Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
naman schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:08:
[...]
De laptops worden eerst naar Nederland gebracht. Dan worden die aan PostNL aangeboden en dan worden de mails naar de klanten verstuurd met de track-en-trace code.
Weet je dat zeker? Bij mij was dat niet het geval. Ik kreeg een vrachtbriefnummer van TNT Express en de eerste scan was in China. Dit was ook de partij die hem thuis afleverde (niet via het reguliere PostNL kanaal).
Creqaw schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:09:
[...]
Oh werkt dat zo, dacht dat het hetzelfde zou zijn als bij Dell, die gaven namenlijk een code die trackte van China tot mijn huis.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-08-2020
Razr schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:29:
[...]

Weet je dat zeker? Bij mij was dat niet het geval. Ik kreeg een vrachtbriefnummer van TNT Express en de eerste scan was in China. Dit was ook de partij die hem thuis afleverde (niet via het reguliere PostNL kanaal).

[...]

Dit dus.
Ik weet het niet 100% zeker nee. Ik ging hier eigenlijk van uit omdat sommige mensen hier al 2/3 dagen hun bestelling op verzenden hadden staan en nog geen track-n-trace code gehad hebben.

Als TNT een wereldwijde track-n-trace code heeft betekend het dus dat bijv Gadgetfreaks laptop al een paar dagen daar ligt te wachten tot de hele batch klaar is om verzonden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Inderdaad, daar zit zeker een aantal dagen tussen. Sowieso zal ik de status-updates op de site met een korrel zout nemen. Je wordt aardig goed op de hoogte gehouden qua e-mails.

Vanaf de mail "Uw VAIO wordt op dit moment samengesteld [...]" tot "TNT Express bezorgt uw SONY order op [...]" zaten bij mij 7 dagen (5 werkdagen). Maar ook die tussenpozen zijn alles behalve altijd hetzelfde. Gewoon even afwachten, bij mij zaten ze met de eerste lever indicatie (die ik kreeg direct na de bestelling) precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Ik heb ook enkele weken geleden een nieuwe Vaio geleverd gekregen en die kwam toch ook echt rechtstreeks uit Shangai. De TNT tracking gaf de luchthaven van Shangai als eerste hub aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naman schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:04:
[...]

Het lijkt me echt heel erg sterk dat de non-touchscreen schermen een slechtere kijkhoek hebben dan de wel-touchscreen schermen. De pixels van de wel-touchscreen schermen liggen namelijk veel dieper dan de pixels van de non-touchscreen schermen. Daarbij komt ook nog eens een lcd beschermer op de wel-touchscreen schermen, waardoor de pixels nog dieper komen te liggen.
Ik zeg je gewoon wat ik weet :) . Trouwens, nagenoeg alle reviews (met touchscreen versie!) geven aan dat de kijkhoeken fenomenaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
van horen zeggen ja , maar als meneer de verkoper geen argumenten geeft en jij neemt het meteen voor waar aan heeft hij een makkelijke prooi aan je. Misschien de review op deze site lezen? Die geeft ook aan dat de touchscreen versie in hun ogen beperkte kijkhoeken heeft, daarnaast is het glossy..moet je ook maar willen...

[ Voor 8% gewijzigd door nizzuts op 14-02-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet weten dat ik die laptop niet heb besteld bij dit Sony Center. Ik ging daar voor andere redenen en we begonnen gepassioneerd te babbelen over Vaio notebooks. Die verkoper zei dit volledig terzijde dat sommige klanten niet tevreden waren met de kijkhoeken van het matte (niet touchscreen) scherm. Toch niet bepaald een verkoopargument om dit zomaar eventjes mede te delen...
En die gloss? Tja, ik meen dat ik de juiste keuze heb gemaakt om voor touch te gaan. Ik zie de komende jaren echt wel meer verschuiven naar touch, ook bij de laptops. Dus daarmee is hij iets toekomstbestendiger. :)
Ik heb er wel de LCD-beschermer bij besteld, die zou naar verluidt de reflectie verminderen (en het scherm beschermen tegen de aanleunende knoppen wanneer er ietwat veel torsie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:05:
Ik heb er wel de LCD-beschermer bij besteld, die zou naar verluidt de reflectie verminderen (en het scherm beschermen tegen de aanleunende knoppen wanneer er ietwat veel torsie is).
Zelfs met de protector er op moet je voorzichtig zijn voor te veel druk op het scherm. Het beschermt wel tegen krassen maar de druk zelf kan ook kwaad. Ik heb wel eens een tweedehands Dell gehad en daar zag je een wittige plek waar de trackpoint het scherm raakte. Kwam puur door de continue druk op dat punt.

Ik vond zelf de kijkhoeken en kleuren trouwens prima op het non-touch model dat ik had. Veel beter dan een TN scherm, misschien net geen tablet kwaliteit qua contrasten (zwart is wat grijzig) maar absoluut niks om over te klagen vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:03
Ook mijn Sony VAIO Pro 13 (SVP1322C5E) staat sinds vandaag op verzenden.
Ik heb heb 30 jan besteld, echter ga ik er gewoon vanuit dat ik hem de 19e heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:42:
[...]

Zelfs met de protector er op moet je voorzichtig zijn voor te veel druk op het scherm. Het beschermt wel tegen krassen maar de druk zelf kan ook kwaad. Ik heb wel eens een tweedehands Dell gehad en daar zag je een wittige plek waar de trackpoint het scherm raakte. Kwam puur door de continue druk op dat punt.

Ik vond zelf de kijkhoeken en kleuren trouwens prima op het non-touch model dat ik had. Veel beter dan een TN scherm, misschien net geen tablet kwaliteit qua contrasten (zwart is wat grijzig) maar absoluut niks om over te klagen vind ik zelf.
Bedankt om dit te delen! Wat ik mij ook afvroeg is hoe het scherm zich verhoudt t.o.v. het scherm van een 13,inch Macbook Pro? Dit Vaio Pro scherm wordt enorm bejubeld, maar in vele reviews over de MBP lees je quotes als "The best laptop screen I've ever laid eyes upon" en dergelijke. Natuurlijk is er tegenwoordig veel fanboygedrag onder reviewers.
Dus ja, als je het scherm van de MBP 13 inch retina hebt gezien: hoe verhoudt dit zich tegenover dat van de Vaio Pro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:05:
En die gloss? Tja, ik meen dat ik de juiste keuze heb gemaakt om voor touch te gaan. Ik zie de komende jaren echt wel meer verschuiven naar touch, ook bij de laptops. Dus daarmee is hij iets toekomstbestendiger. :)
Het ligt totaal aan de gebruiker waarvoor die hem gaat gebruiken. Ik ben een php-ontwikkelaar gebruik de laptop dus het merendeel om te coderen. Ik zit dus vaak in een goed belichtte ruimte en zou dus veel last hebben van reflecties.
Daarbij gebruik ik niet eens het trackpad maar een normale muis via bluetooth.

Touchscreen is leuk voor op de bank kijkend naar youtube of apps die je eventueel gebruikt. (dit kan dus weer veel beter op een tablet of evt een duo laptop /tablet, zoals de vaio duo of lenovo yoga)

Een laptop met touchscreen is voor mij dus overbodig en heb dat veel liever op een apparaat zoals een tablet. Ik denk dat er meer mensen zo over denken.

Ps. Ik wil misschien wel ooit een laptop met touchscreen als het niet meer glossy is, gewoon omdat het soms wel eens makkelijk is misschien, maar tegen die tijd besturen we alles weer met eye tracking ;)

[ Voor 6% gewijzigd door naman op 14-02-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
Gisteren heb ik een mailtje gekregen: levering op 21-2 in plaats van 19-2.
Nog even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:06:
Gisteren heb ik een mailtje gekregen: levering op 21-2 in plaats van 19-2.
Nog even wachten...
Ik heb hem nu net ook binnen gekregen. Bij mij ook de 21e. Hopelijk is er geen vertraging met de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Ik heb geen mail gekregen dus ga er vanuit dat het nog steeds 19/02 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 11:14

kgl

Mijn oude Vaio begint het inmiddels te begeven, en de Vaio Pro 13 staat inmiddels toch wel hoog op mijn verlanglijstje.

Sinds vandaag nog een stukje hoger; want je kunt hem nu ook bestellen met Windows 7 Professional (alleen non-touchscreen versie, en als clean start). Kost wel 50 euro extra.

Ik wacht nog even tot de eerste SVP1322's zijn uitgeleverd, hoop dat de WiFi problemen echt gefixt zijn (dus niet alleen een AC kaartje erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-08 23:48
@KGL

Mijn sony vaio pro die ik gister heb besteld komt 25 februari, ik meld het hier of ik dan nog last heb van de wifi en het lawaai van de ventilator. Ze zouden allebei al gefixt zijn in de driver updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:50
Iemand anders last van ~20% CPU-gebruik op high performance door System Interrupts?
Daarnaast nog af en toe last van wifi-problemen. Gisteren paar uur youtube gekeken (vrij uitzonderlijk, 2 lange video's bekeken), en daarbij tot 3x toe van connected naar limited, zonder internettoegang. Wifi uit en weer aan en 't is weer in orde.
Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Laatst online: 09-09 10:30
Zijn hier nog mensen met fan probleem. Ik heb de laptop nu 4 maanden en de fan maakt nu toch wel erg veel geluid. Met geluid op 50% en muziek afspelen hoor ik de fan nog duidelijk draaien.
Op uitvoering hoor de de fan zelfs als geluid op 100% staat.
CPU en fan staat op standaard in vaio control center.
Op stil zetten dan hoor ik hem veel minder maar dan gaan de prestaties ook drastisch achteruit.

Is er geen programmatje op de markt waarmee ik dan fan kan besturen ? Of kan iemand dit repareren op de een of andere manier ?

[ Voor 12% gewijzigd door Ouwehandje op 16-02-2014 13:59 ]

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouwehandje schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:42:
Zijn hier nog mensen met fan probleem. Ik heb de laptop nu 4 maanden en de fan maakt nu toch wel erg veel geluid. Met geluid op 50% en muziek afspelen hoor ik de fan nog duidelijk draaien.
Op uitvoering hoor de de fan zelfs als geluid op 100% staat.
CPU en fan staat op standaard in vaio control center.
Op stil zetten dan hoor ik hem veel minder maar dan gaan de prestaties ook drastisch achteruit.

Is er geen programmatje op de markt waarmee ik dan fan kan besturen ? Of kan iemand dit repareren op de een of andere manier ?
Dit zou niet mogen. Het is gekend dat de fan luid kan zijn, maar dan enkel wanneer je zware taken verricht (gaming, zeer gelaagde photoshop,...) . Wanneer je basistaken verricht zoals muziek luisteren, browsing , tot zelfs HD-films bekijken schijnt de laptop vrij stil te draaien.Best eens je garantie er op naslaan, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:05:
[...]
.Best eens je garantie er op naslaan, zou ik zeggen.
Beetje rigoreus, lijkt me waarschijnlijker dat hij een software probleem heeft waardoor veel CPU kracht wordt gevraagd, anders gaat een fan niet zomaar te snel draaien. Bovendien zouden basistaken in stille modus geen probleem moeten zijn zonder dat prestaties drastisch achteruit gaan tenzij er een ander proces veel rekenkracht vraagt. Zou daar eerst eens naar kijken alvorens je vaio pro terug te sturen.

[ Voor 16% gewijzigd door XyberBorg op 16-02-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:05
Het viel mij op dat bij het luisteren van muziek er erg veel laag uit de laptop kwam (bij de 3,5mm output). Blijkt dus dat de Vaio Pro 13 standaard op de "ClearAudio (for music)" modus staat in de Vaio Control Center. Wat dit volgens mij doet is het surroundeffect simuleren en het geeft veel te veel sublaag/midlaag frequenties weer.
Ik raad hierbij ook iedereen aan om die functie snel uit te zetten, want dit slaat nergens op. Je kunt niet één EQ setting op al je audio toepassen en er dan vanuit gaan dat het altijd beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
Goedemorgen,

Ook ik heb een vaio pro 13, en er tot nu erg tevreden mee, alleen heb ik de afgelopen week een aantal backlight problemen gevonden in mijn scherm (geen touchscreen). Is dit al vaker voor gekomen, zoeken in dit forum en de rest van het internet gaf me weinig resultaat, dus ik vermoed van niet. Ik zal vandaag ook contact opnemen met de service desk van Sony.

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/Fxkhfp4Snj/8fe91c7550067690a1f6a3212c6917a1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door CrazyOne op 17-02-2014 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
2 minuten geleden:
" Geachte klant,

TNT Express bezorgt vandaag uw SONY order.

Voor de status van uw zending met vrachtbriefnummer ******** gaat u naar www.tntexpress.nl.

Uw aanwezigheid op het afleveradres is noodzakelijk omdat uw handtekening de aflevering afrondt.

Met vriendelijke groet,

TNT Express Customer Service"

Ik ben happy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Dat is apart, hij is dus al in Nederland maar verwachtte datum is 21/02. Nog aparter is dat je dat bericht nu pas krijgt en het pakket al sinds 14/02 onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Creqaw schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:20:
Dat is apart, hij is dus al in Nederland maar verwachtte datum is 21/02. Nog aparter is dat je dat bericht nu pas krijgt en het pakket al sinds 14/02 onderweg is.
Tsja.... Via een link op de sony-site (ingelogd) kon ik wel op de site van TNT kijken en zien dat er verzonden werd.

Ik had erop gerekend dat na verzending vanaf China (Pudong International Airport = Shanghai, ik was er zelf een paar maanden geleden toevallig nog ivm werk) het langer zou duren voor de Vaio hier zou aankomen.
Mijn vermoeden was, dat er een pallet zou worden verstuurd met Vaio's en dat die ergens vanuit Europa gedistribueerd zouden worden over de diverse landen. Dat blijkt anders te zijn.

14/02 dus ontvangen op het vliegveld, 17/02 aangekomen op de TNT hub in Arnhem en zojuist vertrokken vanuit Utrecht, locatie TNT NW7 (Meidoornkade Utr. als ik het goed heb gehoord)... Ik blijf in de pauze even op kantoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Gadgetfreak schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:26:
[...]

Tsja.... Via een link op de sony-site (ingelogd) kon ik wel op de site van TNT kijken en zien dat er verzonden werd.

Ik had erop gerekend dat na verzending vanaf China (Pudong International Airport = Shanghai, ik was er zelf een paar maanden geleden toevallig nog ivm werk) het langer zou duren voor de Vaio hier zou aankomen.
Mijn vermoeden was, dat er een pallet zou worden verstuurd met Vaio's en dat die ergens vanuit Europa gedistribueerd zouden worden over de diverse landen. Dat blijkt anders te zijn.

14/02 dus ontvangen op het vliegveld, 17/02 aangekomen op de TNT hub in Arnhem en zojuist vertrokken vanuit Utrecht, locatie TNT NW7 (Meidoornkade Utr. als ik het goed heb gehoord)... Ik blijf in de pauze even op kantoor ;-)
Link op Sony site? Waar ongeveer op de site, gewoon bij bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Creqaw schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:35:
[...]

Link op Sony site? Waar ongeveer op de site, gewoon bij bestellingen?
Ja, als je ingelogd bent, dan ga je naar "Openstaande bestellingen".

Bij je bestelling staat dan ergens:
"Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner "

Daarbij staat dan een link met: "Deze bestelling volgen" en als je daarop klikt kom je op de pagina van TNT.

Is die van jou ook bijna op de plek van bestemming??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Hm, alleen "Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner" verder niks.
Oh well, nog even wachtten dan maar.

//edit Wat grappig, naast m'n ordernummer staat dus dat de order is gedaan op 29/01 en daarnaast staat weer besteld op 14/02, lol

[ Voor 29% gewijzigd door Xufuja op 17-02-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:24
Ik heb besteld op 28 januari en volgens mijn account is de laptop "Besteld op 30.01.2014 08:35". Staat nu al een weekje op
Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner
Ik kan geen linkje vinden naar TNT. Ach ja, er is 19 februari beloofd (staat ook op de site), laat ik dat nog maar even aanhouden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brinta op 17-02-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Brinta schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:55:
Ik heb besteld op 28 januari en volgens mijn account is de laptop "Besteld op 30.01.2014 08:35". Staat nu al een weekje op
[...]

Ach ja, er is 19 februari beloofd, laat ik dat nog maar even aanhouden. :)
Ik heb besteld op 30-1 en mijn bestelling staat ook op 30-1.
Zit trouwens wel wat veel uit het raam te kijken nu.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak, staat er bij jouw ook nog op de TNT website dat hij nog in Pudong International Airport is?
Bij mij staat er nu nogsteeds :
16 Feb 2014 01:38:00 Pudong International Airport Shipment In Transit.
15 Feb 2014 21:59:06 Pudong International Airport Receiving Customer Notified Of Delivery Date
15 Feb 2014 21:09:44 Pudong International Airport Shipment In Transit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
naman schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:17:
Gadgetfreak, staat er bij jouw ook nog op de TNT website dat hij nog in Pudong International Airport is?
Bij mij staat er nu nogsteeds :

[...]
Zie mijn eerdere berichten: de mijne ligt in een bus tussen Utrecht en mijn locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:23:
[...]

Zie mijn eerdere berichten: de mijne ligt in een bus tussen Utrecht en mijn locatie.
Okee ;)

Die van mij verwacht ik dan ook over 2 dagen. Raar dat ze ze niet als batches versturen. Zou een stuk goedkoper zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Ja, precies!

Er worden er volgens mij toch ook best wel wat verkocht...

UPDATE: HIJ IS BINNEN!! 15:15 uur....

[ Voor 21% gewijzigd door Gadgetfreak op 17-02-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:50:
Ja, precies!

Er worden er volgens mij toch ook best wel wat verkocht...

UPDATE: HIJ IS BINNEN!! 15:15 uur....
Nice!! Keep us posted!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Eerste indrukken:

LICHT!
Mooi, scherp, scherm. Gloss, maar ik heb er eigenlijk geen last van.
De koeling hoor je wel, maar (nog) niet irritant.

Wifi is prima. Ik heb nog geen test gedaan, maar de router staat 15 meter verderop en ik heb vlot internet, downloaden van programma's gaat vlot. Geen probleem. Signaal valt niet weg. 5 uit 5 balkjes ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:21:
Eerste indrukken:

LICHT!
Mooi, scherp, scherm. Gloss, maar ik heb er eigenlijk geen last van.
De koeling hoor je wel, maar (nog) niet irritant.

Wifi is prima. Ik heb nog geen test gedaan, maar de router staat 15 meter verderop en ik heb vlot internet, downloaden van programma's gaat vlot. Geen probleem. Signaal valt niet weg. 5 uit 5 balkjes ontvangst...
Klinkt veel belovend! Grrrrrr ik kan niet meer wachten!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

Lucky bastard dat je hem als eerste krijgt, en zo te zien als enige vandaag!

Eerder schreef je toch dat je een email had die de 21ste als leveringsdatum aangaf? Gek dat je hem dan eerder krijgt ipv later. Ik kreeg wel een mailtje van Sony vandaag, en sprong een gat in de lucht... totdat ik las wat er in stond: "wat vind u van sony? Sony probeert zijn klanten altijd zo goed mogelijk van dienst te zijn." argh wat een rotmoment voor zo'n mail :X

de datum van mijn bestelling klopt wel, 1 feb, en nog steeds verwachte levering op 19/2

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Hij bevalt geweldig goed.
Ik heb de voor mijn werk vereiste applicaties er nu op staan en heb er al een uurtje op getikt.

Zeer goed toetsenbord, fijn backlight.
Bij stevig installeren hoor je 'm even koelen, maar niet hinderlijk.

Het scherm bevalt me goed. Het is redelijk glossy, maar niet te erg.
Touchscreen is een leuke gimmick, maar ik gebruik m.n. sneltoetsen.

Het punt waar ik het bangste voor was, wifi, is geen enkel probleem. Ik heb binnen het hele kantoor volledig bereik, zowel op 15 meter (paar muren ertussen) van de router als ernaast.

Vermoedelijk heeft Sony echt wat aangepast...

Speedtest-resultaat, terwijl ik updates aan het downloaden ben:

"Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 952.2 KByte/sec
(=7618 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 275.9 KByte/sec
(=2207 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 1070.0 Conn/min"

Ik ben er tot dusverre zéér gelukkig mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Pff nu ik dit lees kan ik echt niet meer wachten, bij mij staat er word op zijn vroegst 23 februari verzonden? Bedoelen ze hier mee dat hij dan pas uit de fabriek word verzonden? En zo ja, hoe lang duurt het van de fabriek tot aan de voordeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Dat is zeer goed om te zien, nu maar hopen dat jij geen uitzondering bent en de rest wel wifi issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Dat klinkt heel erg goed! Downloadsnelheid zal ik zodra ik hem vrijdag (of misschien eerder) binnen heb ook eens goed testen en kijken of hij op 150mbit stabiel kan blijven.
Ik heb zelf dus geen touchscreen genomen en ben daar eigenlijk wel blij mij. Gebruik van sneltoetsen is namelijk makkelijker en sneller en ik hou m'n scherm dan ook lekker schoon.

1 tip Gadgetfreak, maar misschien was je dat al van plan. Doe het schermdoekje op het toetsenbord als je de laptop dicht doet. Dan krijg je geen toets afdrukken en vooral geen krassen op je scherm :)

PS. Als iemand weet waar/hoe ik de originele Sony vaio 13" sleeve kan bestellen laat het me weten aub. Deze is namelijk niet na te bestellen en ook alle tassen zijn niet verkrijgbaar in de Sony Store.

[ Voor 16% gewijzigd door naman op 17-02-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het enthousiasme van iedereen waardeer ik, alleen begint het op een levertijdentopic te lijken. Vandaag heb ik hier meerdere topicreports hierover binnengekregen.

Jullie zijn vrij om een levertijdentopic aan te maken, laten we het in dit topic over ervaringen spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

@naman: het is een beetje gek, maar via de shop zelf vind ik ook alleen dit: http://www.sony.nl/electronics/vaio-computers/t/accessoires

bij het bestellen van de laptop zelf heb je echter keuze uit een aantal andere hoezen en guess what: via de onderwijswinkel kun je wél specifieke hoezen voor de svp kopen.

zo heb ik deze gekocht, was er binnen een paar dagen:
Verwijderbare hoes voor VAIO® Pro 13
Artikelnummer:: VGPEMCP13 (nee, zoeken op dit nummer in de 'gewone' winkel heeft geen zin)

uiteraard moet je hiervoor in het bezit zijn van een studentenmail, helaas paste die van mij niet :') ;)

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Op mijn laatste ervaring geen feedback ontvangen, dus wellicht ben ik de enige.
Nieuwe ervaring: Met Power plan op high performance Photoshop CS6 x64 (legaal) opstarten resulteert per definitie in een videodriver crash, GPU_sniffer.exe blijft eindeloos draaien op 20% totdat ik 'm handmatig kill. Ik vraag me af of deze laptop en Windows 8.1 vrienden kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gmount schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:57:
@naman: het is een beetje gek, maar via de shop zelf vind ik ook alleen dit: http://www.sony.nl/electronics/vaio-computers/t/accessoires

bij het bestellen van de laptop zelf heb je echter keuze uit een aantal andere hoezen en guess what: via de onderwijswinkel kun je wél specifieke hoezen voor de svp kopen.

zo heb ik deze gekocht, was er binnen een paar dagen:
Verwijderbare hoes voor VAIO® Pro 13
Artikelnummer:: VGPEMCP13 (nee, zoeken op dit nummer in de 'gewone' winkel heeft geen zin)

uiteraard moet je hiervoor in het bezit zijn van een studentenmail, helaas paste die van mij niet :') ;)
Ik had die accessoires inderdaad gezien maar als je vervolgens een van de tassen probeert te bestellen krijg je de melding dat het product niet meer verkrijgbaar is in de Sony Store.

Een studentenpas heb ik helaas niet, dus dat gaat niet lukken. Ik ga van de week gewoon even bellen met Sony klantenservice en goed klagen hierover. Is echt een slechte zaak :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
naman schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:37:
[...]

Ik had die accessoires inderdaad gezien maar als je vervolgens een van de tassen probeert te bestellen krijg je de melding dat het product niet meer verkrijgbaar is in de Sony Store.

Een studentenpas heb ik helaas niet, dus dat gaat niet lukken. Ik ga van de week gewoon even bellen met Sony klantenservice en goed klagen hierover. Is echt een slechte zaak :'(
Ik wou ook de vga adapter en een tas nabestellen, echter kon ik helaas ook niets op de site vinden. Zodoende heb ik Sony gebeld en hun konden mij vertellen dat wanneer ze iets niet op voorraad hebben; ze het van de site af halen.

Ze zei dat het voor veel mensen zo overzichtelijker zou zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
robin1301 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:28:
Op mijn laatste ervaring geen feedback ontvangen, dus wellicht ben ik de enige.
Nieuwe ervaring: Met Power plan op high performance Photoshop CS6 x64 (legaal) opstarten resulteert per definitie in een videodriver crash, GPU_sniffer.exe blijft eindeloos draaien op 20% totdat ik 'm handmatig kill. Ik vraag me af of deze laptop en Windows 8.1 vrienden kunnen blijven.
Dit probleem schijnt iets te maken hebben met de Intel HD 4400 driver en is daarom blijkbaar niet voorbehouden aan de VAIO Pro: http://forums.adobe.com/message/6019524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Heren,

Ik heb thuis nog wat gespeeld en haal ruim boven de 100mbit qua netwerk, stabiel en op alle redelijke afstanden.
Internet is hier - buitengebied - traag en geeft geen redelijk beeld qua snelheid.

Bedankt nog voor de tip, maar ik ga niet met doekjes tussen scherm en toetsenbord spelen... voor mij is de Pro echt een productiemiddel en ik ga hem in de komende 3 jaar stevig gebruiken ;-)

Wat betreft de SSD: 256gb PCIe is echt idioot snel. Ik dacht dat mijn Samsung 830 256gb SATA schijf vlot was, maar dat was voor ik dit kende...

Weet iemand trouwens hoe ik van de restore-partitie een bootable USB stick kan maken? Scheelt 20gb...

DaMarcus, sorry nog... ik was een beetje erg enthousiast vanmiddag. Het was niet de bedoeling hier een levertijden topic te starten.

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgetfreak op 17-02-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Laatst online: 09-09 10:30
XyberBorg schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:14:
[...]

Beetje rigoreus, lijkt me waarschijnlijker dat hij een software probleem heeft waardoor veel CPU kracht wordt gevraagd, anders gaat een fan niet zomaar te snel draaien. Bovendien zouden basistaken in stille modus geen probleem moeten zijn zonder dat prestaties drastisch achteruit gaan tenzij er een ander proces veel rekenkracht vraagt. Zou daar eerst eens naar kijken alvorens je vaio pro terug te sturen.
Met de cpu tussen de 25-30% hoor ik de fan al luid en duidelijk draaien. Dan staat hij op standaard en energieschema gebalanceerd.
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:05:
[...]

Dit zou niet mogen. Het is gekend dat de fan luid kan zijn, maar dan enkel wanneer je zware taken verricht (gaming, zeer gelaagde photoshop,...) . Wanneer je basistaken verricht zoals muziek luisteren, browsing , tot zelfs HD-films bekijken schijnt de laptop vrij stil te draaien.Best eens je garantie er op naslaan, zou ik zeggen.
HD film kijken dmv van VLC mediaplayer komt de fan al opblazen zonder dat er een ander programma draait open staat. Dit is volgensmij niet de bedoeling dus ?

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Ouwehandje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:40:
Met de cpu tussen de 25-30% hoor ik de fan al luid en duidelijk draaien. Dan staat hij op standaard en energieschema gebalanceerd.
30% is vrij veel. Kan best zijn dat één van de cores volle toeren maakt. Ik zelf heb last van een buggy spotify hack (blokkeert commercials) waardoor de fan af en toe op hol slaat. Dan draait 'ie ook met zo'n 30%.
Gadgetfreak schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:50:
"Resultaat
Download 952.2 KByte/sec
(=7618 kbps)
Creqaw schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:27:
Dat is zeer goed om te zien, nu maar hopen dat jij geen uitzondering bent en de rest wel wifi issues heeft.
Wifi uitval was volgens mij het probleem niet meer met de nieuwe drivers, wél de snelheid. Gadgetfreak haalt slechts 8mbit/sec, hetgeen niet snel is (kan natuurlijk ook aan zijn verbinding liggen).

Probleem is dat veel mensen niet méér dan 30-40mbit/sec halen. Maargoed, we hebben al gezien dat de nieuwere vaio pro's de 100+ halen.

[ Voor 5% gewijzigd door XyberBorg op 18-02-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
XyberBorg schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:17:

Wifi uitval was volgens mij het probleem niet meer met de nieuwe drivers, wél de snelheid. Gadgetfreak haalt slechts 8mbit/sec, hetgeen niet snel is (kan natuurlijk ook aan zijn verbinding liggen).

Probleem is dat veel mensen niet méér dan 30-40mbit/sec halen. Maargoed, we hebben al gezien dat de nieuwere vaio pro's de 100+ halen.
XyberBorg,

Het ligt inderdaad aan de internetverbinding hier, die is zeer matig...

Wifi op zich haalt stabiel 100 mbit als het om mijn eigen netwerk gaat. Dat is net zoveel als mijn oude Dell hier haalt. Ga ik thuis kijken naar de internetverbinding dan haal ik de 8 mbit/sec zelfs niet, eerder 4 mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Inmiddels heb ik mijn Sony Vaio ook binnen.

Echt een geweldig goede laptop zeg! Het toetsenbord typt echt beter dan ik verwacht had en die flexibiliteit valt reuze mee. Helemaal geen last van.
Wat ik jammer vind, is dat je een 'tik' hoort als je de trackpad indrukt (niet de muis klik, maar touch zeg maar). Misschien is het gewoon even wennen, maar ga vanmiddag toch gelijk even een bluetooth muis kopen.

Heb gelijk even voor de mensen hier Wifi getest en kan jullie vertellen dat de eerdere problemen met het nieuwe model echt zijn opgelost.
Op speedtest.net haal ik een zeer goede stabiele snelheid: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3314289222.png

Bereik is ook gewoon uitstekend nu, zoals Gadgetfreak ook al aangaf.
Mijn internetsnelheid is 150Mbit/s up- en download, maar ik haal dat niet helemaal omdat ik 'maar' een N router heb denk ik. Ook maar even een nieuwe ac router halen binnenkort :)

[ Voor 5% gewijzigd door naman op 18-02-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
naman schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:48:
Inmiddels heb ik mijn Sony Vaio ook binnen.

Echt een geweldig goede laptop zeg! Het toetsenbord typt echt beter dan ik verwacht had en die flexibiliteit valt reuze mee. Helemaal geen last van.
Wat ik jammer vind, is dat je een 'tik' hoort als je de trackpad indrukt (niet de muis klik, maar touch zeg maar). Misschien is het gewoon even wennen, maar ga vanmiddag toch gelijk even een bluetooth muis kopen.

Heb gelijk even voor de mensen hier Wifi getest en kan jullie vertellen dat de eerdere problemen met het nieuwe model echt zijn opgelost.
Op speedtest.net haal ik een zeer goede stabiele snelheid: [afbeelding]

Bereik is ook gewoon uitstekend nu, zoals Gadgetfreak ook al aangaf.
Mijn internetsnelheid is 150Mbit/s up- en download, maar ik haal dat niet helemaal omdat ik 'maar' een N router heb denk ik. Ook maar even een nieuwe ac router halen binnenkort :)
Als je 150Mbits internet hebt dan is het toch niet nodig om voor die 25Mbits een andere router te halen :P

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Kapitein187 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:28:
[...]

Als je 150Mbits internet hebt dan is het toch niet nodig om voor die 25Mbits een andere router te halen :P
AC-routers hebben toch ook een iets beter bereik dan een N-router? Misschien inderdaad niet echt nodig, ik heb geen huis van 100m²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
naman schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:48:

Op speedtest.net haal ik een zeer goede stabiele snelheid: [afbeelding]
Jemig. Het feit dat jij zo'n snelheid haalt en ik hier mazzel moet hebben om boven de 28mbit te komen (op een paar meter afstand van het Wireless-N AP) doet me nu toch wel heel sterk overwegen aan Sony te vragen mijn model om te ruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 11:14

kgl

AC werkt alleen in de 5 GHz band, dus bereik is doorgaans minder dan op 2.4 GHz. Voordeel is natuurlijk wel dat je meestal stukken minder last hebt van de buren.

Ben wel benieuwd wat de link snelheden en throughput zijn met een AC router en de Vaio Pro.
Mijn HTC One linkt met een best impressive 433 Mbit/sec aan een Asus RT-AC66U, op WiFi-N doet 'ie 150 Mbit. Het verschil in throughput is met een 60/6 Mbit/sec internet verbinding al duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

cbernardini schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:52:
[...]

Jemig. Het feit dat jij zo'n snelheid haalt en ik hier mazzel moet hebben om boven de 28mbit te komen (op een paar meter afstand van het Wireless-N AP) doet me nu toch wel heel sterk overwegen aan Sony te vragen mijn model om te ruilen voor een nieuwe.
Als het je lukt, laat aub iets weten...
Gisteren nog gebeld ivm mijn probleem (schermrand + wifi), ze zeggen dat ze MOGELIJK de wifi kaart kunnen vervangen in reparatie.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Dit is geen levertijden vraag, hadden jullie op de TNT website ook "Exception" staan bij status in het begin? Ik weet nou niet zeker of dat zo hoord of m'n notebook weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Maak je niet druk :) Het komt goed

Ik wil een extra adapter kopen voor m'n Pro 13, maar man-o-man, nergens te krijgen. Ik had nooit verwacht dat die accessoire zo in trek zou zijn :N

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
BtM909 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:29:

Ik wil een extra adapter kopen voor m'n Pro 13, maar man-o-man, nergens te krijgen. Ik had nooit verwacht dat die accessoire zo in trek zou zijn :N
Ebay misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Creqaw schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:19:
hadden jullie op de TNT website ook "Exception" staan bij status in het begin?
Idem hier.

DaMarcus schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:34:
laten we het in dit topic over ervaringen spreken :)
Mijn ervaring is dat de status 5 uur later op "In transit" staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Is het verschil in de PCI-e en een SATA erg groot? Ik heb een sata in mijn configuratie gekocht alleen ik kan het nog altijd annuleren en de PCI-e er bij bestellen. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

19 Feb 2014 01:55:00 Pudong International Airport Shipment In Transit.
dus nee geen 'exception' hier want dit is pas 1 uur 20 min geleden (moest eerlijk gezegd ff denken toen er stond dat hij op de 19e ingecheckt was 8)7) verwachte levering is 21.

maar, om het woord toch nog te gebruiken, hadden jullie ook de ervaring dat je helemaal geen mail krijgt van sony? ik vond de T&T code puur door in te loggen, geen mail gehad.

Wat ook raar is is dat sommige accessoires in de studentenstore gewoon in voorraad zijn maar niet op de gewone pagina staan. tot nu toe 2 hoezen gevonden waarbij dat zo is, de polyurethaan heb ik zelfs al in huis en de ander is nylon.
Zou de verminderde beschikbaarheid van accessoires in het algemeen soms iets te maken hebben met de overname van de vaio tak? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Gmount schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:35:
19 Feb 2014 01:55:00 Pudong International Airport Shipment In Transit.
dus nee geen 'exception' hier want dit is pas 1 uur 20 min geleden (moest eerlijk gezegd ff denken toen er stond dat hij op de 19e ingecheckt was 8)7) verwachte levering is 21.

maar, om het woord toch nog te gebruiken, hadden jullie ook de ervaring dat je helemaal geen mail krijgt van sony? ik vond de T&T code puur door in te loggen, geen mail gehad.

Wat ook raar is is dat sommige accessoires in de studentenstore gewoon in voorraad zijn maar niet op de gewone pagina staan. tot nu toe 2 hoezen gevonden waarbij dat zo is, de polyurethaan heb ik zelfs al in huis en de ander is nylon.
Zou de verminderde beschikbaarheid van accessoires in het algemeen soms iets te maken hebben met de overname van de vaio tak? :?
Inderdaad, een email was fijn geweest, transit nu trouwens.
Als het aan de overname lag zou het toch ook niet in de studentenstore horen? Of ze hebben echt aparte voorraden voor studenten en gewone consumenten.

//edit Over accessoires gesproken, ik meende te lezen dat Macbook Air hoesjes goed passen, passen ze allemaal of alleen van bepaalde merken?

[ Voor 6% gewijzigd door Xufuja op 18-02-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

naman schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:35:
[...]

AC-routers hebben toch ook een iets beter bereik dan een N-router? Misschien inderdaad niet echt nodig, ik heb geen huis van 100m²
Lijkt me niet persé; 5ghz gaat moeilijker door obstakels als muren heen en verder lijkt het mij dat het zendvermogen van AC niet hoger is dan van N want het maximaal zendvermogen ligt wettelijk vast en staat los van de wifistandaard.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
RienkK schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:27:
Is het verschil in de PCI-e en een SATA erg groot? Ik heb een sata in mijn configuratie gekocht alleen ik kan het nog altijd annuleren en de PCI-e er bij bestellen. Wat denken jullie?
Neem de pci-e SSD als je kunt. Ik zit aanzienlijk boven de snelheid van mijn Samsung 830 SATA SSD met de pci-e.

Installeren van programma's etc. gaat razendsnel.

Overigens: als iemand nog weet hoe ik een Win8 installatiestick kan maken van de repairpartitie, dan hou ik me aanbevolen! Ik zou daarmee 20 gb vrij kunnen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Gadgetfreak op 19-02-2014 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 04:53:
[...]

Neem de pci-e SSD als je kunt. Ik zit aanzienlijk boven de snelheid van mijn Samsung 830 SATA SSD met de pci-e.

Overigens: als iemand nog weet hoe ik een Win8 installatiestick kan maken van de repairpartitie, dan hou ik me aanbevolen! Ik zou daarmee 20 gb vrij kunnen maken.
Ik meen een melding gezien te hebben van Vaio care die aangaf 'recover image aanmaken' Ik heb er echter niet op gedrukt.
Kijk dus even in Vaio care, ik ga er straks ook even naar kijken.

Edit: In Vaio care bij ' geavanceerde hulpprogramma's 'is er inderdaad een 'herstelmedia aanmaken' optie. Ik weet echter niet of dit is wat je zoekt.

[ Voor 10% gewijzigd door naman op 19-02-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Met PCI-SSD haal ik ongeveer 1040MB/s . SATA-600 zit hier, zelfs theoretisch, ver onder.
Hij voelt verschrikkelijk snel.
Het enige waar ik sinds Windows 8 (nu .1) last van heb, is dat als ik typ vlak na het inloggen, de letters met verschrikkelijke vertraging op m'n scherm verschijnen. Is na een seconde of 10-20 weer normaal. Op een andere PC met SATA-SSD heb ik hetzelfde. Lijkt voor te komen bij zware I/O-acties en niet zozeer bij 'n hoge throughput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:18
PCI-SSD is leuk voor (synthetische) benchmarks, in de praktijk is het verschil zeker niet schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Kun je niks met de procedure die hier beschreven staat? "Easy rescue" lijkt me dan toepasselijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Compunologist schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:42:
[...]

Kun je niks met de procedure die hier beschreven staat? "Easy rescue" lijkt me dan toepasselijk?
Dit wil ik nu juist voorkomen ;-)

Voor deze vorm van easy rescue heb ik immers alsnog die herstelpartitie van 20 gb nodig.
Die heb ik liever vrij. Win 8.1 op een stick heeft de voorkeur... De vrijgekomen ruimte met de partitie van ca 100 gb die ik al heb aangemaakt is dan alleen voor dataopslag ("D"), terwijl op de "C:\" partitie windows staat... (natuurlijk is er ook nog de win 8.1 partitie van ca 100 mb)

Dus eigenlijk wil ik weten of er iemand een manier heeft om de inhoud van de herstelpartitie zo op een stick te zetten dat ik daarna de partitie kan wissen...

[ Voor 13% gewijzigd door Gadgetfreak op 19-02-2014 11:24 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:05
Creqaw schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:39:
[...]

//edit Over accessoires gesproken, ik meende te lezen dat Macbook Air hoesjes goed passen, passen ze allemaal of alleen van bepaalde merken?
http://www.amazon.de/Easy...eve-Macbook/dp/B00DNTVVAI

Hier past de Vaio Pro 13 prima in. In het begin zit het wat strak, maar na een week of twee zit hij als gegoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Gadgetfreak schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:21:
Dus eigenlijk wil ik weten of er iemand een manier heeft om de inhoud van de herstelpartitie zo op een stick te zetten dat ik daarna de partitie kan wissen...
Met Vaio Care kun je toch gewoon herstelmedia maken ? Je kan dan kiezen of je DVDs wil branden of op USB stick wil schrijven. Met het resultaat kun je later terug een recovery doen zodat op de HDD zowel de recovery partitie als de originele Windows staat.
Dat die recovery ook de recovery partitie terugzet, vind ik overigens een nadeel en kan je precies toch niet omzeilen. Had in de nieuwe Vaio van mijn vrouw onmiddellijk een SSD gezet nadat ik recovery DVDs gebrand had. Dan recovery op de SSD, maar spijtig genoeg maakt die dus ook de recovery partitie aan waardoor ze al direct bijna 40GB kwijt was van haar SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Wat doen jullie aan beveiliging? TrueCrypt wil geen GUID versleutelen.. Iemand ideeën? Mijn vaio heeft geen TPM aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:58:
[...].
Dat die recovery ook de recovery partitie terugzet, vind ik overigens een nadeel en kan je precies toch niet omzeilen.
Gadgetfreak schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:21:
[...]
Als ik het goed begrijp biedt Sony dus niet de optie om alléén het besturingssysteem terug te zetten na het maken van een backup op USB via Vaio Care. Nou ja, het lijkt me altijd nog een optie om je disk te clonen en vervolgens je recovery partitie te deleten. Ik heb de Vaio Pro nog niet in huis maar ik ben er zelf ook niet echt van gecharmeerd om meteen 20-30GB te moeten inleveren voor een herstel partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Ik snap het probleem niet volledig eigenlijk, je kan toch simpel een ISO van de door jou gebruikte Windows-versie downloaden en dan de serial invoeren die je bij je VAIO krijgt? En dan handmatig eventjes de drivers en software downloaden. Of gaat dat bij de SVP niet?

Ik ben van plan om er ook eentje aan te schaffen (simpelweg omdat de SVP een prima batterijduur heeft, niet al te duur is, en met 8GB werkgeheugen uit te rusten is) maar de huidige weekaanbieding bevalt me niet. Ik ben tevreden met een i3 (misschien i5), maar zou wel graag een 256GB SSD willen. En dan zit ik er ook niet op te wachten om daar al 20 GB van in te leveren.

Ik neem aan dat er as dinsdag een leukere aanbieding komt voor mij, is daar zicht op?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Richh schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:56:
Ik snap het probleem niet volledig eigenlijk, je kan toch simpel een ISO van de door jou gebruikte Windows-versie downloaden en dan de serial invoeren die je bij je VAIO krijgt? En dan handmatig eventjes de drivers en software downloaden. Of gaat dat bij de SVP niet?

Ik ben van plan om er ook eentje aan te schaffen (simpelweg omdat de SVP een prima batterijduur heeft, niet al te duur is, en met 8GB werkgeheugen uit te rusten is) maar de huidige weekaanbieding bevalt me niet. Ik ben tevreden met een i3 (misschien i5), maar zou wel graag een 256GB SSD willen. En dan zit ik er ook niet op te wachten om daar al 20 GB van in te leveren.

Ik neem aan dat er as dinsdag een leukere aanbieding komt voor mij, is daar zicht op?
Dat zou op zich wel kunnen, maar ik wil de laptop (o.a. ivm assistbutton) terug kunnen zetten naar factory settings. Straks zijn er programma's die niet te downloaden / vinden zijn en dan erger ik me daaraan. Better safe than sorry dus.

Ik heb ook de 256 Gb versie gekozen: werkt prima, ik heb nu een windows partitie van ca 110 Gb en een 100 Gb partitie. Dan is er dus nog die 20 Gb (verborgen) partitie die ik graag bij de 100 Gb "storage" partitie wil trekken...

Mijn oude 256 Gb SSD gaat in een USB 3.0 case, om op kantoor backups mee te draaien. De echt kritieke bestanden staan sowieso veilig bij een extern bedrijf (en daar wordt dagelijk aardig wat naar geupload), maar het gaat m.n. om werkbestanden, modellen en recente jurisprudentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:33
Met vaio care kun je gewoon een usb herstel disk maken met de volledige herstelpartitie. RaptorRVL en ik hebben dat inmiddels ook al succesvol gebruikt, een usb herstel disk van mijn Pro om de zijne te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Gadgetfreak schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:27:
Dat zou op zich wel kunnen, maar ik wil de laptop (o.a. ivm assistbutton) terug kunnen zetten naar factory settings. Straks zijn er programma's die niet te downloaden / vinden zijn en dan erger ik me daaraan. Better safe than sorry dus.
Ah, dat maakt het inderdaad een stuk duidelijker ;)
Ik heb de VAIO zelf niet dus kan je daar niet mee helpen. Maar is het dan niet verstandiger om nu alle beschikbare drivers te downloaden en die gewoon op een DVD'tje branden, samen met een schone Windows 8/8.1? Dan heb je immers ook alles, en beslis je zelf welke bloatware je installeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
[...]

Mhh is de sata ssd in jouw samsung dezelfde als in ide van de sony vaio pro? En is het, het waard om mijn bestelling te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Gadgetfreak schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:27:

Ik heb ook de 256 Gb versie gekozen: werkt prima, ik heb nu een windows partitie van ca 110 Gb en een 100 Gb partitie. Dan is er dus nog die 20 Gb (verborgen) partitie die ik graag bij de 100 Gb "storage" partitie wil trekken...
Volgens mij gaat dat niet. Het is het een of het ander. Als je met de Assist knop naar Recovery wil kunnen booten, moet er natuurlijk ook een Recovery Partitie opstaan.
Als je de Recover Partitie nuttiger willen kunnen gebruiken, dan maak je gewoon aparte media aan, en die zijn bootable, dus dan kan je nog altijd terug naar Factory door gewoon te booten vanaf de aangemaakte recovery media ipv via de Assist knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Sinds vandaag mijn Vaio binnen, duurde helaas even voor ik door had waarom mijn display automatisch dimde, blijkbaar zijn er 2 instellingen voor 8)7

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om Chrome in high DPI te draaien, heeft iemand tips?

edit: Ik heb het al gevonden :) Disable display scaling on high DPI settings, klinkt beetje tegenstrijdig, afijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Kasai op 19-02-2014 19:19 ]

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:33
Ik heb sinds augustus een sony vaio pro 13 en heb sindsdien met verbazing meegelezen over wifi problemen van mensen. Sinds het begin heb ik namelijk strak de volledige download snelheid te pakken van mijn internet. Ik lees nu over mensen die een nieuwe versie van de vaio hebben en absoluut geen snelheidsproblemen meer hebben, maar ik vraag me echt af of er iets is gewijzigd en hoe het kan dat er dan zulke verschillen tussen zitten.

Ik heb namelijk het idee dat het enorm afhankelijk is van je router/accespoint die je ertussen heb hangen en niet zozeer van de vaio zelf.

Persoonlijk heb ik altijd op de 5Ghz gezeten gezien de 2.4Ghz enorm bevolkt is deze dagen en nogmaals hierop heb ik nog nooit problemen gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3317731981.png

Gisteren ook nog bestanden overgezet met 25MB/s wat dus ongeveer 209 Mb/s is en ik absoluut niet slecht vind.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Dit is... laat. Ik krijg nu net een mailtje binnen met de betalingsbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik denk dat de wifiproblemen ook iets te maken hebben met een bepaalde batch van schermranden / antenneunits/ wifikaarten / ...?

Ik had vandaag iets grappigs voor... Ik was iets aan het downloaden aan 4.5MB/sec, toen zag ik dat mijn schermrand weer los zat (waar je zelfs de antenne kan zien!), plak ik hem terug vast en valt mijn snelheid naar 3.1MB/sec.
Bij wijze van test trok ik het terug beetje los en het was terug 4.5MB/sec....

• Gadgetfreak
Creqaw schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:34:
Dit is... laat. Ik krijg nu net een mailtje binnen met de betalingsbevestiging.
Die mail kreeg ik 1 dag na aflevering van de laptop...
:+

• Xufuja
Ik heb maar een Case Logic sleeve bijbesteld aangezien deze goed schijnt te passen. Ben benieuwd.

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Met mijn nieuwe pro haal ik 30/70 (down/up) op 2,4 GHz wifi N in goed bereik, zo'n 10/40 bij slecht bereik.
op 5 GHz 150/150 bij goed bereik, maar slechts 5/5 bij slecht bereik. Komt ongeveer overeen met mijn xperia Z, al vind ik het vreemd dat down trager is dan up terwijl mijn telefoon dat niet heeft. (50/50 goed bereik 2,4 GHz, heeft wel veel hogere ping).
Ik heb de ookla speedtest gebruikt.

• naman
Creqaw schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:24:
Ik heb maar een Case Logic sleeve bijbesteld aangezien deze goed schijnt te passen. Ben benieuwd.
Deze heb ik ook. Past perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Ik heb deze besteld: http://www.ebay.nl/itm/SO...sBags&hash=item3f2c2359d2

Dikke vilten hoes.

Vraagje: voor de mensen met de extended battery, hoe bevalt die? Scheelt het qua formaat / gewicht veel in de praktijk? Ik vlieg over een maand naar Curacao (ik vlieg sowieso regelmatig ver weg, Azië, Zuid-Amerika) en overweeg voor die reizen de extended erbij te nemen.

[ Voor 45% gewijzigd door Gadgetfreak op 21-02-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Omdat er toen een actie was met een gratis sheet heb ik deze erbij genomen. Een tijd terug had ik al een keer wat foto's gemaakt (klik (OneDrive)) waarop je het verschil met/zonder sheet kunt zien.

Qua gewicht, ja hij wordt wel iets zwaarder - geen idee hoeveel precies - maar wat je er voor terugkrijgt is het zeker waard. Met beide batterijen op 100% (intern en sheet) geeft Windows op 'balanced' zo'n 14/15 uur resterend aan. Dan ben ik alleen wat aan het werken in Visual Studio, Word o.i.d. Geen films natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

De extended batterij is 100% waard!
Met gewoon Word/OneNote werk ik de hele dag door + kijk ik een filmpje in de avond (8u-23u en dan nog 20% resterend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Nadat de tnt express gisteren de laptop langs kwam brengen terwijl ik niet thuis was hebben ze net nog een poging gedaan. Mijn eerste indruk van de laptop: snel, mooi, licht.

Echter vind ik persoonlijk het touchpad aan de matige kant, echter zal dit geen probleem zijn omdat ik toch een bluetooth muis zal gaan gebruiken. De koeling hoor je inderdaad wel, momenteel staat visual studio, office, virusscanner te installeren dus niet echt normaal gebruik.

Wat ik wel nog wil noemen is een puntje wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen en dat zijn de scherpe scerpe hoeken. Met name als ik heb oppak voelt hij scherp aan.

Maar over het algemeen zeer tevreden, ik heb vol wifi bereik dus dat zit ook wel snor.

EDIT: Ik heb het vermoeden dat mijn touchpad stuk is, als ik helemaal links onder probeer te klikken, gebeurt er niets terwijl rechts wel perfect werkt. heeft iemand hier nog meer ervaringen mee?

[ Voor 12% gewijzigd door Marco1994 op 21-02-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Laatst online: 11-11-2023
Sheet is ongeveer 300 gram als ik me goed herinner. Zeker handig bij lange reizen en dergelijke! Ik gebruik hem vooral thuis als weekend-backup voor als ik mijn adapter vergeet mee te nemen van het werk op vrijdagmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Aan alle SVP bezitters:

Als je een SD-kaartje in de SVP stopt, past dit kaartje dan volledig in de laptop, of steekt hij nog een beetje uit?
Voor media-opslag heb ik namelijk geen snelle SSD nodig, en ik heb hier SD-kaartjes liggen van 64GB. Ik twijfel of ik genoeg heb aan 128GB, maar met een SD kaartje erbij is het meer dan genoeg.

Ben heel benieuwd wat de weekaanbieding van volgende week is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:33
Een SD-kaart steekt niet uit. De bovenzijde van de SD-kaart is vrijwel in lijn met de behuizing, de onderkant niet helemaal maar dat komt door de schuin naar beneden aflopende zijkant van de behuizing.

[ Voor 4% gewijzigd door Valar op 21-02-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Valar schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:44:
Een SD-kaart steekt niet uit. De bovenzijde van de SD-kaart is vrijwel in lijn met de behuizing, de onderkant niet helemaal maar dat komt door de schuin naar beneden aflopende zijkant van de behuizing.
Klopt,

Ik heb ook een SD-card van 64 Gb erin zitten. Past prima!
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Duidelijk! Hier heb ik wat aan, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Net binnen gekregen. Zeer licht en heel mooi. Zit wat ruim in m'n sleeve maar daar kan ik niets aan doen. Een probleem dat ik nu heb is dat m'n display taal vast zit op Nederlands. Ik heb altijd al met Engelse Windows gewerkt dus ik zou bij God niet weten wat ik aan doen ben qua instellingen.

//edit Er zijn maar 2 locaties met instellingen toch? Vaio center en Windows settings?

[ Voor 13% gewijzigd door Xufuja op 21-02-2014 16:19 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste