[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, en als je het in het Nederlands probeert?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Nope.. Heb overigens ook een Engelse W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In dat geval kun je dan het beste eerder genoemd commando gebruiken.

slui.exe 3

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 02-11-2013 14:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Naar rechterkant gaan tot je die balk ziet dan Configuration - Change PC settings en dan zie je normaal gezien direct dat je moet Windows activeren of nieuwe key invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ik herinnerde mij ineens de 2 TB seagate ext. HDD in de kast. Veel gedoe mee gehad onder w7 en w8.
Na de update naar 8.1 dacht ik, ff proberen weer !

TRIEST, wordt nu helemaal niet meer gezien.
Er komt wel een lege(!) stationsletter bij onder apparaatbeheer / diskopslag, hij 'poingt' bij inpluggen, maar verder is ie onzichtbaar.
Dacht, nu is ie echt stuk, aan laptop gehangen (heel ouwe, met xp, een medion) paf, in 1 keer zien en bruikbaar.
Ook in usb 3.0 opzicht en/of is deze seagate ext. hdd dus geen vooruitgang onder 8.1 :-(

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:58
notsonewbie schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:44:
Ik herinnerde mij ineens de 2 TB seagate ext. HDD in de kast. Veel gedoe mee gehad onder w7 en w8.
Na de update naar 8.1 dacht ik, ff proberen weer !

TRIEST, wordt nu helemaal niet meer gezien.
Er komt wel een lege(!) stationsletter bij onder apparaatbeheer / diskopslag, hij 'poingt' bij inpluggen, maar verder is ie onzichtbaar.
Dacht, nu is ie echt stuk, aan laptop gehangen (heel ouwe, met xp, een medion) paf, in 1 keer zien en bruikbaar.
Ook in usb 3.0 opzicht en/of is deze seagate ext. hdd dus geen vooruitgang onder 8.1 :-(
Dat lijkt mee aan de HDD te liggen er zijn enorm veel Windows 8.1 gebruikers met Seagate HDD's zowel intern als extern.

Als je data eens op een andere HDD zet, en de HDD in Schijfbeheer formatteert, bestaat er veel kans dat er nooit meer problemen zullen zijn in Windows 7 en Windows 8.x.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Over het algemeen lees ik hier veel positieve berichten over de upgrade, helaas deel ik niet die ervaring maar dat begint al enigzins met 8.0.

Ik heb na aanschaf van een HP xw6600 machine die volgens HP in elk geval probleems Windows 7 moet draaien de overstap gemaakt naar Windows 8 Pro middels de updrage DVD. Destijds heb ik geen clean install gedaan van 8 maar van 7 en daarover de 8 Pro upgrade DVD gedraaid en vervolgens met cleangmr de oude Windows 7 installatie verwijderd.

Op een of andere manier heeft dit nooit echt lekker gewerkt daar ik te pas en onpas met enige regelmaat een echte vastloper had die soms duidde op een netwerk connector probleem (DHCP etc.) en dan weer het falen van andere drivers. Desondanks ben ik wel 8 maanden blijven draaien op Windows 8 omdat het laat ik eerlijk zijn heel gecharmeerd ben van het nieuwe uiterlijk en het ontbreken van de startknop heb gecompenseerd van dag 1 met de Start 8 knop van de firma Stardock.

Maar na de recente upgrade van 8 naar 8.1 ben ik nu weer terug deze avond naar een schone installatie naar Windows 7 Pro (ook een 64 bit versie).

Ik mis het toch wel de interface en de vormgeving van 8 maar omwille van stabiliteit (geen of zo min mogelijke vastlopers) voorlopig maar de rit uitzitten met Windows 7. Mocht HP toch nog dit bijna 4 jaar oude beestje van me (met 2 quadcore Xeon E5450's en 16 gig intern geheugen) de GO geven voor Windows 8 dan stap in nog wel over maar tot die tijd... snik laat ik het er even bij. ... Of er moet iemand hier bij HP werken en een workaround weten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55
Vreemd.....maar idd dat commando werkt ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:07

fynrd1

Fooled by Randomness

DocSnuggels schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:15:
Over het algemeen lees ik hier veel positieve berichten over de upgrade, helaas deel ik niet die ervaring maar dat begint al enigzins met 8.0.

Ik heb na aanschaf van een HP xw6600 machine die volgens HP in elk geval probleems Windows 7 moet draaien de overstap gemaakt naar Windows 8 Pro middels de updrage DVD. Destijds heb ik geen clean install gedaan van 8 maar van 7 en daarover de 8 Pro upgrade DVD gedraaid en vervolgens met cleangmr de oude Windows 7 installatie verwijderd.

Op een of andere manier heeft dit nooit echt lekker gewerkt daar ik te pas en onpas met enige regelmaat een echte vastloper had die soms duidde op een netwerk connector probleem (DHCP etc.) en dan weer het falen van andere drivers. Desondanks ben ik wel 8 maanden blijven draaien op Windows 8 omdat het laat ik eerlijk zijn heel gecharmeerd ben van het nieuwe uiterlijk en het ontbreken van de startknop heb gecompenseerd van dag 1 met de Start 8 knop van de firma Stardock.

Maar na de recente upgrade van 8 naar 8.1 ben ik nu weer terug deze avond naar een schone installatie naar Windows 7 Pro (ook een 64 bit versie).

Ik mis het toch wel de interface en de vormgeving van 8 maar omwille van stabiliteit (geen of zo min mogelijke vastlopers) voorlopig maar de rit uitzitten met Windows 7. Mocht HP toch nog dit bijna 4 jaar oude beestje van me (met 2 quadcore Xeon E5450's en 16 gig intern geheugen) de GO geven voor Windows 8 dan stap in nog wel over maar tot die tijd... snik laat ik het er even bij. ... Of er moet iemand hier bij HP werken en een workaround weten ...
Ik denk dat je het pas eerlijk kan vergelijken bij een clean install. Op mijn laptop ook rare problemen gehad na een upgrade van windows 7 naar windows 8 (Ongeveer een jaar lang), met een clean install van win 8.1 heb ik nergens meer last van. Mijn pc is wel altijd voorzien van een clean install en die werkt eigenlijk vanaf het begin al subliem.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb W8.1 in een VM draaien waarbij met gebruik van meerdere browsers tegelijk en dan met name yuotube kijken gaf wel eens stoteringen en vastlopen in de host en gast, Zit wel krap in ram want dit is 32bit host XP en 32bit W8 gast , met W7 als host loopt de pc een stuk moeilijker en verbruikt eigenlijk te veel ram .
Nu heb ik in de bios de twee hardware prefetchers uitgezet en het lijkt erop dat het ineens soepel zonder stoteren begint te draaien, dalijk nog even W7 als host proberen

Ga zo nog even proberen met prefetch aan om zeker te zijn of dit het probleem was van deze config . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Lekker dan, ook weer na update 8 --> 8.1 . . .

Na roboform en andere programma's, blijkt dat ik ook deze zondag weer eens niet met easeus todo een image backup van c: kan maken... fails to initialise, start again, or re-install....

Windows 8.1, the way to incompatability and more money needed for new/updated program's....
(Drama nog steeds met eigen image backup, windows zelf dus, geen beginnen aan, er staat bijna geen service NIET aan...)

[ Voor 15% gewijzigd door notsonewbie op 03-11-2013 13:58 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
notsonewbie schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:57:
Lekker dan, ook weer na update 8 --> 8.1 . . .

Na roboform en andere programma's, blijkt dat ik ook deze zondag weer eens niet met easeus todo een image backup van c: kan maken... fails to initialise, start again, or re-install....

Windows 8.1, the way to incompatability and more money needed for new/updated program's....
(Drama nog steeds met eigen image backup, windows zelf dus, geen beginnen aan, er staat bijna geen service NIET aan...)
Waarom zou je een externe backup tool nodig hebben als je de herstel functies in Windows 8 hebt. Samen met RecImg is dat volgens.mij voldoende om een backup te maken van je OS.

Tuurlijk zijn er andere methodes, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Het is trouwens ook erg flauw om Windows 8.1 de schuld te geven van incompatible 3rd party applicaties....

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MS heeft gereageerd op de 8.1 mouse issues:

http://answers.microsoft....3c-43be-8282-88528c42e400
Hi,

First off, we want to thank our gaming community for the detailed feedback many of you have provided on these issues. While we don’t have a date yet for the release of a fix, we are working to get these issues resolved as quickly as possible. The “mouse lag” issue is actually several different issues that could vary based on the game, input methods used, etc.

There are a few workarounds that have been found to help some of these issues, which we list below.

We are investigating the following situations:

etc...

[ Voor 59% gewijzigd door Help!!!! op 03-11-2013 15:55 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik kon mooi even 8.1 upgrade testen op een laptop voordat ik het uberhaupt op mijn workstation ga proberen.

Dat het alleen maar via de store kan vind ik jammer, weer een teken dat MS een beetje workstation/power gebruiker niet serieus neemt. Maar het werkte wel soepel en zonder problemen!

Nouja 1 kleintje, logidla.dll geeft een fout bij het opstarten maar die kun je makkelijk in de taskmanager bij startup uitzetten.

Ik had tijdens de upgrade Classic Start Menu er maar even afgehaald i.v.m. issues. Dan weet je ook meteen weer waarom je het er op gezet hebt. Wie ooit bedacht heeft dat ze gebruikers geen keuze aanbieden om het oude Start Menu te gebruiken en/of het metro systeem secundair te maken mogen ze ontslaan... Dat nieuwe "start menu" is ook een aanfluiting. :)

Dat maakt W8 wel een heel dubbel iets. De desktop interface is heel strak en mooi imho, het werkt supersnel en is heel stabiel heb ik het laatste jaar gemerkt. Maar als poweruser wil ik niets te maken hebben met de nieuwe interface, MS accounts en de appstore.. Maarja gelukkig is het nog een beetje weg te tweaken.. Ik hou wel mijn hart vast voor volgende versies van het OS.

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 03-11-2013 16:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
maratropa schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:12:
Ik kon mooi even 8.1 upgrade testen op een laptop voordat ik het uberhaupt op mijn workstation ga proberen.

Dat het alleen maar via de store kan vind ik jammer, weer een teken dat MS een beetje workstation/power gebruiker niet serieus neemt. Maar het werkte wel soepel en zonder problemen!
Het kan niet alleen via de store hoor. Je kunt de ISO ook gewoon downloaden en dan upgraden. Zelf heb ik Windows 8.1 ISO gedownload vanaf MSDN Subscriptions en geupgrade.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 03-11-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
shadowman12 schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:20:
[...]

Het kan niet alleen via de store hoor. Je kunt de ISO ook gewoon downloaden en dan upgraden.
Ah zo maar dat klinkt wel bewerkelijker dan even een servicepack .exe downloaden en uitvoeren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
maratropa schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:21:
[...]

Ah zo maar dat klinkt wel bewerkelijker dan even een servicepack .exe downloaden en uitvoeren.
Valt wel mee.De ISO kun je tegenwoordig native mounten en dan setup.exe aanklikken en upgraden (als je al Windows 7 of hoger draait).

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 03-11-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
shadowman12 schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:22:
[...]

Valt wel mee.De ISO kun je tegenwoordig native mounten en dan setup.exe aanklikken en upgraden (als je al Windows 7 of hoger draait).
Oh dat is idd een verbetering! thanx!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
maratropa schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:28:
[...]

Oh dat is idd een verbetering! thanx!
Als je vanaf Windows 8.0 upgrade kun je het proces ook automatisch laten verlopen door vanaf cmd 'setup /auto:upgrade' te starten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ook ik heb de update gedaan naar Windows 8.1. enkele veranderingen vallen meteen op maar anderen zal ik nog achter zien te komen. zoals de start knop, Die is terug en tegels kunnen van grootte veranderd worden.

Al heb ik al wel een probleem met Google Chrome. Tekst hierin is namelijk heel anders dan voor de update. de tekst is wat vervaagd. Chrome verbruikers begrijpen denk wel wat ik bedoel.

Hoe kan ik dit oplossen?

Tevens als ik mijn pc op stand-by zet en weer aanzet moet ik weer een wachtwoord invoeren. Dit had ik voor de update niet maar hoe zet ik dat uit? Ik zoek me eigen rot ernaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Mikee007 op 03-11-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
fynrd1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 02:35:
[...]

Ik denk dat je het pas eerlijk kan vergelijken bij een clean install. Op mijn laptop ook rare problemen gehad na een upgrade van windows 7 naar windows 8 (Ongeveer een jaar lang), met een clean install van win 8.1 heb ik nergens meer last van. Mijn pc is wel altijd voorzien van een clean install en die werkt eigenlijk vanaf het begin al subliem.
Heel interessant allemaal, maar hoe voer ik volgens jou dan een clean install uit van Windows 8 als ik slechts de upgrade DVDs Windows 8 Pro in mijn bezit heb en niet een OEM Windows 8 Pro DVD. Wil je som zeggen dat het werkt met een Windows 8 Pro iso en dan vervolgens de product key invoeren van mijn upgrade DVDs ?

Nou dan in elk geval ga ik toch maar eerst even dit allemaal virtueel testen op mijn machine alvorens ik mij weer een hoop narigheid op de hals haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

TheVMaster schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:14:
Waarom zou je een externe backup tool nodig hebben als je de herstel functies in Windows 8 hebt.
Pak er maar eens een zoekmachine bij.
Bij heel veel mensen (w 7, 8, 8.1) werkt de ingebouwde backup niet, of ogenschijnlijk wel, maar loopt een restore mis..
Als je dan zoals ik geen geld wil uitgeven, zoek je en vindt je, moet je allerlei services enablen, aan, auto-aan e.d.
Toen toch maar easeus gekocht, werkte voor mijn w7 en w8, na updaten naar w8.1 'viel veel software uit'.
Zoals dus roboform, easeus, canon printprogramma's/modules (en windows eigen scan wizzard werkt ineens wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Jumpman schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:51:
[...]

Dat lijkt mee aan de HDD te liggen er zijn enorm veel Windows 8.1 gebruikers met Seagate HDD's zowel intern als extern.
Nah, aan een ouwe laptop werkt ie in 1 keer vlekkeloos.

Het 2 TB data overzetten (wat dan op 3 int. disks moet) en gokken of een format (is nu ook standaard ntfs..) onder w 8.1. iets veranderd begin ik niet aan.

Sowieso veel ellende met de seagate expansion usb 3 drives te vinden, en na meer dan een jaar nog steeds geen drivers/firmware updates...

Vanmiddag had neef een WD mee, ook usb3, 2 TB, werkte direct na inpluggen, en met snelheden van 110~120 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
notsonewbie schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:08:
[...]

Pak er maar eens een zoekmachine bij.
Bij heel veel mensen (w 7, 8, 8.1) werkt de ingebouwde backup niet, of ogenschijnlijk wel, maar loopt een restore mis..
Als je dan zoals ik geen geld wil uitgeven, zoek je en vindt je, moet je allerlei services enablen, aan, auto-aan e.d.
Toen toch maar easeus gekocht, werkte voor mijn w7 en w8, na updaten naar w8.1 'viel veel software uit'.
Zoals dus roboform, easeus, canon printprogramma's/modules (en windows eigen scan wizzard werkt ineens wel...)
Eehhh.... ikheb het ook niet over de 'ouderwetse backup'. Ik heb het over refresf en een custom refresh image, 100x fijner dan een backup....

Je installeert alle alles wat je nodig hebt, en maakt dan een custom refresh image. Wil je restoren, dan doe je gewoon een refresh in windows 8.1 en je hebt een net geïnstalleerd systeem met alle applicaties die er ook op stonden voor je je custom image maakte...

Lees anders hier voor meer info en een how-to.

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
De laatste tijd wilt mijn Samsung ATIV book 5 met Windows 8.1 niet meer goed afsluiten. Ik heb alle drivers de laatste tijd netjes via SW update binnen gekregen en hij werkt altijd perfect, alleen sinds deze week lijkt het wel alsof ie last heeft van een of andere bug ofzo. Als ik op afsluiten druk, dan zie je netjes staan: Afsluiten en dan gaat het scherm uit, daarna gaat het scherm weer aan en lijkt het alsof de touchpad drivers ook niet meer goed functioneren en is het touchpad erg "zwaar" geworden om te bedienen. Als je daarna inlogt dan is mijn laptop erg traag en het lukt dan niet meer om hem af te sluiten, tenzij je de powerknop indrukt. Erg vreemd dus... Want dacht ik net dat hij gewoon lekker werkt en alle drivers binnen zijn, krijg ik dit weer... Hebben meer mensen hier last van? Zou het iets met de Samsung drivers te maken kunnen hebben of is dit een algemeen bekend probleem onder Windows 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@TheVMaster handig!

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08

DDX

Als ik vanaf windows 8.1 (enterprise) remote desktop naar een andere Windows 8.1 (of 2012R2) waarop 'log on to' domain limitatie ingesteld staan. (zie https://fud.community.ser...27-42a3-b415-c90a34f0aaf3)
Krijg ik deze melding :

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2m3ns0m.png

Windows 8 clients kunnen zonder problemen inloggen.
(maar 8.1 clients kunnen ook prima op 8/2012 computers inloggen waarop deze limit ingesteld staat)

Workarround is om de computer waarvandaag geconnect moet worden toe te voegen aan de log on to lijst.
Iemand idee hoe dit te fixen is ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54
Worstel al een aantal dagen met een probleem. Ik rdp vanaf mijn werkplek naar een windows 8 pro systeem thuis.
Na een x tijd, niet al te lang, wordt de verbinding verbroken.
Ik kan nergens een instelling vinden om die time-out uit te zetten. Weet iemand raad??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:50

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

DDX schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:29:
fud.community.services.support.microsoft.com/Fud
100% off topic vraagje; wat is hier de betekenis van de afkorting FUD?
ik ken het alleen van 'fear, uncertainty & doubt'

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe zit het nu precies met IE11 en HTML5?

Ik heb in youtube de settings al veranderd dat hij HTML5 video's moet weergeven, maar 99% van video's gaat hij weer doodleuk flash gebruiken. En dit laatste geeft dus weer het probleem, groen beeld of uiteindelijk crash van IE.

Het software/hardware-acceleratie al uitgezet, alles van flash gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, na 4-5 minuten youtube loopt uiteindelijk het hele zooitje vast of het is weer groen scherm.

Opmerkelijk dat bv Twitch nooit dit probleem geeft en is afaik ook flash.

Buiten dat merk ik dat bepaalde websites ook niet meer werken onder 8.1 (IE11), bv autotrader kan je geen specs meer opvragen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:11
Upgrade uitgevoerd van Windows 8 naar Windows 8.1. Alles werkt perfect op één ding na. Soms kan er geen verbinding gemaakt worden met wifi netwerken. Dan moet ik eerst de netwerkkaart uit apparaatbeheer verwijderen. Opnieuw de netwerkkaart toevoegen en dan kan ik pas weer verbinding maken. Dit gaat een aantal reboots goed maar dan kan Windows opeens niet meer verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
Ik heb meer en meer het vermoeden dat Windows 8 en de update 8.1 te vroeg zijn uitgebracht net als Office 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Bij mij ziet google chrome er wat vreemd uit na de update. Tekst in chrome is nogal vervaagd. Herkennen jullie dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:25
Mikevdkruk schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:51:
Bij mij ziet google chrome er wat vreemd uit na de update. Tekst in chrome is nogal vervaagd. Herkennen jullie dit probleem?
Misschien staat hij ingezoomd? Klik rechtsboven op de 3 horizontale streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:18:
Hoe zit het nu precies met IE11 en HTML5?

Ik heb in youtube de settings al veranderd dat hij HTML5 video's moet weergeven, maar 99% van video's gaat hij weer doodleuk flash gebruiken. En dit laatste geeft dus weer het probleem, groen beeld of uiteindelijk crash van IE.

Het software/hardware-acceleratie al uitgezet, alles van flash gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, na 4-5 minuten youtube loopt uiteindelijk het hele zooitje vast of het is weer groen scherm.

Opmerkelijk dat bv Twitch nooit dit probleem geeft en is afaik ook flash.

Buiten dat merk ik dat bepaalde websites ook niet meer werken onder 8.1 (IE11), bv autotrader kan je geen specs meer opvragen.
Hier werkt die HTML5 wel goed , ben best wel tevree met die W8.1 maar het verschil,met 8 is mij niet echt duidelijk .Je kan geen prestatie index meer draaien waar ik best blij om ben , met de W8 index kreeg ik een 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Die windows index was sowieso crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:54

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Even een vraagje tussendoor want ik schat in dat hier de toch meer technische mensen zitten. Ik heb een Surface2 en veel apps uit de store gebruiken locatiebepaling. Hoe weet mijn computer waar ik zit? Waar wordt dat door bepaald? Is dat mijn. IP-adres?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Weet iemand wanneer Windows Smart search er ook zo mooi uit gaat zien in het Nederlands?

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
enomiss schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:30:
Weet iemand wanneer Windows Smart search er ook zo mooi uit gaat zien in het Nederlands?
Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
De universele search in W8.1. Op mijn pc heb ik alles in het engels, ook de regio op USA. Daar krijg je een mooi gepimpte pagina als je bijvoorbeeld naar een artiest zoekt. Op de surface tablet heb ik alles in NL, en daar ziet alles er ordinair uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 22:04

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:27:
Even een vraagje tussendoor want ik schat in dat hier de toch meer technische mensen zitten. Ik heb een Surface2 en veel apps uit de store gebruiken locatiebepaling. Hoe weet mijn computer waar ik zit? Waar wordt dat door bepaald? Is dat mijn. IP-adres?
Hoogstwaarschijnlijk je IP adres. Een andere methode zonder GPS of GSM netwerk is niet mogelijk, behalve dan zelf opgeven als een app die mogelijkheid heeft...

De naukeurigheid is ook niet erg groot. Kan zomaar zijn dat hij er 10-tallen km's naast zit.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

TheVMaster schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:43:
[...]

Eehhh.... ikheb het ook niet over de 'ouderwetse backup'. Ik heb het over refresf en een custom refresh image, 100x fijner dan een backup....
Ik was wat onduidelijk, een system image wilde hier sowieso al niet.
Backups deels, dus eigenlijk ook niet.
Je installeert alle alles wat je nodig hebt, en maakt dan een custom refresh image. Wil je restoren, dan doe je gewoon een refresh in windows 8.1 en je hebt een net geïnstalleerd systeem met alle applicaties die er ook op stonden voor je je custom image maakte...
Jawel, maar ook dan ben ik bijv. x dagen correspondentie kwijt.
Heb dat nu overigens opgelost met een simpel batch bestandje die e.e.a. naar ext hdd en usb kopieert.
Lees anders hier voor meer info en een how-to.
Ik lees daar dan weer niks over een boot cd/dvd.
Oftewel als windows crasht / nieuw ransomware, dan heb je er weinig aan.

Voor in andere scenario's klinkt het 'refresh' wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
notsonewbie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:37:
[...]
Jawel, maar ook dan ben ik bijv. x dagen correspondentie kwijt.
Heb dat nu overigens opgelost met een simpel batch bestandje die e.e.a. naar ext hdd en usb kopieert.
Ehh..je hebt het over mail of bestanden? Bestanden kun je natuurlijk vrij eenvoudig backuppen of in 'de cloud' opslaan via SkyDrive/Dropbox/GoogleDrive en mail tja....wie gebruikt er nog POP3 dan?
[...]

Voor in andere scenario's klinkt het 'refresh' wel aantrekkelijk.
Eh...BOOT cd heb je niet nodig, al kan ik me scenario's voorstellen waarbij dat weer wel handig zou zijn (je noemt ze zelf al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit is een bekend "probleem", maar zeer eenvoudig op te lossen.
Ga naar je beeldscherminstellingen en vink daar "Ik wil één schalingsniveau voor al mijn beeldschermen" aan. Vervolgens kan je zoals in windows 8 weer kiezen tussen 100%, 125% of 150% schalingsniveau.

Bij mij werkte het door hem op 125% te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik ben gisteren overgestapt op Win 8.1 Pro maar nu is mijn download snelheid met 50% afgenomen. Voorheen zat ik rond de 60mbit met Windows 7 en nu met Win 8.1 rond de 30mbit...

Ik heb nog een win 7 pc staan en die heb ik net ook weer getest en die zit wel rond de 60mbit, maar mijn win 8.1 blijft rond de 30 zitten..

Ik maak een verbinding via een sitecom router en heb ook een sitecom dongle achterin mijn pc geprikt, de win 7 pc heeft ook een sitecom dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik stap vandaag over op Win 8.1 Pro met mijn nieuwe Thinkpad E531.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08

DDX

DDX schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:29:
Als ik vanaf windows 8.1 (enterprise) remote desktop naar een andere Windows 8.1 (of 2012R2) waarop 'log on to' domain limitatie ingesteld staan. (zie https://fud.community.ser...27-42a3-b415-c90a34f0aaf3)
Krijg ik deze melding :

[afbeelding]
Antwoord van Microsoft :
I have ran a test as you said and got the same issue. This problem only occurs when using RDC 8.1 to connect to Windows 8.1 or 2012 R2. I don’t find any useful information and event in the two Windows 8.1 and DC. I will try analyzing network trace to address this issue. Also, I will search in our bug check and reconfirm if it is a bug in Windows 8.1. If I receive any information, I will contact you as soon as possible.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe ervaart men de snelheid van zoeken naar applicaties?

Dus Start | typen (bijvoorbeeld Photoshop)

Ik heb een relatief laptop, met SSD en sinds 8.1 (upgrade zonder migratie van programma's) duurt het zoeken vele malen langer (nu net achter elkaar getest en duurt steeds 3-5 seconden voordat het resultaat gevonden is.

Het probleem is ook dat de letters intypen (ik weet dat met Firew ik alleen Fireworks CS6 terugkrijg) en direct op enter toetsen er niet voor zorgt dat Fireworks uiteindelijk wordt gestart. Ik moet dus echt die tijd afwachten totdat de applicatie in beeld is.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:45:

Ik heb een relatief laptop, met SSD en sinds 8.1 (upgrade zonder migratie van programma's) duurt het zoeken vele malen langer (nu net achter elkaar getest en duurt steeds 3-5 seconden voordat het resultaat gevonden is.

Het probleem is ook dat de letters intypen (ik weet dat met Firew ik alleen Fireworks CS6 terugkrijg) en direct op enter toetsen er niet voor zorgt dat Fireworks uiteindelijk wordt gestart. Ik moet dus echt die tijd afwachten totdat de applicatie in beeld is.
Hier is zoek/uitvoer snelheid prima.
Win toets-pho-enter 2sec later is Photoshop CS6 gestart.

Heb je de index service (nog) wel draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Echt waardeloos dat de wi-fi manager in windows 8.1 eruit is gesloopt. Nu moet je dus alles via cmd doen.
http://windows.microsoft....wireless-network-profiles

Ik heb dus die ziggo hotspots wifi account ingevuld op mijn Surface RT, weet iemand hoe ik de normale wifi's prioriteit kan geven over de ziggo hotspots?

Ik heb al 5 keer
netsh wlan set profileorder name="WirelessProfileName" interface="InterfaceName" priority=1
geprobeerd, maar dan zegt ie steeds dat deze interface niet bestaat, terwijl er met
netsh wlan show profiles
wel degelijk te zien is dat er staat "Profiles on interface Wi-Fi". Dus dan vul ik in:
netsh wlan set profileorder name="mijn wifi naam" interface="Wi-Fi" priority=1

Maar steeds dus die foutmelding in cmd dat deze interface niet bestaat. Gaat dit niet in Windows 8.1 RT of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Laatst online: 06-10 20:13
Ik krijg zo'n watermark met SecureBoot isn't configured correctly. Natuurlijk deze al gedownload:
Update removes the "Windows 8.1 SecureBoot isn't configured correctly" watermark in Windows 8.1 and Windows Server 2012 R2

Maar ook na een reboot is de watermark gewoon nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wolfos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:00:
Ik krijg zo'n watermark met SecureBoot isn't configured correctly. Natuurlijk deze al gedownload:
Update removes the "Windows 8.1 SecureBoot isn't configured correctly" watermark in Windows 8.1 and Windows Server 2012 R2

Maar ook na een reboot is de watermark gewoon nog aanwezig.
Dan wordt het tijd om of SecureBoot echt uit te schakelen of ff je UEFI in te duiken en SecureBoot aanzetten :) (platform keys resetten/importen en secureboot aanzetten en als je de optie hebt instellen op fast (of als gfx card GOP ondersteund ultra fast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 23:50

Steef

GoT's Most Eaten

Ja, dit herken ik. Dit is het gevolg van nieuwe DPI scaling features in 8.1.

De "oplossing" is gelukkig vrij simpel:
http://www.askvg.com/fix-...t-problem-in-windows-8-1/

Schijnbaar gaat het opschalen van UI elementen bij schermen met een hoge pixeldichtheid niet altijd even geweldig. Naast Chrome is bij mij ook het hardware overzicht behoorlijk blurry. De bovenstaande uniforme scaling optie gebruiken maakt alles weer kraakhelder.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Laatst online: 08-08 13:41
peerke63nl schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:09:
Hoi
Ik heb via de store geupgrade naar w8.1 en het meeste lijkt goed te werken.
Echter een probleempje dat ik tegenkom en niet eet hoe dit te verhelpen is het volgende:
Mijn mail-app (de mail-tile van w8.1) kan niet meer syncen met mijn Hotmail.
Bij syncen zie ik uiteindelijk boven in het schrm een korte tijd de melding dat x@hotmail.com niet beschikbaar is.
Dit geldt overigens ook voor mijn agenda- en mijn personen-tile...
Via het web is dit account gewoon bereikbaar....

Iemand een suggestie?
Contact gehad met Microsoft NL helpdesk... ook zij konden me helaas niet verder helpen. Ze hebben er nog geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:38:
[...]

Hier is zoek/uitvoer snelheid prima.
Win toets-pho-enter 2sec later is Photoshop CS6 gestart.

Heb je de index service (nog) wel draaien?
welluke index service? ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Indexing_Service
Indexing Service has been deprecated in Windows 7 and Windows Server 2008 R2.[6] It has been removed from Windows 8.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Windows Search (de vervanger) indexeert er ook rustig op los hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jammer dat de Windows-zoekmachine (in 7) afhankelijk is van een indexeringsservice, als je die uit zet dan is de zoekmachine niet meer bruikbaar...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Caelorum schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:20:
Windows Search (de vervanger) indexeert er ook rustig op los hoor ;)
Maar is die wel verantwoordelijk voor het resultaat in het zoekmenu... Zoeken naar files gaat gewoon snel, het is puur de programma's die hij niet zo snel kan vinden.

Ik kan m'n index-bestand wel weggooien, maar het lijkt specifiek om programmas te gaan

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 08-11-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
Iemand al enig idee hoe je onenote schermopnames kan maken?
Vroeger was het win+s maar dat werkt niet meer, dan krijg je windows search.

OP google al een aantal tweaks gevonden, maar geen van deze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Win+Shift+S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Google : onenote windows 8 shortcut

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
Even een waarschuwing, ga niet van Windows 8 naar Windows 8.1 als je harde schijf encrypted is, dat lukt niet en kan (in het geval van een collega van me) zelfs leiden tot een niet meer opstartende computer. Dus eerst even de systeempartitie decrypten, dan alles installeren en daarna weer encrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BtM909 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:45:

Ik heb de oplossing gevonden *O* *O* *O*

Aan je indexing options even de volgende locatie toevoegen:

%localappdata%\Packages

Dus handigste is om deze even via verkenner op te zoeken en daarna de Packages directory aan te klikken in de indexing options. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 15:02
Ik gebruik allway sync om een map in skydrive te synchroniseren. Na de upgrade naar 8.1 werkt dat niet meer. De map is 'read only' geworden en allway sync kan er nu dus niet meer mee synchroniseren (foutmelding: API call error, Het systeem kan geen toegang verkrijgen tot het bestand. (80070780), filename: E:\download\SkyDrive\Documenten\_SYNCAPP\metadata.xml, fs::readitem::CreateFile)
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
Misschien domme vraag hoor, maar Skydrive is toch al een syncing oplossing? Waarom zou je een map binnen je gesyncte Skydrive weer gaan syncen (en waarmee sync je het?). Kan je niet op het apparaat waar je naartoe wil syncen ook Skydrive installeren?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Ramon schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:42:
Misschien domme vraag hoor, maar Skydrive is toch al een syncing oplossing? Waarom zou je een map binnen je gesyncte Skydrive weer gaan syncen (en waarmee sync je het?). Kan je niet op het apparaat waar je naartoe wil syncen ook Skydrive installeren?
Tja, ik hou me documenten graag geordend op een plek waar ik het wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het vreemd dat een dynamische schijf die in W7 wel herkend wordt maar niet in W8.1 word herkend als dusdanig en niet benaderbaar is :9~
W7
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sQCubusfXumIb5Qv0TI36VCK/medium.png
W8.1
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4TPFEhu8fwgMSic0dLKwEeeF/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
gabberjoost schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:44:
[...]

Kan je dan niet beter symlinks gebruiken? Zoals hier uitgelegd wordt: http://www.howtogeek.com/...-skydrive-on-windows-8.1/

Scheelt weer een app en geen dubbele opslag van je bestanden meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 09-11-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
gabberjoost schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:44:
[...]

Ehh...dat kan toch ook gewoon binnen SkyDrive? Dus jij heb je documenten ergens 'random' op je laptop staan en die sync je weer met je skydrive folder (die je overigens ook gewoon kunt verplaatsen net als je documenten/pictures/videos/music map)? Omslachtig hoor....

Je kunt ook nog gewoon gebruik maken van Libraries he....onder Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Ik gebruik nu een tijdje win 8.1 en kom tot de conclusie dat er toch een aantal websites niet meer goed worden weergegeven in IE11 en sommige ook in Chrome . Ik heb een aantal van de sites gemaild , en ze wisten van de problemen en ze werken eraan .. Maar is dit niet een MS probleem om op te lossen ?
Tot nu toe heb ik nog steeds problemen met de site's . Al denk ik ook dat het gedeeltelijk met java te maken heeft wat nog steeds niet compatible is .

Hebben hier nog meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sinds IE11 doet Internet Explorer zich niet meer voor als een MSIE browser (en meer als Firefox). Resultaat daarvan is dat net niet web standards compliant sites, maar die zich wel zo voor doen compleet op hun bek gaan. Het probleem ligt hem ook niet zozeer bij MS (dit keer), maar bij die sites die aannames hebben gedaan in hun code, die nu dus fout zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 10-11-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:32
Met win8.1 problemen met het afsluiten van de pc. Als ik windows afsluit blijft hij voor eeuwig staan op het scherm "afsluiten" Ik heb gegoogled naar dit probleem. En er schijnt een windows update hiervoor zijn geweest. Maar helaas heb ik die updates allang geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb met de clean install van 8.1 diverse keren geïnstalleerd als test-pc 1 tm 3 , alvorens ik de definitieve en in mijn ogen de goede installatie gedaan. Telkens met dezelfde account.

Nu zie ik bij aanmelden bij de thuisgroep in de verkenner onder de Windows 8.1 de hele serie pc's van test-pc 1 tm test-pc 3 staan, ook de Windows 7-pc staat er nog bij en krijg die fictieve pc's met geen mogelijkheid weg, zijn niet te vinden. 8)7
Is hier een oplossing voor? Verder werkt alles perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door Sa.Tan op 10-11-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Laatst online: 07-07-2024
Schaam schaam, opgelost, eigenlijk heel eenvoudig. 8)7
Per pc de workgroup verwijderen, nieuwe aanmaken per pc met nieuw wachtwoord en klaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:39
Ik ben op zoek naar Windows 8.1, maar zo goedkoop mogelijk.
Voor eur 54,95 kan ik bij productkey.nl Windows 8.1 Pro Upgrade NL bestellen. Dat vind ik erg goedkoop, in vergelijking met andere webshops. Ik ken dit bedrijf echter niet, en kan ook niets over vinden.

Heeft toevallig iemand ervaring met productkey,nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft Releases Fix For Mouse Pointer Stutter Or Freeze In Games Running On Windows 8.1
http://microsoft-news.com...s-running-on-windows-8-1/
Of direct:
http://support.microsoft.com/kb/2908279
.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dit is ook een mooie nieuwe feature in 8.1.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fxTEpKn.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3UMOFtr.png

Tenminste, hij is nieuw voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28
Heb maar eens Windows 8.1 op mijn oude laptop gezet. Werkt zeer soepel. Enige wat nu niet werkt is de helderheid instellen van het beeldscherm. Als ik het regelaartje van de helderheid verplaats gebeurd er niks, behalve pas als ik hem opnieuw opstart.

Heb alle drivers ook al van mijn laptop geïnstalleerd samen met alle Windows updates.

-edit- Helderheid wijzigen werkt wel door in het Nvidia panel hem omlaag te schuiven, maar is beetje omslachtig.

[ Voor 14% gewijzigd door Ikkuh84 op 11-11-2013 09:35 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 21:08
Ik was gisteren naar 8.1 pro 64bit overgestapt vanaf w7 .
Nu heb ik : OS Versie 6.3.9600.16404 (Win8.1 RTM) > klopt deze versie ? of moet het niet 16408 zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
TheVMaster schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:53:
[...]

Ehh...dat kan toch ook gewoon binnen SkyDrive? Dus jij heb je documenten ergens 'random' op je laptop staan en die sync je weer met je skydrive folder (die je overigens ook gewoon kunt verplaatsen net als je documenten/pictures/videos/music map)? Omslachtig hoor....

Je kunt ook nog gewoon gebruik maken van Libraries he....onder Windows 8.1.
Ik kan m'n documenten folder wel verplaatsen naar de skydrive map, maar dan kan ik hem nog niet syncen met m'n NAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
noerie schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:58:
Ik was gisteren naar 8.1 pro 64bit overgestapt vanaf w7 .
Nu heb ik : OS Versie 6.3.9600.16404 (Win8.1 RTM) > klopt deze versie ? of moet het niet 16408 zijn ?
Ik heb ook 16404:

9600.16404.amd64fre.winblue_gdr.130913.2141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:13

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik kom er niet uit jongens. Google helpt me niet en heb zowat elke instelling in Windows 8.1 nagekeken. Ik gebruik Windows 8.1 x64 UK Enterprise. Ik kan echter geen leestekens invoeren vanuit het toetsenbord. Dus een e met een streepje erop wordt 'e. De accent grave en accent aigu krijg ik dus niet werkend. Ja, ik weet de alt+ codes maar dat is geen optie.

Ik heb al talen toegevoegd enzo maar dit werkt niet. Vroegah, (op deze a had ik dus een accent circonflexe willen zetten :'( ) ging dit makkelijk door toetsenbord op Nederlands-VS Internationaal te zetten. Dit krijg ik nergens gevonden in Windows 8.1 UK.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Configuratiescherm\Klok, taal en land/regio\Taal\Taalopties\Invoermethode
Daar moet hij toch gewoon staan?

(geen idee wat dat UK is btw :P).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Techno Overlord schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:18:
Ik kom er niet uit jongens. Google helpt me niet en heb zowat elke instelling in Windows 8.1 nagekeken. Ik gebruik Windows 8.1 x64 UK Enterprise. Ik kan echter geen leestekens invoeren vanuit het toetsenbord. Dus een e met een streepje erop wordt 'e. De accent grave en accent aigu krijg ik dus niet werkend. Ja, ik weet de alt+ codes maar dat is geen optie.

Ik heb al talen toegevoegd enzo maar dit werkt niet. Vroegah, (op deze a had ik dus een accent circonflexe willen zetten :'( ) ging dit makkelijk door toetsenbord op Nederlands-VS Internationaal te zetten. Dit krijg ik nergens gevonden in Windows 8.1 UK.
Andere toetsenbord ingeven :)

Belgisch (punt) of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:18:
ging dit makkelijk door toetsenbord op Nederlands-VS Internationaal te zetten. Dit krijg ik nergens gevonden in Windows 8.1 UK.
Control Panel\All Control Panel Items\Language

Daar bij de opties van desbetreffende taal kan je de input veranderen/toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dragunov schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:46:
[...]

Ik heb ook 16404:

9600.16404.amd64fre.winblue_gdr.130913.2141
Hoe kan ik het gedeelte achter 9600 zien :? Met winver krijg ik alleen version 6.3 (build 9600)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Met het programma AIDA64 kan je zien welke het is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

noerie schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:06:
Met het programma AIDA64 kan je zien welke het is .
Dank je. Mijn volledig geupdate legale 8.1Pro is versie 16404.

Lijkt me derhalve de meest recente build

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Prima .

Nu lijkt het zo dat mijn x fi titanium fatal1ty professional niet werkt als ik de pc opnieuw heb gestart.
Dus moet ik telkens de driver weer opnieuw installeren en daarna doet iet weer.
Hoe komt dat eigenlijk of moet ik bij de bios iets veranderen?

Ik gebruik Sabertooth X79.
De driver van de kaart is de XFTI_PCDRV_LB_2_17_0009 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
noerie schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:35:
Prima .

Nu lijkt het zo dat mijn x fi titanium fatal1ty professional niet werkt als ik de pc opnieuw heb gestart.
Dus moet ik telkens de driver weer opnieuw installeren en daarna doet iet weer.
Hoe komt dat eigenlijk of moet ik bij de bios iets veranderen?

Ik gebruik Sabertooth X79.
De driver van de kaart is de XFTI_PCDRV_LB_2_17_0009 .
Dat komt omdat Creative geen drivers kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
En wat is hier dan de oplossing voor . ?
Andere of betere kaart kopen omdat deze het niet goed doet?
Vind ik wel een beetje zonde.
Terwijl het wel goed dee met windwos 7 al jaren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je die custom drivers, of de standaard versie? XFi xtrememusic werkt hier weer enigszins normaal (buiten surround-upscaling in YouTube).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Geen idee. Wat ik heb gedaan is deze drivers van de site :

http://support.creative.c...ad.aspx?nDownloadId=12715

[ Voor 239% gewijzigd door noerie op 11-11-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:39:
Tenminste, hij is nieuw voor mij ;)
Vind deze wel behoorlijk nieuw en leuk ,de verstelbare snelheid van yuotube filmpjes met HTML en hij lijkt ook lower met recources vergeleken met flash :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HgRNJNlOhPhp9CntMCMiiDRl/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Heeft alleen niet zoveel met Windows 8(.1) te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wat ik eigenlijk mis in Windows 8(.1) bij Windows Defender is een maandelijkse of wekelijkse scan scan de computer. En zoals je bij MSE wel hebt een icoon in je traybar met de status van de bescherming.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Als ik toch geen oplossing kan vinden met de x fi titanium fatal1ty professional dan ga ik maar on board audio gebruiken met windows 8.1 pro. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
CAP-Team schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:28:
Wat ik eigenlijk mis in Windows 8(.1) bij Windows Defender is een maandelijkse of wekelijkse scan scan de computer. En zoals je bij MSE wel hebt een icoon in je traybar met de status van de bescherming.
Windows Defender scant ook wel eens in de zoveel tijd hoor! Als ik in de task scheduler kijk zie ik daar een aantal tasks voor Windows Defender, waaronder een periodic scan welke vandaag nog is uitgevoerd. Er staat verder niet hoe vaak die wordt gedaan, maar dat zullen ze wel in de service hebben geregeld ofzo. Overigens kan je natuurlijk zelf ook die task aanpassen en er een trigger aanhangen zodat die eens in de paar dagen wordt gerunned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:51
noerie schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:34:
Als ik toch geen oplossing kan vinden met de x fi titanium fatal1ty professional dan ga ik maar on board audio gebruiken met windows 8.1 pro. :(
Ik weet niet of het ook zo bij jou is, maar bij mij kan ik in de Creative Audio Console het type op Multimedia en weer terug op Game zetten, en dan werkt ie weer. Tabje verder de speakers weer op 7.1 en Stereo-surround weer op 50% zetten en het werkt weer.

Dit geintje had ik ook al met Windows 7, Windows 8 en 8.1 maar had het alle keren wel weten te fixen. Weet alleen niet meer hoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik weet niet of deze vraag juist op zijn plaats is:

Bevat Windows RT 8.1 de applicatie msra.exe /OfferRA ?
Natuurlijk zit hij in windows 8.1, maar hij kan eruit gehaald zijn?
Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.