En dan maar hopen dat de eigenaar van die urine geen joint had gerookt of zo.BreadFan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:45:
Mocht Cavendish naar de dopingcontrole moeten kan ie daar dus ook gewoon zijn shirt uitwringen.
Stel je voor dat het Armstrong was die die urine gooide.....Zamorano schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:52:
[...]
En dan maar hopen dat de eigenaar van die urine geen joint had gerookt of zo.
Ow nee, die hebben ze nog nooit kunnen pakken op doping
En hij heeft nog volledig moeten remmen ook, door de volgauto's voor hem, had dus nog enkele plekken hoger kunnen eindigenNiku schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:46:
Tom Dumoulin heeft overigens een dijk van een tijdrit gereden, 38.14.
Zamorano schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:52:
[...]
En dan maar hopen dat de eigenaar van die urine geen joint had gerookt of zo.
Meneer Cavendish?
- Ja?
U bent zwanger, klopt dat?
Mag ik hier wel om lachen?BreadFan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:56:
[...]
Meneer Cavendish?
- Ja?
U bent zwanger, klopt dat?
Had je iets beters van hem verwacht dan?mercapto schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:00:
Gesink 26e bij 2e punt op 2:06
Je doet net alsof mercapto een mening verkondigt ipv een koud feit opnoemt...tweaker2010 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:07:
[...]
Had je iets beters van hem verwacht dan?
Hier een mening dan:
Gesink op 2.06 op punt 2, lijkt me precies volgens verwachting. Gaat niet vol want hoeft niet voor klassement, gewoon prima tijdritje, niks bijzonders.
Beter?
Gesink op 2.06 op punt 2, lijkt me precies volgens verwachting. Gaat niet vol want hoeft niet voor klassement, gewoon prima tijdritje, niks bijzonders.
Beter?
Ten Dam rijdt wel lekker, rond de 20e plek atm. Daar gaat ie niet veel mee verliezen denk ik zo.
Mollema nog beter, 11e tijd tot nu toe, en sneller dan Contador en Kreuziger.
Mollema nog beter, 11e tijd tot nu toe, en sneller dan Contador en Kreuziger.
[ Voor 29% gewijzigd door ravenger op 10-07-2013 17:15 ]
Mollema doet het ook zeker niet slecht, bij de tweede meting zelfs een seconde sneller in vergelijking met Contador 
edit: damn you ravenger
ik zag je edit niet.
edit: damn you ravenger
[ Voor 17% gewijzigd door Zeddicius op 10-07-2013 17:19 ]
Vroem Vroeoeoeoem...!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Froome ook bij punt 2 sneller dan Martin, 2 seconden. Erg sterk rijdt die zeg.
Virussen? Scan ze hier!
Ik had toch wel meer van Evans verwacht. Die rijdt een matige tour.. Als Froome dit doorzet dan is het echt een mokerslag, weinig renners die het hem nu moeilijk kunnen maken,.
Evans was al 2e in de Giro, wat kan je dan nog van hem verwachtentriesvan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:22:
Ik had toch wel meer van Evans verwacht. Die rijdt een matige tour.. Als Froome dit doorzet dan is het echt een mokerslag, weinig renners die het hem nu moeilijk kunnen maken,.
Prima gedaan van Ten Dam. Toch wel boven mijn verwachting!
Ik had een betere tijdrit verwacht. Algemeen klassement kan ik me voorstellen dat hij geen top 3 rijdtravenger schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:23:
[...]
Evans was al 2e in de Giro, wat kan je dan nog van hem verwachten
Heerlijke tijdrit van Ten Dam
EDIT: Die van Mollema is ook netjes!
[ Voor 5% gewijzigd door triesvan op 10-07-2013 17:27 ]
Wat mij opvalt is de enorme afwezigheid van de winnaars van de ploegentijdrit in de top 20 van deze tijdrit. Hoe kan het zijn dat een ploeg gezamenlijk zo hard kan rijden en afzonderlijk niet? Wellicht speelt motivatie een rol, maar toch niet zo'n grote, lijkt me.
Stam + t
Sterke tijdrit van Mollema zeg!
Virussen? Scan ze hier!
Niet genoeg helaas. Wel knap gedaan van Mollema en ook erg goed van Ten Dam.
Toni Martin wint de rit, ook erg netjes natuurlijk.
Ik zie Mollema nog wel tweede worden in Parijs!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat viel mij ook al op, ik zit zelf in een tourpool en zat eens te kijken bij de ploegen orica greenedge en omega pharma, zitten twijfelen over chavanel en ogrady, maar de meeste springen er wat je zegt in deze tijdrit niet echt uit.orejas schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:26:
Wat mij opvalt is de enorme afwezigheid van de winnaars van de ploegentijdrit in de top 20 van deze tijdrit. Hoe kan het zijn dat een ploeg gezamenlijk zo hard kan rijden en afzonderlijk niet? Wellicht speelt motivatie een rol, maar toch niet zo'n grote, lijkt me.
Uiteindelijk ook voor niemand uit die teams gekozen trouwens..
[ Voor 0% gewijzigd door Ambianz op 10-07-2013 17:35 . Reden: typo ]
Heel mooi, Ten Dam niet echt iets verloren, staat nog vrij kort en mollema die nog iets tijd pakt op valverde.
Eigenlijk vrij bizar dat Valverde en Mollema voor Contador eindigen in een tijdrit. Zelfs al is die vlak. Voor zijn schorsing echt ondankbaar. En dan is zo'n Valverde veel langer eruit geweest dan Contador en bij hem was destijds het verval helemaal niet zo groot.
Ik denk dat Contador zo'n renner is die vroeg piekt in zijn carriere en nu al serieus achteruit aan het gaan is
Ik denk dat Contador zo'n renner is die vroeg piekt in zijn carriere en nu al serieus achteruit aan het gaan is
Hij verkondigde dat hij puur de Giro reed ter voorbereiding op de Tour. Maar blijkbaar heeft hij zichzelf overschat. En ik hem ook.ravenger schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:23:
[...]
Evans was al 2e in de Giro, wat kan je dan nog van hem verwachten
Morgen naar La France. Ik sta volgende week op de AdH. Iemand nog gekke ideeën qua kleding?
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 11-07-2013 00:05 ]
ITT en TTT zijn twee verschillende disciplines. ITT is continue belasting, TTT is interval. Daarbij is de teamsamenstelling bij TTT natuurlijk cruciaal. Bij de TTT wint (kort door de bocht) de ploeg met de sterkste zwakste schakel. Dat maakt nog niet dat al die renners in die ploeg kanonnen zijn op de ITT.orejas schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:26:
[ Voor 20% gewijzigd door argro op 11-07-2013 08:40 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Eens. Maar dat verklaart volgens mij nog steeds niet volledig dat OGE nu achtste wordt. Althans, het verklaart misschien wel dat OGE het nu niet zo goed deed, maar niet waarom OPQ en SKY het niet beter deden bij de ploegentijdrit. Beide zijn nu 3,5 minuut sneller dan de rest van het veld, over een stuk van 33 km. Dan doen zij, volgens mij, iets fout bij de TTT.argro schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:26:
[...]
ITT en TTT zijn twee verschillende disciplines. ITT is continue belasting, TTT is interval. Daarbij is de teamsamenstelling bij TTT natuurlijk cruciaal. Bij de TTT wint (kort door de bocht) de ploeg met de sterkste zwakste schakel. Dat maakt nog niet dat al die renners in die ploeg kanonnen zijn op de ITT.
Stam + t
Klopt, die mannen van Sky hadden het in de ploegentijdrit veel beter kunnen doen.
Vergeet niet dat Sky wat mannen op de grond had liggen in de eerste dagen, daar zullen ze wel wat last van hebben gehad.
Dat hoeft dus niet. Ik ken alle uitslagen niet precies. Maar als bijvoorbeeld 2 of 3 man van OPQ en/of SKY voor dat verschil zorgen, dan is de verklaring logisch. Met 2 of 3 man die boven de rest uitsteken kun je alle individuele tijden optellend de beste zijn in de ITT. Bij de TTT heb je echter tenminste 5 goede mannen nodig. Als Froome en Martin alleen al het kopwerk doen in de TTT, dan ga je niet winnen.orejas schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:02:
[...]
Eens. Maar dat verklaart volgens mij nog steeds niet volledig dat OGE nu achtste wordt. Althans, het verklaart misschien wel dat OGE het nu niet zo goed deed, maar niet waarom OPQ en SKY het niet beter deden bij de ploegentijdrit. Beide zijn nu 3,5 minuut sneller dan de rest van het veld, over een stuk van 33 km. Dan doen zij, volgens mij, iets fout bij de TTT.
Voorbeeldje:
- Renner A: rijdt 25 minuten over de ITT
- Renner B: rijdt 30 minuten over de ITT
- Renners C tot en met E rijden, net als de rest van het veld, 35 minuten over de ITT.
Het team is 15 minuten sneller dan andere teams. Op de TTT zijn C tot en met E echter maatgevend en eindigen ze gelijk met de rest.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Het is natuurlijk ook een kwestie van hoe goed ze in formatie rijden. Hoeveel voordeel pak je uit het feit dat je in een ploeg rijdt. Doe je dat beter dan je concurrentie dan valt daar tijd mee te winnen (of, minder tijd mee te verliezen). De basis van veel renners bij Orica ligt in het baanwielrennen, ploegenachtervolging. Die hoef je niet meer uit te leggen hoe ze over moeten nemen.
http://app.strava.com/activities/65873614pachacuti schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:14:
[...]
Deze zijn ook leuk:
Laurens ten Dam: http://app.strava.com/pros/186522
Thomas De Gendt: http://app.strava.com/athletes/1855274
Roy Jérémy: http://app.strava.com/athletes/1655561
De hartslag van Laurens in vlakke etappes is echt
111 gemiddeld
Dat is losrijden
Als je weet dat ik gisteren een gemiddelde hartslag had van 165 over 2 uur (gem. 28 km/u) dan is dat serieus laag. Mijn conditie staat wel niet op punt, was mijn 5e training van het jaar
Bron: Na-Tourcriterium Boxmeer weert Mark CavendishHet na-Tourcriterium van Boxmeer heeft Mark Cavendish van haar verlanglijstje gehaald. De organisatie nam deze beslissing na een sprintincident in de tiende etappe in de Tour de France, waarbij Cavendish de Nederlander Tom Veelers ten val kwam.
Het bestuur van het criterium veroordeelt de actie van Cavendish en weert hem nu uit haar criterium. "Het was niet netjes wat Cavendish in die spurt gedaan heeft", aldus organisator Twan Poels. "De wedstrijdjury nam absoluut de verkeerde beslissing door hem niet de diskwalificeren. Hopelijk hebben wij een betere jury dan die van de Tour."
Beetje flauwe redenatie hoor, lijkt een tikje op een gevalletje "aandachttrekkeritus". Jammer dat ze zich tot zo'n niveau wensen te verlagen.
Virussen? Scan ze hier!
Ik hoop trouwens dat ze die units in de laatste bocht voor de finish verwijderd hebben 
http://goo.gl/maps/NWgFC

Dat is vrij hoog, fiets je met een bepaald doel of was het gewoon 'knallen'?CedricD schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:59:
[...]
http://app.strava.com/activities/65873614
111 gemiddeld
Dat is losrijden.
Als je weet dat ik gisteren een gemiddelde hartslag had van 165 over 2 uur (gem. 28 km/u) dan is dat serieus laag. Mijn conditie staat wel niet op punt, was mijn 5e training van het jaar. Tegen deze winter wil ik in form zijn voor de mountainbiketochten
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 11-07-2013 11:16 ]
Ik weet het niet. Het viel mij vooral op dat er hier op het forum een aantal mensen met veel vuur Cavendish gingen verdedigen. Nu ik gisteravond de tijd heb gehad het een aantal keer terug te kijken des te meer. Veelers stuurt inderdaad wat naar rechts, maar niet heel veel. Een centimeter of 30. Cavendish wijkt uit naar rechts, waar voldoende ruimte is, maar ziet dan dat Kittel gaat. Dan stuurt hij duidelijk naar links, letterlijk door Veelers heen, terwijl hij nog een beetje achter hem zit! En daarbij lijkt hij nog een schouderduw uit te delen ook. In het beste geval zeer onzorgvuldig en gevaarlijk gereden door Cavendish, in het slechtste geval bewust hem een oplawaai verkocht. Ik geloof niet dat hij hem bewust ten val wilde brengen, maar hij neemt dat risico wel.wildhagen schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:45:
[...]
Bron: Na-Tourcriterium Boxmeer weert Mark Cavendish
Beetje flauwe redenatie hoor, lijkt een tikje op een gevalletje "aandachttrekkeritus". Jammer dat ze zich tot zo'n niveau wensen te verlagen.
Doordat hij tussen Kittel en Veelers gaat zitten neemt hij het risico ingesloten te komen zitten. Gezien zijn wat opvliegende karakter maakt de frustratie over het verlies van zijn eigen trein, zijn hautaine houding tegenover andere coureurs en de slinkende kansen op de winst het niet onwaarschijnlijker dat hij bewust een duw uitgedeeld heeft. Als je dan de zeer kinderachtige reacties na afloop daarbij optelt waarbij hij zichzelf in de slachtofferrol plaatst en waarbij hij geen enkele empathie met Veelers laat blijken, laat staan dat hij zijn excuses aanbiedt, dan snap ik wel dat Boxmeer zegt: laat maar.
Cavendish zijn 'excuus' over dat hij wel naar links moest omdat hij anders rechtdoor de hekken inging slaat ook nergens op...
Dat was nog de laagste gemiddelde hartslag van al mijn trainingenVos schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:15:
[...]
Dat is vrij hoog, fiets je met een bepaald doel of was het gewoon 'knallen'?Anders zou ik in een andere zone gaan fietsen.
Zaterdag: 170 gem. (2u00)
Maandag: 173 gem. (1u30)
Dinsdag: 131 gem. (1u08 - losrijden)
Woensdag: 165 gem. (2u00)
Ben 20 jaar dus ik kan wel nog wat aan.
Mijn overslag moet ergens tussen 170 - 175 liggen schat ik. Bedoeling is om mountainbiketochten (veldtoertochten) te doen deze winter, daarbij is het (voor mij) onmogelijk om mijn hartslag lager dan 160 te krijgen.
Voorbeeld van mountainbiketochtje vorig jaar (halfweg augustus):
Gem. hartslag: 170
Max. hartslag: 191
Tijd: 2:58:08
Gem. snelheid: 26.7 km/u
Ik train nu vooral op hoge hartslag omdat mijn conditie dan sneller stijgt. Binnen 2 weken zit ik in Frankrijk (omgeving van Dieppe). Vorig jaar daar 3 mooie fietstochten gedaan van +/- 70-80 km met +/- 800 hoogtemeters.
Eenmaal ik terug ben vanuit Frankrijk ga ik op een lagere hartslag trainen (rond de 150) in combinatie met verschillende intervaltrainingen (half uurtje rond overslag, minuutje sprinten, bergop op de trappers, ...) én ik ga natuurlijk ook voldoende rust nemen.
Tegen de winter moet ik dan klaar zijn voor de veldtoertochten. Ik zal niet mijn niveau halen van vorig jaar, maar dat bouwen we wel gewoon weer op
Zwaar offtopic eigenlijk
Ik verwacht vandaag wel iets van Kittel. Hij heeft Greipel de vorige keer netjes gevloerd en als Cav weer zonder trein komt te zitten dan zal het tussen die twee gaan denk ik vandaag.
En Kittel heeft laten zien dat hij het rondeboek kan lezen, dus hij weet dat er aan het eind twee bochten zitten.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
CedricD schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:49:
[...]
Dat was nog de laagste gemiddelde hartslag van al mijn trainingen![]()
Zaterdag: 170 gem. (2u00)
Maandag: 173 gem. (1u30)
Dinsdag: 131 gem. (1u08 - losrijden)
Woensdag: 165 gem. (2u00)
Ben 20 jaar dus ik kan wel nog wat aan.
Mijn overslag moet ergens tussen 170 - 175 liggen schat ik. Bedoeling is om mountainbiketochten (veldtoertochten) te doen deze winter, daarbij is het (voor mij) onmogelijk om mijn hartslag lager dan 160 te krijgen.
Voorbeeld van mountainbiketochtje vorig jaar (halfweg augustus):
Gem. hartslag: 170
Max. hartslag: 191
Tijd: 2:58:08
Gem. snelheid: 26.7 km/u
Ik train nu vooral op hoge hartslag omdat mijn conditie dan sneller stijgt. Binnen 2 weken zit ik in Frankrijk (omgeving van Dieppe). Vorig jaar daar 3 mooie fietstochten gedaan van +/- 70-80 km met +/- 800 hoogtemeters.
Eenmaal ik terug ben vanuit Frankrijk ga ik op een lagere hartslag trainen (rond de 150) in combinatie met verschillende intervaltrainingen (half uurtje rond overslag, minuutje sprinten, bergop op de trappers, ...) én ik ga natuurlijk ook voldoende rust nemen.
Tegen de winter moet ik dan klaar zijn voor de veldtoertochten. Ik zal niet mijn niveau halen van vorig jaar, maar dat bouwen we wel gewoon weer op.
Zwaar offtopic eigenlijk![]()
Ik verwacht vandaag wel iets van Kittel. Hij heeft Greipel de vorige keer netjes gevloerd en als Cav weer zonder trein komt te zitten dan zal het tussen die twee gaan denk ik vandaag.
offtopic:
Zo'n hartslag is wel erg hoog hoor
zeker voor een trainingsrondje waarmee je conditie wilt opbouwen
Lees eens http://doefiets.nl/traini...-trainingen#MLSS-training
Zo'n hartslag is wel erg hoog hoor

ravenger schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:04:
[...]
offtopic:
Zo'n hartslag is wel erg hoog hoorzeker voor een trainingsrondje waarmee je conditie wilt opbouwen
Lees eens http://doefiets.nl/traini...-trainingen#MLSS-training
offtopic:
Weet ik. Ik ken die site ook trouwens van in de tijd dat het nog zitvlees was
. Ik rij nu gewoon op gevoel en het gaat vlotjes. Nu paar dagjes rust voor recuperatie en zaterdag of zondag opnieuw zo'n ritje doen 
Weet ik. Ik ken die site ook trouwens van in de tijd dat het nog zitvlees was
Kunnen ze dit soort etappe`s niet eens van het schema afhalen.
Doordat er een klassement "meest aanvallende renner is" , bestaan deze etappe`s niet meer zoals vroeger.
Je ziet gewoon dat het groepje vooraan niet alles op alles aan het zetten is om het te proberen te halen voor het peleton te finishen.
Waarom zou je ook, je zit als renner in een ontsnapping en je weet gewoon niet met welke motivatie de andere renners in dat groepje bezig zijn, dus ga je zelf ook niet alle energie inzetten om er wat van te maken.
Voer bonusseconden weer in en vergroot de prijs als je in je eentje of met een klein groepje over de finish komt (gerelateerd aan de grootte van de groep dus), en voeg wat "veilige" bochten toe om het peleton op een lint te trekken, en ook iets met radio-silence.
Verlaag misschien ook de punten voor de groene trui aan de finish, door de punten weg te geven bij meer tussensprints aan het begin van de etappe ofzo.
Ik wil nl graag weer eens een echte ontsnapping zien nl, het gebeurt gewoon niet meer.
Doordat er een klassement "meest aanvallende renner is" , bestaan deze etappe`s niet meer zoals vroeger.
Je ziet gewoon dat het groepje vooraan niet alles op alles aan het zetten is om het te proberen te halen voor het peleton te finishen.
Waarom zou je ook, je zit als renner in een ontsnapping en je weet gewoon niet met welke motivatie de andere renners in dat groepje bezig zijn, dus ga je zelf ook niet alle energie inzetten om er wat van te maken.
Voer bonusseconden weer in en vergroot de prijs als je in je eentje of met een klein groepje over de finish komt (gerelateerd aan de grootte van de groep dus), en voeg wat "veilige" bochten toe om het peleton op een lint te trekken, en ook iets met radio-silence.
Verlaag misschien ook de punten voor de groene trui aan de finish, door de punten weg te geven bij meer tussensprints aan het begin van de etappe ofzo.
Ik wil nl graag weer eens een echte ontsnapping zien nl, het gebeurt gewoon niet meer.
How do you save a random generator ?
Het gebeurt niet in alle etappes, maar er zal vast nog wel een dag of 2 komen waar een groepje wel weg kan komen (als ze bijvoorbeeld met 20 man weten te ontsnappen).
Ik vind dit wel doodsaai eerlijk gezegd, dit is de zoveelste etappe die volgens hetzelfde draaiboek verloopt, en dit is nog niet de laatste, morgen wordt ongetwijfeld niet veel anders. Wanneer die lui met een hartslag van 110 in de rondte rijden lijkt het me ook niet veel toevoegen. Ze zouden eens een voorbeeld aan de Giro moeten nemen; daar zat tenminste altijd wat venijn in.
Eigenlijk is dit ook gewoon een soort rustdag voor veel renners: slaapverwekkend. Morgen nog zo'n dagje en dan de bergen in!
Ik zat hier ook al aan te denken. Gaat eigenlijk nergens over dit. Wat mij betreft halen ze een week van de tour af en zijn het etappes in de heuvels, in de bergen of tijdritten bijv.
Uiteindelijk gaat het toch om de beste klimmer/tijdrijder en rijdt de massa rond in de hoop een keer geluk te hebben.
Je kunt moeilijk communicatie afschaffen, want men kan gewoon altijd via de ploegwagen info doorkrijgen en men zal toch altijd blijven meten, al was het alleen maar voor tv, en dat kun je weer ontvangen in de auto.
Uiteindelijk gaat het toch om de beste klimmer/tijdrijder en rijdt de massa rond in de hoop een keer geluk te hebben.
Je kunt moeilijk communicatie afschaffen, want men kan gewoon altijd via de ploegwagen info doorkrijgen en men zal toch altijd blijven meten, al was het alleen maar voor tv, en dat kun je weer ontvangen in de auto.
Ach, al is het saai, het is toch best mooi om te zien... 
Wie gaat de sprint winnen...?
Kittel weer...?
Wie gaat de sprint winnen...?

Kittel weer...?

Kitteldish...?

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 11-07-2013 16:58 ]
Zo te zien wel, was niet echt gevaarlijk (de valpartij gebeurde ver voor die stukken, op een recht stuk weg).BreadFan schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:10:
Ik hoop trouwens dat ze die units in de laatste bocht voor de finish verwijderd hebben
Virussen? Scan ze hier!
Hagen komt ook lekker over de streep. Het zal me niet verbazen wanneer dat einde verhaal is met een sleutelbeenbreuk... Dat is dan weer een makker van Froome minder.
Cavendish gewoon op waarde geklopt in een eerlijke strijd. Wat is Kittel dan goed! Het is dan wel een Duitser, maar hij rijdt wel voor een Nederlandse ploeg!
Mooie sprint opzich (toch nog een spannende finish) alleen jammer van de valpartij verder.
[ Voor 21% gewijzigd door enchion op 11-07-2013 17:06 ]
Trouwens, voor de mensen die deze aankomst link vonden/vinden, wat dacht je van die van morgen?

Snap die 'haak' die ze maken niet, waarom niet gewoon de rotonde rechtdoor nemen? Aangezien het waarschijnlijk weer een massasprint zal worden, lijkt dit me een linke bedoening....

Snap die 'haak' die ze maken niet, waarom niet gewoon de rotonde rechtdoor nemen? Aangezien het waarschijnlijk weer een massasprint zal worden, lijkt dit me een linke bedoening....
Virussen? Scan ze hier!
Die rotonde doorkomen met 70km per uur lijkt me ook wel link
Maar die haak is geen goed alternatief inderdaad.
Verwijderd
Dat er doping gebruikt werd dat weet ik. maar ik snap nog steeds niet hoe ze dan door de dopingcontrole kwamen? Of zo iemand als Lance Armstrong kocht de mensen van de dopingcontrole gewoon om zodat hij niet betrapt werd?
Eeuhmmm. .....Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:36:
Dat er doping gebruikt werd dat weet ik. maar ik snap nog steeds niet hoe ze dan door de dopingcontrole kwamen? Of zo iemand als Lance Armstrong kocht de mensen van de dopingcontrole gewoon om zodat hij niet betrapt werd?
Vanwaar die vraag nu en in dit topic?
Ziet er idd niet bepaald ongevaarlijk uit, maar kennelijk wil de organisatie nog een paar valpartijen zien om de spanning er bij de sprinters en het publiek in te houden.wildhagen schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:08:
Trouwens, voor de mensen die deze aankomst link vonden/vinden, wat dacht je van die van morgen?
[afbeelding]
Kijk even de Avondetappe van gister. Duidelijk dat Armstrong dus niet door de dopingcontrole kwam, maar op technische fouten niet gepakt kon worden.Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:36:
Ik snap em wel:wildhagen schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:08:

Maffe rotonde.
Only fools are enslaved by time and space.
Inderdaad. Begrijp niet dat ze de finish niet een stukje opschuiven zodat ze die rotonde en haakse bocht ervoor niet meer hoeven te pakken. De ruimte is er immers. De rotonde zelf komen ze nu nog wel door vermoed ik, een beetje hetzelfde als de eerste bocht in de finale van vandaag.
[ Voor 33% gewijzigd door ravenger op 11-07-2013 20:29 ]
Verwijderd
Ik heb de avondetappe terug gezien op uitzending gemist van gister , het is mij een stuk duidelijker geworden hoe de dopingcontrole presies werkt.alex3305 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:38:
[...]
Kijk even de Avondetappe van gister. Duidelijk dat Armstrong dus niet door de dopingcontrole kwam, maar op technische fouten niet gepakt kon worden.
Die Tony Martin is wel een bikkel zeg... iemand die beelden van zijn rug gezien?
Hagen dus einde verhaal, zag je gister eigenlijk al.
quote: http://www.nu.nlKlassementsleider Chris Froome is opnieuw een belangrijke knecht in de Ronde van Frankrijk kwijtgeraakt.
De Noor Edvald Boasson Hagen heeft donderdag bij een valpartij in de laatste kilometers van de twaalfde etappe een gebroken schouderblad opgelopen en moet naar huis.
Dat maakte Team Sky bekend na onderzoek in het ziekenhuis van Tours.
''Dit is een een grote teleurstelling voor Edvald en een tegenvaller voor het team'', aldus ploegbaas Dave Brailsford. ''Gelukkig hoeft hij niet geopereerd te worden, maar hij gaat terug naar Noorwegen voor nader onderzoek en behandeling.''
Boasson Hagen won in 2011 twee ritten in de Tour. De Noor hielp Bradley Wiggins vorig jaar aan diens eerste Tourzege.
Froome zag zondag in de tweede Pyreneeënrit al zijn Wit-Russische knecht Vasili Kirijenka afhaken. Kirijenka, een erkend tempomaker, kwam te laat binnen.
Na het afhaken van Boasson Hagen, eveneens een belangrijke schakel in de ploeg van Sky, heeft Froome nog zes teamgenoten tot zijn beschikking.
De in Kenia geboren Brit koestert in het algemeen klassement een ruime voorsprong op zijn concurrenten, maar weet dat er nog zware ritten door de Alpen aan komen. ''Het is nooit fijn om een renner als Edvald te verliezen, maar we hebben er vertrouwen in dat we ons doel kunnen bereiken met de renners die we nog overhebben'', aldus Brailsford.
waar ergens te zien?tweaker2010 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:42:
Die Tony Martin is wel een bikkel zeg... iemand die beelden van zijn rug gezien?
Meer Tour-nieuws, maar dan met een 'twist', en niet specifiek over dit jaar:
Ik moet zeggen dat ik het wel een goed idee vind. De voormalige Tour Feminin was toch altijd een beetje een ondergeschoven kindje.
Als je de "nieuwe Tour Feminin", om het zo maar even te noemen, nu (vrijwel) gelijk maakt aan die van de mannen, en deze koers ook structureel organiseert (dus niet het ene jaar wel, het volgende jaar niet, en dan weer wel etc), kan het misschien op meer belangstelling regelen.
Zeker omdat het vrouwenwielrennen de laatste jaren in een stijgende lijn zit qua media-aandacht (de goede prestaties van Vos en voorheen Van Moorsel zullen vast ook wel helpen), kan dit toch een mooie opsteker zijn.
Bron: http://www.nu.nl/sport/35...-tour-france-vrouwen.htmlMarianne Vos en haar collega's willen volgend jaar de Ronde van Frankrijk rijden.
De olympisch en wereldkampioene op de weg is samen met de rensters Emma Pooley, Kathryn Bertine en Chrissie Wellington een petitie gestart om de organisatie van de Tour (ASO) te overtuigen voor de vrouwen dezelfde etappekoers te organiseren.
''We zijn er al langer mee bezig dat we dezelfde wedstrijden als de mannen willen rijden. Maar als je alleen maar roept, gebeurt er niks'', lichtte Vos vrijdag toe.
''Het leek ons daarom een mooi moment een petitie te starten. Volgend jaar is misschien wel kort dag, maar we hopen in ieder geval dat we de zaak in beweging kunnen brengen.''
In het verleden werd de Tour Féminin georganiseerd. Leontien van Moorsel was tweemaal de beste, maar de ronde verdween na allerlei organisatorische problemen van de kalender.
''We willen de wedstrijd graag terug. Het moet nu vooral een blauwdruk worden van de race van de mannen, met dezelfde finishplaatsen en een duur van drie weken.''
Volgens de regels van de wielrenunie UCI mag een etappe voor de vrouwen maximaal 140 kilometer lang zijn. Maar dat mag volgens Vos ook veranderen. ''Het aantal kilometers mag wat ons betreft best wel wat opgerekt worden. Het zal enorm afzien worden, maar het is voor mij het ultieme doel om de Tour te kunnen rijden.''
Vos, die twee keer de Giro voor vrouwen won, rekent op veel animo van de rensters uit diverse landen. ''We krijgen nu al heel veel reacties. We hopen natuurlijk op veel handtekeningen zodat we indruk kunnen maken bij ASO. 2014 is kort dag, maar we hopen dat ze er in ieder geval over gaan nadenken.''
De Brabantse renster en haar collega's zijn ook bereid mee te denken met de ASO om de kans op een Tour zo groot mogelijk te maken. ''We gaan ervan uit dat we behoorlijk peloton op de been kunnen brengen.
"Maar als het organisatorisch makkelijker is, zouden we ook met een ploeg van vier of vijf rensters kunnen meedoen. Als je dan beste 15 teams van de ranglijst uitnodigt, zullen we qua niveau zeker aan elkaar gewaagd zijn.''
Ik moet zeggen dat ik het wel een goed idee vind. De voormalige Tour Feminin was toch altijd een beetje een ondergeschoven kindje.
Als je de "nieuwe Tour Feminin", om het zo maar even te noemen, nu (vrijwel) gelijk maakt aan die van de mannen, en deze koers ook structureel organiseert (dus niet het ene jaar wel, het volgende jaar niet, en dan weer wel etc), kan het misschien op meer belangstelling regelen.
Zeker omdat het vrouwenwielrennen de laatste jaren in een stijgende lijn zit qua media-aandacht (de goede prestaties van Vos en voorheen Van Moorsel zullen vast ook wel helpen), kan dit toch een mooie opsteker zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Kan dat niet gewoon tegelijk met de mannen georganiseerd worden? Vrouwen starten dan dichter bij de finish, want minder lange etappes, en finishen dus ook eerder. Heb je ook twee startplaatsen elke dag, een voor de mannen en een voor de vrouwen. Of wordt dat organisatorisch wat lastig, met twee keer alle voorzieningen die op dezelfde dag onderweg zijn?
Waarom minder lange etappes? Net alsof vrouwen niet zover kunnen fietsen en anders finishen ze maar wat later. Heeft de TV kijker 's avonds ook nog wat om live te zien.
Vermoed dat dat organisatorisch niet te doen is.... denk alleen al aan de tig hotels extra die je dan nodig hebt. In Parijs of Lyon ofzo waarschijnlijk nog wel te doen maar, als je aankomst in Bloemkoolstradeel (of de Franse versie ervan) wordt dat toch lastig.Huntard schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:04:
Kan dat niet gewoon tegelijk met de mannen georganiseerd worden? Vrouwen starten dan dichter bij de finish, want minder lange etappes, en finishen dus ook eerder. Heb je ook twee startplaatsen elke dag, een voor de mannen en een voor de vrouwen. Of wordt dat organisatorisch wat lastig, met twee keer alle voorzieningen die op dezelfde dag onderweg zijn?
Daarnaast zit je met een probleem met sponsors: zijn die bij zowel mannen als vrouwen gelijk? Zo niet, heb je dus extra ruimte nodig.
Dan zit je met zaken als extra verkeer (transport voor de renners, ploegleiders etc) die het met zich meebrengt. In steden ofzo misschien nog wel te doen, maar bij een aankomst boven op de Tourmalet of Alpe d'Huez toch wat lastiger, het is daar nu al te krap.
En als de vrouwen-versie ietwat uitloopt komt het misschien in de knel met de mannen-versie, als die wel op schema ligt (of zelfs voor ligt op schema).
En zo zijn er denk ik nog wel meer knelpunten die dat lastig maken.
Dan lijkt 'back-to-back' organiseren me handiger: zodra de mannen-Tour is afgelopen direct de vrouwen-Toer doen (al dan niet met een week ertussen, ivm 1e etappe op een zaterdag etc).
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2013 12:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hotels genoeg hoor, zoveel vrouwelijke renners zijn er nu ook weer niet. 
Dat laatste is inderdaad een goed idee, direct na de mannen-Tour is er veel aandacht voor en verder nog niet al te veel andere sport zoals voetbal op TV, dus qua sponsors en TV kijkers kan dat prima.
Dat laatste is inderdaad een goed idee, direct na de mannen-Tour is er veel aandacht voor en verder nog niet al te veel andere sport zoals voetbal op TV, dus qua sponsors en TV kijkers kan dat prima.
Gewoon net als schaatsen dezelfde race op dezelfde dag afleggen. Beginnen ze een half uurtje later.
Dit dus.
Dikke kans dat Marianne Vos dan Kenny van Hummel inhaaltFunkyTrip schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:06:
Gewoon net als schaatsen dezelfde race op dezelfde dag afleggen. Beginnen ze een half uurtje later.
Bam, ineens is het peloton gebroken en gebeurt er vanalles in deze etappe nu.
Even over gisteren, weer een valpartij in de laatste 3KM waarvoor ze zo erg vrezen in het peloton, hebben die klassementrenners niet door dat zij zelf de veroorzakers zijn van deze onzin? Wanneer zij gewoon de sprintploegen hun werk laten doen heb je die valpartijen ook niet.
Even over gisteren, weer een valpartij in de laatste 3KM waarvoor ze zo erg vrezen in het peloton, hebben die klassementrenners niet door dat zij zelf de veroorzakers zijn van deze onzin? Wanneer zij gewoon de sprintploegen hun werk laten doen heb je die valpartijen ook niet.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Idd vandaag wat meer actie.
Morgen gaat ook een stuk interessanter worden denk ik, met wat meer gelegenheden om wat creatiefs te proberen.
Morgen gaat ook een stuk interessanter worden denk ik, met wat meer gelegenheden om wat creatiefs te proberen.
Belkin ook opeens vol op kop nu. Met die wind gaat het denk ik nog moeilijk worden om snel terug te komen.ravenger schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:41:
Oef, Valverde heeft wel een probleem nu door zijn lekke bandDoet hard pijn.
Klein beetje jammer dat het "geel" niet ook in de 2de groep zit, maar het is wel leuk nu.
Dan had je Sky ook in de achtervolging gehad en was de voorsprong misschien moeilijker te houdenenchion schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:45:
Klein beetje jammer dat het "geel" niet ook in de 2de groep zit, maar het is wel leuk nu.
Mollema & ten Dam dus in de voorste groep? Zit nog op m'n werk, dus kan niks zien
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Mollema zit vooraan ja, Ten Dam weet ik niet, maar volgens mij hijj ook ja.Masch schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:48:
Mollema & ten Dam dus in de voorste groep? Zit nog op m'n werk, dus kan niks zien
Virussen? Scan ze hier!
Heel het belkin team zit toch nu voorin of heb ik dit mis?
Zou ene kant mooi zijn als Mollema nu tijdwinst kan pakken.. Maar dan heeft die meer kans dat die in de gaten wordt gehouden door Froome. Ook al zegt Froome dat Mollema geen gevaar is.. haha!
Zou ene kant mooi zijn als Mollema nu tijdwinst kan pakken.. Maar dan heeft die meer kans dat die in de gaten wordt gehouden door Froome. Ook al zegt Froome dat Mollema geen gevaar is.. haha!
[ Voor 63% gewijzigd door n2theb op 12-07-2013 15:56 ]
Op twee renners na geloof ik zit heel de Belkin ploeg kop over kop Valverde van en Mollema op het podium aan hrt rijden.
Zo heb je spontaan een hele leuke saaie sprint etappe
Zo heb je spontaan een hele leuke saaie sprint etappe
⏩ PVOutput☀️
Klopt! Achterstand is nu 1.30, er spelen meerdere belangen ineens waardoor ploegen samenwerken.
Ik geniet van deze etappe
Ik geniet van deze etappe
⏩ PVOutput☀️
Nu al 1:40 verschil, erg fijn voor vDam en Mollema, 2e plek wordt langzaamaan verdedigbaar in de bergen.
Als het zo blijft wordt het voor Contador ook interessanter om toch mee te koersen, maar hij wil niet op een of andere manier.
⏩ PVOutput☀️
Verschil krimpt, nu nog maar 1:17....
Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij iets met GPS flux en bochten oftewel windvoordeel voor groep1. (maw meer uitgerekt peleton)wildhagen schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:05:
Verschil krimpt, nu nog maar 1:17....
Het golft een beetje nl.
Misschien ook volgwagens natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 12-07-2013 16:07 ]
Contador is een Spanjaard. Die gaat echt niet meehelpen om het gat groter te maken. Froome zal het allemaal een worst wezen verder, dus de enige ploeg in de top 10 die belang heeft dat Valverde eraf rot is Belkin (en Quick Step heeft ook nog Kwiatkowski op plek 8, komt ze ook niet verkeerd uit).
Volgens mij bij tussensprint was het 1.20 volgens de commentatoren waar tijd in beeld 1.41 aangaf.
⏩ PVOutput☀️