GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Idd, maar ik vrees dat hij zal wegzakken naar plaats 4 of 5 met wat er nog komt...Tech Nieuws NL schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
Molema staat nog tweede
Nou ja, je kunt wel verbeteren, maar hoeveel iemand als Cavendish of Kittel ook zal oefenen met het klimmen, het zullen nooit goede klimmers worden...wontcachme schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:42:
Één ding vraag ik me altijd al af over de tour. Het klassement bestaat altijd puur uit mensen die kunnen klimmen. De routes zijn altijd al flink van te voren bekend. Waarom trainen ze dan niet not stop elke dag op de belangrijkste cols. Kan me voorstellen dat als je onderhand een jaar bijna dagelijks de mont Ventoux op rijdt dat je die dan een stuk makkelijker opknalt.
Sowieso is het een stukje aanleg, maar ook de bouw van een renner. Grote, zware renners zijn meestal gewoon geen super-klimmers, kleine en lichte renners zijn dat vaak wel. En uiteraard is dat geen in beton gegoten regel, er zijn altijd uitzonderingen.
De reden dat er veel klimmers in de top van een eindklassement staan is dat je in een klim heel veel tijd kunt verliezen. Ook al bouw je, als sprinter zijnde, een forse voorsprong op in de vlakke etappes, in de bergetappes verlies je ook weer heel veel...
Virussen? Scan ze hier!
Ze hebben Mollema niet eens in beeld gebracht tijdens het rijden over de finishBoktor schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:22:
[...]
De Nederlandse rijders worden de hele week al genegeerd...
Froome is inderdaad echt een klasse apart. Maar wellicht krijgt ook hij nog een slechte dag.wildhagen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:13:
Wow, zware aanval van Froome, rijdt zo weg bij iedereen....
Mollema en Ten Dam ook weer erg knap gedaan. Hoop dat ze dit vol kunnen houden de komende paar dagen.
Lijkt mij ook. Als je er in de training vijf keer per dag of zo tegenop rijdt dan is één keer in de Tour een eitje...wontcachme schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:42:
[...] Kan me voorstellen dat als je onderhand een jaar bijna dagelijks de Mont Ventoux op rijdt dat je die dan een stuk makkelijker op knalt.
[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 14-07-2013 16:48 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Je kan dus wel 10 keer gaan trainen maar in een wedstrijd alles verliezen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
En in een training rijd je in principe alleen, of met een klein groepje, niet onder druk van achtervolgers die jou voorbij willen, wat mentaal ook weer heel anders is.
Een training is totaal niet te vergelijken met een echte wedstrijd, omdat de omstandigheden heel anders zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Jammer dat Mollema zijn achterstand groter is geworden, dit gaat Froome niet meer weggeven.
Ze reden ook 45-50 minuten voor op het snelste schema vandaag, op het vlakke lag het gemiddelde per uur echt waanzinnig hoog.tweaker2010 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:57:
Waarom is deze rit vroeg afgelopen? Om half 5 alle toprenners al binnen
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 14-07-2013 18:55 ]
How do you save a random generator ?
Zo zie je maar weer: de menselijke maat is terug!wildhagen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:59:
[...]
Ze reden ook 45-50 minuten voor op het snelste schema vandaag, op het vlakke lag het gemiddelde per uur echt waanzinnig hoog.
Knap van Ten Dam en Mollema dat ze hun posities toch hebben weten te behouden. Ik hoop nog altijd op een podiumplekje in Parijs, maar het zal lastig worden. Spannend!
Wel een jammere constatering hier vandaag: dat dopinggeleuter van de afgelopen tijd heeft blijkbaar toch ook op mij invloed gehad. Ik zit me hardop af te vragen 'hoe het kan dat Froome consequent veel beter dan de rest is.' Voor het eerst dat ik me op dat soort gedachtes betrap, erg jammer..
Lol idd. Zo'n tijdsverschil dat is echt bizar. Porte ook, die rijdt de ene dag als een natte krant en nu opeens top.phreako schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:05:
[...]
Zo zie je maar weer: de menselijke maat is terug!![]()
Knap van Ten Dam en Mollema dat ze hun posities toch hebben weten te behouden. Ik hoop nog altijd op een podiumplekje in Parijs, maar het zal lastig worden. Spannend!
Wel een jammere constatering hier vandaag: dat dopinggeleuter van de afgelopen tijd heeft blijkbaar toch ook op mij invloed gehad. Ik zit me hardop af te vragen 'hoe het kan dat Froome consequent veel beter dan de rest is.' Voor het eerst dat ik me op dat soort gedachtes betrap, erg jammer..
Vreemd is wel dat de rest van het peloton (oa de sprinters) ook een half uur sneller binnen is dan normaal...
Tja, als je een half uur eerder aan de voet van de klim wordt afgezet, ben je ook een half uur eerder dan verwacht boventweaker2010 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:09:
[...]
Vreemd is wel dat de rest van het peloton (oa de sprinters) ook een half uur sneller binnen is dan normaal...
Ze hadden waarschijnlijk zin in de rustdag...tweaker2010 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:09:
[...] Vreemd is wel dat de rest van het peloton (oa de sprinters) ook een half uur sneller binnen is dan normaal...

Maar ik denk vooral dat het voor Belkin vandaag een beetje een verkenningsdag was om te kijken wie waar nou precies staat en zichzelf niet overdekop te rijden.
Ze weten nu in ieder geval wie er nog bedreigend kunnen zijn.
(vooral Quintana en Rodriguez, en ook Contador, verder lijkt het wel onder controle imho.)
How do you save a random generator ?
Alles om het tijdverlies van Bauke te beperken denk ik. Alleen had ten Dam wel sneller gekund.Sjah schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:22:
Ontevreden gevoel over ten Dam, die heeft Mollema gered, maar had eigen bak kunnen rijden. Anyone?
Het lijkt wel een beetje op de situatie tussen Wiggens en Froome vorig jaar.
Heeft eigelijk mee te maken dat europecar de slag miste, vervolgens zijn ze vol in de achtervolging gegaan. Eerste 2 uur was al tegen de 50 om weg te komen. Rolland werdt vervolgens not in chasse patate gereden waarop eurocar het gat kleiner probeerde te maken. Vervolgens heeft movistar de koers geprobeerd hard te maken waarop sky het heft overnam.phreako schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:05:
[...]
Zo zie je maar weer: de menselijke maat is terug!
Daarbij is het makkelijker om een uur sneller te zijn als de etappe als de etappe langer duurt.
[ Voor 8% gewijzigd door comitatus op 14-07-2013 17:38 ]
Kun je dat uitleggen?comitatus schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:32:
[...]
Daarbij is het makkelijker om een uur sneller te zijn als de etappe als de etappe langer duurt.
Waarom worden sprintrecords meestal met hondersten van seconden verbeterd en marathonrecords met hele seconden?
Winnaars zijn vaak uitstekend in klimmen of tijdrijden en kunnen het verlies beperken in de andere discipline.wontcachme schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:42:
Één ding vraag ik me altijd al af over de tour. Het klassement bestaat altijd puur uit mensen die kunnen klimmen. De routes zijn altijd al flink van te voren bekend. Waarom trainen ze dan niet not stop elke dag op de belangrijkste cols. Kan me voorstellen dat als je onderhand een jaar bijna dagelijks de mont Ventoux op rijdt dat je die dan een stuk makkelijker opknalt.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
En hebben een goede ploeg die geheel in hun dienst rijdt...Sallin schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:14:
[...] Winnaars zijn vaak uitstekend in klimmen of tijdrijden en kunnen het verlies beperken in de andere discipline.

Dit zijn de twee laatste finishers van vandaag die nog binnen de tijd zijn. Let op de tijdverschillen (meest rechtse getal). Hivert is dus in zijn eentje binnengekomen, en heeft 18 minuten achter de laatste bus gereden. Dan voel je je ook lullig en eenzaam volgens mij.... maar het getuigt wel van doorzettingsvermogen!
Virussen? Scan ze hier!
Mensen die buiten de tijd binnen komen, staan namelijk ook niet in de uitslag vermeld, dus Hivert is iig nog binnen tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 14-07-2013 18:26 ]
Virussen? Scan ze hier!
En uiteindelijk verliezen ze vrijwel niks op Contador. Maar zoals ik al verwacht had gaat Quintana een probleem worden. En met Contador en Kreuziger er zo vlak achter gaat het niet makkelijk worden. Desalniettemin overtreft Mollema zelfs met een top 5 plek al de verwachtingen die ik voor de Tour had. Maar houdt er serieus rekening mee dat het net zo goed nog een 6e plek kan worden
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Idd. Die twijfel zullen meer mensen hebben.FicoF schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:51:
Wat een race van Froome, echt geniaal. Wel irritant dat ik dan meteen twijfel of het wel echt is. Hoop voor mezelf dat dit overgaat...
Zelf denk ik dat Bauke dan wel Ten Dam hoogstens een 3e plek pakken volgende week. Maar allebei in de top 5 zou super zijn, alleen 4 en 5 zou ergens ook weer zuur zijn.
Verwijderd
Ten Dam is gewoon top 10 man hoor, zie Vueltanebur86 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:34:
Mollema rijdt gewoon op zijn niveau vandaag. Ten Dam rijdt wederom beter dan ooit.. das normaal iemand die net aan top 20 rijdt in zo'n veld, top 15 op een goede dag. Ongelooflijk hoe goed die dit jaar rijdt. Knap!
En uiteindelijk verliezen ze vrijwel niks op Contador. Maar zoals ik al verwacht had gaat Quintana een probleem worden. En met Contador en Kreuziger er zo vlak achter gaat het niet makkelijk worden. Desalniettemin overtreft Mollema zelfs met een top 5 plek al de verwachtingen die ik voor de Tour had. Maar houdt er serieus rekening mee dat het net zo goed nog een 6e plek kan worden
Ik kan daarentegen wel vrij zeker zeggen dat Schleck niks meer gebruikttweaker2010 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:39:
[...]
Idd. Die twijfel zullen meer mensen hebben.Van Contador denk ik overigens wel dat ie nu schoon rijdt.
Quintana gaat die 2e plek pakken en Contador zal wel als derde eindigen vermoed ik. De alpen gaan nog zwaar worden. Maar een 5e plaats is ook mooi.Sjah schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:06:
Merckx was niet laaiend over Bauke in Vive. Terecht merkte hij op dat er nog niet echt veel bergen zijn geweest, de Pyreneen dit jaar waren niet dat je het al bewezen hebt.
Zelf denk ik dat Bauke dan wel Ten Dam hoogstens een 3e plek pakken volgende week. Maar allebei in de top 5 zou super zijn, alleen 4 en 5 zou ergens ook weer zuur zijn.
Verwijderd
Ik vrees het ook. Contador oogt sterk, dus die gaat nog wel een keertje in de aanval, en voor Kreuziger (die vrijwel onopvallend meerijdt) is het ook een kwestie van een paar seconden. Desalniettemin blijft het wel spannend en is het ook wel weer eens leuk dat Nederlanders meedraaien in de top van het klassement.CedricD schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:45:
[...]
Idd, maar ik vrees dat hij zal wegzakken naar plaats 4 of 5 met wat er nog komt...
Btw, wat ik me afvroeg, zou Ten Dam nog harder kunnen wanneer hij zijn baard (= onnodige ballast) afscheert?
In theorie welVerwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:09:
[...]
Btw, wat ik me afvroeg, zou Ten Dam nog harder kunnen wanneer hij zijn baard (= onnodige ballast) afscheert?
Ja, maar ik denk dat de doping meer meehielp dan het gebrek aan beharingtweaker2010 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:36:
Dat was ook de reden dat Rasmussen kaal was toch?
http://www.nusport.nl/thi...14829/cursus-scheren.htmltweaker2010 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:36:
Dat was ook de reden dat Rasmussen kaal was toch?
De eerste individuele tijdrit van Quintana was overigens ook niet best. Daarentegen was Quintana 2e in de tijdrit van Baskenland achter Martin. Dus hij heeft het wel in zich.
[...]
Er is zelfs een verhaal, over een oude tour waarbij dit de doorslag heeft gegeven. kan het zo snel niet vinden, maar er was een renner in een tijdrit die een haarstaartje had. Als hij die niet had gehad, had dat hem over de rit iets van 15 seconden gescheelt bleek uit wetenschappelijk onderzoek, en had die WEL de tour de france gewonnen, welke hij toen verloor op enkele seconden.
Virussen? Scan ze hier!
Lemond vs. Fignon in de Tour van '89 (Wikipedia: 1989 Tour de France)Waah schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:41:
[quote]Smultie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:29:
[...]
Er is zelfs een verhaal, over een oude tour waarbij dit de doorslag heeft gegeven. kan het zo snel niet vinden, maar er was een renner in een tijdrit die een haarstaartje had. Als hij die niet had gehad, had dat hem over de rit iets van 15 seconden gescheelt bleek uit wetenschappelijk onderzoek, en had die WEL de tour de france gewonnen, welke hij toen verloor op enkele seconden.
Fignon vs Lemond ... in 1989.. dé spectaculairste finale ooit:Waah schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:41:
[quote]Smultie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:29:
[...]
Fignon reed zo (ook het stuur is gewoon een breed stuur):

en Lemond reed zo:

en had op de eindstreep uiteindelijk net 8 seconden voorsprong op Fignon (had ruim 50 seconden goedgemaakt in de afsluitende tijdrit)
een wetenschapper heeft ooit berekend dat het staartje van fignon idd over die afstand ongeveer een 12 seconden verschil in extra weerstand zou uitmaken, vergeleken met een eierhelm die lemond droeg
[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 15-07-2013 11:49 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
(RIP Fignon)
Virussen? Scan ze hier!
Klopt, Evans en Pinot kunnen er ook wat van, maar die zijn momenteel niet in hun beste vorm.wildhagen schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:42:
Contador is volgens mij ook een redelijk goede daler, toch? Niet van het formaat Sanchez/Nibali, maar toch.
Ik verwacht eigenlijk een aanval van Contador aan het begin van de etappe van morgen; dat lijkt me wel iets voor hem
4500 euro voor FDJ en Cofidis..... daar rijd je je dan 2 weken het leplazarus voor, en dan moet je het nog door 10 delen ook (9 renners en een 10e deel voor de verzorgers)...Omega Pharma-Quick Step 82.740
Cannondale 41.440
Sky Procycling 40.950
Movistar Team 38.000
Orica Greenedge 36.410
Vacansoleil-DCM 36.410
Team Argos-Shimano 34.800
Lotto-Belisol 24.630
Radioshack-Leopard 18.720
Garmin-Sharp 17.360
Team Europcar 16.700
AG2R-La Mondiale 15.910
Team Saxo-Tinkoff 15.470
Katusha Team 13.810
Belkin Pro Cycling 12.440
Astana Pro Team 11.720
Sojasun 10.420
Euskaltel-Euskadi 8.440
BMC Racing Team 6.690
Lampre-Merida 6.450
FDJ.fr 4.540
Cofidis 4.530
Virussen? Scan ze hier!
Begrijp niet echt hoe hij daar tijd moet gaan winnen. Dat berg(je) komen ze gewoon gezamenlijk aan, in die afdaling lijkt het mij lastig om echt het verschil te maken. Denk zelf dat er nog van alles kan gebeuren, met 1 ITT en 2 aankomsten bergop. Kortom, tour is nog lang niet beslist voor podiumplaatsen 2 & 3.ravenger schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:53:
Pinot heeft daalangst opgelopen kennelijk.
Ik verwacht eigenlijk een aanval van Contador aan het begin van de etappe van morgen; dat lijkt me wel iets voor hem
bedoel je nou dat ze maar 450 euro krijgen voor 2 weken keihard fietsen? ik zit verder niet echt in de wielerwereld maar dat lijkt me wel weinig? ik (met mijn lage loontje) verdien nog meer met 2 weken werken.wildhagen schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:00:
Lijst met inkomsten van de teams:
[...]
4500 euro voor FDJ en Cofidis..... daar rijd je je dan 2 weken het leplazarus voor, en dan moet je het nog door 10 delen ook (9 renners en een 10e deel voor de verzorgers)...
Er zit vast meer achter dan ik weet
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Nee, uiteraard krijgen ze hun reguliere salaris. Dit zijn puur de extra verdiensten (bonussen) die ze kunnen verdienen met allerlei zaken (winnen etappes, winnen tussensprints, eerste boven op de hoogste berg van de Tour etc etc).superwashandje schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:05:
[...]
bedoel je nou dat ze maar 450 euro krijgen voor 2 weken keihard fietsen? ik zit verder niet echt in de wielerwereld maar dat lijkt me wel weinig? ik (met mijn lage loontje) verdien nog meer met 2 weken werken.
Virussen? Scan ze hier!
Bij VacanSoleil ook nog een deel naar de maffia (Hillaire van der Schurenwildhagen schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:00:
Lijst met inkomsten van de teams:
[...]
4500 euro voor FDJ en Cofidis..... daar rijd je je dan 2 weken het leplazarus voor, en dan moet je het nog door 10 delen ook (9 renners en een 10e deel voor de verzorgers)...

Toch wel gek dat die ploeg meer heeft binnengehaald dan Belkin?
Ze krijgen ook nog een beetje gewoon salaris hèsuperwashandje schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:05:
[...]
bedoel je nou dat ze maar 450 euro krijgen voor 2 weken keihard fietsen? ik zit verder niet echt in de wielerwereld maar dat lijkt me wel weinig? ik (met mijn lage loontje) verdien nog meer met 2 weken werken.
Froome will sign a £3.5 million deal with team Sky if he wins the Tours de France.
Bloomberg Businessweek July 2012: Chris Froome, who’s second overall through 15 of 20 stages this year, had his salary lifted to 1.2 million pounds ($1.9 million) by Team Sky after a runner-up finish at last year’s Vuelta, according to Richard Moore, the author of a book about the team titled “Sky’s the Limit.”
wildhagen schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:07:
[...]
Nee, uiteraard krijgen ze hun reguliere salaris. Dit zijn puur de extra verdiensten (bonussen) die ze kunnen verdienen met allerlei zaken (winnen etappes, winnen tussensprints, eerste boven op de hoogste berg van de Tour etc etc).
ah ok tuurlijk thxZe krijgen ook nog een beetje gewoon salaris hè:
[...]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Je hebt hier een PDF met, vanaf pagina 19, de prijzen die je kunt verdienen: http://www.letour.fr/le-t...cs/TDF13_reglement_BD.pdf
Virussen? Scan ze hier!
En tegenwoordig kun je de Tour altijd nog achteraf winnen, dus hartstikke spannend! Een diskwalificatie/schorsing zit in een klein hoekje.FicoF schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:01:
[...]
Begrijp niet echt hoe hij daar tijd moet gaan winnen. Dat berg(je) komen ze gewoon gezamenlijk aan, in die afdaling lijkt het mij lastig om echt het verschil te maken. Denk zelf dat er nog van alles kan gebeuren, met 1 ITT en 2 aankomsten bergop. Kortom, tour is nog lang niet beslist voor podiumplaatsen 2 & 3.
Maar de strijd om plek 2 en 3 is inderdaad nog wel boeiend. Ik denk dat Quintana zeker op het podium gaat eindigen. Mollema/Contador/Kreuziger om de laatste podiumplek.
Je lijkt Boogerd wel....Rub3s schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:10:
[...]
Bij VacanSoleil ook nog een deel naar de maffia (Hillaire van der Schuren), dus dan blijft er nog minder over...
Hoogerland was trouwens not amused na de desbetreffende afleving in TdJ
Quintana is nog betrekkelijk jong, het zou me dan ook niet verbazen mocht hij ergens nog tijd verliezen.
Als je kijkt naar de laatste +/- anderhalve kilometer dan verliest Quintana zo'n beetje een halve minuut waar Rodriguez 20 seconden terug pakt op Froome.
Ik vraag me ook af met welk idee Quintana is gaan aanvallen, gewoon puur voor de etappe/wit of initieel als springplank voor Valverde. Nu ben ik dus ook benieuwd of ze bij Movistar vol op de kaart Quintana gaan spelen en een Valverde als support gaan gebruiken, kan mss nog wel eens essentieel zijn wbt de podiumkansen van Quintana. Ik ben ook wel benieuwd wat een Saxo gaat doen op het moment dat Contador het b.v. moeilijk krijgt, mag Kreuziger dan gewoon doorrijden of moet hij Contador gaan steunen?
Dat zijn best nog wel interessante details mbt de strijd om de podiumplaatsen.
Only fools are enslaved by time and space.
Haha, ik lag helemaal in een scheur bij die aflevering waar ze die 103-jarige man helemaal gingen afkrakenvhal schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:43:
[...]
Je lijkt Boogerd wel....
Hoogerland was trouwens not amused na de desbetreffende afleving in TdJ
Ziek van dat we vandaag rustdag hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 15-07-2013 13:42 ]
[ Voor 18% gewijzigd door ravenger op 15-07-2013 13:43 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk niet dat ze bij Movistar nog bezig zijn met Froome en hoe wil je Froome nu opblazen dan als je zelf het werk doet in de Vallei, dan maak je het hem alleen maar makkelijk.tweaker2010 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:31:
Movistar wil Froome gewoon opblazen als hij alleen zit en daarom plaatsen ze steeds van die aanvallen. Froome kan nu eenmaal niet met elke aanval meesprinten. Alleen jammer voor hun was Porte gisteren ook in topvorm.
Overigens hoeft Froome ook helemaal niet met elke aanval mee te springen en als hij dat al doet moeten anderen dat ook dus dat maakt dan niet veel uit. Stel dat ten Dam had aangevallen dan was het toch primair aan Saxo om te reageren, Froome kan dan rustig wachten wat Contador doet. Als het gat te groot wordt kan hij altijd nog zelf en dan moet de rest maar zien te volgen. Als je Froome wilt aanvallen zul je eerst zijn ploeg moeten elimineren zoals zondag en dan kijken waar je wat kunt doen. Het eerste deel was Movistar al niet eens mee bezig, dat was puur om het gat naar de kopgroep klein te houden.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Quintana zei bij de interviews bij de NOS uitzending dat het in de eerste plaats om de witte trui was te doen.LoneRanger schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:27:
Ik zou toch Rodriguez ook nog niet helemaal uitvlakken wbt het podium, het lijkt er op dat die er eindelijk een beetje aan het doorkomen is.
Quintana is nog betrekkelijk jong, het zou me dan ook niet verbazen mocht hij ergens nog tijd verliezen.
Als je kijkt naar de laatste +/- anderhalve kilometer dan verliest Quintana zo'n beetje een halve minuut waar Rodriguez 20 seconden terug pakt op Froome.
Ik vraag me ook af met welk idee Quintana is gaan aanvallen, gewoon puur voor de etappe/wit of initieel als springplank voor Valverde. Nu ben ik dus ook benieuwd of ze bij Movistar vol op de kaart Quintana gaan spelen en een Valverde als support gaan gebruiken, kan mss nog wel eens essentieel zijn wbt de podiumkansen van Quintana. Ik ben ook wel benieuwd wat een Saxo gaat doen op het moment dat Contador het b.v. moeilijk krijgt, mag Kreuziger dan gewoon doorrijden of moet hij Contador gaan steunen?
Dat zijn best nog wel interessante details mbt de strijd om de podiumplaatsen.
Jammer dat alle "journalisten" nu zo overijverig de meest afgezaagde vraag stellen die er is. Alsof hij na de 500ste vraag ineens zegt "Nou vooruit, ik heb gepakt, omdat je me zo lief aankijkt zal ik het nu maar zeggen dan"
Sportjournalist is inmiddels een treetje lager dan paparazzo lijkt het.
verklaar dat eens nader dan? Waarom zou het niet kunnen?Bigfoot schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:11:
Hij ging sneller dan een Armstrong met EPO de berg op zondag. Lijkt toch haast onmogelijk zonder EPO?
Verwijderd
Of ze gebruiken een nieuw soort doping wat bij de instanties nog niet bekend is, dat kan natuurlijk ook nog.Koppensneller schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:12:
Hij zou best iets stimulerends kunnen hebben gebruikt, maar als het niet op de lijst staat, is het geen doping.
Je mag nergens in uitblinken of je bent verdacht...oh nee wacht, dat gaat alleen op voor wielrennen, alle andere topatleten zijn helden.
[ Voor 3% gewijzigd door mercapto op 15-07-2013 15:14 ]
Hij was (iets) langzamer dan Armstrong. En waarom zou dat onmogelijk zijn?Bigfoot schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:11:
Hij ging sneller dan een Armstrong met EPO de berg op zondag. Lijkt toch haast onmogelijk zonder EPO?
Virussen? Scan ze hier!
Dat bedoel ik inderdaad.Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:13:
[...]
Of ze gebruiken een nieuw soort doping wat bij de instanties nog niet bekend is, dat kan natuurlijk ook nog.
Gister nog 6 atleten gepakt op doping...mercapto schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:13:
Usain Bolt staat dan ook stijf van de doping, en Kramer.
Je mag nergens in uitblinken of je bent verdacht...oh nee wacht, dat gaat alleen op voor wielrennen, alle andere topatleten zijn helden.
Hier de lijst
Tijd van Froome was ongeveer: 59:00. Iedereen die sneller was / is, zat aan de dope.1. 2004: 55:51 Iban Mayo 23.10 km/h
2. 2004: 56:26 Tyler Hamilton 22.86 km/h
3. 1999: 56:50 Jonathan Vaughters 22.70 km/h
4. 2004: 56:54 Oscar Sevilla 22.67 km/h
5. 1999: 57:33 Alexander Vinokourov 22.42 km/h
6. 1994: 57:34 Marco Pantani 22.41 km/h
7. 1999: 57:34 Wladimir Belli 22.41 km/h
8. 2004: 57:39 Juan Miguel Mercado 22.38 km/h
9. 1999: 57:42 Joseba Beloki 22.36 km/h
10. 2004: 57:49 Lance Armstrong 22.31 km/h
11. 1999: 57:52 Lance Armstrong 22.29 km/h
12. 2004: 58:14 Inigo Landaluze 22.15 km/h
13. 1999: 58:15 Kevin Livingston 22.15 km/h
14. 1999: 58:31 David Moncoutie 22.05 km/h
15. 2004: 58:35 José Enrique Gutierrez 22.02 km/h
16. 2009: 58:45 Andy Schleck 21.96 km/h
17. 2009: 58:45 Alberto Contador 21.96 km/h
18. 2009: 58:48 Lance Armstrong 21.94 km/h
19. 2009: 58:50 Fränk Schleck 21.93 km/h
20. 1999: 58:51 Unai Osa 21.92 km/h
21. 2009: 58:53 Roman Kreuziger 21.91 km/h
22. 2002: 59:00 Lance Armstrong 21.86 km/h
23. 1994: 59:02 Richard Virenque 21.85 km/h
Oh? Andy Schleck, Joseba Beloki en Roman Kreuziger waren sneller dan die 59:00, en toch zijn ze nooit betraft. Wel in verband gebracht met doping, maar voor welke profwielrenner geld dat nu zo ongeveer niet?FicoF schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:20:
[...]
Hier de lijst
[...]
Tijd van Froome was ongeveer: 59:00. Iedereen die sneller was / is, zat aan de dope.
Beloki is zelfs expliciet vrijgesproken van deelname aan Operacion Puerto wegens geen bewijs.
Ik zou graag bewijs van je willen zien dat A.Schleck, Beloki en Kreuziger gedoped hebben? Bron?
En waren tijdens al die ritten bijvoorbeeld de omstandigheden identiek? Dus temperaturen, waar zat de Ventoux in het parcours van de betreffende etappe, was het één van de eerdere of juiste één van de laatste etappes?
Dit is een beetje appels met peren vergelijken zo.
[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2013 15:28 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hoe lang is de aanloop. hoe snel is er gereden tot de beklimmeing, wat is de wind, wat is de temp?
en last but not least hoe goed is een renner.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Verwijderd
Een slimme ploeg zou dat niet doen nee. Juist minder opvallend wanneer de rest kut rijd en 1 a 2 renners goed.Sjah schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:28:
Als Froome een wondermiddel neemt, zou dan niet de rest van Sky het nemen..? Hoef niet uit te leggen dat die ploeg geen wonder-Tour rijdt.
Inderdaad appels en peren. Er is geen bewijs dat die rijders doping gebruikten nee. Helaas zegt mij dat niet zoveel meer, wat mij betreft is iedereen verdacht. Zolang keer op keer blijkt dat renners jarenlang kunnen liegen, hebben ze dat een klein beetje aan zichzelf te danken.wildhagen schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:25:
[...]
Oh? Andy Schleck, Joseba Beloki en Roman Kreuziger waren sneller dan die 59:00, en toch zijn ze nooit betraft. Wel in verband gebracht met doping, maar voor welke profwielrenner geld dat nu zo ongeveer niet?
Beloki is zelfs expliciet vrijgesproken van deelname aan Operacion Puerto wegens geen bewijs.
Ik zou graag bewijs van je willen zien dat A.Schleck, Beloki en Kreuziger gedoped hebben? Bron?
En waren tijdens al die ritten bijvoorbeeld de omstandigheden identiek? Dus temperaturen, waar zat de Ventoux in het parcours van de betreffende etappe, was het één van de eerdere of juiste één van de laatste etappes?
Dit is een beetje appels met peren vergelijken zo.
Overigens niet dat ik daar een probleem van maak. Ik juich alleen niet meer keihard bij zo`n gave prestatie van Froome, daar wacht ik wel 10 jaar mee.
Verwijderd
Verwijderd
Is een sinaasappel prestatiebevorderend? Dan moet je dus alles bij houden wat je tot je neemt, lijkt me niet echt te doen.Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:15:
Is doping niet simpel te weren door regels in te voeren wanneer men prestatiebevorderende middelen gebruikt men een boete krijgt van 2 miljoen euro ofzo? Zeg maar een extreme boete invoeren?
Ach, de helft van de jeugd tegenwoordig doet dat toch al, gewoon de Instagram van de renners volgenFicoF schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:21:
[...]
Is een sinaasappel prestatiebevorderend? Dan moet je dus alles bij houden wat je tot je neemt, lijkt me niet echt te doen.
Verwijderd
Prestatiebevorderend als in de zin van middelen die niet zijn toegestaanFicoF schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:21:
[...]
Is een sinaasappel prestatiebevorderend? Dan moet je dus alles bij houden wat je tot je neemt, lijkt me niet echt te doen.
Alleen sloeg het toen in het profpeloton niet aan, dat is de laatste 5 jaar (Wiggins begon er in 2009 mee) pas weer opnieuw aan het opkomen.
Virussen? Scan ze hier!