Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
XyberBorg schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:49:
Heb vandaag een AC versie van de wifi adapter besteld, ben benieuwd of die de wifi snelheid van 40mbit kan opkrikken naar de 150mbit+ die ik toch graag wil. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb de mijne vorige week besteld en daarin zou een AC-adapter ingebouwd moeten zijn.
Als ik 'm binnen heb zal ik ook eens kijken. Ik vraag me trouwens af of Sony alleen de adapter heeft geüpgrade, of dat er ook wijzigingen aan de antennes zijn uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
De korting op de grotere SSD is verlengt tot 10/2/14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Alright, ik heb nu een AC adapter ingebouwd, snelheid blijft helaas nog steeds steken op zo'n 40mbit. Geen verbetering dus.

Verder heb ik vandaag een non-touch i5 variant van de vaio pro ontvangen voor een familielid, die ontvangt op mijn netwerk wel 150mbit effectief, i.e. 14MB/sec. Ziet er naar uit dat Sony inderdaad wat andere interne veranderingen heeft doorgevoerd in de latere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

even een opmerking. sinds oktober 2013 in bezit van een VAIO Pro 13 non touch, wat een heerlijk toestel zeg
tot op heden zonder problemen gewerkt. enkel een keer een crash bij opstart door een fout in bios. maar voor de rest een Top toestel!

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
Zou je dat op een manier kunnen checken, dat de antennes verbeterd zijn? Mocht dat namelijk het geval zijn dan denk ik dat we kunnen stellen dat de vorige rev. inderdaad een gebrekkig product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:42
Geniet maar van je laatste Vaio jongens! :'(

Zouden ze nu coulanter zijn met het omwisselen van laptops? :7

[ Voor 42% gewijzigd door AMARONE op 06-02-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:18:
Zouden ze nu coulanter zijn met het omwisselen van laptops? :7
De pc-tak van Sony zal worden verkocht aan de durfinvesteerder Japan Industrial Partners
"Durfinvesteerders" staan er nou niet bepaald om bekend dat ze het belang van de klant voorop hebben staan. Snel geld staat voor hun op nummer 1. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik begin al schrik te krijgen...
Ik heb mijn garantie nog steeds niet kunnen claimen aangezien ik de laptop te intensief gebruik... Ik wou het pas in de zomer binnen sturen, maar zal ik dan nog steeds garantie krijgen?
(ik heb 4 jaar garantie...)

[ Voor 6% gewijzigd door Dima_2005 op 06-02-2014 10:40 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Compunologist schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:25:
[...]

[...]

"Durfinvesteerders" staan er nou niet bepaald om bekend dat ze het belang van de klant voorop hebben staan. Snel geld staat voor hun op nummer 1. :/
Maar de huidige Vaio's blijven nog onder Sony toch neem ik aan tot de voorraad op is? Nja, ik vind het jammer. Ik kijk niet eens bij andere merken als ik een laptop wil. Balen dat ik de Fit 15 heb gekocht ipv 6 maanden later de Fit flip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
In maart moet de overname zijn voltooid en zal Sony zelf geen pc's en laptops meer maken...De durfinvesteerder zal zich met Vaio aanvankelijk vooral toeleggen op de Japanse markt, voordat wordt nagedacht over een 'uitbreiding' naar andere landen. In de praktijk betekent dat dat het Vaio-merk voorlopig uit veel landen, waaronder Nederland en België, zal verdwijnen...
Komt er nog een uitverkoop bij de Nederlandse Sony Store om van de voorraden af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dima_2005 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:40:
Ik begin al schrik te krijgen...
Ik heb mijn garantie nog steeds niet kunnen claimen aangezien ik de laptop te intensief gebruik... Ik wou het pas in de zomer binnen sturen, maar zal ik dan nog steeds garantie krijgen?
(ik heb 4 jaar garantie...)
Ik heb ook het 4-jarig serviceplan (was onderdeel van de aanbieding destijds). Volgens mij moet of Sony die afhandeling blijven doen of er is iets geregeld met de nieuwe partij.

Het lijkt me dat het gewoon via Sony blijft lopen, die zullen wel contracten hebben met reparatiecentra (zoals dat nu ook is). Alleen als er een onderdeel niet meer op voorraad is moeten ze misschien een alternatieve regeling treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
AMARONE schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:58:
[...]

Maar de huidige Vaio's blijven nog onder Sony toch neem ik aan tot de voorraad op is? Nja, ik vind het jammer. Ik kijk niet eens bij andere merken als ik een laptop wil. Balen dat ik de Fit 15 heb gekocht ipv 6 maanden later de Fit flip :)
Nadat een oude Sony Pentium III-mobile laptop, een PCG-Z1RSP (14,1 inch ultrathin met Pentium M) en 7 vaste Sony PC's hier jarenlang op kantoor in gebruik zijn geweest zijn wij uiteindelijk merendeels overgestapt op Acer laptops (vanwege een zéér gunstige aanbieding).

Iedereen - behalve ikzelf en één colllega, heeft een Acer met i3 processor. Mijn college wil zijn PCG-Z1RSP niet kwijt, ikzelf - als dé poweruser die veel onderweg is hier op kantoor - heb bewust voor de Sony Vaio Pro gekozen (ter vervanging van mijn Dell, die behoorlijk "op" is na 6 jaar stevig gebruik en intussen aan zijn 3e accu toe is).

Ik ben enerzijds bang dat dit inderdaad weleens de laatste Vaio laptop voor me zou kunnen gaan worden, zeker als deze durfinvesteerder inderdaad alleen op snel geld uit is. Dan moet ik een volgende keer goed kijken of ik voor een Dell, Lenovo of iets anders moet gaan... Vervelend, want het afwijkende design en het materiaalgebruik van Sony beviel mij goed.

Aan de andere kant had Sony behoorlijk slechte after sales. Dat heeft goeddeels geleid tot het vervangen van de vroegere desktops door Acers. Ik zie een mogelijkheid zijn voor de nieuwe eigenaar om daar hard aan te werken en met de Vaio reeks een sterke serie neer te zetten, à la Thinkpad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Razr schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:53:
[...]

Ik heb ook het 4-jarig serviceplan (was onderdeel van de aanbieding destijds). Volgens mij moet of Sony die afhandeling blijven doen of er is iets geregeld met de nieuwe partij.

Het lijkt me dat het gewoon via Sony blijft lopen, die zullen wel contracten hebben met reparatiecentra (zoals dat nu ook is). Alleen als er een onderdeel niet meer op voorraad is moeten ze misschien een alternatieve regeling treffen.
Het zal eraan liggen.
De 2 jaarsgarantie waarop je sowieso recht hebt is iets anders dan de contractueel overeengekomen extra garantie.

Wat betreft de contractueel overeengekomen garantie is het zo dat de contractspartijen in beginsel dezelfde blijven, tenzij er een clausule is die een overdracht van de overeenkomst bij overname van Sony regelt.

De standaardgarantie zal naar verwachting meegaan met de onderneming, dus naar de nieuwe eigenaar.
Ik zou hoe dan ook me gewoon tot Sony richten als er iets mis is: daar weet men wel wie je moet hebben.

Verder is er nog de "conformiteit bij consumentenkoop" (art. 7:17 BW e.v.), waar je recht op hebt.
De wet spreekt daarbij over de verkoper, dan zal het er dus vanaf hangen van wie je gekocht hebt (Sony? In een winkel?). Kort samengevat: van een laptop mag je bepaalde dingen in redelijkheid verwachten, dus niet dat deze binnen het jaar uit elkaar valt. Je kunt jegens de verkoper in dat geval actie ondernemen en wat de uitkomst zal zijn zal er dan wel vanaf hangen (je moet in de gelegenheid stellen om het gebrek te herstellen, de verkoper mag vervangen, pas als de verkoper in gebreke blijft om het gebrek weg te nemen kun je vernietigen of de koopprijs verminderen).

Overigens, de juiste volgorde zou volgens mij zijn:
1) naar de partij waarmee je een servicecontract hebt gesloten gaan;
2) naar de verkoper gaan i.v.m. conformiteit;
3) naar de producent i.v.m. de productgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Zijn er eigenlijk successverhalen van vervanging ipv reparatie?? Ik kan mijn laptop ECHT niet missen voor een paar weken...
Misschien is het beter best nu nog te doen voordat VAIO compleet verdwijnt...
De loszittende + slecht behandelde schermrand is best storend, en de wifi werkt nog steeds best crap, zelfs met nieuwste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Dima_2005 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:47:
Zijn er eigenlijk successverhalen van vervanging ipv reparatie?? Ik kan mijn laptop ECHT niet missen voor een paar weken...
Misschien is het beter best nu nog te doen voordat VAIO compleet verdwijnt...
De loszittende + slecht behandelde schermrand is best storend, en de wifi werkt nog steeds best crap, zelfs met nieuwste drivers.
Vaio verdwijnt niet van vandaag op morgen en garantie- en overige rechten blijven bestaan.
Het lijkt me beter om op dat punt dus niet te hard van stapel te lopen.

Hoe bedoel je trouwens "successverhalen van vervanging ipv reparatie"? Sony mag kiezen voor reparatie of vervanging. De koper, jij dus, niet. Je kunt er hooguit om vragen.

Je lang blijven ergeren aan een tekortkoming is volgens mij sowieso niet handig. Het kan maar verholpen zijn. Daarbij komt reparatie nooit goed uit...
Kijk of je even een andere laptop of pc voor een aantal weken kunt lenen van een bekende, of vraag of Sony een "ruilapparaat" heeft dat je kunt gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Gadgetfreak op 06-02-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
miranon schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:41:
[...]

Komt er nog een uitverkoop bij de Nederlandse Sony Store om van de voorraden af te komen?
Is dat niet waar die grote korting in December voor was? Oh en de SSD korting die nu loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Creqaw schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:34:
[...]
Is dat niet waar die grote korting in December voor was? Oh en de SSD korting die nu loopt.
Of hou de outlet gewoon even in de gaten; daar zitten af en toe echt koopjes tussen.
https://outlet.sony.nl/shop/VAIO-notebooks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Creqaw schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:34:
[...]
Neen, tuurlijk niet, aangezien je gewoon je systeem kunt custom builden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
XyberBorg schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:50:
[...]

Of hou de outlet gewoon even in de gaten; daar zitten af en toe echt koopjes tussen.
https://outlet.sony.nl/shop/VAIO-notebooks/
Behoorlijk aan de prijs nog. Ik heb een Fit 15 met de welbekende wifi problemen maar liet hem laatst vallen dus een hoek heeft een deuk nu. Ander had ik wel graag aan Sony een optie gegeven om hem desnoods voor ene flip refurbished om te ruilen. Mja, doen ze met die deuk natuurlijk nooit meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
AMARONE schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:00:
[...] Behoorlijk aan de prijs nog.
De prijzen in de outlet zijn niet altijd te begrijpen; soms zijn modellen met veel betere specificaties goedkoper dan een ander model in de outlet. Gewoon eens in de zoveel dagen kijken. Heb onlangs nog een i7 256gb touch model voor minder dan 1000 euro gezien.

Verder werkt de kortingscode meestal ook over de outlet modellen, dus je krijgt er sowieso nog eens 7-10% vanaf.

[ Voor 12% gewijzigd door XyberBorg op 06-02-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Twixie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:58:
[...]

Neen, tuurlijk niet, aangezien je gewoon je systeem kunt custom builden.
Ik zeg niet dat ik gelijk heb maar het kan toch? Misschien willen ze wel van de onderdelen af die ze nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-08-2020
Sinds kort (27 jan) is de Sony vaio pro 13 met type nummer SVP1322C5E te koop. Deze heb ik gisteren besteld.
Op de support site van Sony komt dit type nummer nog niet voor en vroeg me af wat er nou nieuw aan is ten opzichte van de vaio met type nummer SVP1321C5E. Blijkbaar is dit de wifi module.

Is er al iemand die de vaio met dit nieuwe type nummer heeft?
Heeft deze misschien een broadcom Wifi module ipv intel en zijn de problemen nu opgelost?
Ik hoop het in ieder geval wel aangezien ik wel van mijn 150mbit glasvezelverbinding gebruik wil kunnen maken :-)

Vertaald uit het Frans:
De voormalige SVP1321C5E verwijzing op de website van Sony is onlangs vervangen door een nieuwe (SVP1322C5E). Deze verandering brengt compatibiliteit met 802.11ac WiFi (802.11n voor) de nieuwste standaard, een upgrade die we onlangs genoemd in het nieuws en dat zou de problemen van slechte Wi-Fi-ontvangst ondervonden door sommige kopers op te lossen op de eerste generatie Vaio Pro.

Bron: http://www.comparatif-ult...ro-13-svp1321c5e-365.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
naman schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:24:
Sinds kort (27 jan) is de Sony vaio pro 13 met type nummer SVP1322C5E te koop. Deze heb ik gisteren besteld.
Op de support site van Sony komt dit type nummer nog niet voor en vroeg me af wat er nou nieuw aan is ten opzichte van de vaio met type nummer SVP1321C5E. Blijkbaar is dit de wifi module.

Is er al iemand die de vaio met dit nieuwe type nummer heeft?
Heeft deze misschien een broadcom Wifi module ipv intel en zijn de problemen nu opgelost?
Ik hoop het in ieder geval wel aangezien ik wel van mijn 150mbit glasvezelverbinding gebruik wil kunnen maken :-)

Vertaald uit het Frans:
De voormalige SVP1321C5E verwijzing op de website van Sony is onlangs vervangen door een nieuwe (SVP1322C5E). Deze verandering brengt compatibiliteit met 802.11ac WiFi (802.11n voor) de nieuwste standaard, een upgrade die we onlangs genoemd in het nieuws en dat zou de problemen van slechte Wi-Fi-ontvangst ondervonden door sommige kopers op te lossen op de eerste generatie Vaio Pro.

Bron: http://www.comparatif-ult...ro-13-svp1321c5e-365.html
Met leveringstijden van circa 1 maand zal het nog wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ah, perfect... Ik zal dan nog een maandje wachten voor mijn garantieafhandeling. MIsschien kunnen ze er dan een deftige kaart in steken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Dima_2005 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:43:
Ah, perfect... Ik zal dan nog een maandje wachten voor mijn garantieafhandeling. MIsschien kunnen ze er dan een deftige kaart in steken....
Ik hoop dat het probleem aan de wifi module ligt een niet aan de antenne. Wifi module is zo tevervangen (is het enige, samen met de pciex ssd, die niet gesoldeerd zijn) Antenne is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
naman schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:58:
[...]

Ik hoop dat het probleem aan de wifi module ligt een niet aan de antenne. Wifi module is zo tevervangen (is het enige, samen met de pciex ssd, die niet gesoldeerd zijn) Antenne is een ander verhaal.
Wat ik links en rechts tegen ben gekomen is de mededeling dat de drivers van de Intel kaart aanvankelijk crappy waren.
Die zijn inmiddels verbeterd, dus daar zit 't probleem niet meer.

Nu komt naar voren dat het carbon fiber van de behuizing de antenne's teveel afsluit voor goede ontvangst.
Er blijkt een gebruiker zijn Sony opengemaakt te hebben en de antenne's buiten de behuizing te hebben gelegd: ontvangstprobleem verholpen...

Laten we hopen dat in de nieuwe serie (die ik dus ook besteld heb, met AC....) dáár iets aan gedaan is (antenne in beeldschermrand verwerkt bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:18:
[...]

Wat ik links en rechts tegen ben gekomen is de mededeling dat de drivers van de Intel kaart aanvankelijk crappy waren.
Die zijn inmiddels verbeterd, dus daar zit 't probleem niet meer.

Nu komt naar voren dat het carbon fiber van de behuizing de antenne's teveel afsluit voor goede ontvangst.
Er blijkt een gebruiker zijn Sony opengemaakt te hebben en de antenne's buiten de behuizing te hebben gelegd: ontvangstprobleem verholpen...

Laten we hopen dat in de nieuwe serie (die ik dus ook besteld heb, met AC....) dáár iets aan gedaan is (antenne in beeldschermrand verwerkt bijvoorbeeld)
Ik hoop dat het probleem opgelost is met het nieuwe model en dat ze inderdaad de antenne in het scherm verwerkt hebben ipv in de body waar veel interferentie plaatsvindt.
Ik ga dit met veel zorg testen, zowel thuis als op werk.
Mocht het probleem niet opgelost zijn neem ik contact op met de klantenservice voor een refund.
De technische dienst bij Sony heeft mij dit zelf aangeraden vandaag, nadat ik gevraagd had of zij iets wisten over de plaatsing van de antenne in het nieuwe model. Helaas wist hij hier niets over.

19 februari maar beginnen met wat tests en hopen op goed nieuws. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]
Dat is een goed punt, carbon fiber is goed geleidend dus eigenlijk een kooi van Faraday, net zoals de metalen laptops van bijv. Apple, die ook niet geweldig werken met WiFi. De reden dat die de antennes ook in de body hebben zitten (tussen de scharnieren) is dat je dan nog iets van WiFi ontvangst hebt als de laptop dichtgeklapt is.

Trouwens, iemand vroeg of ik jullie op de hoogte wilde houden van de reactie van de media markt op mijn ratelende Vaio. Ik had helaas geen tijd meer om er langs te gaan (ik was maar 4 dagen in Nederland voor mijn werk), en toen ook nog het nieuws kwam van het einde van de Vaio range, heb ik hem maar retour gedaan onder het retourrecht, helaas. Ik vind het nog steeds jammer maar ik had geen zin in een wekenlang heen-en-weer reparatie traject terwijl ik niet eens in het land ben. En ik heb niet zo heel veel vertrouwen in de garantie afhandeling de komende jaren als Sony er mee ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
[...]
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat ze dit bij Sony al lang wisten. Bij Sony weten ze ook wel hoe ze bv. een laptop open moeten maken neem ik aan.. Of gebeurt testen tegenwoordig alleen nog maar in de markt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

GekkePrutser schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:30:
[...]

Dat is een goed punt, carbon fiber is goed geleidend dus eigenlijk een kooi van Faraday, net zoals de metalen laptops van bijv. Apple, die ook niet geweldig werken met WiFi.
Dat is raar, want mijn Sony Vaio Z2 (VPCZ21L9E) is ook van Carbon Fiber en aluminium, en ik heb geen last van een slecht wifi ontvangt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Lip schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:48:
[...]

Dat is raar, want mijn Sony Vaio Z2 (VPCZ21L9E) is ook van Carbon Fiber en aluminium, en ik heb geen last van een slecht wifi ontvangt.
Het schijnt pas rond de 60 db en minder aan ontvangst een groot probleem te worden.
Daarbij scheelt het of je op 2,4 of 5 ghz zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Paar dagen terug dus Windows 7 op mijn SVP geinstalleerd na een tijdje Xubuntu te hebben gedraaid. Windows 8 heb ik bewust links laten liggen omdat ik het persoonlijk een gaar OS vind. Ik heb alle (meest recente) drivers geïnstalleerd vanaf de website van Sony.
Nu haal ik met speedtest.net (en reguliere downloads) zeer teleurstellende resultaten, variërend van ongeveer 2 mbit tot 15 mbit down... Zeker nu ik mijn abonnement net heb geupgradet naar 50mbit (waarvan ik er effectief zo'n 49 zou moeten kunnen halen). Met Xubuntu was het ook lang niet zó erg en mijn Diskstation NAS haalt gewoon volle snelheid (~4.5mbps).. Of het moet iets met m'n modem zijn (maar dat zou ik vreemd vinden aangezien daar niks aan is veranderd en hij ook al is ingetraint op de nieuwe snelheid, en de DS volle snelheid haalt).
Iemand een tip?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
cbernardini schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:28:
Paar dagen terug dus Windows 7 op mijn SVP geinstalleerd na een tijdje Xubuntu te hebben gedraaid. Windows 8 heb ik bewust links laten liggen omdat ik het persoonlijk een gaar OS vind. Ik heb alle (meest recente) drivers geïnstalleerd vanaf de website van Sony.
Nu haal ik met speedtest.net (en reguliere downloads) zeer teleurstellende resultaten, variërend van ongeveer 2 mbit tot 15 mbit down... Zeker nu ik mijn abonnement net heb geupgradet naar 50mbit (waarvan ik er effectief zo'n 49 zou moeten kunnen halen). Met Xubuntu was het ook lang niet zó erg en mijn Diskstation NAS haalt gewoon volle snelheid (~4.5mbps).. Of het moet iets met m'n modem zijn (maar dat zou ik vreemd vinden aangezien daar niks aan is veranderd en hij ook al is ingetraint op de nieuwe snelheid, en de DS volle snelheid haalt).
Iemand een tip?..
Het zit em waarschijnlijk echt in de wifi module en dit is dus mogelijk opgelost met het nieuwe model SVP1322C5E. Ik neem aan dat jij het oude model SVP1321C5E hebt? Hier zit de wifi N module nog in.

Zodra Gadgetfreak en ik onze Vaio binnen hebben (19 feb) kunnen we hier informeren of het nieuwe model het wifi probleem heeft opgelost.
Mocht dit het geval zijn, zou je hem via de Sony klantenservice mogelijk kunnen ruilen voor het nieuwe model. Hier zullen ze niet moeilijk over doen.

Mocht het probleem niet opgelost zijn ga ik hem retourneren en ga ik of voor de Asus ux301 of de Lenovo Yoga 2 Pro.

Bevalt de Sony Vaio Pro 13 je verder wel? Trackpad, toetsenbord, scherm en flexibiliteit? En hoe is de fan nu? Heeft de bios update echt geholpen?

[ Voor 10% gewijzigd door naman op 08-02-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
naman schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:22:
[...]
Het zit em waarschijnlijk echt in de wifi module en dit is dus mogelijk opgelost met het nieuwe model SVP1322C5E. Ik neem aan dat jij het oude model SVP1321C5E hebt? Hier zit de wifi N module nog in.
Klopt ja, ik heb inderdaad de x21C5E. Vaag dat met xubuntu de downloadsnelheid wel een stuk beter was dan dit (hoewel het ook toen wel te wensen overliet)
[...]
Zodra Gadgetfreak en ik onze Vaio binnen hebben (19 feb) kunnen we hier informeren of het nieuwe model het wifi probleem heeft opgelost.
Mocht dit het geval zijn, zou je hem via de Sony klantenservice mogelijk kunnen ruilen voor het nieuwe model. Hier zullen ze niet moeilijk over doen.
Ja, dat was ik ook al van plan. Hoewel ik me wel afvraag in hoeverre ze daar niet moeilijk over zullen doen. We'll see.
[...]
Bevalt de Sony Vaio Pro 13 je verder wel? Trackpad, toetsenbord, scherm en flexibiliteit? En hoe is de fan nu? Heeft de bios update echt geholpen?
Verder bevalt 'ie me uitstekend, heel fijne laptop. Alleen de wifi problemen begin ik wel een beetje beu te worden. Alleen de kijkhoeken van het scherm kan ik me wel in vinden, dat die niet als geweldig worden ervaren, maar dat stoort me verder niet. Ik zal nog even kijken of ik de laatste bios heb.

// Edit: hmm, nu blijk ik rond de 22mbit down te halen (nog steeds niet wat het moet zijn). Misschien ligt het probleem dan toch grotendeels binnen mijn eigen netwerk. Ik wacht het nog maar even af.
// Edit 2: nu weer 6mbit..

[ Voor 6% gewijzigd door VR46 op 08-02-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
cbernardini schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:33:

// Edit: hmm, nu blijk ik rond de 22mbit down te halen (nog steeds niet wat het moet zijn). Misschien ligt het probleem dan toch grotendeels binnen mijn eigen netwerk. Ik wacht het nog maar even af.
// Edit 2: nu weer 6mbit..
Inderdaad raar dat Ubuntu het beter doet. Zou niet weten waarom dat is.
Hoeveel dbm is je wifi signaal? En gebruik je 2,4ghz of 5ghz?

Goed om te horen dat de laptop je bevalt. Voor het scherm heb ik zonder touchscreen gekozen zodat het minder reflecteert en ook een wat betere kijkhoek geeft.

Hopelijk kan je het wifi probleem oplossen. Dan klinkt het als de ideale laptop :)

[ Voor 30% gewijzigd door naman op 08-02-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
naman schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:38:
[...]

En gebruik je 2,4ghz of 5ghz?
Nu haal ik redelijk continu ~21mbit down, mijn modem staat op mixed 802.11n en g (20/40mhz), zal dat eens op alleen n zetten en 40mhz. Heb daar verder niet zo veel kaas van gegeten maar voor zover ik weet moet ik dan wel meer dan 21mbit kunnen halen? Nog wat meer kloten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
cbernardini schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:12:
[...]

Nu haal ik redelijk continu ~21mbit down, mijn modem staat op mixed 802.11n en g (20/40mhz), zal dat eens op alleen n zetten en 40mhz. Heb daar verder niet zo veel kaas van gegeten maar voor zover ik weet moet ik dan wel meer dan 21mbit kunnen halen? Nog wat meer kloten dan :)
Lees anders even deze handleiding http://nl.hardware.info/r...je-wifi-signaal-inleiding

Daar wordt alles best goed uitgelegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Net een mailtje van Sony gekregen, verwachtte leveringsdatum 14/02/14 - 19/02/14. Nu komt het echt in de buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Creqaw schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:34:
Net een mailtje van Sony gekregen, verwachtte leveringsdatum 14/02/14 - 19/02/14. Nu komt het echt in de buurt!
Ik heb het mailtje ook gehad! Er staat echter dat de bestelling naar verwachting tussen 14.02.2014 en 19.02.2014 zal worden verzonden.
Ik denk dat we het toch pas de 19e kunnen verwachten, maar wie weet, misschien iets eerder. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
naman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:40:
[...]

Ik heb het mailtje ook gehad! Er staat echter dat de bestelling naar verwachting tussen 14.02.2014 en 19.02.2014 zal worden verzonden.
Ik denk dat we het toch pas de 19e kunnen verwachten, maar wie weet, misschien iets eerder. :-)
Zelfde hier, productie gestart, verzending 14-2 tot 19-2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
CasGas schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:57:
[...]

Maar dat is het niet, ik red maar 54mbit, zelfs als ik op 2cm van mijn N AP zit..
Hoi CasGas,
Heb jij hem ooit sneller gekregen. Ik constateer dat mijn dochter hetzelfde probleem heeft.
Maximale download snelheid niet hoger dan 50 Mbps, upload snelheid op dit moment 75 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb vandaag ook het mailtje gekregen dat de laptop tussen 14 en 19 feb verzonden zal worden.
(ze lijken echt in batches te werken?)

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Voor hen die tussen 14 en 19 februari de Pro verwachten:
- hebben jullie ook de 13 inch besteld?
- hebben jullie hem ook met i7 genomen?
- hoeveel RAM hebben jullie besteld?

Ik vraag me af of ze alles door elkaar produceren, of dat het ook echt batches zijn met dezelfde hoofdspecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:06:

Ik vraag me af of ze alles door elkaar produceren, of dat het ook echt batches zijn met dezelfde hoofdspecs.
Ik heb het volgende besteld:

SVP1322C5E
Zonder Touchscreen
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
256 GB PCIe Flash SSD
Intel® HD Graphics 4400
Draadloos LAN(a/b/g/n/ac)
Intel® Core™ i7-4500U, 1.8GHz
33,7 cm LED, 1920x1080
Zwart
Windows 8.1 Pro

Het maakt me niet uit hoe ze het produceren, als ze ons allemaal maar een goede laptop opsturen met uitstekende werking van wifi. :P

[ Voor 31% gewijzigd door naman op 09-02-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Uw VAIO wordt op dit moment samengesteld aan de hand van uw persoonlijke wensen.
naman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:12:
[...]
uitstekende werking van wifi. :P
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Gadgetfreak schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:06:

-ja
-nee
-4GB

Ik heb gewoon de goedkoopste met extra grote SSD vanwege actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
grote wens van mij iig...

Ik heb 'm zakelijk, dus kon redelijk "los" gaan met de i7, 8 gb en 256 gb ssd (PCIe).
De verwachtingen zijn hooggespannen, maar als wifi slecht is, dan gaat ie retour en moet ik nog wat anders zoeken. Daar zou ik na een maand wachten overigens goed ziek van zijn, nog daargelaten dat ik niet weet wat ik dan zou moeten nemen en dat mijn Dell 1501 wel echt op is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:59:
[...]

grote wens van mij iig...

Ik heb 'm zakelijk, dus kon redelijk "los" gaan met de i7, 8 gb en 256 gb ssd (PCIe).
De verwachtingen zijn hooggespannen, maar als wifi slecht is, dan gaat ie retour en moet ik nog wat anders zoeken. Daar zou ik na een maand wachten overigens goed ziek van zijn, nog daargelaten dat ik niet weet wat ik dan zou moeten nemen en dat mijn Dell 1501 wel echt op is..
Moet goed komen met de wifi, zo niet ga ik voor de Lenovo Yoga 2 waarschijnlijk.
Ik zou het liefst voor de Asus UX301 gaan maar die is gelijk een heel stuk duurder.
Ze moeten de wifi gewoon op orde hebben! Ik wil de Vaio pro 13! :*)

Ps. Ik kijk net even op de Sony website. Daar staat nu ineens aangegeven dat mijn laptop 11.894.840.000 € koste. Ik denk toch dat ik hem maar retour stuur, dat bedrag wil ik wel! :P

[ Voor 10% gewijzigd door naman op 10-02-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Fijn om te horen dat de 1322C5E de nieuwe module heeft, wellicht dat er binnenkort dan suitable drivers te vinden zijn. Sinds ik mijn 1321C5E heb "opgewaardeerd" met een AC kaart werkt bluetooth niet meer en zijn er ook geen geschikte drivers te vinden die het probleem verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
XyberBorg schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:21:
Fijn om te horen dat de 1322C5E de nieuwe module heeft, wellicht dat er binnenkort dan suitable drivers te vinden zijn. Sinds ik mijn 1321C5E heb "opgewaardeerd" met een AC kaart werkt bluetooth niet meer en zijn er ook geen geschikte drivers te vinden die het probleem verhelpen.
Mijn SVP1321C5E heb ik ook opgewaardeerd met een Wireless-AC 7260 kaartje en ik gebruik bluetooth zonder problemen hoor (Logitech muis). Heb je niet per ongeluk zo een kaartje zonder bluetooth gekocht (geen idee of die bestaan)? Anders lijkt het me toch echt een driver issue.

[ Voor 5% gewijzigd door Razr op 10-02-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Razr schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:38:
[...]

Mijn SVP1321C5E heb ik ook opgewaardeerd met een Wireless-AC 7260 kaartje en ik gebruik bluetooth zonder problemen hoor (Logitech muis). Heb je niet per ongeluk zo een kaartje zonder bluetooth gekocht (geen idee of die bestaan)? Anders lijkt het me toch echt een driver issue.
Ervaar je nog problemen met de nieuwe wifi module? Zou mooi zijn als de problemen echt verholpen zijn. Dan is deze jongen heel blij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

het zou natuurlijk nog kunnen dat ze bij de nieuwe versie een andere plaatsing van de antennes hebben.

@gadgetfreak's vragen:
13" mat
i5
8GB
en zoals ik het lees worden de laptops tussen 14 en 19 feb verzonden. Maar ik neem aan dat ze vanuit Japan komen dus dan kan het natuurlijk nog een paar dagen duren voordat je hem hebt. Misschien dat de "ervaren" mensen kunnen vertellen hoe het bij hen zat?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
naman schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:10:
[...]

Ervaar je nog problemen met de nieuwe wifi module? Zou mooi zijn als de problemen echt verholpen zijn. Dan is deze jongen heel blij! :)
Geen problemen hier, wel dat vergelijkbaar bij een Acer de overdrachtssnelheid wat aan de lage kant is. Maar dat is volgens mij meer een antenne issue. Ik heb trouwens alleen nog getest met de N standaard (WiFi). Ga er maar vanuit dat N op je huidige chip vergelijkbaar is met N op de nieuwe chip.

Als je echt issues hebt (instabiliteit oid) dan denk ik dat je naar je drivers moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Gmount schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:30:
het zou natuurlijk nog kunnen dat ze bij de nieuwe versie een andere plaatsing van de antennes hebben.

@gadgetfreak's vragen:
13" mat
i5
8GB
en zoals ik het lees worden de laptops tussen 14 en 19 feb verzonden. Maar ik neem aan dat ze vanuit Japan komen dus dan kan het natuurlijk nog een paar dagen duren voordat je hem hebt. Misschien dat de "ervaren" mensen kunnen vertellen hoe het bij hen zat?
Komt het niet gewoon uit China? Anyway voor zover ik het weet moet het met een degelijke shipping service niet meer dan 3 dagen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Nu ik Windows 7 draai ben ik erachter gekomen dat ik geen geluid krijg via HDMI.. Beeld wel, maar geen geluid, en als ik audio devices raadpleeg staat daar bij HDMI "not plugged in". Heb reeds geprobeerd de meest recente drivers te installeren (vanaf de sony-website maar ook van intel), ook de bios geupdate, en meermaals gereboot (met en zonder aangesloten HDMI kabel). Komt iemand dit bekend voor?

Edit: oke maf, ik verwijder de Intel graphics driver en installeerde dezelfde weer en nu werkt het wel...

[ Voor 11% gewijzigd door VR46 op 10-02-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET1992
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34
Ik heb ook de SVP1322C5E besteld en deze wordt morgen bezorgt terwijl deze eerst ook tussen 14.02.2014 en 19.02.2014 bezorgt zou worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
ET1992 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:45:
Ik heb ook de SVP1322C5E besteld en deze wordt morgen bezorgt terwijl deze eerst ook tussen 14.02.2014 en 19.02.2014 bezorgt zou worden :)
Dus de datum is gewoon nog 14-19 maar je hebt een mail gekregen met tracking code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET1992
Die ook en een mail met exacte leverdatum op 11 februari voor 18:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
ET1992 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:45:
Op welke datum heb jij je bestelling geplaatst? Ik heb hem op 5 februari besteld en geeft nogsteeds een leveringsdatum aan van 14-02-2014 tot 19-02-2014 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Januari 30 besteld en ook nog 14/02-19/02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET1992
Ik heb ook op 30 januari besteld, blijkbaar heb ik geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
ET1992 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:18:
Misschien een andere configuratie? Heb je veel aangepast? (CPU, RAM, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
ET1992 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:18:
Dan heb je waarschijnlijk een configuratie die nog op vooraad was. Heb je ooit een mail gehad waarin het volgende stond?
Uw VAIO wordt op dit moment samengesteld aan de hand van uw persoonlijke wensen.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 14.02.2014 en 19.02.2014 worden verzonden. U ontvangt een e-mail
wanneer uw bestelling vanuit onze fabriek is
Zo ja, wanneer kreeg je die mail?
Meeste van ons kregen die op zondag ochtend.

Bedankt voor de info ;)

[ Voor 24% gewijzigd door naman op 10-02-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET1992
13 inch mat, i3, 4gb, 256 GB PCIe SSd, dus niet veel bijzonders.
@naman Die mail heb ik inderdaad ook gehad gister, waarschijnlijk hadden ze die op vorraad dan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
ET1992 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:29:
@naman Die mail heb ik inderdaad ook gehad gister, waarschijnlijk hadden ze die op vorraad dan ofzo.
Precies dezeflde configuratie, ik heb nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
ET1992 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:29:
Core i3 verklaard het het dan denk ik. Deze wordt namelijk niet heel veel gekocht, dus zullen ze die vast op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET1992
Sorry heb me vergist 8)7 had nog een hoes extra besteld en deze wordt natuurlijk morgen geleverd... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
...
lol k
No problem, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
ET1992 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:33:
Sorry heb me vergist 8)7 had nog een hoes extra besteld en deze wordt natuurlijk morgen geleverd... sorry
Aah oké, ik wou de sleeve er ook bij kopen, maar dat veranderde de leveringsdatum naar een week later.
Deze wou ik achteraf aanschaffen, maar die bepaalde sleeve (voor de Pro 13) is niet los na te bestellen helaas. Toch maar even klantenservice bellen daarover en outlet in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
naman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:12:
[...]

Ik heb het volgende besteld:

SVP1322C5E
Zonder Touchscreen
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
256 GB PCIe Flash SSD
Intel® HD Graphics 4400
Draadloos LAN(a/b/g/n/ac)
Intel® Core™ i7-4500U, 1.8GHz
33,7 cm LED, 1920x1080
Zwart
Windows 8.1 Pro

Het maakt me niet uit hoe ze het produceren, als ze ons allemaal maar een goede laptop opsturen met uitstekende werking van wifi. :P
Svp1322 geeft het nieuwe model aan.
Oude model was 1321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
oli4b schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:05:
[...]

Svp1322 geeft het nieuwe model aan.
Oude model was 1321
Ja weet ik, maar er is nog niemand die het nieuwe model heeft en ook kan bevestigen of de problemen met wifi daadwerkelijk verholpen zijn.
Nog een weekje, dan weten we meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb mijn hoes ook apart besteld omdat er in eerste instantie stond dat dat de levering zou vertragen. Hij was bij mij echter na vijf dagen al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Heb mn laptop nu een aantal maanden en gebruik het bijna iedere dag een paar uur. Wat me opvalt is dat alles nog steeds ontzettend snel is en de batterij (ook al heb ik hem meestal gewoon aan adapter) best lang mee gaat. Wordt fors minder als je bijv. een stream via internet kijkt maar goed, dat is logisch. Wifi werkt altijd goed.

Het enige waar ik eigenlijk negatief over ben is het geblaas van de fan. Het is ook iets erger geworden dan in het begin en al zit ik gewoon een beetje te werken (wel een radio internet stream aan) dan blaast ie ook constant eigenlijk net iets te hard.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:24
Ik heb mijn 13 inch (zonder touchscreen), i3, 8gb, 256 GB PCIe SSd op 28 januari besteld, kreeg zondag ook een mail dat hij tussen 14 en 19 februari verzonden gaat worden. Lijkt er dus op dat we hem allemaal tegelijk gaan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
naman schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:10:
[...]
Ja, heb echt vanalles geprobeerd. Van opnieuw hardwarematig installeren tot alle mogelijke drivers installeren. Bluetooth is met m'n Parrot Zik echter onmisbaar dus heb de oude kaart weer geïnstalleerd en probeer het over enkele maanden nogmaals met nieuwere drivers. Blijf het desondanks vreemd vinden dat bij Razr de AC kaart wél werkt.

Daarnaast gingen wifi snelheden nog steeds niet hoger dan 40mbit/s. Bij openmaken van de casing lijkt het alsof de antennes achter het moederbord naar de bovenkant verdwijnen, dus onder het toetsenbord. Complete disassembly van m'n vaio pro heb ik alleen geen zin in, dus heb niet gekeken of het mogelijk is om de antennes op een andere locatie te krijgen. De antennes gaan níet het beeldscherm in, wat normaal wel het geval is bij andere laptops, verklaart misschien de storing met andere componenten.
cbernardini schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:42:
Nu ik Windows 7 draai ben ik erachter gekomen dat ik geen geluid krijg via HDMI.. Beeld wel, maar geen geluid, en als ik audio devices raadpleeg staat daar bij HDMI "not plugged in". Heb reeds geprobeerd de meest recente drivers te installeren (vanaf de sony-website maar ook van intel), ook de bios geupdate, en meermaals gereboot (met en zonder aangesloten HDMI kabel). Komt iemand dit bekend voor?
Zelfde probleem gehad. De laptop lijkt niet overweg te kunnen met de nieuwste drivers van de Intel website. Heb na dat avontuur WiDi helaas niet meer werkend gekregen en ook verschijnt iedere keer de Narrator applicatie bij het uitbreiden van de desktop. (Dat was overigens gewoon in Windows 8.1)

[ Voor 56% gewijzigd door XyberBorg op 11-02-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:21
Ik merk dat mijn Vaio Pro (i7, 8GB ram) er erg veel moeite mee heeft om Youtube filmpjes op 1080P af te spelen in Chrome. Het gaat gewoon niet vloeiend, zelf behoorlijk schokkend, tenzij ik hem op "hoge prestaties" zet. Hoe zit dat bij jullie?

Edit: Dit werkt ook niet met de stille fan modus, dan loopt het nog schokkeriger.
Ik zit serieus te overwegen om hem terug te sturen binnen de 30 dagen, prestaties vallen me toch tegen. Misschien doe je toch teveel concessies in prestaties omdat hij zo dun is.

[ Voor 35% gewijzigd door Luapper op 12-02-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Dit klopt echt niet...
Ik werk met Firefox en kan zelfs 4K video's afspelen zonder problemen op Youtube in Balanced mode (i5).
Zijn al de drivers up to date? (in het bijzonder de Intel HD drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
Een i7 met 4400 grafische chip moet met gemak HD af kunnen spelen.

Net trouwens gezien dat mijn bestelling op "verzenden" staat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Hmm, ik heb het geprobeerd in IE, daarin draait hij veel soepeler en met een veel mindere belasting op de CPU. Las ergens dat het door Chrome komt, de manier waarom deze browser de video verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Gadgetfreak schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:30:
Een i7 met 4400 grafische chip moet met gemak HD af kunnen spelen.

Net trouwens gezien dat mijn bestelling op "verzenden" staat :-)
Die van mij staat nu nergens op dus verwacht zo ook 'verzenden' te zien staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
De SSD actie is afgelopen en is nu een processor actie. i5 en i7 upgrde kosten hetzelfde.

//edit Mijn status gecheckt, staat niks bij nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Xufuja op 12-02-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
"Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner"

"Levering via TNT Standard thuis of op het werk"

[ Voor 20% gewijzigd door Gadgetfreak op 12-02-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Luapper schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:54:
Hmm, ik heb het geprobeerd in IE, daarin draait hij veel soepeler en met een veel mindere belasting op de CPU. Las ergens dat het door Chrome komt, de manier waarom deze browser de video verwerkt.
Mijn i7 8gb speelt zonder problemen 1080p video af in chrome op balanced. Op 'stil' hapert hij af en toe. Firefox speelt 1080p vloeiend op stil en 4K op balanced, wel duidelijk verschil met Chrome.

Probeer anders de thermal paste te vervangen om ervoor te zorgen dat de CPU door hitte niet te snel downthrottled.

[ Voor 3% gewijzigd door XyberBorg op 12-02-2014 23:50 ]

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:26
Aan zij die de wifi kaart vervangen hebben door een AC versie:
Om de Vaio Pro open te maken moeten die rubberen voetjes en stroken er af.
Kan je die zonder problemen terug bevestigen of heb je daar lijm voor nodig of iets?

• Gadgetfreak
XyberBorg schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:42:
[...]

Mijn i7 8gb speelt zonder problemen 1080p video af in chrome op balanced. Op 'stil' hapert hij af en toe. Firefox speelt 1080p vloeiend op stil en 4K op balanced, wel duidelijk verschil met Chrome.

Probeer anders de thermal paste te vervangen om ervoor te zorgen dat de CPU door hitte niet te snel downthrottled.
Vooropgesteld:
Ik ben groot liefhebber van het opentrekken van laptops en vaste pc's om de vaak matige fabrieks thermal paste door de best verkrijgbare middelen te vervangen.

Maar:
Hoe gaat Sony ermee om als je je laptop van 1300+ Euro openschroeft? Is het dan einde van de garantie??

Verwijderd

In de nieuwe (laatste, helaas) lijn Vaio Pro's zit een nieuwe wifi adapter ingebouwd. De nieuwe variant ondersteund ook de nieuwe AC standaard (zie http://blog.sony.com/pres...ents-12-to-spring-models/).

Verder zag ik net in de Sony webshop dat de Pro nu ook te configureren valt met een Intel Core i7-4650 processor en Intel HD 5000 chip. Mijn vraag aan de meer deskundigen op het forum: hoeveel scheelt die videochip met een Intel HD 4400? Er moet namelijk best wat geld bijgelapt worden voor die configuratie. Verschillen de HD 4000 en HD 5000 veel in performance? Ik kan hier geen test van vinden namelijk.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Gadgetfreak schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:52:
Hoe gaat Sony ermee om als je je laptop van 1300+ Euro openschroeft? Is het dan einde van de garantie??
Wat denk je nu zelf....

• Gadgetfreak
Ik heb daar zeker wel vermoedens over... De gemiddelde fabrikant gaat hier niet enthousiast van worden.

Gelet op de manier waarop sommigen hier erover schrijven krijg ik echter de indruk dat het de normaalste zaak van de wereld is (in ieder geval voor hen) en vraag ik me af of Sony hier inmiddels soepeler mee is geworden.

Ik ben niet op zoek naar algemene info, maar wil weten hoe Sony ermee omgaat...

• Luapper
Gebruiken jullie de Intel wireless PROSet om jullie WiFi te beheren, of de ingebouwde windows? En heeft dit invloed op de WiFi snelheid/functionaliteit? Het pictogram van van de Intel WiFI cliënt is ook behoorlijk lelijk.

Een ander ding: mijn Vaio Update geeft steeds aan dat ik mijn Wireless LAN driver (intel) moet updaten, maar wanneer ik dit doe zegt hij na de verplichte reboot dat het is mislukt en kan ik het weer opnieuw proberen. Ik heb de drivers al van de support page gedownload, maar hij blijft het aangeven. Bij apparaatbeheer staat dat ik versie 16.6.2.1 heb, wat hebben jullie?

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Gadgetfreak schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:59:
[...]

Ik heb daar zeker wel vermoedens over... De gemiddelde fabrikant gaat hier niet enthousiast van worden.

Gelet op de manier waarop sommigen hier erover schrijven krijg ik echter de indruk dat het de normaalste zaak van de wereld is (in ieder geval voor hen) en vraag ik me af of Sony hier inmiddels soepeler mee is geworden.

Ik ben niet op zoek naar algemene info, maar wil weten hoe Sony ermee omgaat...
Je zit hier natuurlijk wel op het Tweakers forum (alhoewel dat tegenwoordig ook nog weinig zegt). Van oudsher zou je er vanuit kunnen gaan dat men hier sneller de laptop open schroeft dan de gemiddelde medemens.

Maar ja, je garantie zal komen te vervallen. Dat is volgens mij overal wel redelijk hetzelfde.

Echter, het schijnt dat als je de laptop zeer netjes opent het niet te zien is dat je dit gedaan hebt (alhoewel een andere wifi kaart erin wel een grote aanwijzing zal zijn). Er hoeven geen seals of gemarkeerde schroeven worden te verbroken in ieder geval.

• Gadgetfreak
Je zit hier natuurlijk wel op het Tweakers forum (alhoewel dat tegenwoordig ook nog weinig zegt). Van oudsher zou je er vanuit kunnen gaan dat men hier sneller de laptop open schroeft dan de gemiddelde medemens.

Maar ja, je garantie zal komen te vervallen. Dat is volgens mij overal wel redelijk hetzelfde.

Echter, het schijnt dat als je de laptop zeer netjes opent het niet te zien is dat je dit gedaan hebt (alhoewel een andere wifi kaart erin wel een grote aanwijzing zal zijn). Er hoeven geen seals of gemarkeerde schroeven worden te verbroken in ieder geval.
Ik zit al vrij lang op dit forum ;-)

Met mijn huis- tuin- en keukenpc, met mijn oude laptop enz. interesseert het me ook vrij weinig. Ik heb ook al diverse keren een kapotte Iphone of Ipad voor vrienden gerepareerd (en dan kun je de garantie verder ook wel vergeten).

Ik heb er wel wat moeite mee - al sleutel ik graag aan een pc - om een - zakelijk gekochte - nieuwe laptop van toch ruim boven de 1000 Euro open te schroeven, zeker als dat is omdat de fabrikant eigenlijk een slecht onderdeel heeft gebruikt (danwel de Wifi-kaart, danwel de antenne, danwel de koelpasta)...

Daarbij heb je als koper een maand de kans om de laptop zo te retourneren als hij niet goed is.
Als de Vaio dus beroerd wifi heeft, of continu staat te loeien/stutter geeft, dan ga ik niet ingewikkeld doen en 't zelf oplossen...

[ Voor 0% gewijzigd door Gadgetfreak op 13-02-2014 15:43 . Reden: slordigheden gecorrigeerd. ]

• naman
Mijn bestelling staat inmiddels ook op
op 'verzenden'

:D

[ Voor 27% gewijzigd door naman op 13-02-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Gadgetfreak schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:52:
Waarschijnlijk zal elke fabrikant elke reden aangrijpen om zelf niet voor de kosten te hoeven opdragen, dus denk dat deze vervalt. Moeten ze 't uiteraard wel hard kunnen maken en dat kunnen ze niet mits je een beetje voorzichtig om gaat met het spul en weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb afgelopen weekend ook de nieuwe SVP1322C5E Vaio Pro 13 besteld (256gb PCiE,Core i5, 8GB RAM, Touchscreen)

Ik hoor hier klachten dat de kijkhoeken van het scherm niet optimaal zouden zijn. Maar volgens een verkoper van Sony Center Kortrijk is dit enkel bij de non-touchscreen versies zo. Hij zei dat een aantal klanten hun model terug hadden gestuurd voor een versie met touchscreen. Deze modellen zijn het neusje van de zalm en betere beeldkwaliteit is nauwelijks te vinden op een laptop. Hij overtroeft ook de MBP's met retina display onder andere.

Wel slechte communnicatie van Sony natuurlijk. Het lijkt erop dat de doorsnee consument echt voor een aantal valkuilen staat bij de aankoop van een Vaio-laptop. Daarentegen staat dan wel dat als je er iets van kent en op de hoogte bent van de werkwijze van Sony dat je met een Vaio (en zeker de pro!) een ongelofelijk mooie laptop in je bezit krijgt met topprestaties en cutting edge features. Een laptop waar macgebruikers verbaasd van opkijken, zo heb ik al vaak gemerkt ;) ("maar...ik dacht dat het niet mooier kon dan mijn mac..." >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
XyberBorg schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 02:35:
[...]

Waarschijnlijk zal elke fabrikant elke reden aangrijpen om zelf niet voor de kosten te hoeven opdragen, dus denk dat deze vervalt. Moeten ze 't uiteraard wel hard kunnen maken en dat kunnen ze niet mits je een beetje voorzichtig om gaat met het spul en weet wat je doet.
Nee hoor, bij Dell mag je bijvoorbeeld zelf je keyboard vervangen en behoudt je je garantie.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Op de Sony site staat mijn notebook nu dus op "Verzending" waar bij staat: "Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner" alleen ik heb er geen mail van en ook geen tracking code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:52:
Beste mensen,

Ik heb afgelopen weekend ook de nieuwe SVP1322C5E Vaio Pro 13 besteld (256gb PCiE,Core i5, 8GB RAM, Touchscreen)

Ik hoor hier klachten dat de kijkhoeken van het scherm niet optimaal zouden zijn. Maar volgens een verkoper van Sony Center Kortrijk is dit enkel bij de non-touchscreen versies zo. Hij zei dat een aantal klanten hun model terug hadden gestuurd voor een versie met touchscreen. Deze modellen zijn het neusje van de zalm en betere beeldkwaliteit is nauwelijks te vinden op een laptop. Hij overtroeft ook de MBP's met retina display onder andere.

Wel slechte communnicatie van Sony natuurlijk. Het lijkt erop dat de doorsnee consument echt voor een aantal valkuilen staat bij de aankoop van een Vaio-laptop. Daarentegen staat dan wel dat als je er iets van kent en op de hoogte bent van de werkwijze van Sony dat je met een Vaio (en zeker de pro!) een ongelofelijk mooie laptop in je bezit krijgt met topprestaties en cutting edge features. Een laptop waar macgebruikers verbaasd van opkijken, zo heb ik al vaak gemerkt ;) ("maar...ik dacht dat het niet mooier kon dan mijn mac..." >:) )
Het lijkt me echt heel erg sterk dat de non-touchscreen schermen een slechtere kijkhoek hebben dan de wel-touchscreen schermen. De pixels van de wel-touchscreen schermen liggen namelijk veel dieper dan de pixels van de non-touchscreen schermen. Daarbij komt ook nog eens een lcd beschermer op de wel-touchscreen schermen, waardoor de pixels nog dieper komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Creqaw schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:01:
Op de Sony site staat mijn notebook nu dus op "Verzending" waar bij staat: "Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner" alleen ik heb er geen mail van en ook geen tracking code.
De laptops worden eerst naar Nederland gebracht. Dan worden die aan PostNL aangeboden en dan worden de mails naar de klanten verstuurd met de track-en-trace code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
naman schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:08:
[...]

De laptops worden eerst naar Nederland gebracht. Dan worden die aan PostNL aangeboden en dan worden de mails naar de klanten verstuurd met de track-en-trace code.
Oh werkt dat zo, dacht dat het hetzelfde zou zijn als bij Dell, die gaven namenlijk een code die trackte van China tot mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
naman schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:08:
[...]

Lekker omslachtig... Iedereen zit maar te wachten op een mailtje met een T&T....

Ik ga vooralsnog ervan uit dat het inderdaad levering op 19-2 zal worden.
We zullen wel zien!
Pagina: 1 ... 22 ... 30 Laatste