[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.817 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nevermind...

[ Voor 149% gewijzigd door Slashdotter op 03-07-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
CuBras schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:09:
[...]

Zo makkelijk is het helaas niet. Ik heb geen recoverey partitie. Enig idee war ik een W8 64 bit vandaan kan halen? En hoe ik deze kan activeren? Ik heb een OEM versie en kan niet met deze serial een nieuwe installeren.
Bij mijn pa zijn laptop had ik ook performance probs. Probeer de superfetch service eens te disablen. Kijk voor meer info en meer opties hier: http://bjornhouben.wordpr...but-really-slows-it-down/

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Die scroll-bug is toch echt wel verschrikkelijk op mijn Surface. Twitter is onbruikbaar, net als de kaarten app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

CuBras schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:09:
[...]
Zo makkelijk is het helaas niet. Ik heb geen recoverey partitie. Enig idee war ik een W8 64 bit vandaan kan halen? En hoe ik deze kan activeren? Ik heb een OEM versie en kan niet met deze serial een nieuwe installeren.
Jonge jonge, ben je nou een Tweakert of niet? http://www.ghacks.net/201...wnload-the-windows-8-iso/ 8)

Ik heb een tijdje terug windows opnieuw geïnstalleerd op een Dell. Daar had ik ook geen serial voor, maar uiteindelijk heb ik gebeld met een of andere infolijn van Microsoft. Ik moest getalletjes intikken vanuit een programma op de laptop en ik kreeg controlegetalletjes terug. Ik kan me voorstellen dat zoiets ook voor jouw Samsung geldt.

[ Voor 27% gewijzigd door P_Tingen op 04-07-2013 07:53 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Na de laatste 8.1 preview updates is het watermerk op mijn desktop verdwenen. Althans, op mijn PC. Maar, op mijn Surface Pro is het watermerk na de updates nog wel aanwezig. Iemand een idee hoe dat verschil kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Als ik op mijn HD tv youtube filmpjes wil kijken in IE flikkeren deze nu. Op mijn gewone scherm heb ik het probleem niet. In chrome werken beide schermen prima.
Ik heb online al wat oplossingen gevonden, maar kan het pas uitproberen als ik thuis ben.
Heeft iemand anders hier ook last van gehad?

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe fijn werkt Windows 8 als je niets van MS gebruikt? Zoals Skydrive, Outlook etc. Heeft Metro dan nog een toegevoegde waarde? Ik heb zelf alles van Google en waar ik een beetje mee zit is dat de Skydrive integratie etc me wel handig lijkt, maar ik geen zin heb ik naar outlook te switchen (ivm met me android device). Hoe doen jullie dat? Of heeft iedereen een Windows Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:03:
Hoe fijn werkt Windows 8 als je niets van MS gebruikt? Zoals Skydrive, Outlook etc. Heeft Metro dan nog een toegevoegde waarde? Ik heb zelf alles van Google en waar ik een beetje mee zit is dat de Skydrive integratie etc me wel handig lijkt, maar ik geen zin heb ik naar outlook te switchen (ivm met me android device). Hoe doen jullie dat? Of heeft iedereen een Windows Phone?
Je kunt natuurlijk bij Google Drive, Google Docs, Gmail en andere diensten blijven zitten, maar voor de Drive en Docs is de Microsoft tegenhanger wel aan te raden.
Gmail werkt gewoon prima in de mail/calendar/contacts, dus dat is verder geen probleem en van de rest is volgens mij geen Google alternatief beschikbaar.

Maar veel apps (music, video, games, etc) werken ook gewoon beter met een microsoft account toch zijn ze ook zonder gewoon functioneel. En daarnaast heb je nog weather, calculator, alarms e.d. die geen account nodig hebben. Naast de nu.nl/telegraaf/nos en andere apps natuurlijk.

Dus nee: het is niet nodig om alles naar Microsoft te halen, toch is het voor een aantal zaken wel aan te raden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-08 16:46
Even een vraagje, aangezien ik een nieuwe PC ga kopen en de keuze heb uit Windows 7 of Windows 8.

Is het de moeite waard om Windows 8 te pakken? Over het algemeen vind ik dat de UI veranderingen niet gewenst zijn, maar dat de anderen veranderingen wel de moeite waard zijn.

Het enigste wat ik dus eigenlijk hoef te weten is: Kun je met addons etc. ervoor zorgen dat je, ondanks dat je Windows 8 draait, het gevoel hebt dat je Windows 7 draait?
Of zijn er toch nog minpunten/puntjes die er zeker wel aan te tekenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
De overige veranderingen zijn wel de moeite waard (snel opstarten, de nieuwe verkenner of het nieuwe taakbeheer). Met tools als Start 8 of Classicshell kun je het OS inderdaad vrij gelijk aan Win7 maken (minus Aero look).

Als je de Modern UI niet wilt gebruiken, dan kun je dat gewoon negeren (middels die tooltjes dus).

Toch zou je het best een weekje kunnen proberen (wel even inlezen hoe het werkt). Het is namelijk helemaal geen ramp, al is het wel helemaal te vermijden als je er echt niet aan kunt wennen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:17:
[...]

Gmail werkt gewoon prima in de mail/calendar/contacts, dus dat is verder geen probleem en van de rest is volgens mij geen Google alternatief beschikbaar.
Dat is gek, ik lees dat je alleen nog maar mail hebt omdat Google gestopt is met ActiveSync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:42
Sir_Markus schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:18:
Als ik op mijn HD tv youtube filmpjes wil kijken in IE flikkeren deze nu. Op mijn gewone scherm heb ik het probleem niet. In chrome werken beide schermen prima.
Ik heb online al wat oplossingen gevonden, maar kan het pas uitproberen als ik thuis ben.
Heeft iemand anders hier ook last van gehad?
Daar had ik ook last van op mijn tv: nadat ik AMD_Catalyst_Win8.1_Release_Preview-13.15.1 had vervangen voor de AMD_Catalyst_13.6_Beta drivers was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Pierre_nr1 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:00:
Na de laatste 8.1 preview updates is het watermerk op mijn desktop verdwenen. Althans, op mijn PC. Maar, op mijn Surface Pro is het watermerk na de updates nog wel aanwezig. Iemand een idee hoe dat verschil kan?
Je moet de laatste updates installeren, sinds dien zijn ze verwijderd op mijn surface RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:28
Ook ik blijf het watermark houden na alle updates, is er een andere manier om dit te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
dannyvdb1997 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:02:
Ook ik blijf het watermark houden na alle updates, is er een andere manier om dit te verwijderen?
Windows 8.1 final installeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Ramon schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:33:
[...]
Windows 8.1 final installeren.
Onzin reactie! Na de updates van eergisteren is op mijn desktop PC de watermark verdwenen. Op mijn Surface Pro niet. Ik weet niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Het watermerk wordt gewoon op je wallpaper zelf gezet. Even je wallpaper opnieuw instellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:28
Ook wallpaper opnieuw instellen werkt niet, heb wel ff zitten Googlelen, daar kom ik wel allemaal dingen tegen, maar ik weet niet of ik dat moet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik heb sinds dat windows 8.1 aangekondigd was het op m'n laptop en werkstation geïnstalleerd.
De veranderingen sinds windows 8 die ik heb gemerkt:
-De knop die linksonderin stond is vervangen door een "windows" logo.
-Je kan grotere knoppen instellen op je app-scherm.
-Remote Desktop naar en/of van 8.1 installaties werken niet
-Nvidia en ATI kaarten werken half of niet met non-beta drivers.
-Herstarten / afsluiten werkt half of traag (na het "starten" van het afsluitproces sluit dit en blijft Windows op de desktop staan).

Mijn oordeel over 8.1 is dat het een gemiste kans is. Gamers, en systeembeheerders die RDP gebruiken, kunnen 8.1 beter links laten liggen of wachten tot deze kinderziekten er uit zijn.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18
kKaltUu schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:13:
Ik heb sinds dat windows 8.1 aangekondigd was het op m'n laptop en werkstation geïnstalleerd.
-Herstarten / afsluiten werkt half of traag (na het "starten" van het afsluitproces sluit dit en blijft Windows op de desktop staan).

Mijn oordeel over 8.1 is dat het een gemiste kans is. Gamers, en systeembeheerders die RDP gebruiken, kunnen 8.1 beter links laten liggen of wachten tot deze kinderziekten er uit zijn.
Ik kan hier maar een ding aan toevoegen.....het is een Preview......dus om nu al conclusies te gaan trekken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWolters
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06-2021
LOL! Ignorance is bliss.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
kKaltUu schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:13:

Altijd leuk dat mensen een Beta afbranden, terwijl het 99,9 procent aan hun computer ligt. Heb zelf op mijn surface RT Windows 8.1 draaien en merk 0,0 aan kinderziektes. Sinds de laatste updates is 1 minpunt weggehaald en dat was het watermerk.

Afsluiten en opstarten gaat perfect en met de remote desktop ervaar ik ook geen problemen. Ik had een backup van windows RT op een usb stick gemaakt mocht 8.1 probleematisch zijn, maar tot nu toe ben ik er alleen maar enthousiast over. Vooral dat de blue update minder ruimte in beslag neemt en hierdoor 7 GB minder opslag in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
vali schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:30:
[...] Altijd leuk dat mensen een Beta afbranden, terwijl het 99,9 procent aan hun computer ligt. [...]
Ik denk dat het meer ligt aan een brakke install. Als het een compatibiliteitsprobleem is met de computer, waar Windows 7/8 vaak wel goed op werkt, vind ik het toch meer een probleem van 8.1 dan hun computer.

Overigens is hier het opstarten en afsluiten juist versneld. Heb dan nog wel gewoon een HDD ipv SSD. Ook de AMD kaart werkt geheel naar behoren en rendert mijn eigen opengl progsels nog goed, wel met beta drivers dan, maar die draai ik toch altijd al.
Wel moest ik na de update drivers opnieuw installeren, en die automatische driver update functie uitzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:32:
[...]

Ik denk dat het meer ligt aan een brakke install. Als het een compatibiliteitsprobleem is met de computer, waar Windows 7/8 vaak wel goed op werkt, vind ik het toch meer een probleem van 8.1 dan hun computer.

Overigens is hier het opstarten en afsluiten juist versneld. Heb dan nog wel gewoon een HDD ipv SSD. Ook de AMD kaart werkt geheel naar behoren en rendert mijn eigen opengl progsels nog goed, wel met beta drivers dan, maar die draai ik toch altijd al.
Wel moest ik na de update drivers opnieuw installeren, en die automatische driver update functie uitzetten.
Dan ligt het toch aan de computer?? brakke installatie == aan installatie/driver problemen mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Brakke installatie kan ook door kosmische straling zijn die een bitje om gooit bij wijze van spreken. Dat hoeft niet meteen aan de hardware te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik geef de k**kabouters altijd de schuld.
:+

Voorlopig alleen de 8.1 Preview op mijn RT draaien, en daar werkt het voor 95% prima op.
De overige 5% zijn Apps die nog niet op de variable split-screen reageren, of Apps die nog niet lekker werken (MetroTube loopt bij mij elke keer vast bijv. - jammer!).

RD werkt juist prima, dat was zelf een van de redenen naast PowerShell om toch de RT te nemen als Tab.

Straks maar eens 8.1 op mijn HTPC slingeren (VHD install).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:01
Nieuwe update: KB2866518

Enige informatie over de update: "Please report the issue to the SESH email alias, or file a bug (you can go to http://sesh for directions on how to do this)."

[ Voor 95% gewijzigd door Bathing Aap op 06-07-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

De update lijkt al weer verdwenen! En de hoeveelste was dit dan, op Wikipedia stond dat er sinds 3 Juli al 9 updates waren uitgebracht.

8.1 update directx toch ook naar 11.2 maar hoe check je dat in de praktijk dxdiag geeft alleen maar DirectX 11 Dit ivm spellen waar nogal wat problemen mee schijnen te zijn. Ik zou diablo 3 wel even willen installeren en dan meteen op SSD ipv HD, maar weet niet of dit wel gaat werken. Moet denk ik dan zowieso eerst even me NVidia stuurprogramma installeren. Zal denk ook meteen het afspelen van video's bevorderen.

Update: D3 werkt dus wel gewoon OOB!

[ Voor 27% gewijzigd door Pentiummania op 07-07-2013 12:17 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Kunnen jullie de Reading List app updaten ? Ik krijg al dagen lang op mn store tile te zien dat ik 2 updates heb, waarvan 1 de Reading list app is. Wanneer ik deze update, mislukt deze keer op keer. Ik had wat artikelen erin staan maar heb deze verwijderd om te kijken of het dan wel lukt, maar helaas.

Hmmm.... http://news.softpedia.com...Specific-PCs-365806.shtml

[ Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 07-07-2013 13:51 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
Pentiummania schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:19:
En de hoeveelste was dit dan, op Wikipedia stond dat er sinds 3 Juli al 9 updates waren uitgebracht.
Dat (KB2866518) was de 10e, heb het zelf nageteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook wanneer de nieuwe outlook app vrijgegeven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
Chills schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:12:
[...]

Daar had ik ook last van op mijn tv: nadat ik AMD_Catalyst_Win8.1_Release_Preview-13.15.1 had vervangen voor de AMD_Catalyst_13.6_Beta drivers was het probleem opgelost.
Ik draai op Nvidia 326.01 dus dat wordt hem niet.
gevonden oplossingen geprobeerd, maar hebben niet geholpen.
Dan voorlopig maar youtube in chrome openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die scroll bug is ook nog niet opgelost zeker? ik heb nog steeds problemen met mijn touchpad als ik wil scrollen in bijvoorbeeld start. Iemand anders nog meer last van of ligt het echt alleen aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:47:
Weet iemand ook wanneer de nieuwe outlook app vrijgegeven wordt?
Voor RT gebruikers? Die is er al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:24

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Na ruim een week Windows 8.1 in gebruik ook eens mijn ervaring posten:
Deze op een laptop geinstalleerd en daarna SQL server 2013 CTP 1 en Visual Studio Ultimate 2013 Preview erbij.
Installeren was probleemloos en ook daarna geen problemen tegengekomen.
Enige uitzondering was Office365 die in IE11 naar 'lightmode' terug gaat, maar dat was eenvoudig op te lossen via 'Compatibility view settings'.
Voor het opstarten van programma's gebruik ik een eigen .NET programma dus van start scherm heb ik verder geen last.
Dus alles werkt gewoon en eigenlijk heb ik nauwelijks in de gaten dat ik op 8.1 werk i.p.v. 7
Nu begrijp ik dat Windows, SQL en VS alle drie een half jaar bruikbaar blijft dus dat is ook netjes.
Wel heb ik (nog steeds) een enorme hekel aan Metro/Modern UI applicaties, maar die zijn gelukkig te omzeilen.
Dus al met al ben ik positief :)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je dus je ondertitel aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 16:05
Inmiddels heb ik ook 8.1 al een paar dagen. Wat mij opvalt (en mateloos irriteert) is dat ik niet meer via touchpad gestures kan scrollen. Als ik een aparte muis aan mijn laptop doe, werkt de scrollwiel niet. ((dit is alleen in Chrome, in IE werkt het gewoon))

Ik heb de juiste drivers voor mijn touchpad al geïnstalleerd en de laatste versie van Chrome.

[ Voor 15% gewijzigd door karimmm op 13-07-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Kunnen in de toekomst apps geschreven voor Windows 8.1 ook draaien op Windows 8? Worden de Windows 8.1 api's 'meegenomen' zodat de app ook in Windows 8 draait?
Of moet je straks 2 versies in de store plaatsen?

Anders heeft het vooral in het begin geen zin om apps te schrijven voor Windows 8.1 terwijl er nog zat mensen zijn die Windows 8 hebben.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ik denk dat de meesten wel naar 8.1 zullen overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ja waarom ook niet. Je laat toch ook niet Windows 7 SP1 zitten?

Ik begreep van Niels (Regenmeter) dat als een app voor Windows 8.1 gemaakt is je niet meer terug kunt naar Windows 8, oftewel dit is een aparte ontwikkel branch (ws. ook ivm de nieuwe tile groottes)

[ Voor 61% gewijzigd door CAP-Team op 14-07-2013 13:06 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Zijn er meer mensen waarbij Origin in 8.1 niet meer werkt/wil opstarten? Telkens als ik Origin open, crasht hij en kan ik hem laten herstarten (wat tot een nieuwe crash volgt) of afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:55:
Dan kan je dus je ondertitel aanpassen ;)
ik maak een onderscheid tussen de 'basis' windows en de metro laag er boven
karimmm schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:07:
Inmiddels heb ik ook 8.1 al een paar dagen. Wat mij opvalt (en mateloos irriteert) is dat ik niet meer via touchpad gestures kan scrollen. Als ik een aparte muis aan mijn laptop doe, werkt de scrollwiel niet. ((dit is alleen in Chrome, in IE werkt het gewoon))

Ik heb de juiste drivers voor mijn touchpad al geïnstalleerd en de laatste versie van Chrome.
[open deur mode]
het hele idee van deze 8.1 preview is testen, en als je tegen een probleem aanloopt dat je dit bij MS meldt
[/open deur mode]
Swerfer schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:34:
Kunnen in de toekomst apps geschreven voor Windows 8.1 ook draaien op Windows 8? Worden de Windows 8.1 api's 'meegenomen' zodat de app ook in Windows 8 draait?
Of moet je straks 2 versies in de store plaatsen?

Anders heeft het vooral in het begin geen zin om apps te schrijven voor Windows 8.1 terwijl er nog zat mensen zijn die Windows 8 hebben.
ik verwacht dat de upgrade naar 8.1 'verplicht' is
ik kan mij geen enkele reden bedenken waarom MS twee verschillende versies blijft ondersteunen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben van de preview weer terug gegaan naar Windows 8 op m'n Surface Pro. Ik vind alle verbeteringen en het polijsten van de gebruikservaring top, maar twee bugs werd ik helemaal gek van.

- De zoom/scale in IE11 die elke keer versprong de eerste keer dat je een touch interactie met die pagina had (scroll, link aan willen tikken etc etc).

- Formaat van de tiles die resetten als het lock screen er even op had gestaan. Dit was 9 van de 10 keer het geval, vreselijk irritant.

Ik hoop ten zeerste dat die dingen in de release build van 8.1 gefixed zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

HF 2863147 (No notification about the expiration date of Windows 8.1 Preview) is ook interessant :D
Assume that you upgrade from Windows 8 to Windows 8.1 Preview. At the end of the Windows 8.1 Preview lifespan, you may not be notified to upgrade to the release version of Windows 8.1.
Kan niet wachten op de final :Y

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
Heeft iemand al een systeem refresh geprobeerd op 8.1? ik stop de installatie dvd erin volgens MS support, maar hij komt niet verder dan en melding dat de nodige bestandsdelen niet gevonden worden.

Edit: bedenk me net, moet ik hier zeker de 8.1 iso voor branden

[ Voor 14% gewijzigd door JoSoFijn op 15-07-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Sir_Markus schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:48:
Heeft iemand al een systeem refresh geprobeerd op 8.1? ik stop de installatie dvd erin volgens MS support, maar hij komt niet verder dan en melding dat de nodige bestandsdelen niet gevonden worden.

Edit: bedenk me net, moet ik hier zeker de 8.1 iso voor branden
Je kunt toch ook gewoon vanuit Windows de refresh starten ? Dacht dat hiervoor de dvd niet nodig was. Maar ik kan me vergissen en ik heb het ook nog niet getest op 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
punisher007 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:17:
[...]Je kunt toch ook gewoon vanuit Windows de refresh starten ? Dacht dat hiervoor de dvd niet nodig was. Maar ik kan me vergissen en ik heb het ook nog niet getest op 8.1
Windows kwam met de melding dat hij de benodigde bestanden niet kon vinden en volgens de Microsoft support site had je de dvd nodig.
heb echter nog geen tijd gehad voor de 8.1 iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Sir_Markus schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:34:
[...]

Windows kwam met de melding dat hij de benodigde bestanden niet kon vinden en volgens de Microsoft support site had je de dvd nodig.
heb echter nog geen tijd gehad voor de 8.1 iso
Klinkt best wel logisch dat je daar de Windows 8.1 ISO nodig voor hebt.

Vind het best wel mooi ik krijg zelfs de beta update van Nvidia (Voor 8.1) met me Nvida GeForce 6200 LE. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39
Ik heb een probleem met .Net framework 3.5 op 8.1

een programma om screenshots te maken en deze vervolgens meteen te uploden (puush) heeft dit framework nodig om te kunnen werken, maar ik kan deze niet installeren.

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/effff96a911045a3e3c9f7a907172e16.png Ik krijg deze error (0x800f0922), en van google wordt ik niet veel wijzer, het enige wat ik via daar heb gevonden is framewok 3.5 via Windows Features aanzetten, maar als ik dat doe dan krijg ik dezelfde error.
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/5b6b4d4bd84d6c4a7ef290f2e62dac9a.png

Heeft iemand anders hier ook last van, en/of een fix voor? het programma wat ik nu gebruik om snel screenshots mee te uploaden (gyazo) is echt 3x niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39
Yup, zoals je in de post boven jou kan zien kan ik het niet installeren of enablen, en als ik het via die troubleshooting manier probeer krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/936b807f5343546a4e23401e272889b1.png

Link naar de tekst in de log file waar naar verwezen wordt in cmd: http://pastebin.com/WM5ujzBJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
__Koen__ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:38:
[...] Heeft iemand anders hier ook last van, en/of een fix voor? het programma wat ik nu gebruik om snel screenshots mee te uploaden (gyazo) is echt 3x niks..
Geen fix waar je blij van wordt. Had het probleem zelf ook toen ik naar Win 8 Final ging en na twee dagen proberen heb ik het toen maar opgelost door Windows opnieuw te installeren. Ik vermoed dat de upgrade gewoon niet goed is gegaan toen. Wat je eventueel zou kunnen proberen is Win 8 te checken met DISM. Dat heb ik toen iig niet geprobeerd omdat ik het nog niet kende. Maar iets a la Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth zou het moeten doen. Dat heeft mij laatst ook uit de problemen geholpen met mijn Windows 8 install op mijn laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 16-07-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
een programma om screenshots te maken en deze vervolgens meteen te uploden (puush) heeft dit framework nodig om te kunnen werken, maar ik kan deze niet installeren.

Heeft iemand anders hier ook last van, en/of een fix voor? het programma wat ik nu gebruik om snel screenshots mee te uploaden (gyazo) is echt 3x niks..
De fix is een alternatief gebruiken. Framework 3.5 is gewoon te onhandig, zeker voor de Preview. Dit moet je niet willen. Alleen al omdat het maar voor zo'n klein stukje software is. Als het gaat om een groot softwarepakket wordt het een ander verhaal.

http://alternativeto.net/software/puush/ Er zijn zo te zien al 4 alternatieven die een stuk populairder zijn / hogere rating hebben. Deze alternatieven hebben, bijna zeker wetend, geen extra Framework vereisten.

[ Voor 23% gewijzigd door Bathing Aap op 17-07-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik heb een probleem met .Net framework 3.5 op 8.1
ik kan je niet helpen, bij mij werkt 3.5 probleemloos

jammer dat je dit niet makkelijk naar MS kan melden, in visual studio preview zit een aparte optie hiervoor:

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Other/VS_smileC_zpscf479208.jpg

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
Vishari Beduk schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:33:
[...]
jammer dat je dit niet makkelijk naar MS kan melden, in visual studio preview zit een aparte optie hiervoor:

[afbeelding]
Ha! Die smileys hadden we ook in de Office 2013 Preview :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Windows 8.1 op mijn Surface RT te installeren echter na het downloaden in de Store blijft de status staan op preparing. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:45:
Ik probeer Windows 8.1 op mijn Surface RT te installeren echter na het downloaden in de Store blijft de status staan op preparing. Iemand enig idee?
Ja, als je Surface niet langer dan een uur over preparing doet moet je gewoon geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn desktop ook mijn Surface RT naar 8.1 preview gebracht.
Had ik gisteren Halo op mijn Surface RT geinstalleerd, wil ik 'm vandaag eens op de desktop uitproberen, staat Halo al geinstalleerd. Cool.
Moet zeggen dat er ook weer software optmalisaties zijn. De Surface RT met W8.1 preview lijkt overal nu iets sneller als onze VivoTab Smart met nog W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:38:
Na mijn desktop ook mijn Surface RT naar 8.1 preview gebracht.
Hoe heb je de preview op jouw Surface gekregen? Was het een Amerikaanse Surface?

Ik heb de mijne gekregen van Tweakers/Microsoft en dat was een Nederlandse, en in de store heb ik de update staan, maar kan hem nog steeds niet downloaden.

Iets van "Download not yet available, please try again later"

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit Duitsland. Heb ik op EN-US ingesteld.
Vervolgens de bekende update en na een reboot komt automatisch de prompt naar de W8.1 preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Helaas werkt die method bij mij niet. Ik had hem al in de store staan, zonder rare tekens en de 'hack' werkt nu niet. De store blijft zeuren dat hij nog niet beschikbaar is...

Op mijn laptop werkte het wel. Ook de hack toegepast en toen kreeg ik ook die vreemde tekens. Ik kon hem daar eerst ook niet downloaden, maar ineens wilde hij wel een keer downloaden.

Ik ben tot nu toe goed tevreden met 8.1 en wil hem ook alvast op mijn Surface plaatsen, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:01:
Helaas werkt die method bij mij niet. Ik had hem al in de store staan, zonder rare tekens en de 'hack' werkt nu niet. De store blijft zeuren dat hij nog niet beschikbaar is...

Ik ben tot nu toe goed tevreden met 8.1 en wil hem ook alvast op mijn Surface plaatsen, maar helaas...
En met deze aanvulling?
http://blogs.technet.com/...th-language-mismatch.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
ook met 326.19 driver na een sweeper install blijven youtube flash filmpjes knipperen binnen IE11.
en ik ben blijkbaar niet de enige. ik las al zaken als iets met 2 kleurprofielen. hoog en laag contrast constand switchen. html5 vs flash, ga zo maar door.
Maar tot nu toe geen werkende oplossing. Behalve dan een andere browser gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Bedankt, hij is aan het downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:04
Ik heb gisteren de 8.1 RT Preview vanuit de store geinstalleerd. Ging op zich prima, maar ik kan nu de Store niet meer in. Hij kicked mijn Vivo Tab RT binnen een seconde. Soms krijg ik vaag wat te zien, meestal meteen de tekst dat de Store niet bereikt kan worden door evt server problemen of connection Time-Out. Dat is al sinds gisterenavond zo en nu nog steeds geen verandering.
Met mijn normale 8.1 Preview kom ik zonder problemen in de store terecht. RT dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem met de Store met mijn Surface RT met RT8.1 en desktop met W8.1.
Apps worden ook mooi sync geinstalleerd.
Het zou dus gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Sir_Markus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:27:
ook met 326.19 driver na een sweeper install blijven youtube flash filmpjes knipperen binnen IE11.
en ik ben blijkbaar niet de enige. ik las al zaken als iets met 2 kleurprofielen. hoog en laag contrast constand switchen. html5 vs flash, ga zo maar door.
Maar tot nu toe geen werkende oplossing. Behalve dan een andere browser gebruiken
Heb hier hetzelfde probleem met een amd maakt niet uit of ik nu de 8.1 preview driver of whql drivers gebuik.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
Heeft iemand hier problemen met z'n internet?

Wanneer ik aan het surfen ben en een nieuwe website open krijg ik zeer vaak een "Server not found" error. Als ik vervolgens 1 of 2 keer F5 is er ineens niks aan de hand. Dit doet zich voornamelijk voor wanneer ik een nieuwe website bezoek (waar ik nog geen DNS etc. van heb), maar soms ook bij al eerder bezochte websites. En iedere keer is het na een keertje F5 opgelost.

Dit gebeurt in FF22, IE11, Chrome, Opera en Safari. Zelfs Steam lijkt er af en toe last van te hebben, en moet de boel ge-refreshed worden. Ook sommige programma's installeren lukt af en toe niet omdat "you need an internet connection to install".

Ik kan simpelweg niet vinden waar het aan ligt. Het is een 100% clean install, en P2P lijkt nergens last van te hebben. Die gaan onverstoord door alsof er niks aan de hand is.

Nu dacht ik eerst dat er misschien een HTTP netprobleem zat in m'n NIC drivers of de Windows 8.1 connectie zooi, maar als non-browser applicaties er ook last van hebben (torrents, etc. uitgezondert), dan weet ik het niet meer. :?

extra: Op m'n Win7 installatie heb ik uiteraard nergens last van

[ Voor 3% gewijzigd door BasNation op 27-07-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mochten er nog liefhebbers zijn die het preview stuk van hun wallpaper weg willen halen (desktop version):
http://mytechblog.com/201...mark-windows-8-1-preview/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Iemand autologin al werkend? De oude methodes lijken hier niet meer te werken helaas :( (met MS account)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 28-07-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vind je dat handig dan? Ik heb gewoon een sterk wachtwoord en een heul simpel plaatjes wachtwoord en dat werkt eigenlijk perfect :)

Ik zou overigens niet weten of er een andere oplossing is voor 8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Martinspire schreef op zondag 28 juli 2013 @ 01:13:
Iemand autologin al werkend? De oude methodes lijken hier niet meer te werken helaas :( (met MS account)
Hmm, die oude methode werkt hier nog gewoon op mijn desktop en laptop (beide met MS account). Heb je niet een exchange account met security policies toegevoegd? Mijn universiteitsmail kwam bijv. met een aantal policies voor het automatisch uitloggen enz. Heb dat maar heel snel weer gereset en verwijdert want ik werd er helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Autologin werkt sowieso niet met een MS account. Wil je autologin, dan moet je een lokaal account gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:35:
Autologin werkt sowieso niet met een MS account. Wil je autologin, dan moet je een lokaal account gebruiken.
Hoe verklaar je dan dat het hier op de pc waar ik nu typ gewoon werkt?

Overigens wat er dus in de weg kan zitten zijn Security Policies die worden opgelegd door Exchange accounts, en een PC die in een domain hangt kan ook niet automatisch inloggen (iig niet via de netplwiz/control userpasswords2 methode).

Oh, en als je in dat dialog boxje de hele optie niet ziet staan: er was een windows 8 update twee maanden geleden die het sloopte. Als je die update verwijdert komt het boxje weer terug.

[ Voor 44% gewijzigd door Caelorum op 28-07-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja ik heb al 2 updates gehad inmiddels. 1 voor het verwijderen en 1 voor het terugzetten. Ik zie hem dus wel, maar het werkt niet meer. Na reboot, onthoudt ie het gewoon niet meer. Zowel bij Win8.1 overigens als bij de laptop die Win8 draait maar wel die patches heeft gehad.

En waarom ik het wel? Ik ben de enige die met die systemen aan het werk is en ik niet met spionnenwerk bezig ben. Als ik mn pc opstart wil ik meteen kunnen beginnen. Nu duurt het inloggen bijna langer dan het hele opstarten, maar ik kan niet meteen beginnen. Na het aanzetten ga ik wel eens even wat drinken (koffie oid) halen en kom dan terug waarna ik aan de slag wil.

Als jullie naar de desktop kunnen booten, moet ik toch zeker wel meteen kunnen beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Hmm...ik heb gewoon een PIN code ingesteld, na het intypen zit ik binnen een paar sec op m'n start scherm. Da's toch ook een optie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik autologin (control userpasswords2) en voor locken van het scherm gebruik ik een pincode. Werkt snel en simpel. Zowel met Windows 8 als ook de Windows 8.1 preview.
Met touch is een mooi picturepassword ook heel handig.
.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Balmer geklungel in kaart gebracht, zielige man hé
http://www.zdnet.be/artic...l&utm_campaign=crosspromo

Tenenkrullend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:40:

Tenenkrullend,
Weer overdreven anti Microsoft.

Dat filmpje van de Surface vind ik niks verwarrends aan, ik vind hem zelfs goed. Waarom is het verwarrend richting Windows 8?

Er zijn inderdaad zaken die beter konden. De kritiek op de 'Eigen' apps vind ik bijvoorbeeld wel terecht. Daar konden ze zeker op scoren. Kijk naar Nokia met zijn Eigen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks anti, het is de nuchtere vaststelling van een zoveelste misser onder het Balmer bewind, zielig dat z'on man nog kan aanblijven, er moet eens een frisse wind door Redmond komen waaien, want de emmer is vol.

En de rechtzetting met 8.1 is een giller aan het worden, dat had echt niet meer gemoeten, denk toch dat ze de realiteit niet onder ogen willen zien, jammer met hun potentieel had het een hele andere ervaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Tenenkrullend,
1) Wat heeft balmer hiermee te maken? Dit ligt toch echt aan de Windows-divisie?
2) De helft lijkt gebaseerd te zijn op onderbuikgevoelens of gejank over het gebrek aan opties.

Ik heb zo'n vermoeden dat het bij de schrijver niet meer uit gaat maken wat Windows 8 nog gaat brengen, afgebrand wordt het toch wel. Vind veel punten erg zwak en zonder feitelijke argumentatie staat het stuk nogal slap. Zo was de mail-app prima voor wat ze ermee voor ogen hadden. Simpele mail-app zonder poespas. Inmiddels zitten er wel wat meer features in, maar hij werkte verder prima en nu nog steeds. Het is geen outlook, maar dat is ook wel logisch. Verder vind ik de meeste meegeleverde apps boeiender dan wat er op bv Android wordt meegeleverd en zijn het er (inmiddels) ook meer.

Verder vind ik de kritiek op de 16/9 verhouding wel apart, want ik ken juist weer weinig mensen die hun tablet op dat formaat houden, behalve om boeken te lezen of aantekeningen te maken (en laat dat nou prima op 9/16 kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik weet niet of ik iets verkeerd doe maar imo is de zoekfunctie in 8.1 echt vern**kt! ''Vroagah"/nu met 8 kun je in bijv. de Store meteen intypen wat je hebben wilt; nu? Nu moet je eerst dat zoekvakje aanklikken/raken. MS, dit is NIET wat jullie willen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali

Tenenkrullend,
oww wat is dit slecht zeg.... Iets wat ik ook wel gewent ben van zdnet.. Zdnet.com gaat altijd net een stuk verder van tenenkrommend en zorgt altijd ervoor dat ik weer een avondje kan lachen bij het lezen van hun verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
warhamstr schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:07:
Ik weet niet of ik iets verkeerd doe maar imo is de zoekfunctie in 8.1 echt vern**kt! ''Vroagah"/nu met 8 kun je in bijv. de Store meteen intypen wat je hebben wilt; nu? Nu moet je eerst dat zoekvakje aanklikken/raken. MS, dit is NIET wat jullie willen.
Kan me daar niet druk om maken. Er is geen manier om erachter te komen dat je er kon typen. Nu heb je iig een visuele clue dat je er kan typen. Wat mij betreft mogen ze het ook op het start screen doen, zoals dat in W7 was. Dat je iig kan zien dat je daar kan typen. Mijn moeder snapt echt niet waar ze moet typen als ik zeg, druk op start en type iets in, de reactie is dan altijd "waar moet ik iets typen??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

warhamstr schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:07:
In de Store werkte het direct typen in Windows 8 ook al niet. Dat vond ik toen al een misser. In het startmenu typen werkte toen al wel.

Nu in Windows 8.1 wilde ik Word opstarten. Ik typte in het startmenu 'Word' maar geen Word te bekennen. Ik moest er heen scrollen in het startmenu. Of ik moest 'Word 2' typen dan kwam hij wel te voorschijn (Word 2013)

Ik kan ook nog niet echt wennen aan de zoekfunctie in Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik ervaar tegenwoordig een foutmelding van skydrive wanneer ik mijn surface RT voor het eerst aanzet, hebben meer mensen hier last van?

Op het internet lees ik dat het temaken heeft dat mijn Surface RT op 8.1 draait en de rest van mijn laptops en desktops nog op Windows 8 draaien. Schijnt iets mis te gaan met syncen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
vali schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:13:
Ik ervaar tegenwoordig een foutmelding van skydrive wanneer ik mijn surface RT voor het eerst aanzet, hebben meer mensen hier last van?

Op het internet lees ik dat het temaken heeft dat mijn Surface RT op 8.1 draait en de rest van mijn laptops en desktops nog op Windows 8 draaien. Schijnt iets mis te gaan met syncen...
Ik heb wel dat ie om de zoveel tijd lijkt te crashen, maar ik kan niet uitvinden waar dat door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat ik het storendste vind aan Windows 8.1 qua zoeken is dat Win+Q op het homescreen niet meer alleen zoekt naar applicaties, maar everywhere. Als ik dat zou willen zou ik wel gewoon meteen gaan typen :P Die hele optie om alleen naar applicaties te zoeken is er ook uitgegooid. Dat is ook meteen de ergernis van het zoeken in de store.

Nog vervelender is overigens dat ik geen Skydrive icoontje in mijn tray heb zitten en dat bestanden en folders in de Skydrive folder geen icoontjes meer hebben om aan te geven dat ze in sync zijn (nu alleen als ze out-of-sync zijn). Beide dingen hebben er al toe geleid dat ik dacht dat het was gesynced, maar er 130KM verderop achter kwam dat het dus niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Enterprise Preview nu beschikbaar:

Weekend Reading: Aug. 1st Edition–New enterprise preview allows businesses to take Windows 8.1 out for a test drive

[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 03-08-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Ik heb wel dat ie om de zoveel tijd lijkt te crashen, maar ik kan niet uitvinden waar dat door komt.
Ik heb dus ook geen idee... Best irritant eigenlijk, maar niet irritant genoeg om terug te gaan naar Windows 8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook last van herstartende Skydrive. MS account welke gecombineerd met Windows 8 en 8.1 preview gebruikt wordt. Sync blijft wel goed gaan. Windows 8.1 preview dingetje denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:26:
Heb ook last van herstartende Skydrive. MS account welke gecombineerd met Windows 8 en 8.1 preview gebruikt wordt. Sync blijft wel goed gaan. Windows 8.1 preview dingetje denk ik dan maar.
Heb ik inderdaad ook een probleem mee gehad. Een herinstallatie heeft het issue wel opgelost btw. Al mijn machines draaien overigens wel de 8.1 Preview..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 02:35
SkyDrive werkt hier compleet bagger. Als ik een los bestandje in mijn SkyDrive folder zet dan wordt die vrijwel direct geupload, maar ik heb wat fotomappen erin staan die pas na een paar dagen opeens online stonden. En omdat er geen status-icoontje meer is in de tray heb je totaal geen inzicht in wat ie nou aan het doen is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
posttoast schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:44:
SkyDrive werkt hier compleet bagger. Als ik een los bestandje in mijn SkyDrive folder zet dan wordt die vrijwel direct geupload, maar ik heb wat fotomappen erin staan die pas na een paar dagen opeens online stonden. En omdat er geen status-icoontje meer is in de tray heb je totaal geen inzicht in wat ie nou aan het doen is.
Ligt er natuurlijk aan hoe groot het fotomapje is. Als je upload net heerlijk traag is als KPN bij mij is met hun adsl lijntje, is het logisch dat het langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
vali schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Ligt er natuurlijk aan hoe groot het fotomapje is. Als je upload net heerlijk traag is als KPN bij mij is met hun adsl lijntje, is het logisch dat het langer duurt.
Ik heb een verbinding met een upstream van 15mbit en dat mapje is nog geen 100MB groot. Bovendien verwacht ik dan in ieder geval wel een paar foto's te zien na een tijdje. Het gekke is: de map wordt remote wel aangemaakt, alleen de content wordt er niet in gezet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Bij mij werd een bestandje van 3MB pas na twee dagen online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
posttoast schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:44:
Als SkyDrive aan het uploaden is, dan kun je dat in de SkyDrive App zien :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kWq8bwd8JT6UhCNaConnWb19/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6aQ0bBqUUegI2CRzMqwu8BAU/medium.png

Jij hebt blijkbaar geen inzicht in die uploads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Raar zeg: bij sommige bestanden/mappen geeft ie wel die progress en anderen lijkt ie gewoon volledig te negeren. Ik heb de map met foto's in kwestie verwijderd en opnieuw erin gezet, maar geen progress. Als ik een andere random map met data erin zet gaat ie die wel uploaden.

Edit: heel vaag. Ik heb nu die lege map ook vanaf de SkyDrive website verwijderd. Daarna opnieuw in Windows Explorer die map aan de SkyDrive-folder toegevoegd en nu begint ie opeens wel met uploaden. En nog gekker: hij gaat ook ineens bestanden uit andere mappen uploaden die hij blijkbaar nog niet had gedaan.

[ Voor 36% gewijzigd door posttoast op 05-08-2013 15:51 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Op dit moment heb ik W8 op mijn PC. Ik ben van plan om een schone installatie te doen (alle bestanden/instellingen weg). Dit leek mij ook wel een goede gelegenheid om dan gelijk W8.1 uit te proberen. Kan ik als ik de ISO op een DVD heb gebrandt, W8.1 op dezelfde manier installeren als dat ik W8 vanaf een DVD installeer? Dus booten vanaf je DVDROM, station C (en D) verwijderen en installeren?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn er mensen die hier ook gebruik (willen) maken van Cisco VPN (of Cisco Anyconnect). Ik krijg het maar niet aan de praat en sterker nog: door de extra VPN adapters die worden aangemaakt, werken de fysieke adapters (LAN en WLAN) niet meer totdat je de LAN / WLAN devices wegknikkert en Windows 8.1 opnieuw laat detecteren.

Mag toch echt hopen dat dat snel is opgelost :'(

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.