Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 19:16
Creqaw schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:18:
Net binnen gekregen. Zeer licht en heel mooi. Zit wat ruim in m'n sleeve maar daar kan ik niets aan doen. Een probleem dat ik nu heb is dat m'n display taal vast zit op Nederlands. Ik heb altijd al met Engelse Windows gewerkt dus ik zou bij God niet weten wat ik aan doen ben qua instellingen.

//edit Er zijn maar 2 locaties met instellingen toch? Vaio center en Windows settings?
om de taal te veranderen kun je het beste de laptop recoveren en dan Engels selecteren in plaats van Nederlands. opnieuw installeren met deze vaio gaat toch als een speer.
Mocht je dat niet willen is het mogelijk om via het configuratie scherm de taal te wijzigen, je dubbelklikt op Engels en dan krijg je iets te zien als Windows taal controleren. Zodoende kan je een language pack downloaden en dan installeren, nogmaals recoveren issneller mits je er nog niet al je software/gegevens op hebt staan.

Hoe zit het met jouw touchpad, werkt die bij jou wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Ja, niets mis mee, functioneert prima. Het probleem met de taal is dat hij dus op Engels staat maar hij weigert gewoon Engels te worden. Probeer wel even te switchen naar een compleet andere taal.

//edit Ok, gelukt. Eindelijk in het Engels.

[ Voor 10% gewijzigd door Xufuja op 21-02-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
@ Marco1994, hoewel je het niet aan mij vraagt toch even mijn ervaringen met het touchpad:
Het ding was dramatisch slecht bij aflevering. Dubbelklikken door te tappen was onmogelijk en de muisaanwijzer was ultiem traag.

Na de synaptics instellingen te hebben aangepast kan ik nu plezierig werken met het touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Gadgetfreak schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:26:
@ Marco1994, hoewel je het niet aan mij vraagt toch even mijn ervaringen met het touchpad:
Het ding was dramatisch slecht bij aflevering. Dubbelklikken door te tappen was onmogelijk en de muisaanwijzer was ultiem traag.

Na de synaptics instellingen te hebben aangepast kan ik nu plezierig werken met het touchpad.
Goed/slecht om te horen dat jij hetzelfde probleem hebt, maar het gelukkig wel opgelost hebt.
Waar heb je die instellingen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Control Panel -> Devices -> Mouse -> tabblad rechtsboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:24
Mijn Vaio is ook gisteren bezorgd. Zou eigenlijk vandaag zijn, maar kreeg gisteren een sms'je dat de bezorger onderweg was. Toen TNT gebeld om een preciezere aflevertijd op te vragen. Telefoniste zette me lang in de wacht en meldde toen dat het tussen 13 en 15 uur zou zijn. Nog voor 13 uur werd er aangebeld: de telefoniste had blijkbaar de bezorger gebeld toen ik in de wacht stond, en omdat ik er zo op zat te wachten was hij nog voor zijn lunch gekomen. Topservice! _/-\o_

Eerste indrukken waren zeer goed: supermooi en licht apparaatje, snelle installatie (had verwacht uren bezig te zijn met updates, maar alles werkte direct). Van het scherm had ik na alle lovende recensies meer verwacht, ik vond het wat onscherp. Uiteindelijk de optie gevonden om de scaling aan te passen, blijkbaar stond alles standaard op 150%! Op 100% ziet alles er super uit.
Ik moet nog wel wat wennen aan het touchpad (werkt niet altijd zoals ik zou verwachten), maar zal toch meestal een USB-muisje gaan gebruiken.

Gisteravond ook geprobeerd een dualboot met Ubuntu voor elkaar te krijgen, maar dat gaat niet zo soepel. Ik had wat handleidingen gevonden en ook wat reacties uit dit topic bekeken en aan de hand daarvan leek het mij het makkelijkst om UEFI uit te zetten en de bootmodus op Legacy te zetten. Installatie van Ubuntu was zo gebeurd, maar bij de herstart kreeg ik de melding dat er geen OS gevonden was. Daarna Ubuntu Live geboot vanaf USB-stick en aan de hand van wat tips op internet geprobeerd wat zaken te wijzigen in de bootloader, maar het mocht niet baten. Veel handleidingen zijn geschreven toen de Vaio net uit was, dus veel stappen zijn inmiddels niet meer nodig (Linux ondersteunt nu de processor wel bijv.). Als iemand tips of een duidelijk stappenplan heeft hoor ik het graag. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Brinta op 21-02-2014 17:50 . Reden: typefoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Nu jullie het er over hebben, het touchpad voelt wel wat traag. Is er trouwens een manier om dat hele irritante "touchpad: on" icoontje weg te krijgen van de task bar? Ik heb in de Vaio control center gekeken maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Op het pijltje aan de linkerkant van de diverse icoontjes klikken, dan klikken op "aanpassen".

Vervolgens kun je de notificaties ervoor en het icoontje zelf verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Gadgetfreak schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:55:
Op het pijltje aan de linkerkant van de diverse icoontjes klikken, dan klikken op "aanpassen".

Vervolgens kun je de notificaties ervoor en het icoontje zelf verbergen.
Ik was die optie helemaal vergeten, was in de opties aan zoeken voor een "disable tray icon" optie. Bedankt!
Over de Vaio Updater, heb je daar ook echt wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Creqaw schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:58:
[...]

Ik was die optie helemaal vergeten, was in de opties aan zoeken voor een "disable tray icon" optie. Bedankt!
Over de Vaio Updater, heb je daar ook echt wat aan?
Bij mij werkt dat programma niet: de site van Sony lijkt dood te zijn...
Ik heb er dus geen moer aan.

Als je trouwens zoekt op de 1322 types, dan krijg je op de Sony site te horen dat dat model in jouw land mogelijk niet leverbaar is.... Tsja, drivers enz. vind ik in elk geval niet op die manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

die vaio updater gaat bij mij steeds zoeken en opent dan IE (chrome is mijn standaardbrowser), om daarna een error te geven :( zijn er meer mensen die hier last van hebben? tevens werkt de IE browser niet goed, liep oa een keertje vast. maar dat kan ook komen omdat hij druk bezig was met allerlei updates, moet het nog een keertje testen.

heeft er nog iemand tips om de temperatuur uit te lezen? de widgets uit win 7 werken niet meer, en in de store is ook niets te vinden.

@Brinta, hoe zet je alles op 100%?
@gadgetfreak idd dat van die modellen heb ik ook.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
@Gmount, dat met vaio updater is exact wat er bij mij gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Je krijgt een link naar de site met drivers enzo als je de notebook registreert op de Sony site, link is:
http://www.sony.nl/support/nl/product/SVP1322C5E/updates

Voor 100% screen size, rechtermuisknop bureablad -> schem resolutie -> bij de "url bar" klik aan scherm (eentje ervoor dus) -> vink aan 1 schaal voor alle schermen (zoiets) dan kan je percentage kiezen -> klik toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

thnx, maar bij die link waar je naar wijst staat bij alle updates:
WARNING! This download is only for use with the following Sony VAIO® Computers:
- VPC; SV; PCG; PCV; VGN; VGC; VGX

dus zijn deze nou wel of niet voor de SVP?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Wo die 100% optie is wel even 100 x beter, thanks!

Ik kan alleen nog geen updates installeren, wellicht omdat ik een clean install heb.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Gmount schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:44:
thnx, maar bij die link waar je naar wijst staat bij alle updates:
WARNING! This download is only for use with the following Sony VAIO® Computers:
- VPC; SV; PCG; PCV; VGN; VGC; VGX

dus zijn deze nou wel of niet voor de SVP?
Oh, nu zie ik het ook. Had nog niet geprobeerd door te klikken. Zeer apart dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Wat ook een beetje jammer is: Sony heeft een eigen plasje over de videodrivers gedaan.
Er is op de site van Intel dus wel een flink aantal updates binnen te harken (bluetooth, wifi), maar de update voor de grafische kaart doet het niet...

Ik heb trouwens een sterkere verbinding met de wifi-update. Snelheid blijft zoals die was, maar ik lijk verder van de router af meer streepjes te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Gadgetfreak schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:08:
Wat ook een beetje jammer is: Sony heeft een eigen plasje over de videodrivers gedaan.
Er is op de site van Intel dus wel een flink aantal updates binnen te harken (bluetooth, wifi), maar de update voor de grafische kaart doet het niet...

Ik heb trouwens een sterkere verbinding met de wifi-update. Snelheid blijft zoals die was, maar ik lijk verder van de router af meer streepjes te houden.
En die update heb je van Intel of via Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Van Intel dus, via deze link kun je zoeken:
http://www.intel.com/p/en_US/support/detect/graphics

EDIT! Foute link! Via de link hierboven zoek je alleen naar display-drivers.
Voor de controle van alle Intel-drivers, klik hier:
https://downloadcenter.intel.com/default.aspx

EDIT: bluetooth merk ik (nog?) geen verschil tussen de drivers.

EDIT: via het deleten van de drivers van sony voor de grafische kaart heb ik, door daarna de Intel grafische driver te installeren, weten te upgraden naar de 10.18.10.3304 driver (was 10.18.05.XXXX).

[ Voor 78% gewijzigd door Gadgetfreak op 21-02-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik had al een sleeve:
Maar heb sinds er sinds maandag nog eentje bij (foto's).
Zeer mooi leer, past perfect én volledig handgemaakt door m'n nicht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Voor mensen die last hebben van het scherm dat maar blijft dimmen nadat je dat uit hebt gezet in de Vaio control center, rechtermuisknop bureaublad -> grafische instellingen en bij power tabblad power saving uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

Gadgetfreak schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:08:

Sony Australie heeft de svp1322 op de support site staan inclusief de laatste grafische drivers. Deze werken eveneens op de svp1321.

http://www.sony.com.au/support/product/SVP1322YCG

[ Voor 3% gewijzigd door Stefano op 22-02-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-08-2020
De SVP1322C5E is nu gewoon te vinden op de Nederlandse Sony website bij ondersteuning. Er is echter op het moment alleen een nfc update beschikbaar.

Ps. Ik heb veel problemen met de framerate van video's in YouTube bij 720p een 1080p. Heeft iemand anders hier ook problemen mee of heeft iemand misschien een tip? Ik heb de fan/cpu instelling gewoon op standaard staan.
Bij het afspelen van een video in Full HD blijft de processor op 0.77Ghz staan.
Een YouTube filmpje van 3:41 min lang en 3815 framedrops intotaal is belachelijk voor een Core i7 cpu.

Ook geeft skype aan dat de computersnelheid langzaam is. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door naman op 22-02-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Zet in Vaio Control de boel op hoge prestaties en de ventilator op uitvoering. Als het goed is zal je dan moeiteloos kunnen streamen (zet het darana wel weer even terug op standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:05
naman schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:26:
Ps. Ik heb veel problemen met de framerate van video's in YouTube bij 720p een 1080p. Heeft iemand anders hier ook problemen mee of heeft iemand misschien een tip? Ik heb de fan/cpu instelling gewoon op standaard staan.
Bij het afspelen van een video in Full HD blijft de processor op 0.77Ghz staan.
Een YouTube filmpje van 3:41 min lang en 3815 framedrops intotaal is belachelijk voor een Core i7 cpu.

Ook geeft skype aan dat de computersnelheid langzaam is. 8)7
Probeer eens met een andere browser de video af te spelen? Ik heb hetzelfde probleem, ook i7, maar wanneer ik het met IE doe heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Luapper schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:32:
[...]

Probeer eens met een andere browser de video af te spelen? Ik heb hetzelfde probleem, ook i7, maar wanneer ik het met IE doe heb ik er geen last van.
Inderdaad! Internet Explorer is totaal geen probleem! Hoop dat Google en Mozilla dit probleem snel kunnen oplossen met Chrome en Firefox.

Voor nu gebruik ik dan maar Internet Explorer. Heb toch altijd alle browsers geïnstalleerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
thobe schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:49:
Zet in Vaio Control de boel op hoge prestaties en de ventilator op uitvoering. Als het goed is zal je dan moeiteloos kunnen streamen (zet het darana wel weer even terug op standaard).
Zelfs op hoge prestatie en ventilator op uitvoerig zijn er enige framedrops in Chrome en Firefox. Zoals
Luapper aangaf doet Internet Explorer het prima met HD YouTube video's. Zelfs op standaard instellingen.

Ik ga niet een browser gebruiken waardoor m'n accu wordt leeggezogen, omdat ik de processor op hoge snelheid moet laten draaien. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:18

Animal_X

Rodin

Na jaren Chrome en FF gebruikt te hebben ben ik sinds ik mijn Vaio Pro met W8.1 in bezit heb opeens ook weer exclusief IE gaan gebruiken omdat hij veel sneller rendered, scrolled, etc... Toch wel apart...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_paha
  • Laatst online: 05-02-2023
Hallo all,

Ik overweeg om sleeve VGPEMCP13 aan te schaffen voor mijn Vaio.
Weet iemand of deze sleeve ook past wanneer de additionele externe batterij 'aangedockt' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ik heb sinds vrijdag mijn pro 13 binnen, met deze sleeve.
Ik kan je nu al zeggen: dat gaat niet passen ;) laptop past er precies in, maar zeker geen battery sheet, die tevens dient als notebook stand
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.com.sg/product/resources/en_SG/images/hubpages/vaio/Hub-Child-Feature/feature6/feature6_05.jpg

Verder een superfijne laptop trouwens, lekker snel, en misschien went windows 8 nog wel een keertje :P
misschien nog even een StartIsBack erop zetten, mocht ik echt gek worden van die metro / modernUI zooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Ik heb nu dit geïnstalleerd:
http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php

Iobitstartmenu8, daarmee kun je kiezen of je wilt schakelen tussen de UI's, of dat je het startmenu wilt zien.

Ga je naar de startknop, dan krijg je een klein vlak te zien. Klik je, dan krijg je het startmenu.
Beweeg je de muiscursor naar de hoek linksonder, dan krijg je een groot vlak. Klik je dan, dan switch je naar Metro.

Bevalt mij uitstekend. Zeker met touchscreen is de mogelijkheid om Metro te gebruiken zeer welkom, terwijl ik op kantoor, met wireless toetsenbord en muis, liefst de klassieke bureaublad-omgeving heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Bedankt voor de tip d:)b zal er eens naar kijken.
Het mooie van startisback, is dat het niet als service draait. weet jij toevallig of dat IObit tooltje dat wel / niet doet?

Ik heb m'n Vaio bewust zonder touch besteld, omdat ik bij een laptop niet iedere 3 tellen mijn scherm wil schoonmaken, en voor mijn programma's weinig baat heb bij touch (en dus geen 100 euro extra waard voor mij :) )
Werkt perfect, en weinig reflectie ook op het scherm.
Ben erg onder de indruk! m'n Lenovo U410 was al niet zwaar, maar voelt als een baksteen vergeleken met dit apparaat, ongelofelijk wat ze in zo'n lichte machine kunnen proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

nick_haak schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:01:
ik heb sinds vrijdag mijn pro 13 binnen, met deze sleeve.
Ik kan je nu al zeggen: dat gaat niet passen ;) laptop past er precies in, maar zeker geen battery sheet, die tevens dient als notebook stand
[afbeelding]

Verder een superfijne laptop trouwens, lekker snel, en misschien went windows 8 nog wel een keertje :P
misschien nog even een StartIsBack erop zetten, mocht ik echt gek worden van die metro / modernUI zooi :p
Kijk nog eens goed naar de zijkant van je sleeve, dat is elastiek ;) Dus ook met de sheet batterij erbij past het wel. Moet je m wel met het platte stuk naar beneden doen (dus de verhoging van de batterij aan de kant van de flap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Ik zie het programma niet in mijn lijstje met services... Ga er dus vanuit dat het niet opstart.

Het is inderdaad een ultiem fijne en lichte laptop. Ik sleepte de afgelopen jaren een Dell 1501 met me mee en dit is echt vele malen fijner.

De lader - die ik bij de Dell continu mee moest nemen - laat ik lekker thuis of op kantoor, met 6-8 uur gebruikstijd normaal heb ik die nergens voor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help mede-Tweakers help! Ik heb een accuprobleem. :'(

Het gaat om de interne accu. Deze wordt regelmatig niet gedetecteerd. Wanneer deze wel gedetecteerd wordt kan de vaio nog wel eens direct uitvallen alsof hij leeg is. Hij wordt wél gedetecteerd als hij aan de lader ligt.

Gelukkig heb ik een battery sheet die mij de nodige batterijtijd geeft als er geen stopcontact in de buurt is, maar het is vrij zuur dat ik geen 12 tot 14 uur aan totale batterijtijd meer heb.

Er wordt op het internet gezegd dat de batterij reset knop (onderop de vaio) ingedrukt moet worden voor een aantal seconden maar dit heeft helaas niet het probleem opgelost. Ik heb ookeen serviceplan aangeschaft maar zou hem het liefst natuurlijk niet op willen sturen tenzij het echt niet anders kan.

Wie o wie heeft een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn oude Vaio Z en de nieuwe Vaio Pro staan hier gebroederlijk naast elkaar te draaien. Een paar observaties:

- De nieuwe ventilator is muisstil vergeleken met de oude. De ventilator van de (oude) Vaio Z kan ik relatief gezien misschien nog het beste vergelijken met het geluid van een Miele stofzuiger.
- Het nieuwe (non-touch) scherm heeft eenzelfde soort mat-afwerking als de oude. De nieuwe resolutie en scherpte is top. Het bekijken/tonen van foto en video is echt een genot.
- Ik heb inSSIDer 3 op beide machines draaien en de nieuwe antenne pikt iets minder signaal op dan de oude. De reductie in signaalsterkte varieert van 2 dBm bij de "sterkste" netwerken tot 5 dBm bij de zwakkere. Het heeft verder geen invloed op mijn verbinding en heb nog geen seconde uitval gehad.
- Helaas heeft Sony besloten om de NumLk-toets (in combinatie met toetsen met dubbele functie) weg te laten waardoor je niet meer speciale karakters kan produceren middels toetscombinaties zoals bv. "ë" middels ALT-137. Voorlopig doe ik het maar met de copy/paste van "Character Map" maar ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 00:08
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:53:
Help mede-Tweakers help! Ik heb een accuprobleem. :'(

Het gaat om de interne accu. Deze wordt regelmatig niet gedetecteerd. Wanneer deze wel gedetecteerd wordt kan de vaio nog wel eens direct uitvallen alsof hij leeg is. Hij wordt wél gedetecteerd als hij aan de lader ligt.

Gelukkig heb ik een battery sheet die mij de nodige batterijtijd geeft als er geen stopcontact in de buurt is, maar het is vrij zuur dat ik geen 12 tot 14 uur aan totale batterijtijd meer heb.

Er wordt op het internet gezegd dat de batterij reset knop (onderop de vaio) ingedrukt moet worden voor een aantal seconden maar dit heeft helaas niet het probleem opgelost. Ik heb ookeen serviceplan aangeschaft maar zou hem het liefst natuurlijk niet op willen sturen tenzij het echt niet anders kan.

Wie o wie heeft een goede tip?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, maar ik weet niet zeker of het bij mij aan de batterij lag. Hij viel namelijk ook regelmatig uit, met name wanneer ik druk op de laptop uitoefende of hem oppakte. Ik dacht dat er iets mis was met de interne batterij, maar uiteindelijk ging hij zelfs uitvallen wanneer ik hem aan de stroom had. Ik heb de laptop twee keer moeten opsturen op reparatie en beide keren hadden ze niets gevonden. Ik heb zelfs een filmpje moeten maken en opsturen om het probleem te verduidelijken.
https://onedrive.live.com...uveUA&ithint=video%2c.mp4

Nadat ik de laptop voor tweede keer thuiskreeg met hetzelfde probleem, heb ik een vervanging kunnen regelen(die uiteindelijk was geannuleerd, lang verhaal). Ik weet niet of jij precies hetzelfde probleem hebt, maar weet wel dat de technische ondersteuning van sony knudde is en als je nog binnen je afkoelperiode zit je de laptop gewoon moet terugsturen. Dit is namelijk geen software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_paha
  • Laatst online: 05-02-2023
Hi Nick,
Sick Nick schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:31:
Kijk nog eens goed naar de zijkant van je sleeve, dat is elastiek ;) Dus ook met de sheet batterij erbij past het wel. Moet je m wel met het platte stuk naar beneden doen (dus de verhoging van de batterij aan de kant van de flap).
Dank voor je antwoord. Als het niet teveel gevraagd is, zou je misschien een fototje kunnen maken van laptop met sheet battery, in sleeve? Dan kan ik zien hoe strak hij zit...
(ook geen probleem als het niet lukt, btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Compunologist schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:33:
- Helaas heeft Sony besloten om de NumLk-toets (in combinatie met toetsen met dubbele functie) weg te laten waardoor je niet meer speciale karakters kan produceren middels toetscombinaties zoals bv. "ë" middels ALT-137. Voorlopig doe ik het maar met de copy/paste van "Character Map" maar ideaal is het niet.
Je kan het ook doen door je toetsenbord bijvoorbeeld op NL met layout US international te zetten. Dan kan je de " toets indrukken (verschijnt niet gelijk) en dan e indrukken. Dat werkt ook voor andere laters zoals Ç, ¿ en Ñ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

der_paha schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:52:
Hi Nick,

[...]

Dank voor je antwoord. Als het niet teveel gevraagd is, zou je misschien een fototje kunnen maken van laptop met sheet battery, in sleeve? Dan kan ik zien hoe strak hij zit...
(ook geen probleem als het niet lukt, btw)
Heb zelf geen Pro 13 dus dat gaat wat lastig worden ben ik bang maar heb het wel passend gezien, heb zelf een Duo 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Gadgetfreak schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:43:
Ik heb deze besteld: http://www.ebay.nl/itm/SO...sBags&hash=item3f2c2359d2

Dikke vilten hoes.

Vraagje: voor de mensen met de extended battery, hoe bevalt die? Scheelt het qua formaat / gewicht veel in de praktijk? Ik vlieg over een maand naar Curacao (ik vlieg sowieso regelmatig ver weg, Azië, Zuid-Amerika) en overweeg voor die reizen de extended erbij te nemen.
Ik heb deze gehaald (zelfde verkoper):

http://www.ebay.nl/itm/SO...sBags&hash=item3f3049187b

Koopje wat mij betreft!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Animal_X schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:07:
[...]

Ik heb deze gehaald (zelfde verkoper):

http://www.ebay.nl/itm/SO...sBags&hash=item3f3049187b

Koopje wat mij betreft!
Ik durfde het met die knopen niet aan...
Te bang dat ik teveel druk zou zetten, of dat ze krassen zouden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Gadgetfreak schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:11:
[...]

Ik durfde het met die knopen niet aan...
Te bang dat ik teveel druk zou zetten, of dat ze krassen zouden maken.
Achterkant van de laptop aan de kant van de knopen, zou geen probleem moeten zijn verwacht ik. Zal bevindingen delen zodra ik hem binnen heb. Verwacht dindag, is inmiddels verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Dima_2005 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:39:
De extended batterij is 100% waard!
Met gewoon Word/OneNote werk ik de hele dag door + kijk ik een filmpje in de avond (8u-23u en dan nog 20% resterend)
Ik heb de sheet battery ook voor mijn VAIO Z,
Ik heb hem sindsdien niet meer van mijn laptop eraf gehaald.
Het gewicht verschil compenseerd heel erg met het feit dat ik nergens meer mijn charge kabel mee hoef te nemen, ook niet als ik een paar dagen moet reizen. Red er makkelijk 13/14 uur mee.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Hebben jullie die batterijzorgfunctie aan staan? ik begrijp dat het beter is voor de accu als hij wat vaker minder ver wordt opgeladen ipv helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Ik heb de batterijzorgfunctie aangezet.
Vind het wel jammer dat hij niet tot 90 % oid blijft opladen, scheelt toch redelijk wat capaciteit.
Volgende week toch maar die sheet battery bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Creqaw schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:37:
[...]

Je kan het ook doen door je toetsenbord bijvoorbeeld op NL met layout US international te zetten. Dan kan je de " toets indrukken (verschijnt niet gelijk) en dan e indrukken. Dat werkt ook voor andere laters zoals Ç, ¿ en Ñ.
Dat is een prima oplossing voor de meest voorkomende speciale karakters! Bedankt voor de tip. :)

Gmount schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:12:
Hebben jullie die batterijzorgfunctie aan staan? ik begrijp dat het beter is voor de accu als hij wat vaker minder ver wordt opgeladen ipv helemaal vol.
Yep. Ik heb 'm ook aan staan op m'n oude Vaio Z en die zit na 5½ jaar nog op een maximaal level van 85%. 15% wear dus. Lijkt me alleszins acceptabel. Bij het oude VAIO Control Center noemden ze de 80% stand de "Battery Care Function" en de 50% stand de "Super Battery Care Function"

Bij 80% staat vermeld: "This mode prevents battery degradation and is more effective if you usually use the computer with battery power"
Bij 50% staat vermeld: "This mode prevents battery degradation and is more effective if you usually use the computer with the AC adapter."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik heb hem juist ontvangen. Wifi werkt perfect, dus het probleem is echt wel opgeklaard.

Maar ik ben niet tevreden van de kleurweergave op het scherm. De wittinten slaan nogal gelig uit, heeft er iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Ik niet. Kleurweergave is goed, zowel vergeleken met de Acer van een collega als met de Sony van een andere collega, alsook mijn oude Dell 1501 en de Dell 15R van mijn zwager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Kun je aanpassen in de Vaio control center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het haalt niet suit met het het control center...
Ook heb ik zojuist gemerkt dat er 'putjes' (als ware het kleine brandvlekken) zich bevinden op de klep...

Terugsturen dan maar?

Edit: die putjes zijn er welgeteld drie en enkel waarneembaar als je zeer nauwgelet kijkt. Is dit eigen aan het fabricageproces van carbon?
En heeft er iemand een oplossing voor mijn scherm? Ik zie dat de kleuren supergoed zijn maar wittinten slaan gelig uit en dit kan ik niet aanvaarden.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nilamo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:47:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, maar ik weet niet zeker of het bij mij aan de batterij lag. Hij viel namelijk ook regelmatig uit, met name wanneer ik druk op de laptop uitoefende of hem oppakte. Ik dacht dat er iets mis was met de interne batterij, maar uiteindelijk ging hij zelfs uitvallen wanneer ik hem aan de stroom had. Ik heb de laptop twee keer moeten opsturen op reparatie en beide keren hadden ze niets gevonden. Ik heb zelfs een filmpje moeten maken en opsturen om het probleem te verduidelijken.
https://onedrive.live.com...uveUA&ithint=video%2c.mp4

Nadat ik de laptop voor tweede keer thuiskreeg met hetzelfde probleem, heb ik een vervanging kunnen regelen(die uiteindelijk was geannuleerd, lang verhaal). Ik weet niet of jij precies hetzelfde probleem hebt, maar weet wel dat de technische ondersteuning van sony knudde is en als je nog binnen je afkoelperiode zit je de laptop gewoon moet terugsturen. Dit is namelijk geen software probleem.
Oef dat is niet fijn om te horen. Exact dezelfde problemen komen bij mij voor, precies zoals in het filmpje en in je omschrijving. Héél erg bedankt voor je reactie! Ik heb de alles inclusief verzekering afgesloten dus terug sturen zou geen probleem moeten zijn. Maar alsnog, blijft een zuur verhaal dit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:54:
[...]

Oef dat is niet fijn om te horen. Exact dezelfde problemen komen bij mij voor, precies zoals in het filmpje en in je omschrijving. Héél erg bedankt voor je reactie! Ik heb de alles inclusief verzekering afgesloten dus terug sturen zou geen probleem moeten zijn. Maar alsnog, blijft een zuur verhaal dit. :/
Heb je het toevallig refurbished gekocht? Het zou toch niet zo zijn dat het mijn oude laptop was.. :-(, dan zou het betekenen dat ze het nog steeds niet hebben kunnen repareren :(, stelletje prutsers.

Ik heb zelf uiteindelijk een nieuwe vaio pro besteld en als het goed is krijg ik het nieuwe model deze week thuisgestuurd. Na mijn ervaring zou dit misschien niet zo slim zijn, maar ik heb eerlijk gezegd niks beters kunnen vinden in deze prijsrange met mijn specifieke eisen (lange batterij duur, licht etc.). Ik nam aan dat mijn situatie een uitzondering was aangezien het niet zo'n veelvoorkomend probleem is, maar als ik zo jou verhaal hoor dan begin toch te twijfelen.

Neem jij toevallig je vaio pro vaak mee in een tas met sleeve? Wanneer ik hem vaak meenam naar mijn studie merkte ik dat deze na de reis weigerde aan te gaan, de enige manier om hem dan nog op te starten was om hem aan de stroom te 'kickstarten' als het ware. Ik vermoedde dat de laptop de neiging had om in een schoudertas te torderen en dat door de mechanische belasting er iets misging met de batterij/moederbord, maar een laptop hoort hier toch wel tegen te kunnen? Vooral als je hoort dat de vaio pro juist is ontworpen om flexibel te zijn.

Spijtig om te horen dat dit probleem bij jou ook het geval is. Als ik jou was zou ik het nog even testen of mechanische belasting werkelijk invloed heeft op je laptop, misschien na een reset. Mocht dit het geval zijn dan zou ik het inderdaad meteen terugsturen, anders zit je straks 2 maanden rond te dansen met Sony's technische ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nilamo schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:05:
[...]

Heb je het toevallig refurbished gekocht? Het zou toch niet zo zijn dat het mijn oude laptop was.. :-(, dan zou het betekenen dat ze het nog steeds niet hebben kunnen repareren :(, stelletje prutsers.

Ik heb zelf uiteindelijk een nieuwe vaio pro besteld en als het goed is krijg ik het nieuwe model deze week thuisgestuurd. Na mijn ervaring zou dit misschien niet zo slim zijn, maar ik heb eerlijk gezegd niks beters kunnen vinden in deze prijsrange met mijn specifieke eisen (lange batterij duur, licht etc.). Ik nam aan dat mijn situatie een uitzondering was aangezien het niet zo'n veelvoorkomend probleem is, maar als ik zo jou verhaal hoor dan begin toch te twijfelen.

Neem jij toevallig je vaio pro vaak mee in een tas met sleeve? Wanneer ik hem vaak meenam naar mijn studie merkte ik dat deze na de reis weigerde aan te gaan, de enige manier om hem dan nog op te starten was om hem aan de stroom te 'kickstarten' als het ware. Ik vermoedde dat de laptop de neiging had om in een schoudertas te torderen en dat door de mechanische belasting er iets misging met de batterij/moederbord, maar een laptop hoort hier toch wel tegen te kunnen? Vooral als je hoort dat de vaio pro juist is ontworpen om flexibel te zijn.

Spijtig om te horen dat dit probleem bij jou ook het geval is. Als ik jou was zou ik het nog even testen of mechanische belasting werkelijk invloed heeft op je laptop, misschien na een reset. Mocht dit het geval zijn dan zou ik het inderdaad meteen terugsturen, anders zit je straks 2 maanden rond te dansen met Sony's technische ondersteuning.
Nee ik heb heb zelf samengesteld op de Sony website, kwam gloedjenieuw inclusief productievertraging binnen. Ik neem hem idd vaak mee in mn tas met sleeve. De hele bedoeling van een laptop is dat deze tegen een stootje dus als dat is wat er gaande is en het na terugsturen wéér gebeurt dan ga ik bijzoooooonder geirriteerd raken want ook ik weet niks anders in deze prijscategorie dat zo goed prestatie levert (het is echt een heeeeel goed apparaat namenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:14:
[...]

Nee ik heb heb zelf samengesteld op de Sony website, kwam gloedjenieuw inclusief productievertraging binnen. Ik neem hem idd vaak mee in mn tas met sleeve. De hele bedoeling van een laptop is dat deze tegen een stootje dus als dat is wat er gaande is en het na terugsturen wéér gebeurt dan ga ik bijzoooooonder geirriteerd raken want ook ik weet niks anders in deze prijscategorie dat zo goed prestatie levert (het is echt een heeeeel goed apparaat namenlijk).
Hmm zo te zien ligt het misschien toch aan de bouwkwaliteit van de vaio pro model zelf. MIsschien dat iemand anders hier op het forum hetzelfde probleem is tegengekomen met dezelfde gebruikswijze als bij ons? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, na nog een dag met het apparaat heb gewerkt ben ik tot de volgende vaststellingen gekomen:

(eerst even de specs: Intel Core I5, 256 PCiE, Touchscreen met LCD-protector, 8 gb RAM)

- Ik heb totaal geen probleem met de WiFi-ontvangst. De WiFi werkt zelfs uitermate goed: ik heb een redelijk signaal op een plek waar ik met andere apparaten nauwelijks twee bars ontvang. (Dit gezegd zijnde, had ik liever ook het WiFi-probleem gehad dan hetgene wat nu komt)

- Het scherm is niet om over naar huis te schrijven! Wittinten zijn zeer gelig (het wit op mijn oude Vaio CW is een paar klassen beter), afbeeldingen worden korrelig weergegeven, er is light leakage langs de zijkanten van het scherm
- De poorten zijn echt wel zeer strak! Ik ben bang dat ik mijn dure headphones of USB-apparaten beschadig bij het uittrekken...
- De toetsenbordverlichting is zeer ongelijkmatig: de function keys zijn storend verlicht en toetsen rond de spatiebalk zijn dan weer vrij zwak verlicht.
- Verder heb ik een paar 'putjes' bespeurd in de carbon klep. Maar dit is nauwelijks zichtbaar en neem ik er graag bij als bovengenoemde problemen verholpen worden.

Wat kan ik doen? Als ik die terugstuur kan ik dan rekenen op een nieuw exemplaar? (Want eerlijk gezegd denk ik dat een reparatie hier sowieso tekort schiet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, het WiFi-probleem is er dan uiteindelijk toch gekomen...

Hahaha (cynisch lachje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
nilamo schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:20:
[...]
MIsschien dat iemand anders hier op het forum hetzelfde probleem is tegengekomen met dezelfde gebruikswijze als bij ons? Iemand?
Ik heb het probleem niet, maar weet (omdat ik de laptop al enkele malen uit elkaar heb gehaald) dat de aansluiting van de battery pack met het moederbord waarschijnlijk het probleem is, die zit namelijk ongeveer op de locatie waar gedrukt wordt in het filmpje. Uit elkaar halen en de connector fatsoenlijk in elkaar schuiven zal het probleem waarschijnlijk verhelpen, maar kan er natuurlijk wel in komen als je liever niet zelf je vaio pro uit elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Nu ik een tijdje windows 7 gebruik op mijn SVP merk ik ook duidelijk dat de auto brightness blijft werken, ondanks dat ik die functie heb uitgeschakeld in het control center... Is daar al een duidelijke oplossing voor? Ik heb geen vaio care erop staan, alleen de intel graphics driver die misschien tegenwerkt? Het is in ieder geval nogal irritant want het gebeurt ook niet heel subtiel ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
cbernardini schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:11:
Nu ik een tijdje windows 7 gebruik op mijn SVP merk ik ook duidelijk dat de auto brightness blijft werken, ondanks dat ik die functie heb uitgeschakeld in het control center... Is daar al een duidelijke oplossing voor? Ik heb geen vaio care erop staan, alleen de intel graphics driver die misschien tegenwerkt? Het is in ieder geval nogal irritant want het gebeurt ook niet heel subtiel ofzo...
Dit al geprobeerd?
Creqaw schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:42:
Voor mensen die last hebben van het scherm dat maar blijft dimmen nadat je dat uit hebt gezet in de Vaio control center, rechtermuisknop bureaublad -> grafische instellingen en bij power tabblad power saving uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Over het hoofd gezien, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 12:38
Ik zat zojuist weer te kijken naar de SVP, en zag dat nu de nieuwe wifi adapter erin zit (met AC). Ik zit er dus nu wel over na te denken deze laptop wel te bestellen. Dit dan met een pci-ssd, wat ik me echter af vroeg, mocht je een pci-ssd erin zetten ipv de standaard sata, kun je dan nog een 2e 2.5" schijf erin plaatsen (SATA) of gaat dit niet passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 10:13
Paul - K schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:46:
Ik zat zojuist weer te kijken naar de SVP, en zag dat nu de nieuwe wifi adapter erin zit (met AC). Ik zit er dus nu wel over na te denken deze laptop wel te bestellen. Dit dan met een pci-ssd, wat ik me echter af vroeg, mocht je een pci-ssd erin zetten ipv de standaard sata, kun je dan nog een 2e 2.5" schijf erin plaatsen (SATA) of gaat dit niet passen?
Voor zover ik weet gaat het sowieso om een mSATA-slot, 2,5" is sowieso geen ruimte voor. Volgens mij is het óf PCI-E of mSATA, en kan je dus niet beide doen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
  • Laatst online: 15-09 21:43
Als het goed is krijg ik de Vaio pro 13 volgende week binnen, lijkt me ideaal in verband met studie en dergelijke. Wel een probleem is dat ik een HDMI -> VGA adapter nodig heb (voor beamerpresentaties), maar de officiele adapter van Sony werkelijk waar nergens te krijgen is hier in Nederland. Hebben jullie ervaring me de ebay varianten? Veel van die dingen hebben geen extra power nodig, terwijl je wel van een digitaal naar een analoog signaal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
Isotope5004 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:05:
Wel een probleem is dat ik een HDMI -> VGA adapter nodig heb (voor beamerpresentaties), maar de officiele adapter van Sony werkelijk waar nergens te krijgen is hier in Nederland.
Ook niet in de Sony shop? Ik heb hem destijds meebesteld in de shop, heb er dagelijks profijt van op mijn werk (externe monitor sluit ik erop aan, werkt net even een stukje prettiger met een groot scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Isotope5004 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:05:Veel van die dingen hebben geen extra power nodig, terwijl je wel van een digitaal naar een analoog signaal gaat.
Het standaardding van Sony heeft ook geen extra power nodig. Een desktopverloopje van DVI -> VGA heeft dit ook niet nodig, en DVI en HDMI zijn vrijwel hetzelfde intern :)
Laat het wel even weten als je er zo eentje besteld, ik wil er namelijk zelf ook eentje kopen als ik mijn SVP heb (van Ebay) :P anders zou je nog een maandje moeten wachten, ik ga er sowieso eentje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
Opa TRP schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Ook niet in de Sony shop? Ik heb hem destijds meebesteld in de shop, heb er dagelijks profijt van op mijn werk (externe monitor sluit ik erop aan, werkt net even een stukje prettiger met een groot scherm).
http://www.sony.nl/electr...-connectiviteit/vgp-da15e
In de Sony shop kan je hem wel toevoegen aan je winkelmand, maar dan krijg je direct te zien dat hij niet op voorraad is. Ik kreeg dezelfde melding toen ik hem erbij wou bestellen bij het configureren van mijn laptop, maar aangezien ik die wifi adapter toch niet ga gebruiken is 70 euro voor een vga adapter wel een beetje veel.
Richh schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:11:
[...]

Het standaardding van Sony heeft ook geen extra power nodig. Een desktopverloopje van DVI -> VGA heeft dit ook niet nodig, en DVI en HDMI zijn vrijwel hetzelfde intern :)
Laat het wel even weten als je er zo eentje besteld, ik wil er namelijk zelf ook eentje kopen als ik mijn SVP heb (van Ebay) :P anders zou je nog een maandje moeten wachten, ik ga er sowieso eentje kopen.
Dat is vrij logisch, DVI en HDMI zijn beide digitale signalen, maar VGA is analoog, dus je hebt iets nodig wat digitaal omzet naar analoog. Mijn gok is dat ze power van de HDMI pakken.

http://www.ebay.co.uk/itm/251358624751 Deze heb ik gevonden eerder in het thread, ik zal eerst nog even in Groningen rondkijken of ik wat kan vinden, anders bestel ik waarschijnlijk deze, aangezien de (genoemde) snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb de mijne gewoon gekocht via Amazon UK:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B007KEIRNG/
Het werkt goed, nog niet geprobeerd op high res schermen, maar 1280x1024 werkt perfect :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Interessant, mij werd verteld dat HDMI -> VGA niet met een simpele kabel zou werken. DVI beschikt over zowel analoge als digitale kanalen, dus vandaar de compabiliteit naar de twee andere standaarden. HDMI en VGA zou echter niet gaan.

Wel ben ik inderdaad benieuwd naar de maximum resolutie. Ik heb nog zo'n matrox kastje liggen die VGA verdeelt over twee oude 1280x1024 schermen, zou dus eigen een throughput van 2560x1024 nodig hebben. Overal staat bij dat full HD support wordt, maar 2560 is obviously meer dan HD. Graag response als iemand er ervaring mee heeft, anders start ik wel een ander draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:40
XyberBorg schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:32:
Interessant, mij werd verteld dat HDMI -> VGA niet met een simpele kabel zou werken. DVI beschikt over zowel analoge als digitale kanalen, dus vandaar de compabiliteit naar de twee andere standaarden. HDMI en VGA zou echter niet gaan.
Dit klopt, de connector in de kabel hierboven lijkt me ook nogal groot voor enkel een VGA plug, dus het lijkt me dat er wat meer hardware in zit die het digitale signaal naar analoog converteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul - K schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:46:
De mijne (eergisteren ontvangen), heeft de AC adapter. Ik heb een voortdurend fluctuerend signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:43:
[...]

De mijne (eergisteren ontvangen), heeft de AC adapter. Ik heb een voortdurend fluctuerend signaal...
Ik meende een paar pages terug een link te hebben gezien naar nieuwe wifi drivers van Intel, die al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

er zijn inderdaad nieuwere drivers van intel, om deze te installeren zul je echter eerst de sony drivers moeten verwijderen. Volgens een medewerker van vaio care komen er ook nog door sony gevalideerde drivers op de updatepagina.
Ik begrijp dat u net een nieuwe Vaio heeft aangeschaft en dat er nog geen updates beschikbaar zijn.
Dit klopt inderdaad. Binnenkort zullen alle beschikbare updates op onze website komen te staan. U kunt hiervoor altijd onze website raadplegen.
http://www.sony.nl/support/nl/product/SVP1322C5E/updates
Op dit moment zijn alleen nog de voorgeinstalleerde drivers beschikbaar.
vaio update werkt bij mij plotseling normaal, al zijn er dus nog geen updates beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Dat Vaio care, kan je dat deïnstalleren zonder Vaio update/control center er af te gooien?

[ Voor 15% gewijzigd door Xufuja op 26-02-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creqaw schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:48:
[...]

Ik meende een paar pages terug een link te hebben gezien naar nieuwe wifi drivers van Intel, die al geprobeert?
Ik heb mij nog niet bezig gehouden met nieuwe drivers te installeren. Maar niettemin, ik was gisteren kwaad en overreageerde misschien. Ik zal eens verder uitwijden op de laptop en de grootste problemen en troeven:

Pro:
-Ongelofelijk mooi, het is als een knappe vrouw waar je simpelweg niet kwaad op kunt blijven :)
- de PCIE SSD is zeer zeer vlug.
- Toetsenbord zit redelijk laag in genesteld (normaal voor zo'n dun toestel) maar hebben een goede tractie.
- Met de WiFi dongle is het enorm simpel om bekabeld internet om te zetten in supersnel draadloos internet en het laat toe om apparaten toe te voegen met een simpele (lange) druk op de knop.
- De kleuren zijn echt wel uitermate diep. (toch is er een probleem, lees verder)

Contra:
- De poorten zitten echt zeer strak. Ik moet enige kracht uitoefenen om headphones en USB-apparaten te verwijderen. JHopelijk wordt dit soepeler met de tijd en brengt het geen schade toe. (weet er iemand of dit losser wordt?)
- Hoewel ik de nieuwe AC 7260 adapter van Intel heb dropt het signaal nog steeds, met een interval van een 4-tal seconden. Echter, dit is enkel wanneer het signaal minder dan 4 streepjes bedraagt. De ontvangst zelf is dan weer uitermate goed, beter dan andere mobiele apparaten in het huis. Wanneer het signaal sterk is (4-5 streepjes) is de WiFi stabiel.
- Er zit enige lag op de touchpad bij lange pagina's.
- Ik heb de LCD protector (film) laten opzetten. En ik weet niet of het hierdoor komt, maar wittinten zijn minder wit dan ze horen te zijn voor zo'n scherm en afbeeldingen kunnen enigszins korrelig zijn. Maar ik durf het niet meteen te verwijderen uit schrik voor garantieproblemen.

Verdere vragen? Vraag maar raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:55:
[...]

--lang verhaal--

- Ik heb de LCD protector (film) laten opzetten. En ik weet niet of het hierdoor komt, maar wittinten zijn minder wit dan ze horen te zijn voor zo'n scherm en afbeeldingen kunnen enigszins korrelig zijn. Maar ik durf het niet meteen te verwijderen uit schrik voor garantieproblemen.

Verdere vragen? Vraag maar raak.
Dat laatste had ik eerst ook, echter is dit opgelost door de standaard scaling terug te zetten naar 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marco1994 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:21:
[...]

Dat laatste had ik eerst ook, echter is dit opgelost door de standaard scaling terug te zetten naar 100%
Maakt geen verschil bij mij. Ik denk nog altijd dat het aan de screen protector ligt.
Nog iets: vind je ook dat je het scherm, relatief gezien, niet superhelder kunt krijgen? Op de maximale helderheid is het nog steeds niet bijzonder indrukwekkend. Natuurlijk, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:32:
[...]

Maakt geen verschil bij mij. Ik denk nog altijd dat het aan de screen protector ligt.
Nog iets: vind je ook dat je het scherm, relatief gezien, niet superhelder kunt krijgen? Op de maximale helderheid is het nog steeds niet bijzonder indrukwekkend. Natuurlijk, dat wel.
Kan ik eigenlijk niet echt over klagen, nu werk ik bij een grote elektronica keten en heb ik wel al een aantal panelen gezien. Het is echter wel zo dat ik de helderheid onder normaal gebruik (70% van de tijd) de helderheid zelfs lager zet omdat ik dan langer zonder lader kan werken(wat in mijn mening de batterij levensduur ten goede komt)aar

Ook vind ik het apart dat jij de helderheid aan de lage kant vindt, omdat bij een mat scherm (die ik heb :) ) de kleuren altijd wat doffer zijn dat 'glanzende' / touch schermen. Jij zult hier waarschijnlijk een grotere waarde aan hechten dan mij.

Even terugkomen op mijn eerdere punt, het touchpad: als ik de VAIO op schoot heb (en dan met name mijn benen in het midden van de VAIO) dan merk ik dat ik met mijn benen het touchpad van onderen indruk :? . Dit bewijst wel weer dat met het dunne design ingeleverd is op de stevigheid van de laptop, wat overigens niet betekent dat ik de stevigheid van de laptop vergelijk met een stuk papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marco1994 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:27:
[...]

Kan ik eigenlijk niet echt over klagen, nu werk ik bij een grote elektronica keten en heb ik wel al een aantal panelen gezien. Het is echter wel zo dat ik de helderheid onder normaal gebruik (70% van de tijd) de helderheid zelfs lager zet omdat ik dan langer zonder lader kan werken(wat in mijn mening de batterij levensduur ten goede komt)aar

Ook vind ik het apart dat jij de helderheid aan de lage kant vindt, omdat bij een mat scherm (die ik heb :) ) de kleuren altijd wat doffer zijn dat 'glanzende' / touch schermen. Jij zult hier waarschijnlijk een grotere waarde aan hechten dan mij.

Even terugkomen op mijn eerdere punt, het touchpad: als ik de VAIO op schoot heb (en dan met name mijn benen in het midden van de VAIO) dan merk ik dat ik met mijn benen het touchpad van onderen indruk :? . Dit bewijst wel weer dat met het dunne design ingeleverd is op de stevigheid van de laptop, wat overigens niet betekent dat ik de stevigheid van de laptop vergelijk met een stuk papier.
Dit punt over de touchpad zat niet in de vorige quote, dus had ik dit niet gezien ;) .
Het is zo dat de laptop grotendeels van carbon is. Een kenmerk van carbon is de flexibiliteit, het is een stof die eerst een hoop torsie kan verdragen vooraleer het breekt. Daarbij is het nog eens superlicht.
Nu, er zijn natuurlijk veel mensen die liever een iets rigider materiaal hebben, zoals aluminium. Maar hou in gedachten dat aluminium bij een stevige schok een deuk zal vertonen, met carbon zul je dit minder vlug voorhebben. :)

Wie weet denk je nu misschien heel anders wanneer je nog eens de touchpad langs onderen indrukt ;) (je bent een van de trotse bezitters van een carbon laptop in een woud van aluminium laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:40:
[...]

Dit punt over de touchpad zat niet in de vorige quote, dus had ik dit niet gezien ;) .
Het is zo dat de laptop grotendeels van carbon is. Een kenmerk van carbon is de flexibiliteit, het is een stof die eerst een hoop torsie kan verdragen vooraleer het breekt. Daarbij is het nog eens superlicht.
Nu, er zijn natuurlijk veel mensen die liever een iets rigider materiaal hebben, zoals aluminium. Maar hou in gedachten dat aluminium bij een stevige schok een deuk zal vertonen, met carbon zul je dit minder vlug voorhebben. :)

Wie weet denk je nu misschien heel anders wanneer je nog eens de touchpad langs onderen indrukt ;) (je bent een van de trotse bezitters van een carbon laptop in een woud van aluminium laptops)
Was het overigens maar zo dat de meeste laptops tegenwoordig van aluminium zijn >:)
With that said, ik heb alleen maar lof voor Sony met deze Vaio (en ik ben zelf zeker geen fan van Sony laptops), het is echter wel zo dat er een paar mindere puntjes zijn die komen met het dunne design. je kunt er lang of kort over praten, maar het is nu eenmaal een feit dat dit niet de stevigste ultrabook die te koop is. Zeker, hij is deels van carbon, wat met zich meebrengt dat het zeker tegen een stootje kan, maar wel de enige flexibiliteit bied die vaak ervaren wordt als 'niet stevig'.

• Xufuja
Ik ben op het moment op de hogeschool en ik kan zeggen dat de wifi het perfect doet in dit veel te grote publieke gebouw. Hier is een speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3335445839.png
Ik heb verder ook geen last van de ventilator en youtube schijnt zonder happeringen (bezig met school werk =S) te werken.

Verwijderd

Marco1994 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:51:
[...]

Was het overigens maar zo dat de meeste laptops tegenwoordig van aluminium zijn >:)
Ja, ik werk nu eenmaal meestal in een macomgeving :*)
Wat ik me ook afvraag (ben nogal neurotisch bij de aankoop van nieuwe apparaten): is het normaal dat het netsnoer niet al te vast in de laptop zit? Ik kan het er zeer makkelijk uittrekken, al zorgt dit natuurlijk wel dat er minder vlug (struikel)ongelukken gebeuren ook.

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

1. Druk op de knop ASSIST terwijl uw VAIO-computer aanstaat om VAIO Care te starten.
Als het venster Gebruikersaccountbeheer (User Account Control) verschijnt, selecteert u Ja (Yes).
Het venster VAIO Care verschijnt.
2. Selecteer Geavanceerde hulpprogramma's (Advanced Tools), Herstel en terugzetten (Restore and recovery) en Herstelmedia maken (Create Recovery Media).
3. Lees de instructies op het scherm zorgvuldig en selecteer vervolgens Volgende (Next).
4. Volg de instructies op het scherm.
Ik heb een USB 3.0 hdd van WD en wil hier graag een backup op zetten, maar er word geen schijf gevonden als ik dit probeer. Hij staat wel gewoon in de verkenner en ik kan gewoon lezen/schrijven op deze disk. Weet iemand waarom hij dan toch niet tevoorschijn komt in het lijstje? er is meer dan genoeg ruimte beschikbaar.

en dan nog wat:
De indexering stond aan, echter wordt dit bijna altijd afgeraden met een SSD. Toen ik dat zag vroeg ik mij af of de ssd wel via AHCI aangestuurd word, maar dat kan ik nergens vinden. Weet iemand dit toevallig?

[ Voor 11% gewijzigd door Gmount op 27-02-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Hoi!

Kan iemand mij misschien helpen? Ben net eigenaar van de SVP132A1CM (Sony Ultra Vaio 13 Pro i7) en heb direct een clean installatie gedaan van Windows 8.1 en nu ben ik op zoek naar enkele drivers maar dit model kan ik nergens vinden op de website van Sony terwijl het toch echt onder de ultrabook vermeld staat.

Kan iemand mij misschien hierbij helpen?

Betreft SVP132A1CM draaiend op Windows 8.1 (o.a. HotKeys, WLAN mis ik).

Bedankt!

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:47:
[...]

Ja, ik werk nu eenmaal meestal in een macomgeving :*)
Wat ik me ook afvraag (ben nogal neurotisch bij de aankoop van nieuwe apparaten): is het normaal dat het netsnoer niet al te vast in de laptop zit? Ik kan het er zeer makkelijk uittrekken, al zorgt dit natuurlijk wel dat er minder vlug (struikel)ongelukken gebeuren ook.
Je moet je stekker er duidelijk harder indrukken! Ik vind juist dat ik hem vrij moeilijk eruit krijg. Hij moet echt een sortement van klik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
alionfire schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 01:54:
Hoi!

Kan iemand mij misschien helpen? Ben net eigenaar van de SVP132A1CM (Sony Ultra Vaio 13 Pro i7) en heb direct een clean installatie gedaan van Windows 8.1 en nu ben ik op zoek naar enkele drivers maar dit model kan ik nergens vinden op de website van Sony terwijl het toch echt onder de ultrabook vermeld staat.

Kan iemand mij misschien hierbij helpen?

Betreft SVP132A1CM draaiend op Windows 8.1 (o.a. HotKeys, WLAN mis ik).

Bedankt!
Volgens Sony zouden de drivers voor de nieuwe notebooks (2014 versie denk ik dan maar) binnenkort op de website komen en voor nu moet je het maar doen met de preinstalled drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luapper schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 02:14:
[...]

Je moet je stekker er duidelijk harder indrukken! Ik vind juist dat ik hem vrij moeilijk eruit krijg. Hij moet echt een sortement van klik zeggen.
Bedankt, je hebt gelijk :) . Ik durfde niet harder te drukken (zo'n dun design), maar hij geeft inderdaad een klikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Creqaw schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 07:12:
[...]

Volgens Sony zouden de drivers voor de nieuwe notebooks (2014 versie denk ik dan maar) binnenkort op de website komen en voor nu moet je het maar doen met de preinstalled drivers.
Bedankt voor je reply. Mag ik vragen waar dat stond? :P

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
alionfire schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:31:
[...]

Bedankt voor je reply. Mag ik vragen waar dat stond? :P
Deze thread maar kan het zo niet meer vinden. Een andere link die je misschien kan helpen is deze: https://downloadcenter.intel.com/default.aspx
Dat heeft een linkje naar zo'n driver scan ding die drivers voor de Intel hardware kan vinden. Als het goed is zijn de wlan drivers van Intel dus dat zou je moeten kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Xufuja op 01-03-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
Ik heb de VGA adapter weten te bemachten via marktplaats (vertrouwde het toch meer dan ebay :P), en heb hem even getest op mijn Asus N53SV. Geen beeld zoals verwacht, in de specificaties las ik dat 5V 0,3A nodig is voor de adapter, geen verrassing dus aangezien HDMI poorten vaak maar ~55 mA hebben voor de 5V lijn. Zal hem volgende week testen wanneer ik mijn Vaio Pro 13 binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Ik ben van plan vanavond die nieuwe VAIO te bestellen. Weet iemand of de kortingscodes die eerder in dit topic gegeven zijn (of andere) nog steeds werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isotope5004
Paul - K schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:16:
Ik ben van plan vanavond die nieuwe VAIO te bestellen. Weet iemand of de kortingscodes die eerder in dit topic gegeven zijn (of andere) nog steeds werken?
Ik weet dat er een paar zijn die nog werken, maar als ik jou was zou ik ze gewoon even testen, zelf heb ik hem besteld met studentenkorting, dat was het goedkoopst (~10% denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

@delirious:
Het kan kloppen dat de VGA adapter niet werkt, ik heb gelezen dat deze stroom uit de hdmi poort nodig hebben en dat ze alleen werken op poorten die op het moederbord gesoldeerd zitten. (die kunnen blijkbaar meer leveren dan die van losse videokaarten)

oh en ik vraag het nog een keertje omdat er geen antwoord op kwam:
Ik heb een USB 3.0 hdd van WD en wil hier graag een backup op zetten, maar er word geen schijf gevonden als ik dit probeer. Hij staat wel gewoon in de verkenner en ik kan gewoon lezen/schrijven op deze disk. Weet iemand waarom hij dan toch niet tevoorschijn komt in het lijstje? er is meer dan genoeg ruimte beschikbaar.

ander dingetje:
De indexering stond aan, echter wordt dit bijna altijd afgeraden met een SSD. Toen ik dat zag vroeg ik mij af of de ssd wel via AHCI aangestuurd word, maar dat kan ik nergens vinden. Weet iemand dit toevallig?

[ Voor 54% gewijzigd door Gmount op 02-03-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Paul - K schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:16:
Kleine tip: vrijwel elke week hebben ze een nieuwe aanbieding (nu is het de i7 voor de prijs van een i5). Ik wacht nu al een paar weken op de gratis SSD upgrade omdat ik geen i7 wil.
Als je dat juist wel wil raad ik je aan om 'm voor maandagavond te bestellen, als je toch niet voor de i7 gaat zou ik in ieder geval wachten tot dinsdag (als het goed is komt er dan een nieuwe aanbieding) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Richh schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:00:
[...]

Kleine tip: vrijwel elke week hebben ze een nieuwe aanbieding (nu is het de i7 voor de prijs van een i5). Ik wacht nu al een paar weken op de gratis SSD upgrade omdat ik geen i7 wil.
Als je dat juist wel wil raad ik je aan om 'm voor maandagavond te bestellen, als je toch niet voor de i7 gaat zou ik in ieder geval wachten tot dinsdag (als het goed is komt er dan een nieuwe aanbieding) :)
Ik denk dat ik nu voor de i7 ga en de 256GB standaard SSD. Totaalprijs met studentenkorting komt dan neer op de zelfde prijs als waar ik hem origineel voor had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Richh schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:00:
[...]

Daar wacht ik inderdaad ook op! i5, 256GB SSD en 8GB aan RAM staat op mijn verlanglijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Hmm dit is wel zuur :( Wil ik hem net bestellen (i7, 256GB SSD, 8GB MEM) krijg ik het volgende:

De informatie over de beschikbaarheid is bijgewerkt op basis van de configuratie van uw bestelling.
Helaas, de configuratie die u hebt gekozen, is niet langer beschikbaar. U kunt een andere configuratie kiezen, of met ons contact opnemen voor verdere hulp bij uw bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Paul - K schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:32:
Hmm dit is wel zuur :( Wil ik hem net bestellen (i7, 256GB SSD, 8GB MEM) krijg ik het volgende:
*knip*
Ziet er naar uit dat de i7 op is, als je enkel de CPU verwisseld door de i5 of de duurdere i7 lukt het wel. Probeer het morgen nog eens, misschien moeten ze morgen even de voorraad bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
Richh schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:02:
[...]

Ziet er naar uit dat de i7 op is, als je enkel de CPU verwisseld door de i5 of de duurdere i7 lukt het wel. Probeer het morgen nog eens, misschien moeten ze morgen even de voorraad bijwerken.
Net Sony gebeld, de medewerkers hebben ook geen idee / geen lijst met welke actie er vanaf morgen gaat lopen. Componenten worden op dinsdag/vrijdag aangevuld dus misschien zit de i7 er dan ook weer tussen (maar dat is dus niet zeker ook).

Manueel korting geven kon maar tot 5% dus alsnog de i5 bestellen had ook geen toegevoegde waarde. Inderdaad maar even hopen dat de SSD upgrade morgen aan de beurt is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Een update ivm mijn VGA adaptor van Amazon UK:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B007KEIRNG/ (£6.99)

Ondertussen ook 1920x1080 getest. Het werkt, maar het beeld is niet zo scherp. Het is eerder een beetje wazig beeld en ik weet eigenlijk niet zeker of het zelfs native 1080p is of eerder geupscaled door de adaptor.
Kan ook gewoon zijn omdat het VGA is (waarbij 1080p praktisch nooit er goed uitziet)
In ieder geval de moeite waard om te kopen, gezien de superlage prijs.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste