Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
sankasan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:16:
[...]

Anoniem is ze niet, ik heb een naam. Je sceptische houding kan ik me wel enigsinds voorstellen maar ik ga er voorlopig vanuit dat de informatie die mij rechtstreeks door de support afdeling van Sony is gegeven juist is.

Time will tell :)
o dus jij bent de helpdesk medewerker? gaat er meer om dat ze zoveel kunnen zeggen en tegenover niemand behalve hun supervisor verantwoording hoeven af te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
nizzuts schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:21:
[...]

o dus jij bent de helpdesk medewerker? gaat er meer om dat ze zoveel kunnen zeggen en tegenover niemand behalve hun supervisor verantwoording hoeven af te leggen.
Wat is je punt? We proberen hier achter de feiten te komen, maar jij suggereert dat het geen nut heeft om dat te doen en we ons er beter bij neer kunnen leggen?
Overigens is het inderdaad zo dat ik niet blindelings vertrouw op wat de support afdeling zegt maar ik ga er ook niet vanuit dat ze stellig tegen haar klanten liegt. Ook ivm het niet-eenduidige antwoord dat ze ons geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankasan
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07 14:37
nizzuts schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:21:
[...]

Nee, ik ben een van de mensen die contact heeft gehad met de helpdesk en dus ook een naam onder de mails heeft gezien (en ze voor het posten hier er even af heeft gehaald). Op het moment dat er blijkt dat er nog steeds een hardware issue mee is dan heb ik iets om mee te slaan.

Je gaat een beetje te kort door de bocht met je reactie.

[ Voor 1% gewijzigd door sankasan op 10-12-2013 16:27 . Reden: opheldering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
cbernardini schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:25:
[...]

Wat is je punt? We proberen hier achter de feiten te komen, maar jij suggereert dat het geen nut heeft om dat te doen en we ons er beter bij neer kunnen leggen?
Overigens is het inderdaad zo dat ik niet blindelings vertrouw op wat de support afdeling zegt maar ik ga er ook niet vanuit dat ze stellig tegen haar klanten liegt. Ook ivm het niet-eenduidige antwoord dat ze ons geven.
ja dat suggereer ik en dat is ook zo, je hebt twee keuzes: of drivers of rma, je bent nu ineens niet meer tevreden omdat 1 persoon suggereert dat er een hardware revisie ondergaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Voorbeeld onkunde helpdesk: ik kocht een psp go, top apparaat , geen problemen totdat er ineens een vage waas aan de randen kwam na ongeveer 10 maanden, googles searches kwamen uit dat dit defect al eerder bij de psp 3000 voorkwam, kortom revisie of niet: probleem bestond nog steeds, helpdeskmedewerker vroeg of ik wat fotos kon maken, allemaal gedaan en weet je wat ze na een maand doodleuk zeggen? ja meneer, dat hoort zo, kunnen wij niets aan doen....DA F..CK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
nizzuts schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:50:
[...]

ja dat suggereer ik en dat is ook zo, je hebt twee keuzes: of drivers of rma, je bent nu ineens niet meer tevreden omdat 1 persoon suggereert dat er een hardware revisie ondergaan is.
Je argumenten slaan kant noch wal..
Ik ben überhaupt niet erg tevreden over het bereik van mijn WIFI, dus leg me aub geen woorden in de mond. Ik voel me niet gedwongen om me neer te leggen bij de reacties van Sony. Als de mogelijkheid bestaat dat de hardware is gereviseerd dan zou dat duiden op een ondeugdelijkheid in het product en lijkt het mij niet meer dan logisch dat ik mijn exemplaar wil ruilen.
Als jij dat anders ziet sta je er uiteraard vrij in je erbij neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
""Ook heb ik zelf ondervonden dat de kwaliteit van met name het wireless bereik te wensen overlaat. Waar ik voorheen met mijn Sony Vaio FW21E wel bereik had in bepaalde kamers in mijn huis, heb ik dat nu met mijn Vaio Pro niet meer. Voor mij is een goed functionerende draadloze verbinding cruciaal, en dat vind ik ook te verwachten van een nieuwe ultrabook. Ik heb ook begrepen dat dit waarschijnlijk veroorzaakt zou worden door een fout in het hardware design, door een slechte positionering van de interne antenne's.''

klinkt als een ontevreden persoon ( en het antenne gebeuren overigens is pure hearsay)

"In jullie communicatie met diverse klanten suggereren jullie dat de Vaio Pro lijn "volledig is vernieuwd",

Mag ik vragen wie die diverse klanten zijn aangezien je maar 1 reactie hebt van sankasan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Waar wil je heen? Ik kan wel allerlei berichten gaan quoten van hier en het sony forum maar daar ga ik geen moeite in steken, ik zie niet in waarvoor ik dat zou moeten doen. Ik ga het hierbij laten want dit heeft verder totaal geen relevantie voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Zeg dan ook niet dat mijn argumenten kant noch wal raken, misschien ook doorlezen op het sony forum en hun behaalde resultaten zien (rma, drivers of gratis wifi dongle, naief dat je denkt dat je een heel nieuw exemplaar krijgt omdat de wifi aangepast is, de wifi kaart kan je zelf nog wel
vervangen). maar het is jouw probleem dus ik ga me er geen seconde meer mee bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Een generieke vraag: Als ik een programma wil installeren (.msi of een .exe) dan komt er eerst een windows waarschuwing (bestand openen -beveiligingswaarschuwing etc. etc.) of ik het wil uitvoeren als ik op uitvoeren klik dan duurt het een eeuwigheid voordat het volgende scherm (gebruikersaccountbeheer) naar voren komt met de opmerking dat het bestand niet op een vertrouwde plek staat en of ik het wil uitvoeren...

Heb ik iets in de instellingen niet goed staan? Omdat er twee keer gevraagd wordt om een bevestiging...
Ik draai overigens Windows 8 en ik ben administrator. Dit gebeurd ook als ik via "uitvoeren als administrator" het start.

[ Voor 7% gewijzigd door GKW op 10-12-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
nizzuts schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:29:
maar het is jouw probleem dus ik ga me er geen seconde meer mee bezig houden.
;(
Je houdt je er nu inmiddels anders al weet ik veel hoeveel posts mee bezig zonder dat iemand jou iets heeft gevraagd en waardoor het hier bovendien compleet offtopic gaat. Ik kan ook geen reden bedenken waarom je ons er zo stellig van wilt weerhouden verder onderzoek te doen (behalve dat je zelf bij Sony werkt oid...). Ook al lees ik slechts een enkele reactie van Sony waarin staat dat er een wijziging is doorgevoerd in de hardware dan is dat voor mij al voldoende reden om te onderzoeken hoe de vork in de steel zit. Nu is het zo dat het helemaal niet bij 1 bericht blijft, maar dat er meerdere versies van het verhaal te vinden zijn. Als jij het daar mee eens bent - nogmaals - dan ben jij vrij geen actie te ondernemen, maar doe ons dan een lol en laat ons gewoon verhaal halen ipv. hier aan de lopende band reacties te plaatsen waar letterlijk niemand iets aan heeft.

.

Anyway, back on topic. Net weer even een testje gedaan en mijn signal strength ligt nu rond de -75dbm op 8 meter afstand van de router (soms valt de verbinding daar in zijn geheel weg). Dat lijkt mij nog altijd een ondermaatse prestatie. Met mijn Nexus 4 haal ik daar -60dbm -70dbm, net als met mijn oude Vaio - een stuk beter. Ben dan ook erg benieuwd naar de scores van nieuwe SVP's.

//Edit: met mijn N4 haal ik -70dbm op die plek. Scheelt niet zo gek veel maar met mijn SVP verbreekt de verbinding vrijwel direct in tegenstelling tot mijn N4 en oude vaio. Bovendien is het signaal van mijn oude vaio daar nog beter.

[ Voor 8% gewijzigd door VR46 op 10-12-2013 21:34 . Reden: Nieuwe meting N4 met inSSIDer app ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:09

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

cbernardini schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:07:
[...]

;(
Je houdt je er nu inmiddels anders al weet ik veel hoeveel posts mee bezig zonder dat iemand jou iets heeft gevraagd en waardoor het hier bovendien compleet offtopic gaat. Ik kan ook geen reden bedenken waarom je ons er zo stellig van wilt weerhouden verder onderzoek te doen (behalve dat je zelf bij Sony werkt oid...). Ook al lees ik slechts een enkele reactie van Sony waarin staat dat er een wijziging is doorgevoerd in de hardware dan is dat voor mij al voldoende reden om te onderzoeken hoe de vork in de steel zit. Nu is het zo dat het helemaal niet bij 1 bericht blijft, maar dat er meerdere versies van het verhaal te vinden zijn. Als jij het daar mee eens bent - nogmaals - dan ben jij vrij geen actie te ondernemen, maar doe ons dan een lol en laat ons gewoon verhaal halen ipv. hier aan de lopende band reacties te plaatsen waar letterlijk niemand iets aan heeft.

.

Anyway, back on topic. Net weer even een testje gedaan en mijn signal strength ligt nu rond de -75dbm op 8 meter afstand van de router (soms valt de verbinding daar in zijn geheel weg). Dat lijkt mij nog altijd een ondermaatse prestatie. Met mijn Nexus 4 haal ik daar -60dbm, net als met mijn oude Vaio - een stuk beter. Ben dan ook erg benieuwd naar de scores van nieuwe SVP's.
Ik zal ook waardes posten, zodra ik de vaio binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
cbernardini schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:07:
[...]

;(

.

Anyway, back on topic. Net weer even een testje gedaan en mijn signal strength ligt nu rond de -75dbm op 8 meter afstand van de router (soms valt de verbinding daar in zijn geheel weg). Dat lijkt mij nog altijd een ondermaatse prestatie. Met mijn Nexus 4 haal ik daar -60dbm, net als met mijn oude Vaio - een stuk beter. Ben dan ook erg benieuwd naar de scores van nieuwe SVP's.
Met welke software heb je getest? Dan kan ik zelf even met mijn Nexus 4 en SVP testen met dezelfde programma's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
la_fusion schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:50:
[...]

Met welke software heb je getest? Dan kan ik zelf even met mijn Nexus 4 en SVP testen met dezelfde programma's :)
Op windows kan je inSSIDer gebruiken, met linux iwconfig wlan0, met je N4 bij Instellingen > Over de telefoon > Status ook met de inSSIDer app, ben benieuwd!

[ Voor 27% gewijzigd door VR46 op 10-12-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

cbernardini schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:54:
[...]

Op windows kan je inSSIDer gebruiken, met linux iwconfig wlan0, met je N4 bij Instellingen > Over de telefoon > Status, ben benieuwd!
Overigens haal ik 1 meter van mijn router vandaan -44dbm, is prima maar zou nog beter kunnen.
Ik twijfel of dat niet je status is van je telefoonverbinding, dus niet je wifi van je N4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Atratus schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:19:
[...]

Ik twijfel of dat niet je status is van je telefoonverbinding, dus niet je wifi van je N4.
Klopt, ben ik ook even niet zo zeker van.. Dan inSSIDer voor Android.

[ Voor 4% gewijzigd door VR46 op 10-12-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Voor degenen die Ubuntu, met UEFI én Secure Boot zouden willen draaien op hun Vaio Pro:
http://steffankarger.nl/2...-on-the-sony-vaio-pro-13/

Ik hoop dat ik alle stappen nog goed in mijn geheugen heb zitten. Mochten vragen en/of opmerkingen zijn, post ze dan vooral en poke me eventueel via DM als ik niet lijk te reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Op zo'n 2,5 meter van de router(TP-Link WR1043ND) heb ik op mijn SVP met inSSIDer zo'n -50 dbm en met mijn N4 met inSSIDer app -52dbm. De status in het configuratiescherm is inderdaad van het mobiele netwerk en niet van het WiFi netwerk.

Op de eerste verdieping op zo'n 3 meter hemelsbreed van de router zit ik met mijn SVP op -50 dbm en met mijn N4 op -62 dbm.

Ik heb de laptop op 21 november besteld en hij is 4 december geleverd.

De waardes lijken dus wel goed alleen ik vind het wel opvallend dat de waardes van de SVP op beide plekken hetzelfde lijken te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankasan
Syzzer schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:48:
Voor degenen die Ubuntu, met UEFI én Secure Boot zouden willen draaien op hun Vaio Pro:

Ik hoop dat ik alle stappen nog goed in mijn geheugen heb zitten. Mochten vragen en/of opmerkingen zijn, post ze dan vooral en poke me eventueel via DM als ik niet lijk te reageren ;)
Gewaardeerd! De 27ste zou mijn SVP13 binnen moeten komen en dan zal ik je blogpost tijdens de installatie erbij houden. Mocht ik iets tegenkomen dan laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
la_fusion schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:09:
Op zo'n 2,5 meter van de router(TP-Link WR1043ND) heb ik op mijn SVP met inSSIDer zo'n -50 dbm en met mijn N4 met inSSIDer app -52dbm. De status in het configuratiescherm is inderdaad van het mobiele netwerk en niet van het WiFi netwerk.

Op de eerste verdieping op zo'n 3 meter hemelsbreed van de router zit ik met mijn SVP op -50 dbm en met mijn N4 op -62 dbm.
Hmm. Zou je ter vergelijking misschien ook een meting willen doen op ~8m afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Syzzer schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:48:

Thanks! Heb nu weer windows draaien maar waarschijnlijk dat ik het volgende week nog eens ga proberen (met jouw tutorial dan). Heb nu ook net na het installeren van alle drivers enzo een system image genomen zodat ik volgende keer wat minder werk heb als ik alles omzeep help :P
Bij geen enkele laptop / pc die ik al gehad heb is het telkens zoveel gedoe om alles te installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door joachim op 11-12-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:17
Mag een systeem image(gemaakt via het vaio care programma) op een 16gb USB stick? Er staat minimal 15 gb. Maar een 16gb stick heeft effectief minder dan 15... Helaas pakt hij mijn externe hardeschijf niet.. Wie weet? :) dan kan ik zo een stickje halen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
HBSVDK schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:43:
Mag een systeem image(gemaakt via het vaio care programma) op een 16gb USB stick? Er staat minimal 15 gb. Maar een 16gb stick heeft effectief minder dan 15... Helaas pakt hij mijn externe hardeschijf niet.. Wie weet? :) dan kan ik zo een stickje halen:p
Mocht je overigens een oplossing vinden om toch op een externe hardeschijf geplaatst te worden hou ik mij aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik had gewoon een 32GB microSD kaart + USB kaartlezer gebruikt. En daar een image van gemaakt en op mijn externe HDD gezet. Als ik het nodig heb, zet ik die image op de SD kaart en done :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Waarom niet gewoon de standaard windows optie gebruiken?
Die kan je vinden onder "Windows 7 Bestandsherstel". In die linkerkolom kan je dan kiezen om een systeemkopie te maken en hierbij kan je wel backuppen naar een harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Zit dat er dan nog wel in bij 8.1?

edit, alleen de UI is weg de tool is er kennelijk nog:
http://www.intowindows.co...tem-image-in-windows-8-1/

Wellicht is dat handig voor iemand :)

[ Voor 27% gewijzigd door RaptorRVL op 11-12-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
haha yess,

heb zonet een 16gb usb stick gehaald, 9 euro saturn. Wel een plastic lexar, maargoed.
Hij werkt als een zonnetje, is nu aan het backup/reserve kopie aan het maken. Hij ziet hem in bits (of bytes) geen idee. Hij zegt dat een 16gb usb stick dus ook 16GB is.

Dus lekker budget een 16gb stick gebruiken. Snelheid maakt me niet zoveel uit: tis toch hopelijk maar single use only ;)
Waarom niet gewoon de standaard windows optie gebruiken?
Die kan je vinden onder "Windows 7 Bestandsherstel". In die linkerkolom kan je dan kiezen om een systeemkopie te maken en hierbij kan je wel backuppen naar een harde schijf.
klopt, dat doe ik denk ik ook nog wel. Maar geloof dat dit een backup is van de 'bacup' partitie die sony er op heeft gezet. Altijd prettig om die achter de hand te hebben. En altijd zo terug gaan naar fabrieksinstellingen... normaal ben ik ook niet zo van de bloatware.. maar op de sony valt het me best mee... itt mn dell..

[ Voor 42% gewijzigd door HBSVDK op 11-12-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
cbernardini schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:43:
[...]

Hmm. Zou je ter vergelijking misschien ook een meting willen doen op ~8m afstand?
Gedaan.. het valt mij op dat op mijn SVP de dbm in stappen van 10 gaat op het netwerk waar ik mee verbonden ben. Maar grofweg deze waardes:
7 meter afstand wisselt het tussen -50 / -60 dbm. De N4 doet hier -63 dbm.
9 meter afstand wisselt het tussen -60 / -70 dbm. De N4 doet hier -68 dbm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:28
Zojuist de SVP13 (256GB, 8GB, non-touch) binnengekregen.
Voorzien van een eigen Win 8.1 x64 met de laatste drivers van Sony. De wifi snelheid is bedroevend.
Op 3 meter van mijn 5Ghz router (TP-Link WDR4900) krijg ik kopieersnelheden van ongeveer 3MB/s (van een netwerk share). Op andere pc's doet die moeiteloos 30MB/s draadloos over diezelfde frequentie. Volgens mij is er dus niets veranderd. Niet dat ik dat had verwacht van Sony.

Verdere indrukken zijn wel erg positief: Fijn toestenbord, mooi scherm, snel gevoel. Fannetje draait wel veel nog, hoewel ik dat wijt aan het vele installeren op het moment..

/EDIT: En regelmatig connectie problemen met wifi. Jammer, deze gaat weer terug.

[ Voor 6% gewijzigd door bas-r op 11-12-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 19:24

JT

VETAK y0

De wifi problemen zijn zeker weten een hardwarematig probleem gezien de variatie van prestaties. Ik heb er een die redelijk goed presteert maar wat ik hierboven lees is diep en dieptriest. Het feit dat het voor sommige exemplaren dus ook wél redelijk goed gaat onderschrijft mijn vermoeden van gebrekkige quality control want blijkbaar kan het met dit design ook wél goed.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:50
Ik heb WiFi driverversie 16.6.0.8.
Ik heb in alle power plans onder advanced power settings > Wireless adapter settings voor zowel plugged als op batterij de instelling op 'Maximum performance' gezet.
Zoals je eerder kunt lezen had ik out of the box problemen met lage throughput en connection drops, maar dat is redelijk verleden tijd. Sporadisch moet ik opnieuw verbinden met een netwerk, maar de problemen die ik had zijn zo goed als over.

Ik had ook direct met Inssider getest, maar de meetwaarden toen geloof ik niet vastgelegd. Ik haal nu -52dB op een afstand van zo'n 5 meter, met mijn lichaam, een muur en twee deuren tussen laptop en AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
robin1301 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:19:
Ik heb WiFi driverversie 16.6.0.8.
Ik heb in alle power plans onder advanced power settings > Wireless adapter settings voor zowel plugged als op batterij de instelling op 'Maximum performance' gezet.
Zoals je eerder kunt lezen had ik out of the box problemen met lage throughput en connection drops, maar dat is redelijk verleden tijd. Sporadisch moet ik opnieuw verbinden met een netwerk, maar de problemen die ik had zijn zo goed als over.

Ik had ook direct met Inssider getest, maar de meetwaarden toen geloof ik niet vastgelegd. Ik haal nu -52dB op een afstand van zo'n 5 meter, met mijn lichaam, een muur en twee deuren tussen laptop en AP.
Alles leuk en aardig, maar al dat geklungel met instellingen ga ik niet doen. Ik betaal geen 1000E voor een apparaat wat out of the box weer een hoop geconfigureer nodig heeft. Jammer, maar helaas. Goedkoop is weer duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Ieder zo z'n voorkeuren. Als tweaker vind ik het juist leuk om met instellingen te prutsen. Als in Windows net heb geïnstalleerd, ben ik doorgaans enkele uren bezig om alles zo in te stellen dat het zich een beetje gedraagt zoals ik wil.
Ik vond 't touchpad out-of-the-box vrij onnauwkeurig en soms hinderlijk. Toen wat in de Synaptics-instellingen zitten rommelen, (voor mij) nieuwe handige features tegengekomen, wat instellingen gewijzigd en nu werkt het super!

Doet overigens niets af aan wat jij zegt: van een laptop die relatief veel geld kost én geen ethernetpoort heeft, mag je best verwachten dat de WiFi het 'gewoon' goed doet. En de rest trouwens ook.
Aan de andere kant vraag ik mij af: hoeveel laptops bestaan er waarbij gebruiker niet tegen algemene problemen aan zijn gelopen? Volgens mij heeft werkelijk iedere computer wel iets waar je wat van kunt zeggen. Het is eerder in dit topic al aangehaald dat veel meer ultrabookfabrikanten problemen hebben met WiFi. Jammer van Sony is dan weer dat ze niet naar aanleiding van feedback van klanten de adapter hebben vervangen voor een andere.

Ik ben in ieder geval nog/weer erg tevreden met dit beestje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

bas-r schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:24:
[...]

Alles leuk en aardig, maar al dat geklungel met instellingen ga ik niet doen. Ik betaal geen 1000E voor een apparaat wat out of the box weer een hoop geconfigureer nodig heeft. Jammer, maar helaas. Goedkoop is weer duurkoop.
Dan geef je lekker 300 euro extra uit zodat je 1 minuut instellen niet hoeft te doen, goed plan :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
'Al dat geklungel met instellingen', je kunt het ook overdrijven hoor. Gewoon even wat simpele powerinstellingen aanpassen als ik het zo hoor.. Het is niet alsof je handmatig allerlei zaken in het register moet gaan aanpassen en uren bezig bent ofzo.

Ik snap wel wat je verwacht bij een laptop van 1000 euro, maar aan de andere kant zou ik juist extra gemotiveerd zijn om het e.e.a. bij zo'n bedrag relatief simpel op te lossen.
En je was natuurlijk al niet meer 'out of the box' bezig :)

Perfectie bestaat helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
JT schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:38:
[...]

Dan geef je lekker 300 euro extra uit zodat je 1 minuut instellen niet hoeft te doen, goed plan :Y)
Ook met deze instelling crasht mijn wifi regelmatig en zijn de snelheden om te huilen.
Ik vind dit echt bagger voor een laptop voor deze prijs. Ik heb er al een hoop door mijn handen laten gaan, maar zoiets nog niet meegemaakt.
Zelfs mijn Chromebook doet het nog beter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Tja, ik begrijp je principe wel (vind het zelf ook irritant als iets 'out of the box' niet naar behoren werkt), maar je had het toch ook enigszins kunnen verwachten naar aanleiding van oa. dit topic en vele andere bronnen?
Maar misschien pakt het voordelig voor ons uit als Sony meer SVP's retour krijgt omwille van het WIFI probleem, wie weet.

[ Voor 21% gewijzigd door VR46 op 11-12-2013 23:56 ]

• HBSVDK
En toch werkt wifi hier best prima. Oké. Ik heb op andere laptop iets beter ontvangst, maar best oké!

Waar ik wel een beetje van baal is het scherm. Ik heb niet erg goede kijkhoeken.. Zit een Panasonic schermpje in mijn non-touch. Kleuren blijven wel goed. Alleen wordt het schem ietwat grijze gloed bij alles vanaf 30 graden... De dell u3212hm heeft iig 100x betere kijkhoeken. Meer mensen hier last van? De toch variant in de Saturn had wel goede kijkhoeken!

• VR46
HBSVDK schreef op donderdag 12 december 2013 @ 00:32:
En toch werkt wifi hier best prima. Oké. Ik heb op andere laptop iets beter ontvangst, maar best oké!

Waar ik wel een beetje van baal is het scherm. Ik heb niet erg goede kijkhoeken.. Zit een Panasonic schermpje in mijn non-touch. Kleuren blijven wel goed. Alleen wordt het schem ietwat grijze gloed bij alles vanaf 30 graden... De dell u3212hm heeft iig 100x betere kijkhoeken. Meer mensen hier last van? De toch variant in de Saturn had wel goede kijkhoeken!
Same here. Kon me ook wel vinden in de kritiek die Tnet gaf in de review. Als je het scherm heen en weer kantelt zie je duidelijk een grijze waas, dan wel dat het scherm minder helder aandoet. Zoiets. Verder heb ik daar persoonlijk niet veel last van alleen moet je er goed voor zitten.

• bas-r
Ik heb een mail gekregen van Sony met drivers die beter zouden moeten werken (ok, ok, zo snel geef ik ook niet op ;-), misschien heeft iemand er wat aan:

Windows 8.1
http://www.vaio-link.com/...223.201_whck_20131120.zip

Windows 8.0

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06:46
Ik heb de SVP nu ook ruim een maand en ben er wel tevreden over.

Alleen heb ik nog wel een probleempje met het geluid.
Als ik vaak filmpjes bekijk (met name via youtube of zo) dan begint het geluid te kraken.
Helaas/gelukkig is dit niet altijd het geval, maar wel heel storend.

Als ik bijv. filmpjes van hardwareinfo bekijk, dan kan het zo zijn dat het na 1 minuut gaat kraken, maar dan alleen voor een paar seconden. Soms bij de muziek, maar soms ook bij het praten.
het kraakt dan ook niet de hele tijd, dus daarom is het ook lastig te achterhalen wat er mis is.
Laatst bewoog ik de muis via de mousepad en toen begon het ook te kraken.

Als ik MP3's afspeel heb ik (volgens mij) geen last van gekraak. Nadeel bij mp3/muziek hoor je het ook niet zo snel.

Hebben meerdere mensen hier last van?

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

bas-r schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:14:
Ik heb een mail gekregen van Sony met drivers die beter zouden moeten werken (ok, ok, zo snel geef ik ook niet op ;-), misschien heeft iemand er wat aan:

Windows 8.1

Windows 8.0

En niet geheel onbelangrijk, heb jij er wat aan? ;)

• JT

JT

VETAK y0

bas-r schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:18:
[...]

Ook met deze instelling crasht mijn wifi regelmatig en zijn de snelheden om te huilen.
Ik vind dit echt bagger voor een laptop voor deze prijs. Ik heb er al een hoop door mijn handen laten gaan, maar zoiets nog niet meegemaakt.
Zelfs mijn Chromebook doet het nog beter :(
Tja, dat is gewoon ruck dan. De ultrabook is scherp geprijsd dus als je wat kleine dingen moet doen om alles goed te laten functioneren dan kun je dat verwachten voor deze prijs. Maar uiteindelijk moet het gewoon werken en zoals ik al 30 keer heb gezegd is het wel gewoon triest dat de quality control zo slecht is dat het een gok is.

Ik heb zelf inmiddels ook wat leuks gevonden, soms als ik met mijn polsen op de laptop leun dan wordt de touchpadknop ingedrukt...

Ecodan warmtepomp

• VR46
JT schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:59:
[...]
Ik heb zelf inmiddels ook wat leuks gevonden, soms als ik met mijn polsen op de laptop leun dan wordt de touchpadknop ingedrukt...
Is dat dan niet omdat je per ongeluk met de buitenkant van je pols nét op het touchpad leunt? Heb ik ook wel eens gehad.

Edit:
Ik heb inmiddels meerdere e-mails gewisseld met de customer service en het is opmerkelijk te noemen dat er elke keer wel iets anders wordt gezegd.
  1. Eerst wordt er in een reactie aan een andere gebruiker gezegd dat de duo 13 en de svp 13/11 "volledig zijn vernieuwd"
  2. Daarna wordt er (ook in reactie op iemand anders) gezegd dat "Dat wil zeggen dat we de nodige aanpassingen hebben gedaan op hardware vlak"
  3. Vervolgens wordt er in een reactie binnen mijn communicatie gezegd dat "Sony heeft nieuwe drivers uitgebracht die dit probleem verhelpen, er is niets verandert aan de hardware."
  4. Nog een reactie later wordt me verteld dat "Sony vernieuwd iedere kwartaal de VAIO lijnen , welke veranderingen er nu zijn doorgevoerd zal nog moeten blijken."
  5. En in de laatste reactie is het opeens helemaal niet duidelijk wat er is veranderd: "Ik zal eens kijken of ik hierover meer informatie kan vinden."
Daar worden we wijzer van 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door VR46 op 12-12-2013 13:19 ]

• JT

JT

VETAK y0

cbernardini schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:44:
[...]

Is dat dan niet omdat je per ongeluk met de buitenkant van je pols nét op het touchpad leunt? Heb ik ook wel eens gehad.
Dacht ik eerst ook. Maar als ik met enige kracht (niet eens heel veel) een cm of 5 rechts of links van het touchpad druk met 1 vinger dan wordt dit geregistreerd als klik.

Ecodan warmtepomp

• Opa TRP
  • Laatst online: 11-11-2023
Betekent dus gratis een grotere touchpad! ;)

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Trouwens, dit heb je meer voor als je de externe batterij gebruikt.. Zonder heb je daar niet zo veel last van.

• JT

JT

VETAK y0

Opa TRP schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:07:
Betekent dus gratis een grotere touchpad! ;)
:P Heb jij er ook last van?

Ecodan warmtepomp

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04
Ook maar eens even gebeld met de Sony support ivm de Wifi performance. Samenvatting:
- Niet updaten naar Windows 8.1 (had ik nog niet gedaan)
- Huidige driver verwijderen, zodat de 'originele' driver na een restart weer wordt terug gezet

Conclusie icm laatste post cbernadini: Ze kletsen maar wat

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ik heb nog een keer gebeld en er werd in alle rust en duidelijkheid het volgende (nog een keer) gemeld:

-Klachten wifi zijn bekend en waren zeker aan het begin voor een groot deel aanwezig;
-Software matige updates werden uitgegeven en hebben deel problemen opgelost;
-De problemen die bleven bestaan werden zoveel mogelijk opgelost met hardware, ofwel usb toevoeging (of dat de beste oplossing is beoordeel ik niet);
-Vervolgens werden er meer updates uitgerold en deze zouden veel issues weggenomen hebben;
-Als laatste 'ging de medewerker er van uit' dat er binnenin het apparaat wel tweaks hebben plaatsgevonden op wifi gebied in de laatste versie die van de band is komen rollen. Net als bij andere problemen worden veelgehoorde klachten aangepakt in nieuwe fabrieksbatches (ventilator, loopwerk van een Playstation etc. etc.)
-Hij gaf tevens aan dat er de laatste weken vrijwel geen klachten over wifi binnen waren gekomen (ik kan dit natuurlijk niet verifiëren)

[ Voor 7% gewijzigd door WhateverSuitsU op 12-12-2013 15:20 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Gefeliciteerd met je negenentwintigste verjaardag! Hoe voel je je nu, ouwúh? :P

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• sankasan
Net contact opgenomen met de helpdesk om de onduidelijkheid, is het nu een hardware of een software fix, de wereld uit te krijgen. De medewerker - Melvin - gaf aan dat hij het ook niet weet en gaat het 'escaleren'. Maw de vraag gaat hogerop en hopelijk krijgen we dan wat meer duidelijkheid.

Ook hij bevestigde wat de jarige Altratus ook al had gehoord; er zijn de laatste weken vrijwel geen klachten over de notebook binnengekomen en de klachten die er binnenkwamen gingen niet over de wifi.

We wachten rustig af...

Weet iemand of er voor Linux ook aangepaste drivers nodig zijn? Of is het middels wat instellingen, bijv. maximum power, ook op te lossen?

• VR46
sankasan schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:35:
Weet iemand of er voor Linux ook aangepaste drivers nodig zijn? Of is het middels wat instellingen, bijv. maximum power, ook op te lossen?
Ik gebruik gewoon iwlwifi, voor zover ik weet is dat de enige beschikbare versie. Verder geen instellingen aan veranderd. Met kernel 3.12 zou je niks meer hoeven te patchen aan de wifi drivers.

[ Voor 16% gewijzigd door VR46 op 12-12-2013 18:16 ]

• GKW

GKW

Als ik update naar 8.1 krijg ik dan een kale installatie of is het een update van 8.0, oftewel alle installaties blijven bestaan etc. etc.?

• GKW

GKW

Nog een vraag: Heeft iemand een Gigabit->USB3.0 adapter emt ASIX chipset werkend gekregen op Windows8 of 8.1?

Ik krijg het wel aan de gang op mijn oude laptop met windows7 maar op de pro niet...De driver wordt geinstalleerd maar als ik de adapter aansluit blijf je steeds het geluidje horen dat er een USB apparaat aangesloten is maar in apparatenbeheer komt die te staan en hij werkt ook niet, vandaar mijn vraag.

• joachim
GKW schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:19:
Als ik update naar 8.1 krijg ik dan een kale installatie of is het een update van 8.0, oftewel alle installaties blijven bestaan etc. etc.?
Kan je kiezen als ik me niet vergis. Ik doe zelf altijd een clean install., vind dat het veiligst.

• robin1301
Bij mij werkt de USB3.0 > Gigabit ethernet adapter van Digitus prima; ik haal zo'n 90MB/s.

• GKW

GKW

robin1301 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:35:
Bij mij werkt de USB3.0 > Gigabit ethernet adapter van Digitus prima; ik haal zo'n 90MB/s.
Windows 8 of 8.1?

• robin1301
Sorry, Windows 8.1
Ik had er wel last van dat 'ie t niet deed aan een lange netwerkkabel waarvan ik zelf de plugs erop gemaakt heb, misschien toch wat adertjes die niet zo goed liggen ofzo. De lampjes gaan eens in de 10 seconden even aan en gaan dan weer uit.
Mijn oude laptop (tevens gigabit poort) had hier echter geen moeite mee. Aan andere netwerkkabels doet ie het zonder probleem.
Aan andere netwerkkabels heb ik deze problemen niet ondervonden.
Overigens had ik in verband met de problemen, waarvan ik eerst de Digitus de schuld gaf, eerst de drivers geïnstalleerd van de website. Ik weet dus niet of ie het 'out of the box' ook al zou doen. De laptop mag dus het probleem niet zijn, denk ik.

• GKW

GKW

Opgelost! Als ik de USB stekker niet helemaal instop, dan werkt het wel. Gek dat het op mijn oude laptop wel gewoon werkt als ik de stekker er helemaal instop... Maar goed, het werkt!

Ik wilde eerst 8.1 installeren maar dat laat ik nu nog maar even achterwege ;)

[ Voor 18% gewijzigd door GKW op 12-12-2013 19:49 ]

• bas-r
Atratus schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:59:
[...]

En niet geheel onbelangrijk, heb jij er wat aan? ;)
Nee, want de software doet niets op mijn Windows 8.1... Ook niet in COmpatibility mode voor Win 7 of 8.
Ik vermoed een verkeerd linkje, maar Sony antwoord niet op mijn mail.
Morgen maar weer een belletje aan wijden.

[ Voor 6% gewijzigd door bas-r op 12-12-2013 20:22 ]

• joachim
Zonet gezien dat er al wat lak weg is :s
Aan de bovenrand van het scherm, waar ook de webcam zit. Het valt dus echt zwaar op want ik heb nu een zilverkleurig bolletje op een zwart oppervlak. Kan me echt niet bedenken hoe er op die plaats lak is afgegaan. Nog mensen die al zoiets hebben? Aan zulke dingen erger ik me echt kapot. Dat de wifi niet perfect is kan me niet zo schelen, maar dingen als lak die er snel afgaan.
Iemand die weet hoe ik het eventueel kan oplossen? Het trekt al 5 minuten (sinds dat ik ontdekt heb dat het geen vuiltje is maar beschadigde lak) mijn aandacht en kan het niet loslaten.

• RaptorRVL
Geen idee hoe je dat kunt oplossen. Wellicht dat je met Sony kunt bellen hierover, lijkt me op zich niet normaal. Aan de andere kant kunnen er talloze manieren zijn waarop zoiets eraf kan gaan. Zoals de rits van een sleeve? Of wellicht een ring aan je vinger, of gewoon je nagel.

Bijwerken met een lakstift (zelfde matzwart o.i.d.) zal ook wel niet mooi worden.. Hobbyist die een beetje kan paintbrushen airbrushen misschien, en heel fijn spuiten. Maar dat werkt alleen bij gelijke kleuren, niet als het carbon is uiteraard (alhoewel iemand dat misschien ook zelfs na kan maken).

edit. of een tactische sticker plakken :9

[ Voor 4% gewijzigd door RaptorRVL op 13-12-2013 12:59 ]

• HBSVDK
Iemand een idee waarom ik ineens vanaf Windows 8.1, die ik vandaag geïnstalleerd heb, hele vage letters heb? (Erg korrelig,) Ti's in chrome en bepaalde menu's in Windows compleet mis. Bovendien na update nieuwste drivers m'n wifisnelheid van 58mbit (Windows 8) naar 80kbps gedropt. (Windows 8.1). Laptop staat op exact te zelfde plek. Opnieuw opstarten helpt niks..

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 17:11
Als je een stukje terug leest zie je dat ik hetzelfde probleem had, het scherm dus. Iets met schaling etc. Begin van de week besproken hier.

Wifi geen problemen mee gehad, ook niet na de update naar 8.1. Heb je de nieuwste drivers?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
kryptz schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:29:
Aan de bovenrand van het scherm, waar ook de webcam zit. Het valt dus echt zwaar op want ik heb nu een zilverkleurig bolletje op een zwart oppervlak.
Dus je kan maar beter een zilveren kopen dan ? Maar het lijkt alsof de zilveren enkel in de retail te krijgen zijn ? Op sony.be zie ik wel dat er 3 kleuren zijn incl. zilver, maar op het moment dat je klikt om samen te stellen is er van zilver ineens geen sprake meer.
HBSVDK schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:30:
m'n wifisnelheid van 58mbit (Windows 8) naar 80kbps gedropt. (Windows 8.1).
Dan lijkt het wifi probleem toch zeer duidelijk een driver en geen hardware probleem te zijn ? Vraag me dus ook af of andere meldingen van slechte wifi ook zijn na de upgrade naar 8.1 (vaak niet gemeld in de post).

[ Voor 27% gewijzigd door Twixie op 13-12-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Twixie schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:02:
Dus je kan maar beter een zilveren kopen dan ? Maar het lijkt alsof de zilveren enkel in de retail te krijgen zijn ? Op sony.be zie ik wel dat er 3 kleuren zijn incl. zilver, maar op het moment dat je klikt om samen te stellen is er van zilver ineens geen sprake meer.
Alleen zwart is via retail te krijgen, de zilveren juist exclusief online volgens de NL webwinkel. Ik heb de zilveren besteld en daadwerkelijk een zilveren gekregen.
Dan lijkt het wifi probleem toch zeer duidelijk een driver en geen hardware probleem te zijn ? Vraag me dus ook af of andere meldingen van slechte wifi ook zijn na de upgrade naar 8.1 (vaak niet gemeld in de post).
Ik heb zelf geen problemen met de Wifi. Lijkt hopelijk een probleem te zijn wat niet bij iedereen voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
wildcheese schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:16:
Alleen zwart is via retail te krijgen, de zilveren juist exclusief online volgens de NL webwinkel. Ik heb de zilveren besteld en daadwerkelijk een zilveren gekregen.
Best wel bizar dan. Want op de Belgische Sony shop kan ik echt enkel zwart bestellen :

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/10xahpw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Vandaag toch nog een VSP 13 binnen gekregen (i7, 256 ssd en 8 gig geheugen). Prachtapparaat en ik ben tot nu toe meer dan tevreden. Had een Macbook Air 2013 (ook een super apparaat), maar miste toch een full HD scherm en wilde terug naar Windows.

Kan in ieder geval mededelen dat mijn Wifi prima werkt. Ik merk geen problemen en door het hele huis werkt het net zo goed als mijn andere apparaten. Op mijn werk komt de echte test, want de wifi is daar zwak (vaak disconnects met telefoon en af en toe met macbook).

Voor de rest gewoon dik tevreden (los van de 72 windows updates en dan nog de App updates en als kers nu Windows 8.1). Dik 3 uur bezig met alleen updaten, de terugkomst naar Windows voelt warm aan (letterlijk, want de ventilator maakt inderdaad wel wat geluid, maar het valt mij eigenlijk heel erg mee. Geen irritant hoog geluid (of ik hoor het niet meer vanwege de bereikte leeftijd)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Als ik onder linux een lijst van pci devices print (lspci) dan staat er achter de intel 7260 netwerkkaart "(rev 6b)". Weet iemand waar dit precies voor staat en of hier eventueel mee te achterhalen is of nieuwere SVP's een gereviseerde hardwareconfiguratie hebben wat betreft wifi? Of heeft dat er weinig mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Atratus schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 00:10:
Vandaag toch nog een VSP 13 binnen gekregen (i7, 256 ssd en 8 gig geheugen). Prachtapparaat en ik ben tot nu toe meer dan tevreden. Had een Macbook Air 2013 (ook een super apparaat), maar miste toch een full HD scherm en wilde terug naar Windows.

Kan in ieder geval mededelen dat mijn Wifi prima werkt. Ik merk geen problemen en door het hele huis werkt het net zo goed als mijn andere apparaten. Op mijn werk komt de echte test, want de wifi is daar zwak (vaak disconnects met telefoon en af en toe met macbook).

Voor de rest gewoon dik tevreden (los van de 72 windows updates en dan nog de App updates en als kers nu Windows 8.1). Dik 3 uur bezig met alleen updaten, de terugkomst naar Windows voelt warm aan (letterlijk, want de ventilator maakt inderdaad wel wat geluid, maar het valt mij eigenlijk heel erg mee. Geen irritant hoog geluid (of ik hoor het niet meer vanwege de bereikte leeftijd)).
Zit je nog op 8 of al 8.1 met goede wifi ontvangst? Anders is men denk ik nog wel benieuwd hoe de wifi het doet onder 8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ik heb op zowel 8 als 8.1 vergelijkbare resultaten en behaalde nette snelheden. Heb een 120 lijntje en haal rond de 40-50 op 10 m afstand en zit in een flat van 56 appartementen. Dus veel verbindingen. Router staat op 2.4 gigaherz.

Ik heb wel problemen met Vaio Update, deze tool geeft aan dat er geen updates zijn, wat niet correct is. Krijg een 405 error als ik word doorverwezen. Niet kunnen oplossen nog, geloof dat het al eerder in dit topic voorkwam. Even zoeken zo.

Daarnaast is de resolutie raar in 8.1, groot inderdaad. Ook al eerder gelezen. Ik kan scaling niet uitvinken gek genoeg.

Er wordt nog gerommeld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Atratus schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:35:
Ik heb op zowel 8 als 8.1 vergelijkbare resultaten en behaalde nette snelheden. Heb een 120 lijntje en haal rond de 40-50 op 10 m afstand en zit in een flat van 56 appartementen. Dus veel verbindingen. Router staat op 2.4 gigaherz.

Ik heb wel problemen met Vaio Update, deze tool geeft aan dat er geen updates zijn, wat niet correct is. Krijg een 405 error als ik word doorverwezen. Niet kunnen oplossen nog, geloof dat het al eerder in dit topic voorkwam. Even zoeken zo.

Daarnaast is de resolutie raar in 8.1, groot inderdaad. Ook al eerder gelezen. Ik kan scaling niet uitvinken gek genoeg.

Er wordt nog gerommeld dus!
Heb ik in het begin ook gehad en ineens was het over zonder dat ik er iets specifieks voor gedaan had. Kan ook aan de verbinding naar Sony liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Twixie schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:22:
Best wel bizar dan. Want op de Belgische Sony shop kan ik echt enkel zwart bestellen :
<cut>
Klopt, in de Nederlandse winkel nu ook. Ook de I3 is niet meer bestelbaar. Heb ik een collectors item ;)
Had ik ook in het begin, bij mij stond wel een update klaar maar als ik daar op klikte kreeg ik een niet bestaande link. Latere updates gingen wel goed
Wat bedoel je met de resolutie? Bij mij staat die gewoon goed, maar met uitzondering van Microsoft apps zijn de karakters nogal fuzzie. In IE, office etc geen probleem is het haar scherp, maar met Chrome en andere apps is het minder scherp. Nog geen oplossing voor gevonden.

/edit - nog niet ver genoeg terug gekeken. Zie dat er meer mensen last van hebben. Of dit bij mij door 8.1 ontstaan is weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door wildcheese op 14-12-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

wildcheese schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:16:
[...]

Klopt, in de Nederlandse winkel nu ook. Ook de I3 is niet meer bestelbaar. Heb ik een collectors item ;)

[...]

Had ik ook in het begin, bij mij stond wel een update klaar maar als ik daar op klikte kreeg ik een niet bestaande link. Latere updates gingen wel goed

[...]

Wat bedoel je met de resolutie? Bij mij staat die gewoon goed, maar met uitzondering van Microsoft apps zijn de karakters nogal fuzzie. In IE, office etc geen probleem is het haar scherp, maar met Chrome en andere apps is het minder scherp. Nog geen oplossing voor gevonden.

/edit - nog niet ver genoeg terug gekeken. Zie dat er meer mensen last van hebben. Of dit bij mij door 8.1 ontstaan is weet ik niet.
Bij mij staan geen updates klaar als ik op de button Vaio Update klik. Hij schiet vervolgens meteen door naar een site, maar krijg dan een error. De link naar de site: http://www.vaio-link.com/vu/default/log.asp levert verder dus niets op.

Met resolutie bedoel ik grotere icoontjes, fuzzy omgeving in bijvoorbeeld Chrome inderdaad etc. Alsof heel veel niet is 'bedoeld' voor Windows 8.1. Ik heb daarom ook alles terug gezet naar Windows 8 en werk daar nog even in verder. Dan is alles wel zeer scherp en zijn de icoontjes in de taakbalk etc. van normale proporties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Wat betreft scaling, om mezelf maar te quoten:
Rechtermuisknop op bureaublad, dan scherm resolutie, en daar moet ergens een hokje staan om aan te vinken dat je één soort scaling wil gebruiken
Als je daar dan de boel op 100% zet dan is alles klein maar wel weer scherp. Tenzij je het per applicatie wil instellen natuurlijk, maar dat lijkt me veel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

cbernardini schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 00:53:
Als ik onder linux een lijst van pci devices print (lspci) dan staat er achter de intel 7260 netwerkkaart "(rev 6b)". Weet iemand waar dit precies voor staat en of hier eventueel mee te achterhalen is of nieuwere SVP's een gereviseerde hardwareconfiguratie hebben wat betreft wifi? Of heeft dat er weinig mee te maken?
Die rev staat voor de revisie van die wifi kaart. Zal die van mij straks ook eens bekijken. Wellicht is het interessant als iedereen zijn revisie post en of je wel of geen problemen hebt, wellicht valt daar wat in te vinden.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Ik heb ook rev 6b.
In windows: Apparaatbeheer -> Je wifi kaart zoeken -> Eigenschappen -> Eigenschap dropdown "hardware id's" en daar zie ik dit: "PCI\VEN_8086&DEV_08B1&SUBSYS_C0608086&REV_6B"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Tot nu toe dus geen problemen. Inmiddels op twee routers getest op verschillende locaties en een meter of 10 afstand.

Device PCI\VEN_8086&DEV_08B1&SUBSYS_C0608086&REV_6B\4&7e19bc1&0&00E0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

kryptz schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:08:
Ik heb ook rev 6b.
In windows: Apparaatbeheer -> Je wifi kaart zoeken -> Eigenschappen Details -> Eigenschap dropdown "hardware id's" en daar zie ik dit: "PCI\VEN_8086&DEV_08B1&SUBSYS_C0608086&REV_6B"
TIFTFY ;)

Rev 6B hier en redelijke performance. Geen echte problemen ook al kan het wel beter (mijn Vaio Z doet het duidelijk beter).

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

RaptorRVL schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:28:

[...]

Als je daar dan de boel op 100% zet dan is alles klein maar wel weer scherp. Tenzij je het per applicatie wil instellen natuurlijk, maar dat lijkt me veel werk :)
Hartelijk dank, deze oplossing heeft ook voor een oplossing gezorgd met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
JT schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:48:
[...]

TIFTFY ;)

Rev 6B hier en redelijke performance. Geen echte problemen ook al kan het wel beter (mijn Vaio Z doet het duidelijk beter).
OK, lijkt me genoeg bewijs dat er geen andere revisies in omloop zijn. Dan zou het alsnog kunnen dat de positie van de interne antenne's zijn gewijzigd. Als dat ook niet het geval is dan lijkt het me uiteindelijk toch alleen softwarematig te zijn aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
RaptorRVL schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:28:

[...]

op 125% werkt ook prima...bij 150% gaat het in o.a. Chrome fuzzy worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

cbernardini schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:10:
[...]

OK, lijkt me genoeg bewijs dat er geen andere revisies in omloop zijn. Dan zou het alsnog kunnen dat de positie van de interne antenne's zijn gewijzigd. Als dat ook niet het geval is dan lijkt het me uiteindelijk toch alleen softwarematig te zijn aangepakt.
Enkele mensen met een 6B revisie die geen problemen op op duizenden, zo niet tienduizenden laptops die verkocht zijn vind jij genoeg bewijs? :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jourit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 22:38
Bij mij ook de PCI\VEN_8086&DEV_08B1&SUBSYS_C0608086&REV_6B. Heb deze Vaio halverwege november ontvangen en heb zeker het gevoel dat de wifi beter is dan bij mijn vorige pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
JT schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:08:
[...]

Enkele mensen met een 6B revisie die geen problemen op op duizenden, zo niet tienduizenden laptops die verkocht zijn vind jij genoeg bewijs? :)
Onomstotelijk bewijs is het natuurlijk niet maar als blijkt dat tot dusver in SVP's uit verschillende periodes alleen 6b zit maakt dat in ieder geval wel waarschijnlijk :)

// Edit: @jourit, had je daarvoor een andere SVP (omgeruild oid)?

[ Voor 7% gewijzigd door VR46 op 15-12-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Vandaag in de MM deze even gezien en vastgehouden, is idd erg licht en ziet er mooi uit. Over een week of 2 krijg ik hem binnen :) kan niet wachten, want mijn huidige laptop is zo ontzettend traag en valt uit elkaar.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb ook een 6B.
Laptop komt van 30 september als ik het me goed herinner.
Wifi is stabiel, maar nog steeds wel redelijk traag vergeleken met andere toestellen. En net zoals vroeger vermeld: afhankelijk van de hoek tov de router verandert de snelheid significant.
(20Mbps, an 90° draaien - scherm richting router, dan is het opeens 60Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Atratus schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:13:
Tot nu toe dus geen problemen. Inmiddels op twee routers getest op verschillende locaties en een meter of 10 afstand.

Device PCI\VEN_8086&DEV_08B1&SUBSYS_C0608086&REV_6B\4&7e19bc1&0&00E0
Inmiddels ook even goed kunnen testen op werk. Hier heeft mijn Nexus 5 wel wat problemen soms met de wifi, maar gelukkig werkt het allemaal prima en naar behoren.

Langduriger gebruik zal een beter beeld geven, maar voor nu dus eigenlijk geen problemen met wifi en de doorvoersnelheid is gelijkwaardig aan Macbook Air 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik heb even de search gebruikt en niks gevonden over laptops die automatisch uit de sleep komt. iemand anders hier last van? ik zal het probleem even beter beschrijven: als ik de klep dicht doe gaat die in de sleepstand (ik hoor dan geen geluidjes meer als ik het rooster bij mijn oor houd terwijl ik het dicht doe). maar als ik 's ochtends de laptop pak, dan hoor ik de fan die aan staat en alles en als ik het openklap zie je dat de laptop aanstond. ingeplugd kan het nog niet veel kwaad, maar als je onderweg bent, is het toch erg onhandig dat je laptop ineens actief is in je tas. ik weet niet hoeveel tijd er voorbij gaat voordat de laptop beslist dat die weer aan moet, maar irritant is het wel.

Iemand een oplossing hiervoor? ik draai win 8.1.

ps. netwerk kaart rev 6b en nooit problemen gehad met wifi. haal 95 mbit als de lijn het toelaat en op grotere afstanden werkt die ook goed (dwz op plekken waar andere laptops/gsm ook amper bereik hebben, heeft de vaio ook amper bereik en internet werkt dan ook goed)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Tot gisteren had ik een 'unknown device' in de device manager. Bleek te liggen aan Intel Smart Connect Technology, oftewel het af en toe ophalen van mail e.d. terwijl de computer 'uit' is. Gisteren driver geïnstalleerd en vanmorgen stond m'n laptop voor het eerst spontaan aan. Dus wellicht moet je 't daar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Ik heb kaart rev 6b, en een hoop problemen. Snelheid komt niet hoger dan 3MB/s. Een cheap wifi dongeltje (150n) haalt in dezelfde laptop 8MB/s..

Ik kan hier helaas niet mee leven en vind de oplossingen van Sony niet toereikend. De SVP13 wordt morgen weer opgehaald.
Dus binnenkort als refurbished bij Sony, een SVP13, 256GB, 8GB en een slechte wifi verbinding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 07:38
Gisteren ook eens gekeken welke revisie van de wlan mijn Vaio Pro heeft en dat is eveneens de rev. 6B. Ik heb totaal geen problemen met de wifi, hij doet t zelfs erg goed. Voor de gein had ik eens op de laptop de test van speedtest.net gedraaid (helaas niet gekeken wat op hetzelfde moment de waardes waren op mijn pc), maar op de Vaio Pro haalde ik gisterenavond zo'n 90Mbit/s op een niet bepaald bijzonder B/G/N-routertje. Dit is wel gemeten op slechts een paar meter afstand van diezelfde router.
Wellicht dat t nog sneller kan, mijn internet connectie kan tot 150Mbit/s. Vanavond zal ik het nog eens testen en tevens met een gewone filetransfer van mijn pc naar de laptop.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jourit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 22:38
cbernardini schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:49:
[...]

// Edit: @jourit, had je daarvoor een andere SVP (omgeruild oid)?
Ja ik heb hem twee keer geruild, eerste keer door een loszittende scherm rand en de tweede keer door een hyperactieve fan. Nu erg tevreden over de laptop. Drie maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Ik heb ook revisie 6B en geen problemen. Zit ongeveer 10meter van het access point (van de Action voor 12,95 ;) ) en heb keurig 135Mb. Throughput is zo'n 20Mb effectief bij het downloaden van de newsgroepen. Ik heb overigens wel de drivers geupdate omdat ik bluetooth problemen had - en dat is volgens mij dezelfde Intel driver.

[ Voor 41% gewijzigd door wildcheese op 16-12-2013 22:31 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Hmpf, krijg zojuist een e-mail dat mijn bestelde Pro 13 een week later verzonden wordt dan wat ze me twee dagen geleden mailden en wat er tijdens het bestellen aangegeven was. Vind het eigenlijk wel matig dat een laptop waar niet eens zoveel verschillende varianten van zijn, gewoon bijna een maand nodig heeft om geleverd te worden.

Voordeel is wel dat de kans groter wordt dat alle mogelijke WiFi-upgrades erin zitten. ; :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 07:38
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:15:
Vind het eigenlijk wel matig dat een laptop waar niet eens zoveel verschillende varianten van zijn, gewoon bijna een maand nodig heeft om geleverd te worden.
Niet zoveel varianten?
- Core i3, i5 of i7
- Touch silver, Touch black of non-Touch
- 4 of 8GB geheugen
- 6 verschillende SSD's
enzovoorts.

Alleen deze onderdelen/keuzemogelijkheden zorgen al voor 108 verschillende setups ;) . Dit staat dan nog los van zaken als de Windows versie en wel of geen screenprotector. Ze zullen niet van elke combinatie duizenden modellen op voorraad hebben en als jij net een combinatie hebt gemaakt die niet behoort tot de "meest gekozen combinaties", dan hebben ze er waarschijnlijk helemaal geen van op voorraad.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:53
Potverdorie, ik had 2 bestellingen geplaatst en beide cashback kortingen van haalmeeruitjekaart.nl (want ik heb een kortingscode gebruikt) en shopkorting (willekeurige reden) afgekeurd :( En net nu vandaag de actie voorbij is. Bahhhh, denk dat ik het verlies maar incasseer, geen zin om te wachten op de volgende aanbieding, maar het gaat zo vaak mis met deze dingen zeg.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ik loop tegen het volgende aan: ik heb ervoor gekozen om de helderheid van het scherm zelf te regelen (als ik het automatisch laat regelen dan is het inderdaad wel erg ijverig om de twee seconden). Wat mij opvalt is dat ik met bijv. de toetsen Fn-F5/F6 de helderheid kan aanpassen, maar zodra ik het scherm heb dichtgeklapt en weer open klap, dan is er met geen mogelijkheid te toornen aan de helderheid (in geen enkel menu of met geen enkel toetsencombinatie).

Dit geldt overigens voor zowel de slaap/standby toestand en ook als ik heb aangegeven dat er niets moet gebeuren, behalve het scherm op zwart.

Zijn er mensen met oplossingen of dezelfde ervaringen in ieder geval? Enige oplossing is opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Moi_in_actie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:52:
[...]

Niet zoveel varianten?
- Core i3, i5 of i7
- Touch silver, Touch black of non-Touch
- 4 of 8GB geheugen
- 6 verschillende SSD's
enzovoorts.

Alleen deze onderdelen/keuzemogelijkheden zorgen al voor 108 verschillende setups ;) . Dit staat dan nog los van zaken als de Windows versie en wel of geen screenprotector. Ze zullen niet van elke combinatie duizenden modellen op voorraad hebben en als jij net een combinatie hebt gemaakt die niet behoort tot de "meest gekozen combinaties", dan hebben ze er waarschijnlijk helemaal geen van op voorraad.
Vanaf nu is de zilveren vaio pro 13 niet meer te bestellen en ook is er geen keuze meer voor een i3 haswell.
Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste