[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.811 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:26:
[...] Dat deed Windows 8.0 niet, blijkbaar nieuw in Windows 8.1 [...]
Dat doet die hier wel tussen mijn 8.0 laptop en 8.0 desktop. Hoopte eigenlijk dat dat zou stoppen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:12:
[...]

Dat doet die hier wel tussen mijn 8.0 laptop en 8.0 desktop. Hoopte eigenlijk dat dat zou stoppen :/
je kan toch gewoon uitzetten als je niet wilt syncen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
thof schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:42:
[...]

Je moet de serial van de preview gebruiken, die staat op de FAQ pagina van Microsoft.
Wow dat ik dat gemist heb. Hartelijk bedankt :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:25:
[...]

je kan toch gewoon uitzetten als je niet wilt syncen?
Afgezien van dat ik niet weet onder welke van de 8 dingen het zou moeten vallen, zal dan niet alleen de tile indeling stoppen met syncen maar ook andere dingen. Ik vind alles op zich wel prima, vond het alleen wat irritant toen de tile indeling gedeeltelijk (niet eens helemaal :/) werd overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:43:
[...]

Afgezien van dat ik niet weet onder welke van de 8 dingen het zou moeten vallen, zal dan niet alleen de tile indeling stoppen met syncen maar ook andere dingen.
Nee hoor, je kan prima aangeven dat het 1 niet synct en het andere wel.
Skydrive-Sync setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Anders een feedback naar MS;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourmaline
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-08 16:34
ResuCigam schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:37:
[...]

Er komt weer een startknop in de desktop menubalk. Alleen opent deze het Metro startmenu |:(
Dat was al bekend voor de preview release.
Er zijn genoeg gratis apps of commerciele apps die je het startmenu terug brengen in windows 8. Ik gebruik Start8 en het is een fantastich programma dat volledige functionaliteit biedt van het startmenu zoals in windows 7.

Kost slechts 5 dollar dus waar hebben we het over.

Er zitten verder wel degelijk meer veranderingen en verbeteringen in dan alleen het startscherm!

Zo is het geheugengebruik ook verder omlaag gebracht, wat al veel minder was dan windows 7.

Windows 8 is een goed os, snel en stabiel en als je metro niets vindt, kun je het zo omzeilen met gratis of betaalde apps.

En ja, ik durf het te zeggen, windows 8 is BETER dan windows 7 in vele opzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CokeZero Goeie tip om even te wachten met de update gisteren. Ik heb even een restore gedaan op mijn laptop nadat ik die vreemde tekens zag staan. Ik heb inmiddels met success 8.1 op mijn desktop draaien (mijn trouwe Dell inspiron 530 :D).

Die zoekfunctie mag volgens Microsoft dan wel verbeterd zijn, maar als ik zoek naar Marilyn Monroe zoals in het W8.1 promofilmpje dan krijg ik niet zo'n mooie zoekresultaatpagina voor mijn neus. Het zal wel komen doordat het een previewversie is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de update nog maar 1 uurtje aan het ontdekken ben. (beetje Minecraft spelen tussendoor 8)7 )

Editje: hoezo kregen we een guppy te zien tijdens de installatie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 00:36 . Reden: what the balls? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:54:
[...] Nee hoor, je kan prima aangeven dat het 1 niet synct en het andere wel.
Skydrive-Sync setting.
Dan zie jij een compleet ander settings scherm dan ik. Want ik zie en niet onder welk van de 8 aan-uit balkjes live tiles vallen en ik zie meerdere dingen staan bij elk van die balkjes.
MAar we zullen zien hoe het in 8.1 is geregeld, zodra die eindelijk klaar is met installeren. Ding deed er al meer dan een uur over om bij de "getting your apps ready" te komen ^^

@boven, die vis is toch een Betta fish? (check sectie external links) Die wordt door MS wel vaker gebruikt bij beta software.

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 28-06-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:34:
Die zoekfunctie mag volgens Microsoft dan wel verbeterd zijn, maar als ik zoek naar Marilyn Monroe zoals in het W8.1 promofilmpje dan krijg ik niet zo'n mooie zoekresultaatpagina voor mijn neus. Het zal wel komen doordat het een previewversie is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de update nog maar 1 uurtje aan het ontdekken ben. (beetje Minecraft spelen tussendoor 8)7 )
Als ik op marilyn monroe zoek krijg ik toch echt gewoon dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eL50lqL.jpg
Maar voor mij zit de grootste verbetering toch echt vooral in het weer samenvoegen van apps, settings en files. Snap echt niet wat de filosofie was om dat in 8.0 uit elkaar te trekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon op 28-06-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:55
Hmm, ik kan hem ook niet installeren op m'n surface. Ik had gisteren een trucje toe te passen om hem te forceren, toen zag ik hem in de store (met rare letters) maar kon ik hem telkens niet downloaden (error). Nu (na 24 uur) is hij echter weer verdwenen uit de store.

Op mn PC heb ik hem overigens gisteren direct goed kunnen installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 28-06-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-08 18:47
Th1x4nG schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:32:
Ik heb een Dreamspark-licentie... Hoe gaat dit in zijn werk? Ik krijg ofwel foutmelding als ik via de store wil downloaden, ofwel blijft de download eindeloos lang op Pending staan.
Vervolgens had ik de MSDN ISO gedownload maar die Dreamspark serial werkt daar niet voor.
Do I need a product key to install Windows 8.1 Preview?
If you install Windows 8.1 Preview through the Windows Store, you don't need a product key. If you download the ISO, you'll need to enter this product key: NTTX3-RV7VB-T7X7F-WQYYY-9Y92F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:48:
[...]
Als ik op marilyn monroe zoek krijg ik toch echt gewoon dit te zien:
[afbeelding]
Maar voor mij zit de grootste verbetering toch echt vooral in het weer samenvoegen van apps, settings en files. Snap echt niet wat de filosofie was om dat in 8.0 uit elkaar te trekken.
Dit is wat ik te zien krijg:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PA1qEpE.png

Ik neem aan dat dit een fout is, en dat ik niet eerst moet gaan rommelen met instellingen? Raar zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 02:02 . Reden: thumbnail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
@Boven, dat heb ik ook. Een soort lelijk zoekresultatenoverzicht van Bing. Geen apps in ieder geval. Kan ook komen doordat ik op mn PC al die apprommel verwijderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 02:02:
@Boven, dat heb ik ook. Een soort lelijk zoekresultatenoverzicht van Bing. Geen apps in ieder geval. Kan ook komen doordat ik op mn PC al die apprommel verwijderd heb.
Dat betwijfel ik. Ik heb namelijk niets verwijderd/aan instellingen gezeten. Ik zie het morgen wel. misschien wordt het vazelf opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:08
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 02:08:
[...]

Dat betwijfel ik. Ik heb namelijk niets verwijderd/aan instellingen gezeten. Ik zie het morgen wel. misschien wordt het vazelf opgelost.
Waarop heb je je Windows-regio ingesteld? Als ik hem op Nederland heb staan, krijg ik hetzelfde resultaat als jij, maar zet ik hem op Verenigde Staten, dan krijg ik wel het mooie resultatenscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:39:
[...]

Dan zie jij een compleet ander settings scherm dan ik. Want ik zie en niet onder welk van de 8 aan-uit balkjes live tiles vallen en ik zie meerdere dingen staan bij elk van die balkjes.
Apart inderdaad, ik heb namelijk 14 on/off balkjes staan onder Skydrive-Sync setting.
Waarvan 1 met omschrijving "My startscreen tiles and tile layout."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Er viel mij gister op dat teksten van verschillende programma na de upgrade naar 8.1 er "blurry" uitzien . Skype en Steam lijkt wel of er een waas overheen zit. Het lijkt wel of het enkel is bij al reeds geinstalleerde programma's. Iemand daar ervaring mee ?

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Die hele start menu implementatie is eigenlijk een hoax. Je krijgt gewoon weer een Metro scherm als je erop drukt.. In de media komt het over alsof je weer een oud vertrouwd start menu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rico_fxp schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:45:
Die hele start menu implementatie is eigenlijk een hoax. Je krijgt gewoon weer een Metro scherm als je erop drukt.. In de media komt het over alsof je weer een oud vertrouwd start menu krijgt.
Kansloze opmerking..

Er is nooit gezegd dat het startmenu terug zou komen. Enkel de knop.
Als 'de media' te dom is om dit niet op een fatsoenlijke manier over te brengen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18
Pfff..heb ik gisteren m'n Surface RT (uit Duitsland) voorzien van de Windows 8.1 Preview. Krijg ik toch gewoon de Duitse taal niet meer verwijderd :(

De truuk was om hem te resetten en dan bij de initiele config voor Duits (als taal) te kiezen. Dit bleek inderdaad de oplossing te zijn (om Windows 8.1 Preview te installeren). Helaas vind Windows 8.1 dat ik Duits moet blijven. Ik kan wel een taal toevoegen, ook Duits verwijderen...maar Windows blijft in het Duits... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Woembah schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:36:
[...]

Het is niet zo heel veel moeite, op deze manier heb ik de update aan het downloaden gekregen op een NL installatie (eigen risico natuurlijk):
[...]
bron: http://answers.microsoft....b?page=1&tm=1372358132656
Stap 6 was niet eens nodig. Na het herstarten kwam gelijk de melding omhoog dat ik de update kon downloaden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:57:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de SkyDrive folder te verplaatsen naar een andere locatie / partitie?

Normaliter kon je als je de SkyDrive Desktop App installeerde, zelf de locatie aangeven.
Nu is deze app al geinstalleerd en vind ik zo 1,2,3 nergens de optie terug om de locatie voor opslag aan te passen.
Het schijnt nog niet te kunnen: How to change location of Skydrive folder in Windows 8.1 Preview?

Nu heb ik zelf nog niet 8.1 geinstalleerd, maar misschien kun je m.b.v. mklink een symlink maken opdat C:\Users\<user>\SkyDrive verwijst naar X:\ergens\anders?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
randomice schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:05:
Er viel mij gister op dat teksten van verschillende programma na de upgrade naar 8.1 er "blurry" uitzien . Skype en Steam lijkt wel of er een waas overheen zit. Het lijkt wel of het enkel is bij al reeds geinstalleerde programma's. Iemand daar ervaring mee ?
Ik had dit ook, voor mij was een reinstall van de vga drivers de oplossing (Geforce 650M) 320 naar 320.49 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
da_PSI schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:30:
[...]

Ik had dit ook, voor mij was een reinstall van de vga drivers de oplossing (Geforce 650M) 320 naar 320.49 beta
Ik heb gelijk de 8.1 driver van amd geinstalleerd gister. Zal vanavond wel ff alles weghalen en opnieuw doen. Bedankt voor de tip _/-\o_

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheVMaster schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:05:
Pfff..heb ik gisteren m'n Surface RT (uit Duitsland) voorzien van de Windows 8.1 Preview. Krijg ik toch gewoon de Duitse taal niet meer verwijderd :(

De truuk was om hem te resetten en dan bij de initiele config voor Duits (als taal) te kiezen. Dit bleek inderdaad de oplossing te zijn (om Windows 8.1 Preview te installeren). Helaas vind Windows 8.1 dat ik Duits moet blijven. Ik kan wel een taal toevoegen, ook Duits verwijderen...maar Windows blijft in het Duits... :(
Supertoll Affengeil. :P

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik heb geprobeerd de 8,1 te instaleren maar krij continu: something happened, error 0x8007001f bij stap gathering info. :/

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Bij mij is het geval dat Explorer.exe op eens 80% van het CPU kan gebruiken. En dan weer 2,5%. Voor de rest loopt Windows 8.1 soepel. Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco8264 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:59:
[...]

Waarop heb je je Windows-regio ingesteld? Als ik hem op Nederland heb staan, krijg ik hetzelfde resultaat als jij, maar zet ik hem op Verenigde Staten, dan krijg ik wel het mooie resultatenscherm.
Na een regio switch naar US en een restart is het idd gefixt! bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:41:
[...]

Na een regio switch naar US en een restart is het idd gefixt! bedankt.
Jezus, Microsoft moet echt een stoppen met dat regio gedoe met Bing en andere services. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16

Ik kon gewoon een Language Interface Pack (of zoiets) downloaden, bepaalde teksten blijven wel duits, maar het wordt een stuk werkbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CokeZero schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:44:
[...]

Jezus, Microsoft moet echt een stoppen met dat regio gedoe met Bing en andere services. :(
Mee eens. Regiolocks is echt BS.

Trouwens, ik heb geen last van CPU-usage spikes. die van mij schommelen tussen 10 en 50%. Maar ik denk dat dat is omdat mijn processor 5 jaar oud is (core 2 duo @2Ghz).

Ik ben wel uitermate positief over het aantal aps wat je simultaan naast elkaar kan draaien. het rescalen (veslepen van de scheidingsbalk tussen 2 apps) gaat ook heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Nu online

Satom

Verzamel ervaringen

Ligt het aan mij, of ben je nu verplicht in te loggen met een Live account, als Windows klaar is met installeren. Hier heb ik namelijk niet zo trek in en overslaan lijkt geen optie(?) :X

Edit: Internet even uit gezet, pijltje terug, pijltje vooruit en ik hoef alleen een gebruikersnaam in te vullen _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Satom op 28-06-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023

Herkenbaar probleem. Ik heb mijn RT helemaal moeten resetten en ben nu terug naar RT 8.
Blijkbaar is mijn Duits redelijk verslechterd.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Misschien nog even een handige mededeling:
Ik zie net dat ik mijn optie miste: Scan met AVG
En avg wordt ook niet meer gevonden op mijn computer met zoeken, dus let op wanneer je windows 8.1 installeert dat je nog een actieve virusscanner hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweekzor schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:21:
Misschien nog even een handige mededeling:
Ik zie net dat ik mijn optie miste: Scan met AVG
En avg wordt ook niet meer gevonden op mijn computer met zoeken, dus let op wanneer je windows 8.1 installeert dat je nog een actieve virusscanner hebt!
Mijn NOD32 Antivirus werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Kan je bij Options in Control Panel->Language->Deutch niet de Windows Display Language override language instellen op Engels?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je voor de Windows 8.1 Preview ook NX nodig, net zoals bij Windows 8.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:49:
Ben je voor de Windows 8.1 Preview ook NX nodig, net zoals bij Windows 8.0?
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/preview-faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Swerfer schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:38:
[...]

Kan je bij Options in Control Panel->Language->Deutch niet de Windows Display Language override language instellen op Engels?
Ja dat kan, maar op een of andere reden gaat mijn Surface altijd terug naar Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Satom schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:11:
Ligt het aan mij, of ben je nu verplicht in te loggen met een Live account, als Windows klaar is met installeren. Hier heb ik namelijk niet zo trek in en overslaan lijkt geen optie(?) :X

Edit: Internet even uit gezet, pijltje terug, pijltje vooruit en ik hoef alleen een gebruikersnaam in te vullen _/-\o_
Damn, net dus voor niks een onzinaccount aangemaakt.
Mag hopen dat dit alleen voor de preview zo gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 15:08
_Thanatos_ schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:24:
De enige updates zitten dus in de Metro interface? Dus de update is compleet onboeiend als je een proper workstation hebt en die ook als zodanig gebruikt?

Laten we de olifant in de kamer maar benoemen: het Start Panel is er nog steeds niet. Fail.
Dit is een mening en geen feit. Mijn mening is dat het nieuwe start menu prima bruikbaar is, ook als je eigenlijk desktopapps het meest gebruikt. Snelkoppelingen kunnen worden gegroepeerd en wanneer je een touchpad / touchmouse hebt werkt het zelfs vele malen beter dan het traditionele start menu. Ook het rechtermuisknop menu bied vele handige functies. Zeker nu 8.1 komt zullen er nog maar weinig argumenten worden gebruikt, zelfs het shutdown menu is terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 15:08
Satom schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:11:

Je kunt ook op "Lokaal account" klikken, dat werkt ook. Maar het mooie van Windows 8 is de SkyDrive intergratie, dus wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Nu online

Satom

Verzamel ervaringen

XVI schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:19:
[...]

Damn, net dus voor niks een onzinaccount aangemaakt.
Mag hopen dat dit alleen voor de preview zo gedaan is.
Inderdaad, anders gaat de internetkabel er gewoon weer uit.. word steeds gekker, je moet straks al een Live account hebben om in je eigen PC te komen.. :| Maar goed, kan nou niet echt zeggen dat ik veel veranderingen merk aan 8.1.. Of zie ik de mogelijkheid om de boel in te stellen over het hoofd? 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Satom op 28-06-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:13
maartenvdezz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:56:
[...]

Je kunt ook op "Lokaal account" klikken, dat werkt ook. Maar het mooie van Windows 8 is de SkyDrive intergratie, dus wel een aanrader.
Ik weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn (PRISM / NSA anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Nu online

Satom

Verzamel ervaringen

[...]

Iets van "Local account" had er dan ergens op het scherm moeten staan? Ik heb dat niet kunnen vinden :X Ik heb Dropbox met (gratis) 50GB O-) haha
X_lawl_X schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:58:
[...]

Ik weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn (PRISM / NSA anyone?)
Hier dacht ik dus ook al aan.. maar goed, ik zet privacy gevoelige materiaal gewoon op de NAS hier, voor school maak ik wel gebruik van Office 2013 in combinatie met de geïntegreerde Skydrive optie :+

[ Voor 10% gewijzigd door Satom op 28-06-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

[...]

Je kunt ook op "Lokaal account" klikken, dat werkt ook...
Tijdens het installeren vanaf de ISO kan dat in ieder geval niet (maar je schijnt dus wel de kabel eruit te kunnen trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
[...]

Is de integratie van Skydrive in windows niet weer een gevalletje Internet Explorer? Zo gebruiken ze hun marktpositie om skydrive aan mensen te geven en zal er veel minder gebruik gemaakt worden van alternatieven.
Persoonlijk gebruik ik zowel skydrive als dropbox omdat skydrive goed geintegreerd zit in mijn windows phone, en dropbox omdat ik deze al langere tijd gebruik en al mijn mede-studenten ook. Hierdoor kan je makkelijk shared folders aan maken voor projecten.

EDIT:
ik zet net wat bestanden op zowel mijn telefoon (galaxy s1) als mijn usb 2.0 stickje en de overdrachtsnelheid kwam op respectievelijk 3mb/s en 5mb/s. Ik heb ze in een usb 2.0 poort in mijn kast gestoken. Als ik dezelfde stick op mijn win7 laptop gebruik met dezelfde bestanden haal ik 20mb/s. Iemand anders dezelfde problemen of oplossingen?

[ Voor 19% gewijzigd door Tweekzor op 28-06-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 01:04
Ik denk eerder dat het een gevalletje iCloud is.
Gemakkelijk al je instellingen ook in de cloud namelijk, en die strakke integratie kan over het algemeen alleen de OS bouwer leveren.

Of moeten we nu ook bij google gaan aankloppen dat een google account je opgedrongen wordt, inclusief al het gemak wat daar bij hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
De synchronisatie van settings verloopt via je microsoft account, dit gebeurde in windows 8 ook al. In windows 8.1 hebben ze de volledige skydrive app geïntegreerd die dus ook werkt voor documenten, foto's en dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:42
Na een dagje spelen met Windows 8.1 zie ik al vele positieve veranderingen:

Ik heb de pc in de woonkamer staan en werk vanaf de bank kijkend naar mijn 40 inch tv; dit gaf tot op heden problemen met de leesbaarheid van bv. de Mail app. Nu met Windows 8.1 kan ik de tekst in de Mail App wel goed lezen en hoef ik geen gebruik meer te maken van Windows Live Mail.

Ik kan me met deze update goed voorstellen dat de meeste kritiek op Windows 8 uit de lucht is:
- De zogenaamde Start knop is weer terug; ik zou alleen wel graag willen zien dat wanneer je in de Desktop aan het werk bent en je drukt op de Start knop, dat je dan terecht komt bij "Alle apps" en niet eerst op het "New Interface" bureaublad uit komt om dan alsnog op het pijltje er onder te klikken.
- Nieuw geïnstalleerde programma's komen niet gelijk op het Bureaublad te staan in de "New Interface", je zult deze zelf handmatig toe moeten voegen aan het Bureaublad; hier ben ik zelf erg blij mee !
- Doordat je nu zelf de afbeelding kunt aanpassen van het bureaublad en nu dus ook de afbeelding van de standaard Desktop kunt gebruiken; is gelijk het hele schizofrene gevoel van Windows 8 verdwenen.
Hadden ze dit maar gelijk gedaan; zoveel rustiger en mooier.
- Shut down gelijk te bereiken met 1x rechtermuis klik links onder in beeld. Jottem !
- Zoals we al gewend zijn vanaf Windows 7; alle Hardware en Software werkt out of the box.

Ik krijg er wel een beetje Windows Vista / 7 gevoel bij: net zoals Windows 7, had Vista zo uitgebracht moeten worden. Windows 8.1 is zoals Windows 8 had moeten zijn; dit had Microsoft zoveel negatieve publiciteit en frustraties gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Chills schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:02:
- De zogenaamde Start knop is weer terug; ik zou alleen wel graag willen zien dat wanneer je in de Desktop aan het werk bent en je drukt op de Start knop, dat je dan terecht komt bij "Alle apps" en niet eerst op het "New Interface" bureaublad uit komt om dan alsnog op het pijltje er onder te klikken.
Taskbar rechtermuisknop -> properties -> navigation -> Show the Apps view when I go to start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:42
Tweekzor schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:08:
[...]

Taskbar rechtermuisknop -> properties -> navigation -> Show the Apps view when I go to start
Thanks! Nu heb ik helemaal maar weinig te klagen :+

Edit:
bij deze kom ik hierop terug; nu kom je dus ook niet meer terug in de "New Interface"; daarvoor moet je ook weer op het pijltje klikken.
Haha hoe bizar, ik ben nu dus gewoon gewend aan het nieuwe uiterlijk. :D

[ Voor 31% gewijzigd door Chills op 28-06-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe toetsenbord mogelijkheden (layout) vindt ik ook een prima verbetering.
Geen idee eigenlijk of dit (normaal toetsenbord layout) bij 8.0 ook al kom. :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18177933/Capture.PNG

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Hier de vergelijking met de oude:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LsXa5kxyrv4905iyEDdLFxPx/medium.png

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ik vind het leuk dat je je bureaubladachtergrond kan instellen als achtergrond van start.

Ik mis nog enkel de functie om mijn start achtergrond in te stellen als bureaubladachtergrond.

Ik kijk echt uit naar de surface Pro 2 met haswell processor, windows 8.1 ziet er goed uit! Zeker op een toestel als dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:08
Het zoeken is wel beter nu, alleen zoekt hij blijkbaar op alle HDDs, waardoor als ik op 'paint' zoek en dan enter druk hij eerst 10 seconden gaat wachten totdat mijn externe HD draait en dan pas paint opent. Dat had de search in 8.0 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gtoniser schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:29:
Het zoeken is wel beter nu, alleen zoekt hij blijkbaar op alle HDDs, waardoor als ik op 'paint' zoek en dan enter druk hij eerst 10 seconden gaat wachten totdat mijn externe HD draait en dan pas paint opent. Dat had de search in 8.0 niet.
Geef het even tijd totdat het indexeren klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:32:
Nieuwe toetsenbord mogelijkheden (layout) vindt ik ook een prima verbetering.
Geen idee eigenlijk of dit (normaal toetsenbord layout) bij 8.0 ook al kom. :+

[afbeelding]
Dat kon ook al bij 8.0 :9

Dit zijn mijn ervaringen op m'n Surface Pro:

Voor mij is IE11 heel wat minder stabiel dan IE10, maar de mogelijkheid om 2 browserwindows naast elkaar te zetten in modern UI vind ik een enorme verbetering, evenals het vrijer bepalen van de Side-by-side groottes.

Wel heel jammer vind ik dat de Photo's app geen hub meer is, maar slechts lokale images toont (geen Facebook, Flickr, Skydrive of NAS) het was een fijne app, geheel volgens de WP filosofie, nu moet je overal een app voor openen (apps die er overigens nog niet zijn)

Ook Music is er naar mijn mening op achteruit gegaan. Het zou mooi zijn als MS gewoon functionaliteit zou toevoegen ipv alweer de manier van werken op de schop te nemen.

En dan is er ook het zoeken, mooi hoor, die nieuwe manier van overal zoeken, maar ik vond het toch wel fijn dat ik zonder een app te openen binnen specifieke apps kon zoeken, dit is ook weer totaal veranderd. Er zitten een hoop goede ideeën in 8.1, maar het is ook behoorlijk vervreemdend op sommige punten.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:52:
Er is nooit gezegd dat het startmenu terug zou komen. Enkel de knop.
Als 'de media' te dom is om dit niet op een fatsoenlijke manier over te brengen.. |:(
Ik wilde eerst zoeken om die knop er weer uit te hacken, maar rechtermuisknop op die knop geeft ook weer wat meer functionaliteit (waaronder snel sleep, shutdown en restart), dus die blijft gewoon lekker in 't hoekje :)

Ik ben ook blij dat standaard zoeken naar programma's lekker rechts in een kader blijft (zou alleen helemaal mooi zijn als je kan zoeken terwijl je in desktop modus zit zonder dat ie eerst naar het metro start menu springt (door de WIN toets)).

Daarnaast hoor ik niemand praten over de picture unlock (op een laptop / desktop) en die is ook wel gruwelijk gedaan (nu alleen nog m'n Dell fingerprint drivers weer zien te installeren) :D

[ Voor 35% gewijzigd door BtM909 op 28-06-2013 17:09 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat me nog niet helemaal duidelijk is. Ik wil best al overgaan op de preview, maar kun je dan ook straks zonder problemen overgaan op de definitieve 8.1? Of moet je die dan weer opnieuw installeren?

Vind het geen probleem om met beta's te werken, maar wil wel graag dat ik niet alles opnieuw hoef te installeren (voor de desktop).
Anders test ik hem alleen even in VMWare ofzo, maar gaat ie nog niet op mn pc.

Of is er een manier om van 8.1 preview terug te gaan naar 8 en daarna weer naar 8.1? Met dus behoud van je desktopprogramma's.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 28-06-2013 17:24 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:07:
[...]

Mee eens. Regiolocks is echt BS.

Trouwens, ik heb geen last van CPU-usage spikes. die van mij schommelen tussen 10 en 50%. Maar ik denk dat dat is omdat mijn processor 5 jaar oud is (core 2 duo @2Ghz).

Ik ben wel uitermate positief over het aantal aps wat je simultaan naast elkaar kan draaien. het rescalen (veslepen van de scheidingsbalk tussen 2 apps) gaat ook heel soepel.
Kwam erachter dat mijn externe harde schijf en mijn gewone HDD nog eens niet geindexeerd waren, dus een zoekopdracht duurde ontiechelijk lang. En die stopte ik dus maar op de achtergrond gaat hij gewoon verder met zoeken dus blijkbaar. Dus nu heb ik hem ff geindexeerd, en hij werkt als een zonnetje.

Mijn CPU is ook niet jong Celeron D 3.06 Ghz single-core met een Nvidia GPU (GeForce 4200 LT volgensmij). Toen met Windows XP. Dus vind het al knap dat hij zo soepel Windows 8.1 draait, zelfs soepeler dan XP. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
@martinspire , herinstall apps (gewone apps en store apps) is noodzakelijk. Daarnaast is de verwachting dat de final al 01-08 beschikbaar is (8.1 in us date format).

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Martinspire schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:22:
Wat me nog niet helemaal duidelijk is. Ik wil best al overgaan op de preview, maar kun je dan ook straks zonder problemen overgaan op de definitieve 8.1? Of moet je die dan weer opnieuw installeren?

Vind het geen probleem om met beta's te werken, maar wil wel graag dat ik niet alles opnieuw hoef te installeren (voor de desktop).
Anders test ik hem alleen even in VMWare ofzo, maar gaat ie nog niet op mn pc.

Of is er een manier om van 8.1 preview terug te gaan naar 8 en daarna weer naar 8.1? Met dus behoud van je desktopprogramma's.
Je kan straks gewoon updaten naar de final zonder verlies van data en programma's.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
BtM909 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:31:
[...]

Je kan straks gewoon updaten naar de final zonder verlies van data en programma's.
En dan ook gewoon je originele productcode/activatiecode gebruiken? Heb hem namelijk geupdate via de ISO. Store werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sorry, doelde op de preview via de store... Zal ff meer info opduikelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajorWinters
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 10:13
BtM909 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:31:
[...]

Dat kan dus helemaal niet: When you install subsequent editions of Windows 8.1 you'll be able to keep your personal files, but you'll need to reinstall your apps.

Source: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/preview-faq

Apps: store & desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
BtM909 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:43:
Sorry, doelde op de preview via de store... Zal ff meer info opduikelen :)
Kon namelijk niks vinden. Over van activatie nadat je preview ISO uiteindelijk naar de final gaat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Als je momenteel Windows RT hebt, kun je de Windows RT 8.1 Preview niet verwijderen. Zodra deze beschikbaar is, kun je upgraden naar de definitieve versie van Windows RT 8.1.

Als je Windows 8 hebt en je installeert de Preview met het ISO-bestand, kun je de Preview niet verwijderen. Je moet Windows 8 dan opnieuw installeren

Veder klopt het wat majorwinters zegt.

Zie ook:
http://www.zdnet.com/micr...rade-policies-7000016419/

[ Voor 4% gewijzigd door punisher007 op 28-06-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ah, die info was er niet vlak na de update beschikbaar kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:45:
Als je momenteel Windows RT hebt, kun je de Windows RT 8.1 Preview niet verwijderen. Zodra deze beschikbaar is, kun je upgraden naar de definitieve versie van Windows RT 8.1.

Als je Windows 8 hebt en je installeert de Preview met het ISO-bestand, kun je de Preview niet verwijderen. Je moet Windows 8 dan opnieuw installeren

Zie ook:
Maar ook met de update vanuit de Store kun je volgens mij niet updaten naar de RTM, zo lijkt het?

Nouja, misschien dat ik hem anders wel op mn gamepc installeer, maar mn laptop voorlopig nog even zo laat. Heb wel aardig wat applicaties geïnstalleerd, maar ik kan de meeste applicaties ook wel terugvinden.

Al is iets meer dan 1 maand wachten eigenlijk ook wel te overzien

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 28-06-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
punisher007 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:45:

Zie ook:
Dus ik kan vanaf de iso niet naar de final gaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, volgens deze link lijkt het erop dat je met de store update van de preview wel gewoon kunt updaten naar de RTM, maar daarbij alleen de preview-apps van de Modern UI opnieuw moet installeren?
http://www.tomshardware.c...ichael-Niehaus,22985.html

Het is allemaal nog niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Martinspire schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:02:
Hmm, volgens deze link lijkt het erop dat je met de store update van de preview wel gewoon kunt updaten naar de RTM, maar daarbij alleen de preview-apps van de Modern UI opnieuw moet installeren?
http://www.tomshardware.c...ichael-Niehaus,22985.html

Het is allemaal nog niet echt duidelijk.
Ja dat is wat ik had gelezen :D

En ik maar zoeken naar 't linkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Heb vandaag de ISO van de preview gedownload, geinstalleerd in VMWare Workstation en werkt als een zonnetje. Het nieuwe Startscherm bevalt me ook zeer goed. Vooral die nieuwe Alarm en die rekenmachine app vindt ik heel handig! De Music app ziet er nu ook stukken beter uit.

Maar ik zou nog wel willen helpen om de TS nog wat aan te vullen en te verbeteren. Ik kan er bijv. nog wat screenshots posten en nog wat extra info er bij zetten.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Nu online

Satom

Verzamel ervaringen

Ik zag hier voorbij komen dat iemand ging zoeken, maar de browser stond op de achtergrond, geen Metro menu.. weet iemand hoe dat kan? (Kan het niet meer terug vinden :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Gewoon" op de desktop interface vanaf de rechterkant naar binnen vegen of wintoets-s (net zoals bij de Metro interface :| )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
mrtnptrs schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:55:
Heb vandaag de ISO van de preview gedownload, geinstalleerd in VMWare Workstation en werkt als een zonnetje. Het nieuwe Startscherm bevalt me ook zeer goed. Vooral die nieuwe Alarm en die rekenmachine app vindt ik heel handig! De Music app ziet er nu ook stukken beter uit.

Maar ik zou nog wel willen helpen om de TS nog wat aan te vullen en te verbeteren. Ik kan er bijv. nog wat screenshots posten en nog wat extra info er bij zetten.
Ik zal je er bij zetten. Heb persoonlijk zelf weinig tijd gehad om de TS aan te passen. Toetsweek... :(

Heb trouwens zelf een nieuwe functie ontdekt:

Als je nu een website pint aan je startscherm via IE metro, kan je kiezen welke afbeelding je wilt. 8)
Oh ja, en je kunt nu ook via de Share charm een screenshot versturen van een speciefieke app.

Dus hoe ziet jullie Windows 8.1 startscherm eruit?
Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/s1YZjKnk5f/52399a2dc466177c65d79c4a6702c0da.png

[ Voor 22% gewijzigd door CokeZero op 28-06-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 19:31
Na een onsuccesvolle install poging, is het me na het uitvoeren van de complete driver cd van de pc toch gelukt 8.1 te installen. en ik ben er dik tevreden over, zo als verwacht een dik succes in combinatie met een SSD maar toch valt de in beslag genomen ruimte mij erg tegen. De install van W8.1 neemt maar liefst 15GB :o in beslag en na het installen van Nvidia drivers neemt de filerepository (system 32/driverstore) folder maar liefst 5GB in beslag :-( Al met al is er al weer 22GB in beslag zonder dat ik programmas en games heb geinstalleerd 8)7 ...is dit normaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tabs onderaan scherm bij metro ie is ook beter, i.p.v. dubbele balk (boven tabs, onder typ vlak en favorieten).

@hierboven.

22 is wat veel ja. Hier ruim 15Gb incl Office, photoshop en wat kleine programma's.
Waarschijnlijk heb je nog een windows.old map op je hd staan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Nu online

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:32:
"Gewoon" op de desktop interface vanaf de rechterkant naar binnen vegen of wintoets-s (net zoals bij de Metro interface :| )
Hebbes, Wintoets+S is het inderdaad. Ik gebruik altijd Wintoets en dan begin ik gelijk met typen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:04
Ik heb toch maar besloten om Windows 8.1 in Hyper v te installeren. om ik geen zin heb om twee keer al mijn programma's opnieuw te installeren.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
8.1 werk erg goed, ook op mijn Macbook Pro, maar iemand een idee hoe je die dynamische achtergronden kan instellen ?

Kan het niet vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:22:
Tabs onderaan scherm bij metro ie is ook beter, i.p.v. dubbele balk (boven tabs, onder typ vlak en favorieten).

@hierboven.

22 is wat veel ja. Hier ruim 15Gb incl Office, photoshop en wat kleine programma's.
Waarschijnlijk heb je nog een windows.old map op je hd staan.
Voor mijn tablet heb ik de IE11 tabs liever boven persoonlijk. Ik vind het ook vervelend dat een rechtsklik op een link weer een balk beneden laat zien ipv gewoon keuze naast datgene waar je klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Nog meer mensen last van het feit dat hij niet kan verbinden met netwerk shares en dan met name met synology diskstations?

Ok, raar, ik typ het ip adres + map in en alles werkt ineens weer, ook op de directe links die ik in w8 heb gemaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door painkill op 28-06-2013 23:06 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Laatst online: 12:38

Radeon

Today is a good day to die

Iemand al gelukt om Kaspersky internet security 2013?

Bij het starten van de install krijg ik al een melding van windows dat er problemen met KIS de installatie gaat dan wel verder maar crashed daarna.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:05:
[...]

Ik wilde eerst zoeken om die knop er weer uit te hacken, maar rechtermuisknop op die knop geeft ook weer wat meer functionaliteit (waaronder snel sleep, shutdown en restart), dus die blijft gewoon lekker in 't hoekje :)

Ik ben ook blij dat standaard zoeken naar programma's lekker rechts in een kader blijft (zou alleen helemaal mooi zijn als je kan zoeken terwijl je in desktop modus zit zonder dat ie eerst naar het metro start menu springt (door de WIN toets)).

Daarnaast hoor ik niemand praten over de picture unlock (op een laptop / desktop) en die is ook wel gruwelijk gedaan (nu alleen nog m'n Dell fingerprint drivers weer zien te installeren) :D
Die functionaliteit had je al bij 8.0 door linksonder in het scherm met rechtermuisknop te klikken. Er zijn nu wel wat extra opties bijgekomen. Je kunt hem ook oproepen met win+x. Als je je taakbalk niet onderaan hebt staan zul je zien dat het menu bij zowel 8.0 als 8.1 linksonderaan verschijnt.

//Edit: Hoe open je in hemelsnaam internet explorer in Metro modus? Als ik binnen Metro op IE klik dan opent gewoon de desktopversie

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 29-06-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet Options, Programs, vinkje weghalen bij "Open Tiles on the Desktop"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Ik had me even moeten verdiepen in dit topic. Ik dacht vrolijk de zogenaamde update te installeren via de ISO. Helaas ben ik nu alles kwijt, behalve de échte persoonlijke gegevens. Alle Program Files (incl. x86) zijn volledig geformat.

Wauw, zo verstandig dat ik dit ff nacheckte. Not.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddepolen
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een vraagje wat betreft het installeren van de 8.1 Preview vanuit de Store.
Worden (puur bij het installeren van de preview) normale desktopprogramma's verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:18
Die zoekfunctie mag volgens Microsoft dan wel verbeterd zijn, maar als ik zoek naar Marilyn Monroe zoals in het W8.1 promofilmpje dan krijg ik niet zo'n mooie zoekresultaatpagina voor mijn neus. Het zal wel komen doordat het een previewversie is. )
Het mooie zoekscherm (het voegt niet veel informatie toe) is toegankelijk wanneer je je regio op USA zet; Settings-Charm -> PC-settings -> Time&Language -> Region&Language -> Country or Region -> USA. Jammer dat het niet in NL regio beschikbaar is, maar ik denk dat het direct uit een bing-database komt die alleen in het engels is... :'(

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
hiddepolen schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:10:
Een vraagje wat betreft het installeren van de 8.1 Preview vanuit de Store.
Worden (puur bij het installeren van de preview) normale desktopprogramma's verwijderd?
Er wordt niks verwijderd. Waarom denk jij dat dat zou gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Avalaxy schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:23:
[...]

Er wordt niks verwijderd. Waarom denk jij dat dat zou gebeuren?
Bij mij was dit wel gebeurd, helaas. Ik kon kiezen uit 2 dingen: Niets bewaren, of persoonlijke gegevens bewaren. Ik selecteer uiteraard de laatste. Toch zijn al mijn Program Files mappen leeg ;w

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zijn nou eenmaal ook geen persoonlijke gegevens ;)

Anywaus. De FAQ is duidelijk: de Preview is geen finished product en installeren moet je niet op je primaire PC doen tenzij je van risicos nemen houdt ( /me).

I can't believe I had to say that

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 29-06-2013 20:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. Ik heb ook via ISO geupdate en kreeg bij de setup 3 opties.
En inderdaad heb ik alles nog. Gegevens en alle geïnstalleerde programma's.
Loopt als een trein by the way. Een hele mooie update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
Weet iemand trouwens wanneer de 8.1 update eigenlijk officieel wordt gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddepolen
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
R3NC0N schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:34:
[...]
Bij mij was dit wel gebeurd, helaas. Ik kon kiezen uit 2 dingen: Niets bewaren, of persoonlijke gegevens bewaren. Ik selecteer uiteraard de laatste. Toch zijn al mijn Program Files mappen leeg ;w
Maar was dat met de ISO of via de Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
mprkooij schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:11:
Weet iemand trouwens wanneer de 8.1 update eigenlijk officieel wordt gereleased?
Op 8/1 in us datum formaat, dus 1 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:57:
[...]

Op 8/1 in us datum formaat, dus 1 augustus
Bron? Volgens mij gewoon in oktober, zoals iedere Windows release ever ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
Maar er is dus een versie waardoor je Windows 8.1 kan installeren en je gewoon nog je programma's en als je stuff houd? Waar kan ik die downloaden?
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.