[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.818 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18
BtM909 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:15:
Zijn er mensen die hier ook gebruik (willen) maken van Cisco VPN (of Cisco Anyconnect). Ik krijg het maar niet aan de praat en sterker nog: door de extra VPN adapters die worden aangemaakt, werken de fysieke adapters (LAN en WLAN) niet meer totdat je de LAN / WLAN devices wegknikkert en Windows 8.1 opnieuw laat detecteren.

Mag toch echt hopen dat dat snel is opgelost :'(
Nog even geduld he...dan kunnen we de RTM versie verwelkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Kan je trouwens van de ISO zo via Windows Update naar de RTM versie door je productcode in te vullen. Ik heb namelijk Windows 8 online gekocht met die 15 euro actie. En ik was zo stom om niet dual-boot te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
CokeZero schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:41:
Kan je trouwens van de ISO zo via Windows Update naar de RTM versie door je productcode in te vullen. Ik heb namelijk Windows 8 online gekocht met die 15 euro actie. En ik was zo stom om niet dual-boot te doen.
Ehh....het gaat hier over Windows 8.1 en je hebt je Windows 8 geupdate met Windows 8.1 Preview? Ja, je kunt deze updaten met de RTM versie (via de Store of via de uitgepakte ISO en dan setup.exe runnen). Je zult alleen al de applicaties opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
TheVMaster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

Ehh....het gaat hier over Windows 8.1 en je hebt je Windows 8 geupdate met Windows 8.1 Preview? Ja, je kunt deze updaten met de RTM versie (via de Store of via de uitgepakte ISO en dan setup.exe runnen). Je zult alleen al de applicaties opnieuw moeten installeren.
Oke, niet zo'n grote moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
BtM909 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:15:
Zijn er mensen die hier ook gebruik (willen) maken van Cisco VPN (of Cisco Anyconnect). Ik krijg het maar niet aan de praat en sterker nog: door de extra VPN adapters die worden aangemaakt, werken de fysieke adapters (LAN en WLAN) niet meer totdat je de LAN / WLAN devices wegknikkert en Windows 8.1 opnieuw laat detecteren.

Mag toch echt hopen dat dat snel is opgelost :'(
In Windows 8 (en server 2012) (8.1 nog niet geprobeerd) heb ik Cisco Anyconnect aan de praat gekregen door een registery edit te doen:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ vpnva

daar de "DisplayName" aanpassen naar "Cisco AnyConnect VPN Virtual Miniport Adapter for Windows x64"

Daarna kon ik weer verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik gebruikte in Windows 8 de "Windows + S" toets veel om via OneNote een screenshot te maken, dat werkt in Windows 8.1 helaas niet meer, en gelukkig ook een workaround:

Screen Clipping OneNote 2013 “Windows + S”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

X-Rey schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:31:
[...]

In Windows 8 (en server 2012) (8.1 nog niet geprobeerd) heb ik Cisco Anyconnect aan de praat gekregen door een registery edit te doen:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ vpnva

daar de "DisplayName" aanpassen naar "Cisco AnyConnect VPN Virtual Miniport Adapter for Windows x64"

Daarna kon ik weer verbinding maken.
Ja die heb ik ook gevonden; een vergelijkbare is er ook voor de gewone Cisco client, maar lees ook veel dat het probleem wellicht bij Cisco ligt en dat er voorlopig nog geen oplossing gaat komen.

Thanks iig voor 't melden, had dat ook wel even kunnen doen voor anderen :)
TheVMaster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:32:
[...]
Nog even geduld he...dan kunnen we de RTM versie verwelkomen...
Hoop dat 't idd daar is opgelost :)

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 13-08-2013 00:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Over VPN gesproken JunOS Pulse is ook een draak. De eerste keer connecten gaat prima maar als je disconnect en reconnect blijft hij zeuren over de virtual adapter en gaat het pas weer werken als je een reboot doet.

En het is me opgevallen dat wanneer ik Mumble en JunOS Pulse tegelijkertijd gebruik dan krijg je gewoon een BSOD :P nuja maar even wachten op de RTM of het opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Ik heb zelf sinds 4 dagen Windows 8 op mijn laptop omdat ik erna Windows 8.1 wou, beide hebben hetzelfde probleem, welke wifi drivers ik ook probeer wifi blijft om de 5 minuten uitvallen moet ik de hele ding opnieuw starten, nu heb ik een Wi-Fi usb stick erin hangen maar dat vind ik geen oplossing op een laptop met wifi, en zo oud is dat ding niet eens, in 2010 gekocht met windows 7 erop.

Verder is de grafische kaart vrij krachtig (HD5165) maar Toshiba heeft iets gedaan waardoor ik geen AMD drivers kan installeren, alleen die van Toshiba zelf en die bestaan niet voor Windows 8.

Ik denk dat ik dan maar terugga naar Windows 7 op de laptop, op de PC werkt Windows 8 als een zonnetje maar dat is geen wonder, die is custom build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb het hele topic niet doorlezen dus sorry als dit al aan bod kwam. De 8.1 RTM gaat deze week de deur uit naar de OEMs en in oktober wordt hij gereleased naar het grote publiek. Maar... hoe zit het met MSDN? Windows 8 hadden we 3 maand op voorhand al in ons bezit (15 augustus als ik me goed herinner), maar nu duiken her en der geruchten op dat wij ook moeten wachten tot oktober (en dat zou voor mij een streep door de rekening zijn). Heeft iemand hier betrouwbare informatie over? Mijn TAM bij Microsoft mag er niets over zeggen voorlopig -.-

[ Voor 9% gewijzigd door YellowOnline op 13-08-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Mizgala28 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:33:
Ik heb zelf sinds 4 dagen Windows 8 op mijn laptop omdat ik erna Windows 8.1 wou, beide hebben hetzelfde probleem, welke wifi drivers ik ook probeer wifi blijft om de 5 minuten uitvallen moet ik de hele ding opnieuw starten, nu heb ik een Wi-Fi usb stick erin hangen maar dat vind ik geen oplossing op een laptop met wifi, en zo oud is dat ding niet eens, in 2010 gekocht met windows 7 erop.

Verder is de grafische kaart vrij krachtig (HD5165) maar Toshiba heeft iets gedaan waardoor ik geen AMD drivers kan installeren, alleen die van Toshiba zelf en die bestaan niet voor Windows 8.

Ik denk dat ik dan maar terugga naar Windows 7 op de laptop, op de PC werkt Windows 8 als een zonnetje maar dat is geen wonder, die is custom build.
Probeer anders eens die van AMD anders eens via Device Manager te installeren (moet je wel zorgen dat je de driver van AMD op de een of andere manier kunt 'uitpakken'). Zo heb ik ooit op mijn Lenovo een Intel HD 4000 driver geupdate met de officiele Intel driver (terwijl als ik de setup van die driver draaide hij gewoon aangaf dat ik bij Lenovo moest zijn voor de driver).
YellowOnline schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:41:
Ik heb het hele topic niet doorlezen dus sorry als dit al aan bod kwam. De 8.1 RTM gaat deze week de deur uit naar de OEMs en in oktober wordt hij gereleased naar het grote publiek. Maar... hoe zit het met MSDN? Windows 8 hadden we 3 maand op voorhand al in ons bezit (15 augustus als ik me goed herinner), maar nu duiken her en der geruchten op dat wij ook moeten wachten tot oktober (en dat zou voor mij een streep door de rekening zijn). Heeft iemand hier betrouwbare informatie over? Mijn TAM bij Microsoft mag er niets over zeggen voorlopig -.-
Windows 8.1 gaat niet deze week naar de OEMs, volgens mij is dat pas eind van de maand. Officieel komt Windows 8.1 niet vooraf beschikbaar via TechNet en MSDN, maar volgens mij is dit ook nooit bevestigd voor Windows 8 als ik het me goed herinner....kan me niet voorstellen dat wij tot oktober zouden moeten wachten.

Wat je natuurlijk wel krijgt is dat binnen een dag de MSDN versie op usenet en torrents verschijnt, daar zit Microsoft natuurlijk (misschien) ook niet op te wachten.....maar goed...we moeten nog even geduld hebben denk ik?

Moet wel zeggen dat ik nu build 9471 heb draaien, maar eh...ik kan echt niet nog 2 maanden wachten op de RTM :+

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 13-08-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:24

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

TheVMaster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:21:
Moet wel zeggen dat ik nu build 9471
build 9471, mocht je willen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Hoezo, mocht je willen? Ik ben hem nu ook aan het downloaden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Die build is twee dagen geleden gelekt. 't Is dus niet van MSDN dat ie 'm haalt: dat is de 9431.

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 13-08-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Nope....is een 'gelekte' Build

Windows 8.1 Build 9471

Heb wel iets 'vreemds'.....krijg op de een of andere manier m'n Secure Boot niet gefixed, niet op m'n laptop ....maar ook niet op m'n Surface Pro :(

[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 13-08-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

TheVMaster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:23:

[afbeelding]

Heb wel iets 'vreemds'.....
Doel je op de MS Confidential? Dat heb ik nog al gezien in gelekte builds.

W8 Milestone 1:

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/U/0/288792/original/11.png

[ Voor 13% gewijzigd door YellowOnline op 13-08-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
TheVMaster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:23:

[afbeelding]

Heb wel iets 'vreemds'.....krijg op de een of andere manier m'n Secure Boot niet gefixed, niet op m'n laptop ....maar ook niet op m'n Surface Pro :(
Mogelijk om kleine review te schrijven?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Dragunov schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:36:
[...]

Mogelijk om kleine review te schrijven?

Bedankt!
Een kleine review...waarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
YellowOnline schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:24:
[...]

Doel je op de MS Confidential? Dat heb ik nog al gezien in gelekte builds.

W8 Milestone 1:

[afbeelding]
Wat een onzin. Deze 'milestone' is gewoon Windows 7. 8)7 Je kan het niet alleen zien aan de layout en het thema, maar ook aan het woord 'Windows 7' rechtsonderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
stijnislike schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:32:
[...]

Wat een onzin. Deze 'milestone' is gewoon Windows 7. 8)7 Je kan het niet alleen zien aan de layout en het thema, maar ook aan het woord 'Windows 7' rechtsonderin.
Wat denk je dat het uitgangspunt is als ze een nieuwe versie van Windows ontwikkelen? Juist, de vorige/huidige versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
TheVMaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

Wat denk je dat het uitgangspunt is als ze een nieuwe versie van Windows ontwikkelen? Juist, de vorige/huidige versie...
Ik volg het niet helemaal, waarom worden hier W8 milestones besproken terwijl W8 al gereleased is? Dit gaat toch over Windows 8.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

stijnislike schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:48:
[...]

Ik volg het niet helemaal, waarom worden hier W8 milestones besproken terwijl W8 al gereleased is? Dit gaat toch over Windows 8.1...
Tja, je viel over een screenshot van een W8M1 die ik toonde waar eveneens die "confidentiality"-melding staat, en dacht dat het een W7 was. Da's alles eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 14-08-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
YellowOnline schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Tja, je viel over een screenshot van een W8M1 die ik toonde waar eveneens die "confidentiality"-melding staat, en dacht dat het een W7 was. Da's alles eigenlijk.
Het gaat hier alleen over Windows 8.1. Zijn er trouwens meer mensen die build 9471 al hebben geinstalleerd? En zo ja, wat vinden we ervan?

Enneh...iemand anders ook last van die 'Secure Boot' melding rechts onderin beeld (zie screenshot paar reacties terug).

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Ja ik zie het nu, ging eigenlijk ook nergens over. Ben wel benieuwd of het terugkomende startmenu dan een verwijzing is naar de metro interface of naar het 'oude' startmenu. Volgens mij is het het niet het oude startmenu zoals Windows 7 en voorgaand die kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
TheVMaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:57:
[...]

Het gaat hier alleen over Windows 8.1. Zijn er trouwens meer mensen die build 9471 al hebben geinstalleerd? En zo ja, wat vinden we ervan?

Enneh...iemand anders ook last van die 'Secure Boot' melding rechts onderin beeld (zie screenshot paar reacties terug).
Wat krijg je als je Powershell start en Confirm-SecureBootUEFI inklopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

stijnislike schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:59:
Ja ik zie het nu, ging eigenlijk ook nergens over. Ben wel benieuwd of het terugkomende startmenu dan een verwijzing is naar de metro interface of naar het 'oude' startmenu. Volgens mij is het het niet het oude startmenu zoals Windows 7 en voorgaand die kende.
Aangezien ik op de RTM wacht heb ik de laatste build niet bekeken, maar TheVMaster zal dat wel beantwoorden. Tot zover ik weet stuurt de startknop je gewoon naar het Metro startscherm, dus alsof je je cursor in de linkeronderhoek zou duwen. Idee er achter was om W8 vriendelijker voor PC gebruikers te maken. In die optiek vraag ik me af of ze dan ook een alternatief hebben voor het configuratiescherm (zeker op triple screen is dat niet zo handig mikken, die rechteronderhoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
stijnislike schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

Wat krijg je als je Powershell start en Confirm-SecureBootUEFI inklopt?
False ;) Overigens kan ik M'n Surface Pro niet eens starten als ik SecureBoot aanzet in de BIOS.. :( Had hem wel in 'setup' mode gezet overigens toen ik ging installeren..
stijnislike schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:59:
Het 'oude startmenu' komt nooit meer terug. Je kunt er voor kiezen wat er gebeuren gaat als je op de Start Knop klikt:
  • Je gaat naar het Modern User Interface Start Scherm
  • Je gaat naar de Applicatielijst
Deze laatste kun je ook oproepen door op het Startscherm van beneden naar boven te swipen of (als je een muis/keyboard hebt) door op het rondje met het pijltje erin te klikken (links onderin beeld van het startscherm).

[ Voor 52% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
Ach ja dan ondersteund je mobo iig secureboot. Had dit 'probleem' zelf ook. Bij mij was het opgelost door in UEFI de signing keys te resetten en daarna secureboot weer aan te zetten. Na opstarten gaf die true aan. Wellicht dat je dit ook kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Caelorum schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:03:
[...]

Ach ja dan ondersteund je mobo iig secureboot. Had dit 'probleem' zelf ook. Bij mij was het opgelost door in UEFI de signing keys te resetten en daarna secureboot weer aan te zetten. Na opstarten gaf die true aan. Wellicht dat je dit ook kan proberen?
Ik zal eens kijken of ik dat op mijn laptop voor elkaar krijg. Op m'n Surface Pro heb ik het in ieder geval al geprobeerd, maar daar lijkt dat niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Swerfer schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:05:
[...]
Ik ben hem nu ook aan het downloaden...
[...]
Zijn er trouwens meer mensen die build 9471 al hebben geinstalleerd?
Is toch alleen illegaal aan te komen?
heeft ook al de bijnaam 'pre-RTM'
Wat ik zo hier en daar lees zijn er alleen veranderingen in het 'Modern interface' deel.

De 8.1 preview Build 9431 werkt bij mij eigenlijk probleemloos; ik blijf deze gebruiken tot het eind van de proefperiode (half januari).

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Vishari Beduk schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:30:
[...]

[...]

Is toch alleen illegaal aan te komen?
heeft ook al de bijnaam 'pre-RTM'
Wat ik zo hier en daar lees zijn er alleen veranderingen in het 'Modern interface' deel.

De 8.1 preview Build 9431 werkt bij mij eigenlijk probleemloos; ik blijf deze gebruiken tot het eind van de proefperiode (half januari).
Hij is volgens mij niet vanaf de Microsoft website te downloaden nee, maar wel gewoon te activeren met de Preview product key (van http://preview.windows.com).

Waarom zou je? In oktober komt de RTM beschikbaar, je kunt gratis upgraden als je vanaf Windows 8 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Ik las het...vooralsnog niets bekend gemaakt over het RTM gaan van Windows 8.1 en het wel of niet beschikbaar komen via TechNET en/of MSDN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

[...]

Ik heb ook de 9471 geïnstalleerd op mijn laptop.

Ik vind de mail app wel een verbetering maar de agenda doet raar in de 'What's next' tab. De Day, Workweek, Week, Month doen het wel prima.

Verder had ik wachttijd met het oproepen van de contextmenu's op de desktop (rechter muisklik) in de 9431 Build, maar dat is nu weg. Ik weet niet of dat aan de preview lag of dat het 'iets' op mijn laptop was wat niet goed reageerde.

Verder werkte het synchroniseren van het startmenu niet met mijn Surface die nog op 9431 zit, totdat er vandaag in één keer wel een aantal tiles ineens bij stonden op de 9471 op mijn laptop. Het synchroniseren duurt blijkbaar een dag langer en is niet direct. (Gisteren 9471 geïnstalleerd).

Die help-tiles heb ik niet bekeken en gelijk van mijn startscherm verwijderd, echter kreeg ik wel bij het voor de eerste keer openen van de agenda (was de eerste app die ik opende) de tip dat in de linker onderhoek het startmenu te vinden was. Die moest ik aanklikken en daarna heb ik hem niet meer terug gezien.

Verder helaas al mijn (desktop) apps weer opnieuw moeten installeren. De vorige update naar de preview bleef wel alles bewaard. Gelukkig heb ik wel weer de windows.old folder op de schijf staan evenals een skydrive.old

Mocht ik nog meer zaken tegenkomen die mij positief of negatief verassen, dan laat ik het hier wel weer weten.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Dragunov
TheVMaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 07:43:
[...]

Een kleine review...waarover?
Over jouw ervaringen met deze nieuwe build :)

• Turdie
TheVMaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:39:
[...]

Ik las het...vooralsnog niets bekend gemaakt over het RTM gaan van Windows 8.1 en het wel of niet beschikbaar komen via TechNET en/of MSDN :)
Ik las ergens dat dit keer Microsoft plannen heeft om de RTM niet meteen op MSDN/Technet te zetten, maar weet de bron niet exact meer, zal is kijken of ik die kan opsnorren.

Heb hem:
Unlike the case with Windows 8, however, I'm hearing scuttlebutt that Microsoft is not planning to make available the final Windows 8.1 bits to its MSDN or TechNet subscribers shortly after the release RTMs.
Microsoft's Windows 8.1: When will users get the final bits?

Dat zou echt wel balen zijn als RTM niet (meteen) op MSDN/TechNet komt, maar dit zijn vooralsnog geruchten, er is nog officieels gezegd over MSDN/TechNet download van Windows 8.1.

[ Voor 40% gewijzigd door Turdie op 15-08-2013 02:59 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Waarom moet 8.1 RTM op Technet als je gewoon W8 kan downloaden van Technet, installeren en in de store 8.1 downloaden en installeren?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

TheVMaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:54:
[...]
Waarom zou je? In oktober komt de RTM beschikbaar, je kunt gratis upgraden als je vanaf Windows 8 komt.
ik heb geen win 8 licentie
win8.1 gebruik ik nu om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen, en om VS 2013 + SQL 2014 te testen

weet het niet meer

• TheVMaster
shadowman12 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 02:56:
[...]

Dat zou echt wel balen zijn als RTM niet (meteen) op MSDN/TechNet komt, maar dit zijn vooralsnog geruchten, er is nog officieels gezegd over MSDN/TechNet download van Windows 8.1.
Dat zei ik ook al...dat er officieel nog niet bekend was... O-)
Ramon schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:15:
Waarom moet 8.1 RTM op Technet als je gewoon W8 kan downloaden van Technet, installeren en in de store 8.1 downloaden en installeren?
Ehh...omdat je Windows 8.1 dan pas op 18 oktober kunt installeren...via TechNet en MSDN zijn de RTM bits in alle voorgaande gevallen veel eerder te downloaden geweest.

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2013 09:58 ]

• CAP-Team

CAP-Team

En het is fijn om een ISO/DVD te hebben waar alles van 8.1 al in zit :)

• TheVMaster
Dragunov schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 02:42:
[...]

Over jouw ervaringen met deze nieuwe build :)
Eh....die ga je maar lekker zelf installeren :)
CAP-Team schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:04:
En het is fijn om een ISO/DVD te hebben waar alles van 8.1 al in zit :)
Is ook fijn voor deployment gerelateerde zaken etc... :)

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Wat wel een drama is als je een clean install doet is dat als je je SkyDrive ook offline op je Windows 8.1 wilt hebben dat het dagen duurt voordat alles gesynchroniseerd is. Het lijkt wel of het offline binnenhalen van ongeveer 5 Gig aan bestanden niet bestand voor bestand gaat wat redelijk snel zou moeten gaan, maar dat alle bestanden zo'n beetje tegelijk worden binnengehaald wat voor de enorme vertraging zorgt.

Als ik vanuit de SkyDrive folder wat bestanden kopieer naar bijvoorbeeld mijn desktop dan heb ik een downloadsnelheid van maarliefst 10 kb/sec :(

Als ik via Web SkyDrive download gaat het wel weer snel. Ga ik dat maar doen als workaround...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Swerfer schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:15:
Wat wel een drama is als je een clean install doet is dat als je je SkyDrive ook offline op je Windows 8.1 wilt hebben dat het dagen duurt voordat alles gesynchroniseerd is. Het lijkt wel of het offline binnenhalen van ongeveer 5 Gig aan bestanden niet bestand voor bestand gaat wat redelijk snel zou moeten gaan, maar dat alle bestanden zo'n beetje tegelijk worden binnengehaald wat voor de enorme vertraging zorgt.

Als ik vanuit de SkyDrive folder wat bestanden kopieer naar bijvoorbeeld mijn desktop dan heb ik een downloadsnelheid van maarliefst 10 kb/sec :(

Als ik via Web SkyDrive download gaat het wel weer snel. Ga ik dat maar doen als workaround...
Ik mag inderdaad hopen dat dat een 'bug' is in de Preview, want het downloaden van files duurt inderdaad een eeuwigheid. :-) Gelukkig hoef ik niet alles offline beschikbaar...pff...zoveel ruimte heb ik niet eens vrij op de Surface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Moet zeggen dat build 9471 lekker werkt op mijn IconiaTab W500. Echter wordt de g-sensor niet herkend, maar die werkt alleen op 32-bits, dus uiteindelijk komt er later 8.1 32-bits op te staan.
Ik kan in deze build ook 2 apps naast elkaar draaien. Is zelfs aanpasbaar qua formaat.
Kon niet in Win 8.

fyi; de W500 heeft een max reso van 1280x800. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinB op 16-08-2013 21:42 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:40:
Moet zeggen dat build 9471 lekker werkt op mijn IconiaTab W500. Echter wordt de g-sensor niet herkend, maar die werkt alleen op 32-bits, dus uiteindelijk komt er later 8.1 32-bits op te staan.
Ik kan in deze build ook 2 apps naast elkaar draaien. Is zelfs aanpasbaar qua formaat.
Kon niet in Win 8.

fyi; de W500 heeft een max reso van 1280x800. :)
Inderdaad. Met 8.1 kunnen apps ook op ''niet 16:9 schermen'' gesnapped worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Met welk zoekwoord vinden jullie deze 8.1 in de store? ik zoek me de kolere maar kan hem maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:29
Niet. Moet je eerst een update voor draaien, en dan komt hij vol op je scherm te staan wanneer je de store opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
marcel23456 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:59:
Met welk zoekwoord vinden jullie deze 8.1 in de store? ik zoek me de kolere maar kan hem maar niet vinden.
Bezoek http://preview.windows.com maar even vanaf de machine die je wilt updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
vaag, ik heb 2 pc's en 1 laptop (allen i7 met 16gb en net 1 jaar oud) maar ik krijg op alle machine's na de update geinstalleerd te hebben de melding "deze update geld niet voor uw pc'' wat doe ik nou fout?

Edit: alle pc's en laptop heb ik destijds geupgraded vanuit windows 7 naar windows 8 met de upgrade van 15 euro, kan het daarmee te maken hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door marcel23456 op 18-08-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Google niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Die snap ik even niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je fout is dat je je error niet gewoon even door Google haalt, want er zijn tienduizenden met exact hetzelfde probleem. In de tijd die je nam om het hier te vragen had je allang te oplossing kunnen vinden (zo ook de oplossing op je eerste vraag, namelijk hoe je aan win8.1 komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Avalaxy schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:25:
Je fout is dat je je error niet gewoon even door Google haalt, want er zijn tienduizenden met exact hetzelfde probleem. In de tijd die je nam om het hier te vragen had je allang te oplossing kunnen vinden (zo ook de oplossing op je eerste vraag, namelijk hoe je aan win8.1 komt).
Mijn escuus, tijdens mijn voorlaatste bericht was ik al aan het googlen geslagen en vond het probleem. nu even oplossen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zand in de ogen strooien: http://be.hardware.info/n...ataten-meer-van-windows-8

De Vista opvolger doet het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

*knip*

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 20-08-2013 19:53 . Reden: Gewoon negeren of desnoods een TR ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Volgens Paul Thurrott op Twitter is Windows 8.1 nu RTM.
Build 9600.16384.130821-1623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 14:25
En eigenlijk speelt Microsoft een beetje vals. Volgens een eerdere theorie van Thurrot gaat Microsoft 8.1 bewust niet eerder vrijgeven op Technet/MSDN omdat ze simpelweg niet klaar zijn. Maar door hem nu de gold status te geven zijn ze toch nog "netjes op tijd". Tussen nu en oktober debuggen ze vrolijk door, zodat we bij de release al direct een stapel hotfixes hebben.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
posttoast schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:42:
En eigenlijk speelt Microsoft een beetje vals. Volgens een eerdere theorie van Thurrot gaat Microsoft 8.1 bewust niet eerder vrijgeven op Technet/MSDN omdat ze simpelweg niet klaar zijn. Maar door hem nu de gold status te geven zijn ze toch nog "netjes op tijd". Tussen nu en oktober debuggen ze vrolijk door, zodat we bij de release al direct een stapel hotfixes hebben.
Tja....en dat is niet anders dan met Windows 7 of 8, die was ook RTM (was toen wel beschikbaar op TechNet en MSDN) en vervolgens waren er voordat hij beschikbaar kwam ook al een aantal updates beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Denken jullie dat de Photos app nog gefixed gaat worden in de RTM van Windows 8.1? Ik heb net 8.1 Preview op mijn Surface RT geïnstalleerd, maar nu kan ik geen foto's van netwerklocaties meer bekijken, en is hij voor mij dus nutteloos geworden. Al mijn foto's passen niet op mijn tablet of Skydrive.

Bizar vind ik ook de compleet inconsequente toepassing van de nieuwe manier van selecteren. Op het startscherm moet je een tegel ingedrukt houden om het te selecteren, in de Muziek-app moet je naar links schuiven om te selecteren, en in Skydrive naar onderen. In andere apps kun je helemaal niet meer selecteren. Dat gaat toch nergens over?

Het nieuwe zoeken is ook minder dan ideaal uitgewerkt. Bij Metrotube kun je nu bijvoorbeeld helemaal niet meer zoeken, omdat de zoekknop nu bestanden en op Bing zoekt. En natuurlijk krijg je als je je locatie op Nederland instelt geen mooie zoekresultaten, maar alleen een lange reeks thumbnails van (de nog altijd zwaar inferieure zoekresultaten van) Bing. Leuk voor de Amerikanen weer, maar net als met alle interessante features op Windows Phone zal het wel een paar jaar duren voordat dit ook naar Nederland komt. Hetzelfde met de store: "Surface picks", een featured lijst, Popular now, etc etc. Zet je locatie naar Nederland, en je krijgt alleen een lange lijst met apps.

Daarnaast is het in mijn ervaring allemaal een stuk minder stabiel als Windows 8. Ik ging ervan uit dat het redelijk stabiel zou zijn, afgaande op de verhalen op dit forum, maar ik heb in een paar uur al Windows Explorer en de Store vast laten lopen, de Metrotube app bugged gemaakt, en vier keer het halve startscherm onzichtbaar zien worden. De RTM zal wel stabiel zijn, maar ik vind het nu echt te instabiel om dagelijks te gebruiken.

Edit: ik realiseer me dat het een preview is, ik had alleen zoveel positieve ervaringen over 8.1 gelezen, en nu gebruik ik het een paar uur en moet ik eigenlijk wel weer terug. Vind ik gewoon jammer. Ik hoop echt dat de final mijn bezwaren oplost, maar heb er een hard hoofd in. De Consumer Preview van Windows 8 was stukken beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Fred-Erik op 24-08-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

@Fred-Erik vergeet niet dat jij nu een preview versie hebt. Pas als de final versie uit is kun je een echt oordeel vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Fred-Erik schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:32:
[...]

Daarnaast is het in mijn ervaring allemaal een stuk minder stabiel als Windows 8. Ik ging ervan uit dat het redelijk stabiel zou zijn, afgaande op de verhalen op dit forum, maar ik heb in een paar uur al Windows Explorer en de Store vast laten lopen, de Metrotube app bugged gemaakt, en vier keer het halve startscherm onzichtbaar zien worden. De RTM zal wel stabiel zijn, maar ik vind het nu echt te instabiel om dagelijks te gebruiken.

Edit: ik realiseer me dat het een preview is, ik had alleen zoveel positieve ervaringen over 8.1 gelezen, en nu gebruik ik het een paar uur en moet ik eigenlijk wel weer terug. Vind ik gewoon jammer. Ik hoop echt dat de final mijn bezwaren oplost, maar heb er een hard hoofd in. De Consumer Preview van Windows 8 was stukken beter.
Hmm...ik gebruik de Preview al sinds 26 juni en herken helemaal niets van jou verhaal. Wel heb ik (ik gebruik de 9471 build sinds een paar weken) dat de Mail App af en toe 'vreemd' doet, maar dat is in de final echt wel opgelost....

Overigens gebruik ik hem ook gewoon dagelijks tijdens mijn werk....nergens last van verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
Au. Ik dacht terug te kunnen naar 8.0 met de recovery partition (PC Settings -> Reset), maar nu heb ik nog steeds 8.1 Preview. Ik kan niet meer terug. Nouja, hopen dat de reinstall de stabiliteit verbetered heeft dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Van instabiliteit heb ik ook geen last. Dat de mail app 'raar' doet heb ik ook, maar dat is dat alleen het beeld af en toe wit wordt bij bijvoorbeeld 'reply' Je krijgt wel het context menu te zien en als je daar je keuze maakt is alles weer goed.

Ik heb ook de 9471 build, dus misschien is die wat stabieler. Bij de 'gewone' preview had de mailaap overigens geen problemen omdat dat nog gewoon de oude mail app was en in de 9471 build zit al de nieuwe mail app.

Bij de foto app kan ik inderdaad ook geen netwerk locatie kiezen. Zal wel hersteld zijn in de RTM als er tenminste mensen zijn geweest die feedback aan Microsoft hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Fred-Erik schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:32:
Daarnaast is het in mijn ervaring allemaal een stuk minder stabiel als Windows 8.
ik gebruik win8.1 al een aantal weken vrij intensief met VS/C#/WPF en bij mij werkt alles 100% stabiel
maar ik doe helemaal niets met metro applicaties
ook TFS in de cloud en skydrive werkt allemaal probleemloos i.c.m. win8.1

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
Vishari Beduk schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:52:
[...]

ik gebruik win8.1 al een aantal weken vrij intensief met VS/C#/WPF en bij mij werkt alles 100% stabiel
maar ik doe helemaal niets met metro applicaties
ook TFS in de cloud en skydrive werkt allemaal probleemloos i.c.m. win8.1
Jullie lijken het allemaal over de x86-versie van Windows 8.1 te hebben, misschien zit daar het verschil? Op mijn Surface RT gebruik ik natuurlijk alleen maar Metro-apps. IE11 is nu ook al op een aantal websites vastgelopen, en zowel de Store als IE11 hebben een keer gehad dat de onderste helft van het scherm wit werd en geen content meer wou laten zien, wat pas opgelost werd bij het restarten van de app. Dit is dus na een net verse installatie.

Maar goed, ik twijfel er niet aan dat ze dit weten te repareren bij de RTM. De bizarre inconsequentie van het selectie-mechanisme, de nu non-functioneel gemaakte zoekcharm, het weghalen van alle features uit de Foto's-app, het weghalen zonder even goede vervanger van de Berichten-app en het verstoppen van de Libraries vind ik een stuk zorgelijker.

Los van deze dingen heeft 8.1 ook veel leuke toevoegingen hoor, en alles is weer wat sneller als voorheen. Het voelt vooral naar als je goed werkende functionaliteit wordt afgepakt omdat Microsoft dat graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 14:25
TheVMaster schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:18:
[...]

Tja....en dat is niet anders dan met Windows 7 of 8, die was ook RTM (was toen wel beschikbaar op TechNet en MSDN) en vervolgens waren er voordat hij beschikbaar kwam ook al een aantal updates beschikbaar.
Ja, maar nu zijn de bugs blijkbaar zo groot dat ze een release op Technet en MSDN tegenhouden. Natuurlijk worden er na een RTM nog bugs gevonden, maar volgens Thurrot is het nu eigenlijk gewoon nog niet "af". Ach ja, het is maar een theorie ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Fred-Erik schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:24:
[...]
Jullie lijken het allemaal over de x86-versie van Windows 8.1 te hebben, misschien zit daar het verschil?
Mijn Surface RT geeft ook geen problemen met Windows 8.1 Preview...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik weet niet of het een bekend probleem is in build 9471 icm tablets, maar in IE11 Metro heb ik op willekeurige momenten vaak het probleem dat ik soms een keer of 5 moet klikken voordat een link wordt geopend. Best wel irritant. Had ik in Win8 nooit last van..

-edit-
One thing's for certain, Windows 8.1 is done and it finalized at build 9600. Now our friend FaiKee has posted a screenshot showing this fact on our forums.
http://www.neowin.net/new...at-build-9600-no-leak-yet

[ Voor 34% gewijzigd door MelvinB op 25-08-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kun je na de release een kale installatie uitvoeren vanaf een Windows 8.1 media met je key van 8.0 of moet je eerst 8.0 installeren en dan de update er over heen? Ik zou zelf verwachten van wel, maar zeker weten doe ik het niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01

thof

FP ProMod
Topicstarter
De topic start loopt ernstig achter. Zal binnenkort hem weer proberen bij te werken. Mochten er nog anderen geïntresseerd zijn in het bijwerken van de startpost, dan graag een DM.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

MegaTronics schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:13:
Kun je na de release een kale installatie uitvoeren vanaf een Windows 8.1 media met je key van 8.0 of moet je eerst 8.0 installeren en dan de update er over heen? Ik zou zelf verwachten van wel, maar zeker weten doe ik het niet.
dat vroeg im me ook af. Aangezien mijn TechNet eind deze maand afloopt kan ik de 8.1 iso daar waarschijnlijk niet meer vandaan halen. Maar ik zou wel graag een clean install van 8.1 willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 16:29
thof schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:19:
De topic start loopt ernstig achter. Zal binnenkort hem weer proberen bij te werken. Mochten er nog anderen geïntresseerd zijn in het bijwerken van de startpost, dan graag een DM.
Wat ik las op cnet is het volgende.
You can either update an existing installation of Windows 8 or install Windows 8.1 from scratch via ISO files from Microsoft.
Dus denk dat je inderdaad er van uit kan gaan dat je een schone installatie gewoon kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

MelvinB schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:16:
Ik weet niet of het een bekend probleem is in build 9471 icm tablets, maar in IE11 Metro heb ik op willekeurige momenten vaak het probleem dat ik soms een keer of 5 moet klikken voordat een link wordt geopend. Best wel irritant. Had ik in Win8 nooit last van..
Ik heb dit ook op mijn laptop. Vooral bij nu.nl doet bijna geen link het fatsoenlijk. Rechts klikken en open werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Swerfer schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:39:
[...]

Ik heb dit ook op mijn laptop. Vooral bij nu.nl doet bijna geen link het fatsoenlijk. Rechts klikken en open werkt wel...
Ja dat werkt hier ook, maar is vervelend te doen elke keer.
Ik hoop dat het gewoon werkt zoals zou moeten in de RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net wat zitten klikken op nu.nl, maar iedere link opent bij mij direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:55:
Heb net wat zitten klikken op nu.nl, maar iedere link opent bij mij direct.
Heb je ook build 9471?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Kwam dit tegen bij de buren http://frontpage.fok.nl/n...-achterdeur-voor-nsa.html.

Denk dat ik toch maar wat langer windows7 blijf gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Sinds wanneer is FOK betrouwbaar genoeg om op basis daarvan beslissingen te nemen?

Die "Duitse onderzoekers" hebben alleen bedacht dat je met Trusted Computing je beveiliging zo sterk kunt maken, dat het ook voor de programmeur van het OS theoretisch mogelijk is om een achterdeur in te bouwen (als beveiliging tegen piraterij).

a) Dat kon natuurlijk zonder Trusted Computing ook al
b) Theeoretisch mogelijk, dat wil nog niet zeggen dat het ook echt gebeurt (is), of zelfs maar mogelijk is op die manier...

Maarja, oppervlakkig klinkt het aardig sensationeel, en dus houdt de oppervlakkige pers hiervan.

Ik zou me eerder zorgen gaan maken om het Internet zelf, als je ziet hoe bv Google reageert op privacy rechtzaken (zoals in de UK: Jullie wet is op ons niet van toepassing, en als je onze diensten gebruikt, heb je helemaal geen recht privacy meer). Maarja, dat bekt niet zo lekker, en het is zelfs gevaarlijk voro de pers om een advertising gigant tegen je te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
eL_Jay schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:16:
Kwam dit tegen bij de buren http://frontpage.fok.nl/n...-achterdeur-voor-nsa.html.

Denk dat ik toch maar wat langer windows7 blijf gebruiken
Even afgezien van het feit dat het om een artikel op Fok gaat, eh....volgens mij is dit iets wat hardware gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Als ik dat soort artikelen lees dan denk ik al, dan zal Windows 7 die achterdeur ook wel hebben, en OSX ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Android is gelukkig wel veilig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
EgMaf schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:24:
Android is gelukkig wel veilig :-)
En daarom gebruik ik alleen Windows 8(.1)...maar ehh...ik krijg wel steeds meer het idee dat wij (met MSDN/TechNet) gewoon ook tot de 18e oktober moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Build 9431. Wist niet dat er mensen waren die een nog nieuwere build gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Ik probeer hier de preview te installeren op een Surface RT die in NL is gekocht. De melding die ik krijg is 'This update is not applicable to your computer.'

Aangezien de update alleen en-US ondersteunt probeer ik nl-NL eraf te gooien. Ik heb US English als primaire taal ingesteld en gekopieerd naar settings voor het welkomstscherm en nieuwe users en alle extra users verwijderd. Alsnog kan ik Nederlands niet verwijderen. Iemand een idee? Ik kan me voorstellen dat het met de spellcheck van office te maken heeft oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
frogger3d schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:52:
Ik probeer hier de preview te installeren op een Surface RT die in NL is gekocht. De melding die ik krijg is 'This update is not applicable to your computer.'

Aangezien de update alleen en-US ondersteunt probeer ik nl-NL eraf te gooien. Ik heb US English als primaire taal ingesteld en gekopieerd naar settings voor het welkomstscherm en nieuwe users en alle extra users verwijderd. Alsnog kan ik Nederlands niet verwijderen. Iemand een idee? Ik kan me voorstellen dat het met de spellcheck van office te maken heeft oid.
Dit vanaf "Update:" t / m "Step 2" uitvoeren. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Fred-Erik schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:43:
[...]

Dit vanaf "Update:" t / m "Step 2" uitvoeren. 😊
Thanks! Helaas doet de site het niet... Ik vind m ook in de zoekresultaten op de site maar ook dan geeft ie een site error..

[update]
Oke zie nu op andere sites dat je de registry moet aanpassen. Niet moeilijk maar ik wil geen gedonder..

[ Voor 16% gewijzigd door frogger3d op 27-08-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
frogger3d schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:28:
[...]

Thanks! Helaas doet de site het niet... Ik vind m ook in de zoekresultaten op de site maar ook dan geeft ie een site error..

[update]
Oke zie nu op andere sites dat je de registry moet aanpassen. Niet moeilijk maar ik wil geen gedonder..
Ja klopt, staat o.a hier beschreven:
How to upgrade a Surface RT to Windows 8.1 Preview with language mismatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Het is officieel. Windows 8.1 komt ook voor TechNet en MSDN Subscribers op 18 oktober...
While our partners are preparing these exciting new devices we will continue to work closely with them as we put the finishing touches on Windows 8.1 to ensure a quality experience at general availability on October 18th. This is the date when Windows 8.1 will be broadly available for commercial customers with or without volume licensing agreements, our broad partner ecosystem, subscribers to MSDN and TechNet, as well as consumers.
Bron : Blogging Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Wel gehoopt dat ie eerder zou uitkomen voor MSDN en TechNet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TheVMaster schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:04:
Het is officieel. Windows 8.1 komt ook voor TechNet en MSDN Subscribers op 18 oktober...

[...]

Bron : Blogging Windows
Ben benieuwd wat de achterliggende gedachte is? Makkelijker qua distributie of toch bang dat die versies gaan rondzwerven?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
BtM909 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:27:
[...]

Ben benieuwd wat de achterliggende gedachte is? Makkelijker qua distributie of toch bang dat die versies gaan rondzwerven?
Ze zijn nog bugs aan het fixen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nadat Win8.1 RTM is geworden?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Van RTM tot de GA (18 Oktober).

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 27-08-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Is niet anders dan bij Windows 8, 7 en eerder. Nu zijn de bugs waarschijnlijk groter, of ze durven het niet aan omdat er dan natuurlijk weer negatieve publiciteit kan komen, aangezien de media/IT Pro's nog tegen issues aanlopen terwijl het product RTM is..begrijpelijk (maar wel erg jammer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Kan niet wachten op Windows 8.1. Kan ik eindelijk weer eens clean install doen van Windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:34

aex351

I am the one

Ik ben niet enthousiast over Windows 8.1 en ik zie ook geen reden om te upgraden van Windows 7. Windows 8(.1) maakt alles alleen nog maar lastiger. Ze hadden een fantsoenlijke startmenu moeten implementeren. Hoe moeilijk kan dat nou zijn. Het besturingssysteem is niet intuïtief en werkt omslachtig. Wat bezielde Microsoft om te denken dat we allemaal overstappen naar touchscreens. Dat hele startscherm moet omgebouwd worden naar muis plus toetsenbord gebruik.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
aex351 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:56:
Ik ben niet enthousiast over Windows 8.1 en ik zie ook geen reden om te upgraden van Windows 7. Windows 8(.1) maakt alles alleen nog maar lastiger. Ze hadden een fantsoenlijke startmenu moeten implementeren. Hoe moeilijk kan dat nou zijn. Het besturingssysteem is niet intuïtief en werkt omslachtig. Wat bezielde Microsoft om te denken dat we allemaal overstappen naar touchscreens. Dat hele startscherm moet omgebouwd worden naar muis plus toetsenbord gebruik.
Ik moet zeggen dat het Start scherm keurig werkt met een muis/keyboard, maar nu gebruik ik al wel een maand of 2 Windows 8.1 i.p.v. Windows 8....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Misschien komen ze nog met een paar leuke verrassingen die nog niet uitgelekt zijn :) (zou leuk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Wat ik me afvraag: Stel dat je aan de RTM van Win8 kunt komen voor 18 oktober.
Krijg je dan in die tussentijd ook al patches (bug & security fixes) binnen, of worden die ook pas op 18 oktober vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Chinese versie is geleakt en er zou een Frankenbuild bestaan, dus de Chinese versie, waar je de Chinese map eruithaalt, dan van Windows 8 het taalpakket installeert en gebruik dan de aangepaste install.wim (dus de Chinese versie overschrijven)
Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.