Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul - K schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:36:
[...]

Net Sony gebeld, de medewerkers hebben ook geen idee / geen lijst met welke actie er vanaf morgen gaat lopen. Componenten worden op dinsdag/vrijdag aangevuld dus misschien zit de i7 er dan ook weer tussen (maar dat is dus niet zeker ook).

Manueel korting geven kon maar tot 5% dus alsnog de i5 bestellen had ook geen toegevoegde waarde. Inderdaad maar even hopen dat de SSD upgrade morgen aan de beurt is :X
Ik raad je aan om toch goed na te denken over de aankoop van de i7. Heb je hem echt nodig, dan weet je het wel. Maar onthoud dat de ventilator vlugger (hoorbaar) zal draaien en je batterijlevensduur zal minderen.

Dit gezegd zijnde, de ventilator is echt niet zo irritant als sommigen laten uitschijnen. Sony heeft ook hier gekozen voor een optimale mix van dun design, prestaties en duurzaamheid. Het is waar, de ventilator blaast relatief vlug, maar het komt de levensduur van je notebook alleen maar ten goede.
Wil je hoge prestaties? --> Zet de fan op 'uitvoering' en hij zal echt 'roaren', maar bij intens productiviteitswerk vind ik dit minder een probleem.
Doe je dagdagelijkse productiviteitsbewerkingen (tekstverwerking, webdesign, ...) --> Hij zal slechts lawaaierig worden met redelijk veel programma's en tabs open.
Wil je stilte?--> Zet hem op 'stilte' en het duurt lang vooraleer je hem hoort (bij HD video zul je hem eerder zachtjes horen). Je prestaties zullen wel ietwat naar omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 12:38
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:57:
[...]

Ik raad je aan om toch goed na te denken over de aankoop van de i7. Heb je hem echt nodig, dan weet je het wel. Maar onthoud dat de ventilator vlugger (hoorbaar) zal draaien en je batterijlevensduur zal minderen.

...
Volgens de tweakers review over de accuduur zou de accu juist langer meegaan met de i7: reviews: Sony Vaio Pro 13: flexibele lichtgewicht

Is dit in de praktijk anders wellicht? Ik vond het zelf ook enigszins verbazingwekkend maar het zag er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul - K schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:05:
[...]

Volgens de tweakers review over de accuduur zou de accu juist langer meegaan met de i7: reviews: Sony Vaio Pro 13: flexibele lichtgewicht

Is dit in de praktijk anders wellicht? Ik vond het zelf ook enigszins verbazingwekkend maar het zag er wel goed uit.
Hmm, dit vind ik toch eigenaardig. Ik ben zelf maar iets tech savvier dan de modale consument, maar een krachtigere CPU slorpt toch meer energie op zou je denken. Maar ja, met die Haswell generatie weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:10:
een krachtigere CPU slorpt toch meer energie op zou je denken
Dat hoeft niet. In theorie zou een krachtigere CPU bij lage prestaties energiezuiniger kunnen zijn, zeker als er voor een andere architectuur wordt gekozen. Ook bij hoge prestaties hoeft een krachtigere CPU minder lang te werken tot het resultaat, waardoor hij langer op idle kan draaien. Dat terwijl de tragere CPU misschien wel veel langer op hoge snelheid moet werken.

De i3, i5 en de i7 hebben alle drie een TDP van 15 watt, wat als gevolg heeft dat ze alle drie vrijwel evenveel energie zouden moeten gebruiken. Tel daarbij op dat de i7 dus meer klaar kan krijgen dan de i3 per tijdseenheid, waardoor de i7 sneller weer terug kan keren op zuinig idle-energieverbruik. Met als gevolg dus dat de i7 langer meegaat op de batterij.

Echter: die theorie gaat bij Haswell niet op: de i3, i5 en i7 (4500u) zijn namelijk alle 3 vrijwel dezelfde chips! Het zijn alle drie dualcores met hyperthreading op hetzelfde productieprocedé met dezelfde architectuur. De i7 heeft als enige echte verschil dat hij 1MB L3 cache meer heeft.

Het echte verschil zit 'm in de kloksnelheid. De CPU's zijn vrijwel gelijk geklokt (~1.7 GHz) maar de i5 heeft een turbo naar 2,6 GHz en de i7 naar 3,0 GHz. Deze wordt geactiveerd als de koeling het toelaat en je prestatieniveau dusdanig is ingesteld. Maar zo'n hogere kloksnelheid heeft ook direct effect op je energieverbruik.
Dus hoewel de i7 zijn klus sneller geklaard heeft, verbruikt hij in die tijd wel extra energie, waardoor het naar mijn theorie helemaal niet energiezuiniger zou moeten zijn :P (dus deze theorie klopt niet, omdat de Tweakers benchmark anders uitwijst)

Ik wil bewust de i3 versie, ten eerste omdat ik denk dat ik de extra prestaties niet nodig ben. Ten tweede omdat ik 180 euro voor een overklok gewoon te duur vind. Dat voor een turboklok, die vanwege de koeling van de SVP (volgens dit topic niet optimaal) niet eens altijd to the max geklokt gaat worden.
Aan de andere kant: zie volgende video, misschien moet ik toch niet voor de i3 gaan :P
Althans, dat is mijn theorie, ben benieuwd naar jullie ideeën! :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Hardware.info heeft de Vaio Pro's in HWITV behandeld. Interessant, omdat je vooral over de i5 en i7 hoort, maar zij hier de VP13 met een i3 en de VP11 met Pentium bespreken.

YouTube: Sony Vaio Pro 11 en 13, en Vaio Tap 11 review - Hardware.Info TV (Dutch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:21:
[...]

Dat hoeft niet. In theorie zou een krachtigere CPU bij lage prestaties energiezuiniger kunnen zijn, zeker als er voor een andere architectuur wordt gekozen. Ook bij hoge prestaties hoeft een krachtigere CPU minder lang te werken tot het resultaat, waardoor hij langer op idle kan draaien. ....
Bedankt voor je inzichten. Op zich klinkt die i7 dan wel goed. Toch ben ik blij dat ik voor de combo van 8gb RAM met een i5 heb gekozen. De overclocking van de i5 op de pro gaat toch wel tot 2,6 Ghz (bij de Macbook Air bvb was dat maar tot 2,5Ghz of lager als ik me niet vergis) en is meer dan krachtig genoeg: ik ben momenteel met 15 tabs open aan het surfen, Youtube filmpjes op de achtergrond, iTunes én Spotify open, Powerpoint open, Outlook open, Onenote open en Crashplan die werkt op de achtergrond.
Dit met de ventilator ingesteld op stilte (wat de prestaties naar beneden haalt).

De ventilator zal toch ook wel vlugger draaien bij de i7, dus nog een reden om voor de i5 te kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik heb de i7 versie en die is zeer zuinig met de batterij. Mijn ervaring is, dat hij zeer snel opklokt, zijn bewerkingen doet en meteen terugklokt. De koeler draait daarbij nauwelijks en het hele systeem is zeer stil.

Volgens CPU-Z zit er btw een bga 1168 processor in. Je kunt t.z.t. de processor dus upgraden.
Als er in de toekomst - over een paar jaar - een mooie i7 4650u oid met HD5000 of iris voorbij komt, dan doe ik die er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Goed, nog een interessante: de voorraad is de voorraad zoals het in de assemblage fabriek in Azië beschikbaar is. Het zou kunnen zijn dat de i7 morgen weer voorradig is maar dat zou ook zomaar nog weken kunnen duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zopas vastgesteld (had het nog niet geprobeerd) dat de vorige/volgende veegbeweging op de touchpad niet werkt bij mij. Dus met drie vingers naar links of rechts bewegen om respectievelijk naar de vorige of volgende pagina te gaan.
Wachten tot er een driver-update beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 19:16
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:36:
Ik heb zopas vastgesteld (had het nog niet geprobeerd) dat de vorige/volgende veegbeweging op de touchpad niet werkt bij mij. Dus met drie vingers naar links of rechts bewegen om respectievelijk naar de vorige of volgende pagina te gaan.
Wachten tot er een driver-update beschikbaar is?
Dit kan je aanpassen door naar Control Panel\All Control Panel Items\Mouse te navigeren.
Dan klik je op Device Settings > Settings > Hier kan je vervolgens kiezen welke acties je aan of uit wilt zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marco1994 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:42:
[...]

Dit kan je aanpassen door naar Control Panel\All Control Panel Items\Mouse te navigeren.
Dan klik je op Device Settings > Settings > Hier kan je vervolgens kiezen welke acties je aan of uit wilt zetten
Super! Hartstikke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

@gadgetfreak: een BGA zit toch juist vast gesoldeerd? Het zou idd wel mooi zijn als je straks een Broadwell kon plaatsen oid.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
De actie is verlengd tot 10 maart, although er nog steeds geen nieuwe CPU's zijn dus voor nu heb je er nog niks aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
$#%*#!!

De actie staat anders nog niet op deze pagina, waar hij wel altijd stond http://www.sony.nl/buy/vaio-pro-11-13
Ook in de educationstore is hij nog niet bijgewerkt.

Verder, de PCI-E SSD is verdwenen (en daar baal ik echt enorm van :'( ), evenals de optie voor een 512GB model. Er is nu ook enkel te kiezen voor 8GB RAM. De i3 4010u is vervangen door de i3 4005u (nieuwer model, maar met 50mhz tragere GPU, en ondersteund minder PCI-E en SATA poorten), dat verschil zal niemand merken.

Ik ga nog even tot het einde van de dag wachten, misschien moeten ze nog dingen aanpassen. Maar anders moet ik maar even contact zoeken met Sony...

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 04-03-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Waar zit jij te kijken dan? Bij mij ziet alles (ook via edu store) er nog hetzelfde uit, alleen staat er nu dat de actie geldt tot 10 maart ipv 3 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Raar, nu is het bij mij ook weer hetzelfde. Op deze pagina staat echter nog steeds 'geldig tot 03-03' in plaats van 10 maart.
https://shop.sony.nl/shop...F2E3F0760E10080002BC29BE2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Kan ik nu eigenlijk gewoon deze bestellen voor VGA?

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 04-03-2014 11:41 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand vertellen hoe het meevalt met de reflectie op het scherm? (touchscreen)
Ik heb er de LCD-protector laten bijleveren, die matteert, maar ook de helderheid vermindert en kleuren zijn ietwat korreliger . Ik overweeg om deze ervan te nemen. Is de reflectie gelijk aan deze op een MBP ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:41:
Kan ik nu eigenlijk gewoon deze bestellen voor VGA?
Waarom bestel je niet gewoon de combo HDMI to VGA adapter/ WiFi Dongle? 70 euro is vrij veel, maar (vooral de WiFi dongle) het zijn topproducten hoor. VGA adapter apart is 25 euro, dus waarom voor die Lenovo kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Er zijn trouwens ook nieuwe refurbished modellen in de outlet store toegevoegd. Een aantal echt met hele nette prijzen.

Hoe zit het met garantie op de outlet store? Zijn hier mensen die hun ervaringen willen delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Ik heb hem zojuist bestelt, via de studentenkorting gaf ie aan dat ie niet leverbaar was, dus maar zonder besteld (en met een andere kortingscode van 6%)... uiteindelijk nog 12 euro extra betaald hierdoor maar nu wel besteld :)

i7, 8GB Ram, 256GB SSD. Levering 2-3 weken. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Weer last van een loszittende schermrand:( Dit keer aan de bovenkant. Is nu minder storend, maar als je hem opent is het erg merkbaar. Begin langzaam het vertrouwen in de vaio pro compleet te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Is het nu echt nog niet opgelost? Zucht....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
Gmount schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:48:
@gadgetfreak: een BGA zit toch juist vast gesoldeerd? Het zou idd wel mooi zijn als je straks een Broadwell kon plaatsen oid.
Volgens mij is BGA Ball Grid Array.
Bij de Core duo processors is dat ook gebruikt en die zijn te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gadgetfreak schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:45:
[...]
Volgens mij is BGA Ball Grid Array.
Bij de Core duo processors is dat ook gebruikt en die zijn te updaten.
De core duo chips die een voetje hadden waren LGA's, geen BGA. Bij LGA's heb je plaatjes onderop de processor die door pinnetjes in het voetje worden aangeprikt. Bij BGA's zitten er soldeerballetjes onderop de processor, die gesoldeerd worden op de printplaat.

Tegenwoordig is bijna alles (behalve desktop) BGA. In zo'n ultralichte vaio gaat zeker geen processor voetje zitten, alles is daar op het bord vastgesoldeerd om het zo dun en licht mogelijk te maken. Anders hadden ze het geheugen ook wel met een DIMMetje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-08 23:48
Wat een top ding! Vandaag werd de sony vaio pro 13 geleverd na een lange week wachten.
Eerste indruk is snel, dun, mooi, stil en voornamelijk gigantisch licht.

Mijn specificaties waren:
- I7 4500u proccesor
- Intel HD graphics 4400
- 128 GB PCI-e ssd
- 8 GB ram
- Zwart met toutchscreen

Ik heb er geen beeldscherm bescherming en geen vga adapter etc bijgenomen, mijn totaalprijs met studentenkorting was 1.060 euro.

Het beeldscherm is echt beeldschoon :). Je merkt duidelijk dat het full HD is. In het begin moet je even wat instellingen wijzigen om alles scherp te krijgen, maar daarna heb je wel iets! Touchscreen is erg gevoelig en de trackpad werkt ook naar behoren.

Paar kleine imperfecte puntjes zijn dat de usb poorten nogal strak zijn en dat de behuizing erg vingerafdruk gevoelig is. Ook vind ik de laptop een beetje breekbaar aanvoelen, maar dat komt door de carbon fiber die juist schokken kan opvangen.

Ook heb ik verder geen problemen met wifi en vind ik hem juist erg stil (met fan instellingen op stil). De oplader voor de laptop is ook erg licht en klein. Toetsenboord typt erg fijn en hij start op in 4 seconden _/-\o_.

Al met al ben ik blij met mijn aankoop van deze laptop. Mocht je twijfelen raad ik hem zeker aan. Deze laptop was voor mij het complete plaatje en maakt zijn verwachtingen meer dan waar!

[ Voor 9% gewijzigd door RienkK op 04-03-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 21:43
Rienkk, wanneer had je hem besteld? Goed om te horen dat hij goed bevalt, ik krijg hem waarschijnlijk vrijdag, en mijn configuratie is vrij identiek aan de jouwe (256gb PCI E ssd, zonder touchscreen), nu al zin om hem te gebruiken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RienkK schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:45:

...
Paar kleine imperfecte puntjes zijn dat de usb poorten nogal strak zijn en dat de behuizing erg vingerafdruk gevoelig is. Ook vind ik de laptop een beetje breekbaar aanvoelen, maar dat komt door de carbon fiber die juist schokken kan opvangen.
...
Inderdaad, hier ook het geval. En ook zo bij de headphone jack, die dan eveneens lichtjes beroerd kan worden. Ik kan mijn aangekoppelde headphones een klein beetje van links naar rechts bewegen. Is dit enkel bij mij zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@ DeLiri0us

Ik had hem 25 februari besteld en als ik jouw was zou ik wel voor de touchscreen gaan, erg handig :)!

@ Partyslaint

Mijn headphone jack gaat er niet heel moeilijk in maar ook niet zo soepel als bij andere computers, ik kan hem inderdaad een beetje van links naar rechts bewegen maar dat stoort mij niet.

[ Voor 47% gewijzigd door RienkK op 04-03-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dit is een geruststelling :) .
Ik heb hem dus wel besteld met de screen protector. En ik heb de vraag al gesteld, maar kun jij mij vertellen hoe de reflectie van het scherm zich verhoudt t.o.v. dat van een MBP?
Het is wel leuk dat ik nu geen last heb van ook maar enige 'glare', maar mijn beeld is iets dimmer en korreliger. Ik overweeg dus om dit ervan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
RienkK schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:19:
@ DeLiri0us

Ik had hem 25 februari besteld en als ik jouw was zou ik wel voor de touchscreen gaan, erg handig :)!

@ Partyslaint

Mijn headphone jack gaat er niet heel moeilijk in maar ook niet zo soepel als bij andere computers, ik kan hem inderdaad een beetje van links naar rechts bewegen maar dat stoort mij niet.
Niet leuk, ik heb hem de 24e besteld en die van jou is er gewoon eerder! Ik moet maar even geduld hebben denk ik :P. Touchscreen is niks voor mij, ben er gewoon geen fan van op een laptop, plus ik dacht dat de glare vrij erg zou zijn, daarnaast scheelt het ook nog eens 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Zo, vandaag heb ik de USB WIFI adapter binnen gekregen via Sony na een hoop mailwisselingen. Omruilen met een nieuw model kon de supportafdeling me niet mee helpen, want "Voor omruilingen dient u zich te wenden tot de verkopende partij." (:?).
Maarja, nu een USB adapter dus. Gelijk even een test gedaan om te kijken of de resultaten verschillen.

Met de ingebouwde Intel-chip van SVP:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3347997961.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3348022766.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3348004141.png

Met de USB adapter van Belkin:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3347992948.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3348009024.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3348027761.png

Op 2m afstand van het AP. 10+ mbit minder is toch wel behoorlijk significant te noemen.
NB: Mijn SVP is van de "oude" batch (oktober vorig jaar)

[ Voor 23% gewijzigd door VR46 op 04-03-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@ Partyslaint

Wij hebben geen macbook pro hier in huis dus kan dat niet vergelijken nu, daarnaast heb ik nog niet in de zon gezet. Een klasgenoot heeft een macbook pro en er is morgen waarschijnlijk ook zon, dus dan kan ik even voor je kijken. Alleen ik zou niet te snel je beschermend laagje er van af halen.

@ Partlyslaint

Tis maar wat ze op vooraad hebben hé

.... Of wie ze het aardigst vinden :P

@cberdnardin

Dus nu loop jij de hele dag met een wifi adapter in je usb poort? Ik zou gewoon zonder verder gaan. Een uitsteeksel in mijn laptoo zou echt een handicap zijn.

Mijn speedtest is:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3348069902.png

Maximaal is 50 alleen dat halen we op andere laptops ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door RienkK op 04-03-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RienkK schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:04:
@ Partyslaint

Wij hebben geen macbook pro hier in huis dus kan dat niet vergelijken nu, daarnaast heb ik nog niet in de zon gezet. Een klasgenoot heeft een macbook pro en er is morgen waarschijnlijk ook zon, dus dan kan ik even voor je kijken. Alleen ik zou niet te snel je beschermend laagje er van af halen.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
En ook ik heb (eindelijk) m'n Vaio besteld. Uiteindelijk uit de outlet store. Was ik eigenlijk niet van plan (ben vooral bang voor die oude wifi adapter) maar voor deze prijs kon ik het echt niet laten liggen.

Vaio Pro 13
- i5 4200u
- 8GB RAM
- 256GB PCIe SSD
- Externe sheet battery
- Touchscreen (met display protector)

En dat samen met deze korting (geldig tot 9 maart) heb ik er net iets minder dan €875 euro voor betaald.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zou zelf samengesteld meer dan 1400 euro hebben gekost, dus ik geloof bijna dat er iets mis mee moet zijn... :P Maar dan gaat hij gewoon weer terug. Misschien heb ik geluk :) jullie horen het snel, ze verwachten 'm tussen morgen en overmorgen al te leveren.

Voor de geïnteresseerde, hij is nog op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Richh schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:02:
En ook ik heb (eindelijk) m'n Vaio besteld. Uiteindelijk uit de outlet store. Was ik eigenlijk niet van plan (ben vooral bang voor die oude wifi adapter) maar voor deze prijs kon ik het echt niet laten liggen.
Voor de geïnteresseerde, hij is nog op voorraad!
De link die je hebt gegeven is in ieder geval nog de oude serie. De nieuwe heeft ook de ac standaard, de oude abgn. Ziet er verder wel uit als een verdomd goede deal zeg inderdaad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gmount schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:00:
[...]

Ik heb een USB 3.0 hdd van WD en wil hier graag een backup op zetten, maar er word geen schijf gevonden als ik dit probeer. Hij staat wel gewoon in de verkenner en ik kan gewoon lezen/schrijven op deze disk. Weet iemand waarom hij dan toch niet tevoorschijn komt in het lijstje? er is meer dan genoeg ruimte beschikbaar.
Uit de bijgeleverde "Gids systeemherstel, back-up en probleemoplossing"

Herstel met een USB-flashstation dat de USB 3.0-standaard gebruikt wordt niet ondersteund
door USB-poorten die de USB 3.0-standaard gebruiken. Op modellen met USB-poorten die
alleen de USB 2.0-standaard gebruiken dient u Herstelmedia te maken met een USB-flashstation dat niet de USB 3.0-standaard gebruikt.
Op zijn minst een beetje vaag. Het heet toch niet voor niets USB 3.0-standaard?

Ik kan inderdaad proefondervinderlijk melden dat het wegschrijven van "recovery media" naar een USB 2.0-stick geen probleem is.
Verder vraag ik me eigenlijk af of de "recovery drive" die je kunt maken via Windows 8.1 zijn eigen "Recovery" programma identiek is aan die van "VAIO Care".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
RienkK schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:04:
@cberdnardin

Dus nu loop jij de hele dag met een wifi adapter in je usb poort? Ik zou gewoon zonder verder gaan. Een uitsteeksel in mijn laptoo zou echt een handicap zijn.

Mijn speedtest is:
[afbeelding]

Maximaal is 50 alleen dat halen we op andere laptops ook niet.
Is ook zo, heb ook aan de customer service aangegeven dat ik geen nieuwe laptop koop om vervolgens met een usb adapter rond te moeten rondlopen. Maar ik wilde eerst de resultaten daarvan afwachten alvorens ik verder zou gaan. Nu het dus wel redelijk duidelijk is dat de ingebakken intel chip behoorlijk ondermaats presteert ga ik eens verder kijken wat er mogelijk is. Bovendien wilde ik de resultaten even met jullie delen.

[ Voor 3% gewijzigd door VR46 op 04-03-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

@compunologist: ben het met je eens, het enige dat immers verschilt is de manier van communicatie tussen de devices, niet het bestand zelf. Misschien heeft het er iets mee te maken dat je ook niet vanaf usb 3.0 kunt/kon booten? (weet niet zeker of dat nu nog steeds zo is)

Toch jammer want ik heb geen stick van 15+ GB met usb 2.0

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compunologist schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:48:
...
Verder vraag ik me eigenlijk af of de "recovery drive" die je kunt maken via Windows 8.1 zijn eigen "Recovery" programma identiek is aan die van "VAIO Care".
Ik zal dit morgen uittesten. Ik vermoed dat de recovery media van Vaio Care ervoor zorgen dat je de bijgeleverde Vaio software terug kunt ophalen. Met de recovery van Windows zal dit wellicht niet mogelijk zijn.
Bij de optie 'pc vernieuwen' zouden de fabrieksinstellingen terug geactiveerd worden. Of Vaio Care daar dan ook nog bijstaat is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@ Partyslaint

Vandaag niet de glare van de macbook kunnen testem, misschien morgen. Als ik het heb vergeleken zet ik het hier neer. De weerspiegeling op de sony vaio pro touchscreen is duidelijk wel aanwezig maar valt nog wel gewoon makkelijk mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:23:
[...]

Waarom bestel je niet gewoon de combo HDMI to VGA adapter/ WiFi Dongle? 70 euro is vrij veel, maar (vooral de WiFi dongle) het zijn topproducten hoor. VGA adapter apart is 25 euro, dus waarom voor die Lenovo kiezen?
Ik had nog even niet gezien dat die adapter ook los te bestellen is voor een redelijke prijs ;) En die wifi router hoef ik niet.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Waar kan ik die adapter bestellen voor een redelijke prijs? In de Sony Store vond ik m voor 22,50 al was die niet op voorraad.

Ik zie op Ebay hele simpele kabels van hdmi->dsub voor een euro of 2 en op Dealextreme kabeltjes die erg lijken op het orgineel (dus met een speciaal 'kastje' om de dsub kant heen) voor een euro op 6. Zouden deze niet gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik denk de meeste VGA kabeltjes zouden goed werken. Al zou ik eerder aanraden om een adaptor te nemen ipv rechtstreekse kabel...
Zoals ik eerder al gepost heb, heeft een simpel kabeltje van 6GBP gewerkt. Waarvan ik voor 95% zeker weet dat het eigenlijk gewoon juist hetzelfde is als de chinese variant van 5USD... Voor mij was het niet de moeite om een maand te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:16:
[...]

Ik zal dit morgen uittesten. Ik vermoed dat de recovery media van Vaio Care ervoor zorgen dat je de bijgeleverde Vaio software terug kunt ophalen. Met de recovery van Windows zal dit wellicht niet mogelijk zijn.
Bij de optie 'pc vernieuwen' zouden de fabrieksinstellingen terug geactiveerd worden. Of Vaio Care daar dan ook nog bijstaat is mij een raadsel.
Wel, ik heb vandaag een pc refresh gedaan. Hij wordt gewoon teruggezet naar de status waarin hij uit de fabriek kwam, maar zonder bestanden en pc-instellingen te wijzigen. Handig voor als er geknoeid is met je register of zo.
Vaio-apps blijven dus aanwezig, geen vrees om Vaio Care kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Richh schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:24:
Waar kan ik die adapter bestellen voor een redelijke prijs? In de Sony Store vond ik m voor 22,50 al was die niet op voorraad.
Voor NLse begrippen ís dat een redelijke prijs.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
JT schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:05:
[...]

Voor NLse begrippen ís dat een redelijke prijs.
Sony US heeft hem voor 25 dollar incl shipping en een extra adapter naar micro... Ik vond het ook redelijk veel, het is dat ik hem op marktplaats had gevonden, maar anders had ik gewoon een goedkope alternatieve adapter gekocht op eBay of Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Sony NL heeft m dus niet meer op voorraad dus dat gaat m niet worden. Sony US zend niet naar Nederland dus dat kan ook niet :P

Ik heb een stekkertje van 5 euro op Dealextreme gekocht, als hij binnen is laat ik hier wel weten of het lukt.
Mijn Vaio uit de Outlet komt vanmiddag binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55
De Sony Vaio Pro 13 staat bovenaan mijn lijstje voor potentiële nieuwe ultrabook. De actie met i7 processor ipv i5 zonder meerprijs loopt toch 17 maart, net nagevraagd bij de helpdesk.

Aangezien een i7 voor mij niet interessant is hoop ik dat er een gratis accu actie komt of korting op de i5 (zal wel niet) Vind de meerprijs van een i5 wel veel, 180 euro! Helaas denk ik dat de i3 de rest van de ultrabook prestaties naar beneden zal halen, dus i5 lijkt me de logische keuze icm 8GB en PCIe SSD.

Iemand een mening over de €100 meerprijs voor een touch scherm? Is het dat waard? En zijn de opmerkingen over het touchscherm in de tweakers.net review overdreven wbt kijkhoeken? Ik lees veel tegenstrijdigheden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:33:
...

Iemand een mening over de €100 meerprijs voor een touch scherm? Is het dat waard? En zijn de opmerkingen over het touchscherm in de tweakers.net review overdreven wbt kijkhoeken? Ik lees veel tegenstrijdigheden namelijk.
Ik heb het touchscreen (met een lcd-protector film) en ik dacht wel dat ik dit sowieso weinig ging gebruiken. Niettemin wordt het af en toe eens gebruikt, het is een leuke afwisseling met de touchpad of de muis. En op sommige momenten ontstaat de natuurlijke reflex om iets aan te raken op je scherm, dan is het wel handig. Ook voor presentaties e.d. is het handig, het laat toe om meer nadruk te leggen op slides, foto's,...
Dus ja, voor mij is de 100 euro erbij het waard. Wetende dat Windows 8 ook nog niet zo oud is en er wellicht nog een groot aantal applicaties en uitbreidingen voor zullen komen.

De kijkhoeken vind ik zeer goed, zelfs met mijn lcd-protector erop (die ik nog altijd overweeg eraf te nemen voor diepere kleuren).

Natuurlijk is het niet zozeer een kwestie van touch of geen touch, maar ook van mat of glossy. Het touchscreen is glossy, het non-touch is dit niet. Glossy zorgt voor diepere kleuren maar ook voor meer reflectie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@ Partyslaint

Vandaag de macbook pro met mijn sony vergeleken. De macbook pro heeft zeker glare, maar de svp duidelijk meer. Bij de mb pro zie je alleen schaduwen er in en bij de svp zie je ook echt de kleuren van de persoon. Er valt nog wel makkelijk mee te werken als die de zon er in schijnt en je moet ook wat opofferen voor touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Ik zit even met een dilemma hierzo, sony heeft mijn order geannuleerd door een foutje, en daarna opnieuw weer aangemaakt. Nu staat hij weer in het systeem (voor dezelfde prijs, ik krijg het geld teruggestort, en dan weer manueel betalen). Echter, is de configuratie nu aangepast mét een touchscreen, gratis touchscreen dus.

De vraag is alleen, wil ik dat touchscreen wel? Kan iemand hier iets meer over zeggen? Hoe is het met de reflectie etc, in eerste instantie had ik begrepen dat het matte scherm een stuk fijner werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik hou van mijn matte scherm. Ik zit nu in de volle zon (langs de zijkant) te werken met helderheid op 25%... Ik zou het niet willen omruilen, omdat ik dan moet offeren aan batterijduur (want je moet altijd je helderheid hoger zetten dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Fijn, net gebeld dus en de matte schermen zijn niet meer leverbaar, en worden ook niet meer aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wacht, betekent dit dat er geen laptops meer zijn ZONDER een touchscreen? Da's niet erg handig...

Ik ging net maandag mijn laptop laten vervangen door een nieuwe te bestellen en voor mijn oude mijn geld terug te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Dima_2005 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:56:
Wacht, betekent dit dat er geen laptops meer zijn ZONDER een touchscreen? Da's niet erg handig...

Ik ging net maandag mijn laptop laten vervangen door een nieuwe te bestellen en voor mijn oude mijn geld terug te krijgen...
Als het klopt wat mij is verteld, inderdaad. Misschien was dit echter alleen ik combinatie met die i7, want als ik op de website de i5 nam met het matte scherm dat stond het er nog in. Het zou kunnen zijn dat die order geannuleerd wordt, zoals bij mij ook was gebeurd.

Ik heb me er maar bij neergelegd, gratis touchscreen is ook niet heel verkeerd, en 't scherm is verder ook gewoon prima heb ik vernomen, zolang je maar niet in de volle zon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@Paul-K

Paul, als ik jouw was zou ik ZEKER voor touchscreen gaan. Ik geniet echt van mijn touchscreen, apps die er voor geoptimaliseerd zijn etc (Windows 8 hyper yt app <3). Windows 8 zonder touchscreen is als een typmachine zonder toetsen. Je krijgt wat meer glare als je recht in de zon zit inderdaad, maar je kan er makkelijk mee werken. Over het algemeen valt het allemaal reuze mee en de toekomst begint zich steeds meer op touchscreen te richten en als je nu zonder aanschaft dan moet je hem waarschijnlijk sneller vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Jup, ga ik zeker doen heb ik zojuist besloten. Ik moet alleen nog even wachten tot ik het bedrag van sony teruggestort heb gekregen zodat ik de betaling kan voltooien :) In het overzicht staat wel al "Onze werkplaats heeft uw bestelling ontvangen en heeft de productie van uw toestel gepland." dus dat ziet er goed uit dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RienkK schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:07:
@Paul-K
Paul, als ik jouw was zou ik ZEKER voor touchscreen gaan. Ik geniet echt van mijn touchscreen, apps die er voor geoptimaliseerd zijn etc (Windows 8 hyper yt app <3). Windows 8 zonder touchscreen is als een typmachine zonder toetsen. Je krijgt wat meer glare als je recht in de zon zit inderdaad
[...]
Ja ik ben het daar zeker mee eens. Ik heb na mijn Vaio Pro debacle toch maar weer een Vaio genomen :) Maar nu een "Vaio Fit 11A Multi-Flip". Met touchscreen en ook als tablet te gebruiken (maar wel een flink stuk zwaarder, dat dan weer wel). Maar zelfs in laptop mode gebruk ik het touchscreen steeds vaker. Soms scheelt het een hoop bewegingen met de trackpad als je gewoon even iets aan wil tappen.

Continu gebruiken doe ik nu ook weer niet hoor, in laptop mode dan (in tablet mode wel natuurlijk). Want dan krijg ik een lamme arm. Maar het is verbazend prettig. Met een kleine 11" laptop hoef je ook helemaal niet zo ver te reiken.

PS: Ik heb dus een paar dagen een Vaio Pro gehad met mat scherm dat was helemaal niet zo mat als ik gewend ben, je ziet nog steeds duidelijk reflecties. Veel meer dan bij andere matte schermen die ik heb.

Ik denk dat ik een nieuw topic ga aanmaken voor die multi flip, er is er nog geen zo te zien. Dit keer heb ik gelukkig een super stille fan (ik hoor hem alleen als ik met mijn oor tegen de opening aan zit), heb alleen een heel klein breukje onder het glas, vreemd genoeg. Maar niet in het zichtbare gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Mijn Vaio is vandaag ook binnengekomen! Sjongejonge wat een apparaat, ben er echt heel blij mee. Het mag dan wel een refurbished zijn, hij ziet eruit als nieuw en vooralsnog doet hij het ook als nieuw. In eerste instantie dus zeer positief!
Specs: i5 4200u, 256GB PCIe SSD, 1080p touch met beschermer, en de extra batterij (en dat voor 875 euro)

Ik wou in de eerste instantie geen touchscreen (vooral omdat dit mindere beeldkwaliteit zou opleveren en vanwege die 100 euro) maar ik ben nu al blij dat het er toch in zit. Touch werkt prima en is supersnel. De geïntegreerde LCD beschermer is een soort screenprotector waardoor het scherm mat lijkt. De kleuren zijn prima, ik weet niet of die beter zijn bij een mat scherm. Of het 't beste scherm is wat betreft kijkhoeken, dat denk ik niet, maar alle negatieve opmerkingen vind ik extreem overdreven want ik vind het een prachtig scherm.
Die screenprotector is zijn 20 euro naar mijn mening dus wel waard.

En hij is echt retesnel. Die SSD en de i5 zijn een goede combi. Ik ga er zo even een clean install op doen (want er staat wel een hoop rommel op), wat ik gelijk merkte aan een McAfee die gelijk de CPU maximaal belaste. En ja, dan hoor je de fan ook zeker wel.

Bouwkwaliteit is ook zwaar overdreven. In het midden buigt hij naar mijn mening helemaal niet zoveel door als dat door sommigen word voorgespiegeld. Het is geen aluminium, maar het is wel fijn materiaal en straalt zeker degelijkheid uit. En hij is echt heel, heel erg licht. Over licht gesproken, de backlight vind ik niet ideaal. Licht onder de functietoetsen straalt eronder weg en dat is zonde. Het spiegelt ook een beetje tegen het scherm aan. Kijk je van bovenaf, dan is het resultaat prachtig, maar zo werk je natuurlijk niet met je laptop. De toetsen hebben redelijk wat travel, maar ik was net ietsje meer gewend. Hij typt echter wel prima.

En over de wifi: ja, ik heb de oude adapter (Intel N7260) maar vooralsnog geen problemen met internet (icm het Telfort Zyxel modem). In de afgelopen uren meerdere GB's aan data binnengehaald over een stabiele verbinding die het maximale uit het internetabo trekt.

Tot zover mijn eerste ervaringen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 06-03-2014 22:37 . Reden: wifi gebruikservaring ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
cbernardini schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:33:
[...]
Nu het dus wel redelijk duidelijk is dat de ingebakken intel chip behoorlijk ondermaats presteert ga ik eens verder kijken wat er mogelijk is. Bovendien wilde ik de resultaten even met jullie delen.
Het ligt niet aan die chip, dat heb ik al gecheckt door 'm te vervangen door de nieuwere AC variant. Ik vermoed dat het ligt aan de antenne locatie. Zal volgende week nog eenmaal testen door de drivers van de SVP1322 series te installeren i.c.m. de AC adapter - hopende dat dan ook bluetooth werkt.

Zo niet, dan gaat de oude N adapter er weer in en mag eenieder die geïnteresseerd is mijn AC adaptertje overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RienkK schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:40:
@ Partyslaint

Vandaag de macbook pro met mijn sony vergeleken. De macbook pro heeft zeker glare, maar de svp duidelijk meer. Bij de mb pro zie je alleen schaduwen er in en bij de svp zie je ook echt de kleuren van de persoon. Er valt nog wel makkelijk mee te werken als die de zon er in schijnt en je moet ook wat opofferen voor touchscreen.
Bedankt. van zodra ik uitsluitsel heb gekregen van Sony of hij al dan niet makkelijk te verwijderen is, gaat die screenprotector eraf (maar die mannen zijn blijkbaar op vakantie). Reflectie kan voorkomen in de lessen waar ik hem gebruik. Maar meestal zoek ik toch donkere omgevingen op met m'n laptop, dus zo'n vaart zal het niet lopen. Diepe kleuren en helderheid vind ik toch nog dat tikkeltje belangrijker (en voor iemand die slechts z'n eerste screen protector koopt, zou Sony er toch wel eens bij mogen vermelden dat dit de kleuren en helderheid compromitteert. Ook al is het maar 20 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:45:
[...]

Bedankt. van zodra ik uitsluitsel heb gekregen van Sony of hij al dan niet makkelijk te verwijderen is, gaat die screenprotector eraf (maar die mannen zijn blijkbaar op vakantie). Reflectie kan voorkomen in de lessen waar ik hem gebruik. Maar meestal zoek ik toch donkere omgevingen op met m'n laptop, dus zo'n vaart zal het niet lopen. Diepe kleuren en helderheid vind ik toch nog dat tikkeltje belangrijker (en voor iemand die slechts z'n eerste screen protector koopt, zou Sony er toch wel eens bij mogen vermelden dat dit de kleuren en helderheid compromitteert. Ook al is het maar 20 euro)
Het touchscreen van de Vaio Pro is niet gelamineerd. Vandaar de sterk aanwezige reflecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik heb de versie met de i5 4200u, en ik kan geen 1080p Youtube of Tweakers-video kijken zonder dat de koeling al redelijk begint te blazen. Is dit normaal? Dit soort dingen moeten toch haast passief kunnen? De kloksnelheid blijft ook laag, en de coretemperaturen blijven onder de 40 graden (volgens Intel mogen ze 100 worden).

Ik heb begrepen dat je in het SV Control Center de fanspeed kan aanpassen. Na een clean install toont mijn Control Center echter maar 4 opties in plaats van de 7(?) die er standaard in zitten, ik kan bijvoorbeeld ook niet de toetsenbacklight aanpassen nu. Iemand enig idee waar dadt aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@ Richh

Ik heb absoluut geen last van mijn fan, waarschijnlijk heb je dan toch een oud model waar de fan nog niet goed is. Ik kan 3 1080p yt filmpjes kijken en 6 andere programma's open staan en ik hoor nog niks. Ik heb mijn fanmodus op stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
Richh schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:53:
...

Ik heb begrepen dat je in het SV Control Center de fanspeed kan aanpassen. Na een clean install toont mijn Control Center echter maar 4 opties in plaats van de 7(?) die er standaard in zitten, ik kan bijvoorbeeld ook niet de toetsenbacklight aanpassen nu. Iemand enig idee waar dadt aan ligt?
Ik denk dat je een aantal drivers mist, jammer genoeg zijn ze ook nog niet beschikbaar op de website van Sony, precies de reden dat ik geen clean installatie heb gedaan op mijn Sony Vaio Pro 13 die ik gisteren kreeg!

Super mooi dingetje, fan kan wel blazen, ben ik mee eens, maar hij kan ook heel stil zijn, volgens mij draait hij soms zelfs helemaal niet. Heb ook de HDMI -> VGA adapter getest, het beeld zag er goed uit, niks op aan te merken.

Is het iemand al gelukt om de update voor Intel graphics te installeren? Wij zitten nu op 10.x... De update zou je naar 15.x moeten brengen, maar een manual install lukt niet, dan krijg ik de melding dat de beste drivers al geïnstalleerd zijn. Als ik een automatische install doe, krijg ik de melding dat de driver niet validated is.

[ Voor 3% gewijzigd door Isotope5004 op 08-03-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Richh schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:12:
Mijn Vaio is vandaag ook binnengekomen! Sjongejonge wat een apparaat, ben er echt heel blij mee. Het mag dan wel een refurbished zijn, hij ziet eruit als nieuw en vooralsnog doet hij het ook als nieuw. In eerste instantie dus zeer positief!
Specs: i5 4200u, 256GB PCIe SSD, 1080p touch met beschermer, en de extra batterij (en dat voor 875 euro)

Ik wou in de eerste instantie geen touchscreen (vooral omdat dit mindere beeldkwaliteit zou opleveren en vanwege die 100 euro) maar ik ben nu al blij dat het er toch in zit. Touch werkt prima en is supersnel. De geïntegreerde LCD beschermer is een soort screenprotector waardoor het scherm mat lijkt. De kleuren zijn prima, ik weet niet of die beter zijn bij een mat scherm. Of het 't beste scherm is wat betreft kijkhoeken, dat denk ik niet, maar alle negatieve opmerkingen vind ik extreem overdreven want ik vind het een prachtig scherm.
Die screenprotector is zijn 20 euro naar mijn mening dus wel waard.

En hij is echt retesnel. Die SSD en de i5 zijn een goede combi. Ik ga er zo even een clean install op doen (want er staat wel een hoop rommel op), wat ik gelijk merkte aan een McAfee die gelijk de CPU maximaal belaste. En ja, dan hoor je de fan ook zeker wel.

Bouwkwaliteit is ook zwaar overdreven. In het midden buigt hij naar mijn mening helemaal niet zoveel door als dat door sommigen word voorgespiegeld. Het is geen aluminium, maar het is wel fijn materiaal en straalt zeker degelijkheid uit. En hij is echt heel, heel erg licht. Over licht gesproken, de backlight vind ik niet ideaal. Licht onder de functietoetsen straalt eronder weg en dat is zonde. Het spiegelt ook een beetje tegen het scherm aan. Kijk je van bovenaf, dan is het resultaat prachtig, maar zo werk je natuurlijk niet met je laptop. De toetsen hebben redelijk wat travel, maar ik was net ietsje meer gewend. Hij typt echter wel prima.

En over de wifi: ja, ik heb de oude adapter (Intel N7260) maar vooralsnog geen problemen met internet (icm het Telfort Zyxel modem). In de afgelopen uren meerdere GB's aan data binnengehaald over een stabiele verbinding die het maximale uit het internetabo trekt.

Tot zover mijn eerste ervaringen :)
Ben erg blij voor je. Heb hetzelfde model maar dan zonder touch en batterij en dat voor bijna 75 euro meer, dus je mag er met recht blij mee zijn :) overweeg de battery cover ook, alleen past hij dan niey in mijn nu al krappe sleeve. Veel plezier ervan!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Isotope5004 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:01:

[...]
Super mooi dingetje, fan kan wel blazen, ben ik mee eens, maar hij kan ook heel stil zijn, volgens mij draait hij soms zelfs helemaal niet. Heb ook de HDMI -> VGA adapter getest, het beeld zag er goed uit, niks op aan te merken.

Is het iemand al gelukt om de update voor Intel graphics te installeren? Wij zitten nu op 10.x... De update zou je naar 15.x moeten brengen, maar een manual install lukt niet, dan krijg ik de melding dat de beste drivers al geïnstalleerd zijn. Als ik een automatische install doe, krijg ik de melding dat de driver niet validated is.
de fan staat soms inderdaad helemaal uit :)

en die graphics update gaat inderdaad nog niet, wel was er volgens mij iemand hier die *alle* sony stuff verwijderd had waarna je wel de intel versie kon installeren.

en @richh: mijn control center toont 3 mogelijkheden voor de fan: stilte, normaal en uitvoerig. Ik zou ook niet weten waarom ik nog meer standen nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
Gmount schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:05:
[...]

de fan staat soms inderdaad helemaal uit :)

en die graphics update gaat inderdaad nog niet, wel was er volgens mij iemand hier die *alle* sony stuff verwijderd had waarna je wel de intel versie kon installeren.

en @richh: mijn control center toont 3 mogelijkheden voor de fan: stilte, normaal en uitvoerig. Ik zou ook niet weten waarom ik nog meer standen nodig zou hebben.
Denk niet dat ik daar maar mee aan de gang ga, heb al veel weg gehaald maar wil wel de meeste functionaliteit houden. Net even een paar 1080p videos gekeken, met de fan op silent is het niet echt vloeiend, maar op standard en hoger wel, maar dan gaat hij al wel snel blazen hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:53:
Ik heb de versie met de i5 4200u, en ik kan geen 1080p Youtube of Tweakers-video kijken zonder dat de koeling al redelijk begint te blazen. Is dit normaal? Dit soort dingen moeten toch haast passief kunnen? De kloksnelheid blijft ook laag, en de coretemperaturen blijven onder de 40 graden (volgens Intel mogen ze 100 worden).

Wat je kunt doen (in de veronderstelling dat je nog Vaio Care hebt): ga naar Vaio Care<geavanceerde hulpprogramma's<herstel en terugzetten<software en stuurprogramma's opnieuw installeren.

Vervolgens krijg je een keuzelijst waar je de programma's die je terug wilt kunt selecteren, Control Center zit hier ook bij.

En ik treed RienKK bij. Ook hier staat de fanmodus op 'stil'. En bij het afspelen van HD-video kun je in normale omgevingen quasi niets horen. Enkel in een geruisloze omgeving hoor je de fan.

Let wel: het terugschroeven van de fansnelheid zal ook de prestaties van je CPU limiteren. Doch wanneer ik echt cpu-intensief werk verricht mag die fan al eens lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Vandaag is de grootste ergernis aan de SVP13 zonder touchscreen naar voor gekomen...
Ik zat in de tuin, lekker in het zonnetje, kon het scherm perfect zien trouwens. Maar de zon stoorde toch een beetje dus besliste ik een zonnebril aan te doen. En wat denk je? Het scherm is horizontaal gepolariseerd. Da's echt pech hebben... Maar helaas: geen zonnebril+SVP. Heb me maar 90° gedraaid en zonnebril uitgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:29:
Vandaag is de grootste ergernis aan de SVP13 zonder touchscreen naar voor gekomen...
Ik zat in de tuin, lekker in het zonnetje, kon het scherm perfect zien trouwens. Maar de zon stoorde toch een beetje dus besliste ik een zonnebril aan te doen. En wat denk je? Het scherm is horizontaal gepolariseerd. Da's echt pech hebben... Maar helaas: geen zonnebril+SVP. Heb me maar 90° gedraaid en zonnebril uitgedaan.
De voornaamste reden waarom ik voor touchscreen heb gekozen is niet het touchscreen zelf, maar wel de heerlijke carbon klep die je er dan bijkrijgt. Lekker oppervlakkig I know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Bij mij deed sinds gister de wifi kaart het niet meer, had al opnieuw opgestart, wifi uit en aan gezet maar het hielp niet. Toen via eigenschappen het apparaat uitgeschakeld en weer aan, toen werkte het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
Heb zelf snel last van de fan met youtube videos kijken, op silence en standard speelt hij het net niet soepel af. Kleine tip voor mensen die er ook last van hebben, schakel HTML5 voor youtube in! Temperatuur is best hard omlaag gegaan, makkelijk meer dan 10 graden, en nu speelt alles smooth af zonder dat ik last krijg van de fan.

[ Voor 4% gewijzigd door Isotope5004 op 09-03-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isotope5004 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:02:
Heb zelf snel last van de fan met youtube videos kijken, op silence en standard speelt hij het net niet soepel af. Kleine tip voor mensen die er ook last van hebben, schakel HTML5 voor youtube in! Temperatuur is best hard omlaag gegaan, makkelijk meer dan 10 graden, en nu speelt alles smooth af zonder dat ik last krijg van de fan.
Ik merk geen verschil met HTML5. Sterker, als ik overschakel op HTML5 kan hij af en toe wel eens haperen in silent mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:30:
[...]

De voornaamste reden waarom ik voor touchscreen heb gekozen is niet het touchscreen zelf, maar wel de heerlijke carbon klep die je er dan bijkrijgt. Lekker oppervlakkig I know :)
Is puur optisch want ook de versie zonder touchscreen is van carbon gemaakt, enige verschil is de coating op de behuizing in een mat-zwart terwijl je bij de touchscreen versie de carbon vezels wel ziet.

Maar goed, het oog wil ook wat he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:42:
[...]

Is puur optisch want ook de versie zonder touchscreen is van carbon gemaakt, enige verschil is de coating op de behuizing in een mat-zwart terwijl je bij de touchscreen versie de carbon vezels wel ziet.

Maar goed, het oog wil ook wat he :P
En het is heerlijk hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Lukt het bij iemand om een clean install van Windows 8.1 te doen? Als ik 8.1 wil installeren via een iso van dreamspark vraagt hij een key. Bij Windows 8 vraagt hij dit niet.
Ik heb dan maar gewoon Windows 8 geïnstalleerd, dan Windows laten updaten naar 8.1 maar nu heb ik problemen met m'n drivers. Ik ben verbonden met wifi maar heb geen internet, touchpad doet het langs geen kanten.
Het is een mooi toestel maar op gebied van drivers is het echt een ramp. Ik heb al redelijk wat laptops van verschillende merken lopen formatteren maar zulke driver issues heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was net even een laptop aan het configureren en toen bleek dat die configuratie niet meer beschikbaar was. Ik toen sony bellen waar me werd verteld dat de laptops niet meer worden gemaakt! De laptops die er nu nog zijn dus de laatsten helaas.

Nu maar kijken of ik nog een redelijke ergens op de kop kan tikken, iemand links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
joachim schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:08:
Lukt het bij iemand om een clean install van Windows 8.1 te doen? Als ik 8.1 wil installeren via een iso van dreamspark vraagt hij een key. Bij Windows 8 vraagt hij dit niet.
Ik heb dan maar gewoon Windows 8 geïnstalleerd, dan Windows laten updaten naar 8.1 maar nu heb ik problemen met m'n drivers. Ik ben verbonden met wifi maar heb geen internet, touchpad doet het langs geen kanten.
Het is een mooi toestel maar op gebied van drivers is het echt een ramp. Ik heb al redelijk wat laptops van verschillende merken lopen formatteren maar zulke driver issues heb ik nog nooit gezien.
Ja hoor, dit is mij volledig gelukt. Ook van Dreamspark. Wat je moet doen:
1. Gebruik software om aan je licentiekey te komen van Windows 8, die staat ergens in je BIOS verstopt. Ik heb 'm gevonden met deze software.
2. Gebruik bij de installatie een generic key (zie post kinokijuf)
3. Vervang daarna de generic (ongeactiveerde) key door je orginele key.

Ware het niet dat mijn drivers nu fuckedup zijn. Mijn koeling slaat veel te snel aan bij het kijken van HD-video, en Vaio Control Center heb ik nu dan wel eindelijk aan de praat, maar de helft van de opties wordt niet getoond.
Drivers zijn inderdaad een regelrechte ramp, en indien iemand hier meer van weet hoor ik het graag.
Het is zelfs afhankelijk van de volgorde waarop je spul installeert...

Probeer ook eens wat drivers van Windows 7 of Windows 8, in plaats van enkel 8.1. Ik heb gewoon heel veel geprobeerd en inmiddels werkt alles dan wel, maar zoals ik zei, de koeling gaat veel te snel aan en dat vind ik heel vervelend.

@FreezFM, probeer de Outlet Store eens. Refurbished, dat wel, maar soms zeer mooie prijzen voor nette configuraties.
Erg jammer dat ze niet meer op maat gemaakt worden, maar het zat eraan te komen. Eind deze maand stoot Sony haar PC-tak af, en de levering van je laptop zal pas in april plaats vinden denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 11-03-2014 13:08 . Reden: reactie freezfm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cker jammer! Zag net wel dat de i5 nog wel te bestellen is. Maar even over nadenken of dat ook nog de moeite waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:15:
Cker jammer! Zag net wel dat de i5 nog wel te bestellen is. Maar even over nadenken of dat ook nog de moeite waard is
I5 in combinatie met 8gb RAM is zeker de moeite waard hoor. Ik gebruik hem doorgaans met prestaties op 'gebalanceerd' en de ventilator op 'stil' (dus nog meer inperking van de cpu) en hij loopt nog zeer soepel met verscheidene programma's en enkele tientallen browsertabs open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Laatst online: 09:46
Ik blijf het vreemd vinden dat mijn Vaio Pro i7, 8Gb ram, geen 1080p video's vloeiend kan afspelen in Chrome.

Bijvoorbeeld deze review: reviews: LG G Flex: tegenvallend technisch hoogstandje

Wanneer ik hem open in chrome loopt hij gewoon zeer schokkerig, wanneer ik hem open in Internet Explorer draait hij perfect. Hoe kan dit? Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En andere browsers als Firefox?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Firefox draait ook soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:45

Boss

+1 Overgewaardeerd

Slechte internet verbinding? Gaat het afspelen van een lokale 1080p video wel goed?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Luapper schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:39:
Ik blijf het vreemd vinden dat mijn Vaio Pro i7, 8Gb ram, geen 1080p video's vloeiend kan afspelen in Chrome.
(..)
Wanneer ik hem open in chrome loopt hij gewoon zeer schokkerig, wanneer ik hem open in Internet Explorer draait hij perfect. Hoe kan dit? Meer mensen met dit probleem?
Probleem is reeds besproken. Nee, je bent niet de enige. Check processen, koeling, vaio control center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijvoorbeeld deze review: reviews: LG G Flex: tegenvallend technisch hoogstandje

Juist getest, is bij mij ook het geval. Nochtans heb ik bij geen enkel Youtube filmpje in 1080 p
problemen. Ook op Vimeo geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Flash of HTML5 video?

edit:

Flash dus :P

Check ff met chrome://plugins/ of je ook maar echt 1 Flash versie actief hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 12-03-2014 23:30 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Boss schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:46:
Slechte internet verbinding? Gaat het afspelen van een lokale 1080p video wel goed?
Video was al gebufferd, en lokale 1080p doet ie zonder morren, zelfs op stille modus.
XyberBorg schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:16:
[...]

Probleem is reeds besproken. Nee, je bent niet de enige. Check processen, koeling, vaio control center.
Besproken, maar zeker niet opgelost. Processor wordt niet warm, control center alles gecheckt wat relevant zou kunnen zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:25:
[...]

Juist getest, is bij mij ook het geval. Nochtans heb ik bij geen enkel Youtube filmpje in 1080 p
problemen. Ook op Vimeo geen enkel probleem.
Ok, dank. Bofferd!
BtM909 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:28:
[...]

Flash of HTML5 video?

edit:

Flash dus :P

Check ff met chrome://plugins/ of je ook maar echt 1 Flash versie actief hebt.
Ik gebruik de stock-youtube player. HTML5 uitgeschakeld. Bij plugins staat 1 flash versie -12,0- 2 files.

Heb momenteel Firefox maar als stock-browser ingesteld, terwijl ik Chrome toch wat fijner vind (vond dus...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 13:21
Luapper schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:59:
[...]

Video was al gebufferd, en lokale 1080p doet ie zonder morren, zelfs op stille modus.

[...]

Besproken, maar zeker niet opgelost. Processor wordt niet warm, control center alles gecheckt wat relevant zou kunnen zijn.

[...]

Ok, dank. Bofferd!

[...]

Ik gebruik de stock-youtube player. HTML5 uitgeschakeld. Bij plugins staat 1 flash versie -12,0- 2 files.

Heb momenteel Firefox maar als stock-browser ingesteld, terwijl ik Chrome toch wat fijner vind (vond dus...).
Wil graag melden dat ik hetzelfde heb ervaren. Ik begreep er niets van, heb dan wel een i3 variant besteld maar 1080p met bijvoorbeeld VLC werkte perfect terwijl youtube gewoon zeer instabiel te noemen was.

Wat voor mij eigenlijk alle problemen heeft opgelost is het opnieuw installeren van chrome. Ik weet het dit klinkt misschien net wat te simpel maar het hielp wel degelijk.

Toen ik de Vaio ontvangen had heb ik gelijk alle bloatware verwijderd en alleen de nuttige programma's laten staan. Hier zat ook een Sony installatie van Chrome bij. Na het verwijderen en opnieuw installeren van Chrome (heb hem geinstalleerd door ninite.com te gebruiken) waren alle problemen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Heb de laatste tijd soms het probleem dat m'n touchpad precies blijft hangen.
M'n hele touchpad flipt hem dan, de muisknoppen blijven ingedrukt, ..
Nog mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 19:16
joachim schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:10:
Nog mensen last van?
Komt dat voor terwijl je hem op schoot hebt?
Het helpt dan om aan de onderkant een beetje omhoog te drukken. Dit is excact te reden dat ik een bluetooth muis gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:21
joachim schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:10:
Nog mensen last van?
Ik heb het ook wel eens. Het gebeurd bij mij alleen zo nu en dan als ik 'm op schoot heb. In slaapstand zetten en er weer uithalen is genoeg om 't op te lossen in de meeste gevallen. Het is alleen soms problematisch om 't voor elkaar te krijgen, omdat de muis overal spontaan op klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Het probleem is dat hij gewoon op m'n bureau staat.
Heb het nu al 2 keer op enkele dagen tijd gehad.
Ik vind trouwens ook nergens een optie om de touchpad uit te schakelen wanneer er een muis aangesloten is. Fn + F1 zou dit moeten doen denk ik maar die combinatie doet niks (wrs een stukje vaio software vergeten installen na een format).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Heeft iemand trouwens nog problemen met een usb poort dat niet werkt?

Ik heb 1 poort (die het dichtstbij het scherm zit) welke geheel niet werkt, echt al maanden tbh. Maar weet niet of het nou settings zijn of dat hij gewoon echt kapot is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Heeft iemand trouwens nog problemen met een usb poort dat niet helemaal werkt?

Ik heb 1 poort (die het dichtstbij het scherm zit) welke geheel niet werkt, echt al maanden tbh. Maar weet niet of het nou settings zijn of dat hij gewoon echt kapot is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Salmon schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:35:
Heeft iemand trouwens nog problemen met een usb poort dat niet helemaal werkt?

USB Stick erin steken en eens in de bios kijken, als er dan niks staat dan kun je er wel vrij zeker van zijn dat ie kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

@Joachim: in de system tray rechtsklikken op het synaptics icoontje en dan uitschakelen.

misschien heeft de kapotte usb poort te maken met de laadfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb ook last van USB problemen, alleen iets anders. Geheugen stickjes gaan prima, maar als ik een GSM of ereader aansluit krijg ik geen verbinding of valt de verbinding steeds weg. Dit gebeurd met verschillende kabeltjes en verschillende apparaten (welke wel goed werken op andere desktops/laptops) en met beide USB poorten.

Iemand een idee? Of een garantie procedure op gaan starten?
Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste