[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebassie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-10 11:03
Type in de opdrachtprompt met verhoogde bevoegdheid "powercfg -energy" en er wordt in 60 seconden een inventarisatie gemaakt van de onderdelen die de PC uit z'n slaap houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_Tingen schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Zeker met 8.1 kun je de Win8 nieuwigheden uitschakelen die links en rechts wat irritatie opleveren maar hou je wel de aansluiting qua modern OS en minder omstreden veranderingen.
Inderdaad, na de setup half uurtje door de instellingen heen, (wat bij XP/Vista/Win7 ook het geval was want iedereen heeft toch zijn/haar eigen voorkeuren) en daarna geen Metro scherm/app/chams bar meer gezien.
Enkel nog de "all apps" lijst als ik op de Win toets ros. Die ik persoonlijk een stuk overzichtelijker vind werken dan het Win7 startmenu.

Ik denk dat het grootste probleem ligt bij de gebruikers die in Win7 het startmenu nog steeds gebruikte als in XP.
Dus start-alle programma's-office-word <klik>, i.p.v. Win toets- wo typen <enter>.
En die zelfde groep gebruikers heeft ook geen tot weinig applicaties in de taskbar gepinned staan.

Als je dan naar Win8(1) gaat en je bent niet gewend om het startmenu op die wijze te gebruiken heb je al snel zo iets van, what the fuck. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:14
Sinds de upgrade naar 8.1 sluit mn asus n550 niet meer helemaal af,windows sluit wel maar ik blijf met een zwart scherm en draaiende laptop achter.Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feddesman schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:19:
Sinds de upgrade naar 8.1 sluit mn asus n550 niet meer helemaal af,windows sluit wel maar ik blijf met een zwart scherm en draaiende laptop achter.Wat kan dit zijn?
Check even of er nieuwe chipset drivers beschikbaar zijn, grote kans dat die het probleem veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:07

codex

Geen OpenAI agent :)

Heeft de Windows 8.1 enig nut als je Start8 gebruikt en niets van Metro/Modern UI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:21:
[...]

Check even of er nieuwe chipset drivers beschikbaar zijn, grote kans dat die het probleem veroorzaken.
Enige driver die ik kon updaten was de bios en dat heb ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:18

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hebben jullie dit ook als ik iets wil downloaden van net en gewoon meteen op mijn C schijf zetten dan krijg ik dit en dit had niet in win 7

u hebt niet de juiste machtigingen om bestanden op locatie op te slaan

probleem : lokalen schijf C / daar bestand neer zetten
geen probleem : lokalen schijf c / map naam ... / bestand

wat mijn ook valt krijg heel tijd melding van dat back up moet maken als ik er op klik doet niks

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:06
Ramon schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:49:

[...]

winkey+r "netplwiz" <enter>
Wow, THANKS. Dit scheelt een hoop ergernis zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55
Motaro schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:55:
hebben jullie dit ook als ik iets wil downloaden van net en gewoon meteen op mijn C schijf zetten dan krijg ik dit en dit had niet in win 7

u hebt niet de juiste machtigingen om bestanden op locatie op te slaan

probleem : lokalen schijf C / daar bestand neer zetten
geen probleem : lokalen schijf c / map naam ... / bestand

wat mijn ook valt krijg heel tijd melding van dat back up moet maken als ik er op klik doet niks
Dit 'mocht' onder Windows 7 ook al niet hoor.... daar is de 'Downloads' map voor uitgevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Dragunov schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:38:
[...]

Kan aan USB driver liggen ook!
Helaas bood dat voor mij geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij in het Win8 topic eens voorbij gekomen, maar voor de mensen die Automatisch updates uit hebben staan maar wel Defender gebruiker (die afhankelijk is van Windows Update).

Plak onderstaande in een admin cmd venster en virus/spyware definitions worden geupdate, buiten Windows updates om.

schtasks /create /tn "My Definition Update" /sc DAILY /MO 1 /st 14:00 /ru SYSTEM /RL HIGHEST /tr "'C:\Program Files\Windows Defender\MpCmdRun.exe' -SignatureUpdate -MMPC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

TheVMaster schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:13:
[...]

Dit 'mocht' onder Windows 7 ook al niet hoor.... daar is de 'Downloads' map voor uitgevonden....
raar toen kon ik gewoon wel zo als amd driver Downloaden en gewoon daar neer zitten zonder op map klikken en daar in zetten

maar toch bedankt

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:24:
Volgens mij in het Win8 topic eens voorbij gekomen, maar voor de mensen die Automatisch updates uit hebben staan maar wel Defender gebruiker (die afhankelijk is van Windows Update).
Mensen die automatische updates uit hebben staan moeten dat gewoon weer aanzetten!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:46
Sinds een paar dagen ook over op 8.1.
Alles werkte goed.
Maar nu in eens het rare probleem dat m'n laptop m'n eigen wifi netwerk niet meer kan vinden maar dat van de hele buurt wel.

Het ligt niet aan de router want laptop van m'n vriendin (win 7) en onze telefoons vinden hem wel.
Iemand misschien een idee hoe ik hem toch kan vinden.

Heb natuurlijk gezocht via google waar wel het zelfde probleem voor komt maar geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelanorth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 09:54
Vanavond kreeg ik opeens een bluescreen windows 8.1 stijl. Er kwam een blauwscherm (duh) met een sadsmiley en er stond dat mn laptop opnieuw moest worden gestart.
Het viel me op bij die bewuste boot dat hij extreem snel was. Ik heb een ssd in mn asus n56vz dus normaliter gaat ie kapot hard (12~13) seconden nu was een paar seconden sneller voor mijn gevoel. Er kwam dus een melding dat il een foutcode online kon opzoeken... dat was dus maar een aantal seconde n beeld ik kon net niet optijd met mn telefoon een foto maken...
A de reboot ging het weer gewoon helemaal prima en ik hebnog niey gemerkt dat er data is beschadigd of verdwenen.
Maar ik heb geen enkel idee waardoor dit zou kunnen komen. Hebben anderen hier al last van gehad en een oorzaak/oplossing
Voor de rest heb ik vanaf mei dit jaar met redelijle tevredenheid gebruik gemaakt van windows 8.
Waar ik mij echter wel over verbaasde was de informatie die windows 8 / 8.1 geeft over bepaalde processen die er worden uitgevoerd. Bij het installeren van 8.1 kwam dit op mijn beeld: er worden een paar dingen klaar gemaakt voor gebruik. Of iets in die trant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun ethernet verbinding in 8.1? Ik heb de eerste 10/15min gewoon verbinding, maar daarna reageert de ethernet verbinding niet meer en gaat hij over op WiFi, de adapter lijkt wel vastgelopen dan..

Ik heb er al naar gezocht en het blijkt dat het te maken heeft met de automatische drivers die Windows installeert. Nou wil ik mijn Broadcom Netxtreme driver in Win8 mode installeren, maar er komt geen .exe bij de driverdownload. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Iemand enig idee of Samsung de boel al op orde heeft? Dan waag ik me morgen ook maar eens aan de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Nismod schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:29:
[...] Nou wil ik mijn Broadcom Netxtreme driver in Win8 mode installeren, maar er komt geen .exe bij de driverdownload. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Maar wel een .inf bestand? Die kan je namelijk ook drivers installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Ruben1075 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 00:12:
Iemand enig idee of Samsung de boel al op orde heeft? Dan waag ik me morgen ook maar eens aan de update.
Volgens mij ligt het een beetje aan welk model je hebt. Heb zelf een ATIV book 5 en heb via SW update de drivers vorige week binnen gekregen en nu werkt hij weer perfect. Brightness is weer in orde alleen werkt het touchpad nog niet helemaal optimaal (Sommige opties ontbreken nog) maar daar valt nog mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Caelorum schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:23:
[...]

Maar wel een .inf bestand? Die kan je namelijk ook drivers installeren :)
Die heb ik wel idd, maar ik kan hem niet in windows 8 mode installeren.. Dit blijkt er al sinds de preview te zijn en het is nooit opgelost. Dan maar op WiFi blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Beste Tweakers,

Wellicht is deze vraag al eerder in dit topic gesteld, maar kan het antwoord in de voorgaande 10 pagina's niet terug vinden;

Ik heb een Samsung NP770Z7E-S01 laptop. Daarop heb ik de originele installatie staan. Wanneer ik via de Store de 8.1 upgrade download en installeer, dan gaat dat niet helemaal goed. De het bestand wordt volledig gedownload, kan de EULA accepteren waarna de upgrade ook geinstalleerd wordt. Echter wanneer de laptop dan automatisch opnieuw wordt opgestart om de laatste zaken af te ronden gaat het scherm op zwart en zie ik alleen mijn cursor nog als ik deze beweeg...

Nu heb ik hier al meerdere meldingen van gevonden op internet, maar de juiste oplossing nog niet.

Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft en hoe dit op te lossen is? Ik begrijp van een aantal van jullie dat de upgrade wel gewoon 'goed' is verlopen, kan dit dus een issue zijn van de combinatie Samsung laptop en Win 8.1?

Thanks voor jullie antwoorden!

Zie zojuist dat in 2 posts hierboven ook al hierover gesproken wordt, weliswaar niet mij model, maar wel Samsung...

[ Voor 6% gewijzigd door renskoenraadt op 28-10-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reij5
  • Laatst online: 15-02-2022
Na 2 afzonderlijke installaties blijkt 8.1 Pro in beide gevallen ethernet en wifi niet meer te herkennen. De drivers blijven doordat er te weinig systeembronnen zouden zijn. Dat is niet het geval. Er is ruim voldoende geheugen.

Eerste installatie van 8.1 Pro ging over een 8.0 Pro upgrade (die op zijn beurt over 7 Pro was geüpdate).
Tweede installatie van 8.1 Pro ging over een schone 8.0 Pro.
In beide gevallen werkt ethernet en wifi dus niet meer.

Voor mij geen 8.1 meer. Ik houd het wel bij 8.0.
Startmenu via Classic Start 8 lost het "startbuttonprobleem" op en verder is de laptop een stuk vlotter in performance dan met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
reij5 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:16:
Na 2 afzonderlijke installaties blijkt 8.1 Pro in beide gevallen ethernet en wifi niet meer te herkennen. De drivers blijven doordat er te weinig systeembronnen zouden zijn. Dat is niet het geval. Er is ruim voldoende geheugen.

Eerste installatie van 8.1 Pro ging over een 8.0 Pro upgrade (die op zijn beurt over 7 Pro was geüpdate).
Tweede installatie van 8.1 Pro ging over een schone 8.0 Pro.
In beide gevallen werkt ethernet en wifi dus niet meer.

Voor mij geen 8.1 meer. Ik houd het wel bij 8.0.
Startmenu via Classic Start 8 lost het "startbuttonprobleem" op en verder is de laptop een stuk vlotter in performance dan met Windows 7.
Ehh...je hebt ook de drivers handmatig proberen te updaten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

mmz hier geen problemen met netwerk.
Niet op de laptop en niet op de desktop. WIFI en kabel werken perfect.

@reij5, waarom geen verse install gelijk op 8.1. Is wat sneller ;)
8.1 iso maken, 8.1 installatie sleutel en dan als het erop staat je 8.0 sleutel gebruiken om te acriveren.

[ Voor 5% gewijzigd door mukkel op 28-10-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Laatst online: 11-01-2022
renskoenraadt schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:09:
Beste Tweakers,

Wellicht is deze vraag al eerder in dit topic gesteld, maar kan het antwoord in de voorgaande 10 pagina's niet terug vinden;

Ik heb een Samsung NP770Z7E-S01 laptop. Daarop heb ik de originele installatie staan. Wanneer ik via de Store de 8.1 upgrade download en installeer, dan gaat dat niet helemaal goed. De het bestand wordt volledig gedownload, kan de EULA accepteren waarna de upgrade ook geinstalleerd wordt. Echter wanneer de laptop dan automatisch opnieuw wordt opgestart om de laatste zaken af te ronden gaat het scherm op zwart en zie ik alleen mijn cursor nog als ik deze beweeg...

Nu heb ik hier al meerdere meldingen van gevonden op internet, maar de juiste oplossing nog niet.

Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft en hoe dit op te lossen is? Ik begrijp van een aantal van jullie dat de upgrade wel gewoon 'goed' is verlopen, kan dit dus een issue zijn van de combinatie Samsung laptop en Win 8.1?

Thanks voor jullie antwoorden!

Zie zojuist dat in 2 posts hierboven ook al hierover gesproken wordt, weliswaar niet mij model, maar wel Samsung...
Misschien kan deze topic van een Engels forum je helpen, heb ik zelf ook in de gaten gehouden:

http://forum.notebookrevi...-has-updated-drivers.html

Anders moet je even met Samsung contact opnemen, via de live chat wordt je zo geholpen en ze zijn daar zeer vriendelijk en hebben zeker een oplossing voor je. Samsung heeft nog niet voor alle modellen de drivers op orde, dus het kan even duren voordat ze via SW update worden doorgegeven. Bij sommige modellen, wellicht ook bij die van jou wilt Windows zelfs geen beeld meer geven maar op bovenstaande topic zijn er meer mensen met dit probleem dacht ik ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door justin1992 op 28-10-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Sn0wblind schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:58:
Tot nu toe zeer teleurgesteld in WIndows 8.1. Een hoop issues die tijdens de beta verholpen zou moeten zijn. Een hoop ook zel fkunnen oplossen. Maar waar ik echt niet uit kom is dat mijn externe harddisk en andere USB apparaten blijven disconnecten en reconnecten. Zelfs tijdens het muziek en of films kijken van de externe harddisk wordt deze gedisconnect.

Na wat google zoekwerk kwam ik er meer tegen met dit probleem maar nergens een oplossing. Andere users ook op dit forum er ook last van?
Ja, mijn pedalenset (dis)connect steeds (Fanatec). Rare is dat het in games wel gewoon werkt, maar in Windows krijg ik steeds een connected/disconnect melding.

Ik ga t.z.t. maar weer terug naar Windows 8 met Start8.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 14:10
Zijn er hier meer mensen die veel problemen hebben met het internet/netwerk verkeer na een update naar Windows 8.1?
Zoals gisteren bijvoorbeeld, zet mijn tablet aan, kan ik gewoon internetten. Zet ik hem 'uit' (stand-by) en daarna weer dan heb ik vaak dat ik heel veel webpagina's niet kan laden. Soms als ik dan zeg show on desktop, dan doet hij het daar wel, maar soms doet hij het op de desktop ook niet.

Ene keer gaat het probleem over als ik wifi een keer uit- en inschakel, andere keer als ik weer uit standby gehaald en soms gaat het pas over na het compleet herstarten van de tablet.
Ook kan ik dan vaak mijn NAS niet bereiken en kan er bijvoorbeeld niet worden ingelogd op Xbox games. Maar werkt de nu app bijvoorbeeld weer wel.

Ik snap er helemaal niets meer van, het netwerk is er niet, maar stiekem een beetje wel.... Wie herkent dit probleem of heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Soms laadt een pagina wel heeeel traag, had geen probleem hiermee vroeger!

Zelfs google werkt niet zo goed onder IE11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimschuiteman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-03 21:41
Windows 8.1 werkt bij mij nu heel traag als ik van het start scherm een programma start of alleen naar het bureaublad wil dit duur iets van 10 seconden het zelfde geld voor programma's. Dit was bij Windows 8 wel anders dan was het praktisch gelijk bijna geen vertraging. Het is nu bijna niet werkbaar meer en ik heb het niet alleen thuis op het werk precies het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
wimschuiteman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:54:
Windows 8.1 werkt bij mij nu heel traag als ik van het start scherm een programma start of alleen naar het bureaublad wil dit duur iets van 10 seconden het zelfde geld voor programma's. Dit was bij Windows 8 wel anders dan was het praktisch gelijk bijna geen vertraging. Het is nu bijna niet werkbaar meer en ik heb het niet alleen thuis op het werk precies het zelfde.
Alle drivers up-to-date? Waarschijnlijk probleem met de driver van je controller? Ik had na de Windows 8.1 installatie ook 'slechte performance', maar na het updaten van de driver van de controller was het allemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21
Wanneer je het 'Surface Pro 2 firmware and driver pack' download en deze vervolgens uitpakt, kan je de meeste recente drivers op je Surface Pro 1 installeren. Er zitten ook nieuwe netwerk en Bluetooth drivers in!

http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=40856

edit : is alleen dus voor de Surface Pro gebruikers bedoeld....

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre_nr1 op 28-10-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:09
Pff, waarom moet Microsoft 100× de werking van SkyDrive veranderen? Als het nou zou werken...

Ik heb dus sinds Windows 8.1 een probleem. Ik gebruikte de Word Web App altijd op de universiteit om bestanden in te maken en op te slaan. Deze bestanden stonden dan met Windows 8 in de verkenner via Skydrive als ik thuis mijn pc aan deed. Zo kon ik op de uni werken via Word Web App en thuis gewoon via verkenner en Word 2013.

Echter heb ik sinds windows 8.1 dat als ik een bestand maak via Word Web App deze niet meer verschijnt in die ingebouwde Skydrive verkenner, noch in de Modern UI app van Skydrive. Alleen via de site (skydrive.nl) kom ik weer bij dat bestand.

Kan iemand mij hiermee helpen? Eigenlijk was SkyDrive met de geweldige Word integratie een main reason voor mij om al die Microsoft diensten te gebruiken ipv Google dingen. Ik zou dan ook heel graag willen dat dit weer werkt.

Alvast bedankt!

EDIT: Ik heb het probleem op kunnen lossen. Er was een bestand met een te lange naam waardoor heel SkyDrive niet meer synchroniseerde, wel heel raar, aangezien ik dat bestand al heb sinds ik Live Mesh gebruikte icm Windows 7.

[ Voor 11% gewijzigd door -Edwin- op 28-10-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Goed ik kreeg mijn X1 Carbon dus niet geupdate en aangezien dat een update was van een Windows 7 naar 8 met alle Lenovo defaults erop besloot ik een clean install te doen. Dat bleek nog niet zo eenvoudig als gehoopt en daarom heb ik het geheel maar gedocumenteerd. Van het downloaden van de juiste ISO naar het maken van een bootable tot het activeren.

Het geheel lees je hier (in het Engels): How to make a clean Windows 8.1 install on a X1 Carbon. Eerste deel is niet Lenovo specifiek en dus... generiek :)

Ik had wat issues met het associëren van :magnet links, maar een regedit loste dat op.

Wat mij opvalt is vooral de snelheid. Die is ge-wel-dit. Verder is de WiFi connectie voor mijn gevoel nog sneller gemaakt (en stabieler ook met overschakelen tussen netwerken).Mocht je laptop een fingerprint scanner hebben dan is Windows 8.1 een uitkomst omdat dat nu geen "losse" functie meer is.

Je kunt nu ook direct booten naar je normale desktop ipv het tile/start menu. Geheel staat hier beschreven. Wellicht wat voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
man-man-man zou rob geus zeggen, wat en stelletje incompetente gasten werken er daar bij ms zeg. omdat 8.1 toch en mooie gelegenheid was een ssd in mijn laptop te knallen dit ook maar gedaan. Ik de rtm gedownload maar de productcode werd door de hardware wisseling niet herkent. Dus ms gebeld hoe dit op op te lossen...moeilijk...moeilijk, geen 1 die het antwoord wist.

Uiteindelijk was het antwoord vrij eenvoudig, inloggen op je orderoverzicht, vanuit daar win 8.0 pro downloaden, deze op je laptop knallen, productcode invullen en klaar. Daarna de store in en 8.1 installeren...man-man-man wat moeilijk zeg.

Oké werkt nu als en tierelier maar ze mogen wel erbij vertellen dat het gewoon en halve herinstallatie betreft waardoor na de upgrade naar 8.1 bijna alles weg is. verder tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem vernieuwen werkt nu niet meer omdat ik geen installatiemedium heb...brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
marcel23456 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:07:
[...] Ik de rtm gedownload maar de productcode werd door de hardware wisseling niet herkent. [...]
Dat komt niet doordat de hardware is verandert, maar doordat windows 8 keys niet door de installer van Windows 8.1 worden herkend. Je had ook een 8.1 KMS key kunnen gebruiken en na installatie met je eigen Windows 8 key windows hebben geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Caelorum schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:58:
[...]

Dat komt niet doordat de hardware is verandert, maar doordat windows 8 keys niet door de installer van Windows 8.1 worden herkend. Je had ook een 8.1 KMS key kunnen gebruiken en na installatie met je eigen Windows 8 key windows hebben geactiveerd.
Weet iemand eigenlijk de rede waarom je een windows 8 key niet mag gebruiken tijdens de 8.1 installatie? Alsof het voor het eindresultaat ook maar iets zou uitmaken.

Ik had zelfs al problemen om een normale Windows 8 iso te vinden omdat ik 'slechts' een OEM Windows 8 key heb via mijn gekochte laptop. Bijzonder frustrerend dat Microsoft het je zo moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
frennek schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:20:
[...] Weet iemand eigenlijk de rede waarom je een windows 8 key niet mag gebruiken tijdens de 8.1 installatie? Alsof het voor het eindresultaat ook maar iets zou uitmaken. [...]
Ik kan me alleen maar indenken dat ze of een fout hebben gemaakt, of dat ze de optie open willen houden om de gratis upgrade uiteindelijk af te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 10:19
Ik krijg met geen mogelijkheid meer mijn wampserver aan de praat onder Windows 8.1. Ik heb de gebruikelijke fixes geprobeerd (o.a. httpd.conf Listen port veranderd). Het wamp icoontje blijft oranje...

Het lijkt erop dat een ander programma een van de poorten die wamp gebruikt, al in gebruik heeft. Skyp wordt veel genoemd, die is nu standaard geinstalleerd, alleen ik heb die niet open staan oid.

Anderen hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ramon schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:40:
[...]
Mensen die automatische updates uit hebben staan moeten dat gewoon weer aanzetten!
Ik bepaal zelf wel wanneer ik updates installeer en dus niet wanneer ik weg wil en m'n laptop nog 10 minuten bezig is met "afsluiten" ;)

Handige task scheduler dus :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gusev schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:02:
Ik krijg met geen mogelijkheid meer mijn wampserver aan de praat onder Windows 8.1. Ik heb de gebruikelijke fixes geprobeerd (o.a. httpd.conf Listen port veranderd). Het wamp icoontje blijft oranje...

Het lijkt erop dat een ander programma een van de poorten die wamp gebruikt, al in gebruik heeft. Skyp wordt veel genoemd, die is nu standaard geinstalleerd, alleen ik heb die niet open staan oid.

Anderen hetzelfde probleem?
Je zou hier eigenlijk een apart topic voor moeten aanmaken ;)

Maar welk onderdeel van WAMP start niet op? MySQL of Apache?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 10:19
BtM909 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:21:
[...]

Je zou hier eigenlijk een apart topic voor moeten aanmaken ;)

Maar welk onderdeel van WAMP start niet op? MySQL of Apache?
True :P zat al te twijfelen, maar ik zal vanavond eens kijken welk onderdeel niet start en zal een apart topic maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 17:46
mathy_ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:22:
Sinds een paar dagen ook over op 8.1.
Alles werkte goed.
Maar nu in eens het rare probleem dat m'n laptop m'n eigen wifi netwerk niet meer kan vinden maar dat van de hele buurt wel.

Het ligt niet aan de router want laptop van m'n vriendin (win 7) en onze telefoons vinden hem wel.
Iemand misschien een idee hoe ik hem toch kan vinden.

Heb natuurlijk gezocht via google waar wel het zelfde probleem voor komt maar geen oplossing.
Hmm heel vreemd maar blijkbaar werkte win 8.1 standaard met kanaal 1 t/m 10

Ik had me router op kanaal 6 gezet en hij werd wel gevonden.
Maar het is nogal druk op deze kanalen bij mij in de buurt (50+)

Dus driver verwijderd en handmatig geïnstalleerd en hij werkt weer op kanaal 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
BtM909 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Ik bepaal zelf wel wanneer ik updates installeer en dus niet wanneer ik weg wil en m'n laptop nog 10 minuten bezig is met "afsluiten" ;)

Ik kies ervoor dat updates automatisch worden binnengehaald, maar dat ik zelf kies wanneer die geïnstalleerd worden. Maar meestal is er toch een melding dat er updates beschikbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
BtM909 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Maar jij sluit je laptop nog af dan :? Ik vind het juist zo fijn dat ik hem gewoon kan dichtklappen en dat Windows met de melding komt 'let op over 2 dagen ga ik rebooten, want er zijn updates geinstalleerd'. Meer dan tijd zat.....je hoeft zelf niet om je updates te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:33
Is er een manier om 8.1 de verwijderen en terug te keren naar 8.
Zonder systeem herstel want dat had ik kennelijk uitstaan...
Of word het windows 8 opnieuw installeren?

Heb namelijk problemen met flash afspelen en wat ik erger vind mijn Tacx software start niet meer op.

Waarschijnlijk heeft dit te maken met de Ati hd 5650 in mijn sony laptop welke een ruk ondersteuning heeft. Heb ik ook last van gehad met windows 8 kan alleen die driver niet meer vinden... Om opnieuw proberen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Mijn eerste indruk was goed, de pictogrammen op het bureaublad waren kleiner en alles lijkt er net wat sjieker uit te zien. Waar ik zo 1,2,3 tegenaan liep was dat de gamecontroller niet herkend werd na de update. Windows 8 herkende de controller direct.

Windows 8 maakte bij mij een back-up die ik niet kan uitschakelen. Na de update is Windows weer bezig een back-up te maken. De opties om dit uit te schakelen zijn niet transparant. Wat er vooral te zie is dat 'onderhoudsberichten' en 'beveiligingsberichten' kan uitschakelen. Dat is misschien leuk, al zou ik willen weten wat Windows aan het doen is, maar ik zou gewoon de backup willen uitschakelen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TheVMaster schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:41:
[...]

Maar jij sluit je laptop nog af dan :? Ik vind het juist zo fijn dat ik hem gewoon kan dichtklappen en dat Windows met de melding komt 'let op over 2 dagen ga ik rebooten, want er zijn updates geinstalleerd'. Meer dan tijd zat.....je hoeft zelf niet om je updates te denken.
Nee altijd in sleep.. Het mooie is idd dat je nu 2 dagen hebt om te rebooten, maar je weet hoe dat gaat... Dat komt nooit uit :P

Sinds MS brakke videodrivers voor Win7 (en nu weer een brakke wireless lan driver voor win8) heeft uitgegeven, doe ik handmatig updaten. Windows update checkt en geeft netjes bij het inloggen / unlocken aan dat er updates zijn en dan slinger ik de updater aan en loop ik door de updates heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een sysprep geprobeerd te maken met Windows 8.1...?

Blijkbaar een bekend issue dat dat niet werk:
If you attempt to run Sysprep.exe to create a WIM image more than one hour after the first user has logged on to the newly installed operating system, Sysprep.exe will fail. A scheduled maintenance task that recovers disk space by removing unused features is the cause.

To avoid this, disable the maintenance task immediately after completing Setup. You can disable the task with this command:

Schtasks.exe /change /disable /tn "\Microsoft\Windows\AppxDeploymentClient\Pre-staged app cleanup"
Doe je dat niet, krijg je een fatal error bij het uitvoeren van sysprep.
Bi-zar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 12:36
DDX schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:24:
[...]
Ik heb hier een ATI x1300/x1550 driver die werkt.
Alleen issue dat youtube flash na paar seconde stopt met spelen.
Welke drivers heb je geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08

DDX

Barns schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:02:
[...]

Welke drivers heb je geïnstalleerd?
Geen idee wat de exacte bron is, maar hier eerste stuk uit inf file :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
; ATI Display Information file : atiilhag.inf
;
; Installation INF for the ATI display driver.
; Copyright(C) 1998-2006 ATI Technologies Inc.
;-----------------------------------------------
; PX - PX Proxy mode
; PR - PX Proxy Ready

[Version]
Signature="$Windows NT$"
Provider=%ATI%
ClassGUID={4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Class=Display
DriverVer=02/10/2010, 8.593.100.0000[

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Kreeg zojuist tijdens het spelen van FIFA een blauw scherm, de foutcode weet ik zo niet meer, dit heb ik met Windows 8 niet gehad. Verder voelt het systeem een stuk trager aan na de update. Ik hoop dat dit binnenkort verbeterd, anders installeer ik Windows 8 wel weer opnieuw, en dan ook de update. Ik heb verder geen rommel en dergelijke op de laptop staan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
DDX schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Ik heb hier een ATI x1300/x1550 driver die werkt.
Alleen issue dat youtube flash na paar seconde stopt met spelen.
Dit komt waarschijnlijk omdat de ATI Radeon X1300/X1550 het nieuwe driverprofiel volgens WDDM 1.2 niet bezit, dat Windows 8.x eigenlijk vereist. WDDM 1.1 werkt wel in Windows 8.x maar alleen standaard, je kan verder geen hardware matige instellingen aanpassen.

Ik had hier ook bij een PC een probleem met een AMD Radeon HD3200, ook met een WDDM 1.1 profiel (Windows 7 en daaronder ondersteunend). Deze zat op het moederbord en heb nu een nVidia GeForce GT610 in mijn PC gedaan en alles werkt weer (HDMI beeld schalen werkte niet meer, en dit had ik nodig). Bij een laptop is de videocard lastig, of niet te upgraden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 29-10-2013 20:09 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 12:36
Jumpman schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:07:
[...]

Dit komt waarschijnlijk omdat de ATI Radeon X1300/X1550 het nieuwe driverprofiel volgens WDDM 1.2 niet bezit, dat Windows 8.x eigenlijk vereist. WDDM 1.1 werkt wel in Windows 8.x maar alleen standaard, je kan verder geen hardware matige instellingen aanpassen.
Het is me gelukt om de X1300 zonder al te veel fratsen te laten werken:
- Device Manager
- Bij "Display adapters", de hieronder zie je "Microsoft Basic Display Adapter"
- Klik rechts "Update Driver Software"
- "Browse my computer for driver software"
- En dan onderaan bij het groene pijltje "Let me pick from a list of device drivers on my computer", hier kon ik de X1300 selecteren i.p.v. de Microsoft Basic Display Adapter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Barns schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:40:
[...]

Het is me gelukt om de X1300 zonder al te veel fratsen te laten werken:
- Device Manager
- Bij "Display adapters", de hieronder zie je "Microsoft Basic Display Adapter"
- Klik rechts "Update Driver Software"
- "Browse my computer for driver software"
- En dan onderaan bij het groene pijltje "Let me pick from a list of device drivers on my computer", hier kon ik de X1300 selecteren i.p.v. de Microsoft Basic Display Adapter _/-\o_
Vreemd dat je dat op die manier moet doen, als ik hier vanaf een ISO installeer is dat de standaard driver die de installatie pakt. Ik denk als jij een installatie doet op een schone HDD/SDD, dat het meteen goed moet gaan.

Daar was ik daar niet mee geholpen (om dat de HD3200 niet schaalt over het volle scherm met HDMI het aangesloten scherm en VGA weer geen geluid mee gaf. ;)), hier heb je de AMD drivers voor nodig, en hierin wordt de HD3200 niet meer ondersteund in Windows 8.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blister
  • Laatst online: 06-07 19:45

Blister

Dat dan weer wel...

Wazzup! schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:52:
Is er een manier om 8.1 de verwijderen en terug te keren naar 8.
Zonder systeem herstel want dat had ik kennelijk uitstaan...
Of word het windows 8 opnieuw installeren?

Heb namelijk problemen met flash afspelen en wat ik erger vind mijn Tacx software start niet meer op.

- knip -
Indien je gebruik maakt van TTS 4 voor de Tacx... download patch naar versie 4.8.4:
http://patches.tacxdata.com/software-releases/4840_0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:01
Ok, een superdomme vraag maar here we go!

Is het de bedoeling dat we gebruik maken van die apps op Windows 8? Ik neem aan van wel maar oa. FB-app, dat trekt toch op niets?

Ik heb een 24" 1920x1080i scherm maar ik ben precies aan het kijken door een vergrootglas...

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/of1xu0.jpg

Gmail app? Native niets van Google te vinden in de app store, enkel door 3thparties...

Of is het de bedoeling dat vooral/enkel tablets gebruik maken van die apps en de reguliere Pc-gebruiker gewoon die apps moet laten linksliggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gmail app heb je toch niet nodig met de standaard mail-app? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Caelorum schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:55:
Gmail app heb je toch niet nodig met de standaard mail-app? ^^
Kan ik daar een Gmailadres invoeren? Enkel Microsoft account kan ik toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Stancke schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:34:
Ok, een superdomme vraag maar here we go!

Is het de bedoeling dat we gebruik maken van die apps op Windows 8? Ik neem aan van wel maar oa. FB-app, dat trekt toch op niets?

Ik heb een 24" 1920x1080i scherm maar ik ben precies aan het kijken door een vergrootglas...

[afbeelding]

Gmail app? Native niets van Google te vinden in de app store, enkel door 3thparties...

Of is het de bedoeling dat vooral/enkel tablets gebruik maken van die apps en de reguliere Pc-gebruiker gewoon die apps moet laten linksliggen?
Hoezo vergrootglas? Dat lijkt me een normale fontgrootte toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Ramon schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:05:
[...]
Hoezo vergrootglas? Dat lijkt me een normale fontgrootte toch?
Ja hallo 8)7 Dan denk ik niet dat Windows 8 iets is voor mij :D Of toch al die applicaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stancke schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:55:
[...]

Je heb de app wel al geopend/bekeken/etc...?

Afbeeldingslocatie: http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim/2012/11/14/Windows8_Mail_add_an_account.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 21:10

Satom

Verzamel ervaringen

Stancke schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:55:
[...]

Zover ik weet moet je eerst een Microsoft account toevoegen en vervolgens wordt de optie beschikbaar om een GMail account toe te voegen.. Beetje vaag, I know, maar zo werkte het met Windows 8 wel..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 21:45
Hebben er meer problemen met de webcam en Facebook, onder win 8 kon ik gewoon een web chat doen, maar nu onder 8.1 is dat niet mogelijk, ander kant krijgt te zien dat ik geen ondersteunende software gebruik. Heb ook al de Facebook app geprobeerd, maar daar krijg ik de optie nog niet eens gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

krijg vaak raar popup onder aan scherm die ik niet weet hoe ik hem uit moet zet gaat over microsoft silverlight over uitgebreid beveiligingsfunctie van IE ik kan dan kiezen uit besturingselement uitvoeren of niet uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IE crasht onmiddellijk als ik naar de you tube webside ga .
Ook als ik een filmpje probeer af te spelen op de RTL gemist pagina.

Ik heb het idee dat het gewoon geen video wil afspelen .

Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:45:
IE crasht onmiddellijk als ik naar de you tube webside ga .
Ook als ik een filmpje probeer af te spelen op de RTL gemist pagina.

Ik heb het idee dat het gewoon geen video wil afspelen .

Iemand hier ervaring mee ?
Flash en Silverlight geupgrade? Je weet dat er ook een RTL Gemist App is ;-)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:50:
Iemand al een sysprep geprobeerd te maken met Windows 8.1...?

Blijkbaar een bekend issue dat dat niet werk:

[...]

Doe je dat niet, krijg je een fatal error bij het uitvoeren van sysprep.
Bi-zar...
Hmm....goed om te weten :+

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 31-10-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:28:
[...]

Flash en Silverlight geupgrade? Je weet dat er ook een RTL Gemist App is ;-)

[...]

Hmm....goed om te weten :+
Heb gevonden wat mijn IE gecrasht heeft Deze update die via windows update word aangeboden is niet goed voor je IE :

Update for Internet Explorer Flash Player for Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2886439)

Althans bij mij gaat het mis :(

EDIT:
Er is nu een nieuwe update met een nieuw nummer ik ga hem testen nadat ik een backup heb gemaakt .
Het gaat om deze :

Update for Internet Explorer Flash Player for Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2889543)

EDIT 2 :

Deze laatste update werkt wel goed :) Schijn baar hebben ze de boel hersteld :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Stancke schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:07:
[...]

Ja hallo 8)7 Dan denk ik niet dat Windows 8 iets is voor mij :D Of toch al die applicaties...
Ik weet niet wat je precies wil dan, dit is namelijk exact hoe het eruit ziet bij mij op 24" 1920*1200, het font is groter dan op de meeste websites..... als oplossing kan je de DPI vergroten, resolutie verlagen of in PC Settings -> PC and devices -> Display alles op "Larger" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 07-10 14:24
Ik ben bezig om een Windows 8.1 sysprep image in elkaar te knutselen, maar is er nou een manier om apps zoals de mail en agenda app automatisch te installeren voor gebruikers na het syspreppen? Of is het by design dat gebruikers dit zelf moeten doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Danielson schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:14:
Ik ben bezig om een Windows 8.1 sysprep image in elkaar te knutselen, maar is er nou een manier om apps zoals de mail en agenda app automatisch te installeren voor gebruikers na het syspreppen? Of is het by design dat gebruikers dit zelf moeten doen? :?
Je kunt het Start scherm maken zoals je het wilt hebben en er vervolgens een export van maken. Dit kun je volgens mij na een sysprep (of tijdens je deployment) weer laten instellen :) d.m.v. PowerShell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Sinds 3 dagen
(zonder wat nieuws te hebben geïnstalleerd)
krijg ik af en toe plotseling de melding dat IE 11 getopt is of niet meer werkt.

Gelukkig en raar : venster is gewoon actief, niets is grayed out, en bijv. muziek die ik van internet stream loopt gewoon door. Ik kan de error dus weg klikken en alles werkt gewoon. oftewel een nutteloze pop-up(?)
Het is op diverse websites gebeurt dus vooralsnog heb ik geen vermoeden dat het aan een website ligt.
Cache geheugen is ingesteld op 100 MB op een partitie waar ik alle rechten heb.
Vanwege siber systems roboform perikelen heb ik wel enhanced beveiliging uit en aan gehad, maar dat maakt voor de 'error' ook niet uit.

Zijn er meer die dit hebben? Zowel mijn anti malware bytes als bitdefender (beide betaalde full versions) vinden geen 'ellende'.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
TheVMaster schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:33:
[...]

Je kunt het Start scherm maken zoals je het wilt hebben en er vervolgens een export van maken. Dit kun je volgens mij na een sysprep (of tijdens je deployment) weer laten instellen :) d.m.v. PowerShell
Dit ken ik, maar dit gaat toch puur om de indeling van je start scherm en niet om welke apps er geinstalleerd worden.

Je kunt namelijk geen apps geinstalleerd laten staan voor het syspreppen, dan ontstaat er een critical error. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Danielson schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:51:
[...]

Dit ken ik, maar dit gaat toch puur om de indeling van je start scherm en niet om welke apps er geinstalleerd worden.

Je kunt namelijk geen apps geinstalleerd laten staan voor het syspreppen, dan ontstaat er een critical error. 8)7
Nee, dat bedoel ik ook niet. Maar je ziet dan op je Start scherm in ieder geval wel een overzicht van de apps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
TheVMaster schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:34:
[...]

Nee, dat bedoel ik ook niet. Maar je ziet dan op je Start scherm in ieder geval wel een overzicht van de apps....
Maar je kunt geen Windows 8.1 machine syspreppen als er apps geinstalleerd zijn, dus dit verhaal gaat helaas ook niet op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 22:04

Swerfer

Hmm...

Ik zag net aan de logfiles van mijn app dat ongeveer 50% van de gebruikers van mijn app al over zijn op Windows 8.1

Meer dan ik verwachtte op zo'n korte termijn...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik heb in IE11 het probleem dat google website niet goed werkt. Soms als je naar pagina twee wilt gaan, krijg ik gewoon een soort mist over pagina 1 en hangt google vast.

Zelfs met terugkeren in google, keer ik niet terug naar zoekopdracht, maar naar pagina voor google, dus een andere website waarvan in google startte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 05:36:
[...]

Heb gevonden wat mijn IE gecrasht heeft Deze update die via windows update word aangeboden is niet goed voor je IE :

Update for Internet Explorer Flash Player for Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2886439)

Althans bij mij gaat het mis :(

EDIT:
Er is nu een nieuwe update met een nieuw nummer ik ga hem testen nadat ik een backup heb gemaakt .
Het gaat om deze :

Update for Internet Explorer Flash Player for Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2889543)

EDIT 2 :

Deze laatste update werkt wel goed :) Schijn baar hebben ze de boel hersteld :)
Die update (KB2889543) schijnt van 20 september te zijn.

De versie die bij jou problemen vertoont staat hier geïnstalleerd op 17/10/2013. (KB2886439)

Dus ik vraag me af waarom Microsoft deze update (KB2889543) niet via Windows Update heeft gepusht om de oude (KB2886439) te vervangen/up te daten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 20:50

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

van de command line (gedeeltelijk):
C:\Users\Vishari>systeminfo
OS Name: Microsoft Windows 8.1 Pro Preview
OS Version: 6.3.9431 N/A Build 9431
Original Install Date: 7/1/2013, 10:54:30 AM
System Boot Time: 10/15/2013, 11:55:24 AM
System Manufacturer: Sony Corporation
System Model: VPCF11M1E

ik werk dus inmiddels 4 maanden bijna dagelijks op 8.1 preview :*)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Vishari Beduk schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:18:
van de command line (gedeeltelijk):
C:\Users\Vishari>systeminfo
OS Name: Microsoft Windows 8.1 Pro Preview
OS Version: 6.3.9431 N/A Build 9431
Original Install Date: 7/1/2013, 10:54:30 AM
System Boot Time: 10/15/2013, 11:55:24 AM
System Manufacturer: Sony Corporation
System Model: VPCF11M1E

ik werk dus inmiddels 4 maanden bijna dagelijks op 8.1 preview :*)
Maar eh...nog niet geupgrade naar de RTM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

cazzie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:35:
De rtm staat nu ook op mijn systeem en draait nu weer onder een local account zoals onder 8.0
echter 1 rariteit: als ik skydrive opstart wilt het systeem switchen naar een microsoft account ?!?
Hier liep ik gisteren ook onverwacht tegenaan. Not so cool dit. Had de Skydrive Desktop App geinstalleerd onder 8.0 en deze is volledig automagisch (en zonder melding :X ) gedeïnstalleerd met als gevolg dat ik nu dus 2 machnes heb die niet in sync zijn met elkaar :( Heb nu handmatig 3,5GB aan data door moeten spitten om te achterhalen welke van mijn 2 devices uptodate was bij welk bestand en bovendien ben ik ook nog eens verplicht om op mijn laptop over te stappen op een Microsoft account :(

Overigens pas eerste mindere ervaring met 8.1, vooral op mijn Surface draait het über, toch wel de beste Windows tot nog toe!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

TheVMaster schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:22:
[...]
Maar eh...nog niet geupgrade naar de RTM?
deze is gratis, de RTM niet

win8.1 loopt bijna probleemloos, echter toch twee puntjes van kritiek:
  • om één of andere reden is het noodzakelijk om 'ipconfig /flushdns' te doen ivm DNS problemen thuis, terwijl andere pc's hier nooit last van hebben
  • Hyper-V valt tegen, tot mijn verbazing werkt VirtualBox probleemlozer en prettiger

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vishari Beduk schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:05:
[...] • Hyper-V valt tegen, tot mijn verbazing werkt VirtualBox probleemlozer en prettiger
[/list]
Waarin? GUI? Want als het op ruwe performance aankomt denk ik niet dat VB beter kan zijn dan Hyper-V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb helaas de hele boel opnieuw moeten installeren... Sommige dingen, werkten gewoon niet meer. Het belangrijkste hiervan was accountbeheer. Een account verwijderen kon, maar een aanmaken of simpelweg beheren en de PC deed gewoon nada.

Ook kan je bijv. bij herstellen van PC naar oude waarden, zonder verlies van bestanden (wat ik dus eerst heb geprobeerd), niks verwachten. Enorm raar, maar waar.

Jammer, hopelijk waren het gewoon fouten die d'r in zijn geslopen en het hiermee gefixed wordt.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je gewoon Windows 8 clean installeren en daarna meteen de 8.1 update uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 12:26
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:41:
Kun je gewoon Windows 8 clean installeren en daarna meteen de 8.1 update uitvoeren?
Ja :)

Je moet er dan wel voor zorgen dat je alle eerdere updates geïnstalleerd hebt voordat je de 8.1 update binnen zult krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Exception op 01-11-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exception schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:44:
[...]

Ja :)

Je moet er dan wel voor zorgen dat je alle eerdere updates geïnstalleerd hebt voordat je de 8.1 update binnen zult krijgen.
Oke dus toch eerst alle updates voor 8 installeren.

Jammer ik had liever meteen zonder die updates 8.1 willen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan download/installeer je toch een Windows 8.1 ISO met een 'general key'.
Vervolgens vul je achteraf je 8.0 key in en activeer je 8.1
Zo heb ik 't althans wel gedaan op een aantal systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:51:
Dan download/installeer je toch een Windows 8.1 ISO met een 'general key'.
Vervolgens vul je achteraf je 8.0 key in en activeer je 8.1
Klopt het, dat dit met een OEM key ingebakken in je BIOS niet werkt?
Las dit her en der de afgelopen dagen, en ben benieuwd of dit nu wel of niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Caelorum schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:48:
[...]

Waarin? GUI? Want als het op ruwe performance aankomt denk ik niet dat VB beter kan zijn dan Hyper-V.
je moet met ctrl-alt-linker pijl intoetsen om de muis uit het VM window te krijgen

en ik krijg netwerk niet aan de praat binnen de VM (nou is netwerk sowieso een probleem bij mijn win8.1)
al heb ik de how-to gevolgd over het opzetten van een virtuele switsch

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vishari Beduk schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:13:
[...]
je moet met ctrl-alt-linker pijl intoetsen om de muis uit het VM window te krijgen
Dat is simpel op te lossen door de VM integration tools te installeren.
en ik krijg netwerk niet aan de praat binnen de VM (nou is netwerk sowieso een probleem bij mijn win8.1)
al heb ik de how-to gevolgd over het opzetten van een virtuele switsch
Netwerk werkend krijgen is wel een bitch ja ^^ Bij mij werkt het hele virtuele switch zooi niet, dus heb het op een andere manier opgelost. Geen idee meer hoe en heb Hyper-V nu ook even eraf gegooid, want het zat in de weg met mijn profiling tools. *edit* dacht dat ik uiteindelijk deze methode had gebruikt, interne netwerk maken en dan in Windows 8 aangeven dat het internet met dat netwerk moet worden gedeeld. Bridgen van die dingen geeft wat problemen met dat de W8 task icon niet meer snapt dat je verbonden bent.
De moeilijkheid wordt overigens 10.000 maal vergroot als je probeert de VM via een wireless adapter toegang te geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 01-11-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 8.1 gedownload vanuit de Store. Echter na die tijd kan ik bij mijn hotmailaccount wel aanmelden, maar vervolgens kan ik mijn e-mailberichten niet openen. Kan ze wel lezen als ik bijvoorbeeld op beantwoorden klik.
Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Caelorum schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:24:
[...]

De moeilijkheid wordt overigens 10.000 maal vergroot als je probeert de VM via een wireless adapter toegang te geven.
Moet eerlijk zeggen dat het bij mij geen enkele moeite was om mijn VM (Hyper-V) via mijn WIFI adapter naar internet te laten gaan....snap niet helemaal waar het probleem zou moeten zitten? Out-of-the-box werkt het hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik zie enorm veel vragen over een 'clean install', hierbij het stappenplan voor een Microsoft Windows 8.1 clean install:
  • Dowload een Microsoft Windows 8.1 (bijvoorbeeld: nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso) (http://howto.cnet.com/830...icrosoft-windows-8.1-iso/);
  • Controleer de hash, of deze overeenkomt met de hash die Microsoft aangeeft voor de ISO;
  • Maak een bootable USB Stick, of brand de ISO op DVDR;
  • Boot de PC vanaf die USB Stick of DVDR;
  • Kies voor Microsoft Windows helemaal opnieuw installeren en niet voor upgraden;
  • Vul bij de productcode, de algemene Microsoft Windows 8.1 Core of Professional productcode in (http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx);
  • Vervolg de installatie naar eigen wensen;
  • Na de eerste keer opstarten: druk op het toetsenbord Windows + r (of vergrootglas en cmd intypen)
  • slui.exe 3 intypen;
  • Je eigen Microsoft Windows 8.x Core of Professional productcode invoeren;
  • Herstart en Microsoft Windows 8.1 is schoon geinstalleer met je eigen licentie.
Moeten stappen duidelijker of ben ik wat vergeten, dan hoor ik het graag.

Edit: Commentaar van hieronder verwerkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 02-11-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheVMaster schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:19:
[...] Moet eerlijk zeggen dat het bij mij geen enkele moeite was om mijn VM (Hyper-V) via mijn WIFI adapter naar internet te laten gaan....snap niet helemaal waar het probleem zou moeten zitten? Out-of-the-box werkt het hier gewoon.
Het heeft bij mij nooit makkelijk gewerkt. Bijna altijd kom ik in 1 van de volgende situaties terecht en ben ik daarna nog een half uur bezig om het gefixed te krijgen.
Situatie 1: VM heeft internet, maar host niet meer :/
Situatie 2: Host heeft internet, VM zegt dat die internet heeft, maar heeft geen internet (geen ping werkt niets).
Situatie 3: VM heeft internet, Host zegt dat die internet heeft, maar heeft geen internet (geen ping wekt niets).
Situatie 4: Host en VM hebben geen internet meer.
Het is me welgeteld twee keer gelukt om het meteen goed in te stellen en dan nog zit ik vaak met het probleem dat de Windows modern UI meld dat ik geen verbinding heb al doet alles het perfect.

@boven: linkje naar http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx zou niet verkeerd zijn :)
Ook kan je de iso downloaden van MS mits je Windows 8 (of 8.1) hebt gekocht: http://howto.cnet.com/830...icrosoft-windows-8.1-iso/

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 02-11-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Jumpman schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:16:
Ik zie enorm veel vragen over een 'clean install', hierbij het stappenplan voor een Microsoft Windows 8.1 clean install:
  • [.....]
  • Na de eerste keer opstarten: druk op het toetsenbord Windows + r (of vergrootglas en cmd intypen)
  • slui.exe 3 intypen;
  • Je eigen Microsoft Windows 8.x Core of Professional productcode invoeren;
  • Herstart en Microsoft Windows 8.1 is schoon geinstalleer met je eigen licentie.
Moeten stappen duidelijker of ben ik wat vergeten, dan hoor ik het graag.

Edit: Commentaar van hieronder verwerkt.
Je kunt ook opde Windows key drukken en dan 'Activate' inten, dan kun je ook de key invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
TheVMaster schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:56:
[...]

Je kunt ook opde Windows key drukken en dan 'Activate' inten, dan kun je ook de key invullen.
Ik snap hem niet, is Activate een knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Windows heeft een toepassing voor het activeren, als je op de win-key drukt en dan activate intyped krijg je die te zien ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles betreffende de clean install is me duidelijk, behalve of dit gaat werken met een 8.0 OEM key ingebakken in mijn BIOS.

Half jaar geleden een Dell Inspiron 17 R SE aangeschaft.
Toen ook een clean install gedaan voor 8.0 en hoefde toen helemaal geen key in te voeren, daar deze in mijn BIOS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Raven schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:16:
Windows heeft een toepassing voor het activeren, als je op de win-key drukt en dan activate intyped krijg je die te zien ;)
Hier niet :)
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.