[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:05
Volgens mij is het wel nodig om even te controleren of de IP Adressen nog wel kloppen na de 8.1 update.
Ik gebruik mijn laptop als remote host om met mijn Surface RT (8.1) en experimenteel mijn telefoon (microsoft programma) te kunnen verbinden via het remote desktop systeem.

Maar na de updrade van mijn laptop was dus het IP adress veranderd, waardoor ik niet van buiten het netwerk kon verbinden.
Het bleek dus uiteindelijk dat het IP adress in de router veranderd was, dus dat even in de NAT aanpassen heeft het probleem weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03
Deckkie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:29:
Heb net w8.1 geïnstalleerd.
Ik kan nu voor mijn router alleen nog maar een 8 cijferig wachtwoord invoeren. Mijn wachtwoord is echter veel langer.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Anders dan dat ziet het er goed uit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CnFzTWI.png

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 18-10-2013 11:09 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:48

Satom

Verzamel ervaringen

posttoast schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:48:
[...]

Wat zou er bijgewerkt moeten zijn dan? RTM = RTM toch?
Omdat de RTM echt crap was, bij mij, of dat lag aan de updates. Ik weet het niet, weet wel dat ik na elke verse installatie plotsteling niet meer kon inloggen. Zodra als ik het wachtwoord kon invullen liep de boel vast en kon ik een verse her-installatie doen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10-2024
justin1992 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:11:
[...]

Hmm, dat is wel vreemd zeg. Dat heb ik zelf niet gehad. Misschien eens proberen te recoveren? Bij ATIV books moet je dan F4 indrukken tijdens opstarten, dan kun je weer terug naar je fabrieksinstellingen. En daarna opnieuw proberen 8.1 te installeren? Anders kun je misschien beter ook even contact opnemen met de live chat van Samsung. Echt een prima service hebben ze daar.
Net van de chat bij Samsung, die adviseren inderdaad om te recoveren. Zo maar eerst nog eens een backup maken en dan maar weer alles opnieuw gaan installeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:04
Satom schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:54:
[...]
Omdat de RTM echt crap was, bij mij, of dat lag aan de updates. Ik weet het niet, weet wel dat ik na elke verse installatie plotsteling niet meer kon inloggen. Zodra als ik het wachtwoord kon invullen liep de boel vast en kon ik een verse her-installatie doen.. :(
OK, da's vervelend. Maar in principe zijn de bits die je nu download wanneer je uit de store de 8.1 update pakt exact hetzelfde als die RTM die al een tijdje op MSDN/TechNet staan. Wel is het zo dat er een GA rollup patch is uitgebracht die een hoop bugs wegstrijkt. Die moet je dus direct na 8.1 installatie even via Windows Update binnenhalen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 16:48

Satom

Verzamel ervaringen

Was zeker vervelend, 4 schone installaties in 1 week.. Is die update gewoon via de Windows Update te verkrijgen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Windows 8.1 via de store te downloaden. Alleen download de laptop hem niet. De app blijft op downloaden staan zonder dat er verandering in het het balkje komt.

Ook staan er nog 4 andere updates bij die nog steeds op in behandeling staan.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Wat irritant deze upgrade. Het gooit veel meer overhoop dan ik van te voren had verwacht op mijn systeem. Videokaart driver die ermee kapt, laptop fabrikant software die overruled wordt en een file explorer die niet meer op een normale manier wilt openen of bij rechts klikken direct vast loopt.

Eerste gedeelte (drivers) komt door Samsung die zijn zaakjes helaas niet op orde heeft en NU pas aan de slag gaat (gelukkig zijn ze ermee bezig), tweede probleem van de file explorer komt vermoedelijk door Autodesk Inventor wat ik gebruik en al naar voren is gekomen bij de diverse windows 8.1 beta versies. Nog geen oplossing voor (ja inventor uninstallen).

Ik ga maar aan de slag met een rollback naar Windows 8.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satom schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:04:
Was zeker vervelend, 4 schone installaties in 1 week.. Is die update gewoon via de Windows Update te verkrijgen? :9
Yep, gisteren uitgebracht. KB2883200, 230Mb ongeveer.
Zijn in totaal 3 updates gisteren uitgebracht voor de MSDN/Technet RTM iso's van enkele weken terug.
De andere 2 zijn maar een paar Mb.
frennek schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:33:
Eerste gedeelte (drivers) komt door Samsung die zijn zaakjes helaas niet op orde heeft en NU pas aan de slag gaat (gelukkig zijn ze ermee bezig),
Driver weg halen bij de videochip bakker, Intel, Ati/AMD, Nvidia...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel.. :z

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind dat de uitrol van 8.1 uitermate dramatisch verloopt.

Ik heb gisteren de ISO-downloads aangezet voor de 32- en 64-bits versies. Waren vanochtend klaar met downloaden (van het VLSC overigens, dus niks illegaals) en nu zijn ze allebei corrupt :?

Heb ze beiden op DVD gebrand, maar krijg meteen bij de autorun foutmeldingen over corrupte DLL's. Wil ik de install.wim toevoegen aan m'n WDS, zegt ie dat het een ongeldig bestand is of dat er geen images in zitten.

Wtf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Waarom brand je corrupte ISO's op DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik verwacht dat de servers nogal belast zijn sinds de uitrol. Daarbij komt dat er veel updates helemaal goed zijn gegaan en om dan meteen de complete uitrol een drama te noemen....

just my 2 cents.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Update server overbelast en daardoor niet werken? Oftewel, probeer het gewoon later vandaag of morgen nog een keer. Het is niet zo dat je het ook echt NU moet hebben omdat je systeem het anders niet meer doet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Een aantal veranderingen zijn zeer welkom voor mij: zoals het veel sneller switchen tussen desktop en de apps alsmede dat je nu fatsoenlijk een app open kan hebben naast je desktop.
Iets wat mij enorm stoort is het feit dat het merendeel van de apps gewoonweg nog steeds NIET werken omdat ze ontwikkeld zijn voor de telefoon en tablet. Als pc gebruiker starten ze hier wel op, maar da's ook alles.Is gewoon super frustrerend dat je dingen aangeboden krijgt die niet werken: Bing Maps, NOS, Uitzending gemist, Skype.... etc etc.

Daarnaast had ik zelf ook driver issues gevold door blurry text maar daar is gelukkig een oplossing voor:

Rechtermuisknop op het icoon van een programma: compatibility , disable display scaling aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hij heeft er bij wel ruim 5 uur overgedaan mijn laptop, maar ik heb hem gewoon laten pruttelen. Niks gaan herstarten enzo gewoon zijn gang laten gaan. Desktop was wel zo klaar. 1.SSD 2. Snelle internetverbinding. 3. alles was gewoon netjes geupdated.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Ramon schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:42:
Waarom brand je corrupte ISO's op DVD?
Hoe kan ik nou van tevoren weten dat het spul corrupt is? Downloads zijn gewoon voltooid en hij brandt ze toch gewoon? Pas bij het runnen van de setup komen er allemaal vage errors.

En als ik boot van de DVD kan ie in de setup geen HD's vinden terwijl dat nergens op slaat bij het systeem waar ik het op test. Geen RAID controllers of wat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou inderdaad kunnen. En de dingen die in behandeling staan? Ik heb dit wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 23:42
Werkt dat overzichtsvenster bij de zoekresultaten nog steeds alleen maar als je je regio op VS zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Ik hoopte op ISO's, maar er komen geen ISO's blijkbaar.
The Windows Store is the only way for consumers (non-enterprise, non-IT Pro) to download and install Windows 8.1. No ISOs will be made available, so each device needs to be updated individually via the Windows Store.
http://www.theregister.co...s_81_update_what_to_know/

Tutorial: update 8 naar 8.1:
http://windowssecrets.com...562ef&p=925198#post925198

Productkey aanpassen in windows 8:
"Change product key" link is not available in Windows 8 or in Windows Server 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
AzzKickah schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:50:
[...]

Hoe kan ik nou van tevoren weten dat het spul corrupt is? Downloads zijn gewoon voltooid en hij brandt ze toch gewoon? Pas bij het runnen van de setup komen er allemaal vage errors.

En als ik boot van de DVD kan ie in de setup geen HD's vinden terwijl dat nergens op slaat bij het systeem waar ik het op test. Geen RAID controllers of wat ook.
Bij ISO downloads altijd de hash controleren. Dan weet je of de download goed is overgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Na de update, zelf uitzoeken hoe in desktop te starten, jammer, hadden ze als setup optie moeten geven m.i.

Bitdefender antivirus om zeep (!)

Weer wat zeer slechte vertalingen in het NL's.

Positief: start8 is wel blijven staan en werkt.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

AzzKickah schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:50:
[...]

Beter op een usb stick uitpakken, branden op DVD wil nog wel eens wat problemen geven, je moet altijd op de laagste snelheid, daarom heb ik die windows 8.1 iso op een usb stick gezet, en als er aanvragen komen om hem te installeren weet ik zeker dat die van mij correct is. (zelf wel natuurlijk getest en het werkt gewoon netjes :P )

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
justin1992 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:11:
[...]

Hmm, dat is wel vreemd zeg. Dat heb ik zelf niet gehad. Misschien eens proberen te recoveren? Bij ATIV books moet je dan F4 indrukken tijdens opstarten, dan kun je weer terug naar je fabrieksinstellingen. En daarna opnieuw proberen 8.1 te installeren? Anders kun je misschien beter ook even contact opnemen met de live chat van Samsung. Echt een prima service hebben ze daar.
Ik had het zelfde, kwam op een zwart scherm met alleen de muis. Ligt aan de Intel drivers voor de HD4000. Als je tijdens het opstarten F8 spamt kun je naar veilige modus booten met netwerk. Daar de vorige versie van de drivers downloaden (die voor windows 8 niet voor 8.1) dan werkt het weer als het goed is! Even wachten tot intel dit oplost voor je je drivers daarna weer update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:20
Ik krijg dus driver_power_state_failure na ongeveer een half uur het laden van windows 8 te aanschouwen.

Heb al geprobeerd alle software uit te zetten middels msconfig en alle laatste updates van windows 8 incl nvidia te updaten, maakt allemaal geen verschil

Helaas heb ik geen toegang meer tot MSDN dus een 8.1 rtm iso downloaden is ook geen optie meer
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Vervelende is dat je direct een half uur kwijt bent omdat het installeren zo lang duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Setpoint ook om zeep, blijft crashen.
Beroerd, want ik gebruik muis en touchpad los en wissel die ter anti rsi links en rechts af. 2 keyboards idem gameing keybord en lekker vlot typend, amper letters missend 'chicklet' keyboard.

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 18-10-2013 11:59 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

notsonewbie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:58:
Setpoint ook om zeep, blijft crashen.
Beroerd, want ik gebruik muis en touchpad los en wissel die ter anti rsi links en rechts af. 2 keyboards idem gameing keybord en lekker vlot typend, amper letters missend 'chicklet' keyboard.
Gewoon even van logitech de nieuwste downloaden, moest ik ook doen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 07:55

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Is het al iemand gelukt om de International English ISO 64bit te downloaden uit het Volume license portal?

Bij mij kapt hij contant of de download manager klaagt over een integrity error.

Heb wel nog een Enterprise Trial gedownload, maar dan kan ik niet upgraden enkel een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:37
PSYch0landeR schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:04:
Is het al iemand gelukt om de International English ISO 64bit te downloaden uit het Volume license portal?

Bij mij kapt hij contant of de download manager klaagt over een integrity error.

Heb wel nog een Enterprise Trial gedownload, maar dan kan ik niet upgraden enkel een clean install.
Natuurlijk niet, download kapt elke keer. Eerst op volle snelheid, en opeens niks meer... Gister al, vandaag niet anders... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 21:21
Nivida_intel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:02:
[...] Gewoon even van logitech de nieuwste downloaden, moest ik ook doen.
Gewoon alle drivers opnieuw downloaden is denk ik het beste. Er wordt nogal het een en ander niet overgenomen bij de upgrade naar 8.1. Zelf wil ik het risico niet lopen :P
Denk dat ik nog het beste upgrade path heb van preview naar 8.1. Ok, ik moet alle software installeren, maar heb iig geen achterstallige drivers e.d. rondhangen in mijn install. Wat dat betreft is het echt gewoon een kale 8.1 install waar de user folder van is over gekopieerd en de bijna* hele oude install in een windows.old mapje is gezet.

* miste nog wat .exe's van een bepaalde closed beta game. Zal die wel niet over hebben kunnen kopieren i.v.m. kopieer beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25

DDX

PSYch0landeR schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:04:

English kapt hier direct, krijg ik iso van 0 bytes.
International English lijkt te werken, maar staat na tijdje stil met downloaden.
(geen idee wat verschil tussen International English en English is trouwens)

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 18-10-2013 12:32 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Komt er serieus geen iso dvd van Windows 8.1?
Wil een clean install doen van 8.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@Grudgie, inderdaad, begrijp niet waarom MS zo moelijk doet. Wilde ook clean install doen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Grudgie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:32:
Die is er gewoon al, hij komt alleen niet beschikbaar voor end users via Microsoft site.
Gewoon even via andere weg downloaden ?

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 18-10-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 12:43
Hier ook maar geupdated.
Op zich weinig problemen, maar Netgear genie zegt dat ik geen internet meer hebt :)
En ik zelf gebruik de local administrator, hier kon ik gewoon, na het veranderen van de setting voor local policy, de store gebruiken.
Nu niet meer en als ik hem wil linken naar een online account, krijg ik een error.
Ergens iets van een workaround gevonden om skydrive aan een local account te linken werkte ook niet.
MS manier om mensen steeds meer te dwingen voor cloud?
Nu geloof ik 7 gb gratis, maar over een paar jaar??

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 22:04

Swerfer

Hmm...

Big-Opti schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:48:
Iets wat mij enorm stoort is het feit dat het merendeel van de apps gewoonweg nog steeds NIET werken omdat ze ontwikkeld zijn voor de telefoon en tablet. Als pc gebruiker starten ze hier wel op, maar da's ook alles.Is gewoon super frustrerend dat je dingen aangeboden krijgt die niet werken: Bing Maps, NOS, Uitzending gemist, Skype.... etc etc.
Bing Maps werkt bij mij op mijn laptop.
NOS werkt bij mij op mijn laptop.
Uitzending gemist werkt bij mij op mijn laptop.
Skype werkt bij mij op mijn laptop.

Ik snap je probleem niet. Wat werkt er dan niet?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

DDX schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:36:
[...]

Die is er gewoon al, hij komt alleen niet beschikbaar voor end users via Microsoft site.
Gewoon even via andere weg downloaden ?
Ah gelukkig!! Dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Swerfer schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:40:
[...] Ik snap je probleem niet. Wat werkt er dan niet?
Ik denk dat hij de interface bedoeld :)
Overigens gaat hij ook compleet voorbij aan het feit dat er ook touchscreens voor de PC zijn..
Rhodan schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:37:
[...] Nu geloof ik 7 gb gratis, maar over een paar jaar??
Dat houden ze er nog wel in hoor. Denk dat de enige reden dat het van 25GB naar 7GB is gegaan voor gratis accounts dat zo filesharing (films, spellen) wordt ontmoedigd en/of minder makkelijk gemaakt via Skydrive.

[ Voor 38% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat hij de interface bedoeld :)
Overigens gaat hij ook compleet voorbij aan het feit dat er ook touchscreens voor de PC zijn..
Ik mis op mijn laptop totaal geen touchscreen. Ik vraag mij af of hij wel eens de rechter muisknop gebruikt in apps...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vraag me alleen af of je key dan nog wel werkt.
(aangezien 8.0 enterprise key niet op 8.1 werkt)

Of dat je echt via store moet updaten ivm je huidige key alleen op 8.0 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Grudgie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:32:
Voeger downloade je een Servicepack toch gewoon na de installatie?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32
warhamstr schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:45:
[...]

Voeger downloade je een Servicepack toch gewoon na de installatie?
Ja, dat is nu nog steeds zo. Windows 8.1 is geen service pack....en dus een volledige installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nuttige info heb ik al gegeven, gewoon bij windows 8 blijven.
En programma's als bijvoorbeeld een norton IS, setpoint van logitech verdween, software van de g13, realtek audio driver, zo ongeveer de helft van alle pictogrammen verdwenen ook na herinstallatie.
En die startnop van stardock of van classic shell dat weet iedereen nou zo ongeveer wel, die werken ook prima.
Beter beeld krijg ik beslist niet van 8.1 want ik had al perfect beeld in windows.
Oke de vergelijking met vista is misschien wat overdreven, maar ik kan geen toegevoegde waarde vinden in 8.1.
Misschien voor die nutteloze apps die er bestaan, maar zeker niet voor de normale programma's.
Nogmaals in w8 had ik nergens problemen mee en met 8.1 alleen maar problemen.
En ik vind het een prima aanbod om te helpen met het oplossen van die problemen, mijn dank daarvoor, maar daar heb ik geen tijd voor en geen zin in dat gepuzzel.
Gewoon terug naar w8 en alles werkt perfect.
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:53:
[...]

Misschien ipv van een klaagzang dat je nog nuttige info kan geven over welke apps er dan niet meer goed functioneren?
Welke hardware heb je?
Misschien dat we je dan kunnen helpen om je problemen op te lossen.

Startknop was al lang en breed van te voren gemeld hoe het er uit zou zien.
Dus daar had je je al van te voren in kunnen lezen en zien.

Start8 van Stardock doet wonderen (a la Windows 7 startknop.)
http://www.stardock.com/products/start8/

Van Win 8 naar Win 8.1 is niet zo schokkend als van Win XP naar Windows Vista/7/8

BTW heb 3 systemen draaien op Win 8.1 ( 2 vanuit MSDN en 1 OEM (Asus Laptop))
Laptop vandaag van Win8 -> Win8 Pro -> Win 8.1 Pro Media Center geupgrade.
Werd netjes in de store aangegeven.
Updates gingen vlekkeloos en totaal geen issues, moest alleen Start 8 opnieuw even installeren maar dat is 2 seconden werk.
"Ouderwetse" startknop draait zonder problemen hier.

Merk direct dat Win 8.1 beter het beeld schaalt dan Win 8.
Me = very happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:13:
[...] En programma's als bijvoorbeeld een norton IS, setpoint van logitech verdween, software van de g13, realtek audio driver, zo ongeveer de helft van alle pictogrammen verdwenen ook na herinstallatie.
[...] Gewoon terug naar w8 en alles werkt perfect. [...]
Nogal logisch dat drivers worden verwijdert. Dat is ook de oorzaak dat al deze "programma's" zijn verdwenen. Opnieuw installeren en het werkt weer net zo perfect als in Windows 8.
Ze geven overigens ook aan dat programma's wel overgenomen worden (maar niet alle). Deze programma's zijn de voorbeelden van applicaties die in die laatste groep vallen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:27:
[...]

Nogal logisch dat drivers worden verwijdert. Dat is ook de oorzaak dat al deze "programma's" zijn verdwenen. Opnieuw installeren en het werkt weer net zo perfect als in Windows 8.
Ze geven overigens ook aan dat programma's wel overgenomen worden (maar niet alle). Deze programma's zijn de voorbeelden van applicaties die in die laatste groep vallen :)
Ja altijd een fijne oplossing, het welbekende "opnieuw installeren", alleen hebben velen hier geen boodschap aan, het zou gewoon moeten werken. Vooral bij zon 'kleine' update als win8.1 verbaas ik me over het feit hoe groot Microsoft erover doet, hoeveel er fout gaat en hoelang die update wel niet duurt, alsof je een heel nieuw OS aan het installeren bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Is het trouwens normaal dat als je bij systeem herstel in Windows 8 voor de optie: Vernieuwen zonder dat bestanden worden beïnvloed kiest, dat hij vraagt om een cd? Ik dacht dat je gewoon kon herstellen zonder een cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Laatst online: 17:14

guReMcO

Praat mar frysk

Nou zowel mijn laptop en desktop draaien nu op 8.1.

De installatie op de laptop ging zonder problemen. Catalist Control Center werkte niet meer en er is geen driver update voor 8.1 (*zucht* AMD had het niet anders verwacht). Maar heb gewoon goed beeld dus interesseert me verder niet. Voor de rest werkt alles prima, wifi, geluid, programma's alles.

Bij mijn desktop ging het ook allemaal vlot maar moest de video drivers updaten en de instellingen van de Creative drivers resetten want ik had geen geluid meer. Jammer dat je als je beeld via HDMI gaat je overscan moet instellen anders heb je geen goed beeld, ook de kleuren zijn weer anders. Verder lijkt alles te werken. Het display van m'n G15v1 werkt nog en het Logitech stuur werkt ook zoals normaal.

Ik ga vanmiddag lekker 8.1 verkennen. :)

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:22
Over het algemeen wel een fijne update.
Waar ik niet uit kom is hoe te zoeken in de mail.
Bij windows 8 kon je selecteren waar gezocht moest worden, o.a. Mail. Bij Windows 8.1 kan ik dat niet ontdekken. Is het er uit gesloopt of verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:27
Nou, hier regent het BSOD's. De laatste 10 keer door een "system service exception" tijdens het herstellen van een andere BSOD (...wat nou exception ;))

Wat een ongelooflijke bagger dit zeg, ben er klaar mee. Even afkoelen voodat ik de window 8 disc erbij pak, anders gaan er dingen het raam uit straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:59

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Bizar al die horor verhalen hier :?
Ik draai nu al maanden de 8.1 RC (versie 6.3.9431) op mijn laptop en gebruik het dagelijks.
Inclusief Nvidia driver.
En alles werkt 100%, nooit problemen.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Vishari Beduk schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:02:
Bizar al die horor verhalen hier :?
Ik draai nu al maanden de 8.1 RC (versie 6.3.9431) op mijn laptop en gebruik het dagelijks.
Inclusief Nvidia driver.
En alles werkt 100%, nooit problemen.
Zoals gewoonlijk in dit soort topics zie je meestal alleen de probleemgevallen voorbijkomen. Mensen die geen problemen hebben die posten dan ook niet...

Ik heb zelf totaal geen problemen. 1x Surface RT, 1x Laptop en 1x HTPC met Mediacenter waarmee ik TV kijk. Alle 3 Windows 8.1 en 0 (nul) problemen. Sterker nog, de preview gaf wel af en toe problemen en de 8.1 RTM zonder de laatste updates ook. Ik kan dus alleen maar zeggen: Toppie Microsoft!

[ Voor 10% gewijzigd door Swerfer op 18-10-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 14:24
Wat gebeurt er met start8 als ik Windows 8.1 installeer? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier gaat het niet helemaal lekker. Nieuwe Lenovo laptop deze week aangeschaft, na 1 dag de upgrade naar 8.1. Duurde even maar ging prima. Kleine verbeteringen, desktops matchen, prettiger naar de apps etc. Vervolgens na een paar uurtjes met geen mogelijkheid windows meer op te starten. Bleef telkens hangen bij het opstarten. Uiteindelijk factory reset maar gedaan.

Ik probeer nu 8.1 pro. clean eroverheen te zetten maar dat lukt me nog niet via een DVDtje helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het probleem zijn de drivers van de verschillende fabrikanten. Zoals inmiddels wel bekend, is voor veel bedrijven, goede driver ondersteuning een vreemd begrip. Drivers voor Windows 8 werken veel al niet op 8.1. Zo is het voor mij nu ook wachten tot Dell met een driver update komt voor hun USB 3.0 superspeed port replicator. Die is nu volledig onbruikbaar met Windows 8.1

Ik kan iedereen alleen maar aanraden goed op te letten welke bedrijven achter blijven met driver ontwikkeling, en de volgende keer voor dat je iets koopt van die fabrikant, je eens goed achter de oren te krabben.

Dell is voor mij inmiddels een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
ging deze middag ook eventjes snel windows8.1 installeren tijdens de pauze, aangezien ik zoals vandaag via vpn werk van thuis uit.

so far so good:

gisteren de update bijna 80 procent binnengehaald en deze middag kreeg ik een melding dat ik kon heropstarten voor installatie windows8.1, na het begin scherm en de installatie gegevens bleef men pc gewoon doordraaien en dan de melding + blue screen power fail ?

bij heropstarten bleef die dan gewoon draaien met blauw windows logo op de achtergrond en na volgende 20 min nog eens heropgestart en dan kwam de melding windows gaat de vorige versie herstellen waarbij ik nu weer op windows 8 zit na uur gesukkel.

man man man 8)7

Intel Core i7 3770
Ivy Bridge
asus moederbord P8Z77-V LX
Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz
DDR3 8 GBytes
AMD Radeon HD 7700 Series
disk1: SAMSUNG SSD 830 Series
disk2: WD 500 gb

had de installatie wel wat beter verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rigs schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:53:
ging deze middag ook eventjes snel windows8.1 installeren tijdens de pauze, aangezien ik zoals vandaag via vpn werk van thuis uit.

so far so good:

gisteren de update bijna 80 procent binnengehaald en deze middag kreeg ik een melding dat ik kon heropstarten voor installatie windows8.1, na het begin scherm en de installatie gegevens bleef men pc gewoon doordraaien en dan de melding + blue screen power fail ?

bij heropstarten bleef die dan gewoon draaien met blauw windows logo op de achtergrond en na volgende 20 min nog eens heropgestart en dan kwam de melding windows gaat de vorige versie herstellen waarbij ik nu weer op windows 8 zit na uur gesukkel.

man man man 8)7

Intel Core i7 3770
Ivy Bridge
asus moederbord P8Z77-V LX
Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz
DDR3 8 GBytes
AMD Radeon HD 7700 Series
disk1: SAMSUNG SSD 830 Series
disk2: WD 500 gb

had de installatie wel wat beter verwacht
Klopt ik had dus precies hetzelfde. Ik snap ook totaal niet waarom de installatie uberhaupt zo lang moet duren, alsof je windows 9 erop aan het zetten bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Scrtz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:56:
[...]

Klopt ik had dus precies hetzelfde. Ik snap ook totaal niet waarom de installatie uberhaupt zo lang moet duren, alsof je windows 9 erop aan het zetten bent..
als ik dat hier zo lees ga ik allesbehalve nog deze update uitvoeren want ik lees hier veel driver problemen, en dat is nu net waar ik in windows8 in het begin ook veel tijd heb moeten voor vrijmaken om alles werkend te krijgen

vb
  • manueel cmd batch maken om men tft servers goed te krijgen bij cisco ip communicator versie 8, waarbij ik op werk op windows7 machientjes geen problemen had en dat gewoon kon invoeren (niks grijs veld).
  • manueel men video kaart drivers moeten updaten(windows8 zei wel dat het de laatste waren) maar kreeg geen enkel spel opgestart in steam (wegens te oude videokaart 8)7 ).
zei die wachten zullen beloond worden zekers ? alleziens blij dat windows toch zelf de herstart procedure gestart heeft om windows8 erweer op te gooien, en ook geen zin om nog eens te proberen en volledig men vrijdag aan windows uit te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Scrtz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:56:
Ik krijg dus driver_power_state_failure na ongeveer een half uur het laden van windows 8 te aanschouwen.

Heb al geprobeerd alle software uit te zetten middels msconfig en alle laatste updates van windows 8 incl nvidia te updaten, maakt allemaal geen verschil

Helaas heb ik geen toegang meer tot MSDN dus een 8.1 rtm iso downloaden is ook geen optie meer
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Vervelende is dat je direct een half uur kwijt bent omdat het installeren zo lang duurt
had ik dus ook: driver_power_state_failure
op internet kan ik vinden dat dit te maken kan hebben met

I somehow fixed it by turning off the fast start-up option in the bios, aan jou de eer om te proberen ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
editoor schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:18:
Wat gebeurt er met start8 als ik Windows 8.1 installeer? Iemand ervaring mee?
Na de upgrade naar 8.1 kwam mijn Start8 (die bleef gewoon toegankelijk) zelf met een update, uitgevoerd en werkt als vanouds perfect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

DDX schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:44:
[...]

Vraag me alleen af of je key dan nog wel werkt.
(aangezien 8.0 enterprise key niet op 8.1 werkt)

Of dat je echt via store moet updaten ivm je huidige key alleen op 8.0 werkt.
Heb Windows 8 pro. Neem aan dat ik 8.1 pro gewoon kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 17-09 10:30
De installatie zelf ging bij mij gistermiddag heel erg snel trouwens. Met zo'n 20 minuten had ik 8.1 gedownload en geinstalleerd. Heb nu wel weer gewoon Windows 8 erop gegooid, ik wacht nog even af totdat Samsung zijn support op orde heeft en ik een duidelijke fix kan vinden voor het crashen van file explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Tommiiee schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:41:
Kan iemand even iets voor mij checken (Surface RT).

Bij PC Instellingen -> Zoeken en Apps -> Standaard-apps heb ik geen standaard-app voor Agenda. Als ik er dan een in wil stellen geeft hij aan dat er geen app geïnstalleerd is (terwijl er gewoon een standaard-app is die notabene op m'n startscherm staat) en of ik wil zoeken in de Store. Als ik dat doe dan kan hij niks vinden..

Kan iemand even controleren voor mij of hij ook dat probleem heeft?
Opgelost :)

Heb net ontdekt dat ik 21 Store updates had. Na die geïnstalleerd te hebben (Agenda had ook een update) staat 'ie nu wel ingesteld bij Standaard Apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Iemand een oplossing voor het wel kunnen binnenhalen van W8.1 als je de Store App niet meer hebt geïnstalleerd?

Heb deze vanaf het begin verwijderd, omdat ik wist dat ik er toch geen gebruik van zou maken. Nu gaat de W8.1 upgrade alleen via deze Store.

Wat ik overigens belachelijk vind; waarom word de update gewoon niet via Windows Update uitgerold?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Sa.Tan schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Na de upgrade naar 8.1 kwam mijn Start8 (die bleef gewoon toegankelijk) zelf met een update, uitgevoerd en werkt als vanouds perfect. :P
Sinds de Windows 8.1 release ben ik ook maar eens aan de 'kennismaking' met W8 begonnen. Vind het tot nu toe toch wel een mooi en indrukwekkend OS.

Ik heb zelf ook wel interesse in het gebruik van de Start8 en Modernmix applicaties van Stardock. Wat ik mij echter afvraag (ook al merken we het tegenwoordig haast niet meer vanwege de SSD etc.), hoe zit het eigenlijk met de performance hit / footprint van deze applicaties?
Aangezien het geen 'native' functies van Windows 8 zijn, vraag ik me nogal af hoe de kwaliteit van deze apps is? (mijn laatste ervaring met Stadock is windowblinds.... 6 jaar geleden dus... :) ).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Laatst online: 06-10 21:05
Da_maniaC schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:05:
[...]

Sinds de Windows 8.1 release ben ik ook maar eens aan de 'kennismaking' met W8 begonnen. Vind het tot nu toe toch wel een mooi en indrukwekkend OS.

Ik heb zelf ook wel interesse in het gebruik van de Start8 en Modernmix applicaties van Stardock. Wat ik mij echter afvraag (ook al merken we het tegenwoordig haast niet meer vanwege de SSD etc.), hoe zit het eigenlijk met de performance hit / footprint van deze applicaties?
Aangezien het geen 'native' functies van Windows 8 zijn, vraag ik me nogal af hoe de kwaliteit van deze apps is? (mijn laatste ervaring met Stadock is windowblinds.... 6 jaar geleden dus... :) ).
Ik kan alleen over start8 praten. Ik gebruik deze icm windows 8 en 8.1 en merk geen snelheids verschil met het startmenu zoals deze was met windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:58:
Iemand een oplossing voor het wel kunnen binnenhalen van W8.1 als je de Store App niet meer hebt geïnstalleerd?

Heb deze vanaf het begin verwijderd, omdat ik wist dat ik er toch geen gebruik van zou maken. Nu gaat de W8.1 upgrade alleen via deze Store.

Wat ik overigens belachelijk vind; waarom word de update gewoon niet via Windows Update uitgerold?
De Store app is niet (zomaar) te deinstalleren, waarschijnlijk staat ie dus nog gewoon tussen de all-apps lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:27:
[...]

De Store app is niet (zomaar) te deinstalleren, waarschijnlijk staat ie dus nog gewoon tussen de all-apps lijst.
Nope. Gekeken. Nergens meer te vinden. Serieus.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Da_maniaC schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:05:
[...] Wat ik mij echter afvraag (ook al merken we het tegenwoordig haast niet meer vanwege de SSD etc.), hoe zit het eigenlijk met de performance hit / footprint van deze applicaties?[...]
Voor modernmix praktisch geen. Geen idee hoe het precies werkt, maar volgens mij is het echt een heeeele dunne wrapper rondom de standaard runtime met als enige doel een venstertje eromheen proppen of wat extra knoppen. Je merkt het iig nouwelijks qua prestaties, echter wilde het een half jaar geleden nog wel eens grafisch buggen. Zal vast al wel opgelost zijn in de tussentijd hoor.
Ricepuppet schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:31:
[...] Nope. Gekeken. Nergens meer te vinden. Serieus.
Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:47:
[...] Die deed het bij mij ook niet, maar deze wel :) win+r en dan
ms-windows-store:WindowsUpgrade
er in plakken
gewoon
 ms-windows-store:
opent overigens de store zonder iets te doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2013 16:34 . Reden: Eigen quote iets verduidelijkt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Andere workaround gevonden:

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/download-shop

Thanks voor het advies though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ik vraag me echt af hoe jullie al die foute zaken tegenkomen met de update naar Windows 8.1, ikzelf niks gehad van problemen en heb direct eigelijk de Windows 8.1 RTM ISO gedownload eens die uitkwam, dus nog voor deze actuele release en nooit geen problemen gehad ermee, enkel de grafische driver, maar anders werkte altijd alles, dus geen blauwe schermen en zo...

Gisteren wel dan via Windows Update de drie updates binnengekregen, die Windows 8.1 RTM final maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Kan nergens nog de DVD iso vinden van Windows 8.1 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je vinden? In de winkel (denk t niet), op MSDN (oid) of 'elders'?
Indien 'elders', dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:47:
Hoe bedoel je vinden? In de winkel (denk t niet), op MSDN (oid) of 'elders'?
Indien 'elders', dan :X
Ik heb ook al rondgekeken op MSDN, enigste wat ik kan vinden zijn N of Volume License versies. Er zijn wel Nederlandse RTM Iso's te vinden (van half september dus), zijn die even goed als de store upgrade? Ik wil namelijk een fresh install hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

tobitronics schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:49:
[...]

Ik heb ook al rondgekeken op MSDN, enigste wat ik kan vinden zijn N of Volume License versies. Er zijn wel Nederlandse RTM Iso's te vinden (van half september dus), zijn die even goed als de store upgrade? Ik wil namelijk een fresh install hebben :)
Ja zoiets zoek ik dus ook. Of kan ik net zo goed een RTM versie pakken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Grudgie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:42:
Kan nergens nog de DVD iso vinden van Windows 8.1 Pro.
Ik denk een workarround gevonden te hebben om via MS aan een 8.1 ISO te komen.
http://www.eightforums.co...load-windows-8-1-iso.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenvius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 11:59
Ik heb zelf veel gerommeld met het startmenu en spullen verwijderd, waardoor er problemen ontstonden met updates etc. je kunt door vanuit cmd (als admin) sfc /scannow in te tikken alles weer rechttrekken dat je zelf hebt verwijderd, mocht je de store weer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Grudgie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:50:
[...]

Ja zoiets zoek ik dus ook. Of kan ik net zo goed een RTM versie pakken? :)
RTM is prima, heb je alleen 3 updates extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Met mijn XPS15 liep ik tegen het probleem aan dat ik helemaal geen beeld meer had na het opnieuw starten tijdens de installatie van 8.1. Na veel googlen en proberen blijkt dat de intel graphics driver de oorzaak is en dat de 8.1 versie van de driver voor installatie geïnstalleerd moet worden..

Straks nog maar eens een poging doen.

http://en.community.dell..../p/19528525/20461178.aspx

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

DDX schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:54:
[...]

RTM is prima, heb je alleen 3 updates extra.
Dankje! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb nu Windows 8.1 vers geinstalleerd met de bijbehorende installatie key (via internet). Nu wil ik graag deze versie activeren maar met welke soorten keys kan dit? Moet dit perse een Windows 8.1 key zijn of kan er ook een Windows 8 key gebruikt worden?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

master_viper schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:20:
Ik heb nu Windows 8.1 vers geinstalleerd met de bijbehorende installatie key (via internet). Nu wil ik graag deze versie activeren maar met welke soorten keys kan dit? Moet dit perse een Windows 8.1 key zijn of kan er ook een Windows 8 key gebruikt worden?
Zover ik weet kan dit ook met een Windows 8 key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Grudgie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:21:
[...]

Zover ik weet kan dit ook met een Windows 8 key.
Ja dat wordt wel overal beweerd, maar wat zekerheid is wel fijn.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 18:05
bart155 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:16:
[...]

Natuurlijk niet, download kapt elke keer. Eerst op volle snelheid, en opeens niks meer... Gister al, vandaag niet anders... :O
Bij mij idem, MS Partner Downloads, klapt ie er ook elke keer uit. Zit ik dan met mijn nieuwe SSD en 2tb disk in de aanslag. Compleet klaar voor een herinstallatie, komt die stomme iso niet over het lijntje :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rigs schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

had ik dus ook: driver_power_state_failure
op internet kan ik vinden dat dit te maken kan hebben met

I somehow fixed it by turning off the fast start-up option in the bios, aan jou de eer om te proberen ? :9
haha niet veel zin in :P

toch maar geprobeerd, zelfde resultaat helaas..

[ Voor 6% gewijzigd door Scrtz op 18-10-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
master_viper schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:22:
[...] Ja dat wordt wel overal beweerd, maar wat zekerheid is wel fijn.
Ja, dat kan.. Heb de mijne geactiveerd met een windows 8 Pro Media Center key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 21-09 12:19
Ik draai nu 8.1 op mijn Ativ book 7, maar van alles doet het niet en ik heb het gevoel dat ALLES van de metro interface te groot is voor een 1080p scherm...

Is er een makkelijke mogelijkheid om weer terug te gaan naar windows 8 met behoud van mijn bestanden?
Zelf dacht ik aan een factory reset naar windows 8 als dat kan?

Ik heb de scaling bij de instellingen veranderd naar 'kleiner' en nu is alles weer hoe het was in Windows 8 :D

Alleen de FN toetsen doen het niet, en ik neem aan dat ik daarop moet wachten dus een downgrade is niet noodzakelijk bij nader inzien.
Iemand anders een idee wanneer een fix komt voor de FN toetsen voor Samsung Ativ books?

[ Voor 35% gewijzigd door Thenotorious op 18-10-2013 17:54 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat denk je zelf 8)7 MS wil natuurlijk heel graag dat je software gekoppeld is aan een MS account en dat je straks alleen nog maar via hun store software kunt aanschaffen.

Vanuit hun oogpunt is het zeker niet belachelijk, echter ik gruwel ervan. :r

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Thenotorious schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:46:
Ik draai nu 8.1 op mijn Ativ book 7, maar van alles doet het niet en ik heb het gevoel dat ALLES van de metro interface te groot is voor een 1080p scherm...

Is er een makkelijke mogelijkheid om weer terug te gaan naar windows 8 met behoud van mijn bestanden?
Zelf dacht ik aan een factory reset naar windows 8 als dat kan?

Alleen de FN toetsen doen het niet, en ik neem aan dat ik daarop moet wachten dus een downgrade is niet noodzakelijk bij nader inzien.
Iemand anders een idee wanneer een fix komt voor de FN toetsen voor Samsung Ativ books?
Denk je het zelf, tuurlijk is niet alles te groot voor 1080p. Dat is een veel voorkomende resolutie en is echt wel tot den treure getest.Nevermind, je was er zelf al achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 05-10 13:17
Hier de vreemde oplossing voor het probleem met m'n xfi die na reboot geen geluid produceert, mocht iemand anders dit probleem hebben:

http://www.hardwareheaven...reboot-windows-8-1-a.html
It seems a known problem, even with stock drivers, and I found a strange (but working) solution around internet.
PC thinks that there are headphones connected; solution (it works also with settings lost at rebbot) is to set everything in control panel, then hybenate pc and wake up again.
Now you can reboot every time you want...

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 18-10-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Hoe kan ik in Windows 8.1 aanpassen dat achtergrond van MetroUI zelfde is als mijn desktop achtergrond. Kan het niet vinden.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57
Grudgie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:21:
Hoe kan ik in Windows 8.1 aanpassen dat achtergrond van MetroUI zelfde is als mijn desktop achtergrond. Kan het niet vinden.. :/
rechtermuis op de taakbalk in desktop, dan instellingen en dan vinkje vinden 'achtergrond weergeven op start' ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

tobitronics schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:27:
[...]

rechtermuis op de taakbalk in desktop, dan instellingen en dan vinkje vinden 'achtergrond weergeven op start' ofzoiets
Dankje! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Scrtz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:35:
[...]

haha niet veel zin in :P

toch maar geprobeerd, zelfde resultaat helaas..
k'wacht nog wel tot half volgend jaar ofzo, is nu niet dat windows 8 al oud is en tegen dan staan de drivers misschien al wat beter op punt, of laat ons hopen de installatie om met te starten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
master_viper schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:22:
[...]

Ja dat wordt wel overal beweerd, maar wat zekerheid is wel fijn.
Geen probleem hoor, heb dit zelf gedaan!

Windows 8.1 RTM geïnstalleerd met die key van internet, dan start Windows 8.1 gewoon op, maar zie je dat die key niet kan geactiveerd worden, dan kies je enkel om je product key te veranderen en voer je je Windows 8 product key in en je Windows 8.1 is geactiveerd.

Ik vraag me enkel af waarom ze gewoon tijdens de setup van Windows 8.1 geen Windows 8 key aanvaarden, als het dan later toch wel lukt na installatie om die key te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil men computer ( waar al windows 8 op staat ) updaten naar 8.1 maar krijg steeds de volgende foutmelding: kan geen update uitvoeren naar windows 8.1, Het lijkt erop dat windows 8.1 niet op deze pc kan worden uitgevoerd. Dit wordt mogelijk veroorzaakt doordat de map Gebruikers of Programmabestanden naar een andere partitie verwijst. Wie Kan Mij Helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Windows update is eigenlijk Windows store. Je kan ook gewoon de live-titleweghalen. Ik vind het juist hartstikke handig. Waarom heb je eigenlijk Windows 8 dan als je de metro interface nooit gebruikt ? Gebruik dan Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:31:
[...]

Voor modernmix praktisch geen. Geen idee hoe het precies werkt, maar volgens mij is het echt een heeeele dunne wrapper rondom de standaard runtime met als enige doel een venstertje eromheen proppen of wat extra knoppen. Je merkt het iig nouwelijks qua prestaties, echter wilde het een half jaar geleden nog wel eens grafisch buggen. Zal vast al wel opgelost zijn in de tussentijd hoor.
Ik had al het vermoeden dat het om een wrapper ging ja, thanks! Nu maar hopen dat de kwaliteit van applicaties welke stardock vandaag de dag oplevert ook echt 'goed' is, in plaats van 'het werkt toch wel op die PC's tegenwoordig..' :)

PS.

Merken gebruikers die upgraden van 8 naar 8.1 ook iets van de kleine 4GB footprint?
Mijn Windows folder geeft nog steeds aan dat ie 11-12 GB is...

[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 18-10-2013 20:36 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Ik heb de update via Win Store uitgevoerd, alleen IExplorer werkt nu niet meer.. :( Iemand bekend met dit probleem? En waar kan ik trouwens een ISO of vers installatie bestand van 8.1 vinden?

Muise acceleratie fix werkt ook niet meer, en is ook niet meer werkend te krijgen in 8.1. Wat een waardeloos kutproduct toch weer zeg van Microsoft..

[ Voor 28% gewijzigd door Jovas op 18-10-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Hebben jullie ook dat als je hortizontaal scrollt binnen de Help en Tips app van Windows 8 met je touchpad, dat het enorm lagt en dat je een soort van piep geluidje hoort? Best vaag...
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.