Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Hoe schatten jullie de kans in als ik Sony bel over mijn Vaio Fit ( met ernstige Wifi problemen) van 2 maanden uit ( maar al eerder mail verkeer over diezelfde problemen ) dat ze met een oplossing komen? De enige oplossing is geld terug of omruilen voor een Flip bijvoorbeeld want een reparatie of vervanging voor hetzelfde model heeft geen zin met die ernstige ontwerpfouten erin qua wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04
Bel ze op zou ik zeggen. Weinig zin dat we koffie dik gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Oilman schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:14:
Bel ze op zou ik zeggen. Weinig zin dat we koffie dik gaan kijken.
Misschien hadden jullie hier ervaringen mee want de Fit is volgens mij niet de enige met wifi problemen. Toch zonde dat er zulke fouten kunnen insluipen.

[ Voor 7% gewijzigd door AMARONE op 09-01-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
AMARONE schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:26:
[...]

Misschien hadden jullie hier ervaringen mee want de Fit is volgens mij niet de enige met wifi problemen. Toch zonde dat er zulke fouten kunnen insluipen.
Dan moet je even een thread zoeken voor de Sony Vaio Fit, of eentje starten. Dit is een forum thread voor de Sony Vaio Pro 11 en 13. ;)

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

Afgelopen voor het eerst gecompiled op de Pro...dikke throttling :/ CPU snelheid lag constant tussen de 1,8 en 2,2ghz....Kutkoeling dus. Wel jammer als je kijkt naar m'n Z, full voltage i7 kan gewoon full turbo speed draaien zonder problemen. Maar ja, ik vermoed dat de concurrentie even zo goed slecht is. De Z is eerder een positieve uitschieter dan een standaard.

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 10-01-2014 22:26 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@JT, had je het energieschema in Windows op 'Hoge prestaties' staan, en eventueel het ventilatorprofiel in het VAIO Control Panel op 'Performance'? Met die instellingen heb ik nog geen situatie gehad waarin werd teruggeklokt. Zie ook mijn post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zag dat er sinds enke dagen (sinds 4 januari) een hele goedkope versie van de Pro 11 uit is, met Pentium 3556U en zonder touchscreen (700 euro)

Dit lijkt me wel wat, ik zoek een kleine laptop voor onderweg. Ik was eerst naar convertibles te kijken (zoals de Dell Venue Pro 11) maar die zijn over het algemeen een stuk zwaarder als je het toetsenbord meerekent en bovendien nogal topzwaar. Ik wil hem meer als laptop dan als tablet. En een mat scherm heb ik liever dan een touchscreen.

Dus dit lijkt me wel wat, maar ik heb die Pentium opgezocht en zag dat hij o.a. geen turbo boost heeft, en daardoor wellicht wat meer stroom gebruikt (geen rush to idle). Ik vroeg me af of iemand hier al ervaringen heeft met dit model.

Ik kan het bovendien niet in het buitenland vinden, het model SVP1121D4EBI.AE1 schijnt specifiek voor Nederland te zijn dus elders vind ik ook geen reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:19
Ik heb 'm, maar niet meer lang. Wat een rampenbak. Positief is het uiterlijk, het gewicht en het scherm. Negatief zijn de warmteontwikkeling, de fan herrie, de acpi bios errors en de zeer matige wifi ontvangst. Bovendien veroorzaakt de fan ook nog een vibrerende behuizing bij mij. Al na een tiental seconde bij het bekijken van een filmpje op tweakers gaat de temperatuur en de fan zodanig omhoog dat ik het niet prettig vind. Uit meerdere ervaringen zal moeten blijken of ik een slecht exemplaar heb. Ik zou 'm laten staan voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Denk dat je een maandagmorgen model te pakken hebt. Kan me niet echt herkennen in je klachten. Kan hier gewoon tweakers.net filmpjes kijken zonder problemen (of luidruchtige fan). Wifi is goed stabiel hier thuis (betonnen huis wel te verstaan), maar niet super snel..
Je hebt laatste updates en je fan settings op silent gezet? Maar dan nog, als de fan hier harder gaat lopen gaat de behuizing zeker niet vibreren.

Acpi bios errors, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Wat ik zeg, ik denk dat je helaas een slechte te pakken hebt. Is wel flink balen natuurlijk, gelukkig heeft Sony 30 dagen retour beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Buffelkneer schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:52:
Ik heb 'm, maar niet meer lang. Wat een rampenbak. Positief is het uiterlijk, het gewicht en het scherm. Negatief zijn de warmteontwikkeling, de fan herrie, de acpi bios errors en de zeer matige wifi ontvangst. Bovendien veroorzaakt de fan ook nog een vibrerende behuizing bij mij. Al na een tiental seconde bij het bekijken van een filmpje op tweakers gaat de temperatuur en de fan zodanig omhoog dat ik het niet prettig vind. Uit meerdere ervaringen zal moeten blijken of ik een slecht exemplaar heb. Ik zou 'm laten staan voorlopig.
Bedankt, dat klinkt wel erg vervelend ja.. De fan herrie was iets wat al uit de eerste reviews naar voren kwam, jammer dat dat nog steeds het geval is. Ik hoopte dat het 700-euro model dat wat minder zou hebben (ook vanwege de zwakkere processor).

Heeft hij wel echt NFC en verlicht toetsenbord voor die prijs? En het IPS scherm van de duurdere serie? Ik vind dat voor die prijs wel bijzonder. De reden dat ik het vraag, ik vertrouw de specs hier op Tweakers namelijk niet zo, want daar staat ook dat hij 'Ethernet 1Gbps' heeft 8)7. En dat is dus echt niet zo, dat past niet eens in zo'n dunne behuizing.

Alleen jammer dat hij dus wel veel nadelen heeft :-(

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 13-01-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 13:15

CdE

Buffelkneer schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:52:
Ook ik kan me niet echt vinden in dit negatieve commentaar. WiFi is misschien niet de beste die er is, maar voor internet zowel hier thuis als op school gaat het prima, zeker niet slechter als mijn Thinkpad SL500 die ik hiervoor had.

De Fan maakt alleen echt herrie als hij hard bezig is, als hij continu bezig is op 20% bijvoorbeeld ga je hem een beetje horen maar zeker niet heel erg. Resoneren van de behuizing? helemaal nooit meegemaakt. Zal waarschijnlijk een productie fout zijn.
De Fan zou van mij ook minder snel mogen aanslaan, maar het is niet echt een drama. En er zijn genoeg laptops die een stuk meer herrie maken bij gelijke belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
GekkePrutser schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:05:
Ik zag dat er sinds enke dagen (sinds 4 januari) een hele goedkope versie van de Pro 11 uit is, met Pentium 3556U en zonder touchscreen (700 euro)

Dit lijkt me wel wat, ik zoek een kleine laptop voor onderweg. Ik was eerst naar convertibles te kijken (zoals de Dell Venue Pro 11) maar die zijn over het algemeen een stuk zwaarder als je het toetsenbord meerekent en bovendien nogal topzwaar. Ik wil hem meer als laptop dan als tablet. En een mat scherm heb ik liever dan een touchscreen.

Dus dit lijkt me wel wat, maar ik heb die Pentium opgezocht en zag dat hij o.a. geen turbo boost heeft, en daardoor wellicht wat meer stroom gebruikt (geen rush to idle). Ik vroeg me af of iemand hier al ervaringen heeft met dit model.

Ik kan het bovendien niet in het buitenland vinden, het model SVP1121D4EBI.AE1 schijnt specifiek voor Nederland te zijn dus elders vind ik ook geen reviews.
Bij mediamarkt Almere, afgelopen zaterdag was dat model wat jij bedoeld voor 699 euro nog op voorraad, 2 stuks. Waarschijnlijk nog steeds aangezien dit model (nog) niet staat uitgepakt en klanten dus ook niet weten dat we hem op voorraad hebben.
Is inderdaad een nieuw speciaal model.

Ps :deze Kwam daar al op 24 december binnen.

Edit: bij een filiaal als Amsterdam arena is de kans groot dat zo'n model wel uitgepakt staat.

[ Voor 6% gewijzigd door oli4b op 13-01-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 11:26
Razr schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:45:
@JT, had je het energieschema in Windows op 'Hoge prestaties' staan, en eventueel het ventilatorprofiel in het VAIO Control Panel op 'Performance'? Met die instellingen heb ik nog geen situatie gehad waarin werd teruggeklokt. Zie ook mijn post hierboven.
Dat is het inderdaad, ik had de koeling op 'Stilte' staan, waardoor de performance achter bleef. Nu deze op 'Uitvoering' gezet, waardoor hij nu gewoon netjes zijn snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn vaiopro 13" i3 8gb ook binnen.

Heb de nieuwste wifi drivers geïnstalleerd. Bij de status van mijn wifi zit de snelheid tussen de 50 en 150 Mbps. Dit zou meer dan genoeg moeten zijn voor mijn internetsnelheid, op een andere laptop haal ik gewoon mijn max download snelheid van ~2,5-3 mb/s, Maar op mijn sony haal ik maar max 1 mb/s? Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, want de doorvoer snelheid lijkt meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Kunnen jullie youtube filmpjes in HD kijken als je je Power Options op Power saver hebt staan?
Ik moet het altijd op High performance zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
joachim schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:32:
Kunnen jullie youtube filmpjes in HD kijken als je je Power Options op Power saver hebt staan?
Dit filmpje op 1080p modus, full screen: YouTube: HONEY BEES 96fps IN 4K (ULTRA HD)
Gaat nog net als je hem op stilte en gebalanceerd zet en je ondertussen je vaio een beetje met rust laat.

Lagere kwaliteit full hd filmpjes gaan wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:28:
Heb mijn vaiopro 13" i3 8gb ook binnen.

Heb de nieuwste wifi drivers geïnstalleerd. Bij de status van mijn wifi zit de snelheid tussen de 50 en 150 Mbps. Dit zou meer dan genoeg moeten zijn voor mijn internetsnelheid, op een andere laptop haal ik gewoon mijn max download snelheid van ~2,5-3 mb/s, Maar op mijn sony haal ik maar max 1 mb/s? Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, want de doorvoer snelheid lijkt meer dan genoeg.
Let je op de hoofdletters, er zit bijvoorbeeld een verschil tussen Mb/s (Mbit per seconde) en MB/s (Megabyte per seconde).

Er van uitgaande dat je 2,5 - 3 MB/s bedoelt en 1MB/s, het hangt af van vele factoren; hoe zijn de antennes in je Vaio geplaatst, wat voor WiFI-chip zit er in je Vaio, het aantal draadloze netwerken in de buurt, interferentie van apparatuur om je heen en of je op 2.4GHz of 5GHz met je router bent verbonden.

Je linkspeed (de 50 - 150Mbit per seconden waarmee je bent verbonden van je router) is niets anders dan een indicator waar je je niet blind op moet staren. Zo heeft mijn iMac een linkspeed van 162Mbit met mijn router maar dat haal ik nabij lange na niet.

Genoemde factoren spelen een rol mee. Ik weet niet wat voor router je hebt maar ga er eventueel mee stoeien of kijk naar externe factoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Inmiddels 2 weken verder met mijn Pro 11 en heb geen klachten met wifi, geluid of warmteontwikkeling. Op plekken waar ik met mijn mobiel 2-3 streepjes heb, bereik ik hetzelfde met de Pro 11. Mijn Microsoft Surface RT heeft daarentegen totaal geen bereik op dezelfde locatie.

Warm wordt hij wel tijdens het laden, maar tijdens gebruik heb ik geen last hier van. Van de fan heb ik nooit last van gehad, maar ik werk ook vrijwel nooit in een compleet stille ruimte.

Had wel graag gewild dat de batterij wat langer zou mee gaan, maar kan niet alles hebben he :p

Ik was een geruime tijd op zoek naar een sleeve en heb een van deze website besteld: http://wrappers.typepad.c...nch_sony_vaio_tz_sleeves/ Krijg hem binnenkort binnen en zal er een klein verslagje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@Tjukkie
Mocht je je accuduur willen verlengen, kun je is kijken naar de sheet battery. De accuduur gaat echt enorm vooruit. Haal nu gemiddeld een uurtje of 16-17 (18+ als ik heel rustig doe) op mijn Vaio Pro 13 (i5,4gb,128gb ssd) met websurfen/office werk. Zonder sheet battery haalde ik een uurtje of 6,5.

[ Voor 22% gewijzigd door blmp op 14-01-2014 19:10 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Er is blijkbaar weer een SSD+Mem promo. Echter, alleen op de 11". De 13" heeft nu sowieso 8GB maar je moet wel €160 extra neertellen om van een 128GB SSD naar 256GB te upgraden.

Heb wel zin in een 11" als vervanging voor tegelijk mijn desktop en netbook. Wel een bizar probleem: als je de 11" wil bestellen is momenteel 'Zonder Wi-Fi- en VGA-dongle' niet in voorraad. Hoe kan nu het weglaten van een totaal losse component niet in voorraad zijn ? 8)7 Zal nog maar effen paar dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik ben tot nu toe tevreden over m'n Vaio 13. Geen wifi problemen, af en toe gaat de fan wat harder maar niet zo erg dat het irritant wordt. 1 keertje keihard gecrashed maar daar kun je eerder windows 8 de schuld van geven.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik de snelheid van het wifi redelijk stabiel. Enige probleem is dat hij nu ineens de internet connectie verliest terwijl wifi nog wel verbonden blijft. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:21
Momenteel op de website van Sony een gratis i7 upgrade! Oei oei, want aantrekkelijk dit. Nog 4 dagen (geen idee hoelang dit aanbod al geldt eigenlijk), of zolang de voorraad strekt.
Voor 1079,- heb je:

Intel® CoreTM i7-4500U 1,8 GHz
128 GB PCIe Flash SSD
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM

Is een erg nette prijs lijkt me.

Edit: met kortingscode zelfs 992,-.

[ Voor 33% gewijzigd door Luapper op 16-01-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
Klinkt erg aantrekkelijk natuurlijk, maar ik denk dat je in de praktijk toch meer profijt hebt van een 128 - 256 SSD upgrade dan een processor update.

[ Voor 5% gewijzigd door Opa TRP op 17-01-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Rare toestanden op de Sony webshop. Gisteren kon ik nog een VP11 configureren voor €999. Vandaag is de goedkoopste direct al €1229 met nagenoeg geen keuzemogelijkheden in configuratie.

Ook bizar die promo voor de VP13 in de NL shop. In de BE shop weer bijna geen keuzemogelijkheden (zelfs touchscreen is verplicht) en al zeker geen promo. Voor die i7 promo ben je in BE maar liefst €1329 kwijt (natuurlijk ook omdat touchscreen verplicht is).

EDIT: waar halen jullie die kortingscodes overigens ? Want die werken ook nooit in de BE shop.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 17-01-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

Razr schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:45:
Onder Kubuntu ;) Feit is wel dat de CPU frequentie onder de base-frequentie duikt dus throttling.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Twixie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:58:

EDIT: waar halen jullie die kortingscodes overigens ? Want die werken ook nooit in de BE shop.
ACTAFFA213

Deze code vond ik op internet en zorgde bij mij voor 8% korting. Een andere code die ik in dit topic vond heb ik ook geprobeerd, maar die werkte niet.

Zojuist de bestelling geplaatst :-)
i7, 265 GB SSD, 8GB ram en een hoes voor 1120,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
joachim schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:32:
Ik heb vandaag de thermal paste vervangen door Artic Silver waarvan ik nog een tubetje vond. Full HD fragment van die bijen gaat op stille modus zonder problemen, zelfs 4K is nog kijkbaar (met kleine haperingen). Natuurlijk wel na lang bufferen, want wifi is nog steeds ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:08
Mijn eerste post in dit forum.
Heb sinds deze middag na lang wachten mijn vaio pro 13 inch binnengekregen. Hij is besteld op de sony site op 16 december en zou normaal pas morgen geleverd worden. Al een geluk dat ik dicht tegen brucargo woon.
Mijn config is:
i5 4200u
8GB-ram
256GB pci-e
non-touch.
gekocht op de sony.be

Nu schrijf ik mijn ervaringen tot nu toe op. Deze laptop is vorige week gemaakt. Dus het kan zijn dat er bepaalde zaken zijn verbeterd.
In het begin maakte de laptop wel wat herrie. De fans sloegen aan, maar de tv stond op en ik hoorde het niet. Als ik de tv afzette dan hoorde ik het pas als ik vlak aan de pc zit. Meter erachter hoorde ik niks.

Wifi was in het begin wel zozo. Stond op 4-5 meter met een muur ertussen en had 3-4 streepjes. De doorvoersnelheid volgens speedtest.net was 30Mbps en kan tot 50Mbps gaan. Dus dit is nog oké. Na de update van drivers was mijn ontvangst veel beter. Heb momenteel vol ontvangst op de zelfde plaats. Net ook test gedaan met iphone5 en die haalt nu zelfs 19,90Mbps op dezelfde plaats dus vaio is beter.

Heb ook net op tweakers.net twee filmpjes op 1080p afgespeeld. En de fans sloegen niet aan en het filmpje verliep vlekkeloos.

Kortom ben tot nu toe wel een gelukkige bezitter van de sony vaio pro. O+ Ikzelf ben student informatica en zou deze gebruiken voor te programeren (java, C#,...) database etc... . Deze laptop zou ik meer gebruiken voor als ik onderweg moet werken en op school. Dus ik zal hem vaak meesleuren. Thuis heb ik mijn gaming pc staan die de zwaardere taken mag doen. >:)

Net ook ontdekt dat mijn wifi-kaart de intel wireless N 7260 is dit geen andere dan wat in het begin werd gemonteerd?

[ Voor 3% gewijzigd door scifoflux op 20-01-2014 19:49 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
scifoflux schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:00:
Net ook ontdekt dat mijn wifi-kaart de intel wireless N 7260 is dit geen andere dan wat in het begin werd gemonteerd?
Nee. Ik heb een vroeg model en ook die heeft de N 7260 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heb de indruk dat Sony met tekorten zit. Was al enkele dagen dat de 11" als niet voorradig stond en nu is de Vaio Pro helemaal verdwenen uit hun online Store en zie je enkel wat preconfigured modellen met hun nummers met een link naar een lijst van dealers.

EDIT: raar, weer zo een verschil BE-NL. Op sony.nl is de Vaio Pro wel te bestellen, maar ook daar is de 11" momenteel niet verkrijgbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 22-01-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 11:24
Twixie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:24:
Heb de indruk dat Sony met tekorten zit. Was al enkele dagen dat de 11" als niet voorradig stond en nu is de Vaio Pro helemaal verdwenen uit hun online Store en zie je enkel wat preconfigured modellen met hun nummers met een link naar een lijst van dealers.

EDIT: raar, weer zo een verschil BE-NL. Op sony.nl is de Vaio Pro wel te bestellen, maar ook daar is de 11" momenteel niet verkrijgbaar.
Nu is de VAIO Pro juist wel weer leverbaar met alle opties (meerdere kleuren, ook weer de i3-processor, keuze tussen 4 en 8 GB geheugen etc). Het lijkt er wel op alsof Sony alle kortingscodes heeft geschrapt, geen enkele wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:08
Voor mensen die twijfelen. Ik ben alleszinds reuze blij met de aanschaf van vaio pro non-touch.
Wifi vormt geen probleem want kan perfect connecteren met telenet homespot (is een hotspot in België) in twee verschillende stations (Mechelen en Brussel-Centraal). En haal daar dan een snelheid van 4mbps en 3mbps up. Wat ik ook haal met mijn iphone.

hotspot delen met iphone werkt ook perfect. Ook is het ontzettend leuk dat hij enorm licht is en snel opstart dankzij de SSD. Ik voel hem amper in mijn rugzak zitten. Aanrader voor mensen die vaak een laptop heen en weer sleuren. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
XyberBorg schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:06:
[...]

Nee. Ik heb een vroeg model en ook die heeft de N 7260 .
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Nu wordt de Vaio Pro geleverd met Windows 8.1 en je hebt de optie om de i7 met HD5000 te bestellen.
De mijne wordt momenteel nog inelkaargeschroefd, zal dus wel gewoon 8 krijgen.

Ook veel meer keus in opslag, helaas voor mij een paar dagen te laat :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Is er iemand hier die mij toevallig van een kloon van de ssd (alle partities, 256gb mocht dat wat uitmaken) kan voorzien? Wellicht eentje die je in het begin van de kale laptop hebt gemaakt.

Ik wilde het e.e.a. terug zetten met AOMEI Backupper, maar dat werkt dus in z'n geheel niet. Ik zet de partities wel terug, maar laptop wil dan niet meer opstarten :'( . Dus ik ben op zoek naar een backup die wel werkt. :X

Ik weet niet of het mogelijk is, wellicht zelfs eentje met een lege OS partitie, want die kan dan wel weer opnieuw geïnstalleerd worden via de recovery.

Ik kan natuurlijk wel een kale windows installatie doen, maar heb juist dit gedaan omdat ik alles weer terug naar standaard wil hebben :|

PM me maar, alvast heel vriendelijk bedankt!

edit: de losse partities heb ik overigens nog wel gewoon. Dus of er van de recovery partitie nog iets maken is (dat hij alles weer terug zet naar standaard) zou ook nog een mooie optie zijn. Ik weet alleen niet hoe en of dat mogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door RaptorRVL op 24-01-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Als ik er zo naar kijk heb ik een recovery disk (USB) nodig. Kan iemand die met mij delen?

(Excuses voor bump, maar dit leek me even handiger als reactie op mezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik neem aan dat je deze stappen hebt gevolgd:

https://us.en.kb.sony.com...on%3F/c/65%2C66/related/1

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Yep, hij vindt mijn recovery parities gewoon niet aardig meer (doet net of ze er niet meer zijn). Zal vast wat te maken hebben met dat de GPT indeling o.i.d. niet meer in orde is.

Het enige wat ik me nog kan voorstellen wat werkt is een recovery/repair usb drive (zoals je die kunt maken vanuit die vaio care tool). En dat dan, hopelijk, alles weer naar fabrieksinstellingen wordt hersteld. Of dus een volledige ssd clone.

Dus vandaar de vraag of iemand die met mij kan delen (wellicht zelfs aanmaken en dan mij toesturen in delen via wetransfer ofzo). Of een methode om de recovery partitie te gebruiken, om het bovenstaande te bewerkstelligen (repair usb disk van makn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Als ik jou was zou ik even een ander topic aanmaken met je probleem. Wellicht dat er mensen zijn die je kunnen helpen (omdat je nog wel die partities hebt).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik zie op de productpagina van de SVP nu ineens bij de schermmaten 39,5 cm / 15,5" staan. Komt er soms een 15 inch model aan of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Ik heb een verse installatie gedaan van win8.1 pro, maar hij start niet meer zo snel als met de orig win8 van sony, vraag me af wat ze er mee gedaan hebben? daarnaast heb ik 2 partities gemaakt (dacht dat 30gb genoeg was maar is te krap, nog 6gb over na installatie van updates/sony software..). Zou 1 partitie beter zijn? weet niet of het iets uitmaakt op een ssd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntr-
  • Laatst online: 26-08 09:32
nizzuts schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:49:
Ik heb een verse installatie gedaan van win8.1 pro, maar hij start niet meer zo snel als met de orig win8 van sony, vraag me af wat ze er mee gedaan hebben? daarnaast heb ik 2 partities gemaakt (dacht dat 30gb genoeg was maar is te krap, nog 6gb over na installatie van updates/sony software..). Zou 1 partitie beter zijn? weet niet of het iets uitmaakt op een ssd...
Beter is het om C schijf wat meer ruimte te geven voor eventueel updates en applicaties. Het kan best zijn dat het door de drivers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Nieuwe processor optie:
Intel® CoreTM i7-4650U, 1.7GHz met HD Graphics 5000(!!).
Die had ik toch wel graag gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Zo te lezen zit er nu ook betere wifi in, in de specs overzicht: Draadloos LAN(a/b/g/n/ac)
Ben benieuwd of de wifi ontvangst ook verbeterd is, en nog meer zaken!

Ik probeer het nogmaals even (hou er hierna wel over op), niemand hier die even zin heeft om een recovery voor mij te maken? Zou me enorm uit de brand helpen!

Ik kan nog wel in het kort even helpen hoe:
1. Druk op de knop ASSIST terwijl uw VAIO-computer aanstaat om VAIO Care te starten.
Als het venster Gebruikersaccountbeheer (User Account Control) verschijnt, selecteert u Ja (Yes).
Het venster VAIO Care verschijnt.
2. Selecteer Geavanceerde hulpprogramma's (Advanced Tools), Herstel en terugzetten (Restore and recovery) en Herstelmedia maken (Create Recovery Media).
3. Lees de instructies op het scherm zorgvuldig en selecteer vervolgens Volgende (Next).
4. Volg de instructies op het scherm.

5. Maak een disk clone/backup of iso van de USB en stuur naar mij 8) (en natuurlijk even vertellen met welk programma ik het weer in elkaar kan zetten als dat nodig is)

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorRVL op 24-01-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dude, open een nieuw topic. Geef even exact aan wat je wel of niet hebt en wat je nodig hebt. Zo moeilijk is het toch niet om je specifiek probleem niet in een ervaringstopic te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:53
Het lijkt er inderdaad op dat dit het geupdate model is waar laatst over gesproken werd met Wifi ac support. Verder wel mooi dat win 8.1 standaard erop zit. Wel stom dat ze een "gratis" clean install aanbieden maar niet icm met 8.1, maar enkel met pro (die weer 50 euro extra kost). Nieuwe processoroptie is ook mooi.

Enige wat me opvalt is dat ze de batterijduur nu specificeren met 8 uur en 16 met de sheetbattery. Volgens mij was dit voorheen 7 uur (en 14)? In elk geval haalde ik in de praktijk met een beetje zuinig doen ook wel zo'n 8 uur, daar niet van.

Al met al leuke update. Mijn VAIO wordt vandaag 29 dagen oud, heb dus nog 1 dag om hem evt retour te sturen. Echter is een vergelijkbare configuratie met de mijne nu bijna 250 euro duurder, dus dat wordt hem niet.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 08:11
Als ik zo lees zijn er veel problemen met wifi. Ik herken dat helemaal niet. Mijn pro11 (i5, 8Gb, 256Gb, extra batterij) is geleverd juist voor kerstmis met Windows 8. Die heb ik naar 8.1 geupgraded. Vaio update heeft een tijd niet gewerkt, jammer. Afijn alles werkt nu weer goed.

Ik heb een Netgear WNDR3700 met dual band. Ik zit daar ongeveer 10 meter vanaf met twee wanden er tussen. Ik haal op 5GHz tussen 130 en 300 Mb op een band waar niemand op zit. Het werkt werkelijk geweldig.

Tis maar dat je het weet dat dat ook kan....

Verder vind ik wel dat de behuizing niet echt stevig aanvoelt. Afijn de printplaten vanbinnen zullen er wel tegen kunnen. Met gemonteerde extra batterij wordt het geheel een stuk stabieler. Batterij leven van 18 uur lijkt me met mijn soort van gebruik wel haalbaar, tis toch heel goed!

[ Voor 21% gewijzigd door CeesBak op 24-01-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
CeesBak schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:57:
Ik heb een Netgear WNDR3700 met dual band. Ik zit daar ongeveer 10 meter vanaf met twee wanden er tussen. Ik haal op 5GHz tussen 130 en 300 Mb op een band waar niemand op zit. Het werkt werkelijk geweldig.
Is dat je verbindingssnelheid of effectieve snelheid? Met mijn vorige Vaio kon ik zonder problemen 150mbit (15MB/s) downloaden, nu kom ik echt niet hoger dan 40mbit, met veel geluk. Verbindingssnelheid staat uiteraard wel gewoon op 300 (ook WNDR3700).

Ik twijfel om een AC versie van de wifi kaart te kopen maar vraag me af of het iets uitmaakt; het is me nog steeds niet duidelijk of de kaart niet met interferentie van de laptop overweg kan of dat de antenne's slecht zijn gepositioneerd.
RaptorRVL schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:04:
Ik probeer het nogmaals even (hou er hierna wel over op), niemand hier die even zin heeft om een recovery voor mij te maken? Zou me enorm uit de brand helpen!
Ik heb deze week geen tijd maar zou volgend weekend wel even kunnen kijken. Stuur me dan maar even een PM oid als je het nog nodig hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door XyberBorg op 25-01-2014 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Ntr- schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Beter is het om C schijf wat meer ruimte te geven voor eventueel updates en applicaties. Het kan best zijn dat het door de drivers komt.
heb hem maar opnieuw geinstalleerd en 1 partitie gemaakt, toen starte hij nog steeds met delay, maar dat is nu opgelost nadat ik in de bios: boot from usb had uitgezet, werkt nu allemaal prima met win 8.1 pro. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
XyberBorg schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 03:19:
Ik heb deze week geen tijd maar zou volgend weekend wel even kunnen kijken. Stuur me dan maar even een PM oid als je het nog nodig hebt.
Hey bedankt voor he aanbod maar ik heb het weten op te lossen met behulp van Valar zijn recovery USB.
Je pm staat uit, dus maar even een reactie hier :)

En dan weet ook iedereen hier gelijk dat het is opgelost. En je kunt dus de recovery van iemand anders gebruiken, je eigen Windows key wordt weer netjes gebruikt (als er al niet één algemene is ofzo). Dus dat gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Ik was dus naar Vaio Pro 13 aan het kijken en alle kortingscodes die ik kon vinden zijn dus verlopen. Het enige dat ik kon vinden dat werkte was de studenten korting. Met de studenten korting kom ik op 762~ euro (basisconfiguratie). Deze korting kan niet in combinatie met andere kortingen worden gebruikt. Is er manier om nog lager te komen?

//edit Blijkbaar had ik me verkeken en het is 737 euro met studenten korting.

[ Voor 10% gewijzigd door Xufuja op 27-01-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Iets dat me enigszins stoort na relatief lange tijd dat ik de SVP nu heb is dat het keyboard een afdruk lijkt te laten op het scherm. Ik neem aan dat dit vanzelf gebeurt. Nog meer mensen die dit is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
cbernardini schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:44:
Iets dat me enigszins stoort na relatief lange tijd dat ik de SVP nu heb is dat het keyboard een afdruk lijkt te laten op het scherm. Ik neem aan dat dit vanzelf gebeurt. Nog meer mensen die dit is opgevallen?
Hier ook! Het begint mij ook net te storen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het lijkt me te komen door het 'flexibele' scherm. Als je de laptop beetpakt / in je tas stopt raakt het scherm waarschijnlijk snel even de toetsen aan waardoor je wat vettige afdrukken of randen te zien krijgt.

Al had ik dat mijn mijn oude laptop ook altijd wel iets. Wat ik vaak doe is het doekje (schoonmaakdoekje wat je krijgt) op het toetsenborg leggen voordat ik 'm dichtklap en in mijn tas doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Razr schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:56:
Het lijkt me te komen door het 'flexibele' scherm. Als je de laptop beetpakt / in je tas stopt raakt het scherm waarschijnlijk snel even de toetsen aan waardoor je wat vettige afdrukken of randen te zien krijgt.

Al had ik dat mijn mijn oude laptop ook altijd wel iets. Wat ik vaak doe is het doekje (schoonmaakdoekje wat je krijgt) op het toetsenborg leggen voordat ik 'm dichtklap en in mijn tas doe.
+1
Ik doe ook standaard get doekje tussen het scherm en het toetsenbord :) Precies om deze reden, ik had het overigens ook op een HP laptop, dus niet alleen bij de SVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Razr schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:56:

Klinkt plausibel ja. Ik mag alleen hopen dat dit op de lange termijn het scherm niet gaat beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
cbernardini schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:03:
[...]

Klinkt plausibel ja. Ik mag alleen hopen dat dit op de lange termijn het scherm niet gaat beschadigen.
Als je het doekje er tussen doet lijkt me dat niet. Nog beter, dan lijkt het me erg sterk dat het scherm daardoor beschadigd raakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
Weet iemand of er nog een 8% korting is? Met de kortingscode ACTAFFA213 krijg ik de volgende foutmelding: "Deze campagne is voor geen van de posities in de boodschappenmand geldig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Heb je zelf wel moeite genomen om te zoeken :?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En je kan ook mailen naar redactie@actiepagina.nl voor een voucher van 10%-20% (alhoewel die 10 wel op hardware zal slaan en 20% op accessoires ofzo). Dat mailadres was first come, first serve, dus weet niet of die vouchers er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
BtM909 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:02:
Heb je zelf wel moeite genomen om te zoeken :?
Ja, ik heb inmiddels nog een andere kortingscode gevonden:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
volgens mij geeft het 7% korting (dezelfde bedrag als een studentenkorting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
10% korting als student via SURFspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb begin december mijn vaio pro 13"besteld met 8 GB, 256 GB SSD, non touch en i3. Het was even wachten maar 13 januari kwam ie pas binnen.

Ik ben erg enthousiast over het design, gewicht en vind het doorbuigen meevallen. Het scherm is ook mooi, met de opmerking dat de verticale kijkhoek miniem is. Zelfs bij het recht ervoor zitten verlopen de kleuren aan de boven en onderkant van het scherm al iets. Hij start supersnel op en is heel erg responsive. Ook de ventilator blijft goed onder controle. En dat voor 790 euro.

Anyway, een top laptop, ware het niet dat de Wifi bagger is. Ook na alle in forums aanbevolen en nodige updates (die al deels verwerkt waren vanuit de fabriek). Na vele posts doorgelezen te hebben op verschillende forums lijkt het probleem zich voor te doen als je minder dan -60dB hebt, wat je met inSSIDer eenvoudig kunt nagaan. In de huiskamer zit ik op -40 dB en is alls prima. In de slaapkamer is het -60 tot -70 dB. Mijn oude baksteen haalt hier 8-12 Mbps. Bij de Vaio schommelt het tussen de 0,5 en 3 Mbps. Dat is gewoon onwerkbaar. Deze ontvangststerkte is ook typisch voor hotels en vele openbare gelegenheden. In de VS worden nu al wifi-dongels uitgedeeld door Sony aan de aanhoudende klagers. Het probleem ligt deels aan de Intel 7260 omdat ook Lenovo laptops hier last van hebben, maar ook deels aan het antenne ontwerp.

Ik zit er dus aan te denken om het geheel weer retour te sturen. Ik ben bang dat ik hier niet probleemloos 3-5 jaar mee vooruit kan en wil ook niet nu continu allerhande drivers installeren en services in windows disablen. Die laptop moet het gewoon doen. Een dongel voor wifi is ook armoede en ik weet niet of zo'n nano usb een betere performance geeft. Erg zonde, want momenteel is er geen laptop die hier prijstechnisch maar in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Is dat nog de oude versie of al de nieuwere? Ik dacht iets gelezen te hebben over een refresh in januari met betere wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Als de wifi je teveel stoort zou je kunnen overwegen om hem op te ruilen tegen zo'n nieuwere versie (zou je in overleg met Sony moeten doen, of gewoon de ene retourneren en dan een andere kopen.. dat kan ook nog).
Je hebt 30 dagen bedenktijd gehad :) Tot ~13 februari heb je dus nog de tijd.

Het is alleen jammer dat je dan weer vrij lang zit te wachten waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

De grote vraag is natuurlijk of die nieuwe wifi kaart beter is en of sony nog wat aan de antennes heeft veranderd. Ik vraag me toch al af of ze nog meer veranderd hebben dan dat kaartje en optie voor 4650U toegevoegd, de koeling kan ook nog wel beter begrijp ik zo.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Er is zeker ook niemand hier die al een nieuwere heeft gezien de levertijden 2+ weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
Creqaw schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:37:
Is dat nog de oude versie of al de nieuwere? Ik dacht iets gelezen te hebben over een refresh in januari met betere wifi.
Het lijkt ook wel of de sony site dagelijks veranderd. Ik zag gisteren nog een 15"versie. Nu is die er weer af. Ook lijkt de wifi-ac alleen op i5 modellen te zitten. http://www.sony.nl/electr...-pro-11-13/specifications

Het belangrijkste is dat ze de antenne's op een andere plek stoppen. Die schijnen niet op de gebruikelijke plek naast het scherm te zitten. Ik kan hier echter geen echte referentie voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Menn_o schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:43:
[...]

Het lijkt ook wel of de sony site dagelijks veranderd. Ik zag gisteren nog een 15"versie. Nu is die er weer af. Ook lijkt de wifi-ac alleen op i5 modellen te zitten. http://www.sony.nl/electr...-pro-11-13/specifications

Het belangrijkste is dat ze de antenne's op een andere plek stoppen. Die schijnen niet op de gebruikelijke plek naast het scherm te zitten. Ik kan hier echter geen echte referentie voor vinden.
Dat zijn volgensmij de prebuild Vaio's, niet de configureerbare. Er staat trouwens ook eentje tussen met i5 die geen ac heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Menn_o schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:17:
Deze ontvangststerkte is ook typisch voor hotels en vele openbare gelegenheden. In de VS worden nu al wifi-dongels uitgedeeld door Sony aan de aanhoudende klagers. Het probleem ligt deels aan de Intel 7260 omdat ook Lenovo laptops hier last van hebben, maar ook deels aan het antenne ontwerp.
Ik heb ook vorige maand een USB wifi dongle ontvangen na wat gezeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Menn_o schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:17:
Ik heb begin december mijn vaio pro 13"besteld met 8 GB, 256 GB SSD, non touch en i3. Het was even wachten maar 13 januari kwam ie pas binnen.

Ik ben erg enthousiast over het design, gewicht en vind het doorbuigen meevallen. Het scherm is ook mooi, met de opmerking dat de verticale kijkhoek miniem is. Zelfs bij het recht ervoor zitten verlopen de kleuren aan de boven en onderkant van het scherm al iets. Hij start supersnel op en is heel erg responsive. Ook de ventilator blijft goed onder controle. En dat voor 790 euro.

Anyway, een top laptop, ware het niet dat de Wifi bagger is. Ook na alle in forums aanbevolen en nodige updates (die al deels verwerkt waren vanuit de fabriek). Na vele posts doorgelezen te hebben op verschillende forums lijkt het probleem zich voor te doen als je minder dan -60dB hebt, wat je met inSSIDer eenvoudig kunt nagaan. In de huiskamer zit ik op -40 dB en is alls prima. In de slaapkamer is het -60 tot -70 dB. Mijn oude baksteen haalt hier 8-12 Mbps. Bij de Vaio schommelt het tussen de 0,5 en 3 Mbps. Dat is gewoon onwerkbaar. Deze ontvangststerkte is ook typisch voor hotels en vele openbare gelegenheden. In de VS worden nu al wifi-dongels uitgedeeld door Sony aan de aanhoudende klagers. Het probleem ligt deels aan de Intel 7260 omdat ook Lenovo laptops hier last van hebben, maar ook deels aan het antenne ontwerp.

Ik zit er dus aan te denken om het geheel weer retour te sturen. Ik ben bang dat ik hier niet probleemloos 3-5 jaar mee vooruit kan en wil ook niet nu continu allerhande drivers installeren en services in windows disablen. Die laptop moet het gewoon doen. Een dongel voor wifi is ook armoede en ik weet niet of zo'n nano usb een betere performance geeft. Erg zonde, want momenteel is er geen laptop die hier prijstechnisch maar in de buurt komt.
Er zijn ook genoeg mensen die helemaal geen problemen hebben met wifi en nee, die zitten niet allemaal naast hun router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Hallo allemaal,
Ik ben van plan om deze laptop voor mijn studie te kopen, maar heb nog een paar vraagjes:

-heeft de non-touch versie een mat scherm?

-in de tweakers review staat dat de kijkhoeken niet zo goed zijn, hoe ervaren jullie dat? (misschien dat hier ook nog een verschil is met de touch-versie?)

-in het begin waren veel klachten over de koeling maar er zijn enkele updates geweest die dat moesten verbeteren. Is het nu meer "normaal" of is het nog steeds luidruchtig maar beter als in het begin?

Sony geeft nu €160 korting op de 256 GB PCIe ssd, die had toch al mijn voorkeur dus het is mooi als ik daar gebruik van kan maken :)

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Heeft Sony nou net tussen gister en vandaag hun hele site geüpdate? Anyway, er staat gratis SSD upgrade op de site maar ik zie anders geen gratis upgrade.

//edit Nevermind, er staat upgrade zonder extra kosten, niet dat het een gratis upgrade is.
//edit Wel gratis upgrade bij de Vaio Pro 11 omdat daar helemaal geen PCIe SSD word aangeboden en dus de promotie van toepassing is op de SATA SSD.

[ Voor 96% gewijzigd door Xufuja op 29-01-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
Gmount schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:32:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om deze laptop voor mijn studie te kopen, maar heb nog een paar vraagjes:

-in de tweakers review staat dat de kijkhoeken niet zo goed zijn, hoe ervaren jullie dat? (misschien dat hier ook nog een verschil is met de touch-versie?)

-in het begin waren veel klachten over de koeling maar er zijn enkele updates geweest die dat moesten verbeteren. Is het nu meer "normaal" of is het nog steeds luidruchtig maar beter als in het begin?

Sony geeft nu €160 korting op de 256 GB PCIe ssd, die had toch al mijn voorkeur dus het is mooi als ik daar gebruik van kan maken :)
-non-touch heeft mat scherm.

- verticale kijkhoek is zeer beperkt. Als je er recht voor zit zie je al dat de bovenkant en onderkant iets weglopen. Dit valt alleen op bij egale kleur. En ik kan niet zeggen of andere laptops beter of slechter zijn. Scherm is verder echt goed, een van de grote pluspunten. Kleuren mooi helder en briljant. Maximale helderheid is groot, alhoewel het nu wel winter is en ik niks kan zeggen over gebruik in volle zon. Meer dan HD is ook onnodig voor 13"lijkt me. Wat wel speelt is dat naar mijn smaak het scherm wel iets verder naar achter had mogen buigen als je hem op je schoot hebt. Als je 2 meter bent kan het zijn dat je vindt dat het scherm te rechtop blijft staan.

- koeling is volgens mij sterk afhankelijk van de processor, i3, i5 of i7. De ene produceert meer warmte dan de ander. Ik heb een i3 en ervaar de PC als stil. Bij updates of installs gaat hij blazen. De "fluittoon" vind ik lang niet zo storend als gevreesd. Bij normaal browsen of office is hij gewoon helemaal stil. Mijn werk PC is een dure Dell en die blaast de hele dag maar raak zonder aanwijsbare oorzaak. Mijn oude Samsung die stijgt op als een helicopter. Het is maar wat je gewend bent en wat je verwachtingen zijn. En ik heb geen ervaring met Asus, Dell, Lenovo of HP en of die beter zijn.

- Verder: mooi groot touchpad met multitouch. Op bureau prima, op schoot vind ik de klikweerstand van de linker muistoets (als je iets wilt slepen moet je echt drukken en met andere vinger bewegen) vrij hoog. Maar over het algemeen kun je natuurlijk tippen op het touchpad als je alleen iets aan wilt klikken (en nis hoeft te slepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Hallo allemaal,

Je zou uiteraard gewoon even de zoek functie kunnen hebben gebruikt, dan had je zo je antwoord ;)

Side note: Zelf eigenaar van een SVP13 zoals het in mijn signature staat, inc mat scherm.

Maar zal het even beantwoorden volgens mijn conclusie:
1: Yes, heb dit ook en wil niet meer anders. Mat is the way to go.

2: Ik merk niet veel van 'slechte' kijkhoeken. Vind het juist hele goede kijkhoeken hebben in tegenstelling tot veel andere laptops. Waarschijnlijk is er wel een verschil in kijkhoeken met het matte vs het glossy/touch scherm.

3: Geluid en warmte zit gewoon goed. Heb hem zelf op 'silent' staan in het vaio care programma en hij is daardoor vrijwel nooit te horen. :)

Edit: @hierboven: Ben het met je eens, scherm kan niet heel ver naar achteren en gebruik hem hierdoor vrijwel nooit op mijn schoot. Verder is het scherm nog steeds goed te zien in de zon op max brightness, heb hem vanaf de zomer dus weet het. Nog steeds echt blij met de kleuren van het scherm, toetsenbord, groot mousepad en gewicht van de laptop.

Muisklikken als je de laptop niet op een vaste ondergrond heb staan is idd iets minder, maar dan moet je iets verder naar 't midden op de knop drukken. WiFi problemen heb ik eigenlijk ook nooit gehad terwijl ik de laptop al sinds eind augustus heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Salmon op 29-01-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
En ik heb de knoop doorgehakt. De 160 euro korting op de 256GB SSD kon ik niet laten liggen.

//edit Ligt het nou aan mij of stuurt Sony geen betalingsbewijzen?
//edit Duurde gewoon een paar uur.

[ Voor 37% gewijzigd door Xufuja op 30-01-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Ik vind de Sony een prima ultrabook (zeker voor het geld). Echter ik snap goed wat men bedoelt in de Tweakers review. Als ik een negatief punt van de Sony moet benoemen dan is dat het wel (slechte verticale kijkhoeken), verder heb ik weinig te klagen over het apparaat (vind touchpad niet helemaal mijn ding, maar gebruik toch een aparte muis :) ).

Wanneer je er gewoon recht voor zit zie je verloop aan de boven en onderkant, zeker bij egale vlakken op het scherm. Als het meer kleurig is dan valt het stukken minder op (ook als het donkerder is). De kleuren vind ik dan wel weer erg mooi van het scherm, iets wat prima in orde is.

Qua fan geluid, dat valt alles mee. Zolang je hem maar op silent zet. De fan lijkt wel continu heel zachtjes te draaien, iets wat me zorgen baart voor de toekomst. Want als dat ding gaat ratelen dan zit je wel met een probleem.

Onlangs dus een Dell XPS 13 goed kunnen bekijken/testen. En ook een HP Spectre 13 3000ed. Die hebben allebei beduidend betere kijkhoeken, en qua fan geluid zitten ze allemaal niet zo ver van elkaar af. Alhoewel de Dell en HP helemaal stil worden tussendoor, en de fan af en toe aan slaat. In tegenstelling tot de Sony die dus de hele tijd zachter staat te draaien.
Uiteindelijk zijn ze allemaal vrij stil, tot er ineens wat gedaan en gewerkt moet worden. Dan gaan ze allemaal blazen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
De 11 incher is vandaag wel heel goedkoop (€578.73) vanwege de bekende BTW actie.

Dus ik heb ook de stap maar gewaagd, het is voor mij de bedoeling dat hij als prive laptop mee gaat op reizen voor mijn werk en daarmee mijn iPad gaat vervangen. Het is wel de versie zonder touch en met maar een Pentium CPU maar dat boeit niet zo.

Ik loop er namelijk steeds tegenaan dat ik met de iPad steeds weer probeer er een laptop van te maken (gehannes met externe toetsenbordjes omdat typen op het scherm me irriteert) en erg veel last heb van de gebrekkige multitasking. Even naar de browser switchen en je IRC client is weer uit het geheugen geknald :S

Dus vandaar de Sony. Qua film kijken verwacht ik dat het beter is dan de iPad (beter scherm), qua mailtjes schrijven en chatten natuurlijk ook vanwege het echte toetsenbord. Alleen met lezen en gebruiksgemak zal ik wel wat moeten inleveren maar het zij zo. Het gewicht van de matte versie is nog lager dan mijn iPad 3 + case dus dat kan er zelfs met handbaggage wel bij. En hij kost een stuk minder dan een iPad Air met gelijke opslag. Ik heb nog een tijdje aan tablet-convertibles gedacht, zoals de Asus T100, Dell Venue Pro 11 en de Samsung Ativ maar die waren te zwaar met toetsenbord er bij.

Ik ben erg benieuwd (als hij niet bevalt stuur ik hem gewoon terug binnen de zichttermijn ;) ). Ik heb hem nog niet in het echt kunnen bekijken omdat ik niet in Nederland ben geweest de afgelopen weken anders had ik dat eerst wel gedaan. Ik ga de Touch wel missen denk ik, maar die versie was niet beschikbaar in deze actie. Bovendien hou ik van matte schermen.

Maar ik heb hem hier (Ierland) helaas nergens in de winkel gezien, overal zie je de Vaio Fit en de Duo maar de Pro niet. Dus hopelijk van het weekend mijn eerste ervaringen!

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 30-01-2014 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
Ook ik heb inmiddels gekozen (na heel veel gelezen te hebben) voor de Vaio Pro 13.

De redenen daarvoor zijn met name:
- draagbaarheid
- accuduur

Qua gebruik: ik zit in de juridische sector, dus veel office / pdf en veel schermen van Firefox tegelijk open, maar geen games. Incidenteel wat muziek / filmpjes draaien.

De configuratie die ik gekozen heb (levering 19-2-2014):
- i7 4500u, dus met HD 4400
- 8 Gb RAM
- 256 GB SSD (de snelle variant)
- touchscreen
- wifi met ook ac!

Nu heb ik natuurlijk gezien dat er maar 2 USB (3.0) poorten aanwezig zijn.
Heeft iemand nog een goede tip voor een usb hubje op kantoor?

Ik zal er tijdens kantooruren redelijk veel met een logitech draadloos toetsenbord + draadloze muis op werken en daarnaast sluit ik regelmatig mijn Iphone aan om die op te laden en te synchroniseren met Itunes. Dan zijn de beide poorten al bezet.

Daarnaast is het - denk ik - het beste om het bedrade internet hier te gaan gebruiken ivm de snelheid daarvan. Als iemand nog een tip heeft voor een goede usb-to-gigabit kabel, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 08:11
Inderdaad, ik gebruik een Chinees product WBTUO Superspeed 1000Mbps USB3.0 Gigabit Lan USB to Ethernet Lan adapter, ik dacht voor USD18.-- bij je thuis bezorgt. Geen drivers, aansluiten klaar! Op mijn NAS haal ik 80Mbyte/s via een switch en de router.
Daarnaast is het - denk ik - het beste om het bedrade internet hier te gaan gebruiken ivm de snelheid daarvan. Als iemand nog een tip heeft voor een goede usb-to-gigabit kabel, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:01
Gadgetfreak schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:04:

[...]

Ik zal er tijdens kantooruren redelijk veel met een logitech draadloos toetsenbord + draadloze muis op werken en daarnaast sluit ik regelmatig mijn Iphone aan om die op te laden en te synchroniseren met Itunes. Dan zijn de beide poorten al bezet.

Deze LevelOne-hub werkt bij mijn SVP prima, geeft je drie USB 3.0-poorten (dus twee extra) en een gigabit-aansluiting in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=ACP70EUZ

Ik gebruik deze voor m'n Duo, werkt perfect. Gigabit ethernet, paar USB3 en USB2 poorten, 2 video uitgangen HDMI en DVI met displaylink (dus geen USB videokaart maar rendering door de interne videochip). 1 stekker in de Duo en klaar, ideale 'docking' station voor gebruik op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis verzonden uit Hongkong en lekker cheap:
http://dx.com/p/orico-w8p...black-191340#.Uut5g_l5Pwo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Sinds eind Juli 2013 in bezit van de Sony Vaio Pro 13.
In begin redelijk wat gezeik met WiFi bereik/drivers gehad, na wat updates opgelost.

Nu sinds een tijdje weer gezeik ermee, zit op de bank (modem in meterkast ie. 10 meter I guess)
Als de laptop rechtop op schoot houd, prima signaal, beweeg ik de laptop of ik zak onderuit op de bank knalt het signaal zwaar naar beneden en is de verbinding echt slecht.

Iemand sinds kort hier last van? Misschien 'vernieuwde' drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
RemyWD schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:32:
Sinds eind Juli 2013 in bezit van de Sony Vaio Pro 13.
In begin redelijk wat gezeik met WiFi bereik/drivers gehad, na wat updates opgelost.

Nu sinds een tijdje weer gezeik ermee, zit op de bank (modem in meterkast ie. 10 meter I guess)
Als de laptop rechtop op schoot houd, prima signaal, beweeg ik de laptop of ik zak onderuit op de bank knalt het signaal zwaar naar beneden en is de verbinding echt slecht.

Iemand sinds kort hier last van? Misschien 'vernieuwde' drivers?
Herkenbaar. Vaio naast me liggen prima snelheid via speedtest. Laptop op schoot en een knudde verbinding. Ik hoop voor je dat ze een fix uitbrengen voor de wifi drivers. Ik heb hem na 1 week teruggestuurd. Zonde, want alles beviel me aan dit apparaat voor de prijs waarvoor je hem kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Creqaw schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:16:
En ik heb de knoop doorgehakt. De 160 euro korting op de 256GB SSD kon ik niet laten liggen.
Ik heb 'm ook maar doorgehakt. Ik heb getwijfeld tussen de Lenovo Yoga 2 Pro, de DELL XPS 13 en de Sony VAIO Pro 13 (mat scherm). Het gewicht, in combinatie met de prijs/specs verhouding hebben de doorslag gegeven.

//edit Ligt het nou aan mij of stuurt Sony geen betalingsbewijzen?
//edit Duurde gewoon een paar uur.
Dit kan ik bevestigen. Ik vond het een enigszins stroperige en rommelige gang van zaken. Het duurde bij mij 3 uur. Het was ook frappant dat vóórdat de betalingsbevestiging binnen kwam ik eerst nog een lichtelijk verontrustend mailtje van Sony kreeg met "Was er een probleem bij het afrekenen? GEEN ZORGEN, WE HEBBEN UW WINKELWAGEN BEWAARD"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Iemand ervaring met de Vaio Pro 11 met de 3556U? Op dit moment relatief goedkoop bij de Media Markt. Hoe is de batterijduur bij dit model?
En is het voor de huidige prijs (580) een goede koop? Of is er voor dit geld iets beters te krijgen? Ik dacht zelf aan de Lenovo S440, maar die heeft een minder scherm en geen SSD (of het wordt weer een stuk duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woldman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 10:21
Ook ik heb inmiddels gekozen (na heel veel gelezen te hebben) voor de Vaio Pro 13.

De redenen daarvoor zijn met name:
- draagbaarheid
- accuduur

Qua gebruik: ik zit in de juridische sector, dus veel office / pdf en veel schermen van Firefox tegelijk open, maar geen games. Incidenteel wat muziek / filmpjes draaien.

De configuratie die ik gekozen heb (levering 19-2-2014):
- i7 4500u, dus met HD 4400
- 8 Gb RAM
- 256 GB SSD (de snelle variant)
- touchscreen
- wifi met ook ac!

Ik ben echt zeer benieuwd wat jouw ervaringen zijn bij signaalsterktes onder de -60dB. Indien dit verbeterd is t.o.v. de 2013 modellen kan ik aannemen dat er iets in de antenne afscherming of positie is gewijzigd. Ik heb namelijk al overwogen om de n versie van de insteek kaart zelf te vervangen door een ac versie, zoals jij die nu hebt besteld. Dit bijkt echter op veel fora niet te schelen voor de n verbindingssnelheid. Als bij jou de n snelheid bij lage signalen wel goed is, neem ik weer contact op met Sony.

Ik ben trouwens bij het hoofdkantoor in Badhoevedorp langs geweest en heb daar een kleine ingang bij een medewerker, zodat ik ook communicatie buiten de support afdeling van Sony om kan hebben. We weten inmiddels allemaal hoe die afdeling werkt :(

Wacht met spanning op je eerste resultaten als je hem binnen hebt, je 2014 model... Houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Ik zie ineens dat de levering geplanned staat voor 19 februari - 19 februari, hoort dit geen range to zijn tussen x en y dag? Vind het een beetje vaag zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

@Creqaw: ik heb hem 10 minuten geleden besteld en bij mij was dat ook zo. Misschien dat ze met een schip hierheen komen en dan naar postnl gaan waarna die ze allemaal de volgende dag bezorgt?

bij mij was het zo dat er tijdens het samenstellen nog 25 feb- 4 mrt stond. Als ik dan een hoesje toevoegde werd het 2 dagen later, dus die heb ik apart besteld. blijkt nu dat het hoesje veel eerder komt.

@compunologist: dat doen ze als je een product in je winkelwagen hebt staan maar je rekent daarna niet snel genoeg af. Het zou dus kunnen dat je die ontvangen hebt omdat je ondertussen nog iets anders gedaan hebt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
Woldman schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:39:
[...]

Ik ben echt zeer benieuwd wat jouw ervaringen zijn bij signaalsterktes onder de -60dB. Indien dit verbeterd is t.o.v. de 2013 modellen kan ik aannemen dat er iets in de antenne afscherming of positie is gewijzigd. Ik heb namelijk al overwogen om de n versie van de insteek kaart zelf te vervangen door een ac versie, zoals jij die nu hebt besteld. Dit bijkt echter op veel fora niet te schelen voor de n verbindingssnelheid. Als bij jou de n snelheid bij lage signalen wel goed is, neem ik weer contact op met Sony.

Ik ben trouwens bij het hoofdkantoor in Badhoevedorp langs geweest en heb daar een kleine ingang bij een medewerker, zodat ik ook communicatie buiten de support afdeling van Sony om kan hebben. We weten inmiddels allemaal hoe die afdeling werkt :(

Wacht met spanning op je eerste resultaten als je hem binnen hebt, je 2014 model... Houd ons op de hoogte!
Als ik hem binnen heb (19 feb gepland) zal ik mijn ervaringen laten weten!

Goede wifi is voor mij wel echt een must, niet zozeer op kantoor, maar thuis/onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Bij mijn bestelling stond hij ook vanaf het begin op één datum. En gelukkig was dat ook precies de datum waarop hij werd geleverd. Hij heeft een tijdje in Shanghai gelegen volgens de track&trace code.

Ik heb hem nu zo'n 4 dagen, wat een geweldig apparaat. Ik heb nergens een klacht over, ik heb er een minuut over na zitten denken, maar weet niks. Nouja, misschien dat je sommige instellingen op meerdere plekken kunt instellen. In Windows menu's, maar ook in losse Vaio Apps. Wat welke instelling dat precies doet is me soms een raadsel. Zo kon je de automatische helderheid van het scherm op meerdere plekken vinden. Je moest het ook op meerdere plekken uitzetten om het ook daadwerkelijk uit te krijgen (in Windows, maar ook in het Intel grafische opties menu).
Bloatware viel gelukkig wel mee.

Iedereen die hem ziet is ook ondersteboven van de laptop, het is echt een kunstwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
barzi schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:24:
Iemand ervaring met de Vaio Pro 11 met de 3556U? Op dit moment relatief goedkoop bij de Media Markt. Hoe is de batterijduur bij dit model?
En is het voor de huidige prijs (580) een goede koop? Of is er voor dit geld iets beters te krijgen? Ik dacht zelf aan de Lenovo S440, maar die heeft een minder scherm en geen SSD (of het wordt weer een stuk duurder).
Ik heb deze afgelopen week gekocht bij de Media Markt (voor 578 euro, 11" model).

Ik heb hem binnen sinds zaterdag, het is een mooi ding, op zich. Voor die prijs zat er zelfs een VGA adapter en Ethernet-naar-WiFi adapter bij (die laatste kan je op de voeding klikken), dit had ik niet verwacht voor die prijs. Hij is ongekend licht.

Het scherm is mat, maar voor een mat scherm is het wel redelijk glanzend (het reflecteert nog steeds vrij veel voor een mat scherm). Er zit geen touchscreen op. Ik had hier en daar gelezen dat je het scherm niet ver genoeg naar achteren kon kantelen om op schoot te kunnen gebruiken maar dat zie ik niet. Ik vind hem nog steeds redelijk ver gaan. Het scherm is ook uitstekend, de kijkhoeken vind ik prima.

Helaas heeft hij wel een heel groot nadeel: De fan is enorm luid. Hij klinkt enorm ratelig, alsof hij aanloopt van binnen. Helaas kwam ik hier pas achter toen ik de installatie procedure al had doorlopen anders had ik hem gelijk terug in de doos gedaan en teruggestuurd (ik heb hem van de online shop). Hij is eigenlijk onbruikbaar zo. Als ik hem kantel dan verandert het geluid dus volgens mij is het een typisch geval van een aanlopende fan (misschien door de flexibele behuizing). Ik had wel in reviews gelezen dat de fan meer geluid maakte dan van andere laptops maar dit is echt overdreven. Als ik er een zacht tikje op geef dan verandert het geknetter in een wat zachter (maar nog steeds relatief hard) gebrom maar binnen enkele seconden knettert hij dan weer.

Ik zit er nu over te denken om het via de Sony garantie te spelen want via de mediamarkt wordt moeilijk (Ik woon in het buitenland dus ben voor een korte tijd in Nederland). Maar als ze allemaal zo zijn dan heeft dat niet zo veel zin. Want in de meeste reviews wordt van veel fangeluid gesproken en ik zit nu eenmaal in een stille kamer.

Als hij in gebruik genomen is (en je moet je naam e.d. invullen als je hem voor het eerst opstart, ik heb er verder niets op geinstalleerd) dan weigeren ze hem terug te nemen dus ik ben nu aan het proberen om hem via de factory reset in complete factory staat terug te brengen. Dat blijkt nog lastig want hij wil per se dat je bepaalde files aanwijst om te bewaren.

Maar ik kan dit model dus alleen maar met klem afraden. Erg jammer want het is verder een hele mooie laptop.

Edit: Hierbij een filmpje. Is het bij iedereen zo erg? Of heb ik echt een defect exemplaar?

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 02-02-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Je hebt echt een defecte fan, dit hoort absoluut niet zo te zijn! Ik zou het gewoon terugsturen als DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:45

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

GekkePrutser schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:47:
[...]

Ik heb deze afgelopen week gekocht bij de Media Markt (voor 578 euro, 11" model).

Ik heb hem binnen sinds zaterdag, het is een mooi ding, op zich. Voor die prijs zat er zelfs een VGA adapter en Ethernet-naar-WiFi adapter bij (die laatste kan je op de voeding klikken), dit had ik niet verwacht voor die prijs. Hij is ongekend licht.

Het scherm is mat, maar voor een mat scherm is het wel redelijk glanzend (het reflecteert nog steeds vrij veel voor een mat scherm). Er zit geen touchscreen op. Ik had hier en daar gelezen dat je het scherm niet ver genoeg naar achteren kon kantelen om op schoot te kunnen gebruiken maar dat zie ik niet. Ik vind hem nog steeds redelijk ver gaan. Het scherm is ook uitstekend, de kijkhoeken vind ik prima.

Helaas heeft hij wel een heel groot nadeel: De fan is enorm luid. Hij klinkt enorm ratelig, alsof hij aanloopt van binnen. Helaas kwam ik hier pas achter toen ik de installatie procedure al had doorlopen anders had ik hem gelijk terug in de doos gedaan en teruggestuurd (ik heb hem van de online shop). Hij is eigenlijk onbruikbaar zo. Als ik hem kantel dan verandert het geluid dus volgens mij is het een typisch geval van een aanlopende fan (misschien door de flexibele behuizing). Ik had wel in reviews gelezen dat de fan meer geluid maakte dan van andere laptops maar dit is echt overdreven. Als ik er een zacht tikje op geef dan verandert het geknetter in een wat zachter (maar nog steeds relatief hard) gebrom maar binnen enkele seconden knettert hij dan weer.

Ik zit er nu over te denken om het via de Sony garantie te spelen want via de mediamarkt wordt moeilijk (Ik woon in het buitenland dus ben voor een korte tijd in Nederland). Maar als ze allemaal zo zijn dan heeft dat niet zo veel zin. Want in de meeste reviews wordt van veel fangeluid gesproken en ik zit nu eenmaal in een stille kamer.

Als hij in gebruik genomen is (en je moet je naam e.d. invullen als je hem voor het eerst opstart, ik heb er verder niets op geinstalleerd) dan weigeren ze hem terug te nemen dus ik ben nu aan het proberen om hem via de factory reset in complete factory staat terug te brengen. Dat blijkt nog lastig want hij wil per se dat je bepaalde files aanwijst om te bewaren.

Maar ik kan dit model dus alleen maar met klem afraden. Erg jammer want het is verder een hele mooie laptop.

Edit: Hierbij een filmpje. Is het bij iedereen zo erg? Of heb ik echt een defect exemplaar?

[video]
Je fan is meer dan overduidelijk niet correct en dit is met weinig moeite aan te tonen. Als je toch nog in de gelegenheid bent, ga dan wel even langs bij mediamarkt. Mijn ervaring met hun klantenservice is prima en ik heb nog nooit moeite gehad met ruilen of geld retour (ook met webshop aankoop).

Het model met klem afraden is natuurlijk logisch met een dergelijke ervaring. Ik heb zelf weliswaar de 13" sinds december 2013 en ik vind het een heerlijk apparaat om mee te werken. Had hiervoor een Macbook Air 13" model 2013 en ik werd niet vrolijk van dat scherm, daarom na paar maanden gegeven aan vriendin. Full HD scherm blijft een waar genot van de Vaio Pro.

Dus: je hebt een rotte ventilator. Ga even langs bij een Service Center van MM en daar kunnen ze je vast op weg helpen. Blijft een webshop aankoop, dus je hebt 14 dagen recht op retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Kan je de Iphone niet aansluiten op de USB lader op de voeding en synchroniseren met bluetooth of Wifi? Dan heb je nog een poort vrij op de laptop om iets aan te sluiten, wanneer je tenminste muis en toetsenbord met dezelfde ontvanger hebt aangesloten op je laptop.

Of zoek je nog een extra poort daarnaast?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 01:18

Animal_X

Rodin

Dit is overduidelijk een defect! Naar de Mediamarkt of een Sony service punt dus...

Ik heb afgelopen donderdag zo'n pro 11 gehaald voor mijn vrouw en was daar dermate van onder de indruk dat ik er vandaag ook nog maar eentje voor mijzelf heb gehaald! :) De fan op deze latops slaat slechts soms aan en produceert daarbij slechts beperkt geluid...Zeker niet zoals die helicopter in jouw filmpje!

[ Voor 74% gewijzigd door Animal_X op 02-02-2014 23:47 . Reden: wat mijn bovenbuurman zegt dus... ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Bedankt allemaal!

Sorry voor het afraden :) Ik was ook een beetje teleurgesteld in de laptop natuurlijk maar aangezien ik nu weet dat dat niet zo hoort kan ik hem wel aanraden verder (want verder ben ik er erg tevreden mee). En ik dacht dat het normaal was omdat ik in een aantal reviews had gelezen dat het geluid wat irritant was, dus ik dacht dat het zo hoorde.

Ik ben blij dat het niet zo hoort, ik zal even kijken wat de beste manier is om dit op te lossen.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 03-02-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Heb vandaag een AC versie van de wifi adapter besteld, ben benieuwd of die de wifi snelheid van 40mbit kan opkrikken naar de 150mbit+ die ik toch graag wil. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 01:18

Animal_X

Rodin

GekkePrutser schreef op maandag 03 februari 2014 @ 00:39:
Bedankt allemaal!

Sorry voor het afraden :) Ik was ook een beetje teleurgesteld in de laptop natuurlijk maar aangezien ik nu weet dat dat niet zo hoort kan ik hem wel aanraden verder (want verder ben ik er erg tevreden mee). En ik dacht dat het normaal was omdat ik in een aantal reviews had gelezen dat het geluid wat irritant was, dus ik dacht dat het zo hoorde.

Ik ben blij dat het niet zo hoort, ik zal even kijken wat de beste manier is om dit op te lossen.
Laat even weten wat de MM aangeeft. Mochten die van mij in de toekomst kuren gaan vertonen met de fan, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.... Sony heeft wel vaker dit soort problemen met de ventilatie/koeling gehad met oudere modellen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste