Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Boek ze op als kosten bij de nieuwe installatie. Stuk handiger.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:25
Cyberpope schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:26:
Boek ze op als kosten bij de nieuwe installatie. Stuk handiger.
Maar het zijn uiteindelijk andere facturen, is dat geen probleem ? Ik heb bv al kabel besteld en gebruikt voor de nieuwe installatie maar moet ook nog voor het herplaatsen kabel bestellen en bevestigings materialen,

Edit: die avatar van je, bruut! 8) _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door Pixelmagic op 17-03-2020 20:58]

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl PVoutput van mijn 4950Wp

• Pirelly
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-04 15:39
Hallo allemaal.
Ik heb ook een klein vraagje en hoopte dat jullie het antwoord erop weten. Mogelijk is deze vraag al een keer besproken, en ik kwam al iets dergelijks tegen, maar ik ben er toch nog niet helemaal uit.

In juni 2014 heb ik zonnepanelen geplaatst en de toenmalige regeling gebruikt om btw terug te vragen.
Nu heb ik de set afgelopen week uitgebreid met nieuwe panelen en een extra omvormer en ik wil graag de btw hiervan terugvragen.
Als ik de website van de belastingdienst lees, dan ben ik dus in 2020 automatisch aangemeld voor de nieuwe kor regeling. Dit zou betekenen dat ik de btw over de nieuwe installatie niet kan terugvragen, zonder me eerst af te melden. Klopt dit tot zover?

Als ik me dan wel afmeld, dan geldt dit voor de komende 3 jaar. Daarna zou ik me weer kunnen aanmelden (voor zover ik begrijp). Maar dat betekent dat ik de komende 3 jaar dus belastingaangiften moet doen en het totale forfait (120 euro in mijn geval) 3 jaar lang moet betalen (of zelf uitrekenen), voordat ik me weer opnieuw zou kunnen aanmelden.

Kan ik, na het afmelden, nu gelijk al de BTW van mijn nieuwe installatie terugvragen, of gaat dit niet als je afgemeld bent?
En zelfs als ik de BTW terug krijg, zit ik nog steeds 3 jaar vast aan aangiften doen. In mijn geval de moeite misschien niet waard.

Heb ik het zo goed, of zie ik wat over het hoofd?
Ik vind het een nogal vreemde regeling. Hoe zit het bijvoorbeeld als je in een huis met zonnepanelen woont, deze verkoopt en dan verhuisd naar een nieuwe woning waar je ook zonnepanelen wilt plaatsen? Dan loop je hier toch ook tegenaan?

[Voor 11% gewijzigd door Pirelly op 25-03-2020 12:36]

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:39
Pirelly schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:55:
Hallo allemaal.
Ik heb ook een klein vraagje en hoopte dat jullie het antwoord erop weten. Mogelijk is deze vraag al een keer besproken, en ik kwam al iets dergelijks tegen, maar ik ben er toch nog niet helemaal uit.

In juni 2014 heb ik zonnepanelen geplaatst en de toenmalige regeling gebruikt om btw terug te vragen.
Nu heb ik de set afgelopen week uitgebreid met nieuwe panelen en een extra omvormer en ik wil graag de btw hiervan terugvragen.
Als ik de website van de belastingdienst lees, dan ben ik dus in 2020 automatisch aangemeld voor de nieuwe kor regeling. Dit zou betekenen dat ik de btw over de nieuwe installatie niet kan terugvragen, zonder me eerst af te melden. Klopt dit tot zover?

Als ik me dan wel afmeld, dan geldt dit voor de komende 3 jaar. Daarna zou ik me weer kunnen aanmelden (voor zover ik begrijp). Maar dat betekent dat ik de komende 3 jaar dus belastingaangiften moet doen en het totale forfait (120 euro in mijn geval) 3 jaar lang moet betalen (of zelf uitrekenen), voordat ik me weer opnieuw zou kunnen aanmelden.

Kan ik, na het afmelden, nu gelijk al de BTW van mijn nieuwe installatie terugvragen, of gaat dit niet als je afgemeld bent?
En zelfs als ik de BTW terug krijg, zit ik nog steeds 3 jaar vast aan aangiften doen. In mijn geval de moeite misschien niet waard.

Heb ik het zo goed, of zie ik wat over het hoofd?
Ik vind het een nogal vreemde regeling. Hoe zit het bijvoorbeeld als je in een huis met zonnepanelen woont, deze verkoopt en dan verhuisd naar een nieuwe woning waar je ook zonnepanelen wilt plaatsen? Dan loop je hier toch ook tegenaan?
Volgens mij staat het hier wel vrij duidelijk.

Het is een ondernemers regeling en helemaal niet vreemd want dat is de reden (ondernemer) dat je van de aftrek gebruik kan maken. De ondernemer verhuist dan ook mee lijkt me.

Ik zou de belastingdienst wel even bellen want volgens mij kun je je niet met terugwerkende kracht afmelden. M.a.w als je je nu gaat afmelden dan is dat pas over 4 weken (opzegtermijn) een feit. Maar de panelen en dus rekening heb je over een vorige periode. Dus ik zou niet raar opkijken dat aftrek dan niet kan.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 05:35
Gisteren maar eens even aangifte gedaan. Kost letterlijk 2 minuten. Installateur rekent hier maar liefst €100,00 voor. ;w

Ben benieuwd wanneer de centjes op de rekening te verwachten zijn. :9

• ELensink
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 19:48
Hier op 21 Januari teruggaaf verstuurd en gisteren 26-3 bericht gekregen van terugbetaling, vandaag op de rekening.
2 maanden sneller kunnen we het niet maken.

• Pirelly
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-04 15:39
jobr schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Volgens mij staat het hier wel vrij duidelijk.

Het is een ondernemers regeling en helemaal niet vreemd want dat is de reden (ondernemer) dat je van de aftrek gebruik kan maken. De ondernemer verhuist dan ook mee lijkt me.

Ik zou de belastingdienst wel even bellen want volgens mij kun je je niet met terugwerkende kracht afmelden. M.a.w als je je nu gaat afmelden dan is dat pas over 4 weken (opzegtermijn) een feit. Maar de panelen en dus rekening heb je over een vorige periode. Dus ik zou niet raar opkijken dat aftrek dan niet kan.
Hmm, het blijft een rare regeling.
Als ik me dus nu zou afmelden, dan zou ik misschien de BTW van 550 euro kunnen terugvragen (als dat al lukt).
Maar dan zit ik de komende 3 jaar weer vast aan het afdragen van 120 euro BTW per jaar. Dus 360 euro. Dan zou ik me na 3 jaar weer kunnen aanmelden. Uiteindelijk ga ik er dan 190 euro op vooruit, maar zit ik 3 jaar vast aan elk kwartaal aangifte doen.
Weet niet of het me dat waard is.

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:40

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Eind vorig jaar heb ik geprobeerd BTW terug te vragen over een hele oude installatie. Pas na weken kwam de papieren aangifte binnen. Nu ruim 2 maanden verder nog helemaal niets gehoord.
Zou het lang duren vanwege de coronatoestand of heeft iemand hier andere ervaringen?

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 05:35
Vorige week heb ik aangifte gedaan en aangemeld voor de KOR. Krijg ik gisteren een brief dat ik aangifte moet doen 8)7 .

Nu staat er ook in de brief dat ik de komende 4 kwartalen aangifte moet doen? Bij aanmelding KOR hoefde je toch maar één keer aangifte te doen?

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:39
Joepla schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:21:
Eind vorig jaar heb ik geprobeerd BTW terug te vragen over een hele oude installatie. Pas na weken kwam de papieren aangifte binnen. Nu ruim 2 maanden verder nog helemaal niets gehoord.
Zou het lang duren vanwege de coronatoestand of heeft iemand hier andere ervaringen?
Bij mij duurde het ook wat langer. Maar je kunt ze bellen en dan kunnen ze nakijken of ze deze ontvangen hebben en of deze al in behandeling is.
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True