Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 11:26
Op 2 december een Vaio besteld (i5, 256GB SSD en 8GB geheugen) en de TNT komt hem maandag afleveren :) Ik heb de Sony kortingscode van 8% gebruikt en het lijkt erop dat ik via spaarwinkelen.nl ook nog een 6% korting krijg. (mits deze volledig wordt goedgekeurd) Mocht dat zo zijn, dan heb ik een erg goede deal kunnen maken. (~900 euro)

Ik ben benieuwd hoe de Vaio mij gaat bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Ik hier de 8e, dezelfde config met dezelfde acties. Mooie prijs zo voor een Ultrabook. Had eerder de Dell XPS 13 (geretourneerd), met het prijsverschil tussen die twee heb ik er ook gelijk een Nexus 5 bij kunnen kopen :o (nou ja, zo goed als)

De 27e zou de Sony geleverd moeten worden, ben erg benieuwd. Heb wat wisselende ervaringen in winkels mbt de kwaliteit van het apparaat. Vooral die in de Mediamarkt zag er niet goed uit, maar ik denk dat er daar gewoon teveel mensen aan hebben gezeten en hem hebben laten vallen ofzo. In een andere winkel zag ie er perfect uit.

En met die 30 dagen retourneren is het wel een vrij 'veilige' keuze om uit te proberen wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

De laatste weken niet meer zo actief bezig op dit forum, lurk er wel nog is rond om wat dingen te lezen :)

Ik heb nog steeds problemen met 1 van de 2 USB poorten, diegene waarboven het 'stroom'-tekentje staat. Deze werkt geheel niet, met geen 1 apparaat. Heb welgeteld 1 website gevonden waar iemand dezelfde problemen had, deze had het opgelost door een chipset driver te installeren. Alleen de versie die ik via Google te vinden krijg is lost niks op. Ook staat er op de SVP update site geheel geen links meer naar de chipset drivers als je W8.1 hebt.

Iemand die hetzelfde ondervind of een oplossing hiervoor weet?

Al met al een geweldige laptop, momenteel maar met 1 usb poort. Maar dat komt hopelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Ik zie inderdaad alleen een win8 chipset driver staan. Zijn die drivers niet direct van Intel te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Iemand hier de Vaio Pro 11? Ik heb hem besteld en komt een der deze dagen binnen, maar ik zoek nog een mooie sleeve ervoor. Wellicht iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
Is het iemand gelukt om een verse Windows 8.1 installatie te doen met de key van de preinstalled win8?

Zo ja, welke iso werkt? 'en_windows_8_1_x64_dvd_2707217.iso' accepteerd mijn key niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

BartelG schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:31:
Is het iemand gelukt om een verse Windows 8.1 installatie te doen met de key van de preinstalled win8?

Zo ja, welke iso werkt? 'en_windows_8_1_x64_dvd_2707217.iso' accepteerd mijn key niet.
Windows 8.1 kun je helaas niet installeren met een 8.0 key. Je hebt een 8.0 OEM / MSDN image nodig, daarna kun je wel weer gratis upgraden. Handig he?

• RaptorRVL
Zit er ook net even naar te kijken, en ik vond deze oplossing:
http://superuser.com/ques...ll-with-windows-8-licence

Zelf niet getest, maar wellicht werkt dit voor je. Lees ook even verder daar, want kennelijk moet je wellicht toch een generieke 8.1 key invullen en dan daarna je 8 key.

Iets meer omslachtig: Je kunt natuurlijk ook gewoon de kale win8 iso downloaden (info daarover is in dit topic te vinden), en dan direct zo snel mogelijk de 8.1 update daaroverheen zetten. Tenminste, als het je bedoeling is om het in principe zonder alle extra Sony software te installeren.

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Rep1v schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:52:
Op 2 december een Vaio besteld (i5, 256GB SSD en 8GB geheugen) en de TNT komt hem maandag afleveren :)
Hmm, ik heb m ook op 2 december besteld (i3, 256GB SSD en 8GB geheugen) en heb nog niks gehoord na vorige week maandag dat 'de voorbereiding van de VAIO bestelling' begonnen is. Ongeduldig!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
Syzzer schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:55:
[...]

Windows 8.1 kun je helaas niet installeren met een 8.0 key. Je hebt een 8.0 OEM / MSDN image nodig, daarna kun je wel weer gratis upgraden. Handig he?
Was vroeger dus een stuk fijner met 'service packs'.
RaptorRVL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:07:
Zit er ook net even naar te kijken, en ik vond deze oplossing:
http://superuser.com/ques...ll-with-windows-8-licence

Zelf niet getest, maar wellicht werkt dit voor je. Lees ook even verder daar, want kennelijk moet je wellicht toch een generieke 8.1 key invullen en dan daarna je 8 key.

Iets meer omslachtig: Je kunt natuurlijk ook gewoon de kale win8 iso downloaden (info daarover is in dit topic te vinden), en dan direct zo snel mogelijk de 8.1 update daaroverheen zetten. Tenminste, als het je bedoeling is om het in principe zonder alle extra Sony software te installeren.
Die download truc werkt alleen met een retail key. Bij de SVP zit denk ik een OEM licentie.

Die generic key had ik ook al een keer gevonden, echter toen stond er maar 1 en die leek voor Windows 8.1 pro te zijn. Ik ga het nogmaals met de core key proberen van jouw link.

Ik wil een verse install en dacht sneller te zijn door meteen 8.1 te doen en wat ssd ruimte te besparen. Al die 100 updates en de upgrade laten volgens mij nogal wat uninstall/install files achter.

Edit: De eerder door mij genoemde ISO met de generic key voor de core versie werkt. Daarna activeren met de key die je uit de preinstalled windows kan halen werkt ook perfect. Nu op zoek naar alle drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door BartelG op 19-12-2013 19:35 ]

• RaptorRVL
Moet je die key van te voren uit je pre-installed windows halen of is die later nog op te vragen (uit bios o.i.d.)?

Heb zelf namelijk het idee, wanneer het apparaat er eenmaal is, om ook deze truc voor een kale install te gebruiken. Wel even een backupje maken eerst, voor het geval hij terug moet naar Sony natuurlijk :)

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Planck schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:53:
[...]

Hmm, ik heb m ook op 2 december besteld (i3, 256GB SSD en 8GB geheugen) en heb nog niks gehoord na vorige week maandag dat 'de voorbereiding van de VAIO bestelling' begonnen is. Ongeduldig!
Inderdaad, bij mij staat tussen 27-12 en 3 januari :'(

Facts don't care about your feelings

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Die statusmeldingen zijn niet altijd actueel en/of logisch. Hou gewoon vast aan de indicatie die Sony je gaf bij het plaatsen van de bestellen, die klopt volgens mij aardig. Ik kreeg 'm iets van 1 of 2 dagen eerder (op het laatst kun je de track/trace van TNT Express in de gaten houden).

• RaptorRVL
Er staat bij mij al mee dan twee dagen 'Uw bestelling wordt verzonden. U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner'. Hoe lang kan het duren om dat ding te verzenden zou je denken :)

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 20:31
RaptorRVL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:01:
Er staat bij mij al mee dan twee dagen 'Uw bestelling wordt verzonden. U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner'. Hoe lang kan het duren om dat ding te verzenden zou je denken :)
Volgens andere reacties uit dit topic wordt hij uit China verzonden, dus ja dan kan het een paar daagjes duren . Ik heb hem overigens besteld op 8 december, zie vandaag dat de status is aangepast naar:

Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
De statusmeldingen zijn idd niet nauwkeurig. Ik kreeg in eerste instantie een bestellingsbevestiging waarin stond dat hij tussen 28 en 29 oktober zou worden afgeleverd, uiteindelijk heb ik 'm 18 oktober ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Inktpotje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:50:
[...]

Volgens andere reacties uit dit topic wordt hij uit China verzonden, dus ja dan kan het een paar daagjes duren . Ik heb hem overigens besteld op 8 december, zie vandaag dat de status is aangepast naar:

Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner.
Dat ie uit China moet komen wist ik wel. Maar nog geen tracking code gehad. Ach.. Gewoon afwachten, tussen 27 en 27 december is de verwachtte datum :)
Voor kerst zou natuurlijk ook best welkom zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh krijg nu een mailtje dat het op 24 december bezorgd wordt door TNT Express :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden las ik op dit forum dat sommige mensen al snel krassen hadden op de Vaio Pro. Het ging daarbij om de non-touch versie. Zijn er veel mensen die daar last van hebben of is het iets uitzonderlijks? Zou iemand een foto kunnen plaatsen plaatsen van dergelijke schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Ik heb nog geen krassen gemaakt op mijn SVP gelukkig :)

Wel heb ik inmiddels het probleem dat hij 's nachts ontwaakt.. er werd hier in het topic gehint naar een service van Intel (Smart nogiets) om die uit te schakelen maar die vind ik niet terug in mijn services lijst. Misschien dat andere inmiddels hier een oplossing voor hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsz09
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 22:22
Ik lees dat je de fan op silent kunt zetten in control center. Ik heb hier alleen geen optie bij "Power and Battery" en ik wordt een beetje lijp van dat geblaas.
Als ik nieuwe VCC wil installeren zegt hij dat ik al de laatste heb, ook na deinstallatie

[ Voor 26% gewijzigd door nielsz09 op 21-12-2013 00:10 . Reden: info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
Mijn Vaio Pro is gisteren gearriveerd! :) Tevreden tot nu toe, de komende periode nog even goed testen en eens kijken of ik nog tegen rare dingen aan ga lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
nielsz09 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:46:
Ik lees dat je de fan op silent kunt zetten in control center. Ik heb hier alleen geen optie bij "Power and Battery" en ik wordt een beetje lijp van dat geblaas.
Als ik nieuwe VCC wil installeren zegt hij dat ik al de laatste heb, ook na deinstallatie
Als je je laptop gewoon op energiebesparing zet in het windows configuratiescherm is hij normaal ook stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

RaptorRVL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:16:
Moet je die key van te voren uit je pre-installed windows halen of is die later nog op te vragen (uit bios o.i.d.)?

Heb zelf namelijk het idee, wanneer het apparaat er eenmaal is, om ook deze truc voor een kale install te gebruiken. Wel even een backupje maken eerst, voor het geval hij terug moet naar Sony natuurlijk :)
Ik heb de key uit de win8 install gehaald en vervolgens een verse install met een gedownde win8.1 op uefi usb stick uitgevoerd. Kan je ook mooi iets van 7 a 8 partities weggooien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Stefano schreef op zondag 22 december 2013 @ 09:12:
[...]

Ik heb de key uit de win8 install gehaald en vervolgens een verse install met een gedownde win8.1 op uefi usb stick gedaan. Kan je ook mooi iets van 7 a 8 partities weggooien. 8)7
En hoeveel gb heb je dan beschikbaar? want met een 256gb schijf is de hoofdpartitie onder windows 211gb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

237GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruz3r
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05-2024
Wat zijn jullie ervaringen met het 'uithoudingsvermogen' van de batterij in slaapstand ?
Als ik deze volledig oplaad, is er na een nachtje al snel 5 - 10% vervlogen :>

Flin @WildStar - EKO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
Hallo allemaal, ik zat op www.intel.com en daar deed ik een driver scan en nu komt naar voren dat er een nieuwere graphic drivers zijn. Alleen kan ik hem niet installeren aangezien hij zegt dat het niet gevalideerd is door de fabrikant, manualy install lukt ook niet. Kan iemand mij zeggen welke versie jullie hebben?
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/30bhbup.png
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/jgrtb5.png

[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein187 op 23-12-2013 13:48 . Reden: added pictures ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrp33r
  • Laatst online: 04-01-2022
Atratus schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:44:
Ik loop tegen het volgende aan: ik heb ervoor gekozen om de helderheid van het scherm zelf te regelen (als ik het automatisch laat regelen dan is het inderdaad wel erg ijverig om de twee seconden). Wat mij opvalt is dat ik met bijv. de toetsen Fn-F5/F6 de helderheid kan aanpassen, maar zodra ik het scherm heb dichtgeklapt en weer open klap, dan is er met geen mogelijkheid te toornen aan de helderheid (in geen enkel menu of met geen enkel toetsencombinatie).

Dit geldt overigens voor zowel de slaap/standby toestand en ook als ik heb aangegeven dat er niets moet gebeuren, behalve het scherm op zwart.

Zijn er mensen met oplossingen of dezelfde ervaringen in ieder geval? Enige oplossing is opnieuw opstarten.
Ik heb daar ook last van, nog geen oplossing gevonden. De laptop opnieuw opstarten verhelpt het probleem tijdelijk.. Ik heb een i3, 8gb, 256 non touch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Kapitein187 schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:19:
Hallo allemaal, ik zat op www.intel.com en daar deed ik een driver scan en nu komt naar voren dat er een nieuwere graphic drivers zijn. Alleen kan ik hem niet installeren aangezien hij zegt dat het niet gevalideerd is door de fabrikant, manualy install lukt ook niet. Kan iemand mij zeggen welke versie jullie hebben?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb versie 9.18.10.3071.
Als het een error is ivm unsigned drivers, dan moet je even driver signature enforcement uitzetten:
http://www.makeuseof.com/...ned-drivers-in-windows-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Cruz3r schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:55:
Wat zijn jullie ervaringen met het 'uithoudingsvermogen' van de batterij in slaapstand ?
Ik weet niet of het jouw probleem is, maar je kunt proberen om die 'USB Charging' uit te zetten. Kan geloof ik in VAIO Control Center ergens (bij power management settings?).

Ik krijg mijn Vaio pas morgen binnen, dus kan dan pas precies kijken waar het staat :). Maar ik heb wel gelezen dat het bovenstaande, zonder dat je ook maar iets oplaadt, je batterij wat leeg kan laten lopen.

edit, oh jee.. ineens staat mijn status bij TNT op 'exception', dat voorspelt weinig goeds..

[ Voor 6% gewijzigd door RaptorRVL op 23-12-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Cruz3r schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:55:
Ik zet hem altijd lekker uit, dat ding start toch al binnen 5 seconden op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Zozo, wat een drama is die wifi zeg. allerhande drivers al geprobeerd en nog steeds zeer slechte tot geen wifi ontvangst. Pijnlijk als een 4 jaar oude laptop overal online blijft terwijl dit 1K "onding" constant wegvalt :(.

Aan de Sony/Intel fora te zien is er ook nog geen oplossing. Hopelijk is Intel er snel met een nieuwe wifi driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Jormungandr schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:04:
Zozo, wat een drama is die wifi zeg. allerhande drivers al geprobeerd en nog steeds zeer slechte tot geen wifi ontvangst. Pijnlijk als een 4 jaar oude laptop overal online blijft terwijl dit 1K "onding" constant wegvalt :(.

Aan de Sony/Intel fora te zien is er ook nog geen oplossing. Hopelijk is Intel er snel met een nieuwe wifi driver.
Vreemd zeg, op de meeste fora (o.a. hier) is het juist gigantisch veel beter geworden met de recente drivers. Volgens mij heeft - op de incidenten na - niemand meer last van wegvallende verbindingen. Wel is de laptop gevoelig voor lagere doorvoersnelheden wanneer je verder van je router verwijderd zit.

Heb je echt last van een wegvallende / instabiele verbinding, of is deze simpelweg gewoon heel langzaam (maar wel constant)? En zit je ver van je router / AP met evt. betonnen muren etc.?

Ik werk trouwens met versie 16.6.0.8 (op Windows 8.1), dat is de meest recente. Die zou je sowieso kunnen installeren mocht je dat nog niet hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Vind dit een zeer gave laptop als tegenhanger voor het slanke design van Apple, alleen ik heb via een kennis vernomen dat hij een beetje 'te dun' is want in sommige gevallen buigt hij mee, klopt dit?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dat buigen valt reuze mee in de praktijk en is volgens mij juist zo gemaakt zodat hij stevig(er) is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Ik heb die van mij vandaag ontvangen (yay!), en vind het buigen ook best mee vallen. Anders gewoon zelf een zo'n ding vasthouden is m'n advies.

En nee, het is niet zo'n aluminium blok als Apple. Dus als je dat verwacht, en de bijbehorende stijfheid, dan valt ie wellicht tegen qua flex.

Damn wat is ie trouwens licht.. En ik vond die xps13 al licht. :-)

Partities gebackupped , nu snel een kale win8.1 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ik heb de mijne vandaag ook binnen. Had gelijk 8.1 erop gezet maar het lukte maar niet om de Vaio programma's goed draaiend te krijgen (waarvan ik Vaio update het belangrijkste vond). Daarnaast ook last van wazige tekst bij Chrome enzo, het lijkt alsof de resolutie niet goed staat, maar dat staat hij wel. Nu weer bezig om de fabrieksinstallatie terug te zetten (wat duurt dat trouwens lang zeg!).

Vond de extra ruimte en het zelf indelen van partities wel fijn, maar ik kijk nog wel even de jaar uit de boom...

Wat betreft de laptop, onvoorstelbaar wat een kracht erin zit en ook de accu! Onvoorstelbaar licht, en de bouwkwaliteit is prima, anders wordt hij immers ook zwaarder.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:54
BtM909 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:09:
Dat buigen valt reuze mee in de praktijk en is volgens mij juist zo gemaakt zodat hij stevig(er) is :)
Bij mij dacht mijn touchpad door het buigen dat hij steeds ingedrukt werd. Toen heb ik 'm retour gestuurd. Ik had een i3 met 256GB SSD en 8gb geheugen voor 790 euro. Vervolgens ben ik gebeld door Sony dat het model niet meer op voorraad was en dat ik mijn geld terug kreeg, met eventueel een tegoed bon. Ik krijg dus mijn geld terug, en een kadobon van 100 euro van Sony. Ik vroeg of ik de i5 kon krijgen met dezelfde specs en dan 180 euro bijbetalen (wat de update kostte), dit kon niet. Als ik nu via Sony dezelfde laptop wil bestellen, met als enige verschil een i5 ipv een i3 moet ik ineens 1100 euro gaan betalen... Is er iets wat ik hiermee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ja kijken of je die 100euro kan combineren met een van de kortingsacties :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Mitashi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:59:
[...]
Bij mij dacht mijn touchpad door het buigen dat hij steeds ingedrukt werd. Toen heb ik 'm retour gestuurd. Ik had een i3 met 256GB SSD en 8gb geheugen voor 790 euro. Vervolgens ben ik gebeld door Sony dat het model niet meer op voorraad was en dat ik mijn geld terug kreeg, met eventueel een tegoed bon. Ik krijg dus mijn geld terug, en een kadobon van 100 euro van Sony. Ik vroeg of ik de i5 kon krijgen met dezelfde specs en dan 180 euro bijbetalen (wat de update kostte), dit kon niet. Als ik nu via Sony dezelfde laptop wil bestellen, met als enige verschil een i5 ipv een i3 moet ik ineens 1100 euro gaan betalen... Is er iets wat ik hiermee kan doen?
Of je kijkt of er toevallig een vaio pro met dezelfde specs in de outlet store staat. Misschien valt die 100 euro korting dan ook nog eens te combineren met een kortingscode à 7 of 8 %. Heb mijn i7, 256Gb, 8Gb touch versie voor 1000 euro kunnen krijgen *lucky me*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Razr schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:51:
[...]

Vreemd zeg, op de meeste fora (o.a. hier) is het juist gigantisch veel beter geworden met de recente drivers. Volgens mij heeft - op de incidenten na - niemand meer last van wegvallende verbindingen. Wel is de laptop gevoelig voor lagere doorvoersnelheden wanneer je verder van je router verwijderd zit.

Heb je echt last van een wegvallende / instabiele verbinding, of is deze simpelweg gewoon heel langzaam (maar wel constant)? En zit je ver van je router / AP met evt. betonnen muren etc.?

Ik werk trouwens met versie 16.6.0.8 (op Windows 8.1), dat is de meest recente. Die zou je sowieso kunnen installeren mocht je dat nog niet hebben gedaan.
Ik heb reeds 16.6.0.8 geinstalleerd (windows 7 wel) maar het blijft maar bagger. De laptop is al van 15Dec dus ik vrees dat ik bij Krefel bot ga vangen. Hopelijk brengt Intel snel een nieuwe driver uit.

Voor de rest wel beestig apparaat hoor. Vriendin is er zeer te spreken over.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:45

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Boobybandit schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:59:
Ik heb de mijne vandaag ook binnen. Had gelijk 8.1 erop gezet maar het lukte maar niet om de Vaio programma's goed draaiend te krijgen (waarvan ik Vaio update het belangrijkste vond). Daarnaast ook last van wazige tekst bij Chrome enzo, het lijkt alsof de resolutie niet goed staat, maar dat staat hij wel. Nu weer bezig om de fabrieksinstallatie terug te zetten (wat duurt dat trouwens lang zeg!).

Vond de extra ruimte en het zelf indelen van partities wel fijn, maar ik kijk nog wel even de jaar uit de boom...

Wat betreft de laptop, onvoorstelbaar wat een kracht erin zit en ook de accu! Onvoorstelbaar licht, en de bouwkwaliteit is prima, anders wordt hij immers ook zwaarder.
Zie onder oplossing van RaptorRVL voor wat betreft de wazige tekst in Chrome.

Vaio Update is bekend probleem. Vele belletjes/mailtjes al over gepleegd. Krijg je ook error tijdens laden en doorlinken naar de website? Als het goed is wordt dit probleem snel opgelost...maar wat is snel hedendaags.
RaptorRVL schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:28:
Wat betreft scaling, om mezelf maar te quoten:

quote:
Rechtermuisknop op bureaublad, dan scherm resolutie, en daar moet ergens een hokje staan om aan te vinken dat je één soort scaling wil gebruiken.

Als je daar dan de boel op 100% zet dan is alles klein maar wel weer scherp. Tenzij je het per applicatie wil instellen natuurlijk, maar dat lijkt me veel werk :)

[ Voor 5% gewijzigd door WhateverSuitsU op 26-12-2013 11:27 ]

• YoshiBignose
Ik heb mijne ook binnen. Echt lekker licht dingetje, wel wat simpel qua design. Scherm is mooi, wifi werkt tot nu toe gewoon goed. Touchpad vind ik wat minder. Vette vingers zie je heel erg op het onderste gedeelte. Alle VAIO zooi eraf gegooid en updaten naar 8.1 pro, duurde allemaal wel ff en toen was de batterij snel leeg.

Het booten duurt echt 3 sec. ofzo :D bij mn oude laptop 10 minuten, maar goed nu nog al m'n noodzakelijke programma's erop zetten en dan kijken hoe lang dit dingetje snel blijft draaien.

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:54
BtM909 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:28:
Ja kijken of je die 100euro kan combineren met een van de kortingsacties :)
Dat is dus wat ik heb gedaan, en dan komt t erop neer dat ik heeel veel meer moet betalen voor een upgrade van i3 naar i5 :')

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Na enige tijd probleemloze wifi gehad te hebben begon de verbinding plots minder te worden. Vreemd genoeg was dat alleen op de repeater, op de dsl router ging het goed. De verbindings snelheid werd onwerkbaar traag...Ik heb na veel zoeken maar besloten om het profiel te verwijderen en opnieuw aan te maken:

http://windows.microsoft....wireless-network-profiles

Voor mij was dit de oplossing, alles werkt weer snel en zoals het hoort. De wifi regelt in op >150Mb en de trhoughtput is zo'n 40Mb. Hopelijk kan dit anderen ook helpen.

En voor diegene die wel een GE port willen maar niet de hoofdprijs aan Sony willen betalen, op ebay kun je veel USB 3.0 naar GE (Ethernet) controllers vinden. Ik heb deze voor €14 inclusief verzendkosten. Werkt prima kan nu op de volledige bandbreedte downloaden.

[ Voor 24% gewijzigd door wildcheese op 26-12-2013 15:01 . Reden: info toegevoegd ]

• RaptorRVL
Zo, de kale win8.1 installatie was nog best wat werk ja (om die vaio update en vaio care etc te laten werken). Ik heb ergens op een ander forum gevonden dat je eerst alle win8 drivers moet installeren en dan pas die sony software erop moet doen. Dus dat heb ik gedaan en ging goed.

Alleen een bepaalde SATA driver krijg ik de hele tijd via de update en die kan niet installeren. Zo ook een CPPC driver (wat dat ook mag zijn :) ).

Verder heerlijk apparaatje, wifi is sinds de laatste update van intel ook stabiel (niet erg snel, dat dan weer wel, m'n nexus 5 haalt bv al veel hogere snelheden). En ook erg stil hier, maar doe dan ook alles op balanced mode en de fan op silent mode. Verder beeldscherm twee tikjes omhoog vanaf de laatste stand, en die auto brightness uitgezet.

Totaal geen lawaai van de fan, super stil. Maar gebruik de laptop dan voornamelijk zakelijk, wat programmeren, office dingen, internetten etc. Maar ook hd youtube filmpjes speelde zonder fan geluiden af, dus volgens mij wel prima. Alleen tijdens het updaten of installeren van grote zaken wil de fan wat geluid gaan maken. Maar voor mij een prima apparaat tot nu toe!

edit, goeie tip voor die usb3 ethernet dongle. Zoiets ook maar eens bestellen, altijd handig om bij je te hebben. Net zoals een mini usb hubje en cardreader in 1. Tijd om even te eBayen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door RaptorRVL op 26-12-2013 17:38 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Zo'n dongle koop je beter via Amazon. Kost je slechts 16€, maar dan ben je zeker dat je tenminste Gigabit gaat halen.
Heb er ook eentje gekocht en kan nu gewoonweg aan 800Mbit downloaden :D

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• nizzuts
Ik heb deze (usb hub en rj45 poort in 1), wel usb 2.0 ( en een gecloonde atix chip) maar is voor mij genoeg en ook maar 7 dollar Afbeeldingslocatie: http://img1.buyincoins.com/gallery/usb-wlan-card-with-3-hub.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door nizzuts op 26-12-2013 21:03 ]

• Contest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-10-2017
Beste Tweakers,

Na veel wikken en wegen ben ik ook over gegaan tot aanschaf van een pro 13 (i7, 8Gb, 256Gb). Ik vind het echt een fantastisch apparaat maar er is een ding dat mij mateloos irriteert en dat is de fan. Als ik rustig surf niks aan het handje maar zodra ik ook maar iets meer dan dat doe en de belasting boven de pak hem beet 20% komt begint de fan te draaien met toch wel een storende fluit toon er in. Even voor de goede orde, alles is up to date, zelf volledig van scratch af opnieuw geïnstalleerd. Het is zo al stukken beter dan voor alle updates maar toch, zelfs met alles op stil en zuinig ingesteld ik vind het storend.

Ik ben zeer benieuwd in wat voor mate de andere pro 13's last van hebben van vooral deze fluit toon.

groet,

C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
@ Contest,

Ik heb een I3, dus geen turbo boost en hier gaat de fan alleen aan tijdens gamen dus intensief gebruik gpu, hij is dan wel hoorbaar maar ik herken geen irritante toon, natuurlijk is deze ervaring verschillend per persoon maar ik heb laatst een i5 haswell probook om dezelfde reden die jij beschrijft retour gezonden, overigens merk ik echt geen verschil tussen i3 4010u en de i5 4200u qua performance :)

PS: het enige wat je zelf zou kunnen doen is hem open maken en kijken of de fan niet los zit of eventueel koelpasta aanbrengen zodat hij minder snel aanslaat. (Zie ook notebookreview forum)

[ Voor 18% gewijzigd door nizzuts op 27-12-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Hmm.. eenmaal lekker op gang is de fan niet de stilste nee, maar een echt irritante fluit toon vind ik er niet in zitten. Wel een enigzins 'fel' geluid, dus denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt. Maar de toleranties hiervoor zullen inderdaad wel per persoon verschillen :)

Ik moet toch wel redelijk m'n best doen om die fan voluit (of gewoon echt hard) te krijgen. Nog beter, de enige keer dat ik hem voluit hoorde was tijdens het updaten van m'n bios. Zo.. dan is ie wel luid ja :+
Maar m'n vorige laptop (Dell XPS M1530) kon er ook wel wat van, zeker wanneer die fan voluit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Contest schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:35:
Beste Tweakers,

Na veel wikken en wegen ben ik ook over gegaan tot aanschaf van een pro 13 (i7, 8Gb, 256Gb). Ik vind het echt een fantastisch apparaat maar er is een ding dat mij mateloos irriteert en dat is de fan. Als ik rustig surf niks aan het handje maar zodra ik ook maar iets meer dan dat doe en de belasting boven de pak hem beet 20% komt begint de fan te draaien met toch wel een storende fluit toon er in. Even voor de goede orde, alles is up to date, zelf volledig van scratch af opnieuw geïnstalleerd. Het is zo al stukken beter dan voor alle updates maar toch, zelfs met alles op stil en zuinig ingesteld ik vind het storend.

Ik ben zeer benieuwd in wat voor mate de andere pro 13's last van hebben van vooral deze fluit toon.

groet,

C.
Ik heb dezelfde configuratie en ik herken het niet. Ik hoor de fan eigenlijk nooit. Alleen als ik heeeeel veeeeel van usenet gehaald heb en dit gecheckt en uitgepakt etc. moet worden dan wil ik hem wel eens horen maar echt geen hoge fluittoon. Ik heb wel steed Windows 8 erop staan en in Vaio Control Center "stilte".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RovloSQL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:34
Contest schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:35:
Ik heb zelf nu de i7\256\8GB en de fan is mijn grootste 'irritatie'. Al vrij vlot komt de fan in actie en ik hoor er ook wel een fluittoon in. Het is vanzelfsprekend minder als de fan speed op 'silent' of 'standard' staat maar 'silent' levert mij al snel haperig beeld op. In mijn test start ik een Tweakers filmpje op 1080p en binnen een seconde of 15 slaat de fan aan. Op 'silent' hapert het beeld dan een klein beetje (bijvoorbeeld nu duidelijk te zien met de sneeuwvlokjes op de achtergrond van de filmpjes). Dit is weg op 'standard' maar dan is de fan meer aanwezig natuurlijk.

Hebben andere mensen dezelfde ervaring met de 1080p filmpjes hier op Tweakers? Ik vond het zelf namelijk vrij opvallend dat mijn nieuwe dure ultrabook hier al moeite mee had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Atratus schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:25:
[...]

Zie onder oplossing van RaptorRVL voor wat betreft de wazige tekst in Chrome.

Vaio Update is bekend probleem. Vele belletjes/mailtjes al over gepleegd. Krijg je ook error tijdens laden en doorlinken naar de website? Als het goed is wordt dit probleem snel opgelost...maar wat is snel hedendaags.

[...]
Hmmjah, ik heb nu al gewoon de machine terug gezet as-is en ik vind het wel best. Vind de zoekfunctie en de zogenaamde startknop in 8.1 ook niet echt fijn, dus kijk het allemaal nog even aan. Inderdaad mag je minimaal 3 maanden na release rekenen wil een probleem zijn aangepakt..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb inmiddels enkele dagen mijn Sony Vaio Pro 13 en ik vind het een prachtapparaat!

Ik vraag me alleen af of ik het stikkertje van Intel weg kan halen zonder dat het een lelijke plek gaat achterlaten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aOkKQ96l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Is altijd het eerste wat ik doe bij een nieuw toestel (eens ik zeker weet dat het geen DOA is) : alle stickers eraf. Nog nooit geweten dat het plekken achter liet, op voorwaarde dat je het direct doet. Heb het ook al eens gedaan met een laptop van 2 jaar oud, en dat zag je wel, maar da's dan door slijtage/verkleuring van het toestel, terwijl je onder de sticker nog een smetteloos stuck plastic hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Razr schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:51:
[...]

Bij mij werkte wifi ook goed tot een paar dagen terug. Zowel wifi als bluetooth problemen. Het begint met de BT muis die niet meer koppelt, daarna gaat de snelheid van de wifi terug (max 54Mb ook al sta je naast de router) en dan verliest ie de gateway informatie. Het lijkt een windows/driver probleem - de oplossing is de driver opnieuw installeren en dan werkt het weer....voor zolang het duurt.

Ik heb trouwens driver 16.5.3.6. Via Vaio update zie ik een nieuwe klaar staan maar die installatie failed keer op keer. Op de Sony site zijn de 16.5.3.6 drivers de nieuwste. Althans, mijn SVP132A1CM staat daar niet bij...:(. Iemand enig idee waar ik de laatste drivers kan vinden?

/edit: gevonden op de intel site. weird dat Sony update niet goed werkt maar ik heb ze in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door wildcheese op 28-12-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 08:25
Allen,

Sinds gister heb ik een verse install gedaan van Win 8.1
Nu zijn bijna alle drivers geinstalleerd behalve de

'Intel(R) 8 Series LPC Controller (Premium SKU) - 9C43'

Weet iemand welke driver ik hiervoor moet hebben.

Tevens heb krijg ik 'Vaio Update' niet meer geinstalleerd. Weet iemand hoe je die weer kan installeren op Win 8.1?

Ook met 'Vaio Control Center' wil het nog niet echt vlotten. Ik kan nergens meer selecteren hoe de ventilator moet staan.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik heb een 'SVP132A1CM' alleen gebruik ik vaak de drivers van de 'SVP1321C5E'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
stimpyrulez schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:36:
..
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik heb een 'SVP132A1CM' alleen gebruik ik vaak de drivers van de 'SVP1321C5E'
Deze heb ik gebruikt voor mijn SVP132A1CM:

http://www.sony-asia.com/support/product/svp13213cg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik merk dat er speling zit in mn touchpad. Je hoort een lichte klik als je een klein beetje drukt, lijkt me niet dat dit hoort want het telt ook niet als muisklik zeg maar. Heb altijd al een hekel aan die dingen gehad maar nu dus nog meer. Ach ja, als ik de mogelijkheid heb sluit ik ook gewoon een muis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

YoshiBignose schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:21:
Ik merk dat er speling zit in mn touchpad. Je hoort een lichte klik als je een klein beetje drukt, lijkt me niet dat dit hoort want het telt ook niet als muisklik zeg maar. Heb altijd al een hekel aan die dingen gehad maar nu dus nog meer. Ach ja, als ik de mogelijkheid heb sluit ik ook gewoon een muis aan.
Heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:21:
Dit is tegenwoordig bij heel veel laptops, ik heb er al veel in de hand gehad en weer teruggestuurd. Nu een Asus waarbij ik zelf aan het knutselen ben geweest om de speling er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ernemmer schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:09:
[...]

Dit is tegenwoordig bij heel veel laptops, ik heb er al veel in de hand gehad en weer teruggestuurd. Nu een Asus waarbij ik zelf aan het knutselen ben geweest om de speling er uit te halen.
Ik heb dat zelf ook, met name aan de onderkant van de trackpad (dus als je er voor zit aan de voorkant). Heb er verder geen last van, want ik heb mijn instellingen niet op basis van fysiek indrukken, maar op tikken gezet. Ik zie het liever ook anders, maar aangezien alles verder zo heerlijk werkt, zie ik dat maar als klein minpuntje.

Heb overigens mijn wifi in een hotel nog even goed kunnen testen en waar onze smartphones veel meer moeilijkheden hadden om met wifi te verbinden, werkte laptop prima nog (3 van de 5 streepjes). Wat mij betreft dus geen problemen met wifi.

(Besef me natuurlijk wel dat dit niet als breed onderzoek gezien kan worden, maar op alle locaties (thuis, werk, werk 2, hotel) werkt wifi naar behoren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Ik heb sinds een week ook veel last van bluetooth storingen. Werkt in één keer de muis niet en ook met opnieuw opstarten is de bluetooth adapter niet meer aan te krijgen. Klooien met driver opnieuw installeren biedt ook geen oplossing :(
Meer mensen last van naast wildcheese?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Inmiddels een mailtje gekregen dat ze zijn begonnen met de laptop. Mocht ook wel, want oorspronkelijk werd als leverdatum gemeld tussen 27 december en 2 januari (2 december besteld). Nu spreken ze in het mailtje ineens over het versturen van het apparaat tussen 6 en 11 januari. Duurt allemaal dus best lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
vandermark schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:09:
Ik heb sinds een week ook veel last van bluetooth storingen. Werkt in één keer de muis niet en ook met opnieuw opstarten is de bluetooth adapter niet meer aan te krijgen. Klooien met driver opnieuw installeren biedt ook geen oplossing :(
Meer mensen last van naast wildcheese?
Het werkt weer: de bluetooth adapter en verschillende usb hubs hadden vinkje aanstaan dat systeem ze mocht uitschakelen om energie te besparen. Al die vinkjes uitgezet en het werkt voor nu.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Bij mij staan die vinkjes ook maar die moeten er volgens mij ook staan juist om langer met de batterij te kunnen werken. Voor mij was de oplossing om de laatste intel drivers te installeren, ik heb ze uiteindelijk hiervandaan:

Intel site

De wireless driver is dezelfde als die op de Sony Asia site staat, maar de BT is een nieuwere/andere lijkt het. In ieder geval sinds de installatie geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de mensen die op hun SVP clean windows 8.1 install hebben gedaan. Kan de OEM partitie (260 mb op een 256gb ssd) ook verwijderd worden of moet deze blijven? Wat zijn de nadelen indien deze wordt verwijderd? Op de community site van Sony, waar ook dezelfde vraag werd gesteld, wordt niet echt duidelijkheid gegeven, omdat er twee verschillende antwoorden worden gegeven.

link: http://community.sony.com...ot-ASIST-quot/td-p/247373

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:17:
Vraagje voor de mensen die op hun SVP clean windows 8.1 install hebben gedaan. Kan de OEM partitie (260 mb op een 256gb ssd) ook verwijderd worden of moet deze blijven? Wat zijn de nadelen indien deze wordt verwijderd? Op de community site van Sony, waar ook dezelfde vraag werd gesteld, wordt niet echt duidelijkheid gegeven, omdat er twee verschillende antwoorden worden gegeven.

link: http://community.sony.com...ot-ASIST-quot/td-p/247373
Neuh, die kan je gewoon wegdonderen hoor. Heeft daarna namelijk geen functie meer...

Heel het Sony herstel programma werkt als het goed is na de clean install namelijk niet meer. Ik kreeg de Sony update ed niet goed geinstalleerd en heb het daarom toch maar gelaten bij de factory instelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boobybandit schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:22:
[...]

Neuh, die kan je gewoon wegdonderen hoor. Heeft daarna namelijk geen functie meer...

Heel het Sony herstel programma werkt als het goed is na de clean install namelijk niet meer. Ik kreeg de Sony update ed niet goed geinstalleerd en heb het daarom toch maar gelaten bij de factory instelling..
Bedoel jij niet de recovery partitie van 27,26gb? Die heb ik inmiddels op een usb gezet. Gaat mij specifiek om de OEM partitie die helemaal vooraan staat op de ssd.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/3313z1t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Die partitie heb ik ook weggehaald, sterker nog, ik heb de hele drive 'verwijderd' in de Windows 8 setup en deze zelf een nieuwe indeling laten maken.

Ik weet niet precies wat voor invloed het heeft, maar (voor mij) niets noemenswaardig. Waarschijnlijk iets met het herstellen van je fabrieksinstallatie via die 'VAIO care' tool. De assist button blijft trouwens gewoon werken als je ultrabook uitstaat (o.a. om in het BIOS te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Ik had alleen die 27gb weggehaald bij kale installatie (na backups van alle partities). Maar goed om te horen dat de rest ook weg kan :). Dacht inderdaad dat dan die care knop niet goed meer zou werken (alhoewel me dat vreemd leek, maar wilde het risico niet nemen).
Ga ik zo dan maar eens doen, toch weer wat ruimte erbij.

Edit, even kijken wat er nog precies weg kan.

[ Voor 8% gewijzigd door RaptorRVL op 30-12-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de antwoorden. Binnenkort maar alles eraf gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weg gehaald, verkeerd onderwerp.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:14:
Ik lees hier veel over het fan probleem, met name blazend en fluitend geluid. Bij mij maakt de notebook echter een krakend/trillend geluid. Dat geluid is gelukkig vrij zacht, maar ik ben het niet gewend bij een nieuwe laptop. Weet iemand of het normaal is?
Ik heb geen Pro maar een Fit, hopelijk is het geen probleem dat ik daarover hier een vraag stel. Ik heb in dit onderwerp wel veel goede tips gevonden die ik ook kan gebruiken :)
dat is wel een probleem, compleet ander apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Ontopic: Ik heb laatst nieuwere drivers voor de 7260 en grafische kaart geïnstalleerd vanaf de Intel website. Ook de WiDi drivers heb ik toen maar geupdate. Nu werkt Widi echter niet meer. Bij opstarten stond er eerst "installeer de nieuwste grafische drivers"- waarna ik weer gedowngrade heb naar de ouderere sony drivers. Nu wordt er echter aangegeven "Intel Widi vereist dat u het nieuwste Intel draadloze stuurprogramma installeert via www.intel.com of via de website van de fabrikant van uw pc". Downgrade helpt niet meer, beschik nu over versie 16.6.0.8 (Wifi blijft trouwens traag met 40mbit, met andere laptops haal ik ongeveer 130mbit draadloos). Iemand andere suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door XyberBorg op 16-01-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nizzuts schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:08:
[...]

dat is wel een probleem, compleet ander apparaat
Mijn excuses, ik heb het weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

iemand een idee hoe ik de touchpad kan gebruiken icm het toetsenbord? zodra er een toets is ingedrukt staat het touchpad uit. kan de instelling niet vinden om dit ongedaan te maken

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Allereerst nog de beste wensen voor iedereen!

Heeft er iemand iTunes op de Vaio Pro geïnstalleerd en full HD films bekeken? Bij mij haperen deze nogal en praktisch elke beschikbare instelling gewijzigd (van audio bit rate tot aan grafische opties), maar helaas blijft het soms stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Dxue schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:37:
iemand een idee hoe ik de touchpad kan gebruiken icm het toetsenbord? zodra er een toets is ingedrukt staat het touchpad uit. kan de instelling niet vinden om dit ongedaan te maken
Kwam er ook niet uit inderdaad. Kan hierdoor geen spellen spelen zonder een aparte muis aan te sluiten. Want je kan dan niet lopen en kijken tegelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Atratus schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:40:
Allereerst nog de beste wensen voor iedereen!

Heeft er iemand iTunes op de Vaio Pro geïnstalleerd en full HD films bekeken? Bij mij haperen deze nogal en praktisch elke beschikbare instelling gewijzigd (van audio bit rate tot aan grafische opties), maar helaas blijft het soms stotteren.
Is dit alleen bij Itunes het geval of ook bij andere content players?

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 01-01-2014 19:53 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Vinand schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:53:
[...]

Is dit alleen bij Itunes het geval of ook bij andere content players?
Alleen bij iTunes. Ook getest op mijn desktop en daar zelfde verhaal. Beide apparaten moeten full HD met gemak aan kunnen, dus ergens gaat er iets niet helemaal lekker. Heb behoorlijk wat fora doorgenomen van Apple zelf. Veel problemen werden opgelost met uitschakelen WiFi sync, of audio instellingen gelijk trekken aan elkaar (16 bits, 44100 Realtek instellingen <> iTunes instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:47:
[...]

Bedoel jij niet de recovery partitie van 27,26gb? Die heb ik inmiddels op een usb gezet. Gaat mij specifiek om de OEM partitie die helemaal vooraan staat op de ssd.

[afbeelding]
Die partitie is een extra UEFI partitie voor Sony recovery tools, die via de 'assist' knop bereikbaar zijn. Het eerste stukje 'assist' (voor oa BIOS/UEFI) blijft gewoon bereikbaar als je hem wegknikkert. Ik heb zelf een image getrokken en hem daarna weggeknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Vandaag mijn Sony Pro 11 binnengekregen. Ik ben heel tevreden met mijn Sony Vaio Z (laatste model) en zocht een kleiner model voor onderweg. Eenmaal uitgepakt was ik verbaasd over het gewicht. WOW, zo licht!

De matte afwerking is ook erg netjes en voelt fijn aan in de hand. Hij zit nu aan de oplader en heb bij de lokale apple store een Thule sleeve gehaald die bestemd is voor de MBA 11". De Pro 11 past er goed in en eenmaal uit de sleeve, zorgt de dikke flap ervoor dat de laptop een beetje verhoogd wordt. Erg praktisch :)

Vanavond gaat hij van de lader en zal ik er eens mee spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:42

JanJeen

3315Wp

Sinds 4 januari staat de Vaio Pro 11" in de pricewatch, met een wel heel scherpe prijs van €699.-.
Full HD + SSD + Core i5 in een behuizing van 870gram. Zie ik iets over het hoofd?

pricewatch: Sony Vaio Pro SVP1121D4EBI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Inderdaad een erg scherpe prijs, volgens mij kost deze configuratie op de Sony site gewoon € 999. Misschien dat deze modellen moeilijk te slijten zijn o.i.d.?

Ik zag trouwens deze afbeelding op de Sony site. Wat bedoelen ze met die '2'? Is er een nieuw(e) revisie/model uitgebracht van de Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Razr schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:54:
Inderdaad een erg scherpe prijs, volgens mij kost deze configuratie op de Sony site gewoon € 999. Misschien dat deze modellen moeilijk te slijten zijn o.i.d.?

Ik zag trouwens deze afbeelding op de Sony site. Wat bedoelen ze met die '2'? Is er een nieuw(e) revisie/model uitgebracht van de Pro?
Volgens mij gaat het 2tje dat je moet kijken onderaan, zal wel staan tussen haakjes dat het de lichtste ultrabook is die Sony uitbrengt.

Edit: Even gekeken en idd: 2" Per 5 juni 2013. Voor de VAIO ® Pro 13, vergeleken met de aanraking ondersteunende 33,7 cm (13,3”) Ultrabook™-klasse.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein187 op 06-01-2014 10:56 . Reden: Extra informatie van Sony site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Het is een model met pentium, niet de Ci5. Wel met 128GB SSD en 4GB ram. Ook het 1080p scherm zit er op maar zo te zien zonder touch, dus gewicht zou nog ongeveer 100 gram minder moeten zijn dan de 870 gram uit de pricewatch (dat is het gewicht van de touch modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:42

JanJeen

3315Wp

Heel vreemd in ieder geval. Bij Saturn en Mediamarkt hebben ze het over een 13,3" scherm met HD4400 grafische chip.
Ook bij Coolblue hebben ze het over Intel HD Graphics 4400, terwijl dat een Core i5 chip is. Vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Sony heeft bekend gemaakt dat de VAIO lijn word geupdate: http://www.theverge.com/2...ip-model-and-faster-wi-fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat er allemaal veranderd is. Zelf heb ik ook al een Wireless-AC 7260 geplaatst en dat was vrij simpel. Als dat de enige aanpassing is dan is het niet zo spannend.

Wel ben ik benieuwd naar de interne WiFi antenne, of ze daar wat aan veranderd hebben voor 'n beter bereik/doorvoersnelheid. Als dat zo is dan ga ik toch Sony maar eens mailen :P. Dat zou redelijk zuur zijn voor iedereen die nog een Pro aangeschaft heeft eind 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Razr schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:38:
Ik ben benieuwd wat er allemaal veranderd is. Zelf heb ik ook al een Wireless-AC 7260 geplaatst en dat was vrij simpel. Als dat de enige aanpassing is dan is het niet zo spannend.

Wel ben ik benieuwd naar de interne WiFi antenne, of ze daar wat aan veranderd hebben voor 'n beter bereik/doorvoersnelheid. Als dat zo is dan ga ik toch Sony maar eens mailen :P. Dat zou redelijk zuur zijn voor iedereen die nog een Pro aangeschaft heeft eind 2013.
Ik denk dat HD5000 graphics een nieuwe optie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023

Er staat dat er standaard 8.1 opstaat en dat er een ac wifi kaart wordt ingebouwd. Release pas in de lente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
oli4b schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:30:
[...]

Er staat dat er standaard 8.1 opstaat en dat er een ac wifi kaart wordt ingebouwd. Release pas in de lente.
Dat zijn ook mooie marketing termen/kreten. Ik verwacht ook niet dat Sony deze in de markt zet met nieuwe features als "Nu wel een goede WiFi antenne!" ;).

Ik denk dat we de eerste technische reviews moeten afwachten voordat we echt weten wat er allemaal anders is in deze 'versie 2'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ik heb een Pro 13 december ontvangen en mijn WiFi werkt prima, vergelijkbaar met mijn Macbook Air 2013, dus niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Mijne werkt prima qua stabiliteit. Alleen op de lange afstand is de doorvoersnelheid lager dan bij andere laptops van mij / vrienden. Dan heb ik het misschien over 8-10 meter en een betonnen vloer (misschien stukje dunne wand). Andere laptops (wel 15,6") halen hier op WiFi-N ~50-60 Mbit en mijn Pro 30-40 Mbit. Maar misschien dat het dan toch aan mijn editie ligt, alhoewel er hier in dit topic een hoop te vinden is over de doorvoersnelheid die erg snel afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
Mijn WiFi is ook uitstekend (SVP in augustus 2013 aangeschaft). Sterker nog, wat me vandaag opviel op mijn werk: waar mijn Galaxy S3 1 van 5 streepjes signaal heeft en soms zelfs wegvalt, heeft mijn SVP ze constant alle 5, met meer dan 2x zoveel snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
De performance van mijn Vaio Pro is sterk wisselend. Ik heb het idee dat hij druk bezig is met niets... daarom hoor je de fan ook behoorlijk.

Verder zie ik mijn CPU clock snelheid heel erg wisselen. Kan ik ook ergens instellen dat hij gewoon altijd netjes op 1.6Ghz draait? In de BIOS kan ik niets vinden en in de programma's van Sony ook niet.

Op de site van Sony kom ik dit tegen: http://www.sony.nl/suppor...wnloads/EP0000315972_9252

Maar na het uitpakken gebeurt er niets en krijg ik geen installer... Iemand een idee hoe ik de CPU gewoon voluit laat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Volgens mij is het enige wat je hoeft te doen het Windows energie schema op hoge prestaties (of 'High performance') te zetten. Dan blijft de multiplier zo tussen de ~27-30 (2650MHz-2950MHz). Daarbij kun je het ventilator profiel (VAIO Control Center) gewoon op 'Silence' laten staan trouwens. Laatst genoemd is trouwens ook vaak een oplossing voor een te actieve fan (standaard staat hij volgens mij niet op silence),

[ Voor 17% gewijzigd door Razr op 08-01-2014 22:45 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste