[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX2GvO
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 19:37
Ok. Ook net over gegaan naar 8.1. (laptop had eerst Win 8 OEM)

Pffft.

Installatie an sich ging goed.
Tot het aanmelden...
Kon op dat moment echt niet bedenken hoe ik op het local account moest blijven en ben dus feitelijk gepushed in te loggen met mijn MS account.
Terwijl ik letterlijk een scherm daarvoor met mijn local account moest inloggen. *zuch1*

Maar goed. Even op tweakers kijken voor tips en de boel weer los gekoppeld.
Deze Laptop is immers niet voor de volle 100% van de tijd online, dus een online account is onlogisch.

Ik dus de boel verder controleren.
Zie ik in verkenner dat het daar ook al helemaal om gegooid is.
Met als hoogtepunt die mappen in "deze PC"
WTF! Wat doen mappen in de drive gedeelte van verkenner? O.o *zucht2*

Maar goed. Again. Kijken op tweakers. Regedit toegepast en dat is ook weer gefixed.

Zitten vast nog genoeg *zucht* momenten en kleine ergernissen in deze nieuwe update.
Net zoals er eigenlijk al genoeg kleine ergernissen in Win 8 zaten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 21:21
Jovas schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:35:
Ik heb de update via Win Store uitgevoerd, alleen IExplorer werkt nu niet meer.. :( Iemand bekend met dit probleem? En waar kan ik trouwens een ISO of vers installatie bestand van 8.1 vinden?
Nog nooit van problemen met IE gehoord. Probeer eens
sfc /scannow 
in powershell/cmd prompt te doen... Beetje een last resort voor rare problemen, maar wellicht werkt het :)
Muise acceleratie fix werkt ook niet meer, en is ook niet meer werkend te krijgen in 8.1.[...]
Wat hoort die fix te doen? Nog nooit van gehoord namelijk :)

Die laatste zin schiet niet echt op he.. Dat er iets niet goed gaat wil nog niet zeggen dat het hele product kut is. Heb je enig idee hoeveel verschillen er in elke windows install zit? Het is gewoon onmogelijk overal rekening mee te houden...

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:13:
Die nuttige info heb ik al gegeven, gewoon bij windows 8 blijven.
En programma's als bijvoorbeeld een norton IS, setpoint van logitech verdween, software van de g13, realtek audio driver, zo ongeveer de helft van alle pictogrammen verdwenen ook na herinstallatie.
En die startnop van stardock of van classic shell dat weet iedereen nou zo ongeveer wel, die werken ook prima.
Beter beeld krijg ik beslist niet van 8.1 want ik had al perfect beeld in windows.
Oke de vergelijking met vista is misschien wat overdreven, maar ik kan geen toegevoegde waarde vinden in 8.1.
Misschien voor die nutteloze apps die er bestaan, maar zeker niet voor de normale programma's.
Nogmaals in w8 had ik nergens problemen mee en met 8.1 alleen maar problemen.
En ik vind het een prima aanbod om te helpen met het oplossen van die problemen, mijn dank daarvoor, maar daar heb ik geen tijd voor en geen zin in dat gepuzzel.
Gewoon terug naar w8 en alles werkt perfect.

[...]
Ik snap je frustratie. Had ik ook bij me Laptop Win8 (NON pro) die ik update naar WIn 8.1 pro..
Kwam er pas eergisteren achter 8)7 |:( .

Vind het wel vreemd dat bepaalde applicaties niet werken, want ik heb NIS en setpoint van Logitech namelijk wel goed draaien.

Hoop dat het snel voor je opgelost wordt.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat ik zelf wel relaxter vind is dat je Start scherm niet gelijk vol wordt gegooid met icoontjes van de programmas die je installeerd en dat je dat zelf kan aanvinken. Staat toch een stuk overzichterlijker. Sommige apps hoef ik niet in mijn Start scherm namelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26

DDX

Wel irritant dat na de updates van gisteren opeens de extra folders weer terugzijn bij this pc....
Dat wordt dus scriptje maken, want zal vaker gebeuren denk ik. (net zoals die irritante desktop.ini's)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af of er hier gebruikers zijn die problemen ondervinden met Netflix app na de update naar Win 8.1? Bij mij worden de ondertitels niet volledig weergegeven of soms helemaal geen ondertitels. Onder 8.0 geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:15
Hoewel ik overall tevreden ben van W8.1 zijn er toch enkel vage problemen bijgekomen met IE11.

Als ik bv. de review van W8.1 hier op tweakers.net open dan flikkeren alle afbeeldingen tussen de afbeelding en een monotoon kleur (incl. de afbeeldingen van de pricewatch) en deze blijven een monotoon kleur tot ik met m'n muis beweeg en dan worden de afbeeldingen correct weergegeven.

Ook de nieuwe "scale" feature van IE11 werkt vrij onhandig aangezien deze voor ieder verschillende DPI een verschillende schaalfactor bepaald. Zo is m'n 15.6" Full HD standaard op 125% in IE11 en m'n 23" op 100% en zet ik deze op m'n laptop scherm op 100% en sluit dan m'n monitor aan, dan gaat deze op 75% staan ipv op 100%. Ik hoop toch dat ze snel met een knopje komen om dit uit te zetten.

Wel is de store een heel stuk beter geworden, is het applicatie overzicht beter én leuk dat je eindelijk kunt sorteren en de extra addities zoals dezelfde achtergrond bij de ModernUI start scherm is ook leuk.

Het enige wat ik hoop dat deze kleine irritaties snel worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Man, man, wat een g***t. Hij wil beginnen met het downloaden van de 8.1 iso en dan zegt hij "kan geen verbinding maken".
Heeft iemand ook problemen hiermee op dit moment ?

EDIT: Heb het kunnen oplossen. Probleem was dat op deze PC ik bij het uitkomen van Win8 voor 29,95€ toen al de win8 iso had gedownload (2012). Hierdoor downloadde hij de 8.1 iso niet. Verborgen mappen aangezet en die mappen van toen verwijderd. Nu is hij 8.1 iso aan het downloaden.

[ Voor 62% gewijzigd door abusimbal op 18-10-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even in het topic gezocht maar kan het even niet vinden. Na upgrade Windows 8 naar 8.1 doet mijn skydrive het niet meer. Mijn desktop app is verdwenen en in mijn favorieten staat een map skydrive die naar de c schijf verwijst.Dit terwijl mijn skydrive map op de D schijf staat. Die wel aangepast naar de oude locatie maar het werkt niet. Geen skydrive icoontje bij de klok en nieuw geplaatste bestanden komen ook niet in mijn skydrive map op internet terecht,

Waar kijk ik overheen, waar is de desktop app gebleven?

Ik wil simpel 1 map synchroniseren met Skydrive, ik betaal hiervoor dus ik vind het sowieso raar dat ik mijn goed ingerichte skydrive opnieuw moet inrichten.

Edit:
Wacht, het duurde gewoon 10 minuten voor een lege folder gesynced was. Het werkt dus gewoon maar je kunt niet makkelijk controleren of het syncen klaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door [Roland] op 18-10-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Altijd_Lastig schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:02:
[...] Waar kijk ik overheen, waar is de desktop app gebleven? [...]
Die valt helaas niet te installeren op Windows 8.1. Je zult het met de ingebakken Skydrive moeten doen. Vind het zelf ook enorm vervelend dat je niet makkelijk kan zien of het syncen klaar is. De overige functionaliteit is overigens allemaal wel aanwezig. 1 ding dat nog wel is verandert is de groene vinkjes als een bestand in sync is met de server, die zijn weg. Je ziet het alleen nog als ze out-of-sync zijn door bijv. een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 14:55

Dexter

d((o_o))b

Misschien nog even nuttig voor anderen om te vermelden:

ik had op mijn laptop echt heel veel problemen na een upgrade naar 8.1 pro. Internet explorer crashte, Office deed niks meer en bij de Store kreeg ik een foutmelding dat ie niet geschikt was voor mijn versie van windows. Volgens mij stond hier in het topic al een soortgelijke opmerking, maar in mijn geval was de oplossing voor al mijn windows 8.1 problemen het (opnieuw) installeren van de drivers voor mijn (nvidia quadro) videokaart. Systeem loopt nu weer als een zonnetje!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was nou net het punt.
Ik heb die programma's allemaal opnieuw geinstalleerd en zie vervolgens de pictogrammen weer in de systemtray.
Start opnieuw op en hup weg waren ze weer.
In eerste instantie had ik zoiets van die heb ik toch teruggezet, nou nog maar een keer maar vervolgens weer weg.
En ik vind alle leuk en aardig maar dan houdt het gewoon op voor mij en ik ken nog zeker twee mensen die behoorlijke problemen hebben na die update.
Dus ik vind het wel gescheten, geen 8.1 dus.
Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:27:
[...]

Nogal logisch dat drivers worden verwijdert. Dat is ook de oorzaak dat al deze "programma's" zijn verdwenen. Opnieuw installeren en het werkt weer net zo perfect als in Windows 8.
Ze geven overigens ook aan dat programma's wel overgenomen worden (maar niet alle). Deze programma's zijn de voorbeelden van applicaties die in die laatste groep vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Mijn topic werd gesloten omdat mijn probleem hier hoort besproken te worden. Dus bij deze:
Zarif schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:09:
Hallo allemaal!

Ik kan in de Windows Store geen notificatie vinden over de update naar 8.1. Ik had gelezen dat sommige versies niet gratis naar 8.1 kunnen upgraden. Ik heb Windows 8 geactiveerd door naar een telefoonnummer te bellen en de gesproken cijfers/letters in te tikken in een activatiescherm. Hoor ik bij de versies die geen gratis update krijg? Zo ja, hoe kan ik de update dan wel krijgen?

Alvast bedankt.
Link naar mijn topic om de replies te kunnen lezen: Windows 8.1 Update niet Beschikbaar

[ Voor 12% gewijzigd door Zarif op 19-10-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:07
Is het niet mogelijk om de ''Metro'' apps vanaf het bureaublad te starten? Ik vind met Windows 8.1 die Mail en Agenda app wel mooi eigenlijk, die bevatten de functies die ik nodig heb en vind ik handiger dan Outlook. Maar ik heb geen zin om elke keer de Modern UI in te moeten duiken voordat ik de Mail en Agenda apps kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 23:42
-Edwin- schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:35:
Is het niet mogelijk om de ''Metro'' apps vanaf het bureaublad te starten? Ik vind met Windows 8.1 die Mail en Agenda app wel mooi eigenlijk, die bevatten de functies die ik nodig heb en vind ik handiger dan Outlook. Maar ik heb geen zin om elke keer de Modern UI in te moeten duiken voordat ik de Mail en Agenda apps kan starten.
Heb je hier wat aan?
Mail-app: http://www.eightforums.co...t-create-windows-8-a.html
Agenda-app: http://www.eightforums.co...t-create-windows-8-a.html

Instructies voor andere standaardapps staan onder 'Related tutorials'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:07
remco8264 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:37:
[...]

Heb je hier wat aan?
Mail-app: http://www.eightforums.co...t-create-windows-8-a.html
Agenda-app: http://www.eightforums.co...t-create-windows-8-a.html

Instructies voor andere standaardapps staan onder 'Related tutorials'
Is wat ik zoek inderdaad. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ik heb de update via Win Store uitgevoerd, alleen IExplorer werkt nu niet meer.. :( Iemand bekend met dit probleem? En waar kan ik trouwens een ISO of vers installatie bestand van 8.1 vinden?

Muise acceleratie fix werkt ook niet meer, en is ook niet meer werkend te krijgen in 8.1. Wat een waardeloos kutproduct toch weer zeg van Microsoft..
Zeker van dat je bij Windows 8 wilt blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Muise acceleratie fix werkt ook niet meer, en is ook niet meer werkend te krijgen in 8.1. Wat een waardeloos kutproduct toch weer zeg van Microsoft..
Hoe kom je daar bij dan? Zou jammer zijn, waar heb je dat gelezen?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
- Heeft iemand oblytile? Veroorzaakt dat geen conflicten met Windows 8.1? Of moet ik wachten op een nieuwe versie van oblytile.

- En heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb chrome geinstalleerd. Mijn vrouw en ik heb elk apart een user profile en dus ook aparte shortcuts op bureaublad met een verschillend icoontje. Maar ik krijg deze shortcuts niet allebei op het metro start scherm, er verdwijnt er altijd eentje. Windows denkt waarschijnlijk dat het om hetzelfde programma gaat dus die vind er 1tje overbodig en wist die dan van het start scherm.
Zeer vervelend.

- En ik gebruikte Chrome App launcher op windows 8. Met windows 8.1 zie ik het niet meer in mijn taskbar
Iemand nog dit probleem? https://chrome.google.com/webstore/launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 17:30
Ik weet niet of het een bug is die velen van jullie hebben maar zeker vervelend en rekening mee te houden mocht je nog niet geupdated hebben: Zelf werk ik met zo'n USB dongel/stick voor het ontvangen van mijn thuisnetwerk. Voorheen was het wel eens het geval dat ik hem er even uit en in de computer moest steken omdat hij niet gevonden werd door de PC (tevens brandde het lampje van de stick niet). Na hem erop nieuw insteken deed hij het weer
Na de update van 8 naar 8.1 is de probleem van eens in de drie weken frequenter geworden. En met frequent bedoel ik elke keer als ik mijn PC opnieuw opstart. Iemand ervaringen (en evt een oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
matthijsg schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 08:43:
Ik weet niet of het een bug is die velen van jullie hebben maar zeker vervelend en rekening mee te houden mocht je nog niet geupdated hebben: Zelf werk ik met zo'n USB dongel/stick voor het ontvangen van mijn thuisnetwerk. Voorheen was het wel eens het geval dat ik hem er even uit en in de computer moest steken omdat hij niet gevonden werd door de PC (tevens brandde het lampje van de stick niet). Na hem erop nieuw insteken deed hij het weer
Na de update van 8 naar 8.1 is de probleem van eens in de drie weken frequenter geworden. En met frequent bedoel ik elke keer als ik mijn PC opnieuw opstart. Iemand ervaringen (en evt een oplossing)?
Kliinkt als een driver issue. Misschien even kijken bij de fabrikant van de dongle of er drivers voor Windows 8.1 beschikbaar zijn. Zo niet, dan de laatste Win7/8 drivers gebruiken. En als je dan toch bezig bent controleer ook even of je chipset up to date is qua drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zitten er hier Outlook 2013 gebruikers? Ik heb sinds de 8.1 upgrade het probleem dat ik het onderdeel "Mail" in configuratiescherm niet meer kan openen (gebeurt niks als je 'm aanklikt). Zo wordt het maken van profielen wat lastig :P

Op een laptop met Outlook 2010 werkt dat nog wel.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:41:
Zitten er hier Outlook 2013 gebruikers?
Yep. Werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zag ik dat IE Tabs gesynched worden.
Dus bijvoorbeeld: op mijn Surface in IE zie ik bij de tabs van de Surface ook de tabs van mijn W8.1 desktop. Kom steeds meer leuke onbekende dingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Pfff..

Nog een probleem. Heel m'n videodriver is op z'n kop gegaan. Beeldscherm is nu niet meer fullscreen, maar met zwarte randen.

- Heb de laatste AMD Catalyst drivers gedownload en geinstalleerd; werkt niet
- Heb m'n LG beeldscherm driver geupdate; werkt niet
- Heb in Windows > Personalisatie alles correct staan; werkt niet
- Heb bij m'n monitorinstellingen alles correct staan
- Heb in Windows de driver automatisch laten updaten; maakt het alleen maar erger met zwarte flikkeringen als ik nu scroll.

nvm; gefixed door overscan te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ricepuppet op 19-10-2013 10:21 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:18

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Yep, gisteren uitgebracht. KB2883200, 230Mb ongeveer.
Zijn in totaal 3 updates gisteren uitgebracht voor de MSDN/Technet RTM iso's van enkele weken terug.
De andere 2 zijn maar een paar Mb.
Top, hier zit, tot nu toe, een zeer blije gebruiker! Mijn Windows 8 Pro key werkt nu ook voor 8.1, waar dit 'tijdens' RTM nog niet mogelijk was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:53
Upgrade naar 8.1 ging hier goed. Het duurde wel even, terwijl ik best een snel systeem heb,

Had iets meer veranderingen aan Metro verwacht, vind het nog steeds jammer dat je niet de rijen zo kan aanpassen dat je ipv 4 tiles ook 3 tiles naast elkaar kunt zetten, en de achtergrond kleurtjes van de tiles hadden we gewoon zelf moeten kunnen instellen, kan me niet voorstellen dat dat nou zo moeilijk is om toe te voegen.

Heb vandaag wel een raar probleem met Internet Explorer 11 en google.nl gevonden. De search result pagina layout word niet goed weer gegegeven. De zoekresultaten worden heel smal langs de linkerkant weer gegeven, heb al een reset van IE11 geprobeerd, maar heeft niks geholpen. Met Firefox heb ik er geen last van. Heb zowel de IE11 desktop als de Metro app geprobeerd, beide zelfde probleem.

Verder draait 8.1 hier als een zonnetje :D

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramwnl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Goedendag,
ik heb een vraag.
Ik heb gisteren Windows 8.1 willen downloaden bij de Store, maar na een paar uur deed hij het niet.
Toen heb ik de computer uit en aan gezet, en geprobeerd om hem nog een keer te downloaden. Nu meldt hij "Uw apps zijn geïnstalleerd" terwijl ik Windows nog niet heb geïnstalleerd. Wat moet ik doen.
Alvast bedankt!
bramwnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een moeizame installatie (kreeg op het eind van de 8.1 update, net vóór reboot, steeds 0x80004005 en heb van arren moede maar schoon geïnstalleerd) heb ik hem er nu op.

Ik heb daarbij één raar probleem met IE 11: als ik vanuit google.com of nl een zoekaktie doe, verschijnen alle resultaten aan de uiterste linkerkant van het scherm in een smalle kolom. Switchen naar compatibility mode maakt niets uit. Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibemaker
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03-2022
e6r6i6c schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:16:
Heb vandaag wel een raar probleem met Internet Explorer 11 en google.nl gevonden. De search result pagina layout word niet goed weer gegegeven. De zoekresultaten worden heel smal langs de linkerkant weer gegeven, heb al een reset van IE11 geprobeerd, maar heeft niks geholpen. Met Firefox heb ik er geen last van. Heb zowel de IE11 desktop als de Metro app geprobeerd, beide zelfde probleem.

Heb exact hetzelfde probleem. En wanneer je afbeeldingen zoekt ga je ook naar een scherm dat verdacht veel lijkt op iets uit 1998... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag je post net te laat..ik heb exact hetzelfde met IE 11 / Google.
e6r6i6c schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:16:
Upgrade naar 8.1 ging hier goed. Het duurde wel even, terwijl ik best een snel systeem heb,

Had iets meer veranderingen aan Metro verwacht, vind het nog steeds jammer dat je niet de rijen zo kan aanpassen dat je ipv 4 tiles ook 3 tiles naast elkaar kunt zetten, en de achtergrond kleurtjes van de tiles hadden we gewoon zelf moeten kunnen instellen, kan me niet voorstellen dat dat nou zo moeilijk is om toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:07

charrel

Cortisol4life..

extra > instellingen voor compatibiliteitsweergave en dan de onderste 2 uitvinken, dat werkte iig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat wel zuur is is dat MS aangaf dat ik van preview naar final kon gaan met al mijn applicaties en instellingen, maar dat ik toch een mooie versie install kreeg.

Gelukkig was er de good old windows.old directory, dus kan ik per applicatie gewoon m'n instellingen terug kopiëren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibemaker
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03-2022
charrel schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:38:
extra > instellingen voor compatibiliteitsweergave en dan de onderste 2 uitvinken, dat werkte iig bij mij.
Werkt, thanx! _/-\o_

Overigens wel iets waar bijv. mijn moeder van 76 nooit uit gaat komen... :X

[ Voor 13% gewijzigd door Vibemaker op 19-10-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je om in te loggen op je router (192.168.x.x)? Met IE 11 neem ik aan? Bekijk je routerpagina in compatibility mode, dan lukt het wel (bij mij tenminste)
Deckkie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:29:
Edit: Het is al gelukt!

Heb net w8.1 geïnstalleerd.
Ik kan nu voor mijn router alleen nog maar een 8 cijferig wachtwoord invoeren. Mijn wachtwoord is echter veel langer.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Anders dan dat ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Laatst online: 13:53
Harstikke bedankt, dit werkte hier ook :D

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32
bramwnl schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:24:
Goedendag,
ik heb een vraag.
Ik heb gisteren Windows 8.1 willen downloaden bij de Store, maar na een paar uur deed hij het niet.
Toen heb ik de computer uit en aan gezet, en geprobeerd om hem nog een keer te downloaden. Nu meldt hij "Uw apps zijn geïnstalleerd" terwijl ik Windows nog niet heb geïnstalleerd. Wat moet ik doen.
Alvast bedankt!
bramwnl
Waarschijnlijk zijn de App updates (een stuk of 20) wel geinstalleerd, als je nu naar de Store gaat, kun je dan alsnog Windows 8.1 downloaden/installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vibemaker schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:43:
[...] Werkt, thanx! _/-\o_

Overigens wel iets waar bijv. mijn moeder van 76 nooit uit gaat komen... :X
Dit is ook niet iets wat zij hoort te veranderen :) Ik doe even een gok en zeg dat Google een iets andere standaard hanteert dan Microsoft en dat daardoor de rendering over de zeik gaat. Dit zal Google denk ik wel verhelpen. Ze serveren namelijk een andere pagina aan IE11 dan aan IE10 en Firefox. Dit terwijl die laatste twee pagina's het perfect doen. (kijk maar met F12, onderste tab, user agent veranderen met document mdoe op Edge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sindskort problemen met typen. een soort delay dat vaak voor komt en dat de toets niet herkent word. pas na een keer of 2 a 3 indrukken reageert die wel.
zelfde probleem met extern tobo.

met de ''oude'' windows 8 had ik nergens last van.

windows 8 opnieuw installeren en 8.1 update er naast? of kan ik zonder dat de delay probleem oplossen.

probleem treed vaak op met IE. met google chrome geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Deckkie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:29:
Edit: Het is al gelukt!

Heb net w8.1 geïnstalleerd.
Ik kan nu voor mijn router alleen nog maar een 8 cijferig wachtwoord invoeren. Mijn wachtwoord is echter veel langer.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Anders dan dat ziet het er goed uit.
Onder dat tekstvak heb je een extra optie om te switchen tussen je router PIN of je password :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Kan iemand misschien bevestigen of de 'kleinere' footprint die Windows 8.1 zou hebben enkel wordt verkregen voor een clean install te doen met een 8.1 image?
Windows 8.1 zou zogezegd een footprint hebben van ongeveer 4GB, maar na de update is mijn windows folder nog steeds 11-12 GB. Is iemand dit al opgevallen? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit ook te stoeien met de upgrade, alles werkt tot nu toe. Enkel heb ik ook die secureboot melding. (niet correct geconfigureerd)

Als ik safe boot aanzet in de bios start windows niet meer op omdat mijn videokaart geen GOP ondersteuning heeft. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Harmen schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:11:
[...] Als ik safe boot aanzet in de bios start windows niet meer op omdat mijn videokaart geen GOP ondersteuning heeft. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Bij mijn moederbord heb ik twee standen voor opstarten in UEFI, Fast Boot en Ultra Fast boot (oid). Die laatste vereist GOP, die daarvoor niet. Zou het dus in die richting zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:04
Da_maniaC schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:54:
Kan iemand misschien bevestigen of de 'kleinere' footprint die Windows 8.1 zou hebben enkel wordt verkregen voor een clean install te doen met een 8.1 image?
Windows 8.1 zou zogezegd een footprint hebben van ongeveer 4GB, maar na de update is mijn windows folder nog steeds 11-12 GB. Is iemand dit al opgevallen? :)
Ik heb een clean install gedaan en mijn Windows folder is 14.8GB.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al meer mensen die de zoekfunctie uitgeprobeerd hebben?
In eerste instantie deed deze functie het bij mij niet. Na wat aanpassingen in de pc-instelling wel. Maar nog niet zoals ze in eerste instantie vertelden hoe het eruit zou zien. (eerst komt er informatie van apps en daarnaast van de web.

De informatie van de web krijg ik te zien. Maar die van apps niet. Een erge tegenvaller dus.
Kan iemand mij vertellen hoe ik ook de info app te zien krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dit m.b.t. die footprint lees ik nu al meerdere malen; waar heeft MS gezegd dat er slechts 4 GB overblijft?
Ik lees (weet niet meer waar) dat het 10 to 15% zou schelen met 8.

Ik wil ook een clean install doen van de Pro NL versie, jammer genoeg is mijn technet abo afgelopen, dus moet ik wachten op een iso die hier of daar vast wel gaat opduiken.

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 19-10-2013 13:54 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Caelorum schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:17:
[...]

Bij mijn moederbord heb ik twee standen voor opstarten in UEFI, Fast Boot en Ultra Fast boot (oid). Die laatste vereist GOP, die daarvoor niet. Zou het dus in die richting zoeken.
Heb alle opties al geprobeerd, echter maakt dit geen verschil. :(
Las ergens dat iemand zn signing keys had gereset, maar kan niet vinden hoe je deze kan resetten.

Edit, een verse installatie gedaan van 8. Wacht wel tot de bugs eruit zijn. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 19-10-2013 14:07 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Ik heb dus de update via de Store gister uitgevoerd.

Internet Explorer 11 werkt niet, is niet eens op te starten krijg direct een error. Internet Explorer werkt niet meer, er wordt direct bla bla.

Het probleem met de Mark C Mouse Acceleration fix lijkt opgelost door een paar keer op + te drukken tijdens de Mouse Movement Recorder:

http://donewmouseaccel.bl...use-acceleration-fix.html

[ Voor 83% gewijzigd door Jovas op 19-10-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:18

Satom

Verzamel ervaringen

Euhh... Internet samen met Google? Via legale wegen kan kan het met een MSDN-abonnement O-)

[ Voor 69% gewijzigd door Satom op 19-10-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
posttoast schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:20:
[...]

Ik heb een clean install gedaan en mijn Windows folder is 14.8GB.
Wegens bovengenoemde problemen achteruitgang ipv vooruitgang met 8.1. Beetje jammer weer van Microsoft, dat wordt een nieuwe installatie als ik binnenkort tijd heb.

Dit is het laatste product wat ik van MS gekocht heb dat weet ik wel..

Die hele Metro interface implementatie was sowieso al een fiasco, maar reclame maken met Internet Explorer 11 wat vervolgens helemaal niet werkt en dat soort geintjes is echt zo verdrietig.

Wat een ongelooflijke troep.. Gadverdamme.... :(

Waarom werkt het niet gewoon???????????

[ Voor 55% gewijzigd door Jovas op 19-10-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:04
Jovas schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:37:
[...]
Waar heb je het ISO bestand van 8.1 vandaan?
Van TechNet. Maar misschien is dit niet de plek om te gaan vissen naar een ISO. Zie ook de topicwaarschuwing onderin.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34
Jovas schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:37:
[...]
Wegens bovengenoemde problemen achteruitgang ipv vooruitgang met 8.1. Beetje jammer weer van Microsoft, dat wordt een nieuwe installatie als ik binnenkort tijd heb.

Dit is het laatste product wat ik van MS gekocht heb dat weet ik wel..

Die hele Metro interface implementatie was sowieso al een fiasco, maar reclame maken met Internet Explorer 11 wat vervolgens helemaal niet werkt en dat soort geintjes is echt zo verdrietig.

Wat een ongelooflijke troep.. Gadverdamme.... :(

Waarom werkt het niet gewoon???????????
Misschien doe je iets fout? Hier werkt het namelijk wel gewoon.

En zeuren en duizend vraagtekens gebruiken zorgt er niet voor dat je probleem sneller wordt opgelost.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ramon schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:54:
[...]

Misschien doe je iets fout? Hier werkt het namelijk wel gewoon.

En zeuren en duizend vraagtekens gebruiken zorgt er niet voor dat je probleem sneller wordt opgelost.
Wat kan er fout gaan? Ik heb een update uitgevoerd gister vanuit de windows Store, precies zoals Microsoft het wil. Ik zeuren? Waarom werkt mijn product waar ik voor betaald heb niet gewoon zoals het moet werken?

Dit kun je gewoon niet menen toch? Kijk alleen al eens hoe afgrijselijk die hele Metro speeltuin eruit ziet, en hoe het nog afgrijselijker geïmplementeerd is..

Het probleem is dat MS een monopolie heeft, daarom kunnen ze er mee weg komen, eigenlijk is het te belachelijk voor woorden. Het is een grote warrige en lelijke puinhoop, en dingen werken ook gewoon niet..

Kom op zeg.. Zeuren... Wat een troep!

[ Voor 29% gewijzigd door Jovas op 19-10-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjrotte
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
Vandaag de update Windows 8.1 gedownload op Samsung ATV7 ultrabook met Windows 8, na installatie en opnieuw opstarten blijft het scherm totaal zwart (...) en enkel de cursor is zichtbaar.
Contact opgenomen met Microsoft, wordt als spoedprobleem aangemerkt (daar ben ik het hartgrondig mee eens) en er wordt nog contact met me opgenomen.
Weet nog niet hoe het afloopt maar ik heb mijn zoon sterk afgeraden om deze update op dit moment te installeren!
Iemand ervaring met dit fenomeen?

Microsoft heeft nog niet terug gebeld, inmiddels via shift + F10 via PC vernieuwen terug naar 'good old' Windows 8, accounts blijken nog aanwezig maar MS Office 365 opnieuw instellen en ook nog wat andere dingetjes...
Bedankt voor de verwijzing naar buitenlandse fora, blijkt dat 'scherm op zwart' heel veel voorkomt.
Is wel uitermate slordig van Microsoft... gebruik hun spullen al sinds Windows 3.1 maar dit nog nooit meegemaakt. :?

[ Voor 31% gewijzigd door jjrotte op 19-10-2013 16:26 . Reden: Probleem ZELF hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:22
posttoast schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:39:
[...]

Van TechNet. Maar misschien is dit niet de plek om te gaan vissen naar een ISO. Zie ook de topicwaarschuwing onderin.
Maar misschien wil je toch even helpen, want het lukt mij maar niet om Windows 8.1 Enterprise van het MS Partner Netwerk te downloaden en wordt er zo langzamerhand een beetje ziek van.

Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt dat een iso zo klote binnen te trekken is als deze versie :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Harmen schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:28:
[...] Heb alle opties al geprobeerd, echter maakt dit geen verschil. :(
Las ergens dat iemand zn signing keys had gereset, maar kan niet vinden hoe je deze kan resetten. [...]
Security sectie van je UEFI waarschijnlijk. Soms heet het signing keys, soms platform install key, soms certificates. Geef het een naampje :) Bij mijn moederbord zat het redelijk goed verstopt btw. Waarschijnlijk omdat het dingen zijn die eigenlijk normaliter niet hoeven te worden gedaan.
Overigens heeft je probleem met ondesteuning van GOP hier niets mee te maken. Dit heeft te maken met de videokaart die geen UEFI GOP ondersteund. Daarvoor zal je echt iets van het eerder genoemde moeten opzoeken in je UEFI. Ken jammer genoeg dus alleen de benamingen die Asrock er aan geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 19-10-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

jjrotte schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:30:
Vandaag de update Windows 8.1 gedownload op Samsung ATV7 ultrabook met Windows 8, na installatie en opnieuw opstarten blijft het scherm totaal zwart (...) en enkel de cursor is zichtbaar.
Contact opgenomen met Microsoft, wordt als spoedprobleem aangemerkt (daar ben ik het hartgrondig mee eens) en er wordt nog contact met me opgenomen.
Weet nog niet hoe het afloopt maar ik heb mijn zoon sterk afgeraden om deze update op dit moment te installeren!
Iemand ervaring met dit fenomeen?
Geloof dat dit inmiddels een relatief grootschalig probleem is (http://news.softpedia.com...Black-Screen-392346.shtml). Heeft in elk geval te maken met Intel Graphics en (ik dacht) verouderde drivers (voordat de upgrade gestart wordt).

[ Voor 9% gewijzigd door blmp op 19-10-2013 14:57 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
Geen wezenlijke problemen gehad met de update naar 8.1, wel wat klein leed omdat er in het navigatievenster van de explorer van alles opduikt wat ik er niet wil hebben.

Grootste nadeel van 8.1 is het feit dat je skydrive niet meer kunt gebruiken als je niet via een ms account wilt inloggen. Als iemand een workaround heeft hou ik me beleefd aanbevolen, tot die tijd ga ik verder met dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozymandias1965
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-03 08:07
Windows 8.1 geinstalleerd via de store op Desktop en Laptop.
Probleem bij de Desktop was dat veel spellen en programma`s ineens in 3D werden weergegeven. Daarvoor eerst in de Nvidia software op zoek gegaan naar de instelling om 3D uit te kunnen zetten. Ik ga er maar vanuit dat ik nog meer ga tegenkomen wat niet deugt.

Problemen bij de Laptop:
Avast antivirus was van de laptop verdwenen. Paint Shop Pro tegel in Startscherm opent installatieprogramma en een nieuwe tegel in Startscherm maken verandert niets aan het probleem. Straks maar PSP opnieuw installeren en zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 19:40

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Nou ik hoor het al veel negatieve verhalen. Ik ga het nog maar niet installeren. Ook het simpele feit dat ik geen Store app of een Microsoft account heb, maakt het niet makelijker op om die meuk uberhaupt te installeren.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al meer mensen die de zoekfunctie uitgeprobeerd hebben?
In eerste instantie deed deze functie het bij mij niet. Na wat aanpassingen in de pc-instelling wel. Maar nog niet zoals ze in eerste instantie vertelden hoe het eruit zou zien. (eerst komt er informatie van apps en daarnaast van de web.

De informatie van de web krijg ik te zien. Maar die van apps niet. Een erge tegenvaller dus.
Kan iemand mij vertellen hoe ik ook de info app te zien krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Heeft iemand diens alt-tab functie al terug? (Desktop omgeving, schakelen tussen openstaande programma's)

Want ik weet niet of het door een setting komt, of bij windows 8.1. hoort, ik kan zelf de oplossing niet vinden.
Nu is alt-tab hetzelfde als gewoon tab. Bijv. binnen de browser, als ik naar een volgend item tab, of ik doe dat met ALT-tab, het blijft binnen het actieve vensters, schakelen tussen vensters kan nog wel, maar dan met de RECHTER alt en tab(links) die een ouderwetse 'balk' van pictogrammen/thumbnails' laat zien.

Ik zou graag terug gaan naar (linker-)alt - tab is tussen programmas bladeren, los laten is in programma van keuze zijn.... zucht..... (w 8.1 pro x64 NL, met start8 knop(maar dat maakte hiervoor ook niets uit)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hier werkt dat onder Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
notsonewbie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:57:
[...] Want ik weet niet of het door een setting komt, of bij windows 8.1. hoort, ik kan zelf de oplossing niet vinden.
Nu is alt-tab hetzelfde als gewoon tab. Bijv. binnen de browser, als ik naar een volgend item tab,[...]
Wordt je linker alt-knop niet gewoon gezien als een ctrl-knop? Default gedrag van ctrl+tab is namelijk schakkelen tussen tabs in een venster (bijv. in IE of Chrome). Bij mij werkt alt+tab op de linker gewoon als normaal. De rechter alt (alt gr) +tab geeft ook het normale venstertje weer alleen blijft die met deze combo open staan nadat je hebt los gelaten.
Zou het iig in deze hoek zoeken. Lijkt alsof je tobo niet helemaal correct wordt herkend ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Da_maniaC schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:54:
Volgens mij moet je dan even de Disk Cleanup draaien, en dan kiezen voor Clean Up System Files. Dan gaat ie even analyseren en dan kun je kiezen voor Previous Windows Installations.

Het enige nadeel daarvan is dat je geen rollback kunt doen van Windows 8.1 naar Windows 8.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 19-10-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

De alt tab kwestie is inderdaad 'ook iets' met het keyboard (Steelseries, zonder software anders dan windows zelf)
Achter op de pc zit een rapoo ontvanger, en toen ik mijn draadloze rapoo keyboardje aansloot, had ik gelijk linker alt en tab weer terug om tussen programma's te switchen.
MAAR, er is wel wat veranderd, het moet nu met de bekende 'vista' balk, en bijv. spatie, 1 extra handeling dus.
Alt-tab, kijken welk venster er verschijnt en bij de gewenste loslaten is die actief hebben, is er na de upgrade niet meer...

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ligt toch echt aan iets in jouw installatie, want hier werkt dat gewoon hetzelfde als in Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 14:32
shadowman12 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Het enige nadeel daarvan is dat je geen rollback kunt doen van Windows 8.1 naar Windows 8.
Maar gelukkig is dat echt geen nadeel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 14:35
Hmmm, ben al mijn manschines een 'clean install' aan het geven (Windows 8.0 naar Windows 8.1), echter worden telkens mijn instellingen uit mijn Microsoft account overgenomen. Weet iemand waar ik dit uit mijn Microsoft Account kan gooien? Ik heb bij mijn account al gezocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 19-10-2013 17:07 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Jumpman schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:06:
Hmmm, ben al mijn manschines een 'clean install' aan het geven (Windows 8.0 naar Windows 8.1), echter worden telkens mijn instellingen uit mijn Microsoft account overgenomen. Weet iemand waar ik dit uit mijn Microsoft Account kan gooien? Ik heb bij mijn account al gezocht.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jECZnEW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:44:
Ligt toch echt aan iets in jouw installatie, want hier werkt dat gewoon hetzelfde als in Windows 8.
Dat dus, hier werkt het nog precies zoals het ook in Windows 7 en 8 werkte. Denk dat je gewoon alle keyboard drivers er uit moet gooien en even opnieuw installeren (als die er zijn) of een standaard HID driver moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren van 8.0 update gedaan naar 8.1. Heb al gezocht in dit topic en mijn vriend Google. Kom niet uit het volgende. Met regelmaat opent automatisch de 'store' [appstore]. Heb al gekeken of ik bij services het e.e.a kon uitzetten. Ook bij de settings van de [app]store. Krijg het niet voor elkaar. Iemand die dit ook ondervindt en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:06:
Als de installatie bijna klaar is en je gaat inloggen herkent Windows je gebruikersnaam/account en vraagt van welke Win8 computer de settings moeten worden overgenomen..
Maar je kan ook kiezen om niets over te nemen en van scratch te beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.eightforums.com/attachments/tutorials/25602d1375241530-clean-install-windows-8-8.1_set_up.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 20:57
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:25:
Gisteren van 8.0 update gedaan naar 8.1. Heb al gezocht in dit topic en mijn vriend Google. Kom niet uit het volgende. Met regelmaat opent automatisch de 'store' [appstore]. Heb al gekeken of ik bij services het e.e.a kon uitzetten. Ook bij de settings van de [app]store. Krijg het niet voor elkaar. Iemand die dit ook ondervindt en een oplossing weet?
Misschien heb je hier iets aan: http://www.schoonepc.nl/w...p-store-appplicaties.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 05-10 19:26
Wat is er met Google aan de hand? Als ik een zoek functie uitvoer wordt alles vaag weer gegeven in Internet explorer 11. Is dit hun nieuwe manier om mensen Chrome te laten installeren ofzo ???

Beetje amateuristisch dit voor een bedrijf zo groot als Google. Ze hadden genoeg tijd om ie11 compatible te maken van hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Nou bij mij is Windows 8.1 een totale ramp.

Het maakt niet uit welke driver en hoe deze geinstaleerd word. Telkens als ik de Intel HD 4000 driver wil installeren op welke manier dan ook (safe mode, low-res only). Kom ik gelijk in een BSOD. Installeer ik hem in Safe Mode krijg ik zelfs een BSOD loop waar met UEFI lasting uit is te komen.

Microsofts geleverde driver werkt niet. Intel's nieuwe driver werkt niet. Ook de driver die goed werkte crashed gelijk in Windows 8.1.

Ik update via de Store.

Specs :

Samsung Chronos Series 7 (NP770Z7E-S01NL)
CPU : Intel 3635QM i7
GFX : Intel HD 4000 en AMD Radeon 8800M series, switchable graphics.
RAM : 8gb.
Windows is legitiem, hoort bij de laptop.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zit nu vast aan Microsoft Basic Display Adapter. Die mij niet de extra schermen aanstuurt.

Grt,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 11:43

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Probeer de nieuwste drivers van AMD eens. Als die het ook niet doen, is het misschien een ongelukkig getimed hardwaredefect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Over rare dingen gesproken...
Wanneer ik Chrome in de desktop open heb ik een bagger resolutie (op mijn full HD laptop) en wanneer ik Chrome open als app is alles weer goed (resolutie full HD).
Alleen heb ik een hekel aan de app en wil ik gewoon vanaf mijn bureaublad openen.
Iemand al ervaring? Vanaf de laptop alle instellingen al nagelopen, lijkt net of MS wil dat je de app gebruikt voor een HD ervaring !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
_matt_ schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:20:
Over rare dingen gesproken...
Wanneer ik Chrome in de desktop open heb ik een bagger resolutie (op mijn full HD laptop) en wanneer ik Chrome open als app is alles weer goed (resolutie full HD).
Alleen heb ik een hekel aan de app en wil ik gewoon vanaf mijn bureaublad openen.
Iemand al ervaring? Vanaf de laptop alle instellingen al nagelopen, lijkt net of MS wil dat je de app gebruikt voor een HD ervaring !?
Lijkt er meer op dat je afwijkende DPI instelling gebruikt en dat Chrome dat nog niet helemaal ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Patriot schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:19:
Probeer de nieuwste drivers van AMD eens. Als die het ook niet doen, is het misschien een ongelukkig getimed hardwaredefect.
Thx for the reply..

Maar ik geloof niet dat het een hardware defect is. Want als ik gewoon weer restore naar Windows 8 werkt alles naar behoren. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

vali schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:57:
Wat is er met Google aan de hand? Als ik een zoek functie uitvoer wordt alles vaag weer gegeven in Internet explorer 11. Is dit hun nieuwe manier om mensen Chrome te laten installeren ofzo ???

Beetje amateuristisch dit voor een bedrijf zo groot als Google. Ze hadden genoeg tijd om ie11 compatible te maken van hun website.
Lees even terug in dit topic voor een oplossing ;)

Dit lijkt een combi te zijn van MS en Google, dus dat zal vast snel worden gefixed door een van beide ;)

NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:29:

Maar ik geloof niet dat het een hardware defect is. Want als ik gewoon weer restore naar Windows 8 werkt alles naar behoren. :-/
Is er al een Win8.1 driver dan? Blijkbaar is er een aparte driver / patch nodig?

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 19-10-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 14:35
Top! Hier had ik nog niet gezocht.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:30:
[...]

Als de installatie bijna klaar is en je gaat inloggen herkent Windows je gebruikersnaam/account en vraagt van welke Win8 computer de settings moeten worden overgenomen..
Maar je kan ook kiezen om niets over te nemen en van scratch te beginnen.

[afbeelding]
Dit scherm heb ik in geen van de installaties gezien. :(

[ Voor 56% gewijzigd door Jumpman op 19-10-2013 18:38 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:29:
[...]

Thx for the reply..

Heb je al gezocht op Google? Twee seconden werk en ik zie al wat oplossingen ;)

https://communities.intel.com/message/209254

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 19-10-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Google was mijn eerste vriend waar ik ging kijken en ook deze posts kwam ik tegen.. Volgens mij staan ze idd bovenaan :D

Het werkt niet. Echt niet. Het enige wat ik nog kan probleren is om een clean install van 8.1 te doen. Maar dat gaat natuurlijk niet zomaar. Want ik heb een OEM key in mn laptop gebrand. Dus ik moet hier weer vele extra stappen voor lopen uitvoeren... en dan is het nog maar de vraag of het dan wel werkt.

Ik ben al vanaf Donderdag 6pm bezig om dit op te lossen. Ik sta op het punt van opgeven en terug te gaan naar mijn stabiele 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:42:
Google was mijn eerste vriend waar ik ging kijken en ook deze posts kwam ik tegen.. Volgens mij staan ze idd bovenaan :D

Het werkt niet. Echt niet. Het enige wat ik nog kan probleren is om een clean install van 8.1 te doen. Maar dat gaat natuurlijk niet zomaar. Want ik heb een OEM key in mn laptop gebrand. Dus ik moet hier weer vele extra stappen voor lopen uitvoeren... en dan is het nog maar de vraag of het dan wel werkt.

Ik ben al vanaf Donderdag 6pm bezig om dit op te lossen. Ik sta op het punt van opgeven en terug te gaan naar mijn stabiele 8.0.
Ik zou serieus even wachten want dit gaat niet niet opgelost worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens voor de liefhebbers. Met Win8.1 kan het zijn dat je borders van je applicaties (desktop mode) weer moet versmallen met Tiny Windows Borders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
BtM909 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Lees even terug in dit topic voor een oplossing ;)

Dit lijkt een combi te zijn van MS en Google, dus dat zal vast snel worden gefixed door een van beide ;)
Bedankt!!

Btw intel heeft nieuwe 8.1 chipset drivers uitgebracht.

Voor de rest draait 8.1 echt super op mijn surface RT en Desktop. Zie ook dat je nu gemakkelijk browser sessies kan uitwisselen tussen de apparaten. Zie mijn desktop de naam van mijn tablet staan en kan daarbij de tabs openen die nog mijn tablet open stonden. Werkt erg fijn :)

[ Voor 41% gewijzigd door vali op 19-10-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 06:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Als je geen gebruik maakt van Metro/modern en Start8 gebruikt heeft de 8.1 update dan zin? Ik zit een beetje te twijfelen omdat ik ook e.e.a. lees over muisacceleratie die weer terug komt en niet te verwijderen valt met de register fix van MarkC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 21:45
vali schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:57:

Hmm, Ik dacht al dat ik de enige was. Ik gebruik nu maar bing, misschien is dat wel de bedoeling.

Btw, heb trouwens na installatie van Win 8.1 ook mijn drivers voor mij HP 3310 all in one printer opnieuw moeten installeren en ook de creative fatality geluidskaart werkt maar half. Elke keer als ik mijn pc opstart heb ik geen geluid en moet ik in de software van Creative op de knop alles hersterllen drukken, daarna heb ik weer gheluid tot dat ik uiteraard op nieuw opstart.
Helaas op de website van Creative alleen de win8 drivers. Hp had trouwens netjes al win 8.1 drivers staan voor mijn printer

[ Voor 31% gewijzigd door Dutch013 op 19-10-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Laatst online: 06-10 21:05
reemprive schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:13:
Als je geen gebruik maakt van Metro/modern en Start8 gebruikt heeft de 8.1 update dan zin? Ik zit een beetje te twijfelen omdat ik ook e.e.a. lees over muisacceleratie die weer terug komt en niet te verwijderen valt met de register fix van MarkC.
Had je wel de laatste versie van MarkC binnen gehaald waar er special 1 voor windows 8.1 bij zit ?
http://donewmouseaccel.blogspot.nl/

Ik heb deze geinstalleerd en voor mijn gevoel is de muis beweging linear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Ramon schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:24:
[...]

Lijkt er meer op dat je afwijkende DPI instelling gebruikt en dat Chrome dat nog niet helemaal ondersteund?
Bedankt voor de tip, maar voorheen (win8) was er niks aan de hand. Het gaat btw om een Sony VAIO SVF 15A 16CXB (full HD touch screen).
Alles is verder up to date. Ook een programma als defraggler heeft nu een rare resolutie (net of je onscherp ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Dutch013 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:18:
[...]

Hmm, Ik dacht al dat ik de enige was. Ik gebruik nu maar bing, misschien is dat wel de bedoeling.

Btw, heb trouwens na installatie van Win 8.1 ook mijn drivers voor mij HP 3310 all in one printer opnieuw moeten installeren en ook de creative fatality geluidskaart werkt maar half. Elke keer als ik mijn pc opstart heb ik geen geluid en moet ik in de software van Creative op de knop alles hersterllen drukken, daarna heb ik weer gheluid tot dat ik uiteraard op nieuw opstart.
Helaas op de website van Creative alleen de win8 drivers. Hp had trouwens netjes al win 8.1 drivers staan voor mijn printer
Klachten komen binnenvallen op de google forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 16:04
Ik weet niet hoe het komt, maar de update komt voor mij niet op in de Store, onafhankelijk voor welke PC (Ik heb er 4 staan). Nu weet ik dat de uitrol is verspreid (heb ik begrepen), maar sommigen hebben hem wel al (kan ik uit het topic opmaken).

Hoe is deze verspreiding geregeld? Blijkbaar is het niet per land geregeld, maar wanneer kan ik mijn update verwachten? Ik kijk er namelijk erg naar uit (nog spannender dan iOS7 destijds).

Ik heb alle handmatige updates al uitgevoerd, dus configscherm -> systeem en beveiliging -> naar updates zoeken werkt niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 22:04

Swerfer

Hmm...

http://www.nu.nl/gadgets/...-windows-rt-81-terug.html

Dus even geen Windows 8.1 beschikbaar voor RT...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
_matt_ schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:33:
[...]

Bedankt voor de tip, maar voorheen (win8) was er niks aan de hand. Het gaat btw om een Sony VAIO SVF 15A 16CXB (full HD touch screen).
Alles is verder up to date. Ook een programma als defraggler heeft nu een rare resolutie (net of je onscherp ziet).
Dat er in W8 niets aan de hand was komt omdat W8 applicaties niet dwingt om te scalen. In Windows 8.1 gaat Windows een applicatie schalen als jij bijv de DPI op 150% zet, zodat alles even groot is, met als nadeel dat dingen iets waziger worden.

Het probleem is dat de applicatie-ontwikkelaar geen support voor scaling in zijn app heeft ingebouwd (terwijl dat echt maar een paar regeltjes code schijnt te zijn). Overigens kan je het "dwingend scalen" wel zelf uitschakelen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oZ00jiT.png

Nou zal je misschien denken "waarom zou MS dat dwingend schalen hebben ingebouwd?". Nou omdat als MS dat niet doet, dan updaten applicatie-ontwikkelaars hun apps niet en schiet het HiDPI verhaal alsnog niet op!

BTW: Als iemand weet hoe ik mijn NLse W8.1 weer op Engels kan zetten zoals dat bij W8 kon, hou ik mij aanbevolen :p

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 19-10-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die een clean instal willen doen met 8.1
Zo maak je een iso

Hi all,

I thought i'd share something i discovered quite by accident.

This will allow you to download the official Windows 8.1 ISO from Microsoft.
What you do with it there after is up to you.

Note that Windows 8 to Windows 8.1 is done (as far as i know) via the Windows App Store. This i find annoying as i like many of you like to perform clean installs.

My senario went like this...

I upgrade my Windows 8 to 8.1 via the store, i did this thinking that i could 'Reset' my PC and thus get a clean install while maintaining the activation etc.

That did not go to plan. I received an error after clicking on the 'Reset' informing me that there are missing files, please insert media (or something like that).

Well guess what... i don't have the media.

So i go download the Windows 8.1 Setup and try, to no avail, to enter my Windows 8 product key.

Follow these steps to download the Windows 8.1 ISO.

1.Go here Upgrade Windows with only a product key - Microsoft Windows Help scroll down and click on both 'Install Windows 8' and 'Install Windows 8.1'
2.Run the Windows 8 setup and enter your retail Windows 8 key, click next and when i begins downloading, STOP it! Exit setup.
3.Now run the the Windows 8.1 setup. It will produce and error. Exit and then run Windows 8.1 setup again.
4.It should now be downloading the Windows 8.1 ISO. Afterwards you can save it as an ISO or create the USB media immediately.

You can use this to 'Reset' your PC by booting into setup and choosing repair my PC. Follow the on screen prompts for resetting your PC.

See also: How to Create or Download a Windows 8 and 8.1 ISO

En net gedaan

Het werkt

Grt

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Ramon schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:45:
[...]
Dat er in W8 niets aan de hand was komt omdat W8 applicaties niet dwingt om te scalen. In Windows 8.1 gaat Windows een applicatie schalen als jij bijv de DPI op 150% zet, zodat alles even groot is, met als nadeel dat dingen iets waziger worden.

Het probleem is dat de applicatie-ontwikkelaar geen support voor scaling in zijn app heeft ingebouwd (terwijl dat echt maar een paar regeltjes code schijnt te zijn). Overigens kan je het "dwingend scalen" wel zelf uitschakelen:
[afbeelding]

Nou zal je misschien denken "waarom zou MS dat dwingend schalen hebben ingebouwd?". Nou omdat als MS dat niet doet, dan updaten applicatie-ontwikkelaars hun apps niet en schiet het HiDPI verhaal alsnog niet op!

BTW: Als iemand weet hoe ik mijn NLse W8.1 weer op Engels kan zetten zoals dat bij W8 kon, hou ik mij aanbevolen :p
Hoera/eureka/enz, internet cookie voor jou! woot woot!
Dat was het inderdaad, nu weer gewoon vertrouwd ;-) Chrome vanaf het bureaublad in FHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 11:43

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ramon schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:45:
[...]
Het probleem is dat de applicatie-ontwikkelaar geen support voor scaling in zijn app heeft ingebouwd (terwijl dat echt maar een paar regeltjes code schijnt te zijn).
Nouja, dat wisselt gewoon heel sterk. In het gunstigste geval is het een kwestie van de juiste flag zetten, in het slechtste geval moet je een heleboel aanpassen. Je kunt rustig zeggen dat hoe complexer de applicatie is, hoe groter de kans is dat het veel werk is om het aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 06:58

codex

Geen OpenAI agent :)

rico_fxp schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:22:
[...]

Had je wel de laatste versie van MarkC binnen gehaald waar er special 1 voor windows 8.1 bij zit ?
http://donewmouseaccel.blogspot.nl/

Ik heb deze geinstalleerd en voor mijn gevoel is de muis beweging linear.
Ok thanks. Dan ga ik het installeren.
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.