achterblijft)....

echter ben ik nu van plan een bt headphone te kopen omdat draadloos toch wel handig is als je vaak onderweg bent en met tassen aan het sjouwen bent. Dus ik ahd een aantal bt headphones op het oog waarvan een aantal met APTX....

Ik kan echter nergens vinden of Windows 8.1 native APTX ondersteund en/of daar applicaties voor zijn om die ondersteuning te leveren....

iemand enig idee?
dan de vraag of iemand weet hoe je de codec uberhaupt kunt selecteren. Stel ik wil aac gebruiken ipv sbc hoe doe je dat in win 8.1

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Mylotec schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:50:
Dag mede tweakers !

Op de helft van de site die ik bezoek krijg ik de melding dat ik een niet ondersteunde browser gebruik.
ik draai windows 8.1
Ik heb Firefox ernaast voor sites die niet werken met IE 11.

• Ramon
Dag mede tweakers !

ik draai windows 8.1
Als ik die site bezoek krijg ik geen meldingen, maar ik heb dan ook geen account. Je zou een mailtje kunnen sturen naar de beheerder om te vragen of hij z'n site aanpast, want het ligt puur aan de site namelijk. En natuurlijk kan je Firefox gebruiken.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
[...] Op de helft van de site die ik bezoek krijg ik de melding dat ik een niet ondersteunde browser gebruik.
Dit heb ik bv. ook met de site van battlefield (game)4 -> battlelog.com. [...]
Tijdens de beta van BF4 was de plugin die nodig is om de game te starten nog niet geschikt voor IE11. Daar zul je waarschijnlijk toch een andere browser (Firefox, chrome) voor moeten zoeken.
Verder kan een site nog zo vaak melden dat een browser niet ondersteund is, maar dat hoeft verder geen gevolgen te hebben. Mocht het wel zo zijn helpt het vaak op in IE11 op F12 te drukken, in de linker kolom naar beneden te scrollen totdat je het schermpje en computer ziet, deze te selecteren en user agent string op IE10 of Firefox te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 28-11-2013 10:24 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

charrel

Cortisol4life..

Caelorum schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:24:
[...]

Tijdens de beta van BF4 was de plugin die nodig is om de game te starten nog niet geschikt voor IE11. Daar zul je waarschijnlijk toch een andere browser (Firefox, chrome) voor moeten zoeken.
Verder kan een site nog zo vaak melden dat een browser niet ondersteund is, maar dat hoeft verder geen gevolgen te hebben. Mocht het wel zo zijn helpt het vaak op in IE11 op F12 te drukken, in de linker kolom naar beneden te scrollen totdat je het schermpje en computer ziet, deze te selecteren en user agent string op IE10 of Firefox te zetten.
Voor bf4 beta deed de plugin het wel alleen de beveiligingsinstellingen van IE 11 lieten het niet toe, als je dat veranderde werkte het prima.

Bij mij werkte de image functie prima met :
wbAdmin start backup -backupTarget:D: -include:C: -allCritical -quiet -allowDeleteOldBackups

Nu krijg ik opeens een error van de server? De server heeft een uitzondering geretourneerd...
Iemand een idee voor een fix?

[ Voor 14% gewijzigd door charrel op 28-11-2013 10:29 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:24
Zijn er hier al personen die Windows 8.1 in een zakelijke omgeving gebruiken? Zo ja, hoe hebben jullie deze image ingericht?

Word er b.v. gewerkt onder domain accounts of met lokale accounts? :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zakelijke omgeving met domein accounts (ofcourse ;))

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:24
BtM909 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:23:
Zakelijke omgeving met domein accounts (ofcourse ;))
Maar hoe ga je er dan me om als gebruikers b.v. in de trein willen werken en hun bestanden willen benaderen?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ben geen IT admin ofzo hè, maar ik kan gewoon inloggen zonder daadwerkelijk aan m'n domein gekoppeld te zijn (via LAN of extern [VPN]). Daarnaast meeste bestanden lokaal of via VPN te benaderen :)

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Ramon schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:05:
[...]

Als ik die site bezoek krijg ik geen meldingen, maar ik heb dan ook geen account. Je zou een mailtje kunnen sturen naar de beheerder om te vragen of hij z'n site aanpast, want het ligt puur aan de site namelijk. En natuurlijk kan je Firefox gebruiken.
idd. op de site van battlelog krijg je de melding pas na het inloggen.
Op de site van philips.be heb ik dit wel.
bedankt voor de replies !

• TheVMaster
Danielson schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:21:
Zijn er hier al personen die Windows 8.1 in een zakelijke omgeving gebruiken? Zo ja, hoe hebben jullie deze image ingericht?

Word er b.v. gewerkt onder domain accounts of met lokale accounts? :)
Eh...niet anders dan ten tijde van Windows 7....gewoon domain accounts natuurlijk!
Danielson schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:25:
[...]

Maar hoe ga je er dan me om als gebruikers b.v. in de trein willen werken en hun bestanden willen benaderen?
Ehh.....als je eenmaal binnen het netwerk bent aangemeld met je domeingegevens, kun je dit vervolgens ook offline gewoon blijven gebruiken. Overigens kun je natuurlijk ook Direct Access inrichten, zodat je altijd verbinding hebt met het netwerk, mits je maar een werkende internetverbinding hebt.

Werkt hier als een trein....

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TheVMaster schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:10:
Eh...niet anders dan ten tijde van Windows 7....gewoon domain accounts natuurlijk!
idd, was ook al een beetje verbaasd over de vraag :P
Werkt hier als een trein....
Ehm, in de trein of als een trein? :+

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Net Windows 8.1 geïnstalleerd omdat m'n Windows 8 installatie brak aan het worden was, maar het lijkt wel alsof 8.1 een nieuw experimenteel OS is 8)7

- de helft van de programma's die ik wil installeren, installeert niet goed waardoor ik meerdere malen het installatieprogramma moet draaien
- nieuwe geïnstalleerde printers komen er pas te staan na een reboot
- m'n laptop wil niet meer herstarten of afsluiten, als ik één van beide keuzes maak dan krijg ik afsluiten of opnieuw opstarten te zien en wordt het beeld zwart, maar verder blijft de laptop aan 8)7 Fast startup uitzetten lost het niet op. Ik krijg de laptop dus uit door hem uit te zetten via de powerknop :+
- wat een stomme startknop, lekker nuttig... 8)7

Ik ben een beetje verbaasd dus, Windows 8 draaide best lekker. Meer mensen die dit ervaren? :) Denk dat ik Windows 8 maar weer ga installeren, dit werkt gewoon niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 28-11-2013 17:04 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nope! ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:00
Ik heb iets erg vreemds gisteren twee PC's een clean install gegeven met een Windows 8.1 ISO, beide hangen aan een 1920 x 1080 pixels scherm. Ik heb verder niets aan de PC's veranderd. Als ik nu bij het tile scherm ben, geeft de ene PC wel 6 tile's onder elkaar, en de andere geeft er maximaal 5 onder elkaar.

Afbeelding ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2013/10/1382019154-670x377.jpg

Beide staan op staan bij beeldscherm eigenschappen op: kleiner;
En bij Instellingen, PC Eigenschappen, Beelscherm, meer opties op standaard.

Hoe kan dit, en wat zie ik over het hoofd?

Het ene 1920 x 1080 pixels scherm is 23"
Het ene 1920 x 1080 pixels scherm is 46"
De PC configuraties zijn vrijwel identiek.

Wie kan mij helpen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

MensionXL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:03:
Net Windows 8.1 geïnstalleerd omdat m'n Windows 8 installatie brak aan het worden was, maar het lijkt wel alsof 8.1 een nieuw experimenteel OS is 8)7
Ik ben een beetje verbaasd dus, Windows 8 draaide best lekker. Meer mensen die dit ervaren? :) Denk dat ik Windows 8 maar weer ga installeren, dit werkt gewoon niet goed.
Geen problemen hier op 3 machines.

Heb je een upgrade gedaan (je zei dat je Windows 8 installatie brak was geworden, wat ik trouwens knap vind) of een full install?

[ Voor 36% gewijzigd door Swerfer op 28-11-2013 17:24 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Jumpman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:21:

Wie kan mij helpen?
Heb je via het configuratiescherm al gekeken bij beeldscherm en dan of beide PC's op 100% staan?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Swerfer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:23:
[...]

Geen problemen hier op 3 machines.

Heb je een upgrade gedaan (je zei dat je Windows 8 installatie brak was geworden, wat ik trouwens knap vind) of een full install?
Heb het probleem gevonden: het is een Bluetooth driver die raar liep te doen. Heb hem nu verwijderd en het systeem restart weer normaal :) Alles lijkt verder weer te werken behalve m'n Flight mode knop, hiermee schakelde ik altijd supersnel wifi aan en uit, maar dit heeft er opeens geen zin meer in. Alle andere functieknoppen werken wel 8)7 Zucht...

M'n installatie was brak geworden doordat ik steeds Windows en Office bestanden die me overbodig leken heb weggedonderd (te weinig ruimte door SSD), het werkte wel maar dat was het dan ook ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:00
Swerfer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:28:
[...]

Heb je via het configuratiescherm al gekeken bij beeldscherm en dan of beide PC's op 100% staan?
In Windows 8.1 is kleiner - groter geworden, met één stap er tussen zeg maar, je hebt niet meer 100%/150% zeg maar. Ze staan beide op kleiner.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Rixo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 14:21
Jumpman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:21:
Ik heb iets erg vreemds gisteren twee PC's een clean install gegeven met een Windows 8.1 ISO, beide hangen aan een 1920 x 1080 pixels scherm. Ik heb verder niets aan de PC's veranderd. Als ik nu bij het tile scherm ben, geeft de ene PC wel 6 tile's onder elkaar, en de andere geeft er maximaal 5 onder elkaar.

Afbeelding ter verduidelijking:

[afbeelding]

Beide staan op staan bij beeldscherm eigenschappen op: kleiner;
En bij Instellingen, PC Eigenschappen, Beelscherm, meer opties op standaard.

Wie kan mij helpen?
Windows 8 (en 8.1) bepaalt het aantal tegels op de pixeldichtheid. Een 23" scherm toont dan inderdaad minder tegels, omdat de pixeldichtheid ervan veel hoger is dan die van een 46"scherm met dezelfde resolutie.

Het standaard aantal tegels kun je wijzigen, op http://www.howtogeek.com/...indows-8-ui-metro-screen/ staat hoe dat moet.

[ Voor 10% gewijzigd door Rixo op 28-11-2013 18:01 . Reden: Link toegevoegd ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Jumpman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:40:
[...]

In Windows 8.1 is kleiner - groter geworden, met één stap er tussen zeg maar, je hebt niet meer 100%/150% zeg maar. Ze staan beide op kleiner.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qN2A5bticfOIOVZ6OzWw9MGR/full.png
Ik heb er wel percentages bijstaan...
Rixo schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:56:
Het standaard aantal tegels kun je wijzigen, op http://www.howtogeek.com/...indows-8-ui-metro-screen/ staat hoe dat moet.
Werkt niet bij Windows 8.1 (tenminste niet op de Surface RT, daar werkte het alleen bij Windows 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Swerfer op 28-11-2013 18:54 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Wat is er mis met op het startscherm _> charm bar -> settings -> Tiles -> show more tiles? Met die resolutie moet die optie gewoon aanwezig zijn lijkt me.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Swerfer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:50:
[...]
[afbeelding]
Zonder vinkje bij "Ik wil één schalingsniveau[...]" verdwijnen de percentages.

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 28-11-2013 19:56 ]

• deBennie
deBennie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:28:
Is het mogelijk om de keyboard te hiden door enkel op de keyboard knop rechtsonder te drukken ipv eerst op die knop te drukken, vervolgens op het keyboard-icoontje met pijltje naar beneden te drukken?
Ik wil gewoon 1x ergens op drukken als ik de keyboard wil hiden. :)
Niemand een idee? Of is dit niet mogelijk?

• Brazos
  • Niet online
Swerfer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:50:
[...]

[afbeelding]

[...]

Werkt niet bij Windows 8.1 (tenminste niet op de Surface RT, daar werkte het alleen bij Windows 8)
Ik krijg dus een heel ander scherm, verder precies hetzelfde (met lettergrote e.d.) alleen i.p.v. kleiner, middel, groot met percentages komt er bij mij een horizontale balk zonder percentages.

Of heb jij een preview versie misschien?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Brazos schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:13:
[...]

Ik krijg dus een heel ander scherm, verder precies hetzelfde (met lettergrote e.d.) alleen i.p.v. kleiner, middel, groot met percentages komt er bij mij een horizontale balk zonder percentages.

Of heb jij een preview versie misschien?
Waarschijnlijk staat het vinkje bij 'Ik wil één schalingsniveau...' bij jouw uit. Ik weet niet precies wat dat vinkje doet, maar ik denk dat het te maken heeft als je meerdere schermen hebt aangesloten op een PC of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Ook al enkele keren windows 8.1 schoon geinstalleerd. Na een tijdje bevriest mijn omgeving maar de muis werkt nog wel. Na een seconde of twintig gaat de pc weer vrolijk verder.... Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Via taakbeheer kwam ik er acher dat 3 van mijn 4 hdd's riching 100% gingen:
SSD1 - 120 gb boot (functioneerd prima)
SSD2 - 64 gb downlaod
HDD 3+4 - 1 tb Mirror

Ik heb al geprobeerd om via de bios AHCI aan te zetten maar dit heeft niet tot een gewenst resultaat geleid. Moederbord is tamelijk niet en de drivers geinstalleerd die op de meegeleverde cd staan. Ik zal vanavond (nu aan het werk) nog eens kijken wat het resultaat wordt met de meest recente drivers.

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Na mijn eerdere rant op W8, is er weer een nieuw hoofdstuk aangebroken:
Het opeens niet meer opstarten van mijn laptop. Autoherstel geeft geen soelaas (wat trouwens nu niet echt een gebruiksvriendelijke tool is), Terug naar de fabrieksinstellingen gaf een oplossing hoewel ik daardoor weer op W8 beland was.

Maar vanmorgen opnieuw opstarten was weer het dolgedraaide icoontje en geen Windows omgeving. Vanavond nog even proberen met een Linux ISO CD-tje en of met opnieuw installeren van de installatie om hardware problemen uit te sluiten.

Maar dit geeft nu niet echt een fijne indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Barrycade schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:56:
Na mijn eerdere rant op W8, is er weer een nieuw hoofdstuk aangebroken:
Het opeens niet meer opstarten van mijn laptop. Autoherstel geeft geen soelaas (wat trouwens nu niet echt een gebruiksvriendelijke tool is), Terug naar de fabrieksinstellingen gaf een oplossing hoewel ik daardoor weer op W8 beland was.

Maar vanmorgen opnieuw opstarten was weer het dolgedraaide icoontje en geen Windows omgeving. Vanavond nog even proberen met een Linux ISO CD-tje en of met opnieuw installeren van de installatie om hardware problemen uit te sluiten.

Maar dit geeft nu niet echt een fijne indruk.
Klinkt inderdaad als hardware probleem. Wat zegt de eventviewer?

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.