[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.814 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 14:18
mprkooij schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:05:
Maar er is dus een versie waardoor je Windows 8.1 kan installeren en je gewoon nog je programma's en als je stuff houd? Waar kan ik die downloaden?
Dan moet je op de site van Windows preview de update downloaden. Niet de iso, maar een msu bestand. Dit installeert als een update en dan moet je je pc opnieuw opstarten en krijg je een melding om Windows 8.1 te installeren. Hiermee behoudt je volgens mij je programma's (bij mij in ieder geval wel).

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
Er staat de update geld niet voor uw computer, ik heb Windows 8 Professional x64 van Microsoft Technet.

Ik heb wel de Nederlandse versie..

[ Voor 15% gewijzigd door mprkooij op 29-06-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CokeZero schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:47:
[...]

Ik zal je er bij zetten. Heb persoonlijk zelf weinig tijd gehad om de TS aan te passen. Toetsweek... :(

Heb trouwens zelf een nieuwe functie ontdekt:

Als je nu een website pint aan je startscherm via IE metro, kan je kiezen welke afbeelding je wilt. 8)
Oh ja, en je kunt nu ook via de Share charm een screenshot versturen van een speciefieke app.

Dus hoe ziet jullie Windows 8.1 startscherm eruit?
[afbeelding]
Mijn start (ik had het ook gezien. soms werkt het niet echt fijn zoals op bol.com):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/svcl5Fm.png

------Ander onderwerp------

Wie gebruikt er op dit moment meer dan 1 device met windows waarvan het ene system op 8.0 draait en het andere op 8.1? ik vraag me af je dan ook problemen hebt wat berteft de appstore.

Ik heb namelijk 8.1 op mijn desktop geinstalleerd, maar daarna kreeg ik een melding op mijn laptop dat mijn developers licence niet meer geldig was, (?) en ik kon apps niet meer updaten. Ik heb hierna 8.1 ook op mijn laptop geinstalleerd. Hierna geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:05:
Maar er is dus een versie waardoor je Windows 8.1 kan installeren en je gewoon nog je programma's en als je stuff houd? Waar kan ik die downloaden?
Die van mij is een ISO van MSDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:46:
[...]

Die van mij is een ISO van MSDN.
'
Als ik de Iso versie van Microsoft Technet download krijg ik alleen 2 opties, volledige wipe of personal files houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Ik kan Office 2013 niet meer installeren na het updaten naar 8.1 :\
---------------------------
Setup
Please restart

We're sorry. Before we can install we need you to restart your computer and retry your installation.

Technical details:
Retry Cancel
Er zijn ook geen duidelijke antwoorden te vinden behalve: "Heb je het wel als administrator uitgevoerd?"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:50:
[...]'
Als ik de Iso versie van Microsoft Technet download krijg ik alleen 2 opties, volledige wipe of personal files houden!
En in een eerder post zie ik dat je NL hebt.
Ik had een W8 US/EN versie en die heb ik geupgrade met W8.1 preview in wederom de US/EN versie.
Ik had op de W8 US/En versie wel een NL languagepack en die heb ik (just to be sure) voor de upgrade verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:19:
[...]

En in een eerder post zie ik dat je NL hebt.
Ik had een W8 US/EN versie en die heb ik geupgrade met W8.1 preview in wederom de US/EN versie.
Ik had op de W8 US/En versie wel een NL languagepack en die heb ik (just to be sure) voor de upgrade verwijderd.
Ja maar ik heb gewoon de Nederlandse Windows, dus geen languagepack. Dus ik denk dat ik dan niet de update kan maken van Windows 8 naar Windows 8.1 preview.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Gewoon even googlen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Al gegoogeld, en niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:26:
[...]Ja maar ik heb gewoon de Nederlandse Windows, dus geen languagepack. Dus ik denk dat ik dan niet de update kan maken van Windows 8 naar Windows 8.1 preview.... :(
Van wat ik gelezen heb, kun je dan inderdaad niet upgraden.
Ik installeer altijd de US/EN versie van Technet/MSDN met Languagepack. Ook nu blijkt dat een goede zet.
Over 2 maanden (Augustus) staat trouwens de RTM op Technet/MSDN.
Die zal je zeker van NL naar NL kunnen upgraden met behoud van applicaties (en userdata)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:38:
[...]

Van wat ik gelezen heb, kun je dan inderdaad niet upgraden.
Ik installeer altijd de US/EN versie van Technet/MSDN met Languagepack. Ook nu blijkt dat een goede zet.
Over 2 maanden (Augustus) staat trouwens de RTM op Technet/MSDN.
Die zal je zeker van NL naar NL kunnen upgraden met behoud van applicaties (en userdata)
Ooh, dan wacht ik gewoon daar op. Nog maar een maandje + een paar dagen te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:41:
[...]
Ooh, dan wacht ik gewoon daar op. Nog maar een maandje + een paar dagen te gaan :)
Augustus is 31 dagen, al is 08-01 een mooie datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht even tot de officiele versie beschikbaar komt.
De meeste vernieuwingen boeien mij niet zo omdat ik nog thuis of op het werk niets in het metro UI doe.
Ik draai Windows 8 omdat het lekker snel installeerd ( ik herinstalleer Windows om de 3-4 maanden ook al is het niet nodig ).
Met classic shell start hij in desktop mode, en verder gebruik ik het alleen om Windows af te sluiten, progamma's die ik gebruik staan in mijn taskbar pinned.

8.1 heeft voor mij maar een echte toevoeging welke niet in het starter topic staat : DirectX 11.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik kom er maar niet achter hou ik de achtergrond van mijn start menu (tiles scherm dus) aanpas.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start meun, dan Charms bar openen en kiezen voor Personalize, vervolgens rechts bovenin kun je op het laatste vierkantje klikken en daar zelf je wallpaper uitzoeken voor het start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UCtje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-08 10:39
Voor degene die via een menu willen afsluiten en herstarten: met de muis naar linksonder, de icoon van W8 verschijnt of (in het geval van werken via het bureaublad) staat deze er al. Met de rechter muisknop hierop klikken en er komt een sub menu. De tweede regel van onder is.......... Shutdown - sleep; Shutdown - shutdown en Shutdown - herstart. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mprkooij schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:26:
[...]

Ja maar ik heb gewoon de Nederlandse Windows, dus geen languagepack. Dus ik denk dat ik dan niet de update kan maken van Windows 8 naar Windows 8.1 preview.... :(
Volg het upgradepad dat Woembah heeft gepost: Woembah in "[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie"

Heb ik ook gedaan zonder problemen met m'n en-GB versie. Stap 6 was niet eens nodig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jammer dat het apps view nog steeds niet direct wordt geupdate als je items verwijderd.

Dus als je bijvoorbeeld Calculator uit
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories

delete dat de shortcut nog steeds zichtbaar is in apps view totdat je de computer restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddepolen
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb inmiddels
Woembah in "[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie"
geprobeerd, net als het toevoegen en verwijderen van taalpakketten enzzz. Ik draai nu volledig Engels (US), maar er komt helemaal geen message in de Store. Een WSReset heb ik ook al gedaan.

Heeft iemand een oplossing hiervoor (of is een ISO install het beste, kan je dan je desktop apps nog houden?), zodat ik gewoon de update vanuit de Store kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

Wat nog vaag werkt op mijn Surface Pro met Windows 8.1 is de optie "Change the size of apps on the displays that can support it" onder instelling PC & Devices -> Display.
Als ik Default verander naar Smaller dan krijg ik meer ruimte voor extra tekst in de apps, maar ook het startmenu krijgt meer ruimte om apps weer te geven. Dat vind ik prettiger, maar is ook voor sommige apps nodig zoals Xbox Games, die klopt op mijn Surface Pro niet op de standaard setting, dan vallen er opties buiten beeld of gaan er opties door elkaar lopen.
Nu zou ik verwachten dat die optie smaller icoons blijft staan, dit gebeurd ook na een reboot, maar als ik mijn Surface uit zet en weer uit zet dan staat de optie weer op default ? dat wil ik dus niet.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Met 8.1 werkt mijn VPN koppeling met de zaak niet meer, zelfs niet als ik IE in compatibiliteitmodus draai. Dat word dus wachten op de update van de VPN software, wat dus even kan duren, bij Juniper zijn ze niet al te snel op sommige gebieden.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu met 'boot to desktop', achtergrond desktop gelijk als start menu, en/disable hot corners, afsluiten via startknop enz. voor pure desktop systemen. Zijn er nu nog mensen die iets 'inhoudelijks' te 'klagen' hebben over W8.1 op de desktop? Nà dus ook echt ervaring met de Windows 8.1 preview.

Zelf ben ik na 2 dagen in de volle overtuiging dat W8.1 met de geleverde opties ook het 'Next Gen Desktop OS' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:54:
Met 8.1 werkt mijn VPN koppeling met de zaak niet meer, zelfs niet als ik IE in compatibiliteitmodus draai. Dat word dus wachten op de update van de VPN software, wat dus even kan duren, bij Juniper zijn ze niet al te snel op sommige gebieden.
Wellicht zou je nog kunnen proberen de site aan de trusted sites toe te voegen. (In combinatie met compatibilteitsmodus).

Heb Windows 8.1 zowel in hyper-v als "native" via vhd geinstalleerd. Dat laatste is een goede manier om Win8.1 op bare metal te draaien zonder iets aan je bestaande configuratie te veranderen. De uiteindelijke upgrade doe ik pas bij RTM.

Ben zeer positief over sommige veranderingen, alhoewel dat startknopje had van mij niet gehoeven. Trouwens, de hyper-v enhanced session console is geweldig. Een console met alle opties die je normaal ook bij RDP krijgt (resolutie, sound, usb passthrough) zonder dat de vm aan het netwerk hoeft te hangen (gaat via de vm bus). Op die manier krijg je ook volledige copy/paste support, inclusief files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ook stom, merk nu pas dat m'n drivers voor m'n geluid kaduuk zijn geraakt. Maar eens even opnieuw installeren; ik ben ook blijkbaar niet de enige met dit issue.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddepolen
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Update: Met de ISO werkt installeren goed. Zorg dat je hem vanuit Windows 8 uitvoert, en dat je je Region, Base Install Language en je huidige taal op EN-US heb staan. Dan kan je al je settings en apps (ook desktop) bewaren.

8.1 Schijnt als een zonnetje. Heerlijk smooth toen hij eenmaal klaar was met indexeren. Veel meer opties voor desktopgebruikers, en de settings interface is veel completer geworden in de W8 vorm.
Al met al een fantastische update! Keep it coming Microsoft :).

--- EDIT ---

Inmiddels aan de slag met 8.1, en ik kom nog wel een irritant element tegen: Er zijn standaard mappen aan 'Deze computer' toegevoegd, maar niet je libraries. Ik heb mijn Dropbox in mijn Documenten library zitten, en daar kan ik nu niet meer bij vanuit de sidebar. Iemand al uitgevonden hoe je die er weer in kan hacken?

[ Voor 25% gewijzigd door hiddepolen op 30-06-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 13:17

Woembah

YNWA

In de sidebar rechtermuisklik>show libraries.

Ik vind het ook wel hinderlijk dat ze libraries zo hebben weggestopt. Was juist een goede manier om verschillende plekken bij elkaar te krijgen. De mappen die bij 'This PC' staan zijn voor mij vrijwel nutteloos en zou ik liever weg kunnen halen.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik had in Windows 8 de SkyDrive desktop applicatie geïnstalleerd en daarin My Documents en My Pictures gezet. Werkte prima. Maar na installatie van 8.1 worden deze mappen niet meer gesynchroniseerd, ondanks dat ze nog wel gewoon in de SkyDrive map staan. Ik zie ook het SkyDrive icoontje niet meer in mijn system-tray staan. Hebben anderen dit probleem ook?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zojuist met succes een Nederlandse installatie geupgradet naar Windows 8.1. Het kost weliswaar wat moeite, maar het resultaat is uitstekend.

Alle acties hieronder zijn op geheel eigen risico. Dat het bij mij werkt wil niet automatisch zeggen dat het bij jouw wel werkt. Mensen met een Mediacentre versie kan het upgrade probleem ergens anders liggen, en hoeft dit zeker niet dé oplossing te zijn.

Mijn gevonden methode:
1 Download de update van de US site van Microsoft
2 Plaats het bestand op een gemakkelijke plaats en geef het een makkelijke naam (bijv. C:\8preview\preview.msu )
3 Open CommandLine in Administrator mode (typ cmd in start en klik rechts om hem als admin uit te voeren)
4 Type het volgende: "Expand –F:* c:\8preview\preview.msu C:\8preview\" (zonder " )
5 Type het volgende: "DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:c:\8preview\Windows8-RT-KB2849636-x64.cab"

32-bit systemen moeten '-x64.cab' vervangen door '-x86.cab' en RT gebruikers door '-arm.cab'

Je pc installeert een update, en herstart. Hierna zal Windows een melding geven dat er een gratis preview beschikbaar is. Je kunt dit controleren door de store te openen.

De update die in de Store staat is daarentegen nog steeds niet te installeren. Het zal aangeven dat het niet gedownload kan worden. Dit is alleen geen probleem van de server, maar van jouw pc. Dat gaan we even veranderen:

6 Verander in het configuratiescherm je taal en regio naar EN-US
7 Zorg ervoor dat je het US language pack installeert
8 Open regedit.exe (typen in start) en ga naar HKLM\System\CurrentControlSet\Control\NIs\Language, en zoek naar de sleutel "InstallLanguage". Verander het nummer naar 0409 (EN-US)
9 Herstart je pc, als het goed is, is de update nu daadwerkelijk zonder problemen te downloaden!

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i1243.photobucket.com/albums/gg558/marijn32/0024cf7c-6004-473b-9800-9e51e00b5505_zps6bb11a13.jpg

Bronnen:
Bron 1 - Bron 2

[ Voor 32% gewijzigd door mr32 op 30-06-2013 17:00 . Reden: printscreentje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
En poef Xbox Music was Nederlands.

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/nXWi8uxZ5m/7ebbf93c43dc2401782c1184f79b95e9.png
Was bezig mijn Spotify collectie over te zetten naar Xbox Music, de app crashed starte hem opnieuw op. En hij was Nederlands. Met een andere lay-out.

Edit: Ik dacht dat ik speciaal was, bleek gewoon een automatische update uit de Store te wezen. Ach weten we ook dat dat werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door CokeZero op 30-06-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CokeZero schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:07:
En poef Xbox Music was Nederlands.

Was bezig mijn Spotify collectie over te zetten naar Xbox Music, de app crashed starte hem opnieuw op. En hij was Nederlands. Met een andere lay-out.
Hoe doe je dit? ik heb gezocht maar ik kon er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:23:
[...]

Hoe doe je dit? ik heb gezocht maar ik kon er niks over vinden.
Nummer per nummer :'(

Heb als feedback verstuurd dat je ook je Spotify playlists kan importeren. Nu kan je alleen iTunes... Anders doe jij dat ook hoe meer stemmen hoe beter :) Blijft een preview. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Laatst online: 24-12-2024
posttoast

Ik had in Windows 8 de SkyDrive desktop applicatie geïnstalleerd en daarin My Documents en My Pictures gezet. Werkte prima. Maar na installatie van 8.1 worden deze mappen niet meer gesynchroniseerd, ondanks dat ze nog wel gewoon in de SkyDrive map staan. Ik zie ook het SkyDrive icoontje niet meer in mijn system-tray staan. Hebben anderen dit probleem ook?

zie voor het antwoord: http://answers.microsoft....96-4c2f-b691-d332471cf817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
MegaTronics schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:54:
Krijg mijn Cisco proggie hiervoor ook niet geinstalleerd hier, balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
Zerfox schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:50:
Ik kan Office 2013 niet meer installeren na het updaten naar 8.1 :\

[...]

Er zijn ook geen duidelijke antwoorden te vinden behalve: "Heb je het wel als administrator uitgevoerd?"..
Heb hier wel Office 2013 op 8.1 Preview draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
posttoast schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:41:
Na even goed rondgezocht te hebben: ik ben niet de enige met dit "probleem". Maar... er schijnt helemaal geen probleem te zijn, het punt is dat bij installatie van 8.1 alles opnieuw geïndexeerd wordt en dat kan wel een paar uur duren. Nu ben ik benieuwd hoe lang dat dan gaat zijn, want mijn PC staat al meer dan 8 uur te draaien na installatie van 8.1.

Wat ik wel echt waardeloos vind is dat SkyDrive in Explorer nu geen visuele indicatie meer geeft van de upload-status. Dus geen groene vinkjes. Ook is er geen icoontje meer in de system-tray, dus je hebt 0,0 indicatie of het allemaal wel werkt.

Ook stom: je kunt de locatie van je SkyDrive niet meer veranderen. Hij *moet* op je C partitie staan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 13:22

CyberJoe

Only visiting this planet

Sinds de installatie van 8.1 (via ISO) heb ik de apps opnieuw moeten installeren. Niet zo'n probleem omdat je in de Store kan zien welke je allemaal had. Maar een paar apps gebruiken nu alleen nog maar een deel van het scherm. Ik krijg alleen maar een verticale balk in het midden van het scherm met daar in de app. De balk is ongeveer een kwart van de breedte van het scherm. Raar en lastig.

Daarnaast vind ik het een hele vooruitgang en werkt het, in mijn situatie, heerlijk. Heb een 1e scherm met de desktop en een 2e scherm (portrait) met de modern UI interface. Werkt echt super. Op een paar apps na dan.....

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18
punisher007 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:57:
[...]

Op 8/1 in us datum formaat, dus 1 augustus
Als ik de mannen op TechEd vorige week mocht geloven...dan klopt dit datum niet :) eerder ergens in oktober, november....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
posttoast schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:42:
[...] Ook stom: je kunt de locatie van je SkyDrive niet meer veranderen. Hij *moet* op je C partitie staan.
Met een NTFS symbolic of hard link moet je dat ook wel kunnen oplossen. Dat is hoe ik ooit mijn skydrive folder in mijn Dropbox heb gezet. Dan worden bestanden automatisch naar twee diensten geupload. NIET aan te raden overigens, omdat op random momenten eens per twee weken alle bestanden warden verwijdert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Caelorum schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:20:
[...]

Met een NTFS symbolic of hard link moet je dat ook wel kunnen oplossen. Dat is hoe ik ooit mijn skydrive folder in mijn Dropbox heb gezet. Dan worden bestanden automatisch naar twee diensten geupload. NIET aan te raden overigens, omdat op random momenten eens per twee weken alle bestanden warden verwijdert :P
Tja, kan. Maar het is natuurlijk zot dat ze deze functionaliteit eruit gesloopt hebben. En dat je nu niet meer kunt zie wat wel en niet gesynchroniseerd is, is nou ook niet echt praktisch.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33
Kan me iemand helpen bij installatie fout: error 0x8007001f

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Is Windows 8 met deze update nou weer zo in te stellen dat deze net als Windows 7 een startknop en menu heeft? Ik dacht dat Microsoft dat er 'absoluut' niet in ging brengen :s

Ik zie b.v. een screenshot als ik 't bij google opzoek:

Afbeeldingslocatie: http://www.aapstatic.nl/photos/scr/137/04/244596529/windows-81.jpg

Misschien dan toch maar eens weer proberen.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:59:
[...]
Als ik de mannen op TechEd vorige week mocht geloven...dan klopt dit datum niet :) eerder ergens in oktober, november....
Oktober inderdaad. En Augustus op Technet/MSDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Voor de mensen die nog steeds niet weten hoe ze hun wallpaper in het startscherm krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/653Capture.png

Rechtermuisknop op de taakbalk, properties en dan navigation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
GS88 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:25:
Is Windows 8 met deze update nou weer zo in te stellen dat deze net als Windows een startknop en menu heeft? Ik dacht dat Microsoft dat er 'absoluut' niet in ging brengen :s

Ik zie b.v. een screenshot als ik 't bij google opzoek:

[afbeelding]

Misschien dan toch maar eens weer proberen.
Zoals je daar bovenin ziet staat er Windows 8 startmenu, dit is gewoon een gedownload programmatje! Lijkt op Start8.

Edit: het kan natuurlijk ook een verwijzing naar het ''metro'' startmenu zijn! Waar heb je het artikel/afbeelding gevonden?

[ Voor 9% gewijzigd door mprkooij op 01-07-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:42:
[...]
En dat je nu niet meer kunt zie wat wel en niet gesynchroniseerd is, is nou ook niet echt praktisch.
Je bestanden zijn ook niet gesynchroniseerd maar staan (bij default) online. (kan je ook zien in de statusbalk van je verkenner)

Als je een bestand opend wordt het pas gedownload naar desbetreffende pc.
Wil je alles "offline" beschikbaar hebben kan je dat aangeven in de settings van de Skydrive app.

Alles wat je nieuw maakt/aanpast op je pc/laptop zal uiteraad wel meteen geupload worden en dus zowel off al online beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilyvanPutten
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
Weet er iemand een manier om 8.1 over enterprise te zetten danwel enterprise te "down"graden naar Pro (licentie heb ik) zonder deze opnieuw te hoeven installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet mogelijk. Ook geprobeerd, maar helaas...
Wachten op de final of een reinstall/VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilyvanPutten
Erg jammer dat ze op zo'n manier een groep buitensluiten. Maar mogelijk dat dit een bewuste keuze is om binnen de enterprise voor een clean install te gaan. Aangezien hier nagenoeg nooit een upgrade gebruikt zal worden. Ik ben benieuwd hoe dit voor de RTM versie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
EmilyvanPutten schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:58:
Weet er iemand een manier om 8.1 over enterprise te zetten danwel enterprise te "down"graden naar Pro (licentie heb ik) zonder deze opnieuw te hoeven installeren?
Neowin - Windows 8.1 Enterprise Preview ISO to be released "in the coming weeks"
Even wachten dus :)
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:06:
[...]

Je bestanden zijn ook niet gesynchroniseerd maar staan (bij default) online. (kan je ook zien in de statusbalk van je verkenner)

Als je een bestand opend wordt het pas gedownload naar desbetreffende pc.
Wil je alles "offline" beschikbaar hebben kan je dat aangeven in de settings van de Skydrive app.

Alles wat je nieuw maakt/aanpast op je pc/laptop zal uiteraad wel meteen geupload worden en dus zowel off al online beschikbaar zijn.
Klopt, ik had het er even bij moeten zeggen maar ik heb dat "offline" aangezet in de instellingen. Het punt is: als ik in My Documents (een submap van SkyDrive) een nieuw bestand zet, dan zie ik die online niet terug. Als ik gewoon in de root van SkyDrive een nieuw bestand zet dan staat ie wel direct online. Raar.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:35:
[...]
Wellicht zou je nog kunnen proberen de site aan de trusted sites toe te voegen. (In combinatie met compatibilteitsmodus).
Nope, werkt ook niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilyvanPutten
Dan wordt het nog maar even wachten. Hopen dat deze iso eerder beschikbaar is als de RTM van 8.1 (wordt in Augustus al verwacht op MSDN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:31:
[...]

Oktober inderdaad. En Augustus op Technet/MSDN.
Ik moet het nog zien.... ;-) Op 1 aug RTM...en dan 1 a 2 wkn later op TechNet/MSDN....klinkt als een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilyvanPutten
Dat zou precies een jaar na 8(.0) zijn, die was ook in Augustus beschikbaar op Technet/MSDN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nou ja straks als ie RTM is maar eens een herinstallatie doen met 8.1 en meteen kijken of ik 'm op UEFI kan krijgen op een grotere en snellere SSD.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
  • Laatst online: 05-09-2017
In de start post van dit topic staat een heel mooi plaatje bij de search mogelijkheden. Hoe krijg ik dit? Als ik zoek en ik zoek dan "everywere", dan krijg ik gewoon een lelijke witte pagina met websites.

Hoe krijg ik die mooie layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Justinus Maximu schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:47:
In de start post van dit topic staat een heel mooi plaatje bij de search mogelijkheden. Hoe krijg ik dit? Als ik zoek en ik zoek dan "everywere", dan krijg ik gewoon een lelijke witte pagina met websites.

Hoe krijg ik die mooie layout?
`
Door je locatie op de US te zetten.

Microsoft vind het blijkbaar nog steeds nodig om overal een regio lock op te zetten. :(

Anyways, de web variant van Xbox Music is nu ook beschikbaar. http://music.xbox.com/ _/-\o_
Dus ik dacht laten we dat eens gratis 30 dagen uitproberen, via PayPal krijg ik in PayPal te zien: ''Voeg een creditcard toe om de betaling te voltooien.'' |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
  • Laatst online: 05-09-2017
Dankje. Aangepast en nu zie ik wel een mooiere search. Jammer dat nederlandse resultaten nu niet zo goed gevonden worden. Maarja.

Xbox Music vind ik nog steeds niets om te gebruiken. Ze moeten gewoon een Windows Media Player layout gebruiken met alle muziek van de wereld erin. Meer in de vorm van Spotify.

Nu werkt het gewoon écht heel bagger waardoor ik geen zin heb om een afspeellijst oid te maken. Gebruik nu dus nog steeds spotify (waarvan de WP8 app weer bijzonder slecht is).

Soms komt er wel eens een gedachte in me op om volledig op Apple over te stappen, maarja dat is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 18:19

Satom

Verzamel ervaringen

CokeZero schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:50:
[...]
`
Door je locatie op de US te zetten.

Microsoft vind het blijkbaar nog steeds nodig om overal een regio lock op te zetten. :(

Anyways, de web variant van Xbox Music is nu ook beschikbaar. http://music.xbox.com/ _/-\o_
Dus ik dacht laten we dat eens gratis 30 dagen uitproberen, via PayPal krijg ik in PayPal te zien: ''Voeg een creditcard toe om de betaling te voltooien.'' |:(
Staat ook op de website, bij de voorwaarden (**). Ik kwam er zelf ook achter toen ik bij PayPal een stap verder wou gaan :9
**30-daagse proefversie van Xbox Music-pas gaat over op een betaald maandelijks abonnement tenzij deze geannuleerd is. Creditcard verplicht. Limiet is 1 per persoon; gebruikers van de proefperiode van het vroegere Zune Pass komen niet in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Justinus Maximu schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:55:
Dankje. Aangepast en nu zie ik wel een mooiere search. Jammer dat nederlandse resultaten nu niet zo goed gevonden worden. Maarja.

Xbox Music vind ik nog steeds niets om te gebruiken. Ze moeten gewoon een Windows Media Player layout gebruiken met alle muziek van de wereld erin. Meer in de vorm van Spotify.

Nu werkt het gewoon écht heel bagger waardoor ik geen zin heb om een afspeellijst oid te maken. Gebruik nu dus nog steeds spotify (waarvan de WP8 app weer bijzonder slecht is).

Soms komt er wel eens een gedachte in me op om volledig op Apple over te stappen, maarja dat is ook niet alles.
Daarom snap ik na de dag van vandaag nog steeds niet waarom Zune weg moest. Het enigste wat het nodig was was een goede marketing push. En een goede release hier in Europa. Als je die reacties ook leest bij de Store en Xbox Music, staat er de hele tijd. Microsoft get Zune back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
SlowikPL schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:11:
Kan me iemand helpen bij installatie fout: error 0x8007001f
En heb je Google al eens gebruikt.
http://answers.microsoft....96-4b52-88f8-1dca22b2b542

en anders
https://www.google.nl/sea...c8c30fca&biw=1920&bih=865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Ik merkte in de shop dat ik er een aantal apps bij had gekregen waar ik niet om gevraagd had.
Maar in de shop kan in alleen de optie install kiezen. Bij alle apps.
Ik moest ze via het startvenster verwijderen.
Daarnaast miste het geluid via hdmi, maar dat was met de nieuwe drivers van Nvidia opgelost.

Ik meende gelezen te hebben dat met 8.1 er ondersteuning kwam voor kleinere displays. Maar helaas wil nog geen enkele app openen in 720p.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
FYI:
Ik heb windows 8.1 preview geinstalleerd en kwam erachter dat Norton 360 gedeactiveerd word.
Reinstall ervan wil niet.

Een van de dingen waar ze voor gewaarschuwd hebben, maar heeft iemand een idee hoe om dit op te lossen?

Zag dit langs komen: http://community.norton.c...les-Norton-360/m-p/981867 .. Vanavond maar even de beta uitproberen.

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
TIP: bij het poweruser menu is er een shortcut naar Windows Powershell die verwijst naar
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\System Tools\Windows PowerShell.lnk

Ik gebruik liever de ISE dus ik heb de target van die shortcut veranderd naar C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell_ise.exe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

ik zie dat de console in IE11 flink opgepoetst is

ik zie ook dat, naast alle fancy toeters en bellen in IE11, het nog steeds helemeel niet nodig is om een image op een deftige manier te downsizen... want kartels zijn mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
EmilyvanPutten schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:04:
[...]

Dan wordt het nog maar even wachten. Hopen dat deze iso eerder beschikbaar is als de RTM van 8.1 (wordt in Augustus al verwacht op MSDN)
Die ISO van de Preview is al beschikbaar:

Windows 8.1 Preview ISO files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip(je),

als je de "search/index service" disabled is de upload naar Skydrive kapot.. (kwam ik na 2uur lang trouble shooten achter :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Laatst online: 02-09 21:39
Heeft iemand het gevoel dat de UI's in 8.1 groter o.i.d zijn? Zeker in chrome merk ik heel erg dat webpagina's meer ingezoomed lijken, en dat de UI van chrome zelf groter lijkt. M'n resolutie is hetzelfde gebleven na de upgrade van windows 8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Hij had het over de Enterprise versie van de Preview ISO :)
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:16:
Tip(je),

als je de "search/index service" disabled is de upload naar Skydrive kapot.. (kwam ik na 2uur lang trouble shooten achter :X )
Waarom zou je die ook uit willen zetten!? 8)7 De zoek/index service rammelt in het begin even stevig, maar dat is tegenwoordig toch geen enkel issue meer....zorgt alleen maar voor gemak O-)

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 01-07-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:15:
[...]

Waarom zou je die ook uit willen zetten!? 8)7 De zoek/index service rammelt in het begin even stevig, maar dat is tegenwoordig toch geen enkel issue meer....zorgt alleen maar voor gemak O-)
"Standaard" (vast geroeste) installatie handelingen... :9

Index service, media player network sharing service, hibernate, system restore, wat visuele aanpassingen, etc... Je kent het wel.

Wordt tijd voor een nieuw stappenplan blijkt wel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
__Koen__ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:19:
Heeft iemand het gevoel dat de UI's in 8.1 groter o.i.d zijn? Zeker in chrome merk ik heel erg dat webpagina's meer ingezoomed lijken, en dat de UI van chrome zelf groter lijkt. M'n resolutie is hetzelfde gebleven na de upgrade van windows 8...
Om m'n vraag iets te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3xSAFEh.png

Links zie je chrome op m'n 2e beeldscherm, met een resolutie van 1360*768, rechts zie je chrome op m'n laptop scherm, met een resolutie van 1920*1080. Ik weet zeker dat op windows 8 de UI gewoon even groot bleef. Op m'n laptop scherm zien heel veel interfaces er nu korrelig uit, omdat ze groter worden gemaakt dan ze moeten zijn. is er een manier om dit op te lossen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Heb je de dpi instellingen al bekeken? ff zoeken op "Make text and other items larger or smaller"

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 02-07-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
Caelorum schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:37:
Heb je de dpi instellingen al bekeken? ff zoeken op "Make text and other items larger or smaller"
Ah, daar lag het dus toch wel aan, bedankt! :)

Ik dacht zelf dat het aan een of andere driver zou liggen die nog niet geupdate was :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Waarom verbruikt dit proces standaard 10% cpu op mijn i7 3820? Ik heb geprobeert alle subprocessen uit te zetten, maar het zit in een van de windows processen die ik niet uit mag zetten.
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/scaled/large/443/n7e.png

Nog een faal in de windows search? Ik krijg niet eens windows update te zien als ik op update zoek.
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/scaled/large/515/unyn.png

AVG dat niet meer werkt wordt pas na een week gemeld:
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/scaled/large/836/xehs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
Als ik hier zoek op update vindt ie hem wel. Al is dat mogelijk de tile die hij heeft staan in het startmenu (die ik zelf heb toegevoegd om hem in Win8.0 te vinden met de normale search). Daaronder komt echter wel gewoon windows update en update device drivers te staan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:31:
Als ik hier zoek op update vindt ie hem wel. Al is dat mogelijk de tile die hij heeft staan in het startmenu (die ik zelf heb toegevoegd om hem in Win8.0 te vinden met de normale search). Daaronder komt echter wel gewoon windows update en update device drivers te staan.
Als ik wissel naar settings search en vervolgens weer terug naar everywhere dan staat hij er ook tussen, maar de searches in everywhere geven regelmatig niet het gewenste resultaat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Tweekzor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:36:
[...]

Als ik wissel naar settings search en vervolgens weer terug naar everywhere dan staat hij er ook tussen, maar de searches in everywhere geven regelmatig niet het gewenste resultaat bij mij.
Ik heb hetzelfde inderdaad. Tot nu toe vind ik de search in 8.1 een achteruitgang.

Vergeet echter niet dat een Preview nog niet eens het niveau van een beta is. Dus ik hoop/verwacht toch nog wel de nodige tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Cim
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 14:32
__Koen__ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:33:
[...]

Om m'n vraag iets te verduidelijken:

[afbeelding]

Links zie je chrome op m'n 2e beeldscherm, met een resolutie van 1360*768, rechts zie je chrome op m'n laptop scherm, met een resolutie van 1920*1080. Ik weet zeker dat op windows 8 de UI gewoon even groot bleef. Op m'n laptop scherm zien heel veel interfaces er nu korrelig uit, omdat ze groter worden gemaakt dan ze moeten zijn. is er een manier om dit op te lossen? :S
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad: probeer je grafische drivers te installeren. Indien je dit gedaan hebt, ga dan naar "Scaling Options" in AMD Catalyst Control Center en schuif met het balkje tot alles OK is.

Geen idee of Nvidia drivers een gelijkaardige optie hebben, alleszins dit loste het probleem bij mij op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Is er ongeveer bekend hoeveel mensen op dit moment Windows 8 gebruiken? Ik weet dat Microsoft dit zelf nog niet verteld heeft, maar zijn er schattingen? Enige die ik kan vinden zijn maanden oud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Onlangs bekend geworden dat Windows 8 eindelijk Vista voorbij is qua marktaandeel: http://webwereld.nl/markt...indows-8-is-vista-voorbij
Maar hoeveel dat in absolute aantallen is weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
bram91 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:09:
Onlangs bekend geworden dat Windows 8 eindelijk Vista voorbij is qua marktaandeel: http://webwereld.nl/markt...indows-8-is-vista-voorbij
Maar hoeveel dat in absolute aantallen is weet ik ook niet.
Thanks!

Mijn ervaring met 8.1: bagger. Programma's lopen ineens vast of willen niet normaal opstarten. Steam kreeg bijvoorbeeld een error bij het opstarten tenzij ik deze als Administrator opstart.
Powerpoint (de nieuwste) crashte daarnet ook al...
AMD Catalyst Control center crasht meteen bij het opstarten van de pc.
Youtube is echt helemaal kapot gegaan sinds 8.1
- In Chrome wil hij niet fullscreen
- Heel Internet Explorer crasht als ik een Youtube filmpje aanklik
- De Flash plugin crasht als ik dit bij Firefox doe

Daarnaast ben ik wat data kwijt omdat de update naar 8.1 blijkbaar je hele C schijf wist... Maar ja, dat is mijn eigen domme schuld. Ik had gewoon niet verwacht dat een update dit zou doen. Mocht weer lekker alle programma's installeren :(
Ik ga niet terug naar 8 want dan kan ik weer alles installeren, maar ik raad niemand aan om al naar 8.1 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:42
Een beta Update kan een risico met zich meebrengen; helaas voor jou is dat nu slecht uitgevallen.
Ik heb de Preview als Dual Boot geïnstalleerd; heb sindsdien Windows 8 niet meer opgestart en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Cornholio schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:24:
[...]

Thanks!

Mijn ervaring met 8.1: bagger. Programma's lopen ineens vast of willen niet normaal opstarten. Steam kreeg bijvoorbeeld een error bij het opstarten tenzij ik deze als Administrator opstart.

Daarnaast ben ik wat data kwijt omdat de update naar 8.1 blijkbaar je hele C schijf wist... Maar ja, dat is mijn eigen domme schuld. Ik had gewoon niet verwacht dat een update dit zou doen. Mocht weer lekker alle programma's installeren :(
Ik ga niet terug naar 8 want dan kan ik weer alles installeren, maar ik raad niemand aan om al naar 8.1 te gaan.
Weet je zeker dat er tijdens de installatie niets is misgegaan? Ik heb geen enkele van de issues die jij noemt (wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ik vind het vreemd aangezien ik dezelfde dingen zonder problemen kan doen).

De enige issues die ik tot dusver ben tegen gekomen met 8.1 op een Surface Pro zijn:

- Vreemde scaling issues op websites. Als je touch gebruikt lijkt de scaling bij de eerste keer aanraken na het laden van een pagina opeens van 100% naar 95% oid te gaan. Gevolg, veel mistikken met touch. Gewoon met de cursor klikken (dus muis of Surface Pro pennetje) en de scale veranderd niet.

- Soms springt de tile scaling terug van Smaller naar Default als de Surface een tijdje op Lock Screen heeft gestaan. In het geval van de Surface Pro is dat het verschil tussen 3 rijen tiles of 5 rijen. Redelijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Propane schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:51:
[...]
Weet je zeker dat er tijdens de installatie niets is misgegaan? Ik heb geen enkele van de issues die jij noemt (wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ik vind het vreemd aangezien ik dezelfde dingen zonder problemen kan doen).
De installatie verliep vlekkeloos.

Nog iets wat me stoort: Ik heb twee monitoren. Als ik een Windows Store app die ik aan het maken ben local wil debuggen (dus niet in simulator) opent hij ALTIJD op het primaire scherm, maar hier staat mijn Visual Studio ook. In Windows 8.0 kon ik de app naar het andere scherm verplaatsen en dat onthield hij dan. Maar iedere keer als ik de build weer run opent hij weer op het primaire scherm. Erg vervelend, gebruik nu steeds maar de simulator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet voor niets een p r e v i e w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cornholio schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:24:
[...]

Thanks!

Kijk even of je een map hebt op je C schijf met de naam windows.old. hierin zouden je oude bestanden in kunnen zitten. Het kan ook zijn dat er iets fout is gegaan tijdens de installatie dat je daarom zoveel problemen hebt met youtube. Ik heb 8.1 op 2 systemen geinstalleert: Mijn Dell inspiron 530 (desktop van 5+ jaar oud) en een sony vaio s15 laptop (nieuw). Ik heb geen van deze problemen gevonden op beide systemen.
Sterker nog: Ik heb nog geen enkel problem gevonden. Verder is het te verwachten dat je tijdens een preview een aantal foutmeldingen kan tegenkomen. Dit wordt ook nog expliciet gezegd door Microsoft zelf, zelfs wordt er weergegeven dat je instellingen worden gewist als je de installatie uitvoert via het gegeven ISO-bestand.

Heb je trouwens al je drivers (AL je drivers) herinstalleert na de 8.1 update als je de iso hebt gebruikt? Ik moest dat namelijk wel doen op mijn laptop. Alles werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht zijn er 5 updates beschikbaar gekomen voor 8.1
Fixen wat issues met IE11, apps, cookies, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bedoel je niet die 5 van 27 juni :? Of is dit weer een nieuwe batch van 5?

Laat maar, ze komen hier nu wel binnen

[ Voor 24% gewijzigd door BtM909 op 03-07-2013 10:51 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Voor degenen die het nog niet weten, er is ook een bug met touch scrolling in apps zoals Twitter:
http://www.istartedsometh...-xaml-windows-store-apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Installeer NIET de Eset NOD32 Beta (V7), kreeg een blauw scherm hier. Blauw scherm daar. Dus Systeemherstel uitgevoerd stopt halverwege blauw scherm. En nu wil Windows 8.1 niet meer opstarten, mist systeemfiles namelijk. Dus nu Windows 8.1 maar opnieuw installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
CokeZero schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:17:
Installeer NIET de Eset NOD32 Beta (V7), kreeg een blauw scherm hier. Blauw scherm daar. Dus Systeemherstel uitgevoerd stopt halverwege blauw scherm. En nu wil Windows 8.1 niet meer opstarten, mist systeemfiles namelijk. Dus nu Windows 8.1 maar opnieuw installeren :(
Wow thanks voor die update! Ik wilde die vandaag later op de avond even installeren :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Alstu,

Ik hou het momenteel nog wel gewoon op Windows Defender. (Aka Microsoft Security Essentials). Die zorgt teminste niet voor BSOD.

Maar het werkt wel dat die apps synchroniseren met je Microsoft account. Me bureaublad achtergrond is terug, mijn apps, instellingen alles. Dat werkt teminste. :+

Keek ff rond op het forum van Eset en er waren meer klachten lees zelf maar:
https://forum.eset.com/to...all-ess-7-beta-windows-8/

[ Voor 19% gewijzigd door CokeZero op 03-07-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Sinds gisteren Windows 8.1 op mijn surface RT draaien en moet zeggen dat het sneller aanvoelt als Windows 8. Ben er persoonlijk erg over te spreken (vooral outlook 2013 die nu beschikbaar is). De beta melding rechtsonderin bij je bureau blad hebben ze nu ook gelukkig weggehaald met de laatste update(staat nogal stom op een tablet haha :+ ).

1 dingetje vind ik wel irritant en dat is de "new" melding als je net een app hebt geinstalleerd uit de store. Windows xp t/m 7 hebben dit altijd gehad en dit was gewoon uit te schakelen, alleen kan ik het bij 8.1 niet vinden. Iemand die dit wel voor elkaar gekregen heeft?

Als laatste, het viel mij op dat de photos app geen geen foto's laat zien van facebook ect. Hebben ze dit eruit gehaald ofzo ?

[ Voor 21% gewijzigd door vali op 03-07-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:01
Voor het zoeken van de Windows Update via de zoekfunctie van de metro-interface:

Typ 'update' in de zoekbalk, klik vervolgens op het zoek-icoon, hieronder verduidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RVANYPU.png
(Hier staat 'Windows Update al bij, maar dit was eerst niet zo! Lees verder)

Omdat je hierop hebt geklikt (en niet op enter hebt gedrukt) krijg je vervolgens deze onderstaande (geavanceerde) zoekuitslag. In deze uitslag staat dan wel de 'Windows Update'

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z9RlUeDl.png

Probeel je weer 'update' te zoeken, dan krijg je wel meteen 'Windows Update' te zien om een of andere reden.

[ Voor 11% gewijzigd door Bathing Aap op 03-07-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
vali schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:09:
Sinds gisteren Windows 8.1 op mijn surface RT draaien en moet zeggen dat het sneller aanvoelt als Windows 8. Ben er persoonlijk erg over te spreken (vooral outlook 2013 die nu beschikbaar is). De beta melding rechtsonderin bij je bureau blad hebben ze nu ook gelukkig weggehaald met de laatste update(staat nogal stom op een tablet haha :+ ).

1 dingetje vind ik wel irritant en dat is de "new" melding als je net een app hebt geinstalleerd uit de store. Windows xp t/m 7 hebben dit altijd gehad en dit was gewoon uit te schakelen, alleen kan ik het bij 8.1 niet vinden. Iemand die dit wel voor elkaar gekregen heeft?

Als laatste, het viel mij op dat de photos app geen geen foto's laat zien van facebook ect. Hebben ze dit eruit gehaald ofzo ?
Dit hebben ze er inderdaad uitgehaald. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ze vonden dat er genoeg apps in de Store staan, zodat dit niet meer nodig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Bij mij staan Firefox, Microsoft Movie Maker en Photo Gallery tussen de Metro apps ipv het groepje desktop App, vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Slashdotter schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:10:
Bij mij staan Firefox, Microsoft Movie Maker en Photo Gallery tussen de Metro apps ipv het groepje desktop App, vreemd...
Misschien start menu instgesteld als meest gebruikte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
CuBras schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:36:
Even kort offtopic, maar ik wilde geen nieuwe topic starten hiervoor:

Ik heb op 24-05-2013 een laptop gekocht met W8, 2x4 GB Ram @1600 Mhz. en een i5-3230M.

Nu is het zo dat mijn laptop ontzettend traag opstart en extreem hoge schijfactiviteit heeft. 20 min. op 100% load en 34151 ms response time is standaard en mijn geheugengebruik staat al gelijk op 18% en stijgt naar 22-25%
Nu komt dit waarschijnlijk omdat Samsung allemaal crapware erop heeft gegooid, maaarrrr....
Zodra dit euvel eindeljk voorbij is, dan staat mijn geheugengebruik op 24%, terwijl ik niks doe.
Ik kan mij niet voorstellen dat er zo veel programma's in het geheugen worden geladen? Ik er bijna niks op staan.

Hoort dit? Kan dit? Ik ben zelf al bezig om alle zooi van Samsung te deleten, maar het probleem blijft aanwezig.

/end offtopic.

Alvast bedankt!
Backup maken van je important bestanden, en doe een fresh install! :D Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:37
mprkooij schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:52:
[...]

Backup maken van je important bestanden, en doe een fresh install! :D Probleem opgelost!
Zo makkelijk is het helaas niet. Ik heb geen recoverey partitie. Enig idee war ik een W8 64 bit vandaan kan halen? En hoe ik deze kan activeren? Ik heb een OEM versie en kan niet met deze serial een nieuwe installeren.
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.