Hmm, wat ik me afvraag, als ik de Windows 8.1 build 9471 ophaal. Hoe gaat het dan met de uiteindelijk RTM/versie.. Die mag ik zeker weer opnieuw gaan installeren? Niet erg handig als school a.s. week weer begint. Dan kan ik beter even bij Windows 8 blijven.
Tip: gebruik direct na installatie Ninite om je favoriete freeware te installeren. Scheelt je een hoop tijd.
============
Edit: 10 minuten met Frankenbuild gespeeld, via Remote Desktop kom ik wat gekke dingen tegen zoals dat het startmenu en het bureaublad beide tegelijk zichtbaar zijn. Als je direct achter het systeem geen zichtbare problemen.
Verder is de optie om de desktop wallpaper op het startmenu te tonen is disabled...
============
Edit: 10 minuten met Frankenbuild gespeeld, via Remote Desktop kom ik wat gekke dingen tegen zoals dat het startmenu en het bureaublad beide tegelijk zichtbaar zijn. Als je direct achter het systeem geen zichtbare problemen.
Verder is de optie om de desktop wallpaper op het startmenu te tonen is disabled...
[ Voor 103% gewijzigd door Slashdotter op 28-08-2013 20:24 ]
Ziet er inderdaad ook leuk uit, gelukkig ben ik zelf geen grote programma's gebruiker. Beetje Office, Chrome en Notepad++ en ik ben klaar (en uiteraard virusscanner erbij:9)Slashdotter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:50:
Tip: gebruik direct na installatie Ninite om je favoriete freeware te installeren. Scheelt je een hoop tijd.
Dan doe ik morgen gewoon een Windows 8 herinstallatie, nu ik nog tijd heb! De 8.1 update kan wel gewoon eroverheen geïnstalleerd worden?

Ik probeer altijd om niet lokaal Office te installeren maar de web variant of Google Docs te gebruiken, scheelt een berg bloatware op de computer die ik haast nooit gebruikSatom schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:56:
[...]
Ziet er inderdaad ook leuk uit, gelukkig ben ik zelf geen grote programma's gebruiker. Beetje Office, Chrome en Notepad++ en ik ben klaar (en uiteraard virusscanner erbij:9)
Heb je hem wel geactiveerd? Ik weet dat e.e.a. gedisabled is als je Windows 8(.1) niet geactiveerd hebt.Slashdotter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:50:
============
Er schijnen via WZOR nu ook untouched iso's geleaked te zijn
wellicht weer wat speelgoed voor het weekend!
Als 2012R2 er nu ook even bij zit kan ik met mijn servers ook weer wat spelen
Um, ik heb geen bloatware bij mijn Office hoor. Sterker nog, ik ben nog nooit bloatware tegengekomen in Office (en ik heb letterlijk duizenden machines van verschillende versies van Office 2003 t/m 2013 voorzien, van de OEM versie tot aan VL versies)Slashdotter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:00:
[...]
Ik probeer altijd om niet lokaal Office te installeren maar de web variant of Google Docs te gebruiken, scheelt een berg bloatware op de computer die ik haast nooit gebruik
Ja hoorSatom schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:56:
[...]
Dan doe ik morgen gewoon een Windows 8 herinstallatie, nu ik nog tijd heb! De 8.1 update kan wel gewoon eroverheen geïnstalleerd worden?
Excuus, verkeerde benaming gebruikt. Ik bedoelde dat je (ik althans) met Office gigabytes op je harddisk (of schaarse SSD ruimte) installeert terwijl je het amper gebruikt en ook met de SkyDrive of Google web variant had kunnen volstaan.Killah_Priest schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:56:
[...]
Um, ik heb geen bloatware bij mijn Office hoor. Sterker nog, ik ben nog nooit bloatware tegengekomen in Office (en ik heb letterlijk duizenden machines van verschillende versies van Office 2003 t/m 2013 voorzien, van de OEM versie tot aan VL versies)
Ik heb zelf jarenlang Access, PowerPoint, Publisher, Outlook, InfoPath, Visio en Project op m'n computer gehad terwijl ik ze echt nooit gebruikte.
Als je Office inderdaad erg weinig gebruikt, dan volstaan de webversies denk ik ook zeer zeker. Op dit moment heb ik volgens mij alleen PowerPoint, OneNote, Outlook, Word en Excel op mijn pc staan....de rest gebruik ik nooit.Slashdotter schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:02:
[...]
Excuus, verkeerde benaming gebruikt. Ik bedoelde dat je (ik althans) met Office gigabytes op je harddisk (of schaarse SSD ruimte) installeert terwijl je het amper gebruikt en ook met de SkyDrive of Google web variant had kunnen volstaan.
Ik heb zelf jarenlang Access, PowerPoint, Publisher, Outlook, InfoPath, Visio en Project op m'n computer gehad terwijl ik ze echt nooit gebruikte.
Verwijderd
Windows-8-1-rtm is eindelijk RTM gegaan!
Kijk eens op http://microsoft.com
Kijk eens op http://microsoft.com
[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 29-08-2013 20:14 . Reden: Lezen! ]
Klopt.Jaguar645 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:31:
Er schijnen via WZOR nu ook untouched iso's geleaked te zijnwellicht weer wat speelgoed voor het weekend!
Heb de x86-versie net op mijn IconiaTab W500 geinstalleerd.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Verwijderd
Excuseer mijn lompheid. Sorry.Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:05:
Windows-8-1-rtm [mbr] is eindelijk RTM gegaan![/mbr]
Kijk eens op http://microsoft[mbr].com[/mbr];)
Waarom niet gekozen voor de 64-bits versie?MelvinB schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:45:
[...]
Klopt.
Die draait niet fatsoenlijk op deze tablet.
De 64-bits versie draait niet fatsoenlijk?MelvinB schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:55:
Die draait niet fatsoenlijk op deze tablet.
Yep. Dat is de reden dat de 64-bit niet zo soepel draait als de x86-versie op mijn tablet.
Kon je de preview updaten of moest je een schone installatie doen?MelvinB schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:45:
[...]
Klopt.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik heb een schone install gedaan. Doe ik eigenlijk altijd.
Heb tijdens de install de default key geinstalleerd en hierna mijn legale key ingevoerd voor de activatie.
Heb tijdens de install de default key geinstalleerd en hierna mijn legale key ingevoerd voor de activatie.
Ik ga het zien over zo'n 6 minuten... (x64)
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
Vanavond W8.1 in een VM geïnstalleerd. Kort meegespeeld en ben blij dat uitloggen er bijgekomen is (bij rechtsklikken op de startknop) Zie nog wel rechts onderin 8.1 Pro build 9600 staan.
Update is mogelijk. In ieder geval vanaf build 9471...
Wss is deze leak ook wel beetje de bedoeling van MS, al komt die niet van hen (is wel perfect scenario):
- Meer mensen die het nu al willen uitproberen, gewoon uit nieuwsgierigheid (reclame)
- Minder last op de servers van MS om dit te downloaden (torrent en zo)
- Meer mensen die op fora zullen bugs melden en MS dit stiekem zal oplossen tegen release in oktober
- Meer mensen die het nu al willen uitproberen, gewoon uit nieuwsgierigheid (reclame)
- Minder last op de servers van MS om dit te downloaden (torrent en zo)
- Meer mensen die op fora zullen bugs melden en MS dit stiekem zal oplossen tegen release in oktober
Wel weinig denk ik zo, 2GB...MelvinB schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:51:
Yep. Dat is de reden dat de 64-bit niet zo soepel draait als de x86-versie op mijn tablet.
w8.1 rtm is nu te dl: www.google.com
Zie topicwarning
Zie topicwarning
[ Voor 75% gewijzigd door Rupie op 30-08-2013 07:15 ]
https://opensea.io/seaart
Dan heb je hem nog niet geactiveerd...Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:23:
Zie nog wel rechts onderin 8.1 Pro build 9600 staan.
Is het iemand gelukt om te upgraden van w8 pro naar win8.1 pro?
Ik kreeg alleen de opties "keep personal files only" of "keep nothing".
Ik heb een VM geupdate van Windows 8 Pro naar Windows 8.1 Pro met behoud van applicaties en data, zelfs mijn 9471 build kon ik gewoon upgraden met behoud van applicaties en data.enomiss schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 03:53:
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 30-08-2013 07:36 ]
2gb is genoeg voor x86. Heb totaal geen vertragingen met Win8(.1)
Deze tablet is oorspronkelijk geleverd met Win7 x86 en dat was geen pretje.
Meer dan voldoende, maar ook de x64 zou dan gewoon moeten draaien hoor....zou niet 'trager' moeten zijn.MelvinB schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:38:
[...]
De update functie werkt alleen als je de setup start vanuit Windows en niet als je de iso opstart vanaf usb stick of iets dergelijks...enomiss schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 03:53:
Edit1:
Ik kwam er vanmorgen achter dat mijn favorieten niet meer in Internet Explorer staan. Niet in de desktop als in de Modern UI.
Nu had ik in de vorige Windows 8(.1) versies de favorieten in mijn SkyDrive folder staan en dacht Internet Explorer daar weer heen te linken via de registry. Dat werk dus niet. Daar reageert IE niet op.
Dan maar mijn favorieten kopiëren naar de c:\Users\...\Favorites folder verhuizen. Dat werk dus ook niet

Nou zag ik tot mijn verbazing dat ook mijn favorieten weg zijn op mijn andere Windows 8 en 8.1 RT Preview. Het is dus wel SkyDrive gekoppeld.
Zijn er meer met dit probleem na het installeren van de RTM?
Edit2:
Ik heb het nu opgelost door op mijn Windows 8 computer via IE naar SkyDrive te gaan, daar de Favorieten te downloaden en deze in de Favorites folder op die computer te plaatsen. Daar had ik dus weer mijn favorieten en die zijn weer netjes gesynchroniseerd naar de Windows 8.1 RTM en 8.1 RT Preview computers...
omslachtig, maar ik ben er mee geholpen...
Edit3:
Omdat ik toch wel wil weten waar de favorieten nu lokaal worden opgeslagen, is nu mijn Windows 8.1 RTM aan het zoeken naar een website die ik heb toegevoegd aan de favorieten. Met zoeken in de filename vind hij hem in ieder geval niet. Ik ben nu aan het zoeken in de filecontent, echter ruim 60 Gig aan data doorzoeken duurt wel even. Ik laat het weten als hij de locatie heeft gevonden...
Edit5:
Uiteindelijk bleek de Favorites folder naar een oude SkyDrive folder te verwijzen die ik al had gewist in Windows 8.1 Preview. Doordat ik de favorieten via mijn andere computer hersteld had, is die gewiste folder weer verschenen. Het vreemde is echter wel dat die oude SkyDrive folder al niet meer gebruikt werd sinds ik Windows 8.1 Preview had geïnstalleerd. Waarom de RTM weer naar die al gewiste folder verwees weet ik niet... Zal wel een SkyDrive synchronisatie conflict of zo geweest zijn. Ik vind wat dat betreft SkyDrive niet altijd even betrouwbaar. Vooral als je veel wijzigingen hebt in de SkyDrive folder op meerdere computers tegelijk, dan raakt hij de draad wel eens kwijt.
[ Voor 89% gewijzigd door Swerfer op 30-08-2013 12:21 ]
Zou je kunnen omschrijven wat je hiermee precies bedoeld? Bedoel je booten van DVD?Swerfer schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:08:
[...]
De update functie werkt alleen als je de setup start vanuit Windows en niet als je de iso opstart vanaf usb stick of iets dergelijks...
Eerst heb ik gecheckt door gewoon even de iso the mounten met de ingebouwde mount functie van w8.
Na jouw bericht hier dacht ik dat ik de iso misschien moest uitpakken op de harde schijf. Vandaar uit gestart en nog steeds slechts die 2 opties.
Ik had hem op een USB stick gezet en daarna gestart vanuit Windows 8.1 Build 9471. Ik kreeg 3 opties. Ik weet niet welke versie jij probeert te upgraden, maar misschien lukt het niet vanuit de preview of vanuit Windows 8. Deze laatste betwijfel ik omdat het TheVMaster wel was gelukt om te upgraden vanaf Windows 8 Pro...enomiss schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:27:
[...]
Zou je kunnen omschrijven wat je hiermee precies bedoeld? Bedoel je booten van DVD?
Eerst heb ik gecheckt door gewoon even de iso the mounten met de ingebouwde mount functie van w8.
Na jouw bericht hier dacht ik dat ik de iso misschien moest uitpakken op de harde schijf. Vandaar uit gestart en nog steeds slechts die 2 opties.
[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 30-08-2013 12:49 ]
Ik probeer vanuit Windows 8 Pro.Swerfer schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:48:
[...]
Ik had hem op een USB stick gezet en daarna gestart vanuit Windows 8.1 Build 9471. Ik kreeg 3 opties. Ik weet niet welke versie jij probeert te upgraden, maar misschien lukt het niet vanuit de preview of vanuit Windows 8.
Vraag eens aan TheVmaster, die is het wel gelukt op en virtual machine...
Probeer je niet toevallig een x64 op een 32 bits Windows 8 Pro te plaatsen of omgekeerd? Of een Enterprise op een Pro of een Core op een Pro? De versie die ik heb gedownload is een Core en een Pro en de key bepaald welke versie je installeert...
[ Voor 35% gewijzigd door Swerfer op 30-08-2013 12:53 ]
En toch merkte ik dat build 9471 x64 minder snappy was op deze tablet.TheVMaster schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:40:
[...]
Meer dan voldoende, maar ook de x64 zou dan gewoon moeten draaien hoor....zou niet 'trager' moeten zijn.
Helaas is er niet een x86-versie van die build gelekt, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet.
Maar goed, 8.1 x86 draait prima, net zoals dat het geval was met 8.0 x86.
Geen mogelijkheid om geheugen bij te steken in een tablet?MelvinB schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:38:
[...]
Jawel, maar de kans is dat je de behuizing molt. (moet jezelf maar ff googlen, staat daar ergens)
En voor mij is het prima zo. Niks te klagen.
En voor mij is het prima zo. Niks te klagen.
Is het Nederlandse taalpaket al beschikbaar op Windows Update of elders voor de RTM?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Nee.
Heeft ook te maken met het feit dat Windows 8.1 pas per 18 oktober officieel beschikbaar komt. Zelfde issue heb je ook met je upgrade key voor de MediaCenter feature binnen Windows 8.1. De key wordt geaccepteerd, maar daarna krijg je een zelfde soort foutmelding die we ook bij de RTM versie van Windows 8 kregen. Voordat deze dus beschikbaar was in de winkel.
Gewoon even geduld hebben dus tot 18 oktober.
Ik heb wat items verwijderd in:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\
maar ze staan nog steeds in het Apps menu. Is er nog een truc om het handmatig te refreshen zonder een herstart?
maar ze staan nog steeds in het Apps menu. Is er nog een truc om het handmatig te refreshen zonder een herstart?
Wellicht explorer killen en herstarten?
Hier ook nog steeds mensen waarbij de C-schijf langzaam minder vrije ruimte heeft?
Overigens uiteraard na alle mogelijke tweaks voor een SSD
Hier ook nog steeds mensen waarbij de C-schijf langzaam minder vrije ruimte heeft?
edit:
[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 30-08-2013 22:27 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als onderdeel van m'n 8.1 clean install ben ik ook maar overgestapt op de web variant van Spotnet, scheelt me weer 500MB harde schijf ruimte.
Heb verder ook echt elk meegeleverde Windows 8 app verwijderd, echt allemaal gebrekkige apps vergeleken met de desktop variant.
Heb verder ook echt elk meegeleverde Windows 8 app verwijderd, echt allemaal gebrekkige apps vergeleken met de desktop variant.
Moet je eerlijk bekennen dat ik dat nog niet heb gezien. Heb hier een 80GB SSD voor Windows en de apps en op dit moment 20.4GB vrij nog en Windows zelf heeft 15GB in gebruik en profile + programdata is 13GB. Dit is ook met een upgrade trouwens... ga zo toch weer eens een clean install doen door oude meuk van mij uit dus zal eens kijken of dat iets opleverd!BtM909 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:15:
Wellicht explorer killen en herstarten?
edit:
Hoe krijg je het watermerk: Secureboot isn't configured correctly weg?
Btw: Voor de mensen die netframework nodig hebben maar het niet gedownload krijgen via windows update, probeer dit eens: How to enable .NET Framework 3.5 on Windows 8 in Offline Mode
Btw: Voor de mensen die netframework nodig hebben maar het niet gedownload krijgen via windows update, probeer dit eens: How to enable .NET Framework 3.5 on Windows 8 in Offline Mode
[ Voor 63% gewijzigd door Gijs007 op 30-08-2013 23:30 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
ik zou alleen geen /all gebruiken omdat je alleen .net wil en niet de andere features eronder..... limitaccess is ook niet meer nodig als je al een source opgeeft
Ik heb het gewoon gedaan zo als in dat artikel staat, heeft bij mij niet de andere features geinstalleerdJaguar645 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:57:
ik zou alleen geen /all gebruiken omdat je alleen .net wil en niet de andere features eronder..... limitaccess is ook niet meer nodig als je al een source opgeeft
dan issie hier wellicht slimmer
wat ik alleen wel jammer vind is dat de powershell commando's hier op win8 anders zijn dan voor 2012 om features te enablen.... dat hadden ze ook wel gelijk kunnen trekken om zo het scripten ook iets makkelijker te houden
zucht, vandaag wat componenten geupgrade (mobo,cpu,geheugen). SSD met windows 8 (legaal) overgezet. verbaasde me over de vlotte update en werking, hield al rekening me herinstal. Krijg ik nu meldingen dat me windows al in gebruik is op een andere computer
iemand hier ervaring mee

[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 31-08-2013 01:28 ]
Zal telefoneren worden naar MS voor activatie
Is er een ander nummer waarbij ik gewoon een mens aan de lijn krijg ipv die computer?
waarom een mens?Crazyanz schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:03:
Is er een ander nummer waarbij ik gewoon een mens aan de lijn krijg ipv die computer?
Als je bij telefonische activatie maar opgeeft dat hij op 1 pc geïnstalleerd staat dan gaat het goed...
Ik heb nou meermalen gehad dat IE op de desktop vreemd deed. Ik kreeg bijvoorbeeld geen adres bar meer en geen buttons en dergelijke. Er was dan niet meer mee te werken. Pas als ik alle vensters van IE afsloot wilde nieuwe vensters weer werken.
Helaas is dit probleem niet verholpen met de RTM. Ik hoop dat dat één van de bugs is die voor 18 oktober eruit wordt gehaald.
Herkent iemand het probleem?
Helaas is dit probleem niet verholpen met de RTM. Ik hoop dat dat één van de bugs is die voor 18 oktober eruit wordt gehaald.
Herkent iemand het probleem?
Nope, niet hier... Ik gebruik IE af en toe voor wat testdingetjes en eigenlijk best wel tevreden over
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Wupdate zit vandaag een amd graphics driver bij! Iemand al geprobeerd?
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Verwijderd
Via control panel kun je apps verwijderen. Nieuw in W8.1.Slashdotter schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:09:
Ik heb wat items verwijderd in:
Ligt dat niet aan je specifieke hardware? Want ik heb deze niet nlBarryKohne schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:40:
Wupdate zit vandaag een amd graphics driver bij! Iemand al geprobeerd?
Elders is er wel een language pack beschikbaar en Nederlands zou hierin zittenGijs007 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:50:
Is het Nederlandse taalpaket al beschikbaar op Windows Update of elders voor de RTM?
De preview versie vandaag geinstalleerd. Alles lijkt naar behoren te werken. De NVidia driver voor mijn GPU is geinstalleerd. Ik weet echter niet of ik ook intel chipset drivers en BIOS drivers handmatig moet installeren. Is dit niet nodig of doet Windows dat automatisch al?
Wat versta je onder BIOS drivers? In principe doet Windows je drivers netjes updaten (en eventueel handmatig via computer management), maar je BIOS firmware haal je zelf op (bij de leverancier van je moederbord, tablet of laptop) en die installeer je zelf.
Vanavond de Engelse RTM versie geïnstalleerd. Dit betrof een Windows 8 code.
Eenmaal geïnstalleerd heb ik mijn eigen Windows 8 Pro key ingevuld waarna Windows werd geüpgrade naar Windows 8.1 Pro.
Toen het Nederlandse Language Pack geïnstalleerd.
Heb nu dus 8.1 Pro Nederlands
Eenmaal geïnstalleerd heb ik mijn eigen Windows 8 Pro key ingevuld waarna Windows werd geüpgrade naar Windows 8.1 Pro.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Bedankt, en wat betreft te drivers voor de chipset? Installeerd de Windows 8.1 Preview deze ook automatisch? Overigens heb ik een clean install gedaan, niet de upgrade.BtM909 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:17:
Wat versta je onder BIOS drivers? In principe doet Windows je drivers netjes updaten (en eventueel handmatig via computer management), maar je BIOS firmware haal je zelf op (bij de leverancier van je moederbord, tablet of laptop) en die installeer je zelf.
[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 07-09-2013 23:34 ]
Language pack van zelfde persoon die Windows 8.1 op het net heeft gezet, correct e?CAP-Team schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:59:
Vanavond de Engelse RTM versie geïnstalleerd. Dit betrof een Windows 8 code.
Yep van dezelfde persoon.
Ik had in eerste instantie de Engelse versie van de (nieuwe) people/calendar/mail app dus ik denk ik herinstalleer hem ff in het Nederlands maar dan krijg he nu dus weer de Windows 8.0 versie zeg maar.
Ik had in eerste instantie de Engelse versie van de (nieuwe) people/calendar/mail app dus ik denk ik herinstalleer hem ff in het Nederlands maar dan krijg he nu dus weer de Windows 8.0 versie zeg maar.
Dus nog effen wachten tot de officiële release voor die zaken in het Nederlands...
Krijg je nu ook frequent updates voor je Win8.1 via Windows Update?
Bedankt!
Bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Dragunov op 08-09-2013 20:17 ]
Een enkele update heb ik gehad. Natuurlijk wel de regelmatige updates voor Windows Defender...Dragunov schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:17:
Ik verwacht nog wel wat updates tegen 18 oktober. Waar ik vooral veel last van heb is dat IE op de desktop regelmatig problemen geeft waardoor ik alle vensters moet sluiten en dan opnieuw moet openen om het weer werkend te krijgen. Meestal kill ik IE in de taskmanager en open ik 1 nieuw venster waarbij je de vorige sessies kan herstellen...
Ook is de explorer al diverse malen gecrashed tijden veel kopieer en delete opdrachten door elkaar heen. Die start wel weer netjes opnieuw op, maar de kopieer- of delete actie is dan afgebroken.
Verder ben ik geen problemen tegen gekomen.
Ik vind IE11 idd nog niet heel erg lekker werken t.o.v. IE10.
Had vanmiddag zelfs een soort hangup in IE11 alleen mijn muis wou nog bewegen.
Ik mis ook de inprivatefiltering, waarbij je een xml met ad sites kunt importeren.
Had vanmiddag zelfs een soort hangup in IE11 alleen mijn muis wou nog bewegen.
Ik mis ook de inprivatefiltering, waarbij je een xml met ad sites kunt importeren.
[ Voor 23% gewijzigd door CAP-Team op 08-09-2013 23:07 ]
De RTM(op technet en dergelijke) is blijkbaar niet gelijk aan de versie die 18 oktober uitkomt...
Krijgt de RTM die nu uit is wel gewoon de patches en dergelijke zodat deze versie gelijk getrokken word met de versie van 18 oktober?
Krijgt de RTM die nu uit is wel gewoon de patches en dergelijke zodat deze versie gelijk getrokken word met de versie van 18 oktober?
Hij staat er sinds kort op:

2012R2 ook dus het gehobby kan weer beginnen
[edit]
Op hierboven:
Ik denk dat dit anders wel de retail is, zo staat het iig op Technet en MSDN aangegeven. Ook als ik keys opvraag

2012R2 ook dus het gehobby kan weer beginnen
[edit]
Op hierboven:
Ik denk dat dit anders wel de retail is, zo staat het iig op Technet en MSDN aangegeven. Ook als ik keys opvraag
[ Voor 30% gewijzigd door Jaguar645 op 09-09-2013 19:51 ]
"we will be making available our current Windows 8.1 and Windows 8.1 Pro RTM builds (as well as Windows Server 2012 R2 RTM builds) to the developer and IT professional communities via MSDN and TechNet subscriptions."
Het hoeft dus niet de retail versie te zijn, aangezien ze vermelden dat ze de build mogelijk nog gaan veranderen voor 18 oktober..."As we refine our delivery schedules for a more rapid release cadence, we are working on the best way to support early releases to the various audiences within our ecosystem."
"Similarly, we continue to validate the Windows Server 2012 R2 software with our partners and expect to make further updates to the build for general availability on October 18 as well. "
Maar ik verwacht wel dat ze deze versie dan ook updaten met hotfixes o.i.d.
[ Voor 28% gewijzigd door Gijs007 op 09-09-2013 20:05 . Reden: quote fixes ]
RTM = RTM daar zal ook deze keer niets aan wijzigen. Natuurlijk komen er nog patches uit, dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven (ook voor Windows XP, Vista, 7 en 8 komen nog iedere maand updates uit he)...Gijs007 schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:03:
[...]
[...]
Het hoeft dus niet de retail versie te zijn, aangezien ze vermelden dat ze de build mogelijk nog gaan veranderen voor 18 oktober...
Maar ik verwacht wel dat ze deze versie dan ook updaten met hotfixes o.i.d.
Op een gegeven moment gaat de software inderdaad gewoon RTM. Dat is de versie die op DVD/Download gezet wordt. Eventuele aanpassingen enzo worden dan via windows updates uitgerolled.
Die Day 1 updates waren er namelijk ook al gewoon ten tijde van Windows 7
Die Day 1 updates waren er namelijk ook al gewoon ten tijde van Windows 7
Klopt maar volgens de Microsoft blogs gaan ze nog aanpassingen maken aan de builds op de DVD.
Dat ze day 1 updates uitbrengen is niks nieuws.
Anyway, heb zojuist geprobeerd mijn Windows 8 tablet naar 8.1 te updaten maar ik kan er alleen maar voor kiezen om mijn persoonlijke bestanden te bewaren in plaats van een volwaardige upgrade.
Weet iemand hoe je wel een gewone upgrade kunt doen zoals bijvoorbeeld kon bij XP > vista > 7?
Anyway, heb zojuist geprobeerd mijn Windows 8 tablet naar 8.1 te updaten maar ik kan er alleen maar voor kiezen om mijn persoonlijke bestanden te bewaren in plaats van een volwaardige upgrade.
Weet iemand hoe je wel een gewone upgrade kunt doen zoals bijvoorbeeld kon bij XP > vista > 7?
Hoewel mijn TechNet 31 augustus verlopen is, en ik nu in mijn grace period zit, kan ik deze nog mooi ff via het officiële kanaal binnenhengelen
Dat kan toch helemaal niet...hij is RTM en ligt dus al in de fabriek. Ik kon vanaf de Preview zelfs mijn bestanden behouden bij de upgrade.....Gijs007 schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:22:
Klopt maar volgens de Microsoft blogs gaan ze nog aanpassingen maken aan de builds op de DVD.
Verwijderd
Start je de setup vanuit Windows?Gijs007 schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:22:
Heb hier een update gedaan (Dell Latitude 10) van 8 naar 8.1 en kon alles behouden.
Persoonlijke bestanden en geïnstalleerde apps/programma's.
Yup vanuit Windows gestart(x64 > x64) maar ik kon alleen de persoonlijke bestanden behouden.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:32:
[...]
Start je de setup vanuit Windows?
Heb hier een update gedaan (Dell Latitude 10) van 8 naar 8.1 en kon alles behouden.
Persoonlijke bestanden en geïnstalleerde apps/programma's.
Heb een acer iconia tab w700.
Update: lijkt erop dat het Engelse language pack was geinstalleerd als 2de taal(niet actief)
En ik heb Windows 8 Pro met media center, misschien dat het daar aan ligt?
Update 2: Heb het languagepack geuninstalled en reboot maar nog steeds hetzelfde probleem
Update 3: Blijkbaar had ik toch een engelse versie geinstalleerd met NL language pack, heb nu de engelse 8.1 er overheen geupdate.
[ Voor 31% gewijzigd door Gijs007 op 10-09-2013 00:21 ]
Net mijn laptop geupade naar de rtm vanaf msdn downloads.
Paar irritaties :
-tijdens install kwam ik niet voorbij de online account optie, maar kon gelukkig na afloop gewoon weer terugswitchen naar local account
-websites zijn allemaal hun inlogs vergeten, maar misschien komt dit door online account gedoe
-photo app kan je niet meer uninstallen (dan maar defaults omzetten)
-ben je net gewend om zonder start button te werken, is er ook geen optie om hem nu uit te zetten
Paar irritaties :
-tijdens install kwam ik niet voorbij de online account optie, maar kon gelukkig na afloop gewoon weer terugswitchen naar local account
-websites zijn allemaal hun inlogs vergeten, maar misschien komt dit door online account gedoe
-photo app kan je niet meer uninstallen (dan maar defaults omzetten)
-ben je net gewend om zonder start button te werken, is er ook geen optie om hem nu uit te zetten
DDX schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:38:
@DDX als je tijdens de installatie de netwerkstekker eruit trekt en er dus geen netwerk is dan kun je ook zonder MS ID installeren en een lokale account aanmaken. Beetje omslachtig maar toch..
Volgens mij is de versie die nu op TechNet staat wel degelijk de "echte" RTM, alleen is Windows 8 (en dus 8.1) afhankelijk van een hele sloot online services. Die zijn op dit moment nog niet allemaal gereed, vandaar dat er expliciet bij vermeld wordt dat je hem nog niet voor productiedoeleinden moet gebruiken.
Hoe krijg ik touwens W8.1 op mijn Surface RT?
De preview staat er al op, dus ik weet dat ik mijn data kwijt zal zijn (maar dat staat toch allemaal in
"the cloud"
De preview staat er al op, dus ik weet dat ik mijn data kwijt zal zijn (maar dat staat toch allemaal in
"the cloud"
Niet...geduldig wachten tot 18 oktober. Je krijgt hem dan via de Store aangeboden.EgMaf schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:35:
Hoe krijg ik touwens W8.1 op mijn Surface RT?
"the cloud"
Ik weet niet of iemand dat al heeft gezegd hier, maar je kan gewoon upgraden naar nieuwere builds (dus vanzelfsprekend ook Preview -> RTM/Final). Kwestie van cversion.ini op de ISO veranderen, het minbuild nummer lager zetten en upgraden maar (zonder verlies van enige data, desktop programma's blijven behouden).
Iemand enig idee waarom rechtermuisknop op wifi netwerken niet meer werkt ?
Dus dit menu uit windows 8 :

Ok je kan het via netsh nogsteeds doen, maar handig is anders.

Geen ideeDDX schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:58:
Iemand enig idee waarom rechtermuisknop op wifi netwerken niet meer werkt ?
[afbeelding]
Huh? Waar dan? Heb me namelijk al compleet de schompes gezocht
Netwerk vergeten gaat volgens mij nu alleen via netsh :
netsh wlan show profile
netsh wlan delete profile name=<naam>
netsh wlan show profile
Ik hoor wisselende berichten over een clean install van 8.1 RTM. Bij sommigen lukt dat niet met hun officiële 8 key (die moeten dan met een "fake" key installeren en na installatie de 8.1 key erin hangen), bij anderen wel. Hoe zijn de ervaringen hier?
Ik heb gewoon de msdn key ingevuld, hij herkende iig niet mijn uefi key. (deed win8 install ook niet)
Ik kon geen clean install doen met mijn 8.0 key, op Technet heb je ook aparte keys voor 8.1.
Door idd eerst een fake 8.1 key in te vullen kon hij installeren, en daarna kun je wel activeren met je 8.0 key. Dat zal wel zijn omdat je wel kunt updaten met je 8.0 key.
Door idd eerst een fake 8.1 key in te vullen kon hij installeren, en daarna kun je wel activeren met je 8.0 key. Dat zal wel zijn omdat je wel kunt updaten met je 8.0 key.
Mijn reguliere Win8 Pro key werkte niet (geen MSDN-key) bij de 8.1 update
Vervolgens een MSDN-key gepakt en geen probleem.
Wellicht dat ze dit doen om te voorkomen dat "normale" gebruikers de boel kunnen installeren mocht de ISO ergens online verschijnen?
Wellicht dat ze dit doen om te voorkomen dat "normale" gebruikers de boel kunnen installeren mocht de ISO ergens online verschijnen?
Verwijderd
Ik pak de dummy key en die vul ik in bij installatie.
Daarna pak ik gewoon mijn reguliere win8 pro key (geen VLK) en die werkte voor 8.1 activatie.
Niet voor de installatie vreemd genoeg...
Daarna pak ik gewoon mijn reguliere win8 pro key (geen VLK) en die werkte voor 8.1 activatie.
Niet voor de installatie vreemd genoeg...
Nou, ik zag eigenlijk 8.1 gewoon als een Service Pack (een heel uitgebreide weliswaar), dus ik ging er vanuit dat ik een "geslipstreamde versie" (wat de 8.1 ISO eigenlijk is) gewoon met mijn key kon installeren. Blijkbaar niet dus. Dat is wel heel suf, dan ben je dus bij een clean install verplicht om eerst 8.0 te installeren en daarna te updaten. Beetje zonde van de tijd.geenstijl schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:31:
Mijn reguliere Win8 Pro key werkte niet (geen MSDN-key) bij de 8.1 update
Vandaag 8.1 geïnstalleerd in vsphere.
Moet zeggen dat het prima draait en een stuk sneller lijkt dan w8.0
Moet zeggen dat het prima draait en een stuk sneller lijkt dan w8.0
Ik zie het inderdaad in je PC Settings niet terugDDX schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:58:
Netwerk vergeten gaat volgens mij nu alleen via netsh :
netsh wlan show profile

Dit topic is gesloten.
Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.