"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Stond net wel in het rijtje van de kopgroep ja.hostname schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:02:
Rijdt Kreuziger eigenlijk ook in de kopgroep? Als die er niet bij zit kan Ten Dam zelfs nog een extra plaatsje opschuiven.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Vorig jaar werden ze wel eens de 'laboratorium'ploeg genoemd, toch?Devster schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:02:
De Sky-ploeg oogt niet sterk.
Wel mooi, heel Belkin ploeg zit ergens achterin een klein groepje lekker benen te sparen. Die kunnen morgen en overmorgen lekker doortrappen.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Die hebben eerder vandaag al wel door zitten trappen heRobkazoe schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:05:
Wel mooi, heel Belkin ploeg zit ergens achterin een klein groepje lekker benen te sparen. Die kunnen morgen en overmorgen lekker doortrappen.
EDIT: Mooi, die twee Belkinrenners
[ Voor 6% gewijzigd door hostname op 12-07-2013 17:07 ]
Inderdaad BOXXXX!!!
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
⏩ PVOutput☀️
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
btw morgen heeft ook genoeg ingredienten voor een leuke intelligente etappe.
How do you save a random generator ?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
1:09, om helemaal precies te zijnDevster schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:12:
1:08 verlies voor Froome & co
Virussen? Scan ze hier!
Maar nu eerst genieten van de superprestatie van Mollema en LtD
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Froome staat er nog altijd goed voor, maar zijn ploeg wordt met de dag zwakker. En het gat is nog geen 2,5 minuut..
Een mens mag dromen toch?
Ik zie Contador ook nog wel wat proberen, die ploeg was sterk vandaagphreako schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:17:
Geweldige etappe! En ik zal hem er maar inslingeren: Mollema kan de tour winnen!
Froome staat er nog altijd goed voor, maar zijn ploeg wordt met de dag zwakker. En het gat is nog geen 2,5 minuut..
Een mens mag dromen toch?
⏩ PVOutput☀️
Froome heeft vandaag gewoon zijn voorsprong op de nummer twee in het Algemeen Klassement vergroot...phreako schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:17:
[...] Froome staat er nog altijd goed voor..
Nee hoor, was 3:25 op Valverde en is nu 2:28 op Mollema.Fiber schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:21:
[...]
Froome heeft vandaag gewoon zijn voorsprong op de nummer twee in het Algemeen Klassement vergroot...
Care? Zat andere teams die wel willen rijden. Cannondale zal in de heuvelritten nog wel willen sprinten, Belkin wil nog wel doortrappen, Saxo ziet er sterk uit. Ik gok niet dat Movi echt een verlies is.Quad schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:20:
Contador gaat in de bergen straks niets hebben aan Movistar.
Dan heb ik verkeerd gerekend...hostname schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:25:
[...]
Nee hoor, was 3:25 op Valverde en is nu 2:28 op Mollema.
Ik hoop het niet, want die prestaties (Theunissen, Rooks, Winnen etc doel je dan op neem ik aan?) bleken achteraf allemaal uit een chemisch en verboden potje te komenSjah schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:26:
Hmm, heb nu last van lichte Tour koorts, zal het in de bergen weer net zo worden met Nederlanderss, als pakweg 25/35 jaar terug?
Virussen? Scan ze hier!
Theunisse, Winnen & RooksSjah schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:26:
Hmm, heb nu last van lichte Tour koorts, zal het in de bergen weer net zo worden met Nederlanders, als pakweg 25/35 jaar terug?
Dit dus.
Rabobank is weg en het gaat gelijk een stuk beter...
niet te hopen, nee. Laat ik als kleine opmerking wel zeggen dat een man als Ten Dam, en uiteraard Mollema, het dit jaar goed doen .wildhagen schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:28:
[...]
Ik hoop het niet, want die prestaties (Theunissen, Rooks, Winnen etc doel je dan op neem ik aan?) bleken achteraf allemaal uit een chemisch en verboden potje te komen
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 12-07-2013 17:46 ]
Op zoek naar een samenvatting dan maar
Zoek dan maar ergens de hele etappeBramster schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:50:
Damn... dat ik deze etappe gemist heb.... was aan het werk
Verwijderd
Hij is eigenlijk zelfs zo goed dat het aan te raden is de volledige uitzending (in ieder geval laatste 2 uur) maar te gaan kijken als je dat kan vinden.Bramster schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:50:
Damn... dat ik deze etappe gemist heb.... was aan het werk
Beetje voorbarig, much? De vader en de wens van de gedachte? We krijgen nog een aantal loodzware etappes, het valt maar te bezien hoe eenieder, dus ook Mollema die doorkomt.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:53:
Mollema kan de Tour zelfs nog winnen aangezien Froome niemand meer bij zich heeft en toch al aardig kapot zit (was te zien vandaag o.a.).
Bergop is Belkin ook niet het sterkste team, zeg maar. En ze hebben ze zich vandaan compleet leeggereden om voorop te blijven en de voorspring zo groot mogelijk te maken (samen met OPQ). En Mollema zelf is een goede klimmer, maar er zijn (iig op papier) nog aanzienlijk betere klimmers, Froome voorop. Dus één slecht moment en Mollema waait minuten achteruit.
En Mollema gaat het ook niet redden om continue aan te vallen. En als anderen hem aanvallen (en dat zal geheid gebeuren, zo zeker als dat morgen de zon weer opkomt) en dat blijven herhalen gaat ook hij dat niet overleven, net als Froome.Froome gaat aanval na aanval na aanval van o.a. Mollema en Contador niet trekken.
Iets met de "de huid verkopen voordat de beer geschoten is"...
Virussen? Scan ze hier!
Vanavond laat op Eurosport en België (Ketnet).enchion schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:53:
[...]
Hij is eigenlijk zelfs zo goed dat het aan te raden is de volledige uitzending (in ieder geval laatste 2 uur) maar te gaan kijken als je dat kan vinden.
Waarom denk je dat mensen die op één dag in de aanval zijn (bij voorkeur lang voorop, of een zware etappe) de volgende dag over het algemeen achterop bungelen en vaak moeten lossen? Daar heb je je antwoord, want "ze zitten daar omdat ze zo getrained zijn" is niet het goede antwoord, kan ik je verklappenSoldaatje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:01:
Hoe zit het eigenlijk fysiologisch dat als je vandaag een zware inspanning doet, de dag erna je moe bent of juist getraind?
Dat men vaak uitkijkt naar de rustdag is vaak ook niet van pure weelde
Virussen? Scan ze hier!
Vergeet niet dat de Hollanders het wel gewend zijn om op de kant te moeten rijden, wind is natuurlijk iets wat ze wel kennen. Hoop dat ze dit door kunnen zetten in de bergen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Een beetje wishfull thinking ben ik bang, maar de spirit is er en niets is onmogelijk in de tour.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:53:
Mollema kan de Tour zelfs nog winnen aangezien Froome niemand meer bij zich heeft en toch al aardig kapot zit (was te zien vandaag o.a.). Froome gaat aanval na aanval na aanval van o.a. Mollema en Contador niet trekken.
Maar wat een etappe!!, dit zie je normaal alleen op de spaanse vlaktes.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Verder, ik zou niet zo zeer een conclusie trekken over team Sky, maar wel over Froome. Hij miste de slag en dan kan die wel zeggen dat die ver zat, maar dat viel nog wel mee. Op de kant is 10m dichtrijden al ver, maar als iemand het kan, dan is dat wel degene die in de tijdrit 54 per uur rijdt. Wie scherp is zit mee, maar Froome hield (zeer snel) de benen stil en ging telefoneren. Dat tekent.
Wel jammer toch dat dan sommige ploegen mee gaan werken, BMC eerst een stukje, waarvoor? Lotto en Katusha hadden wel een reden met de rit. Op het laatst AG2R, voor Peraud's 10de plek? Beetje jammer.
Dit zie je in (bijna) elke willekeurige klassieker in NederlandTens schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:23:
[...]
Een beetje wishfull thinking ben ik bang, maar de spirit is er en niets is onmogelijk in de tour.
Maar wat een etappe!!, dit zie je normaal alleen op de spaanse vlaktes.
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Zeeman: 'Deal gesloten met QuickStep'
Belkin-ploegleider Merijn Zeeman zag vol genoegen dat het vooraf uitgedachte plan voor de dertiende etappe, goed werd uitgevoerd. Het gevolg: Bauke Mollema werd derde, steeg naar plek twee in het algemeen klassement en boekte tijdwinst op gele truidrager Chris Froome. Laurens ten Dam steeg naar plek vijf.
Bij Belkin wisten ze dat de dertiende etappe verraderlijk kon worden. Het peloton kon door waaiers uiteen vallen in die rit, hadden ze ruim voor de Tour al gezien. Zeeman: "We hebben gisteren nog contact gehad met de meteorologen van Weerplaza en vanmorgen nog eens. En we hebben ook nog een verzorger vooruit gestuurd om de wind nog eens te checken op het parkoers." "Tijdens de etappe werden de weersomstandigheden voor ons beter en beter. We zaten constant aan de goede kant van de streep. Dat betekent dat we harden reden als het moest en rust namen als het kon."
Valverde
Belkin had vooraf vastgesteld dat er vier belangrijke punten waren, waar het peloton in stukken uiteen gereden kon worden. "Op elk belangrijk punt reden we er jongens af." Een van hen was Alejandro Valverde, tot vandaag tweede in het algemeen klassement. De kopman van Movistar reed lek en Belkin en Omega Pharma-Quick Step reden op dat moment vol op kop rijden. "We reden al op kop toen Valverde lek reed," aldus Zeeman, "dat hoorde bij ons koersplan. Wij wilden de koers maken. Sneu voor Valverde, botte pech. Maar als we daar hadden ingehouden, was de rest ook terug gekomen. We hadden er al veertig man afgereden en we waren op weg naar de volgende schifting. Deze ploeg van Belkin is gemaakt voor zulke dagen."
Leezer
Een ploeg als Movistar nam veel jongens mee die goed zijn in de bergen, Belkin besloot iemand als Steven Kruijswijk, goed in de bergen, thuis te laten en juist Tom Leezer mee te nemen voor ritten als deze. Zeeman: "Vanmorgen hebben we een deal gesloten met Omega Pharma-Quick Step. Wij wilden klassementsrenners kwijt, zij wilden van sprinters af voor Mark Cavendish."
Het plan slaagde. Cavendish won de etappe, Mollema en Ten Dam deden heel goede zaken voor het algemeen klassement. Zeeman: "Het was heel spannend in de auto. We hebben elkaar een dikke handshake gegeven na de finish."
Jammer dat er geen echte bergtijdrit meer is...
[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 12-07-2013 18:40 ]
Nou ja, Boogerd zei altijd dat hij er een hekel aan had een rustdag, maar die stond wel strak van de doping natuurlijk.wildhagen schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:04:
[...]
Waarom denk je dat mensen die op één dag in de aanval zijn (bij voorkeur lang voorop, of een zware etappe) de volgende dag over het algemeen achterop bungelen en vaak moeten lossen? Daar heb je je antwoord, want "ze zitten daar omdat ze zo getrained zijn" is niet het goede antwoord, kan ik je verklappen
Dat men vaak uitkijkt naar de rustdag is vaak ook niet van pure weelde
Die zie ik dan weer niet op tv, de vuelta welthe_RJ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:35:
Dit zie je in (bijna) elke willekeurige klassieker in Nederland. Ster van Zwolle e.d.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Als Mollema lekrijdt in een bergrit dan houd ik mn hart vast, dan is er geen terugkomen aan want feitelijk heeft ie alleen Gesink dan nog als knecht (Ten Dam gaan ze niet meteen opofferen)
Zonet bij de avondetappe ook een prachtig interview met Tankink. Froome was bij hem gekomen om te vragen waarom Belkin geen kopwerk meer deed. Tankink: ja hallo, we hebben 2 man voorin zitten. Froome: oh nooooo
Prepare for unforeseen consequences
Tankink, wat een ontzettende held is het ook! Avondetappe was weer leukglrfndl schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:36:
Wat een epische rit vandaag, heerlijk.
Zonet bij de avondetappe ook een prachtig interview met Tankink. Froome was bij hem gekomen om te vragen waarom Belkin geen kopwerk meer deed. Tankink: ja hallo, we hebben 2 man voorin zitten. Froome: oh nooooo
Dat kan ik me dus echt niet voorstellen. Froome zat notabene eerste rang want voor hem viel het gat.glrfndl schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:36:
Ik kan me echt niet voorstellen dat hij zo duf is, dat hij mss Mollema niet ziet als een echte bedreiging ok maar je kunt zelf toch de optelsom maken waarom Belkin niet meer rijdt?
Zou Froome dan gewoon de halfbroer zijn van Oscar "how many laps to the finish" Freire?
Only fools are enslaved by time and space.
Blijft vreemd, zou die ploegleider van Sky hebben zitten slapen dan ofzo? Froome lijkt Mollema ook niet echt serieus te nemen als concurrent, dat kan hem nog wel eens duur komen te staan. Hopelijk is ie nu wakker.glrfndl schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:36:
Heb gisteren een interview van Froome gezien die aangaf dat hij vanaf nu Contador en Mollema in de gaten zou houden....tweaker2010 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 09:05:
[...]
Blijft vreemd, zou die ploegleider van Sky hebben zitten slapen dan ofzo? Froome lijkt Mollema ook niet echt serieus te nemen als concurrent, dat kan hem nog wel eens duur komen te staan. Hopelijk is ie nu wakker.
Overigens, de nuchterheid die Mollema en ten Dam laten zien, heerlijk!
Op de één of andere manier lijken wij Nederlanders lijk ik er zelf ook nog steeds niet helemaal in te durven geloven dat er over een ruime week wellicht één of twee Nederlanders in Parijs op het podium zullen staan. Alsof ze in een zware bergrit nog steeds een keer door het ijs zullen gaan zakken en een kwartier of meer aan hun broek gaan krijgen. En dan weer eindeloze verhalen over 'hongerklop' en zo...tweaker2010 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 09:05:
[...] Froome lijkt Mollema ook niet echt serieus te nemen als concurrent...

Maar ik hoop dat ze het gaan redden en krijg er ook steeds meer vertrouwen in. Ons land heeft zoiets ook wel weer een keertje nodig denk ik.

Ik ben benieuwd wat vandaag gaat brengen, na gister kan het eigenlijk niet anders dan een monsterontsnapping met een relatieve rustdag voor het peloton.
Only fools are enslaved by time and space.
Meestal is de race niet hard genoeg om dat te merken.

Zou wel raar zijn, maar een etappezege zou wel weer leuk zijn als wisselgeld.Fiber schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:24:
Mollema kan natuurlijk ook 'genoegen nemen met de tweede plek' en een pact sluiten met Froome...
Ik hoop dat Hoogerland of Gesink een etappe pakt, en dat Mollema en ten Dam tot het einde hoog in het algemeen klassement blijven meedraaien. Had eigenlijk verwacht dat Hoogerland vandaag wel weer bij de ontsnapping zou zitten.....Soldaatje schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:12:
[...]
Zou wel raar zijn, maar een etappezege zou wel weer leuk zijn als wisselgeld.
Radio Tour aan? Wordt terecht aangehaald hoe zuur dit is voor Rabo, 16x trouw met flink geld, stap je eruit, breekt de echte dikke Lente/Zomer net aan.
Jammer van de reclame inderdaad.

Virussen? Scan ze hier!
Maar 3 minuten is wel een aardig pittige opgave idd, maar laten we het hopen.
Deze uitdrukking kan ik even niet meer horen nu die commentator vd NOS gepresteerd heeft om deze uitdrukking 10x in 5 min te zeggenwildhagen schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:09:
Rare actie van Cunego en Hoogerland, dit wordt een typische chasse-patat....

Wie luistert er dan ook naar die 2 pannenkoeken?vhal schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:43:
[...]
Deze uitdrukking kan ik even niet meer horen nu die commentator vd NOS gepresteerd heeft om deze uitdrukking 10x in 5 min te zeggen
Maar ik had wel gelijk, Hoogerland laat zich weer terugzakken naar het peloton.
Virussen? Scan ze hier!
Daar moet je van genieten en je niet aan ergeren... mijn huisgenoten en ik juichen (letterlijk) altijd als er weer zo'n bullshit-bingo term tegenaan gegooid wordt. Nog een paar:vhal schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:43:
[...]
Deze uitdrukking kan ik even niet meer horen nu die commentator vd NOS gepresteerd heeft om deze uitdrukking 10x in 5 min te zeggen
[...] kan ver-schrik-ke-lijk hard fietsen.
En wat kan [...] nog?
De menselijke maat is terug.
Laten we niet vergeten dat ...
De mannen van [...] hebben straftraining.
Nu niet gaan zitten linkeballen.
Het moderne/oude wielrennen.
Ik vind het heerlijk om naar te luisteren en voor mij hoort het echt bij de tour. Gewoon niet te kritisch op zijn en zelf lekker meedoen.
... not as I do.