Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:50
Ik zie heel veel berichten over sleeves en levertijden, maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van gebruikers.
Mijn laptop is gisteren aangekomen. Na wat Sony-updates, 69 Windows updates, een Windows 8.1 upgrade, een BIOS-update en nog wat updates was ik 2 uur later redelijk operationeel. Overigens Muy irritant dat als ik vanuit Sony applicatie wil updaten, ik per se aan het lichtnet aangesloten moet zijn, omdat anders de batterij weleens op zou kunnen raken tijdens het updaten. Totaal updates was ~330MB en batterij + sheet batterij waren meer dan 80% met een geschatte duur van meer dan 10 uur!

Ik liep al vrij gauw aan tegen een slechte WiFi-verbinding. Op school (druk access point) viel de verbinding iedere hooguit twee minuten weg. Op werk en thuis heb ik van wegvallen geen last, maar haal ik geen snelheden boven de 400kBps. Als ik naast het modem sta, gaat het beter. Ik heb de nieuwste driver van Intel geïnstalleerd, maar de performance is nog steeds niet lekker. Nu heb ik een laptop van 1200€ met een mooie plastic USB-dongle voor wifi. Teleurstellend dat voor een laptop (zonder ethernet!!) van deze prijs zo een slechte wifi-verbinding heeft!

Ik vroeg me af of een andere Wifi-module uitkomst kan bieden. Ik zie één ander topic (http://forum.notebookrevi...nge-svp13-2013-a-217.html) waar de AC-variant aangeraden wordt, maar op andere plekken lees ik weer dat deze ook niet goed zou werken. Heeft iemand een idee welke vervangende module ik zou kunnen proberen? Ze zijn niet zo goedkoop dat je er even een zwik bestelt om te kijken welke het beste werkt...

Ander puntje van ergernis is toch wel het continu bijstellen van backlight. Ik geef het nog even de kans om te wennen, anders schakel ik de feature uit. Met de Fn-toets is de helderheid immers ook snel gewijzigd.

Touchpad lijkt een muisklik niet altijd lekker te registreren, maar ook dit wil ik wat tijd geven om aan te wennen; misschien ligt het wel aan mij.

Ik heb de non-touchvariant met prachtige kleuren. Ik weet alleen niet of dit scherm mat of glanzend is. Ik zou het eigenlijk half-mat noemen. Er is enige reflectie en een lichte glans, maar niet zo'n spiegel als je soms in de winkel ziet bij andere laptops. Ook is ie niet zo mat als mijn oude HP Elitebook.

NFC vind ik echt geniaal. Helaas is de feature totaal niet aan bod gekomen in de review van Tweakers. Ik heb zo vaak gehad dat ik op de telefoon aan het browsen was en om verschillende redenen dacht "kon ik maar 'even' verder gaan op de PC op deze site". Dat kan nu doodeenvoudig. Het overzetten van foto's met behulp van NFC (+Bluetooth) is een leuke gimmick, maar m'n Lumia zet alles al op Skydrive, dus wordt al automatisch gesynct.

Verder heb ik een digitus usb 3.0 to ethernet gigabit adapter aangeschaft. Hiermee haal ik van mijn NAS zo'n 85 MBps. Uitstekende snelheid wat mij betreft.

Ik heb de laptop aan een extern scherm gehangen via HDMI > DVI connector, resolutie op 1920x1200. Dan gebeurt er iets geks: soms wordt mijn startbalk 2x zo klein (opgelost na herstart?) terwijl bureaubladicoontjes dezelfde grootte blijven. Internet Explorer wordt goed weergegeven, maar als ik Firefox van het ene naar het andere scherm sleep, zie ik de grootte van de interface ook verdubbelen wanneer het venster halverwege de twee schermen is. Op het ene scherm 200% interface dus, op het andere scherm niet. Andere applicaties hebben hier geen last van. Hier begrijp ik niets van.

Dan is er nog het fangeluid: de fan is redelijk enthousiast. Ik heb in de power settings van Windows zitten sleutelen evenals in de Sony Control Center. Op de batterij heb ik weinig last van fangeluid. Aan het lichtnet, waar ik natuurlijk gebruik wil maken van de hoogst mogelijke prestaties, is de fan wat actiever. Natuurlijk maken bewegende onderdelen geluid, maar de fan van deze laptop genereert een apart, iets te goed hoorbaar geluid helaas.

Wederom: ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Valt me tegen dat de Wi-Fi verbinding ook met de recent geleverde modellen en met alle driver updates nog steeds problemen geeft, kreeg het gevoel dat dit opgelost was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Zelf heb ik met het Wi-Fi nergens last van (driver versie 16.5.3.6), geen last gehad van wegvallende internet verbindingen thuis en in college (afkloppen..). Wel had ik last van spontane reboots in slaapstand, dit ging weg na een aantal functies uit te zetten (zoals die functie dat het wlan aan gaat tijdens slaapstand om dingen te verversen).

Volgens mij was er ook een optie om ipv de fan aan te laten gaan de proc word teruggeclocked om oververhitting te voorkomen.

Het muisklik gedrag is inderdaad een beetje vervelend, als de laptop niet op een harde ondergrond staat dan is de fysieke knop lastig omdat het zo'n buigzaam apparaat is. Op een ondergrond heb ik niet vaak last van de fysieke knop. Vaak tik ik m gewoon aan werkt ook prima.

Ik heb zelf de touch versie, het was toch iets spiegeliger dan ik verwacht had maar zo heel erg vind ik het niet en inderdaad heb ik de automatische helderheids optie uitgeschakeld, werd er een beetje panisch van. Die is erg enthousiast over zijn werk zeg.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
i3/ geen touch:

wifi : geen problemen hier
fan: aardig hoorbaar (als hij op volle toeren draait) maar niet irritant (op lagere standen)
toetsenbord: genoeg travel, groot, flexed wel maar niet veel bij mij als ik typ
scherm: mat is mat, kleuren en kijkhoeken zijn goed.
behuizing: persoonlijk vind ik het een schitterend apperaat wat door zijn gewicht makkelijk overal te gebruiken is.
touchpad: valt tegen, maar is wel aan te wennen denk ik, driver update in de toekomst zou ook kunnen helpen.
batterijduur: geen mba, maar redelijk voor een windows device (+ full hd scherm)
voorlopige conclusie: tevreden, iig veel beter dan de hp probook g1 met een fluitende fan die na een paar dagen terug gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Zit nu op kantoor met line-of-sight verbinding op zo'n 5 meter. Nu haal ik met speedtest 20 Mbps up- en download. Geen idee wat de lijnsnelheid is hier, maar dit is zeer acceptabel. Ook geen drops meer gehad. Morgenavond op school kijken of het daar nu ook beter gaat.

Flex was ik vergeten te benoemen: ja het is flexibel materiaal (by design!), maar ik vind dat je toch wel erg hard moet typen om last te hebben van het buigen! Voor mij is dit dan ook echt een non-issue.

Ik heb wat zitten browsen, installeren, full-hd streamen op de batterij, maar geen last gehad van fangeluid! Daar ben ik wel blij mee.

Kijkhoeken vind ik voor IPS denk ik toch wat tegenvallen. Als de laptop wat langer in m'n bezit is zal ik een uitgebreide review schrijven en dan ook wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 22:54
Ook ik heb sinds gister een Vaio Pro.

Ik heb echter dat als ik redelijk hard op het toetsenbord druk (vooral onderin en in het midden (in de buurt van het touchpad)) dat er een click wordt geregistreerd, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Mitashi schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:04:
Ook ik heb sinds gister een Vaio Pro.

Ik heb echter dat als ik redelijk hard op het toetsenbord druk (vooral onderin en in het midden (in de buurt van het touchpad)) dat er een click wordt geregistreerd, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
ik ga er iig niet opslaan, maar heb een paar keer hard op de spatiebalk gedrukt en hier gebeurt niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55
Sinds gisterenavond ben ik ook de gelukkig eigenaar van een Vaio Pro, een non-touch model met Core i5. Tijdens het installeren van het een en ander en tevens tijdens het updaten ging de fan aan, maar lang niet voluit. Vandaag tijdens het dagelijks gebruik op het werk is het ding nog niet één keer aangegaan.

Over de accu ben ik ook zeer te spreken. Gisterenavond rond 23.00u heb ik het ding van de lader gehaald, sinds half 9 vanochtend is het ding gebruikt en nu rond 15.00 uur zit de accu nog op 50%. Ik zal er niet de accuduur van mijn Asus TF Prime mee halen, maar op dit tempo haal ik toch makkelijk 12 uur op de accu.

Alle zaken waar ik vooraf enige zorgen over had/over twijfelde zijn ook dik in orde:
- non-touch: ik heb nog geen enkel moment gehad waar ik wenste een touchscreen te hebben.
- keyboard: de toetsaanslag is licht en bij het typen merk ik totaal geen flex in het keyboard.
- touchpad: het is alweer een aantal jaartjes geleden dat ik actief een laptop gebruikte, maar voor mijn gevoel is dit touchpad dik in orde. Alleen bij de app van Plex die ik gebruik reageert het touchpad nogal hyperactief, maar dit ligt zeer hoogstwaarschijnlijk aan de app (in Netflix app werkt t prima)
- wifi: absoluut geen problemen mee, ik zou het zelfs uitstekend willen noemen. Hiervoor met mijn TF Prime, welke toegegeven bekend staat om de slechte wifi/gps ontvangst, haalde ik op het werk meestal maar 1 tot 3 streepjes van de 5. Met de Vaio Pro, op dezelfde locaties altijd 4 of 5 uit 5.

Een ander iets waar ik positief over verrast ben is de aanwezigheid van NFC. Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat de Vaio Pro ook NFC had. Het maakt sommige dingen, die ik altijd al wilde hebben, wel een stuk makkelijker. Houd ik de telefoon even bij het touchpad, 1 druk op het scherm van de telefoon en de website opent op de laptop. Heel erg handig als ik onderweg even wat aan het opzoeken was en het thuis/op het werk verder wil bekijken.

Kortom: zeer tevreden tot dusverre :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
robin1301 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:50:
Op school (druk access point) viel de verbinding iedere hooguit twee minuten weg.
Eduroam? Daar waren recent veel problemen mee op meerdere locaties, laptop onafhankelijk. Ook bij de RUG (had ik zelf last van, dacht eerst ook dat het aan mijn SVP lag), is nu gelukkig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Weet niet precies wat ze op de Haagse gebruiken.
Ik zit nu thuis, even hertest op 2,4 en 5 GHz (wel beide 802.11n, AC wordt door zowel router als laptop niet ondersteund): via speedtest haal ik op een meter of 5 met twee muren ertussen tussen de 25 en 40Mbit. File transfer van NAS gaat met 10,5 MBps, dus zo'n 84 Mbps. Ik denk dat ik voorzichtig mag stellen dat ik geen WiFi-probleem meer heb!

Met gesture-ondersteuning op 't grote touchpad mis ik touchscreen ook bijna niet. Bijna - want als je NFC gebruikt is de rechter bovenhoek aantikken toch sneller dan met het touchpad je cursor ernaartoe slepen. Maargoed, voor €100 minder en een minder glanzend scherm doe ik die concessie graag.

Overigens ben ik gewend om op relatief lage helderheid te werken voor simpel internetgebruik en tekstverwerking 'on the go' (op batterij). Dan heeft deze laptop, met sheetbatterij, echt een fenomenale accuduur. Iemand een idee hoe ik, of we, een eenduidige accuduurtest kan/kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Vandaag heb ik ook de SVP binnengekregen. Boel updates gedraaid en nu eens spelen met W8. Moet zeggen dat ik er nog niet warm voor loop en de settings zoals ik die in W7 ultimate heb, kan ik niet allemaal terugvinden. Zal ook misschien met deze 'home' versie te maken hebben. Verder viel ook mij de ventilator nogal op, hopelijk is dat bij normaal gebruik en met de nieuw driver minder.

Heeft iemand ervaring met w7 Ultimate op deze ultrabook of evt W8/8.1 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 18-09 15:24
Hier ook aan de gang gegaan met mijn Vaio Pro(i7 & 256PCIe SSD) en ik verbaasde mij bij het uitpakken vooral over de dikte, gewicht en scherpte van het scherm en dat terwijl mijn Vaio Z11 al niet zwaar, dik of onscherp is. Tot op heden nog niet echt veel gedaan met de snelheid natuurlijk maar dit is tot nu toe ook dik in orde.

Voor zover ik heb getest gelukkig ook geen last van WiFi problemen.. wel is inderdaad het touchpad even wat anders dan op mijn huidige Z. Als ik wat meer gewerkt heb met de laptop meld ik mij wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:13
JPS schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:24:
Heeft iemand ervaring met w7 Ultimate op deze ultrabook of evt W8/8.1 Pro?
Ik heb de mijne nog niet binnen, maar ik twijfel nog of ik WIndows 7 of 8.1 pro installeer.
Hier staat wat support info van Sony over een mogelijke downgrade naar WIndows 7 http://sony-eur-eu-en-web...ers/detail/a_id/23568/kw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Iemand een idee hoe je in de BIOS komt?? Ik heb del, F2 en escape geprobeerd, maar Windows start vrijwel direct op. Geprobeerd na een shutdown en een restart....
VirtualBox detecteert geen hardwarematige virtualisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Gewoon Classic Shell installeren, metro heb je dan ook niet nodig wat in feite het enige verschil tussen 7

@robin1301: bios is assist knop vasthouden bij boot en dan kun je bios settings kiezen (waar je bijna niets kan aanpassen overigens)

[ Voor 39% gewijzigd door nizzuts op 04-12-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
@nizzuts, RTFM-momentje? Dankjewel voor de gouden tip. Hardware virtualization stond inderdaad in de BIOS uitgeschakeld. De hamvraag is: waarom? Onvoorstelbaar stomme keus van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:13
nizzuts schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:06:
Gewoon Classic Shell installeren, metro heb je dan ook niet nodig wat in feite het enige verschil tussen 7

@robin1301: bios is assist knop vasthouden bij boot en dan kun je bios settings kiezen (waar je bijna niets kan aanpassen overigens)
Het gaat mij om de drivers voor bepaalde Roland randapparatuur die ik heb. Werkt wel onder Windows 7, niet onder 8.1. Die interface maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
robin1301 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:20:
@nizzuts, RTFM-momentje? Dankjewel voor de gouden tip. Hardware virtualization stond inderdaad in de BIOS uitgeschakeld. De hamvraag is: waarom? Onvoorstelbaar stomme keus van Sony.
Ik weet niet wat het voor/nadeel is van het uitschakelen maar ook bij mijn Lenovo laptop die pas 2 maanden oud is stond het uitgeschakeld.. dus wellicht heeft het met meer zaken vandoen waardoor fabrikanten in het algemeen kiezen om het uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Je hebt gelijk. Dit lijkt bij veel meer fabrikanten het geval en iemand op 't net geeft hiervoor een mogelijke verklaring:
I believe it is for security reasons. A rogue hypervisor can install itself and then run the main OS, the main OS can't tell that it's running under a hypervisor (sometimes considered ring -1). It could potentially be the ultimate virus. So you have to enable explicitly if you know you want to run a hypervisor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Om dan zelf maar een vraag te stellen.. hoe hebben jullie de herstelmedia weggeschreven? Ik heb geen externe brander en blijkbaar ziet de Vaio Care software mijn externe harde schijf niet als USB Key. Ik vond hier in het topic een andere vraag hierover maar helaas zonder antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ja, zowel op een externe harddisk als op een USB stick weggeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik zou het op een externe harddisk weg WILLEN schrijven maar die kan ik niet selecteren.. en ik heb geen USB stick van >15 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Ik heb nog geen herstelmedia. Vaio Care heb ik eigenlijk vrij rap gedeïnstalleerd. Binnenkort een systeemimage naar de NAS toe schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Toevallig, val ik precies op hetzelfde moment het topic weer binnen om (virtuele) recovery disks te maken, want ik kwam er niet uit. Inderdaad zou ik die images gewoon naar mijn Synology willen pompen, maar dat kan dus niet he! Daarna virtual clone drive geinstalleerd, maar de Vaio Care software wil daar ook niet mee aan de slag.

Dus ik heb de externe brander die ik voor noodgevallen heb afgestoft, toen nog op zoek gegaan naar lege DVD die inmiddels in een oude doos op zolder waren beland en ik dacht ik zoek dit topic nog even door voordat ik het stuk antiek ga aanslingeren. Anyway, ik vrees dus dat het toch weer ouderwets DVD-tjes branden wordt. Vijf stuks nog wel want mijn Dual Layers kon ik niet meer vinden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

la_fusion schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:13:
Ik zou het op een externe harddisk weg WILLEN schrijven maar die kan ik niet selecteren.. en ik heb geen USB stick van >15 GB
Ik heb het onder Windows 8.0 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
De mensen die hier Xubuntu hebben runnen, hoe hebben ullie dat aangepakt?
Ben aan het proberen om Xubuntu te draaien ipv Windows 8 (dus geen dual boot maar volledig Xubuntu) maar het wil niet echt lukken. Ik heb Xubuntu 13.10 gedownload en Pen Drive Linux's USB Installer gebruikt om een bootable USB stick te maken.
Installeren lukt maar krijg hem niet opgestart (Your VAIO failed to start Windows). Dat ligt blijkbaar aan die UEFI?
Iemand die me kan zeggen wat hij aangepast heeft in de bios & hoe je Xubuntu juist geïnstalleerd hebt enzo?

Edit: Eindelijk in Xubuntu kunnen opstarten.
Voor de mensen die Xubuntu single-boot willen hebben:
1. Maak een Xubuntu bootable USB stick:
- Xubuntu downloaden
- Pen Drive Linux's USB Installer gebruiken om een bootable USB stick te maken
2. Zet je SVP uit.
3. Druk op de assist knop: Je boot nu in de UEFI.
4. Open de BIOS:
- Disable secure boot
- Switch van UEFI naar legacy mode
- Enable external boot device
- Change the boot order (external eerst, dan internal)
5. Save & reboot
6. Dan kom je op het scherm waar je Xubuntu kan installeren (Ik heb geïnstalleerd met standaard partitie instellingen)
7. Installatie doorlopen, usb stick eruit en pc herstarten

[ Voor 39% gewijzigd door joachim op 07-12-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Heeft iemand een idee hoe ik de internetsnelheid zou kunnen verhogen? Met mijn vorige laptop was een effectieve snelheid van 150 mbit draadloos en 400mbit bedraad geen probleem, de Vaio pro blijft hangen op zo'n 30-40 mbit. Voor het verzenden van grote bestanden over het huisnetwerk is dat toch wat aan de langzame kant.

Voor de studenten onder ons; je kunt eduroam stabiliteit een stuk verhogen door je voorkeursfrequentie op 5GHz te zetten. In de UB zit je met honderden apparaten bij elkaar die allemaal om 2,4GHz bandbreedte vechten- dat geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
kryptz schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 03:08:
(...)
Edit: Eindelijk in Xubuntu kunnen opstarten.
Voor de mensen die Xubuntu single-boot willen hebben:
1. Maak een Xubuntu bootable USB stick:
- Xubuntu downloaden
- Pen Drive Linux's USB Installer gebruiken om een bootable USB stick te maken
2. Zet je SVP uit.
3. Druk op de assist knop: Je boot nu in de UEFI.
4. Open de BIOS:
- Disable secure boot
- Switch van UEFI naar legacy mode
- Enable external boot device
- Change the boot order (external eerst, dan internal)
5. Save & reboot
6. Dan kom je op het scherm waar je Xubuntu kan installeren (Ik heb geïnstalleerd met standaard partitie instellingen)
7. Installatie doorlopen, usb stick eruit en pc herstarten
Boot mode hoeft niet op legacy. Heb hier uitgelegd hoe ik het heb gedaan:
cbernardini in "[Ervaringen] Sony Vaio Pro Series"

Weet overigens niet welke kernel je nu draait maar 3.12 is aan te raden, met 3.11 werkt de microfoon niet (als ik me goed herinner), tenzij je de alsa-daily drivers installeert. Overigens kan je ook een aantal instellingen veranderen, waaronder de modus van de ventilator:
code:
1
sudo nano /sys/devices/platform/sony-laptop/thermal_control

Daarin "silent" tikken en opslaan en hij slaat minder snel aan. In die directory staan nog wat andere config files die interessant zijn, zoals kbd_backlight_timeout.

[ Voor 4% gewijzigd door VR46 op 07-12-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
cbernardini schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:42:
[...]

Boot mode hoeft niet op legacy. Heb hier uitgelegd hoe ik het heb gedaan:
cbernardini in "[Ervaringen] Sony Vaio Pro Series"

Weet overigens niet welke kernel je nu draait maar 3.12 is aan te raden, met 3.11 werkt de microfoon niet (als ik me goed herinner), tenzij je de alsa-daily drivers installeert. Overigens kan je ook een aantal instellingen veranderen, waaronder de modus van de ventilator:
code:
1
sudo nano /sys/devices/platform/sony-laptop/thermal_control

Daarin "silent" tikken en opslaan en hij slaat minder snel aan. In die directory staan nog wat andere config files die interessant zijn, zoals kbd_backlight_timeout.
Thanks.
Had het ook eerst geprobeerd met UEFI maar bij die sudo update-grub kreeg ik steeds "failed to get canonical path of /cow". Maar ik ga het straks nog eens opnieuw proberen. Kernel heb ik niet veranderd maar dat moet ik nog fixen. Heb zo'n programma geïnstalleerd (Hardinfo) en die zegt denk ik dat ik constant op 800Mhz zit. Linux is zo goed als nieuw voor mij, dus het is allemaal serieus zoeken :p

edit:
Heb jij recommended repair gedaan bij boot repair?
En voor alle zekerheid toch nog even vragen: "daarna "libata.force=noncq" aan /etc/default/grub toe te voegen en sudo update-grub te doen." is toch ook vanaf boot via USB stick he? (Try Xubuntu without installing)
Heb je de standaard partities genomen? Of zelf ingesteld?

[ Voor 11% gewijzigd door joachim op 08-12-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is het mogelijk om 2 monitoren aan te sluiten op de Sony Vaio Pro 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
kryptz schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 19:51:
[...]

Thanks.
Had het ook eerst geprobeerd met UEFI maar bij die sudo update-grub kreeg ik steeds "failed to get canonical path of /cow". Maar ik ga het straks nog eens opnieuw proberen. Kernel heb ik niet veranderd maar dat moet ik nog fixen. Heb zo'n programma geïnstalleerd (Hardinfo) en die zegt denk ik dat ik constant op 800Mhz zit. Linux is zo goed als nieuw voor mij, dus het is allemaal serieus zoeken :p

edit:
Heb jij recommended repair gedaan bij boot repair?
En voor alle zekerheid toch nog even vragen: "daarna "libata.force=noncq" aan /etc/default/grub toe te voegen en sudo update-grub te doen." is toch ook vanaf boot via USB stick he? (Try Xubuntu without installing)
Heb je de standaard partities genomen? Of zelf ingesteld?
Als je CPU frequentie niet boven 800mhz komt dan vermoed ik dat je nog op kernel 3.11 hebt, in 3.12 is intel_pstate gewijzigd en werkt frequency scaling ook voor de vaio pro.
Met boot repair had ik volgens mij inderdaad gewoon recommended repair gedaan. Op welk punt ik grub heb aangepast weet ik even niet meer zeker maar ik denk inderdaad vanaf een live boot (moet je wel de juiste schijf pakken) en verder gewoon standaardpartities gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
chronoz schreef op zondag 08 december 2013 @ 01:56:
Is het mogelijk om 2 monitoren aan te sluiten op de Sony Vaio Pro 13?
Nee, tenzij je iets als een Matrox kastje er tussen zet, zie http://www.matrox.com/gra...cts/gxm/dh2go/digital_se/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
cbernardini schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:48:
[...]

Als je CPU frequentie niet boven 800mhz komt dan vermoed ik dat je nog op kernel 3.11 hebt, in 3.12 is intel_pstate gewijzigd en werkt frequency scaling ook voor de vaio pro.
Met boot repair had ik volgens mij inderdaad gewoon recommended repair gedaan. Op welk punt ik grub heb aangepast weet ik even niet meer zeker maar ik denk inderdaad vanaf een live boot (moet je wel de juiste schijf pakken) en verder gewoon standaardpartities gebruikt.
Ok bedankt. Die grub aanpassen is nu gelukt maar het wil nog steeds niet starten (Your VAIO failed to start Windows). Heb hier een topic geopend: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2192508. Als iemand misschien weet waaraan het kan liggen gelieve daar te reageren om hier niet teveel offtopic te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Iemand nog ideeën waarom mijn laptop opeens 's nachts weer aan gaat?

Eerder ook al die Intel Smart Connect Technology meuk uitgezet en in het VAIO center, maar toch gaat die in de 's nachts weer aan. Tasks ook al nagekeken en alles disabled gezet, maar toch gaat die weer aan.. ik snap er niks van..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Sn0wblind schreef op maandag 15 juli 2013 @ 02:02:
Ik gebruik geen cracked software en da thoort hier ook op Tweakers.net zeker niet thuis. Maar FLstudio11 in combi met de NI Komplete pack werkt in ieder geval naar behoren in combinatie met mijn Firewire interface.
Ik wou je eigenlijk PM sturen maar vind niet direct hoe, dus excuses aan iedereen voor bump van oude post. Ik vraag me af hoe je je FW interface gebruikt met een Vaio Pro, want die heeft toch helemaal geen FW? Ben al tijdje aan het overwegen mijn DAW machine te vervangen maar laptops met FW zijn tegenwoordig heel uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrTuube
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 11:03
CasGas schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:04:

Eerder ook al die Intel Smart Connect Technology meuk uitgezet en in het VAIO center, maar toch gaat die in de 's nachts weer aan. Tasks ook al nagekeken en alles disabled gezet, maar toch gaat die weer aan.. ik snap er niks van..
Energiebeheer --> schema-instellingen wijzigen --> geavanceerde energie-instellingen wijzigen --> slaapstand --> activeringstimers toestaan --> uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

DrTuube schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:27:
[...]

Energiebeheer --> schema-instellingen wijzigen --> geavanceerde energie-instellingen wijzigen --> slaapstand --> activeringstimers toestaan --> uitschakelen
Ah thanx!!

Is dat nieuw in 8.1 ofzo? Ik heb dat nooit aangepast in Windows 8 zelf?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
kryptz schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:19:
[...]

Ok bedankt. Die grub aanpassen is nu gelukt maar het wil nog steeds niet starten (Your VAIO failed to start Windows). Heb hier een topic geopend: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2192508. Als iemand misschien weet waaraan het kan liggen gelieve daar te reageren om hier niet teveel offtopic te gaan.
Staat secureboot uit in je bios? Ik geloof dat ik boot-repair ook een paar keer heb gedraaid alvorens het in orde was (met secureboot disabled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35

JT

VETAK y0

CasGas schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:04:

Ah, ik ben dus niet de enige...Blifjtie hangen in Grub -> battery discharge tot 0%...Vast goed voor de accu :|

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Laatst online: 09:50
Sinds afgelopen vrijdag mijn pro13 in gebruik. Wat een fijn apparaat zeg! Betreft I5, 256GB PCI-E, non-touch. Tot op heden nog geen problemen ondervonden. WiFi werkt goed, snelheid kan ik weinig over zeggen, bij m'n ouders thuis een trage internetverbinding. Bereik is wel prima, en op 10 meter + 2 dikke wanden haal ik nog gewoon de volledige +/-17mbit, via de brakke KPN router.
Verder is draait de fan de helft van de tijd niet. Niet vaak nadrukkelijk te horen in ieder geval. En de snelheid, zo'n PCI-E SSD is geniaal! Vele malen sneller dat de Crucial M4 in m'n oude klaptop. Een snelle run in crystalmark liet 980MB/s noteren!!
Flex valt me echt reuze mee. Als je sommige verhalen leest moet het net een elastiek zijn. Maar alleen het scherm heeft wat meer flex dan m'n oude E-serie. Onderste deel verschilt niet veel. Voelt degelijk aan, toetsenbord veert bij gewoon typen niet in, enkel als ik hard druk.
Nog te weinig gebruikt om echt wat te zeggen over accuduur. Maar Nu 1 keer opgeladen, had +/- 6,5 uur gewerkt op de accu met voornamelijk browsen, standaard dingen installeren etc..
Windows 8 is even wennen, maar best leuk eigenlijk. Ik meen me te herinneren dat de update naar 8.1 hier nog afgeraden werd?
Tijdens het uitpakken echt verrast door het gewicht. Scherm is ook echt verbluffend. Kleuren erg mooi en de kijkhoek van het matte scherm is zeer behoorlijk. M'n vorige laptop had een glossy scherm, maar dit matte is zoveel fijner!
Anyway, ik ga eerst verder spelen met 't apparaat. Meldt me binnenkort wel weer.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
cbernardini schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:43:
[...]

Staat secureboot uit in je bios? Ik geloof dat ik boot-repair ook een paar keer heb gedraaid alvorens het in orde was (met secureboot disabled)
Ja, staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik ben zelf ook even bezig geweest om Ubuntu goed draaiend te krijgen op mijn nieuwe Vaio Pro 13. Ik heb wat notities gemaakt en ben bezig die om te zetten in een blogpost. Helaas weet ik een aantal dingen niet meer 100% zeker, dus wil ik nog eea verifiëren voordat ik de boel online zet en mensen wellicht op een dwaalspoor breng.

Wat bij mij in ieder geval extra problemen veroorzaakte is dat ik Full Disk Encryption aangezet heb. Dat kan allemaal wel, maar daar kan boot-repair niet volledig mee omgaan. Je moet voordat je boot-repair draait eerst handmatig een 'cryptsetup luksOpen' doen om de schijf benaderbaar te maken voor boot-repair. Overigens is alles wat boot-repair moet doen de windows bootmgfw.efi (EFI/Microsoft/Boot op je efi partitie) overschrijven met de grubx64.efi, dat kun je ook prima zelf doen. Als je toch boot-repair wilt gebruiken kies dan voor de 'replace windows boot with grub' (of iets dergelijks) optie onder advanced. Werkt natuurlijk wel alleen als je de oorsponkelijke EFI partitie nog hebt, anders wordt het sowieso met de hand knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Syzzer schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:52:
[...]

Ik ben zelf ook even bezig geweest om Ubuntu goed draaiend te krijgen op mijn nieuwe Vaio Pro 13. Ik heb wat notities gemaakt en ben bezig die om te zetten in een blogpost. Helaas weet ik een aantal dingen niet meer 100% zeker, dus wil ik nog eea verifiëren voordat ik de boel online zet en mensen wellicht op een dwaalspoor breng.

Wat bij mij in ieder geval extra problemen veroorzaakte is dat ik Full Disk Encryption aangezet heb. Dat kan allemaal wel, maar daar kan boot-repair niet volledig mee omgaan. Je moet voordat je boot-repair draait eerst handmatig een 'cryptsetup luksOpen' doen om de schijf benaderbaar te maken voor boot-repair. Overigens is alles wat boot-repair moet doen de windows bootmgfw.efi (EFI/Microsoft/Boot op je efi partitie) overschrijven met de grubx64.efi, dat kun je ook prima zelf doen. Als je toch boot-repair wilt gebruiken kies dan voor de 'replace windows boot with grub' (of iets dergelijks) optie onder advanced. Werkt natuurlijk wel alleen als je de oorsponkelijke EFI partitie nog hebt, anders wordt het sowieso met de hand knutselen.
Heb de oorspronkelijk EFI partitie niet meer (heb ook geen Microsoft folder in EFI folder). Ik ben momenteel Windows 8 van dreamspark aan het halen en dan ga ik dat eens installeren en volledig opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Iemand enig idee welke ALC-chipset de Realtek HD geluidskaart heeft? Ook met software als Speccy en andere software / zoekacties heb ik geen antwoord kunnen vinden... Ik krijg geluid vooralsnog niet aan de praat in OSX 10.8.5.

In Windows krijg ik de nieuwste drivers van Synaptics niet aan de praat. Sony heeft nog een oude versie, en ik hoop dat de nieuwste firmware wat beter werkt. Soms wordt een 'tap' niet als muisklik herkent, en soms registreert ie wel een muis'klik' terwijl ik met 2 vingers aan het scrollen ben, om maar eens wat geks te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Kan ik met een DVI<>HDMI verloopstekker een 2560x1440-monitor aansluiten op deze laptop?

En indien nee, zijn er ook docking stations beschikbaar voor deze laptop?

[ Voor 30% gewijzigd door chronoz op 09-12-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Zit er ook aan te denken deze te kopen, vandaag laatste dag voor 8GB ram en 256GB SSD actie.

Zijn er nou ook nog kortingscodes die werken?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

YoshiBignose schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:52:
Zit er ook aan te denken deze te kopen, vandaag laatste dag voor 8GB ram en 256GB SSD actie.

Zijn er nou ook nog kortingscodes die werken?
Jazeker, STKLNLAFF4913 voor 8% korting.

Mocht je in de toekomst kortingscodes willen vinden, dan kun je deze via google zoeken. Dan kom je al snel uit bij de juiste sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Thnx. Ik lees dat de i7 10% sneller is dan de i5. Zijn er verder nog voordelen? Als ik in de Sony shop kijk kost het €150 extra, op zich valt dit wel mee op een bedrag van €1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Code werkt blijkbaar niet voor ons Belgen. Via Google ook al andere codes gevonden maar die werken ook niet. Ondertussen loop ik ook al enkele dagen te twijfelen of ik er een bestel of niet. De deal tem vandaag is wel heel tempting. Zit zelf nog met een overjaarse Core2Duo PC (al is die nog altijd retesnel dankzij 8GB en een SSD) in combinatie met een AMD E450 Vaio netbook. Loop dan ook al maanden te tobben over een upgrade/replacement maar krijg de knoop maar niet doorgehakt. Echt mobiliteit heb ik dan weer niet echt nodig, verder dan de woonkamer loop ik niet met mijn netbook...
'k Zal er nog een paar uurkes over nadenken, en dan gegarandeerd vergeten en dan morgen beseffen dat het te laat is :D.

Vraagje: ik heb op mijn oude machines overal W8.1 Pro. Kan ik een oude Pro licentie gebruiken om de SVP dan te upgraden naar Pro, of vereist dat een afzonderlijke install ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je kan gewoon add functions klikken en dan je pro key daarin invoeren. Deze upgrade je Windows dan naar Pro.
Je hebt wel geen TPM chip, dus de Bitlocker functie werkt niet 100%

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Wat een geniaal apparaat blijft dit. Ook iedereen is verbaasd over het gewicht en scherm. En dan hebben de meesten ook nog de verwachting dat er netbook-achtige hardware in zit.
Gisteravond geüpdate naar 8.1. Vond 8 er mooier uit zien, maar 8.1 werkt wel wat prettiger naar mijn idee. Alles werkt verder nog prima. Heb automatische helderheid uit staan, vindt ik niet prettig werken. Alleen heb ik het idee dat er nog een of andere beeldverbeteraar of iets dergelijks draait die nog steeds stiekem met de helderheid of contrast sleutelt. Valt met name op als je bv van de desktop naar een een webpagina gaat met veel wit, dan zie je het scherm in een paar stappen naar een soort andere instelling gaan? Iemand een idee hoe ik dit uit kan zetten, vindt het best vervelend. Kan in controlcenter eigenlijk niks vinden, en de Intel HD graphics controlpanel kan ik ook vrij weinig..
Dan nog een puntje, ligt meer aan Windows zelf volgens mij. Maar ik moet in heel veel programma's (o.a. Chrome) de instellingen van het programma aanpassen om scherp beeld te krijgen. Dus rechtermuisknop op de .exe, en daar de optie mbt DPI/resolutie aanvinken. Via Google vindt ik weinig, maar kan ik dit niet in een keer voor alles instellen?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Twixie schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:25:
Code werkt blijkbaar niet voor ons Belgen. Via Google ook al andere codes gevonden maar die werken ook niet.
Wat je ook kan doen is gewoon bellen (want je besteld hem nl. in België) en aan de telefoon aangeven dat je kortingscode niet werkt ;)

[ Voor 52% gewijzigd door BtM909 op 09-12-2013 15:57 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
gehaktstaaf schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:55:
Wat een geniaal apparaat blijft dit. Ook iedereen is verbaasd over het gewicht en scherm. En dan hebben de meesten ook nog de verwachting dat er netbook-achtige hardware in zit.
Gisteravond geüpdate naar 8.1. Vond 8 er mooier uit zien, maar 8.1 werkt wel wat prettiger naar mijn idee. Alles werkt verder nog prima. Heb automatische helderheid uit staan, vindt ik niet prettig werken. Alleen heb ik het idee dat er nog een of andere beeldverbeteraar of iets dergelijks draait die nog steeds stiekem met de helderheid of contrast sleutelt. Valt met name op als je bv van de desktop naar een een webpagina gaat met veel wit, dan zie je het scherm in een paar stappen naar een soort andere instelling gaan? Iemand een idee hoe ik dit uit kan zetten, vindt het best vervelend. Kan in controlcenter eigenlijk niks vinden, en de Intel HD graphics controlpanel kan ik ook vrij weinig..
Dan nog een puntje, ligt meer aan Windows zelf volgens mij. Maar ik moet in heel veel programma's (o.a. Chrome) de instellingen van het programma aanpassen om scherp beeld te krijgen. Dus rechtermuisknop op de .exe, en daar de optie mbt DPI/resolutie aanvinken. Via Google vindt ik weinig, maar kan ik dit niet in een keer voor alles instellen?
Rechtermuisknop op bureaublad, dan scherm resolutie, en daar moet ergens een hokje staan om aan te vinken dat je één soort scaling wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
RaptorRVL schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:07:
[...]

Rechtermuisknop op bureaublad, dan scherm resolutie, en daar moet ergens een hokje staan om aan te vinken dat je één soort scaling wil gebruiken.
Hebbes, thnx!

Nu alleen nog die wisselende backlight iets fixen, dan ben ik helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik overweeg om een Pro 11" te halen, maar hoor huiverige verhalen over de wifi ontvangst. Ik las hier en daar dat Sony de hardwarematige fout compenseert met een USB wifi dongel, maar daar zit ik niet op te wachten.

Hoe is jullie ervaring met het wifi ontvangst signaal en storen jullie eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Volgens mij maar weinig Pro 11's hier in dit topic?
Zelf sinds vrijdag de Pro 13. Zowel bij thuis, bij m'n ouders en op school geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Voor wisselende backlight:
In Windows (Metro) moet je de adaptive backlight uitschakelen. Dan moet je deze ook in de power settings doen...
Dan ook nog in VAIO config (probeer deze eerst, soms is dat voldoende) en als laatste kun je Power saving uitzetten in Intel HD config (waarschijnlijk erger je je hieraan)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook lang getwijfeld om met de huidige kortingen een Vaio Pro 13 te kopen. Maar al die verhalen over de wifi problemen zijn er gwn te veel aan.

Eens je op het Sony forum gaat, lees je echt geen verbeteringen. Enkel het weg vallen van de WIFI verbetering is verholpen maar de range problemen totaal nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Dima_2005 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:21:
Voor wisselende backlight:
In Windows (Metro) moet je de adaptive backlight uitschakelen. Dan moet je deze ook in de power settings doen...
Dan ook nog in VAIO config (probeer deze eerst, soms is dat voldoende) en als laatste kun je Power saving uitzetten in Intel HD config (waarschijnlijk erger je je hieraan)
Danku! Had alles gehad m.u.v. de Intel HD Config. Daar is het iets met energiebesparende technologieën voor beeldscherm, of iets dat erop lijkt. Hulde voor het gebruiksgemak en instellingsmogelijkheden op tig locaties... Anyway, het is gelukt! Stukken prettiger zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

chronoz schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:45:
Kan ik met een DVI<>HDMI verloopstekker een 2560x1440-monitor aansluiten op deze laptop?
En indien nee, zijn er ook docking stations beschikbaar voor deze laptop?
Nee, HDMI is beperkt tot een resolutie van 1920x1200. Volgens mij zijn er geen docking stations beschikbaar. Wel is er een Sheet accu leverbaar die aangesloten word op de onderkant van de Sony Vaio Pro voor verdubbeling van de accu werktijd.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:27:
Ik heb ook lang getwijfeld om met de huidige kortingen een Vaio Pro 13 te kopen. Maar al die verhalen over de wifi problemen zijn er gwn te veel aan.

Eens je op het Sony forum gaat, lees je echt geen verbeteringen. Enkel het weg vallen van de WIFI verbetering is verholpen maar de range problemen totaal nog niet.
hier ben ik ook benieuwd naar. Hebben de gebruikers hier van Pro11 en Pro13 geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Tjukkie schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:03:
[...]

hier ben ik ook benieuwd naar. Hebben de gebruikers hier van Pro11 en Pro13 geen last van?
Ik heb geen last van wegvallende verbinding maar het bereik is niet geweldig en dat zal denk ik ook niet beter worden. Voor zover ik heb begrepen is dat simpelweg een design issue met de antenne. Ik heb er zelf niet heel veel last van omdat ik nooit heel ver van het AP zit, hoewel ik in sommige kamers in mijn huis nu geen verbinding meer heb waar ik met mijn Nexus 4 bijv. wel verbinding heb. Dat is wel vervelend.
Op een blog las ik het volgende:
Sony is going to have to recall all of the 2013 vaio pro models. The wifi antenna was placed internally right next to components that block the signal. For example: I can be sitting in the center of a starbucks and not see their wifi network.
Bron
Tja. In hoeverre dit waar / overdreven is weet ik niet en hoe zwaar je er aan tilt is persoonlijk. Zo drastisch ervaar ik het zelf iig ook weer niet. Een permanent fix voor beter bereik is in ieder geval onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Heb nergens last van met wifi, en zo zullen er genoeg andere mensen zijn (die je niet snel ziet op fora en dergelijke natuurlijk). Have no fear, the new sony vaio is here. Laptop = awesome. Waanzinnig licht, supersnel, fan hoor je zelden tot af en toe (nooit hinderlijk en bovendien kan je hier nog het e.e.a. instellen) en wifi is dus prima. Wel even alle updates installeren etc. Voor de rest beste laptop voor mij tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
ri0ta schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:46:
Heb nergens last van met wifi, en zo zullen er genoeg andere mensen zijn (die je niet snel ziet op fora en dergelijke natuurlijk). Have no fear, the new sony vaio is here. Laptop = awesome. Waanzinnig licht, supersnel, fan hoor je zelden tot af en toe (nooit hinderlijk en bovendien kan je hier nog het e.e.a. instellen) en wifi is dus prima. Wel even alle updates installeren etc. Voor de rest beste laptop voor mij tot nu toe.
Daarom zeg ik ook dat de prestatieoordelen nogal subjectief zijn. Voor jou is hij geweldig zo te horen, ik ben er ook tevreden mee maar de WIFI is in mijn optiek zeker niet geweldig. Voor een kwaliteitslaptop is het bereik wat mij betreft ondermaats. Maar daar blijft het voor mij dan ook bij.

Ik zou adviseren: bestel 'm gewoon en see it for yourself. Ben je niet tevreden? Haal je voordeel uit hun retourbeleid en stuur 'm terug. Niks te verliezen op die manier, een vergelijkbare laptop qua hardware ga je voor de prijs van de SVP (momenteel) niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Over de WiFi kan ik zelf nog weinig zeggen eigenlijk, buiten het feit dat ik zelf geen problemen ondervindt. Gebruik WiFi enkel voor internet, dus geen NAS oid. Zowel thuis als op school geen problemen ondervonden. Bij mij thuis heb ik op m'n kamer een eigen AP staan vanwege het matige bereik van de Ziggo router, met alle apparaten. Kan wel zeggen dat ik op m'n kamer via de Ziggo router (op 5ghz) er de max 20/2mbit doortrek, terwijl ik met m'n telefoon (Lumia 925) echt op het randje van bereik zit, daarop vaak geen netwerk.
Zal eens kijken of ik nog eens wat testjes kan doen via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
De Vaio pro is genomineerd voor een tweakers award.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE
  • Laatst online: 10:50

CdE

Lip schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:37:
[...]

Nee, HDMI is beperkt tot een resolutie van 1920x1200. Volgens mij zijn er geen docking stations beschikbaar. Wel is er een Sheet accu leverbaar die aangesloten word op de onderkant van de Sony Vaio Pro voor verdubbeling van de accu werktijd.
Klopt niet volgens mij. De Vaio Pro heeft HDMI 1.4 en dat kan tot hogere resoluties, zelfs 4K met lagere framerate. (24p)
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface de tabel wat verder naar onderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Dat is wat HDMI optioneel aan kan. Letterlijk geen enkele fabrikant doet moeite dat te implementeren. Er zijn zelfs hdmi specs die niet hoger dan 1080p gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:43:
Nee. Dat is wat HDMI optioneel aan kan. Letterlijk geen enkele fabrikant doet moeite dat te implementeren. Er zijn zelfs hdmi specs die niet hoger dan 1080p gaan.
Onzin, ik schrijf deze post vanaf mijn Vaio Pro op mijn Dell 2713HM, op een resolution van 2560x1440. Ik moest wel ubuntu ervan overtuigen dat mijn monitor het echt aankan, want ondanks dat ik het scherm vrij prijzig vond heeft Dell bedacht dat het zogenaamd niet meer dan 1920x1080 over HDMI zou kunnen. Gelukkig heeft een of andere engineer bij Dell zijn werk goed gedaan en werkt het wel als je gewoon tóch 2560x1440 naar buiten stuurt :) Onder Windows heb ik het niet geprobeerd, maar al wel vaker posts voorbij zien komen met trucs om het voor elkaar te krijgen op laptops met Intel integrated graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:27:

Heb ook deze overweging en nu toch wel duidelijk is dat het om een hardware probleem gaat, zie ik er denk ik toch maar van af. Misschien maar wachten tot er meer betaalbare Haswell ultrabooks op de markt zijn...

Sony weet duidelijk van het probleem en vindt het raar dat ze nu heel hard proberen laptops te verkopen met hoge kortingen ipv eerst het hardware probleem op te lossen... Niet erg klantgericht.

Jammer dat er geen goed alternatief bestaat, maar wifi prestaties zijn voor mij toch echt een dealbreaker bij een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE
  • Laatst online: 10:50

CdE

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:43:
Syzzer schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:48:
[...]

Onzin, ik schrijf deze post vanaf mijn Vaio Pro op mijn Dell 2713HM, op een resolution van 2560x1440. Ik moest wel ubuntu ervan overtuigen dat mijn monitor het echt aankan, want ondanks dat ik het scherm vrij prijzig vond heeft Dell bedacht dat het zogenaamd niet meer dan 1920x1080 over HDMI zou kunnen. Gelukkig heeft een of andere engineer bij Dell zijn werk goed gedaan en werkt het wel als je gewoon tóch 2560x1440 naar buiten stuurt :) Onder Windows heb ik het niet geprobeerd, maar al wel vaker posts voorbij zien komen met trucs om het voor elkaar te krijgen op laptops met Intel integrated graphics.
Oké, ik wist het ook niet zeker, maar dat was wat ik pas tegen kwam. Maar het is nu iedergeval duidelijk dat het op de Vaio Pro werkt :) .

[ Voor 24% gewijzigd door CdE op 09-12-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankasan
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07 14:37
Zelf had ik ook m'n bedenkingen over de kwaliteit dus ik heb even mail contact opgenomen met Sony.
Hieronder mijn email:
Hallo,

De Sony Vaio 13" (SVP1321C5E) lijkt me een erg prettige ultrabook en ik overweeg dan ook deze aan te schaffen. Na wat onderzoek zie ik in een redelijk aantal reviews en online fora negatieve opmerkingen over de kwaliteit van de wifi in dit model. Het is mij nog wat onduidelijk of dit een hardware probleem is, antenne ingebouwd oid, of een software/driver issue.

Op de website van sony.com is een redelijke lijst van gedupeerden: http://community.sony.com...ro-Wifi-Issue/td-p/143557

Zouden jullie hier wat toelichting op kunnen geven?
Mocht ik besluiten deze ultrabook aan te schaffen hoe gaan jullie dan om indien het een hardware issue is? Het lijkt mij dat dit onder de standaard garantie valt en ik een refund kan verwachten.

Ik kijk uit naar jullie antwoord.
Hierop kreeg ik het volgende antwoord.
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

Voorheen waren er inderdaad een aantal problemen met de wifi verbinding van deze laptop modellen. Daarvan waren we dan ook op de hoogte.

Ondertussen hebben we een aantal weken geleden onze nieuwe modellen gelanceerd, en daarbij zijn de DUO13 en de PRO13/11 dan ook volledig vernieuwd. Dat wil zeggen dat de bestaande problemen toen ook werden aangepakt en verholpen.

Indien u toch niet tevreden zou zijn over het product, hebt u bij ons steeds de mogelijkheid om het product terug te sturen. Dat kan gedurende 28 dagen na levering. Dan hebt u de keuze uit een volledige terugstorting of een vervangende bestelling.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Het is niet een inhoudelijk duidelijk antwoord maar ik heb "volledig vernieuwd" geintepreteerd als een hardware fix. Een driver update kan het iig niet zijn. Dus na nog wat wikken en wegen heb ik toch besloten de notebook te kopen. Hopelijk heb ik 'm voor het einde van het jaar binnen.

Mijn plan is hier Linux op te installeren (ik twijfel nog tussen elementaryOS en Arch). Voor wie ook met Linux aan de slag hier nog een aardig blog post welke misschien ook bruikbaar is voor andere dappere pinguins (zoals cbernardini).

[ Voor 8% gewijzigd door sankasan op 09-12-2013 21:24 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

CdE schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:57:
[...]

[...]

Oké, ik wist het ook niet zeker, maar dat was wat ik pas tegen kwam. Maar het is nu iedergeval duidelijk dat het op de Vaio Pro werkt :) .
Voor de volledigheid: mijn monitor weigert meer dan 30Hz te accepteren over HDMI. Het lijkt erop dat de laptop het wel uitstuurt, maar ik heb geen manier om dat te controleren. Gezien de Vaio echter toch geen gamingbeest is heb je waarschijnlijk niet heel veel behoefte aan meer dan 30Hz, voor mij volstaat het voor desktopgebruik in ieder geval prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

sankasan schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:20:
[...]

Mijn plan is hier Linux op te installeren (ik twijfel nog tussen elementaryOS en Arch). Voor wie ook met Linux aan de slag hier nog een aardig blog post welke misschien ook bruikbaar is voor andere dappere pinguins (zoals cbernardini).
Die blogpost zet de UEFI/bios is 'legacy mode'. Dat is niet nodig, maar maakt het wel wat makkelijker. Ik weigerde legacy mode te accepteren en werk inmiddels heerlijk onder EFI mode.

Secure Boot heb ik nog niet aan de praat, maar daar ga ik van de week zeker ook nog een poging voor wagen. Mijn Ubuntu zou het aan moeten kunnen, maar in de Sony firmware heb ik inmiddels niet meer zo veel vertrouwen. Ik ben dus bang dat dat nergens op uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankasan
Syzzer schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:36:
Secure Boot heb ik nog niet aan de praat, maar daar ga ik van de week zeker ook nog een poging voor wagen. Mijn Ubuntu zou het aan moeten kunnen, maar in de Sony firmware heb ik inmiddels niet meer zo veel vertrouwen. Ik ben dus bang dat dat nergens op uitloopt.
Heb je na het ontvangen van de notebook veel firmware updates uit moeten voeren of werkte alles direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wel jammer dat de levering pas rond de jaarwisseling is ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Zelf had ik ook m'n bedenkingen over de kwaliteit dus ik heb even mail contact opgenomen met Sony.
Hieronder mijn email:

[...]

[...]

Het is niet een inhoudelijk duidelijk antwoord maar ik heb "volledig vernieuwd" geintepreteerd als een hardware fix. Een driver update kan het iig niet zijn.
He dat is wel opmerkelijk en zeker de moeite waard om op in te gaan... Als er daadwerkelijk een aanpassing is gedaan aan de layout van de antenne's om een voorbeeld te noemen dan vind ik het de moeite wel waard om een vervanging te vragen. Ik zal ook eens een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Ik heb vandaag een clean install van Windows 8 gedaan en heb manueel alle drivers geïnstalleerd die op deze pagina: http://www.sony.be/support/nl/product/SVP1321C5E/updates onder het rubriekje "Voorgeïnstalleerde stuur- en hulpprogramma's - Windows 8" staan. Daarna heb ik Vaio Update gestart en van daaruit de drivers geupdate. Nu zit ik met het probleem dat er nog 2 Wifi updates (Wireless Lan Driver Update (Intel)) zijn maar die wil hij niet installeren. Staat nu al meer dan 2 uur op het installeren daarvan, maar hij doet volgens mij gewoon niets. Nog mensen die al problemen gehad hebben met die Vaio Update?

edit: Nvm, heb hem gewoon opnieuw opgestart en ineens gaf hij die update niet meer aan.
Heb wel nog 1 onbekend apparaat: Intel(R) 8 Series LPC Controller (Premium SKU) - 9C43.

[ Voor 96% gewijzigd door joachim op 09-12-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

sankasan schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:39:
[...]

Heb je na het ontvangen van de notebook veel firmware updates uit moeten voeren of werkte alles direct?
Ik heb de laatste BIOS-update van de Sony-site geinstalleerd, iets met 41 in het versienummer staat me bij. Hoewel ik dat natuurlijk niet zeker weet denk ik niet dat het nodig was om de boel draaiend te krijgen. Maar hey, bugfixes zijn altijd mooi meegenomen :)

Overigens heb ik inmiddels ook Secure Boot aan de praat! Sony blijkt gelukkig dus toch niet alleen Windows te ondersteunen met Secure Boot. Nu ben ik zeker tevreden met dit laptopje!

Edit: een linkje naar een blogpost met uitleg volgt waarschijnlijk morgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Syzzer op 09-12-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
Ik heb net redelijk in een opwelling de Vaio Pro 13 met i5 processor besteld vanwege de extra grote ssd en extra 4 gb geheugen, maar weet eigenlijk niet in hoeverre deze laptop goed voor mij is.

Ik heb de laptop nodig voor mijn opleiding (luchtvaart- & ruimtevaarttechniek en over een jaar master werktuigbouwkunde waarschijnlijk). Over de processor, ssd en het geheugen zit ik eigenlijk niet in, maar alleen de grafische kaart twijfel ik nog een beetje over. Ik kom van een HP Compaq 8510w, die me persoonlijk prima voldoet alleen merk ik laatste tijd dat 2GB intern geheugen toch wel een probleem begint te worden, daarnaast is hij lomp, zwaar en de accu is ook al redelijk over zijn beste tijd heen. Alleen deze laptop heeft een FX 570m grafische kaart. Ga ik met de Vaio problemen krijgen met programma's als Catia en Matlab? Matlab lijkt me juist veel beter te gaan i.v.m. de veel betere processor,ssd en veel meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Is er eigenlijk een manier om de laatste bios (R1041V7?) te installeren onder Linux? Is Wine een slecht idee?

Nog een vraag: Ik ben benieuwd op welke frequentie jullie CPU's draaien onder Linux. Als het goed is zou frequency scaling goed moeten werken met de laatste kernel, mijn i5 schijnt vrij continu op 2,4Ghz te draaien terwijl ik aan 't internetten ben. Lijkt me onnodig... Hoe zit dat bij andere i5 / Linux eigenaren?
code:
1
watch grep \"cpu MHz\" /proc/cpuinfo

Mijn CPU indicator plugin staat op powersave.

[ Voor 66% gewijzigd door VR46 op 10-12-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Waffle schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:59:
Ik heb net redelijk in een opwelling de Vaio Pro 13 met i5 processor besteld vanwege de extra grote ssd en extra 4 gb geheugen, maar weet eigenlijk niet in hoeverre deze laptop goed voor mij is.

Ik heb de laptop nodig voor mijn opleiding (luchtvaart- & ruimtevaarttechniek en over een jaar master werktuigbouwkunde waarschijnlijk). Over de processor, ssd en het geheugen zit ik eigenlijk niet in, maar alleen de grafische kaart twijfel ik nog een beetje over. Ik kom van een HP Compaq 8510w, die me persoonlijk prima voldoet alleen merk ik laatste tijd dat 2GB intern geheugen toch wel een probleem begint te worden, daarnaast is hij lomp, zwaar en de accu is ook al redelijk over zijn beste tijd heen. Alleen deze laptop heeft een FX 570m grafische kaart. Ga ik met de Vaio problemen krijgen met programma's als Catia en Matlab? Matlab lijkt me juist veel beter te gaan i.v.m. de veel betere processor,ssd en veel meer geheugen.
Matlab gaat lekker draaien op de notebook, Catia kan nog wel eens wat lastiger worden. Volgens notebookcheck is de Intel HD Graphics ongeveer half zo snel als de FX 570M in je oude laptop (bijvoorbeeld 3DMark 2011 GPU: ~1200 vs ~2400 punten).
cbernardini schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 00:08:
Is er eigenlijk een manier om de laatste bios (R1041V7?) te installeren onder Linux? Is Wine een slecht idee?
Ik heb het niet geprobeerd, mijn BIOS heb ik gewoon vanuit Windows geüpdatet (wat een woord...). Ik zou het niet vertrouwen, maar als je het aandurft hoor ik graag je bevindingen ;) Mocht ik ooit nog een goede reden hebben om mijn BIOS te updaten, dan trek ik wel een image van mijn ubuntu, zet ik wel tijdelijk mijn factory image terug, en na het flashen herstel mijn Ubuntu weer in ere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Syzzer schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 00:30:

[...]

Ik heb het niet geprobeerd, mijn BIOS heb ik gewoon vanuit Windows geüpdatet (wat een woord...). Ik zou het niet vertrouwen, maar als je het aandurft hoor ik graag je bevindingen ;) Mocht ik ooit nog een goede reden hebben om mijn BIOS te updaten, dan trek ik wel een image van mijn ubuntu, zet ik wel tijdelijk mijn factory image terug, en na het flashen herstel mijn Ubuntu weer in ere.
Hmm nee ik durf het met Wine zeker niet aan als ik niet ergens anders heb gelezen dat het werk, en dan waarschijnlijk nog niet :p Ik bedacht me dat BartPE misschien een oplossing kan zijn, maar dat ga ik dan eerst met mijn oudere Vaio FW21E proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

cbernardini schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 00:08:
Nog een vraag: Ik ben benieuwd op welke frequentie jullie CPU's draaien onder Linux. Als het goed is zou frequency scaling goed moeten werken met de laatste kernel, mijn i5 schijnt vrij continu op 2,4Ghz te draaien terwijl ik aan 't internetten ben. Lijkt me onnodig... Hoe zit dat bij andere i5 / Linux eigenaren?
code:
1
watch grep \"cpu MHz\" /proc/cpuinfo

Mijn CPU indicator plugin staat op powersave.
Ik zit nog op de 3.11 kernel, daarin lijkt de laptop in de 800MHz te blijven hangen. Het viel me pas op toen ik gisteren powertop draaide, want hij voelt desondanks retesnel :p Ik heb net de 3.12.4 en 3.12.0 kernels geïnstalleerd, eens kijken wat die doen.

Edit: op 3.12.4 schieten de CPU frequenties regelmatig omhoog, tot aan de 2300 MHz. Ze lijken niet lager te komen dan 1600 MHz. Tevens klaagde apt aan alle kanten bij het installeren van de kernels. Misschien dat ik voorlopg maar even genoegen neem met 800 MHz.

[ Voor 14% gewijzigd door Syzzer op 10-12-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06:46
kryptz schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:29:
Ik heb vandaag een clean install van Windows 8 gedaan en heb manueel alle drivers geïnstalleerd die op deze pagina: http://www.sony.be/support/nl/product/SVP1321C5E/updates onder het rubriekje "Voorgeïnstalleerde stuur- en hulpprogramma's - Windows 8" staan. Daarna heb ik Vaio Update gestart en van daaruit de drivers geupdate. Nu zit ik met het probleem dat er nog 2 Wifi updates (Wireless Lan Driver Update (Intel)) zijn maar die wil hij niet installeren. Staat nu al meer dan 2 uur op het installeren daarvan, maar hij doet volgens mij gewoon niets. Nog mensen die al problemen gehad hebben met die Vaio Update?

edit: Nvm, heb hem gewoon opnieuw opgestart en ineens gaf hij die update niet meer aan.
Heb wel nog 1 onbekend apparaat: Intel(R) 8 Series LPC Controller (Premium SKU) - 9C43.
HAd ookm een probleem met drivers gehad en een onbekend apparaat gehad

Wellicht is het dezelfde (naam kwam mij wel bekend voor in iedergeval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Nu online

WhateverSuitsU

Hieronder mijn email:

[...]

[...]

Het is niet een inhoudelijk duidelijk antwoord maar ik heb "volledig vernieuwd" geintepreteerd als een hardware fix. Een driver update kan het iig niet zijn. Dus na nog wat wikken en wegen heb ik toch besloten de notebook te kopen. Hopelijk heb ik 'm voor het einde van het jaar binnen.

Ik heb zojuist ook contact gehad en de medewerker gaf bij mij telefonisch exact hetzelfde verhaal door. We zullen zien. Als het goed is krijg ik mijn Vaio Pro eind van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Kon die medewerker dan ook aangeven dat deze verbeteringen ook al bij jouw model zijn doorgevoerd? Aangezien je hem deze week al binnen krijgt. Want afhankelijk van wat ze hebben aangepast moet toch wel eerst de oude voorraad met onderdelen op lijkt me.

Misschien dat er wel ergens 'rev2' te vinden is op de doos of laptop, who knows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Nu online

WhateverSuitsU

RaptorRVL schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:42:
Kon die medewerker dan ook aangeven dat deze verbeteringen ook al bij jouw model zijn doorgevoerd? Aangezien je hem deze week al binnen krijgt. Want afhankelijk van wat ze hebben aangepast moet toch wel eerst de oude voorraad met onderdelen op lijkt me.

Misschien dat er wel ergens 'rev2' te vinden is op de doos of laptop, who knows :)
Ik heb niet doorgevraagd over eventuele nieuwe serie-nummers of anderzijds zaken die een nieuwe versie aantonen. Ze gaf alleen aan dat mijn bestelling 'absoluut' eentje is van de nieuwe lichting, omdat ik 28 november heb besteld en een aangepaste versie via de Sony site (i7, 8 gig en 256 ssd).

Voor mij is het simpel: als ik merk dat ik in mijn dagelijks gebruik problemen heb met de verbinding of anderzijds niet tevreden ben, dan ga ik op zoek met Sony naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Waffle schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:59:
Ik heb de laptop nodig voor mijn opleiding (luchtvaart- & ruimtevaarttechniek en over een jaar master werktuigbouwkunde waarschijnlijk). Over de processor, ssd en het geheugen zit ik eigenlijk niet in, maar alleen de grafische kaart twijfel ik nog een beetje over.
Hier een collega van je (ook 3e-jaars LR). Ik gebruik het i7 model zonder problemen voor de studie. Mijn enige kritiekpunt is nog steeds de gelimiteerde netwerk/internetsnelheid van zo'n 40mbit hetgeen nogal een bummer is gezien het feit dat er maar weinig andere mogelijkheden zijn om data te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:48
Ben ik benieuwd wat Sony met de 'oude' modellen gaat doen die slecht ontvangst hebben. Van de week maar eens even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sony heeft hun SSD/8GB actie blijkbaar met een week verlengd (dacht dat het de vorige keer ook al verlengd was). Allez, weer 7 dagen dat ik toch nog kan denken of ik hem ga kopen of niet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Ik heb ook maar eens een e-mail naar de support afdeling gestuurd:
Goedendag,

Op 18 oktober jongstleden heb ik mijn nieuwe Sony Vaio Pro 13 notebook ontvangen. Nu lees ik op internet erg veel klachten met betrekking tot de kwaliteit van de WiFi van dit model. Op de community boards van Sony zijn zeer veel klachten gepost:
http://community.sony.com...ro-Wifi-Issue/td-p/143557

Ook heb ik zelf ondervonden dat de kwaliteit van met name het wireless bereik te wensen overlaat. Waar ik voorheen met mijn Sony Vaio FW21E wel bereik had in bepaalde kamers in mijn huis, heb ik dat nu met mijn Vaio Pro niet meer. Voor mij is een goed functionerende draadloze verbinding cruciaal, en dat vind ik ook te verwachten van een nieuwe ultrabook. Ik heb ook begrepen dat dit waarschijnlijk veroorzaakt zou worden door een fout in het hardware design, door een slechte positionering van de interne antenne's.

Op het internet zag ik een reactie van jullie op een email van een andere consument langskomen waarin jullie het volgende zeggen:

"Ondertussen hebben we een aantal weken geleden onze nieuwe modellen gelanceerd, en daarbij zijn de DUO13 en de PRO13/11 dan ook volledig vernieuwd. Dat wil zeggen dat de bestaande problemen toen ook werden aangepakt en verholpen."

Ik zou graag een toelichting willen van wat er precies is vernieuwd. Gaat het bijvoorbeeld om een andere draadloze netwerkkaart, of is de positie van de antenne's veranderd? Ik zou dus graag specifiek willen weten wat er is veranderd.

Met vriendelijke groet
...maar ze blijven de vraag stellig ontwijken. :( (lijkt erop dat ze nadrukkelijke instructies hebben gehad)
Bedankt voor uw mail naar Sony Support.

Het betreurt ons dat u problemen ondervindt met uw VAIO notebook.
Wij begrijpen uit uw mail dat u problemen ondervindt met de WIFI.

Sony biedt via onderstaande link een nieuwe driver aan die de WIFI prestaties zal verbeteren. Wij raden aan deze te downloaden voor betere prestaties van de WIFI:
Voor Windows 8:
http://www.vaio-link.com/...223.201_whck_20131120.zip

Voor Windows 8.1:

http://www.vaio-link.com/...223.201_whck_20131120.zip
Mochten de problemen nog niet opgelost zijn, neemt u dan aub contact op met Sony Support.

Met vriendelijke groeten
Ik wil gewoonweg weten of de hardware is gereviseerd en voordat ik dat weet blijf ik ze stalken.. Lijkt me dat ik gewoon recht heb om te weten of ik een 'problematisch' model bezit terwijl er een nieuw, goed werkend model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankasan
Ik heb er nog even achteraan gemailed.
Bedankt voor uw reactie.

U blijft inhoudelijk nog een beetje vaag over de aard van het probleem.
Uit de opmerking "volledig vernieuwd" neem ik aan dat het om een hardware
oplossing gaat.
Kunt u dit bevestigen?

Alvast bedankt,
Dit was de, erg beknopte, reactie van Sony:
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

De modellen die een bepaalde technische storing of een hardware probleem hadden zijn vernieuwd.
Dat wil zeggen dat we de nodige aanpassingen hebben gedaan op hardware vlak zodat de problemen niet meer voorkomen.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Goed nieuws voor de mensen die nu bestellen. Hopelijk kunnen anderen nog ruilen maar het lijkt me dat dit een typisch garantie gevalletje is aangezien ze zelf aangeven dat de vorige modellen een hardware fout hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Nu online

WhateverSuitsU

cbernardini schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:02:
Ik heb ook maar eens een e-mail naar de support afdeling gestuurd:

[...]

...maar ze blijven de vraag stellig ontwijken. :( (lijkt erop dat ze nadrukkelijke instructies hebben gehad)

[...]

Ik wil gewoonweg weten of de hardware is gereviseerd en voordat ik dat weet blijf ik ze stalken.. Lijkt me dat ik gewoon recht heb om te weten of ik een 'problematisch' model bezit terwijl er een nieuw, goed werkend model is.
Probeer het dan ook vooral via een aantal kanalen. Zowel schriftelijk als telefonisch. Ik heb op internet ook nog geen concrete meldingen gezien over een ge-update versie van het product. Dus was er specifiek is gewijzigd etc. Kan ook zo maar eens een verkoopspraatje zijn. Ik zal mijn bevindingen meteen melden als ik mijn Vaio Pro binnen heb en even simpel testen. Heb een Macbook Air 2013 en zal deze vergelijken (ben natuurlijk geen expert, maar kan een redelijke analyse plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
sankasan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:44:
Ik heb er nog even achteraan gemailed.

[...]

Dit was de, erg beknopte, reactie van Sony:

[...]

Goed nieuws voor de mensen die nu bestellen. Hopelijk kunnen anderen nog ruilen maar het lijkt me dat dit een typisch garantie gevalletje is aangezien ze zelf aangeven dat de vorige modellen een hardware fout hadden.
Ik geloof niet dat ze zelf aangeven, ga maar eens wat reacties op sony website lezen, daar heeft niemand dit bericht ooit gehoord, daarnaast kost het als dit waar is sony miljarden.

[ Voor 17% gewijzigd door nizzuts op 10-12-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Zojuist een nieuwe reactie van Sony gekregen

Mijn reactie:
De nieuwe drivers weet ik te vinden, bedankt. De voornaamste reden dat ik contact met jullie opneem is omdat ik wil weten of er iets veranderd is aan de hardware van de Vaio Pro 13. In jullie communicatie met diverse klanten suggereren jullie dat de Vaio Pro lijn "volledig is vernieuwd", maar wat houdt dit precies in / wat is er veranderd? Het komt op mij over als een aanpassing van de hardware (bijv. andere netwerkkaart of andere positie van de antenne's).

Met vriendelijke groet
Reactie Sony:
Sony heeft nieuwe drivers uitgebracht die dit probleem verhelpen, er is niets verandert aan de hardware. Het is softwarematig te verhelpen.

Met vriendelijke groeten
Nu snap ik het helemaal niet meer. Als de reactie van @sankasan klopt dan spreken ze elkaar tegen daar bij Sony 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door VR46 op 10-12-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Nu online

WhateverSuitsU

cbernardini schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:52:
Zojuist een nieuwe reactie van Sony gekregen

Mijn reactie:

[...]

Reactie Sony:

[...]

Nu snap ik het helemaal niet meer. Als de reactie van @sankasan klopt dan spreken ze elkaar tegen daar bij Sony 8)7
Als je belt met de strekking dat je een nieuwe Vaio Pro wilt aanschaffen en de vraag hoe het zit met de wifi issues, dan zul je hoogstwaarschijnlijk te horen krijgen dat dit is verholpen in de nieuwe versie (hardware-matig).

Bel je voor een probleem met wifi in je huidige Vaio Pro, dan zullen ze richting driver updates aansturen (en wellicht geen open kaart spelen over gewijzigde hardware).

Mijn inschatting. Zullen vast een overleg hebben gehad over hoe te communiceren naar bestaande klanten en potentiële klanten. Volledig open kaart spelen en alle huidige gebruikers een recall aanbieden zit er hoogstwaarschijnlijk niet in, dus misschien dat ze daarom nu zo reageren.

(allemaal speculaties van mijn kant op basis van bovenstaande en eigen ervaringen met de klantenservice)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankasan
nizzuts schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:48:
Ik geloof niet dat ze zelf aangeven, ga maar eens wat reacties op sony website lezen, daar heeft niemand dit bericht ooit gehoord, daarnaast kost het als dit waar is sony miljarden.
De onderstaande zin in hun reactie geeft aan dat er daadwerkelijk een hardware fix is uitgevoerd. Is er een andere manier om dit te interpreteren?
Dat wil zeggen dat we de nodige aanpassingen hebben gedaan op hardware vlak zodat de problemen niet meer voorkomen.
Ik snap je argument dat het een duur geintje kan worden als iedereen zijn notebook gaat terugsturen maar aan de andere kant dit is wat ze zeggen. Misschien hopen ze dat het niet algemeen bekend raakt?

[edit]
Of er is idd sprake van slecht geinformeerde support afdeling.

[ Voor 4% gewijzigd door sankasan op 10-12-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Ik hecht persoonlijk totaal geen waarde aan de verklaring van meneer/mevrouw de anonieme helpdeskmedewerker, with all due respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankasan
nizzuts schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:13:
Ik hecht persoonlijk totaal geen waarde aan de verklaring van meneer/mevrouw de anonieme helpdeskmedewerker, with all due respect.
Anoniem is ze niet, ik heb een naam. Je sceptische houding kan ik me wel enigsinds voorstellen maar ik ga er voorlopig vanuit dat de informatie die mij rechtstreeks door de support afdeling van Sony is gegeven juist is.

Time will tell :)
Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste